Die is idd verwijderd, omdat dynmap de server vreselijk lagde.

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:51
O oke. Misschien even de url vverwijderen uit het begin topic?
Oops, forgot to do that... :$

Fixed now. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07 19:16
Het is weer eens tijd voor een update van mijn verrichtingen vanaf de Tweakcraft server.

Vorige week ben ik begonnen aan een Ocean monument. Hier heb ik een Guardian farm in gemaakt en ben ik nu bezig om al mn opslag te doen met automatisch sorteren van items.
Gisteren hebben we, Nomicor, Lekrutes en ik een slimefarm gemaakt onder dit monument en hebben we deze aangesloten op de Guardian farm. Hierdoor worden alle drops netjes gesorteerd en opgeslagen. Dit was een mooi zondag middag klusje :)

Nu maar eens kijken wat ik met de rest van m'n monument aan moet. Ik wil daar verschillende farms enzo in gaan maken en dat dan weer allemaal automatiseren (die server moet plat :p)
Zoals hierboven ook al staat, voor een ieder die een beetje is uitgekeken op MC; trek de wijde wereld in, claim een gebied en bouw alles weer vanuit de grond op. Zo begin je (soort van) overnieuw maar heb je toch toegang tot alles waar al farms voor zijn gemaakt..
Ik heb bijvoorbeeld mn beacons, armour en tools meegenomen omdat ik weinig zin had om weer uren te afken bij de pigmanfarm voor mn XP of om rondjes te rennen door de nether op zoek naar withers..

Ik hoop iig dat de relatieve drukte van de laatste weken blijft of zelfs toeneemt want volgens mij is dat wat een server succesvol maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
Zal ik dan ook maar eens een update doen? :)

Ik heb mijn hele stad nu geëgaliseerd, de gladiatorschool is af, de stadmuur en torens zijn zo goed als klaar en ik heb weer wat huisjes bijgebouwd. Maar nog steeds een hoop te doen. :)

Als iemand het leuk vind om screenshots te posten van delen die af zijn, dan vind ik dat prima.

eRixxje? Heb jij overigens toevallig mobspawns uitgezet in creative? De spawners werken niet meer in de arena en het doolhof (van Lekrutes dacht ik).

[ Voor 18% gewijzigd door Steamwitz op 23-02-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Leuk die updates.
Ik ben even klaar met creative ben nu alla Frozen :P Een ijs paleis aan het maken. Eerste muren staan.
Wil nog even iets testen als je laagje sneeuw op ijs legt of je dan wel normaal kan lopen.

@Steamwitz: Ja zover ik weet is dat uitgezet. Ik kan nu zelf in Creative via Eggs geen mobs meer spawnen. Dat maakt een stuk van mijn dolhof een stuk makkelijker. Misschien kan dat deel wel aan maar verder de mobs uit?

@eRixxje?
Kan jij ook gebouwen kopieren?
Gezien ik in Creative 2 gebouwen exact het zelfde moet hebben. Alleen hier en daar wat andere kleuren.
Maar dat kan ik wel weer afbreken en aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kopieren kan wel met worldedit, maar het op de juiste plek zetten van de kopie is een bitch...
De kopie wordt nl. relatief ten opzichte van jou neergezet, en dat goed uitmikken is moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Oke. Het gebouw exact opnieuw maken is ook een bitch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 11:35
Steamwitz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:53:eRixxje? Heb jij overigens toevallig mobspawns uitgezet in creative? De spawners werken niet meer in de arena en het doolhof (van Lekrutes dacht ik).
Nee, niets uitgezet.... Ik heb gisteren de server herstart ivm wat aanpassingen aan hoppers. Wellicht dat dat geholpen heeft. Zo niet; geef even een gil, dan duik ik erin!

Het *zou* eventueel met griefprevention te maken kunnen hebben. Dat zouden we even moeten testen.

[ Voor 10% gewijzigd door eRixxje op 24-02-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
lekrutes schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:37:
@eRixxje?
Kan jij ook gebouwen kopieren?
Gezien ik in Creative 2 gebouwen exact het zelfde moet hebben. Alleen hier en daar wat andere kleuren.
Maar dat kan ik wel weer afbreken en aanpassen.
Ja, kan wel, maar plaatsen is idd een bitch. Zie Nomicor's comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 08:59
Dongersmooi schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:18:
Ik hoop iig dat de relatieve drukte van de laatste weken blijft of zelfs toeneemt want volgens mij is dat wat een server succesvol maakt.
Wat is de gemiddelde drukte op een avond? Ik zit er over na te denken om hier te joinen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3 tot 5 mensen, nadat er ruim een maand maar enkele mensen per week inlogden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
Richub schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:57:
3 tot 5 mensen, nadat er ruim een maand maar enkele mensen per week inlogden.
Ik zal vanavond als ik tijd heb eens inloggen op de server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
batsenbv. schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Ik zal vanavond als ik tijd heb eens inloggen op de server :)
Altijd leuk, hoe meer zielen... :+
Steamwitz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:53:
Als iemand het leuk vind om screenshots te posten van delen die af zijn, dan vind ik dat prima.
Volgens mij las ik ergens dat er gedacht wordt aan een website, dus misschien leuk om t daar op te doen.

