Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-07 19:03
Volgens de specificaties zou de Alpha 802.11n ondersteunen. Mijn 5Ghz-wifinetwerk verschijnt echter niet in het lijstje. Met andere apparaten kan ik er wel gewoon mee verbinden. Is het anderen wel gelukt om met 5Ghz-netwerken te verbinden?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:40

robertwebbe

Robert Webbe

802.11n is ook 2,4 GHz. Als je 5 GHz wilt moet je kijken naar 802.11a.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 26-08-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
My mistake. Maar 'a' ondersteunt ie ook gewoon, 'ac' zelfs als het goed is.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jegelie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-07 12:15

jegelie

Sensory++

[b]yohan schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:04:.... Is het anderen wel gelukt om met 5Ghz-netwerken te verbinden?
mij wel. Ik heb geen speciale dingen gedaan; kwam gewoon in de lijst voor.

En even wat anders: her en der kom ik tegen dat de alpha ook voor Android 6 in de stellingen staat. ..
ik heb echter laatst gechat met Samsung Support België, maar die wist mij zelfs niet te vertellen OF 5 ook voor de alpha uitkwam. .. mysterie mysterie. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
nietorigineel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:37:
[...]

Op http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G850F/ kan je volgen wanneer wat is uitgekomen. Best een aardig rijtje landen al.

Zal wel geen maanden meer duren. Een vodafone versie (dat is branded? weet het eigenlijk niet) is er al.
Dat viel toch wat tegen...maar nu is ie er dan, gisteren had ik de update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:55
Ik heb de update op mijn galaxy alpha ook net binnen, nu is ie aan het downloaden :)
ben benieuwd.
sammobile heeft redelijk recent een uitgelekte lijst uitgebracht waarop de toestellen stonden die in aanmerkin komen voor android 6. vreemd genoeg staat de galaxy alpha er niet tussen :s
http://www.sammobile.com/...mallow-for-these-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Op de meeste andere lijsten staat hij wel op :) http://forum.xda-develope...-coming-to-alpha-t3180607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-07 22:01
Eindelijk is hij beschikbaar voor Nederland & België. Nu aan het downloaden d.m.v Smart Switch PC. Ben wel een beetje bang van het vele gebruik van wit, in combinatie met Super AMOLED! Dan zal de batterij vlotjes leeg gaan! _/-\o_ Maar goed, als we de dag er mee door komen, why not! Lijkt mij realistisch dat Samsung de 5.1 zal overslaan en Android marshmallow vervolgens zal uitrollen. Maar dan zijn we natuurlijk al volgend jaar! :)

Afbeeldingslocatie: http://assets.materialup.com/uploads/9b25bc2d-9ebf-4f8e-af77-917f566d4eb7/tmp_22120-android_marshmallow_6.0-408175270.gif

[ Voor 6% gewijzigd door thecrazygun11 op 23-10-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X0IuSrZVOIZc1vh1pJxm8zJn/thumb.png

downloaden maar :) .... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Wel een beetje jammer dat niet alle stagefright lekken zijn gedicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecrazygun11
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Nou er weer wat leven in dit forum zit: een vraag

Toen ik de telefoon net had, werden shared calendar's vanuit hotmail ook gesynct. Ik was daar erg blij mee, omdat ik daarvoor een sony telefoon had die dat niet deed, en ik na een kort avontuur met windows phone juist een shared calendar met alle 'samen' afspraken had gemaakt.

Sinds een tijdje (al voor de lollipop update) werkt dit niet meer, alleen de afspraken uit de 'main' hotmail calendar worden nog gesynct. Is die functionaliteit eruit gehaald in een update van s-planner, of heb ik zelfs iets gesloopt en werkt het bij jullie nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
Geen idee, ik gebruik geen agenda uit een ander account dan mn gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur gen
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-07 17:51
Ongeveer 2 weken geleden is mijn Alpha voorzien van Lollipop 5.0.2 en sindsdien ervaar ik steeds vaker dat telefoongesprekken zomaar verbroken worden (dropped calls).

Zijn er meerdere die hier last van hebben?

Polestar 2 | OnePlus Nord 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
Dat probleem heb ik niet, maar ik heb een ander probleem ontdekt (bij mezelf tenminste)
whatsapp vernieuwt mijn contacten niet of pas heel laat, ook al probeer ik het handmatig. is af en toe best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zit al vrij lang op Lollipop 5.0.2 (franse firmware was een half jaar eerder), en ik vind het op bijna alle fronten een achteruitgang. Maar ik ben er bij gebleven omdat 5.0.2 al oud genoeg is, en ik met 4.x nog kwetsbaarder ben voor hacks.

