Ik ben het volledig met je eens, heerlijk toestel en wat een accu.MisterT2006 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 21:07:
Heb deze telefoon nu meer dan een half jaar in bezit en ik moet zeggen stelt me niet teleur en wat betreft de update naar lollipop die komt echt wel. Btw sry Huawei maar met de p8 hebben ze wel heel erg de plank misgeslagen dus eigenlijk kun je wel zeggen dat deze telefoon het beste is wat ze tot nu toe hebben gemaakt maar dat is mijn mening
Heey, ik ben zelf al een half jaar in het bezit van de chinese versie, de mt7-tl10.
Ik wil hem nu graag rooten en lees dat dat gewoon met kingroot gaat.
Het enige wat ik me nog afvroeg is of iemand weet of SuperSU Me ook goed werkt?
PS: Voor degene die SuperSU Me niet kennen: Het is een app die automatisch kingroot vervangt door SuperSU, een one-click tool dus.
EDIT: Weet iemand of de "Full unroot" van SuperSU dan ook nog gewoon werkt, ondanks dat de root verkregen is via kingroot?
Ik wil hem nu graag rooten en lees dat dat gewoon met kingroot gaat.
Het enige wat ik me nog afvroeg is of iemand weet of SuperSU Me ook goed werkt?
PS: Voor degene die SuperSU Me niet kennen: Het is een app die automatisch kingroot vervangt door SuperSU, een one-click tool dus.
EDIT: Weet iemand of de "Full unroot" van SuperSU dan ook nog gewoon werkt, ondanks dat de root verkregen is via kingroot?
[ Voor 14% gewijzigd door X-tiaan op 17-08-2015 00:41 ]
Waarom zijn er zo weinig reacties in dit topic? Heb de tel in me handen gehad en dat voelde super. Kom van de note en de opo af maar ga nu voor dit beest. Goeie prijs kwaliteit verhouding.
Verwijderd
Omdat teveel mensen zich blind staren op Apple, Samsung en LG.Versteegrob schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:16:
Waarom zijn er zo weinig reacties in dit topic? Heb de tel in me handen gehad en dat voelde super. Kom van de note en de opo af maar ga nu voor dit beest. Goeie prijs kwaliteit verhouding.
Deze phone is de beste die je kunt kopen voor minder dan 400 euro, het is een fantastisch apparaat. Heerlijke grootte, mooie interface en zeer mooi afgewerkt,
Heb dit toestel ook los gekocht, super ding 
Alleen ze mogen wel eens komen met Android 5 ... maar alsnog niets te klagen
Alleen ze mogen wel eens komen met Android 5 ... maar alsnog niets te klagen
Fijn dat de mate 7 iedereen zo goed bevalt. Dit geeft goede hoop voor de Mate 8. Mijn Note 3 gaat al een tijdje mee, en ben wel toe aan iets helemaal anders.
Heeft iemand misschien ergens gezien wanneer de mate 8 leverbaar is ?
Verwijderd
VOlgens mij is mate S the opvolger van mate 7. Waarvan ik weet dat de accu erg matig is tenopzichte van de mate 7 . correct me if im wrongAloysxda schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:28:
Fijn dat de mate 7 iedereen zo goed bevalt. Dit geeft goede hoop voor de Mate 8. Mijn Note 3 gaat al een tijdje mee, en ben wel toe aan iets helemaal anders.
Als er reacties komen is dat bijna altijd omdat mensen problemen hebben.Versteegrob schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:16:
Wel bij de Mate 7 zijn er geen problemen du waarom zou men hier dan komen klagen.
Al die andere tostellen waar je veel reactie ziet zijn toestellen met meestal veel problemen
Hallo mensen,
Volgens xda-developers komt zeer binnenkort voor ons supertoestel de upgrade naar lollipop 5.1. Bij huawei wachten ze nog even of de build stabiel genoeg is dus nog heel even wachten.
Volgens xda-developers komt zeer binnenkort voor ons supertoestel de upgrade naar lollipop 5.1. Bij huawei wachten ze nog even of de build stabiel genoeg is dus nog heel even wachten.
Ik had toch nog een vraagje hier. Het systeem meldt dikwijls dat er stroom verbruikt wordt door verschillende apps. Zo staat er dan bijvoorbeeld: Sygic, Google synkroniseert contacten, Googlemaps en noem maar op.
Waarom en door wat gebeuren al die activiteiten? Het gaat hier niet over updaten vaan apps.
Is er ergens een plaats waar ik dat kan uitschakelen?
Niet dat er zoveel stroom verbruikt wordt want ik kom goed toe maar toch zou ik dat eens willen weten.
Er zijn ook zoveel instellingen die we kunnen aanpassen maar de juiste vinden is soms wat anders.
Verder nog altijd heel tevreden over mij Huawei.
Waarom en door wat gebeuren al die activiteiten? Het gaat hier niet over updaten vaan apps.
Is er ergens een plaats waar ik dat kan uitschakelen?
Niet dat er zoveel stroom verbruikt wordt want ik kom goed toe maar toch zou ik dat eens willen weten.
Er zijn ook zoveel instellingen die we kunnen aanpassen maar de juiste vinden is soms wat anders.
Verder nog altijd heel tevreden over mij Huawei.
Wordt wel moeilijk om de verschillende apps uit te schakelen aangezien de meeste in het android systeem zijn geïntegreerd. Er zijn wel programma's die de boel in de gaten houden en de achtergrond programma's uitschakelen. Zogenaamde taakmanagers maar het beste is om te rooten maar ook daar kleven nadelen aan maar je kunt dan wel bv xprivacy etc gebruiken btw ik krijg ook geregeld de meldingen maar het lijkt me niets om je druk over te maken.
[ Voor 0% gewijzigd door MisterT2006 op 26-09-2015 17:36 . Reden: taalfout ]
Dat is echt niet de eerste keert dat huawei zoiets belooft. Ik ben echt eens benieuwd wat er dit keer van gaat komen....Ik schat hmmmm volgens jaar in de winter misschien :-)MisterT2006 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 22:19:
Hallo mensen,
Eigenlijk hebt ge gelijk, het stoort niet echt.MisterT2006 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:34:
Wordt wel moeilijk om de verschillende apps uit te schakelen aangezien de meeste in het android systeem zijn geïntegreerd. Er zijn wel programma's die de boel in de gaten houden en de achtergrond programma's uitschakelen. Zogenaamde taakmanagers maar het beste is om te rooten maar ook daar kleven nadelen aan maar je kunt dan wel bv xprivacy etc gebruiken btw ik krijg ook geregeld de meldingen maar het lijkt me niets om je druk over te maken.
Je kunt de versie android v5.1.1 al bij huawei zelf downloaden.
Bron: http://consumer.huawei.co...ads/index.htm?keyword=mt7
althands dat zegt gsmarena.com
http://www.gsmarena.com/a..._available-news-14258.php
En heb je het ook al uitgevoerd?Ben Idioot schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 22:41:
Je kunt de versie android v5.1.1 al bij huawei zelf downloaden.
Ik ben echt eens benieuwd of er ook enkele goeden dingen inzitten.
Enfin, ik wacht nog wel even op OTA...
Ik kon het dan toch niet laten en heb de update uitgevoerd.
Alles is perfect gelopen, alleen eerst heel goed lezen wat je moet doen want dat was voor mij niet onmiddellijk duidelijk.
Op het eerste zich zie ik dat de lay-out op enkele plaatsen toch mooi veranderd is, veel duidelijk leesbaar.
Enfin, nu nog wat meer ervaring opdoen en dan laat ik het hier weer weten.
[ Voor 25% gewijzigd door onkeltje op 03-10-2015 10:48 . Reden: toch update uitgevoerd. ]
Ik had de mate 7 net 2 weken in bezit en hij beviel opzich wel , maar hij voelde niet echt "snappy" aan.
Daar heeft de update naar 5.1.1 behoorlijk wat verandering in gebracht.
Maakt bij mij een wereld van verschil.
Na de update hard reset gedaan , en alles werkt prima.
Ik ben ook heel tevreden over de update maar ik had het gevoel dat er qua snelheid eerder wat ingeboet is.RacerII schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 20:58:
Ik had de mate 7 net 2 weken in bezit en hij beviel opzich wel , maar hij voelde niet echt "snappy" aan.
Ik dacht ook dat de accu iets rapper leeg is.
Maar ja, misschien ben ik nog iets te vroeg met beoordelen, ik heb nog niet zoveel kunnen doen.
Vindt gij die harde reset echt nodig?
Gij bedoelt toch resetten met de volume harder-knop en de powerknop?
Dan moet ge toch alles opnieuw installeren hé.
Hard reset is zeker aan te raden bij grote updates van android.onkeltje schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 09:00:
[...]
Ik ben ook heel tevreden over de update maar ik had het gevoel dat er qua snelheid eerder wat ingeboet is.
Ik dacht ook dat de accu iets rapper leeg is.
Maar ja, misschien ben ik nog iets te vroeg met beoordelen, ik heb nog niet zoveel kunnen doen.
Vindt gij die harde reset echt nodig?
Gij bedoelt toch resetten met de volume harder-knop en de powerknop?
