Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:16

Niku

Alagaesii

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://cdn.ndtv.com/tech/images/gadgets/samsung_galaxy_alpha_gold.jpg

De Samsung Galaxy Alpha is een geval apart in de Samsung familie. Waar Samsung zijn telefoons vaak met plastic omhult, is de Alpha gericht op design.

'De GALAXY ALPHA beschikt over een echt metalen frame. De fijne afwerking accentueert de premium look en feel van het metalen frame – voor een luxe en stijlvolle uitstraling!'

De Alpha heeft een 4,7 inch scherm, beschikt over een 12mp camera en heeft met de Exynos 5430 processor een high-end soc in huis.

---
De Tweakers preview: Samsung Galaxy Alpha: de eerste aluminium Galaxy-telefoon

NU.nl review: Galaxy Alpha: Samsung slaat een nieuwe weg in
---

Specificaties:
Samsung Galaxy Alpha
CPU ChipsetSamsung Exynos 5 Octa (5430
CPU snelheid1,8GHz
Intern geheugen32GB
Werkgeheugen2GB
Flash geheugenNiet mogelijk
Scherm4,7" 1280 x 720 pixels (HD), Super AMOLED
Camera achterkant12.0MP
Camera voorkant2.1MP
Fysieke cameraknopNee
Accu (mAh, standby, spreektijd)1860mAh
Afmetingen 132.4 x 65,5 x 6,7 mm
Gewicht 115 gram
Vanaf prijs€545,00

TS wordt aangevuld

[ Voor 42% gewijzigd door Niku op 18-10-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Ik zag dat er nog geen topic was over deze telefoon, dus bij deze. Persoonlijk vind ik het een absoluut pareltje qua uiterlijk, en qua technische specificaties is het ook prima. Volgens Tweakers heeft de telefoon echter een relatief lage resolutie en een kleine accu.

Wat vinden jullie? :)

[ Voor 100% gewijzigd door Niku op 02-10-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:05
Niku schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:03:
Ik zag dat er nog geen topic was over deze telefoon, dus bij deze. Persoonlijk vind ik het een absoluut pareltje qua uiterlijk, en qua technische specificaties is het ook prima. Volgens Tweakers heeft de telefoon echter een relatief lage resolutie en een kleine accu.

Wat vinden jullie? :)
Ik vind hem beter qua design en materiaalkeuze, de resolutie is prima, accu gaat langer mee erdoor.

Echter is hij nu nog te duur vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mooie phone, alleen krijg je door de SoC waarschijnlijk geen soepele cyanogenmod erop draaiend.

Verder korte accuduur. Voor de rest een erg rappe en mooie telefoon. Die exynos is in verschillende testen flink sneller dan de 801.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:09
Het heeft de vormgeving van de S2, maar met een luxere uitstraling.
De resolutie vind ik ook laag voor een 4,7 inch. Eigenlijk jammer dat er geen tussenmaat is voor 720p en 1080p. Een 900p scherm zou ideaal zijn.
4,3 inch 720p
4,7 inch 900p
5,0 inch 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Prijs vind ik ook erg hoog inderdaad. Had 'm laatst in de Mediamarkt vast, en vond hem echt erg mooi. In combinatie met die nieuwste Samsung tab (naast elkaar op de Samsung tafel) zag het er indrukwekkend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karmos
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-11-2021

Karmos

Meh.

Ik ben benieuwd of er al iemand hier de Alpha in zijn bezit heeft.

'Awesome' betekent in het West-Vlaams 'adem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Laatst online: 24-07 09:31
Ik zat te twijfelen tussen de Alpha en een G3. Uiteindelijk voor de laatste gekozen door de specs maar had misschien achteraf toch de Alpha moeten kiezen omdat ik eigenlijk een beetje klaar ben met die grote toestellen.
De Alpha zou perfect zijn geweest met een 1080p scherm en een 2600 mAh batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 553282

Zit te twijfelen tussen een Sony xperia Z3 Compact en deze Samsung Galaxy Alpha,
Iemand die mij kan helpen om uit dit dilemma te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-06 10:49
Beide in handen gehad. De Z3 komt echt over als een klein en krachtig apparaatje en voelt super soepel aan in gebruik. De Samsung werkt zoals verwacht, niks bijzonders, maar als hij uit is kan ik er nóg naar blijven kijken. Dat design is wel erg fraai. Hoewel ik de witte Z3 ook even zag en ook die was wel strak. Deed denken aan een witte iphone 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Anoniem: 553282 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:19:
Zit te twijfelen tussen een Sony xperia Z3 Compact en deze Samsung Galaxy Alpha,
Iemand die mij kan helpen om uit dit dilemma te komen ?
Qua prijs zit er natuurlijk wel een aardig verschil in, de Alpha is nog steeds relatief duur. Maar als design erg belangrijk voor je is, is de Alpha misschien wel een optie. Met beide doe je in ieder geval geen miskoop dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mijn vader heeft hem sinds gisteren in combinatie met een Vodafone abonnement. Hij heeft de 'gouden' versie welke absoluut niet goed is, maar gewoon goed brons is :D . Scherm ziet er inderdaad ook super uit, alleen jammer dat het geen Full HD is. Batterij lijkt mij ook wat aan de kleine kant.

Ik zal hem van de week nog even een paar keer vragen wat hij er van vindt, en nog wel even hier posten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
True schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 23:32:
Mijn vader heeft hem sinds gisteren in combinatie met een Vodafone abonnement. Hij heeft de 'gouden' versie welke absoluut niet goed is, maar gewoon goed brons is :D . Scherm ziet er inderdaad ook super uit, alleen jammer dat het geen Full HD is. Batterij lijkt mij ook wat aan de kleine kant.

Ik zal hem van de week nog even een paar keer vragen wat hij er van vindt, en nog wel even hier posten.
De scherm resolutie valt mee, de telefoon is maar 4.7", ook door de kleine accu is de resolutie dan wat beter, al blijft het vaag dat de accu capaciteit zo laag is, mijn Nexus 4 is ook 4,7" en heeft diezelfde resolutie en een 2100mAh accu dus het kan wel.

Onbegrijpelijke keuze van Samsung dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Ben daarom ook wel benieuwd wat die batterij in de praktijk uithaalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Niku op 11-10-2014 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Na een dagje spelen doet de batterijduur mij denken aan die van mijn iPhone 5s. Om 8 uur van de lader, 2 uur muziek, uurtje bellen, 2 uur surfen, een paar korte filmpjes en tussendoor enkele berichten checken. Natuurlijk is hij nieuw, dus loop ik ook onnodig wat te prutsen. Uiteindelijk om 11 uur 's avonds aan de lader en bijna leeg.
Niet echt top dus, maar ook niet onder gemiddeld naar mijn idee. Wat ik wel prettig vind is de wisselbare accu. Ik zag een batterypack in de Aziatische modellen en deze is voor minder dan 30 euro te koop. Prima aanvulling voor de heftige dagen of voor nood.

Zie hier voor een testje van de accu door GSMarena
http://blog.gsmarena.com/...exynos-5430-battery-test/

[ Voor 9% gewijzigd door chrisr5gt op 12-10-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-07 23:11
Nog opvallend weinig reacties/ervaringen te vinden hier op tweakers van de galaxy alpha. Ben bijvoorbeeld erg benieuwd of er gebruikers zijn overgestapt van de iphone4/5 naar de galaxy alpha, en wat hun ervaringen tot nu toe zijn (valt het mee, tegen, verrassingen, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Zal heel persoonlijk zijn denk ik. Zelf ben ik van een iPhone 5s naar een Z1 compact en nu de Alpha. Ik heb over het algemeen altijd een iPhone, maar de Z1 liet zien dan Android ook een goed alternatief was. Echter ben ik een liefhebber van mooi materiaal. Iets moet er goed uit zien en het liefst met metaal, hout en leer. De Alpha vind ik gewoon een sexy apparaat. De zogenaamde tegenvaller zoals de accu valt in de praktijk reuze mee. Ook het scherm is fraai. Ik kan geen tegenvallende zaken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Thx ^^
Waarom ben je niet voor de Z3 compact gegaan? Vanwege de looks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 10:49
Ik vind het een gemiste kans van Samsung, hier hoort gewoon een 1920x1080 scherm in te zitten, + minimaal een 2500mAh accu.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-07 23:01
1080p scherm vind ik persoonlijk niet nodig in een telefoon van onder de 5". 720p voldoet en zorgt ervoor dat alles net wat sneller werkt en de batterij langer mee gaat. Dit toestel is alleen niet bestand tegen zijn concurrentie, namelijk de Z3C. Mist een fysieke cameraknop, geen uitbreidbaar geheugen, kleine accu, en op prijsgebied is het ook geen winnaar.

Voordelen? Het scherm zal denk erg mooi zijn en met de (denk ik) verwisselbare accu kan de batterijduur nog wel verlengd worden. Misschien dat er nog aftermarket accu's komen met een hogere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
mcauseway schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:31:
Thx ^^
Waarom ben je niet voor de Z3 compact gegaan? Vanwege de looks?
Ja, want uiteindelijk is dat wat voor mij telt. En ja, andere toestellen zullen betere specs hebben, maar deze zijn meer dan voldoende. Overigens heb ik het idee dat het merendeel van de mensen klagen over de batterijlevensduur puur op basis van cijfers. Ik zit nu na ruim 9 uur nog op 73% en dat is meer dan prima.

[ Voor 6% gewijzigd door chrisr5gt op 16-10-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Dat zegt natuurlijk weinig zo, ik neem aan dat het scherm niet de gehele 9 uur aanstond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Nee natuurlijk niet, er moet ook gewerkt worden. Uurtje gebeld, 45min Spotify via de carkit, beetje Facebook, twee keer een filmpje op youtube en Whatsapp die continu door gaat. Tevens zit mijn G Watch er ook continu op. Met mijn gebruik gaat hij voor het slapen met nog boven de 20% accu aan de lader.

Ik had ook echt veel slechter verwacht, maar het 720p scherm zal wellicht een positief verschil maken.

(Om even een beeld te vormen een screenshot voor de belangstellenden)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-kam2EzdVg8Q/VEAIeie0vcI/AAAAAAAACI8/Piw6DE0abEs/w469-h833-no/Screenshot_2014-10-16-20-03-05.png

[ Voor 21% gewijzigd door chrisr5gt op 17-10-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
Hoe zit het trouwens met de ondersteuning qua accessoires? Dat is iets waar ik me bij telefoons echt aan kan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Even het apparaatje in m'n handen gehad bij de MM, jammer dat er dan zo'n strak krulsnoer voor beveiliging aan vast zit, dan kun je niet helemaal de telefoon los voelen. Maar ondanks dat, wow wat een mooie dunne en 'stylisch' telefoon is dit! Als ik het zo lees hierboven prima voor normaal gebruik (qua accuduur bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Topicstarter
De recensie van nu.nl: http://www.nutech.nl/revi...-slaat-nieuwe-weg-in.html
Goede, uitgebreide review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Ben het wel eens met hun conclusie:
De Galaxy Alpha is een vreemde eend in de bijt. De prestaties en camera zijn goed, maar het scherm en de accuduur wat minder. Samsung wil in de Alpha het beste van twee werelden combineren, maar dat lukt nét niet. Het toestel heeft wel een high-end prijs, maar niet alle specificaties om die te rechtvaardigen.

Samsung had de prijs beter iets kunnen verlagen of de specificaties iets moeten opschroeven. Aan de andere kant daalt de prijs van Samsung-toestellen vaak snel en het blijft een schitterend toestel. Naar mijn mening zelfs de mooiste die ik ooit van Samsung heb getest. Over smaak valt niet te twisten, maar de afwerking is subliem, de behuizing dun en de metalen rand zorgt voor grip en stevigheid. Met het ontwerp belooft de Alpha dus veel goeds voor de toekomst.
Het is een erg mooi toestel, maar het is het inderdaad allemaal nét niet. De prijs is simpelweg te hoog voor het gebodene. Voor de 550 euro die je zo gemiddeld neertelt voor deze schoonheid had ik toch graag een (iets groter) Full-HD scherm gezien en een betere accu (desnoods bereikt met een iets dikkere phone) en een betere camera met motion compensation. Zeg maar een soort van S5 2.0 :)

Ik vind het opvallend dat fabrikanten zoals Samsung (maar niet alleen Samsung) er steeds weer in slagen om een toestel niet echt 'gebalanceerd' uit te brengen. Neem de Note 4. Zit iemand daar echt te wachten op een QHD scherm?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Als het goed is krijg ik 'm vandaag binnen, zal dan wel wat bevindingen posten op dit forum.

Ik krijg juist het idee dat deze telefoon behoorlijk gebalanceerd is, gezien het strakke formaat t.o.v. beeld, accu en processor kracht, maar goed we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-06 12:15
ik heb vandaag de alpha bekeken in de winkel naast de s5 en op basis van looks en grote gaat mijn voorkeur uit naar de alpha. Enige wat mij nu tegenhoudt is eigenlijk de actie die er loopt op de s5 en dat deze ook iets goedkoper is dan de alpha. Als dezelfde actie nu op de alpha had gezeten dan was de keuze wat makkelijker gemaakt....

Hebben al telefoons van samsung vergelijkbare acties gehad zoals de s5 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenketelaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-01 12:05
Ik heb de Alpha gisteren binnen gekregen erg mooi toestel, maar het Super AMOLED scherm vreet wel veel accu. Na 45 min facebook, nu.nl, email, ect zat ik al op de 75%
Verder is de telefoon erg snel, zelfs voor een zware gebruiker als ik, alleen de accu is dan ook wel binnen 4 uur echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
koenketelaar schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:41:
maar het Super AMOLED scherm vreet wel veel accu.
Dit is onzin, super amoled is juist de meest energie zuinige beeldtechnologie van deze tijd. Feit is gewoon dat de accu in deze telefoon erg dun is en dus minder capaciteit heeft dan meer vergelijkbare smartfones. Zoals je in batterij testen kunt zien komt de Alpha er lang niet als slechtste uit. Het hangt met name af van hoe je je telefoon gebruikt, veel functies kun je ook standaard uit zetten, wat bevordelijk is voor minder stroomverbruik (zoals bluetooth, nfc, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629178

Ja herkenbaar dat zwarte snoer, Mcauseway...
Anyway, toch gekocht en erg tevreden: Mooi, lichtgewicht, stijlvol en diepe kleuren. Accuduur ten opzichte van mijn S3 langer, maar ik koop toch altijd een extra accuutje voor vakanties en dergelijke. Dat is zo mooi van Samsung met zijn verwisselbare accu.
Display is net als mijn S3 4,7" en de telefoon is nog kleiner ook, zo'n beetje als de S2.
Top telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 629178 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:17:
Ja herkenbaar dat zwarte snoer, Mcauseway...
verklaar je nader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
mcauseway schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:43:
Even het apparaatje in m'n handen gehad bij de MM, jammer dat er dan zo'n strak krulsnoer voor beveiliging aan vast zit, dan kun je niet helemaal de telefoon los voelen. Maar ondanks dat, wow wat een mooie dunne en 'stylisch' telefoon is dit! Als ik het zo lees hierboven prima voor normaal gebruik (qua accuduur bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
thanks, ik had de link niet gelegd, misschien omdat het krulsnoer wit was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Eerste indruk van m'n Alpha:

Mooie licht gewicht telefoon, erg dun een mooi ontwerp. Formaat is wat mij betreft per-fect. Heb 'm nu een volle dag aan (sinds 100%), gebruikt voor internetten, redelijk wat mee gebeld, ge-appt etc, en zit nu nog op 40% accu capaciteit. Ik moet nog eens alle features ontdekken van het toestel, aangezien deze boordevol zit met allerlei sensoren.

Apparaatje werkt snel, beeldkwaliteit is voor mij meer dan goed (ok, ik kom van een moto G :), en een mooi led lichtje wat je in alle kleuren kunt laten knipperen (turquase for telegram, amber voor whatsapp, hoe vet is dat ;-). Ook belangrijke dingen als bellen, filmen (full HD, slowmotion), screen mirroring, air view, nieuwe touchwizz, het zit er allemaal op.

Minpunten heb ik nog niet kunnen vinden. Tot nu toe erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-07 17:07
Ik heb nu een week of 3 een blauwe, en ben er ook erg content mee. Komende vanaf een S3 wilde ik niet naar een S4/S5, te groot. Dit formaat is perfect. Hij is handzaam, dun, licht, en snel. De accuduur is ook ruim voldoende. Na een dag normaal gebruik (wat bellen, WhatsApp, FB en browsen) zit hij zo rond de 30% 's avonds laat. Meer heb ik niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
koenketelaar schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:41:
Ik heb de Alpha gisteren binnen gekregen erg mooi toestel, maar het Super AMOLED scherm vreet wel veel accu. Na 45 min facebook, nu.nl, email, ect zat ik al op de 75%
Verder is de telefoon erg snel, zelfs voor een zware gebruiker als ik, alleen de accu is dan ook wel binnen 4 uur echt leeg.
Waarschijnlijk vreet de facebook app meer van je accuduur dan je scherm doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Even een idee voor hoelang je met de accu kunt doen:
Afbeeldingslocatie: http://michielvandam.com/img/Screenshot_2014-10-31-13-50-15_resized.png

[ Voor 85% gewijzigd door mcauseway op 31-10-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42
Vandaag bij Mediamarkt even met de Galaxy Alpha gespeeld.
Moet zeggen dat ie er echt super mooi uitziet en heel erg licht is.
Ook qua snelheid doet hij niks onder bij zijn grotere broers S5/Note4

Denk wel dat ik deze in januari 2015 ga nemen met abonnement verlenging !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Albert020 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:40:
Vandaag bij Mediamarkt even met de Galaxy Alpha gespeeld.
Moet zeggen dat ie er echt super mooi uitziet en heel erg licht is.
Ook qua snelheid doet hij niks onder bij zijn grotere broers S5/Note4

Denk wel dat ik deze in januari 2015 ga nemen met abonnement verlenging !
Kun je beter voor de A5 gaan, opvolger van de huidige alpha welke eerste kwartaal 2015 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mcauseway schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:41:
[...]

Kun je beter voor de A5 gaan, opvolger van de huidige alpha welke eerste kwartaal 2015 uitkomt.
Die is wel weer een stukje groter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

en ook helemaal geen opvolger ;)

Misschien de A7 wel had het scherm geen 5,2" geweest en had deze hier ook uitgekomen.
En dat is ook de reden dat men de A7 hier niet uitbrengt, het zou de verkoop van de galaxy alpha schaden... :|

[ Voor 75% gewijzigd door Gray|IA op 02-11-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626454

Ik moet deze niet echt, geef mij maar de galaxy S5 of S5 mini, alhoewel dat ik zeer tevreden ben over de prestaties van m'n Apple iPhone 5c 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Ik vind de alpha een mooi ding. Alleen jammer dat het net niet is voor het geld. Alsof het een tussen oplossing is. Heb hem nog niet in het echt gezien maar ben bang dat de tekst niet scherp is door de lagere resolutie. Vind de iphones ook niet echt scherp.

De S5 is niet mooi maar wel functioneel en top specs. Een iPhone 6 is nog mooier maar ook weer iets minder functioneel. Heb beide toestellen envind het moeilijk kiezen tussen beide.

Ik hoop dat Samsung deze trend doorzet en dat de S6 een mooi toestel wordt met top specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

mcauseway schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:42:
Even een idee voor hoelang je met de accu kunt doen:
[afbeelding]
Wat een prestatie als je hem in je kelder neerlegt en vooral niks ermee doet...

Heeft iemand een fatsoenlijke screen on time, die niet teveel fluctueert? Ik hoop toch dat ie minimaal wel 6 uur SOT haalt, anders heb je ook weinig aan een lege telefoon.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Jeroenneman schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:26:
[...]

Wat een prestatie als je hem in je kelder neerlegt en vooral niks ermee doet...

Heeft iemand een fatsoenlijke screen on time, die niet teveel fluctueert? Ik hoop toch dat ie minimaal wel 6 uur SOT haalt, anders heb je ook weinig aan een lege telefoon.
Ik kan je garanderen dat je er een hele dag mee kunt doen, van 's morgens vroeg tot 's avonds, dan moet ie wel weer aan de lader, zoals zo'n beetje bij alle telefoons van tegenwoordig, alsook de iphone 6.

Overigens had ik 'm niet in de kelder gelegd, is namelijk erg onpraktisch als je wilt bellen en vise versa, maar 's nachts op vliegtuig modus en overdag op spaarstand (niet eens extra spaarstand). Hierbij staat je locatie bepaling (gps) ook standaard uit, en nog wat achtergrond applicaties die me geen fuk interesseren, dit scheelt enorm veel energie besparing. Je scherm kun je dan nog handmatig helder of minder helder zetten. Voor de rest volledig functioneel.

[ Voor 5% gewijzigd door mcauseway op 02-11-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mcauseway schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:59:
[...]

Ik kan je garanderen dat je er een hele dag mee kunt doen, van 's morgens vroeg tot 's avonds, dan moet ie wel weer aan de lader, zoals zo'n beetje bij alle telefoons van tegenwoordig, alsook de iphone 6.

Overigens had ik 'm niet in de kelder gelegd, is namelijk erg onpraktisch als je wilt bellen en vise versa, maar 's nachts op vliegtuig modus en overdag op spaarstand (niet eens extra spaarstand). Hierbij staat je locatie bepaling (gps) ook standaard uit, en nog wat achtergrond applicaties die me geen fuk interesseren, dit scheelt enorm veel energie besparing. Je scherm kun je dan nog handmatig helder of minder helder zetten. Voor de rest volledig functioneel.
Hoelang heeft het scherm aangestaan, meer dan 4 uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Geen idee, maar zal je even een voorbeeld geven. Momenteel staat m'n telefoon 14u aan sinds volledige charge, waarvan m'n scherm 22% aandeel heeft (= 3uur). 'k Heb nog 64% batterij over, dus dat betekent dat bij hetzelfde gebruik ik nog meer dan 8 uur scherm verbruik zou hebben.

Check ook eens de alpha battery test op gsmarena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mcauseway schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:21:
Geen idee, maar zal je even een voorbeeld geven. Momenteel staat m'n telefoon 14u aan sinds volledige charge, waarvan m'n scherm 22% aandeel heeft (= 3uur). 'k Heb nog 64% batterij over, dus dat betekent dat bij hetzelfde gebruik ik nog meer dan 8 uur scherm verbruik zou hebben.

Check ook eens de alpha battery test op gsmarena.
Je kunt dat zien als je in de batterij optie bij scherm kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Albert020 schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:48:
[...]
Je kunt dat zien als je in de batterij optie bij scherm kijkt.
Zo ver was ik ook wel, maar ik wist niet meer het scherm verbruik van het screenshot wat ik liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mcauseway schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:05:
[...]

Zo ver was ik ook wel, maar ik wist niet meer het scherm verbruik van het screenshot wat ik liet zien.
Neem dan daar volgende keer ook een screenshot van als je wil ?
Hier ben ik echt nieuwsgierig naar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Albert020 schreef op maandag 03 november 2014 @ 08:56:
[...]
Neem dan daar volgende keer ook een screenshot van als je wil ?
Hier ben ik echt nieuwsgierig naar.....
Prima. Ik zal 'm wel ff posten als de batterij bijna op is, momenteel 27u waarvan 21% screen (dus 5.7u), nog 45% accu te gaan...

