Marktplaats U2412M monitor gekocht maar P2412H ontvangen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 51.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 05:20
Beste Tweakers,

Voor bij mijn nieuwe pc was ik op zoek naar een monitor en mijn oog was gevallen op een pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart. Op marktplaats verkocht iemand deze voor €160,- incl verzenden. Geen hele rare prijs vond ik.

De communicatie ging netjes en zonder al te veel spelfouten (spelfouten vind ik zelf vaak een slecht teken, hoewel het natuurlijk niet per se iets hoeft te zeggen). Ik kreeg een foto van de verpakking opgestuurd, hij zou er wat kabels bij doen en kreeg ook netjes een Track&Trace code. So far so good..

Bij ontvangst zag de monitor er prima uit, in uitstekende staat. Toen ik mijn 'oude' Samsung 2443BW echter verving door deze had ik het gevoel dat de nieuwe toch minder werkruimte in de hoogte bood. Ik kwam er al gauw achter dat het geen U2412M is, maar een pricewatch: Dell Professional P2412H Zwart.

Dit is een wezenlijk andere monitor (vergelijking), met als voornaamste verschil 1080 vs 1200 pixels in de hoogte en een TN vs IPS paneel, terwijl dit juist mijn twee belangrijkste criteria waren.

Ik heb de beste man direct onderstaande mail gestuurd:
Beste **,

Er is een probleem. Het ontvangen scherm is geen U2412M zoals geadverteerd, maar een P2412H.

Hoe gaan we dit oplossen?

Vriendelijke groet,
**
Het duurde even, maar ik kreeg de volgende reactie:
Beste **,

Allereerst was het niet bewust de p ipv de a of andersom.
Ik heb er een aantal van dit type verkocht via mp die allen zo rond de €.160 zijn verkocht. Ik vindt het jammer dat je er niets mee kunt maar ik ben geen winkel, en ruil dus ook niet in of zoiets dergelijks.

Zet hem weer op mp en je verkoopt hem echt wel. Sorry ik kan verder niets voor je doen.
Grt **
Ik vind dit zelf niet echt een redelijke oplossing, de fout ligt immers bij hem! Fouten maken is menselijk, maar wees dan ook zo stoer om je fouten toe te geven. Wat vinden jullie?

Update: ik heb hem zojuist terug gemaild. Afwachten dus.
Beste **,

Vergissingen kunnen gebeuren, dat is begrijpelijk. De beeldschermen verschillen echter wezenlijk van elkaar in paneel en resolutie. Ik was op zoek naar een IPS scherm (=goede kleurechtheid) met een 1920x1200 resolutie, in plaats daarvan krijg ik een TN scherm (= minder goede kleurechtheid) met een 1920x1080 resolutie. Ik heb dus gewoon verkeerde informatie gekregen en een product ontvangen dat ik niet wilde. Het typenummer staat duidelijk achterop het beeldscherm vermeld (zie bijlage), dus je had het goed kunnen weten.

Daarom ontvang ik graag mijn geld terug + verzendkosten = €166,95. Dan zal ik de monitor terug sturen.

Groeten,
**

[ Voor 14% gewijzigd door Ravocs op 18-10-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat je foto's kreeg van de verpakking. Stond er op de doos niet om welk scherm het ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Volgens mij is een product verkopen onder de naam van een ander product (dat beter is) gewoon oplichting. Dat kan wel per ongeluk gaan maar daar ben je als verkoper toch verantwoordelijk voor. Hij is verpicht het terug te nemen, anders wordt het een civiele zaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Maks schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:47:
Volgens mij is een product verkopen onder de naam van een ander product (dat beter is) gewoon oplichting. Dat kan wel per ongeluk gaan maar daar ben je als verkoper toch verantwoordelijk voor. Hij is verpicht het terug te nemen, anders wordt het een civiele zaak denk ik.
oplichting ja?
Wetboek van Strafrecht, Artikel 326
1. Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2. Indien het feit wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken, wordt de op het feit gestelde gevangenisstraf met een derde verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:08
Stond in de advertentie duidelijk dat het om U2412 ging? Of stond er enkel "24 inch Dell monitor" bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:47:
Je zegt dat je foto's kreeg van de verpakking. Stond er op de doos niet om welk scherm het ging?
Hij had de originele doos niet meer, dus het was een doos van een koffieapparaat en een zwembadje ofzo :9 Maar meer om aan te geven dat de communicatie tot nu toe wel prima ging.
Maks schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:47:
Dat heb ik nu ook voorgesteld. OP bijgewerkt.
nooberke schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:50:
Stond in de advertentie duidelijk dat het om U2412 ging? Of stond er enkel "24 inch Dell monitor" bijvoorbeeld?
Het stond er heel duidelijk, de titel van de advertentie was Dell Ultrasharp U2412M
De rest van de advertentie is natuurlijk weg, maar dit is er van over op de "advertentie niet gevonden" pagina van marktplaats:
Dell ultrasharp u2412m zwart mooie 24inch monitor. Weinig gebruikt --- resolutie max;1920x1200 (wuxga) aansluitingen:d-sub (vga),…

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 07-05-2018 09:37 . Reden: op verzoek geanonimiseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
- verwijderd -
(Beter leren lezen RemyWD..)

[ Voor 143% gewijzigd door RemyWD op 18-10-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
-ook verwijderd-

Ok ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Ravocs op 18-10-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Staat er toevallig een retouradres op het verzonden pakket / track n trace. Wellicht dat je hem via dat kan overtuigen mits het niet te ver is. In mijn ogen is dit gewoon pure oplichting, maar weet niet hoe dit wettelijk zit. Mocht het ook wettelijk zo zijn gewoon door pushen met de feiten en dan lukt het je zeker wel.

Je gaat bv geen iphone 5s adverteren en bij ontvangst heb je een iphone 5. Verwijs hem ook door naar deze topic wie weet heeft dat invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03:02
Ik zou de verkoper mededelen dat je 160 euro over had voor een U2412M. Echter blijkt het geen U2412M te zijn, maar een P2412H te zijn. Deze is natuurlijk minder waard. Voor die P2412H zou ik maar 100 euro voor over hebben. Of de verkoper even 60 euro wil terugboeken of anders de overeenkomst ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:00
Ik vind persoonlijk oplichting een te scherpe toon neerzetten.

De rest van het topic is verder wel duidelijk en versterkt deze toon niet.

Probeer er gewoon met de verkoper uit te komen. Hij heeft een fout gemaakt, dat geeft hij toe lijkt zo.

Je voorstel van jij de retourkosten hij de kosten van verzenden naar jou en jij de verkoopprijs terug een reële deal voor beiden.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:52
Daarom ontvang ik graag mijn geld terug + verzendkosten = €166,95. Dan zal ik de monitor terug sturen.
daar zou ik als verkoper toch ook mijn bedenkingen bij hebben (misschien stuur je wel een baksteen op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Tribledragon schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:13:
Ik vind persoonlijk oplichting een te scherpe toon neerzetten.
Ik vind van niet. Vooral door deze quote:
Ik heb er een aantal van dit type verkocht via mp die allen zo rond de €.160 zijn verkocht. Ik vindt het jammer dat je er niets mee kunt maar ik ben geen winkel, en ruil dus ook niet in of zoiets dergelijks.

Zet hem weer op mp en je verkoopt hem echt wel. Sorry ik kan verder niets voor je doen.
Een beetje van: Ich habe es nicht gewüsst, en daarmee gelijk het probleem onder de tapijt vegen.

Om het geheel in een ander perspectief te zetten: stel dat het geen ander type scherm was, maar een baksteen. Is het dan nog steeds geen oplichting?

[ Voor 10% gewijzigd door GioStyle op 18-10-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ravocs schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:51:
Het stond er heel duidelijk, de titel van de advertentie was Dell Ultrasharp U2412M
De rest van de advertentie is natuurlijk weg, maar dit is er van over op de "advertentie niet gevonden" pagina van marktplaats:

[...]
In de Google Chrome browser kan je "cache:url" intypen om de cache op te vragen. Misschien staat de complete advertentie daar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martijn19 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:53:
[...]

In de Google Chrome browser kan je "cache:url" intypen om de cache op te vragen. Misschien staat de complete advertentie daar nog.
Of contact opnemen met Marktplaats. Die kunnen hem ook terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Martijn19 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:53:
[...]

