Ik speel met faithfull 32x32. Stock-look, HD texures
Nice. Die heb ik nu ook geinstalleerd!Dongersmooi schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:23:
Ik speel met faithfull 32x32. Stock-look, HD texures
Nice! Is de server van eRixxje weer in de lucht? Of is dit een andere server weer? Ik raak de tel en kluts een beetje kwijt qua servers hahaRichub schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:21:
In krap 2 dagen is er op mijn server flink wat werk verzet:
[afbeelding]
Huis van eRixxje en uitkijktoren met enchanting kamer op de begane grond.
[afbeelding]
Links de stallen, rechts mijn huisje.
[afbeelding]
Huis van NicoSpakenburg.
[afbeelding]
Vuurtoren in aanbouw.
[afbeelding]
Overzichtje van bovenaf.
Het mag duidelijk zijn dat we gezellig bij elkaar een dorpje opgezet hebben.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Is het hier ook de bedoeling om er over te praten hoe een mc server op te zetten?
En eventuele uitbreidingen toe te voegen? of gaat het hier over ..ik heb deze server en kom hier maar spelen?
Zelf heb ik na veel lezen en uitvogelen een mc server opgezet voor mijn dochter van 9 en haar 3 vriendinnen.
Ze kunnen allemaal met elkaar samen spelen in de standaard wereld.
Mijn dochter speelt via de laptop, en de anderen 3 loggen in op de server via external IP (en poort 25565).
De server zelf start ik door minecraft_server.1.8.exe uit te voeren met de volgende configuratie:
#Minecraft server properties
#Sun Nov 16 19:33:47 CET 2014
spawn-protection=16
max-tick-time=60000
generator-settings=
force-gamemode=true
allow-nether=true
gamemode=1
enable-query=false
player-idle-timeout=0
difficulty=1
spawn-monsters=true
op-permission-level=4
resource-pack-hash=
announce-player-achievements=true
pvp=false
snooper-enabled=true
level-type=DEFAULT
hardcore=false
enable-command-block=false
max-players=4
network-compression-threshold=256
max-world-size=29999984
server-port=25565
server-ip=192.168.1.11
spawn-npcs=true
allow-flight=true
level-name=world
view-distance=10
resource-pack=
spawn-animals=true
white-list=false
generate-structures=true
online-mode=true
max-build-height=256
level-seed=
motd=Welkom bij de server van Noa
enable-rcon=false
Hij staat dus ingesteld als creative en dat vinden ze leuk.
Wat kan ik nog meer toevoegen om het nog leuker te maken voor ze?
En eventuele suggesties voor de server proporties zou ik op prijs stellen.
Zelf speel ik het niet, want ik snap er echt geen snars van, en wil dit graag zo houden.
Ben al blij dat ik de server draaiend heb gekregen, want dat was nogal een gedoe met vooral java.
En eventuele uitbreidingen toe te voegen? of gaat het hier over ..ik heb deze server en kom hier maar spelen?
Zelf heb ik na veel lezen en uitvogelen een mc server opgezet voor mijn dochter van 9 en haar 3 vriendinnen.
Ze kunnen allemaal met elkaar samen spelen in de standaard wereld.
Mijn dochter speelt via de laptop, en de anderen 3 loggen in op de server via external IP (en poort 25565).
De server zelf start ik door minecraft_server.1.8.exe uit te voeren met de volgende configuratie:
#Minecraft server properties
#Sun Nov 16 19:33:47 CET 2014
spawn-protection=16
max-tick-time=60000
generator-settings=
force-gamemode=true
allow-nether=true
gamemode=1
enable-query=false
player-idle-timeout=0
difficulty=1
spawn-monsters=true
op-permission-level=4
resource-pack-hash=
announce-player-achievements=true
pvp=false
snooper-enabled=true
level-type=DEFAULT
hardcore=false
enable-command-block=false
max-players=4
network-compression-threshold=256
max-world-size=29999984
server-port=25565
server-ip=192.168.1.11
spawn-npcs=true
allow-flight=true
level-name=world
view-distance=10
resource-pack=
spawn-animals=true
white-list=false
generate-structures=true
online-mode=true
max-build-height=256
level-seed=
motd=Welkom bij de server van Noa
enable-rcon=false
Hij staat dus ingesteld als creative en dat vinden ze leuk.
Wat kan ik nog meer toevoegen om het nog leuker te maken voor ze?
En eventuele suggesties voor de server proporties zou ik op prijs stellen.
Zelf speel ik het niet, want ik snap er echt geen snars van, en wil dit graag zo houden.
Ben al blij dat ik de server draaiend heb gekregen, want dat was nogal een gedoe met vooral java.
Dat ziet er goed uit MarElo. Ik denk niet dat je nog iets zal moeten aanpassen. De config is standaard goed en omdat ze toch creative spelen heb je aan plugins niet zo veel. Ik zou het lekker zo laten.
Mods helemaal niet aan beginnen want die moeten vaak zowel op de server als op de clients geinstalleerd worden. Dat geeft alleen maar gedoe, helemaal omdat jij de clients van de andere gebruikers niet kan beheren.
Lekker zo laten spelen dus
Edit: Zie toch nog een dingetje. Je hebt de whitelist uit staan. Dat wil zeggen dat iedereen kan connecten naar die server. Dat lijkt me niet zo handig. Ik zou de whitelist dus op true zetten en de miencraft namen van de spelers die je er op wil hebben zet je dan in het bestandje whitelist.txt
Mods helemaal niet aan beginnen want die moeten vaak zowel op de server als op de clients geinstalleerd worden. Dat geeft alleen maar gedoe, helemaal omdat jij de clients van de andere gebruikers niet kan beheren.
Edit: Zie toch nog een dingetje. Je hebt de whitelist uit staan. Dat wil zeggen dat iedereen kan connecten naar die server. Dat lijkt me niet zo handig. Ik zou de whitelist dus op true zetten en de miencraft namen van de spelers die je er op wil hebben zet je dan in het bestandje whitelist.txt
[ Voor 24% gewijzigd door Racemol op 17-11-2014 11:01 ]
Tegenwoordig is de whitelist een .json bestand wat je niet zomaar meer kan aanpassen.
Spelers toevoegen kan nu het eenvoudigste door in het zwarte cmd venster van de server het volgende in te typen:
/whitelist add <minecraftnaam>
Spelers toevoegen kan nu het eenvoudigste door in het zwarte cmd venster van de server het volgende in te typen:
/whitelist add <minecraftnaam>
@Rixxje
De mappen worden niet geupdate? Gaat dat niet meer automatisch?
Wou iemand laten zien wat ik op de creative server had gemaakt.
De mappen worden niet geupdate? Gaat dat niet meer automatisch?
Wou iemand laten zien wat ik op de creative server had gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door lekrutes op 17-11-2014 12:41 ]
lekrutes: Als het goed is wel, maar ik merk dat er soms wat cache problemen zijn (in het script, niet op je client). Dus ik run em nu nogmaals met een forcerender!
