|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik heb ook wel eens de ervaring dat een bepaalde NZB iets langzamer binnen wordt gehaald. Dit is bij misschien 5% van mijn downloads.pdukers schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:17:
Ik merk sinds gisteren dat mijn downloads bij cheapnews maar een speed van 7 MBytes/sec halen ipv de normale 14 MBytes/sec (120 Mbps ultimate). Hebben anderen een vergelijkbare ervaring?
Ik weet niet waar dit aan ligt. Misschien een takedown in progress of een uploader die een "vreemde" nieuwsgroep heeft gebruikt.
Bij een dip in de snelheid gaat de volgende NZB in de wachtwij meestal wel gewoon 100%. Ik heb trouwens ook Cheap 120 en kan met mijn internet abo maximaal 10 MB/s halen.
edit: ik haal nu gewoon mijn max.
Yippie kayak, other buckets!
Bedankt voor je hulp.jmk schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:10:
[...]
Ik heb ook wel eens de ervaring dat een bepaalde NZB iets langzamer binnen wordt gehaald. Dit is bij misschien 5% van mijn downloads.
Ik weet niet waar dit aan ligt. Misschien een takedown in progress of een uploader die een "vreemde" nieuwsgroep heeft gebruikt.
Bij een dip in de snelheid gaat de volgende NZB in de wachtwij meestal wel gewoon 100%. Ik heb trouwens ook Cheap 120 en kan met mijn internet abo maximaal 10 MB/s halen.
edit: ik haal nu gewoon mijn max.
Ik zie een vrij gelijkmatige download speed en ook geen ontbrekende articles in de logs. Het gebeurt ook bij willekeurige downloads, dus takedowns kan ik wel uit te sluiten.
Maar cheapnews durf ik nog niet uitsluiten. Mijn internet snelheid (150Mbps) is ok en verschillende download programma's geven hetzelfde resultaat. Ik zal eens een test account aanmaken bij een andere USP.
edit: Test account aangemaakt bij pureusenet en daar direct 16MB/s (unlimited account). Schakel ik met dezelfde download terug naar cheapnews, dan val ik weer terug ik naar 7-8 MB/s. Dan ligt het toch aan cheapnews. Zie nu ook af en toe een timeout in de logs!
Morgen maar eens ticket aanmaken.
[ Voor 12% gewijzigd door pdukers op 28-12-2016 20:29 ]
Yippie kayak, other buckets!
Een tijdje terug dacht ik lagere speeds te hebben maar bleken mijn maatje en ik tegelijk te downloaden (dus cap), maar ik heb de laatste dagen ook maar 7 MB/s max bij nieuw spul, dat was eerst gewoon de volle 10/11MB/s. Ik ga er niet dood aan, maar het is wel opvallend. Veel nieuwe gebruikers erbij met acties ofzo? Als het langer aanhoudt eens wat meer testen op andere systemen en er eens een ticket aan wagen.pdukers schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:17:
Ik merk sinds gisteren dat mijn downloads bij cheapnews maar een speed van 7 MBytes/sec halen ipv de normale 14 MBytes/sec (120 Mbps ultimate). Hebben anderen een vergelijkbare ervaring?
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Precies hetzelfde hierCloggs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:03:
Iemand hier die gebruik maakt van nextgennews en ook geen nieuwe spots meer heeft sinds maandag (spotnet 2.0.0.236)?
Wilde het ook net gaan vragen. Ligt dus niet aan mij.
Heb ze een uurtje geleden een mail gestuurd. Kreeg 30 minuten geleden een reply dat ze het probleem opgelost hebben. En zie zojuist spotnet weer nieuwe spots ophalen.Cloggs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:03:
Iemand hier die gebruik maakt van nextgennews en ook geen nieuwe spots meer heeft sinds maandag (spotnet 2.0.0.236)?
Prima support moet ik zeggen
Ik heb mijn ticket zojuist aangemaakt. Hoe meer hoe beter.2Dutch schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:28:
[...]
Een tijdje terug dacht ik lagere speeds te hebben maar bleken mijn maatje en ik tegelijk te downloaden (dus cap), maar ik heb de laatste dagen ook maar 7 MB/s max bij nieuw spul, dat was eerst gewoon de volle 10/11MB/s. Ik ga er niet dood aan, maar het is wel opvallend. Veel nieuwe gebruikers erbij met acties ofzo? Als het langer aanhoudt eens wat meer testen op andere systemen en er eens een ticket aan wagen.
