Ik ben nu al dagen bezig om een PIR te maken, althans voorbereidingen aan te treffen.
Ik gebruik de Homeduino / Arduino Nano oplossing en wil als voorbeeld de KAKU_PIR oplossing van Sweebee gaan gebruiken. Maar om verschillende redenen wil het allemaal niet lukken....
Allereerst eens kijken hoe ik een Attiny kan programeren. Ik vond verschillende voorbeelden met (een tweede) Arduino Nano en Arduino IDE. Rechtstreeks het voorbeeld blinky op de Arduino programmeren was geen probleem. Maar de Arduino als ISP gebruiken om blinky naar de Attiny85 te uploaden dat was en is nog steeds een probleem. Allerlei foutmelding in de IDE over sync issues en programmer not responding etc. Uiteindelijk kreeg ik blinky op de Attiny door de RPI en avrdude te gebruiken.
Volgende stap was om KAKU_PIR op dezelfde manier te uploaden. Omdat compileren vanwege gedoe met libraries niet via avrdude (avr_gcc) ging, heb ik KAKU_PIR gecompileerd in Arduino IDE en de KAKU_PIR.hex file vervolgens met avrdude geupload naar Attiny. Met een tijdelijke schakelaar als PIR vervolgens getest. Pimatic debug gaf alleen data regels maar geen herkenbaar protocol. En bovendien gebeurde dit alleen tijdens het aanzetten. Daarna niets meer, ook niet tijdens pin 3 up en down te brengen.
De logging ben ik helaas kwijtgeraakt.
Vandaag kwam ik hier het voorbeeld (RF_transmit) van Spaargaren tegen en wilde dat dan meer eens proberen. Maar ook dat lijkt te mislukken en wel omdat het compileren in Arduino 1.6.4 blijft hangen. De laatste regel is:
C:\Users\Cees\AppData\Local\Temp\build1753302712475497094.tmp\RF_Transmit\RF_Transmit.cpp.o C:\Users\Cees\AppData\Local\Temp\build1753302712475497094.tmp/core.a -LC:\Users\Cees\AppData\Local\Temp\build1753302712475497094.tmp -lm
Als ik de include RF_Transmit.h en bijbehorende regels uitcommentarieer gaat het als een speer.
Het schiet dus allemaal niet op. Na morgen ben ik een paar weken op vakantie en hopelijk gaat het daarna wat vlotter.......
Update: na een restart van mijn PC gaat compileren van RFTransmit nu opeens wel goed. Voorlopig speel ik even verder met de Nano ipv Attiny en heb daar ook de transmitter aan gehangen. En ik zie ook al wat debugging voorbij komen.
Met babysteps kom ik er misschien ook wel......
[
Voor 6% gewijzigd door
cemi op 25-08-2015 16:57
]