Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.386 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kapitein Edward schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:44:
Halen jullie nou van die enorme hoeveelheden binnen, of is het meer 'omdat het kan'? Ikzelf heb mijn leachbakje op een vps geparkeerd, die handelt meteen ook plex af zodat ik overal series en films kan streamen. Die zit op een 1Gb/s uplink, maar voor mij is een 60Mb/s abbotje snel genoeg.. Voor die ene keer per maand dat ik iets on demand zoek vind ik het niet zo erg om even te wachten. Sowieso is deze setup al duur zat dus die paar euro die ik zo weer uitspaar is ook weer mooi meegenomen :P
Heb zelf nooit zin om halve dagen te zitten downloaden, zet mijn nas een uurtje of wat aan en dan moet alles maar binnen zijn :+ De reden dat je graag zo snel mogelijk dingen binnen wilt hebben is vanwege de takedowns. Als je soms ook maar 1 of 2 dagen later bent kun je de boel al niet (goed) meer binnenkrijgen en gaat plan b (torrents) bij mij in werking. Heb geen zin om naast mijn usenet abo weer geld uit te geven aan een blockaccount. Het moet wel leuk blijven :P

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 28-05-2016 12:13 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:02
Over weekje loopt mijn easyusenet af, ;iemand een jaar-abonnement voor 150 Mbit voor rond de 55? Of anders die astraweb link die je doorslulist naar
(doh) Astra, maar dan goedkoper dan gewoon astraweb.com intypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 22:28

Mentalist

[avdD]

Sjah schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:22:
Over weekje loopt mijn easyusenet af, ;iemand een jaar-abonnement voor 150 Mbit voor rond de 55? Of anders die astraweb link die je doorslulist naar
http://www.news.astraweb.com/specials/96-yearly.html
http://www.news.astraweb.com/specials/2mospecial.html

Mijn test.xennanews.com account zegt nu 482 Access Denied. Please register at test.xennanews.com. Iemand anders dit ook? Hopelijk is het een test van het toegangsysteem.

Wat zijn eigenlijk de goedkoopste block accounts? Goedkoopste die ik zo weet is https://newsgroupdirect.com/terabyte-tuesday die soms $30 schijnt te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 02-06-2016 15:09 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:21
Kreeg gisteren ook 482 Access Denied. Ik zie op Twitter dat ze op 26 April nieuwe testaccounts hebben uitgedeeld. Misschien zijn de oude accounts geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Daar lijkt het wel op, mijn account aldaar werkt ook niet meer.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 16:22

Sm0k3r

cough...cough...

Sjah schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:22:
Ik heb nog een code van i-telligent: happy2016

Kan je het luxe pakket krijgen voor 63 euro, was 120mbit is nu 150mbit dus bijna waar jij om vraagt.

edit: retentie is ook omhoog van 900 naar 1200 dagen

[ Voor 5% gewijzigd door Sm0k3r op 02-06-2016 16:32 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 13:02
Dank u, Nerd en Smokertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 11:53
Ook mijn xennanews is stuk.

free.tweaknews.nl lijkt ook niet meer te werken, gaat niet best met de gratis aanbieders zo...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:36
Die 5eurousenet is ook al duurder geworden. Je moet nu extra gaan betalen voor de snelheid en/of de retentie. Dus maar weer op zoek naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Kroonkurk schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:48:
Die 5eurousenet is ook al duurder geworden. Je moet nu extra gaan betalen voor de snelheid en/of de retentie. Dus maar weer op zoek naar iets anders.
Is het nog vrij goedkoop toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zag dat vandaag inderdaad ook. De kosten:
Standaard: 5 Euro
'Maximale' snelheid: €1,25 (400Mbit)
'Maximale' retentie: €1,25 (1000+ dagen)
Totaal: €7,50

Nu is 5Euro ineens niet meer zo voordelig.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 06-06-2016 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:41
Gewoon de beta blijven gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen hoe lang de retentie van 5eurousenet nu daadwerkelijk is? Ik vraag me nl. af hoe ik de "+" in de retentie aanduiding moet interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ryan_ schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Gewoon de beta blijven gebruiken. ;)
Gewoon betalen zeg, wat is nu die paar euro in de maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Laatst online: 10:17
Raar dat je bij Astraweb alleen iDeal kunt gebruiken bij aanmaak van een nieuw account. Zodra je blokken wilt bijkopen, heb je alleen paypal en creditcard.

(Update) Uitgeprobeerd: als je je aanmeldt voor een nieuw account, krjig je na betaling met iDeal de optie om het zojuist gekochte tegoed toe te wijzen aan een ander account. Kies je daarvoor en log je daarbij in op het andere account, wordt het net aangeschafte tegoed inderdaad overgezet.

[ Voor 48% gewijzigd door ultrapreventive op 07-06-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mijn Sunny is weer eens afgelopen.

Nu kan ik via mijn provider ook wel downloaden maar dat gaat dus via je inlognaam en niet eens via een ssl verbinding. Niet echt iets waar ik gebruik van zou willen maken.