Oke. BedankteRixxje schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:29:
lekrutes: Als het goed is wel, maar ik merk dat er soms wat cache problemen zijn (in het script, niet op je client). Dus ik run em nu nogmaals met een forcerender!
BTW het station is wel mooi geworden op de creative server.
[ Voor 9% gewijzigd door lekrutes op 17-11-2014 13:52 ]
Bedankt voor je antwoord.Racemol schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:44:
Dat ziet er goed uit MarElo. Ik denk niet dat je nog iets zal moeten aanpassen. De config is standaard goed en omdat ze toch creative spelen heb je aan plugins niet zo veel. Ik zou het lekker zo laten.
En zoals je ziet staat max-players=4 ingesteld, en de namen van de spelers ken ik.
Server staat in ieder geval niet 24/7 aan, en ik monitor het continu als die aan staat, dus lijkt me dat geen probleem.
Nu ik hier toch beland ben, heb ik eigenlijk een vraag.
Als ik zo de logs in de map logs eens nakijk, stuit ik altijd op een [Server console handler/ERROR]
Ondanks die error kan er wel gewoon gespeeld worden op de server.
Volledige melding: [Server console handler/ERROR]: Exception handling console input
java.io.IOException: De ingang is ongeldig
at java.io.FileInputStream.readBytes(Native Method) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.FileInputStream.read(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.BufferedInputStream.read1(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.BufferedInputStream.read(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at sun.nio.cs.StreamDecoder.readBytes(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at sun.nio.cs.StreamDecoder.implRead(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at sun.nio.cs.StreamDecoder.read(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.InputStreamReader.read(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.BufferedReader.fill(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.BufferedReader.readLine(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at pq.run(SourceFile:80) [minecraft_server.1.8.exe:?]
[19:33:45] [Server thread/INFO]: Default game type: CREATIVE
Zo te zien heeft het met java te maken, en daar ben ik al zoveel mee in de weer geweest om de server draaiend te krijgen.
Voor de goede orde,..ik start de server gewoon met de minecraft_server.1.8.exe file.
Is het misschien handiger om een .bat file aan te maken om de server te starten ?
Daar zal dan wel een verwijzing naar het juiste path van java in moeten staan, maar daar kom ik echt niet uit.
En in de huidige gaande log komt dit ook nog eens voorbij:
[18:43:08] [Server thread/WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 3199ms behind, skipping 63 tick(s)
Verder werkt wel alles gewoon en zijn ze nu met z'n 3en bezig op de server.
Wie weet hier meer over?
Alle info is welkom (ik haat error messages als blijkt dat het wel gewoon werkt)
Als ik zo de logs in de map logs eens nakijk, stuit ik altijd op een [Server console handler/ERROR]
Ondanks die error kan er wel gewoon gespeeld worden op de server.
Volledige melding: [Server console handler/ERROR]: Exception handling console input
java.io.IOException: De ingang is ongeldig
at java.io.FileInputStream.readBytes(Native Method) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.FileInputStream.read(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.BufferedInputStream.read1(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.BufferedInputStream.read(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at sun.nio.cs.StreamDecoder.readBytes(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at sun.nio.cs.StreamDecoder.implRead(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at sun.nio.cs.StreamDecoder.read(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.InputStreamReader.read(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at java.io.BufferedReader.fill(Unknown Source) ~[?:1.8.0_25]
at pq.run(SourceFile:80) [minecraft_server.1.8.exe:?]
[19:33:45] [Server thread/INFO]: Default game type: CREATIVE
Zo te zien heeft het met java te maken, en daar ben ik al zoveel mee in de weer geweest om de server draaiend te krijgen.
Voor de goede orde,..ik start de server gewoon met de minecraft_server.1.8.exe file.
Is het misschien handiger om een .bat file aan te maken om de server te starten ?
Daar zal dan wel een verwijzing naar het juiste path van java in moeten staan, maar daar kom ik echt niet uit.
En in de huidige gaande log komt dit ook nog eens voorbij:
[18:43:08] [Server thread/WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 3199ms behind, skipping 63 tick(s)
Verder werkt wel alles gewoon en zijn ze nu met z'n 3en bezig op de server.
Wie weet hier meer over?
Alle info is welkom (ik haat error messages als blijkt dat het wel gewoon werkt)
Die eerste foutmelding lijkt gewoon een bug te zijn.
Bij Mojang zeggen ze er het volgende over: https://bugs.mojang.com/browse/MC-33041
Als het gewoon werkt zou ik het negeren.
Die tweede melding geeft aan dat je server het tijdelijk niet aan kon/achter liep. Dingen in Minecraft gebeuren op een "tick" en er zijn standaard 20 ticks in een seconde (TPS). Zodra er meer rekenkracht nodig is en hij daalt hierdoor naar minder dan 20 TPS dan krijg je die melding. Als hij af en toe voorkomt is er niks aan de hand. Als de console echt gespammed wordt met die melding, is je server te traag
Waarschijnlijk de CPU, Minecraft lust wel wat processorkracht! Minecraft ziet er uit als een simpel spel met blokjes echter een server stabiel houden is niet altijd even makkelijk. Met 4 users valt het gelukkig wel mee.
Bij Mojang zeggen ze er het volgende over: https://bugs.mojang.com/browse/MC-33041
Als het gewoon werkt zou ik het negeren.
Die tweede melding geeft aan dat je server het tijdelijk niet aan kon/achter liep. Dingen in Minecraft gebeuren op een "tick" en er zijn standaard 20 ticks in een seconde (TPS). Zodra er meer rekenkracht nodig is en hij daalt hierdoor naar minder dan 20 TPS dan krijg je die melding. Als hij af en toe voorkomt is er niks aan de hand. Als de console echt gespammed wordt met die melding, is je server te traag
Ok dan verander ik niks en laat het zo als het nu is.
Deze melding : [18:43:08] [Server thread/WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 3199ms behind, skipping 63 tick(s)
komt overigens maar 1x per 10 logs voor, dus daar ga ik me niet druk over maken.
Maar dan staat ie al een tijd aan, en als dan iemand joined komt die melding.
Specs van de server ... zie mijn onderschrift
Deze melding : [18:43:08] [Server thread/WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 3199ms behind, skipping 63 tick(s)
komt overigens maar 1x per 10 logs voor, dus daar ga ik me niet druk over maken.
Maar dan staat ie al een tijd aan, en als dan iemand joined komt die melding.
Specs van de server ... zie mijn onderschrift
[ Voor 10% gewijzigd door MarElo op 17-11-2014 21:14 ]
Vandaag Minecraft maar eens echt gekocht.
