Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Marcel_EA schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:13:
Ik ben zelf ook op zoek naar een (goedkoop) block account.
Op dit moment heb ik XS News als primary usenet provider met 1100 dagen retentie.
Gaat BulkNews echt wat toevoegen voor mij (met "maar" 900 dagen retentie)?
Als je maandelijks betaalt dan kan je i-telligent nemen want die zijn voordeliger, i-telligent is xennanews en xennanews is weer een partner van xsnews ofzo.

Bulknews niet nemen want die heb ik ook en die wordt niet eens gebruikt, je kan dan het beste free-usenet block nemen, sinds ik free-usenet erbij hebt wordt mijn astraweb block nog amper gebruikt maar download ook oude data om soms iets ouds te kijken of jouw collectie compleet te krijgen dan kan je ook een 500GB block nemen bij astraweb.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:06
@Sm0k3r
Thanks. Ik ga er eens naar kijken!

[update 1]
Zojuist even een gratis account aangemaakt, tergend langzaam natuurlijk.
Maar ik krijg de dingen wel compleet binnen die ik met XS News niet binnen kreeg.
Wellicht dat ik een block koop daar.

[update 2]
Gelijk maar een block van 500GB gekocht! O-)

[ Voor 87% gewijzigd door WRT54G op 13-04-2017 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54

jmk

Ik ben heel blij over de tip hier over Free-Usenet! Vooral omdat het een reseller is van vele 1-tier servers spreekt mij aan. En gratis :P

Ik heb niet zo vaak incompletes maar als ik dat heb kan ik voor 1 dag mijn account verlengen en opnieuw proberen. Helaas nog niet kunnen bewijzen dat het zin heeft het te gebruiken.

(Ik had de laatste dagen zeer veel last van vage foutmeldingen zoals "beschadigd RAR bestand" terwijl het parren wel was gelukt. Dit bleek aan mijn RAM te liggen. Ik dacht eerst dat het aan de spot of newsserver lag. Dit probleem had ik vooral met grote downloads met zeer veel grote rar bestanden.)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

jmk schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:50:
Ik ben heel blij over de tip hier over Free-Usenet! Vooral omdat het een reseller is van vele 1-tier servers spreekt mij aan. En gratis :P

Ik heb niet zo vaak incompletes maar als ik dat heb kan ik voor 1 dag mijn account verlengen en opnieuw proberen. Helaas nog niet kunnen bewijzen dat het zin heeft het te gebruiken.

(Ik had de laatste dagen zeer veel last van vage foutmeldingen zoals "beschadigd RAR bestand" terwijl het parren wel was gelukt. Dit bleek aan mijn RAM te liggen. Ik dacht eerst dat het aan de spot of newsserver lag. Dit probleem had ik vooral met grote downloads met zeer veel grote rar bestanden.)
Betaal dan gewoon!!! hehehehehehe

Dat met de broken rars heb ik dus met Astraweb en nee het ligt niet aan mijn geheugen, ze waren echt heel goed maar er is iets fout gegaan en nooit gerepareerd, zo zonde want mijn combi van itelligent en astra was perfect, ik heb dus nu itelligent, tweak, free-usenet en astra nodig.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:24

ViezeVis

Sample Text

Ik wil graag bij NewsXS het Fiber-XS pakket kiezen en gebruik maken van sharing. Bij FiberXS krijg je 50 connecties met een maximale share van 2 IPs.

Stel we delen de connecties: 25/25 en ikzelf maak gebruik van een 500/500Mbps lijn. Kan deze snelheid over die 25 connecties verdeeld worden?

/
Iemand enig idee waarom ik met unlimited pakketten maar max 25MB/s download? Ik heb een glaspakket van 500Mbps à 60MB/s. Schijven zouden het aan moeten kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door ViezeVis op 15-04-2017 18:55 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ViezeVis schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:29:
Ik wil graag bij NewsXS het Fiber-XS pakket kiezen en gebruik maken van sharing. Bij FiberXS krijg je 50 connecties met een maximale share van 2 IPs.

Stel we delen de connecties: 25/25 en ikzelf maak gebruik van een 500/500Mbps lijn. Kan deze snelheid over die 25 connecties verdeeld worden?

/
Iemand enig idee waarom ik met unlimited pakketten maar max 25MB/s download? Ik heb een glaspakket van 500Mbps à 60MB/s. Schijven zouden het aan moeten kunnen.
Ik haal via itelligent +970Mbit met hun Deluxe pakket en ik deel mijn pakket met een andere tweaker, nooit meegemaakt dat ik met een lagere snelheid download.

Ik gebruik wel newsbin pro, mijn nas komt niet boven de 500Mbit door zijn processor, daar download ik met +/-50MB per seconde maar op mijn PC download ik met 110 en heb zelfs de 125MB gehaald, dat is dus 1Gbit rond! _/-\o_

edit: itelligent mag je met 3 man tegelijk verbinden dus 10 euro delen door 3 is 3,5 euro de man, 3 tegelijk heb ik geen ervaring mee dus ik kan niet vertellen of je dan wel merkt dat je met z'n 3en download.

[ Voor 9% gewijzigd door Sm0k3r op 15-04-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Sm0k3r schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:13:
[...]

Ik haal via itelligent +970Mbit met hun Deluxe pakket en ik deel mijn pakket met een andere tweaker, nooit meegemaakt dat ik met een lagere snelheid download.

Ik gebruik wel newsbin pro, mijn nas komt niet boven de 500Mbit door zijn processor, daar download ik met +/-50MB per seconde maar op mijn PC download ik met 110 en heb zelfs de 125MB gehaald, dat is dus 1Gbit rond! _/-\o_
Poah. 970Mbit is een zeer mooie downloadsnelheid haha. Ik beschik zelf over een Microgen8 met 4BG ram en een Intel Celeron G1610T (stock alles). Zou dit een bottleneck zijn? Denk het niet toch?

Enkel via de NAS haal ik +- 25MB en via de PC inderdaad 62 à 67 ongeveer.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 15-04-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ViezeVis schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:16:
[...]

Poah. 970Mbit is een zeer mooie downloadsnelheid haha. Ik beschik zelf over een Microgen8 met 4BG ram en een Intel Celeron G1610T (stock alles). Zou dit een bottleneck zijn? Denk het niet toch?

Enkel via de NAS haal ik +- 25MB en via de PC inderdaad 62 à 67 ongeveer.
Ik ben nu net aan het downlaoden en doe het met gemiddeld 995Mbit met uitschieters naar 1Gbit, download jij met of zonder SSL, als ik SSL aanzet kom ik niet boven de 300Mbit met mijn NAS.

