rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Okeej, heb m toch aangevallen had forum niet meer nagekeken...oepsiewestergas schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 15:52:
[...]
Die heb ik al geclaimd. Wou eigenlijk 6 maar curv was me voor
My bad, sorry
[ Voor 11% gewijzigd door Cryptoware op 13-09-2015 10:46 ]
Russian Hacker
Ready to rock and roll again in CW (nee geen leonietjes klaarstaan!)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sorry iedereen voor mijn strikes, laatste tijd gaat mijn aandacht niet echt naar CoC.. Ik zal het proberen te veranderen want ik merk het ook voor mezelf met CWs..
Russian Hacker
PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl
Behalve die van Julian dan
IMHO is opt-out dan een betere optie dan falen.Cryptoware schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:00:
Ik claim 6.
Sorry iedereen voor mijn strikes, laatste tijd gaat mijn aandacht niet echt naar CoC.. Ik zal het proberen te veranderen want ik merk het ook voor mezelf met CWs..
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
we zijn het ook niet van je gewend!Cryptoware schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:00:
Ik claim 6.
af en toe es opt out is geen schande
maar knallen in cw heeft voorkeur!
Hij krijgt Julian op driesterren met troepen die lager of gelijk zijn aan die van mij, dat wil ik dus ook kunnen.
Maxed th8 is sinds de puffer een probleem met Draakloon, ik ben zoek naar een alternatief.
Het is geen gowipe, het komt bij mij over als random neergooien zonder taktiek.
Kent iemand deze taktiek en heeft er meer info over?
[ Voor 15% gewijzigd door Tukk op 15-09-2015 10:17 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
- De Golem is je tank, die zet je in zodat je de rest van je troepjes in kan zetten zonder dat die geraakt worden.
- Pekka's zijn traag maar als ze slaan doen ze heel veel damage. Dus kijk waar gebouwen zijn met veel hitpoints, en zorg dat je daar een rage spell kan droppen.
- Muren zijn je enemy met een Gowipe, doordat een pekka en een golem vrij langzaam schade doen moet je zorgen dat je altijd iets hebt wat vaker schiet (wizzard) om niet in tijdnood te raken
- Het doel van een Gowipe is om te zorgen dat je de defence snel neer hebt. probeer dus altijd eerst de defence uit te roeien en daarna de rest van de procenten binnen te halen
- Als ik een th9 - th10 aanval, is het eigenlijk een draken aanval maar dan over de grond. Ik gooi mijn golems neer en dan een stel wizzards om gebouwtjes op te ruimen. Dit voorkomt dat je pekka's gaan rondlopen en ipv defence neerhalen eerst gebouwtjes rossen. Als je cleanup hebt gedaan gooi je je pekka's neer. Let er wel op dat je zorgt dat je dan nog troepjes over hebt die ook dingen uit de lucht halen (wizzards of queen). aangezien er vaak een Draak in het CC zit wil je die wel zo snel mogelijk neer kunnen halen.
- Dan is het zaak dat als je pekka's in de core lopen dat je ook nog uit de core komt. Soms kan het dus handig zijn om een paar hogs mee te nemen zodat je de laatste paar defences kan slopen die net buiten de core staan. (let er wel op dat de defences die je wil slopen met hogs op je pekka's/golems in de core schieten zodat het je niet teveel hogs kost.)
- Zorg dat je in je CC een zo sterk mogelijke unit mee hebt. Heb je 25 plekjes: P.E.K.K.A. lvl 5 en bij 30 plekjes een golem lvl 5
Dit is hoe ik het doe, hopelijk heb je er wat aan
Er zijn zo gigantisch veel betere/effectievere attack-strats voor th8 tegenwoordig.. ff wat voorbeelden:
HoLo:
YouTube: Elite Eights Episode #38 TH8 HoLo
GoLo:
YouTube: Elite Eights Episode #37 TH8 GoHo
en ofcourse een goed uitgevoerde Dragloon.. niet de "yolosnelalledrakenneerpleurenendaarnadeloonsmetwatragenumaarhopendatzenaarbinnengaan" tacktiek.
en voor mee inspiratie, check deze playlist:
YouTube: The Elite Eights
edit:
No flame intended!
imo kunnen namelijk alle th levels (dus ook 9 en 10) wat meer/beter gaan kijken naar wat voor base ze aanvallen en hoe dat het beste kan. op th9 zou eigenlijk gewoon alles 3-ster moeten, maar we zeggen nu GG tegen een krappe 2*? why?
