Newsservers met binaries [Deel 13] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste
Acties:
  • 452.714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Thanks!

Nog 150 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:13
Bedankt voor de tip!

Inmiddels weer een aantal free back-up servers in mijn lijst staan bij Sabnzb.
Weet er trouwens iemand of je ook een prioriteit kan aangeven voor de back-up servers? Bijv. mijn main account is van Astraweb en dan heb ik een 3 free accounts als back-up ingesteld staan maar ook nog 1 block account van Nextgennews.

Hoe kan ik er dus voor zorgen dat het block account pas als laatste word aangesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Van wat ik zo lees, heeft SABNZB alleen de beschikking over primary en backup server, dus al je backup servers hebben dezelfde prioriteit. In bijvoorbeeld Newsbin Pro kun je per server de prioriteit aangeven, zodat je de backup servers dan in de door jou gewenste volgorde kan afzoeken naar missende artikelen:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/newsbin.png

Dus eerst Astraweb, als die het niet heeft Xs4All, etc.

[ Voor 7% gewijzigd door MegaTronics op 18-08-2015 16:39 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
Zijn er behalve deze mogelijkheid nog meer verbeteringen/plus punten ten opzichte van Sabnzb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:07
Een duidelijk logvenster

Verder heb ik wel ns mensen met zeg 1 Gigabit snelheid, die snelheid met gemak horen halen in NBP, terwijl andere hikten op zulke speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Laatst online: 11-09 21:05

TRaSH

koffie ?

nzbget heeft ook de functie om prioriteiten aan te geven

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheJuul schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:20:
[...]

Hoe kan ik er dus voor zorgen dat het block account pas als laatste word aangesproken?
MegaTronics schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:36:
Van wat ik zo lees, heeft SABNZB alleen de beschikking over primary en backup server, dus al je backup servers hebben dezelfde prioriteit.

[...]
Klopt helemaal, maar met de aankomende 0.8 versie van SABnzbd komt daar verandering in. Werd tijd ook, NZBget kan dat al jaren. Dat is wel typisch aan SABnzbd, het heeft een hoop features maar een aantal basic dingen ontbreken, en in bugs oplossen zijn ze ook al niet erg goed. Het blijft toch een amateuristisch project wat dat betreft.

NZBget is een mooi alternatief en neemt ook een stuk minder resources (wie schrijft er nou een daemon in Python :N). Vroeger was het wat minder gebruiksvriendelijk en had het minder features, maar als ik zo de website bekijk lijkt het er op dat daar e.e.a. aan verbeterd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesroeiboot
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Dank je. Die kan ik goed gebruiken naast de Ziggo server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Net even NZBget geprobeerd: Totaal geen problemen meer met de snelheid.

Waar SABnzbd maar 11-17 MB/s haalde op I-telligent via mijn 500 Mbit glasvezellijn van ON haalt NZBget ruim 30 MB/s. (wat de limiet van I-telligent is)

Wat 'n verschil... _/-\o_
Nooit gedacht dat SABnzbd zo'n moeite zou hebben met deze hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
He top! Bedankt voor jullie input.

De prioriteit van de servers was een puntje maar nu ik eens mijn snelheden nakijk die ik met SABnzb haal zie ik dat mijn lijn van Ziggo 120 maar de helft haalt.

Ik ga ook een testje doen met NZBget.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zie momenteel dit bij Astraweb in de SABnzb logs:

edit: never mind, oude timestmamp.

Het lijkt er op dat ze een capaciteitsprobleem hebben of wellicht een DDoS-aanval ondervinden. Momenteel 120 KB/s terwijl dit normaal 10MB/s is... Op deze manier wordt mijn download ingehaald door take-down verzoeken.

[ Voor 73% gewijzigd door ari3 op 20-08-2015 21:34 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat voor problemen ze bij Astraweb hebben maar ik ben er naar ongeveer 10 jaar weg en overgeschakeld op Extremeusenet en alle problemen waren opgelost. Snelheid weer 210Mbit en bijna geen incomplete's meer. Baalde er goed van hoe Astraweb er mee omging. Ja we kennen het probleem en we werken er aan maar we weten niet wanneer er een oplossing is. En dat al voor meer dan een maand, en de klant maar betalen. Op de pagina met bekende problemen staat hierover helemaal niets.

Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJuul
TheJuul schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:24:
Ik ga ook een testje doen met NZBget.
Even een terugkoppeling hierover, wat een verschil! Met Sabnzb zat ik zo rond de 6 a 7 MB/s nu met NZBget tussen de 11 a 12 MB/s :D

De problemen met Astra ervaar ik ook af en toe maar ik gun ze voorlopig nog een maandje om het op te lossen. Zit ook al zo lang bij deze partij en eigelijk nooit echt langdurige problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Na een week Cheapnews te hebben getest, ben ik tevreden. Geen problemen ondervonden met recent materiaal en ook oud spul komt prima binnen (mits niet DCMA gevoelig). De aanbieding van Legacy (onbeperkt) voor 72 euro (12 maanden) met de code Summerjam is ook nog eens iets goedkoper dan Sunny.

Ook nog even NZBget op mijn nas gezet. Vroeger vond ik de interface niet gebruiksvriendelijk, maar dat is flink veranderd. Ik haal daarnaast exact dezelfde snelheden als hier al werd vermeld. Een wereld van verschil met SABnzbd. Eens kijken of en wanneer ik alles ga overzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camberwell
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 21:16
Freakster86 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:46:
Na een week Cheapnews te hebben getest, ben ik tevreden. Geen problemen ondervonden met recent materiaal en ook oud spul komt prima binnen (mits niet DCMA gevoelig). De aanbieding van Legacy (onbeperkt) voor 72 euro (12 maanden) met de code Summerjam is ook nog eens iets goedkoper dan Sunny.