Waar ik me het meest aan erger zo gedurende het gebruik is dat wanneer ik op het overzichtknopje druk (linksonder), dan duurt het (de eerste keer) letterlijk 3 tot 10 seconden voordat de stack of cards verschijnt. Het is gewoon sneller om naar het app menu te gaan, app te zoeken, app te starten en zo automatisch in de al draaiende app terecht te komen. Kort daarna duurt het 'maar' een seconde, maar als je je telefoon een poosje niet hebt gebruikt duurt het weer erg lang.

Bij telefoons van mijn collega's duurt dit ergens tussen near-instant tot hooguit een seconde.

Hebben anderen hier ook last van, en ligt het aan de Samsung firmware? Of ben ik de enige? Dan weet ik dat het aan mij(n apps) ligt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 16:37
Ik herken je problemen niet. Ik heb de update er nu een week of twee op staan en ondervind geen problemen. Ook het overzicht komt direct naar voren.

• M van Lent
op de website van sammobile stond een aantal maanden terug een artikel over dat probleem. sommige filmwares van Samsung bleken er last van te hebben. bij sommige note 4 en s5 en mogelijk meer andere toestellen speelde het probleem ook. Mijn galaxy alpha draait de laatste Nederlandse versie 5.0.2 en heeft er geen last van. Misschien moet je die Nederlandse filmware proberen aangezien die recenter is en waarschijnlijk de bug is gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mijn vriendin heeft een tijd geleden de Samsung Galaxy Alpha gekocht sinds ze die van m'n vader wel erg mooi vond.
Nu heeft ze sinds de laatste update last van de volgende dingen:
  1. De telefoon standby staat, en het scherm ineens oplicht, dit gebeurd als het scherm gelockt is en er geen notificatie is. Hetzelfde zou je normaliter krijgen als je de aan/uit knop eenmaal indrukt.
  2. Telefoon is soms traag
  3. Telefoon wil soms niet reageren en kan dan uit zichzelf opnieuw starten.
Dit is dus echt sinds de laatste update. Iemand hier ook ervaring mee of iemand die hier een oplossing voor vind? Ik kan het niet op internet terug vinden...

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Jur gen schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:39:
Ongeveer 2 weken geleden is mijn Alpha voorzien van Lollipop 5.0.2 en sindsdien ervaar ik steeds vaker dat telefoongesprekken zomaar verbroken worden (dropped calls).

Zijn er meerdere die hier last van hebben?
Mijn verbinding is sinds Lollipop juist sterk verbeterd. Het volledige bereik viel wel tien keer per dag compleet weg, sinds Lollipop is dit geen enkele keer meer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heb er met KitKat en Lollipop allebei nooit last van gehad.
Lollipop is iets zwaarder op de accu bij mij.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
http://www.sammobile.com/...d-6-0-updates-in-q1-2016/

De galaxy alpha staat idd op de lijst voor android 6, in tegenstelling tot wat ik eerst beweerde.

[ Voor 11% gewijzigd door M van Lent op 21-12-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Kleine update vandaag binnen gekregen. Na deze update zijn alle stagefright beveiligingsgaten dicht volgens stagefright detector. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
ja, idd kreeg ik een paar dagen terug ook. heeft wel heel lang geduurd zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14
M van Lent schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:11:
http://www.sammobile.com/...d-6-0-updates-in-q1-2016/

De galaxy alpha staat idd op de lijst voor android 6, in tegenstelling tot wat ik eerst beweerde.
Q1 gaat niet meer lukken...maar weet iemand toevallig wanneer de 6.0 update gepland staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
geen idee, ik kan het zo snel niet gevonden krijgen, maar het is samsung dus geduld zal wel nodig zijn.
edit. voor de galaxy s5 is de marshmallowupdate begonnen uit te rollen.

[ Voor 26% gewijzigd door M van Lent op 26-04-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 16:37
weertenaar schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:07:
[...]

Q1 gaat niet meer lukken...maar weet iemand toevallig wanneer de 6.0 update gepland staat?
Op z'n vroegst in Q2. Zo staat hij in dat lijstje. Maar gezien de update naar 5.0, kan dat ook een half jaar later worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik vind dit echt heel slecht van Samsung. Was ook zo met de twee vorige Samsungs die ik had. Ik vind de hardware fijn en de telefoons mooi, maar vanwege deze extreem trage update releases denk ik dat mijn volgende merk een ander wordt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik moet even ranten.