Als ik zin en tijd heb zal k vanavond wel ff een rondje over de server maken. Alleen staan er inmiddels zo veel mooie bouwwerken dat t een behoorlijke post zal worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 23:09

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Ik wil graag mijn ding doen op de tweakcraft server maar ik ben nog een leek in het online gebeuren van minecraft. kan iemand mij helpen op welke server het meeste word gespeeld en hoe ik hier verbinding mee maak? ow en ik las net iets over land claimen wat ik niet helemaal snap.

tot op de server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
cellkuh schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:01:
Ik wil graag mijn ding doen op de tweakcraft server maar ik ben nog een leek in het online gebeuren van minecraft. kan iemand mij helpen op welke server het meeste word gespeeld en hoe ik hier verbinding mee maak? ow en ik las net iets over land claimen wat ik niet helemaal snap.

tot op de server ;)
Het is weinig anders als single player. Ik was nog al huiverig om online te spelen, meestal vind ik t niks maar Minecraft vind ik goed te doen :)

De Tweakcraft server is volgens mij dé actieve server en daar kan je verbinding mee maken door bij multiplayer de gegevens van de OP in te vullen. Eenmaal online is er vast iemand die je kan helpen met het claimen.

Edit:
Bij name kan je invullen wat je wilt (Tweakers server oid) en dan bij IP kan je play.tweakcraft.nl invullen. De rest gaat vanzelf (volgens mij 8) ).

[ Voor 44% gewijzigd door Dongersmooi op 24-02-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Is het mogelijk om met de default Minecraft server (1.8.3 inmiddels) te starten met een vlak landschap?
Ik neem aan dat daar wat instellingen voor nodig zijn, maar ik heb geen idee hoe dat te doen.

Of anders,...is het inderdaad wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Ja, dat kan volgens mij met superflat, een optie bij t instellen. Ik heb hier nog nooit mee gespeeld maar weet dat die optie bestaat of wat je er nog meer kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Kom er gezellig bij! Hoe meer zielen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
cellkuh schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:01:

tot op de server ;)
Iedereen mag trouwens op de server in de temple grondstoffen weg halen.
Daarvoor is hij orgineel voor opgezet. Temple is wel te herkennen aan de hoeveelheid cactussen aan de voorkant. (Dongersmooi. Misschien moeten we daar de andere systemen ook op aansluiten. Scheelt onnodig heen en weer lopen, Al denk ik dat de Temple daarvoor misschien te klein is. Al kan alles wat er onderstaat wel verplaatst worden)

Leuk dat er meer mensen komen :D.
Gisteren waren 6 mensen tegelijk online. Was wel gezellig.

Volgende wat ik nog wil afmaken
- Packed ICE fortress
- GDI basis in creative en het landschap aanpassen.
- Treinspoor in de nether verbeteren
- Maze verder afmaken
- Onderdelen aansluiten op de Temple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Misschien is t wel leuk om een enorm hopper sorteercomplex te maken in die tempel?

Ik weet zeker dat nico zich daar mee kan vermaken. Kan ie me mooi eens leren hoe dat nou zit met die redstone rommel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Wat wil je precies weten?
Sorteer complex heb je teveel hoppers voor nodig naar mijn mening :P

Ik denk dat ik wat meer water ga gebruiken om het spul te verplaatsen en dan de spullen in de kisten laat stoppen.
Wat nog niet is aangesloten:
- Iron Farm
- Pumpkin/melon farm

Ik heb zelf al:
- Chicken farm
- Cactus farm
- Mob Farm (Krijg je Arrows, Rottenflesh enz van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Voor lange afstanden is water zeker de betere optie maar ik kies toch voor de hoppers.
Als je dichter bij de opslag komt is water geen doen, 2-3 blocks breed (block-water-block-water) vs. 1 hopper breed. En ik denk dat je problemen kan krijgen als je grote aantallen entities door het water vervoerd. De server zal het wel trekken maar de algemene buggyness van MC kan dan wel s roet in eten gooien.. en het continue geluid van stromend water..