Goede tip! De complete tekst van de advertentie was:

Dell Ultrasharp U2412M
Zwart
Mooie 24inch monitor.
Weinig gebruikt
---
Resolutie max;1920x1200 (WUXGA)
Aansluitingen:D-Sub (VGA), Display Port, DVI-D
In hoogte verstelbaar & kantelbaar

Stuur een e-mail bij interesse
Vaste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
GioStyle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:47:
[...]

Ik vind van niet. Vooral door deze quote:

[...]

Een beetje van: Ich habe es nicht gewüsst, en daarmee gelijk het probleem onder de tapijt vegen.

Om het geheel in een ander perspectief te zetten: stel dat het geen ander type scherm was, maar een baksteen. Is het dan nog steeds geen oplichting?
Sorry,

Maar zolang ze nog in een beginfase zitten van het probleem is hier in mijn ogen ! geen sprake van oplichting. Alleen een verschil van mening hoe iets opgelost moet worden.

Maar altijd een goed idee om degene waarmee je in onderhandeling bent een oplichter te noemen, Ik ben er van overtuigd dat dit inderdaad een constructieve bijdrage levert aan de hele discussie en zeker te weten aan een goede oplossing voor het probleem

[ Voor 41% gewijzigd door Tribledragon op 18-10-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Tribledragon schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:34:
Maar altijd een goed idee om degene waarmee je in onderhandeling bent een oplichter te noemen, Ik ben er van overtuigd dat dit inderdaad een constructieve bijdrage levert aan de hele discussie en zeker te weten aan een goede oplossing voor het probleem.
Ach, de topic titel is misschien een beetje scherp, maar mijn toon valt geloof ik wel mee. Ik voel me wel echt belazerd overigens, helemaal omdat de verkoper geen digibeet is, maar volgens zijn LinkedIn werkzaam in de ICT.

(overigens ben je zelf ook niet zo vriendelijk :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
Ravocs schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:36:

Ach, de topic titel is misschien een beetje scherp, maar mijn toon valt geloof ik wel mee. Ik voel me wel echt belazerd overigens, helemaal omdat de verkoper geen digibeet is, maar volgens zijn LinkedIn werkzaam in de ICT.

(overigens ben je zelf ook niet zo vriendelijk :> )
Jou toon in het topic daar is niets mis mee, zoals ik ook in mijn eerdere post aangaf. Je gevoel is begrijpelijk ook daar heb ik het helemaal mee eens.

Ik geef je gelijk dat het proeft naar een mogelijk niet volledig onbewuste andere voorstelling van zaken.

Mijn felle reactie komt door het feit dat er op gehamerd wordt dat hier sprake is van oplichting en ik het hier niet mee eens ben. De vergelijking met een baksteen bijvoorbeeld, neem dat jij je daar ook niet in kunt vinden. Ja het is een verkeerd/ander product en je wilt je geld terug. Terecht standpunt. Maar het is niet vergelijkbaar met iemand die een baksteen opstuurt.

Mijn doel/ gedachtengang was als volgt,

Stel:
Als jij door dit topic in overtuiging komt dat je werkelijk opgelicht bent, kan je anders in de situatie gaan staan. Daardoor ga kan je een hardere stelling innemen, waardoor een oplossing verder weg komt. Zolang je nog in gesprek bent met de verkoper is er nog een kans dat er een oplossing komt. (Komt er geen antwoord of oplossing blijf "zoek het maar uit", dan kan je alsnog die stelling innemen)

Dit vooral in communicatie met de verkoper (waar je voortreffelijk netjes bent)

[ Voor 20% gewijzigd door Tribledragon op 18-10-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-10 23:54

3DDude

I void warranty's

Tribledragon schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:43:
[...]

Mijn felle reactie komt door het feit dat er op gehamerd wordt dat hier sprake is van oplichting en ik het hier niet mee eens ben. De vergelijking met een baksteen bijvoorbeeld, neem dat jij je daar ook niet in kunt vinden. Ja het is een verkeerd/ander product en je wilt je geld terug. Terecht standpunt. Maar het is niet vergelijkbaar met iemand die een baksteen opstuurt.
Oplichting mwah
Maar als ik hoor dat die verkoper in de ICT werkzaam is, zal die vast het verschil tussen TN en IPS schermen weten.
Verder ben ik van mening dat hij zich er met z'n reactie wel heel erg makkelijk vanaf maakt, ja ik heb er meerdere verkocht zet hem zelf maar op marktplaats en de groeten. Ohja ik doe niet aan ruilen.

Gezien deze bovenstaande 'feiten', ben ik benieuwd of hij dit 'geintje' bij meerdere mensen heeft geflikt. Of waren dat wel de IPS schermen zoals in de advertentie zo duidelijk staat vermeld?
Want als je dat aan meerdere mensen die geen verstand van zaken hebben zo verkoopt is dat toch een behoorlijke 'winstpakker' zullen we maar zeggen.

Ik zeg niet dat, dat zo is.. maar de verkoper heeft op dit moment wel even alle schijn tegen.. :|

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:52
Ik zeg niet dat, dat zo is.. maar de verkoper heeft op dit moment wel even alle schijn tegen.
bovendien kapt de verkoper het verhaal ook erg makkelijk af, van enige welwillendheid lijkt mij nu eigenlijk al geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Ik voel me dus opgelicht, maar voorlopig houd ik het op het volgende scenario:

De verkoper heeft vanuit zijn werk een aantal schermen heeft gekregen. De U2412M en de P2412H lijken qua uiterlijk nogal op elkaar, dus hij heeft er 1 gecheckt en aangenomen dat de rest allemaal van hetzelfde type was, maar ik had pech.

Nu kan het zijn dat hij uit mijn eerste mailtje opmaakte dat ik gewoon niet tevreden was over het product wat ik had ontvangen. Ja, natuurlijk is hij geen winkel, zichttermijn en ruilen enzo gaat dan niet op.

Vanuit dat licht bezien valt zijn reactie nog wel mee. Mijn tweede mail laat volgens mij niets aan duidelijkheid te wensen over, dus hopelijk verandert dit ook zijn gedachten.

(iemand interesse in een P2412H trouwens? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Tribledragon schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:43:

Mijn doel/ gedachtengang was als volgt,

Stel:
Als jij door dit topic in overtuiging komt dat je werkelijk opgelicht bent, kan je anders in de situatie gaan staan. Daardoor ga kan je een hardere stelling innemen, waardoor een oplossing verder weg komt. Zolang je nog in gesprek bent met de verkoper is er nog een kans dat er een oplossing komt. (Komt er geen antwoord of oplossing blijf "zoek het maar uit", dan kan je alsnog die stelling innemen)

Dit vooral in communicatie met de verkoper (waar je voortreffelijk netjes bent)
TS vroeg een mening over de situatie, niet over hoe de verkoper te benaderen over deze kwestie. Dat zijn twee verschillende zaken. Overigens ben ik het wel met je eens dat je als benadeelde partij zo beleefd mogelijk dit probleem moet aankaarten, zodat de kans dat het probleem opgelost gaat worden groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-09 14:32

Flappiewappie

Hier nog meer

Tegemoet komen in geld terug vragen (kijk of deze schermen op MP staan en vraag het verschil terug), of beeldscherm terug sturen en verzendkosten voor jezelf nemen (in de trant van foutje kan gebeuren). Op je strepen gaan staan en met wetten gooien heeft toch geen zin. Marktplaats is gewoon mensen - to mensen business.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
GioStyle schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:23:
[...]

TS vroeg een mening over de situatie, niet over hoe de verkoper te benaderen over deze kwestie. Dat zijn twee verschillende zaken. .......
Ik snap niet goed waarom je deze zin zegt. Ik gaf mijn mening over de situatie, die werd tegen gesproken door jou. Ik reageerde daarop te fel, leg uit waarom ik dat deed.
Nu word ik erop aangesproken dat ik advies zou geven waar niet om gevraagd is.

Blijkbaar ben ik erg goed in op tenen staan terwijl ik een poging doe te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Zo ver ik weet sta je niet op mijn tenen en je begrijpt me verkeerd. :)

Ik heb begrepen uit je voorgaande posts dat je er van overtuigd bent dat deze kwestie geen oplichting is. Omdat verschillende mensen in dit topic juist wel van mening zijn dat dit oplichting is geef je aan dat TS op moet passen met zijn communicatie richting de verkoper. Met andere woorden: communiceer zo neutraal mogelijk. Althans zo heb ik het begrepen...