[ Voor 15% gewijzigd door Henkie op 15-09-2015 10:39 ]
Ik zie ook nog wel eens een stuk of 20 wizards meegenomen worden. In feite dienen de wizards alleen voor het creëren van de funnel. Neem er 10 minder mee en je hebt weer ruimte voor een extra pekka of 3 witches.thedon46 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:26:
Als je een Gowipe aanval doet zijn er een paar dingen waar je rekening mee houd:
- De Golem is je tank, die zet je in zodat je de rest van je troepjes in kan zetten zonder dat die geraakt worden.
- Pekka's zijn traag maar als ze slaan doen ze heel veel damage. Dus kijk waar gebouwen zijn met veel hitpoints, en zorg dat je daar een rage spell kan droppen.
- Muren zijn je enemy met een Gowipe, doordat een pekka en een golem vrij langzaam schade doen moet je zorgen dat je altijd iets hebt wat vaker schiet (wizzard) om niet in tijdnood te raken
- Het doel van een Gowipe is om te zorgen dat je de defence snel neer hebt. probeer dus altijd eerst de defence uit te roeien en daarna de rest van de procenten binnen te halen
- Als ik een th9 - th10 aanval, is het eigenlijk een draken aanval maar dan over de grond. Ik gooi mijn golems neer en dan een stel wizzards om gebouwtjes op te ruimen. Dit voorkomt dat je pekka's gaan rondlopen en ipv defence neerhalen eerst gebouwtjes rossen. Als je cleanup hebt gedaan gooi je je pekka's neer. Let er wel op dat je zorgt dat je dan nog troepjes over hebt die ook dingen uit de lucht halen (wizzards of queen). aangezien er vaak een Draak in het CC zit wil je die wel zo snel mogelijk neer kunnen halen.
- Dan is het zaak dat als je pekka's in de core lopen dat je ook nog uit de core komt. Soms kan het dus handig zijn om een paar hogs mee te nemen zodat je de laatste paar defences kan slopen die net buiten de core staan. (let er wel op dat de defences die je wil slopen met hogs op je pekka's/golems in de core schieten zodat het je niet teveel hogs kost.)
- Zorg dat je in je CC een zo sterk mogelijke unit mee hebt. Heb je 25 plekjes: P.E.K.K.A. lvl 5 en bij 30 plekjes een golem lvl 5
Dit is hoe ik het doe, hopelijk heb je er wat aan
GoWiPe Rut.Henkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:38:
imo kunnen namelijk alle th levels (dus ook 9 en 10) wat meer/beter gaan kijken naar wat voor base ze aanvallen en hoe dat het beste kan. op th9 zou eigenlijk gewoon alles 3-ster moeten, maar we zeggen nu GG tegen een krappe 2*? why?
[ Voor 7% gewijzigd door Xa!pt op 15-09-2015 10:42 ]
Een youtube-kanaal met geslaagde aanvallen (hoeveel zijn er mislukt door de uploader?) gebruiken als argument dat 3 sterren altijd haalbaar zijn is niet erg sterk Henk.Henkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:38:
op th9 zou eigenlijk gewoon alles 3-ster moeten, maar we zeggen nu GG tegen een krappe 2*? why?
En TH9 alles 3-ster?

PSN: jannvsdvinvs
geen argumenten en smileys gebruiken voor je eigen 'gelijk' ? stuk sterker Jan.Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:35:
[...]
Een youtube-kanaal met geslaagde aanvallen (hoeveel zijn er mislukt door de uploader?) gebruiken als argument dat 3 sterren altijd haalbaar zijn is niet erg sterk Henk.
En TH9 alles 3-ster?![]()
![]()
maar als je het fijn vind wil ik het internet wel afstruinen naar bronnen die staven met mijn mening?
en ja. th9 moet gewoon plat kunnen. ik zeg niet dat altijd elke aanval een geweldig succes gaat zijn, maar naar mijn mening wordt er soms teveel geyolo'd voor 2*, ipv een serieuze poging tot 3.
