Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.696 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:39
De 5 Euro usenet van mij is nu verlengd tot 7 april 2016 20:00 uur.
De snelheid is op dit moment wel bagger, maar ja, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
sdk1985 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:34:
[...]

Jeetje ga je nu echt beledigd doen terwijl ik je vraag beantwoord? Ik heb zowel de tracert gedaan ("Zit verder niks tussen zo te zien.") als een andere bron gelinked. Later ook nog eens een edit met een quote erin om jeXY probleem te beantwoorden.

Verder zijn er genoeg mensen die boven de 120 woorden per minuut typenn dus dat argument zet ook niet bepaald zoden aan de dijk :N .
Hoe kan je met tracert zien of er wel of niets tussen zit??

met tracert ga je tot de node die de DNS of IP address heeft die je tracert invult.. Gezien je via jouw ISP naar een News-Provider gaat zal je toch altijd de hobs hebben tot aan de DNS naam die je gebruikt.. Dat kan betekenen dat jij met 10 Hops daar komt en ik met 15 hobs.. Maar dat zegt niet waar zij de content van krijgen.. UNSHolding zit ook gekoppeld aan CheapNews..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
To_Tall schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:40:
[...]

Hoe kan je met tracert zien of er wel of niets tussen zit??

met tracert ga je tot de node die de DNS of IP address heeft die je tracert invult.. Gezien je via jouw ISP naar een News-Provider gaat zal je toch altijd de hobs hebben tot aan de DNS naam die je gebruikt.. Dat kan betekenen dat jij met 10 Hops daar komt en ik met 15 hobs.. Maar dat zegt niet waar zij de content van krijgen.. UNSHolding zit ook gekoppeld aan CheapNews..
Hoe lang gaan we hier over door discussieren?

Iemand vraagt om een tracert. Ik neem de volgende acties
-ik kijk op de website wat het adres van de reader is
-ik doe windowstoets+R en voer de tracert uit
-ik zie niks wat duidt op een tussenstap
-ik concludeer dat tracert geen nut heeft en de vraag blijft bestaan of cheapnews onderdeel is van een geheel
-ik voer een google query uit en kom op de usenetmap waaruit blijkt dat er niks boven hangt
-ik rapporteer beide resultaten in een post

Vervolgens wordt de strontkar uitgereden omdat ik opmerk dat de vrager dit zelf ook had kunnen doen? Man man man. Hij had het zelf kunnen doen....

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 30-03-2016 21:52 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
sdk1985 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:49:
[...]

Hoe lang gaan we hier over door discussieren?

Iemand vraagt om een tracert. Ik neem de volgende acties
-ik kijk op de website wat het adres van de reader is
-ik doe windowstoets+R en voer de tracert uit
-ik zie niks wat duidt op een tussenstap
-ik concludeer dat tracert geen nut heeft en de vraag blijft bestaan of cheapnews onderdeel is van een geheel
-ik voer een google query uit en kom op de usenetmap waaruit blijkt dat er niks boven hangt
-ik rapporteer beide resultaten in een post

Vervolgens wordt de strontkar uitgereden omdat ik opmerk dat de vrager dit zelf ook had kunnen doen? Man man man. Hij had het zelf kunnen doen....
Je komt op de frontend uit wat daar achter gebeurd kan je niet zien tenzij ze een zichtbare redirection uitvoeren... zonder credentials kan je ook niet op de backend komen. meer zeg ik niet op de backend kan je alleen intern komen hoop ik voor ze :) Zou mooi zijn als je een trace kan uitvoeren tot aan de backend. front ed servers zeggen niets waar de content vandaan komt.. Zo kan je bij mij op een frontend webserver komen in NL maar de content staat in india.. echter voor de gebruiker en ook als je trace zou uitvoeren kom je niet verder dan de frontend server.. zelfde geld of kan gelden voor nieuws groepen.. Wat jij aan de voorkant zie wil niet zeggen dat de content via andere servers aan jouw worden gepresenteerd..

Daarom is het ook zo moeilijk soms om een goede content server te vinden die niet aan US newsserver hangt of op een of andere manier gekoppeld is.. Zo kan de ene groep wel bij jouw provider gehost worden maar de tweede groep kan bij een externe neusprovider gehost worden.. Om zo retentie hoog te houden zonder extra effort en kosten te hebben aan hardware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
...

[ Voor 99% gewijzigd door To_Tall op 30-03-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
amdboy1983 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:10:
Ik dacht ik deel maar eens wat met de community ^^.

Ben nu ongeveer 2 jaar lid van newsdemon en heb eigenlijk zeer weinig takedowns daar nog meegemaakt.
Ook snelheid is far and beyond goed (heb zelf 500/500 van xs4all) en haal altijd via grabit de volle snelheid.

Mochten mensen nog interesse hebben in newsdemon... je kunt nog steeds gebruik maken van hun link van 2014 toen ze een actie hadden voor 5,78 onbeperkt ^^ werkt nog steeds dit weekend nog bij een kamaraad erop gezet.

https://www.newsdemon.com...EUR&pricepointid=20140320

Have fun!
Wauw. Goede deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik ontvang net een e-mail van 5EuroUsenet dat mijn proefabonnement bijna afloopt. In die mail staat dat het abo afloopt op 7 april, terwijl het proef abo eigenlijk maar liep tot 31 maart. Heel bijzonder. :P

Momenteel is het echter niet mogelijk om dat te verlengen naar een betaald abo. Ben benieuwd of dit vanaf 7 april wel mogelijk is.

Zijn er nog meer mensen die dezelfde mail hebben gehad en nog gebruik maken van 5Euro?

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 01-04-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 17:49

Ben nu ongeveer 2 jaar lid van newsdemon en heb eigenlijk zeer weinig takedowns daar nog meegemaakt.
Ook snelheid is far and beyond goed (heb zelf 500/500 van xs4all) en haal altijd via grabit de volle snelheid.

Mochten mensen nog interesse hebben in newsdemon... je kunt nog steeds gebruik maken van hun link van 2014 toen ze een actie hadden voor 5,78 onbeperkt ^^ werkt nog steeds dit weekend nog bij een kamaraad erop gezet.

Have fun!
Zijn ze ondertussen gestopt met het sluiten van accounts die in hun ogen te veel verbruiken (+300Gb)? Er waren meldingen van plots gesloten goedkope accounts (4-6$/maand), accounts die "verloren waren door een gecrashte billing-hardeschijf" (really..) en men dus een duurder abo diende te nemen, blocks die toch na een jaar vervallen, speedcapping van hun goedkope discount-accounts, enz..

Heb er niet veel meer over gehoord het laatste jaar, dus zal wel gebeterd zijn, vermoed ik (of er zijn gewoon minder klanten?).. Sommige hadden geen klachten en hebben toch bv. een redelijk groot volume kunnen downloaden, maar aan een relatief lage snelheid..
Maar én groot volume, én hoge downloadsnelheid was een no-go voor newsdemon destijds. Des te beter als dat allemaal verleden tijd is, maar de manier waarop ze klanten behandelden was wel beneden alle peil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinc_Be
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-02-2022
Kan er iemand me wat tips geven, of advies omtrent het kiezen van een usenet provider?
Nog nooit gebruikt. Ik heb mijn opzoekingswerk al gedaan. Nu twijfel ik wat de beste verhouding is
tussen snelheid, retentie, aantal slots, kwaliteit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vinc_Be schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:41:
Ik heb mijn opzoekingswerk al gedaan. Nu twijfel ik wat de beste verhouding is
Wat kwam er uit je onderzoekswerk en waar twijfel je tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinc_Be
Forgive me if i'm wrong. Nog nooit usenet gebruikt. Wat me opvalt is dat volgens fora de grotere 'globale' providers meer last hebben van DCMA. Ze beweren een retentie te hebben van 1000+ dagen, maar hebben veel onvolledige (gebroken?) files.
Sommige gebruikers hebben meerdere accounts. Blijkbaar gebruiken ze dit om hun onvolledige bestanden aan te vullen, met data van andere providers.

Hoe kies je de juiste provider(s)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Tsja, er is niet echt iets als de "juiste" provider. Ze hebben allemaal wel ergens minpunten. Ik heb zelf een combo van Giganews, Astraweb, Easynews en TweakNews. Call me crazy. Maar ik heb uiteindelijk nooit incompletes. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vinc_Be schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:28:
Hoe kies je de juiste provider(s)?
Er is inderdaad niet zoiets als de juiste provider. Probeer er een paar uit en kijk welke het beste bevalt. In dit topic zul je veel users tegenkomen met verschillende provider, met elk een andere mening.

Ik maak al een aantal jaar gebruik van Sunny Usenet, voor 7 euro per maand, en dat bevalt prima. Daarvoor had ik Hitnews, maar door veel downtime destijds ben ik daar vanaf gestapt. Momenteel heb ik ook een beta lopen bij 5EuroUsenet en die bevalt ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinc_Be
Bedankt voor de tips :)
Eerst eens een paar trails proberen, ben benieuwd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Vinc_Be schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:52:
Bedankt voor de tips :)
Eerst eens een paar trails proberen, ben benieuwd.
Als je slim bent doe je een weekje Eweka testen, de week erna Sunny Usenet. Heb je 2 weken Usenet al gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Vinc_Be schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:41:
Kan er iemand me wat tips geven, of advies omtrent het kiezen van een usenet provider?
Nog nooit gebruikt. Ik heb mijn opzoekingswerk al gedaan. Nu twijfel ik wat de beste verhouding is
Tegenwoordig zijn die zaken vaak ondergeschikt omdat door het felle dmca beleid de bestanden die je zoekt niet compleet binnen komen. Bij sommige providers kan een bestand er binnen enkele uren af zijn. Dan kun je een retentie van 1600 dagen hebben, maar dan heb je er nog niets aan.

Op dit moment lijkt cheapnews wat completer te zijn dan Sunny en Eweka. Vrij dure provider, momenteel wel een actie van 59 euro voor 12 maanden. Dat maakt hem op dit moment goedkoper.

Het viel me wel op dat de retentie voor Spotlite onwijs kort lijkt te zijn bij Cheapnews; Gisteren was dat 16-02-15. Bij SunnyUsenet kon ik terug naar 2013. Ruim 1 jaar in plaats van 3 jaar. Kan iemand anders dat bevestigen? Of moet ik spotlite resetten?

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 01-04-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

sdk1985 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:23:
[...]

Tegenwoordig zijn die zaken vaak ondergeschikt omdat door het felle dmca beleid de bestanden die je zoekt niet compleet binnen komen. Bij sommige providers kan een bestand er binnen enkele uren af zijn. Dan kun je een retentie van 1600 dagen hebben, maar dan heb je er nog niets aan.

Op dit moment lijkt cheapnews wat completer te zijn dan Sunny en Eweka. Vrij dure provider, momenteel wel een actie van 59 euro voor 12 maanden. Dat maakt hem op dit moment goedkoper.

Het viel me wel op dat de retentie voor Spotlite onwijs kort lijkt te zijn bij Cheapnews; Gisteren was dat 16-02-15. Bij SunnyUsenet kon ik terug naar 2013. Ruim 1 jaar in plaats van 3 jaar. Kan iemand anders dat bevestigen? Of moet ik spotlite resetten?
Reset je spotlite want ik heb dit probleem niet. Of je settings even controleren dat je de headers niet verwijderd na xx aantal dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bisamrat schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:13:
[...]

Reset je spotlite want ik heb dit probleem niet. Of je settings even controleren dat je de headers niet verwijderd na xx aantal dagen.
Weet je dit zeker? Als jij spotlite 3 jaar gebruikt zonder reset staan de headers er nog in, ook al heeft de reader maar 12 maaden. Ik vrees voor mijn database, nu heb ik nog tot 2013 omdat ik eerst bij Sunny zat (die van Cheapnews staan er dubbel in) :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

sdk1985 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:15:
[...]

Weet je dit zeker? Als jij spotlite 3 jaar gebruikt zonder reset staan de headers er nog in, ook al heeft de reader maar 12 maaden. Ik vrees voor mijn database, nu heb ik nog tot 2013 omdat ik eerst bij Sunny zat (die van Cheapnews staan er dubbel in) :P .
Ik ben vorige week overgestapt van newsleecher naar cheapnews en mijn headers overal verwijderd en opnieuw gedownload. Mijn spotlight ingesteld op 1000 dagen nu (dat heeft cheapnews) en ik kan met spotlight nu tot en met 2013 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20

Have fun!
Zojuist afgesloten, lijkt prima te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Idd, bedankt voor link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdare
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 16:25

Have fun!
Ook maar eens geprobeerd, +40MB/s hier op 500/500 bij een post van 25 dagen oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
hdare schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:32:
Ook maar eens geprobeerd, +40MB/s hier op 500/500 bij een post van 25 dagen oud :)
Bij een post van enkele jaren oud nog die snelheid halen... dat is pas indrukwekkend.
Bij 25 dagen oud is peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aangezien ik bij een aantal series van de wederhelft steeds tegen takedowns aan liep bij Sunny, net ff cheapnews trial aangeslingerd en precies dezelfde nzb's ingeladen (paar weken oud): zonder problemen fullspeed binnen. Kijk, dat zijn fijne real life tests :) Accountsharing is ook toegestaan, dus gaat op het lijstje om te bekijken als ik ga verlengen over een paar maandjes. Zal de komende tijd eens meer van dit soort testjes doen :P

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 06-04-2016 17:04 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:34

StarWing

Huh ?!?

^^ 2nd... Account bij sunny loopt af, na een trial, 3 mnd cheap genomen.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aangezien ik ff op de term Cheapnews door het topic ben gaan zoeken en las dat Bulknews en UsenetDiscounter resellers van Cheapnews zijn, eens even gaan neuzen (250 Mbit/s of sneller):

- Bulknews is veel te prijzig: unlimited speed (anders maar tot 100 Mbit/s) is 16,50 per maand 8)7
accountsharing ja
- UsenetDiscounter vraagt voor 250 Mbit/s 85,20 per jaar / 7,10 per maand, accountsharing ja
Op de site staat een leuke actie van 65 euro per jaar / 5,42 per maand voor 250 Mbit/s met de code UD250, maar volgens hun Twitteraccount zou deze op 1 april zijn verlopen :P

Newsdemon is via die actielink die hier in dit topic voorbijkwam de goedkoopste optie, 5,78 per maand. Maatje van me heeft net ff de trial aangeslingerd en die heb ik ff een nzb gestuurd die faalde met Sunny en wel binnenkwam met Cheapnews: faalde helaas ook met Newsdemon :(

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb tot op heden nog geen spijt van de Cheapnews actie; 4,91 per maand voor 120Mbit. Ik zat een jaar of 2-3 bij Sunny met de bekende afrikaan als fillserver.

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 06-04-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

sdk1985 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:02:
Ik heb tot op heden nog geen spijt van de Cheapnews actie; 4,91 per maand voor 120Mbit. Ik zat een jaar of 2-3 bij Sunny met de bekende afrikaan als fillserver.
Keek nog ff op de site en de banner gaf een actie aan voor Unlimited (code summerjam) 72 euro voor een jaar, 6 euro pm, mooie deal :) M'n sunny loopt nog tot begin juli..hopelijk houden ze die actie nog ff actief ;) Maar anders lig ik niet wakker van die paar cent meer en minder geneuzel met torrents vanwege de takedowns.

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 06-04-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Mijn gratis 5eurousenet is net weer voor een week verlengd.
Zal bij de andere gebruikers ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kroonkurk schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:40:
Mijn gratis 5eurousenet is net weer voor een week verlengd.
Zal bij de andere gebruikers ook wel zo zijn.
yepper :) Hij pakte een paar MB's op die Sunny miste, maar zoals ik al eerder meldde ga ik over een tijdje liever over naar een aanbieder met minder takedowns. Ben wel benieuwd wat de prijzen gaan worden bij 5 eurousenet..misschien kunnen ze op dat punt (alles 5 euro? :P ) nog wat klanten binnenhalen :)
Beste Bèta Tester,

We hebben uw bèta test account met nog een extra week verlengd. Uw account zal dus niet vandaag teneinde lopen. Volgende week maken we het mogelijk om uw account te verlengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
2Dutch schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:12:
[...]

Keek nog ff op de site en de banner gaf een actie aan voor Unlimited (code summerjam) 72 euro voor een jaar, 6 euro pm, mooie deal :) M'n sunny loopt nog tot begin juli..hopelijk houden ze die actie nog ff actief ;) Maar anders lig ik niet wakker van die paar cent meer en minder geneuzel met torrents vanwege de takedowns.
Ik heb precies vorig jaar om deze tijd een 1000 Gb blockaccount gekocht voor rond de 40 euro en daarvan heb ik nog zo'n 150Gb over. Ik down toch best veel zaken dus zo'n blockaccount kan een stuk goedkoper uitvallen dan een abo. Ik zal eerdaags weer voor 40 euro zo'n 1000Gb blockaccount nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik gebruikte Sunny in combinatie met een nextgen blockaccount van 500GB als fillserver. Hiermee heb ik iets langer dan een jaar gedaan. Sinds ik naar Cheapnews ben overgestapt is er op 292.9 GB slechts 6GB van de fillserver verbruikt (1 week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Krijg net een mailtje van 5EuroUsenet:
Beste Bèta Tester,

We hebben uw bèta test account met nog een extra week verlengd. Uw account zal dus niet vandaag teneinde lopen 
Volgende week maken we het mogelijk om uw account te verlengen!

Met vriendelijke groet,
5EuroUsenet
Vanaf volgende week is het dus mogelijk om betaalde accounts af te sluiten. Gaat iemand switchen naar deze provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

regmaster schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:05:
Ik heb precies vorig jaar om deze tijd een 1000 Gb blockaccount gekocht voor rond de 40 euro en daarvan heb ik nog zo'n 150Gb over. Ik down toch best veel zaken dus zo'n blockaccount kan een stuk goedkoper uitvallen dan een abo. Ik zal eerdaags weer voor 40 euro zo'n 1000Gb blockaccount nemen.
Ik deel mijn usenet met een maatje van me, blocks zijn denk ik lastig/niet te delen. Zal mijn Sabstats er eens bijpakken vandeweek..want heb eigenlijk geen idee hoeveel er binnenwaait :P Kan geen kwaad het te bekijken en rekensommetje los te laten :)

Een abo + een block vind ik namelijk ook weer zoiets, het liefst heb ik gewoon 1 oplossing die voor mij voldoet. 100% alles tot 5 jaar terug oid hoeft echt niet :+ Wel erg fijn dit topic d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:45:
Vanaf volgende week is het dus mogelijk om betaalde accounts af te sluiten. Gaat iemand switchen naar deze provider?
Ik niet. Ik hou het lekker bij Easynews, Astraweb en een blockaccount. Ik wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten (uitrekenen hoeveel cent per GB ik betaal |:( (sarcasme)), maar het is en blijft een hobby.

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 07-04-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

CreativeS schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:30:
[...]
Ik niet. Ik hou het lekker bij Easynews, Astraweb en een blockaccount. Ik wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten (uitrekenen hoeveel cent per GB ik betaal |:( (sarcasme)), maar het is en blijft een hobby.
Ik ga waarschijnlijk wel switchen. De provider bevalt me prima. Het is alleen jammer dat ze gewisseld zijn van 2500+ dagen retentie naar 900+ dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21
Ik gebruik al 3 jaar http://www.i-telligent.nl/ het duurste abbo.
Het mooie is dat ik dit deel met 2 anderen, waardoor de maandprijs laag is en de snelheid hoog blijft aangezien je genoeg connecties hebt.

Tot nu toe weinig last van takedowns echter zoals alle payservers moet je er op tijd bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb 5EuroUsenet ook als test draaien, maar ik denk dat ik bij Cheapnews blijf. Qua prijs is die gelijk als je een aanbieding meepakt (die eigenlijk altijd geldig zijn).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MegaTronics schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:13:
Ik heb 5EuroUsenet ook als test draaien, maar ik denk dat ik bij Cheapnews blijf. Qua prijs is die gelijk als je een aanbieding meepakt (die eigenlijk altijd geldig zijn).
Is Cheapnews beter of wat besluit je om te blijven? Overigens welke aanbieding bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:02:
Het is alleen jammer dat ze gewisseld zijn van 2500+ dagen retentie naar 900+ dagen.
En dus totaal geen toegevoegde waarde voor mij, laat staan verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

CreativeS schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:41:
[...]

En dus totaal geen toegevoegde waarde voor mij, laat staan verbetering.
Goed punt! Ik heb nu Sunny Usenet en die heeft ook 900+ dagen + 'unlimited' speed. Alleen de prijs is twee keer zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

rens-br schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:40:
[...]

Is Cheapnews beter of wat besluit je om te blijven? Overigens welke aanbieding bedoel je?
https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/

Heb de 120 Mbit versie voor € 59, is € 4 duurder per jaar dan 5EuroUsenet, maar wel iets hogere retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MegaTronics schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:45:
[...]

Heb de 120 Mbit versie voor € 59, is € 4 duurder per jaar dan 5EuroUsenet, maar wel iets hogere retentie.
Bedankt voor je reactie. Jammer genoeg is dit wel een jaar abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:45:
Goed punt! Ik heb nu Sunny Usenet en die heeft ook 900+ dagen + 'unlimited' speed. Alleen de prijs is twee keer zo hoog.
En wie zegt mij dat ze na hun 'test' en bij veel abonnementen niet ineens veel meer N&T-verzoeken gaan inwilligen? Ze zijn 'nieuw'... dus ik hoop niet dat veel mensen er 'instinken' om direct een jaarabonnement af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
MegaTronics schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:45:
[...]

Toch geen gekke prijs volgens mij. Cheapnews draait al even mee denk ik. Momenteel heb ik alleen een gratis xsusenet account.... maar met 10 dagen retentie en 240kb/s max kriebelt het toch weer om voor een paid optie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

CreativeS schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:51:
[...]

En wie zegt mij dat ze na hun 'test' en bij veel abonnementen niet ineens veel meer N&T-verzoeken gaan inwilligen? Ze zijn 'nieuw'... dus ik hoop niet dat veel mensen er 'instinken' om direct een jaarabonnement af te sluiten.
Dat was ook mijn idee, eerst maar afwachten hoe ze het gaan doen. Dan kan ik altijd later nog een keer overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

regmaster schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:05:
Heb even m'n SAB stats erbij gepakt, en zit nu al op zo'n 30 GB deze maand (is al ruim 1,5 TB per jaar) en we hebben nog 3 weken te gaan deze maand... En heb af en toe van die gekke ingevingen (alle seizoenen X-files downloaden bijvoorbeeld :P ) waardoor je dan ineens een factor 10 hoger zit. Sowieso heb ik nog aardig wat los zitten downloaden via torrents vanwege de takedowns. Kortom: het gaat hier best wel hard :+
Dus dan ben ik geen goede kandidaat voor een 1 TB block van 45 euro. Voor de minder fanatieke downloaders is het natuurlijk wel een perfecte optie :) Komen hier af en toe zeer scherp geprijsde blocks voorbij.

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 08-04-2016 09:49 . Reden: tis nog vroeg..vrijdag..enz ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

ErwinJ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:07:
Ik gebruik al 3 jaar http://www.i-telligent.nl/ het duurste abbo.
Het mooie is dat ik dit deel met 2 anderen, waardoor de maandprijs laag is en de snelheid hoog blijft aangezien je genoeg connecties hebt.

Tot nu toe weinig last van takedowns echter zoals alle payservers moet je er op tijd bij blijven.
Hier ook al aantal jaren maar sinds vorig jaar deel ik ook mijn account en haal altijd mijn volle snelheid.

En aangezien jij met 2 andere download dan geef ik mijn zus ook maar mijn account ipv films uploaden naar haar, scheelt mij weer bandbreedte, ik mail dan gewoon de nzb door ;)

Dacht dat je alleen met 2 personen tegelijk kon downloaden.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Zit I-telligent nu op de Duitse servers van XSNEWS of op de Nederlandse servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Heb net even op de website van i-telligent gekeken en dit zinnetje staat me niet zo aan:
Indien er sprake is van fraude spelen wij het IP-adres i.c.m. de daarbij behorende gegevens door aan justitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
rens-br schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:10:
[...]

Heb net even op de website van i-telligent gekeken en dit zinnetje staat me niet zo aan:

[...]
Is fraude gelijk aan het binnenhalen van copyright-materiaal? want dat lijkt me niet. Die passage lijkt mij eerder van toepassing als je fraudeert met de betaling aan hun....
Maar toch zijn dat soort voorwaardes niet zo lekker. Maar volgens mij wordt bij i-telligent je abbo ook automatisch verlengd. Dat is bij veel andere newsservers niet zo. Dus misschien dat je het daarom ook niet vind daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Waah schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:23:
[...]
Is fraude gelijk aan het binnenhalen van copyright-materiaal? want dat lijkt me niet. Die passage lijkt mij eerder van toepassing als je fraudeert met de betaling aan hun....
Nee, ik geloof niet dat fraude iets te maken heeft met copyright. Maar vond het gewoon apart dat het zo pontificaal op de aanmeldpagina stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:21
[...]

[...]
Wat is fraude..... ruim begrip, gewoon downloaden welk content dan ook valt hier niet onder.
En staat dit niet bij de meeste payservers al dan niet zo gemeld maar op een andere manier ?.
Ze moeten zichzelf indekken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

[...]

[...]
Dat heeft te maken met de betaling en niks met up of downloaden aangezien het gerelateerd is aan bestellen en betalen net zoals de 2 regels daarboven.

Up en downloaden is niet frauderen en boeit hun denk ik niet zoveel want daar heb je voor betaald.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

rens-br schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:55:
[...]

Nee, ik geloof niet dat fraude iets te maken heeft met copyright. Maar vond het gewoon apart dat het zo pontificaal op de aanmeldpagina stond.
Daarom staat het dus duidelijk aangegeven op de aanmeldpagina, het heeft dus 100% te maken met de betaling en aangezien zij aan automatische incasso doen slaat het frauderen daar op.

Er wordt bij mij 1x per maand geincasseerd en 2 weken daarvoor een mail (enkel in het engels?) met de vraag of ik wil verlengen of stoppen. Ik ben iig nog nooit genaaid door ze.

edit: leuk nu heb ik toch maar mijn afschriften gecontroleerd en vanaf 2014 tot aan is het 1x per maand geweest.

[ Voor 21% gewijzigd door Sm0k3r op 08-04-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
CreativeS schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:51:
[...]

Dat maakt toch niet uit. Op dit moment gaat het beter en wordt mijn fillserver (block account) vrijwel niet aangesproken. Mocht het in de loop van het jaar misgaan dan ben je niet slechter af dan de situatie waar ik uit kwam. Tot die tijd is het een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Lachwekkend... zo goedkoop mogelijke payserver willen hebben, maar als het halverwege het jaar zeer slecht begint te worden, dan maakt het niet uit want de situatie waar men vandaan kwam was al even slecht... hypothetisch hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
CreativeS schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:51:
Lachwekkend... zo goedkoop mogelijke payserver willen hebben, maar als het halverwege het jaar zeer slecht begint te worden, dan maakt het niet uit want de situatie waar men vandaan kwam was al even slecht... hypothetisch hè :)
Kosten hebben er niets mee te maken. Met uitzondering van providers in bijzondere landen is geen enkele provider veilig voor notice and takedowns.

Van nummer één uit je eigen signature staat in een post uit 2013 dat ze het voor elkaar krijgen om een post van Arrow in 13 minuten te verwijderen. Wat denk je dan precies te verliezen?

Of het in de toekomst slechter wordt moet überhaupt nog blijken. Ik zie echt geen gevaar in 59 euro betalen voor 12 maanden voor 120 Mbit zonder datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik verlies helemaal niets Ik neem geen jaarabonnementen. Maar zelfs 2 slechte maanden van een jaar is al een verlies van geld. Je kan er dan weinig tot niets meer mee. Ik doel dus meer op het feit dat men eens minder moet blindstaren op die jaarabonnementen. Wel hele euro's goedkoper, nou nou. Maar zo zijn er vele voor- en nadelen. Net als die momentopname van 13 minuten. Nou poeh poeh. Dat heb je overal. Wel kenmerkend dat het altijd dezelfde mensjes zijn die zoveel problemen ervaren. Anyhoe, ik volg het topic al een tijdje... mijn bijdrage in jouw situatie eindigt bij deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Voor degenen met de auto-downloaders ....
De 'scene' heeft zijn regeltjes aangepast aan de nieuwe tijd :)

En net als de vorige keer ( avi -> mp4 ) wordt er weer geklaagd :+

https://torrentfreak.com/...-swap-mp4-for-mkv-160408/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
FreshMaker schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:32:
Voor degenen met de auto-downloaders ....
De 'scene' heeft zijn regeltjes aangepast aan de nieuwe tijd :)

En net als de vorige keer ( avi -> mp4 ) wordt er weer geklaagd :+

https://torrentfreak.com/...-swap-mp4-for-mkv-160408/
Niets mis met MKV. Ik juich het toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ryan_ schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:10:
[...]

Niets mis met MKV. Ik juich het toe :)
Behalve wat iDevices die lastig gaan doen met mkv's heb ik er ook geen moeite mee, nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
CreativeS schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:09:
Ik verlies helemaal niets Ik neem geen jaarabonnementen. Maar zelfs 2 slechte maanden van een jaar is al een verlies van geld. Je kan er dan weinig tot niets meer mee. Ik doel dus meer op het feit dat men eens minder moet blindstaren op die jaarabonnementen. Wel hele euro's goedkoper, nou nou. Maar zo zijn er vele voor- en nadelen. Net als die momentopname van 13 minuten. Nou poeh poeh. Dat heb je overal. Wel kenmerkend dat het altijd dezelfde mensjes zijn die zoveel problemen ervaren. Anyhoe, ik volg het topic al een tijdje... mijn bijdrage in jouw situatie eindigt bij deze.
Ik kan je opvattingen niet echt combineren met je usenetgebruik en het volgen van dit topic.

Je moet haast wel iets structureel verkeerd hebben begrepen of ingesteld. Immers zelfs als een bestand last heeft van DMCA dan haal je bij een degelijke primary server nog steeds een deel van de bestanden op. Het deel dat mist komt vervolgens van je fillserver. Gaat de primary server in kwaliteit achteruit dan is het gevolg dat je procentueel meer van je (dure of trage) block account af. Binnenhalen lukt nog steeds. Je primary server is puur een middel om te besparen/versnellen op je blockaccount.

Om wat minder abstract te praten; bij SunnyUsenet moest ik voor circa 15% terugvallen op mijn fillserver. Aan Sunny betaalde ik €6,45 per maand voor 90 Mbit (per kwartaal). Mijn blockaccount kost momenteel 6 cent per GB.

Als we dan even kijken naar de besproken aanbieding; 59 euro voor 12 maanden komt neer op €4,91 per maand. Het reguliere tarief bij Cheapnews is 8,50*12=102 euro per jaar. Na 7 maanden heb je dus "gratis" je primary server. Belangrijker; tot nu toe haal ik slechts 2,5% van de fillserver; 6.5 GB van de 256 GB.

Ik ben dan ook eigenlijk vooral benieuwd welke providers jij nu aanraad voor deze maand. Dat is namelijk iets waar we iets aan hebben. Ongefundeerd negatief doen heeft niemand wat aan. De affliate url in je sig is in ieder geval een redelijk absurde suggestie. 10 dollar per maand voor 20 GB en 30 dollar voor 150 GB? Bovendien blijkt dit bedrijf het record voor notice and takedown in handen te hebben; 13 minuten voor Arrow 8)7 . Daar heeft echt niemand wat aan.

Verder mis ik even de relevantie van bijdrage in dit topic. Mijn karma ligt met 114.000 factor 4x hoger. Telt mijn mening nu 4x beter? Of zullen we het gewoon op basis van onderbouwing en feiten houden?

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 09-04-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54

jmk

FreshMaker schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:17:
[...]

Behalve wat iDevices die lastig gaan doen met mkv's heb ik er ook geen moeite mee, nee
Het schijnt dat je met een tooltje(rebox) een MKV in 30 seconde kan overzetten naar MP4. Dat wordt ook duidelijk uit het het TorrentFreak artikel waar FreshMaker naar wees.

De wijziging met de container betreft trouwens alleen SD kwaliteit. Een soort DVD rip achte droefenis uit het jaar nul. Niet meer relevant voor mensen met een 720p of beter scherm.

edit: Voor mensen met een iDevice zijn er misschien wel postprocessing scripts te maken die rebox aansturen.

[ Voor 10% gewijzigd door jmk op 09-04-2016 23:40 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 22:15
MKV post processen? Doe ff normaal joh. ;-) Gewoon een goede streamer installeren zoals nPlayer of Infuse.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
RichieB schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:50:
MKV post processen? Doe ff normaal joh. ;-) Gewoon een goede streamer installeren zoals nPlayer of Infuse.
Ja dat is dus ook gedaan op de handhelds uiteindelijk, maar de appleTV wil dat toch gewoon niet.
Met mp4 ging het de auto-import van itunes in, en kwam 90% goed tevoorschijn.
De rest werd met wondershare in een paar seconde omgezet.

De ATV is sinds een paar weken toch al verleden tijd, en vervangen door de RPi3, dus het 'probleem' loste zichzelf op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

2Dutch schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:35:
[...]

Dus dan ben ik geen goede kandidaat voor een 1 TB block van 45 euro.
Wel een goede kandidaat voor BREIN ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Voor de koopjesjager :)

Bulknews 1000GB voor 15 euro:
Promo: darkfriday1000
Tot 12 april 16
Via Twitter: /bulknews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ik laat deze weer even aan mij voorbijgaan. Eind december Bulk 500 genomen en een maand later voor de zekerheid Bulk 1000 erbij gedaan. Sinds december is er nog maar 500MB van gebruikt, dus met die 1.5TB kan ik nog wel even... (zolang ze bestaan :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Laguna schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:09:
Wel een goede kandidaat voor BREIN ;)
Welnee het is echt grotendeels shareware hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 06:23
asstastic schreef op zondag 10 april 2016 @ 15:39:

Tot 12 april 16
Bedankt :)

Mijn abbo van Sunny was bijna verlopen en ik heb geen zin meer in Sunny dus even wat anders :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Welke Usenet aanbieder is een beetje anoniem met het uploaden waar je account gegevens niet in de header komt, zit momenteel bij supernews, maar geeft headerinfo weer in een upload

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiskentTalent schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:54:
Welke Usenet aanbieder is een beetje anoniem met het uploaden waar je account gegevens niet in de header komt, zit momenteel bij supernews, maar geeft headerinfo weer in een upload
Beetje oud topic maar misschien heb je er wat aan http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=2618

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Iemand uitgezocht wat de goedkoopste block-optie is, als je een 2000 of meer dagen retentie erbij wilt..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17

Tot 12 april 16
Thanks, zojuist ook even block accountje besteld. Voor 15 euro een prima deal, met 1TB kan ik wel weer even vooruit. Ben benieuwd hoe deze provider het gaat doen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:18:
Iemand uitgezocht wat de goedkoopste block-optie is, als je een 2000 of meer dagen retentie erbij wilt..?
Er staan wat USP's in het topic die voldoen...
.Kaas schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:22:
Voor 15 euro een prima deal, met 1TB kan ik wel weer even vooruit. Ben benieuwd hoe deze provider het gaat doen.. :9
Alleen jammer dat ze een retentie van 900 dagen hebben. Had wel iets meer mogen zijn voor dat bedrag (zonder actietarief).

[ Voor 40% gewijzigd door CreativeS op 12-04-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
CreativeS schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:26:
Alleen jammer dat ze een retentie van 900 dagen hebben. Had wel iets meer mogen zijn voor dat bedrag (zonder actietarief).
Ja, als je echt oude meuk wilt binnenhalen is dat wellicht een beetje karig. Sowieso vind ik deze provider wel aardig aan deze prijs (unlimited voor 16,50 p/m). Ik gebruik het eigenlijk alleen om recent geplaatste artikelen binnen te halen, dus voor mij geen probleem.

Eerste resultaat met Bulknews is positief, de laatste post die ik via Pure Usenet niet volledig binnenkreeg even opnieuw gestart en alles kwam vlot binnen zonder fouten :) maximale internetsnelheid wordt ook gehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
.Kaas schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:39:
Ja, als je echt oude meuk wilt binnenhalen is dat wellicht een beetje karig. Sowieso vind ik deze provider wel aardig aan deze prijs (unlimited voor 16,50 p/m). Ik gebruik het eigenlijk alleen om recent geplaatste artikelen binnen te halen, dus voor mij geen probleem.
Dan is het inderdaad niet zo'n probleem. Ik heb enkel een block bij ze. Voor recente files heb ik 2 andere USP's.
Eerste resultaat met Bulknews is positief, de laatste post die ik via Pure Usenet niet volledig binnenkreeg even opnieuw gestart en alles kwam vlot binnen zonder fouten :) maximale internetsnelheid wordt ook gehaald :D
Bulknews is zeker niet slecht nee. Sinds december nog maar 500MB hoeven downloaden bij hun, maar ze hadden de chunks wel i.t.t. tot Easynews en Astraweb.

[ Voor 4% gewijzigd door CreativeS op 12-04-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Even een update mbt cheapnews ultimate (120mbit, 18 connecties, account sharing, normaal 102 euro tijdelijk 59)

6 verbindingen ssl: 11,50 MB/s
8 verbindingen ssl: 14 MB/s
Meer verbindingen hebben geen nut (14.40 is dan de piek). De beloofde snelheid wordt dus net niet gehaald .

Retentie op binaries is officieel 1000 dagen.
Retentie op de spotnet groep gaat terug tot 2009 (=7 jaar).

De compleetheid is overtreft eigenlijk alle verwachtingen. Slechts 1.8% kwam van de fillserver.

Over de fillserver gesproken, die heeft een relatief beperkte retentie. Dus ik mis eigenlijk nog iets met een retentie van 2700 dagen a la Eweka, maar dan in blockvariant.

edit: De serie blindspot is de eerste die niet wil.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 15-04-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Ik zit net op een indexer te kijken (een openbare spotweb installatie) en deze maakt reclame voor beta tester voor 5 Euro Usenet. De naam mag ik hier denk ik niet vermelden? Maar dit vind ik wel opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Binnetie schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:08:
Ik zit net op een indexer te kijken (een openbare spotweb installatie) en deze maakt reclame voor beta tester voor 5 Euro Usenet. De naam mag ik hier denk ik niet vermelden? Maar dit vind ik wel opmerkelijk.
Wat is er opmerkelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Nou deze indexer was volgens mij altijd geheel onafhandelijk. Maar nu zullen ze wel min of meer gesponsord worden door 5 Euro Usenet.
Ze zoeken nog beta testers. Toevallig kreeg ik vandaag ook een mail van 5 Euro Usenet dat ze snelheidsproblemen hadden gehad door de grote toeloop van testers. Op zich heel netjes dat ze problemen melden. Dat heb ik niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
Misschien wel netjes, maar geeft wel aan dat ze nog lang niet alles onder controle hebben.
Abonnement betalen kan er nog niet, evenmin als berichten posten.
Snelheid is dus ook nog niet onder controle.

Ja, ik weet het. Daarom is het ook nog steeds in beta-status en is het voor de huidige gebruikers gratis.
Het werkt meestal ook perfect, maar ze moeten naar mijn mening nog een aantal puntjes op de i zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 12:31
De periode is verlengd t/m 20 april:
BLOCK1000GB €60,- Now ONLY: €15!

Tot 12 april 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-07 16:50
Bedankt voor de tip! :)
kezzman schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:37:
De periode is verlengd t/m 20 april:
BLOCK1000GB €60,- Now ONLY: €15!

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bij 5 Euro Usenet is inmiddels de retentie wel weer 100 dagen opgeschroefd naar 1000, maar nog steeds niet de 2700 die ze in het begin hadden. Nog steeds niet echt interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
De beta schijnt nu afgelopen te zijn van 5 euro usenet. Meeste kwam daar binnen, maar was omdat het nieuwe series zijn die ik zoek.
Wellicht verlengen per maand. Ging verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:14:
Meeste kwam daar binnen, maar was omdat het nieuwe series zijn die ik zoek.
Wellicht verlengen per maand. Ging verder prima.
Ze zullen dan nu ook wel wat minder coulant omgaan met de eventuele N&T's. Of nog wat meer klanten winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Meer mensen die momenteel problemen hebben met Cheapnews? Wel verbinding, maar downlaoden ho maar. zowel normaal als via SSL geen actie.

Edit: en het werkt weer :p

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 16-04-2016 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
CreativeS schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:41:
[...]

Ze zullen dan nu ook wel wat minder coulant omgaan met de eventuele N&T's. Of nog wat meer klanten winnen...
Wat is de backend provider van 5 Euro Usenet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
mochten mensen nog steeds interesse hebben ^^

ben al 2 jaar lid ofzo van newsdemon bijna nooit takedowns en 2801 dagen retentie op het moment werkt nog steeds prima.

Hebben nog steeds een link van 2014 waar je maar 5,78 betaald per maand(paypall)voor onbeperkt abo..werkt nog steeds toppie :D

[ Voor 11% gewijzigd door TheRyzenDude op 16-04-2016 15:15 . Reden: link vergeten ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
amdboy1983 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:15:
ben al 2 jaar lid ofzo van newsdemon bijna nooit takedowns en 2801 dagen retentie op het moment werkt nog steeds prima.
Ja, dat zei je 28 maart j.l. ook al. Je zou bijna wat gaan denken... :) Vorig jaar heb ik het op aanraden van iemand geprobeerd, maar op dat moment absoluut niet beter dan Sunny. Helaas dus niet dezelfde ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 16-04-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
CreativeS schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:44:
[...]

Ja, dat zei je 28 maart j.l. ook al. Je zou bijna wat gaan denken... :) Vorig jaar heb ik het op aanraden van iemand geprobeerd, maar op dat moment absoluut niet beter dan Sunny. Helaas dus niet dezelfde ervaring.
je zou idd bijna iets denken :P maar doe niet aan refferals :-) deel graag mooie dingen..in ieder geval in mijn geval op dit moment.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
amdboy1983 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:48:
[...]

je zou idd bijna iets denken :P maar doe niet aan refferals :-) deel graag mooie dingen..in ieder geval in mijn geval op dit moment.

;)
Ik zit te denken om of die van jou of 5eurousenet te proberen.
Maar vraag me af of die ook per maand te doen is of ineens het hele bedrag voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Arunia schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:44:
[...]

Maar vraag me af of die ook per maand te doen is of ineens het hele bedrag voor een jaar.
Newsdemon is per maand :-) ook per maand opzegbaar gewoon (gewoon stopzetten in paypall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
amdboy1983 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 15:15:
mochten mensen nog steeds interesse hebben ^^

Hebben nog steeds een link van 2014 waar je maar 5,78 betaald per maand(paypall)voor onbeperkt abo..werkt nog steeds toppie :D

Welk PLAN betreft het ?

EDIT:

Lamaar, stond rechts unlimited :D

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 16-04-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Pro zo te zien maar wel goedkoper?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk

jmk

Arunia schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:44:
[...]

5euro is vooral heel goed omdat je het per maand kan opzeggen en dus nooit een financieeel risoco loopt. Het kan namelijk eens stuk lopen vanwege problemen met de firma of verregaande takedowns. Ik zou deze partij nooit voor een heel jaar nemen als ik jou was.

Het komt me niet over als een rock solid partij. Ik denk dat als je lid bent van 5euro dat je het niet erg moet vinden als je niet altijd je gewenste snelheid haalt, of niet al je spotnet headers, of dat hij er soms even uitligt. Dat wil helemaal niet zijn dat het een slechte USP is, of dat het geld niet waard is/wordt. Kijk het gewoon per maand aan zou ik zeggen.

Ikzelf heb voor een jaar Cheapnews genomen omdat het afgelopen jaar zeer goed is bevallen. Ik loop wel een risico. Toch weer 60 euro in eens betaald voor een 120Mb abo. Met 5euro had ik dat nooit aangedurfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ga nog maar eens even denken. Beide klinkt interessant namelijk. Als beide maandelijks te betalen zijn en opzegbaar, dan is 5eurousenet toch het minst interessante van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Arunia schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:08:
Ik ga nog maar eens even denken. Beide klinkt interessant namelijk. Als beide maandelijks te betalen zijn en opzegbaar, dan is 5eurousenet toch het minst interessante van de twee.
Nadeel van Cheapnews is dat ze per maand altijd +/- 8 euro kosten. Per jaar icm een actie wordt dat 5 euro per maand omgerekend.

Vandaar dat 5euro per maand helemaal niet slecht hoeft te zijn. Misschien ben je wel maanden hartstikke tevreden!

Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!