In de 2e alinea van het eerder genoemde artikel staat blijkbaar ook nog eenzelfde tag.
Op de voorpagina staat "en achtien andere downloads", maar dat moet natuurlijk "achttien" zijn!

Wikipedia: 18 (getal)

downloads: CouchPotato 2.6.3 linked naar SABnzbd, maar wel een oude release (downloads: SABnzbd 0.7.11) ervan, een nieuwere staat ook al in Meuktracker: downloads: SABnzbd 0.7.20
Kun je het beste een apart topic voor maken, is geen artikel inhoudelijke (redactionele) fout.RVervuurt schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:45:
Op de voorpagina staat "en achtien andere downloads", maar dat moet natuurlijk "achttien" zijn!
[afbeelding]
[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2015 18:58 ]
Zou je dat in Stoute Bugs willen melden?RVervuurt schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:45:
[afbeelding]
Op de voorpagina in het artikel "Bliep stapt van T-Mobile over naar Tele 2 en past tarieven aan" wordt diverse keren (en ook in de titel) over Tele 2 gesproken. Dit moet natuurlijk Tele2 zijn. Er zit geen spatie in de bedrijfsnaam. [bron KvK]
Martino's | Google is your friend...
nieuws: Vingerafdrukscanner Qualcomm kan in smartphonebehuizing worden gestopt
Lees het gewoon zelf evenQualcomms vingerafdrukscanner binnenkort beschikbaar en zal met name zijn bedoeld voor implementatie in mobiele apparaten zoals smartphones. Die kunnen de scanner bijvoorbeeld gebruik voor het ontgrendelen van het toestel of voor andere vormen van authenticatie.
nieuws: Amerikaanse regering is niet blij met backdoor-plannen China
Loopt niet helemaal lekker.Als onderdeel van een nieuwe wet tegen terrorisme moeten bedrijven encryptiesleutels afgeven aan de overheid, zodat opsporingsambtenaren via bij data van gebruikers kunnen.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
nieuws: Amerikaanse regering is niet blij met backdoor-plannen China
Eerste zin:
Eerste zin:
De Amerikaanse regering is niet bij blij met plannen van de Chinese regering om encryptie aan banden te leggen.
reviews: Sony Xperia Z4 Tablet: een nieuwe draai aan een vertrouwd model
Sony Xperia Z4 Tablet Preview
3e allinea van onderen: ''Of rest van het scherm ook verbeterd is, durven we zo op het oog niet te zeggen.''
Moet denk ik zijn: ''Of de rest van het scherm ook verbeterd is, durven we zo op het oog niet te zeggen.''
Sony Xperia Z4 Tablet Preview
3e allinea van onderen: ''Of rest van het scherm ook verbeterd is, durven we zo op het oog niet te zeggen.''
Moet denk ik zijn: ''Of de rest van het scherm ook verbeterd is, durven we zo op het oog niet te zeggen.''
[ Voor 27% gewijzigd door ari-equal95 op 03-03-2015 13:25 ]
In http://tweakers.net/nieuw...in-plaats-van-mantle.html
Soms staat er nextGL en soms staat er GLnext.
Soms staat er nextGL en soms staat er GLnext.
nieuws: AMD tegen ontwikkelaars: richt je op DX12 of GLnext in plaats van Mantle
In de titel wordt gesproken over GLnext, in de tekst wordt echter NextGL gebruikt.
In de titel wordt gesproken over GLnext, in de tekst wordt echter NextGL gebruikt.
1920x1280 resolutie is natuurlijk vreemd ;-) Het moet dus 1920x1200 worden.
nieuws: Asus maakt ZenWatch eind april beschikbaar voor 229 euro
text gaat over select aantal winklels bla bla bla en dan:
Of het echt fout is weert ik niet, maar ik vind het niet klinken.Het woord "Naast" past zoveel beter in deze context.Behalve bij de Asus-shop zelf is dat bij Bol.com, Coolblue en Wehkamp.
ora et labora
Er staat een foute link in deze "Software update":
downloads: FileZilla 3.10.2
Jullie linken naar: https://filezilla-project...oad.php?show_all=1&beta=1
maar daar vind je niets, aangezien er geen beta's beschikbaar zijn op dit moment.