Ijzer voor de hoppers is geen probleem en hout is ook vrij snel te grinden. Aan de andere kant heb jij geen gebrek aan packed ice voor onder het water :)

Zoals altijd leiden er weer 35263645 wegen naar Rome. Ik ben benieuwd hoe t gemaakt wordt, als iemand bouwtoestemming nodig heeft voor mn farms, hoor ik het wel! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Volgens mij is voor transport van items water beter dan hoppers t.o.v. de lag. Hoppers in grote hoeveelheden zijn best killing wat dat betreft. Zo herinner ik mij 2 patches geleden dat een sorting system van 6 unieke items als lag opleverde! Echter is dit verholpen en werken hoppers beter maar dan nog!

Al weet ik niet hoe groot de afstanden zijn trouwens!

Hoezo 2-3 breed? Gewoon 1 blok brede waterstroom is voldoende! Kijk anders etho's lets play singleplayer. Hij is bezig met het bouwen van een nexus om ALLE items in MC te sorteren, incl. on demand elke item uit de opslag terug te krijgen. Dus het is te doen, met een 1 blok brede waterstroom.

Welke server is nu vrij actief dan? Ik lees leuke dingen en bij mij begint MineCraft ook wel weer te kriebelen om op een server te spelen, hehe! ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
play.tweakcraft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Klopt. maar ik heb nu een 'klein' sorteer systeem gemaakt en de lag is 0, ik denk dus dat het verholpen is.
En wat ik bedoel met de breedte van een waterstroom, als je meerder materiaalstromen (na de sorteerder dus) hebt moet je die scheiden door minimaal 1 solid block.
Daardoor krijg je;
Block - water - block etc.

Met hoppers is dit;
Hopper - hopper - hoppah!

Maar ik begrijp jullie punt hoor ;) ik vind een hele rij hopper gewoon mooier staan :+
en al die iron uit de farm moet toch ergens aan opgemaakt worden

Dat ding dat Etho maakt klinkt als een mooie, nieuwe uitdaging :D
Misschien als volgende project...

Edit 2:
Ik heb trouwens mijn MC naam aangepast van NicoSpakenburg naar Dongersmooi.

[ Voor 14% gewijzigd door Dongersmooi op 25-02-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Succes dongersmooi.
Heb je inderdaad meer brete nodig. Speel zelf ook nog niet zolang met hoppers.
Ben vooral goed geworden in deuren en dergelijke.

Redstone zorgt vooral voor vertraging.
Als ik mijn vliegveld aanzet in creative gaat bijvoorbeeld mijn framerate van 120 naar 50 :P

• cellkuh

cellkuh

Ik krijg de server wel in mijn lijst maar als ik dan verbinding wil maken krijg ik de volgende foutmelding:

failed to connect to the server
failed to login: Invalid session (try restarting your game

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Heb je wel 'n legale minecraft client? Illegale versies kunnen namelijk niet verbinden.

• cellkuh

cellkuh

:X

het is gelukt, ik ben online!

[ Voor 29% gewijzigd door cellkuh op 26-02-2015 10:27 ]

• Naiki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-05-2024
Hoi Allemaal, ik ben sinds gisteren begonnen met Minecraft en vind het helemaal geweldig.
Ik wil vanavond eigenlijk online op tweakcraft beginnen maar had een paar kleine vraagjes daar over.
is de survival gelijk aan de singleplayer qua map? ofwel je begint in de wildernis :9
Ik had vanmorgen wel de server al gejoined alleen ik heb geen idee hoe ik moest beginnen. Verdwaalde al in de "lobby" :9

• eRixxje
Hi Naiki,

Je kunt kiezen: Als je blijft waar je standaard binnenkomt (spawn), dan speel je survival en kun je zelf de wijde wereld in trekken en je gang gaan net zoals je dat in singleplayer doet.

Als je creative wilt bouwen, dan moet je op spawn door de gouden portal wandelen. Dan kom je op een andere map waar je creative aan de gang kunt gaan :-)

PS: Op de survival map geldt dat je een gebied kunt claimen voor jezelf (zodat niemand je spullen kan jatten en je bouwwerken kunt vernielen). Dat gebeurt automatisch zodra je een chest plaatst.

Vraag het anders even aan de mods:
- Nomicor
- Dongersmooi
- en ikke (eRixxje)

Wij zijn er vanavond vast wel :)

• eRixxje
cellkuh schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:21:
[...]