Iemand een tip voor mijn 400Mb lijntje? Astra ? Ik haal nu ongeveer 30Mb terwijl ik er bijvoorbeeld via Steam 50Mb/s haal.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-06 20:40
Frostbite schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:39:
Mijn Sunny is weer eens afgelopen.

Nu kan ik via mijn provider ook wel downloaden maar dat gaat dus via je inlognaam en niet eens via een ssl verbinding. Niet echt iets waar ik gebruik van zou willen maken.

Iemand een tip voor mijn 400Mb lijntje? Astra ? Ik haal nu ongeveer 30Mb terwijl ik er bijvoorbeeld via Steam 50Mb/s haal.
http://www.newsdemon.com/one-year-special.php

Deze is leuk :) Voor 3,87 per maand onbeperkt downloaden.

edit,al verlopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 11:57
drpeer_holland schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:25:
[...]

http://www.newsdemon.com/one-year-special.php

Deze is leuk :) Voor 3,87 per maand onbeperkt downloaden.

edit,al verlopen :(
Ja zeer spijtig, ben um ook net mis gelopen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drpeer_holland
outlandos schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Ja zeer spijtig, ben um ook net mis gelopen :(
Deze is ook nog best leuk newsdemon.
Kosten 5,78 per maand en onbeperkte snelheid met 2334 dagen retentie. Heb deze al sinds april 2014 en deze bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
drpeer_holland schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:45:
[...]

Kosten 5,78 per maand en onbeperkte snelheid met 2334 dagen retentie. Heb deze al sinds april 2014 en deze bevalt me prima.
Leg je je bij die actie voor een jaar vast of enkel voor een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
outlandos schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:49:
[...]

Leg je je bij die actie voor een jaar vast of enkel voor een maand?
Nee, dit is per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mijn sunny maar even verlengt met een paar maanden. De unlimited snelheid is niet het max van mijn verbinding. Zal bij newsdemon eens een blockaccount proberen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-06 19:40
Bedankt, heb hem zojuist gebruikt en alles lijkt goed te werken:)
Ik kom van 3 jaar sunny af. Eigenlijk nooit problemen mee gehad altijd volledige download snelheden.
Takedowns wel natuurlijk. Even kijken hoe demon mij bevalt.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
3 jaar Usenet voor 50 dollar. 35 GB per maand op volle snelheid, overige dik 500 GB per maand op 2 mbit/s.

Tsja, mooie deal...ik twijfel https://stacksocial.com/s...f-usenet-nl-of-relax-plan

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 14-06-2016 20:22 . Reden: Referral verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik zit bij GigaNews en het wordt steeds lastiger om dingen compleet binnen te krijgen. Tijd voor een andere provider of is dit iets wat ik moet accepteren?

Is dit een bekend iets van GigaNews?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:17

Wildfire

Joy to the world!

Tranzy schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:08:
Ik zit bij GigaNews en het wordt steeds lastiger om dingen compleet binnen te krijgen. Tijd voor een andere provider of is dit iets wat ik moet accepteren?

Is dit een bekend iets van GigaNews?
Buiten de notice & takedown issues verder geen problemen met Giganews. Maar N&T is zo ongeveer bij alle grote commerciële spelers wel een issue.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 08:15
De laatste tijd is het echt huilen bij astraweb, 80% komt niet compleet binnen! Is het nog aan te raden om een aantal block accounts er bij te nemen (heb dit nog nooit geprobeerd) Of is het weer terug naar torrents?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

mrjixies schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:15:
De laatste tijd is het echt huilen bij astraweb, 80% komt niet compleet binnen! Is het nog aan te raden om een aantal block accounts er bij te nemen (heb dit nog nooit geprobeerd) Of is het weer terug naar torrents?
Weinig problemen met Astraweb hier. Alleen moet je er snel bij zijn ivm de notice & takedowns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:38

Meneer iCy

swarma

Wildfire schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:40:
[...]

Weinig problemen met Astraweb hier. Alleen moet je er snel bij zijn ivm de notice & takedowns...
En je moet eu en us tegelijkertijd gebruiken. De us als fill op de eu.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 20:31
Maar het lijkt wel op dat het een soort abonnement is die NewsDemon zelf (via je gekozen betaalwijze, cc, paypal,etc) elke maand geld incasseert?

En het prijsverschil met bovengenoemde link en als je via de hoofdpagina van NewsDemon gaat, is wel erg groot. Volgens mij kan je niet geheel vrijblijvend een trial nemen. Je moet dan voor een 'plan' kiezen en dan heb je op die condities ook je gratis 7 dagen. Maar zit volgens mij daarna ook vast aan dat 'plan'?

Ik kies wel (via bovengenoemde link) als betaling paypal, dan kan ik waarschijnlijk bij het opzeggen bij Paypal dan ook wel het geld terug krijgen/ stop zetten als NewsDemon het toch er af blijft halen.

Ik zit nu bij 5 euro usenet, en die hebben inderdaad nu ook een jaarplan, 55 euro + 7,50 voor snelheid boven de 50mb en + 7,50 voor retentie boven de 500 dagen (tot 1600 dagen) = 70 euro

Dat is ook niet zo heel groot verschil met NewsDemon 12x 5,78 euro = 69,36 euro

Welke is beter? Omdat NewsDemon eigenlijk veel duurder is met de 'plans' zou je denken dat die dan beter moet zijn... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:19
alwaysleft schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:03:
3 jaar Usenet voor 50 dollar. 35 GB per maand op volle snelheid, overige dik 500 GB per maand op 2 mbit/s.

Tsja, mooie deal...ik twijfel https://stacksocial.com/s...f-usenet-nl-of-relax-plan
Dank vd tip! Afgesloten voor euro 44, nu 36 maanden Usenet. Snelheid lijkt iei aan de lage kant maar dat is voor mij geen probleem. Ze schermen met een retentie >2000 dagen. Nog niet beproefd.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
peacelord schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:46:
[...]

Dank vd tip! Afgesloten voor euro 44, nu 36 maanden Usenet. Snelheid lijkt iei aan de lage kant maar dat is voor mij geen probleem. Ze schermen met een retentie >2000 dagen. Nog niet beproefd.
Mooi om te horen! En hoe laag is hoe laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:19
Niet lager dan waar ze zelf mee adverteren; Flat rate downloading speed: Up to 2 Mbit/s. Ik ben wat verwend maar eigenlijk maakt t me tegenwoordig niks uit als ik een uurtje over een film doe. De hoeveelheden zijn ook wat geslonken 😉

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 14:55
[...]

Bedankt drpeer_holland
Heb deze nu ook sinds vandaag. We gaan het mee maken wat ik haal met mijn glas 500/500 en Syn 412+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:05
Jammer, bij newsdemon mag je niet account sharing doen.

Weten jullie zo welke provider dat wel toestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
toro schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:34:

In hoeverre de TS nog up-to-date is staat het daar perfect weergegeven.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:05
De info in de start topic van Eweka klopt niet ;)

Alleen op de langzame snelheid is account sharing mogelijk.
http://www.eweka.nl/en/usenet_toegang/specificaties/

Daarom wil ik en een vriend van mij daar weggaan. Wij zitten al jaren bij Eweka maar wij willen nu wel eens wat meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
Net (via de link) lid geworden van NewsDemon en er staat dat ik 5,87 euro betaal. Vervolgens geef je toestemming om via Paypal geld maandelijks van je rekening af te halen (er staat ook dan geen bedrag). Zie ik dus nu dat ze geen 5,87 euro eraf halen maar US $ 8 dollar (wat omgerekend is: 7,11 euro is. Dus je betaald helemaal geen 5,87 euro maar 7,11 euro. Wie heeft dit ook? En heeft het zin om hier een supportticket voor de openen bij NewsDemon? Of deze maand maar uitzitten en opzeggen (bij NewsDemon en Paypal)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
crazytaxi819 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:14:
Net (via de link) lid geworden van NewsDemon en er staat dat ik 5,87 euro betaal. Vervolgens geef je toestemming om via Paypal geld maandelijks van je rekening af te halen (er staat ook dan geen bedrag). Zie ik dus nu dat ze geen 5,87 euro eraf halen maar US $ 8 dollar (wat omgerekend is: 7,11 euro is. Dus je betaald helemaal geen 5,87 euro maar 7,11 euro. Wie heeft dit ook? En heeft het zin om hier een supportticket voor de openen bij NewsDemon? Of deze maand maar uitzitten en opzeggen (bij NewsDemon en Paypal)?
Zou ik via Paypal mijn geld terug vragen, doen ze niet moeilijk over ;)
Een vriend van me had dit ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Sunny Usenet, en 5 euro Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Dat had ik dus idd ook. Dan weet ik dat ik het gewoon weer aan kan zetten. Wellicht met cc werkt het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
@ Arunia:
Die US $ 8 dollar blijft, of je nu met CC betaald of via paypal, de omrekenkoers van (bv xe.com) is 7,11 euro voor $8.

@Alwaysleft:
Maar ik denk dat paypal mij niet het verschil gaat terug betalen. NewsDemon reken $ 8,00 en die rekent Paypal met mij af. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Laatst online: 30-06 16:22

Sm0k3r

cough...cough...

Bij i-telligent mag je een account delen, wij halen beide de volle 200mbit met hun deluxe pakket.

edit: Behalve als Ziggo aan het kloten is natuurlijk, d0h 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Sm0k3r op 15-06-2016 18:40 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-06 22:40
Ik betaal met Paypal 5,78 euro, ik dacht dat je moet aangeven om in euro's te betalen

[ Voor 3% gewijzigd door maxoss op 15-06-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-06 19:40
maxoss schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:14:
[...]

Ik betaal met Paypal 5,78 euro, ik dacht dat je moet aangeven om in euro's te betalen
zelfde hier, net even gecheckt voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gebruikers van NewsDemon wat is jullie downloadsnelheid?
Ik zou het wel prettig vinden als mijn 400Mb lijntje volgetrokken wordt :D
Bij Sunny haal ik max 30Mb/s terwijl Steam op max 50Mb/s zit.

De reden dat ik nog bij Sunny bljjf is met name de prijs per maand. Scheelt nu niet zo veel met NewsDemon en die adverteren ook met Unlimited snelheid.