Beter is linken naar: https://filezilla-project.org/download.php?show_all=1
Of: https://filezilla-project.org/download.php?type=client
downloads: FileZilla 3.10.2
Jullie linken naar: https://filezilla-project...oad.php?show_all=1&beta=1
maar daar vind je niets, aangezien er geen beta's beschikbaar zijn op dit moment.
Beter is linken naar: https://filezilla-project.org/download.php?show_all=1
Of: https://filezilla-project.org/download.php?type=client
Bij smartphones vinden we de pixelrace niet zo nodig, omdat je de verhoging van de resolutie op de kleine schermpjes nauwelijks kunt zien, maar op een 10,1"-scherm zie je wel het verschIl tussen de 1920x1280 pixels van de Xperia Z2 Tablet en de 2560x1600 pixels van de Xperia Z4 Tablet.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
nieuws: Wetenschappers maken eerste snapshot van licht als golf en deeltjesstroom
Niks van het artikel begrepen, maar wel een typefout gevonden
Niks van het artikel begrepen, maar wel een typefout gevonden
paradoxaleOp de nieuwssite van de EPFL zegt onderzoeker Fabrizio Carbone dat dit experiment laat zien dat we zo kwantummechanica en zijn pardoxale natuur kunnen filmen
'Naast' kan hier niet zonder meer, daarvoor moet de zin verder worden aangepast ('Naast de Asus-shop zelf zijn dat Bol.com, Coolblue en Wehkamp') en aangezien 'behalve' hier niet fout is, laten we dat achterwege.mrc4nl schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 14:12:
nieuws: Asus maakt ZenWatch eind april beschikbaar voor 229 euro
[...]
Of het echt fout is weert ik niet, maar ik vind het niet klinken.Het woord "Naast" past zoveel beter in deze context.
De rest is gefikst.
hoort dit te zijn:Vanaf door kunnen ze met een Live Gold-abonnement gratis spellen voor de opvolger van de 260, de Xbox One, aanschaffen.
Vanaf door kunnen ze met een Live Gold-abonnement gratis spellen voor de opvolger van de 360, de Xbox One, aanschaffen.
in dit artiekel:
nieuws: Xbox 360-bezitters kunnen Live Gold-games aan One-bibliotheek toevoegen
Vanaf door kunnen ze met een Live Gold-abonnement gratis spellen voor de opvolger van de 260, de Xbox One
Xbox 260, dat moet natuurlijk 360 zijn.
EDIT: Oh, repost.
Vanaf door kunnen ze met een Live Gold-abonnement gratis spellen voor de opvolger van de 260, de Xbox One
Xbox 260, dat moet natuurlijk 360 zijn.
EDIT: Oh, repost.
[ Voor 3% gewijzigd door SpoinkyNL op 03-03-2015 18:18 ]
nieuws: Xbox 360-bezitters kunnen Live Gold-games voor One aan bibliotheek toevoegen
In de tekst staat 260. Daar moet 100 bij
In de tekst staat 260. Daar moet 100 bij

[ Voor 2% gewijzigd door djneo-nl op 03-03-2015 18:19 . Reden: I said nothing ]
door hoort trouwens ook daar te zijn in diezelfde zink.theuws schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:17:
[...]
hoort dit te zijn:
Vanaf door kunnen ze met een Live Gold-abonnement gratis spellen voor de opvolger van de 360, de Xbox One, aanschaffen.
in dit artiekel:
Dat is nu "gefixed" - overal wordt nu consistent NextGL gebruikt, maar de techniek heette eerder glNext, niet NextGL.remyblok schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:23:
nieuws: AMD tegen ontwikkelaars: richt je op DX12 of GLnext in plaats van Mantle
http://blog.imgtec.com/po...phics-api-on-powervr-gpus
"Vulkan™ is a next-generation, high-performance graphics and compute API developed by the Khronos Group. Previously known as glNext"
Gefikst
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
In het artikel Android- en Apple-gebruikers kwetsbaar dankzij oude backdoor in ssl wordt herhaaldelijk gesproken over RSA keys van 512 bytes, dat moet zijn 512 bits.
reviews: Microsoft Lumia 640 XL Preview
Op de homepage staat dit artikel onjuist vermeld als 'Review'.
