Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.705 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Heb zelf een unlimited account genomen bij Usenet.farm. Hebben een eigen server (30 dagen), en gebruiken dan nog de back-end van XS News en Highwinds. Voor 2,50 per maand a 24mbit (toch max 50 download hier) in de black-friday actie geen geld.
Daarnaast voor 17 euro een 1000gb block account bij Bulknews, die de back-end gebruikt van Cheapnews.

Dus 3 servers waar die iets weg kan plukken. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, maar de eerste test (item van 1063 dagen a 10gb) kwam prima binnen. En dat voor 47 euro voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:18
Waah schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:52:
Heb zelf een unlimited account genomen bij Usenet.farm. Hebben een eigen server (30 dagen), en gebruiken dan nog de back-end van XS News en Highwinds. Voor 2,50 per maand a 24mbit (toch max 50 download hier) in de black-friday actie geen geld.
Daarnaast voor 17 euro een 1000gb block account bij Bulknews, die de back-end gebruikt van Cheapnews.

Dus 3 servers waar die iets weg kan plukken. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, maar de eerste test (item van 1063 dagen a 10gb) kwam prima binnen. En dat voor 47 euro voor een jaar.
Heb van het weekend newsdemon afgesloten, 41,50 voor een jaar. meteen even getest en krijg dingen binnen van 2000 dagen :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-08 23:26
Ik heb een account bij giganews, diamond plan. Nu is het 29.99$ per maand. Ik had een promo voor 3 maand die het deed voor 15$ per maand. Ik heb net de klantendienst gesproken en die 15$ per maand is enkel voor nieuwe en ik kan volgens hen geen gelijkwaardige korting krijgen. Niet leuk dus ;)

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe en twijfel tussen newsdemon (9.30 voor onbeperkt per maand) of usenet.farm (7.95 voor 3TB/maand)

Ik heb ook nog een astraweb account voor 8 dollar (unlimited) die ik gebruik als backup.

Ik ben geneigd te gaan voor de newsdemon.Is deze gelijkwaardig aan giganews?
Of zijn er andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dimitrip schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 21:58:
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe en twijfel tussen newsdemon (9.30 voor onbeperkt per maand) of usenet.farm (7.95 voor 3TB/maand)

Ik heb ook nog een astraweb account voor 8 dollar (unlimited) die ik gebruik als backup.

Ik ben geneigd te gaan voor de newsdemon.Is deze gelijkwaardig aan giganews?
Of zijn er andere tips?
9.30 a € 5,78 of te wel 8.00 USD onbeperkt echter zonder VPN ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Was nog een beetje met trials aan het rommelen, o.a. bij usenet.farm en usenetlink, (usenetlink wordt van gezegd dat het een zusterbedrijf is van nextgennews). Schoot niet op. Toch eens 24h access gehaald voor nextgennews: het maakt me niet uit dat iets langer duurt om binnen te komen, als het maar binnenkomt. Had nog wat nzb's staan in NZBin op mijn Mac, die ook netjes vrij snel aangeeft of iets nog aanwezig is of mogelijk incompleet is: op Cheapnews waren ze totaal weg. Via Nextgennews kwamen ze repairblocks tekort, maar was dus zeg maar nog 98% aanwezig. Leuk, maar heb er dan alsnog niks aan :+

--edit--
Misschien dat het toch wel handig is om erbij te nemen, de blocks zijn an sich niet zo heel erg prijzig en het gaat niet om extreem veel GB's. Beetje in dubio nog, zal eens even wat net niet/gefaalde nzb's verzamelen voor een volgende test ;)

[ Voor 34% gewijzigd door 2Dutch op 08-12-2016 12:06 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke provider raden jullie op dit moment aan ik heb een 500Mbit internet verbinding?

Ik zat zelf te kijken naar news demon en newsxs, prijs is ongeveer het zelfde maar bij de 1 krijg je er een VPN connectie bij en bij de ander kan je weer je pakket delen.

Het pakket delen is zeker een voordeel, maar waarvoor zou je de vpn connectie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20
Ik heb nu Newsdemon en die bevalt goed. Ik haal normaliter 50~52MB, en dan kan het goed zijn dat mijn machine inmiddels de beperkende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:21:
maar waarvoor zou je de vpn connectie gebruiken?
Peace of mind, minder mogelijkheid tot trafficshaping, geen mogelijkheid tot deep packet tagging.. dat soort dingen...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:21:
Welke provider raden jullie op dit moment aan ik heb een 500Mbit internet verbinding?

Ik zat zelf te kijken naar news demon en newsxs, prijs is ongeveer het zelfde maar bij de 1 krijg je er een VPN connectie bij en bij de ander kan je weer je pakket delen.

Het pakket delen is zeker een voordeel, maar waarvoor zou je de vpn connectie gebruiken?
Ik haal via i-telligent +/-880Mbit, samen met tweakserver ga ik de 900 over.

Delen mag, zelfs als mijn zus samen met mij online is haal ik de 880, oude bestanden van boven de 1000 dagen komen niet verder dan +/500Mbit, dan schommelt het tussen de 470 en 490 in.

Hopelijk heb je hier wat aan.

edit: newsbin pro gebruik ik om te downloaden en met tips van mr-d: http://mr-d.nl/tweakers/

edit 2: kennelijk gaat het alsnog richting de Gigabit als het oude data betreft, heb vandaag data binnengehaald van +3 jaar oud en dat ging met +990Mbit!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Sm0k3r op 02-12-2016 17:12 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54

jmk

Ik gebruik mijn PC als downloadbak en als HTPC.

Ik kan geen films kijken als mijn SAB aan het parren is. Het verifiëren en repareren van een download kost zoveel I/O bandbreedte dat mijn film(het liefst een REMUX van 40-50 GB) gaat stotteren en ik noodgedwongen moet wachten met kijken. Dit effect treed ook op met veel kleinere series.

Volgens mij is echt de disk een bottleneck, niet de CPU. Helaas kan je het afspelen niet als hogere prioriteit instellen zoals je dat met CPU load wel kan doen.

Ik heb eerder gelezen op GoT dat als je download op de ene schijf, en kijkt op de andere dat je dan van de problemen af bent. Ik heb in mijn PC 1 HDD en 1 SSD.

