Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Hapkoek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:06:
Ik merk zelf ook vaak dat Minecraft leuk is met vlagen.. Dan opeens speel je het een tijd lang flink wat uren en dan opeens ben je er weer helemaal op uitgekeken nadat je zo'n beetje alles hebt bereikt wat er te bereiken valt.. Ik merk ook hier dat het een beetje met vlagen gaat, ene maand zitten de servers vol, andere dagen is het uitgestorven..
Dat komt omdat Minecraft inhoudelijk eigenlijk weinig gameplay biedt! Zo lang je inspiratie hebt om wat te bouwen dan blijf je spelen, heb je niks meer te bouwen dan biedt Minecraft ook niks interessants meer!

Heeft niet met de spelers te maken, maar met de game zelf.

Stel, Minecraft heeft random boss mobs die in de wereld (re)spawnen (bijvoorbeeld Wolf's Den, Ogre Cave, Dragon Pit, Goblin Village, etc) Dan kan je daar op jagen. Met elke boss verschillende tactieken (goblin village king spawnt veel minions, beter met groep killen terwijl een ogre hoofdzakelijk heel sterk is maar solo goed te doen).

Dan heb je iets nieuws te doen nadat je base gemaakt hebt, enchanted Diamond gear hebt, etc. Kan je ook met een groepje bepaalde mobs opspeuren en doden. De loot kan iets simpels zijn als Trophy Heads die je aan je muur of op je tafel kan zetten! Of verder gaan met items die gameplay invloed hebben zoals speciale armor, wapens, of crafting items.

Om maar iets te noemen.

Andere weg kan zijn om biomes interessanter te maken door middel van biome specifieke eigenschappen waardoor verkennen nieuwe dimensie krijgt.

Of leuke events!

Maar goed ... helaas moeten we het met vanilla doen. Zelfs mods bieden dit soort functionaliteit bijna niet (twilight forest komt nog dichtste bij).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:51
Dreanor schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:04:
[...]

Dat komt omdat Minecraft inhoudelijk eigenlijk weinig gameplay biedt! Zo lang je inspiratie hebt om wat te bouwen dan blijf je spelen, heb je niks meer te bouwen dan biedt Minecraft ook niks interessants meer!

Heeft niet met de spelers te maken, maar met de game zelf.

Stel, Minecraft heeft random boss mobs die in de wereld (re)spawnen (bijvoorbeeld Wolf's Den, Ogre Cave, Dragon Pit, Goblin Village, etc) Dan kan je daar op jagen. Met elke boss verschillende tactieken (goblin village king spawnt veel minions, beter met groep killen terwijl een ogre hoofdzakelijk heel sterk is maar solo goed te doen).

Dan heb je iets nieuws te doen nadat je base gemaakt hebt, enchanted Diamond gear hebt, etc. Kan je ook met een groepje bepaalde mobs opspeuren en doden. De loot kan iets simpels zijn als Trophy Heads die je aan je muur of op je tafel kan zetten! Of verder gaan met items die gameplay invloed hebben zoals speciale armor, wapens, of crafting items.

Om maar iets te noemen.

Andere weg kan zijn om biomes interessanter te maken door middel van biome specifieke eigenschappen waardoor verkennen nieuwe dimensie krijgt.

Of leuke events!

Maar goed ... helaas moeten we het met vanilla doen. Zelfs mods bieden dit soort functionaliteit bijna niet (twilight forest komt nog dichtste bij).
Zou inderdaad wel cool zijn om dit toe te voegen.
Enderking :P Teleport om de zoveel tijd.
Verder veel HP. en kan 4 blokjes oprapen ipv 1.

Ben nu nog lekker druk. Maar probeer mooie 4x4 door te maken in een te kleine ruimte maar wil nog niet echt lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 11:35
Hapkoek schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:06:
Ik merk zelf ook vaak dat Minecraft leuk is met vlagen.. Dan opeens speel je het een tijd lang flink wat uren en dan opeens ben je er weer helemaal op uitgekeken nadat je zo'n beetje alles hebt bereikt wat er te bereiken valt.. Ik merk ook hier dat het een beetje met vlagen gaat, ene maand zitten de servers vol, andere dagen is het uitgestorven..
Precies de reden waarom servers zo vaak een nieuwe map erop gooien. Voortgang weg = nieuwe uitdaging. Totdat je die uitdaging ook wel gehad hebt.

Ik sta open voor ideeën mbt nieuwe maps of uitdagingen op mijn servers hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Zou wel leuk zijn als er wat meer mensen weer online komen op de servers.

