Is het waard, NextGenNews?
Wat bedoel je, is het waard?ivo-nl schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:42:
Hoi!
Bedoel, wat duurder dan Astra of Supernews, vandaar. Ben tijdje weg uit Usenet, weer aan t kijken welke aanbieder ik neem.
Ik gebruik het al een tijd en soms staat het er ook niet op maar vaak wel. Ongeveer 10% van mijn data komt van NextGenNews (fill server dus het was in 10% van de gevallen nodig).ivo-nl schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:42:
Het is jammer dat NextGenNews geen first-in-first out systeem gebruikt maar een last accessed-first out systeem. Waar je normaal altijd gewend was dat je iets van 3 jaar oud probleemloos kon binnen halen is dat nu dus niet het geval.
[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 01-11-2015 20:56 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als fill is het prima, als main zou ik hem zeker niet nemen. De snelheden zijn vaak laag. Meestal staat er wel iets op dat ergens anders niet meer te krijgen is, dat is wel fijn. Maar ook geen garanties natuurlijk.
Hoi!
Ik ben lerende in NZB, en vind het maar lastig. Maar goed ik heb een Supernews abbotje gepakt, alles ingesteld, getest en dat werkt. Nu zoek ik een file wat ik wil downloaden, laad de NZB in maar hij kapt ermee omdat de kwaliteit minder dan 84% is. Een andere episode in dezelfde serie door dezelfde poster idem dito.
Een totaal ander bestand pakt hij wel.
Waar ligt dit aan? Uploader team is erg goed/ bekend (ook eens een keer een pringles reclame aan meegewerkt). De file is nog geen week oud dus daar kan het niet aan liggen...
Tips? Kom er niet echt uit.
Een totaal ander bestand pakt hij wel.
Waar ligt dit aan? Uploader team is erg goed/ bekend (ook eens een keer een pringles reclame aan meegewerkt). De file is nog geen week oud dus daar kan het niet aan liggen...
Tips? Kom er niet echt uit.
google eens op notice and takedown. Dan weet je waarschijnlijk genoeg.
Ik heb maar eens maximum usenet genomen. 5,50 euro per maand, wel een highwinds gebaseerde dienst. Tot nu toe (1 dag) bevalt het goed, erg snel, kan weinig zeggen over hoe compleet het is omdat er sunny, KPN, nextegennews en Xennanews naast draaien..
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Thx dat verklaart. Dat wordt toch werken met sickbeard dus. Ik moet alles nog goed instellen. Nu heeft hij via torrents een aflevering gedownload zonder ondertiteling. Dit terwijl er van een andere uploader wel een met ondertiteling is, imbedded of niet. Voor mij niet relevant.SmooK schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:44:
google eens op notice and takedown. Dan weet je waarschijnlijk genoeg.
Kan ik in sickrage opgeven dat bepaalde steekwoorden juist wel in de bestandsnaam moeten staatn? QoQ?
Ja, dat kan.Denneke,,! schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:47:
[...]
Thx dat verklaart. Dat wordt toch werken met sickbeard dus. Ik moet alles nog goed instellen. Nu heeft hij via torrents een aflevering gedownload zonder ondertiteling. Dit terwijl er van een andere uploader wel een met ondertiteling is, imbedded of niet. Voor mij niet relevant.
Kan ik in sickrage opgeven dat bepaalde steekwoorden juist wel in de bestandsnaam moeten staatn? QoQ?
Hoi!
Welke usenet zou ik best gebruiken? via Astra krijg ik amper nog iets binnen 
nextgen, tweaknews, of newsdemon?
Een combinatie die niet bij dezelfde hoofdleverancier/netwerk zitten.MetalG schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 13:50:
Welke usenet zou ik best gebruiken? via Astra krijg ik amper nog iets binnen
Hoi!
Waar kan ik dat zien? Ik ken er eigenlijk niet veel van, ben al jaren klant bij astra ^^EWK schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:18:
[...]
Een combinatie die niet bij dezelfde hoofdleverancier/netwerk zitten.
Staat in de topicstart, aan het eindeMetalG schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:46:
[...]
Waar kan ik dat zien? Ik ken er eigenlijk niet veel van, ben al jaren klant bij astra ^^
Hoi!
Die lijst in de TS lijkt me al enorm verouderd? bv. Eweka of Tweaknews staat niet onder Highwinds.. Newsoo of nextgen staat ook nergens vermeld..
Een lijst die ik toch (veel) meer up-to-date acht: https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providers
Een lijst die ik toch (veel) meer up-to-date acht: https://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providers
Zal de ts even updatenTimoLimo schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:30:
Die lijst in de TS lijkt me al enorm verouderd? bv. Eweka of Tweaknews staat niet onder Highwinds.. Newsoo of nextgen staat ook nergens vermeld..
Hoi!