Ik heb vandaag nog 8,3 weten te halen op mijn NASje (max van mijn verbinding) dus het moet met Cheapnews zeker sneller dan 7 kunnen.pdukers schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:17:
Ja, dat gaat er dan nog af. Dat komt neer op iets minder dan 30 euro voor een jaar voor een unlimited "Elite speed" abonnement.Soeski schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:41:
Ik snap die pricing niet helemaal. Gaat die 70% nog van de 8,20 euro af dan? Ik kan niet doorklikken want dan moet je een account hebben/maken
[ Voor 6% gewijzigd door Asphyxion op 30-12-2016 15:55 ]
Dus dan heb je het volgende als ik het goed begrijp:Asphyxion schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:55:
[...]
Ja, dat gaat er dan nog af. Dat komt neer op iets minder dan 30 euro voor een jaar voor een unlimited "Elite speed" abonnement.
jaar abbo = 9.50 per maand
- 70% korting
----
totaal: 34,20 per jaar + de actie van domein naam gratis voor een jaar?
die 34,20 per jaar heb ik wel zo geïnterpreteerd, maar die domeinnaam weet ik niet. Al is het overigens 8,20 per maand voor een jaar, dan kom ik op 29.52 uit.TerrorSource schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:58:
[...]
Dus dan heb je het volgende als ik het goed begrijp:
jaar abbo = 9.50 per maand
- 70% korting
----
totaal: 34,20 per jaar + de actie van domein naam gratis voor een jaar?
[ Voor 8% gewijzigd door Arnovdh op 30-12-2016 16:27 ]
Ik zat bij een ander te kijkenArnovdh schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:22:
[...]
die 34,20 per jaar heb ik wel zo geïnterpreteerd, maar die domeinnaam weet ik niet. Al is het overigens 8,20 per maand voor een jaar, dan kom ik op 29.52 uit.
zat bij http://www.newsxs.nl/ te kijken

De wachtwoorden bij XSNews worden dus in plain text opgeslagen!
Kan kloppen, want op dit moment haal ik ook weer de normale 14 MB/s. Ook voor dezelfde nzb's die gisteren nog met een lage snelheid binnenkwamen.Arnovdh schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:33:
[...]
Ik heb vandaag nog 8,3 weten te halen op mijn NASje (max van mijn verbinding) dus het moet met Cheapnews zeker sneller dan 7 kunnen.
Ik heb ook niet zon goede ervaring met xsnews. Had een 14 dagen trial gedaan die daarna in een basic abo over zou moeten gaan. Ergens in dat procies is er iets niet goed gegaan. Maar ik heb dus een elite abo gekregen die ongeveer dubbel zo duur is. Ik heb helaas maar 20mbit internet thuis dus dat is ook totaal overbodig allemaal. En aangezien ik voor een jaar had gekozen hakt het prijsverschil er toch behoorlijk inAsphyxion schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 17:52:
Ik heb zelf net een account genomen bij XSNews. Was mijn ingevulde wachtwoord al vergeten. Doe ik een password reminder, krijg ik mijn originele wachtwoord in de mail toegestuurd!
De wachtwoorden bij XSNews worden dus in plain text opgeslagen!Dat is wel erg slecht.
Enfin, mailtje gestuurd en netjes de situatie uitgelegd. Het enige wat ze willen/kunnen doen is de looptijd aanpassen. Opzich snap ik dat wel, maar ik vind het een beetje onnodig om voor 2 jaar vooruit een abbonement te gaan betalen. Bovendien was dat ook niet wat ik besteld had, of in ieder geval bedoelt had te bestellen. Tot zover valt het allemaal nog wel mee. Maar nadat er wat mails over en weer zijn gegaan worden de antwoorden er ook niet vriendelijker op. Krijg nu alleen nog als antwoord dat ik pech heb, het mijn eigen schuld is en dat ik mijn betalingsverplichting maar na moet komen
Kijk, als mensen nou gewoon normaal een antwoord kunnen sturen dan ben ik nog geneigd om dan maar te accepteren dat je blijkbaar iets niet goed hebt gedaan. Maar als mensen dan meteen weer onvriendelijk moeten doen dan zoeken ze het toch echt zelf maar uit
Toch jammer want ik was verder wel erg tevreden met de server. Nu maar weer op zoek naar een andere
het is maar 1mbit en je moet elke 24 uur inloggen en verlengen.
free-usenet.com(Backbones:Highwinds, Giganews, Astraweb, Cheapnews, XSNews)
Maar waarschijnlijk stap ik over naar een andere aanbieder.
Want binnenkort krijg ik een glasvezel abonnement met 250Mbit/s download.
En bij Eweka haal ik maximaal 120Mbit/s. Een sneller abonnement bieden ze niet aan.
Welke aanbieder adviseren jullie die wel mijn max download haalt voor ongeveer hetzelfde geld.
Mijn oog was al op de volgende aanbieders gevallen:
- Supernews
- Bintube
- Sunny (Wel veruit de minste retentie)
Bij Eweka krijg ik ook een account bij IPVanish hebben andere aanbieders ook dergelijke aanbiedingen?
Ik gebruik al anderhalf jaar zeer tevreden Thundernews.anoppers schreef op zondag 8 januari 2017 @ 16:40:
- Supernews
- Bintube
- Sunny (Wel veruit de minste retentie)
Bij Eweka krijg ik ook een account bij IPVanish hebben andere aanbieders ook dergelijke aanbiedingen?
Ook een optie om een VPN ( octanevpn ) bij af te sluiten.
Je kan alleen niet aan accountsharing doen, iig niet tegelijkertijd
Wordt steeds spannenderkaneswrath schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:08:
voor de mensen die nog een gratis fill server nodig hebben.
In den beginne was het een keer per half jaar verlengen, toen werd het 30D ( vond ik al lastig )
Maar elke dag, nee dank je
edit :
Ahh, de spreekwoordelijke aap uit de mouw :
BASIC - Unlimited - 1 Year - 1 Mbit/s - $10 ( 1 connection )
[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 09-01-2017 19:26 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Jassy schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:57:
Ligt Astraweb bij jullie ook plat? Ik kom niet meer in het member gedeelte en ik kan geen van de servers (EU/US met en zonder SSL) bereiken..
Dat ik voor die enkele keer even moet inloggen vind ik niet erg.
Ik dacht dat mijn block al op was maar het ligt dus niet aan mij. Sowieso is het member gedeelte niet meer beveiligd, apart want dat heeft niet zo heel veel met de usenet servers te maken.Jassy schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:57:
Ligt Astraweb bij jullie ook plat? Ik kom niet meer in het member gedeelte en ik kan geen van de servers (EU/US met en zonder SSL) bereiken..
Heb je al iets gehoord van Cheapnews?pdukers schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:46:
Ik heb mijn ticket zojuist aangemaakt. Hoe meer hoe beter.
Sprak net ff vriend van me met wie ik het abo deel, en die had ook al zoiets van: is Cheapnews trager geworden ofzo. We gaan samen even wat testjes doen vandeweek en dan een ticket aanmaken als we onze normale speeds niet terugzien
[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 10-01-2017 09:39 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Overigens werkt het members-deel bij mij prima.
Ja, ze waren snel met reageren. Echter het probleem was al verdwenen (haalde weer 14MB/s); dan is het lastig uitzoeken.2Dutch schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:38:
[...]
Heb je al iets gehoord van Cheapnews?
Sprak net ff vriend van me met wie ik het abo deel, en die had ook al zoiets van: is Cheapnews trager geworden ofzo. We gaan samen even wat testjes doen vandeweek en dan een ticket aanmaken als we onze normale speeds niet terugzienEven wat minder speed is geen punt, maar dit loopt nu al een tijdje te rommelen.
Gisteravond had ik weer iets lagere download speeds, maar dat ook door de leeftijd van de posts (+1000 dagen) die aan het downloaden was veroorzaakt zijn.
Goeie tip, thx. Vooral die retentie van 2700+ is super.kaneswrath schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 01:08:
voor de mensen die nog een gratis fill server nodig hebben.
Had een ticket bij hun geopend met de vraag als een sneller pakket mogelijk is of in de toekomst komt.pall66 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:06:
Anoppers, Eweke biedt wel degelijk een 300 mbit abonnement aan. Alleen moet je ze dan wel een automatische incasso geven. Heb ik ook gedaan en nu download ik met groot plezier met die snelheid.
Dit antwoord van hun heb ik gekregen:
Geachte klant,
Bedankt voor uw aanvraag.
We willen u mededelen, dat de hoogste snelheid die wij momentaan bieden is 120 Mbit.
Als tip, hou onze website in de gaten voor nieuwe aanbiedingen.
Met vriendelijke groeten,
Eweka Usenet Support <usenet@eweka.nl>
Twitter: @ewekaPR
Facebook: ewekausenet
Vanaf 30 januari heb ik mijn glasvezelpakket actief en zal dan ook opzoek gaan naar een nieuwe aanbieder.
