Is niet fout. Verkeer geïnterpreteerd.
[Voor 90% gewijzigd door drir op 02-11-2014 09:07]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[Voor 90% gewijzigd door drir op 02-11-2014 09:07]
Er zijn geruchten verschenen over een 12,2"-iPad van Apple, met de naam Pro. De grote iPad zou net zo dun zijn als de iPhone 6 en
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
En het werkwoord is rangschikken. Rang, niet rankHans- schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:51:
nieuws: Disney krijgt patent op zoekmachine die illegale content onvindbaar maakt
Eerste alinea: "Websites worden (...) gerankschikt en moet ervoor zorgen..."
Zin loopt niet door door fout in enkel- en meervoud.
Da's een ennetje te veelnet zo dun zijn als de iPhone 6 en en extra speakers hebben.
Zou dit niet bepaald moeten zijn? Of iets als bij bepaalde modems?Een hacker heeft een methode gevonden om bij een bepaalde modem van de Belgische telco Telenet
[Voor 74% gewijzigd door Delpozo op 03-11-2014 09:16]
Anoniem: 406020
[Voor 20% gewijzigd door Snoz Lombardo op 03-11-2014 13:47]
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Abort Retry Fail?
[Voor 5% gewijzigd door LankHoar op 03-11-2014 15:41]
When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
Koppen hebben zo hun eigen conventies. Als je ergens de kop 'Man verdrinkt in IJsselmeer' leest, is het echt te laatLankHoar schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:40:
nieuws: China ontwikkelt laserwapen om drones uit de lucht te halen
De titel suggereert dat China een laserwapen aan het ontwikkelen is, echter blijkt in het artikel dat dit reeds gedaan is. Dat ze nog bezig zijn met verder onderzoek, en het wapen willen door ontwikkelen, is anders dan dat ze nog in de fase van ontwikkeling zitten, immers hebben ze al een wapen die precies dat kan doen dat in de titel beschreven is als 'in ontwikkeling'.
Suggestie:
China heeft laserwapen om drones uit de lucht te halen ontwikkeld.
If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"
Maakt bekend, of zegt.Samsung wil zich met de overname beter kunnen toeleggen op software voor ssd's in servers, zegt het bedrijf bekend in een persbericht.
Cunning linguist.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Je hebt gelijkDelpozo schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:24:
[...]
Koppen hebben zo hun eigen conventies. Als je ergens de kop 'Man verdrinkt in IJsselmeer' leest, is het echt te laat
[...]
En in de review van vandaag mis ik het woordje een:Halverwege de tweeëntwintigste eeuw is Atlas uitgegroeid tot de machtigste militaire kracht op aarde.
Redactionele notitie: de review van Call of Duty: Advanced Warfare is tot stand gekomen op basis van speelsessie op een door Activision georganiseerd review-event.
[Voor 49% gewijzigd door LankHoar op 03-11-2014 21:36. Reden: Toevoegingen]
When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Op zich prima dat "zestig" uitgeschreven staat, dit is ook de gebruikelijke richtlijn echter bij percentages en als het een mix wordt van getallen en woorden wordt er voor getallen gekozen. Overigens kiest de auteur er wel voor om "500" weer als getal te schrijven terwijl dat dan ook als woord geschreven dient te wordenIets meer mensen maken zich zorgen om de verwerking van persoonsgegevens door bedrijven dan door overheden, blijkt uit het onderzoek: zestig procent voor bedrijven, 59,8 procent voor overheden. Van de respondenten, 500 in totaal, zegt 85,6 procent privacy belangrijk te vinden. Slechts 2,5 procent vindt privacy niet belangrijk.
[Voor 7% gewijzigd door Myrdhin op 04-11-2014 09:18]
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
het systeemVolgens de deelnemende banken is Soltra Edge geen systeem die de veiligheid garandeert
het pakketeen groter pakket aan voorzorgs- en beveiligingsmaatregelen die de banken
[Voor 16% gewijzigd door menke op 04-11-2014 14:04]
De uitdrukking is: 'tegen het zere been zijn'.Beesje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:48:
nieuws: XBMC Foundation laat advertenties met 'piraten-add-ons' verwijderen van eBay
"Dat blijkt tegen het zere been van de XBMC Foundation, meldt TorrentFreak."
Blijkt (volgens mij) tegen het zere been *te schoppen*
[Voor 17% gewijzigd door Delpozo op 04-11-2014 14:45]
oktober moet denk ik november zijnWin een key voor de bètatest van The Crew - Van 6 tot 10 oktober racen door de VS
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Eat the bugs, live in a pod
Zes op de tien is nog altijd zes, dus meervoudHMC schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 16:35:
Er waren er vandaag wel veel jongens.
