Eat the bugs, live in a pod
De mini-computer is daarmee in drie jaar tijd tot de bestverkopende computers van Britse makelij gaan behoren.De mini-computer is daarmee in drie jaar tijd tot de bestverkopende computer van Britse makelij gaan behoren.
of:
De mini-computer is daarmee in drie jaar tijd de bestverkopende computer van Britse makelij geworden.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
zelrijdende moet zijn zelfrijdendeIn de intro
Sony heeft geld geïnvesteerd in een Japans bedrijf dat werkt aan zelfrijdende auto's. De investering maakt deel uit van een strategie om de marktleider te worden in de komende markt van camerasensors voor zelrijdende auto's.
nieuws: 'Sony gaat cameramodules maken voor bedrijf dat zelfrijdende auto maakt'
nieuws: Microsoft stopt met ondersteuning 'groeps-chat' Kamers in Windows Phone
Volgens mij moet hier een komma tussen maart en kenbaar, omdat je de zin anders ook kan opvatten als dat ze het in maart kenbaar hebben gemaakt, terwijl het nog geen maart is.
Lijkt me dat Samsung vervangen moet worden door Seagate aangezien het om een actie van Seagate gaat.Medewerkers van Tweakers en Samsung zijn uitgesloten van deelname
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Abort Retry Fail?
Het nog enige tijd gaan duren voordat http/2 de dominante standaard wordt, ...
Verwijderd
De vragen waren ook gericht op studenten: een van de elementen waarop de onderzoekers konden vaststelden of deelnemers zich slecht konden concentreren was de vraag of studenten zich snel verveelden tijdens colleges.
Vaststelden moet zijn vaststellen.
Edit: of konden voor vaststelden eruit........
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 12:12 ]
tab conclusie:
vawege -> vanwege
"Een supergeleidende generator is volgens de UT 40 procent lichter dan een een conventionele generator"
dubbele een?
"Via Kickstarter hopen de ontwikkelaars 200.000 dollar, ofwel 175.000 dollar,"
een van de twee moet euro zijn denk ik
http://tweakers.net/geek/101456/nederlands-bedrijf-wil-beamer-met-lampfitting-uitbrengen.html
200.000 dollar, circa 175.000 dollar
een van de twee moet euro zijn denk ik
[ Voor 37% gewijzigd door 0xygen500 op 18-02-2015 15:39 ]
Abort Retry Fail?
Verwijderd
... 200.000 dollar, circa 175.000 dollar, binnen te halen. Don Molenaar van Beam ..
Idem; er mist een woord:
... laat aan Tweakers weten dat de Beam in de VS gemaakt ...
In de 2e alinea (inleiding meegeteld) ontbreekt een 'e' achter 'regulier':
... die in een regulier E26- of E27-fitting gedraaid ..
Zelfde alinea, verbetervoorstel:
... , twee 2W-speakers zijn geïntegreerd.
Idem; mijn taalgevoel zegt hier dat opdat (doel) passender is dan zodat (gevolg), eventueel de zin herformuleren met 'om':
... aanwezig zodat de Beam ...
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 16:56 ]
Eerste woord in het artikel mist een letter:
Beveilgingsonderzoekers van de firma
In de tekst zelf staat deze ook nog als 175.000 dollar ipv euro.Dimitri R schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:41:
Die zijn ook gefixed.
Tevens staat in de tekst "Don Molenaar van Beam Labs laat aan Tweakers dat de Beam in de VS gemaakt zal worden"
"laat aan Tweakers weten" moet dat denk ik zijn
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
De MX200 zetten we tegenover de MX100, de M500 en M550 van Crucial, en Samsungs 850 Evo.
Moet dat niet de 840 Evo zijn? Dat staat in alle grafieken namelijk.
"In het bouwen van een dergelijke behuizing is Asus geslaagd." Ik heb het sterke vermoeden dat "degelijke" is bedoeld in plaats van "dergelijke".
