PFMonkey en NZBGeekloki504 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:53:
Ben sinds een paar dagen aan het "kloten" met sickbeard en nzbdrone icm sabnzbd. maar het wil nog niet echt lukken. bijna alles wat ik vind via sickbeard(usenet-crawler en omgwtfnzb) en nzbdrone(onzb en opennzb) werkt niet. heel af en toe krijg ik een hele aflevering. maar 99% wat er binnen komt kan direct de prullebak in. en als ik gewoon via spotnet binnen haal is er niets aan de hand. ook de wat oudere(4xx dagen) post haal ik gewoon binnen. is dit echt een probleem door de slechte indexers die ik gebruik? en zoja wat zijn dan wel goede indexers? heb immers niet voor niets 10tb aan vrij ruimte gekocht:P
ps. ik gebruik Sunnyusenet
usenet-crawlerloki504 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:53:
Ben sinds een paar dagen aan het "kloten" met sickbeard en nzbdrone icm sabnzbd. maar het wil nog niet echt lukken. bijna alles wat ik vind via sickbeard(usenet-crawler en omgwtfnzb) en nzbdrone(onzb en opennzb) werkt niet. heel af en toe krijg ik een hele aflevering. maar 99% wat er binnen komt kan direct de prullebak in. en als ik gewoon via spotnet binnen haal is er niets aan de hand. ook de wat oudere(4xx dagen) post haal ik gewoon binnen. is dit echt een probleem door de slechte indexers die ik gebruik? en zoja wat zijn dan wel goede indexers? heb immers niet voor niets 10tb aan vrij ruimte gekocht:P
Ik heb denk ik vergelijkbare problemen (combinaties van meerdere verschillende problemen met usenet servers).loki504 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:53:
Als ik download met Grabit (via newsservers van Ziggo en Sunny90) haal ik volle bak op een PC met complete downloads.
Als ik download via SABNZBD via de PC, of met Download station op de Synology NAS, stort de snelheid van Sunny in (meestal tegen de 300Kb/s, terwijl Ziggo gewoon de maximum snelheid haalt.
De poorten zijn handmatig geforward in mijn UBEE modem/router. Ook na resetten van het modem, en het eerder opgeslagen configuratie bestand terug zetten, maakt niets uit.
Mijn ervaringen met indexers is dat binsearch.info minder snel is met indexen dan bijvoorbeeld NZBindex.com. Maar ook dat varieert sterk.
Als iemand meer uitgebreid onderzoek gedaan heeft, hoor ik daar graag de resultaten van.
@aboves. Zal ze vanmiddag eens proberen.
Snelheid is het probleem niet. Daar haal ik gewoon de 13mbps.(als hij iets binnen kan halen) alleen blijven ze "kapotte" nzb's downloaden.
Snelheid is het probleem niet. Daar haal ik gewoon de 13mbps.(als hij iets binnen kan halen) alleen blijven ze "kapotte" nzb's downloaden.
Memtest gedraaid, geen problemen. Echter... Na een fsck blijkt m'n schijf toch wel behoorlijk gehavend te zijn.
Inmiddels kan ik alleen nog maar in rescue mode booten.
Nu snel m'n data veilig stellen.
Dank voor het meedenken.
thx via NZBGeek er achter gekomen dat de nzb gewoon slecht waren. dus toch maar binnenkort een abonement nemen op nzbgeek.
Ik heb straks een 150 Mbps verbinding en nu nog een 50 Mbps abonnement bij Tweaknews.
Vraag:
Wat is de ervaring met een unlimited abonnement? Haal je dan de 150 Mbps ~ 18,75 MBps?
Vraag:
Wat is de ervaring met een unlimited abonnement? Haal je dan de 150 Mbps ~ 18,75 MBps?
👉🏻 Blog 👈🏻
Als joun internet verbinding thuis ook 150 Mbps is, de kabels e.d naar de pc goed zijn, alle verbindingen gebruikt dan zou je het moeten halen.kraades schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 20:27:
Ik heb straks een 150 Mbps verbinding en nu nog een 50 Mbps abonnement bij Tweaknews.
Vraag:
Ik had dit probleem ook (toen nog met Eweka) Dit heeft echt te maken met SABNZBd icm de Synology omgeving. Sinds ik ben over gestapt naar NZBGET op mijn Synology haal ik de volle snelheid. Ik zou zeggen draai die even om te kijken of dat help. Het is echt even anders dan SABNZBD, maar vele malen sneller.Flexboy schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:33:
[...]
Ik heb denk ik vergelijkbare problemen (combinaties van meerdere verschillende problemen met usenet servers).
Als ik download met Grabit (via newsservers van Ziggo en Sunny90) haal ik volle bak op een PC met complete downloads.
Als ik download via SABNZBD via de PC, of met Download station op de Synology NAS, stort de snelheid van Sunny in (meestal tegen de 300Kb/s, terwijl Ziggo gewoon de maximum snelheid haalt.
De poorten zijn handmatig geforward in mijn UBEE modem/router. Ook na resetten van het modem, en het eerder opgeslagen configuratie bestand terug zetten, maakt niets uit.
Heb sinds een paar weken een Synology 415+ waar SAB en Sickbeard op draait en haal gewoon de max speed (100 Mbit/s) via sunny (geen SSL). Draait hij misschien SAB op een oudere synology die het niet trekt qua resources misschien?Lanithro schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:45:
[...]
Ik had dit probleem ook (toen nog met Eweka) Dit heeft echt te maken met SABNZBd icm de Synology omgeving. Sinds ik ben over gestapt naar NZBGET op mijn Synology haal ik de volle snelheid. Ik zou zeggen draai die even om te kijken of dat help. Het is echt even anders dan SABNZBD, maar vele malen sneller.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Het zou kunnen ik had toen de DS210j (uit mijn hoofd) maar met NZBGET ging het als een malle. Python vergt veel van je resources. Nu op mijn DS214play heb ik SABNZBD gewoon over geslagen.2Dutch schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:48:
[...]
Heb sinds een paar weken een Synology 415+ waar SAB en Sickbeard op draait en haal gewoon de max speed (100 Mbit/s) via sunny (geen SSL). Draait hij misschien SAB op een oudere synology die het niet trekt qua resources misschien?
Dat is zeker zo: python + budgetNAS is meestal geen performancemonster. Heb zelf nzbget nooit gebruikt, maar hoor er goede verhalen over, prima alternatief toch? As long as it gets stuff doneLanithro schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:12:
[...]
Het zou kunnen ik had toen de DS210j (uit mijn hoofd) maar met NZBGET ging het als een malle. Python vergt veel van je resources. Nu op mijn DS214play heb ik SABNZBD gewoon over geslagen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mijn account bij SunnyUsenet is zojuist verlopen (heerlijk dat je pas een e-mail krijgt op het moment dat hij al verlopen is, maar dat terzijde) en ik vroeg mij of er misschien andere providers zijn die minder last hebben van takedowns? Voor de lopende series heb ik er weinig last van (behalve GoT), maar oudere series en films kan ik amper binnen halen.
Als ik dan toch aan het typen ben, als indexer gebruik ik nzb.su, maar GoT krijg ik dit seizoen heel slecht binnen en moet deze (bijna) elke week handmatig downloaden. Waar kan dit aan liggen?
Als ik dan toch aan het typen ben, als indexer gebruik ik nzb.su, maar GoT krijg ik dit seizoen heel slecht binnen en moet deze (bijna) elke week handmatig downloaden. Waar kan dit aan liggen?
Dat kan liggen zoals je zelf al aangeeft aan je usenetprovider en indexer. Neem een (proef)abbo bij verschillende aanbieders (check http://ngprovider.com/newsgroup-resellers.php) en probeer een andere indexer. Zou zelf nooit voor een Highwinds provider gaan, maar dat terzijde.Pasmanjeroen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:33:
Mijn account bij SunnyUsenet is zojuist verlopen (heerlijk dat je pas een e-mail krijgt op het moment dat hij al verlopen is, maar dat terzijde) en ik vroeg mij of er misschien andere providers zijn die minder last hebben van takedowns? Voor de lopende series heb ik er weinig last van (behalve GoT), maar oudere series en films kan ik amper binnen halen.
Kunnen jullie mij wellicht helpen? Binnenkort loopt mijn abbo bij vodafone af, waardoor ik weer meer ga betalen voor mijn alles-in-1 pakket. Nu gebruik ik helemaal geen telefonie (vast), tv kijken doe ik zo weinig dat ik het niet ga missen, maar internet word daarentegen veel gebruikt.
Ik woon in Houten en daar is de nieuwe netwerkprovider netrebel begonnen met 1 enkel abonnement met een snelheid van 1000 Mb/s.
Nu heb ik ook bij Eweka een abonnement lopen voor de nieuwsgroepen, maar die gaan tot max 120 mbit. Ik heb verder geen ervaringen met andere providers, maar zou graag willen downloaden op maximale snelheid.
Wat zijn jullie ervaringen met de providers die onbeperkte snelheid bieden? Zou je dan de verbinding (1000Mb/s) volledig kunnen gebruiken of bereik bij 200 Mb/s toch een plafond.
Ik woon in Houten en daar is de nieuwe netwerkprovider netrebel begonnen met 1 enkel abonnement met een snelheid van 1000 Mb/s.
Nu heb ik ook bij Eweka een abonnement lopen voor de nieuwsgroepen, maar die gaan tot max 120 mbit. Ik heb verder geen ervaringen met andere providers, maar zou graag willen downloaden op maximale snelheid.
Wat zijn jullie ervaringen met de providers die onbeperkte snelheid bieden? Zou je dan de verbinding (1000Mb/s) volledig kunnen gebruiken of bereik bij 200 Mb/s toch een plafond.
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Met:pietertie schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:49:
Kunnen jullie mij wellicht helpen? Binnenkort loopt mijn abbo bij vodafone af, waardoor ik weer meer ga betalen voor mijn alles-in-1 pakket. Nu gebruik ik helemaal geen telefonie (vast), tv kijken doe ik zo weinig dat ik het niet ga missen, maar internet word daarentegen veel gebruikt.
Astraweb haal ik nu ca 815 Mbit
SuperNews EU haal ik nu 880 Mbit
XS News 710 Mbit
Met 1 provider gaat het je sowieso niet lukken!
Het is op dit moment wel redelijk snel, ik heb ook wel is lagere snelheden gezien.
Ik gebruik 4 verschillende usenet providers tegelijk (allemaal aanbiedingen)
Ik download altijd mits op alle servers compleet met 980 Mbit a 1005 Mbit

Thanks voor je antwoord! voor 800 mbit doe ik het ook welkmichael schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:23:
[...]
Met:
Astraweb haal ik nu ca 815 Mbit
SuperNews EU haal ik nu 880 Mbit
XS News 710 Mbit
Met 1 provider gaat het je sowieso niet lukken!
Het is op dit moment wel redelijk snel, ik heb ook wel is lagere snelheden gezien.
Ik gebruik 4 verschillende usenet providers tegelijk (allemaal aanbiedingen)
Ik download altijd mits op alle servers compleet met 980 Mbit a 1005 Mbit
Hoeveel download je in godsnaam om het verschil tussen 60 mb en 1000 mb te merken in dagelijks gebruik?
Terechte vraag, het is onnodig, pure luxe. Maar ik snap het verschil tussen 50 en 800 wel hoor, het verschil tussen 200 en 800 snap ik dan wat minder. En mocht UHD er komen, dan is 800 ook weer niet zo slecht/onnodig zeg maar.smeerbartje schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:09:
Hoeveel download je in godsnaam om het verschil tussen 60 mb en 1000 mb te merken in dagelijks gebruik?
Heerlijk toch!smeerbartje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:47:
Maar je download dan sneller dan je kunt kijken...
Hoeft je pc minder lang aan te staan, bij mij af en toe een uurtje en weer klaar.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase
Waarom vraag het je af omdat het kan.
Heb je het nodig? het antwoord is Nee, maar het is wel heerlijk om even iets snel binnen te halen.
En mijn internet verbinding kost ook niet de hele wereld. 1000 Mbit voor slechts 40 Euro pm.
vergelijk het met ziggo duurste pakket kost ook ongeveer 40,- euro per maand voor brakke 200 Mbit verbinding.
Heb je het nodig? het antwoord is Nee, maar het is wel heerlijk om even iets snel binnen te halen.
En mijn internet verbinding kost ook niet de hele wereld. 1000 Mbit voor slechts 40 Euro pm.
vergelijk het met ziggo duurste pakket kost ook ongeveer 40,- euro per maand voor brakke 200 Mbit verbinding.
pietertie schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:49:
....
...
[ Voor 16% gewijzigd door TRaSH op 05-06-2015 15:18 . Reden: typo met copy/paste ]
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Aangezien kmichael uit Enschede komt, vermoed ik Tweak.
Trouwens als ik dat zo lees heeft dat Netrebel wel een aparte vorm van connecten met het Internet.
Trouwens als ik dat zo lees heeft dat Netrebel wel een aparte vorm van connecten met het Internet.
[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 05-06-2015 17:40 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik kom uit Enschede, en dat ik Tweak heb is correct.smeerbartje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:14:
Wow! Welke provider heb je?
Gewoon snel erbij zijn, en verschillende servers gebruiken, wel opletten heel veel zijn resellers van Highwinds. Maar als je SunnyUsenet, neemt, block account Astraweb, en block account Cheapnews, kun je redelijke resultaten halen. Maar populaire dingen op spotnet worden standaard in 2 dagen toch wel weggehaald. SunnyUsenet kun je sharen om de kosten te drukken.Pasmanjeroen schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:33:
[ Voor 6% gewijzigd door knakworst op 10-06-2015 15:40 ]
Volgende week vervalt mijn abbo bij extreme usenet. Deze gaat sowieso vervangen worden.
Hierboven had iemand het over supernews. Deze lijkt me wel wat. Nog meer ervaringen ?
Hierboven had iemand het over supernews. Deze lijkt me wel wat. Nog meer ervaringen ?
Ben een zeer tevreden klant van Giganews. Kost wel wat meer in de maand (zeker de huidige dollarkoers...). Heb echter weinig problemen met retentie, zeker voor mijn sickbeard tv-serie downloads met sabnzbd. Heb op mijn site een uitgebreide handleiding sabnzbd geschreven. Misschien kan die in de openingspost?
Ik ben erg tevreden over cheapnews. Nu ook een mooie aanbieding: 60 mbit onberkt d/l voor 1 jaar 44 euro.
Die zie ik niet op de website staan ?Gigagiel schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 19:01:
Ik ben erg tevreden over cheapnews. Nu ook een mooie aanbieding: 60 mbit onberkt d/l voor 1 jaar 44 euro.
... en kan opslaan.smeerbartje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:47:
Maar je download dan sneller dan je kunt kijken...
Met mijn 200mbit van Ziggo kon je dat al duidelijk zien. Met BWMeter zag je dat er "haperend" werd gedownload -- het was geen strakke grafiek, elke keer stopte de download even. Dat kwam omdat de interne buffer van NewsBin Pro vol was en de harde schijf moest eerst weer de buffer inhalen.
Kijk in NewsBin Pro maar eens onderin het scherm. Daar staat bij het downloaden "Cache xxx/xxx". De tweede xxx is je totaal aantal buffers, de eerste xxx is hoeveel er nog vrij zijn. Komt die eerste xxx regelmatig op nul dan weet je dat je te weinig downloadbuffers hebt.
Heb ik opgelost door aan NewsBin's INI file in de [Perfomance] sectie een aanpassing te maken. Voeg daar de regel ChunkCacheSize=xxxx toe en vervang de xxxx door de gewenste grootte. Standaard is 200, ik heb 'm naar 1000. Ik zie nu dat het downloaden weer op continu volle snelheid gaat, dankzij de grotere cache kan NewsBin Pro op full speed blijven downloaden terwijl de harde schijf genoeg tijd heeft om alles weg te schrijven.
[ Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 10-06-2015 10:00 ]
Klopt, die staat op de facebookpagina. Gebruik victory15 als promo code. GL
Bedankt voor de tip! Helaas staat er "aanbieding verlopen" als ik de kortingscode invoer...Gigagiel schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:21:
[...]
Klopt, die staat op de facebookpagina. Gebruik victory15 als promo code. GL
Edit: antwoord van de helpdesk gekregen en op zondag nog wel. De code werkt weer!!
[ Voor 13% gewijzigd door Kozz op 14-06-2015 15:27 ]
Verwijderd
Ik heb die Frugal eens voor een maandje geprobeerd. De snelheid was niet zo denderend, maar als in de connecties op 45 zet heb ik een strakke 100Mbit.
Er zit dus geen limitatie aan de aantal connecties. Ik zie tenminste geen foutmeldingen in Newsbin.
is Frugal van die serie servers met "iets te DMCA vriendelijk" beleid? Dus dat je die moet mijden, geloof dat het Highwinds was oid...
Zie ts waar frugal onder valt, geen highwinds iigSjah schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:39:
is Frugal van die serie servers met "iets te DMCA vriendelijk" beleid? Dus dat je die moet mijden, geloof dat het Highwinds was oid...
Hoi!
Ja, deed ik net al, ik zie dat het er niet echt instaat, maar neem aan ReadNews, omdat BlockNews daaronder valt, en Frugal en Block zusjes zijn IMO.
Weet iemand nog een leuke aanbieding met goeie retentie?