1. Als ik download op mijn SSD en uitpak naar mijn HDD, zijn de problemen dan weg? Tijdens het unrarren voer je 2 sequentiële transfers uit(lezen van de film die ik kijk + schrijven van de gedownloade content). Unrarren is niet zo heftig als parren / repair / controle lijkt me.
2. Slijt je SSD nu onnatuurlijk snel? Jazeker. Hoeveel jaar doe je nu met een goede SSD zoals mijn Samsung 850 EVO? Snelheid mag best wat kosten maar als ik na 2 maanden een nieuwe moet kopen, nee. Ik download ongeveer 1 TB per maand.
3. Zou het beter zijn een kleine HDD in mijn PC te zetten als tijdelijk medium medium voor het parren? Als ik 9 MB/s haal met downloaden ben ik tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 01-12-2016 23:34 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik gebruik mijn pc op dezelfde manier en heb ook een SSD + meerdere HDD's setup. Downloads worden op de SSD weggeschreven, unrarren naar de HDD's. Ik merk niks van downloads/unrars als ik wat aan het bekijken ben.

Mbt SSD slijtage. Dat was ooit een probleem, maar is eigenlijk achterhaald. Je krijgt ook garantie mbt de levensduur, wat uitgedrukt wordt in het aantal TB's dat je over x jaar kunt wegschrijven of het aantal drive overwrites per dag. Voor je EVO:
The Samsung 850 EVO maintains high performance and enhanced endurance, and provides a limited warranty of 5 years or 75 to 300 terabytes written (TBW)*. For security, the 850 EVO is equipped with an AES 256-bit hardware-based encryption engine which does not cause any performance degradation and is compliant with advanced security management solutions, such as IEEE® 1667 and TCG™ Opal. Plus, Dynamic Thermal Guard protects it from overheating.

* 5 years or TBW (250 GB: 75 TBW; 500 GB/1 TB: 150 TBW, 2/4 TB: 300 TBW), whichever comes first.

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 02-12-2016 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jmk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:32:
Volgens mij is echt de disk een bottleneck, niet de CPU. Helaas kan je het afspelen niet als hogere prioriteit instellen zoals je dat met CPU load wel kan doen.
Jawel. Dat kan met IOnice waar sab een parameter voor heeft. Deze tutorial is waarschijnlijk duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Heel erg bedankt voor de reacties en tips pdukers en ANdrode! :)

Ik denk dat ik eerst met (IO)Nice aan de slag ga en anders toch mijn SSD ga inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jmk schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 15:46:
Ik denk dat ik eerst met (IO)Nice aan de slag ga en anders toch mijn SSD ga inzetten.
Oh je hebt al een SSD? Dan moet je die zeker gebruiken. Afhankelijk van het type kan hij volgens de specificaties 5 jaar lang 20+ GB/dag schrijven volhouden. Als je goed onder-provisioned dan houdt die het wel een tijd vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

jmk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 23:32:
Ik gebruik mijn PC als downloadbak en als HTPC.

Ik kan geen films kijken als mijn SAB aan het parren is. Het verifiëren en repareren van een download kost zoveel I/O bandbreedte dat mijn film(het liefst een REMUX van 40-50 GB) gaat stotteren en ik noodgedwongen moet wachten met kijken. Dit effect treed ook op met veel kleinere series.

Ik heb eerder gelezen op GoT dat als je download op de ene schijf, en kijkt op de andere dat je dan van de problemen af bent. Ik heb in mijn PC 1 HDD en 1 SSD.

1. Als ik download op mijn SSD en uitpak naar mijn HDD, zijn de problemen dan weg? Tijdens het unrarren voer je 2 sequentiële transfers uit(lezen van de film die ik kijk + schrijven van de gedownloade content). Unrarren is niet zo heftig als parren / repair / controle lijkt me.
2. Slijt je SSD nu onnatuurlijk snel? Jazeker. Hoeveel jaar doe je nu met een goede SSD zoals mijn Samsung 850 EVO? Snelheid mag best wat kosten maar als ik na 2 maanden een nieuwe moet kopen, nee. Ik download ongeveer 1 TB per maand.
3. Zou het beter zijn een kleine HDD in mijn PC te zetten als tijdelijk medium medium voor het parren? Als ik 9 MB/s haal met downloaden ben ik tevreden.
De rars gaan naar mijn SSD en alles wordt na repareren doorgeschoven naar een conventionele HDD.

Ik download relatief veel omdat ik ook oud spul verzamel maar zelfs met mijn frequentie krijg ik de SSD niet stuk door te schrijven en wissen.

Volgens mij kan als een SSD goed is gefabriceerd amper stuk, ja door elektriciteit of een val van een aantal meters maar daar is hij niet tegen bestend.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:36
Zojuist kreeg ik weer een leuke aanbieding in mijn postvak.

Website: https://www.xsnews.nl/
Couponcode: SINTERKLAAS / PEPERKOEK
Korting: 50%
Geldig tot en met: 07-12-2016
*Alleen geldig op het ELITE Unlimited jaarabonnement!

PEPERKOEK = abonnement
SINTERKLAAS = prepaid

[ Voor 13% gewijzigd door Equator op 27-12-2016 15:00 ]

5400WP (ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hee top dankjewel! Gelijk gebruik van gemaakt. :) Kijken hoe het gaat anders kan ik altijd nog een block account kopen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Geen aanbieding maar niet duur
http://xennews.com/index.html

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donthateme
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-07-2023
YABNEWS 40% korting:
Couponcode: GIFT

Geldig tot 10 december voor de "20Mbit" en "250Mbit" packages

[ Voor 6% gewijzigd door donthateme op 05-12-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk heb ik gekozen voor newsXS dank voor de tips.