Maar zoals dreanor aangaf. Na poosje is de uitdaging in het spel weg.
Bedoel op de survival server hebben we nu oneindig Iron. Dankzij de farm.
Daar zit in ieder geval geen uitdaging meer in. Je hoeft alleen nog maar de minen voor Diamonds zo ongeveer.

Wat me wel cool lijkt in survival is als we samen iets mooi weten te maken.
maar heb daar zo geen ideeën voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:29
Dreanor schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:04:
[...]

etc
Ben ik het mee eens. Ik bedoelde ook niet dat het aan de spelers lag. ;) Maar het klopt wel ja, nu hebben we dan de water temple erbij wat een uitdaging is maar daar ga je ook gauw doorheen. Ik denk dat het met Minecraft best lastig is om mensen er lang mee bezig te houden. De moeilijkheidsgraad ligt eigenlijk nu ook best laag vind ik (ja je kan difficult opschroeven) maar ik bedoel meer het overleven.

Of je nou op hard of easy speel, je kan makkelijk in de eerste dag genoeg eten hebben en een schuilplaats hebben, vanuit daar kun je zo verder en voor je het weet loop je alweer in diamond gear rond..
Omdat het dus zo gaat raken mensen ook gauw uitgekeken denk ik, de basis nu opeens lastig maken lijkt me onlogisch voor Minecraft dus dan zouden lastige dungeons wat jij noemde een oplossing kunnen zijn.

Maar het feit dat de basis van Minecraft vrij gemakkelijk is maakt het lastig om mensen er lang mee bezig te houden (denk ik hé)

Edit: Ik speel onlangs ook weer Don't starve, daar ligt de moeilijkheidsgraad zoveel hoger! Je kan niet zoals in Minecraft stilstaan, je hebt altijd genoeg te doen en er zijn ook genoeg soorten bosses/monsters. Dat speelt zo anders.. Daar is eigenlijk alles wel een uitdaging en elke actie in het spel kan je bijna fataal zijn. :P
In Minecraft mis ik dit... (misschien vergelijk ik nu appels met peren maar het heeft beide ongeveer het zelfde doel in het spel, overleven)

[ Voor 24% gewijzigd door Hapkoek op 09-01-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vroeger wel anders vond ik, alpha/begin beta. (vooral voor regen/eten) was minecraft veel meer 'roguelike'. 3hits van een zombie en je was een dooie, echt veel spannender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:54:
Was vroeger wel anders vond ik, alpha/begin beta. (vooral voor regen/eten) was minecraft veel meer 'roguelike'. 3hits van een zombie en je was een dooie, echt veel spannender.
Als je wil kun je nog gewoon Alpha/Beta spelen door in de Launcher een nieuw profiel aan te maken waarin je die versies toelaat. Je krijgt wel een waarschuwing "mogelijk instabiel" maar de meeste versies zijn bij mijn weten speelbaar :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Migrator schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:08:
[...]

Als je wil kun je nog gewoon Alpha/Beta spelen door in de Launcher een nieuw profiel aan te maken waarin je die versies toelaat. Je krijgt wel een waarschuwing "mogelijk instabiel" maar de meeste versies zijn bij mijn weten speelbaar :)
Dat weet ik, maar daar ging mijn comment niet over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Wedstrijd wie het verst kan rennen vanuit 0,0 is ook lachen. Organiseer een sessie van 1-2 uur, wie het verst weg is gekomen van spawn point wint.

Het biedt veel gameplay mogelijkheden. Zo kan je reizen door de nether om sneller te zijn, maar wel extra risico's en je moet een portal maken. Mensen die dood gaan, respawnen bij 0,0 of hun bed. In geval van bed, moet je wel een bed telkens maken en erin gaan liggen wanneer het donker is.

Reizen in het donker is erg gevaarlijk.

Het is erg spannend en leuk naar mijn ervaring. Bovendien simpel op te zetten.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:58:
[...]

Dat weet ik, maar daar ging mijn comment niet over :D
Dacht ik al ;) ; dan weten anderen die door jouw post geïnteresseerd zijn in het spelen van Alpha/Beta nu hoe ze het kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
eRixxje had een tijdje terug een custom wereld gegenereerd met grote hoogteverschillen, heel veel jungle en heel veel ravijnen. Door een foutje spawnde je als je dood ging 3000 blokjes (meter?) verderop en diep onder de grond. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad om terug te komen bij portal waarmee ik weer naar de andere wereld kon. :)
Eerst 20 minuten bezig geweest om boven de grond te komen (geen wapen en overal vijanden, dus steeds opnieuw proberen om weg te komen), eenmaal boven de grond als een gek eten verzamelen en een simpel huisje bouwen om voldoende equipment te verzamelen voor de lange reis en vervolgens de tocht zelf die door het onbegaanbare terrein verre van makkelijk was. _/-\o_

Edit: Wat ik wil zeggen, is dat mij Gamebuster zijn idee wel leuk lijkt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Steamwitz op 09-01-2015 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
roept u maar, ik gooi dr zo wat nieuws op!

wellicht leuk om dan ook samen met een groep af te spreken om te beginnen? of zelfs om de server alleen open te zetten op afgesproken tijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:54:
Klopt ja, toen raakten ze je ook sneller, als je in een hoek stond was het snel voorbij, nu zit er vaak tussen elke klap 1 of 2 seconden tijd voordat de volgende volgt.

Toen dr tijd ging ik ook altijd met een handje vol iron gauw naar huis om het in veiligheid te brengen. :+ Nu loop je zo met een paar stacks rond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 20:24
Het is niet enkel de moeilijkheid, of gebrek aan, dat het probleem is met het interesse verliezen in Minecraft. Er is naast bouwen simpelweg niet veel te doen.

In plaats van de moeilijkheid verhogen kan Mojang beter nieuwe uitdagingen toevoegen zoals bijvoorbeeld dungeons. Verander de Temples (Desert, Water en Jungle) in echte Dungeons. Compleet met eindbaas, loot, mobs en thema.

De buitenkant van de Dungeons (tempels) is een vast ontwerp, echter de binnenkant zijn een serie willekeurige kamers. Elke keer is de volgorde van de kamers anders waardoor je toch steeds nieuwe uitdaging/verrassing hebt. Kan zelfs, aan de hand van de moeilijkheidsgraad, de kamers aanpassen!

Je kan de Dungeon niet slopen en geen blokken erin plaatsen (vloek van de eindbaas). Enkel als je de eindbaas verslagen hebt (dus geen cheese-mode boss fight of even binnendoor graven). Als je een Dungeon niet sloopt, respawnen de kamers (na bepaalde tijd met nieuwe volgorde/kamers) zodat jij, of op een server je medespelers, opnieuw de dungeon in kunnen. Kan ook een server optie zijn dat je Dungeons niet kan slopen.

De kamers kunnen van alles zijn, van mobs spawners tot jump puzzels en van valstrikken tot redstone puzzels, of zelfs combinatie van.

Uiteindelijk kan de eindbaas naast een uitdagend gevecht ook leuke items of loot geven. Zoals armor (elke dungeon unieke armor set anyone?), wapens of andere items. En natuurlijk de boss head trophies om in je kasteel boven de open haard te hangen. ;)

Dat geeft nieuwe uitdagingen in het spel, zonder meteen hele world gen overhoop te gooien. En geeft nieuwe dingen om te verzamelen!

Daarbij kan je gemakkelijk nog wat nieuwe dungeons bedenken zoals ondergronds dungeon (grotten/golems) of goblin village (welke bestaat uit x aantal gebouwen, die verschillende mobs spawnen die de goblin king op zijn troon verdedigen, leuke groepsuitdaging) of een redstone dungeon, voor de technische mensen onder ons.

Zomaar weer een ideetje! :D

ps. Alpha Minecraft was echt niet moeilijker hoor. Stapels voedsel die je instant healen anyone?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Klinkt leuk geef het door aan mojang.

Ps. zo iets kun je ook zelf maken. En dan andere het laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:13

Standeman

Prutser 1e klasse

Even een vraagje tussendoor.. ik ben bezig een servertje neer te zetten.. Iemand enig idee hoe ik een spawnpoint defineer voor alle first-time spelers?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat is de command /setworldspawn op de plek waar je die wil hebben, of /setworldspawn <x> <y> <z>. Dit verandert ook de locatie van de spawn chunks, de chunks die geladen blijven ookal zijn er geen spelers in het gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Dreanor schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:20:
Het is niet enkel de moeilijkheid, of gebrek aan, dat het probleem is met het interesse verliezen in Minecraft. Er is naast bouwen simpelweg niet veel te doen.
etc.
Die ideeën zijn in principe zoiets als de water dungeon die er nu bij is, een temple met kamers die altijd verschillend zijn, bepaalde loot en je kan niet zomaar door de muren minen naar de eindbaas ofzo. (Alleen noem jij verschillende dungeons ;) )

Zulk soort dingen zie ik ook liever als nieuwe blokken ofzo :P Dan blijf je inderdaad meer bezig als dat je een ton aan blokken hebt. Achja is natuurlijk ook ieder z´n eigen behoefte, sommige kunnen niet stoppen met bouwen. :+
Dat vind ik knap aan bijvoorbeeld Ethoslab (Youtuber), die speelt al ik weet niet hoelang in dezelfde wereld en heeft steeds nieuwe projecten etc. Alleen is het verschil bij hem dat het natuurlijk ook z'n baan is. Misschien geeft dat een wending aan de situatie want ik kan echt niet zo lang in dezelfde wereld spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik heb even de servers geswitched. De anarchy map draait nu op minecraft.gametek.nl en de oude multiworld draait op minecraft.gametek.nl:25566

De anarchy heeft best een leuke spawn en draait een amplified world op hard difficulty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:48
Ik merkte dat gisteren al toen ik inlogde. :)

Ga je die anarchy server nog op online serverlijsten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik ga hem iig laten draaien zo lang als ik kan en ik wil em wel publiek maken ja. Er is geen whitelist. Dus als iemand weet waar en hoe je een server publiek kunt maken: Go for it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Mag ik toegang tot de volgende server:
Pretjeuh's server:
minecraft.kroesneger.nl:25568
1.8 vanilla survival server, geen mods, ieder voor zich (geen bijzondere regels)
Whitelisted, Pretjeuh heeft PM uitstaan, meld in dit topic dat je toegang wilt.
Mijn nick op Minecraft is hetzelfde als hier :)

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Pretjeuh is al 3 maanden niet meer online geweest op GoT, en ook niet op zijn eigen server.

Ik denk dat je pech hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 18:56
Richub schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:45:
Pretjeuh is al 3 maanden niet meer online geweest op GoT, en ook niet op zijn eigen server.

Ik denk dat je pech hebt...
Moet ff server hebben waar ik tijdelijk gewoon een beetje kan minen. Dus heb jij nog iets in de aanbieding?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
eRixxje, volgens mij is de creative wereld corrupt geraakt vanmiddag. Rond een uur of twee was alles nog normaal (denk ik), maar nu zijn er op diverse plaatsen bij de arena blokken van 16x16 'verplaatst'.

De live-map update ook niet meer.

Zou je er naar willen kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Steamwitz op 17-01-2015 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Fixed. Moest een backup terugzetten. Teveel backups gemaakt geen diskspace meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 08:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Voor de eventuele nachtbrakers onder ons.
http://minecraft.low-key.us/
198.23.206.252:25565
mods blijven eigenlijk altijd wijzigen
Ts aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Zo, ik ben weer flink aan het werk geweest in de creative wereld van de Gametek Server. :)
Heb een flink stuk woestijn geëgaliseerd en heb een begin gemaakt aan de tempel.
Zodra die klaar is, bouw ik het overgebleven geëgaliseerde deel vol met huisjes.

Daarna kan ik de andere helft van de stad gaan egaliseren en het paleis, de gladiatorschool, het theater, nog meer huisjes en de stadsmuur (af)bouwen... misschien nog een haven...
Ik denk dat het nog wel een paar weken (maanden?) gaat duren voor het project af is, maar dat geeft niet, ik heb de tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Klinkt cool kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Afgelopen week was er een java update.nu heb ik dat als ik een server start het meteen al tussen de 15 en 30% cpu usage opeist, dat was voorheen niet zo.

Ervaren meer mensen met een server dit ?

Java versie is nu: version 8 update 38 (onder W7 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-07 19:16
Zo. Na een maandje (minecraft)ziek geweest te zijn weer terug op eRixx zijn server.
Heb er wel weer zin an!

Is er nog nieuws van de survival/creative server (behalve wat ik hier heb gelezen, veel nieuwe mensen zo te zien),
En ik zie dat de anarchy draait :) nice

Nu maar s een beetje rond kijken en de nieuwe builds opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Nico!!!!!!!! :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Is de worldmap op je server stopgezet, eRixxje?
Ik kan 'm iig al dagen niet meer openen...

De spawn op je anarchy server is ook goed fucked, je spawnt op een 'eilandje' boven een tnt-kuil, en na de sprong heb je nog maar 2 hartjes health over. Op deze manier kun je bijna geen normale start maken, je verhongert voor de 1ste dag om is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
:*)
Richub schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:58:
De spawn op je anarchy server is ook goed fucked, je spawnt op een 'eilandje' boven een tnt-kuil, en na de sprong heb je nog maar 2 hartjes health over. Op deze manier kun je bijna geen normale start maken, je verhongert voor de 1ste dag om is...
Het is me na 2 pogingen gelukt in een waterstream te landen en te ontsnappen, Ben nu een ondergrondse basis aan t bouwen op een paar duizend van spawn. Probeer alles ondergronds te houden, ben behoorlijk paranoïde :)

Hoe zit t met xray op deze map, ik heb t nooit echt gebruikt maar als het voor andere mogelijk is om via xray mijn plek te vinden/raiden, ga k nog een paar duizend blocks verderop wat bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Richub schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:58:
Is de worldmap op je server stopgezet, eRixxje?
Ik kan 'm iig al dagen niet meer openen...
ja. met zo weinig spelers is het zonde van de cpu time.
Cool he? 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Dongersmooi schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:51:

Hoe zit t met xray op deze map, ik heb t nooit echt gebruikt maar als het voor andere mogelijk is om via xray mijn plek te vinden/raiden, ga k nog een paar duizend blocks verderop wat bouwen...
xray protection staat uit! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
ps: ik kom morgen wel even gamen op anarchy, denk ik 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
eRixxje schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:59:
[...]

ja. met zo weinig spelers is het zonde van de cpu time.

....
Ok, dan mik ik de link uit mijn favorietenlijst. :)

En inderdaad, dynmap is een giga cpu hog, nu houdt de server gewoon veel meer cpu-tijd over voor belangrijke taken.

Ik ga toch nog 'ns kijken of ik op de anarchy een start kan maken. MC is best verslavend... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Oeps... Dan moet ik mn base wat meer verstoppen :P
Gelukkig heb ik nu een Enderchest en genoeg diamanten alleen als het zo rustig is, heb k t denk k bijna 'uitgespeeld' :)

Edit: Nu weer op de survival server bezig, maar al m'n spul ligt er na een maand nog. Zegt volgens mij wel iets over de mensen die we hebben op de server _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door Dongersmooi op 30-01-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Kan de livemap niet eens per dag geupdate worden? (Nee, dan is het geen livemap, maar het idee is duidelijk denk ik. ;) )

Ik heb komende week geen tijd om verder te bouwen, maar daarna ga ik weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Als er een OP op de survival server is, wil je dan ff kijken naar de end portal?
Ik was bezig met het opknappen van de gang naar de portal en heb op een of andere manier de portal gesloopt (de portal is helemaal intact maar hij werkt niet meer...) :| .

Via de nether de nieuwe, brede gang volgen, dan kom je uit in de endportal room.

Ik probeer nu een andere end portal te vinden, kijken of deze werkt maar het zou lekker zijn als deze werkt. Ik heb nl. net een hele gang door de nether gemaakt.
Al m'n goede gear ligt nog in de end :P

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Net zat ik met eRixxje lekker met TNT te klieren op de anarchy server, en ineens ging-ie *POOF*
Nu is-ie offline...

Hebben we 'm gesloopt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Nope! :D Hij doet ut nog. Ik zit nu alleen in een explosie van 64.000 TNT, dus ik lag als een gek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
eRixxje schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:30:
Nope! :D Hij doet ut nog. Ik zit nu alleen in een explosie van 64.000 TNT, dus ik lag als een gek :-)
Ah dat verklaart waarom ik mijn "hutje" niet terug kan vinden maar wel een enorme krater. :P

[edit]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FtBoq3g4PXhKVjNTUsItYSA2/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door LoneRanger op 31-01-2015 19:49 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Hahahaha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Wel een diep gat, in het midden tot bedrock aan toe.
Lijkt me wel grappig om onder de spawn een 2x2 badje te maken op 0 en dan zoek je je weg maar omhoog met je blote handen, nu is het nog te makkelijk. :P
Eventueel nog een kist beneden vol met saplings en uiteraard geen dirt.
Als je dan nog zin hebt naar boven te komen ben je een die-hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Op de spawn gaan sinds vanavond 640.000 stuks tnt af. De server zal even een dag nodig hebben om dat te verwerken :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Dat kan ik me wel voorstellen en natuurlijk moest ik zelf even een kijkje nemen natuurlijk. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cd02AvknFANrTDajxWHRlZKN/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5y5BpzpnUTwsLXQt3x7nvN1r/full.png

Met gevaar voor eigen leven natuurlijk maar zo ben ik he. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Dat kan nog wel eens fout uitpakken: Door de lag en de extreme explosies kan de map goed corrupt raken...

Ik probeerde net (8.30) in te loggen: Lukte niet. Al 9+ uur nonstop TNT explosies dus.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
YES :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik heb de max-tnt-per-ticks even op 1 gezet zodat ik kon inloggen om alle overgebleven tnt te replacen. Dat is ie nu aan het doen. Als alles goed gaat moeten we er met een uurtje weer op kunnen om te zien wat er van geworden is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Hopelijk is de map niet fucked to hell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Nice, ben benieuwd :)

Op de andere map is de Enderfarm (zo goed als) klaar. Ook heb ik een beacon geplaatst bij spawn (voor ieder te gebruiken)
Nu een beetje rondkloten...

Heeft iemand nog leuk ideen voor deze map?

Ik zat zelf te denken aan; witchfarm, treinbanen naar alle POIs en een grote hostile mobfarm achter de ironfarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Richub schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:03:
Hopelijk is de map niet fucked to hell...
Betwijfel t, hij is niet gecrashed tijdens het schrijven en ik was er net nog op. Maar we zullen zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
DIe enderfarm is echt super :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Thnx, natuurlijk niet zelf verzonnen O-)
Wel een stuk beter ontwerp als op de vorige server.
Kom je ff buurten op de survival als de anarchy weer draait? Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Zit nu even via mn tablet de load van de anarchy in de gaten te houden. Als ie klaar is kom ik wel buurten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Zo, duurde even wat langer, maar anarchy is er weer. En check dat gat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Eh... Dat kan heel verkeerd overkomen, eRixxje... :X
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
That came out wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Leuk, een Minecraft-topic op GoT, wist ik nog niet... :9

3 Vraagjes:

1. Ik zie allerlei servers hier voorbijkomen maar wat is nu werkelijk de server waar jullie in spelen?
2. Ik ben net begonnen met Minecraft, dus eigenlijk nog een n00b. Is dat een probleem op desbetreffende servers?
3. Is een officieel account noodzakelijk? Ik speel momenteel met een Teamxtreme launcher en zonder account...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Er zijn (volgens mij) nu 2 servers actief.
Een standaard wereld met een creative en een survival gedeelte en een anarchy server. Beide in beheer van eRixxje.

Voor toegang kan je met eRixxje of Richub contact opnemen maar ze lezen allebei veel mee dus ik denk dat het niet nodig is :)

En 2 maanden geleden was ik ook een n00b (nog steeds wel een beetje :P ) dus dat maakt echt niets uit.

Puntje 3: ik denk dat het wel noodzakelijk is maar heb het nog nooit zonder geprobeerd..

Edit: zo te lezen is er ook nog een gemodde server.
Zie voor de IP's de eerste post.

[ Voor 8% gewijzigd door Dongersmooi op 01-02-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Voor de server van eRixxje (survival en creative in 1 server) is idd een legale account/client nodig. Of dat ook voor zijn Anarchy server geldt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Richub schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:19:
Voor de server van eRixxje (survival en creative in 1 server) is idd een legale account/client nodig. Of dat ook voor zijn Anarchy server geldt weet ik niet.
Volgens mij geldt dit ook voor z'n Anarchy server. Ik krijg de volgende melding:
Failed to connect to server
Failed to login: Invalid session (Try restarting your game)
Zonde... :|

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9c8eFC1.jpg

Klopt. Alleen legale accounts ;-)

[ Voor 44% gewijzigd door eRixxje op 02-02-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiekjeNiek
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-04-2020
Hallo Pretjeuh,
Kan je mij whitelisten?
TurboBlueApple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Op de anarchy server is geen whitelist, en op de survival&creative server heb ik je gewhitelist.

Speel ze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-08 10:50
He mensen! Ik heb ook een server opgezet:

mc.indahousegaming.net:25565

Creative - monsters off.

Jullie zijn van harte welkom! Ik zoek eventueel nog serieuze OPS omdat ik zelf niet echt super veel tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
He rich, ik zag dat je op de server had ingelogt. Was het wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Het is geen creative server zonder monsters, maar survival met monsters, voor de rest was het lagvrij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimalFury
Ow sorry. Inderdaad haha niet opgelet. Nu survival zonder monsters. Of is dat niet leuk ? En kan ik er beter een andere mode opzetten. Of eventueel mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Ik heb een héle kleine gezellige survival server, met een paar plugins tegen jatten etc.

IP: 78.46.20.27:25828

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
All,

Ik heb de anarchy server offline gemikt. Daar kwam werkelijk niemand. Map bewaar ik wel. Wie weet :-)

De multiworld (creative/survival) server gaat daarom weer terug naar de default poort (25565).

Tevens heb ik een domeintje aangeschaft waardoor het nieuwe adres van de Gametek Multiworld Server nu niet meer minecraft.gametek.nl is maar... Tromgeroffel:

Minecraft Server adres:
play.tweakcraft.nl (IP:31.25.103.40)

Dynmap server adres:
map.tweakcraft.nl

Voor whitelist: PM Nomicor of mail mij: erik@tweakcraft.nl

Groet!

Erik

PS: Het domein kan hier en daar nog niet actief zijn, je kunt dan op ip connecten.

[ Voor 6% gewijzigd door eRixxje op 08-02-2015 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik had eind vorig jaar ook even een anarchy server, ook daar kwam niemand online... Blijkbaar is anarchy niet echt populair. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Nomi: Kun jij bovenstaande gegevens in de TS plaatsen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Is toegevoegd/veranderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
En toen was het ineens een heel weekend druk op de Gametek Tweakcraft server. :P

Net met vier man de arena in gebruik genomen en de eerste battle gedaan. (Players vs Mobs speelmode.) Erg geslaagd al zeg ik het zelf. Misschien dat we als we met een man of acht zijn wel een keer een PvP toernooi kunnen doen. :)

Edit:
@eRixxje: Top dat de live-map het weer doet. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Steamwitz op 08-02-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Zijn er ook nog nieuwe dingen gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Nico en ik zijn een tweede base begonnen in de survival world. En de arena van Steamwitz is echt een hoogtepuntje. Zowel technisch als qua game :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
ja die laatste had ik al gezien.
Is ook wel leuk nieuwe base.
Bij de spawn hebben we alles al. (Al is het jammer dat er een iron farm is. Er is werkelijk geen reden meer om te minen).

[ Voor 31% gewijzigd door lekrutes op 09-02-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik ben op dit moment overigens bezig met griefprevention. Omdat ik het liefst de whitelist uit wil zetten. Ik wil echter wel dat iedereen zijn spullen kan beveiligen. Mocht ik iets gevonden hebben, dan hoort u het hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Lekrutes,

Klopt. Meestal is het bouwen van dat soort farms de doodsteek voor het spel omdat er dan inderdaad niks meer te doen is.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon je inventory legen, je armor ophangen en de wijde wereld in trekken :-) Dat heb ik (en nico) iig wel gedaan.

Nadeel van minecraft is dat je het zelf telkens weer uitdagend moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik wil overigens binnenkort ook een leuke site op www.tweakcraft.nl zetten, maar voorlopig ben ik nog druk bezig met het configureren van plugins.

Dus mocht iemand zin hebben om wat te ontwerpen of bouwen, dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Ik maak zelf geen gebruik van de iron farm, voor mij is het juist de afwisseling om af en toe wat uurtjes te minen opzoek naar ijzer, kolen of diamantjes.
Het bouwen van dingen is het leukst alleen vind ik creative dan weer niks aan omdat je alles gewoon voorhanden hebt.
Ben m'n toren nu aan het uitbouwen en daarvoor een aantal keer op zoek geweest naar o.a. stacks diorite.
Het is gewoon een leuke afwisseling van het bouwen.
Ik snap overigens best dat dat voor iedereen weer verschillend kan zijn, echt gigantisch mooie bouwwerkjes gezien op de creative server met de Arena van Steamwitz als hoogtepunt natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Ik heb griefprevention op de server gezet. Sommige claims heb ik al ingevuld. Diegenen die hun land willen claimen kunnen dat zelf doen of mij even aanschieten :-)

Dit geldt overigens ook voor creative, sterker nog: Daar kun je niet bouwen zonder claim. Zodra alle claims geregeld zijn kan de whitelist eraf.

Je kunt de claims ook op de map zien: http://map.tweakcraft.nl/

[ Voor 19% gewijzigd door eRixxje op 09-02-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
Ja, dat ben ik met jullie eens. Maar tegelijkertijd is het bouwen van die farms het leukste aan minecraft voor mij (samen met therapeutisch minen en de nether doorjakkeren).
Creatief bouwen is niet echt mijn ding maar ik moet wel zeggen dat ik mijn laatste gebouw wel goed gelukt vind O-)

@Lekrutes; Ik heb de laatste tijd een enderfarm en een treinstation gemaakt bij spawn

[ Voor 13% gewijzigd door Dongersmooi op 09-02-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Heren, dames (of nee, toch niet)

De whitelist op play.tweakcraft.nl staat uit. Er is GriefProtection voor iedereen aanwezig.

Ik heb alle gebouwen van spelers die er vandaag niet waren geclaimd en toegekend voor zover ik wist van wie wat was. Alle overige bezit transfer ik zo naar de betreffende spelers wanneer ze dit even aangeven :-)

Game-ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dongersmooi
De claims werken goed zo. Volgens mij heb ik al mijn farms geclaimd en iedereen toegang gegeven tot de kisten en bediening (/containertrust all). Alleen de slimefarm van 5 chunks mag iedereen op bouwen maar die is zo al ontzettend effectief,dat een echte farm weinig toevoegd (wel leuk om te maken trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
deze week eens kijken hoe dat werkt die griefprotection.

Kan nu alleen x aantal mensen bouwen in een bepaald gebied?
Hoe zit dat als ik bijvoorbeeld in creative vlieg naar plek waar nog niemand is geweest? moet ik die dan ook eerst claimen of kan ik gewoon bouwen en hem later claimen?

Verder in de NOD/GDI basis bouw ik samen met een camaraad (Secros)? Heeft hij ook rechten daar?
Daar precies boven zit een spaceship die iemand heeft gemaakt zit hij dan in het zelfde gebied dat geclaimt is?

Edit: Farms bouwen vind ik ook het mooist. Maar op een gegeven moment heb je dan alles 1600x
Tenzij je een mega pumpkinhead gaat maken (Ideetje) om alles beetje te gebruiken.

Moet nog eens verder met de Basis.
maar druk met andere dingen.

[ Voor 19% gewijzigd door lekrutes op 10-02-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
[b]lekrutes schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 07:59:Kan nu alleen x aantal mensen bouwen in een bepaald gebied?
Als eigenaar kun je zelf rechten toekennen voor: Management, Bouw, gebruik van kisten e.d.
Hoe zit dat als ik bijvoorbeeld in creative vlieg naar plek waar nog niemand is geweest? moet ik die dan ook eerst claimen of kan ik gewoon bouwen en hem later claimen?
In creative MOET je eerst claimen. Daarna kun je pas bouwen. Rechten kun je daarna zelf toekennen.
Verder in de NOD/GDI basis bouw ik samen met een camaraad (Secros)? Heeft hij ook rechten daar?
Nog niet, maar dat hebben we zo geregeld.
Daar precies boven zit een spaceship die iemand heeft gemaakt zit hij dan in het zelfde gebied dat geclaimt is?
Ja, helaas wel. De Z as telt niet mee in het verdelen van claims. Maar ook dit is simpel opgelost door alle bouwers daar rechten te geven.

Zodra ik een site heb zal ik documentatie plaatsen over griefprevention en dergelijke. Ik heb nu nog even geen tijd daarvoor, maar dat komt wel!

• lekrutes
Het is wel even wennen met nieuwe systeem.

Verwijderd

eRixxje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:04:

Ja, helaas wel. De Y as telt niet mee in het verdelen van claims. Maar ook dit is simpel opgelost door alle bouwers daar rechten te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Gisteren maar weer eens verder gegaan met de NOD basis.
ben nu bezig met de Hand of NOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
Mijn tppi server mag uit de TS. Deze is al geruime tijd niet meer actief

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRixxje
Auw, true :-)

[ Voor 7% gewijzigd door eRixxje op 13-02-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Bij deze vraag ik het nog een keer; zie posting van zondag 25 januari 2015 22:05

Is er nou niemand die hetzelfde ervaart?

En wat kan de oorzaak zijn, of is dit normaal?

Ik draai de officiële server versie van MC (dus zonder toeters en bellen).
Java versie is de laatste en is 64bits.
OS is Win 7 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Ik heb er geen last van, maar via google vond ik wel dat er meer mensen zijn die er last van hebben:

http://www.reddit.com/r/M...lost_dozens_of_fps_in_18/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Dat zijn allemaal postings van 4-5 maanden geleden.
Misschien was er toen ook een update die hetzelfde veroorzaakte, dat weet ik niet.

Ikzelf merk het juist op bij de laatste java update.(voorheen geen last van gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
@MarElo,
Ik draai geen server dus zou het niet weten.

@Steamwitz,
Je arena en alles er omheen ziet er echt mooi uit.

Ben nu zelf bezig met ondergrondse gedeelte van de Hand of NOD (wat een gebouw wordt dat)
Heb nu een hotel geschakelde hidden door. Die naar ondergrondse gedeelte lijd. Heb daar nu training arena, slaapkamers voor soldaten en officiers, douche en badkamer.

• lekrutes
Doet de dynmap het niet meer?
Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste