nieuws: Intel komt met moederbord-formfactor '5x5'
Derde alinea, tweede zin(...), waarbij gebruik van deze laatste de mogelijkheid biedt de hoogte beperkt te houden om bijvoorbeeld tot behuizingen met volume van minder dan een liter te komen.
Volgens mij dient hier "behuizingen met volumes van minder dan een liter" of anders "behuizingen met een volume van minder dan een liter" gebruikt te worden om de zin lekker te laten lopen, maar ik geef toe dat anderen daar anders over zouden kunnen denken.
Derde alinea, derde zinOok is er de mogelijkheid tot bedrade en draadloos netwerken en kunnen zowel 35W als 65W-processors gebruikt worden.
Hier wordt de suggestie gewekt dat "bedrade" als bijvoeglijk naamwoord en "draadloos" als bijwoord wordt gebruikt. Dat betekent dat "netwerken" de ene keer als meervoud van het zelfstandig naamwoord "netwerk" wordt gebruikt en de andere keer als heel werkwoord. Omdat er "er is de mogelijkheid tot" wordt gebruikt, duidt dat volgens mij erop dat de auteur beoogt "netwerken" als werkwoord te gebruiken. Daarom lijkt het mij beter om "bedrade" als bijwoord te gebruiken; dat betekent dat dat deel van de zin dan "bedraad en draadloos netwerken" zou worden.
Verder wordt "processors" weggelaten i.c.m. "35W", wat aangeduid hoort te worden met een liggend streepje. Dat deel van de zin zou dan "zowel 35W- als 65W-processors" worden.
Derde alinea, vierde zinWanneer moederborden met dit formfactor geïntroduceerd zullen worden, is nog niet bekend.
Aangezien "factor" een mannelijk woord is (zie ook
http://woordenlijst.org/zoek/?q=factor&w=w), dient het "deze formfactor" te zijn.