Slimme meter weigeren. De mogelijkheden. Blindvermogen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 24.603 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Proton_ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 17:06:
Mijn verbruik is verdubbeld sinds ik mijn ferraris heb ingeruild voor een digitale meter.
Ik zou een onderzoek vragen.
Dat ik toen ook een elektrische auto ben gaan rijden heeft er vast niks mee te maken...
Oeps ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:54

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

candy1 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:55:
Zo zal niet iedereen schijn/ blindvermogen hebben.
Iedereen neemt ook blindvermogen af. Niet veel in absolute termen, maar zeker meetbaar.
Een oude beltrafo bijvoorbeeld kan zo 8 VAr vragen.
En als het blindvermogen toeneemt (lijkt me niet overigens) dat het netwerk er op aangepast moet worden (nu niet aan de orde) lijkt het me wenselijk dat die kosten worden doorgerekend naar die mensen die dat nodig hebben.
Tenslotte is er eenvoudig wat aan te doen, een moderne PV-omvormer kan PFC doen ook als de zon niet schijnt.
Wat ze met zo'n meterje ook kunnen doen is de mensen even een paar weekjes op hoog verbruik zetten kunnen we toch niet controleren je verbruikt 10 kw maar de meter zetten ze software matig op 15 kw
Afgezien van het feit dat de firmware volgens mij niet remote aan te passen is (en dan zal je zeggen 'alles kan gehackt'):
Een digitale meter kun je elke 10 seconden uitlezen.
Veel mensen doen dat ook, omdat hier eenvoudig support voor is in domoticapakketten.
Je verbruik is op die schaal goed voorspelbaar en toe te rekenen aan verschillende devices (vandaar de privacybezwaren). Een stap van 10% zou al heel goed zichtbaar zijn en binnen een uur alarmbellen doen rinkelen.
En met de oude kon dat niet.
Inderdaad. De oude was veel slechter controleerbaar, gezien de topics hier over op hol geslagen draaischijven die jarenlang onopgemerkt verlopen.

Een digitale meter heeft een hoop nadelen, de privacyissues vind ik reëel en remote afsluiten is doodeng (kan dus ook niet meer), maar ik denk niet dat we bang hoeven zijn dat de meetkwaliteit achteruit gaat.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:31
Proton_ schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:07:
[...]

Inderdaad. De oude was veel slechter controleerbaar, gezien de topics hier over op hol geslagen draaischijven die jarenlang onopgemerkt verlopen.
Die van mij slaat regelmatig op hol. Gelukkig achteruit en dat blijft nog steeds een mooi gezicht...... ( en zeker niet onopgemerkt)

[ Voor 3% gewijzigd door drielp op 16-08-2015 01:04 ]

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Afgezien van het feit dat de firmware volgens mij niet remote aan te passen is (en dan zal je zeggen 'alles kan gehackt'):
Kan dus wel en is hier gebeurt op mijn verzoek.
Ik had eerst alles op hele kWh en nu 3 nullen achter de komma.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:54

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Is dat configuratie of firmware?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik zou het niet weten wat het is, de verandering in het telegram is dat ik nu 3 cijfers achter de komma heb en van te voren niet.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:43
Ik snap niet helemaal waarom dit topic er nog is, er is al een topic over dit onderwerp:
Slimme energiemeter, weigeren??

Ik gooi dit topic op slot, daar graag verder.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.