Ik heb deze prachtige telefoon vrijwel direct gekocht toen ie uitkwam, en ben nog steeds erg tevreden qua uiterlijk.

Maar ik heb al snel spijt gekregen. Ik dacht namelijk: De eerste 20nm processor, 4-core 1.8 GHz Cortex-A15 + 4-core 1.3 GHz Cortex-A7. Wàt een kracht in zo'n klein formaat smartphone!

Maar hij is gewoon met veel dingen zo traag. Als je je telefoon een dag goed gebruikt en je opent (de eerste keer in een tijdje) het app-overzicht, dan moet hij meestal een paar, soms wel 10 seconden denken. Ook bij andere taken loopt ie wel eens te laggen - maar daar heb je toch al die cores voor?

In plaats van via het app-overzicht naar een andere tab te gaan is het soms sneller om de browser te starten via het homescreen en naar de bookmark te navigeren.

Switchen tussen apps valt ook tegen. Ik kan het niet uitstaan. Ik heb zojuist mijn Samsung Galaxy S2 uit het vet gehaald om een radiootje te maken, en ik schrik gewoon hoe weinig verschil er qua snelheid is in gewone telefoon-navigeer-werkzaamheden.

De Nexus 5 was de helft goedkoper maar echt veel sneller met navigeerzaken zoals programma-overzicht, en dat kan 'm echt niet aan die 400 MHz liggen.

In het begin denk je nog: Nieuwigheid, er komen vast nog 20 updates. Maar dan komt Lollipop echt een jaar na dato inclusief ongefixte security holes, en is het maar de vraag of Marshmellow nog wel komt. Bovendien was een grote klacht de kleine batterij, en is al het zwart in Kitkat veranderd naar wit in Lollipop, wat bij een OLED scherm echt een rare keus is. Als ze de moeite niet nemen om aanpassingen aan vanilla android te doen, dan kon Lollipop ook wel 11 maanden eerder uitkomen.

Ik ben echt benieuwd of er misschien een bug in zit waardoor alle cores downgeclocked zijn. Waarom programma-overzicht zo lang moet duren bij deze telefoon en niet bij andere.

Nu ben ik een beetje klaar met Samsung. Ze maken van die mooie hardware met op papier mooie specs. Maar goed dat is ook maar de ervaring van één telefoon. De SGS2 was in die tijdsgeest juist mijn beste aankoop ooit, maar eerlijk is eerlijk: Dat was voornamelijk omdat er echt heel veel custom roms voor waren. Voor de Alpha is er slechts een enkeling, en hardware zoals de fingerprint reader en hart rate monitor werken er niet mee want die source code is niet vrijgegeven door Samsung. Ik zit dan ook nog steeds op de originele Samsung firmware. Misschien is dat het probleem.

Heeft iemand de zelfde ervaring, of beter, wat oplossingen? Ik wil deze smartphone nog iets langer in gebruik hebben voordat ik een nieuwe koop. Ik wil dat mijn volgende smartphone krachtige hardware heeft zodat ik MaruOS kan draaien en geen laptop mee hoef te nemen om een beetje te werken. Maar dan met de wireless display mogelijkheden van Ubuntu OTA 11.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 20:53
Wat voor mij heel erg heeft geholpen is mijn Alpha rooten en vervolgens Adaway gebruiken, maar vooral fstrim. Die laatste heb ik ingesteld op elke week een automatische trim, dat houdt je telefoon lekker snel. Voor het rooten heb ik de Kingroot app gebruikt (direct op de telefoon via de apk). Ik draai de nieuwste software (5.0.2).

Enige minpunt voor mij is dat de batterij nu echt minder begint te worden vanwege ouderdom, maar daar is gelukkig een simpele oplossing voor door een nieuwe te bestellen.

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

fstrim? Is dat nodig? Doet het systeem niet eens zelf een TRIM?
Jantje88 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:03:
Enige minpunt voor mij is dat de batterij nu echt minder begint te worden vanwege ouderdom, maar daar is gelukkig een simpele oplossing voor door een nieuwe te bestellen.
Volgens mij bestaan ze niet meer. Ik heb om en om bij 5 verschillende webshops 2 nieuwe batterijen besteld en ze 4x vervolgens teruggestuurd omdat ze nep waren. De laatste namaakbatterijen maar gehouden omdat in ieder geval de NFC antenne het deed.

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 02-07-2016 12:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:54
Via https://samsungonderdelen.com/ origineel te bestellen met onderdeelnummer GH43-04278A, niet op voorraad, leverbaar binnen 2 tot 15 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 20:53
Sando schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 12:52:
fstrim? Is dat nodig? Doet het systeem niet eens zelf een TRIM?