Eens kijken op welke server ik ga
[ Voor 44% gewijzigd door Djesse8999 op 17-11-2014 22:16 ]
Voor survival kun je het beste deze server nemen denk ik:Djesse8999 schreef op maandag 17 november 2014 @ 20:47:
Vandaag Minecraft maar eens echt gekocht.
richub.no-ip.org:25565
1.8 Survival, normal difficulty, mobgriefing staat uit. Rainbow server.
Whitelisted, PM Richub voor toegang.
Deze wereld heeft meer erts dan gewoonlijk waardoor minen makkelijker is.
Ook hebben spelers toegang tot /home en /warp commando's, wat je mobiliteit verhoogd.
Voor creative deze:
minecraft.gametek.nl:25566 - Richub's Creative server nu gehost door eRixxje.
[Whitelist: PM Richub]
- Creative
- PVE
- No mobgriefing
Link naar worldmap: http://minecraft.gametek....tive/#/-129/64/502/-6/0/0
Richub zijn pagina: http://tweakers.net/gallery/103180
Handige pagina om te zien waar alle informatie staat:
www.minecraft.gamepedia.com
[ Voor 16% gewijzigd door lekrutes op 18-11-2014 07:33 ]
Hij wordt weer niet geupdate lijkt het. ook de survival server die je nog hebt draaien. Zelfde verhaal.eRixxje schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:29:
Misschien kun je /force iedere nacht gewoon om 3 uur runnen of zo.
Lekrutes: Regel ik vanavond! (Ik kan er nu even niet bij, vandaar)
ToppereRixxje schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:18:
Lekrutes: Regel ik vanavond! (Ik kan er nu even niet bij, vandaar)
Wij draaien een direwolf20 1.7.10 servertje.
Voor wie?
Mensen die google kunnen gebruiken of bekend zijn met technische packs.
Voor wie niet?
Zeikerds.
Interesse?
Stuur maar een pm voor een ip.
Groet..
Voor wie?
Mensen die google kunnen gebruiken of bekend zijn met technische packs.
Voor wie niet?
Zeikerds.
Interesse?
Stuur maar een pm voor een ip.
Groet..
Wanabi sears tower schiet aardig op.
Volgende verdiepingen heb ik al. Hoor graag nog meer tip ideeën.
BG: welkomst hal moet ik nog inrichten
1. Restaurant en bar
2. Plate land met blokhut
3. Desert/pharaoh thema
4. Nether thema
5. Water thema
6. Ijs/sneeuw thema
7. Penthouse
Volgende wil ik nog maken. Soort van park. Misschien gevangenis thema. Weet niet of jullie nog ideeën hebben.
Tips
Volgende verdiepingen heb ik al. Hoor graag nog meer tip ideeën.
BG: welkomst hal moet ik nog inrichten
1. Restaurant en bar
2. Plate land met blokhut
3. Desert/pharaoh thema
4. Nether thema
5. Water thema
6. Ijs/sneeuw thema
7. Penthouse
Volgende wil ik nog maken. Soort van park. Misschien gevangenis thema. Weet niet of jullie nog ideeën hebben.
Tips
lekrutes: Ik heb t net even bekeken en .... wow :-) Mooi!
ik speel al minecraft vanaf de alpha, maar heb het laatst echt gekochtlekrutes schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:25:
[...]
Voor survival kun je het beste deze server nemen denk ik:
richub.no-ip.org:25565
1.8 Survival, normal difficulty, mobgriefing staat uit. Rainbow server.
Whitelisted, PM Richub voor toegang.
Deze wereld heeft meer erts dan gewoonlijk waardoor minen makkelijker is.
Ook hebben spelers toegang tot /home en /warp commando's, wat je mobiliteit verhoogd.
Voor creative deze:
minecraft.gametek.nl:25566 - Richub's Creative server nu gehost door eRixxje.
[Whitelist: PM Richub]
- Creative
- PVE
- No mobgriefing
Link naar worldmap: http://minecraft.gametek....tive/#/-129/64/502/-6/0/0
Richub zijn pagina: http://tweakers.net/gallery/103180
Handige pagina om te zien waar alle informatie staat:
www.minecraft.gamepedia.com
zit nu op Richub's server en vermaak me prima
Thanks.eRixxje schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:46:
lekrutes: Ik heb t net even bekeken en .... wow :-) Mooi!
Wat de serverleegloop als het bouwen klaar is betreft: Bij mijn server merk ik dat nu al, na krap anderhalve week...
Ben benieuwd welke server men nu gaat opzoeken.
Op de Creative server heb ik een screenie van Lekrutes' toren gemaakt:

Van buiten oogt hij misschien wat saai, maar het loont de moeite om even binnen rond te kijken.
Op de Creative server heb ik een screenie van Lekrutes' toren gemaakt:

Van buiten oogt hij misschien wat saai, maar het loont de moeite om even binnen rond te kijken.

Ben bezig met de laaste verdieping en moet de eerste 2 verdiepingen nog inrichten.
Ja je bent druk bezig ja. Het is dat ik de laatste dagen te druk bezig ben (eerst met Call of Duty en nu met Far Cry 4) maar ik zal proberen wel af en toe weer langs te komen. Als ik door Far Cry 4 heen ben (of er gewoonweg genoeg van heb
) kom ik vanzelf weer vaker langs
Yup. Zo gaat dat :-) Misschien moeten we een keer een extreme map gaan spelen? :-) Met enorm weinig resources. Lijkt me een uitdaging :-)Richub schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:16:
Wat de serverleegloop als het bouwen klaar is betreft: Bij mijn server merk ik dat nu al, na krap anderhalve week...![]()
[ Voor 6% gewijzigd door eRixxje op 24-11-2014 10:57 ]
Volgens mij heb jij die wereld al klaarstaan, of niet?
En dan zitten ze na een week ook weer ergens anders. Ik heb het iig al voor gezien gehouden dat constante verhuizen van server en elke keer weer opnieuw beginnen.eRixxje schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:56:
[...]
Yup. Zo gaat dat :-) Misschien moeten we een keer een extreme map gaan spelen? :-) Met enorm weinig resources. Lijkt me een uitdaging :-)
Klopt. En ik heb daar exact nul problemen mee. Als de uitdaging verdwenen is, is het tijd voor een nieuwe, wmb.BLACKfm schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:30:
[...]
En dan zitten ze na een week ook weer ergens anders. Ik heb het iig al voor gezien gehouden dat constante verhuizen van server en elke keer weer opnieuw beginnen.
Voor iets meer uitdaging en en endgame zijn jullie ook welkom op onze direwolf20 server.
http://www.youtube.com/watch?v=DFBkUc6tAPk
Pm maar voor een ip.
http://www.youtube.com/watch?v=DFBkUc6tAPk
Pm maar voor een ip.
Het is jammer als je je eigen server ziet leeglopen, maarja. It's all part of the game.
Overal zie je dit gebeuren.
Ik heb inmiddels al op legio servers gezeten, en altijd is er een bloeitijd, daarna een uitloop van die-hards die nog blijven hangen, en uiteindelijk blijft de eerste groep spelers weg en is de server leeg.