Het is toch een War-Clan? niet een 'ff snel rossen want het is CW doneer ff snel een golem oke doei" clan?
[ Voor 16% gewijzigd door Henkie op 15-09-2015 13:47 ]
afgelopen 15 wars, 9 gewonnen 1 gelijk en 5 verloren.. ?Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:48:
Argument 1: check de warlogs.
En nu?

Het zijn war-recaps dus gemiddeld 2 aanvallen per base. Ik ben het op zich wel eens met dat er teveel gowipes worden ingezet en het meer uitdaging zou geven als er ingezet wordt op het halen van 3 sterren met hogs, valks en loons.Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:35:
[...]
Een youtube-kanaal met geslaagde aanvallen (hoeveel zijn er mislukt door de uploader?) gebruiken als argument dat 3 sterren altijd haalbaar zijn is niet erg sterk Henk.
En TH9 alles 3-ster?![]()
![]()
25 extra muren voor TH10 en een andere look voor lvl11 muren..
Wat wij in onze clan hebben gedaan is GoWiPe gewoon verbieden. Het heeft even een paar wars nodig om de omschakeling te maken, maar tegenwoordig halen we 3* op de meeste TH9. Daarbij moet ik wel zeggen dat wij nauwelijks anti-3* bases tegenkomen en vooral veel symmetrische/internet bases zien, maar we zitten op de goede weg.Xa!pt schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 14:02:
[...]
Het zijn war-recaps dus gemiddeld 2 aanvallen per base. Ik ben het op zich wel eens met dat er teveel gowipes worden ingezet en het meer uitdaging zou geven als er ingezet wordt op het halen van 3 sterren met hogs, valks en loons.
[ Voor 0% gewijzigd door Shineless op 15-09-2015 15:56 . Reden: Minor spelling corrections ]
During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.
Wat gebruik je als alternatief van de GoWiPe?Shineless schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:56:
[...]
Wat wij in onze clan hebben gedaan is GoWiPe gewoon verbieden. Het heeft even een paar wars nodig om de omschakeling te maken, maar tegenwoordig halen we 3* op de meeste TH9. Daarbij moet ik wel zeggen dat wij nauwelijks anti-3* bases tegenkomen en vooral veel symmetrische/internet bases zien, maar we zitten op de goede weg.
Tukk schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:16:
[...]
Wat gebruik je als alternatief van de GoWiPe?
- Op TH10 wordt vaak een zwerm van golems gebruikt (5 tot 7 golems), al dan niet met een paar giants.
- Op TH9 zien we vooral veel GoLaLoon, maar GoHo is ook wel sterk aanwezig. Een valk combinatie zit er bij de meeste niet in, omdat maar weinig leden valks lvl 4 hebben.
- Op TH8 wordt (te) vaak een full dragon of dragonloon aanval gebruikt, terwijl dat eigenlijk niet zo effectief meer is. Er zijn er wel een paar die spelen met valk aanvallen op TH8 en daar gematigd succes mee boeken. Ook hog aanvallen werken erg goed op TH8.
+1.Shineless schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:56:
[...]
Wat wij in onze clan hebben gedaan is GoWiPe gewoon verbieden. Het heeft even een paar wars nodig om de omschakeling te maken, maar tegenwoordig halen we 3* op de meeste TH9. Daarbij moet ik wel zeggen dat wij nauwelijks anti-3* bases tegenkomen en vooral veel symmetrische/internet bases zien, maar we zitten op de goede weg.
en heeft je clan absurd hoge heroes? of zit th9 rond de 15/15 20/20? (moet even alles onderbouwen.. ipv een youtubefilmpjeShineless schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:21:
[...]
- Op TH10 wordt vaak een zwerm van golems gebruikt (5 tot 7 golems), al dan niet met een paar giants.
- Op TH9 zien we vooral veel GoLaLoon, maar GoHo is ook wel sterk aanwezig. Een valk combinatie zit er bij de meeste niet in, omdat maar weinig leden valks lvl 4 hebben.