Ik krijg de server wel in mijn lijst maar als ik dan verbinding wil maken krijg ik de volgende foutmelding:

failed to connect to the server
failed to login: Invalid session (try restarting your game

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Je minecraft helemaal opnieuw starten. Dit betekent dat de sessie verlopen is en dat je client opnieuw moet aanmelden bij mojang servers :-)

• Naiki
eRixxje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:09:
Hi Naiki,

Je kunt kiezen: Als je blijft waar je standaard binnenkomt (spawn), dan speel je survival en kun je zelf de wijde wereld in trekken en je gang gaan net zoals je dat in singleplayer doet.

Als je creative wilt bouwen, dan moet je op spawn door de gouden portal wandelen. Dan kom je op een andere map waar je creative aan de gang kunt gaan :-)

PS: Op de survival map geldt dat je een gebied kunt claimen voor jezelf (zodat niemand je spullen kan jatten en je bouwwerken kunt vernielen). Dat gebeurt automatisch zodra je een chest plaatst.

Vraag het anders even aan de mods:
- Nomicor
- Dongersmooi
- en ikke (eRixxje)

Wij zijn er vanavond vast wel :)
Top :D Ben er vanavond (lees over 2 uurtjes ) zeker, vrouwtje is weg _/-\o_
Zometeen maar eens even wandelen :)

• eRixxje
Ha! Record! 9 man online :-)

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Geen dank, geen dank! HAHAHA :+

Eerste indruk, prachtserver. Zeker met hoe claimen werkt. Nooit geen gezeik dat ongewenste kids je items stelen ofzo! d:)b

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Dongersmooi
10 man tegelijkertijd online en een server die al 3 maanden draait op dezelfde map!

Gaat lekker :)

• eRixxje
Was leuk vanavond, gasten. Later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
11 man waren er gisteravond online.
Was gezellig.

Marcel is mooie mega boom aan het maken.
Dongersmooi. Is verder met zijn water monument gegaan.
Ik ben verder gegaan met mijn Ice Fortress en Bonenstaak(was hard nodig),
De nieuwe speler hebben hun eigen plekje gevonden/gemaakt.

BTW als je ook bij ons begint en er staat een "Free Stuff" kist. Die zit nu vol met iron armor, zwaarden en pickaxes.

@Erixxje:
- Had iedereen nou rechten om wat aan mijn bonenstaak te veranderen? of alleen ik en admins?
- Verder iedereen heeft als het goed is rechten in de temple om alles op te pakken/verplaatsen.
Dit hebben ze niet voor mijn Ice Fortress toch?
- Wat wel vreemd is. Ik had ongeveer 10 lether armors, 1 Golden armor, 1 Iron armor, 1 Diamond armor, 1 Chainmail armor in de bonenstaak. Maar die zijn allemaal weg. Inclusief de standaarden waar ze opstonden. Denk dat dit is gebeurd bij het overschakelen naar het nieuwe systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsenbv.
Vanmiddag/avond toch mezelf maar even aanmelden op de server na het werk. Afgelopen dagen niet aan toe gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Lekrutes, iedereen heeft chest acces in het spawn gebied. Dat is om de farms te bedienen maar niets te kunnen veranderen (zoals de bediening van m'n cowfarm :'( )...

Mag ik trouwens tijdelijk build trust bij je Temple. Ben een nieuwe weg aan t maken naar een nieuwe sheep farm die net een stukje raakt aan de achterkant van je claim.. Dan kan ik gelijk wat meer verlichten en het netjes maken in het stuk desert waar iemand een sand mining frenzy :) heeft gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Ja buster heb ik daar gisteren ook nog even geholpen (heeft glas nodig) en jij mag daar een bouw vergunning hebben hoor. Dat is geen probleem.

Wat voor sheep farm wil je maken?

Edit: Zal je dit vanmiddag of vanavond geven.