En de laatste zin van het artikel:
De tweede komma moet vermoedelijk weg. Athans, nu betekent de zin dat de UX305 de ideale ultrabook is; maar zonder die komma betekent de zin dat de UX305 de ideale net-geen-ultrabook-maar-wel-als-zondanig-bruikbaar is. En volgens mij is dat laatste bedoeld.De relatief lage prijs maakt de UX305 dan ook extra aantrekkelijk en als Core M snel genoeg voor je is, is de UX305 wat ons betreft de ideale ultrabook, die officieel geen ultrabook mag heten.
[ Voor 44% gewijzigd door Lord Daemon op 19-02-2015 07:56 ]
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
icm deze reactie
GerardHenninger in 'nieuws: Photoshop is 25 jaar op de markt'
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
In versie 4.1.1 zijn verser nog 21 schoonheidsfoutjes verholpen.
Dit moet zijn:
In versie 4.1.1 zijn verder nog 21 schoonheidsfoutjes verholpen.
inventarisering -> inventarisatie?
Daarnaast in de poll staat bij diverse stations "CS", terwijl het al enkele jaren "C" is, de "S" wordt in stationsnamen met "CS" niet meer gebruikt
Virussen? Scan ze hier!
"In versie 4.1.1 zijn verser nog 21 schoonheidsfoutjes verholpen."
Het woord "verser" moet natuurlijk "verder" zijn :-)
"Met dit programma is het onder andere mogelijk om muziek te beluisteren of films en tv-series te bekijken."
Zin staat er dubbel in!
Ging -> gingen? Of verkopen -> verkoop?De verkopen van tablets ging wel achteruit
Beiden of enkelvoud, of meervoud, maar geen mix
Ging -> gingen.In totaal ging er 1,1 miljoen tablets over de toonbank.
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 19-02-2015 13:36 ]
Virussen? Scan ze hier!
4e alinea, laatste zin:
2x hoort achter elkaarDat is een flinke fout: bij zogenoemde asymmetrische cryptografie hoort hoort de private key niet te worden meegeleverd, enkel het publieke deel.
Door Arnoud Wokke, donderdag 19 februari 2015 14:12, 43 reacties, 4.661 views • Feedback
Microsoft brengt de Lumia 435 volgende week uit in Nederland. Het eerder aangekondigde toestel is de goedkoopste Lumia die Mirosoft aanbiedt, en gaat vanaf 59 euro in de verkoop in een prepaidpakket. Microsoft presenteerde de 435 vorige maand.
@wildhagen Hoewel je ongetwijfeld gelijk hebt, laten we omwille van de duidelijkheid de aanduiding CS staan
Dit punt klopt niet. Uit de reacties blijkt dat men denkt dat er maar max 4GB in kan. Volgens de specificatietabel en de tabel op de Asus site kan weldegelijk meer dan 4GB geplaatst worden en wel 8GB.Samengevat
Minpunten
- Maximaal 4GB geheugen
Minpunt is waarschijnlijk dat standaard maar 4GB geleverd wordt.
Dit is geen taal- of tikfout, maar meer iets voor een apart topic in GR.angelina schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:37:
review: Asus Zenbook UX305 Review - 'Ultrabook' zonder fratsen
[...]
Dit punt klopt niet. Uit de reacties blijkt dat men denkt dat er maar max 4GB in kan. Volgens de specificatietabel en de tabel op de Asus site kan weldegelijk meer dan 4GB geplaatst worden en wel 8GB.
Minpunt is waarschijnlijk dat standaard maar 4GB geleverd wordt.
Verwijderd
Beetje onduidelijk wat die Lumia nou kost, in het artikel staat:
En toen ik ging googlen kwam ik ook nog deze tegen, waar ze het hebben over 83 euro.79 euro ... 59 euro ... 79 euro
Abort Retry Fail?
