Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:23
5 euro usenet heeft nu opties met maximale retentie en 50 of maximale snelheid downloaden voor 1,25 extra.

Heb opnieuw voor een maand genomen met de extra opties. Ook al heb ik 50mbit, maar als ik bij andere ben en die hebben een hogere snelheid is t wel zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:03:
5 euro usenet heeft nu opties met maximale retentie en 50 of maximale snelheid downloaden voor 1,25 extra.

Heb opnieuw voor een maand genomen met de extra opties. Ook al heb ik 50mbit, maar als ik bij andere ben en die hebben een hogere snelheid is t wel zo handig :)
Ga einde van 5EuroUsenet waarschijnlijk toch weer overstappen. Voor 5 euro was het een leuke aanbieder, voor 7,50 zijn er waarschijnlijk betere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:58:
Ik vind SAB zeer goed werken. Alleen als je een enorm snelle verbinding hebt van +200 Mb/s loop je tegen de beperkingen aan.
Ik heb het ook jaren gebruikt, en vaak zat bugs tegen gekomen. Van automatische refreshes die het aanpassen van de downloadsnelheid bijna onmogelijk maken tot het het niet starten van downloads als je de prioriteit aanpast naar force terwijl SAB op pauze staat. Daarnaast sluit het programma alleen netjes af als je dat via de webinterface doet, als het proces bij het afsluiten van het OS een shutdown signal krijgt duurt het te lang en wordt het gekilled. Als er op dat moment een download bezig was krijg je foutmeldingen over een corrupted queue omdat die niet fatsoenlijk weggeschreven is. Sommige van deze bugs zijn met de nieuwe skin opgelost maar die heeft ook weer nieuwe geïntroduceerd, het schiet gewoon niet op. Als je diverse forums leest zie je dat veel mensen tegen dat soort bugs aan lopen.
Het gaat een beetje ver ze als amateurs te bestempelen. Hij draait heel lekker op mijn PC, (bijna) nooit problemen.
Dat jij geen problemen hebt is leuk, maar SAB is overduidelijk met de mentaliteit van een desktop applicatie geschreven waarbij CPU en geheugengebruik er vandaag de dag weinig toe doen. Voor een daemon is dat een dikke no-go en daar kom je heel snel achter als je SAB op een raspberry pi (traag) of een router (werkt niet, te weinig geheugen) probeert te draaien. Ik heb wel eens geprobeerd om zelf fixes bij te dragen maar de code heeft een leesbaarheid van 0,0 en is enorm over-engineered. Daar is echt geen beginnen aan.
Daarnaast zijn ze bezig aan de efficiëntie te verbeteren door ook delen van de code te herschrijven. Ik schrijf SAB nog niet af.
Dat is leuk, maar zo lang ze niet van Python af stappen is het allemaal niet genoeg. Daar komt bij, waarom zou ik op een rewrite van SAB wachten als ik nu NZBget kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:24:
[...]
Dat is leuk, maar zo lang ze niet van Python af stappen is het allemaal niet genoeg. Daar komt bij, waarom zou ik op een rewrite van SAB wachten als ik nu NZBget kan gebruiken?
Ik denk dat vooral de implementatie (en niet de keuze voor Python) de problemen veroorzaakt. De 'moderne' aanpak (evented code, memory mapped IO) kan in Python. Het zware werk (yEnc) doe je in een C extensie.

Waarschijnlijk is het vrijwel net zo veel werk om vanaf scratch te beginnen dan om sabnzbd écht snel te maken. Dat ligt alleen waarschijnlijk niet aan de taal maar aan de implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:17

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik krijg momenteel geen connectie met Astraweb (10054, 'Connection reset by peer'), hebben meer mensen hier last van?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahman_63
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2020
Tomba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:17:
Ik krijg momenteel geen connectie met Astraweb (10054, 'Connection reset by peer'), hebben meer mensen hier last van?
Ik krijg ook geen verbinding met Astraweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

jahman_63 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:25:
[...]

Ik krijg ook geen verbinding met Astraweb.
Bedankt voor de bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:17:
Hier ook niet.

Ervaringen uit het verleden leren met dat contact opnemen met support zinloos is, tegen de tijd dat je een zinnig (!) antwoord krijgt werkt het waarschijn al weer. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46
Tomba schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:46:
[...]
Bedankt voor de bevestiging
Ik krijg nu ook geen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nu ik een paar dagen met NZBGet werk is het echt wel een verademing. Ik klik iets aan en een paar tellen later staat het al uitgepakt op mijn HD. Zo snel was SABnzbd nog niet eens.

Waar dus NZBGet wel tegen mijn max aanzit (met Sunny) is die verbinding heel onstabiel met SAB.

Ik was altijd tevreden over SAB na mijn overstap van Alt.binz maar ik denk dat mijn verbinding gewoon te snel is voor SAB (wat al jmk aangaf). Ik heb altijd het maximale van mijn verbinding kunnen halen totdat ik een sneller abo nam.

Enfin ik kijk het nu even aan maar als het zo blijft hoef ik niet op zoek naar een andere usenetprovider.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jammer dat Astraweb haar support niet op orde heeft: de storingen van vandaag

Update: volgens mij werkt het weer

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 22-06-2016 11:49 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Ik heb er verder geen ervaring mee maar Usenet Farm heeft een actie dat de temperatuur in Amsterdam het percentage korting bepaalt. Nu is het schijnbaar 25 graden in Amsterdam dus krijg je 25% korting en heb je voor 11,25 een 500GB block. Best nette prijs. Met het test abo (10GB) download ik op zo goed als volledige linespeed hier:
Downloaded 1,2GB in 1 min 57 seconds at an average of 10.5 MB/s
En dat met Sabnzbd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 14:00
Brrr..
Twee Nederlandse usenetproviders moeten gebruikersgegevens van uploaders afstaan aan Stichting Brein, omdat zij grote aantallen e-books illegaal deelden.
De rechtbank in Haarlem stelde de autersrechtenwaakhond dinsdag in het gelijk.