Dan moet ge toch alles opnieuw installeren hé.
Ja je bent alles kwijt , voor de zekerheid ook even je sd uit je toestel halen.
Maar even een half uurtje werk en alles staat weer op zijn plek.
Op Xda zie je ook dat mensen na de update last hadden van lag , opgelost met een hard reset.
Het kan ook via Settings -> Backup and reset -> Reset to factory defaults
Batterij is bij mij in iedergeval bij GEEN gebruik / scherm uit met alleen k9 push mail aan super.
4 uur van de lader af en nog steeds 100%
Tijdens gebruik merk ik van de week wel.
Gij hebt volkomen gelijk, het resetten naar fabriekinstellingen is heel goed en snel verlopen.
Nu is het inderdaad nog eens een paar dagen alles uitproberen.
Nu is het inderdaad nog eens een paar dagen alles uitproberen.
Ge-upgrade naar 5.1.1 werkt prima ,geen harde reset gegaan ,maar twijfel om het alsnog te doen ,maakt dit echt zoveel uit in performance?
Koste even wat moeite na de upgrade, maar nu alles zijn plekje heeft gevonden is hij weer sneller als voorheen. Vooral die play services updaten is een gedoe....
Stappenmeter werkt trouwens niet meer, althans, werkt wel, maar komt niet meer in de notificatiebalk. Pas na zichtbaar / ontzichtbaar maken werkt dit.
Stappenmeter werkt trouwens niet meer, althans, werkt wel, maar komt niet meer in de notificatiebalk. Pas na zichtbaar / ontzichtbaar maken werkt dit.
Verwijderd
Geen idee, was mij teveel gedoe. E.a. werkt wel merkbaar sneller. 5.1.1 neemt wel wat meer RAM in gebruik.Stuwie schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:06:
Ge-upgrade naar 5.1.1 werkt prima ,geen harde reset gegaan ,maar twijfel om het alsnog te doen ,maakt dit echt zoveel uit in performance?
Heb het gevoel dat met deze nieuwe versie de telefoon toch wat lekkerder loopt.
Na de update, vooral de eerste 2 uur, wat hij nog druk bezig met van alles en nog wat en werd hij behoorlijk warm, maar nu, na een dag op de nieuwe versie, loopt het allemaal een stuk soepeler als de oude versie.
Zie dat je nu ook dual view hebt, 2 apps, helaas alleen nog maar de apps van Huawei zelf. Camera is verbeterd, reageert allemaal wat vlotter ook.
Issue's die ik nu ervaar zijn;
Flitsmeister start niet meer uit zichtzelf als Bluetooth gekoppeld wordt.Ga deze app nog even "resetten".
Stappenteller werkt niet bij opstarten (althans, werkt wel, maar komt niet in notificatiecenter)
Na updaten viel mij op dat er wel een aantal instellingen op default stonden, zoals het geluid op 100%, trillingsfeedback van de homeknop was uit en er waren een aantal functies weer aangezet die ik uit had gezet. Ook standby tijd van scherm stond weer default.
Verder heb ik nu al een uur of 3 het scherm aan in een chat, van de lader gehaald om 5:30, scherm vanaf 7 uur constant aan en zit op 75% accu.
Valt mij wel op dat er weinig reacties zijn over deze telefoon, zijn er zo weinig tweakers die er 1 hebben? Of is het een onderschatte telefoon?
Na de update, vooral de eerste 2 uur, wat hij nog druk bezig met van alles en nog wat en werd hij behoorlijk warm, maar nu, na een dag op de nieuwe versie, loopt het allemaal een stuk soepeler als de oude versie.
Zie dat je nu ook dual view hebt, 2 apps, helaas alleen nog maar de apps van Huawei zelf. Camera is verbeterd, reageert allemaal wat vlotter ook.
Flitsmeister start niet meer uit zichtzelf als Bluetooth gekoppeld wordt.Ga deze app nog even "resetten".
Stappenteller werkt niet bij opstarten (althans, werkt wel, maar komt niet in notificatiecenter)
Na updaten viel mij op dat er wel een aantal instellingen op default stonden, zoals het geluid op 100%, trillingsfeedback van de homeknop was uit en er waren een aantal functies weer aangezet die ik uit had gezet. Ook standby tijd van scherm stond weer default.
Verder heb ik nu al een uur of 3 het scherm aan in een chat, van de lader gehaald om 5:30, scherm vanaf 7 uur constant aan en zit op 75% accu.
Valt mij wel op dat er weinig reacties zijn over deze telefoon, zijn er zo weinig tweakers die er 1 hebben? Of is het een onderschatte telefoon?
Dat bepaalde instellingen gewijzigd zijn dat valt mij ook op.Vorkie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:35:
Heb het gevoel dat met deze nieuwe versie de telefoon toch wat lekkerder loopt.
Maar ik vind het zeker jammer dat het Huawei swype toetsenbord verdwenen is.
Eerder kon ik bij de instellingen kiezen of ik het Google- of het Huawei-toesenbord wilde maar dan kan nu niet meer.
Het is natuurlijk een kwestie van goesting en smaak maar ik had toch liever het Huawei toetsenbord.
Iemand een idee hoe ik dat terug kan krijgen?
In de Playstore staan er verschillende maar bij mijn weten niet wat ik zoek, veel reclamemakers.
Verder heb ik dezelfde ervaring als gij: goede snelheid en goede accuduur.
Er zijn inderdaad niet zoveel Mate bezitters, ik denk dat velen hem een beetje groot vinden en daarom niet kopen.
Ik heb Swiftkey geinstalleerd staan, was in het begin wel even wennen, maar die ondersteunt ook Swipeonkeltje schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:29:
[...]
Dat bepaalde instellingen gewijzigd zijn dat valt mij ook op.
Maar ik vind het zeker jammer dat het Huawei swype toetsenbord verdwenen is.![]()
Eerder kon ik bij de instellingen kiezen of ik het Google- of het Huawei-toesenbord wilde maar dan kan nu niet meer.
Het is natuurlijk een kwestie van goesting en smaak maar ik had toch liever het Huawei toetsenbord.
Iemand een idee hoe ik dat terug kan krijgen?
In de Playstore staan er verschillende maar bij mijn weten niet wat ik zoek, veel reclamemakers.
Verder heb ik dezelfde ervaring als gij: goede snelheid en goede accuduur.
Er zijn inderdaad niet zoveel Mate bezitters, ik denk dat velen hem een beetje groot vinden en daarom niet kopen.
Je kan proberen de APK uit versie 4.4.2 ROM te toveren? Heeft XDA misschien in 1 van de topics de APK?
Fijn dat ge reageerde.Vorkie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:49:
[...]
Ik heb Swiftkey geinstalleerd staan, was in het begin wel even wennen, maar die ondersteunt ook SwipeKan je ook mooi mee veranderen qua kleur als je thema.
Je kan proberen de APK uit versie 4.4.2 ROM te toveren? Heeft XDA misschien in 1 van de topics de APK?
Ik heb uiteindelijk mijn Huawei toetsenbord toch terug gevonden.
Na een controle bij apps beheren bleek Huawei uitgeschakeld te zijn.
Moeilijk te begrijpen dat op een Huawei toestel Huawei toetsenbord uitgeschakeld is
Maar ja, de wonderen zijn de wereld niet uit.
Enfin, ik kon het niet geloven en was daarom in die richting niet gaan zoeken.

Swiftkey, is waarschijnlijk ook zeer goed dat wil ik niet ontkennen maar ik ben een beetje van principe, als een goede app op het toestel zit waarom zou ik dan iets anders gaan installeren ... extra ruimte verspilling denk ik dan.
Maar ja, dat is gewoon een persoonlijke instelling en iedereen heeft opdat punt een eigen ervaring en voorkeur.

Mijn eerste iets negatieve ondervinding sinds de update.
Als ik met het Huawei toetsenbord een mail schrijf en ik wil een woord kiezen uit de keuzelijst dat moet ik wel 10 keer op dat woord duwen voor het eindelijk aangenomen wordt.
Soms lukt het zelfs helemaal niet en moet ik het woord helemaal handmatig aanpassen.
Is er iets aan de hand met de touch-gevoeligheid bij het Huawei toetsenbord.
Ik vind het we een spijtige ervaring,het bevordert het swypen helemaal niet.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing kent want nders moet ik een ander toetsenbord gaan gebuiken terwijl ik het Huawei toetsenbord zo geweldig vond
Als ik met het Huawei toetsenbord een mail schrijf en ik wil een woord kiezen uit de keuzelijst dat moet ik wel 10 keer op dat woord duwen voor het eindelijk aangenomen wordt.
Soms lukt het zelfs helemaal niet en moet ik het woord helemaal handmatig aanpassen.
Is er iets aan de hand met de touch-gevoeligheid bij het Huawei toetsenbord.
Ik vind het we een spijtige ervaring,het bevordert het swypen helemaal niet.
Ik hoop dat iemand hier een oplossing kent want nders moet ik een ander toetsenbord gaan gebuiken terwijl ik het Huawei toetsenbord zo geweldig vond
Verwijderd
Er zijn weinig tot geen echte problemen met het toestel out of the box, op wat PEBKAC issues na, dat maakt het al een telefoon die je niet snel ziet verschijnen op foras als Tweakers en XDA.Vorkie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:35:
...
En het is een redelijk niché apparaat qua grootte, al zie ik iedereen die mijn telefoon in handen kreeg wel smullen
De 5.1.1 update is lekker stabiel, accutijd is ook weer ietsjes beter, en ik heb het idee dat de GPS nauwkeuriger is.
Ik heb het vandaag nog eens grondig getest.Stuwie schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:38:
Bij mij werkt de keuzelijst met Huawei (swype)toetsenbord goed ,reageert snel.
Het blijft echt een gesukkel hier.
Als ik het woordje in de keuzelijst wat langer aanhoud dan lukt het soms wel maar meestal krijg ik dan de vraag of ik het woordje wil verwijderen uit de lijst.
Dat is natuurlijk helemaal te gek.
Ik heb al gezocht naar het originele install prog voor het Huawei-toetsenbord maar ik kan het niet vinden.
Ik hoopte dat ik het huidige kon verwijderen en dan opnieuw installeren en dat het dan misschien opgelost was ... helaas niet te vinden.
Weet er iemand misschien een instelling die daar iets mee te maken heeft?
Of begint mijn scherm na te laten zodat de touch-gevoeligheid vermindert.
Ik heb er nog nooit iets over gehoord daarom de vraag.
Zo te lezen, is iedereen hier erg tevreden over de Mate 7. Nu heb ik zelf een kpn abonnement. Kan de mate 7 dan wel gebruik maken van het 4 G netwerk ?
Tja ik ben zo'n sukkel die niet snel kan typen met twee duimen en daarom zoek ik mijn toevlucht tot swypen.Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:09:
Ik gebruik swype totaal niet, en ik heb "suggesties" ook totaal uit, sorry
Dat swypen gaat voor mij veel vlugger en die keuzelijst heb ik niet zoveel nodig maar soms gebeurt het wel.
Hoe beter de woordenlijst wordt hoe minder dat ik die keuzes nodig heb maar ja, ik ben ook maar een mens en dus maak ik ook wel eens fouten ... misschien zelfs veel.

Verwijderd
Ja, 4g is geen probleem. Het is een fantastisch probleemloos toestel.Aloysxda schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:41:
Zo te lezen, is iedereen hier erg tevreden over de Mate 7. Nu heb ik zelf een kpn abonnement. Kan de mate 7 dan wel gebruik maken van het 4 G netwerk ?
Verwijderd
Kennelijk komt Android 6 ook op de Mate 7, maar daar zal wel niet veel haast achter zitten gezien de Lollipop update 
Mis ik iets op dit toestel? Nee. Het doet wat het doet. Custom roms mis ik niet eens meer. De UI vind ik persoonlijk erg prettig, heb ook geen reden om vage launchers te installeren.
Mis ik iets op dit toestel? Nee. Het doet wat het doet. Custom roms mis ik niet eens meer. De UI vind ik persoonlijk erg prettig, heb ook geen reden om vage launchers te installeren.
Ja dat nieuws zat ook op Tweakers;
Pas volgende maand begint Huawei met het ontwikkelen van de softwareupdates die Android 6.0, met codenaam Marshmallow, naar de smartphones moet brengen. Daardoor zal het nog enige tijd duren voordat gebruikers de nieuwe Android-versie zullen ontvangen. Waarschijnlijk zal dat ergens begin volgend jaar zijn.
Als de Chineeskes ons niks wijsmaken gelijk bij versie 5 dan is begin volgend jaar wel niet meer zo ver af hé.
Maar ja, ik twijfel daar ook aan en ik zit er ook niet echt op te wachten.
Wat kunt ge aan zo'n toptoestel trouwens nog veel verbeteren?
De hardware had misschien iets beter gekund maar dat valt toch niet meer te veranderen.
Ik bedoel iets meer geheugen (3 in plaats van 2) en een verwisselbare accu zou leuk geweest zijn.
Maar tot nu toe heb ik zeker nog geen last met de huidige accu.
Soms wel een beetje vertraging.
Pas volgende maand begint Huawei met het ontwikkelen van de softwareupdates die Android 6.0, met codenaam Marshmallow, naar de smartphones moet brengen. Daardoor zal het nog enige tijd duren voordat gebruikers de nieuwe Android-versie zullen ontvangen. Waarschijnlijk zal dat ergens begin volgend jaar zijn.
Als de Chineeskes ons niks wijsmaken gelijk bij versie 5 dan is begin volgend jaar wel niet meer zo ver af hé.
Maar ja, ik twijfel daar ook aan en ik zit er ook niet echt op te wachten.
Wat kunt ge aan zo'n toptoestel trouwens nog veel verbeteren?
De hardware had misschien iets beter gekund maar dat valt toch niet meer te veranderen.
Ik bedoel iets meer geheugen (3 in plaats van 2) en een verwisselbare accu zou leuk geweest zijn.
Maar tot nu toe heb ik zeker nog geen last met de huidige accu.
Soms wel een beetje vertraging.
Hallo mensen,
Bij het wakker worden stond eindelijk de update naar 5.1 klaar. Jippie. Eerst hier maar blij mee zijn.. We kunnen klagen over de uitrol van de updates of überhaupt updates, maar ja, we weten hoe het gaat.
(Nog) geen hard reset gedaan. Bij mij loopt hij als een trein. Sneller/soepeler dan voor de update. Maakt toch nieuwsgierig hoe hij dan loopt na een hard reset..
Vorige week had ik voor het eerst een 'oh jee momentje'. De telefoon liep enorm vast. Gaf alleen nog zwart beeld. Aanknop even ingehouden en hij begon opnieuw op te starten. Liep weer vast, zwart beeld minuten lang. Nogmaals d.m.v. aanknop geforceerd herstarten en na erg lang denken deed hij het weer.
De koptelefoon is niet helemaal je van het. Hij pakt 'm soms niet. Kan geen contact maken of zo. Hebben meer mensen hier last van?
Ik zweer bij SwiftKey. Ik hoef nauwelijks nog te typen doordat hij m'n woordkeuze/zinsopbouw kent. Al zijn er ondertussen misschien nog fijnere toetsenborden op de markt?
Weinig reacties in dit topic? Weinig problemen = weinig reacties?
Gegroet
Bij het wakker worden stond eindelijk de update naar 5.1 klaar. Jippie. Eerst hier maar blij mee zijn.. We kunnen klagen over de uitrol van de updates of überhaupt updates, maar ja, we weten hoe het gaat.
(Nog) geen hard reset gedaan. Bij mij loopt hij als een trein. Sneller/soepeler dan voor de update. Maakt toch nieuwsgierig hoe hij dan loopt na een hard reset..
Vorige week had ik voor het eerst een 'oh jee momentje'. De telefoon liep enorm vast. Gaf alleen nog zwart beeld. Aanknop even ingehouden en hij begon opnieuw op te starten. Liep weer vast, zwart beeld minuten lang. Nogmaals d.m.v. aanknop geforceerd herstarten en na erg lang denken deed hij het weer.
De koptelefoon is niet helemaal je van het. Hij pakt 'm soms niet. Kan geen contact maken of zo. Hebben meer mensen hier last van?
Ik zweer bij SwiftKey. Ik hoef nauwelijks nog te typen doordat hij m'n woordkeuze/zinsopbouw kent. Al zijn er ondertussen misschien nog fijnere toetsenborden op de markt?
Weinig reacties in dit topic? Weinig problemen = weinig reacties?
Gegroet
Ik heb Swiftkey ook al eens bekeken maar willen die niet een beetje teveel onthouden? Zelfs wachtwoorden en creditcardnummers willen ze onthouden, is dat niet een beetje gevaarlijk?
Tja als ge het keybord wilt gaan instellen staat er toch duidelijk " Let op" en dan wat ze gaan onthouden.
Enfin, ik ben daar toch niet echt zo happy mee.
Huawei keybord werkt ook heel goed maar vertelt niets over creditcardnummers onthouden.
Enfin, ieder zij gedacht hé.
Tja als ge het keybord wilt gaan instellen staat er toch duidelijk " Let op" en dan wat ze gaan onthouden.
Enfin, ik ben daar toch niet echt zo happy mee.
Huawei keybord werkt ook heel goed maar vertelt niets over creditcardnummers onthouden.
Enfin, ieder zij gedacht hé.
[ Voor 37% gewijzigd door onkeltje op 23-10-2015 19:14 ]
Ja, dat zou mogelijk gevaarlijk kunnen zijn. Wellicht ben ik daar te makkelijk in. De toekomst zal het uitwijzen.
Ik heb een vraagje over dit toestel. Ik heb moment een LG G3, en heb interesse in deze Huawei. Ik weet dat de schermresolutie van de LG hoger is dan van de Huawei, maar het scherm van de Huawei is dan weer groter.
Waar ik langzaam wel een beetje aan gewend ben geraakt is het feit dat ik op mijn LG onderin het scherm in totaal 6 icoontjes kan hebben staan, 3 aan weerszijden van de app drawer toets. Op vorige telefoons was dat in totaal 4.
