Kan iemand mij hier misschien uitsluitsel over geven?A-Waxxx schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:31:
Eerder in het topic kwam ter sprake dat het KPN-netwerk met name de 820 band gebruikt welke niet ondersteund wordt door dit toestel.
Op de site van KPN staat dat zij nu met name de 1800 en 2600 band gebruiken,
is dit toestel nu dus wel volledig op het KPN-netwerk te gebruiken?
Anoniem: 87302
Heb je hem al binnen? Pics?Aloysxda schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:00:
Vanmorgen een bericht van de verkoper ontvangen, dat de Mate 8 verstuurd is naar mijn adres. Spannend.......
Zou er van de Mate 8 nog een aparte threat komen, of wordt dit hier aangevuld bij de mate 7 ?
Midden volgende week verwacht ik het pakketje, nav contact met de verkoper. Die stuurde me een foto van een stapel mate 8, die bij hem binnen was gekomen.
Nieuw topic gemaakt voor de Huawei mate 8: Huawei Mate 8 ervaringen
Anoniem: 19894
* Anoniem: 19894 checked of er weer eens een update is...
Ha mooi, OTA B331!
Installeren was zo gedaan, alleen Optimizing System, ga maar koffie drinken

Smart Screenshot werkt erg handig, klop klop *click*
Ha mooi, OTA B331!
Installeren was zo gedaan, alleen Optimizing System, ga maar koffie drinken

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 16-12-2015 15:40 ]
Ik heb die installatie ook gedaan maar alles bij elkaar is dat ongeveer 10 minuten bezig geweest.Anoniem: 19894 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:32:
* Anoniem: 19894 checked of er weer eens een update is...
Ha mooi, OTA B331!
Installeren was zo gedaan, alleen Optimizing System, ga maar koffie drinken![]()
Ik vond dat het toch vlot ging.
Tot nu toe ondervind ik er wel niet veel van.
Ik merk nu sinds de update dat ik regelmatig de melding krijg: "Network is abnormal"
"Connection timed out. Internet connection speed is too slow"
Dat kreeg ik eerder nooit.
Heeft hier nog iemand last van of is dat iets met mijn internet provider: Telenet.
[ Voor 20% gewijzigd door onkeltje op 19-12-2015 20:20 . Reden: Ondervinding toegevoegd. ]
Anoniem: 84254
hoi inmiddels heb ik mijn mate 7 geupdate via OTA naar EMUI 3.1 , ik zag toevallig dat je met knuckle functie een screenshot kan maken met je knokkels alleen werkt die functie het niet bij mij , heeft iemand daar ook problemen mee ?
Staat de functie wel aan? instellingen>slimme assistentie>meer>smart sreenshotAnoniem: 84254 schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:45:
hoi inmiddels heb ik mijn mate 7 geupdate via OTA naar EMUI 3.1 , ik zag toevallig dat je met knuckle functie een screenshot kan maken met je knokkels alleen werkt die functie het niet bij mij , heeft iemand daar ook problemen mee ?
Luitjes, wie zou me even willen helpen ?
Sinds een paar dagen heb ik een mate 8, die me super bevalt. Alleen de taal van de standaard browser krijg ik niet aangepast, omdat deze nu op chinees staat.
Zou iemand me aan kunnen geven waar ik die taal kan instellen in het menu , of misschien even een screenshot willen posten ?
Sinds een paar dagen heb ik een mate 8, die me super bevalt. Alleen de taal van de standaard browser krijg ik niet aangepast, omdat deze nu op chinees staat.
Zou iemand me aan kunnen geven waar ik die taal kan instellen in het menu , of misschien even een screenshot willen posten ?
Oeps, hier is het voor Mate 7Aloysxda schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:20:
Luitjes, wie zou me even willen helpen ?
Wat bedoel je Onkeltje ?
Er zullen nog niet veel Mate 8 toestellen bij de gebruikers liggen, vandaar ik deze vraag hier stel. De browser van de mate 7 en 8 zullen niet veel van elkaar afwijken.
Zou iemand me aan willen geven of de mate 7 een instelling heeft op de standaard browser, om de taal te wijzigen ?
Er is een speciaal draadje aangemaakt voor de Mate 8 hoor, kijk maar eens goed.Aloysxda schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:23:
[...]
Wat bedoel je Onkeltje ?
Er zullen nog niet veel Mate 8 toestellen bij de gebruikers liggen, vandaar ik deze vraag hier stel. De browser van de mate 7 en 8 zullen niet veel van elkaar afwijken.
Zou iemand me aan willen geven of de mate 7 een instelling heeft op de standaard browser, om de taal te wijzigen ?
Ik bedoel daar niets verkeerd mee hoor
Bij Mate 7 bij instellingen onder het kopje systeem staat "Taal en invoer", bij mij staat daar Nederlands aangegeven.
Verder kunt ge daar uit heel veel talen kiezen
Hoe de titel Systeem er uit ziet op Uw Mate 8 in het chinees dat weet ik natuurlijk niet.
[ Voor 5% gewijzigd door onkeltje op 23-12-2015 09:52 ]
Fijn dat je reageert. Dat speciale Mate 8 draadje heb ik zelf aangemaaktonkeltje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:50:
[...]
Er is een speciaal draadje aangemaakt voor de Mate 8 hoor, kijk maar eens goed.
Ik bedoel daar niets verkeerd mee hoor![]()
Bij Mate 7 bij instellingen onder het kopje systeem staat "Taal en invoer", bij mij staat daar Nederlands aangegeven.
Verder kunt ge daar uit heel veel talen kiezen
Hoe de titel Systeem er uit ziet op Uw Mate 8 in het chinees dat weet ik natuurlijk niet.
De taal instellingen zijn dus te benaderen, da's mooi. Bij mijn mate 8 is het hele menu in het chinees, daar snap ik dus geen sikkepit van.
Zou je even voor me willen tellen, op welke regel in het menu "systeem" staat, en waar "taal en invoer" ?
Als je een screenshot hebt, zou ook top zijn.
Aangezien de browsers van mate 7 en 8 gelijk zijn, zou de taal aanpassing moeten lukken met hulp
OK hier gaan we:Aloysxda schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:00:
[...]
Fijn dat je reageert. Dat speciale Mate 8 draadje heb ik zelf aangemaakt![]()
De taal instellingen zijn dus te benaderen, da's mooi. Bij mijn mate 8 is het hele menu in het chinees, daar snap ik dus geen sikkepit van.
Zou je even voor me willen tellen, op welke regel in het menu "systeem" staat, en waar "taal en invoer" ?
Als je een screenshot hebt, zou ook top zijn.
Aangezien de browsers van mate 7 en 8 gelijk zijn, zou de taal aanpassing moeten lukken met hulp
dus bij instellingen....
Draadloos & netwerken..