Ik zoek nog leuke bronnen PM me even mocht je suggesties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 14:15

Nox

Noxiuz

Ik zit nu bij i-telligent maar veel dingen zijn incompleet. Heeft een bijv. Xsnews hier minder last van? Ik heb het idee dat I-telligent excht heel veel mist voor een tientje per maand vind ik het redelijk prijzig worden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 09-09 19:40
Ik heb Cheapnews en heb met bijna alles wat ik probeer binnen te halen dat het corrupt is of incompleet. Voorheen haalde ik bijv. de Top 40 regelmatig binnen, dat lukt me nu al een aantal maanden niet meer. Ook films is ellende.
Ligt dit aan Cheapnews, of hebben andere Newsservers dit ook?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat was bij mij bij Astraweb ook een steeds groter drama, ik heb nu een combi van XS News en Tweaknews en ik heb nu in een week tijd pas 1 spot gehad wat niet lekker binnenkwam. Hoor ook steeds meer dat mensen 1 of 2 data blocks hebben als backup voor de ontbrekende of beschadigde bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

NoxiuZ schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:04:
Ik zit nu bij i-telligent maar veel dingen zijn incompleet. Heeft een bijv. Xsnews hier minder last van? Ik heb het idee dat I-telligent excht heel veel mist voor een tientje per maand vind ik het redelijk prijzig worden.
Ik heb i-telligent maar ervaar niet hetzelfde, alles komt snel en goed binnen.

Zijn het oude of nieuwe dingen die je wilt binnenhalen?

Ik voornamelijk nieuwe en die gaan goed, na een week oud minder maar heel oud weer goed, beetje vreemd maar gelukkig wel de waarheid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik hou het voorlopig even bij degene die ik nu in de signature heb staan.
Zeer content mee.

PS. En weer een groot 'forum' down... ;w BasF1!

[ Voor 65% gewijzigd door CreativeS op 08-12-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

CreativeS schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:56:
Ik hou het voorlopig even bij degene die ik nu in de signature heb staan.
Zeer content mee.

PS. En weer een groot 'forum' down... ;w BasF1!
de nextgennews link in je sig werkt niet (meer). Dacht als ik een blockje oid haal, doe ik dat via een referral zodat een ander er profijt van heeft :)
BackSlash schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:20:
Ik heb Cheapnews en heb met bijna alles wat ik probeer binnen te halen dat het corrupt is of incompleet. Voorheen haalde ik bijv. de Top 40 regelmatig binnen, dat lukt me nu al een aantal maanden niet meer. Ook films is ellende.
Ligt dit aan Cheapnews, of hebben andere Newsservers dit ook?
Cheapnews is wel minder goed dan in het begin van mijn abo, maar extreem beroerd is het ook weer niet. Het blijft toch een beetje prutsen en uitproberen..zijn we wel gewend ;) Maar over het algemeen krijg ik nieuwe dingen keurig netjes binnen (series, films). Muziek doe ik niet aan dus daar kan ik niets over roepen.

[ Voor 30% gewijzigd door 2Dutch op 08-12-2016 12:18 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-08 23:26
Bedankt Darkforce! Heb nog eens gekeken hoe je het zou kunnen gevonden hebben, maar mij lukt het alleszins niet. Newsdemon heeft er een nieuw lid bij ;)

En Giganews 1 minder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dimitrip schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:14:
[...]

Bedankt Darkforce! Heb nog eens gekeken hoe je het zou kunnen gevonden hebben, maar mij lukt het alleszins niet. Newsdemon heeft er een nieuw lid bij ;)

En Giganews 1 minder ;)
Op deze pagina zie je het gewoon onder currency vermeld staan :)

Wordt elders al in deze thread aangehaald maar had 'm in principe nog voor die tijd (dat het vermeld had) van een insider van NewsDemon. Welkom & veel plezier bij Newsdemon :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
2Dutch schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:12:
[sub] de nextgennews link in je sig werkt niet (meer). Dacht als ik een blockje oid haal, doe ik dat via een referral zodat een ander er profijt van heeft :)
Aangepast... en kan je altijd een referrallink sturen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
net m'n abo voor een jaar verlengt bij Voordeligusenet (omdat ik er al 3 jaar gebruik van maakte) krijg ik sinds een paar dagen 9 vd 10 downloads niet compleet, wel heel toevallig nadat ik SABnzbd het gedatet...
Nu eens een Trail proberen bij Bulknews, kijken hoe daar de downloads van binnen komen...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hoe bevalt die?

Niet duur inderdaad. Ondertussen al de eerste downloads binnen met de trial _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door alwaysleft op 09-12-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Doe hier
http://www.yougetsignal.com/tools/web-sites-on-web-server/
eens een reverse IP lookup, dan weet je welke andere (bekende) USP's op dat IP zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

CreativeS schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:11:
Aangepast... en kan je altijd een referrallink sturen :*)
Sure: DM me hem maar :)
Hoe zit het qua jouw stats met missende posts alsnog binnenhengelen via Bulknews en Nextgen? Nextgen vooral voor ouder spul gok ik, de rest haal je met Easynews + Bulknews altijd binnen?
Nextgen is bij blocks namelijk goedkoper dan Bulknews. Kan ik een beetje verder gaan experimenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

alwaysleft schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:55:
[...]

Hoe bevalt die?

Niet duur inderdaad. Ondertussen al de eerste downloads binnen met de trial _/-\o_
Hij bevalt mij prima snelheid die ik haal is gewoon max. ziggo 300/30.
Weinig last gehad van NOT tot nog toe gebruik het sinds afgelopen zomer.
Ook oudere post krijg ik prima binnen.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:16
Sinds April een account (flat fee voor een jaar) bij Cheapnews en kreeg gister ineens de melding "482 Account suspended.". Snap er niks van, helaas op support ticket nog geen reactie gehad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Opschorting van je account zal niet zomaar gebeuren...

Alle betalingen gedaan?
Iets teveel geüpload?
Iets teveel gedownload?

Gewoon een vraag, want ook al denkt men dat uploaden heel normaal is, het mag niet... ook niet volgens de voorwaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Sm0k3r schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:02:
[...]

Ik heb i-telligent maar ervaar niet hetzelfde, alles komt snel en goed binnen.

Zijn het oude of nieuwe dingen die je wilt binnenhalen?

Ik voornamelijk nieuwe en die gaan goed, na een week oud minder maar heel oud weer goed, beetje vreemd maar gelukkig wel de waarheid 8)7
Vooral series, iets wat ik nieuw vind is dan een week of 2 tot 5 oud zou ik zeggen. Als we nu dagelijks moeten checken of alles binnenkomt... meh :/

Ik wil gewoon eens per maand ofzo alles downloaden wat ik nog moet hebben, dan vind ik t dikke prima :P

Voorheen kon je op bierdopje zo een nzb eraf rausen, superhandig. Toen werden het links naar de indexers, nu moet ik zelf op de planet een query intikken. Het is allemaal veel moeite en dan wil ik dat niet dagelijks doen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 11-12-2016 00:22 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Read schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 16:52:
[...]

Hij bevalt mij prima snelheid die ik haal is gewoon max. ziggo 300/30.
Weinig last gehad van NOT tot nog toe gebruik het sinds afgelopen zomer.
Ook oudere post krijg ik prima binnen.
Weet je toevallig of account sharing bij xennews is toegestaan? Heb hun support ook al een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05

TRaSH

koffie ?

NoxiuZ schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:21:
[...]

Vooral series, iets wat ik nieuw vind is dan een week of 2 tot 5 oud zou ik zeggen. Als we nu dagelijks moeten checken of alles binnenkomt... meh :/

Ik wil gewoon eens per maand ofzo alles downloaden wat ik nog moet hebben, dan vind ik t dikke prima :P

Voorheen kon je op bierdopje zo een nzb eraf rausen, superhandig. Toen werden het links naar de indexers, nu moet ik zelf op de planet een query intikken. Het is allemaal veel moeite en dan wil ik dat niet dagelijks doen :+
Daar heb je programma's voor die dat voor je doen,
Hoef je zelf nergens zelf voor te zoeken.
Dat doet dat programma voor je meerdere keren dagelijks.
2-5 weken wachten voor series is een No-Go tegenwoordig op usenet.
Zeker als je alleen op releases van een bepaalde groep zoekt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

TRaSH schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:44:
[...]

Daar heb je programma's voor die dat voor je doen,
Hoef je zelf nergens zelf voor te zoeken.
Dat doet dat programma voor je meerdere keren dagelijks.
2-5 weken wachten voor series is een No-Go tegenwoordig op usenet.
Zeker als je alleen op releases van een bepaalde groep zoekt.
Die programma's ken ik, heb het ooit geprobeerd te installeren alleen het probleem was dat het alles wat ik al had ging opzoeken, indexeren, etc. wat dus niet werkte omdat het op mijn schijf een teringzooi is en ik wil gewoon aangeven: ik ben met serie X op episode Y en alles wat nieuwe is moet je maar ff downloaden.

En dat kon vorige keer niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:16
CreativeS schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:24:
Opschorting van je account zal niet zomaar gebeuren...

Alle betalingen gedaan?
Iets teveel geüpload?
Iets teveel gedownload?

Gewoon een vraag, want ook al denkt men dat uploaden heel normaal is, het mag niet... ook niet volgens de voorwaarden!
Tja, uploaden doe ik niet aan. Als ik te veel download informeer me dan? Account is een jaar vooruit betaald. Blokkeren zonder opgave vind ik echt niet kunnen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
NoxiuZ schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:46:
[...]

Die programma's ken ik, heb het ooit geprobeerd te installeren alleen het probleem was dat het alles wat ik al had ging opzoeken, indexeren, etc. wat dus niet werkte omdat het op mijn schijf een teringzooi is en ik wil gewoon aangeven: ik ben met serie X op episode Y en alles wat nieuwe is moet je maar ff downloaden.

En dat kon vorige keer niet :+
Dat is gewoon in te stellen. 'Zoek alles' , maar default is geloof ik tegenwoordig 'zoek releases vanaf nu'. Weet je nog wel programma dat was?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

EWK schreef op zondag 11 december 2016 @ 09:39:
[...]

Dat is gewoon in te stellen. 'Zoek alles' , maar default is geloof ik tegenwoordig 'zoek releases vanaf nu'. Weet je nog wel programma dat was?
Sickbeard was dat. Maar volgens mij heb ik de bankaardappel ook nodig. Ga vanmiddag maar eens inlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
NoxiuZ schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:10:
[...]

Sickbeard was dat. Maar volgens mij heb ik de bankaardappel ook nodig. Ga vanmiddag maar eens inlezen :)
offtopic:
Sickbeard en Sonarr zijn voor series (zou zelf sonarr aanraden), couchpotato is voor films
Zou het wel op een 'always on' server installeren anders ga je alsnog releases missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
Hoe meten ze dat eigenlijk? Over welke periode bedoel ik. Gaat dat per dag, of misschien het gemiddelde per week of maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Bartske schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:16:
[...]

offtopic:
Sickbeard en Sonarr zijn voor series (zou zelf sonarr aanraden), couchpotato is voor films
Zou het wel op een 'always on' server installeren anders ga je alsnog releases missen.
PC staat dagelijks aan... Hoe lang duurt het voor een takedown request wordt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Als het aan Brein ligt worden DMCA requests binnen 500 miliseconden uitgevoerd.
Nou ja, net zo snel als de spots binnenkomen zeg maar.
Zie : http://stichtingbrein.nl/nieuws.php?id=427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
guidob schreef op zondag 11 december 2016 @ 07:59:
Tja, uploaden doe ik niet aan. Als ik te veel download informeer me dan? Account is een jaar vooruit betaald. Blokkeren zonder opgave vind ik echt niet kunnen... :|
Tja, afwachten dan maar zonder allerlei conclusies te gaan trekken, want daar heb je niets aan.
grun93 schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:45:
Hoe meten ze dat eigenlijk? Over welke periode bedoel ik. Gaat dat per dag, of misschien het gemiddelde per week of maand?
Meestal per maand. In november had ik 17TB dataverkeer, waarvan een kleine 14TB voor NNTP. Ik heb niets van mijn USP gehoord en de verbinding werkt nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bartske schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:16:
[...]

offtopic:
Nee hoor, 90% van de US releases staat rond 4u (NLtijd) online, Takedowns bij grote groepen al vóór 9u in de ochtend.
Een timer opzetten dat je downloadmachine tussen 03:00 - 09:00 iig aan staat is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
FreshMaker schreef op zondag 11 december 2016 @ 12:51:
[...]