[ Voor 18% gewijzigd door lekrutes op 27-02-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
lekrutes schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:30:
@Erixxje:
- Had iedereen nou rechten om wat aan mijn bonenstaak te veranderen? of alleen ik en admins?
- Verder iedereen heeft als het goed is rechten in de temple om alles op te pakken/verplaatsen.
Dit hebben ze niet voor mijn Ice Fortress toch?
- Wat wel vreemd is. Ik had ongeveer 10 lether armors, 1 Golden armor, 1 Iron armor, 1 Diamond armor, 1 Chainmail armor in de bonenstaak. Maar die zijn allemaal weg. Inclusief de standaarden waar ze opstonden. Denk dat dit is gebeurd bij het overschakelen naar het nieuwe systeem?
1) Op spawn hebben alleen admins bouwrechten. Op het deel waar jouw bonenstaak staat heb jij die ook.
2) Als je /containertrust all intikt terwijl je op je eigen claim staat, geef je iedereen rechten om chests te openen en plunderen :-)
3) Dat snap ik niet. Dat zou niet moeten kunnen. Laat mij daar vanavond even naar kijken. Dit heeft niets te maken met de overstap. Dat weet ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
1 en 2 duidelijk.
3 komt goed zie je vanavond wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Zo eindelijk even tijd om iets te posten... Ik vond het erg gezellig gisteravond wat minecraft ook een stuk leuker maakt... ondanks de stomme creeper die mij van achteren opblies... Rixx nog bedankt voor de Iron.

Ik voelde me gisteravond op einde net Pacman met het verwijderen van alle steen onder mijn nieuwe brug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
De iron was van nico hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Server reboot even. Nieuwe kernel. Back in a minute!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
lekrutes schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:30:
Van de week merkte ik ook dat er bij de arena een paar standaarden leeg waren, maar aangezien het in de creative wereld is en de standaarden in een onopvallende ruimte stonden, denk ik niet dat er iets gestolen is.
Ik hang er van de week wel nieuwe armor op en dan zal het wel opgelost zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Volgens mij hebben we nu 12 - 13 actieve leden(!), waarvan we vrijdagavond dus 10 man tegelijkertijd online hebben gezien :*) .
Misschien is het leuk om een beschrijving te maken van wat je hebt gemaakt of waar je mee bezig bent.

Dit zijn mijn bouwwerkjes:

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/20150228%20Tweakers%20MC/2015-02-28_22.19.09_zpsko4tbuze.png
Mijn spawn base met rechts de iron- en mob farm. Je komt de farm binnen via een slimeblock elevator. Binnen is alleen opslag en de mine.

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-03-01_13.13.57_zpsx9u4cotn.png
Cow en Pumpkin/melon farm

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/20150228%20Tweakers%20MC/2015-03-01_10.36.00_zpsd7jdhynd.png
Iron en mobfarm

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/20150228%20Tweakers%20MC/2015-02-28_22.23.18_zpsmpkxnkds.png
TweakCraft station - Sluit hier gerust je base op aan!

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/20150228%20Tweakers%20MC/2015-02-28_22.24.22_zpsvwudsces.png
Endfarm - weinig van te zien maar werk als een malle :)

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_22.26.42_zpsd4ratrzx.png
Kleine AFK fish farm

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_21.58.11_zpsphqs9sav.png
Ingang Pigman Gold/XP farm - Via minecart ga je naar t dak van de Nether, de terugweg is een drop die landt op een slimeblock.

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_21.57.21_zpscufeucrx.png
Pigmanfarm - ook al weinig van te zien maar dit zijn 4 grote schijven waar de pigman op spawnen, de XP komt via slimeblocks omhoog. Hij werkt door het gooien van een sneeuwbal (of pijl) naar een pigman en voor de rest hoef je alleen maar stil te staan voor XP en goud. Een top plek om te enchanten.

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_22.00.11_zpsjwovh7u0.png
Villager breeder - Deze werkt alleen als mobgriefing aan staat. De gespawnde villagers komen vanzelf in de trading hall uit.

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_22.00.30_zpscxvayk9k.png
Villager trading hall

Hier werk ik nu aan:

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_22.20.35_zpsugyv4jae.png
Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_22.21.16_zpsjbuudfyh.png
Sheepfarm - Geen super-deluxe-efficient ding maar meer gebouwd voor de lol.

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-24_21.57.55_zpsrfjeicgw.png
Mijn nieuwe Ocean Monument base - Hier zit een Guardianfarm in (voor sealanterns _/-\o_ ) en een slimefarm, voor de rest nogal WIP.

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_21.58.27_zpsthzr5kp7.png
Gang naar mijn nieuwe base door de nether

Bonusfoto
Gisteren zag ik dubbel :)
Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-02-28_12.14.41_zpsjorhzs0d.png
Operatie PrettySpawn is in volle gang }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Dongersmooi op 01-03-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Operatie Prettyspawn:

Afbeeldingslocatie: http://i1298.photobucket.com/albums/ag41/Dongersmooi/2015-03-01_13.14.17_zpssychxxjg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Voor mensen die de game niet kunnen resizen:

ga naar je launcher, edit profile en vink dan het vakje "resolution" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Hey Dongers gave gebouwen. Maar Nu merk ik pas dat het de tweakers logo is :P dacht dat het de indeling was van een nieuw gebouw. :P
jammer dat het weekend weer te kort was.. Wil mijn hoofdgebouw van mijn kasteel afmaken.. en moet weer naar de nether nog meer quartz halen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
@Naiki
Ik heb nog wel wat quartz voor je in de tempel als het goed is..
Als je halve stack laat liggen mag je de rest meenemen.