Wifi
Bluetooth
Beheer data verkeer
... Meer
Apparaat
Startschermstijl
Weergave
Geluid
Geheugen
Batterij
Energiebesparing
Accessoire laden
Stappenteller
Privacy & veiligheid
Schermvergrendeling
Locatietoegang
Niet storen
Meldingsbeheerder
Beschermde apps
Beveiliging
Id vingerafdruk
Backup en Fabrieksinnstellingen
Accounts
Accounts
Appss
Apps beheren
Netwerk-apps
... Meer
Slimme assitentie
Bewegingscontrole
Navigatiebalk
UI met één hand
Dubbel venster
... Meer
Systeem
Datum en tijd
Taal en invoer
Toegankelijkheid
Afdrukke
Updater
Over de telefoon.
Zo dat is alles wat ik nog kan doen want slimmer ben ik ook niet
Beste Onkeltje, ik begrijp dat je heel veel werk hebt gestoken om me te helpen. Wat je aangeeft zijn de instellingen van de telefoon zelf. Die heb ik zelf ook in het nederlands, dat is het probleem niet.
Het gaat om de standaard browser. Dit is de fabrieksapp om mee op internet te gaan.
Als ik bijvoorbeeld de google app gebruik, wordt de standaard browser opgestart. Het hele menu van deze app is in het chinees, dus kan ik er niet achter komen om deze in een andere taal te zetten. Nu heb ik met een vertaler alle chinese tekst in het menu omgezet naar engels, maar helaas kan ik daar geen instelling vinden hoe ik die browser in het engels of nederlands krijg. Bedankt voor je moeite.
Het gaat om de standaard browser. Dit is de fabrieksapp om mee op internet te gaan.
Als ik bijvoorbeeld de google app gebruik, wordt de standaard browser opgestart. Het hele menu van deze app is in het chinees, dus kan ik er niet achter komen om deze in een andere taal te zetten. Nu heb ik met een vertaler alle chinese tekst in het menu omgezet naar engels, maar helaas kan ik daar geen instelling vinden hoe ik die browser in het engels of nederlands krijg. Bedankt voor je moeite.
O dat bedoelt gij dus.Aloysxda schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:50:
Beste Onkeltje, ik begrijp dat je heel veel werk hebt gestoken om me te helpen. Wat je aangeeft zijn de instellingen van de telefoon zelf. Die heb ik zelf ook in het nederlands, dat is het probleem niet.
Wel dan beginnen we opnieuw.
Dus bij instellingen kiezen voor "Accounts".
Dan kiest ge daar voor Google.
Dan kiest ge voor "Accountvoorkeuren.
Dan Kiest ge voor "Taal"
Dan komt ge dus op een site terecht waar gij uw taal kunt kiezen.
Daar is het het eerste keuze pijltje waar ge moet op klikken.
Dan ziet ge een taal staan( waarschijnlijk chinees voor u) en daar staat een potlood achter.
Als ge daar op klikt kunt ge uw taal kiezen.
Ik hoop dat het zo beter lukt.
Als het zo niet lukt stuur mij dan een mailtje en dan stuur ik u een afbeelding van die site met taal keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door onkeltje op 23-12-2015 17:49 ]
De Accountvoorkeuren staat niet tussen mijn opties. Je hebt een PM van me ontvangen.onkeltje schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:45:toon volledige bericht
[...]
O dat bedoelt gij dus.
Wel dan beginnen we opnieuw.
Dus bij instellingen kiezen voor "Accounts".
Dan kiest ge daar voor Google.
Dan kiest ge voor "Accountvoorkeuren.
Dan Kiest ge voor "Taal"
Dan komt ge dus op een site terecht waar gij uw taal kunt kiezen.
Daar is het het eerste keuze pijltje waar ge moet op klikken.
Dan ziet ge een taal staan( waarschijnlijk chinees voor u) en daar staat een potlood achter.
Als ge daar op klikt kunt ge uw taal kiezen.
Ik hoop dat het zo beter lukt.
Als het zo niet lukt stuur mij dan een mailtje en dan stuur ik u een afbeelding van die site met taal keuze.
Heeft iemand hier wel eens last van vingerafdrukscanner? Ik heb deze mobiel van een mede tweaker overgenomen en gelijk van het begin reageert hij soms helemaal niet op mijn vinger. Dit is altijd te verhelpen door mijn vinger een beetje vochtig te maken, maar ik vraag me nu toch af of dit normaal is of dat ik hem naar Huawei terug moet sturen voor reparatie.
Soms doet de vingerafdrukscanner het razend snel, dan is een extreem korte aanraking al voldoende om het toestel te ontgrendelen, maar meestal moet ik hem ~1 sec laten liggen voordat het toestel aan gaat. Maar soms maakt het niet uit hoe vaak ik achter elkaar of hoe lang ik mijn vinger op de sensor leg, ik krijg dan niet eens een trilling dat hij hem reject of iets. Met vochtige vinger pakt hij hem dan altijd wel direct.
Is dit dus normaal of reden tot contact opnemen met Huawei? Omdat het ook maar soms gebeurd ben ik een beetje bang dat Huawei hem gaat testen en hij het dan natuurlijk steeds doet waardoor ik dus onnodig mijn mobiel een tijd kwijt ben...
Soms doet de vingerafdrukscanner het razend snel, dan is een extreem korte aanraking al voldoende om het toestel te ontgrendelen, maar meestal moet ik hem ~1 sec laten liggen voordat het toestel aan gaat. Maar soms maakt het niet uit hoe vaak ik achter elkaar of hoe lang ik mijn vinger op de sensor leg, ik krijg dan niet eens een trilling dat hij hem reject of iets. Met vochtige vinger pakt hij hem dan altijd wel direct.
Is dit dus normaal of reden tot contact opnemen met Huawei? Omdat het ook maar soms gebeurd ben ik een beetje bang dat Huawei hem gaat testen en hij het dan natuurlijk steeds doet waardoor ik dus onnodig mijn mobiel een tijd kwijt ben...
OTA B331 download ongelooflijk langzaam. Huawei servers overbelast?
Ik vraag me af op welke Android versie jullie mate 7 inmiddels draait? Die van mij heeft nog steeds 4.4.2 en ik word er gek van dat het zo lang duurt
Ik heb de mate 7 pas 3 dagen en kreeg meteen een update. Downloaden duurde uren, maar ik draai nu wel op 5.1.1.Joost-v schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:27:
Ik vraag me af op welke Android versie jullie mate 7 inmiddels draait? Die van mij heeft nog steeds 4.4.2 en ik word er gek van dat het zo lang duurt
Al de updater geopend en laten controleren op updates?
Ja, ik controleer bijna dagelijks. Dit is al mijn 2e mate 7 omdat de eerste gestolen werd. Die telefoon had al heel snel de update gekregen en dat was iets van 3 maanden geleden "al". Ik denk dat dit komt omdat de mate 7 die ik nu heb een ander model is.
Is het de moeite waard om te updaten?Faabjan schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:26:
[...]
