Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
M7 Ervaringen en Discussie
Huawei heeft op de IFA-beurs de Ascend Mate 7-smartphone onthuld. Het toestel beschikt over een fullhd-touchscreen van 6". Ook bevat de nieuwe smartphone van Huawei een octacore-processor van eigen makelij.

De smartphone beschikt over Huawei's eigen Kirin 920T-soc met vier Cortex A15-cores die draaien op 1,8GHz en vier Cortex A7-processorkernen met een kloksnelheid van 1,3GHz. Ook is in de soc een Mali T628-gpu geïntegreerd. Er is 2GB werkgeheugen aanwezig, samen met 16GB interne flashopslag. De capaciteit is te vergroten met een microsd-kaartje. De premium versie beschikt over 32GB opslag en 3GB werkgeheugen.

Huawei heeft de smartphone voorzien van een groot 6" ips-touchscreen met een resolutie van 1920x1080 pixels, goed voor 368ppi. Gorilla Glass 3 moet het touchscreen beschermen tegen krassen. Het toestel heeft een metalen behuizing, is 7,9mm dik en weegt 185 gram. In de behuizing is een 4100mAh-accu opgenomen en ook is een vingerafdrukscanner aanwezig. Naast 4g ondersteunt de Ascend Mate 7, die op Android 4.4 draait, ook bluetooth 4.0, nfc en 802.11n-wifi. Het toestel heeft een 13-megapixelcamera aan de achterzijde en een 5-megapixelcamera aan de voorkant.

De Huawei Ascend Mate 7 heeft een adviesprijs van 499 euro.

Inhoud:
Ascend Mate 7 Features
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K3WUGBh.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LnBR2qG.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K3WUGBh.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b5K1irP.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YRjt2t6.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/h4CaTEd.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N0gRDDN.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yfNJMR1.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6LiA9So.jpg
Ascend Mate 7 Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hKBByb4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3XsGQgY.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mpn67CL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ivXdpfj.jpg

Specificaties:
Ascend Mate 7
Android OSAndroid™ 4.4 KitKat
SkinHuawei Emotion UI 3.0
ProcessorHisilicon Kirin 925 (Octa-core 4x1.8GHz + 4x1.3GHz + 1x230MHz)
GPUMali T628
Intern geheugen16GB
RAM geheugen2GB
Flash geheugenmicroSD
GPSGPS/A-GPS/Glonass
Scherm6.0 inch IPS-NEO FHD 1920 x 1080 px (368ppi)
Frontcamera5MP
Backcamer13MP AF BSI F2.0, met Flash
SensorenGyroscope, Proximity, Accelerometer, Compass, Hall, Fingerprint
ConnectiviteitNFC, WiFi, Bluetooth 4.0 BLE, Micro USB 2.0, DLNA
Accu Li-Polymer 4.100 mAh (typ.)
Stand-by tijd Tot 608h (2G) / 642 h (3G) / 648 (4G)
Oplaadtijd Circa 3,5 uur
Afmetingen157 x 81 x 7.9mm | Circa 185gram
KleurMoonlight Silver, Obsidian Black
SimkaartMicro SIM (3FF)
Netwerk4G (LTE): Band 1/2/3/4/5/7/8/20/28 (FDD)
3G (UMTS): 850/900/1700/1900/2100 MHz
2G (GSM): 850/900/1800/1900 MHz
Adviesprijs€ 499,-

Reviews en hand-ons:

Prijzen:
Video's:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cnbEYPCs1Lw][YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nWR7KNa4JnE]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=elEr0yTlzY8]

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Video walkthrough: The Huawei Ascend Mate 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
  • Laatst online: 29-05 00:22
Is er al iets bekend over de release ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 13:18
Dit lijkt me echt een ontzettend mooie telefoon. Heb 'm al even in de handen gehad, valt me absoluut niks tegen! Officiële release ligt geloof ik ergens in november.

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
De 32g/3gig ram versie komt niet in Nederlands zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
baxic schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:49:
De 32g/3gig ram versie komt niet in Nederlands zeker.
Dat hoop ik toch wel, ben wel een fan van een grote phablet. Maar mijn note 3 verruilen voor een telefoon met minder dan 3gb ram, daar begin ik niet aan.

Vind het verder een super mooie telefoon met redelijk goede specs.
Staat wel in mijn top 3 van de telefoons die ik overweeg bij verlenging van mijn abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
kabrok schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:02:
[...]

Dat hoop ik toch wel, ben wel een fan van een grote phablet. Maar mijn note 3 verruilen voor een telefoon met minder dan 3gb ram, daar begin ik niet aan.

Vind het verder een super mooie telefoon met redelijk goede specs.
Staat wel in mijn top 3 van de telefoons die ik overweeg bij verlenging van mijn abonnement.
ja precies ik vind hem echt super mooi maar als hij maar 2 gig ram heeft wacht ik liever op de nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graizie
  • Laatst online: 13-06 13:18
Ik heb de telefoon al op voorraad en krijg zojuist ook de demo binnen. Helaas de 16GB/2GB variant :'(

Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
hmm ik ben ook bang dat de 32 / 3 gb verise niet naar europa komt of atleast Nederland. zeker niet bij carriers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:50
Graizie schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:47:
Ik heb de telefoon al op voorraad en krijg zojuist ook de demo binnen. Helaas de 16GB/2GB variant :'(
En waar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-04 16:17
Ik wil graag de nieuwe Nexus 6, maar Ik had deze Huawei afgelopen zaterdag in de handen bij de Mediamarkt in Almere.

Voelde erg goed aan. Mooi scherm, luxe gevoel met metaal etc.. 6" is groot, maar "do-able". Bovendien hebben ze een slimme optie in de interface voor "eenhandig gebruik"..

Ook de vingerafdruk scanner schijnt erg goed te zijn...

En qua prijs is deze voor een "flagship phone" ook goed gepositioneerd. Helaas dat de 3gb/64gb variant alleen in goudkleurig komt, en waarschijnlijk niet in NL dus.. |:(

Overigens ook jammer dat de dual-sim variant alleen in Azië blijft.. Nog zo'n gemiste kans. Ik heb een goedkope dual-sim (helaas geen 4G) en die heb ik in het verleden vaak gebruikt in het buitenland (USA).

Er zijn echter een paar zaken die me tegenhouden; de eigen CPU (lijkt me dat er dan minder alternatieve roms zijn???) en de Emotion UI (stock android heeft mijn voorkeur)...

Anderzijds schijnt de batterij van de Mate wel top te zijn...

Tja, de Nexus 6 die ik wil is flink duurder, mist de vingerafdrukscanner e.d. Maarja: verzekerd van de snelste updates en krachtiger hardware...

Ben er nog niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411029

Inderdaad,huawei mate 7 is een prachtig toestel!
ben altijd een harde Sony fanaat geweest.
mijn oog viel op de z3,maar wat een problemen draagt dit toestel met zich mee!
heb de huawei ook zien liggen bij mediamarkt.
wacht nog even op een paar gebruikers ervaringen.
al moet ik zeggen dat mijn dochter beschikt over de huawei p7.zij is zeer tevreden over dat toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:45
Ik heb hem helaas nog niet in het echt kunnen spotten, ook niet bij de MediaMarkt.
Iemand een idee waar deze telefoon in de winkel ligt in midden Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 07:11
Ik heb een vraag, mijn vrouw heeft de mate 7 sinds een paar dagen in gebruik.

Ze gebruikt ze de onedrive app om haar foto te uploaden. Nu worden de foto's prima geupload maar worden ze daarna ook verwijderd van het toestel. Is er een mogelijkheid dit uit te schakelen? Dit wil ze namelijk niet maar ik kan het niet vinden waarom dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Heb de Ascend Mate 7 hier gekocht voor € 400. Wat een fantastisch apparaat, 6 inch scherm en toch nog kleiner dan bijvoorbeeld de iPhone 6 Plus. Echt een aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 24-02-2015 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Net bij verlenging van mijn Vodafone Red Super C (1jaar) deze in het wit besteld voor €174. Dat is een koopje denk ik.

Helaas is Belsimpel nogal traag met leveren, dus wordt het vast pas 2015 voor ik 'm krijg...

Review volgt dan snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407664

Het is een prima tel,jammer dat er zo weinig gebruikers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 00:28

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

All Huawei nou Snapdragon CPU's zou gebruiken had ik deze telefoon overwegen ivm met Customs Roms. Ook kreeg ik via een phonehouse verkoper te horen dat qua bouw de chinezen telefoons achter lopen op de andere groter merken ui Azie ( Samsung, LG etc.)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een betere bouw dan de mate 7 is er niet geloof me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 08:57
Mijn noot 1 gaf de geest en van de week de mate 7 aangeschaft niets anders dan lof deze mobi verdient meer aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 18:08
FrankGuthrie schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:58:
All Huawei nou Snapdragon CPU's zou gebruiken had ik deze telefoon overwegen ivm met Customs Roms. Ook kreeg ik via een phonehouse verkoper te horen dat qua bouw de chinezen telefoons achter lopen op de andere groter merken ui Azie ( Samsung, LG etc.)
Dat geldt misschien voor "onbekende" chinese merken. Huawei heeft kwalitatief goede telefoons ( qua materiaal, bouw etc. ) welke zeker vergelijkbaar zijn met LG, Samsung, Sony etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

jpg97 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 09:24:
[...]

Dat geldt misschien voor "onbekende" chinese merken. Huawei heeft kwalitatief goede telefoons ( qua materiaal, bouw etc. ) welke zeker vergelijkbaar zijn met LG, Samsung, Sony etc.
Hij had het ook over Huawei. Maar goed ik denk ook wel dat ze in de toekomst beter zullen gaan worden, maar voorlopig vind ik na mijn Oppo Find 5 het Chinese avontuur wel mooi geweest.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215467

Geen contact met computer!

I heb drie dagen geleden een Huawei Ascend Mate 7 4G gekocht.
Nadat ik de Huawei Ascend Mate 7 4G op mijn windows 7 computer heb aangesloten wordt er netjes een driver geïnstalleerd. Ik kan dan de SD kaart (7,39GB) zien in de telefoon maar niet de telefoon zelf!
Toen heb ik HiSuite V2.3.35 geïnstalleerd Dit ging prima.
Maar als ik daarna de Huawei Ascend Mate 7 4G aansluit op mijn computer krijg ik een foutmelding “Niet verbonden”.

Ik heb een android 4.4.2
Weet iemand hoe ik contact kan maken tussen de telefoon en de PC (al of niet via HiSuite)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrankGuthrie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:51:
[...]

Hij had het ook over Huawei. Maar goed ik denk ook wel dat ze in de toekomst beter zullen gaan worden, maar voorlopig vind ik na mijn Oppo Find 5 het Chinese avontuur wel mooi geweest.
Dus jij neemt maar klakkeloos aan wat hij zegt? Lees eens een paar reviews daar leer je van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
Anoniem: 215467 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:33:
Geen contact met computer!

I heb drie dagen geleden een Huawei Ascend Mate 7 4G gekocht.
Nadat ik de Huawei Ascend Mate 7 4G op mijn windows 7 computer heb aangesloten wordt er netjes een driver geïnstalleerd. Ik kan dan de SD kaart (7,39GB) zien in de telefoon maar niet de telefoon zelf!
Toen heb ik HiSuite V2.3.35 geïnstalleerd Dit ging prima.
Maar als ik daarna de Huawei Ascend Mate 7 4G aansluit op mijn computer krijg ik een foutmelding “Niet verbonden”.

Ik heb een android 4.4.2
Weet iemand hoe ik contact kan maken tussen de telefoon en de PC (al of niet via HiSuite)?
Als ik verbinding maak via usb ,krijg ik op de telefoon een lijst met aansluitmethoden kies voor MTP,
op je pc verschijnt bij apparaten en stations het Huawei icon(MT7-L09) btw ik heb windows 8.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
FrankGuthrie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:51:
[...]

Je zal vast bedoelen dat ze een betere naam zullen krijgen in de toekomst en dus de prijzen van de telefoons hoger kunnen leggen zodat ze beter lijken voor de meeste onder ons?

Want Huawei is al de nr. #3 op dit moment. Correct me if i'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Anoniem: 407664 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:21:
[...]

Dus jij neemt maar klakkeloos aan wat hij zegt? Lees eens een paar reviews daar leer je van.
Yup, als hij er ervaring mee heeft wel. Hij heeft mijn arm niet omgedraaid om iets anders te kopen... En getuigen dat mijn power knop van mijn OPPO na 1,5 afgebroken was vond ik dat een beetje weer klinken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Anoniem: 615824

Hoi,

Stapte vandaag vastberaden naar de winkel om me deze mate 7 aan te schaffen. Hoewel het geen top toestel is het toch een degelijk toestel voor zijn prijs. Andere varianten kosten al snel 150€ meer.
Helaas stelde ik vast dat de camera op niets trekt, zeer slecht volgens mij. Hij trekt redelijke foto's maar eens je begint in te zoemen gaat het fout. Lijkt wel op de kwaliteit van een toestel van 120€.
Heeft nog iemand negatieve ervaringen met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
Hi
Binnen deze prijs klasse ben ik zeer tevreden over de mate 7,ik vind de foto's van het toestel goed en wat zoomen betreft ,gebruik ik dit niet daar er geen optische zoom op zit .Je kan gewoon een snede maken uit de foto (gemaakt in de hoogste resolutie) ,dit is in feite een software matige zoom ,het programma om dit te doen zit standaard in de galery om de foto's te bekijken

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 10:11
hgoor schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:36:

Overigens ook jammer dat de dual-sim variant alleen in Azië blijft.. Nog zo'n gemiste kans. Ik heb een goedkope dual-sim (helaas geen 4G) en die heb ik in het verleden vaak gebruikt in het buitenland (USA).