Ik zal ook eens foto maken van alle bouwerken die ik tot nu toe gemaakt heb.

Van het weekend maar eens paarden gevonden en een donkey.
Heb nu 5 paarden, 5 mules en een donkey. Als iemand er een wil hebben.
laat het maar weten. Ik zal denk ik een hokje maken met nog niet getemde paarden. Dan kunnen die zonder problemen ovegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
@Lekrutes top bedankt, vanavond maar eens doen.. en anders doen we nog gewoon een nether tripje.. altijd leuk.. ik vind alleen dat geluid van die ghast heel irritant en creepy.
Proberen om vanavond de main building het frame af te krijgen :)
Dan moet er nog een paarden manage komen, fontein in het midden van het kasteel.. en dan uiterlijk bijwerken. genoeg te doen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Naiki schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:29:
ik vind alleen dat geluid van die ghast heel irritant en creepy.
Dat vind ik ook. Je weet nooit waar dat ding zit en voor je het weet wordt je van je randje afgeschoten en ben je in de lava aan het zwemmen of val je te pletter. :|

Creepers zijn ook irritant, maar daarvan weet je in ieder geval zeker dat hij min of meer achter je staat. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
@steamwitz kan jij in het verleden van mij kijken? een ghast schoot mij van het randje recht de lava in..
Creepers hoor je helemaal niet of altijd te laat..

Gisteren was weer een productief dagje (not really) blijkbaar zat ik al met mijnen stelsel al onder mijn kasteel.. ook geen diamonds gevonden. Wel de vloer af gekregen van mijn hoofdgebouw.
Heb onderweg in Minecraft PE wel uitgewekt hoe het voorste gebouw er echt uit moet komen te zien (ja je moet wat in de trein :P) alleen het dak nog ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Survival
De Temple en Bonenstaak van mij
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft1_zpsmwdkhlhv.jpg?t=1425328929

De Spawn vanaf de Bonenstaak.
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft2_zps17b4wce2.jpg

Bovenop de bonenstaak staat een grote reuzen woning.
Hier zie je de woonkamer/keuken/slaapkamer
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft3_zpslbiuacoc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft4_zpsj2i7zp1n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft5_zpsdmvgd5sk.jpg

En als laaste het Ice Fortress waar ik nu mee bezig ben.
Deze zit echt verweg. door de nether is het al 1600 blokjes.
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft6_zps8qsigpjs.jpg

Creative
De Searstower
Iedere verdieping heeft ander thema. De thema's zijn:
1. Receptie
2. Restaurant
3. Blokhut
4. Desert/Piramide
5. De Nether
6. Water
7. Sneeuw
8. Penthouse
9. Mesa
10. Prison
11. Park
12. Rainbow
13. Creaper

Hier zie je ook de maze
Deze is 3 verdiepingen die steeds moeilijker worden.
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft11_zpsxalipotf.jpg

De NOD en GDI basisen.
Hier zie je de communication centre, Powerplant en de Refinary. Bij GDI moet ik er nog mee verder.
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft7_zpsy94ez4fd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft12_zpsfqvk1x8w.jpg

Hier zie je de Airstrip, Hand of NOD en Obelisk of light.
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft8_zpsef6z6mza.jpg

De Hand of NOD heeft ook een ondergronds gedeelte onderste plaatjes geven een voorproefje.
De centrale hal onder de Hand of NOD:
Verder zit hier:
1. Een oefen ruimte
2. Slaapkamer voor soldaten
3. slaapkamers voor officiers
4. Medic centre
5. Ontspanningsruimte
6. Opslag
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft9_zpsh1p23ckq.jpg

De slaapkamer van de soldaten
Afbeeldingslocatie: http://i1077.photobucket.com/albums/w475/lekrutes/minecraft10_zpsqj0a5xy9.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door lekrutes op 03-03-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Lekrutes mooie gebouwen.. :D
Het was gisteravond rustig.. Weer een hoop werk verzet.. alles met de grond gelijk gemaakt, en de layout uitgemeten. Tevens vanochtend de eerste toren alweer af op de inrichting+trappen na.
Vanavond maar proberen nog een toren af te krijgen.
De muren worden wel een ramp.. muur is 40 lang.. iets van 15 hoog en dat keer 2 per muur. dat is zo ongeveer 1200 cobblestone per muur. en dat keer 3... en dan nog de muurt met de gate er in... pfff word al gek als ik er aan denk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes

Misschien moet je Nomicor of Dongersmooi vragen of hij nog cobblestone voor je hebben.
Die hebben heel erg veel gemined.