Ook nog even NZBget op mijn nas gezet. Vroeger vond ik de interface niet gebruiksvriendelijk, maar dat is flink veranderd. Ik haal daarnaast exact dezelfde snelheden als hier al werd vermeld. Een wereld van verschil met SABnzbd. Eens kijken of en wanneer ik alles ga overzetten :+
Ik gebruik Sunny maar ik heb ook last van 'article not found' (Niet doen..), is Cheapnews beter?

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 26-08-2015 06:55 . Reden: Naam van serie verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:23
Ook ik ben recentelijk van Sab overgestapt naar NZBGet. Met Sab haalde ik +/- 9MB/s, soms iets hoger maar met NZBGet haal ik makkelijk de 14MB/s, wat ongeveer wel de max is van mijn verbinding.
Ik draai beide trouwens op een Synology DS412+

Ik gebruik News Connection als Usenet provider maar heb geregeld dat (meestal) oude post niet goed binnen te halen zijn. Ik krijg dan "Article not found". Maar deze zijn dan vaak niet neergehaald door DCMA.
Geen idee wat ik hier tegen kan doen...

[ Voor 5% gewijzigd door WRT54G op 25-08-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Hoe weet je dat ze geen last hebben van DCMA ?
Wat je er evt tegen kan doen ?
Zelf niet zoveel.
Maak gebruik van meerdere USP evt block accounts,
Of de gratis servers.
Maar gebruik van verschillende indexers,
Sommige indexers maken gebruik van backup posts.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Omdat het in sommige gevallen om geen copyright materiaal bestaat maar als nog last van heb.

Gratis backup server is wellicht een goed optie.
Aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
TheJuul schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:17:
[...]

Even een terugkoppeling hierover, wat een verschil! Met Sabnzb zat ik zo rond de 6 a 7 MB/s nu met NZBget tussen de 11 a 12 MB/s :D

De problemen met Astra ervaar ik ook af en toe maar ik gun ze voorlopig nog een maandje om het op te lossen. Zit ook al zo lang bij deze partij en eigelijk nooit echt langdurige problemen gehad.
Ja dit heeft te maken met Python icm Synology. Ik ben nu anderhalf jaar over gestapt, en ik wil niet meer terug.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Marcel_EA schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:41:
Omdat het in sommige gevallen om geen copyright materiaal bestaat maar als nog last van heb.

Aanbevelingen?
Als je IPv6 hebt, kun je newszilla6.xs4all.nl gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Helaas nog niet... Zit bij Ziggo (UPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Richub schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:13:
Sinds ik 500 Mbit glasvezel van ON heb is de snelheid die ik bij I-telligent haal niet stabiel meer.

Ik verwacht niet dat ik nu gelijk 50+ MB/s haal, maar ik haal nu 12-17 MB/s waar ik op mijn Ziggo 200 Mbit lijn strak 24 MB/s haalde.
Toch raar dat de snelheid achteruit gegaan is, net of de routering van I-telligent naar ON niet lekker werkt.

Ik gebruik SABnzbd, btw, en heb 20 draadjes ingesteld. Op de Ziggo lijn had ik 12 draadjes ingesteld.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben/hadden?
Probeer eens newsbin pro, vriend van mij heeft ook 500/500 glas en die haalt het elke keer, hij download wel zoals ik met newsbin. Hij heeft daarentegen wel KPN ipv ON.

Verbindingen moet je maar mee spelen, teveel zorgt er juist voor dat de verbinding fluctueert.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Marcel_EA schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:41:

Aanbevelingen?
Volgens mij staan er een paar in de OP.
Newsxs of xsnews (die met die Mexicaanse hoed op hun website.
Xennanews als er nog een paar accounts open zijn,
Zie link een paar posts hier boven.
Nextgen krijg je volgens mijn bij inschrijven gratis een 2 GB block ofzo.

En wat is wat ouder ?
Misschien ondersteund je USP die groep niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Nextgen werkte inderdaad tot de 2 GB, daarna is het een beetje erg duur.
Om nou te zeggen dat je daar alles zonder DMCA kunt vinden, nee dus, maar wel vaak iets wat Astra en Sunny niet (meer) hadden (blok is bijna op hier)

Xennanews lijkt goed te werken, maar ook DMCA gevoelig voor wat ik nu gezien heb.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat ik eigenlijk niet zo goed begrijp is dat als iets kennelijk wegens DMCA verwijderd is je nog wel tot 95% van de post kunt binnenhalen. Waarom wordt het nooit 100% verwijderd? Verzoeken rechthebbende bewust om maar 5% te verwijderen zodat iedereen zich gaat ergeren aan incomplete downloads?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

Bij een Take down notice moet een bestand onherstelbaar worden verminkt zodat men het niet kan binnenhalen.
Kennelijk is compleet verwijderen minder makkelijk en goedkoop dan verminken.

Ander puntje: USPs maken compleetheidsreclame. Helemaal verwijderen is dan heel slecht voor hun percentage.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

Het gaat erom hoe iets wordt aangeleverd bij een USP door een "waakhond", als daar niet alle MID's inzitten kan het dus zijn dat er dingen niet worden "verwijderd".

Het klopt niet dat iets onherstelbaar verminkt moet worden, als een rar-part nog iets bevat wat niet klopt is dat genoeg reden. Over het algemeen worden PAR's niet verwijderd omdat daar niks verkeerd inzit.

Daarbij geldt de compleetheidsreclame natuurlijk niet voor dingen die auteursrechtelijk beschermd zijn ;)

[ Voor 49% gewijzigd door DJVG op 26-08-2015 21:37 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

DJVG schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:31:
Het gaat erom hoe iets wordt aangeleverd bij een USP door een "waakhond", als daar niet alle MID's inzitten kan het dus zijn dat er dingen niet worden "verwijderd".