Ik probeer alleen aan te geven dat er verschil zit tussen de situatie beoordelen (oplichting of niet) en tot het oplossen van deze kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
Owke ... ik snap je punt en waar je staat nu, en jij hebt zo te horen ook door hoe ik er in staat, nog ene kleine nuance ... dat is met de huidige kennis mijn standpunt, de reactie van de verkoper aan TS hoe die is en of die komt... zal mijn mening nog bijsturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:16
Het is oplichting als hij je bewust een verkeerde monitor heeft verkocht.

"...met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen..."

Voor oplichting zul je dus hard moeten maken dat hij het expres deed. Anders is er geen sprake van oplichting maar van non-conformiteit, wat betekent dat je niet hebt gekregen wat je hebt gekocht. In dat geval is de koop ongeldig en zou je je geld terug moeten krijgen, mits je natuurlijk ook de monitor retour stuurt.

Zie ook hier

http://www.wetboek-online...etboek%20Boek%207/17.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:28

Barrycade

Through the...

Tja,
Is het oplichting? Nee, is het balen? Ja.

Monitoren deden in de winkel 200-235 euro waarbij de m nog steeds voor dat bedrag te koop is. Dus de prijs is voor beide wellicht verklaarbaar.

Als de verkoper niet wil, tja civiele zaak starten zijn die paar tientjes ook niet waard.

Dus ik zou mijn verlies nemen als ik jou was. Maar aangezien de monitor nieuw 235 doet ga ik ervan uit dat die paar tientjes voor jou anders wegen dan voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem71
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-12-2020
dit blijven lastige zaken: je verwacht dat verkoper (in)ziet dat hij een verkeerd produkt heeft verkocht. Je spreekt hem er netjes op aan en stuurt hem terug. Klaar!
verkoper niet akkoord? aangifte van oplichting doen. je hebt met hem een overeenkomst, jij hebt je gehouden aan de overeenkomst door geld over te maken voor een specifiek produkt. Verkoper heeft zich hier niet aan gehouden. Lange weg met onzekere uitkomst ( eigen ervaring)
geef bij markplaats aan dat deze adverteerder niet zijn verplichtingen nakomt.

Volg zijn raad op en neem je verlies. Balen, volgende keer dus produkt halen. (eigen ervaring) En vraag volgende keer specifiek om een foto van het produktnummer op welk apparaat dan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Willem71 op 18-10-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:24

Tribits

Onkruid vergaat niet

Willem71 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:42:
verkoper niet akkoord? aangifte van oplichting doen. je hebt met hem een overeenkomst, jij hebt je gehouden aan de overeenkomst door geld over te maken voor een specifiek produkt. Verkoper heeft zich hier niet aan gehouden.
Tsja, je kan aangifte doen van oplichting maar dat gaat vrijwel zeker nergens toe leiden, en eigenlijk bevat je eigen reactie al de verklaring waarom. Het betreft hier een overeenkomst waarbij één van de partijen zijn verplichtingen niet nagekomen is. Dat is geen strafbaar feit en dus geen zaak van politie en justitie. Het zou misschien een strafbaar feit zijn als de verkoper opzettelijk geadverteerd zou hebben met een duurder product dan er geleverd is maar verkoper heeft al verklaard dat er van opzet geen sprake is. In dergelijke gevallen zal je bij het doen van aangifte vrijwel altijd te horen krijgen dat er geen sprake is van een strafbaar feit maar van een civiel geschil en je er dus zelf uit zal moeten komen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:54
Als oplichting geen strafbaar feit is, wat doet het dan in het wetboek van strafboek?
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/326.html
Overigens wel makkelijk dat een simpele verklaring van geen opzet voldoende is voor de verkoper is om er voor te zorgen dat er geen sprake (meer) is van oplichting, oplichters zijn daar vast heel erg blij mee ;)
Gezien het antwoord van de verkoper zou ik er persoonlijk voor kiezen om toch aangifte te doen (desnoods online https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml ), wat hem betreft is het tenslotte klaar nadat je een kat in de zak gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zie hierboven een hele discussie over of het oplichting is of niet... feitelijk zal het dat wel zijn, maar ik hou het toch meer op onkunde.

Heb dit zelf een keer meegemaakt met een BH voor mijn vriendin... in mijn geval betrof het iemand die een marktplaatshandeltje had opgezet in nieuwe BH's. Ze adverteerde met maat 75E...mijn vriendin wilde die BH en die was in de winkel niet meer te krijgen, dus ik bestelde hem voor haar...

Maar de verkoper stuurde een 75DD op... Voor heel veel merken geldt dat 75E hetzelfde is als 75DD, dus de vergissing is te begrijpen, maar voor dit merk geldt dat er wel degelijk een verschil is tussen 75E en 75DD...

na de verkoper over de kennelijke vergissing gemaild te hebben bleef zij volhouden dat ze de juiste maat had opgestuurd en dat ik pech had dat ik het daar niet mee eens was. Ze weigerde het geld terug te geven en het product terug te nemen. Ik heb daarop een zooi bewijzen gestuurd waaruit blijkt dat het geen pech was maar onkunde van haar kant (waarbij ik van een handelaartje in BH's toch wel enige kennis van zaken mag verwachten). Ook na het zien van de bewijzen weigerde ze mijn geld terug te geven. Op iedere mail kwam ze met nieuwe argumenten en zijwegen die ik vervolgens weer simpel onderuit kon halen. Uiteindelijk heb ik de BH gewoon in een doosje gedaan, brief erbij dat ik binnen 2 weken mijn geld op mijn rekening terug verwacht en naar haar teruggestuurd. (ik had haar adres inmiddels gevonden, want dat had ze me nooit gegeven). Een paar dagen later stond het geld weer op mijn rekening. (ging om 35 euro, dus niet om 160 euro zoals bij de TS).

mijn punt: de aanhouder wint in dit soort gevallen volgens mij, dus blijf de verkoper lastigvallen en haal zijn argumenten keer op keer onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Laatst online: 00:24

Tribits

Onkruid vergaat niet

ninjazx9r98 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:34:
Als oplichting geen strafbaar feit is, wat doet het dan in het wetboek van strafboek?
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/326.html
Overigens wel makkelijk dat een simpele verklaring van geen opzet voldoende is voor de verkoper is om er voor te zorgen dat er geen sprake (meer) is van oplichting, oplichters zijn daar vast heel erg blij mee ;)
Gezien het antwoord van de verkoper zou ik er persoonlijk voor kiezen om toch aangifte te doen (desnoods online https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml ), wat hem betreft is het tenslotte klaar nadat je een kat in de zak gekocht hebt.
Ik heb nergens gezegd dat oplichting geen strafbaar feit is maar dan moet er dus wel wettelijk en overtuigend bewijs zijn. In het geval van oplichting is één van de voorwaarden dat er sprake is van opzet. Daar is in dit geval geen enkel bewijs voor. Dat maakt niet dat er geen sprake kan zijn van oplichting maar wel dat het nooit tot een veroordeling zal komen. Dat is één van de redenen dat justitie niet zo snel in actie komt bij dergelijke gevallen, het is gewoon erg lastig om de bewijslast rond te krijgen. Uiteindelijk is het de rechter die bepaalt of er sprake is van wettig en overtuigend bewijs en dat betekent dat er hoge eisen aan dat bewijsmateriaal gesteld worden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Bedankt voor het meedenken tot zover.

Als ik vanavond nog geen reactie heb gekregen zal ik een vriendelijk schopmailtje sturen om eens te reageren ("Graag krijg ik nog reactie op blablabla") en dinsdagochtend kan ik een wat hardere toon aanslaan.

Voorlopig heb ik nog niets gehoord in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 17:22

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Modbreak:"Don't attribute to malice, what can be perfectly explained by stupidity". Laten we stoppen met die welles-nietes discussie over of het wel of geen oplichting is. Aangezien niemand hier in de positie is om aan te tonen of er wel of geen sprake was van kwade opzet, is dat een totaal nutteloze discussie, waar de topicstarter in elk geval verder ook weinig aan heeft.

Ik heb de titel even aangepast naar iets dat de feiten wat beter dekt.

@TS: de wet is vrij simpel: als je als verkoper iets levert dat niet aan de overeenkomst voldoet (zoals hier duidelijk het geval is), dan dien je dat kosteloos op te lossen voor de koper. Dat betekent in dit geval dus: omwisselen voor het juiste model, prijsverschil vergoeden of koop ontbinden. Of hij een winkel is of niet doet daar niets aan af.