Soms zie je nog een 2de groep inloggen die dan 'teert' op de resources van de eerste groep, maar ook dat duurt nooit lang, en het is ook nooit zo'n gezellige groep, IMHO.
Overal zie je dit gebeuren.
Ik heb inmiddels al op legio servers gezeten, en altijd is er een bloeitijd, daarna een uitloop van die-hards die nog blijven hangen, en uiteindelijk blijft de eerste groep spelers weg en is de server leeg.
Soms zie je nog een 2de groep inloggen die dan 'teert' op de resources van de eerste groep, maar ook dat duurt nooit lang, en het is ook nooit zo'n gezellige groep, IMHO.
Dat komt ook omdat iedereen zijn eigen ding vaak doet en er weinig tot geen samenwerking en communicatie is.
Dan heeft na een week, of misschien 2 weken, wel zijn eigen hutje gebouwd en dan wordt het voor velen al lastig om terug te komen op de server.
Als je gezamelijke projecten en uitdagingen aanpakt dan zou, misschien, men langer blijven. Maar dat kost wel wat fantasie, communicatie en organisatie.
Gezamelijke farms, e.d. en vandaar uit kan men uitvliegen. Rek je de server iets mee, gezien je "twee keer" op dezelfde server start. Eerst gezamelijk bouwen, mijnen, farms maken, etc. Daarna kan je uitvliegen en bouw je ergens een eigen basis.
Maarja, samenwerking met random mensen blijkt keer op keer bijna onmogelijk.
Op één van de eerste servers waar ik op speelde hadden we ook een vaste groep, skype/teamspeak enzo. Dat vergroot het plezier als je een kern groep hebt die je kan vertrouwen, samenwerkt, etc.
Maar dat is, en blijft het probleem van Minecraft. Als je niks te bouwen hebt heb je niks meer te doen.
Als het spel nu meerdere en moeilijkere uitdagingen had (bijvoorbeeld mini-bosses), en meer te ontdekken heeft (bijv. exotische wapens, armor, biomes, etc) dan krijg je een spel met eerst basis bouwen met de begin materialen, dan verkennen voor hogere tier items/blokken en monsters verslaan.
Ach ja ... part of the game zeg ik maar. Mijn singleplayer werelden hebben ook geen lang leven eigenlijk.
Dan heeft na een week, of misschien 2 weken, wel zijn eigen hutje gebouwd en dan wordt het voor velen al lastig om terug te komen op de server.
Als je gezamelijke projecten en uitdagingen aanpakt dan zou, misschien, men langer blijven. Maar dat kost wel wat fantasie, communicatie en organisatie.
Gezamelijke farms, e.d. en vandaar uit kan men uitvliegen. Rek je de server iets mee, gezien je "twee keer" op dezelfde server start. Eerst gezamelijk bouwen, mijnen, farms maken, etc. Daarna kan je uitvliegen en bouw je ergens een eigen basis.
Maarja, samenwerking met random mensen blijkt keer op keer bijna onmogelijk.
Op één van de eerste servers waar ik op speelde hadden we ook een vaste groep, skype/teamspeak enzo. Dat vergroot het plezier als je een kern groep hebt die je kan vertrouwen, samenwerkt, etc.
Maar dat is, en blijft het probleem van Minecraft. Als je niks te bouwen hebt heb je niks meer te doen.
Als het spel nu meerdere en moeilijkere uitdagingen had (bijvoorbeeld mini-bosses), en meer te ontdekken heeft (bijv. exotische wapens, armor, biomes, etc) dan krijg je een spel met eerst basis bouwen met de begin materialen, dan verkennen voor hogere tier items/blokken en monsters verslaan.
Ach ja ... part of the game zeg ik maar. Mijn singleplayer werelden hebben ook geen lang leven eigenlijk.
Helemaal mee eens, behalve bovenstaand (in dit specifieke geval). Op de huidige server is/was best veel samenwerking. We sloegen zelfs al onze spullen gezamenlijk op.Dreanor schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:40:
Dat komt ook omdat iedereen zijn eigen ding vaak doet en er weinig tot geen samenwerking en communicatie is.
Op een gegeven moment houdt het gewoon op voor sommigen. Ik ben op zich niet iemand die genoegen schept in het bouwen van dingen, maar meer in het verkennen en survivallen. En het is minecraft eigen dat daar snel een einde aan is; exact om de redenen die je gaf :-)
Wil wel op richub survival helpen met mega fort of iets dergelijks. Maar iemand moet dat idee bedenken bijvoorbeeld compleet arsenal van Command and conquer nabouwen.
Op Rix survival server. Hadden we de laaste keer samen een slime farm gemaakt. Dat ging lekker snel met zijn 5en.
Hoop dat er binnenkort wat mensen op de creatieve server komen. Heb nog genoeg ideeën. Dus ik ben er voorlopig nog wel.
Edit:
Toren is bijna af.
Moet alleen nog welkomst hal afmaken. Daarna wil ik nog weg maken er om heen.
2e Etage is ook cool geworden. Op de 13e etage heb ik creaper head nagemaakt
@Rix Heb jij nu een whitelisted survival server?
Op Rix survival server. Hadden we de laaste keer samen een slime farm gemaakt. Dat ging lekker snel met zijn 5en.
Hoop dat er binnenkort wat mensen op de creatieve server komen. Heb nog genoeg ideeën. Dus ik ben er voorlopig nog wel.
Edit:
Toren is bijna af.
Moet alleen nog welkomst hal afmaken. Daarna wil ik nog weg maken er om heen.
2e Etage is ook cool geworden. Op de 13e etage heb ik creaper head nagemaakt
@Rix Heb jij nu een whitelisted survival server?
[ Voor 25% gewijzigd door lekrutes op 25-11-2014 07:45 ]
lekrutes: Ik was even aan het testen met een amplified map met erg weinig ores als survival scenario. Op de oude survival server was niemand meer te vinden. Mocht het nodig zijn zet ik de oude map zo weer terug hoor.
De creative server kom ik verder niet aan, want dat speel ik zelf toch niet :-)
PS: Update de map nu goed? Ik heb wat cache instellingen aangepast.
De creative server kom ik verder niet aan, want dat speel ik zelf toch niet :-)
PS: Update de map nu goed? Ik heb wat cache instellingen aangepast.
De map wordt nu wel vaker geupdate?
Maar de wijzigingen van gisteren staan er nog niet op.
Maar de wijzigingen van gisteren staan er nog niet op.
Ik krijg heel die mappen niet meer te zien?
Ook op http://www.downforeveryoneorjustme.com/ komt http://minecraft.gametek.nl als onbereikbaar te staan... In ieder geval vanaf mijn UPC FP 200/20 Mbit lijn.
Edit:
Ze doen het idd weer.
Heheh, ik zie de oude survival map ook nog, terwijl er inmiddels een nieuwe wereld geladen is. - Ow, en er is weer een nieuwe wereld ingeladen...?
Ook op http://www.downforeveryoneorjustme.com/ komt http://minecraft.gametek.nl als onbereikbaar te staan... In ieder geval vanaf mijn UPC FP 200/20 Mbit lijn.
Edit:
Ze doen het idd weer.

Heheh, ik zie de oude survival map ook nog, terwijl er inmiddels een nieuwe wereld geladen is. - Ow, en er is weer een nieuwe wereld ingeladen...?
[ Voor 44% gewijzigd door Richub op 25-11-2014 09:20 ]
omdat ik even met de cache bezig was. Check again :-)
Is inderdaad weer bijgewerkt 
Edit volgende zit nu in mijn toren:
BG welkomst hal (nog in aanbouw)
1e restaurant
2e blokhut
3e Desert
4e Nether
5e Water
6e Sneeuw
7e Penthouse
8e Prison
9e Mesa verdieping (beetje grand canyon idee)
10e Park
11e Rainbow/prisma verdieping
12e Verdieping Mob (Creaper hoofd nagemaakt)
13e etage het dak
Edit volgende zit nu in mijn toren:
BG welkomst hal (nog in aanbouw)
1e restaurant
2e blokhut
3e Desert
4e Nether
5e Water
6e Sneeuw
7e Penthouse
8e Prison
9e Mesa verdieping (beetje grand canyon idee)
10e Park
11e Rainbow/prisma verdieping
12e Verdieping Mob (Creaper hoofd nagemaakt)
13e etage het dak
[ Voor 83% gewijzigd door lekrutes op 25-11-2014 09:36 ]
Ik vind het knap werk, lekrutes. Ik wou dat ik zo creatief was!
Hier overigens de weergave van mijn 'amplified' map op de survival server:
http://minecraft.gametek.nl/servers/survival/
Combineer dat met ERG weinig ores in de grond en weinig voedsel in de omgeving en je hebt een behoorlijke uitdaging om te survivallen :-)
Edit: En dus ook om samen te werken?
http://minecraft.gametek.nl/servers/survival/
Combineer dat met ERG weinig ores in de grond en weinig voedsel in de omgeving en je hebt een behoorlijke uitdaging om te survivallen :-)
Edit: En dus ook om samen te werken?
[ Voor 7% gewijzigd door eRixxje op 25-11-2014 10:20 ]
Thanks voor compliment. Als ik dit en de weg afheb ga ik denk ik het atomium nabouwen in minecrafteRixxje schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:15:
Ik vind het knap werk, lekrutes. Ik wou dat ik zo creatief was!
Inderdaad een mooi bouwwerk Lekrutes.
Over de verhuizingen; ik vond t serverhoppen nooit zo erg maar de laatste tijd ben ik wat meer van de grote bouwwerken (farms enzo) en merk dat ik minder zin krijg om alles wéér opnieuw te bouwen.
De server die Richub nu heeft draaien is leuk, er wordt veel samengewerkt en het sfeertje is goed. Het jammere vind ik de dingen die het voor mij toch te makkelijk maken; meer ores, warps enzo. Allemaal heel handig om te gebruiken maar dit zorgt voor mij toch voor een snel gevoel van dat ik gemaakt heb wat ik wil.
Een ideaal zou zijn de stabiliteit van de Realm van Yellow (waar simpelweg niets aan veranderd kon worden) in combinatie met de Dynamap van Erixxje en de samenwerking van Richub's server.
Misschien dat ik toch een modded server op ga zoeken en proberen of dat iets voor mij is, maar ik zal eerst s afwachten wat de meerderheid op Richub en Erixxjes servers gaat doen.
NicoSpakenburg
Over de verhuizingen; ik vond t serverhoppen nooit zo erg maar de laatste tijd ben ik wat meer van de grote bouwwerken (farms enzo) en merk dat ik minder zin krijg om alles wéér opnieuw te bouwen.
De server die Richub nu heeft draaien is leuk, er wordt veel samengewerkt en het sfeertje is goed. Het jammere vind ik de dingen die het voor mij toch te makkelijk maken; meer ores, warps enzo. Allemaal heel handig om te gebruiken maar dit zorgt voor mij toch voor een snel gevoel van dat ik gemaakt heb wat ik wil.
Een ideaal zou zijn de stabiliteit van de Realm van Yellow (waar simpelweg niets aan veranderd kon worden) in combinatie met de Dynamap van Erixxje en de samenwerking van Richub's server.
Misschien dat ik toch een modded server op ga zoeken en proberen of dat iets voor mij is, maar ik zal eerst s afwachten wat de meerderheid op Richub en Erixxjes servers gaat doen.
NicoSpakenburg
Op mijn server doet zowat niemand meer iets. Misschien was het idd te makkelijk zo...
eRixxje heeft al een nieuwe map (die ik maar even oversla, niks voor mij), dus is het moment van kiezen al gekomen.
Om de keuze makkelijker (of moeilijker
) te maken heb ik een gewone wereld online gezet op
richub.no-ip.org:25566:
Gewone ertsdichtheid, geen warps of /home, maar wel met een mooie spawn: Mesa, Plains, Swamp en Extreme Hills zijn binnen handbereik.
De whitelist van mijn andere server is gekopieerd, dus de vaste gasten kunnen zo inloggen.
Aan U de keuze nu.
eRixxje heeft al een nieuwe map (die ik maar even oversla, niks voor mij), dus is het moment van kiezen al gekomen.
Om de keuze makkelijker (of moeilijker
richub.no-ip.org:25566:
Gewone ertsdichtheid, geen warps of /home, maar wel met een mooie spawn: Mesa, Plains, Swamp en Extreme Hills zijn binnen handbereik.
De whitelist van mijn andere server is gekopieerd, dus de vaste gasten kunnen zo inloggen.
Aan U de keuze nu.
[ Voor 49% gewijzigd door Richub op 25-11-2014 19:54 ]
Richub: Mijn map is nog een test! Ik wil een survival map met zo weinig mogelijk ores maken. Het lijkt er vooralsnog op dat het nog steeds te veel is 
Kortom: Als je opnieuw wilt beginnen kun je op dit moment beter bij rich zijn dan bij mij. Ik genereer elke dag ongeveer een nieuwe map om te testen.
Kortom: Als je opnieuw wilt beginnen kun je op dit moment beter bij rich zijn dan bij mij. Ik genereer elke dag ongeveer een nieuwe map om te testen.
[ Voor 33% gewijzigd door eRixxje op 25-11-2014 19:50 ]
LOL, evil eRixxje, wat zullen ze bij jou moeten afzien.
Ik wacht het allemaal even af. Kijken wat de rest van de 'vaste groep' gaat doen.
Voor nu ga k die Direwolf FTB eens proberen. Eerst SP om te kijken of het iets voor mij is.
Edit: ik ga toch eerst voor de Modsauce van Hermitcraft.
Voor nu ga k die Direwolf FTB eens proberen. Eerst SP om te kijken of het iets voor mij is.
Edit: ik ga toch eerst voor de Modsauce van Hermitcraft.
[ Voor 17% gewijzigd door Dongersmooi op 25-11-2014 21:08 ]
Goed idee. Misschien zet ik daar wel een server van op.
Ok,laat maar weten als de server up is
Moet er aan de clientkant nog wat gedaan worden?
minecraft.gametek.nl:25567
Er draait *iets* :-)
Er draait *iets* :-)
Ik krijg nog geen verbinding..
Edit, anders wordt t wel heel erg slowchat
ik blijf op het logging in scherm staan, zal k m via AtLauncher eens proberen.
Edit, anders wordt t wel heel erg slowchat
ik blijf op het logging in scherm staan, zal k m via AtLauncher eens proberen.
[ Voor 68% gewijzigd door Dongersmooi op 25-11-2014 22:22 ]
eRixxje, check je mail 
iets met de naam LTDjesse whitelisten (en als het mag Rommert123 ook)
iets met de naam LTDjesse whitelisten (en als het mag Rommert123 ook)
Done!
Weescht welkom. Ik snap er geen zak van nog :-)
Weescht welkom. Ik snap er geen zak van nog :-)
Thanks.Dongersmooi schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:17:
Inderdaad een mooi bouwwerk Lekrutes.
NicoSpakenburg
Wat ik me trouwens nog wel afvraag wie heeft die leaves op mijn naam geplaatst?
Kan ik gewhitelist worden voor de tweaker servers?
ign: psvunited
Ben opzoek naar een survival server, hoeft niet persé PVP te zijn.
ign: psvunited
Ben opzoek naar een survival server, hoeft niet persé PVP te zijn.
Wie wil/gaat er nou wel door met spelen op de server van Richub (met meer ores)? Of ben ik de enige die op deze server nog wel door wil?
De binnenkant van de toren is af 
Nu nog wat finishing touches aan de buitenkant.
Nu nog wat finishing touches aan de buitenkant.
Ik zie al dagen niemand meer op mijn beide servers, lijkt erop of iedereen weer verhuisd is.
Alleen waarnaartoe? Igg niet bij Pretjeuh of eRixxje's servers.
Als er dit weekeinde ook niemand meer bij mij inlogt stop ik met hosten. Mijn stroom is helaas niet gratis...
Als er dit weekeinde ook niemand meer bij mij inlogt stop ik met hosten. Mijn stroom is helaas niet gratis...
eRixx, hoe moeilijk staat de modsauce server?
Snap ik volledig.Richub schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:16:
Ik zie al dagen niemand meer op mijn beide servers, lijkt erop of iedereen weer verhuisd is.
Was de afgelopen dagen druk met andere dingen dus was niet online.
Waarom zit er niemand op de Modsauce server
Er zit ook niemand meer op de andere servers uit de TS....
Yellow's en Freelance's servers heb ik geen IP van, dus daar zouden nog mensen op kunnen zitten nu.
Het lijkt erop dat iedereen even Minecraft-moe is geworden.
Yellow's en Freelance's servers heb ik geen IP van, dus daar zouden nog mensen op kunnen zitten nu.
Nu kan ik alleen maar mobs neersnipen met mijn L96Richub schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:12:
Er zit ook niemand meer op de andere servers uit de TS....
Ow server switching moe? Niemand weet meer waar welke server is en wie wel/niet waar kan spelen enzo? 
Ik zeg maar wat hoor
Ik zeg maar wat hoor
TS weer eens updaten?
TS is redelijk up to date, alleen of Yellowonline en Freelance hun gegevens nog juist zijn kan ik zelf niet controleren. De rest heb ik up to date gehouden.
Ik heb zelf nu het idee dat iedereen even genoeg heeft van MC, maar dat over 'n tijdje mensen weer MC willen gaan spelen. Als er dan behoefte aan is zet ik zo weer een wereld online.
Wat mijn servers betreft: Mocht er dit weekeinde niet meer op ingelogd worden, dan stop ik (tijdelijk?) met hosten. De twee servers zelf sla ik dan op, die gooi ik iig niet zonder overleg met de spelers hier weg.
Ik heb zelf nu het idee dat iedereen even genoeg heeft van MC, maar dat over 'n tijdje mensen weer MC willen gaan spelen. Als er dan behoefte aan is zet ik zo weer een wereld online.
Wat mijn servers betreft: Mocht er dit weekeinde niet meer op ingelogd worden, dan stop ik (tijdelijk?) met hosten. De twee servers zelf sla ik dan op, die gooi ik iig niet zonder overleg met de spelers hier weg.
[ Voor 61% gewijzigd door Richub op 28-11-2014 21:25 ]
De server van Freelance is er nog altijd. De meeste spelers hebben tijdelijk even een pauze (ikzelf wel iig) genomen denk ik, vrij rustig de laatste tijd. Maar hij is er nog wel!
Ik heb momenteel weinig tijd.
Maar ik moet ook zeggen dat denk ik stop met de survival servers. Ik vind het leuk om er grote projecten op te bouwen, maar als de werelden steeds binnen enkele weken dicht gaan, dan vind ik dat zonde van mijn werk en ga ik liever op een creative server aan de slag. (Die zullen denk ik eerder 'oneindig' blijven bestaan.)
Misschien dat iemand mijn kan whitelisten op Richub's Creative server?
Wat mij trouwens ook leuk lijkt is om eens van die spelletjes te spelen: De wall, hunger games, of zo'n spel met vier eilanden in de lucht of nog wat anders. Misschien dat er meer zijn die dat leuk vinden om een keer te doen? (Het vereist wel wat meer organisatie.)
Maar ik moet ook zeggen dat denk ik stop met de survival servers. Ik vind het leuk om er grote projecten op te bouwen, maar als de werelden steeds binnen enkele weken dicht gaan, dan vind ik dat zonde van mijn werk en ga ik liever op een creative server aan de slag. (Die zullen denk ik eerder 'oneindig' blijven bestaan.)
Misschien dat iemand mijn kan whitelisten op Richub's Creative server?
Wat mij trouwens ook leuk lijkt is om eens van die spelletjes te spelen: De wall, hunger games, of zo'n spel met vier eilanden in de lucht of nog wat anders. Misschien dat er meer zijn die dat leuk vinden om een keer te doen? (Het vereist wel wat meer organisatie.)
@ Steamwitz: Ben even je ign kwijt, ik kan je zo op de whitelist zetten op de creative server.
Edit: Nevermind, je bent al toegevoegd, 1 seconde nadat ik dit postte schoot je ign me te binnen.
Edit: Nevermind, je bent al toegevoegd, 1 seconde nadat ik dit postte schoot je ign me te binnen.