Heeft supernews problemen ofzo? Haal nu nog maar rond de 15MB per sec. Normaal rond de 62 Mb per sec.
Na 5 jaar bij Astraweb vind ik het nu tijd voor iets anders, loop de laatste tijd steeds vaker tegen problemen aan bij hun. Ik zoek een provider die goede block-accounts biedt, ik download niet heel veel dus een abbo kan meestal niet uit.
Voor nu zit ik te denken om naar Newsoo te gaan, heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Wellicht nog andere suggesties?
Voor nu zit ik te denken om naar Newsoo te gaan, heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Tja, wat zoek je..Cobra177 NL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:24:
Na 5 jaar bij Astraweb vind ik het nu tijd voor iets anders, loop de laatste tijd steeds vaker tegen problemen aan bij hun. Ik zoek een provider die goede block-accounts biedt, ik download niet heel veel dus een abbo kan meestal niet uit.
usenet.farm is een nieuwkomer, maar €13 voor 500GB is niet duur. Of Cheapnews, €25/500GB of €45/1TB. nextgennews.net heeft 500GB/$30 en 1TB/$48.
Een langzaam (5-10mbps) unlimited account kan je ook voor €20-€30/jaar vinden. Vergeet ook niet de nieuwsgroepen van je provider toe te voegen als ze die aanbieden. Bij b.v. Ziggo (als je een oud abo hebt, nieuwe abo's krijgen geloof ik geen usenet meer) zit er wel een datalimiet op en de retentie is beperkt (maandje ofzo) maar dat is verder ook een prima server.
[ Voor 21% gewijzigd door Mentalist op 06-11-2015 07:35 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik zoek iets vergelijkbaar met Astraweb:
- Vrij hoge retentie
- Snelle verbinding (heb een 250Mbps lijn)
- Niet al te veel takedowns
- Block account
Vandaar dat ik bij Newsoo terrecht kwam.
Zit nu ook te kijken bij bulknews maar heb geen idee hoe frequent daar takedowns plaatsvinden.
Bulknews is een reseller van Cheapnews. Ik vind het wel meevallen met de takedowns(ik heb cheapnews), maar wat voor mij niet storend is kan voor een andere heel vervelend zijn. Ik download veel en snel na plaatsing. Op tijd downloaden is misschien wel de beste oplossing voor takedowns.Cobra177 NL schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:50:
[...]
Ik zoek iets vergelijkbaar met Astraweb:
- Vrij hoge retentie
- Snelle verbinding (heb een 250Mbps lijn)
- Niet al te veel takedowns
- Block account
Vandaar dat ik bij Newsoo terrecht kwam.
Zit nu ook te kijken bij bulknews maar heb geen idee hoe frequent daar takedowns plaatsvinden.
Yippie kayak, other buckets!
Verwijderd
Ik kwam op Astraweb het volgende bericht tegen over incomplete articles:
Incomplete Articles
We have been aware for months that articles originating from XSNews/Easyusenet and its related resellers are incomplete. Articles posted via these servers are not propagated out to the rest of usenet complete. However, these articles are complete on their servers.
This is not in the spirit of usenet, whereby there is open and complete exchange of articles. As such, we urge users who see these incomplete articles to ask posters not to post via XSNews/Easyusenet. As posters who do so will not see their articles propagated completely throughout the rest of usenet.
Users experiencing this issue are urged to complain to XSNews/Easyusenet and to complain to the originating poster.
Incomplete Articles
We have been aware for months that articles originating from XSNews/Easyusenet and its related resellers are incomplete. Articles posted via these servers are not propagated out to the rest of usenet complete. However, these articles are complete on their servers.
This is not in the spirit of usenet, whereby there is open and complete exchange of articles. As such, we urge users who see these incomplete articles to ask posters not to post via XSNews/Easyusenet. As posters who do so will not see their articles propagated completely throughout the rest of usenet.
Users experiencing this issue are urged to complain to XSNews/Easyusenet and to complain to the originating poster.
Voor zover ik het principe van usenet begrijp, vullen alle backbones elkaar aan, en is de uitleg van Astraweb een zoethoudertje (om niet te zeggen een leugen?)Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 14:49:
...
Incomplete Articles
bv. er wordt iets gepost op XS news, die synchroniseert dan wel met bv. supernews/giganews, eweka/highwinds, enz maar niet met Astra (zoals Astra op hun helpdesk-site beweert). Dan nog zouden de ontbrekende artikels moeten binnenkomen via de andere peering-contracten van supernews, eweka, enz! Als op de ene backbone een artikel ontbreekt, vult de andere backbone aan.
Dit is wat OptixFR (de persoon achter Newsoo.fr) erover te zeggen had:
Verleden week had ik enkele downloads met slechts 60% completion op astraweb, de overige 40% werden bijgehengeld via usenetbucket (XSnews). Snelheid is ook alles behalve consistent op astraweb, ik denk ook maar weer eens over te schakelen naar een stabielere hoofd-USP.