Verwijderd
3e alinea (inleiding meegeteld); het werkwoord is gekoppeld aan 'deel' = enkelvoud:
... dat een deel van zijn ontwikkelaars alle inzendingen zullen zal beoordelen ...
gemakklijker -> gemakkelijker
Het woord simkaart staat in de Van Dale zonder verbindingsstreepje. Ooit was het een afkorting, nu is de sim-kaart zo ontzettend ingeburgerd dat het de simkaart is geworden.
Voorlaatste zin van het artikel. "konden" moet "kunnen" zijn.Daardoor is het aannemelijk dat de veiligheidsdiensten een groot deel van de wereldwijde mobiele communicatie konden afluisteren.
pagina 1:
beursen --> beurzenHet spel werd tijdens de E3 van 2013 door Sony onthuld en werd daarna nog meerdere keren getoond, op diverse beursen.
Je kan er ook nog over nadenken de komma tussen "getoond" en "op" weg te laten, maar weet niet of dat wel zo noodzakelijk is.
Pagina 3, eerste alinea
coninu -> continuDuidelijk is in elk geval dat je coninu alleen speelt.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Derde alinea: 3 tot 8 miljard
miljard -> miljoen
Lijkt me nou niet echt tussen de 1 en 200 miljoen in zittenZo ziet hij brood in spellen met een budget van circa 3 tot 8 miljard dollar, mede omdat deze op Steam het goed kunnen doen.
EDIT: Birkin was me voor..
[ Voor 3% gewijzigd door LankHoar op 20-02-2015 10:02 ]
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
In de titel dus: reparatierogramma -> reparatieprogramma
If you choose not to decide, you still have made a choice.
De eerste link in de 2e alinea is niet juist.
Deze verwijst naar een pagina van tweakers welke niet bestaat en zou naar Apple moeten verwijzen.
(http://tweakers.net/:http...rt/macbookpro-videoissues )
seting > settingMigrator schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:28:
reviews: The Order 1886: ridders met guns
Pagina 3, eerste alinea
La la la la la la la la la
Alinea 4:
S3 biedt iets in deze richting, resumable.js, plupload, enzovoorts, maar.iedereen doet het net weer even anders
Juist
Het gaat hier om pay how you drive. Pay as you drive gaat over betalen op basis van hoeveel je je auto gebruikt, niet hoe je de auto gebruikt.Het is onbekend of dat ook het percentage is dat klanten als korting kunnen krijgen wanneer OHRA besluit om het zogenoemde pay as you drive-concept in te voeren als verzekering.
Een titel als "niet optimaal benut Vimeo gaat 'resumable upload'-protocol van Nederlandse start" klopt volgens mij niet. Zin loopt totaal niet, er lijken ook hier en daar woorden te ontbreken. Tevens beginnen we in Nederland een zin met een hoofdletter (dus Niet ipv niet).
Virussen? Scan ze hier!
Had al een apart topic aangemaakt (want vond het geen spel en tikfoutje. Maar niet optimaal benut is een stukje uit het artikel zelf. Denk dat er per ongeluk een copy-paste foutje erin is geslopen.wildhagen schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:16:
nieuws: niet optimaal benut Vimeo gaat 'resumable upload'-protocol van Nederlandse start
Een titel als "niet optimaal benut Vimeo gaat 'resumable upload'-protocol van Nederlandse start" klopt volgens mij niet. Zin loopt totaal niet, er lijken ook hier en daar woorden te ontbreken. Tevens beginnen we in Nederland een zin met een hoofdletter (dus Niet ipv niet).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Tweede alinea: "De fabrikant is niet duidelijk of er nog andere diensten van Google op het toestel zullen staan." Er ontbreekt iets.
nieuws: OHRA test realtime-tracking van rijgedrag om hoogte premie te bepalen
Laatste zin: "en dat die na het berekenen van de ritscore wordt verwijderd." Dat -> of.
nieuws: Vimeo gaat 'resumable upload'-protocol van Nederlandse start-up gebruiken
Eerste alinea: "waarbij bestanden niet verloren gaan vanwege netwerkproblemen, maar hervat worden zodra" De bestanden worden niet hervat, dat geldt voor de uploads.
nieuws: 'Buitenlandse zaken VS krijgt hackers na drie maanden nog niet van netwerk'
Tsja, ik zeg maar even niks.