Nederlandse usenetproviders Eweka en Usenetter moeten van een aantal gebruikers de betaalgegevens, ip-adressen en overige identificerende gegevens voor zover beschikbaar stellen aan Brein. Het gaat om gebruikers die actief waren onder de namen "Diesel", "Black", "Madammeke", "Lucifer" en/of "Wurmpje".

De gebruikers zouden in totaal ruim tweeduizend e-books illegaal hebben verspreid via usenet. Advocaten Christiaan Alberdingk Thijm van Brandeis en Benjamin Niemeijer van La Gro verdedigden de aangeklaagde usenetproviders. De advocaten stelden dat hun cliënten geen zaken meer doen met de uploaders, en dat verstrekken van de persoonsgegevens in strijd zou zijn met de e-Privacy richtlijn.

De rechter heeft echter besloten dat het belang van Stichting Brein zwaarder weegt dan het belang van de usenetproviders. De providers hebben vijf dagen om de gegevens aan Brein te overhandigen, op straffe van een dwangsom van 1.000 euro per dag, oplopend tot 100.000 euro.
http://www.nu.nl/internet...gevens-afstaan-brein.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
Zijn er meer mensen met problemen met Supernews ?

Zowel de EU als USA servers pingen wel, maar news-downloads ho maar.
Connecties timen botweg uit.
Vorige week was dat ook al eens een keertje maar dat duurde toen maar 10 minuten.

Blijkbaar nu al sinds begin van de middag aan de logs van mijn news-client te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
TonnyTonny schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:05:

Vorige week was dat ook al eens een keertje maar dat duurde toen maar 10 minuten.

Blijkbaar nu al sinds begin van de middag aan de logs van mijn news-client te zien.
Ik wou dit net vragen, er gaat iets fout met de verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
Ligt duidelijk bij Supernews zelf.
Ik heb het op 2 PC's en met 4 verschillende clients geprobeerd.
Wel allebei achter dezelfde Ziggo verbinding dus het zou ook daaraan kunnen liggen.

@kmichael: Ben jij ook een Ziggo klant toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
TonnyTonny schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:05:

Heb ook geen verbinding. Tegen 18:00 nog wel. Heb Caiway trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
TonnyTonny schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 21:11:
Ligt duidelijk bij Supernews zelf.
Ik heb het op 2 PC's en met 4 verschillende clients geprobeerd.
Wel allebei achter dezelfde Ziggo verbinding dus het zou ook daaraan kunnen liggen.

@kmichael: Ben jij ook een Ziggo klant toevallig ?
Nee Tweak glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
Mooi. Dan is het dus niet Ziggo.

Ik heb net een technical support ticket gelogd bij Supernews. Verwacht er niet veel van. Hoor je meestal nooit meer wat van.

Betreft in ieder geval regulier news op port 119 en SSL news op 563. Alles ligt er gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier problemen, connection timed-out, met supernews (via ziggo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:22
doet hier ook niks op het moment met supernews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij licht supernews er ook uit op twee pc zit bij Ziggo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook helemaal plat, Ziggo klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Supernews werkt hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Hier werkt het ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
Zag net een support-email (21:42) of ik screenshots van de connectie-errors kon aanleveren.
Mee dat ik kijk zie ik dat de eerste 8 GB al weer gedownload is.
Weet niet exact hoe laat hij weer begonnen is. Was maar een rondje DiabloIII gaan doen op de andere PC dus ik zag de mail pas om 22:20.

Volgens mij is er iemand wakker geworden en heeft de zaak een schop gegeven :-)

[ Voor 6% gewijzigd door TonnyTonny op 24-06-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14
Tot gisteren deed mijn giganews het prima. Vandaag liep mijn abbo af (ik had gecancelled) dus mijn login/ww combi deden het logischerwijs niet meer. Ik besloot om het nog eenmaal te verlengen maar daarna begon alle ellende

Ik krijg helemaal geen toegang tot de site. Verschillende browsers geven het op omdat het de te lang duurt.
Ik zit op Ziggo, modem is al gereset.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 03:07
nwnc schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:27:
Tot gisteren deed mijn giganews het prima. Vandaag liep mijn abbo af (ik had gecancelled) dus mijn login/ww combi deden het logischerwijs niet meer. Ik besloot om het nog eenmaal te verlengen maar daarna begon alle ellende

Ik krijg helemaal geen toegang tot de site.
Ik zou ze eerst een mailtje sturen en de situatie uitleggen. Als dat niet werkt kun je altijd nog een nieuw account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:54
Ik heb problemen met het downloaden van een NZB, omdat het grootste deel van de rars niet aanwezig zijn op de newsserver. De files worden gedownd vanuit alt.binaries.multimedia.documentaries.

Als ik kijk in de NZB zie ik staan:
<groups>
<group>alt.binaries.boneless</group>
<group>alt.binaries.documentaries</group>
<group>alt.binaries.dvd</group>
<group>alt.binaries.movies.divx</group>
<group>alt.binaries.multimedia</group>
<group>alt.binaries.multimedia.documentaries</group>
</groups>

Houdt dit in dat deze post in al deze groepen is geplaatst destijds? En worden al deze groepen afgegaan om te kijken of de files aanwezig zijn, of wordt gewoon 1 groep gekozen, getracht te downen en gestopt wanneer het niet lukt? Ik heb het geprobeerd met Grabit en NZBget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

segil schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:29:
Ik heb problemen met het downloaden van een NZB, omdat het grootste deel van de rars niet aanwezig zijn op de newsserver. De files worden gedownd vanuit alt.binaries.multimedia.documentaries.

Als ik kijk in de NZB zie ik staan:
<groups>
<group>alt.binaries.boneless</group>
<group>alt.binaries.documentaries</group>
<group>alt.binaries.dvd</group>
<group>alt.binaries.movies.divx</group>
<group>alt.binaries.multimedia</group>
<group>alt.binaries.multimedia.documentaries</group>
</groups>

Houdt dit in dat deze post in al deze groepen is geplaatst destijds? En worden al deze groepen afgegaan om te kijken of de files aanwezig zijn, of wordt gewoon 1 groep gekozen, getracht te downen en gestopt wanneer het niet lukt? Ik heb het geprobeerd met Grabit en NZBget.
De groepen worden normaal niet gebruikt bij het ophalen van artikelen, dit gebeurd altijd op basis van het Message-ID, al zijn er volgens mij nog servers die het GROUP commando van te voren verplichten, maar welke dat zijn weet ik niet. Dat sommige artikelen niet aanwezig zijn kan aan meerdere dingen liggen (DMCA, retentie). Heb je nog meer specifieke informatie?

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31

mwa

Blocknews heeft een nieuwe deal: 100gb voor 8 US dollar
https://billing.blocknews.net/signup/I7TSNQaO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
DJVG schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:17:
[...]

De groepen worden normaal niet gebruikt bij het ophalen van artikelen, dit gebeurd altijd op basis van het Message-ID, al zijn er volgens mij nog servers die het GROUP commando van te voren verplichten, maar welke dat zijn weet ik niet. Dat sommige artikelen niet aanwezig zijn kan aan meerdere dingen liggen (DMCA, retentie). Heb je nog meer specifieke informatie?
Ik denk dat de retentie het probleem is. De post is 1200+ dagen oud en de retentie v/d newsserver is 3 jaar.
Ik krijg enkele pars binnen, maar het overgrote deel niet. Jammer dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
segil schreef op zondag 03 juli 2016 @ 00:00:
Ik denk dat de retentie het probleem is. De post is 1200+ dagen oud en de retentie v/d newsserver is 3 jaar.
Ik krijg enkele pars binnen, maar het overgrote deel niet. Jammer dan :)
Mocht je ooit nog eens een bestand heel graag willen hebben, maar die helaas buiten de retentie van je normale provider valt, dan zou je een blockaccount bij een provider met een langere retentie kunnen nemen.
Als het maar sporadisch gebruikt wordt, kun je daar jaren mee vooruit. Zelf gebruik ik astraweb als backup server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
grun93 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 06:51:
[...]

Mocht je ooit nog eens een bestand heel graag willen hebben, maar die helaas buiten de retentie van je normale provider valt, dan zou je een blockaccount bij een provider met een langere retentie kunnen nemen.
Als het maar sporadisch gebruikt wordt, kun je daar jaren mee vooruit. Zelf gebruik ik astraweb als backup server.
Dat is een goede, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Of een trial account aanmaken bij een USP met lange retentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Heeft er iemand ervaring met usenet.nl 's 600GB free trial? Je moet wel betalingsgegevens opgeven, dus ik weet niet of het te vertrouwen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:09
Aangezien ik met geen mogelijkheid kan posten of replyen op het Alt.Binz forum (zowel de New Post als Reply button lijken verdwenen) even een check of het aan mij ligt, zowel het niet meer kunnen posten als het issue waarover:
is het mogelijk de unrar.dll in de laatste test/gratis versie (0.39.4) te updaten naar een meer recentere .dll? Handmatig lukt dit niet aangezien Altbinz deze bij het opstarten telkens overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mtr33 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:23:
Aangezien ik met geen mogelijkheid kan posten of replyen op het Alt.Binz forum (zowel de New Post als Reply button lijken verdwenen) even een check of het aan mij ligt, zowel het niet meer kunnen posten als het issue waarover:
is het mogelijk de unrar.dll in de laatste test/gratis versie (0.39.4) te updaten naar een meer recentere .dll? Handmatig lukt dit niet aangezien Altbinz deze bij het opstarten telkens overschrijft.
Als ik inlog kan ik gewoon replyen. Net nog een reply gepost.

Ik gebruik het alleen niet meer :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:09
Thanks, dan ligt het ergens aan mijn instellingen. Vreemd genoeg met meerdere browsers. Ik zal 't nog eens van een andere PC proberen. Ik gebruik AB ook niet meer, maar voor een sporadische gebruiker is 't handig, mits het unrarren gewoon goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Heeft iemand hier 5eurousenet werkend met Spotweb? Spotnet lite lijkt wel te werken maar spotweb met dezelde gegevens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sunny-abo is afgelopen en wilden toch richting Cheapnews omdat daarmee bij een testsessie een tijdje terug wat meer spul (compleet) binnenkwam. Helaas ook de leuke acties bij Cheapnews voorbij (wat werken die lui hun sites beroerd bij, usenetdiscounter had ook al allerlei verlopen acties online staan :X) waardoor ze niet meer goedkoper zijn. Sowieso lastig om voor weinig een 250 Mbit/s of meer abo te scoren..als ik sommige prijzen zie :o

Aangezien ik bij een (voor mij) niet zo bekende usenet aanbieder liever via paypal oid betaal maar die optie ontbreekt, heb ik mijn 'usenetmaatje' maar gevraagd of hij dit keer het abo regelt met zijn prepaid cc...heeft ie hem thuis liggen en hij's op vakantie :+ Dus maar even een weekje een trial van Eweka 100 Mbit geregeld. Die haalde overigens de 100 Mbit niet (iets van 6,8 MB/s), maar ach, zo even om een weekje te overbruggen overleef ik dat wel :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

2Dutch schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:31:
Helaas ook de leuke acties bij Cheapnews voorbij
Volgens mij hebben ze nog steeds aanbiedingen lopen volgens hun usenet deals pagina. :?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

MegaTronics schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:04:
Volgens mij hebben ze nog steeds aanbiedingen lopen volgens hun usenet deals pagina. :?
Ah, toen ik keek een paar dagen terug stonden de deals erop met einddatum 1 juli :)
Aan de andere kant hadden ze een mooie deal met een kortingscode die -erg- lang nog bleef werken, maar nu ik em nodig had uiteraard niet meer :+ Die 200 Mbit deal is leuk, maar dan moet ik mijn usenetmaatje overtuigen..want die wilde wel terug naar 150 Mbit/s (heeft zelf 200 Mbit/s Ziggo), maar 100 Mbit/s krijg ik niet voor mekaar geluld denk ik :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56
Ik ben nzbget eens gaan instaleren naar goede reacties in dit forum, maar hoe zie ik mijn downloads in de webinterface ?

