Marktplaats U2412M monitor gekocht maar P2412H ontvangen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 51.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karf
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 10:07
Brazos schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:15:
[...]

Maar dan? Als dat al lukt, ben je rond de 80 Euro lichter, een hoop tijd en inspanning verder, en in het meest gunstige geval heb je je 160 Euro terug, de verkoper eindigt zoals hij begon (heeft zijn monitor weer), en de koper blijft de grote verliezer.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% voor gerechtigheid, maar bestaat dat in dit geval?

Niet om het topic te veranderen in een discussie over het kantonrecht, maar het lijkt me wel handig dat de TS weet wat eventueel het eind effect is van een rechtsgang.
Nou, een aangetekende brief sturen kost echt geen 80 euro hoor. Advies inwinnen bij een rechtswinkel is verder gratis. Heb je mijn post uberhaupt gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik las dit en moest gelijk aan dit topic denken.

http://nos.nl/artikel/713...ting-via-marktplaats.html

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 19:28

Barrycade

Through the...

Door het woordje Marktplaats? Voor de rest slaat het als een tang op een varken. 8)7

Snap trouwens de full blown ophef die hier in dit topic is ontstaan niet.

Het gaat over van de verkoper op wachten met een paar sportschoolvrinden tot aan verkoper op zijn werk opzoeken. :/

Katonrechter advies is nog tot daar aan toe, maar ik zie het er nog van komen dat er op de dag van de zitting de chapter leden van Tweakers MC met hun lease hybrides zoevend naar de rechtbank komen om hun recht te gaan halen. :+

Is iedereen hier zijn onverwerkte marktplaats onrecht emoties van zich aan het afschrijven? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

invoil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:19:
Lastige situatie, ik heb het persoonlijk helaas ook meegemaakt! Nu had ik het geluk dat ik een adres van de desbetreffende meneer had, ik heb hem direct gemaild dat ik wel even langs zou komen (was duurder aan diesel dan het product zelf,maar het gaat mij om het principe) om de spullen terug te brengen, of hij me een tijdstip kon geven aangezien ik het voor hem erg onprettig vond als ik onverwacht op de stoep zou staan.

Ik ben toen met een vriend van me langsgaan bleek behoorlijk ongure buurt. Maar gelukkig ben ik alleen bang voor mijn eigen moeder :*) Meneer wilde niet betalen (had geen geld schuldsanering blablabla) heb de spullen daar neer gezet en waar die bij stond zeer vriendelijk gevraagd om mij een mailtje te sturen: " dat ik de spullen bij hem had afgegeven en ik mijn geld niet terug heb ontvangen". Waarbij hij daarna beloofde dat die het geld 2 dagen later zou overmaken.

Helaas 2 dagen later niks op mijn rekening, meneer nog maar es gebeld! Bla bla verhaal dat ik achteraan in de rij van schuldeisers kon aansluiten. Ik heb hem toen 2 weken gegeven en dan zou ik weer bij hem op de stoep staan, en als die dan het geld niet had zou ik ter plaatse de politie bellen.

2 weken later, na het fitnessen met wat trainingsmaatjes ;) even langs gereden, en warempel meneer stond buiten met het geld voordat ik op de deurbel geduwd had.

Kortom, je moet gewoon duidelijk zijn, harde afspraken maken, maar mensen wel de kans geven om hun fouten goed te maken. Ik geloof best dat meneer het geld namelijk niet had, vandaar ook de 3 kansen en 2 weken die ik hem gegeven. Maar met de mentaliteit van vele op dit forum had ik nu mijn geld nog niet terug gehad, aangezien je van een kale kip niet kan plukken 8)7
Cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Karf schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 22:23:
[...]

Nou, een aangetekende brief sturen kost echt geen 80 euro hoor. Advies inwinnen bij een rechtswinkel is verder gratis. Heb je mijn post uberhaupt gelezen?
Een aangetekende brief niet, de rechtsgang wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karf
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-10 10:07
Brazos schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:46:
[...]

Een aangetekende brief niet, de rechtsgang wel.
Ja, dus? Volgens mij spoor ik aan op een buitengerechtelijke afdoening, dus roepen dat de griffiekosten ±80 euro zijn is verre van relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Karf schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:53:
[...]

Ja, dus? Volgens mij spoor ik aan op een buitengerechtelijke afdoening, dus roepen dat de griffiekosten ±80 euro zijn is verre van relevant.
Een buitengerechtelijke afdoening die al is geaccepteerd door de verkoper, maar die de koper niet aandurft.

Je bereikt dus niets extra met die brief, behalve aan de eisen voldoen voor de rechtsgang. Je moet dan ook bereid zijn de stap eventueel te nemen wanneer hij besluit helemaal geen geld over te maken, en de monitor gewoon weer te koop zet.
**.

Ja dat zal allemaal wel.
1). Stuur de monitor maar retour
2). Zodra ik hem weer binnen heb maak ik je geld over en niets andersom.

Wat een gezeur is dit aan het worden.
Mooi dat je de verzendkosten betaald, maar lijkt me niet meer dan billijk.

Wacht je reactie af.
Ik ontvang meer mail dus geef me af en toe wat bedenktijd.
Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Brazos schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Die griffiekosten bedragen 77 Euro, aangetekende brief erbij nog eens een paar Euro.
Jij hebt zeker nooit gedagvaard? Een dagvaarding kan alleen worden uitgebracht door een gerechtsdeurwaarder, wat ook weer ruim 90 euro kost (wel opletten, sommige kantoren rekenen 'dossierkosten' terwijl je helemaal niet om een dossier vraagt). Mocht je een klein foutje in de dagvaarding hebben staan, kan dat tot gevolg hebben dat je niet ontvankelijk bent, of dat je niet alle kosten van de procedure krijgt vergoed. Een alternatief is de eKantonrechter, dan hoef je niet te dagvaarden maar daaraan moet de verweerder meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

*knip* hou er rekening mee dat ook een rechter gaat kijken wat de noodzaak is omtrent het doel en het geschut wat er voor ingezet zal worden.

De onderzoeksplicht ligt bij de koper, dus het op laten sturen is de mindere in deze optie omdat je dan zelf er voor moet zorgen dat je het gekochte weer terug moet sturen bij een verkeerde levering. Die kosten zijn logischerwijs niet verhaalbaar. Je zou het in persoon moeten kunnen bekijken of de koop niet aangaan.

Dan geeft de verkoper eindelijk toe dat je het terug kan sturen en dat jij je geld terug krijgt. Ga je zeggen dat je het niet doet ivm de angst dat jij je geld niet terug krijgt. Dit terwijl dit een mooie optie is om en je monitor aangetekend (of verzekerd met ontvangstbevestiging) retour te sturen en je heb meteen het adres voor wanneer het mis gaat.

*knip* laat dit soort meningen maar achterwege.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 28-10-2014 02:14 ]

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Niet iedereen kan zo laconiek doen over 160 Euro. Het is niet alsof heel Nederland zwemt in het geld, en dat wel even aftikt als "ach pech gehad". Als je op zijn profiel kijkt zie je ook dat hij student is, die leven over het algemeen niet van 2000+ bruto per maand hoor, en dan is dit een groot bedrag.

Bovendien is dit geen zaken doen, het hoeft ook niet altijd financieel gemotiveerd te zijn om je recht te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 28-10-2014 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sowieso, als de verkoper zegt een Dell U nogwat met 1200p te verkopen, en hij stuurt een Dell P 1080p, ligt het dan aan de koper of verkoper dat de koper teleurgesteld is?

En zoals ik volgens mij al eerder gezegd heb in dit topic: juist omdat zo'n beetje iedereen zegt "ach, voor dit geld ga ik geen moeite doen" zijn er zoveel oplichters overal, het is echt een waardeloze mentaliteit.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
*knip* plaats svp een TR ipv in te gaan op slechte posts

[ Voor 87% gewijzigd door gambieter op 28-10-2014 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Kan het dumpen van de meningen over de handelswijze van de TS of de verkoper nu eens ophouden, zodat volgende posts bedoeld zijn om de TS te helpen? Volgende off-topic posts gaan gewoon linea recta foetsie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De goedkoopste optie is monitor doorverkopen en dan vriendelijk verzoeken bij verkoper om verschil te vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
Barrycade schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 23:08:
[...]

Door het woordje Marktplaats? Voor de rest slaat het als een tang op een varken. 8)7
Het tweede van de drie oplichtingsvoorbeelden genoemd bij de NOS is anders exact wat er gebeurd is bij TS. Beetje rare reactie dus.

Edit: TS, als je tijd hebt en het leuk vindt kun je naar de kantonrechter stappen. Kost je wel wat uitzoekwerk om een dagvaarding te schrijven, maar de procedure zelf is vrij simpel. Bovendien krijg je deurwaarderskosten en griffiegeld terug bij een veroordeling van de verkoper. Als je dit niet van plan bent zul je helaas je verlies moeten nemen door ofwel de monitor terug te sturen naar de verkoper (en hopen dat hij de aanschaf minus 1 of 2x verzendkosten terugbetaald) ofwel de monitor door te verkopen aan een ander.

[ Voor 43% gewijzigd door Lan Mandragoran op 28-10-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
invoil schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:19:
Lastige situatie, ik heb het persoonlijk helaas ook meegemaakt! Nu had ik het geluk dat ik een adres van de desbetreffende meneer had, ik heb hem direct gemaild dat ik wel even langs zou komen (was duurder aan diesel dan het product zelf,maar het gaat mij om het principe) om de spullen terug te brengen, of hij me een tijdstip kon geven aangezien ik het voor hem erg onprettig vond als ik onverwacht op de stoep zou staan.

Ik ben toen met een vriend van me langsgaan bleek behoorlijk ongure buurt. Maar gelukkig ben ik alleen bang voor mijn eigen moeder :*) Meneer wilde niet betalen (had geen geld schuldsanering blablabla) heb de spullen daar neer gezet en waar die bij stond zeer vriendelijk gevraagd om mij een mailtje te sturen: " dat ik de spullen bij hem had afgegeven en ik mijn geld niet terug heb ontvangen". Waarbij hij daarna beloofde dat die het geld 2 dagen later zou overmaken.

Helaas 2 dagen later niks op mijn rekening, meneer nog maar es gebeld! Bla bla verhaal dat ik achteraan in de rij van schuldeisers kon aansluiten. Ik heb hem toen 2 weken gegeven en dan zou ik weer bij hem op de stoep staan, en als die dan het geld niet had zou ik ter plaatse de politie bellen.

2 weken later, na het fitnessen met wat trainingsmaatjes ;) even langs gereden, en warempel meneer stond buiten met het geld voordat ik op de deurbel geduwd had.

Kortom, je moet gewoon duidelijk zijn, harde afspraken maken, maar mensen wel de kans geven om hun fouten goed te maken. Ik geloof best dat meneer het geld namelijk niet had, vandaar ook de 3 kansen en 2 weken die ik hem gegeven. Maar met de mentaliteit van vele op dit forum had ik nu mijn geld nog niet terug gehad, aangezien je van een kale kip niet kan plukken 8)7
Cool story bro.... Totdat je de verkeerde tegen komt. Ken een aantal oplichters die, wanneer je zo iets bij hen flikt, heel anders reageren. Het soort type wat dezelfde avond nog bij jou op de stoep staan. En die komen ook niet alleen.

Langs gaan en verhaal halen is 1 van de domste dingen die je kunt doen. Je weet nooit met wie je te maken hebt en hoe diegene reageert.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:57:
[...]
Bovendien krijg je deurwaarderskosten en griffiegeld terug bij een veroordeling van de verkoper.
Lang niet altijd, soms gedeeltelijk, bovendien moet de rechter daar apart een uitspraak over doen.

Aangezien de verkoper al aanbiedt de monitor weer terug te nemen verwacht ik niet dat de rechter de kosten naar de verkoper verplaatst.
ChojinZ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:41:
Cool story bro.... Totdat je de verkeerde tegen komt. Ken een aantal oplichters die, wanneer je zo iets bij hen flikt, heel anders reageren. Het soort type wat dezelfde avond nog bij jou op de stoep staan. En die komen ook niet alleen.

Langs gaan en verhaal halen is 1 van de domste dingen die je kunt doen. Je weet nooit met wie je te maken hebt en hoe diegene reageert.
Klopt, maar het hangt ook van de situatie af. Wacht maar tot ze iets van je stelen en dat op Marktplaats zetten. Dan maakt dat echt niets uit.

Maar goed diefstal maakt het wat persoonlijker, zo ook de reactie. Dit is van een wat ander kaliber.

[ Voor 44% gewijzigd door Brazos op 28-10-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Brazos schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:47:
[...]

Lang niet altijd, soms gedeeltelijk, bovendien moet de rechter daar apart een uitspraak over doen.

Aangezien de verkoper al aanbiedt de monitor weer terug te nemen verwacht ik niet dat de rechter de kosten naar de verkoper verplaatst.
Een gedeeltelijke proceskostenveroordeling is inderdaad ook mogelijk. Dit zou zomaar kunnen als TS besluit de monitor niet terug te sturen (en de verkoper het geld dus houdt). Als TS de monitor terugstuurt en de verkoper weigert het geld over te maken, dan is een volledige proceskostenvergoeding wel zeer waarschijnlijk.

Dat een rechter daar een aparte uitspraak over zou moeten doen klopt echter niet. Je vordert toch gewoon nakoming/ontbinding in combinatie met een proceskostenveroordeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:08:
Dat een rechter daar een aparte uitspraak over zou moeten doen klopt echter niet. Je vordert toch gewoon nakoming/ontbinding in combinatie met een proceskostenveroordeling?
Dat klopt, maar dat betekent niet dat de kantonrechter die vordering ook inwilligt.

Het kan zijn dat hij ontbinding eist, maar niet de proceskosten toewijst aan de gedaagde. Of gedeeltelijk dus.

In het geval dat hij de monitor opstuurt, en het geld niet krijgt, lijkt het me wanneer de zaak correct wordt uitgevoerd, dat de gedaagde de kosten voor zijn rekening krijgt.

In de huidige situatie niet, omdat de verkoper al akkoord is met ontbinding.

Op dit moment heeft het absoluut geen nut om naar de rechter te stappen, gewoon de monitor opsturen, en als je dan het geld niet krijgt, dan naar de rechter stappen.

Mocht het zo ver komen, uit de taal die de verkoper uitslaat zal de rechter vrij makkelijk oordelen dat er geen tot weinig meewerking vanuit de verkoper uitgaat, en lijkt me dat hij de proceskosten voor zijn kiezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wel leuk dat na negen pagina's er echt niemand iets terug leest, en ts ook al een tijdje niet meer reageert.
En al 6 pagina's een echo zijn van de eerste drie pagina's.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:44
Dat is toch altijd zo bij dit soort topics. De eerste twee pagina's gaat het over wat TS had moeten doen en kan doen, daarna vullen de pagina's zich met geneuzel over hoe, wat en waarom vooral niet. TS is dan na pagina 2 al lang vertrokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Supertip schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:22:
Wel leuk dat na negen pagina's er echt niemand iets terug leest, en ts ook al een tijdje niet meer reageert.
En al 6 pagina's een echo zijn van de eerste drie pagina's.
Inderdaad jammer dat je zomaar iets roept zonder het te lezen.

Hij reageerde op 24 oktober op pagina 6 nog met een antwoord van de verkoper.

Waar deze reacties dus ook over gingen. Maar goed, dat had je geweten, als je eerst even had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 05:20
Nou, ik leef nog hoor, geen zorgen. Weekendje weg geweest. Moet toch kunnen lijkt me ;)

De verkoper heeft dus nu gezegd dat ik de monitor wel terug mag sturen. De pipo is alleen vergeten een adres te vermelden, dus dat heb ik maar eens opgevraagd.

Ik ga dus de monitor wel terug sturen. Ik heb dan immers zijn adres, dus mocht het alsnog mislukken kunnen we de beste man eens een bezoekje brengen. Aangifte doen en dergelijke kan altijd nog.

Voor een gang naar de rechter moet er wel wat meer op het spel staan wat mij betreft. De griffiekosten zijn al €77,- plus je moet het salaris van een gerechtsduurwaarder betalen om een dagvaarding te bezorgen. Dat loopt dus allemaal aardig in de kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Brazos schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:05:
[...]

Inderdaad jammer dat je zomaar iets roept zonder het te lezen.

Hij reageerde op 24 oktober op pagina 6 nog met een antwoord van de verkoper.

Waar deze reacties dus ook over gingen. Maar goed, dat had je geweten, als je eerst even had gelezen.
4,dagen geen reactie op een actief topic en het lezen is mij negen pagina's helemaal gelukt.
Je reactie zegt eigenlijk meer als genoeg :O

Maar ts gaat de monitor terug sturen , nu ben ik wel benieuwd of de verkoper hem aanneemt.
Ik heb ook zoiets meegemaakt en de post kwam het pakket netjes na twee weken bij mij aan de deur terug bezorgen.
Niet aangenomen bij deur , ook niet op het postkantoor, daar gaan je zuur verdiende centen.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maj-Maj
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 21:37
Knul schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:57:
Het maakt voor de TS niet uit of het bewust of onbewust gedaan is. Hij moet het gewoon gooien op dwaling (art. 6:228 BW
[...]

Zonder rechter gaat dit nogal lastig: waarom zou hij nu wel akkoord gaan?

Als de TS er echt serieus werk van wil maken moet hij een ingebrekestelling versturen. Dit doe je door een aangetekende brief te versturen waarin je een redelijke termijn stelt (bijvoorbeeld twee weken) om alsnog aan de overeenkomst te voldoen. De marktplaats man kan dan dus alsnog de juiste monitor leveren, of het geld terugstorten.

Doe je dit niet en je laat de zaak voorkomen (wat overigens prima kan bij de kantonrechter, daarover later meer) zal de rechter de zaak niet-ontvankelijk verklaren omdat de TS er niet alles van zijn kant aan gedaan heeft om de zaak op te lossen.

Overigens zal een beroep op dwaling (art. 6:228 BW) ook slagen. Zelfs als de marktplaats man niet wist dat het om een ander scherm ging, kan de koop nog ontbonden worden.

Anyway, gezien het hier om een bedrag van €160 gaat wordt het een procedure bij de kantonrechter, waarvoor geen advocaat nodig is. TS kan dus, na betalen van de griffiekosten, zelf procederen. Het Juridisch Loket kan je hier meer over vertellen.
Nogmaals: ontbinding kan ook zonder rechter. Ik twijfel of een officiële ingebrekestelling nodig is/was, omdat uit zijn reactie duidelijk was dat hij niet wilde meewerken, maar het zou voor de zekerheid geen overbodige luxe zijn geweest. Een ingebrekestelling hoeft overigens niet via een brief, maar via een mail mag ook als de ovk zelf elektronisch/via internet tot stand is gekomen (art. 6:267). Dwaling had inderdaad ook goed gekund, dan had je de ovk kunnen vernietigen i.p.v. ontbinden, wat voor het onderhavige geval niet tot een wezenlijk ander resultaat had geleid.

Maar goed, tot zover mijn juridische gelul. Ik ben blij om te horen dat partijen er zo goed als uit zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Vandaag eindelijk zijn adres gekregen, dus ik ga dit weekend de monitor opsturen. Het zal mij benieuwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:28
En dan hopen dat hij geen mail terugstuurt met:

Waar blijft die monitor (terwijl hij al ontvangen is)
Of nog erger:
Je zou de monitor retour sturen? En ik ontvang een baksteen!!!
Je kan fluiten naar je centen!

"plaatst nieuwe advertentie op MP"

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:22
Thalaron schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 04:54:
En dan hopen dat hij geen mail terugstuurt met:

Waar blijft die monitor (terwijl hij al ontvangen is)
Of nog erger:
Je zou de monitor retour sturen? En ik ontvang een baksteen!!!
Je kan fluiten naar je centen!

"plaatst nieuwe advertentie op MP"
Dus een filmpje van het inpakken, labelen etc maken plus foto's van de inhoud in de doos. Heb je altijd bewijs, voor wat het waard is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
steffeh schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:20:
[...]

Dus een filmpje van het inpakken, labelen etc maken plus foto's van de inhoud in de doos. Heb je altijd bewijs, voor wat het waard is natuurlijk.
En daarna de camera uitzetten en een steen in de doos doen. Dan moet je ook de hele weg naar het postkantoor blijven filmen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steffeh schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:20:
Dat is met kwade wil makkelijk te vervalsen natuurlijk. Zelfs een bepaald gewicht valt makkelijk te falsificeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 19:35
Ravocs schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:58:
Vandaag eindelijk zijn adres gekregen, dus ik ga dit weekend de monitor opsturen. Het zal mij benieuwen!
Spring in de auto en ga je geld halen. Kans dat je anders geld terugziet is klein.. Straks krijg je een foto van een beschadigde monitor en een verwijt dat het niet goed is ingepakt. En dan kun je fluiten naar je geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:40
migchiell schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:38:
Het is oplichting als hij je bewust een verkeerde monitor heeft verkocht.