Derde alinea: "Het gebruik van hackingtools (...) vormen daarbij de belangrijkste aanwijzing." Vormen -> vormt.
nieuws: Gerucht: Pebble werkt aan smartwatch van kunststof met kleurenscherm
Inleiding: "Pebble zou werken aan een kunststof horloge (...) die beschikt" Die -> dat.
adverterenDie groep liet zijn ongenoegen blijken en wees erop dat veel fabrikanten, zoals Asus en MSI, zelfs adverteert met de overklokmogelijkheden.
Je zou het kunnen het lezen als: "anti-malwareprogramma SuperFish"
Beetje herschrijven zoals dit?Microsoft heeft vrijdag een update voor zijn Windows Defender uitgebracht zodat het anti-malwareprogramma SuperFish kan verwijderen.
Microsoft heeft vrijdag een update voor zijn anti-malwareprogramma Windows Defender uitgebracht zodat het SuperFish kan verwijderen.
[ Voor 24% gewijzigd door kwakzalver op 20-02-2015 20:46 ]
Verwijderd
Onderstaande zin in de laatste alinea loopt niet lekker.
... Dat zei het bedrijf vrijdag achter de malware vrijdag in een verklaring.
"Beam Labs belooft dat naarmate er meer projectors worden verkocht, er meer uitbreidingen komen. Zo zal bij 800.000 verkochte apparaten de flashopslag worden uitgebreid naar 16GB. Bij 2 miljoen verkochte Beams plaatst voorziet de start-up het apparaat van gekleurde leds en de benodigde software voor het bedienen ervan."
Gaat dit niet over euro's ipv apparaten?
800.000 apparaten bij 399 euro per apparaat zou een omzet van 319,2 miljoen zijn. Lijkt me wat ambitieus.
Derde alinea: "maar ook met een losse kabel te gebruiken." Het woordje 'is ontbreekt.
Vierde alinea: "Het zal vanaf oktober 2015 geleverd gaan worden" Het -> hij.
Laatste alinea: "Bij 2 miljoen verkochte Beams plaatst voorziet" Plaatst mag eruit.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
nieuws: Microsoft brengt update Defender uit voor verwijderen SuperFish
Vierde alinea: "Aanvallers kunnen dat misbruiken om een vals certificaat te injecteren in een ssl-verbinding en zo de verbinding af te luisteren." En -> om. (Of: af te luisteren -> afluisteren)
Zal de volgende keer de feedback knop gebruiken
[ Voor 7% gewijzigd door Sayko op 20-02-2015 23:33 ]
Dat programma -> een programma uitgebracht dat.Lenovo heeft een programma uitgebracht die automatisch de Superfish-malware en het bijbehorende browsercertificaat kan verwijderen.
Eerste alinea: "moet de nieuwe technologie leiden tot bandbreedtes die duizend maal hoger ligt dan" Ligt -> liggen.
Tweede alinea: "met commercieel verkrijgbare onderdelen die ook voor anderen toegankelijk is" Is -> zijn.
3e alinea, 2e zin:
Dan.Dat houdt het bedrijf een presentatie op het Mobile World Congress,
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
"... handmatig worden in- en uitgeschakeld en bediend, en interactie tussen apparatuur kwam nicht im frage."
