In het voorbeeld wat je aanhaalt gaat het niet om productnamen. Zoals gezegd, je hebt een valide punt, hier moeten we wellicht eens naar kijken als redactie.-The_Mask- schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 16:24:
[...]
Wordt wel gewoon MT/s gebruikt op het forum en de frontpage.
geek: Nieuw overklokrecord ddr4 is vastgesteld op 4351MT/s
Verwijderd
nieuws: Kabinet stelt nieuwe bewaarplicht voor met rechterlijke toetsing
Omdat het hier gaat om de functie die met OvJ wordt afgekort, meen ik dat ook 'officier' een hoofdletter dient te krijgen.
Omdat het hier gaat om de functie die met OvJ wordt afgekort, meen ik dat ook 'officier' een hoofdletter dient te krijgen.
[...] dat een officier van Justitie die gebruik [...]
Bij. Justitie is nu klein geschreven. Zie ook: https://www.rechtspraak.n...fficier-van-justitie.aspx
nieuws: Gerucht: Apple iPad Pro is op 11 november te koop
Tegelijk moeten de Apple Pencil en Smart Keyboard-accesoires de verkoop in gaan.
reviews: Dreams - Media Molecule doet weer gek
"In veel levels zul je moeten maken om verder te kunnen." wat zul je moeten maken? Iets verduidelijken door bvb: "In veel levels zul je een droom moeten maken om verder te kunnen."
"In veel levels zul je moeten maken om verder te kunnen." wat zul je moeten maken? Iets verduidelijken door bvb: "In veel levels zul je een droom moeten maken om verder te kunnen."
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Dat is geen fout, al ziet het er misschien gek uitRemmes_NT schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:26:
reviews: Apple MacBook Pro: net ietsje sneller
"Of je wel of niet upgradet"
Ik upgrade, jij upgradet (stam+t).
https://onzetaal.nl/taala...graden-gepgraded-gepgrade
Omdat onze taal gewoon fout is zou ik het werkwoord upgraden gewoon vermijden. Het ziet niet uit ook al zou het volgens de regels goed moeten zijn.
Er zijn zoveel uitzonderingen dat werkwoorden echt niet altijd stam +t zijn (vertoeven, vertoevt? Nee! Bezeren bezert? Nee!) dat voor upgraden ook een uitzondering gemaakt had moeten worden.
Er zijn zoveel uitzonderingen dat werkwoorden echt niet altijd stam +t zijn (vertoeven, vertoevt? Nee! Bezeren bezert? Nee!) dat voor upgraden ook een uitzondering gemaakt had moeten worden.
Signatures zijn voor boomers.
Beide voorbeelden die je aandraagt gaan alleen over heel iets anders dan 'd' versus 't'...Maasluip schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:23:
Omdat onze taal gewoon fout is zou ik het werkwoord upgraden gewoon vermijden. Het ziet niet uit ook al zou het volgens de regels goed moeten zijn.
The devil is in the details.
En waarom zou upgraden dan wel volgens de standaard regels bewerkt moeten worden?
Signatures zijn voor boomers.
Bah, ik zou het hele woord gewoon vermijden als je het zo om zeep helpt. Maar oké. done.Xtuv schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:07:
[...]
Dat is geen fout, al ziet het er misschien gek uit
Ik upgrade, jij upgradet (stam+t).
https://onzetaal.nl/taala...graden-gepgraded-gepgrade
ja, daag.
nieuws: Warner Bros. geeft tot het einde van het jaar geld terug voor Arkham ...
Yorick meldt op de Steam Community dat...Warner Bros-communitymanager Yorick meldt op de Steam Community het 'spijtig is' dat spelers
nieuws: Warner Bros. geeft tot het einde van het jaar geld terug voor Arkham ...
Laatste zin van opening:
reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015
Laatste zin, eerste alinea:
Het "geheugenonderdeel van diezelfde pagina:
Mainstream systeem
Laatste zin van opening:
"te" moet weg....schorsing van de verkoop om TE de problemen te kunnen verhelpen
Laatste zin, eerste alinea:
"het" moet "de" zijn.om HET ongunstige wisselkoers te compenseren.
Het "geheugenonderdeel van diezelfde pagina:
Dat zal wel "intern geheugen" moeten zijn....We stoppen direct 8GB internet geheugen in ons systeem
Mainstream systeem
Daar mist een "te" tussen "keuzes" en "verdiepen"Ook was de keuze voor een Nvidia GTX970 of AMD 390 lastig. Wij raden aan om je even in de keuzes verdiepen en desnoods
[ Voor 52% gewijzigd door HMC op 01-11-2015 06:52 ]
Eat the bugs, live in a pod
1e zin. Het kan aan mij liggen maar voor mijn gevoel worden de dagen juist korter ipv langer.
1e zin. Het kan aan mij liggen maar voor mijn gevoel worden de dagen juist korter ipv langer.
Het budget systeem beschikt over internet geheugen. Dat is wat voor de AIVD
Het budget systeem beschikt over internet geheugen. Dat is wat voor de AIVD
reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015Omdat de processor niet overklokbaar voldoet een goedkoper moederbord met B150-chipset.
nieuws: Britse politie arresteert derde verdachte in TalkTalk-hack
In de laatste alinea:
als het bedrijf nalatig was kunnen de autoriteiten een boeten van maximaal 700.000 euro opleggen
In de laatste alinea:
als het bedrijf nalatig was kunnen de autoriteiten een boeten van maximaal 700.000 euro opleggen
nieuws: Snapchat eigent zich gebruik foto's toe in nieuwe voorwaarden
"Een aantal" is enkelvoud, dus dat moet "er is een aantal" zijn.Er zijn een aantal nieuwe passages te vinden in de voorwaarden voor gebruik van Snapchat en deze zijn door het bedrijf achter de dienst al online gezet.
Bij "Videokaarten":
Bij "Videokaarten":
assortiement > assortimentGigabyte heeft ook een kleinere GTX970 in zijn assortiement, wat ook een goed alternatief is.
groter->hogerLet op! Kies in het geval van een AMD 390(X) wel voor een voeding met een groter vermogen!
Goed koper is duurder dan slecht koper
Heel mooi, maar het onderwerp is hier "passages" en is in meervoud.Nonstop decay schreef op zondag 01 november 2015 @ 10:59:
nieuws: Snapchat eigent zich gebruik foto's toe in nieuwe voorwaarden
[...]
"Een aantal" is enkelvoud, dus dat moet "er is een aantal" zijn.
Opgelost, maar achter "ïs" wel graag een komma.
- chipDe Gigabyte GA-B150M-D3H is van alle gebruikelijke functies voorzien, zoals pci-e 3.0, usb 3.0, sata-600 en een Intel gigabit-ethernet-netwerkchp.
- vanWe kiezen voor twee basismodules van Crucial, met een totale capaciteit [.] 8GB en een kloksnelheid van 2,4GHz.
[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 01-11-2015 17:52 ]
Dat is alleen waar als je "een aantal" helemaal weglaat. Wat doet het anders in de zin? Het gaat in de huidige contructie om een aantal ..., toch? Een aantal van iets. In dit geval toevallig passages. "Een aantal" is het onderwerp, geen bijvoeglijk naamwoord of iets dergelijks. Kortom, ik blijf bij mijn standpunt.PcDealer schreef op zondag 01 november 2015 @ 17:48:
[...]
Heel mooi, maar het onderwerp is hier "passages" en is in meervoud.
In "nieuws: Britse politie arresteert derde verdachte in TalkTalk-hack" laatste zin: waarschijnlijk was een deel van de gegevens onversleuteld.
Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!
Er zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd, maar er is geen melding hiervan gemaakt. Dat is tegen de normale gang van zaken in.Nonstop decay schreef op zondag 01 november 2015 @ 18:19:
[...]
Dat is alleen waar als je "een aantal" helemaal weglaat. Wat doet het anders in de zin? Het gaat in de huidige contructie om een aantal ..., toch? Een aantal van iets. In dit geval toevallig passages. "Een aantal" is het onderwerp, geen bijvoeglijk naamwoord of iets dergelijks. Kortom, ik blijf bij mijn standpunt.
T-Mobile laat nieuwe klanten netwerk maand uitproberen
Moet "Algemeen Dagblad" zijn.T-Mobile komt met een manier om het netwerk een maand uit te proberen. Dat meldt het Algemeen Dagbad. Na de maand mogen gebruikers het abonnement opzeggen, al zijn ze dan wel het abonnementsgeld over die maand verschuldigd.
nieuws: Criminelen breken in op Vodafone-accounts van klanten in Verenigd Kon...
Dit moet waren zijn.De kwaadwillenden gebruikten daarbij e-mailadressen en wachtwoorden die vermoedelijk bij andere aanvallen was buitgemaakt.
Verwijderd
reviews: Sony Xperia Z5 Compact: de kleinste high-end smartphone
Met een raw-optie zouden in elk geval veel tweakers veel meer uit deze camera kunnen halen dan Sony zelf doet en geziens Sony's recente uitlatingen behoort dat wellicht tot de mogelijkheden.
Met een raw-optie zouden in elk geval veel tweakers veel meer uit deze camera kunnen halen dan Sony zelf doet en geziens Sony's recente uitlatingen behoort dat wellicht tot de mogelijkheden.
nieuws: Criminelen breken in op Vodafone-accounts van klanten in Verenigd Koninkrijk
Tweede alinea, vierde zin
Derde alinea, derde zin
Tweede alinea, vierde zin
Ik citeer de laatste zin van het artikel genaamd "Komma bij beperkende en uitbreidende bijvoeglijke bijzinnen":De 1827 klanten om wie het gaat hebben bericht gehad.
Tevens is hier "Komma tussen twee werkwoordsvormen" van toepassing.Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt altijd een komma.
Derde alinea, derde zin
Uh, de betekenis hier is mij onduidelijk. Wat mij wel duidelijk is, is dat het incorrect Nederlands is…Het ligt voor de hand dat het daarbij gaat om een hack bij een andere site of hack.
In http://tweakers.net/nieuw...rk-maand-uitproberen.html : Toestellen die ook geen bereik hebben op 800MHz, hebben dat veelal ook niet op 900MHz, zoals de OnePlus One. staat de eerste 'ook' nogal raar waardoor het geen prettige zin wordt om te lezen.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
nieuws: Linux 4.3 is beschikbaar
Tweede zin: "Daarin staan Intel Skylake Graphics nu standaard aanstaan,"
Tweede zin: "Daarin staan Intel Skylake Graphics nu standaard aanstaan,"
[url=http://sk.nkon.nl]
En weer bij!
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
nieuws: Oculus-oprichter vindt kabels obstakel voor doorbraak vr
Eerste alinea, eerste zin; "voor ze in de gaten houdt," stelt Luckey op Twitter." Komma en aanhalingstekens na houdt mogen van plaats wisselen.
Eerste alinea, eerste zin; "voor ze in de gaten houdt," stelt Luckey op Twitter." Komma en aanhalingstekens na houdt mogen van plaats wisselen.
nieuws: T-Mobile laat nieuwe klanten netwerk maand uitproberen
Tweede alinea eerste zin:
"T-Mobile gaat een proef daarmee uitvoeren onder de noemder 'test ons nu', aldus het AD op "
noemder >> noemer
Tweede alinea eerste zin:
"T-Mobile gaat een proef daarmee uitvoeren onder de noemder 'test ons nu', aldus het AD op "
noemder >> noemer
nieuws: Cyber Security Raad wil verplicht 'digitaal vaardigheidsbewijs' voor ...
1e alinea, 3e regel van onder.
Om dat te bewerkstelligen stelt de Raad voor dat leerlingen in het primaire onderwijs een digitaal vaardigheidsbewijs moeten halen halen.
1e alinea, 3e regel van onder.
Om dat te bewerkstelligen stelt de Raad voor dat leerlingen in het primaire onderwijs een digitaal vaardigheidsbewijs moeten halen halen.
nieuws: Cyber Security Raad wil 'digitaal vaardigheidsbewijs' voor scholieren
Eerste alinea: "de staatssecretarissen van Veiligheid en Justitie, en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap" De komma na Justitie mag weg. (Maar 'de staatssecretarissen van Justitie en Onderwijs' is ook een optie.)
Eerste alinea: "door te zorgen voor voldoende digitale beveiligingsprofessionals" => digitalebeveiligingsprofessionals (Of digitaleveiligheidsprofessionals)
Derde alinea: "de (...) vraag naar digitale beveiligingsexperts." => digitalebeveiligingsexperts (digitaleveiligheidsexperts?)
Derde alinea: "Studenten zouden (...) niet weten welke studie hen (...) voorbereid" => voorbereidt
Eerste alinea: "de staatssecretarissen van Veiligheid en Justitie, en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap" De komma na Justitie mag weg. (Maar 'de staatssecretarissen van Justitie en Onderwijs' is ook een optie.)
Eerste alinea: "door te zorgen voor voldoende digitale beveiligingsprofessionals" => digitalebeveiligingsprofessionals (Of digitaleveiligheidsprofessionals)
Derde alinea: "de (...) vraag naar digitale beveiligingsexperts." => digitalebeveiligingsexperts (digitaleveiligheidsexperts?)
Derde alinea: "Studenten zouden (...) niet weten welke studie hen (...) voorbereid" => voorbereidt
[ Voor 7% gewijzigd door Sleip op 02-11-2015 12:59 ]
Dank allen weer!
Van Dale: graag 'digitalebeveiliginsexperts en - professionals' toevoegen
Van Dale: graag 'digitalebeveiliginsexperts en - professionals' toevoegen
nieuws: Disney maakt simuleren kleding in animaties sneller en realistischer
"Als voorbeeld gebruiken de onderzoekers een volledig gekleed figuur waarin 68 versnellingen zijn waar te nemen bij 371.000 punten."
Het filmpje spreekt rond 4:02 van 'a speed up of about 6 to 8 times', geen 68. Zie ook figuur 1 in de in het artikel gelinkte paper.
"Als voorbeeld gebruiken de onderzoekers een volledig gekleed figuur waarin 68 versnellingen zijn waar te nemen bij 371.000 punten."
Het filmpje spreekt rond 4:02 van 'a speed up of about 6 to 8 times', geen 68. Zie ook figuur 1 in de in het artikel gelinkte paper.
Nieuws: AMD kondigt Radeon Software aan en stuurt Catalyst met pensioen
'AMD vervangt voor het einde van 2015 zijn Catalyst-driver voor 'Radeon Software'.'
waar komt dat ... 'vervangen voor' toch vandaan? is geen correct Nederlands.
'... en beschikt over een AMD E-350-apu.'
dingen en en 'beschikken over'?
klinkt imho niet lekker: 'een driehoek beschikt over drie hoeken.'
(van heel vroeger: 'de mens wikt en god beschikt')
'AMD vervangt voor het einde van 2015 zijn Catalyst-driver voor 'Radeon Software'.'
Dat "vervangen voor" in plaats van het correcte vervangen DOOR is een plaag aan het worden. Ik zie het veel vaker, ook op Tweakers. Wat er nu staat is dat AMD veel over heeft voor z'n Radeon Software. Ze zijn zelfs bereid er hun Catalyst driver voor te vervangen. Door wat, vermeldt het artikel nietbenopdezolder schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:13:
nieuws: AMD kondigt Radeon Software aan en stuurt Catalyst met pensioen
Aangezien de vaste uitdrukking "vervangen door" is, moet het 2e voor in deze zin vervangen worden door door: "AMD vervangt voor het einde van 2015 zijn Catalyst-driver voor 'Radeon Software'." wordt dus: "AMD vervangt voor het einde van 2015 zijn Catalyst-driver door 'Radeon Software'."
Edit: Ik zie dat het probleem al was opgemerkt. Inderdaad een plaag, niet alleen voor het oog maar ook eentje die soms verwarring kan geven in opzich al wat onduidelijke situaties (wat was nu het origineel en wat het substituut?).
Aangezien de vaste uitdrukking "vervangen door" is, moet het 2e voor in deze zin vervangen worden door door: "AMD vervangt voor het einde van 2015 zijn Catalyst-driver voor 'Radeon Software'." wordt dus: "AMD vervangt voor het einde van 2015 zijn Catalyst-driver door 'Radeon Software'."
Edit: Ik zie dat het probleem al was opgemerkt. Inderdaad een plaag, niet alleen voor het oog maar ook eentje die soms verwarring kan geven in opzich al wat onduidelijke situaties (wat was nu het origineel en wat het substituut?).
Ik vermoed uit dezelfde koker als "to substitute for". Een omgekeerd opgebouwde constructie die voor native Engelssprekers al verwarrend is, laat staan voor ons.waar komt dat ... 'vervangen voor' toch vandaan? is geen correct Nederlands.
[ Voor 34% gewijzigd door mae-t.net op 02-11-2015 15:00 ]
Dit soort dingen mogen in een eigen, los topic. Overigens, op hun eigen pagina stellen ze:Matthiasje schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:32:
nieuws: Disney maakt simuleren kleding in animaties sneller en realistischer
zie ook: http://www.disneyresearch...ed-aggregation-multigrid/Existing multigrid methods for cloth simulation are based on geometric multigrid. While good results have been reported, geometric methods are problematic for unstructured grids, widely varying material properties, and varying anisotropies, and they often have difficulty handling constraints arising from collisions. This paper applies the algebraic multigrid method known as smoothed aggregation to cloth simulation. This method is agnostic to the underlying tessellation, which can even vary over time, and it only requires the user to provide a fine-level mesh. To handle contact constraints efficiently, a prefiltered preconditioned conjugate gradient method is introduced. For highly efficient preconditioners, like the ones proposed here, prefiltering is essential, but, even for simple preconditioners, prefiltering provides significant benefits in the presence of many constraints. Numerical tests of the new approach on a range of examples confirm 68 speedups on a fully dressed character with 371k vertices, and even larger speedups on synthetic examples.
Totally right! Ik zag eerst niet welke 'voor' je bedoelde, maar hij stond wat verderopbenopdezolder schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:13:
nieuws: T-Mobile beëindigt abonnementen met 'onbeperkt houdbaar' beltegoed
Laatste alinea staat 'Relex' in plaats van 'Relax'
Laatste alinea staat 'Relex' in plaats van 'Relax'
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Hacking Team komt met nieuwe spionagesoftware voor overheden
Derde alinea, eerste zin:
Nissan begint met testen van zelfrijdende auto Leaf
Tweede alinea, laatste zin:
Cyber Security Raad wil 'digitaal vaardigheidsbewijs' voor scholieren
Derde alinea, eerste zin:
Na de puntkomma volgt hier geen volledige zin. Beter:broncode van Hacking Teams Remote Control System gestolen; tools om in te breken op apparaten.
broncode van Hacking Teams Remote Control System, tools om in te breken op apparaten, gestolen.
Nissan begint met testen van zelfrijdende auto Leaf
Tweede alinea, laatste zin:
Ook moeten [...] tests plaatsvinden
Cyber Security Raad wil 'digitaal vaardigheidsbewijs' voor scholieren
- Tweede alinea, tweede zin:
(dubbele spatie).geletterdheid en - Tweede alinea, laatste zin:De aanpakken [...] zouden
nieuws: WhatsApp hasht telefoonnummers niet-gebruikers na onderzoek CBP
Eerste alinea:
Edit: De punt is nu gezet
Eerste alinea:
mist er nog een stuk van het artikel of mist er een punt ?[...]Het bedrijf slaat die telefoonnummers nu gehasht en afzonderlijk op
Edit: De punt is nu gezet
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 03-11-2015 11:52 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Agreed. Ik denk dat hun eigen pagina niet klopt, want in de abstract van de paper staat:letatcest schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:20:
[...]
Dit soort dingen mogen in een eigen, los topic. Overigens, op hun eigen pagina stellen ze:
[...]
zie ook: http://www.disneyresearch...ed-aggregation-multigrid/
Numerical tests of the new approach on a range of examples con-
firm 6 − 8× speedups on a fully dressed character with 371k vertices,
and even larger speedups on synthetic examples.
reviews: Wild - Michel Ancel probeert de wildernis te vangen
In dit artikel wordt naar God gerefereerd zonder hoofdletter. Ook geldt dit voor Goden.
In dit artikel wordt naar God gerefereerd zonder hoofdletter. Ook geldt dit voor Goden.
Dat geldt uitdrukkelijk niet voor goden.Ocirina schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:56:
reviews: Wild - Michel Ancel probeert de wildernis te vangen
Ah oke, naar mijn weten moest dat wel. Bedankt voor je reactie.
Ik ben het uiteindelijk toch met je eens. Gisteravond interpreteerde ik het nog wat anders, maar de paper is er heel duidelijk in. Case closed!Matthiasje schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:03:
[...]
Agreed. Ik denk dat hun eigen pagina niet klopt, want in de abstract van de paper staat:
[...]
Verwijderd
. De hele lijst is op het Google-devoloperblog te vinden, samen met instructies om een apparaat te flashen.
nieuws: Google brengt beveiligingspatches voor Nexus-toestellen uit
nieuws: Google brengt beveiligingspatches voor Nexus-toestellen uit
downloads: Mozilla Firefox 42.0
Eerste alinea, tweede zin:
Eerste alinea, tweede zin:
moet zijn: geblokkeerdIn versie 42 worden onder meer ook trackingcookies geblokkeert in de privèmodus,
downloads: Mozilla Firefox 42.0
privéIn versie 42 worden onder meer ook trackingcookies geblokkeerd in de privèmodus,
nieuws: Hollywood claimt PopcornTime.io en YTS offline gehaald te hebben
vpn-dienst.De aanklacht is gericht aan drie ontwikkelaars van PopcornTime.io en de vnp-dienst VPN.ht.
n.a.
nieuws: Sony voegt 105 games toe aan gamestreamdienst Now
2e alinea 3e zin
2e alinea 3e zin
"Oddworld: Stranger's Wrath HD"Offworld: Stranger's Wrath HD
[ Voor 7% gewijzigd door Eymen op 04-11-2015 11:14 ]
nieuws: Ontwikkelaars brengen Fedora 23 uit
Het project heet xdg-app (xdg staat voor X Desktop Group aka freedesktop.org).Standaard wordt ook xdg meegeleverd, een project van Gnome om cross-distributie-sandboxed applicaties mogelijk te maken.
nieuws: Facebook werkt aan deep-learningsysteem dat go-spelers moet verslaan
Go is van oorsprong chinees.Het doel is om uiteindelijk menselijke spelers van het van oorsprong Japanse bordspel go te verslaan.
https://tweakers.net/nieu...rengen-fedora-23-uit.html
tov Fedora 22?De belangrijkste veranderingen ten opzichte van Fedora 21 zijn beveiligingsverbeteringen, ...
nieuws: Kickstarter-project OwnPhones heeft geen geld meer en kan product nie...
Jobani zegt zich niet beseft te hebben
Beseffen is niet wederkerend, dus 'zich' mag eruit.
Edit: bij nieuws: Gegevens 80.000 'vrienden' Centraal Bureau voor Genealogie waren toeg...
staat vriendendatabse
waar een a mist.
Jobani zegt zich niet beseft te hebben
Beseffen is niet wederkerend, dus 'zich' mag eruit.
Edit: bij nieuws: Gegevens 80.000 'vrienden' Centraal Bureau voor Genealogie waren toeg...
staat vriendendatabse
waar een a mist.
[ Voor 30% gewijzigd door HJTP op 04-11-2015 18:44 ]
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
nieuws: Gegevens 80.000 'vrienden' Centraal Bureau voor Genealogie waren toeg...
Moet zijn: Volgens Ruud Straatman, hoofd sector digitale producten bij de dienst, had het beveiligingslekVolgens Ruud Straatman, hoofd sector digitale producten bij de dienst, had beveiligingslek
nieuws: Kickstarter-project OwnPhones heeft geen geld meer en kan product nie...
Tweede alinea: "Jobani zegt zich niet beseft te hebben" => Beseffen of zich realiseren.
nieuws: Britse overheid maakt plannen nieuwe spionagewet bekend
Tweede alinea: "zich er op kunnen beroepen" => erop
Derde alinea: "zegt de filmindustrie ook verantwoordelijk zijn voor" => verantwoordelijk te zijn
nieuws: Fins bedrijf wil modulaire smartphone PuzzlePhone maken
Eerste alinea: "waar onder andere het scherm inzit" => in zit
nieuws: 'Voorstel Britse spionagewet bevat wel degelijk een verbod op encryptie'
Laatste alinea: gebruik maken => gebruikmaken
Tweede alinea: "Jobani zegt zich niet beseft te hebben" => Beseffen of zich realiseren.
nieuws: Britse overheid maakt plannen nieuwe spionagewet bekend
Tweede alinea: "zich er op kunnen beroepen" => erop
Derde alinea: "zegt de filmindustrie ook verantwoordelijk zijn voor" => verantwoordelijk te zijn
nieuws: Fins bedrijf wil modulaire smartphone PuzzlePhone maken
Eerste alinea: "waar onder andere het scherm inzit" => in zit
nieuws: 'Voorstel Britse spionagewet bevat wel degelijk een verbod op encryptie'
Laatste alinea: gebruik maken => gebruikmaken
[ Voor 61% gewijzigd door Sleip op 04-11-2015 19:47 ]
nieuws: Duizenden iOS-apps in App Store bevatten backdoor in advertentieplatform
Die tweede “kunnen” lijkt me overbodig.Door de backdoor kunnen kwaadwillenden audio kunnen opnemen,
nieuws: Duizenden iOS-apps in App Store bevatten backdoor in advertentieplatform
Eerste alinea: "Het gaat voor zover bekend om 2846 apps, die de backdoor aan boord hebben door het gebruik van een oudere versie van advertentieplatform mobiSage van AdSage aan boord hebben." De tweede aan boord hebben mag weg.
Eerste alinea: gebruik maken => gebruikmaken
Eerste alinea: "Het gaat voor zover bekend om 2846 apps, die de backdoor aan boord hebben door het gebruik van een oudere versie van advertentieplatform mobiSage van AdSage aan boord hebben." De tweede aan boord hebben mag weg.
Eerste alinea: gebruik maken => gebruikmaken
[ Voor 5% gewijzigd door Sleip op 04-11-2015 20:12 ]
Sorry, toch nog wat.
Derde alinea: gebruik maken => gebruikmaken
Sorry, toch nog wat.
Derde alinea: gebruik maken => gebruikmaken
[ Voor 22% gewijzigd door Sleip op 04-11-2015 20:25 ]
nieuws: Enquête: tweederde gebruikers postte afgelopen tijd geen updates op F...
Ik denk dat dat moet zijn 65 procent van.Ongeveer 65 van de gebruikers zegt elke dag
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Mark Shuttleworth: Ubuntu voor smartphones is nog niet klaar voor grote publiek
"We gaan dat doen even snel als sommige van de grootste bedrijven ter wereld"
beter zou zijn
"We gaan dat even snel doen als sommige van de grootste bedrijven ter wereld"
en zelfs dat lijkt nog een te letterlijke vertaling uit het engels.
"We gaan dat doen even snel als sommige van de grootste bedrijven ter wereld"
beter zou zijn
"We gaan dat even snel doen als sommige van de grootste bedrijven ter wereld"
en zelfs dat lijkt nog een te letterlijke vertaling uit het engels.
nieuws: Kickstarter-project OwnPhones heeft geen geld meer en kan product niet leveren
Eerste alinea, tweede zin
Derde alinea, vierde zin
Vierde alinea, derde zin
Vierde alinea, zesde zin
Vierde alinea, zesde zin
Zesde alinea, eerste zin
Eerste alinea, tweede zin
Er hoort een komma tussen "afhaakten" en "kunnen". Zie ook Komma tussen twee werkwoordsvormen op de Taaladvies-website.Het opgehaalde bedrag is op en omdat investeerders afhaakten kunnen de bedenkers het product niet leveren.
Derde alinea, vierde zin
Hier kan beter een puntkomma i.p.v. komma gebruikt worden. Een punt zou ook kunnen, maar omdat het gaat om een tweede hoofdzin met een verwijzing ("dat") naar de eerste hoofdzin, is er wat voor te zeggen een puntkomma te gebruiken. De gebruikte komma is in ieder geval sowieso incorrect.De makers beloofden 'Dual Balance Armature'-drivers te gebruiken in de OwnPhones, Jobani zegt (…)
Vierde alinea, derde zin
Een komma zou hier op zijn plaats zijn.Volgens Jobani bedroegen de productiekosten 450.000 dollar maar was er meer geld nodig voor meer research.
Vierde alinea, zesde zin
Op het eerste gezicht lijkt de komma daar correct, tot je verder gaat lezen en beseft dat de bijzin die begint met "omdat" een bijzin is die hoort bij de hoofdzin die begint met "ziet het er ook niet naar uit" verderop in de zin. Ook hier kan dus beter een puntkomma gebruikt worden. Een punt zou ook kunnen, maar in de hoofdzin die begint met "ziet het er ook niet naar uit" staat een verwijzing ("die") naar de hoofdzin helemaal aan het begin en dus is er wat voor te zeggen een puntkomma te gebruiken. De gebruikte komma is in ieder geval sowieso incorrect.Zoeken naar nieuwe investeerders heeft nog niets opgeleverd, omdat OwnPhones geen geld meer in kas heeft (…)
Vierde alinea, zesde zin
Er hoort een komma tussen "heeft" en "ziet". Zie ook Komma tussen twee werkwoordsvormen op de Taaladvies-website.(…) omdat OwnPhones geen geld meer in kas heeft ziet het er ook niet naar uit dat die makkelijk gevonden zullen worden.
Zesde alinea, eerste zin
Er hoort een komma tussen "hebben" en "moeten". Zie ook Komma tussen twee werkwoordsvormen op de Taaladvies-website.(…) maar projecten die hun doelbedrag gehaald hebben moeten wel aan een aantal voorwaarden voldoen.
nieuws: AIVD: Snowden zorgde voor overreageren bij doelwitten:
Deze zin klopt niet:
Deze zin klopt niet:
De dienst ziet het uitbreiden van de bevoegdheden zoals in het voorstel voor de nieuwe Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten staat ook in het licht van de toegang tot nieuwe technieken.
reviews: Call of Duty: Black Oops III - Niet heel anders in de toekomst
Oops
(wel meest geniale tikfout van het jaar)
Oops
(wel meest geniale tikfout van het jaar)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Geen dank, geen dank 
Btw: heb je nog een screenshot?
Btw: heb je nog een screenshot?
[ Voor 41% gewijzigd door Delpozo op 06-11-2015 08:48 ]
Dat verhaal dat AMD finfets maakt
Er wordt meerdere malen over finfets gesproken, misschien mierenneuken maar het is FinFET. In alle andere artikelen doen jullie wel FinFET zeggen dus wees consistent.
Er wordt meerdere malen over finfets gesproken, misschien mierenneuken maar het is FinFET. In alle andere artikelen doen jullie wel FinFET zeggen dus wees consistent.
Kolink Citadel Mesh | ASUS TUF B760-M Plus | i5-12400F @ 4.0GHz met be quiet! Dark Rock Elite | ASUS Dual 4070 OC | 32GB DDR5 @ 5800MT/s | ASUS ROG STRIX 850W PSU
Eigenlijk zie je dat we de laatste tijd juist finfet klein schrijven: http://tweakers.net/zoeke...alAsYLE9NTgzKpUJStDA4NaAAVinny_93 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:05:
Dat verhaal dat AMD finfets maakt
We beschouwen de term inmiddels zo ingeburgerd dat de hoofdletters als vakterm wel weg kunnen, helemaal vanwege de woorduitspraak van de afkorting. zie bijvoorbeeld http://taaladvies.net/taa...ngen_spelling_algemeen/#2
nieuws: Blizzards Overwatch komt in de lente van 2016 naar pc, Xbox One en PS4
Een specifieke tank klasse is er niet, dat wordt tower genoemd. Is ook te zien aan het icoontje, het heeft dan drie kantelen. Er zijn meerdere heroes in diverse klassen die als role tank hebben. Winston en Roadhog bijvoorbeeld, terwijl Bastion wel een tower is, maar geen tank.Spelers kunnen een 'hero' uitzoeken die binnen de offensive-, defensive-, support- of tank-klasse valt.
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2015 16:57 ]
nieuws: Nvidia boekt recordomzet dankzij verkoop GeForce-gpu'sNvidia heeft het derde kwartaal van zijn fiscale jaar 2016 afgesloten met een recordomzet van ruim 1,3 miljard dollar, omgerekend bijna 1,2 miljard euro.
Het is 2015!
[ Voor 31% gewijzigd door terracide op 06-11-2015 15:21 ]
Klopt, maar Nvidia leeft al in het fiscale jaar 2016. Hebben wij ook niet verzonnen...
Zie: http://nvidianews.nvidia....third-quarter-fiscal-2016
nieuws: AMD mogelijk aangeklaagd wegens misleiding met aantal cores in Bulldo...
Dat houdt in dat twee cores een L2-chache en de floating point unit delen.
fikst!
nieuws: GlobalFoundries maakt eerste AMD-testchip met finfets op 14nm
De eerste link begint met ttp:// inplaats van http://
De eerste link begint met ttp:// inplaats van http://
ook fixxxd
nieuws: AMD aangeklaagd wegens misleiding met aantal cores in Bulldozer-serie
allen -> alleen.De cores van de Bulldozer-processors maken niet allen gebruik van een eigen L2-cache en eigen executiepaden.
[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 06-11-2015 17:20 ]
Reviews: http://tweakers.net/revie...el-langer-niet-beter.html
Samenvatting:
Pagina 2:
Nog eentje: 'anderssoortige missies' > andersoortig.
Samenvatting:
Achterlopen is één woord.Daar komt bij dat de game visueel achter loopt
Pagina 2:
Het is 'de plot', dus ook 'een plot die de moeite waard is'.Ondanks de aanwezigheid van een plot dat de moeite waard is
nieuws: Nvidia boekt recordomzet dankzij verkoop GeForce-gpu's
Eerste alinea na opening:
Edit: En als het over de prognoses gaat dan kan je niet zeggen dat het afgesloten is.
Eerste alinea na opening:
Zal wel 2015 moeten zijn.Nvidia heeft het derde kwartaal van zijn fiscale jaar 2016 afgesloten met een recordomzet
Edit: En als het over de prognoses gaat dan kan je niet zeggen dat het afgesloten is.
[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 06-11-2015 17:40 ]
HMC: het fiscale jaar van een bedrijf loopt niet per se gelijk met het kalenderjaar. Er wordt afgeweken bijvoorbeeld om belastingredenen. Bij Nvidia loopt het fiscale jaar van 1 februari t/m 31 januari, het getal verwijst naar het kalenderjaar waarin de periode eindigt. Fiscaal jaar 2016 is dus 1 februari 2015 t/m 31 januari 2016.
nieuws: Asus-dochter wil variant van Up-ontwikkelbord met meer geheugen maken
"in oktober zette Asus-dochter Aaeon een Kickstarter-campagne op voor het maken van de Up, een computerboard ter grote van een creditcard..."
Moet zijn 'ter grootte'.
En nog een: "Als het project 100.000 euro binnenhaalt, dan komt er een variant van het bordje met 2GB in plaats van 1GB werkgeheugen een emmc-opslagmodule van 32GB"
moet zijn 'EN een emmc-...'
"in oktober zette Asus-dochter Aaeon een Kickstarter-campagne op voor het maken van de Up, een computerboard ter grote van een creditcard..."
Moet zijn 'ter grootte'.
En nog een: "Als het project 100.000 euro binnenhaalt, dan komt er een variant van het bordje met 2GB in plaats van 1GB werkgeheugen een emmc-opslagmodule van 32GB"
moet zijn 'EN een emmc-...'
[ Voor 21% gewijzigd door grootma op 06-11-2015 19:11 ]
Ik wilde net die zin rapporteren omdat ik er niets van begrijp, maar dan zie ik dit. "allen" was goed (dit beschrijft de kern van de aanklacht). Door er "alleen" van te maken, lijkt het een incomplete "niet alleen ..., maar ook ..."-constructie.
Wow, ok, ik begrijp dat nu.MeteoVir schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:30:
HMC: het fiscale jaar van een bedrijf loopt niet per se gelijk met het kalenderjaar. Er wordt afgeweken bijvoorbeeld om belastingredenen. Bij Nvidia loopt het fiscale jaar van 1 februari t/m 31 januari, het getal verwijst naar het kalenderjaar waarin de periode eindigt. Fiscaal jaar 2016 is dus 1 februari 2015 t/m 31 januari 2016.
Mijn fout.
Bij op andersoortig en plot na. Die kan ik even niet verifiëren. Delpozo?MeteoVir schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:08:
Reviews: http://tweakers.net/revie...el-langer-niet-beter.html
Samenvatting:
[...]
Achterlopen is één woord.
Pagina 2:
[...]
Het is 'de plot', dus ook 'een plot die de moeite waard is'.
nieuws: 'Apple A10-soc wordt gemaakt door TSMC en wordt efficiënter dan A9'
Betwistte moet het zijn, in de laatste zin.
Betwistte moet het zijn, in de laatste zin.
Het is Het procedé, niet de procedé (eerste regel derde alinea),
Dit topic is gesloten.
Let op:
Reageer in dit topic om spel- en tikfouten te melden, gebruik daar A.U.B. NIET de "Rapporteer" functie voor!
Reageer in dit topic om spel- en tikfouten te melden, gebruik daar A.U.B. NIET de "Rapporteer" functie voor!