Mijn synology heeft een intel atom d2700 en 3GB dus denk het wel dat jouw hardware te zwak is, hij kan de hoeveelheid data niet aan, als ik download met de synology is mijn processor voor 99% belast, zelfs een SSD helpt niet, zonde van je geld trouwens om een SSD in een NAS te steken dus niet doen als je denkt dat je dan sneller gaat downloaden, voor andere dingen weer wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Sm0k3r schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:21:
[...]

Ik ben nu net aan het downlaoden en doe het met gemiddeld 995Mbit met uitschieters naar 1Gbit, download jij met of zonder SSL, als ik SSL aanzet kom ik niet boven de 300Mbit met mijn NAS.

Mijn synology heeft een intel atom d2700 en 3GB dus denk het wel dat jouw hardware te zwak is, hij kan de hoeveelheid data niet aan, als ik download met de synology is mijn processor voor 99% belast, zelfs een SSD helpt niet, zonde van je geld trouwens om een SSD in een NAS te steken dus niet doen als je denkt dat je dan sneller gaat downloaden, voor andere dingen weer wel handig.
Heb er zelf 4x3TB inzitten van Toshiba. Wel snelle schijven overigens. Tussen de 100 en 120MB moet haalbaar zijn om over het netwerk te schrijven. Volledige snelheid over de kabel dus. Ik download inderdaad wel met SSL. Wellicht is dit dus het probleem geweest. Ik ga dit eens testen.

Ik ben voornemens om een Intel XEON in de microgen te steken, zeker omdat de NAS wordt gebruikt om (4K) streaming mee uit te voeren. Als 'ie eenmaal een 4K film streamt wordt de interface wat trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Iemand anders ook problemen met XS News?

Ik heb dat ik steeds (meestal bij oude posts) een error 430 article unknown krijg. Dacht eerst gewoon down gehaald maar als ik diezelfde XS News server als backup en 2de backup server in NZBGet zet (dus 3x dezelfde server config) dan krijg ik hem wel compleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Marcel_EA schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:15:

Ik heb dat ik steeds (meestal bij oude posts) een error 430 article unknown krijg. Dacht eerst gewoon down gehaald maar als ik diezelfde XS News server als backup en 2de backup server in NZBGet zet (dus 3x dezelfde server config) dan krijg ik hem wel compleet binnen.
Dus als ik het goed begrijp voer jij 3x dezelfde gegevens in en dan opeens krijg jij wel data binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

@Sm0k3r over de maximale downloadsnelheid waar we het over hadden: SABNZBD op de NAS wordt gelimiteerd door de CPU. Dat is in een update gefixt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Sm0k3r schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:40:
[...]

Dus als ik het goed begrijp voer jij 3x dezelfde gegevens in en dan opeens krijg jij wel data binnen?
Correct!
Door dit te doen probeert ie het bestand dus meerdere malen te downloaden.
Hierbij lukt het vaak dan wel.

Heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ViezeVis schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:48:
@Sm0k3r over de maximale downloadsnelheid waar we het over hadden: SABNZBD op de NAS wordt gelimiteerd door de CPU. Dat is in een update gefixt ;)
NZBget is dan alsnog beter dan sabnzdb, benut hardware efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Sm0k3r schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:19:
[...]

Op Synology vind ik het zelf niet heel prettig werken moet ik zeggen maar ga er wel eens weer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sm0k3r schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:19:
[...]

Dat is achterhaald, vooral versie 2 van SABnzbd doet het prima.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pven zijn daar benchmarks/tests van te vinden? Ik weet dat ze bji sab recent wat verbeteringen hebben doorgevoerd (een onderdeel is geport naar een andere taal, was ook heel hard nodig) maar bij mijn weten is nzbget nog steeds sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 00:26:
@pven zijn daar benchmarks/tests van te vinden? Ik weet dat ze bji sab recent wat verbeteringen hebben doorgevoerd (een onderdeel is geport naar een andere taal, was ook heel hard nodig) maar bij mijn weten is nzbget nog steeds sneller.
Geen idee. Maar het standaard-roepen dat nzbget sneller is dan SABnzbd is achterhaald. Het is volgens mij met versie 2 van SABnzbd nog niet bewezen wie het snelst is.

Dat gezegd hebbende: ik heb maar 40Mbit, dus mij boeit het allemaal niet zo. :P

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

Heeft het ook niet mee te maken hoe krachtig je server/NAS is ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

TRaSH schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:14:
Heeft het ook niet mee te maken hoe krachtig je server/NAS is ?
Ja zeker, een lichte applicatie zorgt er dan voor dat je meer uit je hardware kan halen.

Daarom gebruiken veel synology gebruikers nzbget zonder schil-gui in tegenstelling tot downloadstation wat gebaseerd is op nzbget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Sm0k3r schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:28:
[...]

Ja zeker, een lichte applicatie zorgt er dan voor dat je meer uit je hardware kan halen.

Daarom gebruiken veel synology gebruikers nzbget zonder schil-gui in tegenstelling tot downloadstation wat gebaseerd is op nzbget.
Alleen NZBget op een synology nas is echt ruk vind ik. Ik haal zowel op NZBget en SABNZBD nu bij Sunny een snelheid van ca. 60MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Denk dat je met lagere download snelheden er ook weinig van merkt welke je gebruikt,
Je zal het pas gaan merken als je over de 100 MB/s gaat.

Ik zelf had een HP Microserver N40L en daar merkte ik duidelijk verschil tussen NZBGet en SABnzbd.
Heb versie 2 van Sabnzbd bij een vriend geinstalleerd om te testen die heeft nog een N40L en merk wel dat SABnzbd vooruit gang geboekt heeft.
Maar gevoelsmatig draait NZBGet zeker nog soepeler.

@ViezeVis
Maar wat vind je ruk werken dan ?

[ Voor 5% gewijzigd door TRaSH op 18-04-2017 18:23 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

TRaSH schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:22:
Denk dat je met lagere download snelheden er ook weinig van merkt welke je gebruikt,
Je zal het pas gaan merken als je over de 100 MB/s gaat.

Ik zelf had een HP Microserver N40L en daar merkte ik duidelijk verschil tussen NZBGet en SABnzbd.
Heb versie 2 van Sabnzbd bij een vriend geinstalleerd om te testen die heeft nog een N40L en merk wel dat SABnzbd vooruit gang geboekt heeft.
Maar gevoelsmatig draait NZBGet zeker nog soepeler.