[ Voor 28% gewijzigd door Frostbite op 16-06-2016 12:56 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38
Heeft dat niet iets met BTW te maken? 1.21x5.87 = 7.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Dit is 3,75MB/s ??
terwijl Steam op max 50Mb/s zit.
En dat is 6,25MB/s ??

zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Data_rate_units ;)
The abbreviation bps is often used to mean bit/s, so that when a 1 Mbps connection is advertised, it usually means that the maximum achievable bandwidth is 1 Mbit/s (one million bits per second), which is 0.125 MB/s (megabyte per second), or about 0.1192 MiB/s (mebibyte per second).

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Frostbite schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:55:

De reden dat ik nog bij Sunny bljjf is met name de prijs per maand. Scheelt nu niet zo veel met NewsDemon en die adverteren ook met Unlimited snelheid.
ziggo 150Mbit/s doet ongeveer 17 MB/s max bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjixies
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 08:15
Ik denk dat ik het maar op geef met usenet, ga weer terug naar torrents. Heb abbo's bij 4 verschillende tier1 servers en een block account bij astraweb, dat zou voldoende moeten zijn maar nog steeds het meeste wat incompleet binnen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-06 20:36
Ff een vraagje tussendoor, ik vraag mij wel eens af waarom er bijna alleen maar nederlandse uploaders zijn?

Ik zie bijna nooit comments in het engels etc, alles is nederlands.

Wordt usenet/nieuwsservers alleen maar in nederland gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 29-06 22:23

TRaSH

koffie ?

Welke comments ?

Ken een aantal Amerikanen en die gebruiken gewoon usenet.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
wesley17 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:05:
Ff een vraagje tussendoor, ik vraag mij wel eens af waarom er bijna alleen maar nederlandse uploaders zijn?

Omdat Nederland zo'n beetje nummer 1 downloadland is ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

wesley17 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:05:

Comments? Heb je het dan over Spotnet/Spotlite en soortgelijke programma's waarin spots te zien zijn? Ja da's voornamelijk een Nederlands iets.

Usenet daarentegen wordt gewoon wereldwijd gebruikt hoor. Alhoewel Nederland volgens mij wel één van de grote gebruikers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:51
mrjixies schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:31:
Ik denk dat ik het maar op geef met usenet, ga weer terug naar torrents. Heb abbo's bij 4 verschillende tier1 servers en een block account bij astraweb, dat zou voldoende moeten zijn maar nog steeds het meeste wat incompleet binnen komt...
komt goed uit deze opmerking, vroeg me af na een aantal jaar geen usenet te gebruiken of die vreselijke takedowns Al over gewaaid waren maar blijkbaar is het nogsteeds k met peren.
blijf ik toch ook maar bij de torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-06 15:39
lom0r schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:14:
komt goed uit deze opmerking, vroeg me af na een aantal jaar geen usenet te gebruiken of die vreselijke takedowns Al over gewaaid waren maar blijkbaar is het nogsteeds k met peren.blijf ik toch ook maar bij de torrents.
Niet mee eens. Als je usenet een beetje bij houdt, kost je minder dan 15 minuten per dag, dan is er niks aan de hand. Dan hoef je helemaal geen enkele last te hebben van takedowns. Heb je dat wel, probeer dan een andere provider of indexer.

Torrents vind ik geen alternatief, omdat je dan ook moet uploaden. Dat is het me niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:51
grun93 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:31:
[...]

Niet mee eens. Als je usenet een beetje bij houdt, kost je minder dan 15 minuten per dag, dan is er niks aan de hand. Dan hoef je helemaal geen enkele last te hebben van takedowns. Heb je dat wel, probeer dan een andere provider of indexer.

Torrents vind ik geen alternatief, omdat je dan ook moet uploaden. Dat is het me niet waard.
in de tijd dat ik usenet gebruikte kon je de populaire series vaak Al niet meer binnen halen als ze er langer dan een paar uur online stonden, steeds switchen kost me te veel moeite. Sinds downloaden ook strafbaar is kunnen die paar kb aan upload er voor mij ook nog wel bij. maar ieder zijn voorkeur natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
lom0r schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:50:
in de tijd dat ik usenet gebruikte kon je de populaire series vaak Al niet meer binnen halen als ze er langer dan een paar uur online stonden, steeds switchen kost me te veel moeite. Sinds downloaden ook strafbaar is kunnen die paar kb aan upload er voor mij ook nog wel bij. maar ieder zijn voorkeur natuurlijk
OK, maar het is een beetje een kip-ei verhaal. Ik heb het idee dat een uploader strenger bestraft wordt dan een downloader. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:17
Ik had altijd veel last van DMCA totdat ik bij een private indexer ben binnen gekomen, daar staat altijd wel 1 op die goed binnenkomt.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
tegenwoordig worden er altijd back-up links meegestuurd en die zijn vaak altijd beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
lom0r schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:14:
komt goed uit deze opmerking, vroeg me af na een aantal jaar geen usenet te gebruiken of die vreselijke takedowns Al over gewaaid waren maar blijkbaar is het nogsteeds k met peren.
blijf ik toch ook maar bij de torrents.
Je zult er zelf iets voor moeten doen... Het is toch wel aan te bevelen om de bekende series binnen 12 à 24 uur na plaatsing te downloaden. Daarnaast krijg ik met Easynews ($9,95 p/m) en Astraweb (gratis) toch eigenlijk alles wel compleet binnen. Mijn extra blockaccount wordt zeer weinig aangesproken. Nu vraag ik me dus af... waar ligt het bij die mensen met zeer veel klachten toch aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:56

Trekt mijn 500Mbit vol dicht 56 mb/s :p

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:35

Nitai

Live the life you love.