Nee hoor, 90% van de US releases staat rond 4u (NLtijd) online, Takedowns bij grote groepen al vóór 9u in de ochtend.
Een timer opzetten dat je downloadmachine tussen 03:00 - 09:00 iig aan staat is voldoende.
Ik wilde eigenlijk aangeven dat het op een 'gewone' pc die je aanzet zodra je hem gaat gebruiken niet gaat werken. Het klopt inderdaad dat als je de amerikaanse releases wilt hebben je die tijden wel aan kan houden. Makkelijker is als je een nas heb of raspberry pi het daar op te laten draaien (maar moet je die wel hebben natuurlijk). Maar goed dat kan uitgebreid in andere topics besproken worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bartske schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:02:
[...]

Ik wilde eigenlijk aangeven dat het op een 'gewone' pc die je aanzet zodra je hem gaat gebruiken niet gaat werken. Het klopt inderdaad dat als je de amerikaanse releases wilt hebben je die tijden wel aan kan houden. Makkelijker is als je een nas heb of raspberry pi het daar op te laten draaien (maar moet je die wel hebben natuurlijk). Maar goed dat kan uitgebreid in andere topics besproken worden
Een gewone PC kan dat ook gewoon, vrijwel alle nieuwe ( 2000 + ) PC's hebben gewoon een timer, en dmv een simpel script kun je weer laten uitschakelen om XX u

* FreshMaker is het met je eens dat een NAS een praktischere oplossing is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik ben inmiddels al geruime tijd tevreden met de combi

- Newszilla, tot 30 dagen
- Astraweb, alles ouder dan 30 dagen
- Bulknews voor het fillen.

Ik heb nog geen repairs nodig gehad het afgelopen jaar.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read

Read

Join The Résistance

Bartske schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:36:
[...]

Weet je toevallig of account sharing bij xennews is toegestaan? Heb hun support ook al een mailtje gestuurd.
Dit staat op xennews:
All Xennews accounts are for personal use only and cannot be shared between several people or multiple ip address. Furthermore, it is not allowed to use our service for reselling, proxying or any other purpose then personal use. The Xennews unlimited accounts are based on fair use. If an user’s behavior is not within our fair use guidelines, Xennews may suspend, cancel or terminate that users account.

Maar of ze er veel aan doen als je hem met iemand anders shared is mij niet bekend dat zal je idd met xennews overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik maak nu een paar dagen gebruik van Bulknews (en voordeligusenet omdat ik daar nog een jaar abo heb)
en ben er tot nu toe dik tevreden over, haal zonder problemen de abo snelheid en veel is ook nog compleet zonder repair (de Trail abo was ik binnen 24u doorheen :+ )

Ik zit trouwens nu ff in de privacy police te kijken van Xennews, en kom tot de conlusie dat ze niet echt privacy vriendelijk zijn...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brein zit achter best wel grote jongens in de Usenet scene aan. Ai. Duidelijk dat je met Usenet ook een VPN moet gebruiken.

nieuws: Rechter: Usenetprovider moet klantgegevens drie uploaders leveren aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:02:
Duidelijk dat je met Usenet ook een VPN moet gebruiken.
Aan VPN heb je niks als je niet anoniem betaalt. Ze vragen gewoon je NAW gegevens bij de usenet provider op.

Ik denk dat dit het einde wordt voor de Nederlandse USP's. Nu zijn het nog uploaders, maar downloaders zijn daarna aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
pdukers schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:17:
[...]

Aan VPN heb je niks als je niet anoniem betaalt. Ze vragen gewoon je NAW gegevens bij de usenet provider op.

Ik denk dat dit het einde wordt voor de Nederlandse USP's. Nu zijn het nog uploaders, maar downloaders zijn daarna aan de beurt.
Je bedoelt Nederlandse downloaders in nieuwsgroepen? Dan gaan er 10 duizenden mensen boetes krijgen, denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nog meer folks met wat lagere speeds bij Cheapnews?

-edit-
Zie ineens dit staan: The Cheapnews Flat Legacy account has a max. speed of 200Mbit
Dus bij stom toeval zaten wij (maatje en ik delen) tegelijk full pull te downloaden, verklaart het :P
Blocks hebben een 400 Mbit/s limiet..zal wel met belasting te maken hebben. Niks aan het handje dus.

[ Voor 79% gewijzigd door 2Dutch op 15-12-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
alwaysleft schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:23:
[...]

Je bedoelt Nederlandse downloaders in nieuwsgroepen? Dan gaan er 10 duizenden mensen boetes krijgen, denk het niet.
Ja. Zal nog wel even duren, maar het zal gebeuren.
En wat ook zal gebeuren is dat de alternatieven er ook komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe willen ze de NAW gegevens opvragen, als ze niet weten wie je bent? Als je een goeie VPN neemt, die logt niet en daar zitten tig mensen op dezelfde ip adres, waardoor aantonen dat jij het was wel heel moeilijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 22:15
2Dutch schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:43:
Nog meer folks met wat lagere speeds bij Cheapnews?

-edit-
Zie ineens dit staan: The Cheapnews Flat Legacy account has a max. speed of 200Mbit
Dus bij stom toeval zaten wij (maatje en ik delen) tegelijk full pull te downloaden, verklaart het :P
"The Cheapnews Flat Legacy account has a max. speed of 200Mbit"
Blocks hebben een 400 Mbit/s limiet..zal wel met belasting te maken hebben. Niks aan het handje dus.
Ik heb een 1TB block account maar haal bij CheapNews niet meer dan 120 Mbps. Bij SunnyUsenet haalde ik wel de volle 500 Mbps.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdukers schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:32:
[...]

Ja. Zal nog wel even duren, maar het zal gebeuren.
En wat ook zal gebeuren is dat de alternatieven er ook komen.
Zo da's handig zo'n glazen bol! Kun je mij de lottonummers voor dit jaar ff geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:13:
[...]
Hoe willen ze de NAW gegevens opvragen, als ze niet weten wie je bent? Als je een goeie VPN neemt, die logt niet en daar zitten tig mensen op dezelfde ip adres, waardoor aantonen dat jij het was wel heel moeilijk wordt.
Hoe betaal je je USP? Als je dat via een creditcard of ideal doet, dan weet de USP wie je bent. Je zult zowel je USP als VPN anoniem moeten betalen.
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:39:
[...]