Ik heb de mate 7 pas 3 dagen en kreeg meteen een update. Downloaden duurde uren, maar ik draai nu wel op 5.1.1.
Al de updater geopend en laten controleren op updates?
Ligt niet aan het toestel ,je hebt te droge vingers ,ik heb het zelfde probleem ,niet goed functionerende zweetklieren.Flokman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:13:
Heeft iemand hier wel eens last van vingerafdrukscanner? Ik heb deze mobiel van een mede tweaker overgenomen en gelijk van het begin reageert hij soms helemaal niet op mijn vinger. Dit is altijd te verhelpen door mijn vinger een beetje vochtig te maken, maar ik vraag me nu toch af of dit normaal is of dat ik hem naar Huawei terug moet sturen voor reparatie.
Ah dat is een verklaring. Jammer dat hier geen oplossing voor is, maar dat het een limiet is van de sensor technologie. Hopelijk verbetert de herkenning wanneer de koude wintermaanden er op zitten!Stuwie schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:00:
[...]
Ligt niet aan het toestel ,je hebt te droge vingers ,ik heb het zelfde probleem ,niet goed functionerende zweetklieren.
Ik heb nu de update package gedownload van de huawei site. Ik heb deze op een sd kaart gezet en op de internal storage maar mijn toestel kan deze niet vinden... -.- Iemand enig idee hoe ik de update kan installeren?
Naar 5.1.1 is zeker de moeite om te doen.Anoniem: 87302 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:26:
[...]
Is het de moeite waard om te updaten?
Is vlugger en de EMUI 3.1 is zeker beter.
Het is een beetje wachten maar bij mij was het binnen het kwartier gefikst
Bij mijn weten komt die update er niet OTA.Joost-v schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:27:
Dat is hier toch al uitvoerig besproken wat ge moet doen om die update te krijgen.
Kijk maar eens een blad terug daar staat alles uitgelegd, ja ook ik sta daar tussen;)
Kijk hier maar eens.
Just_A_User in "[Huawei Ascend Mate 7] Ervaringen en Discussie"
[ Voor 10% gewijzigd door onkeltje op 16-01-2016 18:43 ]
Eerst op pc uitpakken en dan het aangewezen bestand op sd zetten.Joost-v schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:01:
Ik heb nu de update package gedownload van de huawei site. Ik heb deze op een sd kaart gezet en op de internal storage maar mijn toestel kan deze niet vinden... -.- Iemand enig idee hoe ik de update kan installeren?
Ge zult zien, dan wordt het wel gevonden
Marschmallow is onderweg..........
http://www.gsmarena.com/a...cend_mate7-news-16168.php
Dat zijn dan toch goede vooruitzichten.Aloysxda schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:08:
Marschmallow is onderweg..........
Ik denk dat we toch nog meer dan 1 maand gaan moeten wachten, ik had eerder ergens gelezen, 1ste of 2de kwartaal.
Maar ja, het is niet echt dringend want momenteel werkt mijn Mate heel goed, wat kan daar nog beter aan.
Ook ik ben gegaan voor de Mate 7
Gisteren gekocht voor 279 nieuw in doos. Tot zover een prima toestel. Echter ben ik altijd gewend om kleurtjes te geven aan mijn notification LED. Bijv Whatsapp groen, Gmail rood. Maar de app Light Manager ljikt niet te werken op de Mate 7. Alles krijgt een groene LED, ook Gmail.
Is dit te verhelpen?
Ik draai trouwens op Android 5.1.1, kwam gisteren een update binnen.
Is dit te verhelpen?
[ Voor 18% gewijzigd door El_Bandito op 01-02-2016 12:00 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Heeft iemand al de BETA draaien van Android 6?
De kleurtjes van Whatsapp, die je dan in de applicatie instelt, werken gewoon. Dus waarschijnlijk een andere applicatie proberen.El_Bandito schreef op maandag 01 februari 2016 @ 10:37:
Ook ik ben gegaan voor de Mate 7Gisteren gekocht voor 279 nieuw in doos. Tot zover een prima toestel. Echter ben ik altijd gewend om kleurtjes te geven aan mijn notification LED. Bijv Whatsapp groen, Gmail rood. Maar de app Light Manager ljikt niet te werken op de Mate 7. Alles krijgt een groene LED, ook Gmail.
Is dit te verhelpen?
Anoniem: 19894
Nee, ik wacht rustig af op de officiële release. Het is zo'n gedoe om eerst weer een rollback te doen als je op een beta zit.Vorkie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:11:
Heeft iemand al de BETA draaien van Android 6?
...
Oke, ik heb gisteren dan gedowngrade op deze manier: B331 --> B326 en daarna de upgrade naar B511Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:57:
[...]
Nee, ik wacht rustig af op de officiële release. Het is zo'n gedoe om eerst weer een rollback te doen als je op een beta zit.
Telefoon druk bezig, maar eigenlijk ben ik wel tevreden
http://www.handy-faq.de/f...ta-b511-fuer-l09-t320127/
Voor zo ver ik het Duits kan verstaan denk ik dat ik toch maar liever op de officiële versie ga wachten.Vorkie schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:27:
[...]
Oke, ik heb gisteren dan gedowngrade op deze manier: B331 --> B326 en daarna de upgrade naar B511
Telefoon druk bezig, maar eigenlijk ben ik wel tevreden
http://www.handy-faq.de/f...ta-b511-fuer-l09-t320127/
Tot nu toe lijkt het mij wat veel gedoe en blijkbaar ook nog wat bugs.
Ik kan dat wel begrijpen als die versie niet echt voor ons bedoeld is.
Tot nu toe ben ik nog altijd heel tevreden over versie 5.1.1, ik ben wel benieuwd naar wat de versie 6.0 meer te bieden heeft.
Vroeger met mijn Samsung Note toch moeten ondervinden dat een nieuwe versie niet altijd een betere versie betekent.
Toen moest ik ondervinden dat de batterij prestaties fel verminderde.
Hopelijk is dat bij de Mate 7 niet het geval.
Wat is er volgens u zoal verbeterd?
Na een aantal dagen is mijn ervaring eigenlijk heel erg positief, op een 3tal apps die ik opnieuw moest installeren (WhatsApp. ING en Dashcommand) na werkte alles in 1 keer.onkeltje schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:03:
[...]
Voor zo ver ik het Duits kan verstaan denk ik dat ik toch maar liever op de officiële versie ga wachten.
Tot nu toe lijkt het mij wat veel gedoe en blijkbaar ook nog wat bugs.
Ik kan dat wel begrijpen als die versie niet echt voor ons bedoeld is.
Tot nu toe ben ik nog altijd heel tevreden over versie 5.1.1, ik ben wel benieuwd naar wat de versie 6.0 meer te bieden heeft.
Vroeger met mijn Samsung Note toch moeten ondervinden dat een nieuwe versie niet altijd een betere versie betekent.