CreativeS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Je zult er zelf iets voor moeten doen... Het is toch wel aan te bevelen om de bekende series binnen 12 à 24 uur na plaatsing te downloaden. Daarnaast krijg ik met Easynews ($9,95 p/m) en Astraweb (gratis) toch eigenlijk alles wel compleet binnen. Mijn extra blockaccount wordt zeer weinig aangesproken. Nu vraag ik me dus af... waar ligt het bij die mensen met zeer veel klachten toch aan?
Inderdaad, en als je gebruik maakt van automatische downloader (Sickrage, Sonarr, Couchpotato) dan heb je echt nooit incompletes binnen.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
amdboy1983 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:31:
Trekt mijn 500Mbit vol dicht 56 mb/s :p
Vol dicht zou minimaal 62,5MB/s zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-06 12:23

late reactie maar toch :P
http://www.i-telligent.nl/

Ik heb deze al een paar jaar en nog nooit een probleem gehad dat ik niet iets kon binnenhalen.
Wordt geshared met 3 man ;) ( 10,- abbo delen door 3 dan )

[ Voor 3% gewijzigd door ErwinJ op 17-06-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 14-06 13:35

Dan doe je toch iets verkeerd ik haal 60-61MB/s met Sunny Unlimited

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

wimpie007 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:32:
[...]

Dan doe je toch iets verkeerd ik haal 60-61MB/s met Sunny Unlimited
Hmm raar ik haal max de 30. Heb zelf de nieuwste netwerkdrivers gedownload.
Vreemde is ook dat alle speedtesten en bijvoorbeeld ook via Steam ik wel de 50Mbp/s haal.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Frostbite schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:09:
[...]

Hmm raar ik haal max de 30. Heb zelf de nieuwste netwerkdrivers gedownload.
Vreemde is ook dat alle speedtesten en bijvoorbeeld ook via Steam ik wel de 50Mbp/s haal.
Zet ssl eens uit? Bij mij lag het aan te trage pc eerst. Kon al die kleine files niet snel genoeg aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:02
CreativeS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Impliceer je nu dat Easynews niet aan DMCA doet? Of bedoel je dat jij het binnen die 12-24 uur doet en dus geen probleem hebt?

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat series als Arrow er 24 uur later nog op staan, zowel voor Easynews als Astraweb. Bij WB zijn ze behoorlijk snel.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 17-06-2016 20:12 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Easynews en Astraweb doen net als elke andere USP aan DMCA en toch ervaar ik de eerste 24 uur na aanmelding weinig tot zeer weinig problemen met binnenhalen van de bestanden met de originele NZB. Heel af en toe moet ook ik gebruikmaken van een backuplink, maar ik ben soms verbaasd hoe lang de bestanden nog beschikbaar zijn. Zelfs de CyTSuNee-films, maar daar zijn genoeg uitwijkhavens voor als het eens wat minder compleet mocht zijn. Op Astraweb zijn de bestanden langer aanwezig, maar aangezien ik die voor Spotnet en uploads gebruik, hou ik daar wat minder connecties over waardoor de snelheid iets lager is. Met Easynews haal ik ruim 500Mb/s.

[ Voor 21% gewijzigd door CreativeS op 17-06-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik was al verbaasd. Dan is het toch niet vreemd dat mensen er problemen mee hebben? Denk aan een serie die al loopt.

Overigens doet niet elke USP aan DMCA. Er is er één die helemaal niet mee doet en er is een andere die bijna niet mee doet. Bij die tweede kan je 3 maanden later bijvoorbeeld 98% downloaden. Maar goed de topic warning is wat dat betreft duidelijk. Dus daar laat ik het dan ook maar even bij.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 17-06-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik zei: 'De eerste 12 à 24 uur geen problemen...'
Ach ja...

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 17-06-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04
Zo te zien heeft 5eurousenet zijn pakketten ook iets gewijzigd.
Voorheen had je onbeperkte snelheid voor €5, maar dat is nu niet meer het geval.

Nu heb je maximaal 50Mb/s

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Iemand moet mij toch eens uitleggen hoe het komt dat sommige posts eeuwig volledig blijven staan op de servers en andere er bijna direct worden afgehaald (bijv. Sicario).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
outlandos schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:40:
Iemand moet mij toch eens uitleggen hoe het komt dat sommige posts eeuwig volledig blijven staan op de servers en andere er bijna direct worden afgehaald (bijv. Sicario).
Er moet wel eerst een melding binnenkomen... HBO en 'Fox' (lees: hun vertegenwoordigers) zijn behoorlijk rap. Maar als die melding op zich laat wachten, dan blijven ze wat langer beschikbaar.