Zo da's handig zo'n glazen bol! Kun je mij de lottonummers voor dit jaar ff geven? :P
Gewoon de ervaring van de afgelopen 10-15 jaar. Of denk je werkelijk dat het volledig is uit te bannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdukers schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 07:40:
[...]

Hoe betaal je je USP? Als je dat via een creditcard of ideal doet, dan weet de USP wie je bent. Je zult zowel je USP als VPN anoniem moeten betalen.
De USP weet alleen bij welke VPN ik zit. En niet wie ik ben. Zoals ik je al eerder meldde, heb ik een VPN die geen logs bijhoud en waar tig mensen continu op hetzelfde ip adres zitten. Maakt niet uit hoe ik betaal. Dat ik de gewezen persoon ben, is niet hard te maken. Zolang ze mijn pc maar niet hebben. (Al upload ik al een tijd niet meer :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tenzij je anoniem betaalt weet de USP volgensmij in principe wel wie je bent.

Persoon X betaald via Bank en krijgt USP account Y. Daarmee heeft USP in ieder geval je naam en bankgegevens.

Vervolgens wordt vanuit een VPN IP dat account Y gactiveerd en Downloads/uploads A, B, C etc gedaan.
Dus USP weet welke downloads je gedaan hebt.

Alleen heeft Brein volgensmij alleen je VPN IP en als je VPN provider geen log bijhoudt en betaal / account gegevens scheidt kunnen zij in ieder geval je identiteit niet onthullen.

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 13-12-2016 09:20 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ja, dat de USP wel weet wie je bent. Foutje, Was net wakker.

Hpoe zit het dan met USP's die geen X-Trace meezenden? Ze moeten je toch op de 1 of andere manier achterhalen? Gaat het dan op ip adres?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2016 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
[...]
Ik zie die sprong naar downloaders zo net nog niet, tenzij er wetten veranderd gaan worden.
Dat Brein achter uploaders aan kan gaan is vrij logisch. Je kijkt in de newsgroepen wie er post, via welke provider ze dat doen, en probeert vervolgens bij die provider de NAW gegevens te verhalen.
Maar hoe weten ze wie er iets download? Naar een provider stappen met de mededeling dat je hier het bewijs heeft dat Jantje jouw films x, y, en z via die provider heeft geupload en of de provider maar even de NAW gegevens van Jantje wil geven, is heel wat anders dan naar de provider stappen en hem te vragen even een lijst op te hoesten van iederen die films x, y en z heeft gedownload. Bovendien valt er via de rechter veel minder bij zo'n downloader te halen, want de schade is daar echt niet meer dan de aanschafkosten van de betreffende films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

RichieB schreef op maandag 12 december 2016 @ 22:49:
Ik heb een 1TB block account maar haal bij CheapNews niet meer dan 120 Mbps. Bij SunnyUsenet haalde ik wel de volle 500 Mbps.
Wel apart..en niet volgens hun eigen specs:keer mailtje aan wagen anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:43:
Klopt ja, dat de USP wel weet wie je bent. Foutje, Was net wakker.
Hoeft niet. Je NAW controleren ze niet, met een werkzaam e-mailadres en een contant aangeschafte prepaid creditcard (bijvoorbeeld bij Primera) kan je al heel ver komen. Met die creditcard kan je ook nog je VPN betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
:+ De VPN discussie is weer opgekomen zie ik....
let wel op cameratoezicht .. voor je het weet is er gezichtsherkenning

Kadardar in 'nieuws: Rechter: Usenetprovider moet klantgegevens drie uploader...

[ Voor 58% gewijzigd door FreshMaker op 13-12-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Kroonkurk schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 17:30:
[...]

Hoeft niet. Je NAW controleren ze niet, met een werkzaam e-mailadres en een contant aangeschafte prepaid creditcard (bijvoorbeeld bij Primera) kan je al heel ver komen. Met die creditcard kan je ook nog je VPN betalen.
Totdat de mail provider ook gedwongen wordt om loggegevens door te geven aan Brein ed. De opsporingsbevoegdheid en de rechtspraken worden steeds extremer. We zitten nu op zo'n hellend vlak als het gaat om het recht informatie te delen aan de ene kant en auteursrecht aan de andere kant dat het straks niet meer mogelijk veilig te uploaden. Dan wordt downloaden de volgende stap, let maar op. En dan stopt de meerderheid ermee, let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik let al 15 jaar op, en ik hoor al 15 jaar mensen beweren dat het binnenkort afgelopen is met het downloaden. Na 15 jaar komt alles nog steeds gewoon binnen. Als je mij een concrete aanleiding kunt geven wil ik je best geloven, maar "let maar op" gaat mij niet overtuigen. Alle anderen die dat riepen kregen hun gelijk immers ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:48:
Ik let al 15 jaar op, en ik hoor al 15 jaar mensen beweren dat het binnenkort afgelopen is met het downloaden. Na 15 jaar komt alles nog steeds gewoon binnen. Als je mij een concrete aanleiding kunt geven wil ik je best geloven, maar "let maar op" gaat mij niet overtuigen. Alle anderen die dat riepen kregen hun gelijk immers ook niet.
Klopt. Zolang er geen Spotify model komt in de film en series industrie en dat gaat er ook niet komen ivm rechten enz, blijft downloaden gemeengoed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
jmk schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:36:
[...]

Totdat de mail provider ook gedwongen wordt om loggegevens door te geven aan Brein ed. De opsporingsbevoegdheid en de rechtspraken worden steeds extremer. We zitten nu op zo'n hellend vlak als het gaat om het recht informatie te delen aan de ene kant en auteursrecht aan de andere kant dat het straks niet meer mogelijk veilig te uploaden. Dan wordt downloaden de volgende stap, let maar op. En dan stopt de meerderheid ermee, let maar op.
En juist daar is het om te doen.
Niet die enkele 'tweaker' die de weg toch wel weet te vinden.
Maar die meerderheid is ook direct het probleem, waar men vroeger in de kroeg de gekopieerde videobanden kocht van Sjakie, "koopt" men ze nu van Sunny, Nextgen en Thundernews.