[...]
Clearly, if you (USP) have some trouble getting articles from a peer, all the others should relay these to you.
When you're posting, I'm asking all my peers if they have your article you've just posted. For USP that I don't have any peering session, my peers are relaying me : the first which gives missing article wins.
What I'm saying is, if Astraweb has trouble with XSNews, that's not an issue because Highwinds, Giganews, etc, can push articles before XS.
PS: if someone has an Astraweb contact, can you please tell them to answer to my peering requests ? Thanks
Ik zit op hitnews en ja 't heeft wat last van takedowns, maar overall valt het mee. 69 euri voor 12 maanden valt m.i. behoorlijk mee. Enige waar ik nu mee zit is dat place2home ineens onbereikbaar is... ligt dat aan mij?
Ik gebruik al maanden naar tevredenheid Newsdemon, alleen sinds kort krijg ik af en toe wat last van take-downs. Was paar dagen ziek *dus was wat laat met binnenhalen). Ik zoek nu een block-account ergens. Wie kan mij er één aanraden?
[ Voor 13% gewijzigd door Lootbox op 13-11-2015 08:11 ]
Lees net op reddit dat usenet.farm op black friday 50% korting geeft op alle betalingen van die dag
(code: BF2015). Denk dat ik daar maar eens gebruik van ga maken.
Link: https://www.reddit.com/r/...lack_friday_deals/cwyr9ok
[ Voor 22% gewijzigd door Cobra177 NL op 13-11-2015 11:49 ]
Heb een gratis trial daar gestart. Van 10GB. Daar doe ik lang mee, want gebruik hem als filler (block-account)Cobra177 NL schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:40:
Lees net op reddit dat usenet.farm op black friday 50% korting geeft op alle betalingen van die dag
Ik zit al jaren bij supernews. Wij hebben thuis een abonnement van Ziggo via coax (200 mbit/s). Via een gigabit kabelverbinding zou ik dan +/- 25 mb/s moeten hebben.
Echter wanneer ik een spot download (recent of een al wat oudere) begint deze rond de 20-25 mb/s maar blijft gaandeweg de download steeds meer dalen tot 10-11 mb/s. Ligt dit aan de payserver of ligt dit aan de verbinding?
Als dit aan de payserver ligt, welke server is 'beter' dan supernews? Ik zie in TS de specificaties opgesomd echter ben ik benieuwd naar actuele ervaringen.
Ik wil graag onbeperkt kunnen downloaden + minimaal 80% van de maximale snelheid kunnen halen.
Echter wanneer ik een spot download (recent of een al wat oudere) begint deze rond de 20-25 mb/s maar blijft gaandeweg de download steeds meer dalen tot 10-11 mb/s. Ligt dit aan de payserver of ligt dit aan de verbinding?
Als dit aan de payserver ligt, welke server is 'beter' dan supernews? Ik zie in TS de specificaties opgesomd echter ben ik benieuwd naar actuele ervaringen.
Ik wil graag onbeperkt kunnen downloaden + minimaal 80% van de maximale snelheid kunnen halen.
Welke server gebruik je? Supernews heeft ook een eu server, die is een stuk sneller. Aan de snelheid zal het niet liggen, ik trek de 500 Mbit/s in principe altijd vol. Ik zou eerder kijken naar de eigen situatie (gebruikte programma, aantal connecties, gebruikte HD, etc).
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Hoe selecteer ik een server? Ik gebruik Grabit met het maximale aantal verbindingen + Samsung 830 Pro (ssd).
Je moet je server even wijzigen in Grabit. Je ziet daar news.supernews.com staan, die moet je aanpassen naar news.eu.supernews.com. Ik heb zelf geen Grabit dus weet niet precies waar dit staat in de instellingen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Is Blocknews.net ergens onderdeel van Astraweb? Het valt me op dat mijn reserve-backup-account bij Bocknews.net soms wat binnen haalt wat Astraweb niet voor elkaar krijgt. Maar ergens staat me bij dat ze dezelfde infrastructuur gebruiken.
Ah:
Ah:
BlockNews is a Readnews reseller that offers block access accounts.
De info is wat oud, maar het geeft aan waarom Blocknews.net soms wat binnenhaalt dat bij Astraweb al is verdwenen.Astraweb, a well known Usenet Service Provider and NOT a reseller
[ Voor 43% gewijzigd door pven op 16-11-2015 12:50 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nog meer mensen storing op Supernews? Weer hetzelfde gedoe als in de herfstvakantie.
Ik haal geen hoge snelheden. Rond de 14 MB/swicked1980 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:43:
Nog meer mensen storing op Supernews? Weer hetzelfde gedoe als in de herfstvakantie.
Mijn sunnyusenet geeft in sabnzbd missing articles niet goed door aan de fillserver (waar hij 100% op staat). Totaal miste er 457 articles.
Bij deze mijn korte test:
Sunnyusenet: 457 missing, repair niet eens gestart.
Hitnews trial: 153 missing, repair failed, 65kb gedownload (vreemd!)
xsnews trial: gelukt, 56kb gedownload
eweka trial: gelukt, 56kbm gedownload
Ondertussen is er 10 GB van mijn blockaccount af. De testaflevering is 1.2 GB.
Komt er op neer dat niets in dit geval werkt omdat de hele download van de fillserver wordt gehaald. Xsnews is verder vrij duur en traag (50mbit voor 9,25!).
Weet iemand nog een leuke provider die wel de fillserver zijn werk laat doen, maar ongeveer even voordelig is als sunnyusenet (iets van 6,79 voor 90mbit)? Liefst ook nog met account sharing voor 2 IP's. Cheapnews kan ik helaas niet testen (ooit al keer test account gemaakt).
Heeft het nut naar nzbget te kijken?
Komt er op neer dat niets in dit geval werkt omdat de hele download van de fillserver wordt gehaald. Xsnews is verder vrij duur en traag (50mbit voor 9,25!).
Weet iemand nog een leuke provider die wel de fillserver zijn werk laat doen, maar ongeveer even voordelig is als sunnyusenet (iets van 6,79 voor 90mbit)? Liefst ook nog met account sharing voor 2 IP's. Cheapnews kan ik helaas niet testen (ooit al keer test account gemaakt).
[ Voor 42% gewijzigd door sdk1985 op 17-11-2015 06:46 ]
Eweka is bij mij de laatste dagen verre van compleet. Zelfs niet als ik er direct bij ben. Mijn ziggo server laat mij wel downloaden wat ik wil. Maar ja die 50 gb is dan wel snel op.
Gelukkig heb ik nog wel astraweb. Is er iemand die ervaring heeft met de newsleecher server?
Gelukkig heb ik nog wel astraweb. Is er iemand die ervaring heeft met de newsleecher server?
Ik had gisteravond opeens hetzelfde, soms zakte het onder de 1MB/sjaaoie17 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 00:12:
[...]
Ik haal geen hoge snelheden. Rond de 14 MB/s
Verwijderd
Ik ben nieuw met het fenomeen Usenet op mijn vorige baan hoorde ik daar veel over maar het leek mij een ingewikkelde manier voor downloaden. Kan iemand mij een tip geven wat voor een beginner een handige oplossing is en niet al te duur.
https://www.binaries4all.com/Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:43:
Ik ben nieuw met het fenomeen Usenet op mijn vorige baan hoorde ik daar veel over maar het leek mij een ingewikkelde manier voor downloaden. Kan iemand mij een tip geven wat voor een beginner een handige oplossing is en niet al te duur.
Ik heb dan weer een hele domme vraag, maar zou zelf niet direct weten hoe / waar ik moet zoeken.
Enkele google pogingen hebben helaas niet het gewenste resultaat gehad.
Op Spotweb kan ik posters 'whitelisten' dus is er iets van een tag / afzender bekend ...
Is er iets te automatiseren dat die posts binnen gehaald worden van poster X ??
Op Spotweb kan ik posters 'whitelisten' dus is er iets van een tag / afzender bekend ...
[ Voor 43% gewijzigd door Zilverdael80 op 17-11-2015 15:29 . Reden: was nog niet helemaal klaar met tikken, tab + spatie = oeps ]
Wat errug belangrijk is dat je weet wat je zoekt. Is het oud of nieuw materiaal, heb je een snelle internetlijn of langzaam, gebruik je het elke dag of incidenteel. Op basis van dat kan je providers vergelijken
Let wel op, dat je eerst een gratis trial afneemt, tegenwoordig hebben ze dat allemaal. En neem niet meteen een jaar abbo, aangezien providers regelmatig leuke akties hebben.
Let wel op, dat je eerst een gratis trial afneemt, tegenwoordig hebben ze dat allemaal. En neem niet meteen een jaar abbo, aangezien providers regelmatig leuke akties hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:43:
Zie in het spotweb topic: Mr_Blobby in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"Zilverdael80 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:28:
Ik heb dan weer een hele domme vraag, maar zou zelf niet direct weten hoe / waar ik moet zoeken.
en
Mr_Blobby in "SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2"
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Precies wat ik zocht! Mijn dank is eindeloos
7 euro voor 120Mbit en accountsharing bij www.i-telligent.nl kan je proberen, samen met astraweb haal ik alles binnen.sdk1985 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 06:23:
Mijn sunnyusenet geeft in sabnzbd missing articles niet goed door aan de fillserver (waar hij 100% op staat). Totaal miste er 457 articles.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Beetje laat, maar wellicht kun je er wat mee.Pellicaantje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:22:
Ik zit al jaren bij supernews. Wij hebben thuis een abonnement van Ziggo via coax (200 mbit/s). Via een gigabit kabelverbinding zou ik dan +/- 25 mb/s moeten hebben.
Heb zelf ook Supernews icm Ziggo, maar dan 120mbit verbinding.
Haal nooit max snelheid. Via SABnzbd was m'n snelheid zeer laag, via SSL rond de 3MB/s, non-SSL rond de 5-6MB/s. Overgestapt op NZBGet en daar was de snelheid al wat beter (zowel met als zonder SSL). Verschil in EU of niet EU serveradres heb ik niet kunnen merken. Aantal connecties leek ook niet echt verschil te maken. Wat wel enorm hielp was het instellen van een Cipher. Desondanks blijf ik hangen op een snelheid rond de 8MB/s.
Dacht dat ik met torrents ook niet de max bereikte. Speedtest resultaten waren wel hoger.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Verwijderd
Ik heb een beetje rondgekeken op die site en de client spotnet gedownload alleen waar kan ik het beste een gratis trial nemen ?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 11:49 ]
Doe je dat met een eigen certificaat? En welke snelheid behaal je met een VPN?VincentG schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:22:
[...]
Beetje laat, maar wellicht kun je er wat mee.
Haal nooit max snelheid. Via SABnzbd was m'n snelheid zeer laag, via SSL rond de 3MB/s, non-SSL rond de 5-6MB/s. Overgestapt op NZBGet en daar was de snelheid al wat beter (zowel met als zonder SSL). Verschil in EU of niet EU serveradres heb ik niet kunnen merken. Aantal connecties leek ook niet echt verschil te maken. Wat wel enorm hielp was het instellen van een Cipher. Desondanks blijf ik hangen op een snelheid rond de 8MB/s.
Dacht dat ik met torrents ook niet de max bereikte. Speedtest resultaten waren wel hoger.
RC4-MD5. Schijnt de snelste te zijn, maar niet de meest veilige.
Maar goed, als ik ook met torrents bezig ben...
Zou SSL dan ook weer uit kunnen zetten, maar dat maakte qua snelheid dacht ik niets meer uit.
VPN nog niet geprobeerd, niet zo bekend mee. Draait in ieder geval op m'n Synology DS212+ nas.
Ook eens wat meer testen behalve wat speedtests om te kijken wat mogelijk een bottleneck kan zijn voor mijn snelheid. Wellicht de Horizonbox als modem of de kabelaansluiting 'achter de muur' (appartement).
Voor nzbs maakt het niet veel uit verder. Series komen 's nachts binnen. Sporadisch film via torrent is ook geen issue dat het misschien geen 'max' snelheid is. Komt alsnog veel sneller binnen dan dat ik het kan kijken en vaak zet ik het aan terwijl ik wat anders kijk of doe.
Maar goed, als ik ook met torrents bezig ben...
Zou SSL dan ook weer uit kunnen zetten, maar dat maakte qua snelheid dacht ik niets meer uit.
VPN nog niet geprobeerd, niet zo bekend mee. Draait in ieder geval op m'n Synology DS212+ nas.
Ook eens wat meer testen behalve wat speedtests om te kijken wat mogelijk een bottleneck kan zijn voor mijn snelheid. Wellicht de Horizonbox als modem of de kabelaansluiting 'achter de muur' (appartement).
Voor nzbs maakt het niet veel uit verder. Series komen 's nachts binnen. Sporadisch film via torrent is ook geen issue dat het misschien geen 'max' snelheid is. Komt alsnog veel sneller binnen dan dat ik het kan kijken en vaak zet ik het aan terwijl ik wat anders kijk of doe.
[ Voor 57% gewijzigd door VincentG op 19-11-2015 12:31 ]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Bedankt voor je reactie. Verschil in eu en niet-eu server merk ik ook niet. Je max-snelheid strookt relatief wel met wat ik ongeveer haal. Dit is +/- 50% van de maximale theoretische snelheid. Je zou toch zeggen dat Ziggo zit te knijpen.VincentG schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:22:
[...]
Beetje laat, maar wellicht kun je er wat mee.
Cipher ken ik niet. Google geeft me ook niet meer duidelijkheid. Enkel dat dit wat met (de-)coderen te maken heeft. Kun je me uitleggen wat het precies is?
Heeft te maken met de encryptie. Zag bij mijn instellingen toevallig daar een optie voor, met een linkje.
Eens ingesteld op RC4-MD5 en dat gaf een redelijke snelheidswinst.By default (when the option is empty) the underlying encryption library chooses the cipher automatically. To achieve the best performance however you can manually select a faster cipher.
See http://nzbget.net/Choosing_a_cipher for details.
NOTE: One of the fastest cipher is RC4. To select it use the cipher string "RC4-MD5" (if NZBGet was configured to use OpenSSL) or "NONE:+VERS-TLS-ALL:+ARCFOUR-128:+RSA:+MD5:+COMP-ALL" (if NZBGet was configured to use GnuTLS). Note that RC4 is considered insecure by the IETF (http://tools.ietf.org/html/rfc7465), but may be sufficient for the usage of NZBGet.
NOTE: You may get a TLS handshake error if the news server does not support the chosen cipher. You can also get an error "Could not select cipher for TLS" if the cipher string is not valid.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Ik ben verbaasd dat er zoveel mensen problemen hebben met Supernews.
Heb al jaren Supernews, en ben zeer tevreden. Altijd volle snelheid (200MB Ziggo), tenzij m'n PC wat druk is
.
Grabit wil ook wel eens een bottleneck zijn, zeker in combinatie met automatisch Parren en uitpakken. Ik gebruik geen vpn (want dan gaat de snelheid drastisch terug) maar wel SSL. Ik merk geen verschil in aantal connecties (10 of 20, maakt niet uit qua snelheid).
Ik gebruik met name de Amerikaanse server trouwens, wellicht dat dat wat uitmaakt ?
Heb al jaren Supernews, en ben zeer tevreden. Altijd volle snelheid (200MB Ziggo), tenzij m'n PC wat druk is
Grabit wil ook wel eens een bottleneck zijn, zeker in combinatie met automatisch Parren en uitpakken. Ik gebruik geen vpn (want dan gaat de snelheid drastisch terug) maar wel SSL. Ik merk geen verschil in aantal connecties (10 of 20, maakt niet uit qua snelheid).
Ik gebruik met name de Amerikaanse server trouwens, wellicht dat dat wat uitmaakt ?
[ Voor 17% gewijzigd door lionintheusa op 19-11-2015 13:54 ]
Astra is dan je fillserver?Sm0k3r schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:20:
[...]
7 euro voor 120Mbit en accountsharing bij www.i-telligent.nl kan je proberen, samen met astraweb haal ik alles binnen.
Yep, mijn 1TB gaat nu al jaren mee, heb nog 260GB over.
Ik kan 1 oude film nergens vinden en begin een beetje naar te worden, het was een blockbuster in 1997 van Paul Verhoeven maar nergens en zelfs torrents niet, ja 1 seeder of 2.
edit: gevonden, komt met 500KB binnen maar in ieder geval gevonden
[ Voor 8% gewijzigd door Sm0k3r op 19-11-2015 20:14 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Tweakers, zijn de eerste Black Friday aanbiedingen bij diverse nieuws servers al gesignaleerd? Laten we ze hier dan posten. Kunnen we er allemaal van profiteren :-)
Met welke server haal je het meeste, als je onbeperkt neemt. Gewoon uit nieuwsgierigheid vraag ik dat, denk dat je nergens 1 Terabyte haalt, maar weten doe ik dat niet.
Usenetbucket heeft de eerste aktie in mijn postbus gegooid. -25%. Inclusief een verhaal over een dag eerder want iets met PayPal...R.Rebergen schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:13:
Tweakers, zijn de eerste Black Friday aanbiedingen bij diverse nieuws servers al gesignaleerd? Laten we ze hier dan posten. Kunnen we er allemaal van profiteren :-)
Cheapnews heeft ook Black Friday deals.keesroeiboot schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:42:
[...]
Usenetbucket heeft de eerste aktie in mijn postbus gegooid. -25%. Inclusief een verhaal over een dag eerder want iets met PayPal...
Dat is niet eens een "deal", ik betaal minder voor meer heheheheasstastic schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:20:
[...]
Cheapnews heeft ook Black Friday deals.
En waarom doen nederlandse bedrijven zogenaamd mee aan black friday, ik walg al van dat wij halloween spul verkopen, moeten we niet binnenkort thanksgiving day vieren of independance day, is er naast kerst nog een dag dat we veel voedsel inkopen en nog een dag waarbij de sigarenboeren vuurwerk kunnen verkopen.
Klopt, die 20 Mbit is voor weinigen echt interessant, qua speed moet je de andere hebben, maar die is weinig afgeprijsd, althans hij is nog steeds kostbaar met 10€
https://usenet.farm/ heeft wel een interessante actie, met de code BF2015 krijg je 50% korting op elke aankoop. Dit komt dan neer op bijvoorbeeld €6,50/500GB.
Vriend waar ik mijn pakket mee deel waar ik ook 10,- euro voor betaal haalt +850Mbit. Dat is zonder actie.Sjah schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:32:
Klopt, die 20 Mbit is voor weinigen echt interessant, qua speed moet je de andere hebben, maar die is weinig afgeprijsd, althans hij is nog steeds kostbaar met 10€
Ik ga een keer mijn PC meenemen want hij benut zijn glasvezel niet goed, te gierig om een netwerkkaart te kopen of zijn 10 jaar oude PC te upgraden. Hij gamed met een gtx580 en heeft 8GB maar wel zeiken dat spellen zinloos zwaar zijn hahahahahahaha
This Black Friday Usenet Deal is valid from the 27 Nov. (00:00 CET) till 1 dec. (00:00 CET).asstastic schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:20:
[...]
Cheapnews heeft ook Black Friday deals.
The following errors occurred:
Not a valid discount code provided
Ja werkt top..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Die .farm is wel interesting, en werkt nog steeds, zal tot dat de USA op vrijdag zit zijn. Maar ok, ik heb pas over een maand iets onbeperkts nodig, plus tja toch weer die zelfde server met zijn 900 dgn retentie, dat zijn ze allemaal, heb het dan over die kleine resellers. Maar........ niet slecht, zeker niet.
Thundernews doet zoals ieder jaar ook weer mee: Thundernews BF
Bij yabnews ook korting (30%) ---> couponcode SINTERKLAAS
Gelijk maar even afgesloten, mijn abbo bij hitnews liep af. Eens kijken hoe deze zich verhoud tov hitnews. Voordeel scheelt weer 2 tientjes per jaar.Gigagiel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:36:
Thundernews doet zoals ieder jaar ook weer mee: Thundernews BF
Zou wegblijven bij Thundernews, die willen nog wel eens BF-accounts sluiten als je teveel download naar hun zin.fredgroes schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:57:
[...]
Gelijk maar even afgesloten, mijn abbo bij hitnews liep af. Eens kijken hoe deze zich verhoud tov hitnews. Voordeel scheelt weer 2 tientjes per jaar.

Ik heb er juist goede ervaringen mee, weinig DMCA.Poeles schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:17:
[...]
Zou wegblijven bij Thundernews, die willen nog wel eens BF-accounts sluiten als je teveel download naar hun zin.
1000GB just for €10,- You can't find this any cheaper.
Free trial - Use discount code: bf2015
Only 100 for sale. http://www.bulknews.eu
Hoppa die is binnen
Hoppa die is binnen
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bedankt man! Hier ook binnenLaguna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:44:
Hoppa die is binnen
Jammer dat je je nummer moet opgeven bij een trial. Je telefoonnummer afgeven aan een Usenet provider vind ik altijd wat riskant.Laguna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:44:
Hoppa die is binnen
Voor 5 euro heb je een prepaid simkaartRyan_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:52:
[...]
Jammer dat je je nummer moet opgeven bij een trial. Je telefoonnummer afgeven aan een Usenet provider vind ik altijd wat riskant.
Kreeg ik ook vannacht, niet handig van ze. Heb inmiddels een reactie op mijn mail met aangepaste actie codes op de Black friday paginaLaguna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:47:
[...]
This Black Friday Usenet Deal is valid from the 27 Nov. (00:00 CET) till 1 dec. (00:00 CET).
The following errors occurred:
Not a valid discount code provided
Ja werkt top..
Ja had het gezien maar 1000GB voor €10 ipv €35 vond ik toch een betere dealasstastic schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:12:
[...]
Kreeg ik ook vannacht, niet handig van ze. Heb inmiddels een reactie op mijn mail met aangepaste actie codes op de Black friday pagina
Ik henk em. Bedankt voor de tip.Laguna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:44:
Hoppa die is binnen
Beetje jammer, wilde net mjn Cheapnews Flat Legacy verlengen met een jaar voor 72 euro, werkt de code die op de home page staat niet meer
Ok, de code is "summerjam", maar laat hem dan niet staan op de home page...
Top!Laguna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:44:
Hoppa die is binnen
Bulknews is een reseller van?
10,- euro voor 1TB is een mooie prijs alleen jammer van de 900 dagen retentie, ik gebruik juist een block van astraweb om echt oude meuk te downloaden, als iemand een code heeft van giganews, supernews of astraweb hou ik me aanbevolen
[ Voor 12% gewijzigd door Sm0k3r op 27-11-2015 12:06 ]
Volgens mij zelfde als Cheapnews. Ik gebruik zelf alleen nog maar blocks, laatste 500GB toch een jaar mee gedaan, met die maandelijkse abo's gooi ik alleen maar geld weg.Sm0k3r schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:05:
[...]
10,- euro voor 1TB is een mooie prijs alleen jammer van de 900 dagen retentie, ik gebruik juist een block van astraweb om echt oude meuk te downloaden, als iemand een code heeft van giganews, supernews of astraweb hou ik me aanbevolen
Ik kan me herinneren dat de code casesensitive is. De eerste keer werkte het bij mij ook niet, maar dat is al wel een tijdje geleden.Mr Magic schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:37:
Beetje jammer, wilde net mjn Cheapnews Flat Legacy verlengen met een jaar voor 72 euro, werkt de code die op de home page staat niet meerOk, de code is "summerjam", maar laat hem dan niet staan op de home page...
Hij geeft echt aan dat de code "expired" is, dus hij kent hem wel. Heb ze een tweet gestuurd. Hopelijk wordt het nog aangepast.grun93 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:05:
[...]
Ik kan me herinneren dat de code casesensitive is. De eerste keer werkte het bij mij ook niet, maar dat is al wel een tijdje geleden.
https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/Mr Magic schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:16:
[...]
Hij geeft echt aan dat de code "expired" is, dus hij kent hem wel. Heb ze een tweet gestuurd. Hopelijk wordt het nog aangepast.
Die werkt nog wel, maar wel €89 ipv €72.
Dat is inderdaad een mooie prijs. In Belgie met een datalimiet van 100 GB per maand helemaal. Heb het ook besteld, denk dat ik daar wel meer dan een jaar mee vooruit kanSm0k3r schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:05:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 27-11-2015 14:28 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Is een Highwinds reseller, dus relatief vrij veel takedowns. Verder willen ze nog wel eens accounts sluiten die veel downloaden, heb ik zelf nog nooit last van gehad maar blijf liever bij ze weg:Gigagiel schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:30:
[...]
Ik heb er juist goede ervaringen mee, weinig DMCA.
https://www.reddit.com/r/...newsdemon_thecubenet_and/
Net antwoord gekregen, code "summerjam" werkt weer voor Cheapnews Flat Legacy voor 72 euro per jaarMr Magic schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:16:
[...]
Hij geeft echt aan dat de code "expired" is, dus hij kent hem wel. Heb ze een tweet gestuurd. Hopelijk wordt het nog aangepast.
Welke is wel aan te raden dan ? Ik gebruik nu newsdemon.
Volgens de map op usenetvergelijker ook.Laguna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:34:
[...]
Volgens mij zelfde als Cheapnews. Ik gebruik zelf alleen nog maar blocks, laatste 500GB toch een jaar mee gedaan, met die maandelijkse abo's gooi ik alleen maar geld weg.
top dankje!!Laguna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:44:
Hoppa die is binnen
[ Voor 6% gewijzigd door donthateme op 27-11-2015 14:34 ]
Thanks, ik had nog geen backup server :-)Laguna schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:44:
Hoppa die is binnen
Mocht ook wel tijd worden zou alleen voor de eerste 100 zijn.donthateme schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:08:
bulknews is afgelopen..
Ik ben al een jaar of 7 actief met het downloaden vanuit nieuwsgroepen en zat de laatste 2 jaar bij Eweka maar merk dat hun aanbod steeds minder wordt. Ik ben opzoek naar een usenetserver van minimaal 100mbit en 600 dagen retentie. En dan het liefst ook een Nederlandse ivm takedowns.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Cheapnews en Xs news hebben allebei leuke acties lopen op het moment maar voor welke van alle kan ik het beste kiezen?
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Cheapnews en Xs news hebben allebei leuke acties lopen op het moment maar voor welke van alle kan ik het beste kiezen?
en hoe kom je erbij dat een Nederlandse minder last heeft van takedowns ?
ik zit gewoon bij een Highwind USP en krijg eigenlijk gewoon alles binnen wat ik wil.
Het beste is om te spreiden,
1 hoofd server waar je het meeste van download en dan evt een aantal gratis of block accounts.
ik zit gewoon bij een Highwind USP en krijg eigenlijk gewoon alles binnen wat ik wil.
Het beste is om te spreiden,
1 hoofd server waar je het meeste van download en dan evt een aantal gratis of block accounts.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Zowel Cheapnews als XS News bieden gratis trials aan. Waarom probeer je ze beiden niet?tweakG5 schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:15:
Ik ben sinds gisteren overgestapt van Supernews naar Tundernews.
Ben er tot nu toe zeer over te spreken! Ik kan ineens weer posts binnenhalen die via Supernews lang al niet meer op te halen waren.
Op dit moment hebben ze nog zeer scherpe aanbiedingen lopen: https://www.thundernews.com/signup_bf_2015.php (oa een unlimited jaarabbonement voor €56,47 wat omgerekend uitkomt op €4,70 per maand.
Ben er tot nu toe zeer over te spreken! Ik kan ineens weer posts binnenhalen die via Supernews lang al niet meer op te halen waren.
Op dit moment hebben ze nog zeer scherpe aanbiedingen lopen: https://www.thundernews.com/signup_bf_2015.php (oa een unlimited jaarabbonement voor €56,47 wat omgerekend uitkomt op €4,70 per maand.
Easyusenet heeft ook weer een aanbieding:
Sinterklaas geeft je dit jaar 25% korting op al onze abonnementen. Maar 6 december verlaat Sinterklaas het land alweer, dus wees er snel bij! Gebruik couponcode SINTERKLAAS bij je bestelling.
Dit topic is gesloten.
Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!