Upload van wat testbestandjes naar een testgroep... 5 RAR-parts (nieuwe verbinding en niet eens via mijn standaard USP) en kreeg deze al binnen een paar uur aan mijn broek:

Dear DMCA Agent:

On behalf of Twentieth Century Fox Film Corporation and/or its subsidiaries and affiliated companies ("Fox"), I am writing to notify you of the infringement of Fox's intellectual property rights on service.

Fox is the copyright owner and/or owner of worldwide exclusive distribution rights in the properties identified below [or in the attached email] (collectively the "Fox Properties"). Fox has not granted permission for the Fox Properties to be uploaded to, copied to, and or distributed through your network or any server on the Usenet.

Fox hereby demands that you immediately:
1) Delete all copies of the Fox Properties and any associated msgids from your servers
2) Cease transmission of the Fox Properties and any associated msgids to any other server on Usenet
3) Notify any and all Usenet Providers to whom you previously transmitted the Fox Properties that the distribution was unauthorized and that they must immediately delete the Fox Properties and any associated msgids from their servers
4) Take all appropriate action to ensure that the user responsible for the infringement does not infringe on any Fox Properties through your Usenet service in the future, including but not limited to:

a. Disabling access to the individual who engaged in the conduct described above; and b. Terminating any and all accounts that this individual has with you

The undersigned hereby states that we have a good faith belief that use of the material in the manner described herein is not authorized by Fox, its respective agents, or the law.

Further, the undersigned hereby states that we believe the information in this notification is accurate, and, under penalty of perjury, that the undersigned is authorized to act on behalf of Fox with respect to this matter.

Please contact us at the above listed address or by replying to this email should you have any questions.

We appreciate your assistance and thank you for your cooperation in this matter. Your prompt response is requested.

Respectfully,
Joseph M.,
joe@m***p.com
Owner/CEO
The Morganelli Group
(610) 616-****
(202) 681-****

Nu heb ik me er wel uit weten te lullen met wat logbestanden, maar toch... ze kijken vaak niet langer dan hun neus lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
CreativeS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:13:
Er moet wel eerst een melding binnenkomen... HBO en 'Fox' (lees: hun vertegenwoordigers) zijn behoorlijk rap. Maar als die melding op zich laat wachten, dan blijven ze wat langer beschikbaar.
Mmm ja, ok, maar ik weet niet beter of alle usenet servers zijn onderling gesynchronizeerd. Er wordt iets geupload naar 1 server maar binnen de kortste keren staat dezelfde post ook op andere servers. Maar bij takedown werkt dat kennelijk dan opeens niet meer en moet er een melding bij iedere server afzonderlijk binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 17:52

MeNTaL_TO

The future is not set

MdO82 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:23:
Zo te zien heeft 5eurousenet zijn pakketten ook iets gewijzigd.
Voorheen had je onbeperkte snelheid voor €5, maar dat is nu niet meer het geval.

Nu heb je maximaal 50Mb/s
50 MB/s volgens de site
Maximal Speed
+400Mb/s (50MiB/s)

[ Voor 3% gewijzigd door MeNTaL_TO op 18-06-2016 13:16 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bij de 'nieuwe' abonnementen van 5 Eurousenet heb je bij het basisabonnement van 5 Euro gewoon maximaal 50Mb/s en niet meer de maximale snelheid. Daarvoor moet je bijbetalen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N1CNT2N.png

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 18-06-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Bij de 'nieuwe' abonnementen van 5 Eurousenet heb je bij het basisabonnement van 5 Euro gewoon maximaal 50Mb/s en niet meer de maximale snelheid. Daarvoor moet je bijbetalen.

[afbeelding]
En retentie zie ik wel ...
Dus uiteindelijk zijn ze niet goedkoper dan de 'rest' met hun 7,50€ p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
FreshMaker schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:58:
Dus uiteindelijk zijn ze niet goedkoper dan de 'rest' met hun 7,50€ p/m
Inderdaad. Klinkt allemaal leuk, die €5,-... en als je genoeg hebt aan 50Mb/s is het mooi meegenomen, maar vele downloaders zullen qua snelheid vele malen hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04
Komt voor mij op €6,25 die retentie is voor mij geen probleem, maar het wordt dus weer eens rondkijken ;)

Weet iemand of je bij 5eurousenet een account mag sharen ?
Ik zie er niks over op de website staan

[ Voor 32% gewijzigd door MdO82 op 18-06-2016 14:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
outlandos schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:40:
Ik gebruik Thundernews, en de ene keer is het op de US server al verwijderd, en de EU server geeft volledige complete terug.