Ben er nog niet uit...
Beetje late reactie wellicht maar de Mate 7 is stiekem ook een dual-sim telefoon. In het microSD-slot kan namelijk ook gewoon een nanosim. Die ondersteunt net als de microsim-slot 2G, 3G én 4G. Je kan dus met beide sim-slots internetten, en dat zien we niet vaak bij dual-sim-toestellen. Vaak is daarbij een van de twee slots alleen bedoeld om mee te bellen/smsen maar bij de Mate 7 maakt het dus niet uit.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
VonDutch schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:50:
[...]

Beetje late reactie wellicht maar de Mate 7 is stiekem ook een dual-sim telefoon. In het microSD-slot kan namelijk ook gewoon een nanosim. Die ondersteunt net als de microsim-slot 2G, 3G én 4G. Je kan dus met beide sim-slots internetten, en dat zien we niet vaak bij dual-sim-toestellen. Vaak is daarbij een van de twee slots alleen bedoeld om mee te bellen/smsen maar bij de Mate 7 maakt het dus niet uit.
Alleen is in de non-Aziatische versie die tweede sim plek niet actief. Zit dus niks. Ik heb mijn Huawei daar al even op nagekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 10:11
Vreemd coolblue klantenservice geeft aan dat de SD slot voor SIM gebruikt kan worden.
Nu heb ik die van mij bij KPN besteld dus kan helaas niet bevestigen of wat coolblue zegt klopt.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo Huawei bezitters.
Ik heb vandaag mijn nieuwe speeltje aangekocht.
Ik ben in de instellingen gaan rondneuzen en daar moet ergens iets fout gegaan zijn;
ik was bij de beveiligingen gaan kijken en ook bij vingerafdruk instellingen.
Dat onderdeel heb ik dan maar verlaten zonder voor een vingerafdruk te kiezen.

Later moest ik opnieuw aanmelden omdat het toestel in stand-by ging.
Ik moest mijn pincode ingeven wat ik ook correct deed maar ipv open te gaan kreeg ik opnieuw een telefoon toetsenbordje.
Dus ik weer mijn pincode ingegeven maar dan zag ik dat er geen entertoets meer was op te bevestigen.
Heb ik dan toch ergens iets verkeerd ingesteld zonder het te weten? :?
Weet iemand hoe ik toch terug in mijn toestel kan komen?
Verdorie, ik ben nu toch ongerust. 8)7

Ok, ik was wat in paniek maar na wat nadenken en vergelijken met mijn oude Note heb ik dan toch de oplossing gevonden .... gelukkig maar :*)

[ Voor 8% gewijzigd door onkeltje op 23-02-2015 20:40 . Reden: gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:07
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/15/01/mate8-leak/thumb/gsmarena_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/15/01/mate8-leak/thumb/gsmarena_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/15/01/mate8-leak/thumb/gsmarena_003.jpg
bron

Wat denken jullie van het mogelijke design van de opvolger van de mate 7? Hoop dat ze deze tijdens de Mobile World Congress in Barcelona komende week gaan aankondigen.. (misschien zakt de prijs van de Mate 7 dan ook nog een beetje O-) )

[ Voor 9% gewijzigd door FaberOne op 27-02-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Dat was even schrikken dinsdagmorgen.
Ik ben gaan slapen met de accu op 38% en alles afgezet.
Dus in gewoon standby, geen WIFI, geen data connectie.
Toen ik hem 's morgens wilde aanzetten was de accu helemaal leeg. :'(
Na enig sukkelen kreeg hem weer aan met de melding dat ik nog 30sec had om hem aan de lader te hangen.
Ik heb hem dan weer helemaal opgeladen en tot nu toe is het niet meer opnieuw gebeurd. :)
Heeft hier nog iemand zoiets gek meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raweimer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10-2023
Ik wil mijn Ascend Mate 7 (niet geroot) ook op mijn motor gebruiken voor muziek. Wie weet een goede manier om het volume te boosten waarbij de kwaliteit ook nog aanvaardbaar blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Sinds vandag mijn Mate 7 gekregen. Nu heb ik een dual sim device en vroeg ik mij af of ik ook 2 whatsapp accounts kan gebruiken.

Dus 1 account per sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Jedi Geub schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:53:
Sinds vandag mijn Mate 7 gekregen. Nu heb ik een dual sim device en vroeg ik mij af of ik ook 2 whatsapp accounts kan gebruiken.

Dus 1 account per sim
Hebt ge die dan in China of zo besteld want hier hebben ze geen dual sim.
Als ge daar simkaartjes van twee verschillend operators insteekt zal dat wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Of wel zijn er maar heel weinig mensen met deze Huawei ofwel is die toch wel heel goed want ik lees hier nooit iets over klachten.
Wat ben ik blij dat ik die ook gekocht heb, heerlijk toestel tot nu toe. :)
Ook de superaccu besparing vind ik geweldig voor 's nacht want dan heb ik helemaal geen verbruik maar ik kan toch bellen en gebeld worden.
Ook SMSen gaat nog en meer moet dat 's nachts toch niet zijn voor mij.
Alleen vind ik dat schermpje met die sneltoetsen een beetje onduidelijk, het is daar bijvoorbeeld moeilijk te zien of ge nu WIFI aan heb staan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulo31
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-11-2022
Ook sinds 2 dagen in het bezit van een Ascend mate 7.
Goedkoop op de kop getikt voor 275,-
Dat is een mooie prijs voor een zo goed als nieuwe telefoon.
Ben er wel blij mee, eindelijk een grotere accu en de mogelijkheid om Micro SD kaart toe te voegen.
Ik zal zelf nooit meer een telefoon kopen waarbij je geen MicroSDkaart kan toevoegen en waar niet minimaal 3500Mah accu in zit.
(Heb hiervoor een Nexus 5 die nu voor 199.- te koop staat op marktplaats)
Tweakers waren enthousiast over deze telefoon maar de min punten van deze telefoon staan mij erg tegen.
Dat zijn dus: slechte accuduur, kan geen microsd in.