Feestje gehad gisteren?
Ik zie dat alles is aangepast inmiddels.
ACM is al gemeld, maar een waarvan ik dacht het niet te hoeven melden is er nog:
(het is een discutabele, en ik weet de echte definitie in de NL taal niet)
nieuws: Enquête: Nederlanders zijn bezorgd om privacy
"Zes op de tien mensen maken" of "Zes op de tien mensen maakt"
Zegt u het maar. Volgens mij "maakt".
Mis ik hier een komma of staat er één te veel ?Volgens TorrentFreak werd Neij kort na zijn arrestatie door de Thaise autoriteiten, tijdens een persconferentie aan de buitenwereld getoond.
[Voor 74% gewijzigd door HMC op 04-11-2014 18:20]
Eat the bugs, live in a pod
middellen
niet kunnen, doordat
Er staan er precies genoeg. Je kunt namelijk 'kort na zijn arrestatie door de Thaise autoriteiten' en 'tijdens een persconferentie' omwisselen. Er is dus geen sprake van bijstelling, die wel een tweede komma zou krijgen.Hippocampus schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:07:
In Thaise douane pakt Pirate Bay-oprichter Fredrik Neij op staat:
[...]
Mis ik hier een komma of staat er één te veel ?
Het gaat hier om voorbeeld 9 van taaladvies.net. Er staat hier immers een meervoudig zelfst.nmw: 'mensen'.HMC schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:38:
Het nummer zes is enkelvoud. Maar ik kan er eerlijk gezegd niet zo snel iets over vinden. Het klinkt voor mij fout, maar zeker weten doe ik het niet.
Deze maakt het allemaal niet makkelijker, maar de laatste paragraaf "Bijzonderheden" wel.
(voorbeeld 11, met uitleg in de aanhaal.)
http://taaladvies.net/taa..._negen_op_de_tien_mensen/
Maar het lijkt in dit geval toch meer om voorbeeld 10 te gaan.
Dus nvm,.
Oude spelling voor oude mensen, nieuwe spelling voor..
Of het is slechts een gevoel omdat ik oud ben.
Nu:
Staat er "één" dan sowieso enkelvoud.
Zoniet dan zelfst.nw. in onderwerp? Ja: meervoud. Nee: kan allebei.
NL taal als programmeertaal.
Da's waar, maar we behandelen hier alleen fouten en die zijn nu gerepareerdLankHoar schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:04:
nieuws: Nederlanders zetten fysiek toetsenbord voor Jolla-smartphone op Kickstarter
[qoute]Hij verwacht de toetsenborden te kunnen leveren volgend voorjaar.[/quote]
"Hij verwacht de toetsenborden volgend voorjaar te kunnen leveren." rolt net iets lekkerder uit de mond
Volgens het bedrijf komen de cijfers van hun zelf?De cijfers zijn volgens Kobalt afkomstig van Kobalt
[Voor 7% gewijzigd door necessaryevil op 06-11-2014 09:11]
Jazeker, dat doet ienecessaryevil schreef op woensdag 05 november 2014 @ 10:58:
http://tweakers.net/revie...oon-steekt-inleiding.html
Suggereert de titel niet dat de ax900 géén plasma-tv is, maar een andere technologie die poogt beter te zijn dan plasma?
Iemand naar de kroon steken
Betekenis: z'n best doen anderen te overtreffen
http://nl.wikiquote.org/wiki/Nederlandstalige_gezegden
heeft een 12,5"-touschreen
-> net .. alsNet als UPC houdt Ziggo wel kleinschalige veldproeven met ipv6
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
1800 Zonder btwSoldaatje schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:53:
In de inleiding staat 1800 euro, daarna 2178 euro voor de 5k-monitor?
nieuws: Dell toont nieuwe Venue 11-tablet en prijs 5k-monitor
Ik ben helemaal geen stagiair
We streven ernaar
de chip [...] dat hij zich
de processor [...] dat hij in een ruimte vloog waar hij al eerder was geweest
Na het nogmaals lezen van het artikel begrijp ik nu dat het wel een lcd is en dat de titel klopt. Maar wat is er dan gefikst??Delpozo schreef op woensdag 05 november 2014 @ 11:24:
[...]
Jazeker, dat doet ie
De rest is gefikst.
De fouten die door LearnDriver en Hans- waren gesignaleerd, en inmiddels ook de fouten die door Swelson, W-a-n-d-t en nogmaals Hans- werden opgemerkt. Dank!necessaryevil schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:15:
[...]