[...]

Volgens mij bestaan ze niet meer. Ik heb om en om bij 5 verschillende webshops 2 nieuwe batterijen besteld en ze 4x vervolgens teruggestuurd omdat ze nep waren. De laatste namaakbatterijen maar gehouden omdat in ieder geval de NFC antenne het deed.
Weet je ook hoe het te controleren is of je met een echte of een neppe batterij te maken hebt?

Better, Best, Bendtner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jantje88 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 15:36:
[...]

Weet je ook hoe het te controleren is of je met een echte of een neppe batterij te maken hebt?
Ik had een batterij waar helemaal geen NFC-antenne in zat (je kunt het reliëf zien), twee batterijen met NFC-antenne NFC deed het niet met deze batterij in de telefoon. Niet goed aangesloten ofzo. Eén waarvan de sticker - als je die lospulkt - aan de binnenzijde van aluminium lijkt ipv een soort plastic, en de laatste batterij die ik heb werkt wel, maar onder het plastic zit de behuizing onder de krassen en zit er verder geen tekst op.

Op de originele batterij zit onder het plastic een met laser gegrafeerde tekst.

Oja, ook heeft iedereen die de zelfde telefoon heeft op dat reliëf van de NFC-antenne een hoofdletter "A" in het midden staan en de bestelde batterijen niet. Ik weet niet of dat toeval is of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 02-07-2016 15:58 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:55
Ook hier nog altijd een tevreden Alpha gebruiker, echter heb ik sinds een aantal maanden last van een steeds sneller leeglopende batterij.
Als ik krijg bij 'batterij' bij de instellingen valt mij direct iets op. De Internet Browser app gebruikt zeer veel batterij.

Screenshot 1: Klik
Hier is te zien dat de internet app 43% van totaal is. De screen-on-time in dit geval was 1 uur en 28 minuten.

Screenshot 2: Klik
Hier is te zien dat de totale verbindingsstijd 33 min is (CPU-Totaal) en de CPU-Voorgrond 10 min is.

Wel valt mij op dat de totale verbindingsstijd bijna 3 uur is. Het lijkt alsof er zaken op de achtergrond blijven draaien. Hierbij heeft 'gedwongen stoppen' verder geen invloed.
Ik heb andere browsers geprobeerd, waaronder Opera (Mini), Dolphin, Firefox en Chrome; echter bij elke browser krijg ik hetzelfde probleem.

Dit is de standaard stockrom (5.0.2) met standaard kernel, niet geroot.

Iemand enig idee wat dit kan zijn of wat ik verder kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Sinds vandaag last van de melding:

"Simkaart verwijderd, start telefoon opnieuw op"

Dit had ik bij mijn Galaxy S4 ook en dat is één van de redenen dat ik hem weg heb gedaan.
Echter had die lichte waterschade (had een keer gezwommen in port) maar mijn Galaxy Alpha heeft voor zover ik weet nooit iets geleden.

Na een halfuur zoeken op vergelijkbare klachten blijkt dat dit bij de S4 een bekend probleem is, maar ik lees niks over de Galaxy Alpha. Het zou een software probleem kunnen zijn, ik lees van mensen die met schuurpapier hun contactjes hebben opgeschuurd, mensen die het toestel opsturen ter reparatie, bolstaande accus...

Iemand tips/tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Tom.Gerritse schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:32:
"Simkaart verwijderd, start telefoon opnieuw op"

Iemand tips/tricks?
Ik had dat ook een poosje. Simkaart eruit gehaald, met wat wasbenzine schoongemaakt, laten drogen, teruggestopt, en geen probleem meer.

Die methode lijkt me overkill trouwens (hou ik van). Simkaart even 'schuren' aan je broek zou ook kunnen helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sando op 10-12-2016 14:00 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Sando schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:58:
Ik had dat ook een poosje. Simkaart eruit gehaald, met wat wasbenzine schoongemaakt, laten drogen, teruggestopt, en geen probleem meer.

Die methode lijkt me overkill trouwens (hou ik van). Simkaart even 'schuren' aan je broek zou ook kunnen helpen.
Bedankt voor je antwoord!
Heb hem inderdaad paar keer over m'n spijkerbroek gehaald en nu lijkt hij het beter te doen.
Mocht het nog eens gebeuren zal ik die wasbenzine tip even in gedachten houden. Bedankt!
Pagina: 1 2 3 Laatste