Merkte wel dat als ik een in ear headset aansluit dat de volumeknop om harder te zetten wel werkt maar de volumeknop om zachter zetten niet werkt. (de control knoppen op de headset zelf dus)

[ Voor 15% gewijzigd door paulo31 op 16-03-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
Ik heb bij twee Mediamarkt vestigingen deze telefoon gezien. Bij de een was het scherm mooi (blauwig) wit en bij de andere gelig. Ik heb geprobeerd dezelfde instellingen te gebruiken (max brightness bijvoorbeeld). Wat is jullie ervaring hiermee. Mijn voorkeur gaat uit naar een blauw wit, net als mijn HTC One m8. Misschien is het een bepaalde kleurinstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
pvtonger schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:53:
Ik heb bij twee Mediamarkt vestigingen deze telefoon gezien. Bij de een was het scherm mooi (blauwig) wit en bij de andere gelig. Ik heb geprobeerd dezelfde instellingen te gebruiken (max brightness bijvoorbeeld). Wat is jullie ervaring hiermee. Mijn voorkeur gaat uit naar een blauw wit, net als mijn HTC One m8. Misschien is het een bepaalde kleurinstelling?
Hoi, ik heb dat hier bij mij eens nagekeken.
Bij instellingen kunt ge wel de kleur temperatuur instellen van koud naar warm.

Ik heb de indruk dat, hoe kouder hoe geler en hoe warmer hoe blauwer.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak hé.
Bij mij staat het gewoon op standaard en dat vind ik prima.

De brightness heeft volgens mij niet veel met kleur te maken, ge geeft daar alleen maar meer of minder licht scherpte.
Buiten in de zon hebt ge bv max brightness nodig om beter iets te zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
onkeltje schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:21:
Hoi, ik heb dat hier bij mij eens nagekeken.
Bij instellingen kunt ge wel de kleur temperatuur instellen van koud naar warm.
Oké, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik weet dat je voor elke telefoonnummer een andere beltoon kunt instellen en dat lukt mij ook goed.
Het is te zeggen een andere beltoon als de telefoon gaat.
Maar ik heb ook geprobeerd om voor een bepaald nummer een ander geluid in te stellen als er een SMSje binnen komt maar dat lukt mij niet.

Ik heb hier een nummer wat eigenlijk mijn alarmsysteem is voor als er teveel water in mijn put komt of voor als de stroom uitvalt.
Die zou ik graag een geluid laten afspelen dat veel lawaai maakt zodat ik het 's nachts ook hoor.

De gewone berichtjes moeten niet zoveel lawaai maken maar dat alarm wel.
Maar hoe doe ik dat?
Ik heb bij dat nummer een ander geluid geselecteerd maar ik krijg toch altijd het gewone geluid te horen wat bij berichten onder instelling geselecteerd is. :/

Dat vind ik toch jammer dat zoiets niet kan, ik zal er mee moeten leren leven zeker. :?

[ Voor 5% gewijzigd door onkeltje op 15-04-2015 09:46 . Reden: Vraag aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raweimer
Ook hier een zeer tevreden Huawei Ascend Mate 7 gebruiker. Heb alleen sinds kort het volgende probleem:

Ik krijg sinds kort een popup die zegt "Helaas Systeem-UI is gestopt". Ik kan dan op ok drukken en vervolgens de telefoon wel gebruiken maar ik kan bijv. niet naar het homescreen en de popup komt ook gelijk weer terug.
Ik heb de telefoon een harde reset gegeven en alle apps er opnieuw opgezet maar vervolgens gebeurt er dan weer hetzelfde. Ook heb ik nieuwe firmware er handmatig opgezet waarbij het probleem ook weer terug komt. Ook de sd kaart heb ik geformateerd en alles er opnieuw opgezet maar hierbij blijft het probleem ook.
Het vreemde is dat het het lijkt alsof het probleem alleen ontstaat nadat de telefoon even uit heeft gestaan en je hem dan weer aanzet.

Kent iemand het probleem en weet iemand de oorzaak? Is het probleem zelf op te lossen of moet het toestel dan echt opgestuurd worden voor reparatie (heb nog wel garantie maar als het zelf op te lossen is dan doe ik dat liever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Ik zou die eens met een goede virus scanner scannen. Heb je bijvoorbeeld Avast al eens geprobeerd?

Ik heb die scan gisteren nog eens gedaan en er werden 2 problemen aangegeven.

Het ging telkens over apps die bleven draaien op de achtergrond.
Ik heb Avast de toestemming gegeven om het op te lossen en toen was alles weer OK. :)

[ Voor 54% gewijzigd door onkeltje op 20-04-2015 09:14 . Reden: Ervaring toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raweimer
ik heb net ook avast geinstalleerd en laten lopen,; hij geeft 2 veiligheidsrisico's aan (onbekende bronnen en usb-foutoplossing) maar ook als ik dit uit zet blijf ik de melding "Helaas, Systeem-ui gestopt" krijgen.

Volgens mij is dit een softwarematig probleem toch? Of kan het ook een hardwarematig probleem zijn?
onkeltje schreef op zondag 19 april 2015 @ 23:17:
Ik zou die eens met een goede virus scanner scannen. Heb je bijvoorbeeld Avast al eens geprobeerd?

Ik heb die scan gisteren nog eens gedaan en er werden 2 problemen aangegeven.

Het ging telkens over apps die bleven draaien op de achtergrond.
Ik heb Avast de toestemming gegeven om het op te lossen en toen was alles weer OK. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
raweimer schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:02:
ik heb net ook avast geinstalleerd en laten lopen,; hij geeft 2 veiligheidsrisico's aan (onbekende bronnen en usb-foutoplossing) maar ook als ik dit uit zet blijf ik de melding "Helaas, Systeem-ui gestopt" krijgen.

Volgens mij is dit een softwarematig probleem toch? Of kan het ook een hardwarematig probleem zijn?

[...]
Ik denk ook dat het een software probleem is.
Misschien hebt ge bij de instellingen ergens een vinkje gezet waar er geen mag staan of juist andersom.
Het is altijd goed uitkijken geblazen als ge door instellingen gaat scrollen want voor je het weet heb ge een vinkje gezet of weggehaald.

IK heb dat ook al voor gehad en dan is het moeilijk om te weten waar het gebeurd is.
Maar toch is het eigenaardig als ge terug gegaan zijt naar fabrieksinstellingen, dan zou het toch weer in orde moeten zijn.

Gij hebt dus met de knop harder/stiller en de powerknop gelijk in te drukken terug op gestart en dan gekozen voor fabrieksinstellingen.
En het probleem blijft dan nog bestaan?
Ik vrees dat ge dan toch bij een specialist terzake moet zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon-t
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07-2018
Klopt het dat Mate 7 premium geen 4g heeft op het KPN netwerk?

STANDARD VERSION)
LTE FDD Band 1/2/3/4/5/7/8/20/28(Aphase)
LTE TDD Band 40
UMTS 850/900/1900/2100/AWS MHZ
GSM 850/900/1800/1900 MHZ

(PREMIUM VERSION)
LTE FFD Band 1/3/7
LTE TDD Band 38/39/40/41
3G UMTS Band 1/2/5/8
3G TD SCDMA Band 34/39
GSM 850/900/1800/1900 MHz

Nog geen 4g icoontje gezien an ik heb de APN volgens mij goed staan ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Welke Android versie staat er tegenwoordig op de Mate 7?
Ik heb nog altijd versie 4.4.2.

Zijn er al goede andere versie in omloop? Ik ben nog nergens iets tegengekomen.
Puur uit nieuwsgierigheid want ik ben tot nu toe nog altijd zeer tevreden over mijn toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:34
leon-t schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:58:
Klopt het dat Mate 7 premium geen 4g heeft op het KPN netwerk?

(PREMIUM VERSION)
LTE FFD Band 1/3/7
Band 20 mist (800mhz)
Misschien dat je op sommige plekken nog een beetje 4G kunt krijgen via band 3 en 7, maar het netwerk van KPN zit primair op band 20.

[ Voor 22% gewijzigd door ASW1 op 10-05-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Hoi, ik heb een ZModo ip-camera en een NAS (WD My Cloud). Nu zou ik graag wat die camera opneemt rechtstreeks laten opslaan op die WD My Cloud.

Tot nu toe heb ik dat nergens kunnen vinden. :(
Weet hier iemand of daar een Android programma voor te installeren is, misschien uit Google play.

Ik vind niets maar misschien is dat omdat ik de naam voor zo'n app niet ken.
Misschien kent hier iemand wel zo'n app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:26
Ik zit me de afgelopen week enorm te verdiepen in dit toestel...best indrukwekkend dat 6" scherm in zo'n relatief compacte behuizing. Slechts een fractie groter dan mijn OPO en toch 0,5" meer scherm.

De prijs voor een jonge tweedehands is ook zeer interessant, maar ik blijf twijfelen: ik heb momenteel een OPO dus qua rauwe specs ga ik er niet op vooruit. Toevallig iemand de stap gemaakt van een OPO naar de Mate 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenRatio
  • Laatst online: 16-07-2018
Is het scherm van de Mate7 buiten bij daglicht en zonlicht nog een beetje afleesbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
GoldenRatio schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:13:
Is het scherm van de Mate7 buiten bij daglicht en zonlicht nog een beetje afleesbaar?
Als ge de lichtsterkte heel hoog zet valt het best mee.
Bij gewoon daglicht, dus niet direct in de zon kan ik alles goed zien . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenRatio
  • Laatst online: 16-07-2018
ok bedankt

Tracht eigenlijk uit te vinden welke het beste scherm heeft bij zonlicht.
De Mate 7 vs Honor 6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
GoldenRatio schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 12:19:
ok bedankt

Tracht eigenlijk uit te vinden welke het beste scherm heeft bij zonlicht.
De Mate 7 vs Honor 6 Plus
Als ge hier gaat kijken ziet ge wel wat vergelijkingen maar de Honor staat er niet tussen dacht ik.

reviews: Huawei P8: innovatieve telefoon met iPhone-trekjes

En hier ook: reviews: Huawei P8: innovatieve telefoon met iPhone-trekjes

[ Voor 15% gewijzigd door onkeltje op 27-05-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 14:46
Drwho1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:38:
Ik zit me de afgelopen week enorm te verdiepen in dit toestel...best indrukwekkend dat 6" scherm in zo'n relatief compacte behuizing. Slechts een fractie groter dan mijn OPO en toch 0,5" meer scherm.

De prijs voor een jonge tweedehands is ook zeer interessant, maar ik blijf twijfelen: ik heb momenteel een OPO dus qua rauwe specs ga ik er niet op vooruit. Toevallig iemand de stap gemaakt van een OPO naar de Mate 7?
Ik ben toevallig afgelopen week overgestapt van een OPO naar een Mate 7 en tot nu toe bevalt het prima! Je moet even door de UI heen kijken, maar na een paar dagen moet ik zeggen dan deze eigelijk best prima bevalt.

Ik ben tenminste van alle problemen af die ik met de OPO had (battery drain, touchscreen issues en slecht wifi na CM12) Dat alleen al maakt deze telefoon (tot nu toe) een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Erik11 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:17:
[...]

Ik ben toevallig afgelopen week overgestapt van een OPO naar een Mate 7 en tot nu toe bevalt het prima! Je moet even door de UI heen kijken, maar na een paar dagen moet ik zeggen dan deze eigelijk best prima bevalt.

Ik ben tenminste van alle problemen af die ik met de OPO had (battery drain, touchscreen issues en slecht wifi na CM12) Dat alleen al maakt deze telefoon (tot nu toe) een verademing.
En als ge de Mate 7 op Ultrabatterij zet dan verbruikt hij voor een ganse nacht maar 1 a 2 %.
In die stand kunt ge nog altijd bellen en SMSen en ge kunt ook nog opgeroepen worden.
Ik gebruik die stand 's nachts altijd en dikwijls ook door de dag als ik het toestel niet gebruik.
Om het toestel optimaal en gezond te hebben gebruik ik altijd:Telefoonbeheer.
Dat maakt uw toestel weer mooi clean en alles wat niet nodig is wordt gewist en apps worden gesloten.

Desondanks dat ik mijn toestel nogal veel gebruik kom ik gemakkelijk 2 volle dagen toe met mijn accu en soms nog langer.
Ik vind het in ieder geval een heerlijk toestel;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48
Sinds een paar dagen ook de mate 7 in gebruik. was een gokje maar ben zeer positief verrast door deze telefoon. Voor mij dan ook een verrassing dat dit toestel niet echt populair is. Tuurlijk heeft het een groot scherm maar met name de accu is echt een verademing. Gebruik de telefoon zeer intensief maar haal makkelijk 2 dagen. Verder geen enkele hapering, werkt zeer vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Sjors81 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:39:
Sinds een paar dagen ook de mate 7 in gebruik. was een gokje maar ben zeer positief verrast door deze telefoon. Voor mij dan ook een verrassing dat dit toestel niet echt populair is. Tuurlijk heeft het een groot scherm maar met name de accu is echt een verademing. Gebruik de telefoon zeer intensief maar haal makkelijk 2 dagen. Verder geen enkele hapering, werkt zeer vlot.
Dat het toestel niet zo populair is, is vooral te danken aan het voor velen te grote scherm.
Iets wat niet goed in de broekzak past vinden ze niet leuk.
En dan ook nog, er zit maar 2GB ram in het toestel en de gejaagde huidige wereld vindt dat te weinig.

En verder hoeven velen dan niet meer na te denken en te vergelijken om een toestel af te breken.
Ze geven liever €800 uit aan een toestel wat zogezegd betere specs heeft maar ocharme die betere specs toch nooit gebruiken .
Betere specs .... op papier althans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48
Helemaal mee eens. Denk dat 95% van de mensen echt niet het verschil merkt tussen 2 of 3gb. Daarnaast wijkt het formaat bijna niet af van bijvoorbeeld een samsung note 4, die wel heel populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Tja, dat komt dan weer door de naambekendheid van Samsung. Als ge een beetje wilt opscheppen moet ge een Samsung of een IPhone hebben en anders zijt gij niet mee he ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84254

Hoi kan zou graag willen weten of je met een nano-simkaart ook op deze telefoon past of heb je perse een micro simkaart voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 84254 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:24:
Hoi kan zou graag willen weten of je met een nano-simkaart ook op deze telefoon past of heb je perse een micro simkaart voor nodig
Daar past maar één soort in hoor.

Ik denk dat het zelfs met een adapter niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

onkeltje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:37:
[...]

Daar past maar één soort in hoor.

Ik denk dat het zelfs met een adapter niet gaat lukken.
Als het een TL10 is kunnen er 2 sim's in

Met een adapter micro sim naar nano zou moeten lukken maar bij een toestel waar de sim in de zijkant gaat zou ik het niet aanraden!!!
Binnen enkele dagen heb ik ook een tweedehandse Mate 7 TL10 ,deze zou gekocht zijn bij Mediamarkt in Belgie maar volgens Huawei Nederland worden in Belgie en Nederland enkel de TL 09 versies verkocht.
Vind ik raar,iemand uitsluitsel hierover.
Als ik hem heb kom ik hier uiteraard weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 357522 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:54:
[...]

Als het een TL10 is kunnen er 2 sim's in

Met een adapter micro sim naar nano zou moeten lukken maar bij een toestel waar de sim in de zijkant gaat zou ik het niet aanraden!!!
Binnen enkele dagen heb ik ook een tweedehandse Mate 7 TL10 ,deze zou gekocht zijn bij Mediamarkt in Belgie maar volgens Huawei Nederland worden in Belgie en Nederland enkel de TL 09 versies verkocht.
Vind ik raar,iemand uitsluitsel hierover.
Als ik hem heb kom ik hier uiteraard weer terug.
Ja hier in België en ook Nederland wordt de versie met 2GB ram en enkele SIM geleverd.
De 3GB ram en dubbele SIM wordt zelfs in heel Europa niet geleverd als ik goed voor heb.
Spijtig maar ik ben toch nog altijd heel gelukkig met mijn Belgische versie :)

En om de SIM of ook het SD-kaartje te plaatsen is er een speciaal pinnetje mee geleverd.
Maar ja, dat zou ook likken met een paperclip maar toch leuk dat het er bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga mijn Mate 7 zo halen .
Kan je er op één of andere manier achter komen of de bootloader gelockt is

Edit:

Zo,telefoon is binnen het is een gouden 32 gb + 3 gb LT10 versie.

Hij is in Mediamarkt Antwerpen gekocht en op de factuur staat 479€ wat de prijs is van de gewone TL09 versie,wat zéér raar is ,normaal kost deze 599€.
Het IMEI nr op de faktuur stemt overeen met dat op het toestel.

Is 6 weken oud en gekocht voor 450 €

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 09-06-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga mijn Mate 7 zo halen .
Kan je er op één of andere manier achter komen of de bootloader gelockt is?

Oeps,dubbel 8)7 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 09-06-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er al iemand zijn TL09 of TL10 kunnen rooten enzo ja ,hoe?

Edit:

Na 2 dagen zoeken simpel geroot met Kingroot 4.1.apk.

Super su werkt niet en wss komt dat omdat de bootloader nog gelockt is.

Dat unlocken lukt ook niet na alle tuts te volgen en de code die ik met die code generator heb opgevist werkt ook niet,ik krijg dezelfde foutmelding als in deze link,de laatste reply is van mij.

http://forum.xda-develope...post61288340#post61288340

Ik heb de LT10 versie met 32gb +3gb die na nader onderzoek toch een Europese vesie blijkt te zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 11-06-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Anoniem: 357522 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:00:
Heeft er al iemand zijn TL09 of TL10 kunnen rooten enzo ja ,hoe?

...

Dat unlocken lukt ook niet na alle tuts te volgen en de code die ik met die code generator heb opgevist werkt ook niet,ik krijg dezelfde foutmelding als in deze link,de laatste reply is van mij.
...
Ik heb sinds gisteren de TL09 versie, maar tot op heden is de bootloader unlocken helaas niet gelukt, zo te zien een veel voorkomend "probleem".

Wat een beest van een toestel trouwens :9 Heb er ook een VR bril bij gekocht en als je even door de pixels heenkijkt (:+) is het toch wel een ervaring hoor, leuker dan de Oculus Rift DK2 want je bent gewoon geheel draadloos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:07:
[...]

Ik heb sinds gisteren de TL09 versie, maar tot op heden is de bootloader unlocken helaas niet gelukt, zo te zien een veel voorkomend "probleem".

Wat een beest van een toestel trouwens :9 Heb er ook een VR bril bij gekocht en als je even door de pixels heenkijkt (:+) is het toch wel een ervaring hoor, leuker dan de Oculus Rift DK2 want je bent gewoon geheel draadloos _/-\o_
Heb gisteren mijn TL10 geroot met Kingroot 4.1 en hij blijkt nu unlocked te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, nu dus ook de TL09 rooted & unlocked, ik krijg alleen CWM er niet op.

Bij fastboot flash recovery recovery_h60.img krijg ik te zien:

FAILED (remote: Command not allowed)

Maar even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:59:

Maar even verder kijken.
[/quote

Waarom zou je CWM willen ? Er zijn geen custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:04:
[quote]Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 15:59:

Maar even verder kijken.
[/quote

Waarom zou je CWM willen ? Er zijn geen custom roms.
Goeie, meer uit gewoonte eigenlijk. rooten en CWM erop knallen zijn eigenlijk de eerste dingen die ik doe bij een nieuw toestel..

er zijn overigens wel custom roms alleen nog niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn MT7-TL10 is nu unlocked,geroot en CWM erop.
Gisteren namiddag via mail mijn unlock code aangevraagd bij Huawei (mobile@huawei.com) en vannacht de code ontvangen!!!

Voor hen die hun Mate7 willen unlocken volg dit:

Stuur een mail naar mobile@huawei.com en vul als onderwerp in:

Unlock Bootloader Code- Huawei Mate7 MT-TL09 of MT-TL10

Dan de mail zelf:
Schrijf

Serial Number: je serial

IMEI: je IMEI

Product ID : vind je door in je dialer *#*#1357946#*#* in te voeren en op bellen te drukken

Model: MT7-TL09 of TL10 naargelang je model

If you can please provide the unlock code for my phone

Thank you

Volg dan deze guide vanaf Bootloader Unlock

http://mate7.net/ascend-mate7-bootloader-unlock/ _/-\o_

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 357522 op 13-06-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 16:46:
[...]

Goeie, meer uit gewoonte eigenlijk. rooten en CWM erop knallen zijn eigenlijk de eerste dingen die ik doe bij een nieuw toestel..

er zijn overigens wel custom roms alleen nog niet geschikt voor dagelijks gebruik.
De CWM werkte gisteren bij mij ook niet,mogelijk is de bootloader niet echt unlocked via Kingroot,hoewel in het Fastboot scherm DEVICE UNLOCKED werd aangegeven.
Na het verkrijgen van van de unlock code van Huawei lukte het wél,zie mijn post hierboven.

Heb je de zip uitgepakt met de recovery image en die in Platform Tools van je SDK gekopieert en vandaaruit je commando gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:15:
[...]

De CWM werkte gisteren bij mij ook niet,mogelijk is de bootloader niet echt unlocked via Kingroot,hoewel in het Fastboot scherm DEVICE UNLOCKED werd aangegeven.
Na het verkrijgen van van de unlock code van Huawei lukte het wél,zie mijn post hierboven.
Ook via het commando:

code:
1
fastboot oem get-bootinfo

Gaf het een keurig een unlocked aan. Zag wel op een Duits forum dat Kingroot en unlocked alleen met een specifieke build van de rom werkt.
Heb je de zip uitgepakt met de recovery image en die in Platform Tools van je SDK gekopieert en vandaaruit je commando gegeven ?
Heb de adb.exe en fastboot.exe gebruikt die bij de Mate7.zip zit, ik heb ook een andere recovery zip gevonden, en die geeft dezelfde foutmelding.

Heb er maar een mailtje aan gewaagt, zal mij benieuwen, thanks for the tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmorgen vroeg ook de unlock code gekregen van Huawei, CWM staat er inmiddels op. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:26:
Vanmorgen vroeg ook de unlock code gekregen van Huawei, CWM staat er inmiddels op. d:)b
Blij dat het gelukt is ,zo makkelijk kan het zijn,je moet alleen per ongeluk op de juiste wegwijzer stuiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu nog lollipop, en ik ben blij :D

De beta installeren werkte helaas niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:37:
Nu nog lollipop, en ik ben blij :D

De beta installeren werkte helaas niet bij mij.
Hier een link naar TWRP 2.8.6.0 voor de Mate en werkt bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb iets raars aan de hand ,ik wil mijn Mate 7 verkopen.
Geroot met TWRP ,ik doe een factory reset en na opstart als ik mijn screen unlock krijg ik steeds mijn berichten scherm te zien en dat blijft zo ,na opstart elke keer.
Iemand al meegemaakt of een oplossing?
Ik geraak ook niet op stock,iemand die een uitleg kan geven over over die dload map ,ik heb op mijn pc zo een map staan met de UPDATE.APP in .Ik kom blijbaar ook niet in de Stock recovery waar je de mogelijkheid hebt om een Update .app te flashen.
Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 357522 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:32:
Heb iets raars aan de hand ,ik wil mijn Mate 7 verkopen.
Geroot met TWRP ,ik doe een factory reset en na opstart als ik mijn screen unlock krijg ik steeds mijn berichten scherm te zien en dat blijft zo ,na opstart elke keer.
Iemand al meegemaakt of een oplossing?
Ik geraak ook niet op stock,iemand die een uitleg kan geven over over die dload map ,ik heb op mijn pc zo een map staan met de UPDATE.APP in .Ik kom blijbaar ook niet in de Stock recovery waar je de mogelijkheid hebt om een Update .app te flashen.
Iemand???
Misschien onbeleefd van mij maar toch ....
Eerder dacht ik dat ge de Mate 7 toch leuk vond en nu wil je hem al verkopen.
Mag ik weten waarom, is er iets mis met de Mate 7.
Ik weet dat gij een kenner zijt op vlak GSM en smart-Phone en daarom de vraag.
Of misschien vindt ge hem nu toch gewoon te groot of niet voldoende handelbaar.
Of misschien een andere leuke aanbieding.
Ik wilde dat graag weten (ge zijt niet verplicht natuurlijk) omdat ik zelf zo veel mogelijk wil weten over de Mate 7. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, er is niks mis met de Mate.
Reden 1 :Idd wat groot om mee te nemen in de zomermaanden als je geen jas aan hebt,stop dat ding maar eens in een jeans ;-)

Reden 2: Geen custom roms en moeilijk om rooten en en custom recovery er op te zetten wat me wél gelukt is,rooten moet met Kingroot wat niet zo ok is,je kan de binary in Super Su niet updaten.

Reden 3: Batterij niet verwisselbaar en kan voor problemen zorgen als een flash mislukt is.

Overigens die batterij is prima,2dagen gebruik bij mij.

Het probleem is inmiddels ook opgelost en ik hoop dat ik aan je verzoek voldaan heb .

Trouwens weinig animo hier,zou dat betekenen dat het een retegoed toestel is want klachten hoor je altijd in tegenstelling tot het goede.

Ik ga terug naar de Note4 die ik verkocht heb om de Mate te kopen,ok die is ook groot maar reden 2 geeft de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:57:
...

Trouwens weinig animo hier,zou dat betekenen dat het een retegoed toestel is want klachten hoor je altijd in tegenstelling tot het goede.
Dat er weinig animo is, komt omdat het nogal een nicheproduct is met een dergelijk groot scherm.
Vooralsnog ben ik zeer tevreden, en met een beetje persen en meten haal ik ruimschoots 3 dagen op 1 acculading.

Verder wacht ik rustig af tot Huawei de 5.(1?) OTA vrijgeeft, de beta krijg ik voor geen meter geinstalleerd, en om nu weer twee versies terug te flashen om vervolgens de beta erop te knallen (wat wel zou moeten werken) nee laat maar, teveel werk }:O
Ow en hij past makkelijk in mijn spijkerbroeken (geen skinny jeans!! dat zit toch voor geen meter :P) :>

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19894 op 01-07-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:10:
[...]

Dat er weinig animo is, komt omdat het nogal een nicheproduct is met een dergelijk groot scherm.
Vooralsnog ben ik zeer tevreden, en met een beetje persen en meten haal ik ruimschoots 3 dagen op 1 acculading.

Verder wacht ik rustig af tot Huawei de 5.(1?) OTA vrijgeeft, de beta krijg ik voor geen meter geinstalleerd, en om nu weer twee versies terug te flashen om vervolgens de beta erop te knallen (wat wel zou moeten werken) nee laat maar, teveel werk }:O
Ow en hij past makkelijk in mijn spijkerbroeken (geen skinny jeans!! dat zit toch voor geen meter :P) :>
Ik ben 1.8 m groot en weeg 62 kg, als ik dan een overmaatse jeans moet dragen om mijn tel erin te krijgen? Zie je het voor je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Niet iedereen is er voor te vinden natuurlijk maar in de zomer heb ik gewoon een handig tasje waar ik alles in stop. Ja, sommige vinden dat misschien verwijfd maar daar stoor ik mij niet aan. Ik denk altijd; het gemak dient de mens. Dus ik neem mijn gemak waar andere graag een beetje sukkelen. O ja, ik ben 63 en stoor mij niet meer zou gauw aan wat andere mensen denken :-)
Toch fijn dat je reageerde op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Huawei heeft blijkbaar geen woord gehouden met de beloofde update in mei.
Ja toen werd versie 5.0 beloofd.
Maar nu vond ik dit toevallig, hopelijk komt dit wel in orde.

http://www.gsminfo.nl/blo...-7-gespot-in-nieuwe-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Laatst online: 22-05 09:51
Tja..de nieuws bericht hier boven is van 6-6-2015!

Huawei neemt zijn tijd met die updates zeg :( , ik heb mijn oog op de nieuwe P8 maar als het zo moet met die updates dan blijf ik vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onkeltje
Essox Lucius schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:03:
Tja..de nieuws bericht hier boven is van 6-6-2015!

Huawei neemt zijn tijd met die updates zeg :( , ik heb mijn oog op de nieuwe P8 maar als het zo moet met die updates dan blijf ik vanaf.
Als ik nu heel zeker was dat de update een groter verbetering zou zijn dan zou ik ook ongeduldig worden.
Ik heb echter in het verleden meermaals ondervonden dat updates niet altijd een verbetering zijn.
Een update is wel altijd een verandering maar daarom niet beter.
Ik heb ondervonden dat het dikwijls gaat ten koste van de accu, dus eerder slechter dan beter.
Of dat het systeem trager wordt.
Enfin, wat ik nu heb daar ben ik zeker van dat het goed is , wat we gaan krijgen is altijd bang afwachten;

Ik heb bijvoorbeeld een MyCronos smartwatch en de opgegeven android versie gaat tot 4.4, wat gebeurt er als ik versie 5.0 of versie 5.1 heb? :?
Kan ik mijn smartwatch dan niet meer gebruiken?
Bang afwachten dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik ben maar gestopt met het gebruik van SwiftKey. Ben een grote fan van dat keyboard, maar de vertraging die ik zie voordat ik kan tikken is niet om uit te houden. Terug naar het default keyboard dus.

Delen jullie die ervaring? (Draai stock ROM B137SP03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
pvtonger schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:28:
Ik ben maar gestopt met het gebruik van SwiftKey. Ben een grote fan van dat keyboard, maar de vertraging die ik zie voordat ik kan tikken is niet om uit te houden. Terug naar het default keyboard dus.

Delen jullie die ervaring? (Draai stock ROM B137SP03)
Ik heb nog altijd de voorkeur om te swypen met het Huawei toetsenbord.
Ik vind dat nog altijd het vlotste gaat en zeker als ge het een tijdje hebt gebruikt, het leert altijd bij.
Desondanks mijn toch nogal dikke vingers gaat het heel vlot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 684590

Iemand die iets kan zeggen over de bijgeleverde headphones? Ik zag op de Huawei site en op andere sites dat er in sommige of alle gevallen, afhankelijk van de markt, noise cancelling oortjes meegeleverd zouden worden! Maar ik vind helaas in geen enkele review van kopers iets over die headset. Wordt die dan toch niet meegeleverd? Op de site van Vandenborre staat bijvoorbeeld wel dat die worden meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 684590 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 15:37:
Iemand die iets kan zeggen over de bijgeleverde headphones? Ik zag op de Huawei site en op andere sites dat er in sommige of alle gevallen, afhankelijk van de markt, noise cancelling oortjes meegeleverd zouden worden! Maar ik vind helaas in geen enkele review van kopers iets over die headset. Wordt die dan toch niet meegeleverd? Op de site van Vandenborre staat bijvoorbeeld wel dat die worden meegeleverd.
Ik heb eens gekeken naar die oortje die ik er bij heb.
Ik zie dat daar een schakelaartje op zit met het telefoon symbooltje.
Wat dat verder precies inhoud dat weet ik niet want ik gebruik die dingen nooit.;

Ik veronderstel dat, als ge muziek aan het luisteren zijt en de telefoon gaat dat je dan op dat knopje moet drukken zodat de muziek stiller word en dat je de beller kunt horen.
Zeker ben ik daar niet van.

Ik heb het nu ook eens geprobeerd maar hoe ik ook op dat knopje druk het verandert niets.
Als de telefoon gaat valt het muziek wel stil, naar de achtergrond.
Of misschien werkt het bij mij niet en moet er eerst nog iets ingesteld worden..

[ Voor 11% gewijzigd door onkeltje op 23-07-2015 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:12
Aangezien ik fan ben van een phone met flink scherm, is het goed hier te lezen dat de meesten van jullie goede ervaringen hebben met de Mate 7.
Q3 komt de Mate 8 op de markt: http://www.gsmarena.com/huawei_mate_8-7239.php
Dit is een 6.0 of 6.1 inch apparaat waarvan ik het formaat van het compete toestel nog niet heb kunnen vinden.
Dit zou een goede opvolger kunnen worden voor mijn Note 3.
Voor de kenners, zit er op de mate 7 een app, waarbij je net als bij de Note, met een pen notities kunt maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aloysxda schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:40:
...
Voor de kenners, zit er op de mate 7 een app, waarbij je net als bij de Note, met een pen notities kunt maken ?
Er zit geen pen bij de Mate 7, en ook geen notitie app.

Het knopje op de meegeleverde earphones is om op te nemen; en verder geen noise cancellation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 04:14:
[...]

Er zit geen pen bij de Mate 7, en ook geen notitie app.

Het knopje op de meegeleverde earphones is om op te nemen; en verder geen noise cancellation.
Ik ad het ook al gedacht dat het knopje daar voor diende.
Bij mij lukte dat helaas niet.
Maar ja, aangezien ik zoiets nooit gebruik zal k er ook geen nieuw voor vragen.
Toch leuk dat je even aangaf waar het dan wel voor diende.

O ja, nog iets gehoord over de versie 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenah
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-07-2022
[quote]pvtonger schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:28:

Delen jullie die ervaring? (Draai stock

Hoi,

Heb je meerdere talen ingeschakeld op SwiftKey? Die uitschakelen wil nog wel eens helpen. Ik hoop dat je snel weer gebruik kan maken van SK. Fijn toetsenbord.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkeltje
Vandaag een update gekregen maar niet de 5.1
Het zou een update zijn om roaming te verbeteren.

Ik ben nu van MT7-L09 V100R00 1C00B 137 SP03
naar MT-L09 V100R00 1COOB145 overgestapt

Maar het blijft nog altijd Android 4.4.2
En de EMUI-versie is ook nog altijd EMUI 3.0
Dus we blijven wachtende voor Lolipop 5.1 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-03 21:26
Heb deze telefoon nu meer dan een half jaar in bezit en ik moet zeggen stelt me niet teleur en wat betreft de update naar lollipop die komt echt wel. Btw sry Huawei maar met de p8 hebben ze wel heel erg de plank misgeslagen dus eigenlijk kun je wel zeggen dat deze telefoon het beste is wat ze tot nu toe hebben gemaakt maar dat is mijn mening :)
Pagina: 1 2 3 Laatste