Dat zou ik zeker doen. 120Mb is natuurlijk prima maar als je straks een 500Mb verbinding hebt dan gauw weg gaan daar.anoppers schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:03:
[...]
[knip]
Vanaf 30 januari heb ik mijn glasvezelpakket actief en zal dan ook opzoek gaan naar een nieuwe aanbieder.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
De resellers zijn min of meer vergelijkbaar en kunnen in principe niet meer bieden dan de Tier 1 provider biedt qua snelheid en retentie.
De onderscheidende factor tussen resellers zal dan voornamelijk de prijs van de aangeboden pakketten zijn.
Er zijn zoveel resellers dat het handmatig niet te doen is.
1
| https://bubbl.us/?h=16f1a8/2c6f15/15XJW9Vu3aL3s |
(Usenetmap van resellers,bron: ngprovider.com)
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Dit viel mij net ook op! Kreeg gewoon m'n oude wachtwoord in m'n mail! Ik heb ze hier over gemaild, en ze zijn mij kwijt als klant.Jantjeuh schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:03:
En nu de kicker: bij het resetten van het wachtwoord van mijn eerste username/mail combi kreeg ik mijn username/wachtwoord in plaintext via mail opgestuurd. Al met al komt deze zaak niet al te fris over, en ga ik, goedkoop of niet, niet mijn betaalgegevens bij deze jongens afgeven...
[ Voor 15% gewijzigd door Read op 19-01-2017 19:10 ]
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.
Dat is toevallig, i-telligent heeft exact zelfde code maar dan krijg je 13 maanden voor de prijs van 9Read schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:09:
http://www.hitnews.com/ heeft 33 % korting met coupon code : happy2017
edit:
Tot en met 31 januari 2017 kunt u gebruikmaken van de actiecode happy2017, hiermee krijgt 12 + 1 maand voor de prijs van 9 maanden (de extra maand krijgt u als kerstcadeau van ons).
OF
uw bestaande account aanvullen met 13 maanden voor de prijs van 9 maanden.
(aan de hand van uw emailadres en/ of rekeningnummer kunnen wij achterhalen wat uw klantnummer is en vullen wij uw resterende termijnen aan met 390 dagen).
Dit zal resulteren in de volgende tarieven:
Standard 50Mbit 13 maanden voor éénmalig 40,50 euro (teruggerekend is dat 3,11 euro voor een 50Mbit 30 dagen pakket i.p.v. 4,50 euro)
Luxe 150Mbit 13 maanden voor éénmalig 63,- euro (teruggerekend is dat 4,84 euro voor een 150Mbit 30 dagen pakket i.p.v. 7,- euro)
en
Deluxe Unlimited 13 maanden voor éénmalig 90,- euro (teruggerekend is dat 6,92 euro voor een Unlimited 30 dagen pakket i.p.v. 10,- euro)
Hier volgen de stappen om gebruik te maken van deze actie:
stap 1. u gaat naar naar onze pre-paid pagina via deze link: http://www.i-telligent.nl/prepaid
stap 2. u vult al uw gegevens in op de pagina
stap 3. voer deze actiecode in: happy2017
stap 4. u selecteert onderaan in het drop down menu bij “product” uw gewenste bandbreedte (Standard 50Mbit, Luxe 150Mbit of Deluxe Unlimited)
stap 5. u selecteert in het volgende drop down menu 12 maanden
stap 6. klik op BESTEL (In de email die u automatisch ontvangt, wordt het juiste bedrag aangegeven dat u dient over te maken.)
[ Voor 72% gewijzigd door Sm0k3r op 19-01-2017 22:16 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Zojuist omgezet naar unlimited + SlickVPN voor € 7,44. Je krijgt nu 20% korting op alle maandelijkse plannen met de couponcode 20PCTOFF. Kost normaal € 9,30.
Onbeveiligd: news.almosttakedownfree.com:119wrcveen schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:49:
Welke provider heeft het minst last van takedowns?
en voor ssl connecties: ssl-secure.news.almosttakedownfree.com:563
Succes gegarandeerd!
Bron: https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/
Bron: https://twitter.com/cheapnews
Block 500GB €12,-
Promo: hfmd
Usenet Legacy 250Mbit 1 Year €75,-
Promo: hfle
Block 1TB, €20,-
Promo: hftb
Usenet Flat 120Mbit 1 Year €59,-
Promo: ultimate14
Geldig tot 30-1
#korting bij Easy Usenet
30% met code EASY2017
Geldig tot 28-1
Ik ben aan het wachten tot ik reactie terugkrijg van bovenstaande om te testen voor ik 10,- betaal. Heb nu even sunny, maar die komt niet hoger als 200mbit.
Alle drie USP's in mijn sig halen elk makkelijk de 500Mb/s. Maar er zullen vast vele andere USP's zijn, die ongetwijfeld hier neergezet zullen worden. Astraweb hangt af van de hoeveelheid connecties die je selecteert.Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:18:
Welke aanbieder naast I-Telligent haalt ook een snelheid van 500mbit of erboven?
[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 28-01-2017 12:49 ]
Heb nu een trial bij Bulknews met 30 verbindingen, maar tikt net de 200 aan. Sunny en Newsxs zitten ook rond die snelheid.CreativeS schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:48:
[...]
Alle drie USP's in mijn sig halen elk makkelijk de 500Mb/s. Maar er zullen vast vele andere USP's zijn, die ongetwijfeld hier neergezet zullen worden. Astraweb hangt af van de hoeveelheid connecties die je selecteert.
SSL,snelheid PC, Snelheid harddisk, virusscanner etc.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Topic doorlezen...? Staan genoeg. Anders misschien even wat USP's toevoegen aan Facebook of Twitter. Krijg je zo de eventuele aanbiedingen voorgeschoteld.Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:38:
zijn er nog leuke nieuwe promo`s bij een of meerdere goede news servers?
Newsdemon https://www.newsdemon.com...EUR&pricepointid=20140320Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:38:
zijn er nog leuke nieuwe promo`s bij een of meerdere goede news servers?
Heb zelf newsdemon trekt hier mijn volledige 1gig verbinding van Tweak dicht ^^Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:18:
Welke aanbieder naast I-Telligent haalt ook een snelheid van 500mbit of erboven?
Ik ben aan het wachten tot ik reactie terugkrijg van bovenstaande om te testen voor ik 10,- betaal. Heb nu even sunny, maar die komt niet hoger als 200mbit.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
[ Voor 78% gewijzigd door DJSmiley op 01-02-2017 20:35 ]
[ Voor 82% gewijzigd door DJSmiley op 01-02-2017 20:35 ]
[ Voor 84% gewijzigd door DJSmiley op 01-02-2017 20:35 ]
Was het alweer half vergeten, maar toevallig even achter de pc een nzb binnengehengeld via nzbget en die komt fullspeed binnen. Blijkbaar is de nieuwe SABnzbd (draaiden we allebei op een synology 41x NAS) de beperkende factor. Ach ja, overleefbaar2Dutch schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:38:
Sprak net ff vriend van me met wie ik het abo deel, en die had ook al zoiets van: is Cheapnews trager geworden ofzo. We gaan samen even wat testjes doen vandeweek en dan een ticket aanmaken als we onze normale speeds niet terugzienEven wat minder speed is geen punt, maar dit loopt nu al een tijdje te rommelen.
Lees de waarschuwing in de OP. Bespreken van indexers is niet gewenst
[ Voor 50% gewijzigd door DJSmiley op 01-02-2017 20:36 ]
Verwijderd
ik wil de account delen en heb nu extreme usenet die bevalt prima maar mogelijk ben ik met sunny dus beter uit
En ik krijg hem dan vaak zonder problemen binnen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Dat ik bij Sunny elke keer bij nieuwe posts al de backuplink nodig had deed me ertoe besluiten om over te stappen naar newsdemon.TRaSH schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:31:
Sunny heeft laatste tijd veel incomplete hoor ik van een aantal Sunny gebruikers.
En ik krijg hem dan vaak zonder problemen binnen.
Gisteren nog een post van een halfjaar oud binnen kunnen halen zonder problemen.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
[ Voor 81% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 09-02-2017 11:33 ]
Klinkt meer als een probleem met je configuratie.Ideedeequeuedee schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:33:
Ik zit momenteel bij twee providers met allebei een verschillend backbone. Mijn block account wordt echter nooit gebruikt en 80% van de downloads faalt op 'Health'. Waarom wordt er niks gerepareerd? Komt dit door DMCA-requests? Dat zou met verschillende backbones toch niet zo vaak voor moeten komen?
Als ik in SABnzbd kijk dan zie ik bv iets als het onderstaande in de mail staan:
1
2
| Stage Servers ssl-eu.astraweb.com=930 MB, eunews.blocknews.net=81 KB |
Dan weet ik dus dat ie blijkbaar 81KB aan missende blokken ergens anders vandaan heeft gehaald.
Waar download je mee?
Ik maak gebruik van NZBGet. Servers staan correct ingesteld qua prioriteit.pven schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:44:
[...]
Klinkt meer als een probleem met je configuratie.
Als ik in SABnzbd kijk dan zie ik bv iets als het onderstaande in de mail staan:
code:
1 2 Stage Servers ssl-eu.astraweb.com=930 MB, eunews.blocknews.net=81 KB
Dan weet ik dus dat ie blijkbaar 81KB aan missende blokken ergens anders vandaan heeft gehaald.
Waar download je mee?
Nu heb ik laatst een andere server ingesteld (specifiek op EU in plaats van Global, dat zou verder niks uit moeten maken) en toevallig heeft hij nu wél de backup server gebruikt, maar dan ook meteen voor de volledige 10GB...

'Normale' downloads zien er als volgt uit:

En ik vond deze nog. Betekent dit dat hij 15% van de backup server heeft gehaald en de rest van de normale? Waarom staat er dan -- bij de main?

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 09:51 ]
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
"Een block account is ideaal als u incidenteel (grote) bestanden download. U koopt een beperkt aantal gigabyte in, dit blijft onbeperkt houdbaar."
Bij de juiste USP kost je een 50GB maar iets van 8,- ,wat al een schijntje is als je het vergelijkt met de prijzen van een mobiele telefoon data pakket!
(Boven staande was dus een reactie op het verwijderde bericht van C00P)
[ Voor 11% gewijzigd door tita_tovenaar op 14-02-2017 09:55 ]
Soms weet ik het ook niet meer.........
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Retentie is vaak, is mijn ervaring, ook afhankelijk van de gebruikte group. Sommige kleinere groepen lijken bij sommige USP's oudere artikelen te bevatten. Geen pijl op te trekken soms. Maar goed, als je iets gewoon wilt hebben gewoon proberen lijkt mij. Kan je soms nogal eens verrassen.Sm0k3r schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:43:
Ik gebruik nu al enkele jaren i-telligent maar wat ik laatst hebt meegemaakt is alles behalve logisch, hun retentie gaat omenabij 3,5 jaar terug en daarboven is niks te vinden, ik wou dus een iets hebben en zag als enige optie een bluray van 6 jaar oud en die kwam gewoon binnen maaaar met +/- 35Mbit ipv 100den Mbits. Hoe is dit mogelijk, dus tussen de 3,5 en 6 jaar zit een zwart gat
Maar een verschil van 3 jaar reken je niet op, het gebeurde per ongeluk want ik klikte op de nzb zonder de ouderdom te checken en hij kwam opeens binnen, dus ik dacht ik pak meer oude data maar dat gaf een 430 melding, en niet takedown gebeuren maar was er gewoon niet.xxxneoxxx schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:12:
[...]
Retentie is vaak, is mijn ervaring, ook afhankelijk van de gebruikte group. Sommige kleinere groepen lijken bij sommige USP's oudere artikelen te bevatten. Geen pijl op te trekken soms. Maar goed, als je iets gewoon wilt hebben gewoon proberen lijkt mij. Kan je soms nogal eens verrassen.
Gratis account nemen op free-usenet.comKeyMs92 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:15:
Welke provider kunnen jullie op dit moment aanraden voor de beste retentie, max. 2000 dagen? Snelheid en andere factoren maken mij niks uit. Ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met Astraweb. Het proberen waard?
Kost je niks, kan je mooi testen. Heeft 2700 dagen retentie, zeggen ze.
Krijg daar inderdaad spul van binnen wat Astraweb niet (meer) heeft.
Interessant. Ik wist niet dat een gratis optie bestond! Het lijkt tot nu toe prima te werken, maar ik ben nog wel wat sceptisch omdat het gratis is. Is het enige verschil tussen de gratis en $10/jaar optie dat je niet elke dag hoeft te verlengen?Kroonkurk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:02:
Gratis account nemen op free-usenet.com
Goede tip, dankje!Kroonkurk schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 21:02:
[...]
Gratis account nemen op free-usenet.com
Tip: nu dubbele hoeveelheid data (100% bonus) bij een block account bij free-usenet
[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 28-02-2017 19:45 . Reden: Referral verwijderd ]
Dit lijkt mij een mooie vervanger voor Astraweb, gebaseerd op hun block prijzen dan.
de hoogste snelheid bij free-usenet is 150Mbit/sec maar is alleen voor de duurste package van $500...Sm0k3r schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 16:42:
Wat is high speed volgens free-usenet, weet iemand wat de max is?
Dit lijkt mij een mooie vervanger voor Astraweb, gebaseerd op hun block prijzen dan.

Deze packages zijn 30Mbit/sec tenzij anders aangegeven;
10GB voor $1
100GB voor $5
200GB voor $8
500GB voor $15
1TB voor $25
2TB voor $40
5TB voor $75
10TB voor $100
20TB voor $200 > 60 Mbit/sec
30TB voor $300 > 90 Mbit/sec
50TB voor $500 >150 Mbit/sec
Maar nu dus met dubbele data..., dus 2x zoveel als hierboven aangegeven...
[ Voor 27% gewijzigd door Equator op 28-02-2017 19:46 . Reden: Referral verwijderd ]
Uploaden is trouwens niet toegestaan/mogelijk.
Werkt bij mij perfect als "fill server".
[ Voor 12% gewijzigd door Kroonkurk op 28-02-2017 20:14 ]
Heb nu cheapnews (tot einde deze maand) maar zie dat ik de actie gemist heb dus ben opzoek naar een ander.
Of ze moeten nog snel met een aanbieding komen want heb opzich goede ervaringen met cheapnews maar om nu de volle mep te gaan betalen, blijf toch een Hollander
Deze actiecode bij i-telligent doet het nog, eergisteren nog gebruikt door andere tweaker: Sm0k3r in "Newsservers met binaries [Deel 13]"schumi2004 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:27:
Iemand nog op de hoogte van lopende acties bij aanbieders?
Heb nu cheapnews (tot einde deze maand) maar zie dat ik de actie gemist heb dus ben opzoek naar een ander.
Of ze moeten nog snel met een aanbieding komen want heb opzich goede ervaringen met cheapnews maar om nu de volle mep te gaan betalen, blijf toch een Hollander
Ik zal eens kijken of het wat is.Sm0k3r schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:38:
[...]
Deze actiecode bij i-telligent doet het nog, eergisteren nog gebruikt door andere tweaker: Sm0k3r in "Newsservers met binaries [Deel 13]"
Vind stap 6 wel een dingetje eerlijk gezegd.
Pas in de email zou de juiste prijs staan maar wat als dat niet het geval is, je bent tenslotte al akkoord gegaan.
Dan betaal je niet, simpel heheheheheschumi2004 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:05:
[...]
Ik zal eens kijken of het wat is.
Pas in de email zou de juiste prijs staan maar wat als dat niet het geval is, je bent tenslotte al akkoord gegaan.
edit: als de prijs niet correct is dan werkt de code kennelijk niet meer en dan mijn excuses, eergisteren deed hij het nog.
[ Voor 14% gewijzigd door Sm0k3r op 02-03-2017 12:13 ]
https://free-usenet.com/ heeft een block-aanbieding, daarbuiten zijn ze sowieso goedkoopschumi2004 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:27:
Iemand nog op de hoogte van lopende acties bij aanbieders?
Daarnaast een maand abonnement afgesloten bij newsdemon.com. Zo ver kreeg ik coupon 15MARPCT niet aan de praat.
Had hiervoor altijd I-Telligent waar ik toch erg veel artikelen miste.
Free-usenet ook gekocht ter vervanging van astraweb wat niet meer is wat ze zijn geweest.renedis schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:13:
Net block account aangemaakt van 500GB bij free-usenet.com. Krijg idd daadwerkelijk 2x een 500GB abonnement.
Daarnaast een maand abonnement afgesloten bij newsdemon.com. Zo ver kreeg ik coupon 15MARPCT niet aan de praat.
Had hiervoor altijd I-Telligent waar ik toch erg veel artikelen miste.
i-telligent mis ik geen artikel hoor, hangt ervan af hoe snel je bent met downloaden en wat je download, zoals ik in een vorige post al had gemeld dat ik zelfs 6 jaar terug opeens kon downloaden en nee astraweb stond uit, op mijn synology downloadstation kan je maar 1 server configureren
edit: wacht ff, toen ik mijn bestand binnen had gehaald van 6 jaar oud via i-telligent ging dat met +/-30Mbit per seconde wat ik apart vond en nu gaat mijn free-usenet exact dezelfde snelheid en 2700/365 is 7+.... dun dun duuuuuun
[ Voor 12% gewijzigd door Sm0k3r op 02-03-2017 13:34 ]
Voor die tijd ging het een stuk minder snel, met andere woorden is Sunny Usenet veel minder compleet geworden.
Weet iemand een tip voor een provider met accountsharing en qua prijs rond die van Sunny Usenet?
Ga voor mezelf sowieso ook een Free Usenet account nemen als fillserver.
Die i-telligent code gebruiken hierboven en je mag met 3 man delen, ik deel nu met 2 andere en tot nu toe is niemand eruit geknald.Binnetie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:59:
Ik ben ook weer aan het kijken voor een provider met accountsharing. Zit nu bij Sunny Usenet en dat gaat op zich wel goed. Voor mezelf heb ik er vorig jaar eens een 1TB block bijgekocht voor 40 euro. Hiervan heb ik nu nog 745GB over.
Voor die tijd ging het een stuk minder snel, met andere woorden is Sunny Usenet veel minder compleet geworden.
Weet iemand een tip voor een provider met accountsharing en qua prijs rond die van Sunny Usenet?
Ga voor mezelf sowieso ook een Free Usenet account nemen als fillserver.
Dank! Is dat met gelijktijdige gebruikers? We downloaden nooit tegelijkertijd. Zijn met 4 man, waarvan ik het minste download.Sm0k3r schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:04:
[...]
Die i-telligent code gebruiken hierboven en je mag met 3 man delen, ik deel nu met 2 andere en tot nu toe is niemand eruit geknald.
2 tegelijkertijd is bevestigd op de site maar zoals ik al aangaf; wij hebben nooit een kick ervaren.Binnetie schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:07:
[...]
Dank! Is dat met gelijktijdige gebruikers? We downloaden nooit tegelijkertijd. Zijn met 4 man, waarvan ik het minste download.
Dit account laten we zo verlopen omdat de 3de maat een te grote krent is en ik deel nu een account met een tweaker die ik niet persoonlijk ken dus ik kan hem niet 1,2,3 bellen maar ik download aardig wat en ik ben met het nieuwe account ook niet gekicked van de verbinding.
4 man is wel erg schraal zeg hahahahahahaha (sorry moest het ff zeggen
Ik zal het eens overwegen. Haha weet je wat helemaal mooi is? De andere betalen het, ik regel het (clients instellen + uitleg etc) en kan er zelf gratis van profiterenSm0k3r schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:24:
[...]
2 tegelijkertijd is bevestigd op de site maar zoals ik al aangaf; wij hebben nooit een kick ervaren.
Dit account laten we zo verlopen omdat de 3de maat een te grote krent is en ik deel nu een account met een tweaker die ik niet persoonlijk ken dus ik kan hem niet 1,2,3 bellen maar ik download aardig wat en ik ben met het nieuwe account ook niet gekicked van de verbinding.
4 man is wel erg schraal zeg hahahahahahaha (sorry moest het ff zeggen)

Verwijderd
Gisterenavond laat de code nog gebruikt. Deze werkte nog.schumi2004 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:05:
[...]
Ik zal eens kijken of het wat is.
Zit een beetje te twijfelen nu.Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:54:
[...]
Gisterenavond laat de code nog gebruikt. Deze werkte nog.
Zag namelijk een aanbieding op de NL site van https://www.cheapnews.eu/nl dat de kortingscode:ultimate14 je een flat fee 120 abbo geeft voor 59 euro.
Eergister werkte code niet dus had mail gestuurd waarna deze code weer geactiveerd is.
Een block account bij free-usenet klinkt interessant maar echter nooit nodig gehad. i-telligent ken ik verder niet zo daarnaast is de aanbieding van cheapnews weer goedkoper 59 120MBit t.o.v. 63 150Mbit (12mnd en retentie is hetzelfde, snelheidsverschil heb ik niet nodig)
@schumi2004 Mijn usenet provider account loopt over 2 weken af. Mocht je er 1 nemen met account sharing dan wil ik best de kosten delen. Snelheid is voor mij niet zo belangrijk. PM maar als je interesse hebt.schumi2004 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:33:
[...]
Zit een beetje te twijfelen nu.
Zag namelijk een aanbieding op de NL site van https://www.cheapnews.eu/nl dat de kortingscode:ultimate14 je een flat fee 120 abbo geeft voor 59 euro.
Eergister werkte code niet dus had mail gestuurd waarna deze code weer geactiveerd is.
Een block account bij free-usenet klinkt interessant maar echter nooit nodig gehad. i-telligent ken ik verder niet zo daarnaast is de aanbieding van cheapnews weer goedkoper 59 120MBit t.o.v. 63 150Mbit (12mnd en retentie is hetzelfde, snelheidsverschil heb ik niet nodig)
Dit topic is gesloten.
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!