Verder succes met minen.
Ik wil anders wel helpen.
Ik wou onder nieuwe ICE fortress zo wie zo al gaan minen voor kolen en redstone.
Mogelijk kan ik je dan daarbij ook wat stenen genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal vanavond kijken hoeveel cobble ik jouw kant op kan laten komen. ;) Ik ben pas na 5 uur thuis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Bedankt voor alle hulp alvast komt ook wel weer goed :) Heb ondertussen al een paar nieuwe ideeën voor in andere gebieden :) Dus de steen komt er toch wel :P

pfff te veel ideeën.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Speciaal voor jullie een bucket-account aangemaakt. :+
Een overzichtje van mijn projecten op de creative map.

Het arena project [WIP]:
De toegang tot de stad:
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_12.35.07_zpsmoqyrixi.png
*De rechter toren is nog niet helemaal af.

De arena:
De arena kan (dankzij wat commandblocks en spawners) worden gebruikt voor diverse speelmodi (PvP, maar ook speler(s) vs skelletons/zombies). Aan de linker kant is het platform te zien waarvandaan alles bedient kan worden.
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_13.15.09_zpsjflgwiyu.png

De gevangenissen onder de arena:
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_13.17.58_zpsxpdem2fl.png

Een deel van de redstone die de arena aanstuurt:
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_13.18.41_zpsrieobqqr.png

De stad waar de arena staat:
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_14.09.26_zpsvtihvray.png
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_12.36.03_zpsyzmtc9d1.png
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_13.11.57_zpsguho7g2d.png

Het luchtkasteel-project [WIP]:
Hier ben ik bezig geweest op de momenten dat ik even geen inspiratie had voor de het arena-project.
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_13.36.07_zpsysfk2tce.png

Project 'onbekend'
Het begin van mijn volgende project... :P
Afbeeldingslocatie: http://i1083.photobucket.com/albums/j393/Steamwitz/2015-03-07_12.33.42_zps48sw59go.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Even een paar kleine updates over de TweakCraft server:

1) map.tweakcraft.nl zal weer terugkomen. Ik zal daar iedere nacht een map genereren zodat het geen invloed heeft op de TPS van de server overdag.
2) De server zal spoedig 1.8.3 gaan draaien (Nu aan het compilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al 1.8.3 spigot dan?

Edit: Nevermind, heb de update nu zelf ook al binnen.

[ Voor 52% gewijzigd door Richub op 07-03-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
1.8.3 is nu live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
http://map.tweakcraft.nl/ is ook live. Is nog niet helemaal gerendered en ik zal nog wat zaken aanpassen, maar je kunt de spawn iig al zien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Wat er allemaal niet mogelijk is in Minecraft zeg.
Ongelofelijk.

Kijk dit dan: http://www.planetminecraft.com/project/project-amsterdam-11/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

eRixxje schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:57:
http://map.tweakcraft.nl/ is ook live. Is nog niet helemaal gerendered en ik zal nog wat zaken aanpassen, maar je kunt de spawn iig al zien :-)
Hoe maak je zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Erixxje kunnen wij de plugin al gebruiken dan? zijn er nog meer plugins geinstalleerd?
just curious :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
@Steamwitz,

Het ziet er mooi uit zoals altijd.

Ben nu druk bezig met mijn ICE fortress het begint nu wel mooi uitstraling te krijgen en echt groot gebouw te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
@Naiki: Ja. die kan gebruikt worden door alle users. Er zijn meer plugins geinstalleerd, maar die beïnvloeden de spelregels en objecten verder niet. Tik: /help om de lijst met commands te zien. Sommige van die commands komen uit een mod.

Even een huishoudelijke mededeling: Eén enkele backup van de TweakCraft maps is nu bijna 1.7GB. De server had al niet veel ruimte beschikbaar (SSD boot disk), maar dit is niet vol te houden op de huidige setup.

Eén dezer dagen zal dus de server even down zijn om een 2TB disk bij te plaatsen. Ik hoop dat dat vandaag al gaat gebeuren, maar ik zal het in ieder geval hier aankondigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Leuk om te horen.