@ViezeVis
Maar wat vind je ruk werken dan ?
Ik merk op mijn HP Micro Gen8 waar Synology op draait, dat het constant vastloopt en juist hele onregelmatige downloadsnelheden heeft. De interface is verder wel clean, makkelijk en snel alles te vinden alleen SABNZBD werkt in mijn geval veel beter. Wilde zelf wel graag NZBGet gebruiken want het is aanzienlijk lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Apart dat hij op de zwakkere Microserver als een zonnetje draait,
en juist met constante snelheid eigenlijk.(WHS2011)

Kan ook een instelling wezen dat hij niet zo lekker loopt bij je.
Op de N40L Microserver moest ik wel wat tweaken zodat hij lekker liep maar dat is terug te vinden op de wiki.
En niet de maximale threads nodig om de maximale snelheid constant te halen,
maar gebruik ook geen sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

TRaSH schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:45:
Apart dat hij op de zwakkere Microserver als een zonnetje draait,
en juist met constante snelheid eigenlijk.(WHS2011)

Kan ook een instelling wezen dat hij niet zo lekker loopt bij je.
Op de N40L Microserver moest ik wel wat tweaken zodat hij lekker liep maar dat is terug te vinden op de wiki.
En niet de maximale threads nodig om de maximale snelheid constant te halen,
maar gebruik ook geen sunny.
Ja daarom, kan ook met de processor te maken hebben schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G

Niemand met soort gelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
Ik zit met een vaag probleem.

ZOjuist spotnet weer eens aangeslingerd en een gratis account gekregen bij cheapnews (block trial). Hiervan heb ik de gebruikersnaam bij spotnet ingevoerd zoals omschreven.

Wanneer ik op OK druk blijft hij aangeven dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord niet goed is. Nadat ik deze 4x heb gecheckt en geprobeerd blijf ik dezelfde melding krijgen.

Vervolgens heb ik een proefabonnement bij newsXS afgesloten, maar ook hier krijg ik exact dezelfde melding...

Spotnet verwijderen en opnieuw installeren geeft ook geen resultaat. Het gaat om versie 1.9.0.3

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Steefmeister schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:12:
Ik zit met een vaag probleem.

ZOjuist spotnet weer eens aangeslingerd en een gratis account gekregen bij cheapnews (block trial). Hiervan heb ik de gebruikersnaam bij spotnet ingevoerd zoals omschreven.

Wanneer ik op OK druk blijft hij aangeven dat de gebruikersnaam en/of wachtwoord niet goed is. Nadat ik deze 4x heb gecheckt en geprobeerd blijf ik dezelfde melding krijgen.

Vervolgens heb ik een proefabonnement bij newsXS afgesloten, maar ook hier krijg ik exact dezelfde melding...

Spotnet verwijderen en opnieuw installeren geeft ook geen resultaat. Het gaat om versie 1.9.0.3

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Spotnet vraagt om je gebruikersnaam. Dit is vaak NIET je mailadres maar een gebruikersnaam die ze per mail versturen. Zelfde geldt voor wachtwoord.

Tweaknews/Sunny doen dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56
ViezeVis schreef op woensdag 19 april 2017 @ 01:51:
[...]

Spotnet vraagt om je gebruikersnaam. Dit is vaak NIET je mailadres maar een gebruikersnaam die ze per mail versturen. Zelfde geldt voor wachtwoord.

Tweaknews/Sunny doen dit ook.
Klopt..had ik al diverse malen gecontroleerd.

Vanochtend probeerde ik het nogmaals en toen deed hij het wel met XSnews. Later nog maar eens proberen met cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Steefmeister schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:25:
[...]

Klopt..had ik al diverse malen gecontroleerd.

Vanochtend probeerde ik het nogmaals en toen deed hij het wel met XSnews. Later nog maar eens proberen met cheap.
Als je het wachtwoord van cheap kopieert vanuit de e-mail dan neem je ongewenst een tab voor het wachtwoord mee in je selectie. Heb ik ook vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Rondje Sociale Media, pluk je voordeel >:)

1) News Demon March Deals - Link

2) Cheapnews 70% Koning Deals - Link

3) Usenet bucket 25% korting - Link

4) Bulknews 1TB voor 20 euro - Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

asstastic schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 19:58:
Rondje Sociale Media, pluk je voordeel >:)

1) News Demon March Deals - Link

2) Cheapnews 70% Koning Deals - Link

3) Usenet bucket 25% korting - Link

4) Bulknews 1TB voor 20 euro - Link
Jammer dat newsdemon geen korting geeft op een block account, jaar pakket is wel voordelig maar ik doe langer met een 1TB block.

De rest is voor mij niet interessant, ik kijk nog even kat uit de boom en als ik de perfecte combo heb dan meld ik het direct.

Tot nu toe is itelligent, tweak, free-usenet en astra goed maar voor oude data zijn free-usenet en astra net niet perfect, komt toch nog rars te kort om heel oude data te downloaden, en met oud bedoel ik boven de 2500 dagen oud.

edit: laat maar, newsdemon is highwinds en dat is tweak al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G

Dit probleem ook bij XS News voorgelegd haast 2 weken geleden.
Uit eindelijk een standaard antwoord gekregen waar ik het niet mee eens was.
Gevraagd om een verdere toelichting op mijn probleem maar tot op heden blijft het antwoord uit.
Meerdere malen om een update gevraagd via het ticket systeem maar niemand die reageert.
Jammer genoeg ben ik een jaar abonnement aangegaan met ze. Zit nog een dikke 7 maanden aan ze vast.
Erg slechte support!

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59

Fjeze

AllesPerfect!

Al weer even geleden dat ik over gestapt ben naar supernews, bevalt op zich prima al zijn er wel steeds vaker bestanden niet te downloaden. Ik weet dat de meeste payservers daar wel last van hebben.

Maar mijn vraag, was zijn momenteel zo'n beetje de goede/beste newsservers?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Fjeze schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:20:
Al weer even geleden dat ik over gestapt ben naar supernews, bevalt op zich prima al zijn er wel steeds vaker bestanden niet te downloaden. Ik weet dat de meeste payservers daar wel last van hebben.

Maar mijn vraag, was zijn momenteel zo'n beetje de goede/beste newsservers?
Ik heb goede ervaringen met Nextgen
http://www.nextgennews.net/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jmk schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:50:

Had em ook ingesteld, zag toevallig zonet dat naast het per 24u verlengen, er bij het verlengen ook een nieuw ww wordt aangemaakt (pop-up en daarna zie je de melding ook in je accountoverzicht). Ze proberen het dus steeds verder te ontmoedigen aka je naar een betaald abo/block te bewegen. Heb ook wat moeite met bepalen hoeveel nut deze server heeft, je kunt gaan voor een nzb die je eigen server zeker niet meer heeft, maar volgens mij is in de meeste situaties meer zo dat er net een paar missende procentjes (zodat er succesvol gerepareerd kan worden) alsnog binnen wordt gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 26-04-2017 10:29 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Op het moment is er tot 30 april een kingsday actie gaande bij www.xsnews.nl. 70% korting op alle jaarabonnementen! Dit betekent dat je per maand omgerekend zo'n 2.50 euro betaald voor een Elite jaar pakket. Wat mij betreft een zeer aantrekkelijke deal.

