Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Geef het enkele herlaadbeurten en na enkele dagen als alles geindexeerd is zou de batterijduur moeten toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Sando schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 14:24:
En het eerste wat me helaas opvalt is de belabberde accuduur. ;( Ik hoopte dat dit wel meeviel gezien de positieve berichten. Na een dagje rondrijden en bluetooth muziek luisteren is de batterij al half leeg, terwijl die van mijn 2011 SGS2 dan nog 4/5 vol zit.
[...]
Het is opvallend dat de capaciteit van batterijen steeds toeneemt, maar dat de talk-time steeds maar ongeveer gelijk blijft.
Haha je bent anders de eerste die hier zo resoluut over klaagt in dit topic (als gebruiker), je trekt wel erg snel je conclusie, na 1 dagje gebruik waarbij je je telefoon als bluetooth mediaplayer gebruikt....en wat heeft dit nog met 'talk-time' te maken? Al eens de spaarstand-mode gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Albert020 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 16:18:
[...]

Heb je alleen muziek geluisterd of ook mail gecheckt en internetten ?
Dit was alleen muziek (bluetooth) naar mijn werk, van mijn werk, en een stukje fietsen voor de lol (hoewel Samsung dit een "workout" noemt. ;))

Gister deed ik het wat "extremer"
Ik heb gister een half uur genavigeerd, wat foto's gemaakt in een botanische tuin, en daarna nog een klein stukje genavigeerd. Na het uit eten gaan was de batterij leeg. Zie screenshots.

Voor de liefhebbers:
Jeroenneman schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:26:
Heeft iemand een fatsoenlijke screen on time, die niet teveel fluctueert? Ik hoop toch dat ie minimaal wel 6 uur SOT haalt, anders heb je ook weinig aan een lege telefoon.
Ik denk dat de totale screen on time hier een uur of 4 was, maar zowel navigeren als fotograferen kost vermoedelijk een stuk meer energie dan SOT ivm emailen en browsen. Ik heb verder geen zwartwit of andere spaarstanden gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FrQcluR.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FTymfkf.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2lwihXT.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eJYqc9F.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iwk2aId.png De rest is deep sleep

mcauseway schreef op maandag 01 december 2014 @ 08:53:
[...]

Haha je bent anders de eerste die hier zo resoluut over klaagt
Je bent na koenketelaar, Westlandmb, en de meeste reviews op Tweakers niet de eerste die dat probleem ervaart.
Jij reageert telkens wel erg denigrerend en ridiculiserend in je woorden alsof je op je e-penis bent getrapt. Heb jij deze telefoon ontworpen ofzo? Sorry hoor ik wist niet dat we hier alleen positieve ervaringen mochten delen.
je trekt wel erg snel je conclusie, na 1 dagje gebruik waarbij je je telefoon als bluetooth mediaplayer gebruikt....
Wanneer je na 28 uur hebt geconstateerd dat de Alpha bij het zelfde gebruik als je telefoon uit 2011 sneller leeg is, dan zegt dat inderdaad wel wat over de accu.
Ik zag elders dat jij je telefoon graag in de kelder legt, wat natuurlijk een associatieve metaoor is voor het instellen van alle spaarmodi, alle "smart" functies uitzetten, scherm zo dim mogelijk en alle ingebouwde handige services uitschakelen. Het is inderdaad een erg mooie telefoon als je 'm op tafel legt.

Aan een ieder die deze telefoon overweegt aan te schaffen

Mijn conclusie na 3 dagen gebruik is elke dag opnieuw: De batterijduur is belabberd bij "gewoon" smartphonegebruik, en gebruikers die zeggen dat dit wel meevalt, die gebruiken volgens mij hun telefoon niet echt, zetten alle hardware waar je voor betaalt uit, of zijn vanwege loyaliteit aan Samsung of vanwege het verantwoorden van hun aankoop niet echt objectief.

Als je constant wilt gaan draaien op één core, geen achtergrondgegevens, scherm dim, smart functies als locatie uit, alleen maar zodat je één hele dag met je batterij kunt doen, dan kan je beter voor €450 minder een telefoon kopen met maar één core, geen gps, en niet zo'n prachtig helder scherm.

Verder is de telefoon zo mooi en snel! Ook de S Health is leuk, om je workouts bij te houden. Ik loop veel en fiets veel, en je kan die activiteiten mooi in kaart brengen. (Al vinden sommige gebruikers het tegenwoordig raar dat je je smartphone voor iets anders dan bellen gebruikt.)

Dus als je dagelijks ritme van kantoor naar huis is kan ie overal aan de lader en heb je een supertelefoon. Maar als ENG cameraman of ander op-pad-werk waarvoor je afentoe GPS gebruikt, wel eens hands-free belt en on the road je email nodig hebt, kan je beter een andere telefoon nemen of twee extra batterijen kopen.

Ook lijkt deze telefoon me een ramp op vakantie. Ik ga een stukje door Marokko toeren en ik durf mijn oude telefoon nog niet te verkopen. Je haalt het alleen tot de volgende herberg als je niet op de telefoon kijkt om je weg te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 01-12-2014 13:42 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb de Alpha nu 5 daqen in bezit na altijd al een iPhone te hebben gehad. Eindelijk maar eens een keer overgestapt naar Android en wilde deze gewoon hebben vanwege de looks, lekker dun en is heel licht.Het is een heerlijke telefoon! Ben er blij mee en vind alles top

Maar helaas is de accu supersnel leeg. Ik gebruik hem ook heel intensief. Om 08:00 gaat het van de lader en om 12:00 moet de Alpha er weer aan. De iPhone ging nog langer mee!

Ik kan er verder niet veel meer over vertellen dan wat hier al is gezegd. Het is een aanrader maar nogmaals de accu gaat echt snel leeg.

~Miguel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:33:
Nou, ik heb de Alpha nu 5 daqen in bezit na altijd al een iPhone te hebben gehad. Eindelijk maar eens een keer overgestapt naar Android en wilde deze gewoon hebben vanwege de looks, lekker dun en is heel licht.Het is een heerlijke telefoon! Ben er blij mee en vind alles top

Maar helaas is de accu supersnel leeg. Ik gebruik hem ook heel intensief. Om 08:00 gaat het van de lader en om 12:00 moet de Alpha er weer aan. De iPhone ging nog langer mee!

Ik kan er verder niet veel meer over vertellen dan wat hier al is gezegd. Het is een aanrader maar nogmaals de accu gaat echt snel leeg.

~Miguel
Dus hij moet bij jou na 4 uurtjes alweer aan de lader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Die accu is ook gewoon klein naar mijn idee.. Ookal zijn we drie jaar verder (Eerste galaxy reeks)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:31
Ik heb hem ook besteld en zal een dezer dagen binnenkomen. Ik ben erg benieuwd, vooral ook naar de batterij duur.

Overigens is volgens deze site de battery pack in december verkrijgbaar. Het feit dat deze de telefoon iets dikker maakt neem ik dan wel voor lief.

[ Voor 10% gewijzigd door DaanMc op 02-12-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:47:
[...]

Dus hij moet bij jou na 4 uurtjes alweer aan de lader ?
Helaas wel ja! Maar nogmaals ik gebruik hem echt intensief. Veel appen en social media. Zodra deze van de lader afkomt schiet hij binnen een half uur al naar de 90%. Tussen die tijd heb ik alleen even social media en mijn email gecheckd. Jammer dat t zo snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_v_B
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03-2022
Beste,

Ik weet niet wat ik fout doe maar ik krijg mijn muziek mp3 bestanden maar niet te zien als ik via Muziek of Play music naar muziek wil luisteren.
Iemand een idee hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_v_B
Beste,

Ik weet niet wat ik fout doe maar ik krijg mijn muziek mp3 bestanden maar niet te zien als ik via Muziek of Play music naar muziek wil luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Als je deze conclusie nu zelf trekt, vraag ik me af of je voldoende vooronderzoek hebt gedaan alvorens je deze telefoon hebt aangeschaft? Dit geldt overigens voor meer mensen hierboven die klagen over de accuduur, terwijl ze extreme telefoon gebruikers zijn. Koop dan in ieder geval een telefoon met grote(re) capaciteit, die simpele overweging ligt erg voor de hand.

Wat jij beschouwt als 'normaal' gebruik hoeft geen standaard te zijn voor anderen. Je hebt het over denigrerend taalgebruik richting jouw persoontje (knipoog!), dit is niet mijn bedoeling geweest. Ik heb alleen een hekel aan mensen die hoog van de toren blaten zonder enige nuance en feiten, terwijl je in je laatste tekst meer zaken onderbouwt. Ik ben helaas niet de ontwerper van deze telefoon, anders zat ik hier niet waarschijnlijk. Naast er uiteraard heel veel naar te kijken gebruik ik mijn telefoon ook nog wel hoor, in spaarstand kun je er wat mij betreft genoeg mee doen en je kunt makkelijk 2 dagen halen. Volgens mij moeten we concluderen dat jij een miskoop hebt gedaan en dat je beter af bent met je oude galaxy S2, toch?! 8)

[ Voor 7% gewijzigd door mcauseway op 02-12-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mcauseway schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:56:
[...]

Als je deze conclusie nu zelf trekt, vraag ik me af of je voldoende vooronderzoek hebt gedaan alvorens je deze telefoon hebt aangeschaft? Dit geldt overigens voor meer mensen hierboven die klagen over de accuduur, terwijl ze extreme telefoon gebruikers zijn. Koop dan in ieder geval een telefoon met grote(re) capaciteit, die simpele overweging ligt erg voor de hand.

Wat jij beschouwt als 'normaal' gebruik hoeft geen standaard te zijn voor anderen. Je hebt het over denigrerend taalgebruik richting jouw persoontje (knipoog!), dit is niet mijn bedoeling geweest. Ik heb alleen een hekel aan mensen die hoog van de toren blaten zonder enige nuance en feiten, terwijl je in je laatste tekst meer zaken onderbouwt. Ik ben helaas niet de ontwerper van deze telefoon, anders zat ik hier niet waarschijnlijk. Naast er uiteraard heel veel naar te kijken gebruik ik mijn telefoon ook nog wel hoor, in spaarstand kun je er wat mij betreft genoeg mee doen en je kunt makkelijk 2 dagen halen. Volgens mij moeten we concluderen dat jij een miskoop hebt gedaan en dat je beter af bent met je oude galaxy S2, toch?! 8)
Misschien had hij beter een Sony Z3 Compact kunnen kopen !
Daar gaan mijn gedachten nu ook naar uit, alleen is deze zeer breekbaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Albert020 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:10:
[...]
Misschien had hij beter een Sony Z3 Compact kunnen kopen !
Daar gaan mijn gedachten nu ook naar uit, alleen is deze zeer breekbaar.....
Ja inderdaad, goede keuze, zolang je 'm niet laat vallen prima toch? :*) (qua design vind ik de Alpha mooier, maar dat is persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
mcauseway schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:28:
[...]

Ja inderdaad, goede keuze, zolang je 'm niet laat vallen prima toch? :*) (qua design vind ik de Alpha mooier, maar dat is persoonlijk)
Me2 maar kan nog steeds geen keuze maken, ze maken het me dit jaar wel heeeeeel moeilijkkk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

mcauseway schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:56:
[...]

Als je deze conclusie nu zelf trekt, vraag ik me af of je voldoende vooronderzoek hebt gedaan alvorens je deze telefoon hebt aangeschaft? Dit geldt overigens voor meer mensen hierboven die klagen over de accuduur, terwijl ze extreme telefoon gebruikers zijn.
Er zit één extreme gebruiker bij, verder zijn 'wij' normale gebruikers. Whatsappen en sociale media gebruiken op een smartphone met 8 cores, is normaal gebruik. Ik whatsapp en facebook matig, als je kijkt naar wat de jeugd de hele dag doet. Wat jij doet, daarentegen, en dat is je goed recht, is extreem zuinig gebruik. Ik en waarschijnlijk die mensen hierboven ook vonden de telefoon en de specs super, maar twijfelden over de batterij. Vanwege mensen die zeggen "De batterij valt ontzettend mee" hadden wij natuurlijk de hoop dat het wel mee zou vallen.
Volgens mij moeten we concluderen dat jij een miskoop hebt gedaan en dat je beter af bent met je oude galaxy S2, toch?! 8)
Ik denk dat we moeten concluderen dat voor (discutabel) normale gebruikers deze telefoon niet zonder de extended battery pack kan, en dat we daar bij de aanschaf rekening mee moeten houden. Ik heb 'm nu, en ik probeer er mee te leren leven. ;)

Wat ook nuttig zou zijn is een lijst opmaken met energieslurpende functies, en dat men zelf kan bepalen welke hiervan uitgezet kunnen worden.

[list]• Touch Sensitivity. Die extra gevoelige touch voor handschoenen bijvoorbeeld, is dat gewoon een andere instelling, of gebruikt dat daadwerkelijk meer stroom?
Air View [link]. Die touch-hover, soort rechtermuisklik, voelt ie dat met het zelfde gemak, of kost dat meer stroom?
Smart stay, Smart pause en Smart scroll [link], zijn die constant actief of alleen in de browser en in video? (webcam is dan aan)
S Health. Die pedometer vind ik leuk, het daagt me uit om net even verder te lopen om de stappen te halen. Hoe veel of weinig bezuinigt het uitzetten van die S Health services pedometer? Hij moet constant 'voelen' of je een stap zet. Een pedometer zelf gebruikt bijna niks, maar ik kan niet vinden of deze telefoon dedicated hardware heeft of hierdoor niet in deep sleep komt.
Multi-window is handig. Ben het gewend van mijn Note Pro tablet. Als je maar één app gebruikt, verbruikt het dan ook geen extra stroom, of moet je die mode daadwerkelijk telkens uitzetten?

Related vraagje: Weet iemand of je extra opties in het toggles menu kan zetten? Het is erg vervelend dat je energiegebruikende opties die op elkaar lijken soms wel in het toggle menu kunt vinden (Smart Stay, Smart Pause) terwijl je anderen diep in het configuratiemenu aan- en uit moet schakelen (Air View, Smart Scroll).

DaanMc schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:32:
Overigens is volgens deze site de battery pack in december verkrijgbaar. Het feit dat deze de telefoon iets dikker maakt neem ik dan wel voor lief.
Is er ook zo'n transparante case die om de dikkere body past?

Iemand in omgeving Leeuwarden die deze wil aanschaffen? Vier euro korting als je twee tegelijk bestelt. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Sando op 02-12-2014 14:41 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_v_B

Ik heb al in diverse mappen op mijn telefoon de muziek neergezet, maar op geen enkele manier krijg ik de muziek nummers te zien via een mp3 speler............
Als ik kijk via de verkenner staan ze gewoon op mijn telefoon dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Patrick_v_B op 02-12-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Je hebt 2 energiebesparende modi, de 'gewone' spaarstand en de extra besparende stand. Die eerste schakelt volgens mij redelijk wat van bovengenoemde features uit (zoals stappenteller en smartstay, laatstgenoemde erg handig trouwens!), maar is nog goed te gebruiken voor alle 'hoofdzaken'. Die 2e spaarstand is erg extreem, maar zorgt er wel voor dat je dagen lang op 1 charge kunt draaien.

Volgens mij wordt de Alpha in Zuid Korea standaard met een extra battery pack geleverd.

@Patrick_v_B
Wellicht even geduld totdat iemand jouw vraag kan beantwoorden, voordat je meerdere keren dezelfde vraag stelt

[ Voor 16% gewijzigd door mcauseway op 02-12-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

mcauseway schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:23:
Je hebt 2 energiebesparende modi, de 'gewone' spaarstand en de extra besparende stand. Die eerste schakelt volgens mij redelijk wat van bovengenoemde features uit (zoals stappenteller en smartstay, laatstgenoemde erg handig trouwens!)
Heb je ook een bron waar dat staat? De beschrijving in de telefoon zelf zei alleen dat dit achtergronddata uitschakelt, tenzij je op wifi zit, dat je GPS uitgaat, tenzij je die weer uit zet, en dat het scherm donkerder wordt, tenzij je hem van automatisch afhaalt.
edit:
Uitgeprobeerd: Pedometer/S-Health blijft aan staan in spaarmodus.
Patrick_v_B schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:23:
Ik heb al in diverse mappen op mijn telefoon de muziek neergezet, maar op geen enkele manier krijg ik de muziek nummers te zien...........
Herstart de telefoon. Dan een uur wachten. De media indexer gaat dan aan het werk.
Daarna via de standaard "Music" app van Samsung je albums browsen. De rest zou dan ook moeten werken, maar op deze manier weet je iig of het werkt.

Bij mij verscheen het ook bij een reboot en na even wachten in de Music app (met dat groene muzieknootje). Als dit voor jou ook werkt, kan je als dank in het vervolg maximaal één punt of vraagteken per zin gebruiken. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sando op 02-12-2014 14:43 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een noob wat betreft telefoons maar ik had mijn wifi uitgezet (stond altijd aan) en het staat nu op spaarstand. Ik kan je zeggen dat het echt superveel scheelt!

Best dom van me om dat niet eens te proberen voordat ik een post maakte.
In ieder geval kan ik nu veeeel langer mijn ding doen zonder tussentijds op te laden.

~Miguel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_v_B
[quote]Sando schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:28:

@Redsandro
Ik heb de telefoon sinds gisteren en heb direct al mijn mp3 muziek omgezet in de map "Music". Echter tot op heden zie ik nog altijd geen muziek verschijnen. Heb de telefoon deze morgen en deze middag ook al eens opnieuw opgestart. Tot op heden nog niets. Heb je misschien nog andere tips of mogelijke oplossingen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
Patrick_v_B schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:54:
[quote]Sando schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:28:

@Redsandro
Ik heb de telefoon sinds gisteren en heb direct al mijn mp3 muziek omgezet in de map "Music". Echter tot op heden zie ik nog altijd geen muziek verschijnen. Heb de telefoon deze morgen en deze middag ook al eens opnieuw opgestart. Tot op heden nog niets. Heb je misschien nog andere tips of mogelijke oplossingen?

Bij voorbaat dank
Probeer eens een alternatieve MP3 speler te downloaden, bijvoorbeeld Poweramp. Wellicht dat deze direct je MP3 bestanden herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@DaanMc dat zou niet moeten hoeven, maar een zonder library en direct van het bestandssysteem afspelende zou je inderdaad kunnen verifiëren of de bestanden uberhaupt goed zijn gekopiëerd.

@Patrick_v_B is je telefoon ongeschonden? Originele firmware? Niet geroot? Recentste update? Hoe zet je het op je telefoon? Wat bedoel je met "omzetten"?

De bestanden moeten gewoon mp3 blijven, ze moeten niet omgezet worden naar een ander formaat.

Installeer Music Folder Player en verifieer dat je ze hiermee kunt afspelen. Dan weet je in ieder geval dat ze goed op je telefoon staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 02-12-2014 15:34 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_v_B
@Daan & Redsandro: Ik heb juist zowel PowerAmp als ook Music Folder Player gedownload en geïnstalleerd. Bij beide speelt de muziek gewoon af vanuit mijn map Muziek.

@ Redsandro: Mijn telefoon is inderdaad ongeschonden. Gisteren pas voor het eerst opgestart. Niet geroot en voorzien van de recentste update.
De mp3 heb ik op de telefoon gezet door middel van een usb kabel welke verbonden is tussen de telefoon en mijn computer. Hier heb ik niet aan gesleuteld. (Komen van een micro sd kaart (omgezet) van mijn vorige telefoon Galaxy S2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:37:
Ik ben een noob wat betreft telefoons maar ik had mijn wifi uitgezet (stond altijd aan) en het staat nu op spaarstand. Ik kan je zeggen dat het echt superveel scheelt!

Best dom van me om dat niet eens te proberen voordat ik een post maakte.
In ieder geval kan ik nu veeeel langer mijn ding doen zonder tussentijds op te laden.

~Miguel
Test het nu nog eens een keer en laat even weten hoe lang hij het heeft volgehouden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:14:
[...]

Test het nu nog eens een keer en laat even weten hoe lang hij het heeft volgehouden !
Komt goed. Ik ga het vanaf morgen ochtend zodra het van de lader is testen. Ik sta nu echt versteld van hoelang ik er mee kan doen. Ik heb hem voordat ik even weg moest voor werk rond 10uur even op geladen tot 87% en staat nu op 38%. Scheelt echt veel.

Morgen zal ik een update geven

~Miguel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Patrick_v_B schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:08:
(...)

De mp3 heb ik op de telefoon gezet door middel van een usb kabel welke verbonden is tussen de telefoon en mijn computer. Hier heb ik niet aan gesleuteld. (Komen van een micro sd kaart (omgezet) van mijn vorige telefoon Galaxy S2)
Ik heb exact het zelfde gedaan, ook van mijn S2. :) Bij mij stond het zoals ik zei een uur na het rebooten in de Music app. Misschien duurt het langer omdat je veel meer muziek dan ik erop heb gezet.

En anders zou het kunnen (ik had dit een keer op een andere telefoon) dat één bestand corrupt is of een corrupted id3 tag heeft waardoor de indexer telkens crasht voordat het de kans krijgt om alles in de bibliotheek te zetten.

Je zou eens ALLE muziek moeten verwijderen (sorry), en één nummer in je muziekmap zetten. Rebooten, even wachten, en zien of dat nummer in Player staat.
Daarna één album, reboot, ff wachten, Player. Als deze er in staat heb je een corrupted nummer tussen je bestanden staan en je hebt helaas geen idee welke dat is.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_v_B
Sando schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:44:
[...]

Ik heb exact het zelfde gedaan, ook van mijn S2. :) Bij mij stond het zoals ik zei een uur na het rebooten in de Music app. Misschien duurt het langer omdat je veel meer muziek dan ik erop heb gezet.

En anders zou het kunnen (ik had dit een keer op een andere telefoon) dat één bestand corrupt is of een corrupted id3 tag heeft waardoor de indexer telkens crasht voordat het de kans krijgt om alles in de bibliotheek te zetten.

Je zou eens ALLE muziek moeten verwijderen (sorry), en één nummer in je muziekmap zetten. Rebooten, even wachten, en zien of dat nummer in Player staat.
Daarna één album, reboot, ff wachten, Player. Als deze er in staat heb je een corrupted nummer tussen je bestanden staan en je hebt helaas geen idee welke dat is.
Oke, ga het eens proberen. Dank je voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:40:
[...]

Komt goed. Ik ga het vanaf morgen ochtend zodra het van de lader is testen. Ik sta nu echt versteld van hoelang ik er mee kan doen. Ik heb hem voordat ik even weg moest voor werk rond 10uur even op geladen tot 87% en staat nu op 38%. Scheelt echt veel.

Morgen zal ik een update geven

~Miguel
Ik ben weer benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_v_B
Beste Redsandro,

Niets heeft geholpen.
Heb niet beter geweten om een hard reset te doen met als gevolg dat nu wel alles als een zonnetje werkt. Waaraan het heeft gelegen is me een raadsel maar dat zal snel vergeten zijn.
Gelijk even TomTom erop gezet. Werkt ook dat weer. Eindelijk klaar om te gaan gebruiken.

Toch bedankt voor de geboden hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb ook zo'n alpha en heb op sommige dagen wel eens last van de te kleine accu. Nu zag ik hier dat er grotere accu's verkrijgbaar zijn maar deze maken je telefoon ook weer dikker. Weet iemand hoeveel dikker hij dan word? heb zo'n vergrootte accu al eens gezien bij een S3 en vond deze nogal fors geworden.
Voor de rest prima telefoon, scherm vind ik scherp genoeg en hij is echt super snel. Zelf eerst een S3 gehad, dan is dit wel een heel verschil.
Overigens is de accu van de alpha bij mij wel beter dan bij de s3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 00:10:
Hallo,
Ik heb ook zo'n alpha en heb op sommige dagen wel eens last van de te kleine accu. Nu zag ik hier dat er grotere accu's verkrijgbaar zijn maar deze maken je telefoon ook weer dikker. Weet iemand hoeveel dikker hij dan word? heb zo'n vergrootte accu al eens gezien bij een S3 en vond deze nogal fors geworden.
Voor de rest prima telefoon, scherm vind ik scherp genoeg en hij is echt super snel. Zelf eerst een S3 gehad, dan is dit wel een heel verschil.
Overigens is de accu van de alpha bij mij wel beter dan bij de s3.
Dat klinkt dan wel weer gunstig, dat de accu van de Alpha beter is dan die van de S3 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 07:30 van de lader af en op spaarstand en wifi uit. Je kan dan dus de gehele dag je Alpha goed en veel gebruiken. Op dit moment staat het op 46%! Alle push berichten komen gewoon door, ik heb een 50tal foto's genomen. Veel gebruik gemaakt van whatsapp/facebook/instagram/tagged/tinder en internet. De accu gaat dus veel langer mee!

Gelukkig dat t zo is, ben nu dus helemaal tevreden met de Alpha :)

~Miguel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:57:
[...]

Vanaf 07:30 van de lader af en op spaarstand en wifi uit. Je kan dan dus de gehele dag je Alpha goed en veel gebruiken. Op dit moment staat het op 46%! Alle push berichten komen gewoon door, ik heb een 50tal foto's genomen. Veel gebruik gemaakt van whatsapp/facebook/instagram/tagged/tinder en internet. De accu gaat dus veel langer mee!

Gelukkig dat t zo is, ben nu dus helemaal tevreden met de Alpha :)

~Miguel
Bedankt voor je info, denk ook dat ik eind deze maand de Alpha neem.
Aangezien ik wel een snel toestel wil maar niet te groot.
Had ook de Sony Z3 Compact op het oog maar deze is mij te breekbaar !

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 03-12-2014 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:12:
[...]

Bedankt voor je info, denk ook dat ik eind deze maand de Alpha neem.
Aangezien ik wel een snel toestel wil maar niet te groot.
Had ook de Sony Z3 Compact op het oog maar deze is mij te breekbaar !
Ik wilde dus ook een snel toestel hebben maar niet al te groot. Dus ook de Z3 compact en had ze naast elkaar gehouden en de keuze was al snel gemaakt. De alpha is superdun en licht en werkt gewoon echt goed! Ik raad het iedereen aan die een niet al te groot toestel wil. Ik heb altijd een iPhone gehad maar wilde maar eens een keer overstappen. De Alpha lijkt er ook gewoon op dus dat zal er stiekem ook wel mee hebben te maken gehad haha :)

Ik ben er zeeeeer tevreden mee!

~Miguel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hoe zit dat nou eigenlijk met die Nano simkaart, als ik bij Mediamarkt mijn abn verleng,
en daar de Alpha meeneem, kan mijn oude simkaart er uiteraard niet in,
krijg ik deze gelijk bij Mediamarkt mee of moet ik deze eerst via Vodafone aanschaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Albert020 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:35:
Hoe zit dat nou eigenlijk met die Nano simkaart, als ik bij Mediamarkt mijn abn verleng,
en daar de Alpha meeneem, kan mijn oude simkaart er uiteraard niet in,
krijg ik deze gelijk bij Mediamarkt mee of moet ik deze eerst via Vodafone aanschaffen ?
moet je bij je provider aanvragen (is tenminste mijn ervaring), is binnen 2-3 werkdagen geregeld (bij simyo iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

De mediamarktman heeft normaal ook zo een perforator liggen, duurt 2 seconden en je hebt een nanosimkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
Zo, ik heb de Alpha binnen. Na ruim 10 jaar lang klant geweest te zijn bij T-mobile, nu overgestapt naar Vodafone. Vanwege het snellere 4g netwerk, (hier bij mij in Den Haag is zelfs 4g+ al beschikbaar, wat met deze LTE cat6 telefoon een snelheid zou kunnen opleveren van 225mbit) en vanwege een betere deal. Zelfs met een verlenging was Vodafone goedkoper. Ik heb er een Vodafone nano-simkaart bij gekregen, die eind december geactiveerd gaat worden na dat het nummerbehoud is doorgevoerd. Tot die tijd ga ik m'n huidige T-mobile simkaart laten knippen tot nano formaat, ik geloof dat dit vrij simpel in een telefoonwinkel kan gebeuren.

Terug naar de telefoon. Ik had er vooraf al veel over gelezen en gezien. Een paar keer al naar de winkel gegaan om hem te zien, en te vergelijken met o.a. de Galaxy S4, S5 en Sony Compact Z3. De andere Galaxy's vielen vanwege de groottes al snel af. De Sony uiteindelijk ook vanwege de behuizing. Dat de batterij hiervan een stuk beter is maakte mij niet heel veel het verschil; of een telefoon na een dag op 40% of 10% zit, in beide gevallen gaat ie bij mij aan de lader. Als overigens blijkt dat de batterij in de praktijk, zal ik vermoedelijk die extended battery pack aanschaffen zodra deze beschikbaar is.

Ik kom van een Samsung Galaxy S Plus, wat een verademing. Het werd tijd dat deze na 3,5 jaar tijd maakt voor een nieuwe. Ik heb hem alleen nog even gebruikt zonder simkaart, dus heb hem nog niet helemaal in gebruik genomen, maar wat een snelheid! Over de batterijduur hoop ik over een paar dagen meer te kunnen vertellen.

Nog even een vraag die wellicht in dit topic niet helemaal thuis hoort, maar meer een algemene vraag is. Graag zou ik een backup willen maken van mijn oude telefoon, en deze gebruiken voor de Alpha. Het gaat hierbij vooral om save games, notities, e.d. (Appdata?). Smsjes/contacten/foto's/media moet geen probleem zijn. Ik kom op internet meestal 2 mogelijkheden tegen: Helium en Titanium backup. Helium ondersteunt mijn oude telefoon niet (is nog Android 2.3.6) en voor Titanium Backup moet het toestel geroot zijn. Nu is het zo dat mijn oude telefoon wel geroot is, en het dus zou moeten kunnen, maar de Alpha nog niet.

Heeft iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Gray|IA schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:55:
De mediamarktman heeft normaal ook zo een perforator liggen, duurt 2 seconden en je hebt een nanosimkaart.
Ahh, ok, dan regel ik het bij de Mediamarkt wel als ik het toestel gelijk neem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Het is rustig in dit topic van de Galaxy Alpha....

[ Voor 209% gewijzigd door Albert020 op 09-12-2014 17:06 ]

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Nadat iedereen dacht dat de galaxy alpha geen gorilla glas heeft omdat niemand bij samsung/corning dit wou bevestigen, komen ze hier mee af... :+
http://www.sammobile.com/...cornings-gorilla-glass-4/

• mcauseway
Gray|IA schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:35:
Nadat iedereen dacht dat de galaxy alpha geen gorilla glas heeft omdat niemand bij samsung/corning dit wou bevestigen, komen ze hier mee af... :+
http://www.sammobile.com/...cornings-gorilla-glass-4/
goed om te weten, kan ik 'm met een gerust hart laten vallen 8)

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Weer een voordeel dan voor de Alpha.
Ik zit te twijfelen tussen de S5 en de Alpha. Alpha is mooier, maar S5 heeft een groter scherm met betere resolutie..

• Gray|IA

Gray|IA

geen ondertitel

Ik heb de note4, S5 en alpha naast elkaar gezien.
Ik kon kwa scherm geen verschil zien. (behalve de grootte dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoD
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-07 21:28
Hoe zit het nou met de batterijduur? Heb nu een GSII met extended battery... Gaat de Alpha (veel) langer mee? Met de GSII kom ik de dag niet door.

De Alpha is trouwens nu best goedkoop via Coolblue met een KPN-abonnenement (Onbeperkt bellen/sms + 2000 MB), 39 euro/mnd en 34 euro bijbetalen.

Prijs voor het Sim Only-abonnement is 32,50 euro, voor het toestel betaal je dus 'netto' 190 euro (ter vergelijking: voor de Z3 compact betaal je 'netto' 276 euro).

[ Voor 7% gewijzigd door TimoD op 13-12-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:34
Heb een vraag aan de Alpha gebruikers, ik ben nu aan het kijken voor een vervanger van me Nexus5 en wil weten of de Alpha een waardige opvolger is.

Qua batterij maak ik me niet zo druk ivm portable battery die altijd bij me heb.
Maar hoe zit het met de helderheid van het scherm? Die is volgens de specificaties wel een stuk lager. 312ppi tov 445ppi.
In de winkel als je het toestel van dichtbij bekijkt, dus echt met de neus er bovenop lijk je wel verschil te zien.
Maar hoe is dat in het dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Helderheid heeft echt helemaal niks te maken met pixeldichtheid

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
MadD3vil schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:46:
Heb een vraag aan de Alpha gebruikers, ik ben nu aan het kijken voor een vervanger van me Nexus5 en wil weten of de Alpha een waardige opvolger is.

Qua batterij maak ik me niet zo druk ivm portable battery die altijd bij me heb.
Maar hoe zit het met de helderheid van het scherm? Die is volgens de specificaties wel een stuk lager. 312ppi tov 445ppi.
In de winkel als je het toestel van dichtbij bekijkt, dus echt met de neus er bovenop lijk je wel verschil te zien.
Maar hoe is dat in het dagelijks gebruik?
verklaar je nader, wil je iets weten over resolutie of helderheid (luminance) van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 11:34
Mijn fout |:( nee bedoel niet de helderheid inderdaad.

Maar meer om de scherpte van het scherm.
In de winkel kreeg ik het idee dat wanneer ik tweakers.net opende en een nieuwsbericht las en echt letterlijk met me neus bijna op het scherm zat je gewoon ziet dat het scherm niet zo scherp beeld heeft. De letters leken in vergelijking met mijn N5 gewoon minder strak en je kan op de achtergrond bijna de pixels tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Na een paar weken wennen heb ik vooral nog de volgende irritaties:
  • Gallery[1]. Bij 10 foto's doet ie het nog. Bij veel foto's start dat ding gewoon in 30 seconden. Nu doet ie het helemaal niet meer.
  • Samsung Keyboard[2]. Is niet relaxed. Ik wil dat Google Keyboard terug, maar volgens de play store mag ik 'm niet installeren.
  • Sommige quick-toggles[3] staan in het toggle-scherm, anderen niet. Is hier een plugin voor?
[3]) Toggles die handig zijn en meer energie gebruiken moet je gewoon makkelijk aan- en uit kunnen zetten. En toch is dat niet altijd zo, ookal lijken de opties nog zo op elkaar.
Zo staat bijvoorbeeld Smart Stay en Smart Pause in the quick-toggles, maar Smart-Scroll dan weer niet.

[1] [3]) Dit vind ik echt moeilijk te geloven. Van zo een duur en vooraanstaand merk met jaren ervaring. Die gallery werkt op mijn twee Samsung tablets ook voor geen meter. Van die quick-toggles snap ik ook niet hoe iemand bij quality control dacht dat twee besparende opties maar in quick-toggles moesten staan, maar in de zelfde categorie andere toggles zijn alleen diep in het configuratiemenu te vinden. Hoewel er zelfs nog ruimte op het scherm is voor zeker vier extra toggles.

[2])Ik swype in Engels en Nederlands. Google Keyboard deed het vaak goed, en luisterde naar welke taal ik als voorkeurtaal had ingesteld. Samsung trekt zich niets van die instelling aan, en ik moet veel vaker handmatig corrigeren. Het tweede is dat Google Keyboard per woord onthoudt welke andere woorden het meest op je swype leken, dus krijg je als je ze aanraakt goede suggesties. Samsung vergeet als je klaar bent met een woord wat de swype was, dus als je op een eerder woord drukt, krijg je suggesties van welke woorden op dat woord lijken, niet welke woorden op het swype-patroon passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 15-12-2014 14:37 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Heb je de gratis app 'swiftkey' al eens geprobeerd? Wellicht werkt deze beter...

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Ik heb zojuist ook een Samsung Galaxy Alpha gekocht. Helaas tegen een ietwat hoge prijs, maar als ik de prijzen in de gaten houdt dan kan ik misschien nog profiteren van de Prijsgarantie van de BCC.

Het eerste wat me opviel toen ik het doosje opendeed van mijn zwarte versie, is dat de acculader en de headset wit zijn.
Is dit bij iedereen zo of hebben ze per abuis de verkeerde kleur in het doosje gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
Spierincx schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:19:
Ik heb zojuist ook een Samsung Galaxy Alpha gekocht. Helaas tegen een ietwat hoge prijs, maar als ik de prijzen in de gaten houdt dan kan ik misschien nog profiteren van de Prijsgarantie van de BCC.

Het eerste wat me opviel toen ik het doosje opendeed van mijn zwarte versie, is dat de acculader en de headset wit zijn.
Is dit bij iedereen zo of hebben ze per abuis de verkeerde kleur in het doosje gedaan?
Ik heb ook de zwarte versie met ook een witte acculader en headset. Dus ik vermoed dat het zo hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
Ik ben tot nu toe een tevreden gebruiker van de Galaxy Alpha, tot gisterochtend...
Gisterochtend ging m'n wekker af via m'n telefoon, zoals elke ochtend. Ik zet de telefoon 's nachts op vliegtuigstand, en schakel dit nadat de wekker is gegaan direct uit. Meestal check ik dan even de NU.nl app of mijn e-mail. Gisterochtend startte ik de browser en poef, een zwart scherm. Telefoon uitgevallen. Raar, dacht ik. Ik probeerde de telefoon weer op te starten, dit lukte helaas niet. Ik haalde de batterij er uit, en deed deze er direct weer in. De telefoon ging weer aan, maar viel, nadat deze volledig was opgestart, direct weer uit. Dit is zo'n 4 keer achter elkaar gebeurd. Elke keer moest wel eerst de batterij er worden uitgehaald voordat ie opnieuw op kon starten. Deed ik dit niet, dan gebeurde er helemaal niks.

Even een kleine tussenstap. Ik kom van T-Mobile en ben naar Vodafone gegaan. Mijn nummer wordt 29 december overgezet (als het goed is). Tot die tijd kon ik gewoon mijn T-mobile simkaart in de Alpha doen. Ik moest hiervoor wel mijn normale simkaart om laten knippen tot nano-formaat. Dit heeft verder geen problemen opgeleverd.

Toen ik voor de zoveelste keer de batterij eruit haalde, verwijderde ik ook deze keer de simkaart. Warempel, de telefoon ging aan en bleef aan. Zou het aan mijn simkaart liggen? Ik zocht op internet wat op, en wat bleek, er blijkt een serie oude T-mobile simkaarten te zijn, beginnende met de nummers "8931162111". Deze serie kan blijkbaar de meest vreemde problemen veroorzaken op smartphones. T-mobile biedt hierom ook aan dat deze oude simkaart kosteloos vervangen kan worden. Dit zou het probleem best eens kunnen zijn, dacht ik.

Ik heb gisteren de hele dag op m'n werk met de telefoon zonder simkaart erin gewerkt. Omdat ik wel op wifi zit, kon ik wel op Whatsapp e.d. Toen ik thuis kwam probeerde ik weer even de simkaart erin te doen. Hé, de telefoon bleef aan. Helaas duurde dit naar 10 minuten waarna ik weer in dezelfde cyclus kwam als in de ochtend.

Omdat ik ook al de Vodafone nanosimkaart heb ontvangen, had ik deze erin gedaan. Wellicht dat dat zou helpen, aangezien die van T-mobile de probleemveroorzaker zou kunnen zijn. Hier was mijn hoop dan ook op gevestigd. Maar helaas...Ook de Vodafone simkaart gaf problemen. Nadat de telefoon weer was opgestart viel hier weer uit.

Samengevat:
- Ik heb een nieuwe Galaxy Alpha, 3 weken in gebruik, zonder problemen
- Spontaan viel de telefoon uit, bij een dagelijke actie.
- Telefoon werkt wel als er geen simkaart inzit
- Telefoon werkt niet als er wel een simkaart inzit, ongeacht T-mobile of Vodafone

Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, erg vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
DaanMc schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:41:
Terug naar T-mobile (of de tent waar je je telefoon vandaan hebt) en laten nakijken/repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:37
DaanMc schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:41:
Ik ben tot nu toe een tevreden gebruiker van de Galaxy Alpha, tot gisterochtend...
Gisterochtend ging m'n wekker af via m'n telefoon, zoals elke ochtend. Ik zet de telefoon 's nachts op vliegtuigstand, en schakel dit nadat de wekker is gegaan direct uit. Meestal check ik dan even de NU.nl app of mijn e-mail. Gisterochtend startte ik de browser en poef, een zwart scherm. Telefoon uitgevallen. Raar, dacht ik. Ik probeerde de telefoon weer op te starten, dit lukte helaas niet. Ik haalde de batterij er uit, en deed deze er direct weer in. De telefoon ging weer aan, maar viel, nadat deze volledig was opgestart, direct weer uit. Dit is zo'n 4 keer achter elkaar gebeurd. Elke keer moest wel eerst de batterij er worden uitgehaald voordat ie opnieuw op kon starten. Deed ik dit niet, dan gebeurde er helemaal niks.

Even een kleine tussenstap. Ik kom van T-Mobile en ben naar Vodafone gegaan. Mijn nummer wordt 29 december overgezet (als het goed is). Tot die tijd kon ik gewoon mijn T-mobile simkaart in de Alpha doen. Ik moest hiervoor wel mijn normale simkaart om laten knippen tot nano-formaat. Dit heeft verder geen problemen opgeleverd.

Toen ik voor de zoveelste keer de batterij eruit haalde, verwijderde ik ook deze keer de simkaart. Warempel, de telefoon ging aan en bleef aan. Zou het aan mijn simkaart liggen? Ik zocht op internet wat op, en wat bleek, er blijkt een serie oude T-mobile simkaarten te zijn, beginnende met de nummers "8931162111". Deze serie kan blijkbaar de meest vreemde problemen veroorzaken op smartphones. T-mobile biedt hierom ook aan dat deze oude simkaart kosteloos vervangen kan worden. Dit zou het probleem best eens kunnen zijn, dacht ik.

Ik heb gisteren de hele dag op m'n werk met de telefoon zonder simkaart erin gewerkt. Omdat ik wel op wifi zit, kon ik wel op Whatsapp e.d. Toen ik thuis kwam probeerde ik weer even de simkaart erin te doen. Hé, de telefoon bleef aan. Helaas duurde dit naar 10 minuten waarna ik weer in dezelfde cyclus kwam als in de ochtend.

Omdat ik ook al de Vodafone nanosimkaart heb ontvangen, had ik deze erin gedaan. Wellicht dat dat zou helpen, aangezien die van T-mobile de probleemveroorzaker zou kunnen zijn. Hier was mijn hoop dan ook op gevestigd. Maar helaas...Ook de Vodafone simkaart gaf problemen. Nadat de telefoon weer was opgestart viel hier weer uit.

Samengevat:
- Ik heb een nieuwe Galaxy Alpha, 3 weken in gebruik, zonder problemen
- Spontaan viel de telefoon uit, bij een dagelijke actie.
- Telefoon werkt wel als er geen simkaart inzit
- Telefoon werkt niet als er wel een simkaart inzit, ongeacht T-mobile of Vodafone

Heb je al een reset uitgevoerd? Het is een erg apart probleem zo te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
Pasteis schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:09:
[...]

Heb je al een reset uitgevoerd? Het is een erg apart probleem zo te horen!
Ik heb al een hard reset uitgevoerd, helaas zonder resultaat.

Ik was ook nog wel iets verder met het probleem. Het probleem deed zich alleen voor wanneer 3G of 4G was ingeschakeld. Wanneer de telefoon handmatig op 2G was ingeschakeld bleef deze wel aan, mét simkaart erin. Echter kon je hier vrijwel qua snelheid niks mee (behalve WhatsAppen). Na dit een paar dagen te hebben uitprobeerd, was ik weer nieuwsgierig en had hem weer op automatisch (4G) gezet; hij viel direct weer uit. Uiteindelijk heb ik gisteren toch de telefoon naar een Vodafone winkel gebracht ter reparatie. Ben benieuwd wat er aan de hand is/was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
Gistermiddag gebeld door de Vodafone winkel waar ik heb de telefoon heb afgegeven; de telefoon was teruggekomen en gerepareerd. Hij was terechtgekomen bij Dynafix. Ik had hier eerder nog geen ervaring mee gehad, maar er waren op internet (heel) veel negatieve recencies over, dus ik was wel een beetje huiverig.

Via de Track & Trace van Dynafix had ik al kunnen zien dat ze een 'boardswap' hebben gedaan. Dit zou betekenen dat er een nieuw moederbord ingezet is. Bij de Vodafone winkel kwam een formulier mee dat er een nieuwe printplaat ingezet zou zijn. Probleem was vermoedelijk de interne 3G/4G antenne.

Hoe dan ook, de telefoon is terug en werkt weer. Gelukkig maar, hopelijk bijft dit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Het is nu zo'n anderhalve maand geleden dat ik mijn Galaxy Alpha in gebruik heb en ben er zeer tevreden mee. Voor ik 'm kocht was ik wel wat huiverig over de accuduur, maar deze gaat tot wel 3 dagen mee.

Ik loop nu echter wel tegen een probleem aan. Als Internetbrowser gebruik ik gewoon de standaard browser van Samsung. Deze gebruik ik slechts voor een klein aantal websites zoals Facebook.com, VI.nl, Tweakers.net en NOS.nl. Bij deze laatste site heb ik af en toe dat ik een pop-up krijg. Bijvoorbeeld dat er een ongelezen bericht voor me is, de gebruikelijke onzin pop-ups.
Ook verbruikt de browser erg veel MB's. De eerder genoemde sites hebben in één maand tijd zo'n 640 MB verbruikt. Dit lijkt mij niet normaal?

Kan dit duiden op een virus of iets dergelijks? Ik heb geen virusscanner op mijn telefoon. Wat adviseren jullie? Of kan ik dit beter in een ander subforum posten?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

Galaxy Alpha van mn zus vergeet continu alle wifinetwerken. Iemand bekend hiermee?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Spierincx schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:02:
Voor ik 'm kocht was ik wel wat huiverig over de accuduur, maar deze gaat tot wel 3 dagen mee.
Dit is echt bizar. Als ik hem normaal gebruik is ie leeg voordat ik ga slapen, en hangt ie op een dag dus twee keer aan de lader. Gebruik je die megadure telefoon dan alleen om één SMS per dag te ontvangen?

Ik heb zo'n 2e batterij gekocht van Samsung, zo'n externe oplader van Samsung, en zo'n Cube Array. Ik wissel de batterij semi-dagelijks halverwege de dag om voor een volle, en stop de lege dan in die oplader aan de Cube Array in mijn rugzak zodat ie oplaadt terwijl de ander leegloopt.

https://tweakers.net/merk/2846/cube-array/

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hoe kun je op de Samsung Alpha mapjes aanmaken voor op de achtergrond? Lukt me niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:08:
Hallo,

Hoe kun je op de Samsung Alpha mapjes aanmaken voor op de achtergrond? Lukt me niet ..
Sleep een app icoontje naar links boven in je scherm in het mapje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Kreeg vanmorgen een update via KIES!
Ik dacht he he, eindelijk Android 5.0 Lolipop
Maar niks is minder waar, update 4.4.4, die had ik al... ?

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/34258.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanMc
Ik vraag me ook af waar de Lollipop update blijft.
Volgens eerdere bronnen zou dit al januari moeten zijn.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden met deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DaanMc schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:06:
Ik vraag me ook af waar de Lollipop update blijft.
Volgens eerdere bronnen zou dit al januari moeten zijn.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden met deze telefoon!
Ja ik ben ook zeer tevreden met mijn Alpha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand die nieuwste firmware ook succesvol geroot?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Wanneer krijgt de Alpha nou eens een keer de update naar Lolipop !

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/35BgfQZbhw/27a292fd5e50de89e46b003b82cd05f5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet alles resetten dan zou hij daarna moeten doen, bij mij werkte het in ieder geval
NoxiuZ schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:29:
Galaxy Alpha van mn zus vergeet continu alle wifinetwerken. Iemand bekend hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:12:
je moet alles resetten dan zou hij daarna moeten doen, bij mij werkte het in ieder geval

[...]
Alles resetten naar fabrieksinstellingen ?
Dat is raar, daar heb ik nog nooit van gehoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt
maar het heeft wel gewerkt bij mijn telefoon, je zou het kunnen proberen.
Albert020 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:34:
[...]

Alles resetten naar fabrieksinstellingen ?
Dat is raar, daar heb ik nog nooit van gehoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:37:
ja klopt
maar het heeft wel gewerkt bij mijn telefoon, je zou het kunnen proberen.

[...]
Dus jij hebt je tel naar fabrieksinstellingen terug gezet en toen kreeg je,
de update naar Android 5.0 Lolipop ?

Ik wacht even met resetten van mijn tel, het is namelijk een hoop werk om.
Alle apps weer er op te moeten zetten en heb nog geen goede Back-up app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
Zo, hier wordt even langs elkaar heen gelezen;-) Was geen antwoord op jouw eerste vraag Albert020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 11:56
peptalk schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:54:
Zo, hier wordt even langs elkaar heen gelezen;-) Was geen antwoord op jouw eerste vraag Albert020.
En ook NoxiuZ zou ik afraden om naar Lieke2810 te luisteren.

edit: aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Logico op 11-03-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Logico schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:41:
[...]

En ook NoxiuZ zou ik afraden om naar deze user te luisteren.
En dan qoute je mij;-)
Gelukkig wel een link naar het waarom en dat het lieke2810 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
peptalk schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:50:
[...]

En dan qoute je mij;-)
Gelukkig wel een link naar het waarom en dat het lieke2810 betreft.
Excuus, tijd voor een bak koffie. Heb het aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Logico schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:41:
[...]

En ook NoxiuZ zou ik afraden om naar Lieke2810 te luisteren.

edit: aangepast.
Huh, de link hierboven klopt niet.... ?

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/WRI1btJY3g/1fb7c6da1a4d7bda2190181451dd5275.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
Albert020 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:01:
[...]

Huh, de link hierboven klopt niet.... ?

[afbeelding]
Hmm, post is waarschijnlijk verplaatst naar een forum dat alleen voor mods toegankelijk is. Het kwam er op neer dat alles wat Lieke2810 hier op het forum verkondigd onzin is en niet serieus genomen dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Logico schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:33:
[...]

Hmm, post is waarschijnlijk verplaatst naar een forum dat alleen voor mods toegankelijk is. Het kwam er op neer dat alles wat Lieke2810 hier op het forum verkondigd onzin is en niet serieus genomen dient te worden.
Ik dacht al zoiets toen het over "fabrieksinstellingen terug zetten" ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Sinds enkele tijd heb ik problemen met geluid tijdens gesprekken, ik moet duidelijk in de microfoon spreken wil de bellende partij mij goed horen, plus dat ik soms de andere kant niet hoor (en zij/hij mij wel); iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Wanneer de Galaxy Alpha nou een update krijgt naar 5.0 is voor mij een raadsel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
Albert020 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:13:
[...]

Ik dacht al zoiets toen het over "fabrieksinstellingen terug zetten" ging ;)
Het is wel mogelijk, net zoals ieder samsung android apparaat: https://www.tele2.nl/klan...ar-fabrieksinstellingen/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
fredgroes schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:06:
[...]

Het is wel mogelijk, net zoals ieder samsung android apparaat: https://www.tele2.nl/klan...ar-fabrieksinstellingen/2
Heb jij de Alpha nu met Android 5.0 ?
Zo ja, doe even een screenshot !

*** edit***

Mijn Alpha kan namelijk nog geen update voor 5.0 vinden !

[ Voor 8% gewijzigd door Albert020 op 22-03-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
Ik heb geen alpha maar reageerde meer op naar fabrieksinstellingen terug kan niet... En deze actie resulteert zoiezo geen update naar een nieuw os

[ Voor 26% gewijzigd door fredgroes op 22-03-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Albert020 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:39:
Wanneer de Galaxy Alpha nou een update krijgt naar 5.0 is voor mij een raadsel ?
http://nl.hardware.info/n...ng-galaxy-alpha-bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
2e kwartaal 2015, het geduld van de Alpha gebruikers wordt op de proef gesteld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 02:50
Voor degene die het gemist hebben, vorige week is in Frankrijk de lollipop update uitgebracht
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/n1csa0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb 'm maar even geinstalleerd, maar ik vind het in eerste instantie niet direct dat ik denk van "dit is een verbetering."
  • Alle tekst in Lollipop lijkt iets wazig terwijl dat in KitKat gewoon scherp is.
  • De groene kleuren zijn vervangen door iets pijnlijkere cyaan-kleuren. Zie o.a. notificatiemenu.
  • IMO het irritantst: Op veel systeemplaatsen waar je in KitKat donkere kleuren had, heb je nu vel wit. Zoals de complete achtergrond van vanalles en nogwat, en bijvoorbeeld ook de achtergrond van notificaties. Een katalysator voor hoofdpijn als je in bed ligt en wit + oled is gegarandeerd sneller je batterij leeg.
  • Screenshots worden nu opgeslagen in .jpg ipv .png. Lelijk. Ohnee toch niet, maar de default plaatjes-viewer laat png met behoorlijke jpg compressie zien. :?
  • Het recent apps menu is nu meer eyecandy. Vind ik onhandig.
En dan nu de voordelen imo:
  • Lockscreen is fijner, geeft meer informatie en je kan meer interactie hebben zonder te unlocken.
  • Chrome tabs zitten nu gewoon tussen je programma's in het recent apps menu
Echt slecht, wat een gemiste kans van Samsung.

Extreem slecht plaatje omdat ik met mijn telefoon geen foto van mijn telefoon kan maken, maar wel met mijn $2 webcam:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CVPSIp0eA5aY6gTSTupbqb72/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T1bGWCn.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ue090FQ.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DWCVn9Z.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Aqnf2L7.png

En de naar mijn mening allerfijnste launcher voor deze (en eigenlijk alle) telefoon(s), Nova Launcher Prime.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MhfwgqL.jpg

Ik heb net geflashed! Daarom heb ik zo weinig stappen. 8)

Stroomverbruik is nog steeds belachelijk. Ik heb tijdens het flashen en klooien en backuppen en restoren en alles 4 keer een volle batterij verwisseld. Bij een dagje nerden op mijn SGS2 was dat hooguit 1 keer nodig.

[ Voor 43% gewijzigd door Sando op 09-05-2015 22:20 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Beste Alpha gebruikers,

Ik mag mijn abbo verlengen. Nu ben ik uitvoerig op onderzoek aan het zijn naar een vervanger voor mij HTC m7. Nu twijfel ik tussen de Note 4 en de Alpha. De note 4 vooral vanwege de goede batterij.Dde Alpha omdat die prijstechnisch zeer interessant is. Echter, de batterij... daar hoor ik niet altijd goede dingen over. Ik ben zelf iemand die het toestel behoorlijk (naar mijn inzien) heavy gebruikt. 2 uur netflix, 4 uur spotify, en daartussendoor de usual facebook en whatsapp toestanden en een uur misschien een spelletje (Motorsport Manager is behoorlijk verslavend!). Ik twijfel enorm of een Alpha dat aan zal kunnen. Mijn m7 iig niet meer, die moet midden in de dag weer aan de lader. Is dit wel haalbaar met de Alpha? Of moet ik voor de betere batterij dan toch echt meer investeren voor de Note 4? Wie beter dan de mede tweakers die mij kunnen vertellen of de batterij van de Alpha goed genoeg is :) ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15
Sando schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 21:50:
Ik heb 'm maar even geinstalleerd, maar ik vind het in eerste instantie niet direct dat ik denk van "dit is een verbetering."
  • Alle tekst in Lollipop lijkt iets wazig terwijl dat in KitKat gewoon scherp is.
  • De groene kleuren zijn vervangen door iets pijnlijkere cyaan-kleuren. Zie o.a. notificatiemenu.
  • IMO het irritantst: Op veel systeemplaatsen waar je in KitKat donkere kleuren had, heb je nu vel wit. Zoals de complete achtergrond van vanalles en nogwat, en bijvoorbeeld ook de achtergrond van notificaties. Een katalysator voor hoofdpijn als je in bed ligt en wit + oled is gegarandeerd sneller je batterij leeg.
Fel wit + Amoled is ook gegarandeerd sneller inbranden. Vraag me af of Samsung hier wel over heeft nagedacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Giablo schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:34:
2 uur netflix, 4 uur spotify, en daartussendoor de usual facebook en whatsapp toestanden en een uur misschien een spelletje (Motorsport Manager is behoorlijk verslavend!). Ik twijfel enorm of een Alpha dat aan zal kunnen. Mijn m7 iig niet meer, die moet midden in de dag weer aan de lader. Is dit wel haalbaar met de Alpha?
Wat is je vraag? Haalbaar zonder op te laden?
No way. Als je serieus die uren maakt op een dag, dan moet je telefoon twee keer aan de lader.
Of je moet een externe lader met batterij erbij kopen. Dan is het elke dag even de batterij omwisselen. Zo doe ik het.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
JazzySOB schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 17:12:
[...]

Fel wit + Amoled is ook gegarandeerd sneller inbranden. Vraag me af of Samsung hier wel over heeft nagedacht..
Moet je wel constant in de instellingen menu's zitten, dus ik denk dat het wel meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Sando schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 18:17:
[...]

Wat is je vraag? Haalbaar zonder op te laden?
No way. Als je serieus die uren maakt op een dag, dan moet je telefoon twee keer aan de lader.
Of je moet een externe lader met batterij erbij kopen. Dan is het elke dag even de batterij omwisselen. Zo doe ik het.
Dat was inderdaad mijn vraag. Dan weet ik genoeg. Bedankt voor de reply :) . Het zou dan dus niet goed genoeg mijn m7 vervangen helaas. Dan wordt het, ben ik bang, toch opeens een fors groter toestel aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Die Note is een prachtig stukje hardware met een mooi scherm! :) Maar veel te groot naar mijn smaak inderdaad. :x

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Vandaag komt de Honor 6+ uit (5,5 inch display, Android, grootste batterij), misschien daar eens naar kijken?

[ Voor 38% gewijzigd door robertwebbe op 15-05-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
al iemand een idee wanneer er een software update komt in NL naar android 5.0x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Giablo schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:34:
Beste Alpha gebruikers,

Ik mag mijn abbo verlengen. Nu ben ik uitvoerig op onderzoek aan het zijn naar een vervanger voor mij HTC m7. Nu twijfel ik tussen de Note 4 en de Alpha. De note 4 vooral vanwege de goede batterij.Dde Alpha omdat die prijstechnisch zeer interessant is. Echter, de batterij... daar hoor ik niet altijd goede dingen over. Ik ben zelf iemand die het toestel behoorlijk (naar mijn inzien) heavy gebruikt. 2 uur netflix, 4 uur spotify, en daartussendoor de usual facebook en whatsapp toestanden en een uur misschien een spelletje (Motorsport Manager is behoorlijk verslavend!). Ik twijfel enorm of een Alpha dat aan zal kunnen. Mijn m7 iig niet meer, die moet midden in de dag weer aan de lader. Is dit wel haalbaar met de Alpha? Of moet ik voor de betere batterij dan toch echt meer investeren voor de Note 4? Wie beter dan de mede tweakers die mij kunnen vertellen of de batterij van de Alpha goed genoeg is :) ?

Alvast bedankt!
Bijzonder dat je twijfelt tussen een toestel met een 5.7 inch scherm en eentje met een 4,7 inch. Dat is ruim 2,5 centimeter verschil. Formaat scherm doet er kennelijk totaal niet toe voor je?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 12:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb afgelopen donderdag een Samsung Galaxy Alpha gekocht ;)
En ben er tot nu toe super blij mee.
Heb er wel meteen de Android 5.0.2 ROM opgezet, jammer dat die OTA kwam maar via Odin was het fluitje van een cent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
mcauseway schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:40:
al iemand een idee wanneer er een software update komt in NL naar android 5.0x?
Op http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G850F/ kan je volgen wanneer wat is uitgekomen. Best een aardig rijtje landen al.

Zal wel geen maanden meer duren. Een vodafone versie (dat is branded? weet het eigenlijk niet) is er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
nietorigineel schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:37:
[...]

Op http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G850F/ kan je volgen wanneer wat is uitgekomen. Best een aardig rijtje landen al.

Zal wel geen maanden meer duren. Een vodafone versie (dat is branded? weet het eigenlijk niet) is er al.
thanks! zal het in de gaten houden
Pagina: 1 2 3 Laatste