Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 18:00
Goofyduck384 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:21:... maar is het voldoende om er 2 gb ofzo bij te prikken? Of is een update qua moederbord, proc en geheugen noodzakelijk?
Dit soort vragen hoort niet in deze Best Buy Guide (BBG) discussie thuis. Behalve dat je de discussie vervuild heb je er zelf als nadeel van dat je weinig antwoorden krijgt; de mensen die jou kunnen helpen lezen dit (oude) topic niet.
Plaats je vraag in een nieuw, eigen, topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Is een intel DN2820FYKH NUC +2GB +SSD voldoende om Kodi + NAS media te draaien of die Cel. N2820 niet krachtig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PriZi
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01-2022
Bedankt voor deze BBG! Voor mij op een goed moment. Beetje klaar met gerommel met Pi (ondanks dat ik net Pi2 met DAC van hifiberry heb gekocht) én ik wil mijn tv-abo eruit gooien. Ook nog wat geëxperimenteerd met Rocki voor audio, maar dat was het ook niet. Tijd voor een wat serieuzere multimediaset dus.

Ik ben op zoek naar htpc voor tv-kijken, films/series en muziek. Heb een paar keer dit hele topic doorgelezen. Dat geeft wel een aardig goed beeld van wat er mogelijk is, maar het begint me (daardoor ;)) nu wat te duizelen :?.
Ik ben geen echte tweaker, maar mag ik jullie advies vragen bij het samenstellen van een systeem naar mijn wensen?

Dit heb ik al:
  • Synology NAS (DS213 2x2TB), die ik ook gebruik voor download/torrent
  • Analoge versterker, die gaat er ooit mssn wel uit maar nu nog niet (mooie Sansui)
  • LG-TV (32LS5600)
  • Paar externe HD's, ik meen dat ik er nog een over heb van 500GB
Dit is wat ik wil:
  • Films op full HD afspelen
  • Hoge kwaliteit audio (ingebouwd, geen externe DAC)
  • W8.1 (oa voor Spotify) en KODI
  • Geluid uitsturen via hdmi (naar tv) en analoog (naar versterker); of kan dat het beste met een splitter op de hdmi (ook voor als ik mijn versterker mssn nog een keer vervang?)
  • Opslag films en series (past niet meer op mijn NAS)
  • Afstandbediening en/of draadloos keyboard/muis o.i.d.
  • Via smartphone/afstandsbediening/keyboard uit de slaapstand te krijgen
  • Wife proof (daar bedoel ik ook mezelf mee ;))
  • Absoluut stil (ik zit op 2 mtr afstand van tv-meubel; de NAS maakt nu eigenlijk al teveel lawaai)
  • Zuinig
  • Blueray is niet nodig
  • Max. 350,-
Zoals het spreekwoord gaat: ik zie door de specs de functionaliteit niet meer.
Moet ik NUC of Zotac o.i.d. kopen of zelf htpc samenstellen (dat laatste dacht ik; voor het meest toegespitste resultaat en ondanks mijn beperkte kennis ook het leukste om te doen)
En dan Intel of AMD?
En fanless, kan dat?

Als iemand mij op weg kan helpen, graag. _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Beste,

ik heb onderstaand systeempje gemaakt:

pricewatch: Antec ISK 110 Vesa
pricewatch: ASRock H81M-ITX
pricewatch: Intel Celeron G1840 Boxed
pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-12800CL9S-4GBRL
pricewatch: Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile
pricewatch: Kingston SSDNow V300 60GB
pricewatch: Cisco Linksys AE2500

Ik heb geprobeerd deze HTPC zo weinig mogelijk te laten verbruiken. De CPU krijgt op stock 1.000V maar dit kan een stuk lager.

De CPU draait stabiel op met de vcore en cache en igpu voltage op 0.8V en de offsets heb ik allemaal op 0.001V gezet. Ik vermoed dat hij nog lager wil maar dit moederbord wil niet lager gaan.
Uit pure interesse heb ik de iGPU overclockt tot max. zonder de spanning hoger te moeten zetten.
Standaard schiet deze frequentie naar 1050MHz, nu zal hij naar 1200MHz springen waar nodig.

Ben zeer blij met dit speeltje. Hij staat achter mijn TV en je hoort hem niet. De fan draait op 900RPM en gaat tijdens het films afspelen nooit harder aanslaan. Idle is de CPU ong. 40°C.

Ik had voorheen een Mac Mini van 2011 en had deze verkocht. Ik wou dus geen hoger bedrag besteden dan wat ik gekregen heb voor de Mac Mini.

Je kan nog goedkoper gaan door een onboard CPU te nemen maar ik had graag wat upgrade mogelijkheden voor de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

TMV schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:59:
Ik zit in een situatie waar ik alle media op een NAS heb staan, dus in de woonkamer kan ik uit met een machine zonder grote HD's. Daarnaast moet hij absoluut stil zijn, zuinig, klein en wel fatsoenlijk power hebben en mogelijkheden tot wat casual gaming.

Onderstaande lijst is het uiteindelijk geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Akasa Newton H, fanless case for Intel NUC boards€ 56,66€ 56,66
1Intel Next Unit of Computing (V3) Core i5-4250U€ 319,-€ 319,-
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)€ 30,-€ 30,-
1Crucial CT2KIT51264BF160BJ€ 63,95€ 63,95
1Crucial M500 mSata 120GB€ 56,95€ 56,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 526,56

Bevalt zeer goed! Machine is zeer snel, geruisloos en wordt nauwelijks warm.. _/-\o_
Zet je dan de inhoud van de NUC in die akasa case?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Ik heb een beetje het topic door lopen spitten. Ik zit eraan te denken om of een NUC aan te schaffen ter vervanging van mijn Dune HD of om een HTPC te bouwen ter vervanging van de Dune.
Ik wil het apparaat daarnaast gebruiken voor Steam inhome streaming, zodat ik mijn game pc via het netwerk kan blijven gebruiken, en heb dan Bluetooth volgens mij nodig tbv een ps4 controller die ik erop aan wil sluiten. En ik wil graag mijn muziek afspelen via de NAS mbv Itunes. Ik zit met wat vragen.

Is een NUC tegenwoordig in staat om een mediaplayer te vervangen? Of kan ik dan beter een HTPC bouwen?

Is er ergens een overzicht waar ik aan moet denken bij het aanschaffen van een NUC. Wat zit er wel en wat zit er niet in?
Ik zit bijvoorbeeld aan de volgende NUC te denken, Intel NUC5i3RYH.
Volgens mij moet ik daar dan nog een klein SSD'tje inzetten? Maar wat voor soort SSD?
Moet er nog meer ingezet worden?

Ik zou bijvoorbeeld ook een HTPC kunnen bouwen.

Onderstaand lijstje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 115,95€ 115,95
1Gigabyte GA-H97N-WIFI€ 112,-€ 112,-
1Silverstone Milo ML05B€ 44,-€ 44,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 27,95€ 27,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 34,95€ 34,95
1Crucial MX100 128GB€ 68,99€ 68,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 430,79

Aangezien ik inhome wil streamen met steam moet ik denk ik Windows erop zetten? Ik heb alleen nog een windows 7 versie liggen op schijf, maar zal dus iets met USB moeten doen. Komt windows 8.1 op USB?

Welke software is beschikbaar zodat je de NUC of HTPC makkelijk kan inzetten als medieplayer?
Kan een NUC/ HTPC video en HD audio streamen via HDMI?
Kan ik mijn PS4 controller aansluiten op een NUC, de genoemde NUC heeft Bluetooth, en het mobo van de HTPC ook, maar kan ik die gebruiken voor een ps4 controller?
En kan de NUC of de HTPC bediend worden met een Harmony Touch?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Veel vragen voor iemand die het topic heeft doorgenomen.

Aan je htpc lijstje te zien ga ik er van uit dat je geen 4k video gaat streamen. In dat geval is zowel de htpc als de nuc overkill. Je zou dan volstaan met een am1 5350 (desnoods de 5150) En de stock cooler, icm een am1 moederbord. Nog iets goedkoper is de q1900 SoC maar die is qua 3d nog weer zwakker.

Het verschilt per nuc maar doorgaans heb je nog (so-)dimm en een (m-)sata schijf nodig, zie de specs.

Windows kun je downloaden, ff googlen. Zoek dan ook gelijk even naar plex en kodi wbt. mediaplayers.

Voor de harmony heb je denk ik een ir-ontvanger nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Benno de Bruin schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:07:
Veel vragen voor iemand die het topic heeft doorgenomen.

Aan je htpc lijstje te zien ga ik er van uit dat je geen 4k video gaat streamen. In dat geval is zowel de htpc als de nuc overkill. Je zou dan volstaan met een am1 5350 (desnoods de 5150) En de stock cooler, icm een am1 moederbord. Nog iets goedkoper is de q1900 SoC maar die is qua 3d nog weer zwakker.

Het verschilt per nuc maar doorgaans heb je nog (so-)dimm en een (m-)sata schijf nodig, zie de specs.

Windows kun je downloaden, ff googlen. Zoek dan ook gelijk even naar plex en kodi wbt. mediaplayers.

Voor de harmony heb je denk ik een ir-ontvanger nodig.
En als ik nu wel 4k video wil streamen, wat moet er dan anders aan mijn htpc lijstje?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Zoek dan naar een geschikte videokaart daarvoor, en eventueel een zwaardere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 23:29

TMV

el-jorge schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:19:
[...]

Zet je dan de inhoud van de NUC in die akasa case?
Yes, exact. Je schroeft de nuc open, haalt het bordje eruit, en vervolgens bouw je het bordje weer in de akasa behuizing. Best makkelijk te doen en je hebt een volledig stille PC :)

Je kunt het bord ook los kopen, dus zonder de Intel behuizing en voeding, dat scheelt knutselen. Dit heb ik niet gedaan omdat je bij de kit meteen een geschikte voeding krijgt en de kit is maar marginaal duurder dan het losse bordje. Effectief ben je dan zelfs goedkoper uit volgens mij..

[ Voor 28% gewijzigd door TMV op 30-04-2015 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkrat69
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-12-2021
Tsurany schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 13:53:
HTPC's zijn inderdaad saai geworden. Er gebeurt niks interessants op dit vlak en daardoor is het niet echt de moeite waard een BBG op te zetten. Ik zou dan of kijken naar een HTPC zonder bewegende onderdelen in een zeer compact formaat of naar een alternatief voor HTPC's zoals een Windows 8.1 tablet met bijvoorbeeld Miracast ingebouwd.
Bestaat hier al een versie van? Die goed werkt en betaalbaar is.?Heb zelf ook een receiver met DTS, dolby (geen pass trough) etc. Ik ben opzoek naar een betaalbare oplossing voor mijn film/serie verslaving.
Hierbij zijn Popcorn en Netflix en eventueel andere toepassingen ook belangrijk.
Ik ben alleen al bijna 10 jaar weg bij windows, Vandaar, het gebruiksgemak en het goed werken van dit OS is niet te evenaren en ben bereid een (vooral een goede) aankoop te doen.
Zit al twee dagen te kijken en te vergelijken, de Minix z64 is een optie die ik beraad heb.
Chromecast heb ik zelf al in bezit, maar dit werkt alleen bij netflix goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Bierkrat69 op 16-06-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
ik heb nu al een aantal jaren een htpc en nu was ik benieuwd of er nu dus danig beter materiaal is wat meer future proof dan wat ik nu heb als systeem.
Ik vindt het NUC verhaal wel erg leuk, mooi klein en stil , maar volgens mij is dat het enigste " betere" tov wat ik nu heb.
mijn systeem:
Intel I3 2100 3.10ghz
4 gig crucial ram
asus p8h61-1
120 gig kingston SSD
1TB samsung HD
silverstone sugo case

Kan ik nu nog een echte upgrade doen? ik draai onder kodi alles praktisch vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebow1987
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 14:27
Ben op zoek naar een HTPC systeem waarmee ik 4k video kan gaan afspelen, inclusief alle nieuwste, hoogste audio formaten. Vriend van me heeft een grote nieuwe 4k TV en nieuwe receiver met 5.1 speaker setup. Hierbij wil hij duidelijk ook een speler die alles aankan. Wat zouden jullie adviseren?
Hij wil er ook gebruik van kunnen maken als een complete computer, zoals internetten en andere multimedia afspelen en MS Office gebruiken.
Er is een voorkeur voor Apple apparatuur, omdat hij dan goed kan integreren met z'n Time Capsule en iPad en iPhone. Echter staat het behalen van de hoogste kwaliteit beeld en geluid voorop. MS Windows is dan ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 08:43
thebow1987 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:10:
Ben op zoek naar een HTPC systeem [..]
Ik zou even een ander, eigen, topic beginnen. Met een mooie topic start waarbij je ook direct vermeld wat je zelf al hebt gevonden en alles in een mooi overzichtje kan zetten.
Je kan een start vinden in het DAA beleid topic: DAA beleid

*sowieso

Pagina: 1 2 Laatste