Even een update met de Action CO2 sensor. Ik heb een logic analyzer geleend van een vriend en ben nog wat verder in de hardware gaan duiken. De temperatuur sensor blijkt een CHT8305 te zijn die praat met de i2c bus. Er is niet super veel over te vinden, maar heb gelukkig wel een chinese datasheet gevonden en een verdwaald stuk C code. Inmiddels heb ik het voor elkaar om met een Arduino de temperatuur en luchtvochtigheid uit te lezen

(terwijl de processor zelf ook nog draait, dus ik ben eige
nlijk met 2 i2c masters 1 slave aan het uitlezen..)
Ook zijn de 2 "knoppen" redelijk goed uit te lezen, er zit een touch sensor op die een zuiver signaal naar de processor stuurt.
Wat betreft de batterij zit er ergens een
battery management chip.
De CO2 sensor uitlezen zou met ESPhome al moeten lukken met
deze oplossing.
Dus ik denk dat ik van dit apparaatje wel een "slimme" CO2 sensor kan maken die met home assistant kan praten. Liefste deactiveer ik de ingebouwde processor, dan kan ik ook meer met het display doen. D
Todo:
- Voeding processor deactiveren, tbv debuggen
- Arduino code voor temp sensor omschrijven naar ESPhome module
- Display en leds aansturen
- Battery management chip uitlezen. Wifi deactiveren wanneer op accu en periodiek waardes sturen
- Spraak IC bypassen en luidspreker rechtstreeks met ESPhome RTTTL gebruiken. Dan kan ik dit ding ook gebruiken als extra gong voor de deurbel
Aandachtspunten:
- Geen SMD solderen, kan ik niet.

- Foto's maken
Een ding vraag ik me nog af, weet iemand wat dit witte ding is? het zit dus vlak naast de temperatuur / luchtvochtigheid sensor (achter het isolerende schuim) en volgens de logic analyzer staat hier een blokgolf op met telkens 1 sec hoog en 1 sec laag signaal. Ik moet dit ding nog analoog uitlezen, het lijkt op een led ofzo

Ik zie trouwens dat dit apparaatje niet meer leverbaar is op de Action site.