Hoe is dat met deze huawei, is het daar 4 of 6?
Waar ik langzaam wel een beetje aan gewend ben geraakt is het feit dat ik op mijn LG onderin het scherm in totaal 6 icoontjes kan hebben staan, 3 aan weerszijden van de app drawer toets. Op vorige telefoons was dat in totaal 4.
Och ja, je moet toch wat he.
In principe kun je dit op elk toestel zelf bepalen. Gewoon Nova launcher gebruiken. Hiermee kun je alle snelkoppelingen qua model, grootte aantallen en rijen zelf instellen. Ook onderin. Kijk maar eens op Youtube.Just_A_User schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:14:
Ik heb een vraagje over dit toestel. Ik heb moment een LG G3, en heb interesse in deze Huawei. Ik weet dat de schermresolutie van de LG hoger is dan van de Huawei, maar het scherm van de Huawei is dan weer groter.
Als ge lang genoeg op het scherm drukt dan krijgt ge onderaan 4 keuzes:
"Achtergronden", "Widgets", "Overgangen" en "Meer instellingen".
Onder "Meer instellingen" kunt ge kiezen uit: 4 X 5 of 5 X 4 of 5 X 5 en dat is het.
Dus 4 rijen en 5 kolommen of 5 rijen en 4 kolommen of 5 rijen en 5 kolommen.
Ik denk niet dat er andere keuzes zijn of ik vind die tenminste niet.
Ik gebruik het liefste 5 X 5.
Onder "Meer instellingen" kunt ge kiezen uit: 4 X 5 of 5 X 4 of 5 X 5 en dat is het.
Jawel, maar ik bedoelde de onderste rij iconen, die altijd zichbaar zijn op het home screen, dus bv: Bellen, Contacten, Whatsapp, E-Mail. Dat rijtje. Zijn dat er 4 of 5 of 6?onkeltje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:41:
Als ge lang genoeg op het scherm drukt dan krijgt ge onderaan 4 keuzes:
Dat zijn er dus 4 of 5 nooit 6.Just_A_User schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:09:
[...]
Jawel, maar ik bedoelde de onderste rij iconen, die altijd zichbaar zijn op het home screen, dus bv: Bellen, Contacten, Whatsapp, E-Mail. Dat rijtje. Zijn dat er 4 of 5 of 6?
Het gaat hier dus ook om 4 of 5 kolommen.
Dat is mijn ervaring, misschien spreken anderen dat tegen maar ik weet niet beter.
Dank je. Inmiddels heb ik het toestel. Erg fijn. Het enige ik dat ik hier allerlei mensen zie roepen dat ze Android 5 hebben maar die heb ik dus niet, en als ik check voor updaten krijg ik niks te zien. Help?onkeltje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:17:
[...]
Dat zijn er dus 4 of 5 nooit 6.
Het gaat hier dus ook om 4 of 5 kolommen.
Dat is mijn ervaring, misschien spreken anderen dat tegen maar ik weet niet beter.
Ik heb hier zelfs Android 5.1.Just_A_User schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:19:
[...]
Dank je. Inmiddels heb ik het toestel. Erg fijn. Het enige ik dat ik hier allerlei mensen zie roepen dat ze Android 5 hebben maar die heb ik dus niet, en als ik check voor updaten krijg ik niks te zien. Help?
Voorlopig is dat nog altijd niet via OTA te verkrijgen.
Ge moet die versie zelf downloaden en installeren.
Je kunt de versie android v5.1.1 bij huawei zelf downloaden.
http://consumer.huawei.co...ads/index.htm?keyword=mt7
Begin volgend jaar zou zelfs Android 6 beschikbaar komen.
[ Voor 10% gewijzigd door onkeltje op 13-11-2015 08:33 . Reden: Link toegevoegd ]
Die link had ik inmiddels ook gevonden, maar er staan er 2 voor android 5.1.1, dus hoe weet ik welke van beiden ik moet hebben? Ik zie wel verschil in omschrijving, maar dan..?onkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 08:28:
[...]
Ik heb hier zelfs Android 5.1.
Voorlopig is dat nog altijd niet via OTA te verkrijgen.
Ge moet die versie zelf downloaden en installeren.
Je kunt de versie android v5.1.1 bij huawei zelf downloaden.
http://consumer.huawei.co...ads/index.htm?keyword=mt7
Begin volgend jaar zou zelfs Android 6 beschikbaar komen.
Gij moet bij instellingen helemaal onderaan kijken welke versie dt gij hebt,, dat kan ik van hier niet zien.Just_A_User schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:09:
[...]
Die link had ik inmiddels ook gevonden, maar er staan er 2 voor android 5.1.1, dus hoe weet ik welke van beiden ik moet hebben? Ik zie wel verschil in omschrijving, maar dan..?
Ik vermoed dat ge deze moet hebben, die heb ik toch moeten gebruiken.
MT7-L09 Firmware(C900B324,Android 5.1.1,EMUI 3.1)
Ik heb model MT7-L09 en de oude EMUI versie wan 3.0 dus moet ge nu hoger gaan naar 3.1.
Alleen de 2 bovenste downloads zijn voor upgrate naar 5.1 de andere trouwens niet.
[ Voor 6% gewijzigd door onkeltje op 13-11-2015 09:27 ]
Ah ja, ik zie hier staan bij buildnummer, MT7-L09xxxxxxxxxxxx icm EMUI-versie 3.0. Nou, dan ga ik die vanavond maar eens installerenonkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:25:
[...]
Gij moet bij instellingen helemaal onderaan kijken welke versie dt gij hebt,, dat kan ik van hier niet zien.
Ik vermoed dat ge deze moet hebben, die heb ik toch moeten gebruiken.
MT7-L09 Firmware(C900B324,Android 5.1.1,EMUI 3.1)
Ik heb model MT7-L09 en de oude EMUI versie wan 3.0 dus moet ge nu hoger gaan naar 3.1.
Alleen de 2 bovenste downloads zijn voor upgrate naar 5.1 de andere trouwens niet.
Moest het u interesseren, hier staat te lezen hoe ge de update moet uitvoeren.Just_A_User schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:01:
[...]
Ah ja, ik zie hier staan bij buildnummer, MT7-L09xxxxxxxxxxxx icm EMUI-versie 3.0. Nou, dan ga ik die vanavond maar eens installeren
http://forum.xda-develope...-5-1-ascend-mate-t3131132
Goed lezen en tapsgewijs uitvoeren.
Moet het per se van een SD kaart zijn? Want ik heb namelijk geen extra kaartje, dus ik kan alleen maar het geheugen van de telefoon zelf gebruiken. Werkt dat ook of moet het per se een los kaartje zijn wat je in de telefoon kunt steken?onkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:31:
[...]
Moest het u interesseren, hier staat te lezen hoe ge de update moet uitvoeren.
http://forum.xda-develope...-5-1-ascend-mate-t3131132
Goed lezen en tapsgewijs uitvoeren.
edit:
nou, das fraai. ik heb de file gedownload en gerenamed naar update.zip. Hij staat in de map dload in de root van de opslag. De telefoon zegt ook dat hij de update ziet, ik zeg dan uitvoeren. De telefoon reboot, en dan krijg ik direct een error: Update failed. Als ik dan de telefoon opnieuw aan zet start hij gewoon naar Android 4.4, dus de telefoon werkt nog wel, maar de update wil niet schijnbaar?
Ik heb de L09 gedownload, en volgens mijn telefoon moet ik die ook hebben, want de oudere versie staat er nu op.
edit 2:
Wat heb ik exact gedaan?
1 Van http://consumer.huawei.co...ads/index.htm?keyword=mt7 heb ik MT7-L09 Firmware(C900B324,Android 5.1.1,EMUI 3.1) gedownload.
2. De file heet dan, als ie klaar is met downloaden MT7-L09_Firmware_C900B324_Android 5.1.1_EMUI 3.1.zip
3. Op de telefoon heb ik in de root een map dload aangemaakt en daar de file uit stap 2 in gekopieerd.
4. Vervolgens heb ik de file gerenamed naar update.zip.
5. Op de telefoon ga ik vervolgens naar Updater, en dan local update, en dan laat hij de update.zip zien.
6. Ik tik de update aan en de telefoon zegt me dat ik er verstandig aan doe een backup te maken, en ik krijg de mogelijkheid tot installeren, met de waarschuwing dat de telefoon zich zal uitschakelen en daarna weer aan schakelen.
7. Dit gebeurd ook en ik zie dat hij wil beginnen met updaten, maar direct verschijnt er een foutmelding dat de update mislukt is en de telefoon gaat uit.
8. Als ik de telefoon dan weer aan zet start hij Android 4.4 op.
Wat doe ik fout?
[ Voor 63% gewijzigd door Just_A_User op 13-11-2015 19:33 ]
Ik weet niet wat ge fout doet.Just_A_User schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:05:
[...]
Moet het per se van een SD kaart zijn? Want ik heb namelijk geen extra kaartje, dus ik kan alleen maar het geheugen van de telefoon zelf gebruiken. Werkt dat ook of moet het per se een los kaartje zijn wat je in de telefoon kunt steken?
edit:
nou, das fraai. ik heb de file gedownload en gerenamed naar update.zip. Hij staat in de map dload in de root van de opslag. De telefoon zegt ook dat hij de update ziet, ik zeg dan uitvoeren. De telefoon reboot, en dan krijg ik direct een error: Update failed. Als ik dan de telefoon opnieuw aan zet start hij gewoon naar Android 4.4, dus de telefoon werkt nog wel, maar de update wil niet schijnbaar?
Ik heb de L09 gedownload, en volgens mijn telefoon moet ik die ook hebben, want de oudere versie staat er nu op.
edit 2:
Wat heb ik exact gedaan?
1 Van http://consumer.huawei.co...ads/index.htm?keyword=mt7 heb ik MT7-L09 Firmware(C900B324,Android 5.1.1,EMUI 3.1) gedownload.
2. De file heet dan, als ie klaar is met downloaden MT7-L09_Firmware_C900B324_Android 5.1.1_EMUI 3.1.zip
3. Op de telefoon heb ik in de root een map dload aangemaakt en daar de file uit stap 2 in gekopieerd.
4. Vervolgens heb ik de file gerenamed naar update.zip.
5. Op de telefoon ga ik vervolgens naar Updater, en dan local update, en dan laat hij de update.zip zien.
6. Ik tik de update aan en de telefoon zegt me dat ik er verstandig aan doe een backup te maken, en ik krijg de mogelijkheid tot installeren, met de waarschuwing dat de telefoon zich zal uitschakelen en daarna weer aan schakelen.
7. Dit gebeurd ook en ik zie dat hij wil beginnen met updaten, maar direct verschijnt er een foutmelding dat de update mislukt is en de telefoon gaat uit.
8. Als ik de telefoon dan weer aan zet start hij Android 4.4 op.
Wat doe ik fout?
Misschien is er iets niet goed verlopen tijdens de download.
Ik zou eens helemaal van vooraf opnieuw beginnen.
Enfin, bij mij lukte het ook niet de eerste keer en ik wist ook niet waarom.
Bij een nieuwe poging ging het wel.
Zojuist gedaan, en ik krijg exact hetzelfde: Software Install failed.onkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:45:
[...]
Ik weet niet wat ge fout doet.
Misschien is er iets niet goed verlopen tijdens de download.
Ik zou eens helemaal van vooraf opnieuw beginnen.
Enfin, bij mij lukte het ook niet de eerste keer en ik wist ook niet waarom.
Bij een nieuwe poging ging het wel.

Gij zegt dat ge de file gerenamed hebt maar ik denk dat dat fout is.Just_A_User schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:55:
[...]
Zojuist gedaan, en ik krijg exact hetzelfde: Software Install failed.
![]()
Ik weet het niet meer vanbuiten, ik ben niet aan mijn PC.
Maar open die gedownloade file eens, zit daar die update file niet in, ik dacht van wel .
Kijk eens en als dat niet lukt ga ik eens kijken op mijn PC.
Als ik die gedownloade file open dan zie ik een soort van directory structuur. IN de zip file zit een directory "Software". In die directory zit 1x een directory "dload", 1x een word document en 1x een .pdf document.onkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:04:
[...]
Gij zegt dat ge de file gerenamed hebt maar ik denk dat dat fout is.
Ik weet het niet meer vanbuiten, ik ben niet aan mijn PC.
Maar open die gedownloade file eens, zit daar die update file niet in, ik dacht van wel .
Kijk eens en als dat niet lukt ga ik eens kijken op mijn PC.
In de directory dload zit een file UPDATE.APP.
Volgens de link met het stappenplan die jij eerder gaf: http://forum.xda-develope...-5-1-ascend-mate-t3131132 staat bij stap 4: do not unzip it.
Dus eh...ik ben de draad een klein beetje kwijt nu.
Hmm...zou het zo zijn dat ik de .zip file wel moet unzippen en dan de "dload" folder die ik daar uit krijg in de root van de telefoonopslag moet plaatsen?
Edit:
Toen ik bij de eerste poging de gehele .zip file naar een zelfgemaakte map dload kopieerde, zei hij in de update tool van de telefoon dat hij een pakket had gevonden, update.zip.
Als ik daar nu heen ga, dan zegt hij dat hij een volledig pakket heeft gevonden, genaamd UPDATE.APP. Dat is dus anders dan net.
[ Voor 20% gewijzigd door Just_A_User op 13-11-2015 20:16 ]
Inderdaad, die gedownloade file moet ge uitpakken en daar zit dan in wat ge moet hebben.Just_A_User schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:09:
[...]
Als ik die gedownloade file open dan zie ik een soort van directory structuur. IN de zip file zit een directory "Software". In die directory zit 1x een directory "dload", 1x een word document en 1x een .pdf document.
In de directory dload zit een file UPDATE.APP.
Volgens de link met het stappenplan die jij eerder gaf: http://forum.xda-develope...-5-1-ascend-mate-t3131132 staat bij stap 4: do not unzip it.
Dus eh...ik ben de draad een klein beetje kwijt nu.
Hmm...zou het zo zijn dat ik de .zip file wel moet unzippen en dan de "dload" folder die ik daar uit krijg in de root van de telefoonopslag moet plaatsen?
Dat uitpakken moet ge op uw PC doen en wat daar uit komt moet in het geheugen van de Mate.
Ik heb dat zojuist gedaan, en de telefoon reageert nu anders. Hij zegt nu "Huawei software installing" en daarbij een streepje dat langzaam van links naar rechts vol loopt. Dat is heel anders dan wat er net gebeurde, dus ik denk dat dit wat er nu gebeurd goed is.onkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:17:
[...]
Inderdaad, die gedownloade file moet ge uitpakken en daar zit dan in wat ge moet hebben.
Dat uitpakken moet ge op uw PC doen en wat daar uit komt moet in het geheugen van de Mate.
Nu is het dus wachten, het streepje is nu op 33% ongeveer.
edit:
ja dit gaat goed. Hij zegt nu dat ie Android aan het bijwerken is. App 6 van 167 wordt geoptimaliseerd.... etc.
[ Voor 9% gewijzigd door Just_A_User op 13-11-2015 20:23 ]
Ale, proficiat en veel plezier met uw nieuw speeltje.Just_A_User schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:19:
[...]
Ik heb dat zojuist gedaan, en de telefoon reageert nu anders. Hij zegt nu "Huawei software installing" en daarbij een streepje dat langzaam van links naar rechts vol loopt. Dat is heel anders dan wat er net gebeurde, dus ik denk dat dit wat er nu gebeurd goed is.
Nu is het dus wachten, het streepje is nu op 33% ongeveer.
edit:
ja dit gaat goed. Hij zegt nu dat ie Android aan het bijwerken is. App 6 van 167 wordt geoptimaliseerd.... etc.
Sorry dat ik het niet meer direct vanbuiten wist, het was voor mij al een tijdje geleden en ik heb zoveel meer dingen aan mijn hoofd.
Ehhh.... dr gaat iets niet goed hoor... hij was net over de helft qua apps updaten, en toen ineens ging het scherm uit, en nu lijkt het er op dat de telefoon uit is. Zou hij niet eigenlijk uit zichzelf aan moeten gaan weer..?onkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:27:
[...]
Ale, proficiat en veel plezier met uw nieuw speeltje.
Sorry dat ik het niet meer direct vanbuiten wist, het was voor mij al een tijdje geleden en ik heb zoveel meer dingen aan mijn hoofd.
edit: ah, er komt ineens weer leven in. Hij start in ieder geval succesvol op.
[ Voor 7% gewijzigd door Just_A_User op 13-11-2015 20:37 ]
Dank je.onkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:27:
[...]
Ale, proficiat en veel plezier met uw nieuw speeltje.
1 ander dingetje nog...ik zie 0 facebook contacten terug in mijn contactenlijst op de telefoon. Als ik bij mijn facebook account kijk zie ik ook 0 contacts staan. Is dat een bug of moet ik iets aanzetten of wat?
Sorry, ik ben geen vreesbook liefhebber.Just_A_User schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:58:
[...]
Dank je.
1 ander dingetje nog...ik zie 0 facebook contacten terug in mijn contactenlijst op de telefoon. Als ik bij mijn facebook account kijk zie ik ook 0 contacts staan. Is dat een bug of moet ik iets aanzetten of wat?
Als ge vroeger ook al Android had had ge dan geen Google account?
Ik heb altijd een backup een die wordt gewoon terug geplaatst en dan hoef ik verder niets te doen hoor.
Ik ook niet, maar het is wel zo prettig dat bij contacten in je telefoonboek dan foto's staan.onkeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:27:
[...]
Sorry, ik ben geen vreesbook liefhebber.
Als ge vroeger ook al Android had had ge dan geen Google account?
Ik heb altijd een backup een die wordt gewoon terug geplaatst en dan hoef ik verder niets te doen hoor.
Jawel ik heb al jaren een google account maar daar komen de facebook contacten niet mee terug, en de foto's bij mn contacten ook niet
Ge moet eens kijken bij instellingen onder Accounts.Just_A_User schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 23:49:
[...]
Ik ook niet, maar het is wel zo prettig dat bij contacten in je telefoonboek dan foto's staan.
Jawel ik heb al jaren een google account maar daar komen de facebook contacten niet mee terug, en de foto's bij mn contacten ook niet
Daar kunt ge uw accounts synchroniseren
Ik heb ook foto's staan bij mijn contacten en dat zonder Facebook.
O ja, ge moet niet vergeten om eerst ook nog onder instellingen terug naar fabrieksinstellingen te gaan.
Dat is altijd beter om eventuele oude rommel te verwijderen en het kan problemen achteraf voorkomen.
Dat staat onder het kopje "Backup en fabrieksinstellingen.
Als ge een backup hebt onder kunt ge die daar ook terug zetten.
[ Voor 23% gewijzigd door onkeltje op 14-11-2015 08:14 . Reden: Regels toegevoegd. ]
Ik ben terug gegaan naar fabrieksinstellingen, maar als ik onder accounts kijk bij Facebook dan staat daar dat ie zeg maar 1 min geleden heeft gesynchroniseerd en toch, als ik in telefoonboek bij instellingen kijk staat er bij Facebook 0 contacten.onkeltje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 08:04:
[...]
Ge moet eens kijken bij instellingen onder Accounts.
Daar kunt ge uw accounts synchroniseren
Ik heb ook foto's staan bij mijn contacten en dat zonder Facebook..
O ja, ge moet niet vergeten om eerst ook nog onder instellingen terug naar fabrieksinstellingen te gaan.
Dat is altijd beter om eventuele oude rommel te verwijderen en het kan problemen achteraf voorkomen.
Dat staat onder het kopje "Backup en fabrieksinstellingen.
Als ge een backup hebt onder kunt ge die daar ook terug zetten.
Dat klopt niet.
En hebt ge ook al eens geprobeerd om backup terug te zetten?Just_A_User schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:16:
[...]
Ik ben terug gegaan naar fabrieksinstellingen, maar als ik onder accounts kijk bij Facebook dan staat daar dat ie zeg maar 1 min geleden heeft gesynchroniseerd en toch, als ik in telefoonboek bij instellingen kijk staat er bij Facebook 0 contacten.
Dat klopt niet.
Ja. Maar dat brengt niks want bij Facebook staat nog steeds 0 contacten.onkeltje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:55:
[...]
En hebt ge ook al eens geprobeerd om backup terug te zetten?
Sorry maar als gij nooit een backup gemaakt hebt dan kan ik u ook niet meer verder helpen.Just_A_User schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:19:
[...]
Ja. Maar dat brengt niks want bij Facebook staat nog steeds 0 contacten.
Hopelijk gaat hier iemand reageren voor u die wat slimmer is dan ik want ik ben uitgeboerd.
Ik zelf heb die problemen nooit gehad omdat ik altijd een backup gemaakt heb.
Welk toestel had gij dan voor de Mate?
Misschien dat ik dan wel iets meet weet.
Nee ik denk dat je me niet begrijpt.onkeltje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:35:
[...]
Sorry maar als gij nooit een backup gemaakt hebt dan kan ik u ook niet meer verder helpen.
Hopelijk gaat hier iemand reageren voor u die wat slimmer is dan ik want ik ben uitgeboerd.
Ik zelf heb die problemen nooit gehad omdat ik altijd een backup gemaakt heb.
Welk toestel had gij dan voor de Mate?
Misschien dat ik dan wel iets meet weet.
Vanuit dat zelfde scherm kun je ook elk account synchroniseren. Echter als ik bij Facebook op dat knopje klik, dan zegt de telefoon wel dat er gesynchroniseerd is, maar de realiteit is dat, als ik in mijn telefoonboek kijk, er bij Facebook contacten het aantal: 0 staat.
Snap je nu wat ik bedoel? Het heeft niks te maken met een backup want als ik zeg dat de telefoon mn > 100+ Facebook contacten moet synchroniseren, dan is het raar dat ie daarna komt met 0 contacten
Ik begrijp het maar al te goed hoor.Just_A_User schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 18:08:
[...]
Nee ik denk dat je me niet begrijpt.op de telefoon kun je Accounts instellen. Zo staan daar je Accounts van je email, whatsapp, Google en als je Facebook hebt, staat daar ook Facebook bij. Ik heb dus ook mijn Facebook ingesteld.
Vanuit dat zelfde scherm kun je ook elk account synchroniseren. Echter als ik bij Facebook op dat knopje klik, dan zegt de telefoon wel dat er gesynchroniseerd is, maar de realiteit is dat, als ik in mijn telefoonboek kijk, er bij Facebook contacten het aantal: 0 staat.
Snap je nu wat ik bedoel? Het heeft niks te maken met een backup want als ik zeg dat de telefoon mn > 100+ Facebook contacten moet synchroniseren, dan is het raar dat ie daarna komt met 0 contacten
Als ge iets gaat synchroniseren met iets waar niets in staat dan zal het resultaat ook niets zijn.
Daarom verwijs ik naar een backup zodanig dat ge iets kunt plaatsen in dat niets en als ge dan gaat synchroniseren dan zult ge ook iets hebben.
Sorry, verder moet ik toegeven dat ik helaas niet van de slimste ben.

Ik hoop voor u op andere hulp hier.
Ja, dan zal het resultaat ook 0 zijn Ja. Maar op mijn Facebook heb ik dus 100+ contacten en dus verwacht ik bij synchroniseren ook 100+ contacten in mijn telefoonboek, of in ieder geval de facebook info van de contacten toegevoegd aan de mensen die al in mijn telefoonboek stonden vanuit Google+.onkeltje schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:10:
[...]
Ik begrijp het maar al te goed hoor.
Als ge iets gaat synchroniseren met iets waar niets in staat dan zal het resultaat ook niets zijn.
Daarom verwijs ik naar een backup zodanig dat ge iets kunt plaatsen in dat niets en als ge dan gaat synchroniseren dan zult ge ook iets hebben.
Sorry, verder moet ik toegeven dat ik helaas niet van de slimste ben.![]()
Ik hoop voor u op andere hulp hier.
Maar dat gebeurd dus niet. Dit terwijl dat op elk ander Android toestel tot nu toe wel gebeurde.
Nou, je hebt me anders heel goed geholpen hoor, dank daarvoor
Als ge ook een Google acount hebt moet ge dat waarschijnlijk gebruiken om te synchroniserenJust_A_User schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:40:
[...]
Ja, dan zal het resultaat ook 0 zijn Ja. Maar op mijn Facebook heb ik dus 100+ contacten en dus verwacht ik bij synchroniseren ook 100+ contacten in mijn telefoonboek, of in ieder geval de facebook info van de contacten toegevoegd aan de mensen die al in mijn telefoonboek stonden vanuit Google+.
Maar dat gebeurd dus niet. Dit terwijl dat op elk ander Android toestel tot nu toe wel gebeurde.
Nou, je hebt me anders heel goed geholpen hoor, dank daarvoor
Dat heb ik dan ook gedaan, en alle contacten die in mijn Google account zaten zitten ook netjes in mijn telefoonboek. Het zijn de facebookcontacten waarvan de telefoon de informatie niet oppikt, ook al zegt hij dat hij wel gesynchroniseerd heeft, en dat is dus ook wat ik niet begrijp.onkeltje schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:24:
[...]
Als ge ook een Google acount hebt moet ge dat waarschijnlijk gebruiken om te synchroniseren
Volgens mij kun je op je telefoon, bij de instellingen onder contacten dit aanpassen.
Dus: contacten> instellingen> contacten> weer te geven contacten. Daar kun je aanvinken wat je wenst.....
Hopelijk is dit wat je zoekt.
Dus: contacten> instellingen> contacten> weer te geven contacten. Daar kun je aanvinken wat je wenst.....
Nee, ik weet waar ik die settings kan vinden. Het gaat er om dat er staat dat er voor het facebook account 0 contacten zijn terwijl de realiteit is dat ik 100+ facebookcontacten heb.Aloysxda schreef op zondag 15 november 2015 @ 15:48:
Volgens mij kun je op je telefoon, bij de instellingen onder contacten dit aanpassen.
De berichten over de Mate 7 zijn echt positief, vandaar ik deze vandaag eens wat beter heb bekeken in de winkel. Mooi toestel met een superscherp scherm.
Het is me alleen opgevallen, dat de 3 soft toetsen onder in het scherm, een behoorlijk deel van het onderste deel van het scherm in beslag nemen qua ruimte. Hierbij heb ik de mate 7 vergeleken met de scherm grootte van mijn note 3. Deze is 5.7 inch, maar als ik deze naast het 6 inch scherm van de mate 7 leg, is de effectieve ruimte van beide nagenoeg gelijk.
De 6 inch, zoals door huawei aangegeven is dus het hele scherm, inclusief de softknoppen balk. Deze softknoppen zitten bij de note 3, in het onderste deel van het frame.
Het komt er dus op neer dat de Mate 7 qua formaat, totaal bijna een cm hoger is, maar geen groter (effectief) scherm heeft.
Nu mijn vraag: Heeft de mate 7 een instelling waarbij de softknoppen wegschuiven bij gebruik van bijvoorbeeld een browser, zodat het hele scherm benut wordt ?
Het is me alleen opgevallen, dat de 3 soft toetsen onder in het scherm, een behoorlijk deel van het onderste deel van het scherm in beslag nemen qua ruimte. Hierbij heb ik de mate 7 vergeleken met de scherm grootte van mijn note 3. Deze is 5.7 inch, maar als ik deze naast het 6 inch scherm van de mate 7 leg, is de effectieve ruimte van beide nagenoeg gelijk.
De 6 inch, zoals door huawei aangegeven is dus het hele scherm, inclusief de softknoppen balk. Deze softknoppen zitten bij de note 3, in het onderste deel van het frame.
Het komt er dus op neer dat de Mate 7 qua formaat, totaal bijna een cm hoger is, maar geen groter (effectief) scherm heeft.
Nu mijn vraag: Heeft de mate 7 een instelling waarbij de softknoppen wegschuiven bij gebruik van bijvoorbeeld een browser, zodat het hele scherm benut wordt ?
Bij instellingen kun je het veranderen
Bedankt mister T.MisterT2006 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:06:
Bij instellingen kun je het veranderen
Hoe kun je naar het vorig scherm, als de softkeys weg zijn, of is het misschien zo in te stellen dat deze bij een bepaalde tijdsinstelling verdwijnen of zo ?
Door van de onderkant of zijkant te vegen komt hij weer tevoorschijn ligt er natuurlijk aan of het in portraitmode of rechtop is
Mooi dat deze optie is ingebouwd. Dan is het effectieve scherm uiteindelijk toch nogal wat groter, dan de 5.7 inch van een note 7. Top !
Straf he dat er hier niemand een oplossing weet.Just_A_User schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:24:
[...]
Nee, ik weet waar ik die settings kan vinden. Het gaat er om dat er staat dat er voor het facebook account 0 contacten zijn terwijl de realiteit is dat ik 100+ facebookcontacten heb.
Ik ben daar nog eens voor gaan Googelen, er zijn blijkbaar veel mensen die daar een probleem mee hebben.
Iets wat bij Facebook zelf niet helemaal snor zit als ik het goed begrijp
Ik wil het wel eens horen als gij de oplossing gevonden hebt, ik ben altijd geïnteresseerd.
Verwijderd
Ondanks dat we redelijk offtopic (facebook issue niet echt een huawei ascend mate 7 probleem) gaan hoop ik dat ik de juiste hint heb.Just_A_User schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:24:
[...]
Nee, ik weet waar ik die settings kan vinden. Het gaat er om dat er staat dat er voor het facebook account 0 contacten zijn terwijl de realiteit is dat ik 100+ facebookcontacten heb.
Ik heb er even een android telefoon bijgepakt ( samsung s6 in dit geval )
Open de facebook app op je telefoon
Klikt rechtsboven op die 3 horizontale strepen
Veeg naar onder richting: appinstellingen
Vink: voortdurend contacten uploaden aan
Dit in combinatie met je vorige toepassingen ( bij het sync gedeelte van je toestel zelf moet ook facebook aanstaan, maar dat heb je inmiddels al volgens mij )
Ik hoop dat het dit is, want zelf doe ik helemaal niks met facebook prive, althans dit soort zaken wil ik niet eens op mijn toestel hebben. Ik kan dus helaas niet met zekerheid zeggen of dit de oplossing is ( ik ga het niet aanzetten in ieder geval om het te testen ).
Dit had ik ook gevonden, maar dat is andersom. Volgens mij, wat dit doet, is dat het mensen op facebook gaat zoeken die jij wel in je telefoon hebt staan, maar waar je geen Facebookvrienden mee bent.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 09:12:
[...]
Ondanks dat we redelijk offtopic (facebook issue niet echt een huawei ascend mate 7 probleem) gaan hoop ik dat ik de juiste hint heb.
Ik heb er even een android telefoon bijgepakt ( samsung s6 in dit geval )
Open de facebook app op je telefoon
Klikt rechtsboven op die 3 horizontale strepen
Veeg naar onder richting: appinstellingen
Vink: voortdurend contacten uploaden aan
Dit in combinatie met je vorige toepassingen ( bij het sync gedeelte van je toestel zelf moet ook facebook aanstaan, maar dat heb je inmiddels al volgens mij )
Ik hoop dat het dit is, want zelf doe ik helemaal niks met facebook prive, althans dit soort zaken wil ik niet eens op mijn toestel hebben. Ik kan dus helaas niet met zekerheid zeggen of dit de oplossing is ( ik ga het niet aanzetten in ieder geval om het te testen ).
De enige reden waarom ik dit werkend wil hebben is omdat er nu geen fotos staan bij mn contactpersonen, en dat ben ik inmiddels wel gewend.
Waar haalt ge die foto's vandaan. Haalt ge die uit de fotogalerij?Just_A_User schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:31:
[...]
Dit had ik ook gevonden, maar dat is andersom. Volgens mij, wat dit doet, is dat het mensen op facebook gaat zoeken die jij wel in je telefoon hebt staan, maar waar je geen Facebookvrienden mee bent.
De enige reden waarom ik dit werkend wil hebben is omdat er nu geen fotos staan bij mn contactpersonen, en dat ben ik inmiddels wel gewend.
Staan die foto's daar nog wel in?
De foto's die ik gebruik staan daar wel maar als ik naar fabrieksinstellingen ga dan zijn die verdwenen.
Ik heb die dan eerst allemaal moeten terug zetten want anders vindt het systeem die foto's natuurlijk niet.
Of misschien hebt gij die foto's ergens anders opgeslagen maar na di fabrieksinstellingen zijn die weg hé.
Nee, dat is nou net net hele punt. Ik hoef die foto's niet lokaal te hebben staan. Als ik mijn facebook kan linken en ik heb Jan Janssen in mijn telefoonboek staan, en ik heb Jan Janssen ook op Facebook, dan linkt (normaal gesproken, bij ander etelefoons is dat zo) de telefoon de Jan Janssen uit het telefoonboek aan de Jan Janssen van facebook, en zet dus de relevante info van facebook bij de Jan Janssen in mn telefoonboek, dus ook een fotootje.onkeltje schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:25:
[...]
Waar haalt ge die foto's vandaan. Haalt ge die uit de fotogalerij?
Staan die foto's daar nog wel in?
De foto's die ik gebruik staan daar wel maar als ik naar fabrieksinstellingen ga dan zijn die verdwenen.
Ik heb die dan eerst allemaal moeten terug zetten want anders vindt het systeem die foto's natuurlijk niet.
Of misschien hebt gij die foto's ergens anders opgeslagen maar na di fabrieksinstellingen zijn die weg hé.
Dat is de hele reden waarom ik het werkend wil hebben.
o, dan zal ik het fout hebben.Just_A_User schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:30:
[...]
Nee, dat is nou net net hele punt. Ik hoef die foto's niet lokaal te hebben staan. Als ik mijn facebook kan linken en ik heb Jan Janssen in mijn telefoonboek staan, en ik heb Jan Janssen ook op Facebook, dan linkt (normaal gesproken, bij ander etelefoons is dat zo) de telefoon de Jan Janssen uit het telefoonboek aan de Jan Janssen van facebook, en zet dus de relevante info van facebook bij de Jan Janssen in mn telefoonboek, dus ook een fotootje.
Dat is de hele reden waarom ik het werkend wil hebben.
Ik leerde vroeger dat die foto's niet altijd opgeslagen werden maar enkel de link naar die foto.
Dan zal dat niet meer zo zijn en dat zal dan juist het probleem bij Facebook zijn.
Gij hebt dus eerst Facebook adressen aangemaakt en dan pas de foto's ook in uw telefoonboek via Facebook.
Dat vind ik straf hoor, maar ja, iedereen werkt op zijn manier hé.
Verwijderd
Hm misschien is er een facebook topic voor deze vragen? Niet dat ik je weg wil hebben, maar volgens mij is het geen huawei probleem maar meer facebook gerelateerd. Waarschijnlijk vind je daar de juiste oplossing, al op Google gekeken naar wat hun hierover te vertellen hebben?Just_A_User schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:31:
[...]
Dit had ik ook gevonden, maar dat is andersom. Volgens mij, wat dit doet, is dat het mensen op facebook gaat zoeken die jij wel in je telefoon hebt staan, maar waar je geen Facebookvrienden mee bent.
Waarom werkte het dan zonder issues op mijn LG en mijn Samsung? Account toevoegen en... Klaar.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:08:
[...]
Hm misschien is er een facebook topic voor deze vragen? Niet dat ik je weg wil hebben, maar volgens mij is het geen huawei probleem maar meer facebook gerelateerd. Waarschijnlijk vind je daar de juiste oplossing, al op Google gekeken naar wat hun hierover te vertellen hebben?
Nu heb ik een Huawei en werkt t niet. Dat lijkt me toch echt wel iets te maken te hebben met het toestel.
Ja op google lees ik er een hoop over, niet specifiek met de Mate 7 maar wel icm Huawei.
Huawei heeft de nieuwe Mate 8 gepresenteerd.
Vanaf januari 2016 zou die voor europa leverbaar zijn, en per direct in china. Zijn hier al mensen die er een besteld hebben en waar ?
Huawei Mate 8
SoC HiSilicon Kirin 950
4x Cortex A53 @ 1.8GHz
4x Cortex A72 @ 2.3GHz
Mali-T880MP4 @ 900MHz
RAM 3-4GB LPDDR4
NAND 32GB / 64GB / 128GB NAND
+ microSD
Display 6” 1080p JDI IPS-Neo LCD
Modem 2G/3G/4G LTE Cat 6
(Integrated HiSilicon Balong Modem)
Networks
(NXT-AL10
Model) TDD LTE B38 / B39 / B40 / B41
FDD LTE B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B12 / B17 / B18 / B19 / B20 / B26
UMTS 850 / 900 / AWS / 1900 / 2100
( B19 / B8 / B6 / B5 / B4 / B2 / B1)
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
Dimensions 157.1 (h) x 80.6 (w) x 7.9 (d) mm
185g weight
Camera Rear Camera w/ OIS
16MP ( 4608 × 3456 )
Sony IMX298 1/2.8" w/ 1.12µm pixels
F/2.0 aperture, ?mm eq.
Front Facing Camera
8MP ( 3264×2448 )
Sony IMX179 1/3.2" w/ 1.4µm pixels
F/2.4 aperture, 26mm eq.
Battery 4000mAh (15.2 Whr)
OS Android 6.0
with EmotionUI 4.0
Connectivity 802.11a/b/g/n/ac dual-band 2.4 & 5GHz
BT 4.2, microUSB2.0, GPS/GNSS,
DLNA, NFC
SIM Size NanoSIM +
NanoSIM (w/o microSD)
Chinese
MSRP 3GB + 32GB ¥2999-3199 (USD~479, ~449€)
4GB + 64GB ¥3699 (USD~591, ~554€)
4GB + 128GB ¥4399 (USD~703, ~659€)
Vanaf januari 2016 zou die voor europa leverbaar zijn, en per direct in china. Zijn hier al mensen die er een besteld hebben en waar ?
Huawei Mate 8
SoC HiSilicon Kirin 950
4x Cortex A53 @ 1.8GHz
4x Cortex A72 @ 2.3GHz
Mali-T880MP4 @ 900MHz
RAM 3-4GB LPDDR4
NAND 32GB / 64GB / 128GB NAND
+ microSD
Display 6” 1080p JDI IPS-Neo LCD
Modem 2G/3G/4G LTE Cat 6
(Integrated HiSilicon Balong Modem)
Networks
(NXT-AL10
Model) TDD LTE B38 / B39 / B40 / B41
FDD LTE B1 / B2 / B3 / B4 / B5 / B7 / B8 / B12 / B17 / B18 / B19 / B20 / B26
UMTS 850 / 900 / AWS / 1900 / 2100
( B19 / B8 / B6 / B5 / B4 / B2 / B1)
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
Dimensions 157.1 (h) x 80.6 (w) x 7.9 (d) mm
185g weight
Camera Rear Camera w/ OIS
16MP ( 4608 × 3456 )
Sony IMX298 1/2.8" w/ 1.12µm pixels
F/2.0 aperture, ?mm eq.
Front Facing Camera
8MP ( 3264×2448 )
Sony IMX179 1/3.2" w/ 1.4µm pixels
F/2.4 aperture, 26mm eq.
Battery 4000mAh (15.2 Whr)
OS Android 6.0
with EmotionUI 4.0
Connectivity 802.11a/b/g/n/ac dual-band 2.4 & 5GHz
BT 4.2, microUSB2.0, GPS/GNSS,
DLNA, NFC
SIM Size NanoSIM +
NanoSIM (w/o microSD)
Chinese
MSRP 3GB + 32GB ¥2999-3199 (USD~479, ~449€)
4GB + 64GB ¥3699 (USD~591, ~554€)
4GB + 128GB ¥4399 (USD~703, ~659€)
Jammer, geen wireless charging en geen USB-C.
En welke meerwaarde geeft dat aan een toestel?ocn schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:01:
Jammer, geen wireless charging en geen USB-C.
Dat ge niet meer moet kijken hoe ge de stekker insteek .... het wordt erg tegenwoordig.

Ik ben nog niet blind en heb daar dus geen last van.
Ik ben sinds gisteren de troste bezitter van de mate 7, maar nu heb ik een probleempje. Momenteel zit er nog 4.4.2 op en zegt de OTA updater dat ik up to date ben. Ik heb de nieuwste lollipop versie van de huawei site gedownload, in een nieuwe map dload gezet en hernoemd naar "update.zip" (met de originele naam vond de updater lokaal niks) maar als hij dan wilt updaten geeft hij een fout en start het toestel weer normaal op. Ik heb zowel vanuit SD als intern proberen te updaten, steeds met hetzelfde probleem. Op xda lees ik dat ik misschien eerst moet downgraden om up te graden? Hoe hebben jullie dit gedaan? Momenteel zit ik op L09 versie b145. Alvast bedankt!
E: Ik heb even wat beter rond gelezen en nu de zip file uitgepakt voordat ik het in de dload folder plakte, nu is hij bezig met updaten!
E: Ik heb even wat beter rond gelezen en nu de zip file uitgepakt voordat ik het in de dload folder plakte, nu is hij bezig met updaten!
[ Voor 9% gewijzigd door Flokman op 28-11-2015 20:07 ]
Ja dat staat allemaal beschreven een paar quotes hoger.Flokman schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:20:
Ik ben sinds gisteren de troste bezitter van de mate 7, maar nu heb ik een probleempje. Momenteel zit er nog 4.4.2 op en zegt de OTA updater dat ik up to date ben. Ik heb de nieuwste lollipop versie van de huawei site gedownload, in een nieuwe map dload gezet en hernoemd naar "update.zip" (met de originele naam vond de updater lokaal niks) maar als hij dan wilt updaten geeft hij een fout en start het toestel weer normaal op. Ik heb zowel vanuit SD als intern proberen te updaten, steeds met hetzelfde probleem. Op xda lees ik dat ik misschien eerst moet downgraden om up te graden? Hoe hebben jullie dit gedaan? Momenteel zit ik op L09 versie b145. Alvast bedankt!
Nieuwe update bevalt zeer goed! Na de update een factory reset gedaan en alles draait als een zonnetje nu. Eerst gebruikte ik google now launcher, echter hou ik het nu bij de standaard launcher wie met zijn 5x5 grid toch meer functionaliteit bied.
Heeft iemand het trouwens voor elkaar gekregen om de DPI van het complete toestel aan te passen? Ik heb het lettertype op klein staan, echter blijft alles veel te groot naar mijn smaak en gaat er zo veel te veel ruimte op het grote scherm verloren.
Heeft iemand het trouwens voor elkaar gekregen om de DPI van het complete toestel aan te passen? Ik heb het lettertype op klein staan, echter blijft alles veel te groot naar mijn smaak en gaat er zo veel te veel ruimte op het grote scherm verloren.
Eerder in het topic kwam ter sprake dat het KPN-netwerk met name de 820 band gebruikt welke niet ondersteund wordt door dit toestel.
Op de site van KPN staat dat zij nu met name de 1800 en 2600 band gebruiken,
is dit toestel nu dus wel volledig op het KPN-netwerk te gebruiken?
Op de site van KPN staat dat zij nu met name de 1800 en 2600 band gebruiken,
is dit toestel nu dus wel volledig op het KPN-netwerk te gebruiken?
Zijn er al mensen die voor de mate 8 kijken? Of hem al hebben?
Zie hem alleen nog als preorder, https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-7234.html
Zie hem alleen nog als preorder, https://www.ibuygou.com/p...gb-ram-32gb-rom-7234.html
Inderdaad alleen pre order. Kijk hier maar eens. http://www.phonearena.com...76417#3QzFPXwvbWDuiElr.99Versteegrob schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:19:
Zijn er al mensen die voor de mate 8 kijken? Of hem al hebben?
De 9e zou de mate 8 uitgeleverd worden......
Zelf heb ik een preorder geplaatst.
Vanmorgen een bericht van de verkoper ontvangen, dat de Mate 8 verstuurd is naar mijn adres. Spannend.......
Zou er van de Mate 8 nog een aparte threat komen, of wordt dit hier aangevuld bij de mate 7 ?
Zou er van de Mate 8 nog een aparte threat komen, of wordt dit hier aangevuld bij de mate 7 ?
Ik denk dat het verstandig zou zijn om een nieuwe threat te beginnen want anders gaat het hier toch verwarrend worden vrees ik.
Verwijderd
help!
ik zit te twijfelen tussen de honor 7 en de mate 7.
het is een beetje een keuze tussen groot scherm, geweldige batterijduur en nieuwere software betere camera en meer features.
wat denken jullie dat een betere keuze is?
groeten,
jesper
ik zit te twijfelen tussen de honor 7 en de mate 7.
het is een beetje een keuze tussen groot scherm, geweldige batterijduur en nieuwere software betere camera en meer features.
wat denken jullie dat een betere keuze is?
groeten,
jesper