Misschien is het op normal anders, maar op expert mode, komen ze meer overeen met direwolf20 dan met de default settingsTriskin schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:25:
ik vind dit een handig tooltje hiervoor: http://br.sidoh.org/
hier kan je opgeven hoe groot je je reactor wil en dan kun je deze zelf vullen met rods, coolants etc.
volgens mij komen de default getallen overeen met de Infinity setup.
hierdoor kun je heel gemakkelijk zien wat qua max power en fuel efficiency het beste werkt.
Ja, na jouw installatie gezien te hebben heb ik de mijne snel aangepast
Edit: Want dat was dus idd het probleem, m'n water aanvoer was niet snel genoeg waardoor hij droog kwam te staan en dus blijkbaar ook overhit geraakt.
Edit2: Gebruikt er iemand de culinary generators? Wat ik me afvraag is of deze nu eigenlijk interessant zijn of niet. Als ik google vind je ook berichten die zeggen dat om de fuel te maken je meer energy nodig hebt dan dat deze opbrengen. Iemand ervaring mee? Die spullen zijn wel vrij eenvoudig om te maken en zouden dus wel handig zijn als temporary power (tot m'n voorraad yellorite is aangevuld
[ Voor 60% gewijzigd door Powerblast op 02-01-2016 12:30 ]
ik gebruik voor wat begin power nu 2 8x culinary generators die draaien op toast. dit geeft me ongeveer zo'n 400 rf/t, dit draait prima op een wheat farm (wel enhanced met agricraft)Powerblast schreef op woensdag 30 december 2015 @ 16:43:
[...]
Edit2: Gebruikt er iemand de culinary generators? Wat ik me afvraag is of deze nu eigenlijk interessant zijn of niet. Als ik google vind je ook berichten die zeggen dat om de fuel te maken je meer energy nodig hebt dan dat deze opbrengen. Iemand ervaring mee? Die spullen zijn wel vrij eenvoudig om te maken en zouden dus wel handig zijn als temporary power (tot m'n voorraad yellorite is aangevuld)
Goed om te weten. Heb ook nog een wheat farm staan van heel in het begin, maar die wordt op dit moment niet echt meer gebruikt, al groeit ze wel gewoon nogTriskin schreef op zondag 03 januari 2016 @ 00:48:
[...]
ik gebruik voor wat begin power nu 2 8x culinary generators die draaien op toast. dit geeft me ongeveer zo'n 400 rf/t, dit draait prima op een wheat farm (wel enhanced met agricraft)
Denk trouwens dat er iemand z'n ender chest nog op default heeft staan, ik maak net een nieuwe chest aan en ik krijg ineens een hoop resources binnen die niet van mij zijn
Ik ga zo eens kijken welke kleuren enderchest/tanks we gebruiken, zou maar zo kunnen wit-wit-wit hehehe.
Misschien handig om kleur combo's per persoon af te spreken zoals we deden op een vroegere server.
Dus wit-wit-x is community en voor Joene oranje-oranje-x bijvoorbeeld. Dat betekend dus dat de eerste twee kleuren vast staan en je 8 of 16 opties per persoon hebt.
Mogelijk een idee?
Misschien handig om kleur combo's per persoon af te spreken zoals we deden op een vroegere server.
Dus wit-wit-x is community en voor Joene oranje-oranje-x bijvoorbeeld. Dat betekend dus dat de eerste twee kleuren vast staan en je 8 of 16 opties per persoon hebt.
Mogelijk een idee?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Rechtsklikken met een diamond op het slotje van een enderchest maakt dat het een private chest wordt. Hoef je je ook geen zorgen te maken dat anderen toevallig dezelfde kleurencombinatie gebruiken.Dreanor schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:09:
Ik ga zo eens kijken welke kleuren enderchest/tanks we gebruiken, zou maar zo kunnen wit-wit-wit hehehe.
Mogelijk een idee?
Maar als je samen met Lochpatje die kist gebruikt kan dat ook? En daarmee bedoel ik, als ik hem op slot zet, kan lochpatje er dan nog bij/in en andersom?R.di.Giovanni schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:11:
[...]
Rechtsklikken met een diamond op het slotje van een enderchest maakt dat het een private chest wordt. Hoef je je ook geen zorgen te maken dat anderen toevallig dezelfde kleurencombinatie gebruiken.
ps. Wij gebruiken geen wit-wit-wit
[ Voor 9% gewijzigd door Dreanor op 03-01-2016 12:23 ]
Voor iedereen die het leuk vindt om een beetje te klooien met de nieuwste mods op 1.8,8 heb ik een testservertje opgezet. Er draait zelfs een testversie van Tinkers tools op met wat leuke verbeteringen.
De mods zijn hier te downloaden: http://www.gotcraft.nl/mods.zip en je hebt forge 1.8.8 nodig.
server: play.gotcraft.nl:25567
Have fun!
PS: Als ie af en toe down is, of je kunt niet inloggen met het modpack: ik voeg telkens updates toe als ze uitkomen.
De mods zijn hier te downloaden: http://www.gotcraft.nl/mods.zip en je hebt forge 1.8.8 nodig.
server: play.gotcraft.nl:25567
Have fun!
PS: Als ie af en toe down is, of je kunt niet inloggen met het modpack: ik voeg telkens updates toe als ze uitkomen.
[ Voor 35% gewijzigd door eRixxje op 03-01-2016 16:25 ]
Nee, dat kan dan weer niet. Het is een privé kist, dus alleen de eigenaar kan er dan bij. Maar je kan natuurlijk wel een transfer node o.i.d. op die privé enderchest zetten die de items er uit trekt en in een gewone chest stopt, en dan kan lochpatje er weer wel bij.Dreanor schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:22:
[...]
Maar als je samen met Lochpatje die kist gebruikt kan dat ook? En daarmee bedoel ik, als ik hem op slot zet, kan lochpatje er dan nog bij/in en andersom?
ps. Wij gebruiken geen wit-wit-wit
op welke versie draait de FTB server nu? Kon niet connecten daarnet, heb dan maar geupdate, maar geraak er nog altijd niet in
Denk niet dat er recent nog ge-update is. Gisterenavond geraakte ik er nog gewoon op, ik geloof met versie 2.2.2.
Yep, versie 2.2.2 van FTB Infinity Evolved op Minecraft 1.7.10.
Zo eens een screenshotje van een normale allerdaagse dag op de boerderij waar de koeien vrolijk loeien:

Mooshroom journal day 11: They still suspect nothing!

En mogen ze blijven grazen of staan ze klaar om door de slaughterhouse gedraaid te worden?Dreanor schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:41:
Zo eens een screenshotje van een normale allerdaagse dag op de boerderij waar de koeien vrolijk loeien:
[afbeelding]
I think we broke the server
. Ik vermoed dat de normal ftb infinity server eruit ligt. Of zijn er updates gaande?
Edit: Sry voor de second post
.
Edit: Sry voor de second post

[ Voor 13% gewijzigd door Powerblast op 09-01-2016 17:12 ]
Server is weer up and running.Powerblast schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:12:
I think we broke the server. Ik vermoed dat de normal ftb infinity server eruit ligt. Of zijn er updates gaande?
Edit: Sry voor de second post.
Ik kan er niet meer op
. Sp of mp op andere servers is geen probleem.
Als ik inlog krijg ik zo een geluid van een minecart voor 5 seconden, dan crasht het ding.
Het zou wel eens iets te maken kunnen hebben met mijn carpenter's garage door / carpenter's daylight sensor.
Vraag me nu af waarom de server gecrasht is
Heb al "force update" gedaan, optifine eruit gehaald, graphics op patato quality gezet... nope.
Update:
Mijn crashreport in het kort samengevat: carpentersblocks.data.GarageDoor.addConnectingDoors(GarageDoor.java:170)
Wat nu? Is mijn kamp Area 51?

Als ik inlog krijg ik zo een geluid van een minecart voor 5 seconden, dan crasht het ding.
Het zou wel eens iets te maken kunnen hebben met mijn carpenter's garage door / carpenter's daylight sensor.

Heb al "force update" gedaan, optifine eruit gehaald, graphics op patato quality gezet... nope.
Update:
Mijn crashreport in het kort samengevat: carpentersblocks.data.GarageDoor.addConnectingDoors(GarageDoor.java:170)
[ Voor 28% gewijzigd door Neuron Collider op 09-01-2016 21:45 ]
ik kan er nu ook niet meer in , ik krijg de melding "internal server error" connection lost.
Ik was bezig in een RFtools dimensie , mogelijk dat dat er iets mee te maken had.
ik krijg nl ook het volgende:
[21:49:53] [Client thread/INFO] [mcjty.lib.varia.Logging]: Dimension information for dimension 14 is missing!
[21:49:53] [Client thread/INFO] [mcjty.lib.varia.Logging]: Dimension information for dimension 14 is missing!
ik denk dat die dimensie corrupt is.
Ik was bezig in een RFtools dimensie , mogelijk dat dat er iets mee te maken had.
ik krijg nl ook het volgende:
ik denk dat die dimensie corrupt is.
Ik realiseer met net dat het net het blokje is waarmee ik bij de eerste crash bezig was (+- 17:30) mij nu doet crashen. Denk ook dat hij corrupt is. Op een andere site vond ik dat als iemand moedig genoeg is om de garage poort te verwijderen, ik er weer in zou kunnen.
Triskin was jij "toevallig" ook met die dimensie bezig bij de eerste crash?
Triskin was jij "toevallig" ook met die dimensie bezig bij de eerste crash?
ik was rond aan het vliegen in die dimensie
Verbaasd met dat er nog lucht in zat
had verwacht diamanten en "badschuim-ium"
volgens mij moet ik eens uitzoeken hoe die RFTools portals werken... ziet er handig uit
Nou, jou gebied is meer de Bermuda Driehoek! Ik was onderweg naar Cult en vloog over jou basis en poef ... Minecraft instant afgesloten.Neuron Collider schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:24:
Ik kan er niet meer op. Sp of mp op andere servers is geen probleem.
Update:
Dus opnieuw opstarten en inloggen en precies hetzelfde, minecart geluid en poef, instant Minecraft afgesloten.
Edit: En thanks voor je compliment over de basis!
Vooral er weg blijven denk ik gezien ik er niet meer op kan komen.Cult schreef op zondag 10 januari 2016 @ 00:36:
Kan ik iets betekenen, of moet ik vooral bij dat gebied weg blijven
Nee, ik kom er echt niet meer in, zelfs niet door render distance op 2 te zetten.
En ik was zo lekker bezig, enderman farm gemaakt, welke ender pearls automatisch in de opslag gooit enzo ...
[ Voor 28% gewijzigd door Dreanor op 10-01-2016 00:47 ]
Wegblijven!
Sry dreanor.
Doch vind ik het bizar dat het bij mij overkomt, alles wat ik deed was binnen alle redelijkheid en binnen normale afmetingen. (10*3)
Wij hadden eerder samen veel grotere afmetingen getest.
- ja graag worldedit en carpenter/ GarageDoor uitknipen.
Nu is dit zeker een deel van de fout, i zeg wat ik deed.
Een deur, komaan... Wat is er nu gebeurd?
Sry dreanor.
Doch vind ik het bizar dat het bij mij overkomt, alles wat ik deed was binnen alle redelijkheid en binnen normale afmetingen. (10*3)
Wij hadden eerder samen veel grotere afmetingen getest.
- ja graag worldedit en carpenter/ GarageDoor uitknipen.
Nu is dit zeker een deel van de fout, i zeg wat ik deed.
Een deur, komaan... Wat is er nu gebeurd?
[ Voor 40% gewijzigd door Neuron Collider op 10-01-2016 01:16 ]
Haha, relaxt joh! Shit happens. 
Alsof jij kan weten welke block combinatie je client doet crashen! Bovendien is het dan mijn schuld dan want ik had je nooit moeten vertellen over de mogelijkheden van de Carpenter blocks.
Maar het is niet carpenter doors alleen/persé, die gebruik ik in mijn basis ook bijna overal (wel 3x3 groot). Al hebben die deuren wel een bug gezien je op sommige delen geen materiaal kan plaatsen.
Alsof jij kan weten welke block combinatie je client doet crashen! Bovendien is het dan mijn schuld dan want ik had je nooit moeten vertellen over de mogelijkheden van de Carpenter blocks.
Maar het is niet carpenter doors alleen/persé, die gebruik ik in mijn basis ook bijna overal (wel 3x3 groot). Al hebben die deuren wel een bug gezien je op sommige delen geen materiaal kan plaatsen.
Ik was net een strijd aan het voeren met de deur. soms kon ik er prachtige platen op slaan, soms niet. Als het niet kon, sloeg ik de deur kapot, en plaatste ik een nieuwe sectie. Met een nieuwe "plaat" erbovenop.Dreanor schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:20:
Haha, relaxt joh! Shit happens.
Al hebben die deuren wel een bug gezien je op sommige delen geen materiaal kan plaatsen.
Dammit die carpenter's mod is zo geweldig, bedankt om het mij te showen
of? Het is maar een deur. Ik sluit andere fouten niet uit.
edit:
ff terug gaan in de tijd, er was een gigantische lag rond 15:30.
Daar had ik niets mee te maken
Maakt me ook niet uit wie, ik wil enkel weten wat
edit 2 :
Een gehele server crash voor een "carpenter's door", cmaan.
Alle spelers die tijdens de crash bezig waren zitten nu met corrupte blocks?
[ Voor 23% gewijzigd door Neuron Collider op 10-01-2016 02:12 ]
Ik kan ee voorlopig gewoon terug op. Ik blijf wel ff uit de buurt van je base
Crisis op de normal Infinity server is opgelost! Bedankt voor het snelle fixen van het probleem eRixxje!
Probleem is/was zeer waarschijnlijk de combinatie van carpenter garage doors met carpenter daylight sensor!
Zojuist werkte de carpenter deuren prima zolang ze geen contact met de daylight sensor maakte. Zo gauw die contact maakte crashte iedereen binnen loading distance.
Dus geen carpenter daylight sensors meer gebruiken.
Probleem is/was zeer waarschijnlijk de combinatie van carpenter garage doors met carpenter daylight sensor!
Zojuist werkte de carpenter deuren prima zolang ze geen contact met de daylight sensor maakte. Zo gauw die contact maakte crashte iedereen binnen loading distance.
Dus geen carpenter daylight sensors meer gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Dreanor op 10-01-2016 14:07 ]
blijkbaar nog niet helemaal , ik krijg nogsteeds een internal server error , waarschijnlijk omdat ik vast zit in dimension 14.
Dus wel helemaal. Alleen JOUW probleem is nog niet opgelost.Triskin schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:00:
blijkbaar nog niet helemaal , ik krijg nogsteeds een internal server error , waarschijnlijk omdat ik vast zit in dimension 14.
Blijf proberen in te loggen.
Edit: moet ander keertje. Ik MOET weg.
[ Voor 5% gewijzigd door eRixxje op 10-01-2016 14:08 ]
even ter verduidelijking dit was absoluut niet bedoeld als aanval , ik vind het top dat deze server er is en tot nu absoluut met veel plezier gespeeld. Hoop niet dat het negatief overkwam.eRixxje schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:03:
[...]
Dus wel helemaal. Alleen JOUW probleem is nog niet opgelost.
Blijf proberen in te loggen.
Edit: moet ander keertje. Ik MOET weg.
zou anders mijn player.dat verwijderd kunnen worden? wat spullen die verdwijnen neem ik graag voor lief.
is er trouwens ook een beleid op server over mystcraft ages en rftools dimensions. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om 100en dimensies aan te maken.
No prob. Ik verduidelijkte de situatie alleen :-)Triskin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:43:
[...]
even ter verduidelijking dit was absoluut niet bedoeld als aanval , ik vind het top dat deze server er is en tot nu absoluut met veel plezier gespeeld. Hoop niet dat het negatief overkwam.
zou anders mijn player.dat verwijderd kunnen worden? wat spullen die verdwijnen neem ik graag voor lief.
is er trouwens ook een beleid op server over mystcraft ages en rftools dimensions. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is om 100en dimensies aan te maken.
Dat kan ik doen, maar het is veel makkelijker als jij inlogt. Dan teleport ik je snel naar mijn positie en ben je niks kwijt. Als dat echt niet lukt, dan kunnen we altijd nog je data weggooien.
Als er problemen ontstaan met dimensies, dan ga ik er een keer doorheen en gooi ik er een zooi weg. Mystcraft is iets moeilijker, dat is waar, maar dat zien we dan wel weer :-)
[ Voor 9% gewijzigd door eRixxje op 11-01-2016 10:12 ]
tja, dat lukt dus niet , denk dat ik het al 50 keer geprobeerd heb maar ik disconnect weer voordat ik erin zit.eRixxje schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:11:
[...]
No prob. Ik verduidelijkte de situatie alleen :-)
Dat kan ik doen, maar het is veel makkelijker als jij inlogt. Dan teleport ik je snel naar mijn positie en ben je niks kwijt. Als dat echt niet lukt, dan kunnen we altijd nog je data weggooien.
Als er problemen ontstaan met dimensies, dan ga ik er een keer doorheen en gooi ik er een zooi weg. Mystcraft is iets moeilijker, dat is waar, maar dat zien we dan wel weer :-)
my guess is dat ik in een complete corrupted chunk zit in die dimensie.
Zodra ik je zie joinen kan ik je proberen te teleporten. Ik heb dat vaker gedaan. Het is een poging waard :-)Triskin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:28:
[...]
tja, dat lukt dus niet , denk dat ik het al 50 keer geprobeerd heb maar ik disconnect weer voordat ik erin zit.
my guess is dat ik in een complete corrupted chunk zit in die dimensie.
Server gaat down.. onderhoud.
1) nieuwe kernel - done.
2) infinity expert update naar 2.3.3 - done.
3) infinity normal update naar 2.3.3 - done.
We draaien nu 2.3.3.
1) nieuwe kernel - done.
2) infinity expert update naar 2.3.3 - done.
3) infinity normal update naar 2.3.3 - done.
We draaien nu 2.3.3.
[ Voor 89% gewijzigd door eRixxje op 11-01-2016 11:18 ]
nah , reset mij maar, ik bouw mijn spullen wel weer op (heb meer dan genoeg mats). Ik log namelijk de laatste tijd meer in op wat exotische tijdeneRixxje schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:36:
[...]
Zodra ik je zie joinen kan ik je proberen te teleporten. Ik heb dat vaker gedaan. Het is een poging waard :-)
player dat removed! ;-)Triskin schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:48:
[...]
nah , reset mij maar, ik bouw mijn spullen wel weer op (heb meer dan genoeg mats). Ik log namelijk de laatste tijd meer in op wat exotische tijden
Somebody killed the normal server! Server offline zegt Minecraft ...
Supa, toch weer geen garagepoortjes gezet?
Haha jawel, maar zonder daylight sensor.
Er kwam erop "server restart", en die is niet meer heropgestart.
Bij de update heeft men het een goed idee gevonden om zonder verdere info een auto restart om de 12 uur te zetten..... Die staat nu uit ;-)
Haha, maar als het een restart is, dan zou die toch weer moeten starten?eRixxje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:13:
Bij de update heeft men het een goed idee gevonden om zonder verdere info een auto restart om de 12 uur te zetten..... Die staat nu uit ;-)
Zou het kunnen dat de server nu ook down is? De expert versie toch...eRixxje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:13:
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Dat is nieuwe feature van de expert mode. Server troubleshooting one o' one!Kreekje schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 17:37:
[...]
Zou het kunnen dat de server nu ook down is? De expert versie toch...
Kan het zijn dat het aantal claimable blocks naar beneden is gezet? Ik kan er nu nog maar 100 claimen. Heb er wel al 131 maar wou er net nog meer
. Vroeger stond het op 500 dacht ik.
Klopt, ze hebben deze verlaagd naar de 100Powerblast schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 19:52:
Kan het zijn dat het aantal claimable blocks naar beneden is gezet? Ik kan er nu nog maar 100 claimen. Heb er wel al 131 maar wou er net nog meer. Vroeger stond het op 500 dacht ik.
Volgens mij is het ook een server setting die aangepast kan worden toch? Dus misschien eRixxje heel lief aankijken?
Trouwens, van mij mogen er wel weer eens wat meer screenshots gepost worden. Op de normal server zijn er meerdere mooie gebouwen e.d. dus ik zou zeggen, plaats eens wat screenshots mensen!
Servers worden geupdated naar laatste versie 2.3.4.
Expert - done.
Normal - Working on it done.
Claim chunks op de normal zijn verhoogd naar 500.
Expert server heeft problemen; enorme lag. We kijken er naar.
Dikke vette rollback naar 2.3.3. 2.3.4 is helemaal bagger.
Expert - done.
Normal - Working on it done.
Claim chunks op de normal zijn verhoogd naar 500.
Expert server heeft problemen; enorme lag. We kijken er naar.
Dikke vette rollback naar 2.3.3. 2.3.4 is helemaal bagger.
[ Voor 33% gewijzigd door eRixxje op 15-01-2016 10:52 ]
If it ain't broke, don't fix it.
Ik blijf altijd op de recommended, tenzij ik tegen een bug aanloop.
Ik blijf altijd op de recommended, tenzij ik tegen een bug aanloop.
Kan iemand zijn arm strekken tot de aan knop? Ik heb al met een potlood geprobeerd maar kom niet toe.
Kan iemand zeggen wanneer de roll-back gedaan is? Dan kunnen we terug spelen zonder onnodig gebouwd te hebben.
( op eRixxje zijn expert mode server )
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
HahaNeuron Collider schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:02:
Kan iemand zijn arm strekken tot de aan knop? Ik heb al met een potlood geprobeerd maar kom niet toe.
Laten we een keertje lief naar Erixxje kijken, dat bespaart ons denk ik een trip met de wagen
Ook een rollback op de normal? Of enkel op de expert? Something gone wrong?Kreekje schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:09:
Kan iemand zeggen wanneer de roll-back gedaan is? Dan kunnen we terug spelen zonder onnodig gebouwd te hebben.( op eRixxje zijn expert mode server )
[ Voor 31% gewijzigd door Powerblast op 18-01-2016 20:19 ]
Ik vermoed alleen op de expert, maar die komt niet want er is geen backupPowerblast schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:18:
[...]
Haha, waar staat ie, ik rij er wel ff langs
.
Laten we een keertje lief naar Erixxje kijken, dat bespaart ons denk ik een trip met de wagen.
[...]
Ook een rollback op de normal? Of enkel op de expert? Something gone wrong?
Maar alle claimed chunks waren weg en al onze immersive kabels waren weg.
Dat van die cables heb ik nog al gelezen en schijnt een bug ofzoiets te zijn. In ieder geval als je world niet goed afsluit, normale shutdown, dan verdwijnen die. Ze worden naar wat ik lees alleen goed bewaard met een normale save. Expert moet dan volledig opnieuw beginnen? Of valt het te redden? Claimen chunks en de cables lijkt me nog wel te boven te komenHairy23 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:58:
[...]
Ik vermoed alleen op de expert, maar die komt niet want er is geen backup
Maar alle claimed chunks waren weg en al onze immersive kabels waren weg.
Nu je het zegt, heb idd nog geen "server Back-up started" meldingen gezien sinds ik ftb speel.
Inderdaad dat was het geval. Het valt zeker nog te redden maar als iedereen keer de kabels verdwijnen dan is het ook minder plezant. Xena melde het me gisteren dat ze een roll-back gingen doen, dus wou niet te veel bouwen / verkennen zonder dat die progressie opgeslagen werd.Powerblast schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:52:
[...]
Dat van die cables heb ik nog al gelezen en schijnt een bug ofzoiets te zijn. In ieder geval als je world niet goed afsluit, normale shutdown, dan verdwijnen die. Ze worden naar wat ik lees alleen goed bewaard met een normale save. Expert moet dan volledig opnieuw beginnen? Of valt het te redden? Claimen chunks en de cables lijkt me nog wel te boven te komen.
Nu je het zegt, heb idd nog geen "server Back-up started" meldingen gezien sinds ik ftb speel.
Misschien eens een daily (weekly) back-up maken? Rond een uur of 3-4 smorgens speelt toch niemand lijkt me.
Is de GOTcraft FTB infinity normal server nog altijd down en zo ja, is er een ETA op een fix?
Boullie
Ja er is een ETA, Erixxje heeft hem zojuist weer gestartBoullie schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:46:
Is de GOTcraft FTB infinity normal server nog altijd down en zo ja, is er een ETA op een fix?
Ah Top, Goed om te horen.Hairy23 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 14:52:
[...]
Ja er is een ETA, Erixxje heeft hem zojuist weer gestart
Heb ik vanavond weer wat om te doen.
Boullie
Er staat inmiddels een kist buiten je base (kon de ingang niet vinden...) met daarin wat Immersive Engineering wires. Je zal ze alleen wel zelf op moeten hangen.Kreekje schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:27:
[...]
Inderdaad dat was het geval. Het valt zeker nog te redden maar als iedereen keer de kabels verdwijnen dan is het ook minder plezant. Xena melde het me gisteren dat ze een roll-back gingen doen, dus wou niet te veel bouwen / verkennen zonder dat die progressie opgeslagen werd.
Misschien eens een daily (weekly) back-up maken? Rond een uur of 3-4 smorgens speelt toch niemand lijkt me.
Backup wordt geregeld. Beetje risky inderdaad om helemaal zonder backups door te gaan
zijn er nog ftb infinity servers waar ik zou mogen joinen?
Als je je minecraft naam even doorgeeft kan je aan de whitelist worden toegevoegd. Wil je op de normal of op de expert mode server spelen?T-Forever schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:31:
zijn er nog ftb infinity servers waar ik zou mogen joinen?
Man man, wat gaat Bee breeding toch snel als je Gendustry hebt.
Infinity servers worden nu geupgradet naar 2.3.5.
done!
done!
[ Voor 14% gewijzigd door eRixxje op 31-01-2016 12:45 ]
Server down it seems,
Wilde net aan me weekend te beginnen xD
Wilde net aan me weekend te beginnen xD
Kan de FTB Infinity Evolved Expert server een reboot krijgen want ik krijg alleen maar timeouts bij het connecten.
Thnx in advance
Edit: weet niet of iemand iets heeft gedaan maar hij doet het weer prima
Thnx
Thnx in advance
Edit: weet niet of iemand iets heeft gedaan maar hij doet het weer prima
[ Voor 24% gewijzigd door Boullie op 21-02-2016 12:33 . Reden: Werkt weer ]
Boullie
Weer terug van vakantie, dus deze week weer hop, hop, hop, aan de slag! Wat moet je tenslotte anders met dit pokke weer...
[ Voor 0% gewijzigd door Cult op 24-02-2016 12:30 . Reden: typo ]
Klopt. Beide servers hebben het moeilijk. Ondanks dat er bijna niemand op speelt is de lag aanzienlijk.Cult schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:29:
Excuus voor de double post, maar helaas is de Normal mode server down.
Dat heeft me dan ook doen besluiten om zowel de normal als de expert mode server stop te zetten. In de eerste plaats speelt er bijna niemand op en is zo'n server te kostbaar om totaal voor 4 man te laten draaien. Ten tweede wordt het tijd om over te stappen naar wat nieuws. We zijn al geruime tijd bezig met een 1.8.9 server met een custom mod verzameling en het lijkt me een aardig idee om daarnaast ook weer eens een skyblock server op te gaan zetten.
Sorry voor diegenen die er nog bezig waren. Ik zal zoals altijd de worlds tarren en ter download aanbieden zodat je, als je dat wilt, lokaal verder kunt spelen of zelfs een eigen server kunt opzetten met die map.
Zodra alles klaarstaat hoort u weer van moi :-)
Jammer, ik zat er net een beetje lekker in, maar ik begrijp ook wel je beslissing.
Thanks voor het willen uploaden van de world, ik heb wel belangstelling.
Verder is het misschien beter om met 1 server te beginnen vanwege het beperkte aantal spelers? Daarnaast als de nieuwe server mij net zo bevalt als de huidige ben ik bereid om maandelijks een duit in het zakje te doen. Alle beetjes helpen tenslotte!
Verder is het misschien beter om met 1 server te beginnen vanwege het beperkte aantal spelers? Daarnaast als de nieuwe server mij net zo bevalt als de huidige ben ik bereid om maandelijks een duit in het zakje te doen. Alle beetjes helpen tenslotte!
Aanvankelijk hadden we veel meer spelers, maar zoals altijd zul je dat zien inzakken na bepaalde tijd. Voorlopig ga ik inderdaad terug naar 1 server met een meer stabiele modpack. Voorlopig is 1.8.9 nog een beetje testen, maar dat is ook wel leuk :-)Cult schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:47:
Jammer, ik zat er net een beetje lekker in, maar ik begrijp ook wel je beslissing.
Mochten er weer wat meer spelers komen, dan overweeg ik wel om donaties open te stellen oid. Maar voorlopig zie ik dat er niet van komen.
Jammer dat ze down gaan maar alleen Schaartjeen ik speelden er inderdaad nog op de laatste week/weken.eRixxje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:00:
[...]
Sorry voor diegenen die er nog bezig waren. Ik zal zoals altijd de worlds tarren en ter download aanbieden zodat je, als je dat wilt, lokaal verder kunt spelen of zelfs een eigen server kunt opzetten met die map.
Zodra alles klaarstaat hoort u weer van moi :-)
Ik heb ook daarom ook zeker belang bij een world download, want dan kan ik dit weekend misschien verder in SP.
Eventueel wil ik ook financieel bijspringen indien dat nodig is.
Boullie
Ik ben benieuwd! Is het dan ook sneller te upgraden naar bijvoorbeeld nieuwere minecraft releases (1.9) of zelfs snapshots?
Heb je misschien al een tipje van de sluier oplichten?
We hebben op dit moment een 1.8.9 server draaien met een behoorlijk aantal mods die dagelijks worden geupdated. De mods zijn te downloaden uit een repository en onze groep zit in een slack-chat. we hebben daar ook een kanaal waar je de laatste mods versie kunt downloaden en live mee kunt kijken met de achievements en chats op de server en vanuit het kanaal mee kunt chatten :-)Cult schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 17:01:
Ik ben benieuwd! Is het dan ook sneller te upgraden naar bijvoorbeeld nieuwere minecraft releases (1.9) of zelfs snapshots?
Morgen zal ik de infinity servers killen. Ik zal dan meteen de worlds beschikbaar maken voor download én ik zal de gegevens voor de slackchat én de server hier posten :-)
Misschien handig om te melden dat de slackchat vaak redelijk nswf iseRixxje schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:24:
[...]
We hebben op dit moment een 1.8.9 server draaien met een behoorlijk aantal mods die dagelijks worden geupdated. De mods zijn te downloaden uit een repository en onze groep zit in een slack-chat. we hebben daar ook een kanaal waar je de laatste mods versie kunt downloaden en live mee kunt kijken met de achievements en chats op de server en vanuit het kanaal mee kunt chatten :-)
Morgen zal ik de infinity servers killen. Ik zal dan meteen de worlds beschikbaar maken voor download én ik zal de gegevens voor de slackchat én de server hier posten :-)
Zoals beloofd, hierbij de map downloads van de infinity setups:
Expert server:
http://www.gotcraft.nl/got_expert.tar.gz
Normal server:
http://www.gotcraft.nl/got_normal.tar.gz
De files zijn ongeveer 4GB per stuk. Ik laat ze een week of twee staan.
Informatie over de custom 1.8.9 server volgt later!
De nieuwe Custom mod server draait nu op: play.gotcraft.nl
Je hebt tenminste forge 1.8.9 - 1755 nodig (kun je downloaden en installen van http://files.minecraftforge.net/
De mods kun je telkens bij iedere update (bijna dagelijks) downloaden uit de modpack repository:
https://bitbucket.org/eRixxje/custom-mods/downloads óf allee de updates door een 'git pull'
Mapresets waren eerst behoorlijk vaak, maar die proberen we nu te beperken tot wanneer het absoluut nodig is. Er is GEEN whitelist. Iedereen kan zijn eigen stukje claimen en de toegang daartoe regelen. Net als in Infinity.
Mocht je in onze groepschat toegelaten willen worden, stuur mij dan even een message met daarin je e-mailadres.
Expert server:
http://www.gotcraft.nl/got_expert.tar.gz
Normal server:
http://www.gotcraft.nl/got_normal.tar.gz
De files zijn ongeveer 4GB per stuk. Ik laat ze een week of twee staan.
Informatie over de custom 1.8.9 server volgt later!
De nieuwe Custom mod server draait nu op: play.gotcraft.nl
Je hebt tenminste forge 1.8.9 - 1755 nodig (kun je downloaden en installen van http://files.minecraftforge.net/
De mods kun je telkens bij iedere update (bijna dagelijks) downloaden uit de modpack repository:
https://bitbucket.org/eRixxje/custom-mods/downloads óf allee de updates door een 'git pull'
Mapresets waren eerst behoorlijk vaak, maar die proberen we nu te beperken tot wanneer het absoluut nodig is. Er is GEEN whitelist. Iedereen kan zijn eigen stukje claimen en de toegang daartoe regelen. Net als in Infinity.
Mocht je in onze groepschat toegelaten willen worden, stuur mij dan even een message met daarin je e-mailadres.
[ Voor 52% gewijzigd door eRixxje op 27-02-2016 10:31 ]
nog een keer joinen cult, 3e keer is scheepsrecht! (serieus trouwens, ik had die fatal errors ook de eerste 2 keer)
Omdat ik het toch wel jammer vond dat er geen FTB infinity Evolved Expert server meer was heb ik er zelf maar 1 gestart
Er zit een whitelist op dus als je wilt joinen moet je dat even via een DM doen of hier in het topic en dan voeg ik je zo snel mogelijk toe.
IP is: 151.80.230.24:25568
Er zit een whitelist op dus als je wilt joinen moet je dat even via een DM doen of hier in het topic en dan voeg ik je zo snel mogelijk toe.
IP is: 151.80.230.24:25568
Boullie
Als je eRixxje's sever wilt joinen, vergeet dan niet je client (bij edit profile, JVM args) op 3 GB RAM te zetten.
Zonder dat extra geheugen toe te wijzen krijg je alleen maar crashes...
Zonder dat extra geheugen toe te wijzen krijg je alleen maar crashes...
Wat is in deze modpack de "main" energy generation mod eigenlijk? Zo zonder TE, IE en big reactors loop ik wat verloren
Netjes gecommuniceerd over het hoe en wat van de servers eRixxje. 
Ik heb twee vragen, als eerste of er een lijst beschikbaar is van de mods die in de 1.8 server zitten. En als tweede of er een skyblock server gaat komen (of andere mobpack server)?
Ik heb twee vragen, als eerste of er een lijst beschikbaar is van de mods die in de 1.8 server zitten. En als tweede of er een skyblock server gaat komen (of andere mobpack server)?
Dat ziou ik ook wel willen wetenDreanor schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:21:
Netjes gecommuniceerd over het hoe en wat van de servers eRixxje.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Blij dat ik nog geen slok koffie had genomen, anders had dit nu over mijn toetsenbord gelegen_/-\o_Sj0eRdJuH schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 00:19:
[...]
Misschien handig om te melden dat de slackchat vaak redelijk nswf is
Dat is nou het mooie van een repo: https://bitbucket.org/eRi...0a7899869/mods/?at=masterDreanor schreef op zondag 28 februari 2016 @ 19:21:
Wbt skyblock oid: Voorlopig nog even niet. Laten we ons op 1 server focussen. Veel gezelliger
Ik doe het vooralsnog met een aantal solar panels. En met ProjectE kan je items in EMC omzetten, en EMC weer in andere items. Niet echt iets om machines mee te poweren, maar wel reuze handig om bijvoorbeeld ores om te zetten in energie, en met die energie dan ingots te maken, zonder tussenkomst van een machine.Powerblast schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:11:
Wat is in deze modpack de "main" energy generation mod eigenlijk? Zo zonder TE, IE en big reactors loop ik wat verloren
Ik ga me er dit weekend eens ik verdiepen. Wordt ff aanpassen van zo een high tech modpack naar something strange
. Zitten wel wat gave dingen in zo te zien maar opgestart geraken
. Herinnert me aan m'n eerst keer modsauce een half jaar geleden.
Ik zag dat er vraag was naar een 1.9 Vanilla server, dus heb ik er een opgezet. 
Minecraft 1.9 Vanilla. (Met de Mojang server.jar, Spigot is nog te vroeg om goed te kunnen gebruiken.)
Survival, normal mode.
IP: richub.no-ip.org
De server is whitelisted, meld hier even of je toegevoegd wilt worden.
Minecraft 1.9 Vanilla. (Met de Mojang server.jar, Spigot is nog te vroeg om goed te kunnen gebruiken.)
Survival, normal mode.
IP: richub.no-ip.org
De server is whitelisted, meld hier even of je toegevoegd wilt worden.
Lijkt me leuk!! Wordt mn eerste keer dus verwacht wel een dikke mulitplayer noob!
Mijn profiel is Ti3sNL
Mijn profiel is Ti3sNL
[ Voor 20% gewijzigd door RoyK op 04-03-2016 09:22 ]
Even kleine mededeling met de laatste update van Erixxje, wanneer je thaumcraft items in storage drawers heb zitten kan dit je client laten crashen (ik weet niet wel item van thaumcraft het veroorzaakt)
Wanneer dit gebeurt kan je in de config map het bestand van storage drawers aanpassen.
Hier staat een regel voor thaumcraft op true.. Zet deze op False en je zou weer moeten kunnen inloggen.
Wanneer dit gebeurt kan je in de config map het bestand van storage drawers aanpassen.
Hier staat een regel voor thaumcraft op true.. Zet deze op False en je zou weer moeten kunnen inloggen.
Als eerste toegevoegd aan de whitelist.RoyK schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:16:
Lijkt me leuk!! Wordt mn eerste keer dus verwacht wel een dikke mulitplayer noob!
Mijn profiel is Ti3sNL
Veel plezier!
Vet!!! Als ik in de server kom, spawn ik willekeurig somewhere uiteraard.. hoe zit dat met andere spelers die in de server komen?Richub schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:50:
[...]
Als eerste toegevoegd aan de whitelist.
Veel plezier!