- Op TH8 wordt (te) vaak een full dragon of dragonloon aanval gebruikt, terwijl dat eigenlijk niet zo effectief meer is. Er zijn er wel een paar die spelen met valk aanvallen op TH8 en daar gematigd succes mee boeken. Ook hog aanvallen werken erg goed op TH8.
Als dat niet zo is, heb ik toch vaak een 3*
Ik ga eens goed kijken naar een GoHo voor die hoge TH8 bases.
[ Voor 13% gewijzigd door Tukk op 15-09-2015 16:25 ]
Zelf heb ik King 29 en Queen 28, maar ik ben wel een uitzondering daarin. Het leeuwendeel van onze TH9 leden zit wel rond of onder de 15/15 heroes.Henkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:23:
[...]
+1.
[...]
en heeft je clan absurd hoge heroes? of zit th9 rond de 15/15 20/20? (moet even alles onderbouwen.. ipv een youtubefilmpje. )
OneHive heeft laatst een war recap geüpload met alleen maar TH8s en TH8.5s.Tukk schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:24:
Mijn ervaring is dat DraakLoon goed te doen is op een TH8, tenzij de th8 niet de volledige archer towers/wizard towers en AA heeft, dan kom je kracht te kort.
[specialeditvoorclb]wil jij jan hiervan overtuigen? :)[/specialeditvoorclb]Xa!pt schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:35:
[...]
OneHive heeft laatst een war recap geüpload met alleen maar TH8s en TH8.5s.
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 13:35:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Henkie op 15-09-2015 16:52 ]
IMO ben je op TH8 ook beter af met hog aanvallen, op die manier kan je beter de transitie naar TH9 maken. Draak aanvallen heb je op TH9 niet zo veel meer aan (uitzonderingen daargelaten).Tukk schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:24:
Mijn ervaring is dat DraakLoon goed te doen is op een TH8, tenzij de th8 niet de volledige archer towers/wizard towers en AA heeft, dan kom je kracht te kort.
Ik ga van het weekend met 'm gourmetten, komt vast goed!Henkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 16:37:
[specialeditvoorclb]wil jij jan hiervan overtuigen? :)[/specialeditvoorclb]
Shineless, welke clan zit jij?
Dat vind ik wel erg rigoureus, GoWiPe is soms de enige optie voor een startende TH9 en voor een max TH8.Shineless schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 15:56:
[...]
Wat is de meeste? Spelen jullie alleen wars als je alle 2 je heroes hebt?maar tegenwoordig halen we 3* op de meeste TH9
Op dit moment spelen we een war waarbij we 7 TH9 als tegenstander hebben. Daarvan zijn er 4 max qua defensie gebouwen, muren variëren van level 10-7. Dit is wel redelijk representatief voor alle wars die wij spelen. Meer dan de helft heeft alle defensie gebouwen op max en de eerste 2 TH9 players hebben vaak veel tot max level 10 muren en hoge heroes.
5 van de 7 hebben 2 sterren aan hun broek en 2 van de 7 hebben 3 sterren.
Valkies worden bij ons nagenoeg niet gebruikt. Verder veel GoWiWi of een combinatie van GoWiWi/Pe. Ook wordt er geregeld aangevallen met GoHo, wat veelal toch wel resulteert in 3 sterren.
GoLaLoon wordt niet zovaak geprobeert. 2 Wars geleden heb ik het zelf geprobeerd. Ik had maar 1 hero, volgens mij was dit mijn Queen. Maar ik merkte dat je gewoon je andere hero mistte. Voor een 3 star GoLaLoon heb je beiden heroes nodig mijns inziens.
Dat was het weer, ik ga vlees kopen voor de Gourmetsessie

PSN: Curvaa_
waar komt het idee vandaan dat GoWiPe uberhaubt een optie is voor een th8?Curva schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:08:
Dat vind ik wel erg rigoureus, GoWiPe is soms de enige optie voor een startende TH9 en voor een max TH8.

als voorbeeld dan jouw aanval op #5, please zie dit niet als aanval op jouw persoonlijk. maar deze kan je toch véél beter GoHoggen? ff killsquad op die queen en daarna hogs erin? nergens echt dubbele bom plekken..Op dit moment spelen we een war waarbij we 7 TH9 als tegenstander hebben. Daarvan zijn er 4 max qua defensie gebouwen, muren variëren van level 10-7. Dit is wel redelijk representatief voor alle wars die wij spelen. Meer dan de helft heeft alle defensie gebouwen op max en de eerste 2 TH9 players hebben vaak veel tot max level 10 muren en hoge heroes.