Instanties als Brein en soortgelijken in het buitenland die willen helemaal niet één op één mensen oppakken, die willen net als iedereen 'makkelijk' scoren, en een boodschap afgeven.
Daar zijn de grote spelers handig, dat heeft impact, komt op "de" sites terecht en laat mensen bewust worden dat het toch niet helemaal 'legaal' is

De (technische/rechterlijke) mogelijkheden zijn nog niet helemaal positief voor de diensten, omdat er nog teveel schakels inzitten.

Het forum moet meewerken
De usenetprovider moet meewerken
Dan moet het IPadres herleidbaar zijn, steeds meer mensen gebruiken een VPN, dus de meeste IP's zijn onbruikbaar.
Is het gebruikte IPadres al herleidbaar naar een 'echte' moet de provider al zijn medewerking verlenen.

In het ergste geval zijn het al 4 rechtzaken om gegevens te mogen krijgen en gebruiken, daar zit Brein niet op te wachten.

Dit soort nieuws zal (voorlopig) altijd gaan over de grote jongens die het beschikbaar stellen, als die 'weg' zijn, zal Harrie de buurman nog één poging wagen, maar bij de 4e mislukte download (Harrie is een volhouder) gaat hij naar bol.com of Netflix.

Ik heb al een lang lijstje aan manieren versleten, van directe downloads over een 9600b tot IRC-bots die het automagisch oppikken, maar Usenet is/was toch wel de meest idiot-proof manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

FreshMaker schreef op woensdag 14 december 2016 @ 07:40:
[...]

En juist daar is het om te doen.
Niet die enkele 'tweaker' die de weg toch wel weet te vinden.
Maar die meerderheid is ook direct het probleem, waar men vroeger in de kroeg de gekopieerde videobanden kocht van Sjakie, "koopt" men ze nu van Sunny, Nextgen en Thundernews.

Instanties als Brein en soortgelijken in het buitenland die willen helemaal niet één op één mensen oppakken, die willen net als iedereen 'makkelijk' scoren, en een boodschap afgeven.
Daar zijn de grote spelers handig, dat heeft impact, komt op "de" sites terecht en laat mensen bewust worden dat het toch niet helemaal 'legaal' is

De (technische/rechterlijke) mogelijkheden zijn nog niet helemaal positief voor de diensten, omdat er nog teveel schakels inzitten.

Het forum moet meewerken
De usenetprovider moet meewerken
Dan moet het IPadres herleidbaar zijn, steeds meer mensen gebruiken een VPN, dus de meeste IP's zijn onbruikbaar.
Is het gebruikte IPadres al herleidbaar naar een 'echte' moet de provider al zijn medewerking verlenen.

In het ergste geval zijn het al 4 rechtzaken om gegevens te mogen krijgen en gebruiken, daar zit Brein niet op te wachten.

Dit soort nieuws zal (voorlopig) altijd gaan over de grote jongens die het beschikbaar stellen, als die 'weg' zijn, zal Harrie de buurman nog één poging wagen, maar bij de 4e mislukte download (Harrie is een volhouder) gaat hij naar bol.com of Netflix.

Ik heb al een lang lijstje aan manieren versleten, van directe downloads over een 9600b tot IRC-bots die het automagisch oppikken, maar Usenet is/was toch wel de meest idiot-proof manier.
Ik help je hopen dat het voor downloaders niet "gevaarlijk" wordt er mee door te gaan. Ik neem het ook voor lief dat dingen steeds moeilijker beschikbaar worden gemaakt. Als downloaders echter net zo'n hoge pakkans krijgen als de grote uploaders op spotnet nu dan is het gewoon niet het risico waard voor velen.

Ik volg Torrentfreak met grote belangstelling. (nieuwssite op het gebied van bestandsdeling)Hier zie je dat anti piraten groepen elders graag individuele downloaders aanpakken. Ik ben bang dat dat hier in Nederland ook gaat gebeuren. Dat zal het klimaat veranderen voor veel downloaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je ziet teveel ongerelateerde zaken, een mailprovider is ook zo aangemaakt, die heeft ook geen adres van de gebruiker.
De tijd is voorbij dat je een emailadres in drievoud moet aanvragen.

In Duitsland zijn inderdaad al boete's voor downloaders, maar daar ligt de wetgeving anders, op basis van IPadres kunnen advocatenkantoren meer details opvragen.
Zolang hier dat niet het geval is, en het werkelijk vie de rechter gaat, zal het ( nog ) loslopen.
Ik help je hopen dat het voor downloaders niet "gevaarlijk" wordt er mee door te gaan.
Zoals aangegeven, het belangrijkste is om geïnformeerd te blijven, je krijgt op genoeg plekken al de informatie te zien dat er iets gebeurt, als de eerste usenet-downloader een boete krijgt, zal dat heel breed uitgemeten worden.
( zou wel heel toevallig zijn, als ik dat zou zijn, dat risico wil ik wel lopen )

Mijn usenetprovider (kaaiman/VS) heeft een betaling gekregen via mijn vpnverbinding over opera, die weer geen gegevens heeft van mij, behalve mijn mobiele ipadres van KPN.
Dit is een gedeeld adres uit een hele hoop abonnees.
Het paypaladres wat gebruikt is, was toevallig een losse, waar ik een storting op gekregen had na een online prijsvraag, waar ik ook niet bekend ben onder eigen mailadres.

De zoektocht om mij dan te achterhalen omdat ik de laatste grand tour heb gedownload, wordt kostbaarder dan de uiteindelijke opbrengst ( kale kip enzo )

Maar het doel wordt door Brein wel bereikt, jij twijfelt en ondervind hinder, omdat je niet alles kan vinden.
Zo zijn er met jou die nóg meer moeite hebben om iets gedaan te krijgen ( zie de onmetelijke commentaren maar op de spotnet/webs )

Met de juiste newsnab zoals nzbs is alles gewoon voorhanden in mijn geval
* FreshMaker heeft de NLfora alleen nodig voor de incidentele NL film/serie

[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 22-12-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

FreshMaker schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:40:
In Duitsland zijn inderdaad al boete's voor downloaders, maar daar ligt de wetgeving anders, op basis van IPadres kunnen advocatenkantoren meer details opvragen.
Zolang hier dat niet het geval is, en het werkelijk vie de rechter gaat, zal het ( nog ) loslopen.