De Duitse zegswijze is "in Frage kommen", het weglaten van kam (vervoeging van kwam) is raar, inclusief andere correcties kom ik dan op "... apparatuur kam nicht in Frage."
bescikt moet natuurlijk beschikt zijn.Daarna bleek dat de GTX970 over minder rops bescikt dan Nvidia had opgegeven
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Een aanklacht indienen ? Ik denk dat dat moet zijn 'Een klacht indienen'...
https://www.google.nl/sea...5...........0.T2KDo0eiVu8
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Ik zie niet waarom dit fout is.DeComponeur schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:28:
nieuws: Gebruikers GTX970 dienen aanklacht in tegen Nvidia wegens prestatieproblemen
Een aanklacht indienen ? Ik denk dat dat moet zijn 'Een klacht indienen'...
https://www.google.nl/sea...5...........0.T2KDo0eiVu8
Rest is gefixed.
aanklacht - beschuldiging, ingebracht bij het gerecht of een andere bevoegde instantie
aanklacht indienen (samen ingevoerd vind je:) - naar de rechter stappen
Volgens mij dien je dus een aanklacht in bij de rechter en niet tegen Nvidia
Je kunt uiteraard wel een klacht indienen bij Nvidia
edit: Andere opties :
Gebruikers GTX 970 stappen wegens prestatieproblemen naar de rechter
Gebruikers GTX 970 klagen Nvidia aan bij de rechter ...
[ Voor 16% gewijzigd door DeComponeur op 22-02-2015 12:25 ]
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
Verwijderd
...Daarna bleek dat de GTX 970 over minder rops bescikt...
Hij heet DarthSjaak en niet DartSjaak.
Stay safe
Verwijderd
...Daarnaast is de knoppenlayout iets is aangepast...
micro-sdkaartslot > microSD-kaartslot
...dat er informatie verschijnt over de HTC's nieuwe smartphone...
Tweede alinea; bescikt.
Eerste zin na openingsalinea:
Moet dat geen cm zijn? Anders is het toetsenbord in die foto's ook wel heel erg klein.De afmetingen van de G20 bedragen 104x340x358mm
Centimeters? Dan zou dat ding 1 meter bij 3,4 meter bij 3,6 meter zijnHMC schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:01:
nieuws: Asus brengt G20-gamingdesktop in Nederland uit
Eerste zin na openingsalinea:
[...]
Moet dat geen cm zijn? Anders is het toetsenbord in die foto's ook wel heel erg klein.
The devil is in the details.

Het klonk te klein om waar te zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door HMC op 22-02-2015 19:07 ]
Eerste zin: Mobile Word Congress ipv Mobile World Congress
Verwijderd
Inleiding: Word -> World
Submitter: Martino-s in 'nieuws: LG introduceert gebogen midrange-smartphones'
Tweede alinea (inleiding meegeteld): waar doelt dat 'tevens' op? Geheel overbodig m.i. En natuurlijk de 'millibit'.
... dualcore-versie uit, die tevens uitgerust zal zijn met 512mb MB werkgeheugen.
Derde alinea, het lelijke gebruik van zodat (gevolg) waar opdat (doel) toegepast behoort te worden:
... herkennen, zodat Gesture Shot werkt met selfie sticks, aldus LG.
Eerste zin:
Welke Belgsiche privacywaakhond?De 'nieuwe' privacyvoorwaarden van Facebook zijn in strijd met het Europese recht. Dat blijkt uit onderzoek van twee universiteiten, in opdracht van de Belgische privacywaakhond.
nieuws: Onderzoekers kunnen locatie Android-gebruikers volgen met energieverbruikDaarbij is het goed om te nodig dat de permissie voor netwerktoegang niet voldoende is om de locatie van een gebruiker te achterhalen
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Dat staat een alinea later, paste niet meer in de lead.HMC schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:58:
nieuws: 'Privacyvoorwaarden Facebook in strijd met Europese wet'
Eerste zin:
[...]
Welke Belgsiche privacywaakhond?