Ik zie alleen een console waarin alles gebeurd maar niet in de webinterface.

Voel me een beetje ..... :P nu.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ErwinJ schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:32:
Ik ben nzbget eens gaan instaleren naar goede reacties in dit forum, maar hoe zie ik mijn downloads in de webinterface ?

Ik zie alleen een console waarin alles gebeurd maar niet in de webinterface.

Voel me een beetje ..... :P nu.....
http://127.0.0.1:6789/

Als je Chrome gebruikt is deze ook wel handig : nzbget-chrome

[ Voor 18% gewijzigd door Frostbite op 08-07-2016 21:09 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Frostbite schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:07:
[...]

http://127.0.0.1:6789/

Als je Chrome gebruikt is deze ook wel handig : nzbget-chrome
Ik zie de web interface wel maar niet de downloads.
Zodra ik op een nzb klik opent er een console en zie ik het downloaden, echter ik zie niks gebeuren in de web interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

kikibu schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:57:
Heeft er iemand ervaring met usenet.nl 's 600GB free trial? Je moet wel betalingsgegevens opgeven, dus ik weet niet of het te vertrouwen is..
600GB zie ik niet, maar:
* Binnen de testperiode kan je kiezen uit twee verschillende prijsformules. Als je in die tijd geen ander pakket kiest of niet opzegt, wordt je lidmaatschap automatisch verdergezet met het tarief Usenet Flex van 9,49€/maand (9 maanden – totaal 85,41€).
Iedere aanbieder van wat voor abonnement dan ook die dit soort dingen in de kleine lettertjes zet is een gladjanus.

Ze zijn nog duur ook. ~€10/maand voor 35GB en daarna 2mbps? Ik geloof dat ik hun businessmodel begrijp. (lokken met relatief lange gratis proefabo's en dan automatische incasso voor een overpriced usenet abo) Schobbejakken. :|

Over het algemeen bij dit type aanbieders (bij gebrek aan ervaring kan ik natuurlijk niet zeggen dat het op deze partij ook van toepassing is, maar deze formule komt me bekend voor): Als je niet bereid bent om een abo te nemen òf afschrijvingen te storneren en jarenlang bergen brieven van incassobureau's te negeren dan moet je hier niet aan beginnen. Dat is mijn advies voor alle gratis proefabonnementen waarbij je een rekeningnummer moet opgeven.

[ Voor 36% gewijzigd door Mentalist op 09-07-2016 15:03 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:52:
[...]

600GB zie ik niet, maar:

[...]

Iedere aanbieder van wat voor abonnement dan ook die dit soort dingen in de kleine lettertjes zet is een gladjanus.
En als je vertrouwen in je product hebt dan hoef je dit niet te doen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 14:52:

Ze zijn nog duur ook. ~€10/maand voor 35GB en daarna 2mbps? Ik geloof dat ik hun businessmodel begrijp. (lokken met relatief lange gratis proefabo's en dan automatische incasso voor een overpriced usenet abo) Schobbejakken. :|

Over het algemeen bij dit type aanbieders (bij gebrek aan ervaring kan ik natuurlijk niet zeggen dat het op deze partij ook van toepassing is, maar deze formule komt me bekend voor): Als je niet bereid bent om een abo te nemen òf afschrijvingen te storneren en jarenlang bergen brieven van incassobureau's te negeren dan moet je hier niet aan beginnen. Dat is mijn advies voor alle gratis proefabonnementen waarbij je een rekeningnummer moet opgeven.
True, trials waar betaalinfo in moet > :w
Als je zo aan je klanten moet komen, laat dan maar..dan hecht je blijkbaar weinig aan transparantie en dus hecht ik weinig waarde aan jouw bedrijfsvoering :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
2Dutch schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:54:
[...]

True, trials waar betaalinfo in moet > :w
Als je zo aan je klanten moet komen, laat dan maar..dan hecht je blijkbaar weinig aan transparantie en dus hecht ik weinig waarde aan jouw bedrijfsvoering :+
Voor mij geldt dat ook voor aanbieders waar je allerlei persoonsgegevens verplicht moet opgeven en alleen met Ideal kan betalen. Het is een digitaal product dat digitaal geleverd wordt dus namen en adres gegevens zijn in feite geheel niet relevant. Ik zat laatst op de site van I Telligent en als ik zie hoeveel gegevens ze daar van je willen hebben vraag ik me af of je dan niet meteen BREIN een mailtje kan sturen met je adres gegevens en de films die je hebt gedownload. Zulke clubs vertrouw ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 20:39
Stond er ook bij dat je alles naar waarheid moest invullen ? Zo nee, waarom doe je dat dan wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Kroonkurk schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 21:02:
Stond er ook bij dat je alles naar waarheid moest invullen ? Zo nee, waarom doe je dat dan wel ?
Misschien is lezen ingewikkeld maar waar staat dat ik mijn gegevens heb ingevuld? Ik heb jouw gegevens daar maar in gevuld, vindt je vast niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Wat is de ervaring met cheapnieuws hier? Ik heb al jaren een supernews account maar ik zie een mooie deal bij cheapnews voor €60 p.j scheelt toch weer een paar euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Crazyanz schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:19:
Wat is de ervaring met cheapnieuws hier? Ik heb al jaren een supernews account maar ik zie een mooie deal bij cheapnews voor €60 p.j scheelt toch weer een paar euro :+
Die aanbieding is er bijna altijd. Verder is het een gemiddelde tot goede Newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik kan dus hetzelfde verwachten als van supernews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Crazyanz schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:24:
Ik kan dus hetzelfde verwachten als van supernews?
https://www.cheapnews.eu/nl/usenet-pakketten/
Anders probeer je toch eerst de trail? Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn :).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• develdonk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 08:50
Ik koop hier altijd een block. http://www.nextgennews.net/packages.php

nooit problemen gehad met downloaden oid of incompletes of whatever (download 20 lijntjes 100mbit)

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Crazyanz schreef op zondag 10 juli 2016 @ 10:19:
Ik ben nu al 1,5 jaar heel tevreden met Cheapnews.