[ Voor 4% gewijzigd door mcauseway op 03-11-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 09:16
Dat werkt helaas niet op die manier (vanuit percentage terugrekenen naar screen screen on time in uren). Klik maar eens aan. het zal de helft nog niet eens zijn ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Zoals gezegd een screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://michielvandam.com/img/alpha_1.png

En de daadwerkelijke screen-on time:
Afbeeldingslocatie: http://michielvandam.com/img/alpha_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Precies. Slechts +/- 7% (als je het op die manier zou willen berekenen).
Maar vind het geen gekke accu duur voor 1860 mah batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Kirretje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:00:
Inderdaad, het valt behoorlijk mee he. Wel met de energie besparende stand (zie icoontje linksboven), anders haal je dit echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kirretje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:00:
mcauseway schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:18:
[...]

Inderdaad, het valt behoorlijk mee he. Wel met de energie besparende stand (zie icoontje linksboven), anders haal je dit echt niet.
Het ziet er inderdaad behoorlijk goed uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Iemand die toevallig een S5 heeft gehad. Vraag me af hoe scherp de tekst is. Vind de tekst van iPhone niet scherp tov de S5. Maar dat kan ook aan het lettertype liggen.

Zal anders bij telecom zaak kijken. Vind de Alpha een mooi ding maar accu en scherm kunnen dealbreaker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-07 18:18
Garret1410 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:51:
Iemand die toevallig een S5 heeft gehad. Vraag me af hoe scherp de tekst is. Vind de tekst van iPhone niet scherp tov de S5. Maar dat kan ook aan het lettertype liggen.

Zal anders bij telecom zaak kijken. Vind de Alpha een mooi ding maar accu en scherm kunnen dealbreaker zijn.
Of een accu een hele dag of anderhalve dag mee gaat maakt ook weinig uit! Als ie halfvol in de avond is laat ik hem altijd sowieso op.

Over het opladen gesproken, ik wil een Wireless Charging cover bestellen als ik de Alpha eind deze maand heb, alleen heeft iemand ervaring met het QI laden? Ik bedoel ik wil er ook nog een extra beschermhoesje omheen doen..... gaat het elektromagnetisch signaal door dat hoesje heen? Of hangt dit per hoesje ook af? (voorkeur qua extra hoesje is verstevigd plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Waarom zo een mooie telefoon in een cover steken? :o

Er komt ook een originele extended batterij aan van Samsung 2500mah! :)
http://www.expansys-usa.c...pha-2500mah-black-268141/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Gray|IA schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:26:
Waarom zo een mooie telefoon in een cover steken? :o

Die had Samsung er eigenlijk al gelijk in moeten doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Gray|IA schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 08:26:
'k Kan ff niet opmaken uit deze link hoe deze batterij wordt aangesloten, extern of ingebouwd met een custom back cover? In Zuid Korea schijnt de Alpha standaard met een externe batterij (met laadstation) te worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Staat er redelijk duidelijk bij ;-)

This Samsung set consisting of a 2,500 mAh battery and a matching battery cover ensures a higher endurance of your smartphone. Dus verwacht een dikkere batterij + een bijpassend achterkantje die ook iets dikker is. Dit heeft men op de Galaxy s2 ook gedaan. Waarschijnlijk zal de camera dan ook "flush" liggen bij de Alpha

Afbeeldingslocatie: http://www.prepaymania.co.uk/capsta/photo2/samsung-galaxy-s2-i9100-extended-battery-kit-back-cover-black-d2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Thanks, iets te vluchtig overheen gelezen :P

Ok dus op deze wijze tover je de mooie strakke Alpha om tot een soort S2, toch niet die extra mAh's waard vind ik

[ Voor 16% gewijzigd door mcauseway op 07-11-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Inderdaad, het lijkt wat op de S2.
Dit is de cover: Afbeeldingslocatie: http://s23.czc.cz/0r1hoc37mogk2ahuhbpgfh63d1_7/obrazek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zou mooi zijn als er een manier was om standaard op spaarstand te draaien, maar als je gaat spelen met het scherm dat ie naar 'normaal' switcht en bij het uitzetten van het scherm weer op "spaarstand".

Je hebt immers niet voor niets duizend cores gekocht en je wil soepel kunnen werken, maar als JIJ werkt en je telefoon ligt ergens stil te zijn, dan moet ie wat mij betreft zo min mogelijk stroom gebruiken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Werkelijk prachtige telefoon die Alpha. Jammer alleen dat hij niet de specs en het scherm van de S5 heeft.
Maar die extra dikke batterij en bijbehorende cover lijkt me juist ideaal. Tegenwoordig is een telefoon al gauw te dun en als ik iets lelijk vind is het wel een uitpuilende camera als gevolg van de race naar dun, dunner, dunst. Als die aangepaste cover dan die puist van de camera glad trekt met als bonus 2500 mAH lijkt me dat juist ideaal. Ik vond de S2 mét dikke cover ook mooier dan de standaard dunne uitvoering, speciaal ook omdat de S2 aan de onderkant dikker was dan aan de bovenkant, zoals de foto van Kirretje duidelijk laat zien. Met de dikke cover is de telefoon overal even dik en dat vind ik er persoonlijk strakker uit zien.

Ik heb zelf een Galaxy R en dat was het goedkopere broertje van de S2 (speciaal gekocht omdat ik het amoled scherm van de S2 niet wilde i.v.m. kleurzweem) en in feite ziet de Galaxy R er hetzelfde uit als de S2 met extended battery cover.

Jammer dat er (nog) geen zijdelingse foto is van de Alpha is mét en zonder dikke cover.

Die goudkleurige op de eerste foto ziet er trouwens wel erg chique uit. :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 09-11-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Sando schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:58:
Zou mooi zijn als er een manier was om standaard op spaarstand te draaien, maar als je gaat spelen met het scherm dat ie naar 'normaal' switcht en bij het uitzetten van het scherm weer op "spaarstand".