Toen moest ik ondervinden dat de batterij prestaties fel verminderde.![]()
Hopelijk is dat bij de Mate 7 niet het geval.
Wat is er volgens u zoal verbeterd?
Heb na de upgrade wel de cache geleegd van de telefoon en alle apps gestart vanwege het nieuwe rechtenmodel.
Na de upgrade werkte mijn fingerprints nog en eigenlijk waren alle instellingen (op thema's en achtergrond na) nog aanwezig.
Ook qua accu zie ik geen verslechtering, maar juist een kleine minimale verbetering.
Dat is heel goed nieuws.Vorkie schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:48:
[...]
Na een aantal dagen is mijn ervaring eigenlijk heel erg positief, op een 3tal apps die ik opnieuw moest installeren (WhatsApp. ING en Dashcommand) na werkte alles in 1 keer.
Heb na de upgrade wel de cache geleegd van de telefoon en alle apps gestart vanwege het nieuwe rechtenmodel.
Na de upgrade werkte mijn fingerprints nog en eigenlijk waren alle instellingen (op thema's en achtergrond na) nog aanwezig.
Ook qua accu zie ik geen verslechtering, maar juist een kleine minimale verbetering.
Dat stelt mij toch al wat gerust als ik ga updaten.
Ik heb hier gelezen dat de batterijduur met 90 min zou verlengen met hun upgrade.
Mij lijkt dat toch wel heel veel
http://www.marshmallowg.x...ei-ascend-mate7-6543.html
- A battery saver feature which extends device use by up to 90 mins.
Of bedoelen ze daarmee de instelling die er nu ook al op zit. "Ultrabatterij"?
Die instelling gebruik ik 's nachts maar dan kunt ge ondertussen niet zoveel doen met uw Mate.
Maar dan is het toch geen echte "Use" meer hé.
Enfin, nog even geduld en dan zou de nieuwe Marsmalow officieel te installeren zijn.
Mij lijkt dat toch wel heel veel
Die instelling gebruik ik 's nachts maar dan kunt ge ondertussen niet zoveel doen met uw Mate.
Maar dan is het toch geen echte "Use" meer hé.

Enfin, nog even geduld en dan zou de nieuwe Marsmalow officieel te installeren zijn.
Dit gaat om een custom ROM, de originele beta is ook te downloaden.onkeltje schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:24:
Ik heb hier gelezen dat de batterijduur met 90 min zou verlengen met hun upgrade.
Mij lijkt dat toch wel heel veel![]()
Maar dan is het toch geen echte "Use" meer hé.![]()
Verder is het accu gebruik in Android M/6 inderdaad beter, vooral in standby enorm veel verbeterd.
In de avond op 86% naar bed (2300) en om 0500 met 85% opstaan.
Is dat dan in die "Ultrabatterij" modus?Vorkie schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:33:
[...]
Dit gaat om een custom ROM, de originele beta is ook te downloaden.
Verder is het accu gebruik in Android M/6 inderdaad beter, vooral in standby enorm veel verbeterd.
In de avond op 86% naar bed (2300) en om 0500 met 85% opstaan.
Want dat doet hij nu anders ook al, 1 a 2 % verliezen op een nacht in Ultrabatterij.
Als dat in de gewone standby is dan is het inderdaad een grote vooruitgang.
Misschien dat het toestel met de nieuwe firmware automatisch in die Ultrabatterij mode gaat.
Enfin, ik zal het rap gaan ondervinden want heel lang gaat die update toch niet meer op zich laten wachten denk ik.
Als het te lang duurt ga ik toch die Beta eens proberen want die zal ook wel automatisch updaten zeker?
Nee dat is in de gewone modus, heb die hele ultra modus zelfs geeneens gebruikt. (Ja om te kijken wat het doet, maar verder nooit)onkeltje schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:04:
[...]
Is dat dan in die "Ultrabatterij" modus?
Want dat doet hij nu anders ook al, 1 a 2 % verliezen op een nacht in Ultrabatterij.
Misschien dat het toestel met de nieuwe firmware automatisch in die Ultrabatterij mode gaat.
Enfin, ik zal het rap gaan ondervinden want heel lang gaat die update toch niet meer op zich laten wachten denk ik.
Als het te lang duurt ga ik toch die Beta eens proberen want die zal ook wel automatisch updaten zeker?
Heeft iemand enig idee wanneer de Marshmallow update officieel uitkomt? Beta is al weer een tijdje uit en ik heb niet gehoord dat er veel bugs in zaten.
Wil mijn Mate 7 eigenlijk wel gaan rooten om de DPI aan te passen en zo meer gebruikt te maken van het grote scherm, echter hoorde ik dat je dan moeilijker de update kan krijgen? Zeker als de update er bijna aankomt wacht ik wel even.
Wil mijn Mate 7 eigenlijk wel gaan rooten om de DPI aan te passen en zo meer gebruikt te maken van het grote scherm, echter hoorde ik dat je dan moeilijker de update kan krijgen? Zeker als de update er bijna aankomt wacht ik wel even.
Volens mij gaat dat nu toch niet meer lang duren.Flokman schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:36:
Heeft iemand enig idee wanneer de Marshmallow update officieel uitkomt? Beta is al weer een tijdje uit en ik heb niet gehoord dat er veel bugs in zaten.
Hier staat dat ge u tot 22 jan 16 kon aanmelden tot BETA-tester.
http://www.androidauthori...hmallow-beta-test-668473/
Dat is nu bijna 2 maanden geleden, ik veronderstel dat het snoepje nu ondertussen toch klaar moet zijn.
Ergens had ik gelezen dat de update er in de helft van maart zou zijn maar dat zijn we ook al gepasseerd.
Verder vind ik voorlopig ook geen vers nieuws meer
Ja, wachten kan lang duren, met zegt soms dat ge een chinezen geduld moet hebben, waar zou dat vandaan komen
Zou mijn Mate 7 overleden zijn?
Gisteren avond heb ik net als iedere avond mijn Mate op ultra batterij gezet zodat hij gedurende de nacht heel weinig verbruikt.
Ik sluit altijd eerst alles af wat eventueel nog open zou staan en maak het geheugen leeg.
Toen ik ging slapen was er nog 65% op de batterij omdat ik door de dag wegens paasfeest niet zo veel gedaan heb met mijn Mate.
Deze morgen wilde ik hem aanzetten om te zien of er nog mail binnen gekomen was maar hij lijkt wel dood.
Er gebeurt helemaal niets meer.
Ik heb hem nu al meer dan een uur aan de lader hangen maar hij doet gewoon niets meer.
Iemand een idee wat er aan de hand is, valt mijn Mate nog te redden?
Ik merk nu dat zelfs de lader niet warm wordt, dus er wordt blijkbaar ook niet meer opgeladen.
Ik heb nu toch maar mijn Mate 7 terug binnen gebracht bij Vandeborre waar ik hem ook kocht.
Ik zal hem nu 14 dagen moeten missen, gelukkig zit ik nog binnen de garantie periode.
Ben benieuwd wat de fout gaan zijn.
Voorlopig dus verder met mijn oude Note 1, die doet het gelukkig nog altijd heel goed.
Gisteren avond heb ik net als iedere avond mijn Mate op ultra batterij gezet zodat hij gedurende de nacht heel weinig verbruikt.
Ik sluit altijd eerst alles af wat eventueel nog open zou staan en maak het geheugen leeg.
Toen ik ging slapen was er nog 65% op de batterij omdat ik door de dag wegens paasfeest niet zo veel gedaan heb met mijn Mate.
Deze morgen wilde ik hem aanzetten om te zien of er nog mail binnen gekomen was maar hij lijkt wel dood.
Er gebeurt helemaal niets meer.
Ik heb hem nu al meer dan een uur aan de lader hangen maar hij doet gewoon niets meer.
Iemand een idee wat er aan de hand is, valt mijn Mate nog te redden?
Ik merk nu dat zelfs de lader niet warm wordt, dus er wordt blijkbaar ook niet meer opgeladen.
Ik heb nu toch maar mijn Mate 7 terug binnen gebracht bij Vandeborre waar ik hem ook kocht.
Ik zal hem nu 14 dagen moeten missen, gelukkig zit ik nog binnen de garantie periode.
Ben benieuwd wat de fout gaan zijn.
Voorlopig dus verder met mijn oude Note 1, die doet het gelukkig nog altijd heel goed.
[ Voor 22% gewijzigd door onkeltje op 29-03-2016 15:07 ]
Vervelend voor je onkeltje. Dit zijn dingen waar je geen rekening mee kunt houden. Hopelijk heb je een backup ?
Zelf heb ik nu 4 maanden een mate 8. Helemaal perfect. Omdat de batterij niet verwisselbaar is heb ik eea uitgezocht. Door de power button 10 seconden ingedrukt te houden, maakt deze altijd een herstart. Heb je dit geprobeerd op jouw toestel ?
Zelf heb ik nu 4 maanden een mate 8. Helemaal perfect. Omdat de batterij niet verwisselbaar is heb ik eea uitgezocht. Door de power button 10 seconden ingedrukt te houden, maakt deze altijd een herstart. Heb je dit geprobeerd op jouw toestel ?
Dat langer indrukken van de powerknop was mij bekend maar het werkt in mijn geval niet.Aloysxda schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:20:
Vervelend voor je onkeltje. Dit zijn dingen waar je geen rekening mee kunt houden. Hopelijk heb je een backup ?
Wat mij het meest verontrust is dat de lader niets warm wordt als ik hem wilde opladen.
Enfin, hopelijk komt alles weer in orde;
Ik had bij Vandeborre voor de gekkigheid het voorstel gedaan dat ze hem mochten houden en dat ik er nog €150 zou bij doen voor de Mate 8.
Ze moesten er eens goed om lachen maar gingen toch liever niet in op dat voorstel.
Ach ja, een mens kan maar proberen hé
Gisteren mijn Mate al terug mogen halen, dat was sneller dan verwacht.
Men heeft er gewoon een nieuw moederbordje ingestoken.
Nu heb ik wel een ander Imei nummer.
Enfin, voor zo ver ik kan zien draait alles weer prima en daar ben ik blij mee.
Men heeft er gewoon een nieuw moederbordje ingestoken.
Nu heb ik wel een ander Imei nummer.
Enfin, voor zo ver ik kan zien draait alles weer prima en daar ben ik blij mee.
Het downloaden van die firmware werkt hier voor geen meter.
Is die site wel betrouwbaar?
Wanneer zou ik via ota kunnen upgraden, is daar al iets over bekend?
als je nu op B511 zit dien je eerste de downgrade te doen naar B500onkeltje schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:16:
[...]
Het downloaden van die firmware werkt hier voor geen meter.
Is die site wel betrouwbaar?
Wanneer zou ik via ota kunnen upgraden, is daar al iets over bekend?
Daarna kan je B522 downloaden.
Let wel, maak een back-up met de Huawei back-up software, want je telefoon wordt helemaal geleegd (niet je SD kaart)
En betreft de website, die vertrouw ik niet 100% maar de download link wel van de ROM:
http://download-c.huawei....ersion=318422&siteCode=es
[ Voor 15% gewijzigd door Vorkie op 10-05-2016 09:31 ]
Ik heb nu plots iets anders voor. Toen ik Sygic navigatie wilde openen wilde het systeem Sygic installeren. Ik heb Sygic al lang een het is een betaalde versie. Ik probeerde dan maar opnieuw te installeren maar dan was er plots geen SD kaartje meer. Dus ik de mate volledig uitgezet, het kaartje verwijderd en dan terug geplaatst.
De SD kaart werd dan weer gezien. Maar nu krijg ik steeds: de SD kaart ken worden verwijderd. Ik heb dan weer de mate volledig afgesloten en 10 seconden gewacht en weer opgestart maar hij blijft geven dat ik de SD kaart kan verwijderen.
Hoe geraak ik van die vervelende melding vanaf?
De SD kaart werd dan weer gezien. Maar nu krijg ik steeds: de SD kaart ken worden verwijderd. Ik heb dan weer de mate volledig afgesloten en 10 seconden gewacht en weer opgestart maar hij blijft geven dat ik de SD kaart kan verwijderen.
Hoe geraak ik van die vervelende melding vanaf?
Ik ben met de update dan toch begonnen.Vorkie schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:30:
[...]
als je nu op B511 zit dien je eerste de downgrade te doen naar B500
Daarna kan je B522 downloaden.
Let wel, maak een back-up met de Huawei back-up software, want je telefoon wordt helemaal geleegd (niet je SD kaart)
En betreft de website, die vertrouw ik niet 100% maar de download link wel van de ROM:
http://download-c.huawei....ersion=318422&siteCode=es
Alles verliep perfect tot en met 90% en nu doet hij al geruime tijd niets meer.
Hoe lang zou ik nog wachten? Heeft wachten nog zin? Wat gebeurt er als ik nu stop?
Ik ben dan toch maar gestopt en dan opnieuw begonnen.
Dit keer ging alles wel vlot.
Nu nog even wennen maar Marsmallow ziet er in ieder geval goed uit.
O ja, wat mij wel opgevallen is, bij mij werd er niets verwijderd.
Alles staat er nog en alles draait nog perfect.
[ Voor 16% gewijzigd door onkeltje op 16-05-2016 07:56 . Reden: Opmerking toegevoegd; ]
Maar had jij de Beta geinstalleerd?onkeltje schreef op zondag 15 mei 2016 @ 17:18:
[...]
Ik ben met de update dan toch begonnen.
Alles verliep perfect tot en met 90% en nu doet hij al geruime tijd niets meer.