wat ik met mn henkgezeur een beetje probeer te bereiken is dat we weer met zn allen pro-actief gaan warren, overleggen, tips aannemen van anderen, we hebben niet voor niets een forum/community zoals tweakers toch?
Verder kan op iedere TH9 ook 3 sterren gehaald worden en moet dat meer het uitgangspunt worden. Alleen vereist dat wel een flinke leercurve als je valks/hogs/loons niet gewend bent.
[ Voor 14% gewijzigd door Xa!pt op 15-09-2015 17:32 ]
#5 voor mn 2e aanval. GoHo. ofcourse met th10 voordeel van een extra spell, maar zonder mn queen. we'll see
Mee eens. Ik heb ook serieus aan GoHo gedacht. Maar ik vond het risico te groot. Kijk maar naar de route die de hogs gaan lopen, er zijn veel hoeken met traps. Ik zag geen mogelijkheid om de meeste hogs om die hoeken heen te laten lopen. Je kan er donder op zeggen als je 10 hogs vanaf een kant loslaat dat meer dan de helft de lucht in vliegt ->> een faal dus. In ieder geval dit was mijn redenering.Henkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:19:
als voorbeeld dan jouw aanval op #5, please zie dit niet als aanval op jouw persoonlijk. maar deze kan je toch véél beter GoHoggen? ff killsquad op die queen en daarna hogs erin? nergens echt dubbele bom plekken..
[afbeelding]
wat ik met mn henkgezeur een beetje probeer te bereiken is dat we weer met zn allen pro-actief gaan warren, overleggen, tips aannemen van anderen, we hebben niet voor niets een forum/community zoals tweakers toch?
Om nog even te reageren op het GoWiPe verhaal. We gaan geen GoWiPe verbieden ofzo. Dan komen er TWK2 praktijken van de afgelopen tijd. No offense. Maar iedereen kan logisch nadenken en ook overleggen en zo tot de conclusie komen dat er (hoogst waarschijnlijk) een beter alternatief voorhanden is.Xa!pt schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:31:
Ik ben voor. Gowipes zijn alleen geoorloofd op TH10 en evt. als een TH8 of TH9 2 sterretjes moet pakken op een TH9 of als je hero er uit ligt om te scouten voor iemand die wel met hogs 3 sterren probeert te halen.
Verder kan op iedere TH9 ook 3 sterren gehaald worden en moet dat meer het uitgangspunt worden. Alleen vereist dat wel een flinke leercurve als je valks/hogs/loons niet gewend bent.
Zoals je zegt is het een flinke leercurve. Ik geniet altijd wel van jouw 'speciale' aanvallen. Maar wat je vaak ziet is dat het, of een dikke 3 ster is of een dikke faal (0/1 ster). Dat bedoel ik niet negatief over jouw hoor Xa!pt! Maar dit is dus ook een reden zijn dat mensen toch grijpen naar hun vertrouwde army compositie.
@iedreeen:
Ik neem aan dat iedereen wel feedback wil ontvangen of wil weten hoe die het anders had kunnen doen. Schroom niet om die feedback te geven maar houd het wel netjes. Loze kreten als 'verdomme weer een gowipe' of 'jij altijd met je gowipe, doe iets anders'. Daar hebben we niets aan.
Ik zit in MISSeR, #Y0JU9R98Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:04:
Gourmetten doe ik niet, gaat m'n haar zo van stinken.
Shineless, welke clan zit jij?
Een afsplitsing van [Tweakers2]
Wellicht wat rigoureus, maar anders kom je nooit uit die "GoWiPe rut"Curva schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:08:
Laat ik me er ook even mee bemoeien![]()
[...]
Dat vind ik wel erg rigoureus, GoWiPe is soms de enige optie voor een startende TH9 en voor een max TH8.
[...]
Wat is de meeste? Spelen jullie alleen wars als je alle 2 je heroes hebt?