Ik heb in het verleden Eweka, Lightning, Frugal, Sunny gehad.
Sinds ik een glasvezelverbinding heb ben ik best kieskeurig op snelheid en stabiliteit van mijn newsserver, die is dik in orde bij Cheapnews.
Aardig wat takedowns(dat is normaal), afgezien daarvan een hoge retentie, vaak kan ik nog oud materiaal binnenhalen van 950 dagen oud bijvoorbeeld. Ik ben dan blij verrast. Bij heel oud materiaal gaat de downloadsnelheid soms wat omlaag, maar niet al te erg.
Ik heb nog geen downtime meegemaakt.
Ik haal met mijn 100Mbit internetverbinding 11 MB/s over SSL. Stabiel, heel netjes.

Als je kijkt waar je op inlevert bij low budget USP's vind ik Cheapnews heel goed, met die deal van € 5,00 per maand zeker niet duur te noemen. Wel altijd die couponcode gebruiken inderdaad.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
jmk schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:13:
[...]

Ik ben nu al 1,5 jaar heel tevreden met Cheapnews.

Sinds ik een glasvezelverbinding heb ben ik best kieskeurig op snelheid en stabiliteit van mijn newsserver, die is dik in orde bij Cheapnews.
Aardig wat takedowns(dat is normaal), afgezien daarvan een hoge retentie, vaak kan ik nog oud materiaal binnenhalen van 950 dagen oud bijvoorbeeld. Ik ben dan blij verrast. Bij heel oud materiaal gaat de downloadsnelheid soms wat omlaag, maar niet al te erg.
Ik heb nog geen downtime meegemaakt.
Ik haal met mijn 100Mbit internetverbinding 11 MB/s over SSL. Stabiel, heel netjes.

Als je kijkt waar je op inlevert bij low budget USP's vind ik Cheapnews heel goed, met die deal van € 5,00 per maand zeker niet duur te noemen. Wel altijd die couponcode gebruiken inderdaad.
thanks dan ga ik het maar eens proberen, ik betaal bij supernews nog een oude prijs (7€) dus die houd ik nog maar even een maand dubbel aan voor ik die opzeg. Snelheid maakt me niet heel veel uit ik heb een synology staan dus minuut meer of minder merk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

regmaster schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:14:
[...]

Voor mij geldt dat ook voor aanbieders waar je allerlei persoonsgegevens verplicht moet opgeven en alleen met Ideal kan betalen. Het is een digitaal product dat digitaal geleverd wordt dus namen en adres gegevens zijn in feite geheel niet relevant. Ik zat laatst op de site van I Telligent en als ik zie hoeveel gegevens ze daar van je willen hebben vraag ik me af of je dan niet meteen BREIN een mailtje kan sturen met je adres gegevens en de films die je hebt gedownload. Zulke clubs vertrouw ik dus niet.
Betalingsvorm bij i-telligent is automatische incasso, betalen gaat een beetje moeilijk als je niks invult.

Vul het formulier van prepaid maar in, kan je overal gewoon een letter invoeren en als rekeningnummer 1234567, daar betaal je dan zelf ipv incasso.

En welke betaalvorm ken jij waarbij de leverancier niet jouw gegevens heeft na betaald te hebben en dan heb ik het niet over bitcoins want dat is niet overal te gebruiken.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Sm0k3r schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:05:
[...]
En welke betaalvorm ken jij waarbij de leverancier niet jouw gegevens heeft na betaald te hebben en dan heb ik het niet over bitcoins want dat is niet overal te gebruiken.
Cash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ok, ok, vroeg erom, webshop ipv leverancier dan.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Sm0k3r schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:41:
[...]
Ok, ok, vroeg erom, webshop ipv leverancier dan.
Wanneer je een volledige factuur krijgt dan zijn jouw gegevens nodig.

Ik denk dat je met paypal kan betalen zonder jouw volledige gegevens vrij te geven (dat is dan optioneel/nodig voor automatische renewal?). Het kan ook met prepaid creditcards.

Een leverancier wil echter graag automatische verlenging, want dan blijven klanten langer. Dat kan (vrijwel) niet zonder privé gegevens vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ANdrode schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat je met paypal kan betalen zonder jouw volledige gegevens vrij te geven (dat is dan optioneel/nodig voor automatische renewal?). Het kan ook met prepaid creditcards.

Een leverancier wil echter graag automatische verlenging, want dan blijven klanten langer. Dat kan (vrijwel) niet zonder privé gegevens vrij te geven.
Ik had het in dit geval over online aankopen, niet perse usenet.

Paypal is 1,2,3 achter te halen wie de eigenaar is, prepaid creditcard is ook digitaal betaald dus kan ook via de leverancier en die is in dit geval de prepaid creditcard verkoper te achterhalen.

Maar zonder dollen, Brein zit niet achter downloaders aan maar de grote uploaders die luidkeels verkondigen dat ze het aan het doen zijn, maar ja ieder zijn eigen ding, ik vind het al kut dat wij allemaal worden gescand tijdens het autorijden. 1 dag uit de verzekering en ik had paar weken later een boete omdat de cameras alle kentekens controleren, dus privacy watte? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Sm0k3r schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:53:
[...]

prepaid creditcard is ook digitaal betaald
En als je hem cash in de supermarkt koopt?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
EWK schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:59:
En als je hem cash in de supermarkt koopt?
Ja dat kan anoniem, maar je zult hem nog steeds moeten activeren. En ik dacht dat dat alleen maar kan door een geldig emailadres achter te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:14
grun93 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:00:
[...]

Ja dat kan anoniem, maar je zult hem nog steeds moeten activeren. En ik dacht dat dat alleen maar kan door een geldig emailadres achter te laten.
Maar dat kan best een tijdelijk email adres zijn. Je hebt van die sites waar je een email adres aan kan maken die maar een dag of zo geldig blijft. Handig voor dergelijke activaties.

En voor telefonische verificatie heb je een ongeregistreerd prepaid toestel nodig.

Zelf heb ik op die manier een keer als experiment volledig anoniem een VPN account, een domein met website, een secuur email adres en een newsserver abonnement afgesloten. Met een geactiveerde prepaid debit card en een geverifieerde Paypal account. Het is reuze ongemakkelijk, relatief duur en de plaatsen van je fysieke aankopen blijven een zwak punt, maar het kan allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
grun93 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:00:
[...]

https://10minutemail.com/ ;)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:47:
[...]

Die laatste moet je even uitleggen want die snap ik niet. Waarom hebben ze die gegevens nodig dan? Netflix casht ook iedere maand automatisch van mijn geanonimiseerde debet card, net als PIA jaarlijks, en deze hebben geen gegevens van mij anders dan een e-mail adres (niet naar mij herleidbaar overigens). Waarom zou een Usenet leverancier dat dan allemaal wel nodig hebben voor het leveren van een digitale dienst? Cheapnews vraagt mij daar tenslotte ook niet om zolang ze maar een geldig e-mail adres hebben.
Ik verbaas me er vaak over hoe gemakkelijk mensen hun gegevens afgeven zonder zich af te vragen waarvoor dat allemaal nodig is en waarvoor deze worden gebruikt.
Bij het kopen van fysieke producten snap ik dat het product ergens moet worden afgeleverd maar digitale producten worden niet fysiek geleverd dus waarom om een huisadres vragen? Een naam doet eigenlijk al niet meer ter zake zolang er maar betaald wordt of ingehouden kan worden. De Belastingdienst gaat echt niet aan Usenet leveranciers vragen of ze alle verkopen op naam kunnen gaan verklaren, dat is echt een fabeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
regmaster schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:47:
[...]
Die laatste moet je even uitleggen want die snap ik niet. Waarom hebben ze die gegevens nodig dan? Netflix casht ook iedere maand automatisch van mijn geanonimiseerde debet card, net als PIA jaarlijks, en deze hebben geen gegevens van mij anders dan een e-mail adres (niet naar mij herleidbaar overigens). Waarom zou een Usenet leverancier dat dan allemaal wel nodig hebben voor het leveren van een digitale dienst? Cheapnews vraagt mij daar tenslotte ook niet om zolang ze maar een geldig e-mail adres hebben.
Ik verbaas me er vaak over hoe gemakkelijk mensen hun gegevens afgeven zonder zich af te vragen waarvoor dat allemaal nodig is en waarvoor deze worden gebruikt.
Ten eerste: Ik ben het met jou eens. Bedrijven vragen te makkelijk naar persoonsgegevens en consumenten geven deze te makkelijk af.

Maar helaas dwingen veel betaalmiddelen jou tot het afgeven van correcte persoonsgegevens. Mijn creditcard werkt alleen betrouwbaar (fraude detectie) met mijn adres er bij. Voor een machtiging moet ik mijn IBAN en woonadres afgeven. etc.

Doordat maar een klein deel van de klanten er om vraagt is dit geen prioriteit voor de leveranciers. En doordat ze er voordeel mee hebben (analyse van klantenbestand, etc) vragen bedrijven om meer dan essentieel is.

Nare ontwikkeling :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 16:18
Ik heb ontdekt dat I-telligent tegenwoordig de upload capt op 1 MB/s per draadje... :(

Waar ik voorheen 6-8 MB/s per draadje haalde, en dus met 8 draadjes mijn upload (500 Mbit glazvezel) voltrok, haal ik nu nog maar 12 MB/s met 12 draadjes in Camel Powerpost.

Beetje erg 'n FWP, ik weet het... :$
Maar toch irri genoeg als je even veel posts op usenet wil plempen om een maat te helpen die al z'n muziek en films is kwijtgeraakt na een inbraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Richub schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 05:02:
Ik heb ontdekt dat I-telligent tegenwoordig de upload capt op 1 MB/s per draadje... :(

Waar ik voorheen 6-8 MB/s per draadje haalde, en dus met 8 draadjes mijn upload (500 Mbit glazvezel) voltrok, haal ik nu nog maar 12 MB/s met 12 draadjes in Camel Powerpost.

Maar toch irri genoeg als je even veel posts op usenet wil plempen om een maat te helpen die al z'n muziek en films is kwijtgeraakt na een inbraak.
/offtopic

Daar heb je toch ftp voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Richub schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 05:02:

Rare manier om iemand te helpen om zelf iets "strafbaars te doen" waarmee je ook nog je pakkans mee vergroot. 8)7 :P
En dit ook nog hier plaatsen waar iedereen het kan meelezen.... 8)7 :P
Een bv hdd uitwisselen ging niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 16:18
ErwinJ schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 07:18:
[...]

Rare manier om iemand te helpen om zelf iets "strafbaars te doen" waarmee je ook nog je pakkans mee vergroot. 8)7 :P
En dit ook nog hier plaatsen waar iedereen het kan meelezen.... 8)7 :P
Een bv hdd uitwisselen ging niet ?
Ten eerste: Alle bestanden zijn geupload met random gegenereerde 25-tekens bestandsnamen, tweede: de NZB's zijn nooit via mail ofzo verstuurd, gewoon via een linkje naar de gezipte NZB's op mijn webservertje. En die NZB's zijn nu allang weer van mijn servertje af, ze hebben er maar 1 uur opgestaan in totaal. ;)

Hoe groot schat je de kans dat jijzelf nu nog een van die bestanden kunt achterhalen?