Je kan eventueel ook de backup eens per uur doen? IPV 30 minuten.
Of een avond schema maken dat de backups tussen 01:00 t/m 08:00 uur minder vaak draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik had inderdaad het schema kunnen aanpassen, maar dan nog moest ik de history op ongeveer 60GB vrije ruimte kwijt :-)

Er *moest* dus gewoon ruimte bij. Dan maar meteen goed doen, nietwaar?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima, het zal nog wel effe duren voor die 2 TB vol is.

Bedankt voor je inzet voor deze server, kunnen veel andere hosters nog iets van leren. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Server gaat nu uit. Nieuwe Disk gaat er zo in. Meer info volgt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
eRixxje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:30:
Server gaat nu uit. Nieuwe Disk gaat er zo in. Meer info volgt :-)
Moet dat nou net in mijn Pauze ?? :P
haha dan maar even op creative sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL, verslaafde!

Zei ik terwijl ik ook in sp wat zit te klooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
Richub schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:29:
LOL, verslaafde!

Zei ik terwijl ik ook in sp wat zit te klooien. ;)
uhuh.. maar wat moet ik anders doen in mijn pauze..
pff ik ben nu al de hele tijd aan het proberen om een mooie main building te maken.. alleen het lukt me allemaal net niet.. heb echt respect voor die mensen die wel hele mooie gebouwen kunnen maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Nou je heb al aardig mooi fort hoor. Gaat hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Update: Disk zit erin, even rebooten voor de zekerheid en dan komt de server weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Update: Server is back up! Game ze!

Edit: Backup is teruggezet op ieder uur.

[ Voor 38% gewijzigd door eRixxje op 10-03-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Richub schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:23:
Prima, het zal nog wel effe duren voor die 2 TB vol is.

Bedankt voor je inzet voor deze server, kunnen veel andere hosters nog iets van leren. :Y
Dank! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naiki
_/-\o_ Hulde voor eRixxje _/-\o_

Het idee voor de Main building is er .. vanavond het framework maar klaar zetten en verder ontwerpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Nomi: Wil je even niet inloggen? Jou regio is corrupt..... Iedere keer als je inlogt, dan knalt ie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow? Ik kan me niet herinneren dat ik iets raars heb gedaan, ik was ook niet bij mijn base, btw.

Anyway, ik hoor wel wanneer eea gefixed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Mijn regio is ook corrupt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kak, hoe kan dat ineens?

Hopelijk is het niet iets blijvends... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Log eens in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ok, ik heb geen idee waarom dat was, maar heel regio 14 was corrupt. Gelukkig is dat nogal ver weg.

We zijn er weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Waar zit regio 14 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Bij nomi en mij in de buurt. Ergens rond 7600, 4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Zit daar dat eilandje van jou?
als je het omdraait zit het bij mijn Ice fortress in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ineens wel 'n idee waarom dat gebied corrupt raakte: Toen eergisteren de server crashte omdat de schijf volzat was ik in dat gebied aan het jagen op koeien en varkens.

Doordat de server z'n tempfiles niet meer kwijt kon en crashte krijg je daar een gebied wat al wel verkend is, maar waarvan de data niet opgeslagen was. Lijkt mij iig de meest logische verklaring.

Je merkt overigens wel dat de server soepeler loopt nu: Schijfruimte genoeg op de SSD. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruisboksie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb ook weer zin om op een nederlandse server te spelen.. Waar spelen jullie allemaal?

Xbox Gamertag: Kruisboksie | PSN: Kruisboksie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Play.Tweakcraft.nl wordt vooral gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruisboksie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2023
is dat een whitelist server? Of kan iedereen joinen?
Als het een whitelist is zou ik graag op de lijst komen als het kan.

Thanks alvast..

Xbox Gamertag: Kruisboksie | PSN: Kruisboksie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Richub schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:13:
Ik heb ineens wel 'n idee waarom dat gebied corrupt raakte: Toen eergisteren de server crashte omdat de schijf volzat was ik in dat gebied aan het jagen op koeien en varkens.

Doordat de server z'n tempfiles niet meer kwijt kon en crashte krijg je daar een gebied wat al wel verkend is, maar waarvan de data niet opgeslagen was. Lijkt mij iig de meest logische verklaring.

Je merkt overigens wel dat de server soepeler loopt nu: Schijfruimte genoeg op de SSD. :)
Dat klinkt best wel heel plausibel, want het was bij nader inzien idd alleen die regio. Mijn regio was prima in orde.

Hoe dan ook, ik heb de region files weggesmeten en geen foutje meer gezien ;-)
Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste