Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.708 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:29
Damn! Thnx voor deze post. Zonder het door te hebben had ik hier ook last van.
Blijk ik al een tijd op mijn block account te download, terwijl dat alleen het backup/fill account moet zijn.
De primary Frugal kon dus niet inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:43
Ortep schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:40:
[...]

Tsja...in mijn geval niet echt. Ik had opgegeven als naam abcdef .
een mailtje uit gemogen in de vorm van "verbeterde beveiliging, nu hoofdlettergevoelig : als je niet meer kan inloggen, check dat dan eerst"

zoiets ;)

Tuurlijk is het in principe altijd een gebruikersfout }:O Maar als je niet weet WAAROM je geen verbinding meer krijgt kan je soms lang zoeken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:43
Was inderdaad door hoofglettergevoeligheid, bij het downloaden dan ....

De nieuwsgroepen via spotnet krijg ik nog steeds niet binnen ( en daar stond t al juist)
EDIT : spotnet opnieuw geinstalleerd en ik krijg ze weer binnen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ted038 op 07-10-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Nou frugal heeft meer fouten.

Na 2 jaar geleden abo te hebben gehad, ik wil weer jaar-abo nemen, da's kassa voor ze, toch? Nou zij vonden van niet, ik via paypal betalen, blijkbaar eisen ze dat je (je PP-account) hebt geverifieerd met CreditCard. Kortom betalen lukte niet. Toen een gezocht die niet zo moeilijk deed met PP, dus dat werd Eweka. Sorry hoor Frugal, graag of niet. Eweka is niet heel goedkoop, maar verder geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Sjah schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 20:11:
Nou frugal heeft meer fouten.

Na 2 jaar geleden abo te hebben gehad, ik wil weer jaar-abo nemen, da's kassa voor ze, toch? Nou zij vonden van niet, ik via paypal betalen, blijkbaar eisen ze dat je (je PP-account) hebt geverifieerd met CreditCard.
Geen idee, ik betaal gewoon met PP zonder creditcard. Dat werkt gewoon

Ik heb in juni nog een jaar genomen. Maar misschien hebben ze ook daar de security verhoogd.
Dat kan je geen fout noemen. Hooguit kan je het niet leuk vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Ortep op 08-10-2015 12:51 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou, als je gaat pietjelutten over foutje of niet, laat dat misschien ook maar weg, ik heb het toch ondervonden 2 weken terug...?
Zal dat uitleggen: heb ook bank niet gekoppeld en had voldoende geld op PP gestort (50 voor rekening van 44.50) om Frugal te kunnen betalen. Lukte niet, hij zeurde maar om CC. Toen gaan nalezen op google, bij sommige is een saldo op je PP niet voldoende, die willen dat je CC hebt gekoppeld, schijnt nog iets veiliger voor hen te zijn. Nou ik kan niet anders concluderen dan , na proberen en proberen, dat die CC gekoppeld wil hebben nu ook bij Frugal.

[ Voor 68% gewijzigd door Sjah op 08-10-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
Zal ermee te maken hebben dat je een soort van automatisch incasso laat doen via paypal.
Heb is namelijk een abonnement, geen eenmalige uitgifte.

[edit]

Van de paypal website:
Wat zijn abonnementen en hoe werken ze?
Afdrukken
Een abonnement is een betaling die op terugkerende basis plaatsvindt. U geeft de verkoper autorisatie om weekelijks/ maandelijks/ jaarlijks een vast bedrag van uw rekening af te schrijven. Bij het afsluiten van een abonnement wordt vaak van te voren aangeduid om hoeveel terugkerende betalingen het gaat.
U kunt vanuit uw PayPal-rekening een abonnement stopzetten. U kunt hiervoor onderstaande stappen volgen:
Log in op uw rekening.
Klik op het Instellingen-icoon.
Klik op Vooraf goedgekeurde betalingen.
Selecteer het abonnement dat u wenst te sluiten.
Klik achter Status op Annuleren.

Wij adviseren u om tot één dag voor de eerstvolgende geplande betaling het abonnement te annuleren. Indien u op dezelfde dag als de geplande betaling het abonnement annuleert, garandeert dit niet dat er geen geld wordt afgeschreven.
Als u een betaalbron (creditcard of bankrekening), dat voor een abonnement wordt gebruikt, van uw rekening verwijdert, dan wordt het abonnement automatisch geannuleerd. U dient dan contact op te nemen met de verkoper om het abonnement nogmaals te starten.
Voor overige problemen met een abonnement, of indien u een terugbetaling wenst te ontvangen, dient u ook contact op te nemen met de verkoper.

[ Voor 83% gewijzigd door Domino op 08-10-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Prima, dan zal ik ongelijk hebben, maar hee>> waarom leidt PP me niet naar een site die dat uitlegt?! En nog iets, hij vraagt om een CC-koppeling, niet om een bankrek. koppeling.
Dat mag echt wel gebruikersvriendelijker.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 08-10-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Sjah schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:38:
Prima, dan zal ik ongelijk hebben, maar hee>> waarom leidt PP me niet naar een site die dat uitlegt?! En nog iets, hij vraagt om een CC-koppeling, niet om een bankrek. koppeling.
Dat mag echt wel gebruikersvriendelijker.
PP is sowieso een half informerende partij.
Heb je een prepaid of debitcard gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Heb niks gekoppeld, ik stort gewoon geld als ik dat nodig acht.
Had nooit van die kaarten gehoord.

Back Ontopic maar weer.

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 09-10-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 19:13
Heeft iemand last van Supernews en KPN glasvezel ? Ik zit nu rond de 2-3 mB/s terwijl ik met een 1 GB test download van XS4ALL mijn verbinding (100mbit) dicht trek. Voorheen had ik nooit problemen met Supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

vortexnl1982 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:17:
Heeft iemand last van Supernews en KPN glasvezel ? Ik zit nu rond de 2-3 mB/s terwijl ik met een 1 GB test download van XS4ALL mijn verbinding (100mbit) dicht trek. Voorheen had ik nooit problemen met Supernews.
Ja het schiet hier bij mij niet op, normaal rond de 10-11 MB/s en nu rond de 300-800 KB/s :X. Speedtest is wel normaal.

edit: b=B :)

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ja echt zwaar irritant ! Snelheid blijft gewoon rond de 2 mB/s ! Ik weet niet of dit aan KPN/Supernews ligt maar ik had bij Ziggo eigenlijk nooit problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:25
Supernews.com haalt de volle snelheid. Gebruiken jullie misschien de supernews.eu server?
Zelf heb ik Ziggo 120mb

[ Voor 12% gewijzigd door Von Henkel op 13-10-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Von Henkel schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:12:
Supernews.com haalt de volle snelheid. Gebruiken jullie misschien de supernews.eu server?
Zelf heb ik Ziggo 120mb
Bij mij beide langzaam, vanochtend rond 7 uur ging alles nog met normale snelheid. Ik hoop dat dit maar tijdelijk is, verder eigenlijk nooit problemen met KPN en Supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Von Henkel schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:12:
Zelf heb ik Ziggo 120mb
Ik gebruik de europa server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 17:25
Net even omgezet op news.eu.supernews.com en op deze ook volle snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:54

jmk

Krijgen KPN users via een SSL verbinding wel een redelijk/goede snelheid?

Zou heel erg zijn als er "gecapt" wordt door een ISP. Dat zijn de zeros all over again.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

jmk schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:50:
Krijgen KPN users via een SSL verbinding wel een redelijk/goede snelheid?

Zou heel erg zijn als er "gecapt" wordt door een ISP. Dat zijn de zeros all over again.
Heb het vanmiddag even geprobeerd, ook langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

KPN via SSL is snelheid ook waardeloos op Supernews. Ik kan niet geloven dat er opeens gecapped wordt door KPN.

Lijkt op een storing bij Supernews. Headers zijn ook incompleet via Supernews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Maar wat doe je er aan ? Ligt het probleem bij KPN, bij Supernews of moeten beiden partijen wat doen ? Ik heb nu al enkele jaren een supernews account en nog nooit problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Hier ook last, beide servers op KPN 500/500. Maar af en toe (op SSL) piekt ie wel naar 20/25 MB/s, om daarna weer terug te vallen naar 2/2,5 MB/s. Lijkt wel behoorlijk op shaping.

(En ja, goed gebruik van MB en Mbit/s ;))

Ik heb ook nog een Astraweb account, en daarbij trek ik de 500 Mbit/s wel vol.

[ Voor 26% gewijzigd door The Wizard op 14-10-2015 10:03 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Heb maar een support vraag ingeschoten... Dit is wel heel erg irritant !

Edit: antwoord binnen. Echt zo'n standaard lulverhaal van setting/firewall/antivirus. Allemaal NVT voor mij...

Zo zo... Haal nu zelfs 5 mB/s... Nog steeds veel te traag !

[ Voor 58% gewijzigd door vortexnl1982 op 14-10-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Specs:
  • KPN Glasvezel 500/500
  • AstraWeb account en GigaNews account
  • Ik gebruik Grabit
  • Ik heb VLAN instellingen aangepast zodat ik met internet niet over de Experiabox ga.
Heb sinds een paar dagen een hele waardeloze downloadsnelheid bij Giganews, dus:
  • Ben GigaNews Accelerator gaan gebruiken zonder resultaat
  • Heb SSL geprobeerd zonder resultaat
  • Heb mijn wachtwoord gewijzigd zonder resultaat
Ik heb gemerkt dat:
  • Downloads van GigaNews veel incompletion hebben en zeer traag lopen
  • Downloads via Astraweb lopen als vanouds, met dezelfde NZB's
  • Website van GigaNews soms niet te benaderen is
  • Op de website niets over storingen is terug te vinden
  • Ik van al wat hierboven beschreven werd, het meeste wel herken
Ik ben heel erg benieuwd of iemand hier iets zinvols over kan vertellen. Ik heb simpelweg geen zin in onzin verhalen over dat het aan mijn glasvezel, router, firewall of wat dan ook ligt.

Anyone?

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 18:49
Ik heb Tweak glasvezel 1000 Mbit (Tweak's eigen netwerk) staat los van KPN glasvezel.

Met Supernews haal ik nu 800 a 850 Mbit.
Met Astraweb haal ik nu 600 a 670 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ja balen zeg ! Ik heb een jaarabo dus ik kan er ook niet zomaar vanaf... Ik heb trouwens antwoord van Supernews :
I see you are using port 119. Please try port 443 or 563 with SSL enabled and see if the speeds improve.

Also I noticed your maximum connections are set to 19. The maximum # of connections for your account is 30. Please try 27-28 connections.
Vanavond maar even proberen maar ik heb zo'n gevoel dat dit het probleem niet oplost. Ik heb ook een post gedaan op het KPN forum maar nog geen reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Net getest maar dit biedt ook geen soelaas :(. 15 connections ipv 10 (gebruik al jaren 10 connections zonder problemen), SSL op poort 563 en 443 maar nog steeds langzaam. Krijg het vermoeden dat het probleem bij KPN ligt aangezien sommige mensen wel de normale snelheid halen met een andere provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
Misschien is er een peering overbelast tussen KPN + Supernews/Giganews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik wil als er belangstelling is vanavond wel testen, als iemand een trage downloadsnelheid heeft met supernews of astraweb.

Ik gebruikte trouwens de server: Supernews EU 29 verbindingen met SSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
Helaas ik heb het ook heb 120mb bij mijn provider en haal nog geen 1,2mb mijn provider is kabelnoord dus zit niet in jullie provider hoor, heb het zelfde lul verhaal van supernews gekregen, maar het licht aan hun dus

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
MiskentTalent schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 20:26:
Helaas ik heb het ook heb 120mb bij mijn provider en haal nog geen 1,2mb mijn provider is kabelnoord dus zit niet in jullie provider hoor, heb het zelfde lul verhaal van supernews gekregen, maar het licht aan hun dus
Waarom is Supernews bij mij wel altijd snel?
Gebruiken jullie ook news.eu.supernews.com met SSL?

Op moment van schrijven 860> Mbit.

[ Voor 6% gewijzigd door kmichael op 15-10-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Blijkbaar heeft tweak het beter voor elkaar michaelk..

Ik kreeg ook nog deze mail :
I have reviewed your screenshot.

I see you are using port 119. Please try port 443 or 563 with SSL enabled and see if the speeds improve.

Also I noticed your maximum connections are set to 19. The maximum # of connections for your account is 30. Please try 27-28 connections.

We appreciate your patience.
Ik haal nu 3 mB/s ipv 2 mB/s... Nog steeds ruk.

Bij het volgende proberen haal ik maar 40 mbit bij die speedtest.
Hello,

I apologize to hear that you have been experiencing slow Usenet download speeds. In order to properly gauge the download speeds which you should be seeing, can you please perform a speed test? Let the timer run down to 0 on the site and the test will start automatically. When complete, click the 'Share' link and copy and paste the web address it gives you to your reply email to us.

http://www.speedtest.net/?s=951

Looking forward to your reply!
Met een andere speedtest (bv tele2) of download van 1 GB file haal ik wel de 100 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
vortexnl1982 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:58:
Blijkbaar heeft tweak het beter voor elkaar michaelk..

Ik kreeg ook nog deze mail :

[...]

Ik haal nu 3 mB/s ipv 2 mB/s... Nog steeds ruk.

[...]

Met een andere speedtest (bv tele2) of download van 1 GB file haal ik wel de 100 mbit.
Het zit gewoon in supernews, of zeg maar giganews is het zelfde :(

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duhuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 08:21

duhuh

duh...

Hier ook een gebruiker van news.eu.supernews.com via telfort glasvezel 100mb echter wel de volle snelheid.
11,5mb

nee gewoon nee en het blijft nee. nou vooruit ja dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:46
Hier ook problemen met Supernews (news.eu.supernews.com, SSL, 563) i.c.m. Ziggo. Geen enkele connectie mogelijk en ook supernews.com werkt niet.

Tijdens het schrijven van deze post ging hij opeens met volle snelheid downloaden. Maar er zijn dus meer problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnarruf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:58
Voor de statistieken meld ik dezelfde download-problemen bij Supernews. Als verbinding heb ik KPN Glasvezel 100/100 hier thuis liggen.

De problemen begonnen voor mij afgelopen dinsdag. Als server news.eu.supernews.com of news.supernews.com maakt geen verschil, en ook de poorten (23/80/119/4nogwat/563) of het aantal verbindingen biedt geen soelaas.

Ook ik heb een ticket lopen bij Supernews, maar veel verder als "maak eens een screenshot van je instellingen" ben ik niet gekomen met ze, nu krijg ik geen antwoord meer.
Downloaden via andere usenetproviders (xsnews) gaat op volle snelheid, en ook speedtests naar Amerikaanse test-servers gaat gewoon op de normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Hier nog een KPN / Supernews klant.

Heb normaal de volle 500mb binnen Newsbin Pro, echter nu loopt hij er helemaal uit. Heel veel meldingen over "too many connections" . Sabnzbd geeft vergelijkbare meldingen

Bij mijn vader (ziggo) haal ik met mijn account wel de volle pijp. Lijkt dus echt binnen KPN te zitten

Aardig waardeloos |:(

Cappen zou wel bijzonder zijn, want dat gaat ze heel veel klanten kosten, waarschijnlijk iedereen boven een 100 mb abbo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

vortexnl1982 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:58:

Hello,

I apologize to hear that you have been experiencing slow Usenet download speeds. In order to properly gauge the download speeds which you should be seeing, can you please perform a speed test? Let the timer run down to 0 on the site and the test will start automatically. When complete, click the 'Share' link and copy and paste the web address it gives you to your reply email to us.

http://www.speedtest.net/?s=951

Looking forward to your reply!

Dit is via die link
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4748881257.png
Hosted by Networking4all B.V. Amsterdam

Dit is via een andere server
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4748875016.png
Hosted by NFOrce Entertainment B.V. Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4748901949.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4748899604.png

Dat is wel erg overduidelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 17:21

Michelli

LL.M

wicked1980 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:10:
Hier nog een KPN / Supernews klant.

Heb normaal de volle 500mb binnen Newsbin Pro, echter nu loopt hij er helemaal uit. Heel veel meldingen over "too many connections" . Sabnzbd geeft vergelijkbare meldingen

Bij mijn vader (ziggo) haal ik met mijn account wel de volle pijp. Lijkt dus echt binnen KPN te zitten

Aardig waardeloos |:(

Cappen zou wel bijzonder zijn, want dat gaat ze heel veel klanten kosten, waarschijnlijk iedereen boven een 100 mb abbo :+
Ik zit bij Ziggo en kon net geen verbinding krijgen wanneer ik met SSL werkte. Toen ik SSL (om te testen) uitzette, schoot mijn downloadsnelheid meteen naar 15MB/s.

Hebben jullie trouwens ook problemen om op de site van Supernews te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Geen problemen met de site hier

Nog kpn klanten die via een vpn connecten? Gaat het daar beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
hier ook een KPN glasvezel 500/500 met supernews. Waardeloze snelheiden van 2 MB/s..
Welke newsserver zou een goede vervanger zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Hi All,

Inmiddels heb ik ook wat meer te melden.
Ik ben gisteravond toch maar eens gaan chatten met GigNews. Het kost natuurlijk een hoop tijd, maar dan heb je ook niks.

Natuurlijk lang schakelen over de firewall, virusscanners, gebruik van poortnummers, SLL, gebruik van het aantal threats, etc...

Ik verkeer op dit moment in de gelukkige omstandigheid dat ik naast GigaNews ook nog een Astraweb account heb en dus een prima vergelijk kan maken op de verschillen.
Bij gebruik van dezelfde eigenschappen bij de instellingen van de beide accounts haal ik bij Astraweb 60.000KB/s en bij GigaNews 900KB/s in Grabit. Uiteraard bij gebruik van dezelfde NZB's waarvan ik er verschillende geprobeerd heb.
En ja, ook ik heb problemen met het bereiken van de website van GigaNews. Lastig dus als je wilt chatten, inloggen, of bijvoorbeeld je wachtwoord zou willen wijzigen.
Binnen Grabit heb ik al verschillende errorcodes gezien en geloof niet dat er één is die precies aangeeft wat het probleem is. GigaNews begon ook over Shaping van KPN maar heeft inmiddels een ticket aangemaakt. Als ik meer hoor dan informeer ik jullie natuurlijk ook. Hieronder de e-mail die ik ontving. Daaronder mijn zojuist gegeven reactie.

Hello,

I apologize to hear that you have been experiencing slow Usenet download speeds.
In order to properly gauge the download speeds which you should be seeing, can you please perform a speed test?
Let the timer run down to 0 on the site and the test will start automatically.
When complete, click the 'Share' link and copy and paste the web address it gives you to your reply email to us.

http://www.speedtest.net/?s=3576

Also, please run the following tests and capture a screenshots of the results to attach in your reply to this message.

Please open the Command Prompt by pressing the Windows Key + "r" , then in the "Run" box that pops up, type in "cmd" (w/o the quotes) then press enter.
Then the black window of the Command Prompt should pop up.

HOW TO RUN A PING TEST:
At the Command Prompt, type in :
ping -n 25 news-europe.giganews.com

Capture screenshot of the results and attach into your reply email.

HOW TO RUN A TRACEROUTE:
At the command prompt, enter:
tracert news-europe.giganews.com

Again, capture screenshot of the results and attach into your reply email.

We look forward to your response and thank you for contacting Giganews Support!

Best Regards,
Jax
Support Team

Mijn reactie op deze e-mail:

Hi Jax,

Thanks for the great service so far. GigaNews lives up to the expectations!
As requested I'm attaching a few screenshots to this reply.

I've been using serveral NZB's, Re-installed Grabit (just to be sure), shut down my Virusscanner and Firewall.
All of a sudden my connection at GigaNews was running again, but at verry low speeds. The same NZB at Astraweb was running like a warm knife through butter (it's a dutch saying...)

Using the OOKLA speedtests, I'm ok!

For the best compare of this situation I've been using the same ports and properties on Astraweb and GigaNews.
Please give me a good solution for this situation. I'm getting frustrated...

Grtz end thanx in @vance,
JP

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/dr2uufYtOK/small/27d627f567ba87434313b9127b2c7bf6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/i6ZxmX4tH6/small/9882c904a6da8470711399a3c7ebc3e7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/Rryo60O0vA/small/da8c5206e6c71b381c3e1f4eab053607.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/DmtNELQ5La/small/4e43012ecd15091df2fbe8070d9bec70.jpg

Ik wacht hun reactie even af.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Ja ik wacht ok nog even af, maar ligt echt aan hun supernews hoor, niet aan jullie providers hoor, maar ja als het zo blijft ben ik weg natuurlijk, welke usenetclient zouden jullie mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

De traceroute (kan ook met WinMTR) geeft wel veel info. Als er ergens onderweg veel packetloss is dan kan je er vanuit gaan dat de snelheid lager zal zijn.
Hier kan je waarschijnlijk weinig aan doen. Of de routering moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
MiskentTalent schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:59:
Ja ik wacht ok nog even af, maar ligt echt aan hun supernews hoor, niet aan jullie providers hoor, maar ja als het zo blijft ben ik weg natuurlijk, welke usenetclient zouden jullie mij adviseren?
Newsbin Pro met tweaks Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spike1111
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-08 17:11
Ook ik heb kpn glasvezel met 500/500 abo.
Alles hetzelfde als jullie gedaan ook de reactie van Supernews is steeds hetzelfde maar na de speedtest gedaan te hebben en opgestuurd hoor ik niks meer van Supernews boys.

Denk dat ik ook maar is ga overstappen.
Iemand al eens newsleecher met usenet gebruikt of maken deze ook gebruik van Supernews/giga?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Net even een Eweka test account aangemaakt en voila weer ouderwets rond de 11 MB/s :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Heb ook een ticket aangemaakt bij Supernews en voor de zekerheid maar opgezegd. Helaas, was altijd zeer tevreden. Andere providers zijn wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
bAdmuTs schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:24:
Net even een Eweka test account aangemaakt en voila weer ouderwets rond de 11 MB/s :).
Ik ook een Eweka account aangemaakt. Haal nu met eweka + supernews nog steeds maar 8,5 mB/s... Ziggo ging echt veel sneller, wat is deze !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Coenen schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:33:
De traceroute (kan ook met WinMTR) geeft wel veel info. Als er ergens onderweg veel packetloss is dan kan je er vanuit gaan dat de snelheid lager zal zijn.
Hier kan je waarschijnlijk weinig aan doen. Of de routering moet veranderen.
Wat bij supernews opvalt is de route, volgen mij maakt hij nu een omweg vanaf KPN en is veel langer dan gebruikelijk. Inderdaad iets in de routering van/vanaf het KPN netwerk me dunkt. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Ik heb kpn 500 glas en zie naar supernews op dit moment rond de 300-370 mbps.
Sunny doet 400-460 mbps

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

jacovn schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:23:
Ik heb kpn 500 glas en zie naar supernews op dit moment rond de 300-370 mbps.
Sunny doet 400-460 mbps
ik trek 1,2 MBps gemiddeld naar Supernews met mijn KPN lijn op dit moment. :|
Support Supernews reageert wel, maar standaard riedeltje met settings nalopen aan mijn kant. Andere nieuwsproviders zijn wel snel, dus ik geloof het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben aan het nadenken over een secundaire provider naast Astraweb. Iemand enig idee wat een goede, niet al te dure is die niet totdezelfde eigenaar/farm behoort :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier hetzelfde sinds eergisteren gaat het downloaden vanuit de nieuwsgroepen met mijn KPN glasvezel (100Mbit) echt heel langzaam en dan bedoel ik met 5Mb/s.
Schakel ik mijn VPN in dan schiet hij naar boven naar 30Mb/s!
Nog niet alles want voorheen kon ik heel de lijn dichttrekken :(
Lijkt wel alsof je geknepen wordt bij Supernews of KPN want speedtests zijn gewoon goed.

[ Voor 13% gewijzigd door harrytasker op 17-10-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik zag hierboven een tip van supernews om max aantal threads te gebruiken maar ik heb in het verleden wel eens zitten spelen (Ik mag er 20 geloof ik) en toen was ik uitgekomen op dat ik met 2x4 connecties (4 naar EU en 4 naar US) net zo snel was als 2x10. Maar met 2x4 is dat wel relaxeder voor mijn NAS! Dus als je niet max connecties nodig hebt voor max speed dan zou ik lekker minder doen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

harrytasker schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:47:
Hier hetzelfde sinds eergisteren gaat het downloaden vanuit de nieuwsgroepen met mijn KPN glasvezel (100Mbit) echt heel langzaam en dan bedoel ik met 5MB/s.
Schakel ik mijn VPN in dan schiet hij naar boven naar 30MB/s!
Nog niet alles want voorheen kon ik heel de lijn dichttrekken :(
Lijkt wel alsof je geknepen wordt bij Supernieuws want speedtests zijn gewoon goed.
Heb jouw tip van de VPN gebruikt, schiet omhoog naar 7 MBps, dat is 6 MBps meer! Is KPN toch aan het cappen? (normaal heb ik 11 MBps)

[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 17-10-2015 12:27 . Reden: MBps juist gebruikt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Azqi schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:57:
[...]

Heb jouw tip van de VPN gebruikt, schiet omhoog naar 58 mbps, dat is 50 mbps meer! Is KPN toch aan het cappen? (normaal heb ik 11 MB/s)
Dat vermoeden had ik dus ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zet alle settopboxxen eens uit in huus en probeer het dan nog eens. Dit kan 13Mbps per box schelen.

En nee, KPN capt niet. Ik haal tegen de 20MBps aan. Maar dat is meer een limiet van mijn NAS.

Ps. Maak correct gebruik van MmBb dit is erg verwarrend.

[ Voor 45% gewijzigd door Tylen op 17-10-2015 12:11 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Tylen schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:09:
Zet alle settopboxxen eens uit in huus en probeer het dan nog eens. Dit kan 13Mbps per box schelen.

En nee, KPN capt niet. Ik haal tegen de 20MBps aan. Maar dat is meer een limiet van mijn NAS.

Dan capt Supernews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Tylen schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:09:

Er zit wel iets fout in de routering, maak je wel gebruik van Astraweb? Bij 500/500 merk je het gebruik van de boxen niet, en daarnaast gaat IPTV van de overige 500 Mbit af.

Wat opvalt is dat de traceroutes van de EU en de normale (US?) server allebei op hetzelfde (in EU eindigend) IP. Het kan ook natuurlijk een routeringsprobleem bij Supernews zijn via een Openpeering partner.

[ Voor 16% gewijzigd door The Wizard op 17-10-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik heb een ticket ingeschoten bij Supernews en krijg vrij snel dit terug
We are currently looking into an issue with the ISP KPN and its effect on our services. We do apologize for the inconvenience this poses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Nou ben weer een stapje verder:
I apologize for overlooking that. I have gathered your test results and forwarded them to our network engineering team. We will be in touch as soon as an update is available.

Regards,

Robert
Support Team Supervisor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

bitshape schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 03:34:
[...]

Wat bij supernews opvalt is de route, volgen mij maakt hij nu een omweg vanaf KPN en is veel langer dan gebruikelijk. Inderdaad iets in de routering van/vanaf het KPN netwerk me dunkt. ;)
Heb je met WinMTR nog iets van packet loss gezien? Wat kan is dat de peering tussen KPN en supernews brak is. Iets wat Supernews nu in de gaten lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Weer even een update van mijn situatie. Betreft dus een werkende 500/500 verbinding via glasvezel KPN en een slecht werkende verbinding bij GigaNews waar Astraweb gewoon prima fungeert.

Ik heb na mijn laatste reactie op hun e-mail nog een tweede traceroute en een tweede pingtest gestuurd naar een nieuwe server van GigaNews. Deze tests zeggen mij niet zoveel maar blijkbaar was het voldoende voor GigaNews om het te escaleren naar een engineeringteam.

Robert

Oct 17, 17:11

Hello,

I have escalated this issue to our engineering team. We will get back to you as soon as our engineering team has had time to research this request.

Thank you for your patience.

Regards,

Robert
Support Team Supervisor

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/viBjImmLV3/small/03adc24f039fad875b196e05a0423068.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/lgWsxAQFhP/small/561cfab1e24ce615e1b227b6ee91fbd0.jpg

Bij meer nieuws laat ik het weten.

Grtz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
jpvaneijk schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:16:
Weer even een update van mijn situatie. Betreft dus een werkende 500/500 verbinding via glasvezel KPN en een slecht werkende verbinding bij GigaNews waar Astraweb gewoon prima fungeert.

Ik heb na mijn laatste reactie op hun e-mail nog een tweede traceroute en een tweede pingtest gestuurd naar een nieuwe server van GigaNews. Deze tests zeggen mij niet zoveel maar blijkbaar was het voldoende voor GigaNews om het te escaleren naar een engineeringteam.

Robert

Oct 17, 17:11

Hello,

I have escalated this issue to our engineering team. We will get back to you as soon as our engineering team has had time to research this request.

Thank you for your patience.

Regards,

Robert
Support Team Supervisor

[afbeelding]

[afbeelding]

Bij meer nieuws laat ik het weten.

Grtz.
Net ook een tracert gedaan naar Supernews. Zelfde verhaal! We wachten geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Hier werkt alles weer naar behoren! :)

[ Voor 17% gewijzigd door harrytasker op 18-10-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik ben nu heel benieuwd aan wie of wat het lag. Heeft KPN gecapt?
Of was het een routing probleem dat is opgelost door internet infrastructuur beter te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
Bij mij gaat het ook beter nu. Maar kom nog lang niet in de buurt van de 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astraweb is nu ongeveer week echt drama. Helemaal niks komt meer binnen. Even een maandje genomen op andere provider en alles komt weer netjes binnen.

Geen idee wat ze daar bij Astraweb aan het prutsen zijn....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

jmk schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 19:11:
Ik ben nu heel benieuwd aan wie of wat het lag. Heeft KPN gecapt?
Of was het een routing probleem dat is opgelost door internet infrastructuur beter te configureren?
Ik heb reactie van KPN gehad op een ticket, dat er absoluut niet gecapped werd.
Lijkt op een routing probleem, zoals Wizard eerder meldde in dit topic. Hier probleem ook weer verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 23:21
Hmmz...ik kreeg gisteravond nog een mailtje van Supernews dat de fout bij de ISP zou liggen.

Hello,
Thank you for those results. Per our testing we have established that there are no issues with routing or our transit links after the connection leaves your network. At this time the ping and trace tests you have provided from your network indicate that the packet loss is too high to establish a solid connection to our service. This seems to be slowing your download speeds. The issue causing the decrease in speed is likely happening at the ISP level.
ISPs can throttle based on bandwidth usage. If you download regularly, they slow your connection so you do not negatively affect other users on the same circuit. They can throttle based on the port used or throttle based on the type of traffic going over a connection as well as throttling based on the time of day.
Other times, speeds can decrease due to link congestion on your ISP's path to other providers, i.e. speed loss without any active "throttling". When this issue occurs with third party transit providers, we can often route around it. However, when it occurs within your ISP, we have no ability to avoid it. As we are external to the ISP, we cannot directly investigate these possibilities. you will need to contact your ISP for further assistance.
Apologies for any inconvenience. Please let us know if we can answer any other questions for you.
Regards,
Katherine
Support Team

Raar dat ze niet gewoon benoemen dat er een probleem is/was met KPN. Dit is in de mailwisseling tussen mij en Supernews bijna iedere mail terug gekomen. Ik ontdekte pas vanmorgen een topic op het forum van KPN. Ik ben iig heel erg benieuwd of ik vanavond weer van de maximale snelheid kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik haal ook weer volle bak qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Help!!!! schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 20:04:
Astraweb is nu ongeveer week echt drama. Helemaal niks komt meer binnen. Even een maandje genomen op andere provider en alles komt weer netjes binnen.

Geen idee wat ze daar bij Astraweb aan het prutsen zijn....
Dat viel mij ook al op, dat die veel niet kon vinden. Ik denk dat ik ook maar eens ga switchen naar een andere provider.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Welke provider halen jullie 500Mbps mee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Tylen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:38:
Welke provider halen jullie 500Mbps mee???
Supernews
TweakNews
Astraweb
UsenetXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Toch eens 1 van die proberen ;) Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmichael
Tylen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:27:
Toch eens 1 van die proberen ;) Thanks
Supernews is nu in de aanbieding, ik zou die proberen als ik jou was.
Let wel even op dat sommigen een probleem hebben/hadden met de snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
Even een bericht ter discussie, supernews is weer up2date haal de volledige snelheid weer van mijn 120mb lijntje dus het is weer in orde, dus ze hadden wel degelijk een probleem en zat dus niet in jullie providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Even inhaken op dit topic.
Lang geen nieuwsgroepen meer gebruikt. Tijdje terug (jaar ofzo) nog wel, tot ik steeds aan mijn limiet bij Ziggo kwam (10gb/mnd ofzo). Op den duur is Ziggo er mee genokt.
Toen weer terug gegaan naar torrents. Mede omdat je constant negatieve dingen hoorde over take-downs en menig (betaalde) usenet provider geen optie meer leek te zijn.

Hoe is dat anno nu? Sickbeard en torrents werken niet lekker samen, waardoor ik om de paar dagen zelf even wat torrents op zoek van tv series en die door m'n nas laat downloaden. Wellicht SickShark SickRage eens proberen. Maar goed, misschien dat een betaalde nieuwsgroep dienst alsnog wel interessant kan zijn. Het gemak van het automatisch binnenhalen en in de juiste folder plaatsen is toch wel fijn. Al had m'n NAS (Synology DS212+) wel de nodige moeite met het uitpakken en kostte dat aanzienlijk veel tijd...

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
MegaTronics schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:34:
[...]

Dat viel mij ook al op, dat die veel niet kon vinden. Ik denk dat ik ook maar eens ga switchen naar een andere provider.
Raar. Mij is niks opgevallen van een mogelijk probleem bij Astraweb; alles komt netjes en snel binnen (>12 MB/s).

[ Voor 5% gewijzigd door pdukers op 19-10-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Net ook een maand Supernews genomen.
Krijg SSL niet werkend, wat volgens de website wel ondersteund zou moeten worden.
Nu draaiend zonder SSL. Snelheid vind ik nog te laag, rond de 6MB/s op een Ziggo 120mb/s lijn.
Heb server ingesteld op news.eu.supernews.com. Kreeg hem zo snel niet meer op news.supernews.com (waarschijnlijk omdat ie al bezig is met downloaden). Weet niet of dat effect heeft?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

VincentG schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:31:
Net ook een maand Supernews genomen.
Krijg SSL niet werkend, wat volgens de website wel ondersteund zou moeten worden.
Nu draaiend zonder SSL. Snelheid vind ik nog te laag, rond de 6MB/s op een Ziggo 120mb/s lijn.
Heb server ingesteld op news.eu.supernews.com. Kreeg hem zo snel niet meer op news.supernews.com (waarschijnlijk omdat ie al bezig is met downloaden). Weet niet of dat effect heeft?
SSL wordt ook ondersteund, zowel op poort 443 als op poort 563. Heb je dat wel goed ingesteld?

Je moet de newsserverinstellingen alleen aanpassen, als je niet verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Had hem met 543 geprobeerd ipv 563.
Nu weer even een error nu ie bezig is, dus vanavond nog even keer instellen met ssl.

Krijg overigens wel weer de nodige errors bij files die niet uitgepakt kunnen worden, nadat een flink gedeelte is gedownload. Het vooraf checken gaat dus nog niet helemaal jofel. Misschien dat eps van populaire series echt snel binnengehaald moeten worden om dit euvel voor te zijn (takedown mogelijk oorzaak).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

VincentG schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 20:47:
Had hem met 543 geprobeerd ipv 563.
Nu weer even een error nu ie bezig is, dus vanavond nog even keer instellen met ssl.

Krijg overigens wel weer de nodige errors bij files die niet uitgepakt kunnen worden, nadat een flink gedeelte is gedownload. Het vooraf checken gaat dus nog niet helemaal jofel. Misschien dat eps van populaire series echt snel binnengehaald moeten worden om dit euvel voor te zijn (takedown mogelijk oorzaak).
Probeer eens handmatig te parren in plaats van de ingebouwde functie in je newscliënt.

[ Voor 4% gewijzigd door Azqi op 19-10-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
edit

Kan op m'n nas de files niet vinden. Blijven maar 1 of enkele bestandjes van ca 30kb over in de incomplete folder. :?

[ Voor 210% gewijzigd door VincentG op 19-10-2015 22:21 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

VincentG schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:05:
Even inhaken op dit topic.
Lang geen nieuwsgroepen meer gebruikt. Tijdje terug (jaar ofzo) nog wel, tot ik steeds aan mijn limiet bij Ziggo kwam (10gb/mnd ofzo). Op den duur is Ziggo er mee genokt.
Toen weer terug gegaan naar torrents. Mede omdat je constant negatieve dingen hoorde over take-downs en menig (betaalde) usenet provider geen optie meer leek te zijn.

Hoe is dat anno nu? Sickbeard en torrents werken niet lekker samen, waardoor ik om de paar dagen zelf even wat torrents op zoek van tv series en die door m'n nas laat downloaden. Wellicht SickShark SickRage eens proberen. Maar goed, misschien dat een betaalde nieuwsgroep dienst alsnog wel interessant kan zijn. Het gemak van het automatisch binnenhalen en in de juiste folder plaatsen is toch wel fijn. Al had m'n NAS (Synology DS212+) wel de nodige moeite met het uitpakken en kostte dat aanzienlijk veel tijd...
Takedowns zijn er zeker. Wanneer je een betaalde indexer neemt met bijvoorbeeld Sonarr(of sickbeard) met "encrypted" filenames/nzbs kan je die takedowns redelijk omzeilen. De kosten van zo'n indexer zijn ongeveer 1 euro per maand. Daarnaast werkt Sonarr prima met torrents.
Een andere manier om takedowns te omzeilen is een backupserver nemen. In weze neem je dan een abo bij een andere USP die een andere backend heeft als je primaire server. Je kan dan voor de backupserver betalen per GB ipv per maand. Er zijn ook gratis USPs die langzaam zijn maar die je in theorie kan gebruiken als backupserver.
Ik gebruik zelf geen backupservers(behalve een gratis USP) en heb slechts een enkele keer een torrent nodig(1 keer per maand ofzo). Deze werkt zoals gezegd prima met Sonarr. Mijn torrent client is Deluge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Update 3

Het ziet er naar uit dat ik ook weer normale downloadspeeds heb via Giganews.
Zojuist schijnen ze iets aangepast te hebben in hun servers waardoor ze menen het probleem verholpen te hebben. Dat lijkt ook zo te zijn

Ik begrijp echter dat er bij een hoop andere mensen de problematiek ook ineens verholpen blijkt te zijn. Beetje vreemd natuurlijk. Zou KPN misschien toch ergens van 'geschrokken' zijn? Zie e-mail die ik van Giganews ontving. Prima service overigens; zowel over chat als e-mail.

Dustin F

Oct 19, 13:45

Hello,

I first want to thank you for your patience and cooperation while we investigated this issue for you.

We have changed the route which your computer takes from our servers. Please connect and test your speeds again, at your earliest convenience.

We look forward to your reply.

Regards,
Dustin
Giganews Support supervisor

Grtz,
JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
35% korting bij easyusenet met couponcode HALLOWEEN .
Alleen jammer dat voor 3 maanden dat nauwelijks goedkoper is dan de 100 dagen premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier weer snelheidsproblemen met KPN en Supernews... Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:04

Magic666

No one's neighbour!

Op zoek naar wat alternatieven voor Astraweb (KPN, 500/500) maar Supernews geeft, op dit moment, verreweg de laagste downloadsnelheid met 5MB/s.....

Of dat moet aan het proefabbo liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:42

knakworst

Get more sats!

Heb je één post boven je gelezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

The Wizard schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 18:28:
Hier weer snelheidsproblemen met KPN en Supernews... Meer mensen last van?
Ik zit op 90% van de normale (goede snelheid). Van de week was het nog 100%. Maar niet zo erg als bij de problemen van vorige week.

EDIT: Snelheid weer normaal op 100%.

[ Voor 5% gewijzigd door Azqi op 25-10-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Snelheid lijkt bij mij de laatste tijd verder ingekakt. Zit nu steeds schommelend tussen 2 en 3 MB/s.
Hoop eigenlijk dat ik dat weer omhoog krijg naar 'normale' snelheid (ook al gaat er alsnog veel meer tijd in het verifiëren en uitpakken zitten).

Mogelijk dat een hoge CPU belasting ermee te maken heeft. Verifiëren en uitpakken belast de CPU immers volledig (en dan nog duren die processen me eigenlijk veel te lang).

Edit:
Even zonder SSL aan het draaien en dat scheelt al flink qua snelheid, ca factor 2. Nu beetje tussen de 4 en 6 MB/s aan het schommelen. Nog steeds verre van optimaal, maar al wat beter. Grootste tijd zit alsnog in de 'after-download-actions'. En nu met een flinke queue is m'n NAS voorlopig hard bezig.

Thuis eens proberen om NZBget in te stellen. Die schijnt nog wat sneller te zijn en minder zwaar voor de CPU (SAB met Python is bij m'n NAS een behoorlijke CPU belaster).

[ Voor 80% gewijzigd door VincentG op 28-10-2015 12:53 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Een maandje geleden heb ik een abonnement afgesloten bij Sunny. Helaas was dit zonde van mijn geld. Ik kreeg niks compleet binnen.

Nu weer terug bij Tweaknews. Hierbij komt veel meer compleet binnen. En dat wat niet compleet is vul ik aan met een blockaccount bij Nextgennews

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:42:
Een maandje geleden heb ik een abonnement afgesloten bij Sunny. Helaas was dit zonde van mijn geld. Ik kreeg niks compleet binnen.

Nu weer terug bij Tweaknews. Hierbij komt veel meer compleet binnen. En dat wat niet compleet is vul ik aan met een blockaccount bij Nextgennews
Had je dit vooral bij oudere bestanden of ook bij zeer recent geüploade bestanden? Ik heb jarenlang naar tevredenheid gebruik gemaakt van de diensten van Sunny Usenet. Inmiddels zit ik al een tijdje zonder betaalde usenet-server maar denk ik er toch aan om binnen niet al te lange tijd weer ergens een abonnement te nemen. Als de kwaliteit van Sunny zo gekelderd is als jij zegt dan blijf ik daar dus maar uit de buurt. Als het echter alleen om oudere bestanden gaat dan is de incompleetheid waarschijnlijk het gevolgd van DMCA-takedown's waar weinig aan te doen is en ik niet zoveel last van zal hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:10
Dit waren bestanden van maximaal een week oud. Met Sunny kwamen ze niet binnen. Met Tweaknews kreeg ik ze wel bijna allemaal compleet binnen.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21
Zijn er ergene nog leuke Halloween aanbiedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
Kortingscode bij ExtremeUsenet:
Dit weekend is het halloween bij ExtremeUsenet dat betekend 15% korting! Profiteer nu van deze korting en onze verhoogde retentie van 1200 dagen!

Deze code is te gebruiken op alle pakketten.

Gebruik actiecode: HALLOWEEN15 en krijg 15% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mailtje gehad van NextGenNews met aanbiedingen en wijzigingen:

NextGenNews has embarked on some serious upgrades during the months of September and October 2015. Not only have we heavily invested into upgraded infrastructure to the tune of some EUR115K (ZAR1.6M), but we’ve also made enormous strides to our long awaited software upgrades, which has already been live and on our production servers for several months.

To celebrate, NextGenNews will give all subscriptions bought between the 1st of November and the 31st of December 2015, a 25% boost. Should you purchase a Block Subscription, we will allocate 25% extra to the purchased volume. In the case of our Premium Subscriptions, you can expect to receive 8 Days free service on 30 Day Premium Subscriptions, or 15 Days free service on the 60 Day Premium Subscriptions. Just complete the purchase as normal, and the backend systems will take care of the 25% boost for you once we receive the payment notification from the gateways.

Please keep in mind that your username will never change on NextGenNews, and will always be the registered e-mail address we have on file for your account (the e-mail address to which this newsletter has been sent), irrespective of what kind of subscription you are on, or have bought. You can at any time log into our web site to purchase the subscription you desire. If you have forgotten your password, it can be reset by visiting https://www.nextgennews.net/resetpw.php

We are pleased to highlight some of the new key features we have introduced into our systems:

• Block Accounts, and Anonymous Accounts are now allowed to do “connection sharing.” This allows two or more users to share a single account at the same time. We are unfortunately not going to allow “connection sharing” on Premium Accounts, and Premium Account holders will still only be allowed to connect from one single IP address at the same time.
• The long awaited SpotNet support has finally been implemented and we’ve already picked up quite a few users making use of SpotNet for their daily downloads. It’s been a long wait to get here, but we are extremely happy to officially welcome the SpotNet community to NextGenNews.
• We’ve fixed some serious network issues which would have affected the speeds of users making use of VPN service providers to access NextGenNews. We’ve heard a lot of stories about some users experiencing super slow speeds, and we are glad to report that these problems have now been resolved.
• We have addressed, and completely removed the single biggest bottleneck in NextGenNews’ backend systems. It’s been an issue that we’ve always been aware off, but were unable to address due to the significant capital investment required to remove it. As our customer base continued to grow, we have now finally reached critical mass where we are in a position to remove this long existing issue.
• We’ve upgraded our core network capacity to over 20Gbps, and plan to introduce our own ASN and IP Space within the next few months, which will also include some public as well as private peering. Depending on how our network equipment and load balancers progress, this may in future also include IPv6.

As we finish off our third year of operations and prepare for the fourth, we again would like to thank our loyal subscribers that have stuck with us through thick and thin. There’s been some good times, some bad times, and some very bad times through our history. We learnt out of each and every mistake we made, and continue to show strong growth each and every year as a result thereof.

We are as committed as ever, to providing the best Usenet service out there!

Sincerely,
Chris Knipe
CEO, NextGenNews

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!