Het klopt niet dat iets onherstelbaar verminkt moet worden, als een rar-part nog iets bevat wat niet klopt is dat genoeg reden. Over het algemeen worden PAR's niet verwijderd omdat daar niks verkeerd inzit.

Daarbij geldt de compleetheidsreclame natuurlijk niet voor dingen die auteursrechtelijk beschermd zijn ;)
Dan is die reclame pure BS. Nou vroeg ari3 hoe het nou allemaal precies zit met die DMCA's en begin jij over MID. Wat is dat? :)

En wat bedoel je met "als een rar-part nog iets bevat wat niet klopt is dat genoeg reden."?

Met een groot genoeg percentage aan PAR blocks kan je alles repareren. Is het niet gewoon zo dat een USP zoveel van de content moet verwijderen of verminken zodat de post die piracy bevat niet succesvol kan worden gerepareerd?

een duimpje voor jou, als motivatie ;)

• DJVG
  • Laatst online: 01-09 17:34

DJVG

Gewoon DJVG

jmk schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:33:
[...]

Dan is die reclame pure BS. Nou vroeg ari3 hoe het nou allemaal precies zit met die DMCA's en begin jij over MID. Wat is dat? :)

En wat bedoel je met "als een rar-part nog iets bevat wat niet klopt is dat genoeg reden."?

Met een groot genoeg percentage aan PAR blocks kan je alles repareren. Is het niet gewoon zo dat een USP zoveel van de content moet verwijderen of verminken zodat de post die piracy bevat niet succesvol kan worden gerepareerd?

een duimpje voor jou, als motivatie ;)
MID staat voor Message ID, een "waakhond" levert meestal een enorme lijst met MID's aan die verwijderd moeten worden omdat ze mogelijk auteurs rechterlijk beschermd materiaal bevatten. Over het algemeen zijn dit gewoon alle MIDs die in een NZB zitten. Maar dit hoeft niet, als er genoeg informatie is, een titel, of 1 MID dan moet alsnog alle data "verwijderd" worden. Dat je soms nog wel dingen kan ophalen heeft er mee te maken dat het verwijderen van een Usenet platform standaard niet heel makkelijk is. Het "verwijderen" noemen we "cancelen". En het kan gewoon gebeuren dat het niet overal goed "gecanceld" wordt, het is soms best moeilijk als je weet hoeveel extra MID's er per dag bij gepost worden.

En ik denk dat die reclame geen BS is, zal vast bij elke tent in de voorwaarden afgedekt zijn.

Het veschil tussen DMCA in de US en NTD in EU/NL is dat je bij de DMCA eerst iets moet verwijderen en achteraf moet kijken of het klopt wat een Morganelli zegt, dit gebeurd bij DMCA trouwens nooit voor zover ik weet. Bij een NTD kan je eerst kijken of het klopt en verwijder je het achteraf (en ja dan moet dus eerst al het content worden opgehaald en worden gecontroleerd of het echt in strijd is met het auteursrecht).

[ Voor 3% gewijzigd door DJVG op 27-08-2015 10:41 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:19

OMX2000

By any means necessary...

Ik kan mijn newsgroupdirect Unlimited abbo verlengen voor 65 dollar voor 1 jaar. Lijkt me een hele goede deal toch?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dat ligt puur aan wat je eisen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:19

OMX2000

By any means necessary...

Freakster86 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:38:
Dat ligt puur aan wat je eisen zijn ;)
Laatste jaar ging goed. Dus ik was/ben tevreden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

SkyStreaker

Move on up!

Nu zit ik hier misschien niet helemaal goed met mijn vraag hier. Bekijk het plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/cXxSk6cBWNBu8sCr42gEvHM6/medium.png

Sinds enkele weken heb ik een V10 ExperiaBox van KPN en als ik de standaard poort (119) gebruik, klappert mijn verbinding. SSL echter, en ik krijg de volle pond van mijn mogelijkheden en blijft de verbinding zeer stabiel. Heeft er iemand ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 28-08-2015 21:23 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
jacovn schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:03:
Nextgen werkte inderdaad tot de 2 GB, daarna is het een beetje erg duur.
Om nou te zeggen dat je daar alles zonder DMCA kunt vinden, nee dus, maar wel vaak iets wat Astra en Sunny niet (meer) hadden (blok is bijna op hier)

Xennanews lijkt goed te werken, maar ook DMCA gevoelig voor wat ik nu gezien heb.
Zo ver ik weet doet nextgen helemaal niet aan DMCA. Volgens de website doen ze wel aan DMCA. Alleen de retentie is anders omdat ze werken op basis van last accessed en niet chronologisch.

Dus als je iets zoekt dat 1+ jaar oud is en ivm DMCA niet op de normale providers is te vinden dan heeft Nextgen het waarschijnlijk ook niet meer.

Verder heb ik gebruik gemaakt van Eweka, XLned, hitnews, sunnyusenet en usenet.pro. Bij SunnyUsenet ben ik nu al een paar jaar blijven hangen. Usenetpro was, ondanks de vele positieve reviews, geen verbetering. Ongeveer 10% van mijn dataverbruik gaat naar Nextgennews (backup server). Dat lukt tot nu toe ruim binnen de 30 dollar per jaar.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 28-08-2015 23:40 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

alle servers zijn verplicht zich aan DMCA te houden,
maar de 1 is wat sneller dan de andere en we praten hier meestal over een paar uur evt een paar dagen als je geluk hebt,
maar dat is ook nog wel eens verschillend per server.
daarom word er ook vaak aangeraden om USP uit verschillende server farms te halen.

en wat ook kan helpen afhankelijk van het content wat je zoekt is het gebruik maken van meerdere indexers,
en aangezien er ook indexers zijn die bepaalde releases reposten in een hashed bestand benaming.
en natuurlijk niet blind staren op 1 bepaalde release group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Even gezocht op astraweb in dit topic, omdat ik de laatste tijd "Article could not be found" meldingen krijg. Ik dacht dus dat die artikelen dus echt niet meer beschikbaar waren.
Ik heb dus voor de gein eens een andere provider geprobeerd, en wat schetst mijn verbazing: ze komen prima binnen.