[ Voor 35% gewijzigd door Richub op 29-11-2014 09:57 ]
Minecraft moe ben k nog niet
maar ben wel druk geweest de afgelopen week dus was weinig online. Zit te denken om een Realm te beginnen. Het nadeel is dat je geen Dynamap oid kan draaien, het voordeel is dat er niets gewijzigd kan worden en het bestaat zolang je betaald.
Dit zal mensen zoals Steamwitz en Lekrutes misschien wat meer garantie geven dat de server blijft draaien (ikzelf vind dat ook wel lekker) en als we dan een vast groepje kunnen hebben die er van gebruik maken, kan de rest die server hopt altijd terug komen. Een beetje zoals Erixx en ik deden op Yellows Realm waar we als we het zat waren gewoon op de zelfde server verhuisden naar een nieuw gebied wat feitelijk weinig anders is als een server hop.
Edit: ik begrijp dat nóg een server misschien niet de meest handige weg nu is maar ben benieuwd wat de animo hiervoor is. We beginnen met een schone server, survival, blijft voorlopig draaien dus grote projecten kunnen goed gedaan worden, draait op de nieuwste versie van MC (wat een voordeel en een nadeel kan zijn).
Wie zou hierop willen spelen?
Dit zal mensen zoals Steamwitz en Lekrutes misschien wat meer garantie geven dat de server blijft draaien (ikzelf vind dat ook wel lekker) en als we dan een vast groepje kunnen hebben die er van gebruik maken, kan de rest die server hopt altijd terug komen. Een beetje zoals Erixx en ik deden op Yellows Realm waar we als we het zat waren gewoon op de zelfde server verhuisden naar een nieuw gebied wat feitelijk weinig anders is als een server hop.
Edit: ik begrijp dat nóg een server misschien niet de meest handige weg nu is maar ben benieuwd wat de animo hiervoor is. We beginnen met een schone server, survival, blijft voorlopig draaien dus grote projecten kunnen goed gedaan worden, draait op de nieuwste versie van MC (wat een voordeel en een nadeel kan zijn).
Wie zou hierop willen spelen?
[ Voor 19% gewijzigd door Dongersmooi op 29-11-2014 14:19 ]
De nieuwe Realm heb ik aangemaakt. Is het niet voor Tweakers, dan is t voor mn broertje en mij
.
Realm: Tweakers NicoSpakenburg
Survival, hard, pvp, pve, whitelist, 1.8.1
Seed: 998538147
OPs: Nomicor (Richub), NicoSpakenburg, Erixxje(?)
Toegang: Vraag het hier of PM
Regels: Geen griefing/stelen. Dus normaal gedrag...
Ik heb de vaste mensen van wie ik de usernames (en de spelling hiervan
) kan herinneren gewhitelist. Als ik je ben vergeten hoor ik t wel.
Erixxje/Richub, hebben jullie een whitelist lijstje die je in PM door kan sturen?
Deze Realm is opgezet zodat ik zelf mijn grotere builds niet steeds hoef te herhalen en dus langere tijd zoet kan zijn met farms en treinstations bouwen.
Het modded MC gedeelte houd ik voorlopig SP, er is daar nog zo veel te leren en te doen dat ik dat rustig in SP doe als ik daar zin in heb,
Realm: Tweakers NicoSpakenburg
Survival, hard, pvp, pve, whitelist, 1.8.1
Seed: 998538147
OPs: Nomicor (Richub), NicoSpakenburg, Erixxje(?)
Toegang: Vraag het hier of PM
Regels: Geen griefing/stelen. Dus normaal gedrag...
Ik heb de vaste mensen van wie ik de usernames (en de spelling hiervan

Erixxje/Richub, hebben jullie een whitelist lijstje die je in PM door kan sturen?
Deze Realm is opgezet zodat ik zelf mijn grotere builds niet steeds hoef te herhalen en dus langere tijd zoet kan zijn met farms en treinstations bouwen.
Het modded MC gedeelte houd ik voorlopig SP, er is daar nog zo veel te leren en te doen dat ik dat rustig in SP doe als ik daar zin in heb,
Ik ben ook helemaal nog niet minecraft moe! Alleen even erg druk geweest de afgelopen week :-)
Ik ben begonnen op de realm
Wil mijn basis maken in de temple. Wou daar ook algemeen magazijn maken voor iedereen. Ook met farms en zo er in. Zit nu al een item elevator en een minechaft.
Wil mijn basis maken in de temple. Wou daar ook algemeen magazijn maken voor iedereen. Ook met farms en zo er in. Zit nu al een item elevator en een minechaft.
Ik heb mijn servers offline gehaald en de werelden opgeslagen...
Afgelopen weekeinde was er op de easymine server maar 1 persoon online geweest, (Dat was Dongersmooi, of hij wel een realm zou beginnen: Ja dus, en of ik nog een mooie seed wist
) en op de 2de zelfs niemand.
Spijtig, maar het kost me teveel geld om een lege server 24/7 online te laten.
Mocht er ooit weer behoefte zijn aan een nieuwe (custom?) wereld, dan ben ik meteen bereid om de server weer op te starten.
Afgelopen weekeinde was er op de easymine server maar 1 persoon online geweest, (Dat was Dongersmooi, of hij wel een realm zou beginnen: Ja dus, en of ik nog een mooie seed wist
Spijtig, maar het kost me teveel geld om een lege server 24/7 online te laten.
Mocht er ooit weer behoefte zijn aan een nieuwe (custom?) wereld, dan ben ik meteen bereid om de server weer op te starten.

Ik kijk het nog even aan met mijn servers. Ik zal ze pas offline halen als niemand er meer gebruik van maakt. Ondertussen doe ik lekker mee op de realm van Nico. Mooie spawn! Goed idee ook. Laten we die lekker gaan volbouwen.
Jij host extern, en je draait ook andere zaken voor derden op je server. Dan maakt het niet uit of er een mc server op de achtergrond staat te idlen. 
Mijn 'server' staat thuis, en is dedicated voor die mc servers, dat kost me wel degelijk extra geld... Ik moest dit jaar al bijlappen bij de jaarafrekening, en dat is zuur als je van een minimum inkomen moet leven.
Ik zit ook bij Nico nu, en de seed voor die mooie spawn heb ik Nico gegeven.
Die kwam ik ooit tegen op zoek naar een mooie wereld. Ik heb 'n wereld met dezelfde seed thuis opgeslagen in een EasyMine variant.
Mijn 'server' staat thuis, en is dedicated voor die mc servers, dat kost me wel degelijk extra geld... Ik moest dit jaar al bijlappen bij de jaarafrekening, en dat is zuur als je van een minimum inkomen moet leven.
Ik zit ook bij Nico nu, en de seed voor die mooie spawn heb ik Nico gegeven.
Die kwam ik ooit tegen op zoek naar een mooie wereld. Ik heb 'n wereld met dezelfde seed thuis opgeslagen in een EasyMine variant.