Hoe lang zou ik nog wachten? Heeft wachten nog zin? Wat gebeurt er als ik nu stop?
Ik ben dan toch maar gestopt en dan opnieuw begonnen.
Dit keer ging alles wel vlot.
Nu nog even wennen maar Marsmallow ziet er in ieder geval goed uit.
O ja, wat mij wel opgevallen is, bij mij werd er niets verwijderd.
Alles staat er nog en alles draait nog perfect.
Ik wel, dus moest nog even een weg terug naar B500 en dan pas upgraden naar B522.
Verder merk ik wel paar bugjes, die ik eerder in android 5 ook had (GPS wat na een werkdag geen fix meer kan krijgen) en facebook stopt er soms zomaar mee.
Verder nog steeds tevreden, maar nog paar maandjes en dan is die afgeschreven en wordt het tijd voor een nieuwe.
Ik had nog niets van Marsmallow geïnstalleerd, ik kwam van de B311.Vorkie schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:22:
[...]
Maar had jij de Beta geinstalleerd?
Ik wel, dus moest nog even een weg terug naar B500 en dan pas upgraden naar B522.
Verder merk ik wel paar bugjes, die ik eerder in android 5 ook had (GPS wat na een werkdag geen fix meer kan krijgen) en facebook stopt er soms zomaar mee.
Verder nog steeds tevreden, maar nog paar maandjes en dan is die afgeschreven en wordt het tijd voor een nieuwe.
Dus daarmee misschien. Moet ik nu misschien een full wipe doen of is dat niet nodig ls alles goed draait?
Mijn GPS (Sygic) heb ik tot nu toe nog niet kunnen testen, ik had nog geen tijd om een trip te maken
En vreesbook dat gebruik ik niet, ik probeer zo met mijn vrienden te praten, lekker aan de toog
En vrienden en familie in het buitenland daar hou ik contact mee via Skype of Whatsapp.
Maar alle respect voor anders denkende.
Ik had eerder dus een beta versie van Android 6 geïnstalleerd.
Vandaag heb ik via OTA de update gekregen naar de definitieve versie.
Nu is dat versie B560 geworden.
Men zou dan meer geheugen vrij krijgen en de batterijduur zou verlengen.
Verder zouden er nog enkele bugs opgelost zijn.
Veel heb ik nog niet kunnen testen maar het systeem heeft zich wel al 2 keer opgehangen, iets wat ik eerder nooit meegemaakt heb.
Hopelijk blijft het bij die 2 keer.
Zijn hier nog mensen met soortgelijke ervaringen?
Zou ik nu ook een full wipe moeten doen misschien?
Enfin, ik ga het verder in de gaten houden.
Veel heb ik nog niet kunnen testen maar het systeem heeft zich wel al 2 keer opgehangen, iets wat ik eerder nooit meegemaakt heb.
[ Voor 3% gewijzigd door onkeltje op 08-06-2016 09:57 . Reden: Fout doorgestreept ]
Als je de versie die ik aangaf had geinstalleerd, B522, had je geen BETA versie, maar gewoon een final versie.onkeltje schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 20:36:
Ik had eerder dus een beta versie van Android 6 geïnstalleerd.
Veel heb ik nog niet kunnen testen maar het systeem heeft zich wel al 2 keer opgehangen, iets wat ik eerder nooit meegemaakt heb.![]()
B560 is gewoon een update op de vorige update, B522.
Ik heb hem sinds gisteren draaien en nog geen problemen ondervonden, hij reageert nu wel een stukje beter tegenover versie B522, dus dat is goed.
Patchniveau is van Mei 2016, dus ook netjes.
Hallo,
ik overweeg een Mate 7 te halen bij een abbonoment, maar ik wou even weten hoe de snelheid jullie tot nu toe bevalt, ik kom van een trage s4 met een s600 chip, en hoop dat ik toch weer een veel sneller toestel krijg, of valt dat tegen?
Alvast bedankt!
Groet, Niels
ik overweeg een Mate 7 te halen bij een abbonoment, maar ik wou even weten hoe de snelheid jullie tot nu toe bevalt, ik kom van een trage s4 met een s600 chip, en hoop dat ik toch weer een veel sneller toestel krijg, of valt dat tegen?
Alvast bedankt!
Groet, Niels
Sorry maar het hebt volkomen gelijk, ik had dat even verkeerd begrepen.Vorkie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:21:
[...]
Als je de versie die ik aangaf had geinstalleerd, B522, had je geen BETA versie, maar gewoon een final versie.
B560 is gewoon een update op de vorige update, B522.
Ik heb hem sinds gisteren draaien en nog geen problemen ondervonden, hij reageert nu wel een stukje beter tegenover versie B522, dus dat is goed.
Patchniveau is van Mei 2016, dus ook netjes.
Had jij na die update nog full wipe gedaan?
Bij mij werkt alles nu naar behoren, ik heb tot nu toe geen uitval meer gehad.
Na de laatste update, dus die B560 heb ik geen wipe gedaanonkeltje schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:01:
[...]
Sorry maar het hebt volkomen gelijk, ik had dat even verkeerd begrepen.
Had jij na die update nog full wipe gedaan?
Bij mij werkt alles nu naar behoren, ik heb tot nu toe geen uitval meer gehad.
Niet dat ik het echt nodig heb maar als ik het goed begrijp zal er voor ons geen upgrade naar Android 7 (nougat) niet meer inzitten.
http://www.androidauthority.com/android-7-0-update-679175/
Ongelooflijk hoe snel een apparaat te oud wordt om nog een upgrade te krijgen.
Twee weken geleden heb ik wel nog een serieus upgrade via ota binnen gekregen.
De batterijduur zou veranderd zijn en nog zo'n paar niet echt merkbare dingen.
Misschien is er nog meer verbeterd maar daar merk ik met mijn gebruik niet zo veel van;
Ik heb nu build-nummer: MT7L09C432B571;
Misschien is er nog meer verbeterd maar daar merk ik met mijn gebruik niet zo veel van;
Ik zit sinds augustus op MT7L09C432B571. Ik zou wel weer terug willen. Batterijduur is verkort, MirrorShare werkt niet meer lekker, GPS signaal is barslecht.Via Huawei zag ik een rollback, alleen die werkt dus niet bij mij. Die blijft elke keer hangen op 5% en dan volg je de instructies die in de gedownloade zip zitten.onkeltje schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:03:
Niet dat ik het echt nodig heb maar als ik het goed begrijp zal er voor ons geen upgrade naar Android 7 (nougat) niet meer inzitten.
Eén keer een uitstapje gemaakt naar Huawei, maar nee, niet nog een keer.
Eerlijk, bij mij werkt GPS uitstekend. Zelfs binnen in huis heb ik binnen enkele seconden goede ontvangst.artsnjiw schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:02:
[...]