Na het nogmaals lezen van het artikel begrijp ik nu dat het wel een lcd is en dat de titel klopt. Maar wat is er dan gefikst??
Vooralsnog zijn dergelijke lenzen niet in staat om ingewikkelde informatie te tonen en kunnen ze nog niet als een klein display dienen, maar in de toekomst komt daar weliicht verandering in,
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
nadat de filmindustrie hen onder druk zouden zette.
Wholesale is daarbij de markt, waarbij virtuele providers diensten inkopen bij providers met een eigen netwerk; met meer providers met een eigen netwerk hebben virtuele providers meer keuze en kunnen vermoedelijk dus betere prijzen en voorwaarden bedingen.
kan aan de mvno een [ab br] code aan gehangen worden?Simpel zelfstandig liet worden. Simpel was enkele jaren lang een onderdeel van T-Mobile, maar op 1 augustus ging de mvno zelfstandig verder. Simpel heeft 226.000 klanten.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
In de zin die je aanhaalt, zouden gewoon een punt en een hoofdletter kunnen staan. Met de ; zijn de beide complete zinnen aan elkaar gekoppeld, onnodig, maar niet fout. De dubbele punt heeft een specifieke functie, die door niemand beter wordt uitgelegd dan door Drs. P.arthur-m schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:16:
nieuws: 'Land heeft minimaal 4 mobiele providers nodig voor innovatie en concurrentie'
Er staat OECO ipv OESO.
Verder dient er een dubbele punt te staan in deze zin (ipv de puntkomma).
[...]
waarmee een bedrag van omgerekend 2,4 miljard euro mee gemoeid zou zijn
[Voor 4% gewijzigd door u_nix_we_all op 06-11-2014 13:21]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Suggestie:Opvallend genoeg brengt Intel in het tweede kwartaal ook de eerste Skylake-processors voor de mainstream uit.
Misschien voor de iets minder snuggere tweaker even een tooltip o.i.d. bij 'IS'. Een afkorting zo prominent in een zin zetten vraagt om iets meer uitleg lijkt me, of wellicht beter IS gewoon uit te schrijven...De oorspronkelijke 100-400mm-lens dateert uit 1999 en was een van de eerste Canon-objectieven met IS.
'Tutoyeren' wil zeggen 'met jij en jou aanspreken'. Daarvan is hier geen sprake. Daarbij is de kwalificatie 'hoogwaardig' voor de functie van minister anno 2014 op zijn minst aanvechtbaar. Ten slotte impliceer je dat het alleen met de achternaam noemen van een persoon minder respectvol zou zijn. Die implicatie is nergens op gebaseerd.mark184 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 11:05:
nieuws: Nederlandse overheid veilt frequentie voor binnenhuisbereik mobiel internet
Minister Henk Kamp word in dit bericht getutoyeerd met enkel de achternaam Kamp. Gezien de hoogwaardige functie die een minister bekleed spreken we de functie minister altijd voor de achternaam.
Daarom zou er minister Kamp moeten staan ipv enkel Kamp
Ook is de zin onvolledig.IBM Research ,
goedkope, wegwerpanalysemiddelen
patiënt
diverse oorzaken waardoor
b<em>è</em>ta
b<em>è</em>ta
honderdduizenden
niet-gejailbreakte
De beweging is mogelijk doordat
De apparatuur [...] zodat ze blijft werken.
Korean
[Voor 26% gewijzigd door Unbornchild op 07-11-2014 21:26]
Dit schrijf je namelijk aan elkaar in het Nederlands. Het is namelijk één woord.Unbornchild schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 20:56:
"De malware richt zich niet alleen op de 32bit-architectuur, maar ..."
Moet zijn: 32-bit architectuur
"de eerste die is gericht op de ARMv8-architectuur"
Moet zijn: ARMv8 architectuur
Is niet één woord zoals je beweeert maar twee losse woorden zonder verplicht koppelteken (omdat dat overdaad zou zijn, volgens mij en ook volgens de Tweakers eindredactie)Ossebol schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:50:
Alles gefikst, behalve:
[...]
Dit schrijf je namelijk aan elkaar in het Nederlands. Het is namelijk één woord.
[Voor 24% gewijzigd door Unbornchild op 08-11-2014 05:36]
Dat moet natuurlijk satellieten zijn.Daarnaast overweegt Musk naar verluidt om de sattelieten met zijn SpaceX-raketten de ruimte in te sturen, aldus The Wall Street Journal.
[Voor 108% gewijzigd door Unbornchild op 08-11-2014 06:47]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details