Op de homepage staat dit artikel onjuist vermeld als 'Review'.
nieuws: Google stopt met ondersteunen van Chrome voor Android 4.0
Van.Oorzaak zou een verouderde versie de engine zijn, die inmiddels te veel zou verschillen van de laatste branch.
nieuws: 'EU-lidstaten willen roamingtarieven pas in 2018 afschaffen'
Dat is drie jaar langer later ...
Dat is drie jaar langer later ...
Lekker!
reviews: Ubuntu voor smartphones: aan de slag met de eerst Ubuntu-phones
Ik denk dat het woordje 'anders' moet worden toegevoegd na 'nauwelijks'.De versie van Ubuntu die op telefoons draait, is technisch nauwelijks dan de versie voor desktops.
nieuws: Europarlementariers voorzien harde confrontatie met Raad over afschaffen van roa
Die titel klopt volgens mij niet helemaal, is maar halve zin...
Die titel klopt volgens mij niet helemaal, is maar halve zin...
Virussen? Scan ze hier!
Yep, beter.
[ Voor 4% gewijzigd door Delpozo op 04-03-2015 14:50 ]
nieuws: Europarlementariërs voorzien harde confrontatie met Raad over afschaffen roaming
Deze zin is krom. Je kunt de Raad van Ministers niet aandringen, en na aandringen volgt meestal op, niet om. Je kunt er bij de Raad van Ministers sterk op aandringen dat de roamingtarieven voor het einde van het jaar afgeschaft worden.Leden van het Europees Parlement hebben de Raad van Ministers sterk aangedrongen om de roamingtarieven voor het einde van het jaar af te schaffen.
nieuws: Europarlementariërs voorzien harde confrontatie met Raad over afschaffen roaming Welke europarlementarier van D66?
Inderdaad. Een parlementariër of een naam.Europarlementariër voor D66 spreekt van een "forse belediging voor het Europees Parlement maar vooral voor alle Europeanen die hun telefoonrekening omlaag willen."
Eat the bugs, live in a pod
nieuw: Zotac kondigt Steam Machine met Skylake-processor en GTX 970M aan
Welke processor de console precies krijgt, is niet bekend maar het gaat volgens de fabrikant om een model uit Intels zesde generatie, waarmee de Skylake-generatie bedoeld wordt.Welke processor de console precies krijgt, is niet bekend maar het gaat om de fabrikant om een model uit Intels zesde generatie, waarmee de Skylake-generatie bedoeld wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Fluxpuck op 04-03-2015 15:56 ]
Op nieuws: Sony brengt vr-bril Project Morpheus in 2016 op de markt is de slotzin: "Tot slot in de kijkhoek vergroot tot 100 graden.".
"in" => "is"
"in" => "is"
nieuws: SanDisk komt met InfiniFlash-opslag
64 flashkaarten met elk 8GB
wordt
64 flashkaarten met elk 8TB
64 flashkaarten met elk 8GB
wordt
64 flashkaarten met elk 8TB
Zie overigens dat twee mensen mij voor zijn wat betreft de 64 x 8 GB
^ 8 x 64 GB = 512GB, niet 512TB.In de InfiniFlash-behuizing kunnen tot 64 flashkaarten met elk 8GB mlc-nandchips geplaatst worden, goed voor een bruto opslagcapaciteit van maximaal 512TB in een 4U-behuizing.
^ Hier word gesproken over 512TB per 3U-box.Per 3U-box kan in het flash-array tot 512TB aan flashopslag geplaatst worden.
^ Hier word gesproken over 256TB per 3U-box. Volgens mij klopt er iets niet.Bij een 3U-behuizing daalt de maximale opslagcapaciteit tot 256TB.
^ Het kan aan mij liggen, maar de betekenis van de tweede helft van deze zin (achter de dubbele punt) ontgaat mij. Betekent dit dat de prijs vooraf aan deduplicatie en compressie op minder 2 dollar per GB ligt, of dat dat de prijs inclusief deduplicatie en compressie is?Daarnaast stelt het bedrijf dat de kosten beperkt blijven: nog voor deduplicatie en compressie zou de prijs op minder dan 2 dollar per GB liggen.
Zie overigens dat twee mensen mij voor zijn wat betreft de 64 x 8 GB
[ Voor 28% gewijzigd door LankHoar op 04-03-2015 17:56 ]
Die GB zal TB moeten zijn, maar in het bronartikel vind ik ook niks terug van een 3U en een 4U model. ook niet op de productwebsite (enkel een 3U versie).
In dit artikel staan logische inconsistenties:
Per 3U-box kan in het flash-array tot 512TB aan flashopslag geplaatst worden
terwijl in de volgende alinea staat:
In de InfiniFlash-behuizing kunnen tot 64 flashkaarten met elk 8GB mlc-nandchips geplaatst worden, goed voor een bruto opslagcapaciteit van maximaal 512TB in een 4U-behuizing. Bij een 3U-behuizing daalt de maximale opslagcapaciteit tot 256TB
Per 3U-box kan in het flash-array tot 512TB aan flashopslag geplaatst worden
terwijl in de volgende alinea staat:
In de InfiniFlash-behuizing kunnen tot 64 flashkaarten met elk 8GB mlc-nandchips geplaatst worden, goed voor een bruto opslagcapaciteit van maximaal 512TB in een 4U-behuizing. Bij een 3U-behuizing daalt de maximale opslagcapaciteit tot 256TB
Verwijderd
Zotac kondigt Steam Machine met Skylake-processor en GTX 970M aan
volgens de fabrikant om
Moet denk ik zijn:Welke processor de console precies krijgt, is niet bekend maar het gaat om de fabrikant om een model uit Intels zesde generatie
volgens de fabrikant om
Het spijt me zeer, maar we moeten hier wel erg vaak door http://tweakers.net/plan/crew/218 geschreven artikelen wijzen op fouten. Hij heeft vaak goed nieuws, maar er mag wel een editor overheen alvorens hij post zo onderhand.
nieuws: SanDisk komt met InfiniFlash-opslag leidt tot volop verkeerd gemodde reacties die op GR thuishoren. Maar ze hebben wel gelijk.
nieuws: SanDisk komt met InfiniFlash-opslag leidt tot volop verkeerd gemodde reacties die op GR thuishoren. Maar ze hebben wel gelijk.
[ Voor 33% gewijzigd door HMC op 04-03-2015 17:31 . Reden: link ]
reviews: HTC Vive: fysiek rondlopen in een virtuele wereld
... GlaDOS is met een VR-vril op een stuk intimiderender dan op een plaatje...
Dat moet VR-bril zijn :-)
... GlaDOS is met een VR-vril op een stuk intimiderender dan op een plaatje...
Dat moet VR-bril zijn :-)
[ Voor 2% gewijzigd door joostvanpinxten op 04-03-2015 19:23 . Reden: UBB tags... ]
Bijschrift eerste plaatje:
In The Blu kom je als speler oog in oog met deze vis (beeld van de Gear VR-versie)
Foei, walvissen zijn zoogdieren, geen vissen. (Hoewel het strikt genomen inhoudelijk is, lijkt een apart topic me een beetje overdreven.)In een andere demo bevond ik me op het dek van een schipwrak terwijl een blauwe vinvis voorbij zwom.
reviews: HTC Vive: fysiek rondlopen in een virtuele wereld
Qua draagcomfort is hij vergelijkbaar met een Gear VR of een Oculus, maar het lijkt erop dat HTC wat dikker en steviger schuim gebruikr.
Qua draagcomfort is hij vergelijkbaar met een Gear VR of een Oculus, maar het lijkt erop dat HTC wat dikker en steviger schuim gebruikr.
In nieuws: AMD introduceert LiquidVR-sdk om latency bij vr-beelden terug te dringen
3e alinea:
Verder wordt de laatste zin leesbaarder als er een of twee lidwoorden worden toegevoegd. Hierbij wordt bij [het] opstarten [het] beeld direct op de bril ...
3e alinea:
Technology moet volgens mij technologie zijn.Daarnaast is er de technology technologie Affinity Multi-GPU, die ervoor zorgt dat bij gebruik van meerdere gpu's, het beeld van elk oog afzonderlijk parallel door elk van de videochips gerenderd wordt. Om de compatibiliteit te vergroten, en dus te zorgen dat Radeon-kaarten in combinatie met zoveel mogelijk vr-apparaten werken, voegt AMD Direct-to-Display toe. Hierbij wordt bij opstarten beeld direct op de bril weergegeven en bijvoorbeeld van de mogelijkheden voor externe schermen van Windows gebruikgemaakt.
Verder wordt de laatste zin leesbaarder als er een of twee lidwoorden worden toegevoegd. Hierbij wordt bij [het] opstarten [het] beeld direct op de bril ...
All done, naar InfiniFlash gaan we nog eens goed kijken.
reviews: HTC Vive: fysiek rondlopen in een virtuele wereldmaar het lijkt erop dat HTC wat dikker en steviger schuim gebruik.
nieuws: Nederlands bedrijf biedt 'onbeperkt' gamen voor 10 euro per maand
Openingsalinea, derde zin:
Openingsalinea, derde zin:
Klopt niet. Misschien "Ook de nieuwste..."Voor de nieuwste games kunnen wel gespeeld worden...
Verwijderd
nieuws: Europese Hof: e-books mogen niet onder lage btw-tarief vallen
Frankrijk en Luxemburg hanteerden een btw-tarief van respectievelijk 5,5 procent en 3 procent voor de e-books. Dat laatste tarief is ook nog op een andere manier in lijn met de Europese regels, die dicteren dat een btw-tarief nooit beneden de vijf procent mag liggen.
In lijn? Het tegengestelde toch?
Frankrijk en Luxemburg hanteerden een btw-tarief van respectievelijk 5,5 procent en 3 procent voor de e-books. Dat laatste tarief is ook nog op een andere manier in lijn met de Europese regels, die dicteren dat een btw-tarief nooit beneden de vijf procent mag liggen.
Dat wilde ik net posten lijn -> strijd
Ik heb geen zin om een sig te maken.
Was niet de enige die het op was gevallenVerwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:59:
nieuws: Europese Hof: e-books mogen niet onder lage btw-tarief vallen
Dat laatste tarief is ook nog op een andere manier in lijn strijd met de Europese regels, die dicteren dat een btw-tarief nooit beneden de vijf procent mag liggen.
nieuws: Nederlands bedrijf biedt 'onbeperkt' gamen voor 10 euro per maand
"Voor de nieuwste games kunnen wel gespeeld worden, maar vallen niet onder het abonnement. "
?
"Voor de nieuwste games kunnen wel gespeeld worden, maar vallen niet onder het abonnement. "
?
reviews: Qualcomms vingerafdrukscanner: een echo uit de toekomst
Sense ID moet in de tweede helft van dit jaar in smartphones verschijnen. Wie de technologie gaat toepassen wil Qualcomm niet zeggen; het wil wel kwijt dat het gaat om 'bekende' fabrkanten. Het wordt interessant om te zien welk effect de scanner in de dagelijkse praktijk zal hebben.
Sense ID moet in de tweede helft van dit jaar in smartphones verschijnen. Wie de technologie gaat toepassen wil Qualcomm niet zeggen; het wil wel kwijt dat het gaat om 'bekende' fabrkanten. Het wordt interessant om te zien welk effect de scanner in de dagelijkse praktijk zal hebben.
Verwijderd
nieuws: Motorola rolt Moto Maker nog deze maand wereldwijd uit
Motorola heeft aan Cnet bevestigd dat het Moto Maker, een dienst waarmee een smartphone is de customizen
Moet zijn te costumizen.
Motorola heeft aan Cnet bevestigd dat het Moto Maker, een dienst waarmee een smartphone is de customizen
Moet zijn te costumizen.
Miniem foutje:
nieuws: Logitech introduceert compacte muis met sensornauwkeurigheid van 12.000dpi
3e alinea, 2e regel:
"Verder is de G330 voorzien van ...."
Moet G303 zijn.
nieuws: Logitech introduceert compacte muis met sensornauwkeurigheid van 12.000dpi
3e alinea, 2e regel:
"Verder is de G330 voorzien van ...."
Moet G303 zijn.
Verwijderd
downloads: Patch My PC 3.0.1.2
De eerste zin is vreemd, want ogenschijnlijk gekopieerd uit het vorige bericht, zonder te letten op de versienummers.
De eerste zin is vreemd, want ogenschijnlijk gekopieerd uit het vorige bericht, zonder te letten op de versienummers.
Gelet op de releasenotes, vermoed ik dat een verwijzing naar versies 3.0.1.0 en/of 3.0.1.1 bedoeld is.Versie 3.0.1.2 van Patch My PC is uitgekomen en kort daarop 3.0.0.9.
Android- en Apple-gebruikers kwetsbaar door oude backdoor in ssl
Linux-kernel 4.0 hoeft niet meer te rebooten voor updates - update
Derde alinea, tweede zin:
Inloggen met je ogen - De eerste irisscanner voor smartphones
Logitech introduceert compacte muis met sensornauwkeurigheid van 12.000dpi
Laatste alinea, laatste zin:
- Derde alinea, laatste zin;
vierde alinea, eerste zin:
(Ik twijfel over het gebruik in alinea 1, zin 2.)512 bits - Vijfde alinea, vierde zin:de websites van de FBI en het Witte Huis
- Zesde alinea, laatste zin:bèta
Linux-kernel 4.0 hoeft niet meer te rebooten voor updates - update
eneen van de
SUSE
Inloggen met je ogen - De eerste irisscanner voor smartphones
- Pagina 1:
Derde alinea, eerste zin:beveiliging - Pagina 2:
Laatste alinea, (eerste en) tweede zin:De snelheid [...]. Die
Daedalus
@W-a-n-d-t: we vatten 'bit' op als symbool/eenheid, net als bijv. 'cm'. Ik heb dus alleen de spaties ervoor verwijderd.
De rest is gefikst.
De rest is gefikst.
nieuws: Bedrijf maakt smartphonecamera die chemische samenstelling objecten kan zien
Laatste regel:
Laatste regel:
Daar mist iets.De technologie is wat afmetingen, kosten en verbruik compatibel met hedendaagse smartphones, claimt Unispectral.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
geek: Mars had mogelijk genoeg water om tot 20 procent van het oppervlak te bedekken
"Verder onderzoek zal moeten uitwijzen of en hoeveel water er in ondergrondse reservoirs zit, wat mogelijk 'missend' water verklaard.."
Volgens mij kan daar een punt weg, en 'verklaard' doet pijn aan mijn ogen
"Verder onderzoek zal moeten uitwijzen of en hoeveel water er in ondergrondse reservoirs zit, wat mogelijk 'missend' water verklaard.."
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
En aan de mijne, net als 'missend'HJTP schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:56:
geek: Mars had mogelijk genoeg water om tot 20 procent van het oppervlak te bedekken
Een en ander is verbeterd.
...Nevermind...
[ Voor 94% gewijzigd door Pisang op 06-03-2015 16:03 ]
Zo te zien was die reeds gefixt, dus dan zijn we weer bij
Ik ben helemaal geen stagiair
Die hele laatste paragraaf lijkt afgeraffeld.
Niet fout, maar niet mooi.Pas in april nadert Dawn Ceres genoeg voor observatie.
Afstand van wat? Ja die dwerg, maar dat hoort erbij te staan. Niet mooi.De satteliet bevindt zich dan op een afstand van 13.500 kilometer, hoewel die afstand de komende maanden verder zal afnemen.
De helft van wat? Afstand tot aarde? grootte? Niet mooi.Eerder deed Dawn onderzoek naar de planetoïde Vesta, die ongeveer de helft van Ceres is.
In hetzelfde nieuwsbericht:
"Heelal" is een fout in de vertaling. "Solar system" is het zonnestelsel, niet het heelal.Onderzoekers hopen met de sonde beter te kunnen begrijpen hoe het heelal ooit ontstond.
In nieuws: Ruimtesonde Dawn is aangekomen bij Ceres voor onderzoek dwergplaneet
2e alinea:
2e alinea:
Er ontbreekt een lidwoord voor baan. Beter nog: "en zich in een baan om de planeet bevindt."Dawn kwam vrijdagmiddag om precies 13.39 uur Nederlandse tijd aan bij Ceres. Op dat moment ving het zwaartekrachtsveld van de dwergplaneet de ruimtesonde, die zich op dat moment op 61.000 kilometer afstand bevond. Een uur later ontving NASA het bericht dat Dawn in orde is en in een baan om de planeet is.
[ Voor 4% gewijzigd door drir op 06-03-2015 19:06 ]
nieuws: Webwinkel AliExpress voegt ondersteuning voor iDeal toe
Even muggenziften: de naam is Mister Cash, niet Mr. Cash.GiroGate heeft zelf ook ondersteuning voor Mr. Cash, de meestgebruikte methode voor betalingen in Belgische webwinkels. Daardoor ligt het voor de hand dat in de toekomst AliExpress ondersteuning kan toevoegen voor Mr. Cash. Momenteel is dat niet het geval.

We zijn weer bij!
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
nieuws: Ruimtesonde Dawn is aangekomen bij Ceres voor onderzoek dwergplaneet
In de tekst wordt Ceres meerdere malen abusievelijk een planeet genoemd. Dat is onjuist. Ceres is een dwergplaneet.
In de tekst wordt Ceres meerdere malen abusievelijk een planeet genoemd. Dat is onjuist. Ceres is een dwergplaneet.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik snap dat je vindt dat dwergplaneet hierbij moet worden gezien als een aparte categorie, want dat is het feitelijk natuurlijk ook. Ik zou het dan ook met je eens zijn als ik de term 'dwergplaneet' niet ieder liet vallen, maar dat deed ik wel. Dus iedereen snapt dat het hier om een dwergplaneet gaat.Jorgen schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:56:
nieuws: Ruimtesonde Dawn is aangekomen bij Ceres voor onderzoek dwergplaneet
'Planeet' zie ik hier als een verwijzing naar 'dwergplaneet', en dus taalkundig niet fout. Persoonlijk vind ik het lelijk om overal 'dwergplaneet' te schrijven, vandaar.
Begrijpelijk en in die redenering kan ik me vinden. Bedankt voor je reactie trouwens.
Your Friendly Neighborhood Moderator
nieuws: Criminelen aangeklaagd voor stelen van minstens miljard e-mailadressen
In het gehele artikel: "Eén van de". Volgens mij is het accent overbodig.
Derde alinea: "inkomsten te generen" -> genereren
Laatste alinea: "Hij moet de volgende maand" 'de' mag weg.
In het gehele artikel: "Eén van de". Volgens mij is het accent overbodig.
Derde alinea: "inkomsten te generen" -> genereren
Laatste alinea: "Hij moet de volgende maand" 'de' mag weg.
Windows-gebruikers toch getroffen door oude ssl-backdoor
Bedrijf maakt smartphonecamera die chemische samenstelling objecten kan zien
Tweede alinea, tweede zin:
Mars had mogelijk genoeg water om tot 20 procent van het oppervlak te bedekken
Fujitsu maakt volgen mensenmassa met lowres-camerabeelden mogelijk
Wetenschappers maken kwantumsysteem dat zelf fouten kan corrigeren
Eerste alinea, tweede zin:
Daedalus
Windows-gebruikers toch getroffen door oude ssl-backdoor
- Eerste alinea, laatste zin:serverversies
- Derde alinea, eerste zin;
derde alinea, laatste zin;
vierde alinea, laatste zin:
(zie ook hier).512bit
Bedrijf maakt smartphonecamera die chemische samenstelling objecten kan zien
Tweede alinea, tweede zin:
een partnerbedrijf te vinden dat
Mars had mogelijk genoeg water om tot 20 procent van het oppervlak te bedekken
- Eerste alinea, tweede zin:Southeren
- Tweede alinea, tweede zin:Doordat
- Tweede alinea, vierde zin:De blog
Fujitsu maakt volgen mensenmassa met lowres-camerabeelden mogelijk
de technologie [...], en hoopt haar
Wetenschappers maken kwantumsysteem dat zelf fouten kan corrigeren
Eerste alinea, tweede zin:
de waarden 0 en 1
Oud-ceo Opera brengt tweede ontwikkelaarsversie van nieuwe browser uit
verwachting
Verwijderd
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen
Pag. 3, klassieker:
Pag. 3, klassieker:
Pag. 3 & 7, 'E.ON' wordt soms geschreven als 'E-ON':[...] het potentiële aantal consumenten diedat Toon gaant gebruiken flink zal stijgen.
Op pag. 3 en heel consequent ook op pag. 4, in de tabel, wordt gesproken van 'stoomverbruik' (de 'r' in stroom ontbreekt). In een huishouden is dat een weinig voorkomende energiedrager.Het Duitse E-ON biedt een completer pakket [...]
Pag. 5:Stoomverbruik individueel meten Nee Optioneel Nee Optioneel Ja
Op pag. 6 mist een aantal keren de scheidende spatie (450kWh, 1W, 0,5W) tussen het laatste cijfer en het eenheidssymbool. In het Nederlands is dat aan elkaar schrijven ongebruikelijk, of is het een vorm van compensatie voor de Engelse ziekte?Dit risico werd onlangs weer eens goed zichtbaar toen netbeheerders noodgewonddwongen besloten [...]
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 07:18 ]
nieuws: Open Whisper Systems stopt met versleutelde sms en mms
Het is 'te veel' (met spatie) of 'een teveel' (aan elkaar). Het is immers ook niet 'teweinig', maar 'te weinig'.Maker Open Whisper Systems ziet teveel problemen en gaat zich in plaats daarvan focussen op het versturen van versleutelde berichten via de datalijn.
nieuws: Kledingstof met nanodraden kan energie opwekken voor wearables
Eerste alinea: "wekken op deze manier energie op en kunnen het ook opslaan." Het -> die.
Eerste alinea: "wekken op deze manier energie op en kunnen het ook opslaan." Het -> die.
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen
Themosmart moet ThermoSmart zijn.Als de bewoner dit alarmsysteem inschakelt, weet de Themosmart dat de verwarming lager kan.
downloads: Mp3tag 2.68
In de eerste regel wordt versie 2.66 aangehaald, maar het is 2.68.
Aan het einde van het artikel staat ook nog 2.66.
In de eerste regel wordt versie 2.66 aangehaald, maar het is 2.68.
Aan het einde van het artikel staat ook nog 2.66.
[ Voor 14% gewijzigd door DerOllie op 07-03-2015 16:44 ]
www.youtube.com/DerOllie
Fixed.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
nieuws: Telenet verruimt downloadlimiet van 300GB naar 500GB
Daarnaast worden de piek- en daluren aangepast en wordt de internetsnelheid bij overschrijden van de downloadlimiet verhoogtd.
Daarnaast worden de piek- en daluren aangepast en wordt de internetsnelheid bij overschrijden van de downloadlimiet verhoogtd.
Volgens mij moet dat zelfs VERLAAGD zijn.DiedB schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:17:
nieuws: Telenet verruimt downloadlimiet van 300GB naar 500GB
Ik struikelde ook al over die zin. Ik neem aan dat de snelheidsverlaging na het overschreiden van het downloadlimiet nu wordt verminderd.
Die zin ("en wordt de internetsnelheid bij overschrijden van de downloadlimiet verhoogd.") klopt echt van geen kant, het is dan wel geen spel- of tikfout, maar dit is niet echt te negeren.
Die zin ("en wordt de internetsnelheid bij overschrijden van de downloadlimiet verhoogd.") klopt echt van geen kant, het is dan wel geen spel- of tikfout, maar dit is niet echt te negeren.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Reageer in dit topic om spel- en tikfouten te melden, gebruik daar A.U.B. NIET de "Rapporteer" functie voor!
Reageer in dit topic om spel- en tikfouten te melden, gebruik daar A.U.B. NIET de "Rapporteer" functie voor!