"...met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen..."

Voor oplichting zul je dus hard moeten maken dat hij het expres deed. Anders is er geen sprake van oplichting maar van non-conformiteit, wat betekent dat je niet hebt gekregen wat je hebt gekocht. In dat geval is de koop ongeldig en zou je je geld terug moeten krijgen, mits je natuurlijk ook de monitor retour stuurt.

Zie ook hier

http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/17.html
Dan is er sprake van dwaling denk ik.

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
jantje112 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:31:
[...]

Spring in de auto en ga je geld halen. Kans dat je anders geld terugziet is klein.. Straks krijg je een foto van een beschadigde monitor en een verwijt dat het niet goed is ingepakt. En dan kun je fluiten naar je geld
Dit ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
Lan Mandragoran schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:08:
Een gedeeltelijke proceskostenveroordeling is inderdaad ook mogelijk. Dit zou zomaar kunnen als TS besluit de monitor niet terug te sturen (en de verkoper het geld dus houdt). Als TS de monitor terugstuurt en de verkoper weigert het geld over te maken, dan is een volledige proceskostenvergoeding wel zeer waarschijnlijk.

De partij die verliest wordt veroordeeld in de kosten. Soms worden de kosten gecompenseerd in de zin dat iedereen zijn eigen kosten moet dragen. Daar moet de rechter wel aanleiding toe hebben. De koper zijn verplichting opschorten en daarbij een beroep doen op art. 6:263 en art. 7:29 BW. Ik heb geen aanleiding om te vermoeden dat de proceskosten gecompenseerd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
alfatrion schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:55:
[...]
Ik heb geen aanleiding om te vermoeden dat de proceskosten gecompenseerd zullen worden.
Het is toch overduidelijk de fout van de verkoper? Als je hiervoor al je proceskosten niet terugkrijgt dan is de rechtspraak in NL echt een wassen neus.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 12:57
Ludewig schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

Het is toch overduidelijk de fout van de verkoper? Als je hiervoor al je proceskosten niet terugkrijgt dan is de rechtspraak in NL echt een wassen neus.
alfatrion schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

... Soms worden de kosten gecompenseerd in de zin dat iedereen zijn eigen kosten moet dragen. ...
Zoals ik het lees wordt de term 'gecompenseerd' hier gebruikt om aan te geven dat de kosten niet gecompenseerd moeten worden door de verliezende partij.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Tribledragon schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:34:
[...]

Sorry,

Maar zolang ze nog in een beginfase zitten van het probleem is hier in mijn ogen ! geen sprake van oplichting. Alleen een verschil van mening hoe iets opgelost moet worden.

Maar altijd een goed idee om degene waarmee je in onderhandeling bent een oplichter te noemen, Ik ben er van overtuigd dat dit inderdaad een constructieve bijdrage levert aan de hele discussie en zeker te weten aan een goede oplossing voor het probleem
daar kun je wel sarcastisch gaan lopen doen, maar
hij heeft een product verkocht en niet geleverd wat hij verkocht heeft, vervolgens zeg hij, tja euh ik weet het ook niet - probeer maar aan iemand anders te verkopen ... dat heet duidelijk oplichting.. hij is er zich van bewust en begint nu met smoesjes om onder zijn verantwoordelijkheid uit te komen...

laten we het nu even anders doen het is geen beeldscherm van 100 euro maar een auto van 5 duizend...

ja ons bedrijf deelde de ex leasbakken uit en ik liet je betalen voor een mercedes en nu blijkt het een volkswagen polo... maar ik ben geen winkel dus.. tja euh zet maar op marktplaats je krijgt het huis wel weer verkocht... (ook al is het dan voor een paar duizendjes minder dan je mij betaald hebt....

omdat het maar 6 tientjes zijn is hij ineens geen oplichter? - lijkt me sterk...

misschien heb je gelijk dat het benoemen in beginsel niet handig is maar dat maakt het nog niet onwaar...

mijn reactie zou ook gewoon zijn, sorry ik vind het heel vervelend voor je dat je die fout gemaakt hebt, maar jij hebt die fout gemaakt en mij x scherm verkocht dus jij zult moeten zorgen dat ik hem krijg of dat je de koop ongedaan maakt... anders vrees ik dat we het probleem anders moeten oplossen en dat ik aangifte moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 14:12
@TS: Noteer sowieso het serienummer en service tag. Als hij dan beweert de monitor niet ontvangen te hebben en hem daarna vrolijk weer op mp zet, heb je in ieder geval bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:58
Ravocs schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:45:
Nou, ik leef nog hoor, geen zorgen. Weekendje weg geweest. Moet toch kunnen lijkt me ;)

De verkoper heeft dus nu gezegd dat ik de monitor wel terug mag sturen. De pipo is alleen vergeten een adres te vermelden, dus dat heb ik maar eens opgevraagd.

Ik ga dus de monitor wel terug sturen. Ik heb dan immers zijn adres, dus mocht het alsnog mislukken kunnen we de beste man eens een bezoekje brengen. Aangifte doen en dergelijke kan altijd nog.

Voor een gang naar de rechter moet er wel wat meer op het spel staan wat mij betreft. De griffiekosten zijn al €77,- plus je moet het salaris van een gerechtsduurwaarder betalen om een dagvaarding te bezorgen. Dat loopt dus allemaal aardig in de kosten...
Is het niet wellicht een idee om de monitor zelf te gaan brengen, indien hij niet te ver weg woont? Kan me voorstellen dat dat niet veel duurder is dan verzending, en je hebt gelijk bewijs dat de monitor in goede staat afgeleverd is. Wellicht dat hij ter plekke het geld meegeeft en is het opgelost. Ik denk dat het persoonlijk langsbrengen indruk maakt en hij eerder overstag gaat om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
segil schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 16:47:
[...]