Ik ben helemaal geen stagiair
Tweede alinea, eerste zin
Moet dit niet zijn: Daarbij is het goed om te weten dat het nodig is dat de permissie..Daarbij is het goed om te nodig dat de permissie voor netwerktoegang niet voldoende is om de locatie van een gebruiker te achterhalen:
Edit: Ik bedoel natuurlijk: Daarbij is het goed om te weten dat de permissie
[ Voor 8% gewijzigd door Crazy JoJo op 23-02-2015 19:13 ]
Don't Worry, Be Happy
Simme =slimmeOok is er een sdk beschikbaar gekomen waarmee ontwikkelaars apps kunnen bouwen voor de simme armband.
Laatste alinea: "om een een beperkte groep"
[ Voor 16% gewijzigd door Sleip op 23-02-2015 22:16 ]
In de inleiding staat dit:
Dit zou betekenen dat nieuwe blogs niet meer aangemaakt mogen worden.Bestaande weblogs met dergelijke content worden ontoegankelijk gemaakt voor het grote publiek, terwijl nieuwe blogs niet meer zijn toegestaan.
Wat er beter kan staan is dit:
Bestaande weblogs met dergelijke content worden ontoegankelijk gemaakt voor het grote publiek, terwijl het in nieuwe blogs niet meer is toegestaan.
[ Voor 8% gewijzigd door sypie op 24-02-2015 08:55 ]
Dat is óf slecht vertaald Engels, óf een indicatie dat Google zelf denkt dat de laptop prut zal zijn.en dat Google er erg weinig van gaat maken.
Aangezien het waarschijnlijk het eerste is:
en dat Google er erg weinig aan gaat verdienen.
Derde alinea, eerste zin:
"Verbetert" of "heeft verbeterd".Onduidelijk is of Gigabyte de naam van het betreffende moederbord in antwoord op de kritiek heeft aangepast en of de fabrikant zijn gehele revisiebeleid verbeterd.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
zo illustreren ook de praktijktest versus de synthetische tests
"praktijktests"
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Dat weet ik en bergrijp ik. Maar daar "mag" je een artikel natuurlijk niet mee beginnen.Joost schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:58:
We zijn weer bij! Behalve:
[...]
Dat staat een alinea later, paste niet meer in de lead.
Dus de lead moet aangepast worden zodat het wel past.
Edit:
video: Developer past Android Wear zodat iPhone-notificaties getoond worden
Titel mist "aan", zoals wel gebruikt is in het non-video artikel.
Edit2:
reviews: Aan de slag met usb 3.1: hoeveel sneller is de nieuwe usb-versie?
Daarnaast zijn ook de lagere overhead, de nieuwe c-connector en de hogere voedingsstromen die via usb 3.1 mogelijk zijn zeer welkom.
[ Voor 49% gewijzigd door HMC op 24-02-2015 11:39 ]
Er ontbreekt een woord, of het is een d/t-fout.Onduidelijk is [...] of de fabrikant zijn gehele revisiebeleid verbeterd.
Mag hopen dat zonne energie niet opkomt, dan verbranden we allemaal instantly.Ook zonne-energie is in opkomt, maar de totale hoeveelheid groen opgewekte hoeveelheid stroom blijft steken op 10 procent.
Abort Retry Fail?
.....afmetingen van de radiotor
Eerste alinea, laatste zin:
een dergelijke konvooi
Zipperbot kan ritssluiting openen en sluiten
- Inleiding, eerste zin:een robotje ontwikkeld dat
- Tweede alinea, eerste zin:
(dubbele spatie).toekomst mogelijk
Amazon is ontzet over voorstel om drones verder te reguleren
Vierde alinea, eerste zin:
bedrijven [...] zullen laten plaatsvinden
Obama: iedereen zou versleutelde e-mail moeten hebben
Laatste alinea, tweede zin:
premier
Dit topic is gesloten.
Reageer in dit topic om spel- en tikfouten te melden, gebruik daar A.U.B. NIET de "Rapporteer" functie voor!