Je hebt immers niet voor niets duizend cores gekocht en je wil soepel kunnen werken, maar als JIJ werkt en je telefoon ligt ergens stil te zijn, dan moet ie wat mij betreft zo min mogelijk stroom gebruiken.
Vraag me af of je uberhaupt het verschil merkt bij normaal gebruik , normaal of spaarstand. Het beeldscherm kun je sowieso al wat feller zetten terwijl deze nog op spaarstand draait. Als je een zware applicatie gaat gebruiken, of een game, dan is de moeite klein om handmatig over te schakelen van spaar -naar normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@mcauseway: Ik neem aan dat de spaarstand op één core draait ipv acht. Ouderwets veel laggen en stotteren bij switchen en multitasken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-07 17:07
Samsung heeft nu een promotie gestart met een gratis Tab Lite, zoals ze die ook al een tijdje hebben gehad bij de S5. Bijzonder overigens dat ze dit bij een hagelnieuw toestel al direct doen, maar dat terzijde. Weet iemand of je (met wat lobbywerk) aanspraak kunt maken op de promo, ook al heb je hem gekocht voor de officiële actiestart van 05-11? Iemand ervaring mee? Wie niet waagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Sando schreef op maandag 10 november 2014 @ 09:41:
@mcauseway: Ik neem aan dat de spaarstand op één core draait ipv acht. Ouderwets veel laggen en stotteren bij switchen en multitasken.
Valt mee, theoretisch klinkt dat aannemelijk maar in de praktijk geen last van (althans ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
El-Loco schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:24:
Samsung heeft nu een promotie gestart met een gratis Tab Lite, zoals ze die ook al een tijdje hebben gehad bij de S5. Bijzonder overigens dat ze dit bij een hagelnieuw toestel al direct doen, maar dat terzijde. Weet iemand of je (met wat lobbywerk) aanspraak kunt maken op de promo, ook al heb je hem gekocht voor de officiële actiestart van 05-11? Iemand ervaring mee? Wie niet waagt..
Goede opmerking.... ik wil graag de Galaxy Alpha, maar ben eigenlijk benieuwd hoe het toestel zich verkoopt momenteel? Ken die geintjes wel.... koop ik een toestel wat een flop is en dus minder lang wordt ondersteund. Door de Exynos zullen er denk ook een stuk minder tweaks uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Pasteis schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:45:
[...]

Goede opmerking.... ik wil graag de Galaxy Alpha, maar ben eigenlijk benieuwd hoe het toestel zich verkoopt momenteel? Ken die geintjes wel.... koop ik een toestel wat een flop is en dus minder lang wordt ondersteund. Door de Exynos zullen er denk ook een stuk minder tweaks uitkomen.
Ben eigenlijk wel blij dat ik in januari 2015 pas kan verlengen, kan ik nog even denken en aankijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
Albert020 schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:17:
[...]

Ben eigenlijk wel blij dat ik in januari 2015 pas kan verlengen, kan ik nog even denken en aankijken ;)
Belcompany heeft nu gewoon ook een onwijs goede aanbieding: Alpha gratis €39,00 per maand voor 300 belminuten, 1gb internet. Ook krijg je er met acties een Galaxy Tab 7 inch Lite en een Bluetooth speaker bij, een erg mooie aanbieding, echter heb ik het idee dat de verkoop enorm tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Pasteis schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:45:
[...]
De iphone 5c had (ook) tegenvallende verkoopcijfers, dat maakt echter de telefoon nog geen flop. 't Is blijkbaar waar de grote meute voor gaat, of juist zelf je keuze durven te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
mcauseway schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:44:
[...]

De iphone 5c had (ook) tegenvallende verkoopcijfers, dat maakt echter de telefoon nog geen flop. 't Is blijkbaar waar de grote meute voor gaat, of juist zelf je keuze durven te maken.
Hoef ook zeker niet het toestel te hebben waar iedereen voor gaat, want dan was ik niet voor deze gegaan. Maar ondersteuning is ook fijn, en fabrikanten als Samsung zijn wel gevoelig om een toestel snel te laten vallen als het geen succes is, omdat alles zo versplinterd is moet er bij elk toestel apart gewerkt worden aan updates. Dat deed Apple goed, doordat de toestellen vaak veel overeen kwamen waren de updates ook velen malen makkelijker te doen...... but no Apple for me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Grote voorbeeld mijn Galaxy R. Is heel kort op de markt geweest (niet eens officieël in Nederland) en is de support snel gestaakt. Gelukkig is er een aktief developers team op XDA die een redelijk stabiele KitKat rom (OmniROM) onderhoudt waarvan ik regelmatig nightly updates ontvang. En het draait lekker op dit oude beestje met dual core SoC!

Maar ben bang dat de Alpha ook zoiets wordt. Alternatieve SoC en "het is het net niet" telefoon. Wel erg mooi, maar dat geeft volgens mij alleen maar aan welke weg Samsing wil gaan bewandelen en hebben ze blijkbaar goed naar hun klanten geluisterd en dat is goed.

Een S5 in deze behuizing zou niet te versmaden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
JazzySOB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:21:
Grote voorbeeld mijn Galaxy R. Is heel kort op de markt geweest (niet eens officieël in Nederland) en is de support snel gestaakt. Gelukkig is er een aktief developers team op XDA die een redelijk stabiele KitKat rom (OmniROM) onderhoudt waarvan ik regelmatig nightly updates ontvang. En het draait lekker op dit oude beestje met dual core SoC!

Maar ben bang dat de Alpha ook zoiets wordt. Alternatieve SoC en "het is het net niet" telefoon. Wel erg mooi, maar dat geeft volgens mij alleen maar aan welke weg Samsing wil gaan bewandelen en hebben ze blijkbaar goed naar hun klanten geluisterd en dat is goed.

Een S5 in deze behuizing zou niet te versmaden zijn.
Wauw, dan heb je echt mazzel gehad inderdaad dat ze op XDA nog fanatiekelingen hadden, heb het idee dat met Alpha wat minder zal worden, de weg die ze ingeslagen zijn is goed opzich hoor, alleen ik wil niet meer steeds gaan rooten om dan uiteindelijk mijn perfecte toestel te gaan krijgen, ik wil gewoon dat Samsung een perfect toestel al levert. De software van de Alpha is enorm compleet.... alleen als het updaten al snel ophoudt mag je weer lekker gaan tweaken.... dat wil ik pas na anderhalf jaar willen, niet al naar een halfjaar omdat er gebrek aan support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Bwa, de eerste galaxy note 10.1 (2012) was ook niet echt een verkoopsucces.
En toch krijgt hij android 5.0 binnenkort. _/-\o_

Ik ga er op zen minst van uit dat de galaxy alpha even lang zal gesupporteerd worden als de S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
JazzySOB schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:21:
En het draait lekker op dit oude beestje met dual core SoC!
Geef mij maar octa core 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bijna zou ik die Alpha kopen. Bijjjna. Maar lack of uitbreidbaar geheugen houdt me tegen.

Ik heb nu nog de SGS2 met 16GB intern en 64GB sd-kaart. Ik luister dagelijks veel muziek.

En aangezien ik perse die nieuwe 20nm processor wil hebben is het enige alternatief de Note 4. Maar die houdt me weer tegen omdat ie zooo groot is. Strijkplank in mijn broekzak.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Pasteis schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:42:
[...]
Wauw, dan heb je echt mazzel gehad inderdaad dat ze op XDA nog fanatiekelingen hadden, heb het idee dat met Alpha wat minder zal worden, de weg die ze ingeslagen zijn is goed opzich hoor, alleen ik wil niet meer steeds gaan rooten om dan uiteindelijk mijn perfecte toestel te gaan krijgen, ik wil gewoon dat Samsung een perfect toestel al levert. De software van de Alpha is enorm compleet.... alleen als het updaten al snel ophoudt mag je weer lekker gaan tweaken.... dat wil ik pas na anderhalf jaar willen, niet al naar een halfjaar omdat er gebrek aan support is.
Met die KitKat OmniROM kan ik een nieuwe aanschaf nog mooi even uitstellen en hopelijk komt er en knappe opvolger van de S5.

Denk dat Samsung al druk bezig is met de S6, oftewel een snellere S5 in een Alpha behuizing. Als dan de prijs ook nog eens goed is hebben ze een echte killer. Meer dan 5" hoeft van mij echt niet. Ander pak ik m'n tablet wel!

@ Redsandro,

De geluidskwaliteit (met kwaliteits in-ears van MEE) is buitengewoon goed van m'n Galaxy R, wat het goedkopere broertje was van de S2, dus die zal ook perfect klinken. Zo klinkt een iPhone lang niet zo goed, vooral het laag laat het daar afweten, afgezien van alle iTunes ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:38

Bestla

M/M -> V/F

Sando schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:53:
Bijna zou ik die Alpha kopen. Bijjjna. Maar lack of uitbreidbaar geheugen houdt me tegen.

Ik heb nu nog de SGS2 met 16GB intern en 64GB sd-kaart. Ik luister dagelijks veel muziek.

En aangezien ik perse die nieuwe 20nm processor wil hebben is het enige alternatief de Note 4. Maar die houdt me weer tegen omdat ie zooo groot is. Strijkplank in mijn broekzak.
Dat went snel moet ik zeggen. Ik had een S3 en ik voel weinig verschil en merk vaak geeneens dat die N910C in mijn broekzak zit. Zelfs met een Otterbox Symmetry er als 'hoesje' omheen.
Dat ding heb ik wel nodig met mijn werk.
En ik wij wilden perse een octacore, en zo was de keus makkelijk, ok, het maakte de keus makkelijk voor mijn vrouw want de Note 4 was een cadeautje ter vervanging van onze S3. En een gegeven paard, kijk je niet in bek niet waar? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 19-11-2014 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jullie hebben samen één telefoon?

Ik ben nog steeds in dubio.

Hoeveel geheugen heb je eigenlijk ter beschikking op de Alpha?

Die SGS2 werd geadverteerd met 16GB maar je had maar beschikking over 11GB. Kan me voorstellen dat er tegenwoordig nog meer geheugen voor het systeem gereserveerd is. Als je bedenkt dat apps die vroeger 2MB waren tegenwoordig vaak boven de 30GB uitkomen is er blijkbaar iets veranderd in de argitectuur.

Waarom is dat eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 21-11-2014 17:42 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Pasteis schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:44:
[...]

Belcompany heeft nu gewoon ook een onwijs goede aanbieding: Alpha gratis €39,00 per maand voor 300 belminuten, 1gb internet. Ook krijg je er met acties een Galaxy Tab 7 inch Lite en een Bluetooth speaker bij, een erg mooie aanbieding, echter heb ik het idee dat de verkoop enorm tegenvalt.
Ik denk het wel, bij Tele2 heb je de S5 met de Tab7 voor 31 of 32 (ben het vergeten) euro per maand zonder bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Sando schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:41:
Hoeveel geheugen heb je eigenlijk ter beschikking op de Alpha?
Het systeem heeft zo'n 6GB gereserveerd (bij mij althans), dus heb je nog 32 - 6 = 26GB over voor apps en andere media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636314

Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die reeds barstjes in het beeldscherm hebben van de Samsung alpha. Ik heb de telefoon net een weekje en heb reede twee kleine barstjes in de hoek van mijn beeldscherm. Deze zijn niet ontstaan door vallen of een andere zware belasting. Garantie wil men natuurlijk niets van weten bij de belcomany .... baal er behoorlijk van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-07 11:56

Dani86

AeroGeek

Ik heb de alpha sinds donderdag.

Ik heb vanaf dag 1 verbindingsproblemen via Hi. Na een reboot van het toestel, heb ik verbinding. Dit kan 5 minuten duren, maar soms ook enkele uren. Toch valt de verbinding steeds weg en kan ik alleen een noodoproep doen.

Ik heb dit probleem in verschillende locaties, meer dan 30 KM uit elkaar. Allemaal in de randstad.

Nieuwe SIM-kaart Hi helpt niet. Ik heb een Vodafone simkaart van een collega geprobeerd. Deze werkte een middag probleemloos. Volgens KPN ligt het probleem niet bij hen. :?

Heeft iemand misschien een ingeving wat er aan de hand zou kunnen zijn? Wellicht de modem firmware van de Alpha?

[ Voor 0% gewijzigd door Dani86 op 25-11-2014 21:55 . Reden: spelling ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Dani86 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:54:
Ik heb de alpha sinds donderdag.

Ik heb vanaf dag 1 verbindingsproblemen via Hi. Na een reboot van het toestel, heb ik verbinding. Dit kan 5 minuten duren, maar soms ook enkele uren. Toch valt de verbinding steeds weg en kan ik alleen een noodoproep doen.

Ik heb dit probleem in verschillende locaties, meer dan 30 KM uit elkaar. Allemaal in de randstad.

Nieuwe SIM-kaart Hi helpt niet. Ik heb een Vodafone simkaart van een collega geprobeerd. Deze werkte een middag probleemloos. Volgens KPN ligt het probleem niet bij hen. :?

Heeft iemand misschien een ingeving wat er aan de hand zou kunnen zijn? Wellicht de modem firmware van de Alpha?
kan een hardware of productie fout zijn, garantie gevalletje lijkt me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 10:04
Ik heb sinds vanmorgen een update klaar staan om te installeren! Zou dit de lang verwachte Lollipop update zijn? Ik heb alleen geen zin om te updaten. De telefoon loopt lekker stabiel, accu gaat lang mee (1.5 dag) dus don't fix it if it aint broke! Helaas blijft de update notification continu in beeld staan en dat is wel vervelend :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
zmaster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:57:
Ik heb sinds vanmorgen een update klaar staan om te installeren! Zou dit de lang verwachte Lollipop update zijn? Ik heb alleen geen zin om te updaten. De telefoon loopt lekker stabiel, accu gaat lang mee (1.5 dag) dus don't fix it if it aint broke! Helaas blijft de update notification continu in beeld staan en dat is wel vervelend :-(
Je kunt auto update toch uitvinken bij toestel info ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Klopt, heb ik gedaan. Telefoon herstart maar de melding blijft er staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
zmaster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:20:
Klopt, heb ik gedaan. Telefoon herstart maar de melding blijft er staan.
Tja dat is dan minder, maar ik zou hem gewoon updaten hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Zou dit de lang verwachte Lollipop update zijn?
Nee, Android 4.4.4.

Heb 'm onlangs laten updaten, er verandert niets merkbaars...

• zmaster
Albert020 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:59:
[...]

Tja dat is dan minder, maar ik zou hem gewoon updaten hoor.....
Goed punt, ik heb 'm uiteindelijk toch maar geupdate en zoals mcauseway zei, totaal geen verschil. Gelukkig lijkt de accu duur ook nog steeds goed te zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

(...)

accu gaat lang mee (1.5 dag)
Mag ik vragen hoe je je telefoon gebruikt?

Mijn SGS2 gaat een halve dag mee met een vrij nieuwe batterij. Die is ~ook 1850 mAh.

Volgens de pricewatch zijn er nog geen reserve-batterijen voor de Alpha te koop, of wel?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Sando schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:19:
[...]
Mijn SGS2 gaat een halve dag mee met een vrij nieuwe batterij. Die is ~ook 1850 mAh.
je moet geen appels met peren vergelijken, je hebt 't over een telefoon uit 2011, we zijn 3 jaar verder, electronica is verder ontwikkeld, energie zuiniger, etc.

er zijn wel degelijk extended battery packs te vinden voor de Alpha, even verder kijken dan pricewatch, staat zelfs ergens in dit topic een link hiernaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Toch een Alpha gekocht. En het eerste wat me helaas opvalt is de belabberde accuduur. ;( Ik hoopte dat dit wel meeviel gezien de positieve berichten. Na een dagje rondrijden en bluetooth muziek luisteren is de batterij al half leeg, terwijl die van mijn 2011 SGS2 dan nog 4/5 vol zit.

Heb maar even TWRP er op gezet, en geroot. Misschien kan ik wat services freezen met Titanium Backup.

Wat me ook opvalt is dat de Samsung wireless charging cover zo'n 5 mm toevoegt. Kan iemand me (serieus) uitleggen waarom? Deze covers zijn voor andere telefoons niet dikker dan een millimeter.

Even wachten tot de PWRcard voor de Alpha uitkomt dan. Dan zullen de goedkopere ripoffs wel snel volgen. Dat ding is zo smal, die past gewoon onder je huidige cover. Wat een onzin, die dikke cover. Ik heb een linkje naar de logica nodig, want Samsung doet dit vast niet voor de grap.

mcauseway schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 08:50:
[...]
je moet geen appels met peren vergelijken
Ik doe waar ik zin in heb. De vergelijking is prima. Telefoons worden steeds hongeriger. Het is opvallend dat de capaciteit van batterijen steeds toeneemt, maar dat de talk-time steeds maar ongeveer gelijk blijft. If anything, vergelijken met een flagship uit 2011 is juist positieve discriminatie. Iemand die anderhalve dag uit een Alpha haalt zou wel drie dagen uit een SGS2 halen.
er zijn wel degelijk extended battery packs te vinden voor de Alpha, even verder kijken
Pre-order is niet hetzelfde als beschikbaar, en die ebay batterijen vertrouw ik niet. Maar ik heb al een Cube Array M5 gekocht.

pricewatch: Cube Array A5 10000mAh powerbank/mobiele oplader

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 29-11-2014 14:29 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Sando schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:24:
Toch een Alpha gekocht. En het eerste wat me helaas opvalt is de belabberde accuduur. ;( Ik hoopte dat dit wel meeviel gezien de positieve berichten. Na een dagje rondrijden en bluetooth muziek luisteren is de batterij al half leeg, terwijl die van mijn 2011 SGS2 dan nog 4/5 vol zit.
Heb je alleen muziek geluisterd of ook mail gecheckt en internetten ?
Pagina: 1 2 3 Laatste