Verwijderd
Deze betrekt inderdaad van Highwinds. Maar voor wie toch een Highwinds server heeft is deze dan wel weer lekker goedkoop. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat er wel een lock op de aantal connecties gaan.Sjah schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:39:
Btw, als je deze server in Spotnet wilt gebruiken, lukt het me niet om alle spots te laden. Op den duur staat het programma weer stil. Dus valt deze voor mij sowieso af.
Volgende week maar weer terug naar Wondernews. Met een oude code kost een maandabonnement maar de helft. Dat blijft wel interessant.
Frugal trekt van readnews, als het plaatje in de ts nog kloptVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:12:
[...]
Deze betrekt inderdaad van Highwinds. Maar voor wie toch een Highwinds server heeft is deze dan wel weer lekker goedkoop. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat er wel een lock op de aantal connecties gaan.
Btw, als je deze server in Spotnet wilt gebruiken, lukt het me niet om alle spots te laden. Op den duur staat het programma weer stil. Dus valt deze voor mij sowieso af.
Volgende week maar weer terug naar Wondernews. Met een oude code kost een maandabonnement maar de helft. Dat blijft wel interessant.
Hoi!
Zijn er momenteel meer mensen die momenteel problemen hebben met inloggen op de NewsDemon servers?
Ik krijg in Newleecher de foutmelding:
"7:54:53 Unable to connect / authenticate server: europe-ssl.newsdemon.com @ europe-ssl.newsdemon.com (connect: Winsock Resolve Host: Cannot convert host address 'europe-ssl.newsdemon.com' - No Data (#11004))."
Dit gebeurt sinds gisteravond.
Ik ben zelf even verder gaan zoeken maar ik ben niet de enige.....
Ook "www.websitedown.info" geeft aan dat alles down is.
Op de Facebook pagina zijn er meerdere gebruikers die ook aangeven dat alles down is.....
Ik krijg in Newleecher de foutmelding:
"7:54:53 Unable to connect / authenticate server: europe-ssl.newsdemon.com @ europe-ssl.newsdemon.com (connect: Winsock Resolve Host: Cannot convert host address 'europe-ssl.newsdemon.com' - No Data (#11004))."
Dit gebeurt sinds gisteravond.
Ik ben zelf even verder gaan zoeken maar ik ben niet de enige.....
Ook "www.websitedown.info" geeft aan dat alles down is.
Op de Facebook pagina zijn er meerdere gebruikers die ook aangeven dat alles down is.....
[ Voor 20% gewijzigd door Clubhead op 17-06-2015 09:40 ]
ja ik kan er inderdaad ook niet op. alle newsdemon servers geprobeerd maar zonder resultaat:(
Overgegaan op de trial periode van cheapnews nadat ik eerder extreme usenet had en weet nu al dat ik geen vervolg aan cheap ga geven. Wat een achteruitgang zeg! Haalt echt helemaal niets binnen, zelfs niet nadat de files direct geplaatst zijn.
volgens de status site van NewsDemon
06/17/2015
10:08 AM EST Nameservers have been changed. Some ISPs take longer than others to update, so if you are still experiencing an outage, please be patient. If it persists, contact support.
06/16/2015
06:27 AM EST Expect some outages this afternoon as we are transitioning servers. Everything should correct itself shortly.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Verwijderd
Ik heb eerst een tracert gedaan voordat ik mijn bericht plaatste. Er is nog maar weinig keus qua servers.EWK schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:57:
[...]
Frugal trekt van readnews, als het plaatje in de ts nog klopt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Tracing route to eunews.frugalusenet.com [74.209.132.151] over a maximum of 30 hops: **************** 9 71 ms 24 ms 21 ms hwng.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.89] 10 20 ms 15 ms 29 ms 2-7.r4.am.hwng.net [209.197.0.194] 11 13 ms 12 ms 18 ms 74.209.132.151 Trace complete. |
Btw, vond via Google ook dat Readnews een reseller van Highwinds is. https://vergelijkusenetproviders.nl/usenet-provider-lijst/
Of die lijst accuraat is, weet ik niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 18:22 ]
http://www.reddit.com/r/usenet/wiki/providers
http://ngprovider.com/newsgroup-resellers.php
Frugal is highwinds....
http://ngprovider.com/newsgroup-resellers.php
Frugal is highwinds....
Zomeractie I-Telligent:
Om de aankomende zomer te vieren, bieden wij u een speciale actie aan.
Dankzij onze bandbreedte upgrade zijn wij nu uiterst voordelig.
Tot 1 oktober 2015 kunt u gebruik maken van een actiecode (zomeractie2015) om 12 maanden usenet toegang te krijgen voor de prijs van 9 maanden.
OF
uw bestaande account aanvullen met 12 maanden voor de prijs van 9 maanden.
(aan de hand van uw emailadres en/ of rekeningnummer kunnen wij achterhalen wat uw klantnummer is en vullen wij uw resterende termijnen aan met 360 dagen).
Dit zal resulteren in de volgende tarieven:
Standard 50Mbit 12 maanden voor éénmalig 40,50 euro (teruggerekend is dat 3,38 euro voor een 50Mbit 30 dagen pakket i.p.v. 4,50 euro)
Luxe 120Mbit 12 maanden voor éénmalig 63,- euro (teruggerekend is dat 5,25 euro voor een 120Mbit 30 dagen pakket i.p.v. 7,- euro)
en
Deluxe Unlimited 12 maanden voor éénmalig 90,- euro (teruggerekend is dat 7,50 euro voor een Unlimited 30 dagen pakket i.p.v. 10,- euro)
Hier volgen de stappen om gebruik te maken van deze actie:
stap 1. u gaat naar naar onze pre-paid pagina via deze link: http://www.i-telligent.nl/prepaid
stap 2. u vult al uw gegevens in op de pagina
stap 3. voer deze actiecode in: zomeractie2015
stap 4. u selecteert onderaan in het drop down menu bij “product” uw gewenste bandbreedte (Standard 50Mbit, Luxe 120Mbit of Deluxe Unlimited)
stap 5. u selecteert in het volgende drop down menu 12 maanden*
stap 6. klik op BESTEL (In de email die u automatisch ontvangt, wordt het juiste bedrag aangegeven dat u dient over te maken.)