En met een HDD ging niet, hij woont ruim 100 km van mij af. We hebben beiden ook geen rijbewijs/auto, en het OV is ook niet echt goedkoop meer... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Richub schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 09:48:
[...]
En met een HDD ging niet, hij woont ruim 100 km van mij af. We hebben beiden ook geen rijbewijs/auto, en het OV is ook niet echt goedkoop meer... :N
Sneakernet (XKCD) heeft ook een heel grote bandbreedte.

Ik zou in zo'n situatie FTP gebruiken, maar usenet is met versleutelde bestanden ook een manier om jouw backup te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Laatst online: 29-08 14:41
Het zijn een stelletje prutsers bij Astraweb. Ik had een automatische incasso. Blijkt dat ze sinds 2013 geen geld meer van mijn rekening halen. Dit betekend dat ik sinds 2013 gratis nieuwgroepen heb kunnen gebruiken.
Onlangs een mail gekregen dat mijn account is gesloten. Dit blijkt helemaal niet zo te zijn.

Rare volgels daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
erwin85 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:04:
Het zijn een stelletje prutsers bij Astraweb. Ik had een automatische incasso. Blijkt dat ze sinds 2013 geen geld meer van mijn rekening halen. Dit betekend dat ik sinds 2013 gratis nieuwgroepen heb kunnen gebruiken.
Onlangs een mail gekregen dat mijn account is gesloten. Dit blijkt helemaal niet zo te zijn.
Door een fout in hun administratie besparen ze je honderden euro's en dan ga je ze nog uitschelden ook? Best apart eigenlijk.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

grun93 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Door een fout in hun administratie besparen ze je honderden euro's en dan ga je ze nog uitschelden ook? Best apart eigenlijk.
.
Hij noemt gewoon het beestje bij zijn naam, niks uitschelden O-)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Kunnen nzb's nu automatisch geopend worden vanuit spotnet in de webinterface van nzb get ? (zoals nu met Sabnzb gaat )
Of moet ik ze steeds vanuit een map ophalen in de webinterface ?

Als ik het nu doe zoals ik met Sabnzb deed dan opent zich alleen de console maar is het niet zichtbaar in de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:15

Aapje

Opel-beun
Is er iets spannends bij xsnews gebeurt? Krijg opeens spam op een specifiek mailadres wat ik alleen voor xsnews gebruikt heb... (xsnews@....nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ErwinJ schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:15:
Kunnen nzb's nu automatisch geopend worden vanuit spotnet in de webinterface van nzb get ? (zoals nu met Sabnzb gaat )
Of moet ik ze steeds vanuit een map ophalen in de webinterface ?

Als ik het nu doe zoals ik met Sabnzb deed dan opent zich alleen de console maar is het niet zichtbaar in de interface.
Als je windows gebruikt dan rechtermuisklik "openen met" en kies je jouw download applicatie en als het goed is kan je voortaan dubbelklikken op de nzb en opent jouw applicatie vanzelf.

Alle andere operating systems heb ik geen recente ervaring meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 20:39
In Spotnet kan je een downloadmap kiezen. Je kan ook selecteren (downloadknop) dat de nzb moet worden opgeslagen (in die downloadmap).
In Nzbget kan je bij de instellingen onder Paths de regel NzbDir invullen met jouw downloadmap.
Nzbget zal die map dan scannen op nzb-bestanden en die dan downloaden en uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

jmk schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:13:
---
Heb mijn usenetbuddy zover gekregen om voor de 200 Mbit aanbieding te gaan. Een klein tikje trager dan Sunny (9,8 MB/s max bij Cheapnews met 12 threads), maar vlot zat. So far so good :) In het verleden al veel getest met de trials en daar kon ik oudere spullen en bepaalde series wel nog mee vinden, terwijl het bij Sunny al weg was. Ben in ieder geval weer onder de pannen voor een jaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 11-09 22:33
erwin85 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:04:

Rare volgels daar.
Same here, maar helaas inmiddels afgesloten O-). Ben ik gaan kijken, blijkt dat ik sinds 2014 het gratis heb gebruikt. Nu maar eens rondkijken, maar eigenlijk altijd goede ervaringen met Astraweb gehad, dus denk dat ik daar ook maar terugga.

Edit: Jammer dat Cheapnews maar tot 120MBit de 60 euro per jaar aanbieding heeft. Dan is Astraweb voor mij toch goedkoper. Dus daar maar weer naartoe...

[ Voor 10% gewijzigd door alex3305 op 19-07-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahman_63
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2020
alex3305 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:50:
[...]

Same here, maar helaas inmiddels afgesloten O-). Ben ik gaan kijken, blijkt dat ik sinds 2014 het gratis heb gebruikt. Nu maar eens rondkijken, maar eigenlijk altijd goede ervaringen met Astraweb gehad, dus denk dat ik daar ook maar terugga.

Edit: Jammer dat Cheapnews maar tot 120MBit de 60 euro per jaar aanbieding heeft. Dan is Astraweb voor mij toch goedkoper. Dus daar maar weer naartoe...
Ik ben van Astraweb naar Cheapnews gegaan omdat je bij Astraweb alleen die aanbieding van $8 per maand met een creditcard moet betalen. Nu betaal ik bij Cheapnews veel minder en de kwaliteit is veel malen beter. Het aantal DMCA is veel minder bij Cheapnews en de snelheid is ook goed. Wat je bij Astraweb merkt dat als je een nzb download van Spotnet dat die download heel traag binnenkomen dan gewoon via de headers. Ik ben er tot nu toe erg blij mee, maar de kwaliteit kan zo weer veranderen dat is het leven. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
[...]

Nu ben ik ook afgesloten ja. Heb het dus ook al die tijd gratis gebruikt. Nu is opzoek naar iets nieuws :)

Cheapnews ziet er interessant uit. Twijfel alleen of ik een block account neem. Het is namelijk niet zo dat ik continue download. De ene week download ik enkele tientallen GB's en de andere week niets.

[ Voor 14% gewijzigd door erwin85 op 20-07-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 14:00
erwin85 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:50:
[...]

Nu ben ik ook afgesloten ja. Heb het dus ook al die tijd gratis gebruikt. Nu is opzoek naar iets nieuws :)

Cheapnews ziet er interessant uit. Twijfel alleen of ik een block account neem. Het is namelijk niet zo dat ik continue download. De ene week download ik enkele tientallen GB's en de andere week niets.
Mag je nog van geluk spreken dat ze er geen factuurtje achteraan sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

even een vraag, ik zie vaak dat jullie een blockaccount nemen, dus dacht doe ik 1 bij blocknews,
maar krijg het zowel bij spotlite als sponet niet aan de gang, zie ik iets over het hoofd, kan iemand uitleggen wat voor instellingen ik moet doen waarom het niet werkt bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:40
Ryan_ schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Mag je nog van geluk spreken dat ze er geen factuurtje achteraan sturen. ;)
Een factuur kunnen ze nog steeds sturen. Mag tot volgens mij 5 jaar terug. Maar hou het wel in de gaten, voor je het weet moet je alles betalen.
agaam schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:22:
even een vraag, ik zie vaak dat jullie een blockaccount nemen, dus dacht doe ik 1 bij blocknews,
maar krijg het zowel bij spotlite als sponet niet aan de gang, zie ik iets over het hoofd, kan iemand uitleggen wat voor instellingen ik moet doen waarom het niet werkt bij mij?
Welke foutmelding krijg jij te zien?
Server adressen Blocknews: http://www.faq.blocknews....kel&cat=3&id=5&artlang=en
Aantal verbinden: http://www.faq.blocknews....el&cat=3&id=21&artlang=en

5400WP (ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

Vizox schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:02:
[...]

Een factuur kunnen ze nog steeds sturen. Mag tot volgens mij 5 jaar terug. Maar hou het wel in de gaten, voor je het weet moet je alles betalen.

[...]
Welke foutmelding krijg jij te zien?
Server adressen Blocknews: http://www.faq.blocknews....kel&cat=3&id=5&artlang=en
Aantal verbinden: http://www.faq.blocknews....el&cat=3&id=21&artlang=en
ik krijg de NNTP error 430 No Such Article (430), maar heb het al gevonden volgens mij, ik had alleen de headers aan staan en niet de download met de naam blocknews, nu loopt hij wel binnen 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Paar zomer acties:

Easyusenet: 30% korting met code: HOT16
Bulknews: 500GB 8 euro: summer16
Bulknews: 150Mbit 3 maanden 15 euro : sunny16
Newsgroupdirect: $7 unlimited maand, bestaande klanten mailen voor korting -> support@newsgroupdirect.com
Newsdemon: $9 unlimited maand

[ Voor 4% gewijzigd door asstastic op 24-07-2016 17:37 . Reden: add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
2Dutch schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:17:
[...]

Heb mijn usenetbuddy zover gekregen om voor de 200 Mbit aanbieding te gaan. Een klein tikje trager dan Sunny (9,8 MB/s max bij Cheapnews met 12 threads), maar vlot zat. So far so good :) In het verleden al veel getest met de trials en daar kon ik oudere spullen en bepaalde series wel nog mee vinden, terwijl het bij Sunny al weg was. Ben in ieder geval weer onder de pannen voor een jaartje ;)
Bedankt voor de tip. Heb er zelf ook gebruik van gemaakt.
Ook ik ben weer een jaartje onder de pannen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
ik heb problemen met Cheapnews. Ik heb een trial pakket genomen. Als ik iets download valt mijn snelheid terug naar 0. Hebben meerder mensen hier last van? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

erwin85 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:03:
ik heb problemen met Cheapnews. Ik heb een trial pakket genomen. Als ik iets download valt mijn snelheid terug naar 0. Hebben meerder mensen hier last van? Hoe hebben jullie dit opgelost?
Je krijgt geen foutmeldingen te zien? Dan denk ik dat je een gewist artikel probeert te downloaden, lukt het binnen halen van headers wel?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Je krijgt geen foutmeldingen te zien? Dan denk ik dat je een gewist artikel probeert te downloaden, lukt het binnen halen van headers wel?
Ik krijg de melding Kan niet aanmelden bij server block.cheapnews.eu:563 terwijl hij de eerste KB's wel download. Daarna krijg ik deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

erwin85 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:32:
[...]

Ik krijg de melding Kan niet aanmelden bij server block.cheapnews.eu:563 terwijl hij de eerste KB's wel download. Daarna krijg ik deze melding.
Dan is het denk ik contact opnemen met cheapnews.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
MeNTaL_TO schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:50:
[...]

Dan is het denk ik contact opnemen met cheapnews.
oké ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Weet iemand wat er aan de hand is met newszilla6.xs4all.nl (krijg geen verbinding meer, wordt de gratis toegang via IPv6 opgeheven)?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
ping6 -c1 newszilla6.xs4all.nl
unknown host

dig +short newszilla6.xs4all.nl aaaa
newszilla.ipv6.xs4all.nl.

dig +short newszilla.ipv6.xs4all.nl aaaa

ping6 -c1 newszilla.xs4all.nl
PING newszilla.xs4all.nl(2001:888:0:18::119) 56 data bytes
64 bytes from 2001:888:0:18::119: icmp_seq=1 ttl=59 time=9.98 ms

--- newszilla.xs4all.nl ping statistics ---
1 packets transmitted, 1 received, 0% packet loss, time 0ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.987/9.987/9.987/0.000 ms

Adres toevoegen aan het hosts-bestand werkt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:49
AAAA record is gister verwijderd zie timestamp:
code:
1
ipv6.xs4all.nl.         580     IN      SOA     ns.xs4all.nl. hostmaster.xs4all.nl. 2016072600

Ik had hem ook al in /etc/hosts staan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

[...]

Bij i-telligent kan je happy2016 gebruiken om 150Mbit te kopen voor 63 euro en unlimited voor 90 euro, hoop dat je er wat aan hebt.

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!