Op dit moment spelen we een war waarbij we 7 TH9 als tegenstander hebben. Daarvan zijn er 4 max qua defensie gebouwen, muren variëren van level 10-7. Dit is wel redelijk representatief voor alle wars die wij spelen. Meer dan de helft heeft alle defensie gebouwen op max en de eerste 2 TH9 players hebben vaak veel tot max level 10 muren en hoge heroes.
Valkies worden bij ons nagenoeg niet gebruikt. Verder veel GoWiWi of een combinatie van GoWiWi/Pe. Ook wordt er geregeld aangevallen met GoHo, wat veelal toch wel resulteert in 3 sterren.
GoLaLoon wordt niet zovaak geprobeert. 2 Wars geleden heb ik het zelf geprobeerd. Ik had maar 1 hero, volgens mij was dit mijn Queen. Maar ik merkte dat je gewoon je andere hero mistte. Voor een 3 star GoLaLoon heb je beiden heroes nodig mijns inziens.
Wij spelen hoofdzakelijk met beide heroes, anders zijn de kansen op een 3* rond jouw spiegel erg klein. Sommige speler die wat lager op de war map staat doet wel eens mee terwijl een van hun heroes in de steigers staan, maar die gebruiken wij voornamelijk om de lagere op te ruimen.
Wat betreft de 3* op een TH9, aan het einde van de war zijn er bij vrijwel alle wars 3* te zien op een TH9 of lager. De TH die geen 3* hebben zitten dan vaak in het midden of onderaan in de war map (onze TH8 gaat momenteel niet zo goed).
Ook de helft van onzeTH9 spelers hebben max defences en heroes rond de level 15. Nu moet ik er bij zeggen dat wij een hele sterke top hebben die vaak 3* haalt op een TH9, waardoor de zwakkere naar beneden kunnen vallen.
Als jij, of iemand anders in jullie clan een keer wilt zien hoe wij te werk gaan, of zelf een keer een war mee willen maken, zijn jullie van harte welkom. Wij willen graag andere clans ook helpen om uit die GoWiPe rut te komen.
Tegenwoordig zijn er een paar hele goede alternatieven voor gowipe op een TH10 die erg effectief zijn (bijvoorbeeld 7 golems en 4 jumps).Xa!pt schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:31:
Ik ben voor. Gowipes zijn alleen geoorloofd op TH10 en evt. als een TH8 of TH9 2 sterretjes moet pakken op een TH9 of als je hero er uit ligt om te scouten voor iemand die wel met hogs 3 sterren probeert te halen.
High Risk, High reward toch?Curva schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:58:
[...]
Mee eens. Ik heb ook serieus aan GoHo gedacht. Maar ik vond het risico te groot. Kijk maar naar de route die de hogs gaan lopen, er zijn veel hoeken met traps. Ik zag geen mogelijkheid om de meeste hogs om die hoeken heen te laten lopen. Je kan er donder op zeggen als je 10 hogs vanaf een kant loslaat dat meer dan de helft de lucht in vliegt ->> een faal dus. In ieder geval dit was mijn redenering.
De bedoeling is ook niet dat GoWiPe letterlijk verboden wordt, maar dat we gewoon eens gaan kijken naar alternatieven.[...]
Om nog even te reageren op het GoWiPe verhaal. We gaan geen GoWiPe verbieden ofzo. Dan komen er TWK2 praktijken van de afgelopen tijd. No offense. Maar iedereen kan logisch nadenken en ook overleggen en zo tot de conclusie komen dat er (hoogst waarschijnlijk) een beter alternatief voorhanden is.
@iedreeen:
Ik neem aan dat iedereen wel feedback wil ontvangen of wil weten hoe die het anders had kunnen doen. Schroom niet om die feedback te geven maar houd het wel netjes. Loze kreten als 'verdomme weer een gowipe' of 'jij altijd met je gowipe, doe iets anders'. Daar hebben we niets aan.
en daarnaast is feedback altijd fijn, maar voorkomen is beter dan genezen. "vroeger" postte mensen nog wel eens screenshots.. "hé, tips/ideëen voor deze base?". nu is het een claim en klaar.
Wanneer zijn jullie wars? i'm interestedShineless schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:02:
Als jij, of iemand anders in jullie clan een keer wilt zien hoe wij te werk gaan, of zelf een keer een war mee willen maken, zijn jullie van harte welkom. Wij willen graag andere clans ook helpen om uit die GoWiPe rut te komen.
Dat lijkt me inderdaad ook wat overdreven, maar er kan wel meer samengewerkt worden. In die zin dat er bijv. een paar mensen zijn die juist wel de 3 sterren halen en wachten totdat de gowipers langs zijn geweest. Dan zijn de traps en locaties van bommen bijv. bekend en kan er een poging worden gedaan om de 3e ster binnen te tikken. Met die insteek zouden we wars meer moeten kunnen winnen.Curva schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 17:58:
Om nog even te reageren op het GoWiPe verhaal. We gaan geen GoWiPe verbieden ofzo. Dan komen er TWK2 praktijken van de afgelopen tijd. No offense. Maar iedereen kan logisch nadenken en ook overleggen en zo tot de conclusie komen dat er (hoogst waarschijnlijk) een beter alternatief voorhanden is.
Ja, dat is het risico inderdaad.Zoals je zegt is het een flinke leercurve. Ik geniet altijd wel van jouw 'speciale' aanvallen. Maar wat je vaak ziet is dat het, of een dikke 3 ster is of een dikke faal (0/1 ster). Dat bedoel ik niet negatief over jouw hoor Xa!pt! Maar dit is dus ook een reden zijn dat mensen toch grijpen naar hun vertrouwde army compositie.
Wij zoeken op maandag, woensdag en vrijdag avond, meestal tussen 2000 en 2100 uur.Henkie schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:04:
[...]
High Risk, High reward toch?
[...]
De bedoeling is ook niet dat GoWiPe letterlijk verboden wordt, maar dat we gewoon eens gaan kijken naar alternatieven.
en daarnaast is feedback altijd fijn, maar voorkomen is beter dan genezen. "vroeger" postte mensen nog wel eens screenshots.. "hé, tips/ideëen voor deze base?". nu is het een claim en klaar.
[...]
Wanneer zijn jullie wars? i'm interested.
Shineless schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:02:
Ik zit in MISSeR, #Y0JU9R98
Een afsplitsing van [Tweakers2]
Top, ik zie 'm inderdaad. Ik zal binnenkort eens komen kijken voor war log en replays.
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
YouTube: [COC] [Tweakers] TH10 Mass Golem, mass luck!
[ Voor 14% gewijzigd door Henkie op 17-09-2015 00:56 ]
Die was wel heel erg lucky!Henkie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:54:
Voordat de updates alle replays wist.. mijn lucky aanval op #5. check de golem op 't eind!
YouTube: [COC] [Tweakers] TH10 Mass Golem, mass luck!
[video]
Ook echt de splash damage van je golems die het afmaken.
Met een queen in de core had je iets minder geluk nodig gehad
[ Voor 3% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 17-09-2015 08:53 ]
Embrace this theory, ik ook wat geluk, ook een twee'er...Henkie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 00:54:
Voordat de updates alle replays wist.. mijn lucky aanval op #5. check de golem op 't eind!
Velly nais Jan! wel een echte arepol.. zo'n base werkt niet op th9 zonder infernos.Ontzettende_Jan schreef op donderdag 17 september 2015 @ 08:52:
Boem 3 sterren op een TH9. Wat vind je er van Henkie ouwe rups?

Nope. pure skill chef
(moet vanavond weg)
[ Voor 9% gewijzigd door Cryptoware op 17-09-2015 16:15 ]
Russian Hacker
Ja ik moet bowlen, denk je dan dat ik CoC tussen door ga doen? no thxTukk schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:42:
Jullie weten dat die dingen waarmee je het spel speelt ook wel een mobieltje wordt genoemd?
Ajax is dan ook bezig dus ben dan sowieso afgeleid haha
[ Voor 9% gewijzigd door Cryptoware op 17-09-2015 16:43 ]
Russian Hacker
Druk die update maar door!
Rolling out as we speak.Update 17/09 - Spell revamp & War tiebreaker
Get ready Chief, the day of the update has finally arrived!!! Here are the complete release notes:
Spell Superiority and a Clan War Tiebreaker!
* Improved Lightning, Poison, Earthquake and Freeze spells!