Hoe je hem daar dusdanig van overtuigt dat hij van "hakken in het zand" naar meewerk-modus gaat is een goede vraag. Wellicht dat je nog het meeste bereikt door zijn advies op te volgen, de monitor te verkopen op marktplaats en daarna een eventueel verschil tussen kosten en opbrengst op hem te verhalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 19-10-2014 15:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja ik denk dat het het één of het ander is: Of je probeert je geld terug te krijgen, en eerst vriendelijk, en anders juridisch, of je verkoopt hem en gaat door. Maar als je hem verkoopt en het verschil terug gaat proberen te krijgen denk ik dat je geen poot meer hebt om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 14:05
Willem71 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:42:
En vraag volgende keer specifiek om een foto van het produktnummer op welk apparaat dan ook.
Stond er specifiek bij. En nee, dat wist de verkoper uiteraard wel degelijk. Anders had ie niet zo'n kinderachtig antwoord terug gestuurd.

Dat je je verlies maar "gewoon" moet nemen vind ik echt een bizarre tip. Waarschijnlijk ga je nooit winnen in zo'n situatie maar de verkopers komen overal echt bizat makkelijk mee weg. Zelf ook gehad. Geld overgemaakt. Niets ontvangen. Werk van gemaakt. Verkoper was een bekende, meerdere andere gedupeerden. Eindresultaat alsnog nul. Niets terug gekregen, plus hij gaat nu nog steeds er mee door. Alsnog geen reden het zomaar erbij te laten, imho.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ravocs schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:29:
[...]

Goede tip! De complete tekst van de advertentie was:

Dell Ultrasharp U2412M
Zwart
Mooie 24inch monitor.
Weinig gebruikt
---
Resolutie max;1920x1200 (WUXGA)
Aansluitingen:D-Sub (VGA), Display Port, DVI-D
In hoogte verstelbaar & kantelbaar

Stuur een e-mail bij interesse
Vaste prijs.
Deze tekst laat, in mijn ogen, zien dat je als koper je plicht niet goed hebt gedaan. Jij hebt de plicht om te zorgen dat je op de hoogte bent. Aangezien je heel goed weet te vertellen dat het verschil zit in de resolutie had hier al een belletje moeten rinkelen.

Dat je er zelf overheen hebt gelezen omdat je een mooie deal zag kan gebeuren, maar don't blame de verkoper. Daarom kan er ook geen sprake zijn van oplichting.

EDIT: Zie hieronder van bwerg. Helemaal gelijk. Het stukje hierna blijft echter wel staan.

Je voorstel om het bedrag + verzendkosten terug te storten en dan de boel terug te sturen is wat mij betreft ook iets te hoog van de toren. Ik zou de monitor weer retour sturen (wel even netjes afspreken natuurlijk) en de beide keren verzendkosten nemen als leergeld. De volgende keer vraag je namelijk nette foto's van het typeplaatje wat achterop geplakt zit.

[ Voor 4% gewijzigd door sypie op 19-10-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

sypie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:48:
Deze tekst laat, in mijn ogen, zien dat je als koper je plicht niet goed hebt gedaan. Jij hebt de plicht om te zorgen dat je op de hoogte bent. Aangezien je heel goed weet te vertellen dat het verschil zit in de resolutie had hier al een belletje moeten rinkelen.

Dat je er zelf overheen hebt gelezen omdat je een mooie deal zag kan gebeuren, maar don't blame de verkoper. Daarom kan er ook geen sprake zijn van oplichting.
Je leest verkeerd. Hij wilde een 1920x1200 monitor kopen en dat werd ook aangeboden, inclusief (verkeerd) typenummer van een 1920x1200-monitor. Hij krijgt ineens een andere monitor binnen met lagere resolutie.

Geheel de fout van de verkoper, geheel de onkosten voor de verkoper. "Ik ben geen winkel", tsjah, wat is dat voor flauwekul. Betaal maar de helft, en als er wordt gevraagd waarom je niet het hele bedrag betaalt zeg je "oh, foutje. Tsjah, ik kan dit niet zo goed want ik ben geen winkel, doei!". Nee dus, een koopoveenkomst tussen consumenten is nog steeds een koopovereenkomst. Als je nou wat aan deze monitor had had je nog een dealtje kunnen sluiten maar voor een monitor die slechter is dan wat je al had wil je natuurlijk je geld terug.

Als iemand zijn verlies moet nemen is het de verkoper. Die maakt een foutje, en dan moet hij ook zo netjes zijn om zijn verlies te nemen. Misschien reageerde hij zo omdat hij dacht dat het verschil tussen de twee types maar klein was (de ICT is vrij breed ;) dan hoef je echt geen kleuren/beeldscherm-expert te zijn) en je gewoon niet 'zo moeilijk moet doen' om alles weer terug te sturen voor een klein verschilletje... maar voor jou is het het verschil tussen een upgrade of een downgrade, jammer maar helaas voor de verkoper.
Je voorstel om het bedrag + verzendkosten terug te storten en dan de boel terug te sturen is wat mij betreft ook iets te hoog van de toren. Ik zou de monitor weer retour sturen (wel even netjes afspreken natuurlijk) en de beide keren verzendkosten nemen als leergeld.
Als de verkoper moeilijk doet en je zit niet in geldnood is dat misschien wel de gemakkelijkste uitweg maar juridisch en ethisch lijken mij alle kosten voor de verkoper, het is volledig zijn fout. Hij heeft zowel het typenummer als de spec's fout, als iemand zo duidelijk de specs verwoord (en hier zitten geen fouten/inconsistenties in) mag je er toch wel vanuit gaan dat dat klopt? Eventueel biedt je aan dat hij het opnieuw verkoopt en dat je het direct naar de nieuwe eigenaar opstuurt, scheelt 1x verzendkosten. Maar wel nog meer gezeik als er dan iets misgaat met de verzending. :P

[ Voor 41% gewijzigd door bwerg op 19-10-2014 17:18 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 08:36
De verkoper moet dit product terug nemen, de kosten van de verzending vergoeden en jouw het aankoopbedrag teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 17:20
Ja, juridisch zal dat wel zo zijn - maar hoe krijg je dat voor elkaar, met minimale inspanning, frustratie en risico's?

Voor die paar tientjes ga je geen rechtzaak of zo beginnen, wat het je dan aan tijd gaat kosten is het denk ik niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

en zo komen heel wat mensen/winkels er prima mee weg "voor die paar tientjes" [160 euro een paar tientjes?] starten veel mensen idd geen procedure.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 13:40
Precies, hoeveel van dit sorot monitoren heeft deze goede man op MP al verkocht? Slimme vent wellicht als hij zo goed communiceert, maar wellicht toch wel een goed idee om bij MP aan te kaarten. Wellicht ging iemand jou al voor in deze situatie.

Wel balen, want het blijft niet jouw schuld dat je met een verkeerd product opgescheept zit. Je kunt het nog 1, 2 keer proberen, maar als hij stug blijft volhouden dat hij het product niet terugneemt, dan lijkt mij verkoop op MP een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Niets van m gehoord, schop mailtje is onderweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ravocs schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:18:
Niets van m gehoord, schop mailtje is onderweg..
Is er geen telefoon nr. Te achterhalen?
Dan is de verkoper uit de anonimiteit, scheelt vaak heel veel bij de afwikkeling van eventuele verkoop/aankoop problemen.

Ik heb zoiets ook gehad met een graka, vond vast telnr en zo ook zijn adres, via een vriend die een fake aankoop deed, en zogenaamd kwam afhalen. >:)

En ik daar voor de deur stond, en binnen de graka uit mijn plastic tas toverde.(valt natuurlijk niet mee met een beeldscherm)
Maar dat gezicht B) 1000€ waard oOo

[ Voor 33% gewijzigd door Supertip op 20-10-2014 13:06 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postmaster330a
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 19:51
Het gaat hier om een normen en waarden kwestie.
Zaken achterhalen of contact zoeken met Marktplaats heeft geen zin. Het blijft handel tussen particulieren met in het achterhoofd "boeren"-verstand. Wie zeker een specifiek model wil hebben vraagt om een foto van het model of een factuur.

Grotere bedragen altijd ophalen i.p.v. verzenden.

