Beste Tweakers,
Voor bij mijn nieuwe pc was ik op zoek naar een monitor en mijn oog was gevallen op een pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart. Op marktplaats verkocht iemand deze voor €160,- incl verzenden. Geen hele rare prijs vond ik.
De communicatie ging netjes en zonder al te veel spelfouten (spelfouten vind ik zelf vaak een slecht teken, hoewel het natuurlijk niet per se iets hoeft te zeggen). Ik kreeg een foto van de verpakking opgestuurd, hij zou er wat kabels bij doen en kreeg ook netjes een Track&Trace code. So far so good..
Bij ontvangst zag de monitor er prima uit, in uitstekende staat. Toen ik mijn 'oude' Samsung 2443BW echter verving door deze had ik het gevoel dat de nieuwe toch minder werkruimte in de hoogte bood. Ik kwam er al gauw achter dat het geen U2412M is, maar een pricewatch: Dell Professional P2412H Zwart.
Dit is een wezenlijk andere monitor (vergelijking), met als voornaamste verschil 1080 vs 1200 pixels in de hoogte en een TN vs IPS paneel, terwijl dit juist mijn twee belangrijkste criteria waren.
Ik heb de beste man direct onderstaande mail gestuurd:
Update: ik heb hem zojuist terug gemaild. Afwachten dus.
Voor bij mijn nieuwe pc was ik op zoek naar een monitor en mijn oog was gevallen op een pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart. Op marktplaats verkocht iemand deze voor €160,- incl verzenden. Geen hele rare prijs vond ik.
De communicatie ging netjes en zonder al te veel spelfouten (spelfouten vind ik zelf vaak een slecht teken, hoewel het natuurlijk niet per se iets hoeft te zeggen). Ik kreeg een foto van de verpakking opgestuurd, hij zou er wat kabels bij doen en kreeg ook netjes een Track&Trace code. So far so good..
Bij ontvangst zag de monitor er prima uit, in uitstekende staat. Toen ik mijn 'oude' Samsung 2443BW echter verving door deze had ik het gevoel dat de nieuwe toch minder werkruimte in de hoogte bood. Ik kwam er al gauw achter dat het geen U2412M is, maar een pricewatch: Dell Professional P2412H Zwart.
Dit is een wezenlijk andere monitor (vergelijking), met als voornaamste verschil 1080 vs 1200 pixels in de hoogte en een TN vs IPS paneel, terwijl dit juist mijn twee belangrijkste criteria waren.
Ik heb de beste man direct onderstaande mail gestuurd:
Het duurde even, maar ik kreeg de volgende reactie:Beste **,
Er is een probleem. Het ontvangen scherm is geen U2412M zoals geadverteerd, maar een P2412H.
Hoe gaan we dit oplossen?
Vriendelijke groet,
**
Ik vind dit zelf niet echt een redelijke oplossing, de fout ligt immers bij hem! Fouten maken is menselijk, maar wees dan ook zo stoer om je fouten toe te geven. Wat vinden jullie?Beste **,
Allereerst was het niet bewust de p ipv de a of andersom.
Ik heb er een aantal van dit type verkocht via mp die allen zo rond de €.160 zijn verkocht. Ik vindt het jammer dat je er niets mee kunt maar ik ben geen winkel, en ruil dus ook niet in of zoiets dergelijks.
Zet hem weer op mp en je verkoopt hem echt wel. Sorry ik kan verder niets voor je doen.
Grt **
Update: ik heb hem zojuist terug gemaild. Afwachten dus.
Beste **,
Vergissingen kunnen gebeuren, dat is begrijpelijk. De beeldschermen verschillen echter wezenlijk van elkaar in paneel en resolutie. Ik was op zoek naar een IPS scherm (=goede kleurechtheid) met een 1920x1200 resolutie, in plaats daarvan krijg ik een TN scherm (= minder goede kleurechtheid) met een 1920x1080 resolutie. Ik heb dus gewoon verkeerde informatie gekregen en een product ontvangen dat ik niet wilde. Het typenummer staat duidelijk achterop het beeldscherm vermeld (zie bijlage), dus je had het goed kunnen weten.
Daarom ontvang ik graag mijn geld terug + verzendkosten = €166,95. Dan zal ik de monitor terug sturen.
Groeten,
**
[ Voor 14% gewijzigd door Ravocs op 18-10-2014 17:52 ]