Ik heb een beetje het topic door lopen spitten. Ik zit eraan te denken om of een NUC aan te schaffen ter vervanging van mijn Dune HD of om een HTPC te bouwen ter vervanging van de Dune.
Ik wil het apparaat daarnaast gebruiken voor Steam inhome streaming, zodat ik mijn game pc via het netwerk kan blijven gebruiken, en heb dan Bluetooth volgens mij nodig tbv een ps4 controller die ik erop aan wil sluiten. En ik wil graag mijn muziek afspelen via de NAS mbv Itunes. Ik zit met wat vragen.
Is een NUC tegenwoordig in staat om een mediaplayer te vervangen? Of kan ik dan beter een HTPC bouwen?
Is er ergens een overzicht waar ik aan moet denken bij het aanschaffen van een NUC. Wat zit er wel en wat zit er niet in?
Ik zit bijvoorbeeld aan de volgende NUC te denken, Intel
NUC5i3RYH.
Volgens mij moet ik daar dan nog een klein SSD'tje inzetten? Maar wat voor soort SSD?
Moet er nog meer ingezet worden?
Ik zou bijvoorbeeld ook een HTPC kunnen bouwen.
Onderstaand lijstje
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-4160 Boxed | € 115,95 | € 115,95 |
1 | Gigabyte GA-H97N-WIFI | € 112,- | € 112,- |
1 | Silverstone Milo ML05B | € 44,- | € 44,- |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 26,95 | € 26,95 |
1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 27,95 | € 27,95 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 34,95 | € 34,95 |
1 | Crucial MX100 128GB | € 68,99 | € 68,99 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 430,79 |
Aangezien ik inhome wil streamen met steam moet ik denk ik Windows erop zetten? Ik heb alleen nog een windows 7 versie liggen op schijf, maar zal dus iets met USB moeten doen. Komt windows 8.1 op USB?
Welke software is beschikbaar zodat je de NUC of HTPC makkelijk kan inzetten als medieplayer?
Kan een NUC/ HTPC video en HD audio streamen via HDMI?
Kan ik mijn PS4 controller aansluiten op een NUC, de genoemde NUC heeft Bluetooth, en het mobo van de HTPC ook, maar kan ik die gebruiken voor een ps4 controller?
En kan de NUC of de HTPC bediend worden met een Harmony Touch?
Spielerei...