Het gaat heel vaak goed bij Marktplaats, maar soms ook fout...... een andere discussie, vriend belastingdienst houdt het wel allemaal in de gaten............ :|

En hee, wie jou helpt bij de bakker bepaald ook of je wel of niet fijn geholpen voelt.... :+

[ Voor 8% gewijzigd door postmaster330a op 19-10-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Met je eens qua boeren- en gezondverstand. Maar om te voorkomen dat meerderen wellicht in deze (slimme) verkoper tuinen, raad ik toch aan even bij MP te melden.

Grotere bedragen verzenden, maar als het aanbod in Groningen is en je woont in de randstad? Dan ga je niet even langs. Maar goed, dat zijn allemaal meningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Laatst online: 15-09 09:52
Verkoper zou zich moeten schamen. Verkoop van tweedehandsspulletjes via webfora draait op vertrouwen. Natuurlijk maakt het niets uit als hij per ongeluk een verkeerde monitor opstuurt, maar hij zou de monitor onmiddelijk terug moeten nemen als je zoiets hoort. Dat niet doen is gewoon opzettelijk je medemens naaien. Bijzonder asociaal. Zeker melden bij marktplaats, maar eerst herhaaldelijk aandringen bij de verkoper zelf. Begrijpen dat het geen winkel is, maar dat je deze monitor niet hebt besteld en ook niet wil hebben.
Het blijft handel tussen particulieren met in het achterhoofd "boeren"-verstand. Wie zeker een specifiek model wil hebben vraagt om een foto van het model of een factuur.
Totaal niet mee eens. De advertentie was duidelijk genoeg. Vergissing is mogelijk, maar afwijzend reageren 'kan ik niet aan beginnen ik ben geen winkel' als je koper klaagt = stout.

[ Voor 26% gewijzigd door Znorkus op 20-10-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
*knip* dat doen we dus niet, en dit soort aanbevelingen dien je verder achterwege te laten. Als je een digitale schandpaal wilt oprichten, dan mag je daar zelf de verantwoordelijkheid voor nemen, hier zal het niet worden toegestaan.

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 27-10-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postmaster330a
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-05 19:51
@ Jolke.
Zeker bij Marktplaats melden!! Alleen ben ik bang dat je een template antwoord gaat ontvangen, we betreuren het bla bla bla....zit je nog met je scherm.
Een website/forum draait op vertrouwen waarbij ik zelf van mening ben dat de kwaliteit van marktplaats met stappen achteruit is gegaan. Vraag & Aanbod van Tweakers is een hele prettige manier om zaken te doen.

@Znorkus.
Het gedeelte kan ik niet aan beginnen,ik ben geen winkel.... is natuurlijk heel slecht en frustrerend voor de kopende partij. Iemand die echt kwaad wil zou verhaal kunnen gaan halen.

Wil je zekerheid in het leven dan betaal je een prijs. Kijk naar een rechtsbijstand verzekering of een product dat "te goed koop is" relatief aan de adviesprijs.
Om een voorbeeld te geven, ik woon in Hoofddorp, ik ben naar Groningen gereden om een subwoofer aan te schaffen voor 150 goedkoper dan bij de concurrent. Ik wilde zeker zijn dat het geen oplichting was. Tevens een mooie rit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
postmaster330a schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 06:57:
@ Jolke.
Zeker bij Marktplaats melden!! Alleen ben ik bang dat je een template antwoord gaat ontvangen, we betreuren het bla bla bla....zit je nog met je scherm.
Een website/forum draait op vertrouwen waarbij ik zelf van mening ben dat de kwaliteit van marktplaats met stappen achteruit is gegaan. Vraag & Aanbod van Tweakers is een hele prettige manier om zaken te doen.

[...]

Wil je zekerheid in het leven dan betaal je een prijs. Kijk naar een rechtsbijstand verzekering of een product dat "te goed koop is" relatief aan de adviesprijs.
Om een voorbeeld te geven, ik woon in Hoofddorp, ik ben naar Groningen gereden om een subwoofer aan te schaffen voor 150 goedkoper dan bij de concurrent. Ik wilde zeker zijn dat het geen oplichting was. Tevens een mooie rit !
Ik heb een keer aangifte gedaan voor een CD die niet nageleverd werd. Nooit meer contact gehad met de verkoper, maar een aangifte dreigement hielp ook niet. De CD kostte 7.50 - het gaat ook om principes.

Zekerheid is langsgaan, goed punt: zeker voor kwaliteitsproducten die langer mee moeten gaan en/of veel geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05
[...]

EDIT: Zie hieronder van bwerg. Helemaal gelijk. Het stukje hierna blijft echter wel staan.

Je voorstel om het bedrag + verzendkosten terug te storten en dan de boel terug te sturen is wat mij betreft ook iets te hoog van de toren. Ik zou de monitor weer retour sturen (wel even netjes afspreken natuurlijk) en de beide keren verzendkosten nemen als leergeld. De volgende keer vraag je namelijk nette foto's van het typeplaatje wat achterop geplakt zit.
Dit is wat mij betreft de wereld op zijn kop. Als koper mag je afgaan op inlichtingen die de verkoper verstrekt. Het slaat natuurlijk ook helemaal nergens op om als koper te twijfelen aan alles wat een verkoper zegt. Blijkbaar is er een vergissing gemaakt; de verkoper adverteerde met een ander product dan dat hij aanbiedt. Dat kan gebeuren. Daarom is het meer dan fair dat de koper aanbiedt om het product terug te zenden. Maar dat hij dan ook nog eens op zou moeten draaien voor een deel van de kosten slaat echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De verkoper heeft niet het beloofde produkt geleverd, dus is hij ook verantwoordelijk voor het bieden van een oplossing. In dit geval: óf geld terug (koop ontbinden) of een korting geven daar het geleverde scherm duidelijk inferieur is aan het scherm dat werd aangeboden.

De verkoper is verplicht hier aan mee te werken, dus die eerste reply met 'Ik ben geen winkel' zet direct al een slechte toon. Bewaar deze mailtjes goed voor het geval dit tot een juridisch conflict leidt ;)

De suggestie om het scherm weer door te verkopen en het prijsverschil te verhalen op de verkoper is natuurlijk absurd! Dan ben je alsnog zijn probleem aan het oplossen...

Toch ben ik bang dat je van dit figuur niets meer hoort... Ik raad mensen dan ook met klem aan om dit soort goederen altijd af te halen bij de verkoper, dan kun je ook kijken wat de staat is van het produkt. Het blijft immers Marktplaats...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 09:28
Bekijk het ook even vanuit het perspectief van de verkoper.

Jij kan goed je P2412M hebben willen upgraden. Koopt bij hem een U2412M, en stuurt hem vervolgens verontwaardigd een foto van je oude P.

Moet hij jou dan maar vertrouwen het juiste scherm terug te sturen... ik zou ook argwanend zijn.
Probeer er in goed overleg uit te komen. Maar als dat niet lukt heb je mijn inziens gewoon pech, en bof je nog dat het een goed scherm was en geen baksteen.

[ Voor 39% gewijzigd door frickY op 20-10-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 20:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat is natuurlijk onzin, daar de verkoper in zijn eerste reply al toegeeft dat het fout kan zijn gegaan. Én hij wilt niet meewerken aan een oplossing. De bal ligt bij de verkoper, en zijn gedrag spreekt niet echt in zijn voordeel.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Het is jammer dat het moet, maar blijkbaar is het niet genoeg om een foto'tje van een product te krijgen. En het is wel een erg slechte 'oplichter' als hij me alsnog een (best prima) monitor stuurt ipv een baksteen ;)

Ik heb nog niets gehoord, dus vanavond gaat de toon een tandje dringender. Dreigen met aangifte bij de politie lijkt me niet overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Ravocs schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:26:
Het is jammer dat het moet, maar blijkbaar is het niet genoeg om een foto'tje van een product te krijgen. En het is wel een erg slechte 'oplichter' als hij me alsnog een (best prima) monitor stuurt ipv een baksteen ;)

Ik heb nog niets gehoord, dus vanavond gaat de toon een tandje dringender. Dreigen met aangifte bij de politie lijkt me niet overdreven.
En terecht. Het is bespottelijk dat een verkoper die verkeerde informatie verschaft het probleem zo schaamteloos op iemand anders afschuift. Ik zou me bij de mail wel verre houden van beschuldigingen die je niet kunt bewijzen, zoals oplichting etc. Hou het gewoon op een vergissing. Overigens vraag ik me in dat kader wel af waarom andere mensen die die monitor bij hem gekocht hebben niet zijn gaan piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
frickY schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:04:
Bekijk het ook even vanuit het perspectief van de verkoper.

Jij kan goed je P2412M hebben willen upgraden. Koopt bij hem een U2412M, en stuurt hem vervolgens verontwaardigd een foto van je oude P.
De koper gaat naar de rechter, stelt met verkoper een overeenkomst te hebben tot de levering van A en vordert de levering daarvan. De verkoper erkent met de koper deze overeenkomst te hebben. Alleen hij stelt bevrijdend te hebben geleverd, maar de koper betwist dat en de verkoper kan zijn stelling niet onderbouwen met bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
De gegevens van de verkoper geeft geen melding op de volgende link??
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Dan weet die ook het juiste type nummer te schrijven en niet zoals hij zegt een P en A omdraaien. Er zijn 2 letters verschil in het type nummer (aan de voorkant en achterzijde) het is dus niet zomaar een dom foutje, evenals de specificaties die ook anders zijn.

Als ik jouw was, zal ik zoveel mogelijk informatie over hem verzamelen (social media etc) en hem een ultimatum geven voor het oplossen. (als die niet op mijn politie staat)

En als laatste uitweg kiezen voor de aangifte + melden op diverse plaatsen zoals opgeletopinternet, aangifte, marktplaats en je eigen bank. Bij ING heeft een meldpunt ervoor namelijk, denk de andere banken ook.
https://www.ing.nl/de-ing...p-via-internet/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Een update, of eigenlijk het gebrek daaraan: Ik heb niets van hem gehoord en onderstaand mailtje gestuurd:
Beste **,

We kunnen hier prima samen uit komen, maar door het negeren van mijn emails plaats je me in een lastige positie. Ik houd graag de communicatie op gang, maar als dat eenzijdig wordt afgehouden zie ik geen andere oplossing dan naar de politie te stappen wegens oplichting.

Ik hoor graag van je,
**
Ik ben ook al op zoek geweest naar informatie over hem en heb al zijn voor- en achternaam, bankrekeningnummer, werkgever, fb, linked-in, woonplaats, foto's, etcetera. Het adres en telefoonnummer ontbreken alleen nog. Ik denk alleen dat het niet de bedoeling is om op dit forum een manhunt op te starten (hoe leuk dat ook kan zijn ;) ).

*snip* nee ook oproepjes om per DM / buiten tweakers om een manhunt te gaan opzetten zijn hier niet de bedoeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 21-10-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
(ok, sorry O-) )

Na het dreigen met aangifte heeft de beste man opeens tijd gevonden om mij terug te mailen:
Beste **

Ik vind dat je een beetje overdrijft.
Nogmaals je hebt niet teveel betaalt en kunt hem beter weer verkopen.

Ik verwijs je naar mijn eerdere e-mail.
Oplichting is toch echt iets anders.

Je geld terug sturen is voor mij geen optie, jou iets tegemoet komen sta ik wel voor open. Aangifte mag je ook doen maar dan hoor ik het verder wel. Bedenk maar een voorstel de monitor wil ik niet terug.

Hoor van je,
Grt
Nouja, als hij mij 60 piek terug geeft is wat mij betreft de kous af, die monitor is wel 100E waard, maar meer niet eigenlijk.. Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jou gewoon de goede monitor sturen? Waarvoor je hebt betaald. Die 'ie specifiek omschreef. Belachelijke manier van verkopen dit zo. Hij weet dondersgoed dat ie fout zat, en is. Dat ie hem niet terug wilt zegt genoeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ravocs schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:50:
(ok, sorry O-) )

Na het dreigen met aangifte heeft de beste man opeens tijd gevonden om mij terug te mailen:

[...]

Nouja, als hij mij 60 piek terug geeft is wat mij betreft de kous af, die monitor is wel 100E waard, maar meer niet eigenlijk.. Andere opties?
Ik zou voor die optie gaan. Vervolgens de monitor zelf weer doorverkopen voor 120-150 euro, en daarna op zoek gaan naar een beter scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:27
Ik gok vanwege zijn houding dat hij 60 euro te veel gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
danielkraak schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:15:
Ik gok vanwege zijn houding dat hij 60 euro te veel gaat vinden.
Zal eerder rond de 20 worden ja denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, als je d'r winst op kunt maken is dat wel een goede compensatie ntauurlijk. Dan moet je er natuurlijk ook wel zin in hebben om de monitor te verkopen. Ik weet niet hoe goed 24" full-HD monitors verkopen, die koop ik nieuw altijd voor ~120,- omdat ik het kwaliteitsverschil toch nooit merk. :+ Maar misschien verkijk ik me daar op. Als je zin hebt om hem zelf te verkopen en denkt quitte te spelen (met doorverkoop + wat compensatie) dan is dat wel zo praktisch. Misschien afspreken dat je hem zelf probeert te verkopen, en dat hij het restbedrag aanvult.

Maar zijn reactie is natuurlijk flauwekul. Hij neemt wel de moeite om een hele partij monitors te verkopen maar een eigen foutje rechtzetten is te veel moeite. Als je denkt er verlies op te maken mag je best nog even uitleggen waarom zijn foutje voor jou het verschil tussen een upgrade of een downgrade is en dat je nu gewoon geld hebt betaald voor een product waar je niks mee kan, en wat ook nog veel minder waard is (120 pixels extra in hoogte, of TN vs. IPS, geven een groter verschil in prijs dan een niet-expert misschien zou verwachten). En dat als hij spullen verkoopt, hij wel wat minder nonchalant mag doen.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 21-10-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij geeft aan dat de monitor makkelijk te verkopen is maar wil hem toch niet terug. Hij geeft liever geld terug. Dat riekt een beetje.

Volgens mij is de beste man juridisch en moreel verplicht de monitor terug te nemen, aangezien deze niet is waarvoor hij verkocht is. Enige andere deal kan overeengekomen worden op aangeven van TS, maar niet als coulance van de verkoper - dat zou suggereren dat TS verkeerd zit.
bwerg schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:26:
Ja, als je d'r winst op kunt maken is dat wel een goede compensatie ntauurlijk.
Dat loont toch helemaal niet, je moet maar afwachten of je er vanaf komt en als je naar de uren die je erin steekt gaat kijken maak je zelfs dik verlies. Dat allemaal om een of ander figuur dat zijn verantwoordelijkheid niet neemt te helpen.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2014 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, daarom ook alleen als je verwacht dat je hierop een leuke winst kan maken en/of er gemakkelijk vanaf komt. Maar als het enige moeite kost en je daar geen zin in hebt, terug naar de verkoper wat mij betreft. Zelf zou ik er geen zin in hebben en hem toch onder de neus wrijven dat ik niets heb aan deze verkeerde monitor en dat zijn "ik ben geen winkel" en "de monitor wil ik niet terug" nergens op slaan.

Iemand enig idee hoe sterk je juridisch nu staat? Voor zover ik het begrijp heeft de koper aan zijn verplichting voldaan (geld betalen) en de verkoper niet (de juiste monitor opsturen), kan de koop daarom ontbonden worden als de verkoper de juiste monitor niet alsnog opstuurt, en kun je daarna je geld claimen.

Heb je helemaal geen zin in, natuurlijk, maar de verkoper ziet er ook niet gek uit - hij reageert in ieder geval en hij is niet anoniem dus als je met de eerste stap dreigt geeft hij misschien toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:00
Ik weet niet hoe groot de werkgever is van de verkoper maar ik zou overwegen om een brief te sturen aan deze waarin de feiten duidelijk worden uitgelegd. Dit van te voren ook uiteraard even melden aan de verkoper.

Of de werkgever even bellen, en vragen of je doorverbonden kan worden met de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Kijk hoe ver de man wel gaan. Dit was stap 1, blijkbaar is hij niet onder de indruk.
Ik heb ooit aangifte gedaan een nooit meer, na de overeenkomst, van hem/haar gehoord. Na het doen van online aangifte (2 minuten werk) kreeg ik spontaan het product thuisgestuurd, zonder verdere melding.
Gewoon door gaan, anders winnen. Je toon in je mail vind ik namelijk geduldig een professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:15

-tom-562

Oliesjeik

Dersan schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:45:
Ik weet niet hoe groot de werkgever is van de verkoper maar ik zou overwegen om een brief te sturen aan deze waarin de feiten duidelijk worden uitgelegd. Dit van te voren ook uiteraard even melden aan de verkoper.

Of de werkgever even bellen, en vragen of je doorverbonden kan worden met de verkoper.
WTF heeft zijn werkgever er mee te maken? Wat is het doel van je actie?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 19:28

Barrycade

Through the...

Dersan schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 00:45:

Ja fijn, chantage. 8)7
Daar komt de TS verder mee |:( . Kan hij als hij aangifte gaat doen ook meteen even doorlopen naar een verhoor kamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ravocs schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:05:
(iemand interesse in een P2412H trouwens? ;))
Dit scherm zou ik nog niet verkopen. Straks komt er wel een oplossing, maar heb jij de desbetreffende monitor niet meer in handen. Dan is het einde van de eventuele deal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
En er is weer een nieuw mailtje onderweg. Het wordt een ware soap..
Beste **,

Per definitie heb ik teveel betaald: ik heb namelijk een product ontvangen waar ik niet op zat te wachten. Bovendien gaan dergelijke monitors voor ~€100 van de hand op marktplaats.

Ik vind het een beetje flauw allemaal. Je verkoopt me een verkeerde monitor maar bent niet bereid je fout te erkennen en je probeert het nog zo te vertellen dat het mijn eigen schuld is ook en dat het niet jouw probleem is. Wat je had moeten doen is mij de goede monitor sturen, namelijk die je specifiek omschreef met typenummer en specificaties. Als je meerdere monitors hebt verkocht heb je misschien nu net pech dat er 1 exemplaar van een ander type tussen zat, die dus minder waard is. Wees dan ook zo eerlijk om hier goed mee om te gaan.

Mijn rekeningnummer is **, daar kan je het geld heen overmaken tnv ** Als ik het binnen heb zal ik de monitor retour sturen.

Groeten,
**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Ravocs schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:23:
En er is weer een nieuw mailtje onderweg. Het wordt een ware soap..

[...]
Ik zou even de tenaamstelling verwijderen van je rekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Hij weet m'n naam toch al? Ik sluit elk mailtje er mee af ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ravocs op 22-10-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:20
ReinTheMan bedoelt denk ik dat je je naam nu op een publiek forum hebt staan.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Ah, check, thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Ravocs schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 17:50:
(ok, sorry O-) )

[...]

Echt schandalig hoe hij hiermee omgaat met zijn "je geld terugsturen is voor mij geen optie". Nu weet je wel met wat voor type je te maken hebt als hij weigert zijn wettelijke verplichting na te komen. Het is te absurd voor woorden dat jij op zou moeten draaien voor zijn duidelijke fout. Succes ermee en laat het er vooral niet bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:39
Ikzelf had erbij gezet dat indien je het geld niet binnen 14 dagen retour hebt dat je aangifte zal doen.

Hangt af van je financiële/verzekerings situatie uiteraard.... maar ik zou mijn rechtsbijstand raadplegen voor advies.

Echt schandalig hoe makkelijk je in dit land geld kan verdienen met dit soort praktijken...
HDD's op MP zetten bv. van 5TB en dan 500GB opsturen... en dan aankomen met tsja... heb me een paar nulletjes vergist...

Aangifte doen is inderdaad vrij kansloos... wordt op een grote stapel geflikkerd en tenzij er iemand 20 keer voorbij komt wordt er gewoon sowieso niets uitgevoerd.

Maar oh wee als je meneer de oplichter zijn gegevens publiceert... dan is het ineens "smaad"

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
Beste **,

Nogmaals je koopt iets op marktplaats en er is helaas een foutje van mijn kant ontstaan en ik ben geen winkel.
De monitor terug sturen is een te lastig en twee je kunt hem toch net zo gemakkelijk door verkopen.
Ik kom je qua bedrag iets tegemoet..zet de advertentie net als ik deed op 150, je krijgt zeker €.130-140
ervoor. De verpakking heb je al en wat is dan precies verder je probleem toch net zo gemakkelijk.
Daarbij komt dat als je de link van jou op tweakers goed bekijkt dat de prijs van de P2412H rond de 215-250 ligt die zou ik toch nooit voor 160 incl verzendkosten aan jou verkopen sorry maar gezond verstand noemen ze dat.
Mijn intentie is toch duidelijk wees blij dat je een reactie ontvangt en we tenminste in gesprek zijn, heb zelf helaas vaak anders mee gemaakt op MP.
Dus denk er nog maar eens goed over na en dan hoor ik het wel je zult toch echt zelf ook iets van water bij de wijn moeten doen.

Met vriendelijke groet,
**
Pompompiedom. Als ik 'm toch door m'n beeldscherm heen kon trekken!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravocs
En mijn reactie:
**,

Je reactie doet me versteld staan.

1) Ik moet de monitor versturen, laat het maar aan mij over om te beoordelen of ik dat lastig vind
2) Ik heb er 150 voor betaald, dus voor die prijs heb je me alsnog een oor aangenaaid.
3) Je zou mij geen P2412H verkopen maar een U2412M. Dat heeft niets met gezond verstand te maken, maar alles met goed het etiketje lezen achterop de monitor voordat je een advertentie plaatst
4) Ik ga geen 'water bij de wijn' doen. Jij bent in gebreke geweest door mij een fout product op te sturen.

Ik probeer op een nette manier duidelijk te maken dat je een foutje hebt gemaakt. Geen probleem, kan gebeuren, ik hoef geen excuses, enkel m'n geld terug. Ik neem de verzendkosten terug voor mijn rekening, dan zijn we allebei terug bij af.

Groeten,
**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Je geeft het initiatief teveel uit handen. Stuur die monitor gewoon naar hem op (let wel goed op dat je dit later kunt bewijzen :') ), mail dat je de koop ontbindt omdat uit zijn houding blijkt dat hij niet alsnog de juiste monitor gaat leveren, en geef hem een termijn om het geld terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:44

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Dat lijkt me dan weer riskant. Verkoper lijkt het grappig te vinden dat koper zo 'moeilijk' doet over zijn 'foutje'. Dadelijk vindt hij het helemaal grappig dat hij betaald is en de monitor terug heeft.

@Ravocs: Je lijkt niet verder te komen met verkoper, maar hij zegt: "je kunt hem toch net zo gemakkelijk door verkopen", probeer anders overeen te komen dat hij een periode (zeg tien dagen) de tijd krijgt om de monitor te verkopen, als het lukt maakt hij het geld over en stuur jij de monitor op naar de nieuwe koper. In het geval dat het hem niet lukt neemt hij zijn verantwoordelijkheid en neemt het ding terug.

Verder: "Daarbij komt dat als je de link van jou op tweakers goed bekijkt dat de prijs van de P2412H rond de 215-250 ligt", hij is wel consequent met zijn 'foutjes'.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfatrion
Ik zou de monitor niet terug sturen, maar wel de koop ontbinding middels een brief. Hierin zou een termijn van 14 dagen opnemen en aangeven dat daarna in gebreke is. Zelf zou ik me beroepen op het opschortingsrecht, omdat te vrezen valt dat de verkoper het geld niet terug zal betalen. Ik zou ook in de brief zetten dat ik na 30 dagen de monitor zal verkopen en dit zal verrekenen met de schuld van de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Teleurstellend dat er zulke mensen spullen aanbieden. Het maakt me wel woedend hoe verkoper reageert. Wilt zijn fout niet accepteren, wilt niet coulant zijn om de monitor terug te nemen.

Zoals hierboven al vermeld, een duidelijke brief opstellen met zijn naam etc. Niet dat je het product doorgaat verkopen, maar dat je een oplossing van verkoper eist, want hij is verantwoordelijk voor het feit dat jij het beloofde artikel ontvangt of eventueel een compensatie.

Ik zou als ik het geld nog niet ontvangen hebt, de monitor ook niet terugsturen. Eerst het geld, dan pas het product.

Zielig dit van de verkoper.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
alfatrion schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:59:
Ik zou de monitor niet terug sturen
RWK__ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 01:19:
Ik zou als ik het geld nog niet ontvangen hebt, de monitor ook niet terugsturen. Eerst het geld, dan pas het product.
Slim, want dan voldoe je zelf niet aan je verplichtingen en geef jij juist een reden om niet te betalen. Je mag de monitor pas achterhouden als je een opeisbare vordering hebt, en daarvoor moet je eerst een termijn stellen. Stel je geeft hem twee weken om te betalen, en hij geeft jou vervolgens één week om de monitor terug te sturen, dat heb jij pech en moet jij alsnog de monitor eerst opsturen.
Het geld komt linksom of rechtsom toch wel terug, waarom weken mailen en hopen dat hij een oplossing aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:36
Daarbij komt dat als je de link van jou op tweakers goed bekijkt dat de prijs van de P2412H rond de 215-250 ligt die zou ik toch nooit voor 160 incl verzendkosten aan jou verkopen
Wacht even waar haalt die meneer ineens een link van Tweakers vandaan? Ik heb de geposte mails nog eens nagelezen, maar zie nergens Tweakers vermeld, laat staan een link...
Alleen in de TS staat een link naar de pw van de U2412m die voldoet aan de prijs omschrijving in de mail, echter zijn dat NIEUWPRIJZEN. Maar daarnaast moet de verkoper dan ook op de hoogte zijn van dit toppic..