Dat valt me toch erg tegen van Astraweb, en vooral eigenlijk erg jammer omdat ik het altijd een zeer goede provider vond.
Ik heb er een ticket voor aangemaakt (maar zag dat mijn oude email werd gebruikt, kan ik niet wijzigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camberwell
rinkel schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:08:
Even gezocht op astraweb in dit topic, omdat ik de laatste tijd "Article could not be found" meldingen krijg. Ik dacht dus dat die artikelen dus echt niet meer beschikbaar waren.
Ik heb dus voor de gein eens een andere provider geprobeerd, en wat schetst mijn verbazing: ze komen prima binnen.

Dat valt me toch erg tegen van Astraweb, en vooral eigenlijk erg jammer omdat ik het altijd een zeer goede provider vond.
Ik heb er een ticket voor aangemaakt (maar zag dat mijn oude email werd gebruikt, kan ik niet wijzigen)
Mag ik vragen welke andere provider? Ben ook opzoek naar een goode met minder Article Not Found....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Ik had en trial geprobeerd van UsenetBucket. Werkte prima, voor zolang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09-2023
Beste is toch 2 payserver gebruiken. 1 primaire en 1 backupaccount.

Afhankelijk van wat je download kan je ff trials uitproberen en een abbo nemen. Zorg dat je backup provider niet op dezelfde tier1 leverancier zit.

Je kan op deze link een overzicht zien misschien dat sommigen er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik heb 1 primaire news server. Mocht daar iets niet op binnen te halen zijn: Deluge + VPN
Je kan op een gegeven moment geld uit blijven geven met 2 payservers...Ik wacht dan wel even op een iets langzamere download.

Overigens hark ik dagelijks vanalles binnen, veelal automatisch. Het gebeurt mij praktisch nooit dat een news download mislukt. Ik gebruik cheapnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
asstastic schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:00:
Beste is toch 2 payserver gebruiken. 1 primaire en 1 backupaccount.

Afhankelijk van wat je download kan je ff trials uitproberen en een abbo nemen. Zorg dat je backup provider niet op dezelfde tier1 leverancier zit.

Je kan op deze link een overzicht zien misschien dat sommigen er wat aan hebben.
Gewoon één payserver aangevuld met xenna en xsusenet. Werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit zelf te twijfelen om een abo te nemen bij xsnews of (weer) te verlengen bij Sunny.
Opzich geen klachten met Sunny al haal ik niet alles binnen. Ik maak nu geen gebruik van AS en zal dat ook niet gaan doen.

Even een vergelijking:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 XSnews: Elite

Toegang Ongelimiteerd
Snelheid Ongelimiteerd *
Compleetheid 99%
Connecties 12
SSL Toegang Gratis
Opzegtermijn Geen
Accountsharing Niet toegestaan
Retentie 877 dagen
IPv6 Ja
prijs 6 maanden zonder actiecode: €54

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 Sunny Unlimited
Toegang Ongelimiteerd
Snelheid Ongelimiteerd *
Connecties 20
SSL Toegang Gratis
Accountsharing Toegestaan
Retentie 900 dagen
IPv6 ??
prijs voor 6 maanden (zonder code) €42

Wat zouden jullie doen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Frostbite schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:29:
Ik zit zelf te twijfelen om een abo te nemen bij xsnews of (weer) te verlengen bij Sunny.
Opzich geen klachten met Sunny al haal ik niet alles binnen. Ik maak nu geen gebruik van AS en zal dat ook niet gaan doen.

Wat zouden jullie doen?
Heb 3 maanden bij XS news gezeten en wil daar nooit meer terug; van verkeerd / te veel / te vaak afgeschreven bedragen naar niet kunnen opzeggen en mails negeren. Waardeloos.

Heb zelf al een paar jaar Sunnyusenet en dit bevalt erg goed! Als ik jou was zou ik dus lekker bij Sunnyusenet blijven. Is goedkoper en beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:51
Frostbite schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:29:

Even een vergelijking:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 XSnews: Elite

Toegang Ongelimiteerd
Snelheid Ongelimiteerd *
Compleetheid 99%
Connecties 12
SSL Toegang Gratis
Opzegtermijn Geen
Accountsharing Niet toegestaan
Retentie 877 dagen
IPv6 Ja
prijs 6 maanden zonder actiecode: €54

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 Sunny Unlimited
Toegang Ongelimiteerd
Snelheid Ongelimiteerd *
Connecties 20
SSL Toegang Gratis
Accountsharing Toegestaan
Retentie 900 dagen
IPv6 ??
prijs voor 6 maanden (zonder code) €42

Wat zouden jullie doen?
Ik zit met hetzelfde maar doe wel aan AS. Sunny i.c.m. Cheapnews (blockaccount) haalt vrijwel alles wel binnen. Het blockaccount van 500Gb heb ik ooit eens in de aanbieding gekocht en is bijna op. Maar gaat dus al bijna 3 jaar mee.

Ik denk dat ik daarom gewoon weer verleng bij Sunny. Ik verleng altijd met 6 maanden, jammer genoeg hebben ze nooit een promo-code ofzo voor wat extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Binnetie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:06:
[...]

Ik zit met hetzelfde maar doe wel aan AS. Sunny i.c.m. Cheapnews (blockaccount) haalt vrijwel alles wel binnen. Het blockaccount van 500Gb heb ik ooit eens in de aanbieding gekocht en is bijna op. Maar gaat dus al bijna 3 jaar mee.

Ik denk dat ik daarom gewoon weer verleng bij Sunny. Ik verleng altijd met 6 maanden, jammer genoeg hebben ze nooit een promo-code ofzo voor wat extra korting.
Ik heb cheapnews geprobeerd maar die kwam niet boven de 12 Mb/s... Dat terwijl ik 'normaal' altijd rond de 20Mb/s heb (met pieken van 22Mb/s)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Binnetie schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:06:
[...]

Ze hebben gewoon aanbiedingen voor blockaccounts: https://www.cheapnews.eu/usenet-deals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Van Cheapnews weet ik de promocode's die hebben ze op de website staan, overigens heb ik even teruggekeken. Ik had destijds een blockaccount van 500GB voor 20 euro.
De snelheid is soms wat lager, maar aangezien ik Cheapnews gebruik voor de missen delen valt me dat niet zo heel erg op.

Maar bedoel van SunnyUsenet. Als ze daar een promocode voor hadden dan zou dat vast een piek in het aantal abonnees geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

SkyStreaker schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 21:17:
Nu zit ik hier misschien niet helemaal goed met mijn vraag hier. Bekijk het plaatje:

[afbeelding]

Sinds enkele weken heb ik een V10 ExperiaBox van KPN en als ik de standaard poort (119) gebruik, klappert mijn verbinding. SSL echter, en ik krijg de volle pond van mijn mogelijkheden en blijft de verbinding zeer stabiel. Heeft er iemand ervaring mee?
Het lijkt erop dat je provider verkeer van nieuwsgroepen knijpt. Vandaar dat je via SSL wel gewoon normale snelheid hebt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

SebasFM

BOFH

Wildfire schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:51:
[...]

Het lijkt erop dat je provider verkeer van nieuwsgroepen knijpt. Vandaar dat je via SSL wel gewoon normale snelheid hebt.
Dat zou niet mogen vanwege de netneutraliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

SebasFM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:46:
[...]

Er mag veel niet maar UPC deed ook aan trafficshaping en ik gaf toen i-telligent de schuld en ik zei toen ook tegen hun dat UPC dat niet mag doen maar wat bleek; toen ik ging downloaden via poort 80 behaalde ik wel mijn volle 120Mbit.

Zij knepen dus poort 119 en 563 voor enkele maanden totdat veel UPC klanten gingen klagen, ik kon me herinneren dat ik een hele poos via poort 80 i-telligent kon bereiken, zij hadden die voor dit soort klanten opengezet, weet niet of het nu nog mogelijk is.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

SebasFM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:46:
[...]

Wat niet mag en wat gebeurt zijn helaas vaak verschillende dingen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zojuist maar weer Sunny verlengd met 6 maanden. Tot over 6 maanden :D

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Veel plezier bij sunny die alle notice and take downs binnen een kwartier uitvoert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

en welke hebben er volgens jouw er geen last van ?

collega van me gebruikt sunny en die krijgt nog steeds alles binnen wat hij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

SkyStreaker

Move on up!

Wildfire schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:51:
[...]

Goed punt. Het blijft echter frapant dat het van de ene op de andere dag gebeurt.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
TRaSH schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:51:
en welke hebben er volgens jouw er geen last van ?

collega van me gebruikt sunny en die krijgt nog steeds alles binnen wat hij zoekt.
Iedereen heeft daar last van. Het gaat er meer om hoe snel het wordt toegepast. Ik heb ook heel lang bij Sunny gezeten zonder enige problemen. Wanneer je dingen automatiseert heb je werkelijk nergens last van.

Voor mij was de reden om over te stappen de overname door Highwinds. Toen ik me daar een beetje in ging verdiepen, had ik niet meer zo'n zin om mijn geld aan die partij te geven. Aangezien ik AS nodig heb, was het enige alternatief (voor zover ik kon vinden) Cheapnews.

Toegegeven, de snelheid is wat lager, maar of het nou met 6 of 9 MB/s binnenkomt maakt mij niet zoveel uit. De prijs is met 72 euro voor jaar in ieder geval iets goedkoper dan Sunny. En ook hier komt alles binnen en zelfs dingen van maanden oud (en toch redelijk populair) zijn gewoon te repareren.

• Binnetie
Frostbite schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:09:
Zojuist maar weer Sunny verlengd met 6 maanden. Tot over 6 maanden :D
Ik heb gisteravond hetzelfde gedaan... Van wat ik download krijg ik 90% wel compleet en de rest vind ik wel ergens anders. AS is voor de mij doorslaggevend.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
OMX2000 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:32:
Ik kan mijn newsgroupdirect Unlimited abbo verlengen voor 65 dollar voor 1 jaar. Lijkt me een hele goede deal toch?
Iedereen kan ervan genieten :)
https://newsgroupdirect.com/deal-of-the-week
Heb het een jaar gehad, beviel goed en automatisch verlengd.
Me pa haalde (als hij het goed zag) de max van zijn ziggo 120mbit lijn.
En weinig takedowns of ik ben op tijd met alles downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Freakster86 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:02:
[...]
Voor mij was de reden om over te stappen de overname door Highwinds. Toen ik me daar een beetje in ging verdiepen, had ik niet meer zo'n zin om mijn geld aan die partij te geven. Aangezien ik AS nodig heb, was het enige alternatief (voor zover ik kon vinden) Cheapnews.
Wat is er met Highwinds? In een aantal posts van je doe je uitspraken dat je ze het niet gunt, maar wat is er mee aan de hand dan?

Ik zie op Usenet Provider dat dit een reseller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
rens-br schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:58:
[...]

Wat is er met Highwinds? In een aantal posts van je doe je uitspraken dat je ze het niet gunt, maar wat is er mee aan de hand dan?

Ik zie op Usenet Provider dat dit een reseller is.
Highwinds koopt de hele markt op. 77 keer staan ze op die lijst die je aanhaalt. Straks is er helemaal geen keuze meer. En met welk geld en met welke bedoelingen zij alles en iedereen opkopen?

Ik gun het dan liever een "onafhankelijke". En een jaar Cheapnews (ook AS!) was goedkoper dan Sunny, dus dan is het voor mij sowieso een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Freakster86 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:57:
Ik gun het dan liever een "onafhankelijke". En een jaar Cheapnews (ook AS!) was goedkoper dan Sunny, dus dan is het voor mij sowieso een no-brainer.
Maar als je geduld hebt (maar wel wat retentie wil) is er minder keuze. Kijk je naar prijzen voor 1 jaar, dan zijn Astraweb en Giganews sowieso te duur. Bij Sunny (Highwinds) heb je voor €17 een jaar 5mbit en voor €27 een jaar 10mbit. De alternatieven zitten dan vooral bij XS News:

Usenetbucket met 10mbit voor €31,85. (€28,67 met banner01 promo)
Powernews met 3mbit voor €29,95
Newsgrabber met 10mbit voor €48,-
Wondernews met 3mbit voor €47,40
Newsconnection met 4mbit voor €52,95

UB is dan wel een alternatief voor Sunny 10, maar Sunny 5 (als je toch nooit naar je downloads kijkt) is niet te verslaan. En die mag je dan nog sharen ook. :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 19:19

immetjes

HIER is BERN-E

slommer schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:57:
[...]

Iedereen kan ervan genieten :)
https://newsgroupdirect.com/deal-of-the-week
Heb het een jaar gehad, beviel goed en automatisch verlengd.
Me pa haalde (als hij het goed zag) de max van zijn ziggo 120mbit lijn.
En weinig takedowns of ik ben op tijd met alles downloaden.
Mijn $65,- / jaar abbo unlimited werd gewoon verlengt voor hetzelfde bedrag. NGD is weliswaar Highwinds, maar ik heb een blockaccount van Cheapnews (geen Highwinds) en als NGD het niet heeft heeft Cheapnews het ook nooit. Ik heb in een jaar maar 15GB van mijn 500GB blockaccount gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asstastic
W3ird_N3rd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:47:
[...]

Maar als je geduld hebt (maar wel wat retentie wil) is er minder keuze. Kijk je naar prijzen voor 1 jaar, dan zijn Astraweb en Giganews sowieso te duur. Bij Sunny (Highwinds) heb je voor €17 een jaar 5mbit en voor €27 een jaar 10mbit. De alternatieven zitten dan vooral bij XS News:

UB is dan wel een alternatief voor Sunny 10, maar Sunny 5 (als je toch nooit naar je downloads kijkt) is niet te verslaan. En die mag je dan nog sharen ook. :P
Ook best goedkoop via twitter.com/bulknews :
BLOCK 500GB ACCOUNT, LIMITED DEAL: EUR 17 (USD 19)!!
Discount code: autumn15

En

USENET 150Mbit 3 MONTHS, LIMITED DEAL: EUR 15 (USD 17)!!

Ze hebben ook accountsharing. :) :)

Website: www.bulknews.eu

[ Voor 1% gewijzigd door asstastic op 11-09-2015 19:04 . Reden: Toevoegen website ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[...]

[...]

Ja, zo kan het ook :)

Persoonlijk hecht ik wat meer aan snelheid en (in mijn geval) 18 euro voor een jaar met unlimited snelheid... Als ik even iets randoms wil downloaden, dan heb ik geen zin om een uur te wachten. En wanneer je dan ook nog de draadjes moet delen...

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

[...]

Dan is i-telligent met actiecode goedkoper, 50mbit voor 40,50 en 120mbit voor 63 euro en je mag je account delen.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Freakster86 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 20:26:
[...]

Ja, zo kan het ook :)

Persoonlijk hecht ik wat meer aan snelheid en (in mijn geval) 18 euro voor een jaar met unlimited snelheid... Als ik even iets randoms wil downloaden, dan heb ik geen zin om een uur te wachten. En wanneer je dan ook nog de draadjes moet delen...
18 euro voor een jaar unlimited snelheid klinkt super, heb je een code of url voor me?

En wat haal jij aan max snelheid?

• Freakster86
  • Niet online
Sm0k3r schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:39:
[...]

18 euro voor een jaar unlimited snelheid klinkt super, heb je een code of url voor me?

En wat haal jij aan max snelheid?
https://www.cheapnews.eu/...et-flat-legacy-unlimited/

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sm0k3r schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:38:
[...]

Dan is i-telligent met actiecode goedkoper, 50mbit voor 40,50 en 120mbit voor 63 euro en je mag je account delen.
Gevonden: Hendrikje1 in "Newsservers met binaries [Deel 13]"

Als je echt niet naar snelheid kijkt is dat nog steeds niet goedkoper, maar wel een uitstekende deal. :)

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
asstastic schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:02:
[...]

En

is een blocknet account een aanrader voor aanvulling op een gewoon account ?

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

razerBE schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:05:
[...]

Ik zou dan de Astraweb 1000GB nemen twv 50 dollar, die gebruik ik ook voor alles boven de 900 dagen maar de laatste tijd kom ik daar amper.

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, ik dacht al

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Sm0k3r schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:39:
[...]
Ik zou dan de Astraweb 1000GB nemen twv 50 dollar, die gebruik ik ook voor alles boven de 900 dagen maar de laatste tijd kom ik daar amper.
Met Astraweb kon ik niet eens recente posts binnenhalen en zou die provider nog niet eens gratis meer willen :)

YMMV, ik weet. Anderen halen "alles" en "met volle snelheid" binnen. Hier was het één grote misère.

Nickname does not reflect reality

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Brad Pitt schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:42:
[...]

Met Astraweb kon ik niet eens recente posts binnenhalen en zou die provider nog niet eens gratis meer willen :)

YMMV, ik weet. Anderen halen "alles" en "met volle snelheid" binnen. Hier was het één grote misère.
YMMV, Your mileage may vary?

Klopt, Astraweb verwijdert heel snel bestanden maar oude anime of andere tekenfilmseries kan je daar nog vinden, daar gebruik ik het en oude films zoals indiana jones, ja had ik toevallig nodig alle 3 de delen, buurjongentje had het nog nooit gezien.

• asstastic
razerBE schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:05:
[...]

Is altijd goed zolang ze verschillende backbones hebben. Neem een proefaccount om te kijken of ze hebben wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambufan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 16:44
Tnx, mijn Sunnyusenet bulk-account loopt morgen af en het ging voor mij tussen I-telligent en Bulknews (bij bulknews beviel de trial-account goed). Hiermee ben ik dus voor 3 maanden onder de pannen, en dat terwijl ik slechts een 100Mb lijn heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Welke ik helemaal niet meer genoemd zie worden, is Frugal, is die uit de gratie? Ben van plan weer een jaar-abo te nemen bij ze, nadat dat jaren terug ook wel beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
Sjah schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:54:
Welke ik helemaal niet meer genoemd zie worden, is Frugal, is die uit de gratie? Ben van plan weer een jaar-abo te nemen bij ze, nadat dat jaren terug ook wel beviel.
Werkt hier als backup account prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Er valt weinig over te melden. Hij draait hier al bijna 2 jaar zonder enig probleem. Het is mijn hoofd server

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 14-09-2015 15:19 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Sm0k3r schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:39:
[...]

Ik ga mn laatste MB's gebruiken daar, maar dan ga ik -helaas- geen gebruik meer maken van de diensten van Astraweb. Jammer, had altijd goede ervaringen.
Dus nu opzoek naar iets nieuws. Op dit moment gebruik ik nog Astraweb voor het grootste deel en vul ik aan met Bucket op lage snelheid. Misschien dat ik de hogere snelheid maar eens ga afnemen daar.
Al moet ik zeggen dat ik veel minder Usenet gebruik de laatste tijd, dus die lage snelheid is eigenlijk ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Draait nog steeds goed mij mij. Trekt mijn Ziggo 120Mbit netjes vol zonder problemen of storingen tot nu toe.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33
Gisteren mijn tweaknews abbo opgezegd. Ik maakte nog gebruik van de 50mbit versie die ik per jaar betaalde. Opzich was dit voordelig en ik heb bijna nooit problemen gehad maar sinds tweaknews nu niet meer onder tweak valt vond ik het toch een beetje 'eng' om weer een jaar te verlengen. Wat ook meespeelde is dat ik de laatste tijd niet heel veel meer download via newsgroupen. Ik heb een account op een private torrent site en maak gebruik van het streamen via de raspberry pi2 en dat is voor mij op dit moment voldoende.

Als ik straks meer tijd heb wil ik wel weer een newsserver account gaan aanschaffen dus ik lees hier wel mee wat de goede opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:39
MegaTronics schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:51:
[...]

Als je IPv6 hebt, kun je newszilla6.xs4all.nl gebruiken.
Snelheid is tegenwoordig ook om te huilen. Eerst ging het nog lekker maar tegenwoordig mag je blij zijn met 2MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 09:22
asstastic schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 19:02:
[...]

En

Hoe zit het met takedowns bij Bulknews? Kan soms al niet eens meer dingen downloaden van 1 dag oud bij Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

schumi2004 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:49:
[...]

Snelheid is tegenwoordig ook om te huilen. Eerst ging het nog lekker maar tegenwoordig mag je blij zijn met 2MB/s
Als gratis fill server vind ik dat niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asstastic
mhoogendam schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 16:58:
[...]

Hoe zit het met takedowns bij Bulknews? Kan soms al niet eens meer dingen downloaden van 1 dag oud bij Eweka.
ik heb geen issues hiermee voor wat ik zoek. Beter neem je een proefaccount, en dan weet je zeker of het goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Bambufan schreef op zondag 13 september 2015 @ 18:10:
[...]

Tnx, mijn Sunnyusenet bulk-account loopt morgen af en het ging voor mij tussen I-telligent en Bulknews (bij bulknews beviel de trial-account goed). Hiermee ben ik dus voor 3 maanden onder de pannen, en dat terwijl ik slechts een 100Mb lijn heb ;).
Gisteren net voor 3 maanden verlengd bij Sunny. Ben benieuwd of je over 3 maanden bij Bulknews blijft of toch weer naar Sunny gaat.

Als fill server gebruik ik overigens nextgennews.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 25-09-2015 20:22 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camberwell
Ik ben deze maand overgestapt van Sunny naar i-telligent, maar nog steeds geen knip voor mijn vrouw (Article not found)...

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 08-10-2015 09:43 . Reden: Niet doen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heb het net even getest en meteen verwijderd,
maar heb zelf nog aflevering 1 binnen gekregen van Seizoen 6

knip

en dat met een Highwind reseller.

zou ook aan je indexer kunnen liggen dat je hem niet compleet krijgt,
misschien kijken naar een indexer die ook gebruik maakt van hashed names releases.

ik neem aan dat het ondertussen bekend is dat alle USP last hebben van takedowns,
de 1 wat sneller dan de andere (en we praten niet over dagen/weken) maar uiteindelijk zullen ze er allemaal aan moeten geloven dat de file te ver verminkt is.
door indexers te gebruiken die bv ook zelf reposten met hashed releases of hashed releases indexeren kan je praktisch alles compleet krijgen

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 08-10-2015 09:43 . Reden: Niet doen ]

• asstastic
Voor de liefhebbers heeft Usenetbucket het rad van fortuin op hun site staan waar je korting tot 30 procent kan winnen: https://www.usenetbucket.com/nl/promos/wheel-of-fortune/

En Cheapnews heeft twitter actie van 1000GB van 75 euro voor 40 euro, promo code: autumn15

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Steeds vaker mis ik een heleboel headers van QoQ en hannes3 bij Sunny Usenet. Enig idee hoe ik dit bij hun kan aanmelden, zonder in detail te treden over welke spots ?

Ik heb al messageid's toegestuurd naar ze maar dan krijg ik een standaard mail terug dat ik nzb bestanden moet aanleveren ivm auteursrechtelijk materiaal, echter weet ik niet zo goed hoe ik die moet aanleveren omdat het headers zijn.

Heel simpel te testen, ik heb Spotnet draaien met headers van Sunny en een bekende spotweb site die niet bij Sunny zit waarbij deze headers wel doorkomen. Ook de headers van mn eigen provider heeft deze headers wel.

De NZB's van de spot zelf zijn wel te downloaden, het zijn puur de headers die niet doorkomen...

[ Voor 19% gewijzigd door Enforcer op 26-09-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik word een beetje moe van Astraweb. Nog steeds blijven connecties hangen totdat er op een gegeven moment helemaal niks meer wordt gedownload. Lijntjes resetten en het probleem is voorbij, maar het is wel heel erg irritant.

Ik gebruik 'gewoon' news.astraweb.com.

Hoe lossen jullie dit op?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
Jassy schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:59:
Ik word een beetje moe van Astraweb. Nog steeds blijven connecties hangen totdat er op een gegeven moment helemaal niks meer wordt gedownload. Lijntjes resetten en het probleem is voorbij, maar het is wel heel erg irritant.

Andere newsserver nemen.

Ik had hetzelfde probleem, opnieuw connectie maken lost het maar tijdelijk op.
Heb nu frugal als test. Download snelheid is iets minder maar veel constanter en het blijft gewoon doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextertime
  • Laatst online: 21-08 16:57
Jassy schreef op zondag 27 september 2015 @ 11:59:

Ik gebruik ook Astraweb maar heb hier geen problemen mee.
Heb wel het idee dat er vaker incompletes op komen.

As server heb ik: eu.news.astraweb.com op poortje 119
Mogelijk dat dat de connectieproblemen verbetert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

asstastic schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:56:
Voor de liefhebbers heeft Usenetbucket het rad van fortuin op hun site staan waar je korting tot 30 procent kan winnen: https://www.usenetbucket.com/nl/promos/wheel-of-fortune/

En Cheapnews heeft twitter actie van 1000GB van 75 euro voor 40 euro, promo code: autumn15
Lijkt niet in alle browsers te werken, dus als het niet wil even een andere browser proberen.

Eerste keer draaien: 0%. :S Tweede keer: 30%. Hmmkay, ik vraag me af of het echt random is of dat ze icm statistieken/cookies nog iets doen om b.v. mensen die toch wel verlengen een minder hoge prijs te geven. Hoe dan ook, ik heb een jaar 10mb voor €22,nogwat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:50
Bij wie ligt Newshosting er ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 22:43
Heb hier nu sinds maandag 22:00 problemen met frugalusenet, zowel de news als EUnews ....
Meer met deze issues ?

[ Voor 71% gewijzigd door Ted038 op 07-10-2015 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ted038 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 00:54:
Heb hier nu sinds maandag 22:00 problemen met frugalusenet, zowel de news als EUnews ....
Meer met deze issues ?
Ik had dat probleem ook. Ik heb contact met ze gehad. De veiligheidseisen zijn verscherpt. Als je een hoofdletter in je username hebt staan kan dat nu een probleem geven. Ze zijn nu case sensitive geworden

Dus als je had opgegeven dat je naam abcdef was en je hebt in je client ingevuld Abcdef dan ging dat tot dit weekend goed, maar nu niet meer

Ik had ze er over gemaild. Prima service trouwen. Binnen een uur een mailtje als antwoord en daarna nog een stuk of 3 binnen een kwartier heen en weer om dingen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 22:43
Ortep schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:24:
[...]

Ik had dat probleem ook. Ik heb contact met ze gehad. De veiligheidseisen zijn verscherpt. Als je een hoofdletter in je username hebt staan kan dat nu een probleem geven. Ze zijn nu case sensitive geworden
DAT zal t vast zijn , zal dat vanavond eens checken als ik thuis ben :)
MAAR daar had best een mailtje over uit gemogen vanuit Frugal .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ted038 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:00:

MAAR daar had best een mailtje over uit gemogen vanuit Frugal .....
Tsja...in mijn geval niet echt. Ik had opgegeven als naam abcdef . Ik had zelf ingevuld in Nzbget dat het Abcdef was. De fout lag echt bij mij maar tot nu toe deden ze daar niet moeilijk over.Ik draaide dus al 2 jaar met de verkeerde gebruikersnaam.
Dat dat goed ging is wat je ze wel kwalijk kan nemen

Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post

Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.

Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.

Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!