Nederlands is makkelijker als je denkt.
[ Voor 98% gewijzigd door Kid Jansen op 31-07-2015 16:23 ]
- rodeJe herkent ons aan de rodo polo [..]
reviews: LG EG960V uhd-oled-tv: het beste beeld ooit
De exoplaneet heeft de wetenschappelijke naam HD 219144b gekregen en cirkelt op slechts 21 lichtjaren afstand van de aarden om een ster.
You may enlighten me!
Intro:
De NASA heeft onlangs een aardse planeet buiten ons zonnenstelsel gevonden die van alle exoplaneten voor zover bekend het dichtst bij ons staat.
'Zonnestelsel' heeft geen tussen-n.
Ook intro:
De Amerikaanse ruimtevaardorganisatie bevestigde dat na onderzoek met de Spitzer-ruimtetelescoop.
Laatste tekstblokje:
Opvallend daaraan is dat hij zich om een 'bewoonbare' baan om zijn ster bevindt.
Ik denk dat de eerste 'om' een 'in' moet zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Kriebeltrui op 31-07-2015 22:03 ]
Zonnenstelsel zonnestelsel
ruimtevaardorganisatie ruimtevaartorganisatie
en cirkelt op slechts 21 lichtjaren afstand van de aarden aarde om een ster
#spuit elf
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Dat is natuurlijk volstrekte onzin, volgens Wikipedia is Venus met 4.74385354 × 10-6 lichtjaar de dichtstbijzijnde planeet. Wat in het artikel had moeten staan is waarschijnlijk de dichtstbijzijnde exoplaneet.De planeet die tot dusver 'dichtbij' was, bevindt zich namelijk op 14,8 lichtjaren afstand.
[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 31-07-2015 22:37 ]
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Een na laatste zin:
Ze kwamen eerder dit jaar met een tablet die iets weg heeft van Microsofts Surface-tablet, de Remix.
Niet strikt fout, wel verwarrend, want zo lijkt het alsof de Remix de naam is van de Surface-tablet van Microsoft. Duidelijker:
Ze kwamen eerder dit jaar met de Remix, een tablet die iets weg heeft van Microsofts Surface-tablet.
Laatste zin:
Ze brachten de tablet onder hun bedrijfsnaam Jide.
Moet waarschijnlijk zijn:
Ze brachten de tablet uit onder hun bedrijfsnaam Jide.
Eerste alinea, laatste zin:
het Belgische equivalent
Facebook gaat internetverbinding via lasers in afgelegen gebieden testen
Inleiding, tweede zin:
De lasers [...] terwijl ze hardware kunnen bereiken
Vierde alinea: "De drones sturen het signaal naar de grond, waar schotels en antennes die moeten opvangen..." die => het
Comma en 'en' gaan niet samen.De nieuwe chip moet zuiniger en sneller zijn dan zijn voorganger, en in alle grote laptopmerken zijn opwachting maken.
You may enlighten me!
Dat is al eens eerder voorbijgekomen en toen werd geconcludeerd dat dat wel mag, dus dit laat ik staan. Rest is gerepareerd.MrBreaker schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 07:45:
reviews: Laptop Best Buy Guide - Augustus 2015
[...]
Comma en 'en' gaan niet samen.
Op de eerste UX305 die we testten, ontbrak 802.11ac-wifi, maar op alle op dit moment verkrijgbare uitvoeringen zit die wel.
Ehm?Minpunten
- Geen wifi 802.11ac
BeschuldigdOfficieel is er geen land beschuldigt
blah
Dit soort reacties zijn tenenkrommend, helemaal als ze afkomstig zijn van iemand die zijn eigen biografie niet eens foutloos weet te schrijven. Als je wat aan te merken hebt, doe dat dan op een constructieve manier zodat we er allemaal wat aan hebben.
blah
Derde alinea, tweede zin:
Moet zijn: gebeurtMet dit systeem krijgen gebruikers een melding als er iets bij hun thuis gebeurd terwijl zij weg zijn.
2e tekstblokje van boven:
Als we de helderheid instellen op de maximale stand van 265cd/m², maten we een verbruik van 195W gemiddeld, flink meer dan je van de gemiddelede 55"
Of dat ook is gebeurd met een D
Graag.
Dank.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Derde alinea: "en qua uiterlijke sterke gelijkenissen vertonen." uiterlijke => uiterlijk

Hij hoort hier misschien niet echt thuis, maar ik vond geen andere plaats. Wijzen jullie voptelecom.com even op 'Bestelt' ? Een knal van een dt-fout, en dan nog als eerste woord, staat altijd zo slordig..
Lijkt mij dat dit 8bit moet zijn (2^8 = 256)6bit-paneel
Hoort hier inderdaad niet. Waar wel weet ik overigens nietScSi schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:29:
[afbeelding]
Hij hoort hier misschien niet echt thuis, maar ik vond geen andere plaats. Wijzen jullie voptelecom.com even op 'Bestelt' ? Een knal van een dt-fout, en dan nog als eerste woord, staat altijd zo slordig..
Kun je beter even een eigen topic voor openen.Frozen schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:12:
[...]
Lijkt mij dat dit 8bit moet zijn (2^8 = 256)
Rest is gerepareerd.
reviews: Honor 6 Plus: teleurstellend toestel met prima accuduurWaar OnePlus het vooral probeert met een uitgekiende pr-campagne gericht op flagships, en Kazam en Wiki stilletjes de markt voor goedkopere toestellen proberen te veroveren, mikt Honor op een 'jongere' doelgroep, met louter onlineverkopen en de gedurfde slogan 'for the brave'.
Die Wiki is niet alleen goedkoop, maar iedereen kan 'm open doen en aanpassen.
een L te veelbisoft meldde het afblazen van de test allleen op het eigen forum en heeft tot nu toe geen mails naar mensen met een pre-order gestuurd.
Verwijderd
De camera aan de achterkant heeft een resolutie van dertien megapixels, die aan de voorkant plaatjes schiet met maximaal acht megapixels.
datDe Turing Phone is een Android-toestel die zich richt op beveiliging en heeft een opvallend ontwerp.
- cryptokey (als je dat woord überhaupt wilt behouden)crypto key die de fabrikant mee levert
- meelevert
[ Voor 18% gewijzigd door Eagle Creek op 03-08-2015 10:58 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Eerste alinea: "De Turing Phone is een Android-toestel die zich richt op beveiliging..."
(Android-)toestel is onzijdig, dus
Moet zijn: "De Turing Phone is een Android-toestel die dat zich richt op beveiliging"
[ Voor 27% gewijzigd door bjamri op 03-08-2015 11:38 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Dit is geen autocross. Een autocross is een crosswedstrijd die, in tegenstelling tot een rally, op een weiland of een ongebruikt buitenterrein wordt verreden. (uit wikipedia)
[ Voor 5% gewijzigd door Rixard op 03-08-2015 15:51 ]
3e alinea, 1e zin:
in ene overname > in een overnameEr zouden verscheidene bedrijven zijn die interesse hebben in ene overname van TomTom na de verkoop van de kaartendienst Nokia Here aan een autoconsortium van BMW, Audi en Daimler.
Inconsequent gebruik van "U" / "u". Tenzij de ene keer De Almachtige wordt bedoeld en de andere de plebs
Laatste alinea: "zijn deze diensten al wel publiekelijk gemaakt." => publiek gemaakt?
Er staat 'apc-c' ipv aps-c in dit artikel, zoals iemand in de reacties opmerkt
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Volgens mij is publiekelijk in deze prima. Ik had persoonlijk echter voor 'openbaar' gekozen, maar dat is een ander verhaalSleip schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:50:
nieuws: Gerucht: Apple wil telecomprovider worden
Laatste alinea: "zijn deze diensten al wel publiekelijk gemaakt." => publiek gemaakt?
Laatste zin: "Er lijkt geen manier meer om de oude videospeler te gebruiken."
===>>> "Er lijkt geen manier meer te zijn om de oude videospeler te gebruiken."
[ Voor 34% gewijzigd door Recursio op 04-08-2015 07:59 ]
We bedoelen in alle gevallen het plebsPcDealer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:07:
http://tweakers.net/info/faq/va#va-voor
Inconsequent gebruik van "U" / "u". Tenzij de ene keer De Almachtige wordt bedoeld en de andere de plebs
De rest is wel al hersteld.
[ Voor 4% gewijzigd door Delpozo op 04-08-2015 08:51 ]
header : al is het dit keer en game waaraan schieten te pas komt
--> al is het dit keer een game waarin schieten te pas komt
2e paragraaf : bekend van Smite, dat is 2014 verscheen voor Windows
--> bekend van Smite, dat in 2014 verscheen voor Windows
Volgens mij en de reacties is dit toch wel een iphone5(s). Als iedereen nu eens de feedback knop gebruikt en niet de reacties
PS: toch wel een tikfoutje denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door gangsta_playa op 04-08-2015 10:54 ]
"De fabricage is gelukt, maar de wetenschappersmelden in het tijdschrift Nature Materials dat het nog niet gelukt is om te bevestigen of het materiaal de twee jaar geleden voorspelde 'fantastische' elektronische eigenschappen heeft, zoals het geleiden van elektriciteit zonder het opwekken van restwarmte bij kamertemperatuur."
Spatie ontbreekt.
n.a.
dat was een hele snelle reactie! Maar ook die was gefikstarjen9551 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:02:
nieuws: Natuurkundigen maken nieuw materiaal vergelijkbaar met grafeen
"De fabricage is gelukt, maar de wetenschappersmelden in het tijdschrift Nature Materials dat het nog niet gelukt is om te bevestigen of het materiaal de twee jaar geleden voorspelde 'fantastische' elektronische eigenschappen heeft, zoals het geleiden van elektriciteit zonder het opwekken van restwarmte bij kamertemperatuur."
Spatie ontbreekt.
De uitdrukking is: '(er)aan te pas komen'.maselbe schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:52:
nieuws: Ontwikkelaar Smite kondigt moba-shooter Paladins aan
header : al is het dit keer en game waaraan schieten te pas komt
--> al is het dit keer een game waarin schieten te pas komt
2e paragraaf : bekend van Smite, dat is 2014 verscheen voor Windows
--> bekend van Smite, dat in 2014 verscheen voor Windows
Natuurkundigen maken nieuw materiaal vergelijkbaar met grafeen
Moet zijn: Natuurkundigen maken nieuw materiaal, vergelijkbaar met grafeen
Nu lees ik het zo dat natuurkundigen een of andere methode hebben gevonden om een nieuw materiaal te kunnen vergelijken met grafeen.
De link naar het artikel bevat "#affil-auth", hierdoor spring je naar de "Affiliations" onderaan het artikel.
Deel url: ...nmat/journal/vaop/ncurrent/full/nmat4384.html#affil-auth
De hash referentie moet weg zodat je naar het begin van het artikel gaat.
[ Voor 0% gewijzigd door BeerenburgCola op 04-08-2015 11:36 . Reden: typo ]
"Dat komt omdat het materiaal waar de wetenschappers het staneen op? vormden een wisselwerking aan gaat met de tin-atoomstructuur"
ah ja.. dat is dom. Weg!BeerenburgCola schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:22:
nieuws: Natuurkundigen maken met grafeen vergelijkbaar materiaal
De link naar het artikel bevat "#affil-auth", hierdoor spring je naar de "Affiliations" onderaan het artikel.
Deel url: ...nmat/journal/vaop/ncurrent/full/nmat4384.html#affil-auth
De hash referentie moet weg zodat je naar het begin van het artikel gaat.
Derde alinea: "Zo verving Matchtstick de dualcore-soc voor een quadcore..."
Als je a vervangt voor b vervang je b later dan a.
Moet zijn: "Zo verving Matchtstick de dualcore-soc voor door een quadcore"
Derde alinea: "en de Amerikaans universiteit Stanford." => Amerikaanse
reviews: OS X El Capitan: bescheiden update voor Macs
Pagina twee, eerste alinea onder het kopje 'Spotlight: zoeken naar de uitbreidingen'
"en die positie kon je niet wijzigingen." Wijzigingen => wijzigen
nieuws: Microsoft voegt syncen van gedeelde mappen toe aan OneDrive
Laatste alinea: "De uitrol van de nieuwe functionaliteit" (...) "Het komt beschikbaar" Functionaliteit is vrouwelijk, dus komt ze beschikbaar.
[ Voor 58% gewijzigd door Sleip op 04-08-2015 12:13 ]
In dat geval moet het volgens mij "waar schieten aan te pas komt" zijn en niet waaraanDelpozo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:21:
[...]
De uitdrukking is: '(er)aan te pas komen'.
De uitdrukking is zoals ie nu is gebruikt, met 'waaraan', weliswaar wat minder herkenbaar dan met 'waar' en 'aan' gescheiden, maar dat maakt deze schrijfwijze nog niet fout.maselbe schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
In dat geval moet het volgens mij "waar schieten aan te pas komt" zijn en niet waaraan
Het is Nikon als merk (met 1 x k)
Of Nikkor als objectiefbenaming (met 2 x k)
Maar Nikkon bestaat niet.
BTW: ook hier weer de mix van het begrip 'objectief' en 'lens'. Maar die discussie schijnt niet te mogen alhier...
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 04-08-2015 13:54 ]
Er staat 1,7 miljoen en 33.500 en dit zou samen 2 miljoen zijn
Denk ergens een rekenfoutje/typfoutje
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
firmwire -> firmware?
Virussen? Scan ze hier!
Op 00:43 wordt gezegd dat er 148 verschillende ondergronden zijn i.p.v. 128.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Naar verluidt wil Microsoft bij de Lumia 950 en 950 XL ook een aantal extra's apart leveren, zoals een stylus en smart cover. De Lumia's zijn de eerste telefoons die waarschijnlijk verschijnen nadat bekend werd dat Microsoft mogelijk midner Nokia-telefoons en Lumia-modellen wil uitbrengen.
midner -> minder
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Inleiding: "en gemakkelijker te gebruiken te zijn." Een te te veel.
nieuws: Microsoft frist Outlook in Office 365 op met features en aangepaste interface
Tweede alinea: "Ook schaafde het bedrijf uit Redmond aan de optie om afbeeldingen toe te voegen mailtjes." => toe te voegen aan mailtjes
Tweede alinea: "Ook kunnen gebruikers volgens Microsoft de plaatjes makkelijker schalen en draaien, zo meldt het bedrijf." Dit is wat dubbelop. 'Volgens MS' of 'zo meldt het bedrijf' mag weg.
nieuws: Organisatie voor meer vrouwen in opensourcewereld stopt ermee
Derde alinea: "zo legt de organisatie uit een blogpost zonder een reden te geven." => in een blogpost
nieuws: Delta en Ziggo koppelen WifiSpots
Laatste alinea: "wat voor de klanten van Delta betekent ze toegang hebben tot" => wat betekent dat ze toegang hebben
[ Voor 85% gewijzigd door Sleip op 04-08-2015 23:29 ]
De laatste alinea: "De Lumia's zijn de eerste telefoons die waarschijnlijk verschijnen nadat bekend werd dat Microsoft mogelijk midner Nokia-telefoons en Lumia-modellen wil uitbrengen."
"midner" => "minder"
Zie nu dat spartacusNLD me al voor was.
[ Voor 7% gewijzigd door Mont2uk op 04-08-2015 23:37 ]
Eerste alinea, laatste zin:
zodat het vliegtuig [...] moeten kunnen bereiken
Trend Micro: bug kan Android-smartphones eindeloos laten rebooten
- Eerste alinea, laatste zin:beweert dat
- Vierde alinea, tweede zin:kwaadwillenden kunnen
De game wordt ontwikkeld door PlatinumGames Inc, bekend Bayonetta en Metal Gear Rising: Revengeance
--> De game wordt ontwikkeld door PlatinumGames Inc, bekend van Bayonetta en Metal Gear Rising: Revengeance
Deze zin lijkt mij tegenstrijdig. Ik zou zeggen dat de exploit makers van beveiligingssoftware helpt om verspreiding van het probleem tegen te gaan in plaats van bestrijding.Ook kan de exploit juist helpen om bestrijding van het probleem tegen te gaan: volgens Drake zijn bijvoorbeeld makers van beveiligingssoftware en intrusion detection systems geïnteresseerd in de details.
De game komt op 20 novembver uit voor Windows, de PlayStation 4 en de Xbox One.
[ Voor 47% gewijzigd door ItMeAedri op 05-08-2015 12:08 ]
Patch Tuesday
Dinsdag mag met een hoofdletter in het Engels.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
licentie -> licentieovereenkomst (of kortweg overeenkomst misschien)UEFA heeft nu echter een licentie gesloten met concurrent Konami.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
X79 Core i7-920 (130W) 4/8 2,66GHz (2,93GHz) Asus Rampage Extreme III 3x 2GB ddr3 1600MHz
de Core i7 920 was een X58 proc, geen X79 als bijvoorbeeld de i7 3820
dus óf de socket weergave is fout, of de combinatie processor & mobo.
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Eerste alinea
"In totaal zegden klanten afgelopen maanden 87.000 abonnementen op bij de kabelaar."
Zegden => Zeiden?
- omDe snelste en volledig overklokbare processor is de Core i7-6700K, maar ook de Core i5-6600K is unlocked en gemaakt op te overklokken.
- komma vervangen door dubbele puntVoor de desktopprocessors is niet alleen een nieuwe processorarchitectuur ontwikkeld, we krijgen een nieuwe socket lga1151 en ondersteuning voor ddr4-geheugen.
reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger
- enkeleWe hebben vooralsnog alleen een enkel sample van de i7-6700K ontvangen.
reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger
- spatieHet grootste aandeel daarin komt van de Physics-test, waar de hoge kloksnelheid de rest van het testveld ver achter de 6700K laat, maar ook de 530-gpu presteert in de Graphics-test stukken beter dan de eerdere gpu's.[.]Alleen de gpu in AMD's 7850K-apu is iets sneller.
[ Voor 66% gewijzigd door PcDealer op 05-08-2015 22:25 ]
Eerste alinea, eerste zin:
de vrijgave van een teaser
Wereld Economisch Forum benoemt Wagenings bedrijf tot 'technologiepionier'
Eerste alinea, tweede zin:
de 49 bedrijven die [...] werden geselecteerd
Volgens mij moet dat zijn: "niet eens hoeft te openen"met een enkel mms'je dat je niets een hoeft te openen -
Kan ik niet nagaan. Wil je dit aankaarten in een apart topic?Dawn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:55:
in reviews: Intels Skylake-platform: sneller maar niet zuiniger
X79 Core i7-920 (130W) 4/8 2,66GHz (2,93GHz) Asus Rampage Extreme III 3x 2GB ddr3 1600MHz
de Core i7 920 was een X58 proc, geen X79 als bijvoorbeeld de i7 3820
dus óf de socket weergave is fout, of de combinatie processor & mobo.
Nee, verleden tijd van opzeggen.KoploperMau schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:35:
nieuws: Ziggo neemt maatregelen na verlies klanten door prijsverhogingen
Eerste alinea
"In totaal zegden klanten afgelopen maanden 87.000 abonnementen op bij de kabelaar."
Zegden => Zeiden?
De rest is verbeterd, behalve die , -> : (@PcDealer), want dat is niet fout.
[ Voor 7% gewijzigd door Delpozo op 06-08-2015 09:09 ]
We missen een '.' tussen 'verzorgt' en 'Sinds'.Stagefright - letterlijk: plankenkoorts - is een library die de afhandeling van video- en audiobestanden verzorgt Sinds Android 2.2
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Inleiding: "Fox-IT en samenwerking met CrowdStrike en de FBI." => in samenwerking met
Laatste zin; "maar we hopen natuurlijk stiekem dat er een verse voor Windows 10 aan wordt toegevoegd."
Verse hoort versie te zijn lijkt me?
[ Voor 3% gewijzigd door Delpozo op 06-08-2015 16:02 ]
Productkoppeling aan rechterkant mist:
pricewatch: Tesla Motors Model S
of merkpagina:
http://tweakers.net/merk/2707/tesla-motors/
toegevoegd! Dank!Peetke schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:28:
nieuws: Onderzoekers hacken Tesla S
Productkoppeling aan rechterkant mist:
pricewatch: Tesla Motors Model S
of merkpagina:
http://tweakers.net/merk/2707/tesla-motors/
onlangs --> ondanks"De doorgaande ontwikkeling van drm zal, onlangs een goede start, een lange en moeilijke weg zijn", aldus de ontwikkelaars in de mail.
[ Voor 20% gewijzigd door carlo op 06-08-2015 20:59 ]

Jullie hebben uiteraard niks te maken met de adverts maar deze is wel erg genant imo.
Derde alinea, tweede zin
Dit hoort te zijn: "zonzijde" (zie ook http://woordenlijst.org/zoek/?q=zonzijde&w=w). Verder is de puntkomma nergens voor nodig en kan hier gewoon een komma worden gebruikt, want na de puntkomma is geen zin met een onderwerp en persoonsvorm.De EPIC maakt onder andere foto's van de zonnezijde van de aarde en 'ziet' tien verschillende golflengtes; van ultraviolet tot nabij-infrarood.
Vierde alinea, derde zin
Dit hoort te zijn: "rechterzijde" (gek genoeg is "linkerkant" later in de zin wel weer correct geschreven).Daardoor is er een kleine groene rand aan de rechter zijde van de maan te zien en een beetje rood en blauw aan de linkerkant, ook wel 'offset' genoemd.
Vijfde alinea, eerste zin
Dit hoort te zijn: "linkerbovenhoek".Opvallende zaken aan deze kant van de maan zijn onder andere de Tsiolkovskiy-krater linksonder en de Mare Moscoviense in de linker bovenhoek.
De zin in de één na laatste alinea is middenin afgebroken:
mosterd na (nieuwe alinea)
de maaltijd
[ Voor 15% gewijzigd door The_Butler op 07-08-2015 07:00 ]
at your service
Apple gaat vermoedelijk de publieke testversie ook gaat updaten
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
reviews: Need for Speed: op vijf manieren de beste worden
'3f- en 4g-modems' in de inleiding moet denk ik '3g- en 4g-modems' zijn.
Tweede alinea: 'Het zoomobjectief volgt de Tamron 18-200mm F2.5-6.3 XR Di II LD op.'
Dat zou wel een heel mooi diafragmabereik zijn. De juiste naam is:
Tamron 18-200mm F3.5-6.3 XR Di II LD
Dit topic is gesloten.
![]()
Reageer in dit topic om spel- en tikfouten te melden, gebruik daar A.U.B. NIET de "Rapporteer" functie voor!