Is het niet wellicht een idee om de monitor zelf te gaan brengen, indien hij niet te ver weg woont? Kan me voorstellen dat dat niet veel duurder is dan verzending, en je hebt gelijk bewijs dat de monitor in goede staat afgeleverd is. Wellicht dat hij ter plekke het geld meegeeft en is het opgelost. Ik denk dat het persoonlijk langsbrengen indruk maakt en hij eerder overstag gaat om mee te werken.
Ja, gezien de historie zou ik de beste man echt niet op zijn woord gaan geloven dat hij je geld terug geeft. Een "beschadiging" is zo opgelopen of hij verzint wel een andere smoes.
Maar goed, ik ben dan ook niet gezegend met een grote hoeveelheid vertrouwen in de medemens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Laatst online: 09:59

LankHoar

Langharig tuig

[qoute]Is het niet wellicht een idee om de monitor zelf te gaan brengen, indien hij niet te ver weg woont? Kan me voorstellen dat dat niet veel duurder is dan verzending, en je hebt gelijk bewijs dat de monitor in goede staat afgeleverd is. Wellicht dat hij ter plekke het geld meegeeft en is het opgelost. Ik denk dat het persoonlijk langsbrengen indruk maakt en hij eerder overstag gaat om mee te werken.[/quote]

Ik heb het verhaal zo even doorgelezen, en denk toch dat dit het beste is dat je kunt doen. Je kunt denken 'ik heb toch zijn adres, kan altijd nog langsgaan', maar op dat moment is het al veel gecompliceerder. Hij heeft de monitor bijvoorbeeld nooit gekregen, of inderdaad met schade zoals Fly-guy ook zegt. Op het moment dat jij hem in je handen hebt, weet je zeker dat je het geld terug krijgt. Bij versturen zul je dat nooit zijn, en leg je de verantwoordelijkheid te veel bij hem.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
ruurd v. schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:29:
Zoals ik het lees wordt de term 'gecompenseerd' hier gebruikt om aan te geven dat de kosten niet gecompenseerd moeten worden door de verliezende partij.. :)
Er is dan geen verliezende partij. En proceskosten worden beiden partijen gemaakt.
Ludewig schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:08:
Het hangt af van wat TS allemaal gaat vorderen, maar in principe krijgt hij deze kosten ook terug. De kosten voor vertegenwoordiging worden volgens het liquidatietarief vastgesteld en daardoor maar gedeeltelijk terug betalen.

[ Voor 41% gewijzigd door alfatrion op 31-10-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ravocs schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:58:
Succes! Hopelijk komt alles goed!
offtopic:
Anders staan er hier wel +- 75 mensen om je te helpen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 31-10-2014 18:16 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Update:Pakket verstuurd, wordt dinsdag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gewoon of aangetekend?
Nog foto of film van het inpakken gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Aangetekend, om verhalen als "hij is kapot aangekomen!" te voorkomen ;)

Wat foto's van het inpakken en foto van het resultaat gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:49
Ravocs schreef op maandag 03 november 2014 @ 09:42:
Aangetekend, om verhalen als "hij is kapot aangekomen!" te voorkomen ;)
:? Want aangetekend betekent dat de inhoud per definitie goed is?
Wat foto's van het inpakken en foto van het resultaat gemaakt
Plus constant gefilmt vanaf dat moment tot overhandiging bij de post? Anders zegt dat uiteraard ook nul :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:25:
[...]

:? Want aangetekend betekent dat de inhoud per definitie goed is?

[...]

Plus constant gefilmt vanaf dat moment tot overhandiging bij de post? Anders zegt dat uiteraard ook nul :)
Je weet toch dat als je iets aangetekend verstuurt, het op een fluwelen kussentje bezorgd wordt?
Ik snap het ook niet, aangetekend is handig om aan te tonen dat iemand het ontvangen heeft, maar voor de rest zegt het niets, evenals het filmen.
Ik hoop dat hij zijn geld alsnog terug krijgt, maar hij geeft de verkoper wel heel veel mogelijkheden om onder (volledige) betaling uit te komen. En dat in combinatie met het gedrag van de verkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 22:46

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mocht het dan beschadigd zijn is het voor een fatsoenlijk bedrag verzekerd, bovendien weet je ook of het ontvangen is.

Voorkomt een hoop narigheid ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Aangetekend verzend = verzekerd t/m 500 euro. Omdat ik het pakketje fatsoenlijk heb verstuurd, zou PostNL dan de schade moeten vergoeden als het kapot aankomt.

@Fly-guy en dergelijke. Ik vind het mooi dat je meedenkt, maar doe nou niet alsof IK gek ben. De verkoper zit fout, ik niet. Ik doe alleen mijn best om het weer netjes op te lossen. Als het aan een paar mensen hier had gelegen had ik (om een of andere rare reden) zijn werkgever er bij betrokken, 14 rechtzaken aangespand en met een sloophamer zijn voorgevel verbouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zorg voor foto's en video's van het werkende apparaat en hoe het ingepakt is!
Zet het verzendlabel en andere relevante printouts er bij op de foto.
Desnoods wat prints van emailverkeer er bij op de foto (monitor + printouts).

Dat is dan bewijs dat het ding goed werkend jouw huis heeft verlaten, mocht er gezeik komen.

edit: nevermind, niet goed gelezen

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 03-11-2014 10:58 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Ravocs schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:51:
Aangetekend verzend = verzekerd t/m 500 euro. Omdat ik het pakketje fatsoenlijk heb verstuurd, zou PostNL dan de schade moeten vergoeden als het kapot aankomt.
Je hebt het aankoop-bonnetje nog van het scherm ?
Als het kapot aankomt moet je bewijzen wat de waarde was en aantonen dat het artikel ook daadwerkelijk aangeschaft is, anders krijg je noppes, nada, nul van PostNL, ik spreek uit eigen ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Laatst online: 30-09 21:39
Maar de waarde van het verzonden product is toch juist het probleem... ook al is hij voor jou 160 euro waard en ga je dat er (hopelijk) ook voor terugkrijgen, het is dan altijd nog de vraag wat PostNL van de waarde vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Nogmaals de waarde wordt bepaalt door het aankoopbonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online

@Fly-guy en dergelijke. Ik vind het mooi dat je meedenkt, maar doe nou niet alsof IK gek ben. De verkoper zit fout, ik niet. Ik doe alleen mijn best om het weer netjes op te lossen. Als het aan een paar mensen hier had gelegen had ik (om een of andere rare reden) zijn werkgever er bij betrokken, 14 rechtzaken aangespand en met een sloophamer zijn voorgevel verbouwd...
Ik zeg ook niet dat jij gek of fout bent, ik zeg wel dat jij, naar mijn mening, te naïef omgaat met deze zaak.
Jij zegt aangetekend is verzekerd. Een kleine zoektocht op dit forum geeft al aan dat je daar vaak weinig tot niets aan hebt. Wat als er een barst in het scherm zit, is dat veroorzaakt door de post, of door jou? Met andere woorden, al een discussie punt v.w.b. vergoeding vanuit postnl.
Daarnaast is er een topic waarbij postnl bij een schadegeval aan een macbook wel verantwoordelijkheid erkent, maar niets uitkeert vanwege een kromme dagwaarde redenatie. Discussie puntje twee.
Dan heb je alles gefilmd of gefotografeerd, maar dat zegt natuurlijk helemaal niets, zal geen bewijs zijn mocht je problemen krijgen met postnl. Ik kan ook wel filmen dat ik een puntgaaf product in een doos stop, maar dat zegt niets over de uiteindelijke verzending. Punt nummer drie.

En dat is alleen nog maar gedoe met postnl. De verkoper, wiens gedrag op zijn minst gezegd minder netjes is, kan, door de manier waarop jij het afhandelt, op meerdere manieren verdomd lastig gaan doen en jou zo naar postnl verwijzen zodat hij geen geld terug hoeft te geven.
Zeggen dat het scherm kapot is, mag jij uitzoeken met postnl. Zeggen dat het nooit is aangekomen (er zijn genoeg gevallen waarbij de bezorger minder nauwkeurig is met wie het pakket aanneemt) mag jij uitzoeken met postnl.

Ik hoop echt van harte dat het allemaal goed komt en dat mijn inschatting van de verkoper te negatief is, maar ik had persoonlijk het scherm teruggebracht in plaats van extra potentiële problemen te introduceren. En dat heeft niets te maken met hamers, werkgevers of rechtbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toeschouwer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-10-2022
Die 500 euro van postnl is gebaseerd op vermissing.
ik weet uit ervaring dat ze heel moeilijk doen als een splinternieuw artikel defect is door het verkeerd handelen van het pakket; laat staan een gebruikt 2e hands artikel.

Is zeer gevoelig voor fraude. Succes ermee.

Hoop dat je je les heb geleerd. Volgende keer het ding zelf ophalen a contant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Heb je überhaupt stilgestaan bij de mogelijkheid dat het zelf langs komen brengen van de monitor misschien niet mogelijk was voor TS? Wat een belerende mensen hier, net of TS schuldig is aan deze hele toestand. neem aan dat TS zelf ook wel weet dat hij een risico neemt door het te verzenden. We gaan het zien hoe de verkoper reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:28
toeschouwer schreef op maandag 03 november 2014 @ 13:40:
Die 500 euro van postnl is gebaseerd op vermissing.
ik weet uit ervaring dat ze heel moeilijk doen als een splinternieuw artikel defect is door het verkeerd handelen van het pakket; laat staan een gebruikt 2e hands artikel.

Is zeer gevoelig voor fraude. Succes ermee.

Hoop dat je je les heb geleerd. Volgende keer het ding zelf ophalen a contant.
Grappig dat je zelf iets te koop zet met verzenden.... :+

/Ontopic

Nou TS, ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Houd ons maar op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Lan Mandragoran schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:08:
[...]

Heb je überhaupt stilgestaan bij de mogelijkheid dat het zelf langs komen brengen van de monitor misschien niet mogelijk was voor TS? Wat een belerende mensen hier, net of TS schuldig is aan deze hele toestand. neem aan dat TS zelf ook wel weet dat hij een risico neemt door het te verzenden. We gaan het zien hoe de verkoper reageert.
Bedankt, helemaal mee eens. Geen auto + geen OV = moeilijk ophalen. Ik word hier echt een beetje kwaad van. "ik hoop dat je je les hebt geleerd". Gloeiende gloeiende, ik hoop de de verkóper zijn les heeft geleerd. Het is blijkbaar volkomen normaal om verkeerde/kapotte/incomplete producten te leveren? Dan is het nog m'n eigen schuld ook omdat ik er niet zelf ben heen gegaan. Wat een onzin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lan Mandragoran schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:08:
[...]

Najaa, van jouw kant natuurlijk ook ;)
Menigeen heeft familie of vrienden die best wel even willen rijden voor zo'n zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ravocs schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:13:
[...]
Dan is het nog m'n eigen schuld ook omdat ik er niet zelf ben heen gegaan. Wat een onzin!
Niemand zegt dat het jou schuld is, echter als jij advies vraagt en velen geven jou het advies het niet zo maar terug te sturen, maar zelf terug te brengen, moet je niet gaan briesen als men het uiteindelijk niet eens is met hoe jij het denkt op te lossen.
Daarnaast baseer jij jouw oplossing op de verkeerde overtuigingen (aangetekend voegt praktisch niets toe en filmen is helemaal ridicuul) en heb je nooit kenbaar gemaakt dat zelf brengen echt niet mogelijk is.

Als je advies vraagt, moet je niet raar opkijken als er gereageerd wordt als je dat advies niet opvolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Fly-guy schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:49:
[...]

Niemand zegt dat het jou schuld is, echter als jij advies vraagt en velen geven jou het advies het niet zo maar terug te sturen, maar zelf terug te brengen, moet je niet gaan briesen als men het uiteindelijk niet eens is met hoe jij het denkt op te lossen.

Als je advies vraagt, moet je niet raar opkijken als er gereageerd wordt als je dat advies niet opvolgt.
Er is een verschil tussen advies geven, en achteraf gaan lopen zeuren over hoe dom het wel niet is dat TS het advies van sommigen niet heeft opgevolgd. Dat laatste voegt helemaal niets toe namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Lan Mandragoran schreef op maandag 03 november 2014 @ 16:05:
[...]

Er is een verschil tussen advies geven, en achteraf gaan lopen zeuren over hoe dom het wel niet is dat TS het advies van sommigen niet heeft opgevolgd. Dat laatste voegt helemaal niets toe namelijk.
Het enige wat nog gezegd wordt nadat hij gemeld heeft de monitor terug gestuurd te hebben, is dat zijn "vangnetten" (aangetekend en foto's), minder solide zijn dan hij denkt.
Noem het zeuren, ik noem het tips geven voor de volgende keer. En dat voegt hopelijk wel wat toe. Misschien niet voor hem, dan wel voor anderen aangezien die mythes nog bij velen hangen.

Lopen klagen dat iedereen "tegen" je is en jou de schuld geven, terwijl de meesten het goed bedoelden, dat voegt weinig toe.

Maar goed, we zien wel of de verkoper dit keer wel doet wat hij zou moeten doen (geld terug) of dat hij de zaak verder bemoeilijkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Na het mailtje met de T&T code:
Dik in orde 👍
Ik zie hem wel verschijnen, jij succes met het vinden van een andere.

Grt
Gisteravond:
**

Hij is binnen bedankt, volgende week kan ik je het geld weer terug storten.
Dus geen paniek het komt goed maar moet even mijn salaris afwachten.

Grt
**
We zullen het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Ravocs schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:50:
Na het mailtje met de T&T code:

[...]

Gisteravond:

[...]

We zullen het zien!
Hij kan hem toch te koop zetten? Hij had hem toch zo verkocht voor 160 euro. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

wie krijgt er nou betaald in de 2e week..... (als je per week krijgt, dan krijg je deze week ook geld)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:27
Ik vind het ook wel een beetje dubieus dat hij wel meerdere monitoren aan het verkopen is/was, maar blijkbaar niet genoeg geld over heeft om zo'n bedrag meteen over te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:01
paQ schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:03:
wie krijgt er nou betaald in de 2e week..... (als je per week krijgt, dan krijg je deze week ook geld)
Oproepkrachten en stagiaires krijgen hier ook meestal de tweede week van de maand betaald (8ste of 9de dag over het algemeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Niet elk bedrijf betaalt in de laatste of eerste week van de maand. Sommige bedrijven betalen per 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:45
Ik :)
Bij het overgaan naar een nieuw contract wordt het wel het einde van de maand, maar ik krijg al een jaar halverwege de maand betaald.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zo vreemd is dat niet. Mijn salaris is gegarandeerd iedere 15e van de maand binnen. Ik krijg twee weken vooruit betaald.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Ik vind het ook een raar verhaal. Wie kan er nu niet ergens 150 euro vandaan trekken? Tuurlijk heb je als student wel eens met tientjes geleefd, maar als ~30er niet meer lijkt me..

Maar we weten het niet, het kan getuige bovenstaande berichten wel, dus we zullen het zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravocs schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:43:
Ik vind het ook een raar verhaal. Wie kan er nu niet ergens 150 euro vandaan trekken? Tuurlijk heb je als student wel eens met tientjes geleefd, maar als ~30er niet meer lijkt me..
Er zijn genoeg mensen die goed moeten opletten wat ze doen - niet iedereen zit in de ruime salarisschalen die mensen op tweakers gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Dat is ook waar. En het is beter dan 'hij is stuk aangekomen'. Voorlopig ben ik dus optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
Ravocs schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:05:
Dat is ook waar. En het is beter dan 'hij is stuk aangekomen'. Voorlopig ben ik dus optimistisch.
Zo is het, hoop verloren, alles verloren.

Toch een heel vervelende kwestie, met een langdradig einde.

Als hij nu toch eerst melde voordat je hem opstuurde dat hij wegens geldgebrek halverwege de maand pas terug kon betalen, was wel zo netjes geweest.

Maar ik denk nog steeds dat de verkoper een puber is met veel lef en weinig fatsoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Supertip schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:42:
[...]

Maar ik denk nog steeds dat de verkoper een puber is met veel lef en weinig fatsoen..
Tja, dat zullen we wellicht nooit ervaren of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Blijkbaar zat mensen die de 15e krijgen betaald 8)7
Weer wat geleerd :)

Maar hoe dan ook... ik zou me intussen wel opvreten over hoe lang en moeizaam het allemaal loopt, maar denk toch dat dit de weg van de minste weerstand is.
Stel je voor dat je op hoge poten was teruggegaan met het ding... dan duw je die monitor in zijn handen, en dan zegt ie " nouja vooruit... ik heb alleen geen geld, dus je moet tot 15 nov wachten"
Nu heb je nog soort van bewijs van verzenden en zelfs een bevestiging en schuldbeketenis! (voor wat het waard blijkt te zijn dan straks...)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik zelf krijg elke 4 weken betaald. Dat was in mijn geval gisteren voor periode 11. Dus tsja...
Uitzendkrachten bij ons krijgen iedere week uitbetaald op vrijdag. dusjeh, zou zomaar kunnen natuurlijk

Al is het natuurlijk wel jammer dat hij het inderdaad niet vooraf aangegeven heeft..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Ik ben wel benieuwd onder welk typekenmerk hij de monitor straks weer in de verkoop zet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:49
Lan Mandragoran schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:57:
Ik ben wel benieuwd onder welk typekenmerk hij de monitor straks weer in de verkoop zet :p
Ik denk 3008. En als de koper dan moppert gewoon de standaard reply "had je kunnen weten, succes!" :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 15:20
En, al iets meer bekend?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Ik zou volgens hem geld morgen op mijn rekening moeten hebben... Morgen meer dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Spannend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
@Ravocs Heb je je geld al op de rekening staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Gisteravond dit mailtje ontvangen:
Goedenavond **,

Ik heb net €.150.- teruggestort op jou rekening. NL** Jammer dat het zo is gelopen maar mooi dat we er samen toch zijn uitgekomen. En succes verder met je zoektocht naar de juiste 24" monitor.

Grtjes **
Net nog even gechecked, maar nog niets ontvangen. Kan zijn dat de banken nog even de overboekingen moeten verwerken (absurd systeem trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14

Satom

Verzamel ervaringen

Meestal na 10 uur pas. Tenminste bij mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

of een paar dagen in het ergste geval (ING postbanknr > Rabo is nogal rampzalig)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vaak is het als je dezelfde bank hebt dan het je het vrijwel gelijk, mocht je een andere bank hebben duurt het een dag. Dan heb je het vaak aan het einde van de middag wel op je rekening staan.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Nou, het is goed gekomen: ik heb €150 terug ontvangen. Enige schade geleden is dus veel gedoe + €8,30 verzendkosten. Valt dus mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Gelukkig, had ik niet verwacht ;) nu inderdaad weer op zoek naar de juiste monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Dat is mazzel!
Ik heb laatst een verkeerd type 3D bril opgestuurd gekregen via Marktplaats. Was gelukkig niet erg duur, maar toch!
Verkoper ontkende het gewoon en gaf mij de schuld dat ik het ding wel kapot gemaakt zou hebben aangezien het niet werkte op mijn TV... Nee - het werkte niet omdat het een compleet verkeerd model is!

Maar helaas, heb je juridisch geen poot om op te staan. Koop je iets via Marktplaats op afstand dan voldoe je niet aan de zogenaamde onderzoeksplicht. En daarom heb je geen enkel recht op klagen. Als de verkoper voet bij stuk houdt kun je niks en ben je het geld gewoon kwijt! Zelfs al zou je in plaats van bv. een beeldscherm een baksteen ontvangen... (Ja echt! Heb het door een jurist laten uitzoeken!).
Dus via een veilinbgsite iets op afstand kopen is gewoonweg een risico dat je neemt.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

kazz1980 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:18:
Maar helaas, heb je juridisch geen poot om op te staan. Koop je iets via Marktplaats op afstand dan voldoe je niet aan de zogenaamde onderzoeksplicht. En daarom heb je geen enkel recht op klagen.
Heb je hier bronnen voor? Dit lijkt me namelijk heel erg sterk. Je hebt een koopovereenkomst, dat wat in die overeenkomst staat (het versturen van het afgesproken product) is daarin gewoon een verplichting. Dit staat los van de onderzoeksplicht.

Maar of de onderzoeksplicht geldt lijkt (let op: niet zeker) mij ook een kwestie van hoe de koop verloopt. Als je expliciete vragen stelt over het product mag je er toch wel vanuit gaan dat het antwoord klopt? Anders mag kan de verkoper, ondanks zijn beschrijving en antwoorden, gewoon een baksteen opsturen.

Het is meer dat het veel te veel gedoe is om je recht te halen, zeker voor een product/bedrag dat nét niet de moeite waard is. :P

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 18-11-2014 17:40 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Dat is mazzel!
Ik heb laatst een verkeerd type 3D bril opgestuurd gekregen via Marktplaats. Was gelukkig niet erg duur, maar toch!
Verkoper ontkende het gewoon en gaf mij de schuld dat ik het ding wel kapot gemaakt zou hebben aangezien het niet werkte op mijn TV... Nee - het werkte niet omdat het een compleet verkeerd model is!

Maar helaas, heb je juridisch geen poot om op te staan. Koop je iets via Marktplaats op afstand dan voldoe je niet aan de zogenaamde onderzoeksplicht. En daarom heb je geen enkel recht op klagen. Als de verkoper voet bij stuk houdt kun je niks en ben je het geld gewoon kwijt! Zelfs al zou je in plaats van bv. een beeldscherm een baksteen ontvangen... (Ja echt! Heb het door een jurist laten uitzoeken!).
Dus via een veilinbgsite iets op afstand kopen is gewoonweg een risico dat je neemt.
Een product moet gewoon aan de beschrijving voldoen. Het doet volstrekt niet ter zake of je dit via een particulier op afstand koopt. Ik hoop dat geen zaken doet of op enige andere wijze afhankelijk bent van deze jurist, want hier klopt echt geen biet van.

Dat je recht hebben niet hetzelfde is als je recht krijgen is overigens een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
mathijs55 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:46:
Gelukkig maar :) Al een nieuwe monitor gevonden? Gebruik zelf de U2414H dagelijks met veel plezier! Staat ook in de V&A zie ik toevallig: V&A aangeboden: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Misschien je geluk in de V&A maar een beproeven :D
Fly-guy schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:49:
Gelukkig, had ik niet verwacht ;) nu inderdaad weer op zoek naar de juiste monitor?
Ja, inderdaad. Ik heb nu een pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW Zwart, dus begin wel te twijfelen of ik weer een 24" zal doen en niet direct upgraden naar een pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart. Als je dan toch bezig bent... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zelfs al zou je in plaats van bv. een beeldscherm een baksteen ontvangen... (Ja echt! Heb het door een jurist laten uitzoeken!).
Zo simpel is het niet. Ik weet niet wat voor jurist dat is?

Het verhaal wat ik wel ken uit het het verre verleden; Er werden je piepers verkocht en er werden aardappelen opgestuurd. Technisch gezien had je dan een pieper ontvangen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Friespeuk schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:44:
[...]

Zo simpel is het niet. Ik weet niet wat voor jurist dat is?

Het verhaal wat ik wel ken uit het het verre verleden; Er werden je piepers verkocht en er werden aardappelen opgestuurd. Technisch gezien had je dan een pieper ontvangen _O-
Het punt is nu net dat het wel zo simpel kan zijn...
Het is woord tegen woord.

Hij zegt een beeldscherm te hebben gestuurd en dat je hem wilt naaien.
Jij zegt dat je een baksteen hebt ontvangen en opgelicht bent.

1 vs 1 = verlies

Je kunt nooit aantonen dat het wel of niet zo is.
Om het zeker te weten zal je het gewoon op moeten halen...

En zaken als "rembours" zijn hilarisch.. kost een hoop geld voor enkel 1 zekerheid: Er komt "iets" aan.
Geen postbode die op zijn dooie gemak blijft wachten en het pakket terug aan gaat nemen en je je geld terug geeft omdat er een stoeptegel in de doos zit i.p.v. een MacBook o.i.d.

Je betaald voor een dienst, niet voor het product.

Zo heb ik ook ooit een GameCube spel gekocht via marktplaats "enkel gebruikerssporen" maar dat dit geen invloed had op de werking (foto dusdanig gemaakt dat kras waar het over ging niet te zien was).
Dikke vette kras die het onmogelijk maakt verder te komen dan 40% van het spel "spoor" zal je bedoelen.

Heb alle mogelijke opties getest om de schijf aan de praat te krijgen. Vervolgens de verkoper een mail gestuurd met dat hij een zielige zak patat was (was uiteraard iets genuanceerder). Krijgt ik een mail terug: tsja... dat had je kunnen weten. Als je iets wilt dat 100% werkt moet je maar nieuw kopen...

Ps: Geloof het of niet... Heb hem diezelfde week weer verkocht via marktplaats. Had hem te koop gezet op marktplaats voor hetzelfde bedrag maar dan als "nieuw" onder een nieuwe account. Rara wie reageerde :+ (ik had zo'n vermoeden dat hij een nieuwe aan het zoeken was vanwege die kras).

Heb er een briefje bijgestopt met "had je kunnen weten" }:O
Hij mailde nog wel dat hij wist waar ik woonde... :o
Ik terug mailen dat ik dat nu ook wist, en dat ik daarnaast die week verhuist was (wat ook klopte) :+

Marktplaats zit helaas vol met schooiers en oplichters...

Nee... Marktplaats... bahbah...
Of liever: Mensen...

Anyways... aan de deur kopen/verkopen ofwel ik doe alsof ik het kom ophalen (telefonisch contact + adres) en indien ik het allemaal vertrouw en het is te ver vraag ik alsnog om het op te laten sturen (uiteraard rek. nr check online). Niet 100% veilig maar heb sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thalaron schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:04:
Ps: Geloof het of niet... Heb hem diezelfde week weer verkocht via marktplaats. Had hem te koop gezet op marktplaats voor hetzelfde bedrag maar dan als "nieuw" onder een nieuwe account. Rara wie reageerde :+ (ik had zo'n vermoeden dat hij een nieuwe aan het zoeken was vanwege die kras).
Juridisch zitten daar de nodige haken en ogen aan, maar het idee is natuurlijk prachtig :D Als je het aan ieder ander had verkocht was je aan zak hooi geweest, maar aan de oorspronkelijke eigenaar/oplichter is dan wel weer een fraai staaltje poëtische rechtvaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-10 14:12
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:11:
[...]

Juridisch zitten daar de nodige haken en ogen aan, maar het idee is natuurlijk prachtig :D Als je het aan ieder ander had verkocht was je aan zak hooi geweest, maar aan de oorspronkelijke eigenaar/oplichter is dan wel weer een fraai staaltje poëtische rechtvaardigheid.
Met die haken en ogen valt het volgens mij nog wel mee. Elke claim die hij tegen je indient, kun je kopiëren en tegen hem indienen, maar dan wegens de eerste (oorspronkelijke) transactie.

In ieder geval hulde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjkv schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:16:
Met die haken en ogen valt het volgens mij nog wel mee. Elke claim die hij tegen je indient, kun je kopiëren en tegen hem indienen, maar dan wegens de eerste (oorspronkelijke) transactie.
Dat klopt als een bus. Twee minnen maken hier geen plus, dus met een beetje pech heb je alsnog een zaak aan je broek en dat je de boel opzettelijk hebt misleidt is met de advertentie en het briefje ook wel erg makkelijk aan te tonen - nog makkelijker dan andersom.

Het doet me een beetje denken aan sommige zaken waarbij iemand de privacy van een ander heeft geschonden om zijn gelijk te halen. In de ene zaak krijgt heeft hij dan bewijs en wordt in zijn voordeel beslist, in een andere krijg je die privacyschending dan wel gewoon op je bordje.

Ik vermoed echter dat het hier niet met zo'n vaart zal lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2014 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Topic gooi ik dicht. TS heeft zijn geld ontvangen en reacties die nu volgen zijn of eigen marktplaats ervaringen die hier niet thuis horen of zijn voor dit topic ansich niet relevant.

[ Voor 56% gewijzigd door Perkouw op 19-11-2014 15:58 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Svp geen meningen over Marktplaats of wat iemand had moeten doen. Blijf on-topic en heb het over de casus van de topicstarter.