[...]

Zoals aangegeven, het belangrijkste is om geïnformeerd te blijven, je krijgt op genoeg plekken al de informatie te zien dat er iets gebeurt, als de eerste usenet-downloader een boete krijgt, zal dat heel breed uitgemeten worden.
( zou wel heel toevallig zijn, als ik dat zou zijn, dat risico wil ik wel lopen )
Zo denk ik er trouwens ook over, voorlopig kan er redelijk veilig worden gedownload. Ik houd het nieuws in de gaten en wanneer de eerste USP en VPN(torrent) users gepakt worden weet ik genoeg. Dan ga ik niet verder "underground".

• Vizox
Weer een aanbieding in mijn postvak.

Couponcode: KERSTBOOM
Geldig tot en met: 18-12-2016
*Alleen geldig op alle jaarabonnementen

[ Voor 21% gewijzigd door Equator op 22-12-2016 16:13 ]

5400WP (ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:06
Vizox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:53:

Dat is een leuke aanbieding!
Alleen geen ervaring met xsnews. Iemand te spreken hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 22-12-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 19:46
Marcel_EA schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:26:
[...]

Jawel, zeer over te spreken hier. Ik ben laatst voor de Halloween-aanbieding gegaan. €39.36 voor een heel jaar Unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
vj_slof schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:32:
[...]

Jawel, zeer over te spreken hier. Ik ben laatst voor de Halloween-aanbieding gegaan. €39.36 voor een heel jaar Unlimited.
Dank voor je reply!
Oei dat is nog een betere aanbieding. :9
Nu zou een jaar unlimited uitkomen op een 49 en beetje euro.
Betaaloptie zie ik ook bitcoins bij staan. Dat vind ik wel een plus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:28

GHR

Dank voor de tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 22-12-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja, plaats hier elke maand standaard een aanbieding... en de klanten komen wel :)
Refferals mogen niet, maar deze reclame natuurlijk weer wel...

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 16-12-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10

Tnx, gelijk maar gedaan

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 23-12-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Marcel_EA schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:26:
[...]

Ik heb het nu een week of twee en mijn eerste ervaring is beter als met Astraweb. Een of twee wat oudere bestanden kwamen niet goed binnen, dus dat valt enorm mee. :) Mooi stabiel en snel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Goed om te horen!
Thanks

Heb het zelf ook aangeschaft en tot nu toe gaat het prima hier.

[ Voor 57% gewijzigd door WRT54G op 19-12-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:53:
[...]

Ik heb het nu een week of twee en mijn eerste ervaring is beter als met Astraweb. Een of twee wat oudere bestanden kwamen niet goed binnen, dus dat valt enorm mee. :) Mooi stabiel en snel downloaden.
Astraweb werkt prima hier, en anders haalt ie de missende blokken wel van blocknews. Ik krijg eigenlijk alles wel compleet binnen. :Y)

Daarbij wil ik niet bij een Nederlandse usenet-provider, je weet nooit of ze op kunnen tegen Brein. Ik upload overigens niets, maar dan nog ...

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vizox
Ook deze deel ik graag met jullie

Couponcode: MERRYXMAS
Korting: 60%
Geldig tot en met: 25-12-2016

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 22-12-2016 16:13 ]

5400WP (ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vizox schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:11:
Ook deze deel ik graag met jullie

Couponcode: MERRYXMAS
Korting: 60%
Geldig tot en met: 25-12-2016
Modbreak:Wil je a.u.b. ophouden met het posten van referals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:35
pven schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:01:
[...]

Astraweb werkt prima hier, en anders haalt ie de missende blokken wel van blocknews. Ik krijg eigenlijk alles wel compleet binnen. :Y)

Daarbij wil ik niet bij een Nederlandse usenet-provider, je weet nooit of ze op kunnen tegen Brein. Ik upload overigens niets, maar dan nog ...
Hier van hetzelfde. AW + BN is een prima combinatie.

Zag zonet wel in Sabnzbd dat Astraweb voor 10 min op "ignore" werd gezet. Iemand die warning ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ennestee
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:48
Equator schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:14:
[...]

[modbreak]Wil je a.u.b. ophouden met het posten van referals? [/]
Vraagje Modbreak, waarom mag dit niet? :?

In de inleiding bij het topic lees ik:
In dit topic worden ook veel aanbiedingen gepost, houdt het topic in de gaten voor de beste deals. Daarnaast wil ik iedereen bedanken voor zijn bijdrage en input voor de topicstart _/-\o_

En het is juist voor dergelijke aanbiedingen dat ik regelmatig een kijkje neem hier... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

Ennestee schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:05:
[...]
Vraagje Modbreak, waarom mag dit niet? :?
Zie hier: Het algemeen beleid #verbodenspam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

^^ Dat dus :)

Aanbiedingen posten, prima. Maar met jouw referral code erbij is dus niet de bedoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En dan nog eens een keer dat meneer hier alleen maar dat soort 'reclame' plaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ennestee
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-05 12:48
Equator schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:56:
^^ Dat dus :)

Aanbiedingen posten, prima. Maar met jouw referral code erbij is dus niet de bedoeling :)
Ah, duidelijk, sorry voor m'n onwetendheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:29
30% kerst korting bij usenet farm.

https://usenet.farm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

KillerB

______

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Grappig, dit is dus eigenlijk ook XSNews. Ze hebben zelf maar 30 dagen retentie en sturen dan de verzoeken door naar XSNews en nog een "T1 provider". Prijzen zijn wel ok trouwens!
De prijs bij "extremeusenet" hierboven vind ik nogal hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
https://members.usenetlink.com/signup

Ik zie toevallig dat je daar 60 minuten kunt testen (is een reseller van Astraweb). Geen idee of het interessant is, maar ik dacht: ik post het ff. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Ik merk sinds gisteren dat mijn downloads bij cheapnews maar een speed van 7 MBytes/sec halen ipv de normale 14 MBytes/sec (120 Mbps ultimate). Hebben anderen een vergelijkbare ervaring?
Pagina: 1 ... 28 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!