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Sorry hoor maar ik had al bij meneer op de stoep gestaan. Geen idee wat je nog thuis doet.
Mocht meneer het bedreigend vinden kan je meteen aangifte doen tegen hem voor oplichting aangezien de politie dan toch in de buurt is.

Wat een pisventje (MP verkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
RemyWD schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 02:15:
Sorry hoor maar ik had al bij meneer op de stoep gestaan.
En dan? Kun je de monitor gelijk afgeven, maar meneer hoeft jou niet stante pede te betalen. Hij hoeft ook niet thuis te zijn en is ook niet verplicht open te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
GlowMouse schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 02:25:
[...]

En dan? Kun je de monitor gelijk afgeven, maar meneer hoeft jou niet stante pede te betalen. Hij hoeft ook niet thuis te zijn en is ook niet verplicht open te doen.
Nee een brief (papieren e-mail) zal helpen..
Je ziet hoe die reageert omdat die zichzelf veilig waant via het internet.
Zulk soort personen hoef je alleen maar aan te kijken in hun ogen en doch op een dringende toon het geld te vragen (of eisen mocht die bijdehand doen) en ze staan met knikkende knieën voor je.

De overheid zal je niet helpen met dit probleem, brieven ook niet.
Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
RemyWD schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 02:30:
[...]

Nee een brief (papieren e-mail) zal helpen..
Je ziet hoe die reageert omdat die zichzelf veilig waant via het internet.
Zulk soort personen hoef je alleen maar aan te kijken in hun ogen en doch op een dringende toon het geld te vragen (of eisen mocht die bijdehand doen) en ze staan met knikkende knieën voor je.

De overheid zal je niet helpen met dit probleem, brieven ook niet.
Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.
Ik snap niet goed wat je bedoelt met 'kwaadschiks'. Je kunt eisen wat je wilt, en misschien krijgt hij wel knikkende knieën, maar je kunt hem niet dwingen direct te betalen.
Als hij echt niet wil betalen, kun je alleen via de rechter je gelijk halen. Het makkelijkste is daarom om de monitor gewoon terug te sturen en een termijn tot terugbetaling te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
Pappen en nathouden, dat is waar hedendaags deze maatschappij in is veranderd.
E-mailtjes heen en weer, 'dreigen' met aangifte, etc.
Inmiddels zijn we paar dagen verder, verkoper heeft ondertussen een deel van het geld verspeelt aan wat Schultenbräu van de Aldi en we zitten hier "schrijf een brief, dat zal 'm leren!".

Nee.. dit soort mensen met zulke normen en waarden in het leven zijn maar voor 1 ding gevoelig en dat is op hun plek gezet worden.

& sure, sleep 'm voor de rechter, ben je inmiddels weer paar maanden verder.
Of je lost 't probleem binnen nu een week op, of een paar maanden.
Het is maar net hoe groot je cojones zijn.

EDIT:

En ja, stuur de monitor terug. Het blijkt al zo'n fantastische betrouwbare verkoper te zijn.
Wat weerhoudt de verkoper er van om de monitor gewoon niet nog een keer te verkopen? 2x cashen is altijd fijn, toch?

TS zonder monitor, zonder geld. Aangifte doen, beland ergens onder op de stapel want geen prioriteit in dit land.

[ Voor 20% gewijzigd door RemyWD op 23-10-2014 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Laatst online: 13-09-2020
GlowMouse schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 02:38:
[...]

Ik snap niet goed wat je bedoelt met 'kwaadschiks'. Je kunt eisen wat je wilt, en misschien krijgt hij wel knikkende knieën, maar je kunt hem niet dwingen direct te betalen.
Als hij echt niet wil betalen, kun je alleen via de rechter je gelijk halen. Het makkelijkste is daarom om de monitor gewoon terug te sturen en een termijn tot terugbetaling te geven.
Ik zou het zelf niet aanraden om langs te gaan, je weet tenslotte nooit wat voor een type je treft. Maar het gaat er daarbij natuurlijk niet om dat je hem iets kunt dwingen, maar je laat zo zien dat je het er niet bij laat liggen en brengt het probleem dicht bij zijn huis, al is het maar de vraag hoe hij daar op zal reageren...

*knip*Treurige actie, zeker, maar indien je zoiets niet wilt dan moet je ook niet iemand oplichten.

Modbreak:Als je al doorhebt dat het een treurige actie is, suggereer het dan niet.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 23-10-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
RemyWD schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 02:46:
& sure, sleep 'm voor de rechter, ben je inmiddels weer paar maanden verder.
Dat kan heel snel hoor. De zaak kan binnen een maand op de rol staan, en dat is alleen als hij na de dagvaarding niet ogenblikkelijk betaalt.
En ja, stuur de monitor terug. Het blijkt al zo'n fantastische betrouwbare verkoper te zijn.
Wat weerhoudt de verkoper er van om de monitor gewoon niet nog een keer te verkopen? 2x cashen is altijd fijn, toch?
Dat zou voor TS zelfs gunstig zijn; immers: hoe meer geld hij heeft, hoe meer er te halen valt.
TS zonder monitor, zonder geld. Aangifte doen, beland ergens onder op de stapel want geen prioriteit in dit land.
Er is geen oplichting, dus een aangifte is inderdaad zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyWD
GlowMouse schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 02:57:
[...]

Dat kan heel snel hoor. De zaak kan binnen een maand op de rol staan, en dat is alleen als hij na de dagvaarding niet ogenblikkelijk betaalt.

[...]
Dat zou voor TS zelfs gunstig zijn; immers: hoe meer geld hij heeft, hoe meer er te halen valt.

[...]

Er is geen oplichting, dus een aangifte is inderdaad zinloos.
Een maand, exclusief betalingstermijn van de rechter.
Kans op in gebreken blijven van Verkoper.
Leuk scenario.

En nee het is voor TS niet gunstig als meneer de monitor 2x verkoopt, verkoper moet zijn afspraken na komen. Klaar. Dit is niet het probleem van de TS maar van de verkoper.

Is er geen oplichting? Verkoper levert product wat niet voldoet aan eisen zoals gesteld in advertentie.
Koper wilt geld terug of monitor zoals geadverteerd.
Verkoper zegt 'Haha, nee sorry doei!'.

Dit is een vorm van de bedrog, oftewel oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
GlowMouse schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 02:02:
[...]

[...]

Slim, want dan voldoe je zelf niet aan je verplichtingen en geef jij juist een reden om niet te betalen. Je mag de monitor pas achterhouden als je een opeisbare vordering hebt, en daarvoor moet je eerst een termijn stellen. Stel je geeft hem twee weken om te betalen, en hij geeft jou vervolgens één week om de monitor terug te sturen, dat heb jij pech en moet jij alsnog de monitor eerst opsturen.
Het geld komt linksom of rechtsom toch wel terug, waarom weken mailen en hopen dat hij een oplossing aanbiedt?
Tja, wie zegt dat als TS product terugstuurt hij ook zijn geld ook netjes teruggestort zal krijgen.. Daar kan ik niet van uit gaan en zeker niet hoe verkoper tegen koper reageert.

[ Voor 4% gewijzigd door MysticX op 23-10-2014 03:07 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
RWK__ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 03:06:
[...]

Tja, wie zegt dat als TS product terugstuurt hij ook zijn geld ook netjes teruggestort zal krijgen.. Daar kan ik niet van uit gaan en zeker niet hoe verkoper tegen koper reageert.
Hij heeft eerder de monitor ook opgestuurd.
Nee, je roept maar wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Wel eens aan een kort rechterlijk geding gedacht? Je hebt inmiddels mail correspondentie genoeg, en het is leuk voor je eigen ervaring :).

Heeft ook een beter perspectief dan een aangifte;)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Svp geen meningen over Marktplaats of wat iemand had moeten doen. Blijf on-topic en heb het over de casus van de topicstarter.