*Deze actiecode is alleen te combineren met onze 12 maanden Standard, Luxe en Deluxe Pre-paid pakketten.
Lijst lijkt me aardig compleet en up2date. Dat highwinds shitz heeft wel erg veel usenet partijen overgenomen...Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:18:
[...]
Ik heb eerst een tracert gedaan voordat ik mijn bericht plaatste. Er is nog maar weinig keus qua servers.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Tracing route to eunews.frugalusenet.com [74.209.132.151] over a maximum of 30 hops: **************** 9 71 ms 24 ms 21 ms hwng.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.89] 10 20 ms 15 ms 29 ms 2-7.r4.am.hwng.net [209.197.0.194] 11 13 ms 12 ms 18 ms 74.209.132.151 Trace complete.
Btw, vond via Google ook dat Readnews een reseller van Highwinds is. https://vergelijkusenetproviders.nl/usenet-provider-lijst/
Of die lijst accuraat is, weet ik niet.
Newsgroupdirect heeft een wel erg fijne deal op dit moment. Gebruik hun al maanden als back up Usenet account, tevreden mee. https://www.newsgroupdirect.com/deal-of-the-week
Ik heb nooit ergens last van, haal alles (takedowns uitgezonderd) perfect binnen. Prima payserver wat mij betreft.Steefmeister schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:42:
Overgegaan op de trial periode van cheapnews nadat ik eerder extreme usenet had en weet nu al dat ik geen vervolg aan cheap ga geven. Wat een achteruitgang zeg! Haalt echt helemaal niets binnen, zelfs niet nadat de files direct geplaatst zijn.
Mijn accountje van 3 maanden bij cheapnews zou overmorgen verlopen. Heb hem vandaag ook maar weer geupgrade voor een jaar met discount code: "legacy14". 28 euro korting.
Vind het een behoorlijke provider, eigenlijk niet echt wat negatiefs over te vermelden.
Vind het een behoorlijke provider, eigenlijk niet echt wat negatiefs over te vermelden.
Zitten alleen wel onder Highwinds en hebben in het verleden goedkope 'unlimited' accounts gedeactiveerd omdat ze te veel gebruikten.alwaysleft schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 20:37:
Newsgroupdirect heeft een wel erg fijne deal op dit moment. Gebruik hun al maanden als back up Usenet account, tevreden mee. https://www.newsgroupdirect.com/deal-of-the-week
[ Voor 5% gewijzigd door Centurius op 21-06-2015 18:41 ]
Cheap heeft nu vpn en deals, dus voor de usenet met vpn liefhebbers is er een actie via de Twitter: twitter.com/cheapnews
Heb zelf geen vpn icm usenet lijkt me wel handig. Iemand ervaring met usenet en vpn?
Heb zelf geen vpn icm usenet lijkt me wel handig. Iemand ervaring met usenet en vpn?
[ Voor 2% gewijzigd door asstastic op 22-06-2015 17:47 . Reden: Typo ]
Kijk eens in het vpn-topicasstastic schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:46:
Cheap heeft nu vpn en deals, dus voor de usenet met vpn liefhebbers is er een actie via de Twitter: twitter.com/cheapnews
Hoi!
Bedankt voor deze actie, ik zal eens kijken hoe deze bevalt (Sunny beviel wel goed, dus stap zo weer over).
Gamertag for Xbox: R0SSI
Hou er wel rekening mee dat de code alleen werkt als je kiest voor een prepaid pakket van 12 maanden.R0SSI schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:22:
[...]
Bedankt voor deze actie, ik zal eens kijken hoe deze bevalt (Sunny beviel wel goed, dus stap zo weer over).
Misschien een idee om het eerst voor een maandje te proberen? Dan kun je over een maandje beslissen of je het iets vindt of niet. De code is toch geldig tot 1 Oktober 2015.
I-telligent bevalt me prima. Volgende week moet ik weer verlengen, en dan is zo'n actie mooi meegenomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Hendrikje1 op 23-06-2015 11:18 ]
Uhm, het geldt blijkbaar ook voor abonnement, want ik kreeg wel de korting... En de providers verschillen toch onderling niet veel, dus ik zoek dan vaak een aanbieding uit zodra ik bijna moet verlengen..Hendrikje1 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:15:
[...]
Hou er wel rekening mee dat de code alleen werkt als je kiest voor een prepaid pakket van 12 maanden.
Misschien een idee om het eerst voor een maandje te proberen? Dan kun je over een maandje beslissen of je het iets vindt of niet. De code is toch geldig tot 1 Oktober 2015.
I-telligent bevalt me prima. Volgende week moet ik weer verlengen, en dan is zo'n actie mooi meegenomen.
[ Voor 9% gewijzigd door R0SSI op 23-06-2015 12:40 ]
Gamertag for Xbox: R0SSI
Zit hier ook weer wat actiever te lurken, aangezien begin juli het jaarabo bij sunny weer afloopt.R0SSI schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:37:
[...]
Uhm, het geldt blijkbaar ook voor abonnement, want ik kreeg wel de korting... En de providers verschillen toch onderling niet veel, dus ik zoek dan vaak een aanbieding uit zodra ik bijna moet verlengen..
Heb er an sich weinig over te klagen, takedowns heb je toch wel en daar valt omheen te werken, en voor die 6,23 p/m voor een jaar (de helft zelfs, deel het met een vriend) voor unlimited..zeer goed te doen. Zie weinig die daar qua prijs onder komen. En dan heb ik nog wat over voor evt een jaartje nzbgeek ofzo
tJa die 2e lijst is daar duidelijk in, maar beide lijsten wijzen dan weer op iets waarin me niet herken, namelijk CheapNews.
Want ik heb cheap en easyusenet, XSNews dus. Nou mijn ervaring is dat die allebei precies hetzelfde wel/niet hebben, kortom ik gebruik never een block van Cheap. Jouw lijsten zegen dat Cheap wel degelijk een onafhankelijke is(niet van XSNews), nogmaals bij mijn weten niet.
Ga ik doen, bedankt.
Ik heb ook meerdere verhalen gelezen. Heb zelf aantal usenet providers getest. De actuele dingen zijn bij elke provider bijna even snel eraf verschilt soms een aantal uur tot maximaal 24uur. Brein en morganelli sturen tegelijkertijd alle ntd's naar alle providers.Sjah schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:54:
[...]
tJa die 2e lijst is daar duidelijk in, maar beide lijsten wijzen dan weer op iets waarin me niet herken, namelijk CheapNews.
Want ik heb cheap en easyusenet, XSNews dus. Nou mijn ervaring is dat die allebei precies hetzelfde wel/niet hebben, kortom ik gebruik never een block van Cheap. Jouw lijsten zegen dat Cheap wel degelijk een onafhankelijke is(niet van XSNews), nogmaals bij mijn weten niet.
Ik heb sabnzbd Met coachpotato draaien met astraweb en cheapnws en soms supernews als extra fill. Werkt als een charm!
Heb het ook over 700 dagen oude post waarin ik dit identiek niet hebben heb herkend. Jouw verhaal zou op kunnen gaan, maar ik vind het allemaal wel erg toevallig, want Astra heeft het nml. meestal wel.
Hallo,
Een heel stuk van deze thread gelezen, maar ik vroeg mij af of er nieuwsgroep providers zijn die geen last hebben van die Notice and Takedown regels. Momenteel heb ik Sunny Usenet en mijn abonnement verloopt binnen enkele dagen. Dus vandaar mijn vraag :-)
Een heel stuk van deze thread gelezen, maar ik vroeg mij af of er nieuwsgroep providers zijn die geen last hebben van die Notice and Takedown regels. Momenteel heb ik Sunny Usenet en mijn abonnement verloopt binnen enkele dagen. Dus vandaar mijn vraag :-)
Verwijderd
Als een tracert doet naar de server van cheapnews dan kom je uit op op het ip adres: 78.152.55.164Sjah schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:54:
[...]
Deze is geregistreerd door Hibernia Networks, Tupolevlaan 103a, 1119 PA Schiphol-Rijk.
Als je via Google op adres zoekt, vind je dat zowel XSNews B.V., TripartZ Holding B.V, Stored Data B.V. en HiberniaNetworks allemaal op dit adres zitten.
xs news zit in lijnden althans kvk.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:43:
[...]
Als een tracert doet naar de server van cheapnews dan kom je uit op op het ip adres: 78.152.55.164
Deze is geregistreerd door Hibernia Networks, Tupolevlaan 103a, 1119 PA Schiphol-Rijk.
Als je via Google op adres zoekt, vind je dat zowel XSNews B.V., TripartZ Holding B.V, Stored Data B.V. en HiberniaNetworks allemaal op dit adres zitten.
Hibernia is netwerk leverancier en hebben groot aantal klanten. Ik vermoed dat hibernia net als haar concurrenten netwerklocaties of colocatie verzorgt zie http://www.hibernianetworks.com/contact-us/
Iemand ? :-)argon007 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:36:
Hallo,
Nee, die zijn er niet. Ze hebben er allemaal last van, maar de een wat meer dan de ander. Als je al een heel stuk van de thread gelezen hebt, zal je dat vast wel opgevallen zijn.argon007 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:36:
Een heel stuk van deze thread gelezen, maar ik vroeg mij af of er nieuwsgroep providers zijn die geen last hebben van die Notice and Takedown regels.
Verder kun je beter geholpen worden als je (veel) meer info vermeldt over dingen die voor jou van belang zijn, zoals prijs, snelheid, retentie, account sharing ja/nee enzovoort. Misschien heb je al een shortlist van mogelijke providers?
beste oplossing is,
zorgen dat je er op tijd bij bent
voor series kan je zoiets als Sonarr/Sickbeard te gebruiken en het liefst 24/7 laten draaien.
dan gebruik maken van bv 1 hoofd USP,
en dan evt wat block accounts.(kunnen ook de gratis servers zijn)
en daarna wat fatsoenlijke indexers.
ik zelf heb als hoofd USP newsdemon en die draait gewoon op de highwind park.
en heb eigenlijk zelden tot nooit last van die notice and takedowns gebeuren voor het materiaal wat ik zoek.
zelfs niet van populaire series.
zorgen dat je er op tijd bij bent
voor series kan je zoiets als Sonarr/Sickbeard te gebruiken en het liefst 24/7 laten draaien.
dan gebruik maken van bv 1 hoofd USP,
en dan evt wat block accounts.(kunnen ook de gratis servers zijn)
en daarna wat fatsoenlijke indexers.
ik zelf heb als hoofd USP newsdemon en die draait gewoon op de highwind park.
en heb eigenlijk zelden tot nooit last van die notice and takedowns gebeuren voor het materiaal wat ik zoek.
zelfs niet van populaire series.
Hoe zijn jullie ervaringen met Nextgen.news?
Ik haal daarmee nog steeds alles binnen als met mijn eerste newsprovider (Tweak.news) het laat afweten.
Ik haal daarmee nog steeds alles binnen als met mijn eerste newsprovider (Tweak.news) het laat afweten.
hij is traag (met traag bedoel ik dat hij vaak niet sneller dan 80MB/s download wat ik gelezen hebt, of dat ondertussen is opgelost is weet ik niet. tijdens mijn trial period kwam ik ook niet hoger) en duur naar mijn mening,
maar als block account zou het wel interessant kunnen wezen
Ik denk dat >90% van de huishoudens überhaupt nergens 80MB/s haaltTRaSH schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:21:
hij is traag (met traag bedoel ik dat hij vaak niet sneller dan 80MB/s download wat ik gelezen hebt, of dat ondertussen is opgelost is weet ik niet. tijdens mijn trial period kwam ik ook niet hoger) en duur naar mijn mening,
Hoi!
80 MB/s traag? Met 80MB/s haal je in anderhalve minuut een goeie x264 film binnenTRaSH schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:21:
Oeps,
Had Mbits moeten zijn.
Had Mbits moeten zijn.
En toch heeft hij wel gelijk... ook volgens de volgende link:Sjah schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:54:
Nou mijn ervaring is dat die allebei precies hetzelfde wel/niet hebben, kortom ik gebruik never een block van Cheap. Jouw lijsten zegen dat Cheap wel degelijk een onafhankelijke is(niet van XSNews), nogmaals bij mijn weten niet.
http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php
Nextgennews is onder andere reseller van Astraweb en die is zeker sinds de laatste twee jaar weer een stuk betrouwbaarder. Uiteraard is iedere USP afhankelijk van Notice and Takedowns (ja ook daar in 'Zuid Afrika' whaha) en dat ga je gewoon merken... overal.Arjantje72 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:56:
Hoe zijn jullie ervaringen met Nextgen.news?
[ Voor 36% gewijzigd door CreativeS op 27-06-2015 12:34 ]
van hun website
Where does NextGenNews receive news from?
Posted on 12 July 2014 10:04 AM
NextGenNews runs uniquely written software, enabling us to receive full news feeds from various Tier 1 providers. Our software intelligently combines the various feeds and keeps track of which articles are missing from which servers. Our server software are able to deliver articles frequently, when other providers deem the article to not exist.
We continually add additional providers to our network in order to ensure the best possible rates in article delivery, and ask that our users please provide a copy of NZB files that fail to download from NextGenNews in order for NextGenNews to establish where we can potentially retrieve these articles from in the future...
NextGenNews has commercial NNTP feeds on the following major backbones:
GigaNews,
Highwinds Media,
Astraweb,
Cambrium, and
XSNews
NextGenNews zou (of zal) toch notice and takedown verzoeken moeten krijgen? Dus bij hun kan het toch ook nooit compleet blijven? Of zie ik dat verkeerd?
ongetwijfeld,
maar het is maar hoe snel je reageerd.
maar het is maar hoe snel je reageerd.
Coenen schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:00:
NextGenNews zou (of zal) toch notice and takedown verzoeken moeten krijgen? Dus bij hun kan het toch ook nooit compleet blijven? Of zie ik dat verkeerd?
Juist, als het bij de bron al verwijderd is, zal het nooit 'doorgegeven' kunnen worden...TRaSH schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:04:
ongetwijfeld, maar het is maar hoe snel je reageert.
Ik denk dat je je nog even verdiepen moet in hoe nntp werkt.CreativeS schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:49:
[...]
[...]
Juist, als het bij de bron al verwijderd is, zal het nooit 'doorgegeven' kunnen worden...
[ Voor 7% gewijzigd door EWK op 27-06-2015 19:37 ]
Hoi!
Ja vast... en gelijk weet ik weer waarom. ByeEWK schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:35:
[...]
Ik denk dat je je nog even verdiepen moet in hoe nntp werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door CreativeS op 27-06-2015 19:50 ]
Traag maakt me niet uit download toch naar mijn NAS en heb een blockaccount.TRaSH schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 23:21:
Ik ben er erg oiver te spreken
CreativeS heeft toch gelijk?EWK schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:35:
[...]
Ik denk dat je je nog even verdiepen moet in hoe nntp werkt.
http://www.w3.org/LineMode/User/AboutNewsServers.htmlInternet news, (or "Usenet news"), is distributed using a completely different protocol to either electronic mail or normal W3 "HTTP" servers. The Network News Transfer Protocol "NNTP" has the effect of broadcasting every message to (basically) every site, in contrast to email protocols which send messages to specific sites, and HTTP, which only transfers the information on demand by the reader.
An NNTP server is set up by its system manager to know about some (at least one) nearby servers. With these servers, there is an arrangement that they will pass news to each other. Sometimes this arrangement is limited to certain news groups. Articles can be passed in both directions, and the servers compare article message-id headers to see whether they have any new news for each other.
Iemand zet file X op Server A.
Server A verbonden is met server B. Bestand wordt direct gekopieerd, want ' there is an arrangement that they will pass news to each other'. A haalt op basis van dmca een file X offline, waarom zou die dan bij B ook automatisch verwijderd zijn?
In het voorbeeld van hierboven zou server A astraweb kunnen zijn en server B nextgen.
[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 27-06-2015 20:50 ]
Hoi!
Ik snap het, weer wat geleerdEWK schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:41:
[...]
[...]
http://www.w3.org/LineMode/User/AboutNewsServers.html
Iemand zet file X op Server A.
Server A verbonden is met server B. Bestand wordt direct gekopieerd, want ' there is an arrangement that they will pass news to each other'. A haalt op basis van dmca een file X offline, waarom zou die dan bij B ook automatisch verwijderd zijn?
In het voorbeeld van hierboven zou server A astraweb kunnen zijn en server B nextgen.
Grote toko's hebben servers in meerdere landen.
De vraag is of er 1 NTD machine is of meerdere per locatie en of die machine de NTD doorvoert op elke server of dat er vertraging in zit.
Ik geloof dat astraweb haar servers in de VS vrijwel direct bij een NTD toepassen en de servers in EU wat later.
[ Voor 4% gewijzigd door asstastic op 27-06-2015 23:11 . Reden: Typo ]
Mijn abbo loopt ook binnen een dikke week af, hier al wat gelezen maar ben er nog niet uit.
Ik zit nu bij TweakNews wat op zich wel redelijk is, maar een paar perioden gehad dat er plots niets te downloaden was en 2 weken later terug ok.
Ook de takedowns zijn snel...
Daarom zou ik toch eens veranderen!
wat wil ik :
account sharing (deel met vader)
onbeperkt dl
snelheid is niet zo belangrijk
Wat heb ik al gevonden :
Suynny Usenet : https://www.sunnyusenet.com/nl/packages
I-Telligent : http://www.i-telligent.nl/producten
Nog enkele gevonden maar AS = nok (wat jammer is)
nog tips ?
Ik zit nu bij TweakNews wat op zich wel redelijk is, maar een paar perioden gehad dat er plots niets te downloaden was en 2 weken later terug ok.
Ook de takedowns zijn snel...
Daarom zou ik toch eens veranderen!
wat wil ik :
account sharing (deel met vader)
onbeperkt dl
snelheid is niet zo belangrijk
Wat heb ik al gevonden :
Suynny Usenet : https://www.sunnyusenet.com/nl/packages
I-Telligent : http://www.i-telligent.nl/producten
Nog enkele gevonden maar AS = nok (wat jammer is)
nog tips ?
Topicstart gelezen? Daar kun je precies zien wat jij zoekt
.
Hoi!
ja tuurlijk, maar daar staan geen ervaringen bij 
Zoals in de laatste 10draadjes wel genoeg staan...
beide die ik vond zijn wel goed denk ik, maar wil wat feedback... (gaat toch terug over 1j abbo)
beide die ik vond zijn wel goed denk ik, maar wil wat feedback... (gaat toch terug over 1j abbo)
Kijk welke tier1 provider hebben en test ze uit. Meeste hebben een gratis trial.Repi3 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:53:
ja tuurlijk, maar daar staan geen ervaringen bij
Klik hier voor usenet lijst met tier1 en reseller info.
Klik hier voor gratis trial
Over het algemeen Highwinds vermijden. En een unlimited account met block account nemen als backup.
[ Voor 0% gewijzigd door asstastic op 28-06-2015 19:34 . Reden: Typo ]
Precies, en dan de block nemen bij een andere tier1. Dan heb je de meeste kansasstastic schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:30:
[...]
Kijk welke tier1 provider hebben en test ze uit. Meeste hebben een gratis trial.
Klik hier voor usenet lijst met tier1 en reseller info.
Klik hier voor gratis trial
Over het algemeen Highwinds vermijden. En een unlimited account met block account nemen als backup.
Hoi!
Ik heb Newsdemon (highwinds) maar echt nooit problemen, volgens mij heb je meer aan een goeie indexer.asstastic schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:30:
[...]
Het gekke is pureusenet, eweka en newsdemon is alle 3 highwinds. Soms is bij pure niet meer binnen te halen en bij newsdemon of eweka wel en andersom.Idanue schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:27:
[...]
Ik heb Newsdemon (highwinds) maar echt nooit problemen, volgens mij heb je meer aan een goeie indexer.
Wat ik wel merk is pure vaker nog wel werkt en eweka en newsdemon erg snel is dat niet meer werkt.... met andere woorden geen pijl op te trekken.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Klopt.RobbyTown schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:41:
[...]
met andere woorden geen pijl op te trekken.
Ondanks dat het alle 3 highwinds is zal het toch een andere farm zijn. Kan zijn dat alle 2 of 3 de farms van highwinds zijn maar dat de request maar op 1 wordt doorgevoerd en niet of trager op de anderen. Enige mogelijkheid lijkt mij.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Study finds significant security flaws in popular VPN services
[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 02-07-2015 09:18 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik had dit ook al gepost in het kortingscode-topic, maar denk dat dit natuurlijk ook wel hier past
.
Is het bij u ook al zo warm? Ga lekker achter de pc zitten en geniet van
onze hittedeals bij Easyusenet. Verleng nu uw abonnement en geniet tijdens
de hittegolf van een koele 40% korting op al onze producten. Wacht niet te
lang, want de hittedeals lopen tot met a.s. zondag 5 juli.
Hoe werkt het? (verlenging)
1) U logt in op https://www.easyusenet.nl met uw gebruikersnaam en
wachtwoord.
2) Kies de optie verlengen uit het menu.
3) Kies uw gewenste abonnement.
4) Kies uw gewenste betalingsmethode.
5) Vul het veld couponcode in. De code voor de hittedeal is:
HITTEGOLF
6) Klik op bestel
Na het bestellen wordt uw korting meteen verwerkt.
(Let op!! Wanneer er geen couponcode wordt ingevuld wordt er ook geen
korting verrekend. Wanneer u de kortingscode vergeet in te vullen kunt u
naderhand geen aanspraak meer maken op deze geweldige aanbieding.)
het
hoofd koel willen houden!
lang, want de hittedeals lopen tot met a.s. zondag 5 juli.
Hoe werkt het? (verlenging)
1) U logt in op https://www.easyusenet.nl met uw gebruikersnaam en
wachtwoord.
2) Kies de optie verlengen uit het menu.
3) Kies uw gewenste abonnement.
4) Kies uw gewenste betalingsmethode.
5) Vul het veld couponcode in. De code voor de hittedeal is:
HITTEGOLF
6) Klik op bestel
Na het bestellen wordt uw korting meteen verwerkt.
(Let op!! Wanneer er geen couponcode wordt ingevuld wordt er ook geen
korting verrekend. Wanneer u de kortingscode vergeet in te vullen kunt u
naderhand geen aanspraak meer maken op deze geweldige aanbieding.)
het
hoofd koel willen houden!
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!
VERPLICHT LEESVOER: lees Deze post
Discussies over copyright materiaal worden NIET op prijs gesteld.
Ook geen hints of vragen naar films, series en dergelijke.
Voor je een vraag stelt met betrekking tot incomplete downloads, doorzoek eerst dit topic eens!