Niet meer. Dit is een machine die zou verdwijnen :-) Die draait dus op dit moment alleen voor MC.Richub schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:47:
Jij host extern, en je draait ook andere zaken voor derden op je server. Dan maakt het niet uit of er een mc server op de achtergrond staat te idlen.
Hm, de luxe!
Ik zou willen dat ik de knaken had om een mooie server extern te kunnen hosten. Dan liet ik mijn mc servers wel lekker doordraaien...
Maar ik moet niet klagen, veel mensen met 'n minimum-inkomen kunnen zich niet eens een redelijke 2de pc veroorloven.
Ik zou willen dat ik de knaken had om een mooie server extern te kunnen hosten. Dan liet ik mijn mc servers wel lekker doordraaien...
Maar ik moet niet klagen, veel mensen met 'n minimum-inkomen kunnen zich niet eens een redelijke 2de pc veroorloven.
Temple schiet aardig op
Moet nog bookshelfs hebben voor craften.
en brewing table.
Volgende is al automatisch:
Item elevator van de mijn naar boven.
Sugurcanefarm
Cactus farm
Furnuce
To do:
Melon/pumpkin farm
Chicken farm.
Mob Farm
Misschien nog grote weet/carot/patato farm
Moet nog bookshelfs hebben voor craften.
en brewing table.
Volgende is al automatisch:
Item elevator van de mijn naar boven.
Sugurcanefarm
Cactus farm
Furnuce
To do:
Melon/pumpkin farm
Chicken farm.
Mob Farm
Misschien nog grote weet/carot/patato farm
Zit er wel iemand op de modsauce server?
Druk bezig geweest op Richub's (eRixxje's) Creative server. 
De 'binnenkant' van de arena is helemaal af en functioneel (PvP). Vanaf het 'schakelaar-deck' kan de arena beheerd worden. Vanaf hier kan de toegangsdeur voor de gladiatoren naar de binnenplaats van de arena worden geopend, aan de tegenovergestelde zijde kunnen skelly's (van 1 of 2 spawners) in de arena worden vrijgelaten en vanuit het midden van de arena kunnen zombie's worden vrijgelaten (eveneens 1 of 2 spawners).
Mocht je de redstone-ruimte willen bekijken, dan kan dat via de deur die te vinden is in de "dungeons", maar wees voorzichtig en pas op dat je niks sloopt. (Er staan een paar bordjes die je naar de uitgang leiden, mocht je verdwalen.)
Het was de bedoeling om hem als blauwdruk te gaan gebruiken op een survival server, maar er zit dermate veel tijd in, dat ik dat bij nader inzien niet meer ga doen.
Nu moet alleen de buitenkant en de omgeving van de arena nog, maar ik weet nog even niet hoe ik die netjes ga maken.
De 'binnenkant' van de arena is helemaal af en functioneel (PvP). Vanaf het 'schakelaar-deck' kan de arena beheerd worden. Vanaf hier kan de toegangsdeur voor de gladiatoren naar de binnenplaats van de arena worden geopend, aan de tegenovergestelde zijde kunnen skelly's (van 1 of 2 spawners) in de arena worden vrijgelaten en vanuit het midden van de arena kunnen zombie's worden vrijgelaten (eveneens 1 of 2 spawners).
Mocht je de redstone-ruimte willen bekijken, dan kan dat via de deur die te vinden is in de "dungeons", maar wees voorzichtig en pas op dat je niks sloopt. (Er staan een paar bordjes die je naar de uitgang leiden, mocht je verdwalen.)
Het was de bedoeling om hem als blauwdruk te gaan gebruiken op een survival server, maar er zit dermate veel tijd in, dat ik dat bij nader inzien niet meer ga doen.

Nu moet alleen de buitenkant en de omgeving van de arena nog, maar ik weet nog even niet hoe ik die netjes ga maken.
YellowOnline: Op je realm staan alle huizen en storages in de fik of ze zijn verwoest.
eRixxje kan je mijn account whitelisten op je server: wouter075, alvast bedankt!
Mooi hoor alleen had ik vanmiddag een akkefietje met de deur, ik kwam klem te zittenlekrutes schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:32:
Temple schiet aardig op

Ik re-spawn in de ruimte onder de deur en daar zat een creeper, gelukkig staat creeper griefing niet aan want ik kon niet weg.
Met een half hartje over en 34 levels heb ik mezelf eruit getunneld en gelukkig doet de deur het nog. [phew]
Een aantal item frames was wel van de muur maar die heb ik weer gefixed.
Mocht er nu wel schade zijn die ik niet gezien maar wel veroorzaakt heb dan alvast mijn excuses.
Buster.
Only fools are enslaved by time and space.
Ik heb de deur verbeterd je komt nu niet meer vast te zitten.
Een vraag ik ben gaan exploren. Maar ben verdwaald. Kan iemand mij de coardsvan de spawn vertelen.
Ben onondertussen het volgende tegengekomen:
Nog extreme hills
Nog mesa biomie
Villegers
2 roofed tree dingetje
2 swamps
En een desert.
Een vraag ik ben gaan exploren. Maar ben verdwaald. Kan iemand mij de coardsvan de spawn vertelen.
Ben onondertussen het volgende tegengekomen:
Nog extreme hills
Nog mesa biomie
Villegers
2 roofed tree dingetje
2 swamps
En een desert.
Spawn zit ongeveer op X: 227 Z: 258
Wat me wel opvalt op de Realm server van Dongersmooi: Overdag werkt alles vlekkeloos, maar s'avonds begint de zaak toch te laggen.
Vaak kan ik dan ineens geen blokken meer breken, mobs reageren dan ook nauwelijks meer op me, en drops pik ik niet meer op. Ook het inloggen duurt dan veel langer dan normaal.
Het lijkt erop dat Mojang mag gaan investeren in nieuwe hardware voor hun Realms servers.
Het ligt nl. niet aan mijn UPC 200/20 Mbit verbinding: Alle (speciaal ping/latency) testen die ik dan doe laten een goede verbinding zien.
Wat me wel opvalt op de Realm server van Dongersmooi: Overdag werkt alles vlekkeloos, maar s'avonds begint de zaak toch te laggen.
Vaak kan ik dan ineens geen blokken meer breken, mobs reageren dan ook nauwelijks meer op me, en drops pik ik niet meer op. Ook het inloggen duurt dan veel langer dan normaal.
Het lijkt erop dat Mojang mag gaan investeren in nieuwe hardware voor hun Realms servers.
Het ligt nl. niet aan mijn UPC 200/20 Mbit verbinding: Alle (speciaal ping/latency) testen die ik dan doe laten een goede verbinding zien.
[ Voor 89% gewijzigd door Richub op 07-12-2014 02:45 ]
Welke? De creative?MaNDaRK schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 21:39:
eRixxje kan je mijn account whitelisten op je server: wouter075, alvast bedankt!