Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

Ook ik heb even die 5euronews geprobeerd.

Echter blijft er maar in mijn achterhoofd rond spoken dat dit een ideale honeypot is. (voor bedrijven als brein en dergelijke)
Hele goede retentie, snelheid en goedkoop. (to good to be true)

Dus heb ik het weer uitgezet en kijk het nog even aan.

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:50
duhuh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:02:

Echter blijft er maar in mijn achterhoofd rond spoken dat dit een ideale honeypot is. (voor bedrijven als brein en dergelijke)

En ze kijken nog actief mee ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Maar als het een honeypot was, zouden ze nog nieuwe "beta-testers" toe laten en dat is niet meer het geval ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

loyske schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:16:
Maar als het een honeypot was, zouden ze nog nieuwe "beta-testers" toe laten en dat is niet meer het geval ;)
Eens. :P

En toch kijk ik het nog even aan.

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prince666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:50
Ik heb gisteren nog een test account bij 5euro aangemaakt, maar heel veel series die er nog geen week op staan, zijn ook daar niet meer te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Prince666 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:05:
Ik heb gisteren nog een test account bij 5euro aangemaakt, maar heel veel series die er nog geen week op staan, zijn ook daar niet meer te downloaden.
Voor de takedowns hoef je het niet te doen denk ik, maar toch merkte ik dat er wat GB's bij 5 euro usenet werden binnengehengeld in plaats van Sunny bij mijn reguliere downloads (5 euro usenet staat als back-up ingesteld). Het is vooral handig voor minder DMCA-gevoelige content die wat ouder is vermoed ik, door de erg ruime retentie. En toch weer een paar euro's besparing per maand/jaar als het mekaar weinig uitmaakt, blijven Hollanders he ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prince666
  • Laatst online: 15:50
Raar, bij 5euro staat nu +900 dagen retentie, zal wel geen 2000 dagen meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Azqi schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:11:
SSL stuk bij Supernews? Meer mensen hier last van?
Ja, dat heb ik ook. Poort 119 doet het wel gewoon. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

jobr schreef op maandag 14 maart 2016 @ 18:42:
[...]

Ja, dat heb ik ook. Poort 119 doet het wel gewoon. Heel apart.
Heb reactie terug van Support. Ze zijn gestopt met ondersteunen van SSLv2. Update van de nieuwscliënt verhielp bij mij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Prince666 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:23:
Raar, bij 5euro staat nu +900 dagen retentie, zal wel geen 2000 dagen meer zijn.
Lijkt er wel op. Alles wat vorige week als test (±2700 dagen oud) nog gewoon binnenkwam, is nu 'rood', als zijnde niet aanwezig.

2700 dagen oud: No Go (alles rood)
2000 dagen oud: No Go (alles rood)
1500 dagen oud: No Go (alles rood)
1009 dagen oud: No Go (alles rood)
1007 dagen oud: Go (alles compleet)
1001 dagen oud: Go (alles compleet)
0988 dagen oud: Go (alles compleet)

[ Voor 28% gewijzigd door CreativeS op 14-03-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Prince666 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 16:23:
Dat was me nog niet eens opgevallen. Ik was wel blij met de verhoogde retentie in vergelijking met Sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Hopelijk laten ze bij 5 euro als iedereen hier betaald member is, alsnog wat trail/beta test accounts toe.. :D Was (uiteraard) weer net te laat met aanmelden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

rens-br schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:44:
Dat was me nog niet eens opgevallen. Ik was wel blij met de verhoogde retentie in vergelijking met Sunny.
Zal wel een interne afweging zijn geweest (kosten/baten). Maar zo zijn ze wel wat minder interessant geworden voor velen denk ik, dan moet je het voor de prijs alleen doen maar ze zijn nog relatief onbekend: dat is ook een puntje. Wie weet stort de boel na een paar maanden in en heb je voor een jaar betaald zeg maar.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

2Dutch schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Zal wel een interne afweging zijn geweest (kosten/baten). Maar zo zijn ze wel wat minder interessant geworden voor velen denk ik, dan moet je het voor de prijs alleen doen maar ze zijn nog relatief onbekend: dat is ook een puntje. Wie weet stort de boel na een paar maanden in en heb je voor een jaar betaald zeg maar.
Zal inderdaad ook wel zo zijn.

Ik merk nog niet echt veel verbetering met N&T in vergelijking met Sunny. De afleveringen en films die Sunny niet kon binnen halen, komen ook bij 5Euro niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Azqi schreef op maandag 14 maart 2016 @ 19:09:
[...]

Heb reactie terug van Support. Ze zijn gestopt met ondersteunen van SSLv2. Update van de nieuwscliënt verhielp bij mij het probleem.
Ben daar inmiddels ook achter. Bij mij werkt het na update ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Azqi schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:11:
SSL stuk bij Supernews? Meer mensen hier last van?
Geen problemen hiermee en Newsleecher v5.0 final.

Maar misschien gebruikt die geen SSLv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
2Dutch schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:27:
[...]

Dan betaal je per maand. Is zoiezo handig om te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
duhuh schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:02:

Haha ik ook, ben te bang gemaakt door anderen denk ik ;-)
Heb het wel gebruik om een complete serie van 80GB binnen te hengelen die met Sunny niet meer te downloaden was daarna maar weer uitgezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Tweede blok van 1000GB genomen bij Bulknews. Dat moet ruim voldoende zijn voor minimaal 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Chadi schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 19:08:
Tweede blok van 1000GB genomen bij Bulknews. Dat moet ruim voldoende zijn voor minimaal 2 jaar.
En dan hopen dat ze het 2 jaar uithouden..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Laguna schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:42:
[...]

En dan hopen dat ze het 2 jaar uithouden..
Yup.. en anders kan je opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:00
Ik dacht ook even 5euronews te proberen maar na wat ik hier zo lees blijf ik er nog even vanaf.
Ik heb echter nog een kleine twee weken om van mijn Sunny account gebruik te kunnen maken maar die wordt er ook niet beter op. (niet dat ik veel oud materiaal download, veelal dezelfde dag nog)
Is er uberhaupt nog iets vandaag de dag wat een beetje fatsoenlijk werkt of is het gewoon geluk hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Jaren geleden was usenet voor mij dé geheime schatkist van het internet. Maar door de n&t en matige retentie ben ik een klein jaartje overgestapt naar de wereld van private trackers in combinatie met een seedbox. Qua maandelijkse kosten ontloopt het elkaar niet, maar je gaat enorm op vooruit qua content en retentie. Ik kan het hier iedereen aanraden. Het vergt natuurlijk wel wat speurwerk en je moet onder aan de ladder beginnen wil je uiteindelijk bij een goede private tracker uitgenodigd worden. Maar eenmaal binnen dan gaat een wereld voor je open waarbij je jezelf afvraagt of een mensenleven genoeg is om al dat materiaal te consumeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Zozo... netjes van EasyNews. Op full speed (200 mbit/sec) ben ik nu nog een post van begin januari 2009 aan het binnen hengelen. :P

Zowel Giganews, Astraweb als TweakNews hadden niets meer, maar EasyNews nog wel en ook gewoon op full-speed ook nog :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2016 06:17 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
schumi2004 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:19:
Ik dacht ook even 5euronews te proberen maar na wat ik hier zo lees blijf ik er nog even vanaf.
Ik heb echter nog een kleine twee weken om van mijn Sunny account gebruik te kunnen maken maar die wordt er ook niet beter op. (niet dat ik veel oud materiaal download, veelal dezelfde dag nog)
Is er uberhaupt nog iets vandaag de dag wat een beetje fatsoenlijk werkt of is het gewoon geluk hebben?
FreshMaker in "Newsservers met binaries [Deel 13]"

Ik had een mooie kerst-deal, 56€/j ( misschien pasen in de gaten houden, of wat US holidays )
Nu is het weer zo'n 10€ p/m

Maar wel unlimited snelheden/data ( maar kennelijk geen sharing )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

ivo-nl schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:24:
Newsoo lijkt me wel wat, iemand ervaring?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, vooral hoe het zit met takedowns.

Ga het eind van de maand gewoon proberen ;). Newsleecher is nu toch gratis te gebruiken, dus hun newsserver is ook niet perse nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Bisamrat op 17-03-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
-knip- idd verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door miicker op 17-03-2016 16:42 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@miicker, verkeerde topic misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg net een mail van UsenetXL dat ze er mee kappen
word over genomen door Yabnews, is dat een beetje een goede newsserver?

wat is nou eigenlijk de beste keuze, welke server doet de minste takedowns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bisamrat schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:50:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, vooral hoe het zit met takedowns.

Ga het eind van de maand gewoon proberen ;). Newsleecher is nu toch gratis te gebruiken, dus hun newsserver is ook niet perse nodig.
Zit er even naar te kijken, prijs is okee, eigen netwerk, leuk al die stats en hij is ook erg transparant in wat ie doet. Lees over een onverwacht probleempje > doet ie er een dagje bij bij z'n abonnees. Misschien is het wat minder stabiel dan de grote namen, maar zo'n gast gun je het ook wel een beetje zeg maar. Misschien eens een keer een blockje proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Je hebt downloaders die kijken en verwijderen en je hebt downloaders die bewaren, normaal zou ik dit nooit vragen maar ben beetje wanhopig, is er hier iemand die bewaart?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sm0k3r schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:51:
Je hebt downloaders die kijken en verwijderen en je hebt downloaders die bewaren, normaal zou ik dit nooit vragen maar ben beetje wanhopig, is er hier iemand die bewaart?
De meeste films bewaar ik. Alle series echter gaan van de schijf af wanneer ik ze gekeken heb. Hoezo ben je wanhopig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Sm0k3r schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:51:
Wanhopig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Laatst online: 09-09 19:03
op het moment zit ik bij XS news, en mijn jaar abonnement loopt een dezer dagen af. opzich heb ik geen klagen bij deze provider.
nu heb ik laatst een berichtje gelezen over een provider in zuid afrika die niet aan DMCA takedowns doet.
Is dit waar of is dit gewoon spam/oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

kipneck schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:24:
op het moment zit ik bij XS news, en mijn jaar abonnement loopt een dezer dagen af. opzich heb ik geen klagen bij deze provider.
nu heb ik laatst een berichtje gelezen over een provider in zuid afrika die niet aan DMCA takedowns doet.
Soms heb ik oude downloads die alleen daar nog vanaf te halen zijn, dus dat kan kloppen. Ze zijn alleen niet goedkoop.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ze werken prima. En ik vind ze niet echt duur. Je kan ook een combinatie maken. Door een extreem goedkope provider te nemen met een korte retentie. Daar haal je dan het meeste van af. Je neemt dan een blokaccount op de duurdere server. Dan haal je daar alleen dat af wat je niet op je hoofdserver kan vinden. Dat noem je een fill server. Met een blok van 1 TB kan je jaren doen op die manier

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Ja omdat ik alle bronnen hebt gebruik en ik nog geen enkele keer de juiste versie kan vinden |:(

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Is er een probleem bij Astraweb ?
server is niet meer te bereiken en website is down. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:35
http://www.news.astraweb.com/ is bij mij gewoon bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

taz3d_nl schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:03:
Is er een probleem bij Astraweb ?
server is niet meer te bereiken en website is down. :X
Ik kan ook al niets downloaden en de websites zijn ook niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met Xtreme Usenet? Zit momenteel bij XSNews en ben wel benieuwd naar het verschil in: Snelheid/Takedowns/Retentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De DNS van Astraweb werkt niet meer. Hopelijk slechts een foutje... Dat het bij sommige mensen nog wel werkt zal met caching te maken hebben.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

aha, nou ja, even afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:00
Bastien schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:58:
De DNS van Astraweb werkt niet meer. Hopelijk slechts een foutje... Dat het bij sommige mensen nog wel werkt zal met caching te maken hebben.
Klopt, ik was aan het downloaden, en dat stopte om 19:18 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Nu online
Je bedoelt Nextgennews? Die gebruik ik al jaren. Hebben goede retentie, maar doen zeker wel aan takedowns maar wel een stuk minder dan providers uit Europa.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met Xtreme Usenet?

Zit namelijk nu voor proef bij NewsXS (50 verbindingen met unlimited snelheid) met retentie van 1000 dagen. Bij Extreme Usenet krijg je 20 verbindingen - 150MBPS en retentie van 1200 dagen.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 08:10
Ik zou me graag aanmelden op een community based indexer en wil hier zelfs voor betalen. Maar de meeste zijn invite only of hebben soms registraties. Nu heb ik een trailaccount bij NZB geek en zou graag overschakelen naar een betalend abo. Alleen kan je daar niet betalen met Maestro of MisterCash/Bankcontact.

Kent iemand een goede indexer die goed is en waar ik binnen kan met deze betaalmogelijkheden? Alvat bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

sn33ky schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:23:
Ik zou me graag aanmelden op een community based indexer en wil hier zelfs voor betalen. Maar de meeste zijn invite only of hebben soms registraties. Nu heb ik een trailaccount bij NZB geek en zou graag overschakelen naar een betalend abo. Alleen kan je daar niet betalen met Maestro of MisterCash/Bankcontact.

Kent iemand een goede indexer die goed is en waar ik binnen kan met deze betaalmogelijkheden? Alvat bedankt.
Ik heb ook een account bij NZBgeek en ik heb een prepaid CC gebruikt om VIP member te worden (3vcard.nl met een voucher). NZBgeek werkt opzich prima, maar ik ben wel benieuwd of de indexers met invite only nou beter zijn of niet.

Misschien heb je hier wat aan https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/indexers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 01:55

TRaSH

koffie ?

Beter ?
Nee eigenlijk zit er niet zoveel verschil in.
(Heb er meerdere ook invite only)
Een goeie indexer scheelt wel maar daar hoort geek ook tussen.
Ligt er allemaal aan waar die releases doorgelekt worden.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Ik was voor een kennis een seizoen van een serie aan het downloaden. Sunny had lang niet alles compleet maar Cheapnews zorgde ervoor dat ik afleveringen compleet kreeg. Tot ik ineens een melding kreeg dat ik door mijn limiet heen was.

Ik had op 15-01-2013 ooit eens een 500GB blockaccount gekocht voor €20,-. Ik twijfelde even of ik eeen blockaccount van 1000GB voor €40,- in de aanbieiding te kopen. Toch maar even 48 uur anonymus toegang aangevraagd bij NextGen News... maar helaas, die had ook niks geen afleveringen compleet.

Dus zojuist toch maar die 1000GB bij Cheapnews gekocht en alles download vrolijk verder. Cheapnews is toch een fijne partij om mee te downloaden. Voor 59 euro heb je 12 maand toegang, maar Sunny Usenet download een aardig stuk en met die 500GB van Cheapnews heb ik ruim 3 jaar kunnen doen. Dus als ik nu 6 jaar vooruit kan voor die 40 euro dan ben ik een blij man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Newsoo is vanaf vandaag offline.
Opgepakt door de politie en inmmidels weer vrij bericht de eigenaar dat newsoo met usenet stopt. :N ;w

Link

[ Voor 25% gewijzigd door asstastic op 24-03-2016 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
asstastic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 00:07:
Opgepakt door de politie en inmmidels weer vrij bericht de eigenaar dat newsoo met usenet stopt. :N ;w

Link
Wat zou de aanleiding geweest zijn vraag ik me dan af?
Is dit het begin van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
5EuroNews doet het hier nog steeds. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
schumi2004 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:04:
[...]

Wat zou de aanleiding geweest zijn vraag ik me dan af?
Is dit het begin van?
Als ik zijn verklaring, websites en twitter lees, heeft het te maken met het aanbieden van copyright materiaal dat hij daar weinig aan gedaan heeft om te verwijderen. Dit loopt al een tijdje..

Je kan hier en hier en hier alles lezen over het verhaal van newsoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ryan_ schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:10:
5EuroNews doet het hier nog steeds. >:)
Aangezien de beta nog loopt volgens de site is dat ook niet zo vreemd imho.
asstastic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:17:
[...]

Als ik zijn verklaring, websites en twitter lees, heeft het te maken met het aanbieden van copyright materiaal dat hij daar weinig aan gedaan heeft om te verwijderen. Dit loopt al een tijdje..

Je kan hier en hier en hier alles lezen over het verhaal van newsoo.
Mjah, niet echt slim om dat zo te runnen in een Westers land waar wetten en regels gelden waar je je aan moet houden.

[ Voor 64% gewijzigd door xxxneoxxx op 24-03-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
ulTimaS schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:17:
[...]

Ik heb ook een account bij NZBgeek en ik heb een prepaid CC gebruikt om VIP member te worden (3vcard.nl met een voucher). NZBgeek werkt opzich prima, maar ik ben wel benieuwd of de indexers met invite only nou beter zijn of niet.

Misschien heb je hier wat aan https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/indexers
Ik zit bij zowel Omgwtfnzbs als nzb.su. Aanbod is denk ik net ietsje groter en de community is wat meer ´alive´ denk ik.

Ik zit zelf qua provider nog bij Tweak, maar met een 60mbit accountje. Ik wil hier eigenlijk wel vanaf omdat we sinds kort een 200/200 glasvezel verbinding hebben en ik het wel een beetje jammer vind om met 6 MB/s te downloaden terwijl ik 20 MB/s zou moeten halen. Ik download zo rond de 150 gig per maand.

Heeft iemand ook suggesties qua providers die deze snelheden aanbieden? Ik las dat EasyNews het wel aardig goed doet, en zo te zien biedt deze ook unlimited speed aan. Is dit een goeie optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Brainscrewer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:41:
[...]

Ik zit bij zowel Omgwtfnzbs als nzb.su. Aanbod is denk ik net ietsje groter en de community is wat meer ´alive´ denk ik.

Ik zit zelf qua provider nog bij Tweak, maar met een 60mbit accountje. Ik wil hier eigenlijk wel vanaf omdat we sinds kort een 200/200 glasvezel verbinding hebben en ik het wel een beetje jammer vind om met 6 MB/s te downloaden terwijl ik 20 MB/s zou moeten halen. Ik download zo rond de 150 gig per maand.

Heeft iemand ook suggesties qua providers die deze snelheden aanbieden? Ik las dat EasyNews het wel aardig goed doet, en zo te zien biedt deze ook unlimited speed aan. Is dit een goeie optie?
Met i-telligent haal ik +/-840Mbit dus 200 krijgen ze ook wel vol ;)

Ik ben echt achterlijk trouwens, ik heb de afgelopen maanden alleen maar BROKEN_RAR via astraweb en wat doe ik in een dronkenbui, mijn TB aangevuld met nogmaals een TB omdat de oude nog maar 5GB over had 8)7 |:( :F

Astraweb raad ik echt niemand meer aan, zelfs bestanden van 5 jaar oud zijn kapot en niet te repareren want vanaf r00 tot aan laatste bestand zijn ze broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 06-09 18:49
[...]

Bij welke internet provider zit je ?
Ik ken maar 1 provider die 200/200 aanbied / aanbood dat is Tweak.nl
Met een 200 Mbit verbinding zou je ongeveer 24 a 25 MB/s moeten halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
kmichael schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:02:
[...]

Bij welke internet provider zit je ?
Ik ken maar 1 provider die 200/200 aanbied / aanbood dat is Tweak.nl
Met een 200 Mbit verbinding zou je ongeveer 24 a 25 MB/s moeten halen :)
Ik zit bij een lokale kabelaar in Friesland, Kabel Noord. Aandeelhouders zijn allemaal gemeenten hier in de regio en pompen massaal geld in het aanleggen van een glasvezel infrastructuur, wat ik overigens prima vindt O-)

@Sm0k3r: ik zal i-telligent eens checken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

[...]

Ik zit zelf al 1,5 jaar bij Supernews en bevalt mij prima. Ik trek altijd mn 200mb lijntje van Ziggo vol. Het is denk ik niet de goedkoopste, maar ze hebben al sinds ik lid ben een standaard "actie" voor $10 per maand. Destijds was dit super voordelig met de koers van toen, inmiddels dus niet zo voordelig meer. http://www.supernews.com/super-special

Easynews is volgens mij net als Supernews een reseller van Giganews. Ze hebben dus een retentie van 2400 dagen. Hoewel naar mijn ervaring ze alles ouder dan 1000 dagen de snelheid beperken tot 5MB/s.

[ Voor 9% gewijzigd door ulTimaS op 24-03-2016 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:51

jmk

Op TorrentFreak staat nog een mooi artikel over Newsoo. Je kan echt zien dat het een enthousiasteling was zonder kwade bedoelingen met een uit de hand gelopen hobby.

In het artikel staat ook te lezen hoe hij is behandeld door de autoriteiten(niet slecht). Hij is opgelucht.

Wel heel laf van die SACEM om je pijlen te gaan richten op zo'n eenmanszaakje. Ga even mensen pesten van je eigen grootte! (BULK/GIGA/CHEAP etc)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

jmk schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:33:

Wel heel laf van die SACEM om je pijlen te gaan richten op zo'n eenmanszaakje. Ga even mensen pesten van je eigen grootte! (BULK/GIGA/CHEAP etc)
SACEM is Frans en HQ van Newsoo zat in Frankrijk, lijkt mij dus niet meer dan logisch..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

ulTimaS schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:46:

[...]

Easynews is volgens mij net als Supernews een reseller van Giganews.
Dat zijn ze dus niet. Veel posts die ik met Giganews beschadigd binnen krijg (veel missende parts), komen in 9 van de 10 gevallen via EasyNews geheel compleet binnen.

Dat kan alleen maar als het dus geen reseller van Giganews is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-08 09:33
Zit al een aantal jaar bij Supernews i.c.m. Spotnet en Sabnzbd, met alle tevredenheid. Haal met veel plezier mijn films en boeken binnen, wat helaas niet altijd lukt door de toename van take-downs en/of beperkt aanbod (met name boeken). Snelheid is over het algemeen prima, en foutmeldingen bij downloaden NZB bestand valt ook mee. Natuurlijk geldt dit niet alleen voor Supernews.
Maar ik vraag me wel af of ik nog steeds goed zit, of er andere nieuwsgroepen die beter zijn dan Supernews op dit moment qua aanbod/snelheid/gebruiksgemak/retentie. Bijvoorbeeld Extreme Usenet. Wat gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen? Blijven of iets anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

Wildfire schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:09:
[...]

Dat zijn ze dus niet. Veel posts die ik met Giganews beschadigd binnen krijg (veel missende parts), komen in 9 van de 10 gevallen via EasyNews geheel compleet binnen.

Dat kan alleen maar als het dus geen reseller van Giganews is.
Oh zou kunnen hoor, maar ik dacht dat omdat ze allebei dezelfde retentie hebben wat vaak betekend dat het gewoon resellers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 14:45
[...]

Ik ben zelf nog op zoek naar een invite voor omgwtfnzbs. Wil ook wel betalen ervoor, maar ik kan alleen lid worden door bitcoins te doneren. Ik heb geen bitcoins en heb ook geen idee hoe ik dat makkelijk en veilig wel kan doen. Heb jij daar toevallig ervaring mee? Of heb je een invite over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:27
[...]

Frugal zegt geen snelheidslimiet te hebben. Ik kan het je halverwege april vertellen, dan komt kpn de glaslijn hier opleveren.

Ik ben ook erg tervreden over frugal, vrijwel alles compleet. Alleen de retentie is wat laag, 600 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Wel apart dat dat 5euro usenet geen betalende klanten aanneemt op dit moment. Anders had ik het graag even getest.

Na een incidentloos en probleemloos jaar Cheapnews te hebben gebruikt, zojuist maar weer voor een jaar verlengd. Net als vorig jaar 45 euro korting, 1 jaar voor 59 euro, 120 Mb FLAT.

Als mensen deze code ook willen gebruiken(of een andere):
https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

asstastic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 00:07:

Link
En ik wilde vandaag overstappen naar NewSoo, misschien dus een geluk bij een ongeluk ivm de logs etc.

Als ik het een beetje begrijp moet ik Highwinds netwerk vermijden (daar zat ik met newsleecher) en is Cheapnews een goed alternatief. Vandaag maar eens kijken voor Cheapnews, vind een jaar abonnement wel weer lang gelijk, maar wel goedkoop.

update
En voor de Flat Ultimate 120Mbit gegaan voor 59 euro ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Bisamrat op 28-03-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bisamrat schreef op maandag 28 maart 2016 @ 08:58:
Als ik het een beetje begrijp moet ik Highwinds netwerk vermijden (daar zat ik met newsleecher) en is Cheapnews een goed alternatief. Vandaag maar eens kijken voor Cheapnews, vind een jaar abonnement wel weer lang gelijk, maar wel goedkoop.

update
En voor de Flat Ultimate 120Mbit gegaan voor 59 euro ;)
En over bijvoorbeeld een maand is de kwaliteit bagger... had je misschien toch beter gewoon een maandabonnementje kunnen nemen. Waarom nou jaarabonnementen? O ja, natuurlijk... iets met dubbeltje, eerste rang. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 19:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

CreativeS schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:38:
[...]

En over bijvoorbeeld een maand is de kwaliteit bagger... had je misschien toch beter gewoon een maandabonnementje kunnen nemen. Waarom nou jaarabonnementen? O ja, natuurlijk... iets met dubbeltje, eerste rang. Succes! :)
De ervaringen hier over cheapnews waren positief, dus de gok genomen. Tot nu toe erg tevreden, ben nu bestanden aan het downloaden die bij mijn vorige newsserver binnen 12 uur verwijderd waren.

En het is inderdaad goedkoop zo'n jaar abonnement :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Bisamrat schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:45:
De ervaringen hier over cheapnews waren positief, dus de gok genomen. Tot nu toe erg tevreden, ben nu bestanden aan het downloaden die bij mijn vorige newsserver binnen 12 uur verwijderd waren.
Maar die bestanden hadden ook met een maandabonnementje binnengekomen ;)
Bisamrat schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:45:
En het is inderdaad goedkoop zo'n jaar abonnement :9
Gezien de recente gebeurtenissen en de vele USP's met zeer wisselende kwaliteit (de beste kan binnen een maand de slechtste zijn) vind ik persoonlijk jaarabonnementen een groot risico. Ja, zelfs met een geldboom in de tuin, is en blijft het zonde geld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 19:42
Cheapnews paasactie van vorig jaar is erg goed bevallen. Ik ga dus weer verlengen. Dit keer waarschijnlijk wel een Legacy account, omdat Ziggo per 2 april hun internetsnelheid verhoogt naar 150Mbit :9

edit: toch maar gewoon gekozen voor het Ultimate pakket, die is snel zat :)

[ Voor 41% gewijzigd door outlandos op 28-03-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Wat zijn jullie ervaringen qua N&T met Cheapnews als je het vergelijkt met Astraweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
outlandos schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:02:
Cheapnews paasactie van vorig jaar is erg goed bevallen. Ik ga dus weer verlengen. Dit keer waarschijnlijk wel een Legacy account, omdat Ziggo per 2 april hun internetsnelheid verhoogt naar 150Mbit :9

edit: toch maar gewoon gekozen voor het Ultimate pakket, die is snel zat :)
Dit jaar geen actie meer?
Kon er zo snel niet 1 vinden ook, van geen enkele voor mij voor de hand liggende provider.

ZIjn er ook gebruikers welke van Sunny naar Cheap overgestapt zijn en hun ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Kon er zo snel niet 1 vinden ook, van geen enkele voor mij voor de hand liggende provider.

ZIjn er ook gebruikers welke van Sunny naar Cheap overgestapt zijn en hun ervaringen willen delen?
Vooruit, mijn ervaringen dan maar :)

Al een tijdje geleden overgestapt, omdat ik Highwinds niet meer wou steunen.

Cheapnews is per jaar iets goedkoper, AS is ook toegestaan en geen Highwinds. Zo goed als alles komt binnen met 6,5 MB/s (sabnzbd), dus mij hoor je niet klagen. Recent materiaal is geen enkel probleem en ook met films die al redelijk oud zijn heb ik nauwelijks problemen. Meeste is nog gewoon te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
Wat zijn de ervaringen met Cheapnews? Geeft die goed door welke delen van bestanden missen door DMCA zoals bij SunnyUsenet? Of laat hij je gewoon alles bij de fillserver downloaden zoals bij Eweka?

edit:
Zelf even getest met een gratis block account van 20 GB. Op de 3300 MB werd er circa 46 MB van mijn fill server gehaald. Lijkt dus goed te werken bij Cheapnews. Ondertussen ben ik dus ingegaan op de aanbieding van 59 euro per jaar voor 120 Mbit (18 connecties).

Hiervoor was ik lang tevreden klant van SunnyUsenet (65 per jaar voor 90 Mbit). Overige providers die ik heb gehad zijn o.a. Eweka (jaren), Pureusenet (1 maand), Hitnews, Xsnews (trial) en Xlned (trial).

[ Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 29-03-2016 03:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brainscrewer
old_spice schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:15:
[...]

Ik ben zelf nog op zoek naar een invite voor omgwtfnzbs. Wil ook wel betalen ervoor, maar ik kan alleen lid worden door bitcoins te doneren. Ik heb geen bitcoins en heb ook geen idee hoe ik dat makkelijk en veilig wel kan doen. Heb jij daar toevallig ervaring mee? Of heb je een invite over?
Er staan online wel een aantal guides hoe je van je bank -> bitcoin kan regelen en vervolgens betalen. Ik weet alleen niet of dat hier besproken mag worden.

Ik heb helaas geen invites meer, maar had er nog twee openstaan. Indien deze kunnen worden gecanceled laat ik het wel even weten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 10-09 16:49
Ik dacht ik deel maar eens wat met de community ^^.

Ben nu ongeveer 2 jaar lid van newsdemon en heb eigenlijk zeer weinig takedowns daar nog meegemaakt.
Ook snelheid is far and beyond goed (heb zelf 500/500 van xs4all) en haal altijd via grabit de volle snelheid.

Mochten mensen nog interesse hebben in newsdemon... je kunt nog steeds gebruik maken van hun link van 2014 toen ze een actie hadden voor 5,78 onbeperkt ^^ werkt nog steeds dit weekend nog bij een kamaraad erop gezet.

https://www.newsdemon.com...EUR&pricepointid=20140320

Have fun!

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 01:55

TRaSH

koffie ?

ik heb hun zelf ook als main usenet server en ik haal er bijna 99% mee binnen wat ik zoek zonder problemen.
ik heb zelf nog dat abo voor 15 euro per kwartaal.
dit was ooit eens een actie op BlackFriday of Cyber Monday.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• old_spice
Brainscrewer schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:10:
[...]

Er staan online wel een aantal guides hoe je van je bank -> bitcoin kan regelen en vervolgens betalen. Ik weet alleen niet of dat hier besproken mag worden.

Ik heb helaas geen invites meer, maar had er nog twee openstaan. Indien deze kunnen worden gecanceled laat ik het wel even weten.
Oké dank je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

amdboy1983 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:10:
Ik dacht ik deel maar eens wat met de community ^^.

Ben nu ongeveer 2 jaar lid van newsdemon en heb eigenlijk zeer weinig takedowns daar nog meegemaakt.
Ook snelheid is far and beyond goed (heb zelf 500/500 van xs4all) en haal altijd via grabit de volle snelheid.

Mochten mensen nog interesse hebben in newsdemon... je kunt nog steeds gebruik maken van hun link van 2014 toen ze een actie hadden voor 5,78 onbeperkt ^^ werkt nog steeds dit weekend nog bij een kamaraad erop gezet.

https://www.newsdemon.com...EUR&pricepointid=20140320

Have fun!
Thx, ziet er goed uit. Misschien toch maar overstappen van Supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
[...]

Zie mijn reactie van vorige week: Binnetie in "Newsservers met binaries [Deel 13]"
Sunny had een bepaalde serie vrijwel niet meer, maar met Cheapnews kreeg ik hem nog volledig binnen zonder echt te moeten repareren.
Ik had Sunny al verlengd 2 weken geleden en heb Cheapnews dus als fillserver erbij genomen. Heb 1TB voor 40 euro gekocht met hun couponcode: Ultimate14

Achteraf had ik beter helemaal naar Cheap kunnen overstappen maar aangezien ik met mijn blockaccount van 500GB al ruim 3 jaar heb kunnen doen vind ik het wel goed zo. Ik deel mijn Sunny met 4 anderen en zij betalen het abonnement. Ik heb hem gratis zeg maar O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 29-03-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
old_spice schreef op maandag 28 maart 2016 @ 17:20:
Wat zijn jullie ervaringen qua N&T met Cheapnews als je het vergelijkt met Astraweb?
Zie mijn berichten hierboven.
Cheapnews heeft veel minder last van N&T dan bijv. Sunny Usenet. Astraweb heeft ook de laatste tijd veel last van N&T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 19:42
[...]

Dit jaar is er weer dezelfde actie. Cheapnews bevalt me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Binnenkort loopt mijn Newsgroup direct af.. Dus moet weer verlengen. Wat ik niet van plan ben om te doen vanwege hun n&t beleid. Wel leuk dat er nu 2 goeie alternatieven zijn op dat vlak, cheapnews en newsdemon. Iemand recent beide gehad of gewoonweg ervaring met beide die een goeie vergelijk kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS

ulTimaS

Mayhaps

ulTimaS schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:09:
[...]

Thx, ziet er goed uit. Misschien toch maar overstappen van Supernews.
Hmm, ik heb een account gemaakt.. betaald en username en password gekregen, maar de newsserver doet het nog steeds niet na 3,5 uur. Er staat elke keer bij SABNzbd "Authentication failed, check username/password" maar ik kan wel gewoon inloggen bij de website van newsdemon.

edit: Ik kan ook niet in het ticketsysteem van hun inloggen.
edit2: ok, ik weet nu waarom. het wachtwoord mag maar maximaal 15 karakters zijn, dus heeft ie bij het veranderen de laatste karakters niet meegenomen :/

[ Voor 35% gewijzigd door ulTimaS op 29-03-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

outlandos schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Dit jaar is er weer dezelfde actie. Cheapnews bevalt me erg goed.
Cheapnews is van of gebruikt wie als provider?

Kan iemand een tracert uitvoeren op de reader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sm0k3r schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:18:
[...]

Kan iemand een tracert uitvoeren op de reader?
Kun je zelf toch ook? news.cheapnews.eu. Zit verder niks tussen zo te zien.

Op deze kaart staan ze ook apart: https://bubbl.us/mindmap?h=16f1a8/2c6f15/15XJW9Vu3aL3s
•Three major companies - major backbones: UNS Holdings - Astraweb and Giganews

•Dutch Providers (Tier-1 Usenet Provider operating her own server farm from Amsterdam): Eweka - XSNews - Base IP - Tweaknews - CheapNews

• Two German Providers: Elbracht, Xennanews

•Altopia, a small US based Usenet provider
Hangen nog niet zo veel resellers onder. Hoe groter ze worden des te meer last je van notice & takedown krijgt. Is ook wel logisch. Als iedereen hier mateloos enthousiast over cheapnews wordt dan is het een kwestie van tijd voor ze in beeld komen bij de instanties.

Vreemd genoeg haal ik bij Cheapnews met 6.5 MB/s een hele MB/s minder dan bij SunnyUsenet. Dit is overigens een cpu bottleneck want op mijn i5 haal ik wel 14 MB/s. Wel apart!

[ Voor 56% gewijzigd door sdk1985 op 29-03-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Sm0k3r schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:18:
Cheapnews

Tier-1 Provider that sells packages directly and for resellers
Only Dutch servers

Cheapnews resellers

Bulknews
UsenetDiscounter

Bron: Usenet Providers

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 29-03-2016 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

sdk1985 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:50:
[...]

Kun je zelf toch ook? news.cheapnews.eu. Zit verder niks tussen zo te zien.

Op deze kaart staan ze ook apart: https://bubbl.us/mindmap?h=16f1a8/2c6f15/15XJW9Vu3aL3s

[...]

Hangen nog niet zo veel resellers onder. Hoe groter ze worden des te meer last je van notice & takedown krijgt. Is ook wel logisch. Als iedereen hier mateloos enthousiast over cheapnews wordt dan is het een kwestie van tijd voor ze in beeld komen bij de instanties.

Vreemd genoeg haal ik bij Cheapnews met 6.5 MB/s een hele MB/s minder dan bij SunnyUsenet. Dit is overigens een cpu bottleneck want op mijn i5 haal ik wel 14 MB/s. Wel apart!
Ik ben geen klant van Cheapnews dus weet niet wat zij gebruiken als serveradres, ik ben altijd behulpzaam en beantwoord iedereen, de moeite en tijd dat je nam om te typen dat ik het zelf kan uitzoeken had je ook kunnen besteden door mijn vraag te beantwoorden, vroeger riep ik dat ook tijdens quake 3, uitschelden kost net zoveel tijd als iemand een compliment geven dus type liever niks als je niks aardigs te zeggen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Neemt niet weg dat je gerust even de site van Cheapnews had kunnen openen.
Welke gegevens heb ik nodig?

Wij kennen 2 soorten producten, block accounts en flat fee accounts.

De servergegevens zijn verschillend voor deze 2:
  • Indien u een blockaccount heeft of een trial gebruik: block.cheapnews.eu
  • Indien u een flatfee account heeft gebruik: news.cheapnews.eu
Let op: U dient te allen tijde een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven:
  • Gebruikersnaam (username) is: jouw Cheapnews gebruikersnaam.
  • Wachtwoord (password) is: jouw Cheapnews wachtwoord.
Op Tweakers geldt: Doe eerst zelf moeite.
Zeker met zoiets simpels :)

PS. Alles pais en vree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sm0k3r schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:53:
[...]

Ik ben geen klant van Cheapnews dus weet niet wat zij gebruiken als serveradres, ik ben altijd behulpzaam en beantwoord iedereen, de moeite en tijd dat je nam om te typen dat ik het zelf kan uitzoeken had je ook kunnen besteden door mijn vraag te beantwoorden, vroeger riep ik dat ook tijdens quake 3, uitschelden kost net zoveel tijd als iemand een compliment geven dus type liever niks als je niks aardigs te zeggen heb ;)
Jeetje ga je nu echt beledigd doen terwijl ik je vraag beantwoord? Ik heb zowel de tracert gedaan ("Zit verder niks tussen zo te zien.") als een andere bron gelinked. Later ook nog eens een edit met een quote erin om jeXY probleem te beantwoorden.

Verder zijn er genoeg mensen die boven de 120 woorden per minuut typenn dus dat argument zet ook niet bepaald zoden aan de dijk :N .

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 29-03-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

[...]
Misschien ligt dat aan de mate van SSL beveiliging of de manier van implementatie aan de kant van de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Gisteren een test gedaan en ik haalde prima 14~15MB/s op een DS715 met SSL(563)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

sdk1985 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:34:
[...]

Jeetje ga je nu echt beledigd doen terwijl ik je vraag beantwoord? Ik heb zowel de tracert gedaan ("Zit verder niks tussen zo te zien.") als een andere bron gelinked. Later ook nog eens een edit met een quote erin om jeXY probleem te beantwoorden.

Verder zijn er genoeg mensen die boven de 120 woorden per minuut typenn dus dat argument zet ook niet bepaald zoden aan de dijk :N .
En ben niet beledigd hoor en het ging niet om de snelheid van het typen maar laat ook maar, vraag is al beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
jmk schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:06:
[...]

Misschien ligt dat aan de mate van SSL beveiliging of de manier van implementatie aan de kant van de server?
Leuk gevonden, wellicht is dat de oorzaak. Is in ieder geval de beste verklaring die ik heb gehoord :P.
schumi2004 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:45:
[...]

Gisteren een test gedaan en ik haalde prima 14~15MB/s op een DS715 met SSL(563)
Ik gebruik nog een AMD E-350, die zijn niet bijster snel. De 7.5 MB/s zat namelijk ook al onder het maximum. Op netwerk shares haalt hij overigens wel 107 MB/s. Ik heb ook even geprobeerd het aantal connecties te verlagen naar 6 (op de i5 haalde ik dan nog 12 MB/s), maar dat deed eigenlijk ook nies.
Sm0k3r schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:34:
[...]

En ben niet beledigd hoor en het ging niet om de snelheid van het typen maar laat ook maar, vraag is al beantwoord.
Ja door mij, dat is het belachelijke van het hele verhaal |:( . Een antwoord dat bovendien via google binnen 5 seconde te vinden was (zo of zo). Iets met een pot en een ketel en ondankbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 30-03-2016 15:07 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!