Het blijft toch soms nogal ingewikkeld om je in te werken in een binding, dankzij de Paper UI kom je al een PAK verder om te weten welk "spul" je moet aansturen (kan de juiste term voor de component er nog niet van vanbuiten), maar om iets vlot werkend te krijgen is wat anders. Om een idee te geven: ik wil met OpenHAB (op termijn, eerst wandelen dan lopen) o.a mijn KNX installatie, Harmony en Sonos integreren.
- Geen klassieke ding-dong bel hangen, maar via de Sonos-systemen een geluidje of stem laten afspelen
- Met een druk op de knop de juiste scene activeren, Sonos op pauze en activiteit "Apple TV" actief op de Harmony
Nu dacht ik (ook) daar rustig mee te beginnen en al eens de Harmony uit te lezen, kwestie om toch al te kunnen checken later in een string wat de status is en daarna stelselmatige de bediening van huidige activiteit die op de fysieke Harmony zit (vol +/-, play, pause) er in te verwerken.
Ik dacht dus netjes een harmony.items aan te maken en in de sitemap het betreffende String'tje uit te lezen, zo gedacht zo gedaan.
PaperUI leert me dat mijn Harmony in Things bekend staat als:
harmonyhub:hub:Living
Dus op basis van de info die ik gesprokkeld had via
https://community.openhab...-sitemap-and-items/6182/3
Kom ik uit op het volgende in mijn
Sitemap:
code:
1
2
3
| Frame label="Media" {
String HarmonyHubActivity "activity [%s]" { harmonyhub="<[harmonyhub:hub:Living:currentActivity]" }
} |
en mijn Items "harmony.items"
code:
1
2
| root@OpenHAB:/etc/openhab2# cat items/harmony.items
String HarmonyHubActivity "activity [%s]" { harmonyhub="<[harmonyhub:hub:Living:currentActivity]" } |
Volgens PaperUI is dat ook het juiste Channel wat ik mag aanspreken maar toch "crasht" het en stopt hij in Basc UI met het renderen van de pagina eens hij aan het frame "Media" zit.
Op basis daarvan ben ik wat gaan diggen in logs en kom wel wat tegen dat er iets mis zit met de Harmony:
2017-05-07 22:43:58.073 [WARN ] [rg.jivesoftware.smack.XMPPConnection] - Connection closed with error
java.io.EOFException: no more data available - expected end tag </stream:stream> to close start tag <stream:stream> from line 1, parser stopped on END_TAG seen ...<![CDATA[result=-1]]></oa></iq>... @1:640
at org.xmlpull.mxp1.MXParser.fillBuf(MXParser.java:3035)[185:org.openhab.binding.harmonyhub:2.0.0]
at org.xmlpull.mxp1.MXParser.more(MXParser.java:3046)[185:org.openhab.binding.harmonyhub:2.0.0]
at org.xmlpull.mxp1.MXParser.nextImpl(MXParser.java:1144)[185:org.openhab.binding.harmonyhub:2.0.0]
at org.xmlpull.mxp1.MXParser.next(MXParser.java:1093)[185:org.openhab.binding.harmonyhub:2.0.0]
at org.jivesoftware.smack.tcp.PacketReader.parsePackets(PacketReader.java:279)[185:org.openhab.binding.harmonyhub:2.0.0]
at org.jivesoftware.smack.tcp.PacketReader.access$000(PacketReader.java:47)[185:org.openhab.binding.harmonyhub:2.0.0]
at org.jivesoftware.smack.tcp.PacketReader$1.run(PacketReader.java:81)[185:org.openhab.binding.harmonyhub:2.0.0]
Tot daar gaat bij mij mijn kennen en kunnen van OpenHAB. Iemand een ideetje?
En hoe heet het concept van die
%s ergens? Waar kan ik de uitleg daarvan vinden? Ik ben die variabelen ook ergens anders in het date verhaal tegengekomen maar ik vind niet hoe dit nu exact heet of waar dit naar referred.
[
Voor 4% gewijzigd door
HyperBart op 07-05-2017 22:49
]