Kortingscode: 1KINGDEAL
Korting: 70%

[ Voor 6% gewijzigd door ulTimaS op 26-04-2017 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
2Dutch schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:25:
[...]

Had em ook ingesteld, zag toevallig zonet dat naast het per 24u verlengen, er bij het verlengen ook een nieuw ww wordt aangemaakt (pop-up en daarna zie je de melding ook in je accountoverzicht). Ze proberen het dus steeds verder te ontmoedigen aka je naar een betaald abo/block te bewegen. Heb ook wat moeite met bepalen hoeveel nut deze server heeft, voor t goede zou je dan een nzb moeten pakken die je eigen server zeker niet meer heeft, en dan alleen met free usenet kijken of ie alsnog 100% binnenkomt.
Ik had zelf ook het gratis abonnement uitgeprobeerd om deze manier.
Kreeg hem toen wel compleet binnen.
Dus gelijk diezelfde dag maar een block van 500GB gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Marcel_EA schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:28:
Ik had zelf ook het gratis abonnement uitgeprobeerd om deze manier.
Kreeg hem toen wel compleet binnen.
Dus gelijk diezelfde dag maar een block van 500GB gekocht.
Da's goed om te horen :) Moet dat ook wat gerichter testen, want de prijzen voor een blockje zijn eigenlijk best prima. En je mag je block zelfs sharen las ik pas, voor sommige mensen misschien ook een pluspunt. Altijd handig voor die zaken die je zelfs via torrents niet meer binnenkrijgt (te oud of impopulair).

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
2Dutch schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:30:
[...]

Da's goed om te horen :) Moet dat ook wat gerichter testen, want de prijzen voor een blockje zijn eigenlijk best prima. En je mag je block zelfs sharen las ik pas, voor sommige mensen misschien ook een pluspunt. Altijd handig voor die zaken die je zelfs via torrents niet meer binnenkrijgt (te oud of impopulair).
Sharen mag haast overal wel hoor, zolang het maar een block account is.
Als jij shared des te eerder is je block op en schaf je (hopelijk voor hun) een nieuwe aan. :+

Ik heb omgerekend 14 nog wat betaald voor een 500GB block. Vond het idd wel netjes.
Zit nu op 10GB wat ik verstookt heb en dat komt vooral omdat ik de laatste tijd nogal wat problemen heb met XS News. Dus het had nog minder kunnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Marcel_EA schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:33:
Sharen mag haast overal wel hoor, zolang het maar een block account is.
Als jij shared des te eerder is je block op en schaf je (hopelijk voor hun) een nieuwe aan. :+

Ik heb omgerekend 14 nog wat betaald voor een 500GB block. Vond het idd wel netjes.
Zit nu op 10GB wat ik verstookt heb en dat komt vooral omdat ik de laatste tijd nogal wat problemen heb met XS News. Dus het had nog minder kunnen zijn..
Oh dat wist ik niet, ben ook niet enorm into blocks, wist alleen nog wat ik het mailtje over sharen pas in mijn mailbox voorbij had zien stuiven :+ En idd: eerder op, maar verhoudingsgewijs zijn de grotere blocks ook weer cheaper. 50 TB anyone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Hahaha daar heb je ook weer gelijk in! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartender
  • Laatst online: 10-09 15:22
MEGA #DEAL! BLOCK 1TB €60,00
NOW ONLY €17 - TILL 29 APRIL 17(CET)
PROMO: 2017TB
FREE TRAIL https://t.co/NgCg5lg2O4
#usenet #newsserver

Voor de liefhebbers..

Iemand hier ervaring mee qua maximum snelheid?

Krijg komende week mijn 500/500 verbinding en wil die natuurlijk wel 100% benutten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartender schreef op woensdag 26 april 2017 @ 18:37:
MEGA #DEAL! BLOCK 1TB €60,00
NOW ONLY €17 - TILL 29 APRIL 17(CET)
PROMO: 2017TB
FREE TRAIL https://t.co/NgCg5lg2O4
#usenet #newsserver

Voor de liefhebbers..

Iemand hier ervaring mee qua maximum snelheid?

Krijg komende week mijn 500/500 verbinding en wil die natuurlijk wel 100% benutten..
Die trek je wel dicht hoor, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

2Dutch schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:25:
[...]

Had em ook ingesteld, zag toevallig zonet dat naast het per 24u verlengen, er bij het verlengen ook een nieuw ww wordt aangemaakt (pop-up en daarna zie je de melding ook in je accountoverzicht). Ze proberen het dus steeds verder te ontmoedigen aka je naar een betaald abo/block te bewegen. Heb ook wat moeite met bepalen hoeveel nut deze server heeft, je kunt gaan voor een nzb die je eigen server zeker niet meer heeft, maar volgens mij is in de meeste situaties meer zo dat er net een paar missende procentjes (zodat er succesvol gerepareerd kan worden) alsnog binnen wordt gehaald.
Ik had laatst een complete download dankzij het gratis account. Met Cheapnews alleen was hij mislukt.

Het duurt dan even en je moet wat linkjes aanklikken en je wachtwoord kopieren en plakken maar ach ja.

Ik ben bang dat als ik een block koop dat ik dan GBs aan data "lek" zonder dat ik er wat aan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 20:39
Als je met een goed instelbaar programma, zoals Newsleecher of NZBGet download dan hoef je niet bang voor een "datalek" te zijn. Je stelt Free-usenet in als laatste "fill-server".
Dus dan trekt ie pas data wanneer de andere servers het niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Kroonkurk schreef op donderdag 27 april 2017 @ 20:12:
Als je met een goed instelbaar programma, zoals Newsleecher of NZBGet download dan hoef je niet bang voor een "datalek" te zijn. Je stelt Free-usenet in als laatste "fill-server".
Dus dan trekt ie pas data wanneer de andere servers het niet meer hebben.
Dat snap ik. In SABNZBd kan dat ook, je kan daar een tweede server instellen met een andere prioriteit zodat hij pas iets gaat downloaden als het met de eerste niet lukt.

Met een lek bedoel ik: Met Cheap kan in een download van 20 GB niet compleet downloaden. Slechts 10 GB van de download haal ik binnen bij Cheap. Met mijn fillserver kan ik 5 GB downloaden(gaat van mijn "bundel" af). Uiteindelijk kom ik 5 GB tekort en de download mislukt alsnog en de 5 GB uit de bundel van mijn fillserver is pleite.

Maar misschien ben ik te zuinig. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 20:39
Ah,ik snap het.
Ja, dan zou ik ook balen.
Misschien eerst de fill-server op niet-actief zetten, kijken hoeveel er mist en dan pas beslissen of je het resterende alsnog via de fill-server gaat downloaden.
In NZBGet kan dit, alleen moet je dan het eerste gedeelte opnieuw downloaden, maar dat kost alleen wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
jmk schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:23:
[...]

Dat snap ik. In SABNZBd kan dat ook, je kan daar een tweede server instellen met een andere prioriteit zodat hij pas iets gaat downloaden als het met de eerste niet lukt.
De prioriteit is iets anders dan hem als reserve gebruiken. met prioritering gaat ie als het goed is gewoon meelopen als je bandbreedte over hebt tov de hogere prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Kroonkurk schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:01:
Ah,ik snap het.
Ja, dan zou ik ook balen.
Misschien eerst de fill-server op niet-actief zetten, kijken hoeveel er mist en dan pas beslissen of je het resterende alsnog via de fill-server gaat downloaden.
In NZBGet kan dit, alleen moet je dan het eerste gedeelte opnieuw downloaden, maar dat kost alleen wat tijd.
Zo heb ik het idd ingesteld in NZBGet.
Mijn fill server staat op non-actief. Ik download en als er een failed dan check ik hoe en wat.
Dan beslis ik of ik de fill server ga inschakelen of niet.
Minder handig, aangezien het niet meer automatisch loopt allemaal maar scheelt wel GB's op je block.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ulTimaS schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:27:
Op het moment is er tot 30 april een kingsday actie gaande bij www.xsnews.nl. 70% korting op alle jaarabonnementen! Dit betekent dat je per maand omgerekend zo'n 2.50 euro betaald voor een Elite jaar pakket. Wat mij betreft een zeer aantrekkelijke deal.

Kortingscode: 1KINGDEAL
Korting: 70%
Sorry, deze coupon is enkel geldig met automatisch vernieuwbare producten. Hij werkt met de Automatisch Incasso of Credit Card betaal optie(s).
Dat betekent dat je specifiek op moet zeggen via de klantenservice

Ik betaal maar even via creditcard ipv automatische incasso O-)

weer zo'n website die je wachtwoord in plain tekst in de aanmeldingsemail zet :'(
snelheid is 17 Mb/s
30 euro is niet duur voor een jaarabbo O+
ter vergelijking, dat 1 TB block account voor 17 euro was ik binnen 2 maanden doorheen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Viper® op 28-04-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

jongetje schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:16:
[...]

De prioriteit is iets anders dan hem als reserve gebruiken. met prioritering gaat ie als het goed is gewoon meelopen als je bandbreedte over hebt tov de hogere prioriteit.
SAB noemt het zelf geen backup server systeem maar het komt wel op hetzelfde neer:
Priorities

You assign each server a priority, a number between 0 (highest) and 99 (lowest).
SABnzbd will first try to get articles from the group of servers with the highest priority. Within the priority group, the first server with a free connection will be tried. When the first tried server doesn't have an article, then another server with the same priority is tried.
When none of the primary servers has a specific article, a lower priority group is tried. Within the lower priority group, the same method is used: the first server with a free slot is tried.
Je kan in SAB dus gewoon een "backupserver" instellen.

Toen ik met behulp van free-usenet een complete download binnenhaalde die cheap niet in zijn eentje af kon, gebruikte free-usernet ook voor het eerst data.
In die situatie had ik CHeap op prio 0 en free-usenet op prio 1.
Toen ik meteen daarna iets anders ging downloaden kon Cheap het in zijn eentje af: free-usenet gebruikte geen data.

Dit is een voorbeeldlog dat freeusenet een klein beetje data heeft gebruikt:
...
Voltooid één dag geleden
Status Voltooid
...
Servers
news.cheapnews.eu=17.8 GB, news.free-usenet.com=126 B
Bovenstaand voorbeeld was waarschijnlijk wel te repareren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

Viper® schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:48:
[...]

[...]

Dat betekent dat je specifiek op moet zeggen via de klantenservice

Ik betaal maar even via creditcard ipv automatische incasso O-)

weer zo'n website die je wachtwoord in plain tekst in de aanmeldingsemail zet :'(
snelheid is 17 Mb/s
30 euro is niet duur voor een jaarabbo O+
ter vergelijking, dat 1 TB block account voor 17 euro was ik binnen 2 maanden doorheen :D
Is 17MB/s ook je maximale download snelheid van je ISP? Bij mij trekt XSNews mijn lijn namelijk helemaal vol met 34,5 MB/s.

De deal werkt idd alleen met automatische incasso, maar als je het abonnement gewoon weer stopzet na betaling ishet geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 19:01

charrel

Cortisol4life..

xsnews staat toch niet heel goed bekend of is dat nu beter? lees alleen maar rare verhalen, gebruik nu naar redelijke tevredenheid sunny maar een jaar voor 32€ klinkt wel heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al jaren xsnews, altijd goed bevallen, dingen komen zonder problemen binnen. Plaintext wachtwoorden is wel jammer, maar dat is bij veel meer usenetproviders een probleem, bulknews bijvoorbeeld ook. Daarvoor hoef je het dus niet te laten. Een uniek wachtwoord is uiteraard ten zeerste aanbevolen, maar dat is het sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Support van XS News is wel echt belabberd. Had een probleem en moet dagen lang wachten op een antwoord op mijn ticket. Krijg eerst een standaard antwoord en vervolgens weer dagen lang wachten. Geloof ook niet dag ik de enige hierin ben. Inmiddels loopt mijn vraag al een dikke 2 weken zonder normaal antwoord.

Zolang het werkt prima. Zeker ook een leuke prijs. Je moet alleen geen problemen hebben want behulpzaam zijn ze zeker niet! Zit helaas nog tot december aan ze vast.

[ Voor 8% gewijzigd door WRT54G op 30-04-2017 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulbringer320
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 12:19
Wauw......zo te lezen is er veel veranderd op Usenet gebied.
In het begin had ik altijd Eweka, echter wil ik na jaren weer beginnen met Usenet maar er is zoveel veranderd.
De meningen zijn verdeeld over de diverse Usenet providers.

Zit zelf te denken om XSNews te nemen.
Mijn download snelheid kan niet sneller dan 20Mbit, en ik wil het account delen.
Dus dan ben ik bij XSNews goedkoop uit.

Of heeft iemand anders nog een ander advies.
Wil wel gewoon downloaden zonder dat er een limiet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
Waarom niet gewoon weer Eweka dan? Ik accountshare nu niet meer, maar een paar jaar terug was dat bij Eweka geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
@Soulbringer320 XSNews staat geen AS toe. Ik gebruik zelf Cheapnews. Op hun site hebben ze een aanbieding voor 120Mb voor 59 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Soulbringer320 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:31:
In het begin had ik altijd Eweka, echter wil ik na jaren weer beginnen met Usenet maar er is zoveel veranderd.

Mijn download snelheid kan niet sneller dan 20Mbit, en ik wil het account delen.

Ik ben ook ooit begonnen bij Eweka denk zeker 10 jaar geleden, retentie was toen 30 dagen of zo. :P

Heb in de tussentijd een aantal (goedkopere) providers gebruikt zoals bijv. SunnyUsenet. Laatst een maandje Eweka genomen vanwege de zeer hoge retentie (3177 dagen).

Heb een Koningsdag aanbieden gekregen van Eweka: 300 Mbit (20 verbindingen) voor 60 euro voor een heel jaar. Dat is nauwelijks duurder dan het Sunny 60 abonnement dat ik al tijden heb dus maar gehapt. Scheelt ook weer gedoe met iedere 3 maanden verlengen wat ik meestal doe. :)

Denk dat account sharing geen probleem is als je niet boven de 300 Mbit of 20 verbindingen uitkomt. Bij SunnyUsenet is account sharing zeker toegestaan (heb dat in het verleden wel gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Soulbringer320 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:31:

Met de happy2017 actiecode kan je bij itelligent voor 40,50 euro 390 dagen 50Mbit krijgen en je kan bij hun met 3 man delen.

Dit was de email: Sm0k3r in "Newsservers met binaries [Deel 13]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulbringer320
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-06 12:19
EdwinB schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:33:
Waarom niet gewoon weer Eweka dan? Ik accountshare nu niet meer, maar een paar jaar terug was dat bij Eweka geen enkel probleem.
De prijs van Eweka vind ik teveel, heb helaas geen aanbieding gekregen zoals @prOnorama2
Freakster86 schreef op zondag 30 april 2017 @ 16:43:
@Soulbringer320 XSNews staat geen AS toe. Ik gebruik zelf Cheapnews. Op hun site hebben ze een aanbieding voor 120Mb voor 59 per jaar.
oke, wat is jouw ervaring met Cheapnews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41

Hulp bij warez websites geven we hier niet.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 14-05-2017 15:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Momenteel weer 1+1 gratis op de blocks bij free-usenet. Voor $15 krijg je dus 2x500GB=1TB datategoed. Helaas wel een cap op snelheid, maar aangezien elk block een eigen login ontvangt, kun je de snelheidslimiet verdubbelen door beide accounts gelijktijdig te gebruiken. In hun mail claimen ze inmiddels 3100+ dagen retentie te hebben. Ze gebruiken Highwinds, Giganews, Astraweb, Cheapnews, XSNews als backbones.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IeIOAyaGSG9WkDE0kfnTlcSS/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dav1d schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 20:52:
Momenteel weer 1+1 gratis op de blocks bij free-usenet. Voor $15 krijg je dus 2x500GB=1TB datategoed. Helaas wel een cap op snelheid, maar aangezien elk block een eigen login ontvangt, kun je de snelheidslimiet verdubbelen door beide accounts gelijktijdig te gebruiken. In hun mail claimen ze inmiddels 3100+ dagen retentie te hebben. Ze gebruiken Highwinds, Giganews, Astraweb, Cheapnews, XSNews als backbones.

[afbeelding]
Mooie deal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Geen acties
maar ook geen speed limiet
https://usenetexpress.com/plans/
500 GB Block voor $20,-
Heb ze een maand gratis mogen testen was onder de indruk wat je hiermee binnen kan halen.
Maken ook gebruik van meerdere backbones

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online

[afbeelding]
Dit wordt interessant als vervanging van mijn 120Mbps flat account van cheapnews. Download iets van 3TB per jaar en betaalde $59. Bij free-usenet kan ik 2x2TB voor $40 krijgen met dezelfde snelheid :)

Enige wat me nog huiverig maakt, is dat op hun website niks over het bedrijf zelf vermeld, behalve dat de servers in Nederland staan. Weet iemand meer van ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

...
Ik kreeg de e-mail ook. Ik heb ook voor € 13,nogwat twee blocks van 500 GB gekocht.

Mijn tactiek wordt zo'n block standaard uit te zetten in mijn instellingen en alleen aan te zetten als een download mislukt met mijn Cheap(niet te herstellen). In dat geval start in de download opnieuw. Dit kost mij iets meer tijd maar ben ik wel het zuinigst op mijn block. Daarnaast kan ik dan per download beslissen of ik er een deel voor mijn block voor wil gebruiken. Een paar pagina's terug gaf Kroonkurk hier deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:09
jmk schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:20:
[...]

Ik kreeg de e-mail ook. Ik heb ook voor € 13,nogwat twee blocks van 500 GB gekocht.

Mijn tactiek wordt zo'n block standaard uit te zetten in mijn instellingen en alleen aan te zetten als een download mislukt met mijn Cheap(niet te herstellen). In dat geval start in de download opnieuw. Dit kost mij iets meer tijd maar ben ik wel het zuinigst op mijn block. Daarnaast kan ik dan per download beslissen of ik er een deel voor mijn block voor wil gebruiken. Een paar pagina's terug gaf Kroonkurk hier deze tip.
Indien je Sabnzbd gebruikt, kun je per server een prioriteitsniveau instellen. Bij die van Free-Usenet zou je bijvoorbeeld prioriteit 1 of 2 kunnen instellen (prioriteit 0 is de hoogste, in jouw geval Cheap), dan vult Sabnzbd de ontbrekende artikelen automatisch bij met die van Free-Usenet indien beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Komt uit Oekraïne. Bestaat nog maar een jaar. De nieuwserver news.free-usenet.com verwijst naar een (gehuurde) server van Hetzner in Duitsland.

Verder:
https://www.reddit.com/r/...binary_retention/d13fjhd/
https://www.reddit.com/r/...62olxf/free_beer/dfox5tc/
Ik zou daarom alleen blocks kopen die je relatief snel op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Jadang schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Indien je Sabnzbd gebruikt, kun je per server een prioriteitsniveau instellen. Bij die van Free-Usenet zou je bijvoorbeeld prioriteit 1 of 2 kunnen instellen (prioriteit 0 is de hoogste, in jouw geval Cheap), dan vult Sabnzbd de ontbrekende artikelen automatisch bij met die van Free-Usenet indien beschikbaar.
Dat klopt. Wanneer ik er voor kies om Free-usenet aan te zetten staat die ook aan op prioriteit 1.(Cheap staat altijd op 0).

De reden dat ik Free-usenet standaard uit zet zijn(allemaal om onnodig dataverbruik te voorkomen staat Free dan standaard uit.):
- Misschien niet nodig en was de incomplete download wel op "eigen kracht" te herstellen door Cheap.
- Misschien heeft het geen zin(hopeloos geval)
- Misschien is het de NZB in kwestie niet waard. Zeker als ik een andere NZB kan vinden met vergelijkbare inhoud.

Dit is allemaal super zuinig van mezelf. :P Misschien niet eens noodzakelijk. Maar ik probeer het even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dav1d schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:38:
[...]

Komt uit Oekraïne. Bestaat nog maar een jaar. De nieuwserver news.free-usenet.com verwijst naar een (gehuurde) server van Hetzner in Duitsland.

Verder:
https://www.reddit.com/r/...binary_retention/d13fjhd/
https://www.reddit.com/r/...62olxf/free_beer/dfox5tc/
Ik zou daarom alleen blocks kopen die je relatief snel op hebt.
Bedankt voor de info. Bevestigt helaas mijn achterdochtigheid waardoor het idd riskant is om langer dan jaar je block account aan te houden. Zal er nog eens rustig over na denken, want ik heb geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
jmk schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:52:
[...]

Dat klopt. Wanneer ik er voor kies om Free-usenet aan te zetten staat die ook aan op prioriteit 1.(Cheap staat altijd op 0).

De reden dat ik Free-usenet standaard uit zet zijn(allemaal om onnodig dataverbruik te voorkomen staat Free dan standaard uit.):
- Misschien niet nodig en was de incomplete download wel op "eigen kracht" te herstellen door Cheap.
- Misschien heeft het geen zin(hopeloos geval)
- Misschien is het de NZB in kwestie niet waard. Zeker als ik een andere NZB kan vinden met vergelijkbare inhoud.

Dit is allemaal super zuinig van mezelf. :P Misschien niet eens noodzakelijk. Maar ik probeer het even zo.
Ik doe dit precies op dezelfde manier! Gebruik NZBGet maar dezelfde "opstelling".
Alleen Free Usenet aan als ik daadwerkelijk de download (op eigen kracht via XS News) niet binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
pdukers schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:03:
[...]
Bevestigt helaas mijn achterdochtigheid...
Free-usenet.com is een gewoon een scam. Ze halen feeds illegaal op bij diverse partijen en daar betaal je voor.

Vrees dat je geld gewoon weg is zodra een serieuze provider hun kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week even I-Telligent geprobeerd voor het eerst.
Tot nu toe bij het meeste wat ik heb opgezocht 'DEBUG|Segment error: 430 Article not available. (430)'
Niet om vrolijk van te worden als je die ene avond zo'n zin hebt om een game te spelen. 8)7
Dit had ik zelden bij Eweka.
Net mail gestuurd naar de support van I-Telligent en benieuwd wat ze hieraan kunnen doen.
Want anders is €6,50 wèl veel geworden als er veel niet binnen valt te halen.
Dus, drie keer raden wat ik deze maand ga doen.
Terug naar Eweka. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2017 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:48:
Tot nu toe bij het meeste wat ik heb opgezocht 'DEBUG|Segment error: 430 Article not available. (430)'
Niet om vrolijk van te worden als je die ene avond zo'n zin hebt om een game te spelen. 8)7
Net mail gestuurd naar de support van I-Telligent en benieuwd wat ze hieraan kunnen doen.
Ik gebruik al 2 jaar I-Telligent maar heb nog nooit een probleem gehad, voor mij is deze betrouwbaarder dan Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 19:00
Dognzb indexer heeft ook een sale 2 (ipv 1) jaar voor 20USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
wilbert11 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:58:
Dognzb indexer heeft ook een sale 2 (ipv 1) jaar voor 20USD.
Yups, 2 voor de prijs van 1 zelf ook verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:48:
Ik heb zelf ook Eweka in de vorm van Tweaknews maar in mijn newsbin pro wordt i-telligent gebruikt om een recente upload binnen te halen en bij tweak krijg ik dan de 430 error oftewel het bestand is daar al verwijderd, het hangt dus ervan af wat je wilt downloaden en hoe snel je bent.

Er is geen 1 provider die alles heeft en daarom lees je hier dat veel mensen verschillende providers combineren.

Ik lees nu dat veel mensen free-usenet niet vertrouwen maar daar komt veel vandaan, elke keer als i-telligent het niet heeft komt de data binnen via free-usenet.

Is iets net gepost dan zie ik dat tweak en i-telligent beiden worden gebruikt en wordt astraweb en free-usenet niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

schumi2004 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:52:
[...]

Yups, 2 voor de prijs van 1 zelf ook verlengd.
Ik mis nzbmatrix als ik zo deze indexer zie, wat een topsite was dat.

edit: jij mist hem dus kennelijk ook _/-\o_

Overzichtelijk met filmposters en links naar imdb, geen misleidende download knoppen, het zag er ook profi uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Sm0k3r op 23-05-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Gebruikt supernews een andere incassant? Want zie nu dit staan CHASE PAYMENTECH EUROPE LIMITED. Klopt dit? Dat dit van Supernews is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

jaaoie17 schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:59:
Gebruikt supernews een andere incassant? Want zie nu dit staan CHASE PAYMENTECH EUROPE LIMITED. Klopt dit? Dat dit van Supernews is?
Ik kan je niet letterlijk helpen maar i-telligent incasseert ook, google alle omschrijvingen in jouw afschrijving, wellicht zie je een resultaat met de naam supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Sm0k3r schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 20:45:
[...]

Ik kan je niet letterlijk helpen maar i-telligent incasseert ook, google alle omschrijvingen in jouw afschrijving, wellicht zie je een resultaat met de naam supernews.
Zo te zien heeft het een id van supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

jaaoie17 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 21:20:
[...]

Zo te zien heeft het een id van supernews.
Heb ik jou toch kunnen helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Was ingegaan op het jaar Sunnyusenet UNL maar sindsdien haal ik maar 5 a 7 Mb/s terwijl ik daarvoor 60 haalde. Aan mijn verbinding ligt het niet 500 glas. Lijkt wel alsof ze het knijpen.

Klantenservice kwam met een lijst met onzin oorzaken aan en legde het probleem bij mij terug......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
wimpie007 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 12:58:
Was ingegaan op het jaar Sunnyusenet UNL maar sindsdien haal ik maar 5 a 7 Mb/s terwijl ik daarvoor 60 haalde. Aan mijn verbinding ligt het niet 500 glas. Lijkt wel alsof ze het knijpen.

Klantenservice kwam met een lijst met onzin oorzaken aan en legde het probleem bij mij terug......
Dat kan toch? als ik met mijn oude NAS een SSL connectie opzet dan haal ik ook nog maar 15MBit. Als ik vervolgens de SSL uitzet of met mijn laptop of nieuwe NAS download gaat het vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
jongetje schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:50:
[...]

Dat kan toch? als ik met mijn oude NAS een SSL connectie opzet dan haal ik ook nog maar 15MBit. Als ik vervolgens de SSL uitzet of met mijn laptop of nieuwe NAS download gaat het vele malen sneller.
nee dat kan niet
Is zonder SSL, bekabeld en had hiervoor ook al sunny UNL
Alleen sinds de verlenging met dat scherpe jaaraanbod is het ingekakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Kreeg net onderstaand mailtje van Tweaknews:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TKVHWRG.png

Werkt die link niet :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ViezeVis schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:02:
Kreeg net onderstaand mailtje van Tweaknews:
[afbeelding]

Werkt die link niet :'( :'(
Mooie deal, als die werkt hou ons op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

alwaysleft schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Ja toch? Tweaknews heb ik al 1,5 jaar nu en echt nog nooit problemen gehad. Haal keurige downloadsnelheden van 62Mbps continu.

https://www.tweaknews.eu/nl/landing/ultimatespecial
Dit zou de link moeten zijn, je kunt dan niet op Start Now klikken, dan linkt 'ie naar een niet bestaande pagina.

[ Voor 21% gewijzigd door ViezeVis op 27-05-2017 12:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

alwaysleft schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Slordige dubbelpost, maar er is een fix. Is voor iedereen wel zeer gunstig.
https://www.tweaknews.eu/en/landing/ultimatespecial - de Engelse language pagina werkt wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
ViezeVis schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Slordige dubbelpost, maar er is een fix. Is voor iedereen wel zeer gunstig.
https://www.tweaknews.eu/en/landing/ultimatespecial - de Engelse language pagina werkt wel! :)
Erg goede deal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Ben hier ook erg tevreden over. Je betaalt slechts 48 euro voor een heel jaar unlimited. Dat is echt geen geld voor de kwaliteit die Tweaknews in mijn ogen levert. Hopelijk houden ze de snelheid ook vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asstastic
ViezeVis schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 14:46:
[...]

Ben hier ook erg tevreden over. Je betaalt slechts 48 euro voor een heel jaar unlimited. Dat is echt geen geld voor de kwaliteit die Tweaknews in mijn ogen levert. Hopelijk houden ze de snelheid ook vast.
Nette deal :*) .
Rondje sociale media:

Frugal
Unlimited maand: $4,99
Unlimited jaar: $50
bron: http://www.frugalusenet.com/

Bulknews
Abonnement Bulk 50Mbit, 1 jaar van €50 nu voor €30!
Geldig tot 1 juni 2017.
Promo code: summer17
bron: twitter

Cheapnews
1000GB: €22.95
500GB: €14,95
Unlimited jaar: €89
120Mbit jaar: €49

Bron: https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/

Thundernews
Unlimited maand + VPN: $8
bron: https://www.thundernews.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ViezeVis schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 12:17:
[...]

Ja toch? Tweaknews heb ik al 1,5 jaar nu en echt nog nooit problemen gehad. Haal keurige downloadsnelheden van 62Mbps continu.

https://www.tweaknews.eu/nl/landing/ultimatespecial
Dit zou de link moeten zijn, je kunt dan niet op Start Now klikken, dan linkt 'ie naar een niet bestaande pagina.
Ze zijn goed maar ze verwijderen snel bestanden, enige nadeel als je niet elke dag de uploads controleert.

Dus kopen en elke dag de spots checken.

edit: met snel bedoel ik binnen een dag, dus of automatisch downloaden of gewoon up to date blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Sm0k3r op 27-05-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Sm0k3r schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 22:08:
[...]

Ze zijn goed maar ze verwijderen snel bestanden, enige nadeel als je niet elke dag de uploads controleert.

Dus kopen en elke dag de spots checken.

edit: met snel bedoel ik binnen een dag, dus of automatisch downloaden of gewoon up to date blijven.
Heb ik persoonlijk nog niet gemerkt met hun hoge retenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ViezeVis schreef op zondag 28 mei 2017 @ 01:18:
[...]

Heb ik persoonlijk nog niet gemerkt met hun hoge retenties.
Hoge retentie staat los van het snel verwijderen van bestanden, wat ze snel verwijderen zijn de AAA titels, die zijn veelal binnen een dag weg.

De hoge retentie gebruik ik voor anime series, als ik jou bijvoorbeeld een titel doorgeef dan is de kans 90% groot dat je de hele serie compleet binnen kan halen en die zijn veelal boven de 2000 dagen oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Tweaknews ziet er zeker heel interessant uit. Hier staat echter niet dat deze aanbieding slechts een paar dagen duurt.
Bijna een jaar geleden een jaar-abo bij 5eurousenet afgesloten voor €50 en dat loopt over een kleine 2 maanden af. 5eurousenet heeft met 1500 dagen minder retentie maar ben erg tevreden. Hoge retentie vind ik overigens niet zo belangrijk.

Wellicht dat ik overstap. Bij het verstrijken zal 5eurousenet wellicht met een mooie nieuwe aanbieding komen maar die zal hooguit weer €50 zijn want hun jaar-abo is nu €70. Zal ze eerst ff mailen, kijken of ik iets kan losweken.

Mail verstuurd

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geldt deze aanbieding bij Tweaknews alleen voor het 1ste jaar of daarna ook nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Ik gebruik nu al enige tijd Eweka 300Mbit voor €7,5 per maand en ik heb geen klachten. Echter begint het wel te kriebelen om over te stappen naar Tweaknews nu ik bovenstaande aanbieding zie.

Heeft iemand ervaring met zowel Eweka als Tweaknews en kan diegene mij vertellen of dit een verstandige keuze is? Daarnaast ben ik benieuwd welke gratis VPN je krijgt, ik krijg hier namelijk niks over gevonden. Bij Eweka krijg je IP Vanish, deze staat als goed aangeschreven op het internet.

[ Voor 22% gewijzigd door TheNameIsBart op 28-05-2017 16:27 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!