* FreshMaker klaagt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hoeveel connecties denken jullie dat er nodig zijn om het maximale uit een 37,5mb/sec (300Mbit) verbinding te halen? Want ik wil een account sharen.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 18-06-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
CreativeS schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:11:
Ik zei: 'De eerste 12 à 24 uur geen problemen...'
Ach ja...
Je gebruikte het woord daarnaast, wat er op wijst op dat je opmerking buiten je advies om het binnen 12-24 uur te downloaden valt (desondanks, ongeacht, enz). Vandaar mijn vraagtekens bij die statement.
Ik vermoedde dit al maar voor het geval dat dit toch een DMCA vrije provider zou zijn leek het me handig het even te dubbel checken. Voor zover bij mij bekend zijn er nu immers slechts twee partijen die niet aan DMCA meewerken, dus daar zou je dan vermoedelijk heel wat volgers (inclusief de bekende instanties :+ ) van dit topic blij mee maken. Maar dat is dus niet aan de orde.

Zelf mis ik nog steeds een betaalbare flatfree fillserver met een retentie van meer dan 4 jaar. Mag gewoon een DMCA server zijn, gaat om legale content. Niet duurder dan 50 euro per jaar, mag wel traag zijn. Dus als iemand nog een tip heeft...

[ Voor 129% gewijzigd door sdk1985 op 18-06-2016 19:57 . Reden: edit laat ook maar :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Easynews is gewoon unlimited hoor... en die denigrerende toon mag je voor je houden. Dat doe je thuis maar.

https://signup.easynews.com/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DRP8Dvb.png

[ Voor 59% gewijzigd door CreativeS op 18-06-2016 23:01 . Reden: gewoon... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hele stuk over cheapnews en easynews was er al uit, refresh de pagina maar even (nadeel van de push implementatie van tweakers.

Ik herinnerde me namelijk, na posten, dat ik het al eerder aan de stok met je had omdat je de cheapnews actie maar onzinnig vond. Het is bij jou een beetje alsof je een psv fan gaat overhalen om fan van feyenoord te worden. Dus ik dacht laat maar zitten. Ik win er niks mee om jou over te halen over te stappen naar een betere USP en jij zit er niet op te wachten.

Persoonlijk heb ik wat dat betreft helemaal geen binding met usenet providers. Ik probeer gewoon ieder jaar de beste te vinden. Vandaar ook de (vooral meelezende) interesse in dit topc :). Meestal probeer ik even via een trial account wat er binnen komt en hoe snel en dan maak ik een keuze.

Die unlimited was mij niet opgevallen inderdaad! Ik wist nog dat ze een datalimiet hadden. Op de homepage van Easynews staat namelijk heel groot 20 GB voor 9,98. Inderdaad staat er onder "Don't Want Web Access? Get Easynews Unlimited NNTP for $9.95". Was mij niet opgevallen. Mompelt iets over confirmation bias.

Aantal dagen is mooi, maar voor mij te duur (als 3e server).

edit:
Edit: Ah, je hebt net je bericht aangepast, maar heb ik persoonlijk Easynews dan aangeraden?
Weet je vast wel. Of heb jij die topicreport gedaan? :+
Hah, heb zelf nu ook last van de push messages. Ja toch? Dat is toch jou nummer 1 voorkeur? Staat zelfs in je sig.

[ Voor 98% gewijzigd door sdk1985 op 18-06-2016 21:19 . Reden: double copy paste eruit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

wimpie007 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:46:
[...]

Zet ssl eens uit? Bij mij lag het aan te trage pc eerst. Kon al die kleine files niet snel genoeg aan
Inmiddels wat getest. Met Sunny in sabnzbd schommelt de snelheid heel erg (met port 563 ) en op port 119 ligt de snelheid iets hoger (haal dan pieken 31,2). De grafiek ziet er uit met diverse drops uit als een etappe uit de Tour de France :D

Als ik mijn provider kies (highwinds op port 119) dan schiet hij naar 37 en loopt hij stabiel. De grafiek loopt op en de snelheid blijft redelijk constant. Geen last van drops.

Daarna NZBGet geinstalleerd en dan zit ik met Sunny al op 46/47Mb/s via port 563. :o Alleen maar boven de 40+ en zo te merken weinig drops. Beide programma's en de centrale downloadmap staan op dezelfde schijf.... Best vreemd.

Ik was altijd van fan Sabnzbd maar nu ik dit zie denk ik dat ik voortaan maar nzbget ga gebruiken.
*Ik heb alle testen gedaan met hetzelfde bestand van ongeveer 4Gb.

[ Voor 23% gewijzigd door Frostbite op 19-06-2016 02:31 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
Frostbite schreef op zondag 19 juni 2016 @ 02:24:
[...]

Inmiddels wat getest. Met Sunny in sabnzbd schommelt de snelheid heel erg (met port 563 ) en op port 119 ligt de snelheid iets hoger (haal dan pieken 31,2). De grafiek ziet er uit met diverse drops uit als een etappe uit de Tour de France :D

Als ik mijn provider kies (highwinds op port 119) dan schiet hij naar 37 en loopt hij stabiel. De grafiek loopt op en de snelheid blijft redelijk constant. Geen last van drops.

Daarna NZBGet geinstalleerd en dan zit ik met Sunny al op 46/47Mb/s via port 563. :o Alleen maar boven de 40+ en zo te merken weinig drops. Beide programma's en de centrale downloadmap staan op dezelfde schijf.... Best vreemd.