Ik zit sinds augustus op MT7L09C432B571. Ik zou wel weer terug willen. Batterijduur is verkort, MirrorShare werkt niet meer lekker, GPS signaal is barslecht.Via Huawei zag ik een rollback, alleen die werkt dus niet bij mij. Die blijft elke keer hangen op 5% en dan volg je de instructies die in de gedownloade zip zitten.
Eén keer een uitstapje gemaakt naar Huawei, maar nee, niet nog een keer.
Van mijn batterij heb ik ook nog niet te klagen.
Ik moet toegeven dat ze iets rapper leeg is dan vroeger maar ik heb de mate nu al 2 jaar.
Ik heb het toestel veel en intensief gebruikt en dan is dat normale slijtage.
Ik ben in ieder geval nog niet van plan om te vernieuwen.
Misschien hebt ge wel een batterij vretende app.
Ik maak elke avond als ik er mee stop het geheugen leeg en dat zet ik hem in spaarstand. Ik laat ook niets opstaan, GPS, WIFI, mobile gegevens alles zet ik uit.
Ik moet 's nachts rusten en mijn mate ook.
Welke android versie is dit, 5.1.1 of 6.0?onkeltje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:26:
[...]
Eerlijk, bij mij werkt GPS uitstekend. Zelfs binnen in huis heb ik binnen enkele seconden goede ontvangst.
Van mijn batterij heb ik ook nog niet te klagen.
Ik moet toegeven dat ze iets rapper leeg is dan vroeger maar ik heb de mate nu al 2 jaar.
Ik heb het toestel veel en intensief gebruikt en dan is dat normale slijtage.
Ik ben in ieder geval nog niet van plan om te vernieuwen.
Misschien hebt ge wel een batterij vretende app.
Ik maak elke avond als ik er mee stop het geheugen leeg en dat zet ik hem in spaarstand. Ik laat ook niets opstaan, GPS, WIFI, mobile gegevens alles zet ik uit.
Ik moet 's nachts rusten en mijn mate ook.
Ik gebruik Android 6.0 van de eerste dag dat die versie er was.Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:14:
[...]
Welke android versie is dit, 5.1.1 of 6.0?
Ik moet zeggen dat mijn batterij de laatste tijd ook wat minder wordt.
Maar ja, mijn Mate is nu bijna 3 jaar maar ik kom de dag toch nog rond.
Ik moet er bij vertellen dat ik nu ook een Samsung tablet heb een daardoor mijn smartphone iets minder gebruik.
Wat adviseer je me, ik zit nog op 4.xonkeltje schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:23:
[...]
Ik gebruik Android 6.0 van de eerste dag dat die versie er was.
Ik moet zeggen dat mijn batterij de laatste tijd ook wat minder wordt.
Maar ja, mijn Mate is nu bijna 3 jaar maar ik kom de dag toch nog rond.
Ik moet er bij vertellen dat ik nu ook een Samsung tablet heb een daardoor mijn smartphone iets minder gebruik.
Update. Naar 5.1 of 6.0 ?
Die 6.0 is een beta toch?
Android 6, telefoon werd zuiniger en veiliger met die versie.Anoniem: 87302 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:44:
[...]
Wat adviseer je me, ik zit nog op 4.x
Nee de 6 is een originele versie volledig werkend en beter dan de 5.1.Anoniem: 87302 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:44:
[...]
Wat adviseer je me, ik zit nog op 4.x
Zeker geen beta versie.
Normaal was die toch ota te installeren.
Ik zou die toch installeren hoor.
Helaas omwille van de processor zal er nooit een update naar versie 7 komen dit is al lang bekend.
Thanks, ik zal het doen.onkeltje schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:53:
[...]
Nee de 6 is een originele versie volledig werkend en beter dan de 5.1.
Zeker geen beta versie.
Normaal was die toch ota te installeren.
Ik zou die toch installeren hoor.![]()
Helaas omwille van de processor zal er nooit een update naar versie 7 komen dit is al lang bekend.
Mijn mate 7 is overigens gevallen, glas is nog heel maar de buitenste frame mist een stukje af. Nu heb ik het hele internet doorgezocht (ebay, aliexpress) maar de frame kun je nergens los kopen en zelfs de meeste lcd schermen worden verkocht zonder dat 1,5mm dikke frame.
Iemand een idee waar ik dat kan kopen?

Sorry maar zo iets heb ik nog nooit voor gehad.Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 10:24:
[...]
Thanks, ik zal het doen.
Mijn mate 7 is overigens gevallen, glas is nog heel maar de buitenste frame mist een stukje af. Nu heb ik het hele internet doorgezocht (ebay, aliexpress) maar de frame kun je nergens los kopen en zelfs de meeste lcd schermen worden verkocht zonder dat 1,5mm dikke frame.
Iemand een idee waar ik dat kan kopen?
[afbeelding]
Ik vind dat jammer voor u maar ik u bij deze helaas niet met helpen.
Als de foto uw mate voorstelt dan vind ik het nog goed meevallen.
Ik heb wat krassen op mijn scherm omdat ik een hoes gebruikte waar ik ook mij bankkaarten en wat geld in stak.
Die bankkaarten hebben mijn scherm helemaal beschadigd
Gelukkig is voor mij een smartphone een gebruiksvoorwerp en geen luxe artikel en daarom laat ik het zo.
Zo lang alles goed werkt ben ik tevreden
Als mijn mate op staat ziet ge het trouwens niet
Ha, die foto was de mijne niet, was bedoeld als voorbeeld.onkeltje schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:29:
[...]
Sorry maar zo iets heb ik nog nooit voor gehad.
Ik vind dat jammer voor u maar ik u bij deze helaas niet met helpen.
Als de foto uw mate voorstelt dan vind ik het nog goed meevallen.
Ik heb wat krassen op mijn scherm omdat ik een hoes gebruikte waar ik ook mij bankkaarten en wat geld in stak.
Die bankkaarten hebben mijn scherm helemaal beschadigd![]()
Gelukkig is voor mij een smartphone een gebruiksvoorwerp en geen luxe artikel en daarom laat ik het zo.
Zo lang alles goed werkt ben ik tevreden![]()
Als mijn mate op staat ziet ge het trouwens niet
Heb snel ff een foto gemaakt. Gaat dus om de witte "bezel" of "frame".

Dat is natuurlijk wel erg jammer.Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:40:
[...]
Ha, die foto was de mijne niet, was bedoeld als voorbeeld.
Heb snel ff een foto gemaakt. Gaat dus om de witte "bezel" of "frame".
[afbeelding]
Ik dacht dat hier misschien iets tussen stond voor u.
https://nl.aliexpress.com...-huawei-mate-7_price.html
En dan hier;
https://nl.aliexpress.com...2114.48010508.4.31.VvXhqS
Hoe ge dat zelf gaat oplossen dat is een andere vraag.
Ik weet natuurlijk niet hoe handig gij zijt.
[ Voor 13% gewijzigd door onkeltje op 18-06-2017 08:23 . Reden: Link bijgevoegd ]
Dank, ik had al op aliexpress gekeken maar ik denk dat die bezel/frame/rand daar niet bij zit.onkeltje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 08:19:toon volledige bericht
[...]
Dat is natuurlijk wel erg jammer.
Ik dacht dat hier misschien iets tussen stond voor u.
https://nl.aliexpress.com...-huawei-mate-7_price.html
En dan hier;
https://nl.aliexpress.com...2114.48010508.4.31.VvXhqS
Hoe ge dat zelf gaat oplossen dat is een andere vraag.
Ik weet natuurlijk niet hoe handig gij zijt.
Bij deze site zag ik ze wel, 40€ voor een compleet lcd scherm zonder bezel

En €50 voor een compleet lcd scherm met bezel.

Maar dat wordt te duur voor een stukje plastic van 5 cent
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 18-06-2017 08:42 ]
Die link die ik u stuurde daar staat toch het glas met de bezel erbij voor een paar euro.Anoniem: 87302 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 08:38:
[...]
Dank, ik had al op aliexpress gekeken maar ik denk dat die bezel/frame/rand daar niet bij zit.
Bij deze site zag ik ze wel, 40€ voor een compleet lcd scherm zonder bezel
[afbeelding]
En €50 voor een compleet lcd scherm met bezel.
[afbeelding]
Maar dat wordt te duur voor een stukje plastic van 5 cent
Dus niet het touchscreen maar wel het glas.
https://www.aliexpress.co...ek-prijs/32790097159.html
Dank Onkeltje, ik waardeer je hulp echt!onkeltje schreef op zondag 18 juni 2017 @ 10:07:
[...]
Die link die ik u stuurde daar staat toch het glas met de bezel erbij voor een paar euro.
Dus niet het touchscreen maar wel het glas.
https://www.aliexpress.co...ek-prijs/32790097159.html
Maar ik heb ook een Huawei Mediapad X2 waar de buitenste rand
(frame) van 2 milimeter ook is afgebroken.
Daar heb ik een witte en een zwarte lcd replacement voor gekocht maar beide missen dat kleine frame.
De gouden is mijn originele ( zie gebroken frame ) en zowel de witte als zwarte replacement hebben geen frame

Oeps dat is minder. Ik dacht aan de foto's te zien dat het complete voorfronten warenAnoniem: 87302 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 12:31:
[...]
Dank Onkeltje, ik waardeer je hulp echt!
Maar ik heb ook een Huawei Mediapad X2 waar de buitenste rand
(frame) van 2 milimeter ook is afgebroken.
Daar heb ik een witte en een zwarte lcd replacement voor gekocht maar beide missen dat kleine frame.
De gouden is mijn originele ( zie gebroken frame ) en zowel de witte als zwarte replacement hebben geen frame
[afbeelding]
Sorry maar dit is door gebrek aan ervaring dat ik het verkeerd gezien heb.
Ik heb dat nog nooit voorgehad.
Wat is dit toch een heerlijke telefoon. Spotgoedkoop te verkrijgen en werkt nog perfect. Waarom €500 voor een OP5 uitgeven als je nog zo een prachtige 6,1 inch phone kunt krijgen die perfect werkt! Werkelijk een subliem toestel.
Ik heb een "nieuwe" mate 7 op ebay gekocht in china voor slechts €140.onkeltje schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 09:04:
[...]
Is dat dan in die "Ultrabatterij" modus?
Is helemaal nieuw en werkt goed maar de batterij gaat wel 4% per uur achteruit, ook in de nacht. Wat kan ik daar tegen doen?
Ge moet eens op dat vierkantje klikken onderaan het scherm waarschijnlijk staan daar nog veel apps open.Anoniem: 87302 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:43:
[...]
Ik heb een "nieuwe" mate 7 op ebay gekocht in china voor slechts €140.
Is helemaal nieuw en werkt goed maar de batterij gaat wel 4% per uur achteruit, ook in de nacht. Wat kan ik daar tegen doen?
Als dat zo is tik dan op het vuilbakje op alles uit het geheugen te verwijderen.
Verder vraag ik mij af of 4g wel goed werkt want die chinese dingen hebben hij andere frequenties.
Mijn vorige Mate 7 kwam uit Thailand en die werkte perfect op 4G, deze ook, probleemloos.onkeltje schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:39:
[...]
Ge moet eens op dat vierkantje klikken onderaan het scherm waarschijnlijk staan daar nog veel apps open.
Als dat zo is tik dan op het vuilbakje op alles uit het geheugen te verwijderen.
Verder vraag ik mij af of 4g wel goed werkt want die chinese dingen hebben hij andere frequenties.
Ik denk dat ik een refurbished of een 'vervangend' model heb gehad die een paar jaar in een magazijn heeft gelegen. Maar de batterij gaat 24 uur mee, dus ik kom de dag door en voor €140 mag ik niet klagen, blijft een fantastische toestel.
Als ge kijkt op YouTube kunt ge zien hoe je een batterij kunt vervangen.Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:52:
[...]
Mijn vorige Mate 7 kwam uit Thailand en die werkte perfect op 4G, deze ook, probleemloos.
Ik denk dat ik een refurbished of een 'vervangend' model heb gehad die een paar jaar in een magazijn heeft gelegen. Maar de batterij gaat 24 uur mee, dus ik kom de dag door en voor €140 mag ik niet klagen, blijft een fantastische toestel.
En een nieuwe batterij kost amper €20 dan hebt ge nog een goedkoop mate 7.
En ja het is zeker een heel goed toestel, ik ben er ook nog altijd heel gelukkig mee.
Die verhoogde stroomverbruik, wordt vast veroorzaakt door een app die maar blijft synchroniseren. Kun je zien in de instellingen. In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe toestel. Over je 4G hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Zelf heb ik een mate 8 gekocht in China. 4G werkt perfect. In oktober wordt de mate 10 gelanceerd. Jij kunt wel raden waar ik die ga kopen......
Ik heb me vorige mate 7 verkocht omdat die teveel gebruikssporen (deukjes) had en het vervangen van scherm €150 kost bij o.a. de Mediamarkt.Aloysxda schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 20:20:
Die verhoogde stroomverbruik, wordt vast veroorzaakt door een app die maar blijft synchroniseren. Kun je zien in de instellingen. In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe toestel. Over je 4G hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Zelf heb ik een mate 8 gekocht in China. 4G werkt perfect. In oktober wordt de mate 10 gelanceerd. Jij kunt wel raden waar ik die ga kopen......
Dan is een nieuwe voor €140 makkelijker.
Het ding heeft waarschijnlijk in een loods gelegen en de batterij 'lekt' gewoon.
Hij was ook helemaal leeg toen ik 'em uit de doos haalde, wat vreemd is.
Zelfs in de ultramode verbruikt die aardig, dus het is iets hardwarematigs denk ik.