* Lightning Spell level 7 and 25 new Wall pieces have been added to Town Hall level 10
* Total Destruction is now a Clan Wars tiebreaker – if the score is even at the end of the war, the Clan with more destruction percentage in their best attacks will be the victor!
* Attack and Defense tabs have be added to Clan tabs in the War Stats to quickly see all best attacks in the war for either clan
* The appearance of Wall level 11 has been revamped and looks TOTALLY EPIC
Recharged Lightning Spell
* Lightning Spell level 7 ravages buildings and troops alike
* Increased damage for Lightning Spell levels 5 and 6
* Lightning Spell bolts now strike closer together to miss less often
* Lightning Spell level 6 is now available at Town Hall 9
Reworked Poison Spell
* Troops in Poison Spells now take less damage at first, but much more over time
* Poison Spell damage now increases to huge amounts and lingers after leaving the spell
* Poison Spells now also reduce the attack rate of defending Troops
Reworked Earthquake Spell
* Earthquake Spells deal much more damage, regardless of a building's current hitpoints
* Repeated Earthquake Spells now deal diminishing damage to the same buildings
* Four Earthquake Spells will still always destroy any level of Wall!
* There are no longer any special "building execution rules" for Earthquake spells - a building just needs to be reduced to 0 HP
* Example: If an Earthquake Spell has 25% damage, the first Earthquake spell cast on a building will ALWAYS deal 25% of maximum HP damage, thus destroying any building with under 25% HP remaining. Repeated Earthquake Spells on the same building deal less damage: 25/3 %, 25/5 %. 25/7 %, etc. This diminishing damage means that it is still impossible to destroy buildings only using Earthquake Spells.
Game Balancing
* Freeze Spells now also affect defending air troops
* Lava Hounds can no longer target air troops
* Attacking troops will now engage defending troops from further away
* Titan III and Titan II Leagues can now buy 1 week shields from the Shop
* The Army Overview button is now also visible from the Clan War map
http://forum.supercell.ne...aker?p=5425082&viewfull=1
Russian Hacker
Deze wil je ook niet over het hoofd zien.Lava Hounds can no longer target air troops
nou van mij mag ie over mn hoofd.. hij kan toch niet meer schieten.Tukk schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:08:
[...]
Deze wil je ook niet over het hoofd zien.
de grote vraag is: vallen de lavapups nog wel grondtroepen aan?
Kom maar door!
Nope, nog niet. Het is toch vrijdag?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
TUKK PLSTukk schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:36:
* Tukk drukt op Ctrl-F5
Nope, nog niet. Het is toch vrijdag?
ik ben atm bezig met de CotW. De rest is allemaal al af.
HET IS WEEKEND!

- Ik heb een nieuwe base die het best prima doet
- Afgelopen week heet vanaf nu 'De Faalweek'
- Er is een nieuwe update gekomen... maar die Finse sukkels hebben er nog steeds niet voor gezorgt dat je hero's gewoon in CW kan gebruiken als ze aan het upgraden zijn

De Donnie
Hmm, ik en CLB gingen niet zo heel lekker.... Kon helaas niet de attacks zien van de CW(s) in het begin van de week maar ik weet wel dat wij in ieder geval lekker hebben gefaalt
Vandaar dat CLB en ik allebei een halve Donnie krijgen! Whoehoeeeee
De CotW
Hmm, deze was lastig. Ik heb de CotW gebaseerd op de afgelopen 2 CW's, omdat ik daar de resultaten van kan zien. Er waren goede attacks, maar helaas ging het de andere CW dan weer niet goed genoeg voor de CotW
Maar uiteindelijk ben ik uitgekomen oppppp: KEVIN! Hij heeft afgelopen 2 CW's goede attacks gedaan! Ik wou nog een aanval recorden, maar ik vond geen goede record app voor mijn iPad...
Dusss, dit waren de awards, klein beetje laat maar iig niet om 23:00!
HOHHHH!!!!
Bedankt voor het uitvoeren van deze eervolle taak
pssttt.... op android kan je gratis recorden..... APPLE

[ Voor 3% gewijzigd door thedon46 op 18-09-2015 20:09 ]
Dit topic is gesloten.