Ik was altijd van fan Sabnzbd maar nu ik dit zie denk ik dat ik voortaan maar nzbget ga gebruiken.
En newsleecher? Die gebruik ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Frostbite schreef op zondag 19 juni 2016 @ 02:24:
[...]

Op mijn machine kan ik met Sabnzbd hoge snelheid halen na twee tweaks. Bij mij maakte het gebruiken van een multicore unrar en par client en het cachen van articles in geheugen uit.

Ik ben blijer met NZBGet. Minder load op mijn machine, stuk sneller, modernere web interface, goede API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

alwaysleft schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:03:

Iemand ervaring met deze club? Voor dat geld een potentiele fillserver. Ondersteunen ze accountsharing?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Tomba schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:25:
[...]

Iemand ervaring met deze club? Voor dat geld een potentiele fillserver. Ondersteunen ze accountsharing?
Dat toch gewoon op de website? ;)
Kan ik mijn account delen met anderen?

Nee, de account is persoonlijke en dient alleen door u gebruikt te worden. U dient uw toegangsgegevens altijd op een veilige plek te bewaren en niet te verstrekken aan derden.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

EWK schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:20:
[...]

Dat toch gewoon op de website? ;)

[...]
Hahaha tx. Iemand verder bekend met deze club c.q. ervaring ermee?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ANdrode schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:33:
[...]

Op mijn machine kan ik met Sabnzbd hoge snelheid halen na twee tweaks. Bij mij maakte het gebruiken van een multicore unrar en par client en het cachen van articles in geheugen uit.

Ik ben blijer met NZBGet. Minder load op mijn machine, stuk sneller, modernere web interface, goede API.
Dat cachen staat nu op zoveel Mb zag ik. Uitzetten is dat dus op 0 zetten neem ik aan?
Verder heb ik die multicore unrar en par al aanstaan.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Frostbite schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:54:
[...]
Dat cachen staat nu op zoveel Mb zag ik. Uitzetten is dat dus op 0 zetten neem ik aan?
Er is nog een laatste tweak (even vergeten, standaard bij debian): C implementatie van yenc.

Je moet goed zoeken om de bottleneck te vinden. Ik zou gewoon nzbget blijven gebruiken :)
In een (zware, KVM) VM haalde ik 80 MB/s netto (met SABnzbd). NZBget is een stuk lichter, haal nu 35 MB/s ook tijdens par/unrar.

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 20-06-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ANdrode schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:08:
[...]

Er is nog een laatste tweak (even vergeten, standaard bij debian): C implementatie van yenc.

Je moet goed zoeken om de bottleneck te vinden. Ik zou gewoon nzbget blijven gebruiken :)
In een (zware, KVM) VM haalde ik 80 MB/s netto. NZBget is een stuk lichter.
Gezien de resultaten (ik heb die van mijn provider nog niet getest) denk ik dat ik inderdaad NZBGet blijf gebruiken. Met de nodige plugins kan ik nu vanuit mijn browser direct nzb's importeren.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Ben laatst ook overgestapt naar NZBget. Sabnzdb loopt gewoon tegen zijn limiet aan en dat geven de makers ook toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Frostbite schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:54:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat het "iets uitmaakt" . Niet dat hij het uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Anoniem: 93986 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:30:
[...]
Volgens mij bedoelt hij dat het "iets uitmaakt" . Niet dat hij het uitzet.
Ja :). Voor goede performance had ik deze vier dingen:
  • yEnc implementatie in C (python module)
  • Multi-core unpar
  • Multi-core unrar
  • io-nice parameters zodat de postprocessing de download niet wegdrukte.
Met een redelijk snelle vm op mijn "nas" (quadcore nehalem, >2GB, ssd caching voor de incomplete dir).

Ik vind NZBget een modernere oplossing. Het is sneller net zo snel en veel minder zwaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 59888

SABnzbd is door een stel amateurs in elkaar gedraaid, ze hebben de verkeerde taal gebruikt (Python voor een deamon :N) en erg inefficiënt gewerkt. Dat ging lang goed maar internetverbindingen worden uiteraard steeds sneller en uiteindelijk gaat zich dat toch wreken. NZBget is geschreven door iemand met verstand van zaken die dan ook een geschikte taal gekozen heeft (C++). In het begin ging de ontwikkeling daar niet altijd even snel, waardoor het qua features nog wel eens achter liep. Maar daar waar ze bij SABnzbd de boel behoorlijk hebben laten verslonzen is het bij NZBget juist veel harder gegaan waardoor NZBget nu vaak voorop loopt en eigenlijk gewoon de beste keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 23:21

jmk

Ik vind SAB zeer goed werken. Alleen als je een enorm snelle verbinding hebt van +200 Mb/s loop je tegen de beperkingen aan.

Het gaat een beetje ver ze als amateurs te bestempelen. Hij draait heel lekker op mijn PC, (bijna) nooit problemen.

Daarnaast zijn ze bezig aan de efficiëntie te verbeteren door ook delen van de code te herschrijven. Ik schrijf SAB nog niet af.

Yippie kayak, other buckets!

Pagina: 1 ... 23 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!