Blogs die gebruikt worden puur als reclame voor je website.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.776 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
NMe schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Waarom kun je het wel negeren als het op het forum gebeurt maar niet als het in de blogs gebeurt?
Omdat het op het forum duidelijk is welke topics ik moet vermijden... mbt de blogs is dat een stuk lastiger, zeker omdat de titels nog wel eens wat creatief zijn en er telkens een nieuw blog wordt gewijd aan hetzelfde gezeur. Ik lees regelmatig de blogs en kan zelfs wel eens even genieten en dingen herkennen als iemand wat de klagen heeft over een probleem in het dagelijkse leven... maar dit zijn simpel weg ' Argumentum ad hominem' blogjes. Plus dat ik het een beetje raar vind dat ik nu mijn best moet gaan doen om dergelijke poep te ontwijken...

Maar daarnaast... dit moet je toch niet willen? Ondanks dat er wordt gezegd dat de blogs 'de site van de gebruiker' is, gebeurd dit nog onder het dak van tweakers en heeft het betrekking op de naam Tweakers. Dergelijk niveau is nou niet bepaald reclame en het gaat al maanden onverstoord verder, iedereen kan het lezen... soms even een paar weken niets, maar dan begint het weer.

Ik verbaas mij er echt een beetje om dat de staff dit geen probleem vind, iig niet in de draconische vormen die het heeft aangenomen. Dit soort gedrag wordt verder nergens op Tweakers getolereerd, ik vind wat dat betreft zelfs dat er soms wel eens wat snel/streng wordt opgetreden... maar in de blogs is het dus vrij spel om elkaar aan te vallen en af te zeiken? Zelfs al is het gehele blog puur met die intentie aangemaakt? Het wordt zo een grote etterende plek op het doorgaans vrij sociale en mooie tweakers.

Heel kort samengevat... ik vind dat de reacties van de staff de zaken een klein beetje omdraait. Ik krijg nu echt een beetje het gevoel alsof het aan mij ligt terwijl de veroorzakers rustig de gang kunnen blijven gaan. Ik zal toch geen extra moeite hoeven doen om dergelijke dingen te ontwijken?

Edit: En inmiddels doet er alweer iemand een schepje bovenop... gezellig boel zo, in 1,5 dag alweer drie blogs over dit gezeik en ook nog eens van verschillende gebruikers. Ik heb straks een hele lijst met namen die ik moet gaan negeren... de last ligt dus bij mij, iemand die wel graag leuke blogs leest.

[ Voor 17% gewijzigd door MicGlou op 02-10-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:13
MicGlou schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:52:
[...]

Edit: En inmiddels doet er alweer iemand een schepje bovenop... gezellig boel zo, in 1,5 dag alweer drie blogs over dit gezeik en ook nog eens van verschillende gebruikers. Ik heb straks een hele lijst met namen die ik moet gaan negeren... de last ligt dus bij mij, iemand die wel graag leuke blogs leest.
het is anders een behoorlijke aanvulling op deze zeer maatschappelijke discussie. Je onderwaardeert de betreffende blog :/

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
NMe schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Waarom kun je het wel negeren als het op het forum gebeurt maar niet als het in de blogs gebeurt?
Kun je prima als compliment zien voor de forummedewerkers: op het forum is de echt irritante zooi in no time weg en de regels die er zijn houden het interessant/leefbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Als user reagerend, ik heb 0 extra knopjes@blogs)
Zielig en/of irritant is het van deze en gene IMHO wel, maar

Zodra je ingrijpt op de blogs dan moet je dat op eenzelfde manier ook doen voor alle blogs. En als iemand toch gaat modereren kan men het net zo goed op het forum houden (goede blogs werken vast prima als prima topicstart) en de blogs sluiten..

edit:
Dan liever zo laten. En als lezer opletten en anders wegklikken & negeren).

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 02-10-2014 15:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Carpento schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:13:
[...]

Kun je prima als compliment zien voor de forummedewerkers: op het forum is de echt irritante zooi in no time weg en de regels die er zijn houden het interessant/leefbaar :)
Ja, maar hij stelde juist voor om een apart forum te maken waar het niet leefbaar gehouden werd. :P Als je die topics kunt negeren kun je IMO ook die blogs negeren. Desnoods met het GreaseMonkey-script dat hierboven aangehaald wordt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:12

ResuCigam

BOFH

Dank je wel, die ga ik eens proberen!

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
White_Collar schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:03:
[...]

het is anders een behoorlijke aanvulling op deze zeer maatschappelijke discussie. Je onderwaardeert de betreffende blog :/
Gaat niet om de inhoud... maar een aanvulling zal ik het ook niet willen noemen. Komt op mij toch ook weer een beetje treiterig over, alhoewel ik de humor er zeker wel van in zou kunnen zien en het niet perse slecht bedoelt zal zijn, het blog leunt compleet op die nonsens en eigenlijk verraad je inleiding naar mij ook wel een beetje de intentie... je smult ervan toch? Dit gaat al zolang door dat ik de humor en het sarcasme daarover kwijt ben geraakt... Ik vind dat jij de waarde van je blog overschat... of je doet een poging tot sarcasme?

@NMe... je stelt je daar imo wat kort door de bocht op, jammer. Uiteraard was mij voorstel met een knipoog bedoelt, ik verwacht nog niet eens dat er actief door de staf gemodderd wordt in de blogs... maar een klein beetje handhaving zou niet gek zijn als de gemoederen oplopen zou niet gek zijn. Simpelweg persoonlijke aanvallen richting elkaar verbieden, bijvoorbeeld middels een topic report... dan hoeft er ook alleen maar iemand te komen kijken als er melding wordt gemaakt. Ik zal er zeker gebruik van maken...

De blogs zijn niet gesorteerd op categorie oid... ieder nieuw blog krijg je te zien. Als het een compleet apart subforum of subblog zou zijn dan kan ik die gehele sectie compleet negeren... de stelling dat ik de blogs net zou makkelijk zou kunnen negeren dan een subforum is simpelweg niet waar. Het is ook heel vaak niet 'aan de buitenkant' te zien wat de inhoud gaat zeggen, dan noem ik als voorbeeld Coltrui, die heeft ook vaak van die dubbelzinnige titels alleen komt hij uit een geheel andere hoek en dat weet je ook na het lezen van zijn blogs. Ik kan dus aan de titel niet beoordelen wat de inhoud van een blog is, die moet ik dan toch echt eerst aanklikken = view, ook zijn er diverse gebruikers die zich er tegenaan bemoeien en heeft een van de personen onlangs ook nog eens een naamsverandering gehad. Niet bij te houden...

Daarnaast hebben sommige van die bloggers ook nog wel leuke blogs om te lezen, hoe maak ik daar dan onderscheid in? Om toch maar even een stukje inhoudelijke mening te geven: ik vond de scheerblogjes helemaal niet vervelend om te lezen en stoor mij ook helemaal niet dat er wat wordt aangeboden... maar ik lees zijn blogjes nu simpelweg niet meer omdat het alleen maar vol staat met dit soort ellende van beide partijen. Custom CSS is overigens geen oplossing om het te laten 'verdwijnen'... laat de mensen die wel mee willen doen in die poepstorm maar een custom css gebruiken om dit soort afzeikblogjes wél te kunnen lezen zodat het gros die het niet wil zien er standaard ook niet mee wordt geconfronteerd.

Ik vind echt dat er teveel een vrijbrief wordt gegeven voor dit soort ellende... ik vraag mij af hoe de reacties van de staff zouden zijn als men daar nu ineens blogjes begint waarin men Tweakers & staff van vieze kritiek en persoonlijk aanvallen gaat bedienen... en dat maanden lang, is dat dan ook nog okay? Het is echt niet dat ik super kritisch en fatsoenlijk ben mbt dit soort zaken, van mij mag er over van alles worden gesproken in de tweakblogs en ben ook niet vies van een pittige discussie... maar dit gaat echt helemaal nergens meer over. Er is bij mij echt heel veel onbegrip dat het wordt toegestaan.

Ik vind het teleurstellend dat de argumenten zo makkelijk worden afgeketst, ik had wat meer verwacht van tweakers. Het ligt uiteindelijk bij jullie, ik zal mij verder ook niet meer in de discussie mengen want ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en ik zie ook niet dat deze discussie enige vordering zal krijgen... het is mij de energie niet meer waard.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 02-10-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 15:13
MicGlou schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Gaat niet om de inhoud... maar een aanvulling zal ik het ook niet willen noemen. Komt op mij toch ook weer een beetje treiterig over, alhoewel ik de humor er zeker wel van in zou kunnen zien en het niet perse slecht bedoelt zal zijn, het blog leunt compleet op die nonsens en eigenlijk verraad je inleiding naar mij ook wel een beetje de intentie... je smult ervan toch? Dit gaat al zolang door dat ik de humor en het sarcasme daarover kwijt ben geraakt... Ik vind dat jij de waarde van je blog overschat... of je doet een poging tot sarcasme?
Rustig aan, rustig aan. het doel is om beide partijen wat meer lucht te geven en het allemaal weer snel te vergeten. natuurlijk smul ik er niet van, er staat niet voor niks "[/sarcasme]" erachter. Sterker nog, ik vind het voor beide partijen juist erg vervelend en hoop dat ze het beide kunnen bij leggen. Nu zijn er alleen maar verliezers. Het is niet de bedoeling om het vuurtje aan te wakkeren maar met humor te blussen ;)

En natuurlijk heeft mijn blog geen enkel toegevoegde waarde, dat snap ik zelf ook wel. (pure sarcasme en een dikke vette knip oog)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
White_Collar schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:25:
[...]

Rustig aan, rustig aan. het doel is om beide partijen wat meer lucht te geven en het allemaal weer snel te vergeten. natuurlijk smul ik er niet van, er staat niet voor niks "[/sarcasme]" erachter. Sterker nog, ik vind het voor beide partijen juist erg vervelend en hoop dat ze het beide kunnen bij leggen. Nu zijn er alleen maar verliezers. Het is niet de bedoeling om het vuurtje aan te wakkeren maar met humor te blussen ;)

En natuurlijk heeft mijn blog geen enkel toegevoegde waarde, dat snap ik zelf ook wel. (pure sarcasme en een dikke vette knip oog)
Maar dat beoordeel ik dus echt als olie op het vuur, het is de humor allang voorbij... dit gaat al zolang door, het is verdrietig gewoon.

Ben overigens volledig rustig hoor, ik ben altijd wat direct en stellig in mijn communicatie, zeker als er een stukje onbegrip van mij kant aan zit... dat noem ik duidelijk zijn om duidelijkheid te krijgen ;) Als ik niet rustig ben dan schrijf ik geen comments meer... daar wordt niemand beter van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MicGlou schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:20:
[...]

Ik vind het teleurstellend dat de argumenten zo makkelijk worden afgeketst, ik had wat meer verwacht van tweakers. Het ligt uiteindelijk bij jullie, ik zal mij verder ook niet meer in de discussie mengen want ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en ik zie ook niet dat deze discussie enige vordering zal krijgen... het is mij de energie niet meer waard.
Het enige argument dat überhaupt vanuit Tweakers van toepassing is, is dat de Tweakblogs een losstaand geheel zijn. Jullie blogs zijn van jullie, niet van Tweakers. Over de inhoud kan en wil Tweakers niks zeggen zolang dat niet in strijd is met de wet of met de voorwaarden van Tweakers. Net zoals je op straat iemand kan uitschelden kun je dat op de Tweakblogs ook. Vervalt die rant van schelden in (doods)bedreigingen dan is het strafbaar en kunnen we de reacties verwijderen of doorspelen aan de politie.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Daarbij is een goede sfeer dat ook, maar die goede sfeer bewaken we op onze site, niet op jullie blogs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

F_J_K schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:19:
(Als user reagerend, ik heb 0 extra knopjes@blogs)
Zielig en/of irritant is het van deze en gene IMHO wel, maar

Zodra je ingrijpt op de blogs dan moet je dat op eenzelfde manier ook doen voor alle blogs. En als iemand toch gaat modereren kan men het net zo goed op het forum houden (goede blogs werken vast prima als prima topicstart) en de blogs sluiten..

edit:
Dan liever zo laten. En als lezer opletten en anders wegklikken & negeren).
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar dan ben ik in elk geval wel blij. Dat is mijn doel ook.
Ik persoonlijk vind heel het blog gebeuren onder tweakers maar een zeer matige feature, hoewel ik erg open sta voor allerlei blogs, van elk niveau, van elk onderwerp.. bewijst dit maar weer dat het niet werkt op deze manier.
Dat komt puur omdat heel de opzet verkeerd is, mensen zien maar een bepaald stukje en alles is qua UI en usability enorm onduidelijk.

Waarom zou ik iets moeten negeren, ik maak een blog aan omdat ik niet mag reageren in een ander blog. De lulligheid straalt er vanaf, maar hey.. ik mag het :)

Iedereen denkt dat ik zijn blogs niet waardeer, of de persoon niet mag. Nou.. dat is gebaseerd op werkelijk niets. Ik waardeer het niet dat ik A: niet kan reageren daar, en B; dat hij eerst zegt dat hij stopt, maar vervolgens doorgaat met verkapte 'spam'.

Zijn goed recht echter, net zoals ik lekker een blog kan maken over dat ik het er niet mee eens ben :)

Ik weet ook wel dat ik een irritant kut ventje ben, en daar ben ik af en toe trots op. Punt is, je moet dit mij niet kwalijk nemen, ook eigenlijk niet de scheermeneer. Tweakers kan zich ook heel makkelijk distantiëren van heel het blog gebeuren, maar puntje bij paaltje is het wel een tweakers blog en niet 3dpartyblog...

Je hoeft mij niet te vragen hoe/wat/waarom, maar met één domme blog creëer ik met gemak dus een discussie die opeens ~100 reacties teweeg brengt. Ligt dit nu aan de inhoud van mijn blog, die van scheermeneer of omdat heel het blog gebeuren brak is op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Jongens... Serieus?

Er word op GoT al gezeikt over een blogpost en nu ook op TweakBlogs..
Jullie (en dan bedoel ik iedereen die reageert op het onderwerp, er een issue van maakt, die gewoon van ranten houde) houden de cirkel in stand. Laat die gebruiker toch eens met rust.. Nee beter LAAT HET ONDERWERP eens vallen.. Jullie verzieken het voor jezelf door er een knetter groot probleem van te maken terwijl je met negeren al een heel eind komt.

ik heb er geen last van dus waarom een ander wel? Gaat je pc stuk als je op zijn blogs kwijt? Word ineens je hond ziek als je zijn website perongeluk aan klikt? Valt je oma nu dood neer omdat je natscheren googled?
NEE...

Hou dan ook op :+
Dit is ongeveer mijn quote/mening op dit probleem. Heb dit ook gewoon zo neer gezet op: Cameraman: Huilende ICTers vs scheer meneer

Persoonlijk vind ik dat iedereen die er een probleem van maakt even achter zijn oren dient te krabben of hij/zij niet wat beters te doen heeft.. Dit is gewoon zielig en de Crew heeft al eens eerder aangegeven er geen moderator issue van te maken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mrjraider op 02-10-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:18
Voor mij is dat net iets te zeer regelmatige scheer-geplug dé reden om de updates over tweakblogs maar uit m'n frontpage te halen. Als ik het kon filteren dan had ik het er wel uit laten filteren en had ik geen andere blogs gemist die wellicht wel interessant zouden zijn. Nu mis ik die helaas wel .. maar goed je moet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:20
NMe schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:57:
[...]
Net zoals je op straat iemand kan uitschelden kun je dat op de Tweakblogs ook.
Als dit de 'officiële' tweakers.net mening is, echt wtf 8)7

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BerendBoon schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:56:
[...]

Als dit de 'officiële' tweakers.net mening is, echt wtf 8)7
Had je daar verder nog onderbouwing voor of wil je het bij die opmerking houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:49:
[...]
En dat is wel jammer, dat juist de blogs die wel kwaliteit zijn nu niet meer naar voren komen.
Zou je dan niet kunnen implementeren dat zoals je reacties op de frontpage kunt ranken met +1/+2/+3 of -1 maar ook user reviews gerankschikt kunnen worden met +1/+2/+3, dat je op die manier blogs ook kunt ranken? En dat dan de must-read blogs bovenin de tracker verschijnen nadat de massa het een must-read vinden. Bij userreviews worden er bovendien userreviews van de maand verkozen > zoiets zou je ook kunnen uitbreiden naar de blogs :) Maakt het voor mij als niet frequent bloglezer meteen inzichtelijk wat de moeite waard is om te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Mooie frontpage zo mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Volgens mij heeft Tweakers al lang spijt van dat hele blogplatform met al dat gezeur :P

Zelf negeer ik laatste blogposts op de FP, en zal wel door de tweakblogpage struinen als ik wat wil lezen. Die manier van exposure deugt niet.

Een user ratingsysteem of het algoritme achter het lijstje 'populaire blogposts' op de tweakblogpage zelf zou de waarheid beter benaderen.

Maar goed, care verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Coltrui op 02-10-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Douweegbertje schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:27:
[...]

Ik weet niet of je het over mij hebt, maar dan ben ik in elk geval wel blij. Dat is mijn doel ook.
Ik persoonlijk vind heel het blog gebeuren onder tweakers maar een zeer matige feature, hoewel ik erg open sta voor allerlei blogs, van elk niveau, van elk onderwerp.. bewijst dit maar weer dat het niet werkt op deze manier.
Dat komt puur omdat heel de opzet verkeerd is, mensen zien maar een bepaald stukje en alles is qua UI en usability enorm onduidelijk.
Dit ben ik op zich wel met je eens, het is een coole feature want er zijn al heel veel interessante blogposts langsgekomen, maar het is wel allemaal erg kaal.
Waarom zou ik iets moeten negeren, ik maak een blog aan omdat ik niet mag reageren in een ander blog. De lulligheid straalt er vanaf, maar hey.. ik mag het :)

Iedereen denkt dat ik zijn blogs niet waardeer, of de persoon niet mag. Nou.. dat is gebaseerd op werkelijk niets. Ik waardeer het niet dat ik A: niet kan reageren daar, en B; dat hij eerst zegt dat hij stopt, maar vervolgens doorgaat met verkapte 'spam'.
Tsja, hij lokt dat ook uit, maar hij doet dan onbewust. Het is even frustrerend, maar probeer te onthouden dat het gaat om een jongen die werkelijk niet helemaal goed bij zijn verstand is (dat zegt hij zelf ook). Het is meer zwakzinnigheid dan vervelend doen om het vervelend doen.
Coltrui schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:51:
Zelf negeer ik laatste blogposts op de FP, en zal wel door de tweakblogpage struinen als ik wat wil lezen. Die manier van exposure deugt niet.

Een user ratingsysteem of het algoritme achter het lijstje 'populaire blogposts' op de tweakblogpage zelf zou de waarheid beter benaderen.
Dit.

[ Voor 12% gewijzigd door Patriot op 02-10-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@frontpage systeem voor blogs

Precies. Zo'n opzet zorgt ervoor dat er hogere kwaliteits blogs worden geproduceerd. Ook worden er dan geen waardevolle blogs naar beneden gedrukt door reclame.

Overigens plaatst deze meneer in elk van zijn blogs wel een linkje naar zijn eigen website. Als ik dit nou zou doen, maar dan voor macdonalds/hardware.info/sony of noem het maar op. Dat zou dan toch ook irritant worden?

Ik zal de av eens even doorlezen op reclame. Want het lijkt mij niet de bedoeling om Tblogs te gebruiken voor je eigen bankrekening.

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 02-10-2014 19:09 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er wellicht te kijken is naar filters of categorien is een ding. Die discussie kan gevoerd worden.

Wat wel en niet mag op blogs ga ik niet nogmaals uitleggen. De auteur kan daar zelf modereren, net als iedere blogdienst waar dan ook, en net als waar dan ook wordt pas ingegrepen als er daadwerkelijk strafbare zaken gebeuren of dingen die anderszins schadelijk zijn.

Het is een BLOGdienst, en die werkt als een BLOGdienst.

Wie van Tweakers verwacht daar beheer te gaan voeren zoals op forum en FP is niet bekend met wat een blog inhoudt. Zet ze uit in je tracker, en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:33:
Dat er wellicht te kijken is naar filters of categorien is een ding. Die discussie kan gevoerd worden.
[..]

Wie van Tweakers verwacht daar beheer te gaan voeren zoals op forum en FP is niet bekend met wat een blog inhoudt. Zet ze uit in je tracker, en je bent klaar.
De BLOGdienst mag dan wel werken als een BLOGdienst, het zit wat mij betreft dus meer in wat er in de trackers / op de frontpage van beland.

Daar zit wat mij betreft dus het issue .. ik moet de tracker maar uitzetten ipv dat ik 1 persoon z'n blogposts kan blacklisten zodat deze niet meer in de tracker verschijnen en ik de dingen zie die me wel interesseren. Als het nou was dat het zeer infrequent voorkwam ok. maar die blogposts stonden op een gegeven moment bekant dagelijks er tussen in m'n tracker.

Wat mij betreft is er dan voorlopig geen heftig moderatie systeem of filtering nodig verder, maar de mogelijkheid tot een persoonlijke blacklist zou al prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Modbreak:Als je niet constructief mee kan posten, post dan niet. ;)

[ Voor 84% gewijzigd door NMe op 02-10-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wat wel en niet mag op blogs ga ik niet nogmaals uitleggen. De auteur kan daar zelf modereren, net als iedere blogdienst waar dan ook, en net als waar dan ook wordt pas ingegrepen als er daadwerkelijk strafbare zaken gebeuren of dingen die anderszins schadelijk zijn.

nja beheer, beheer.. laten we gewoon stellen dat de manier zoals het nu werkt totaal niet DE manier is zoals het zou moeten. Waarom zou mijn ontzettend gare blog in de top staan, waarom komen alle reacties (nu 80+) naar voren? Er zijn voor 99% betere blogs die beter te vinden zouden moeten zijn.

Overigens prima hoor, jullie standpunt. Het is alleen frappant dat heel je userbase, en dus inherent ook klanten iets aangeven, waarvan jullie zeggen: "zoek het uit" :) Prima dat motto, "wij stellen technologie op de proef", laat ons maar al jullie producten testen, reviews schrijven en overal een sterretje geven, maar als we iets aangeven over je eigen website dan is het te moeilijk?
Mijn review over de blog van tweakers: één ster. :Y)

Even los van dat, als ik op deze pagina ben: http://tweakblogs.net/
Dan staan daar voorwaarden: Algemene voorwaarden - http://tweakers.net/voorwaarden/

Het Lid mag (ter uitsluitende beoordeling van Tweakers.net) geen Content op de Website plaatsen:
viii voor reclame- of marketingdoeleinden.

Even kort door de bocht hoor, maar jullie zijn Tweakers. Apprecieer nou eens onze feedback en doe het niet af met "zet je tracker maar uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik vind de rest wél interessant zo af en toe. Maar elke keer een huilie huilie aandacht titel op de FP, is vet irritant.
Kan er geen regel komen op:
blog ouder als x dagen, en géén reakties, dan niet in de tracker ?
Dan komen nieuwe blogpost zonder reakties wel in de tracker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Ik las regelmatig de scheer blogs, ik stoorde mij altijd enorm aan het gehaat in de reacties eronder. Je ziet dezelfde mensen terug in de huidige rel-blogpost. Normaliter gesproken reageer ik echter nooit op dit soort reacties aangezien het enkel voor meer hufterige reacties zorgt.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die er zo over denkt.

Ja het onderwerp is niet een standaard tweakers onderwerp, so what? Ik kan in de pricewatch ook naar verschillende kleuren blenders zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je goed leest, heeft men met zijn verhaaltjes over het algemeen geen probleem. Wél met het huilie huilie gedrag en de commerciële promotie...
Het is een en al aandachttrekkerij om hits te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

KillerAce_NL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:48:
[...]
Ik vind de rest wél interessant zo af en toe. Maar elke keer een huilie huilie aandacht titel op de FP, is vet irritant.
Kan er geen regel komen op:
blog ouder als x dagen, en géén reakties, dan niet in de tracker ?
Dan komen nieuwe blogpost zonder reakties wel in de tracker...
Weet je wat het is? Er zitten in elke oplossing wel mazen in het net die dichtgecodeerd moeten worden. In jouw voorstel bijvoorbeeld, volstaat het om zelf een comment te zetten. O ja, je kan rekening houden met het feit dat de posters comments niet meetellen, maar je kan ook anoniem reageren. Ok, je kan die reacties ook uitsluiten, maar iedereen heeft vast wel een Tweakervriendje.

Zoals je je kan indenken, kost dit uren aan community research ('wat wil de "klant"'), dan analysefase, dan technische uitwerking, dan uitwerking, testing en indienstname.

Last time I checked, werd openlijk toegegeven dat verdere onwikkeling van het blogplatform qua prio op een laag pitje staat. Kosten baten. En geef ze eens ongelijk. Het blijft uiteindelijk een gratis dienst waar men volgens mij weinig tot geen voordeel uithaalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Ik kan met m'n pet er ook niet bij dat mensen zóveel moeite lijken te hebben met een blog(ger). Het is misschien niet iets wat je boeiend vindt, maar dan skip je het toch gewoon? Wat is nou eigenlijk het probleem?

Stel jezelf eens voor dat jij een blog hebt over iets waar je zelf groot fan bent en je krijgt constant dit gezeik over je heen. Daar zou je ook niet vrolijk van worden. (Wat dat betreft lijkt me de mogelijkheid om bepaalde blogs te verbergen de beste oplossing voor de meeste mensen hier.)

Dat het niet iets 'Tweakerigs' is, is echt een non-reden om het van Tweakblogs af te willen krijgen, want iedereen mag zelf weten wat 'ie erop zet. Al heb je het over je goudvisje, mag je zelf weten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Coltrui schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:54:
[...]

Weet je wat het is? Er zitten in elke oplossing wel mazen in het net die dichtgecodeerd moeten worden. In jouw voorstel bijvoorbeeld, volstaat het om zelf een comment te zetten. O ja, je kan rekening houden met het feit dat de posters comments niet meetellen, maar je kan ook anoniem reageren. Ok, je kan die reacties ook uitsluiten, maar iedereen heeft vast wel een Tweakervriendje.

Zoals je je kan indenken, kost dit uren aan community research ('wat wil de "klant"'), dan analysefase, dan technische uitwerking, dan uitwerking, testing en indienstname.

Last time I checked, werd openlijk toegegeven dat verdere onwikkeling van het blogplatform qua prio op een laag pitje staat. Kosten baten. En geef ze eens ongelijk. Het blijft uiteindelijk een gratis dienst waar men volgens mij weinig tot geen voordeel uithaalt. :)
Snap je punt wel, het kan ook wel rigoreuzer. Simpel add to tweakblog blacklist volstaat ook ;)

Ik heb verder niets met/tegen die jongen, maar irriteer me wel mateloos aan dit soort aandachtshoerderij op de FP, zeker als het zielige posts zijn.... BAH, daar heb je andere media voor niet t.net aub.

[ Voor 8% gewijzigd door KillerAce_NL op 02-10-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

KillerAce_NL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:01:
[...]
Snap je punt wel, het kan ook wel rigoreuzer. Simpel add to tweakblog blacklist volstaat ook ;)
'Maar sommige bloggers posten tussen al hun crap af en toe wel iets interessants en dat wil ik niet missen!'

Krijg je dat weer, las ik - geloof ik - zelfs in dit topic. :P

Voor er iets veranderd wordt, moet de meerderheid akkoord gaan, anders kunnen ze net zo goed niks wijzigen. Met zo'n grote userbase, kan je volgens mij geen klachten behandelen, of scheve situaties rechtzetten zonder een soort 'klantenonderzoek' in welke vorm dan ook. Gevolgd door het hele proces dat ik eerder schetste.

En dat betekent altijd kostbare tijd en resources, die waarschijnlijk net voorradig genoeg zijn voor de business core. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Coltrui op 02-10-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat kan, dan add je die persoon niet aan je blacklist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
KillerAce_NL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:17:
KISS :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

KillerAce_NL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:17:
Je hebt me niet goed begrepen. Of ik heb het niet goed uitgelegd. Jouw oplossing werkt voor jou, maar is misschien niet genoeg voor >50 % van de andere gebruikers. Waarom zou men dan tijd en geld uittrekken en moeite doen voor die oplossing, in de wetenschap dat er in een mum van tijd wéér zo'n topic komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou ook even reageren nadat ik door een mod was geattendeerd op dit topic.

Het probleem betreft de all-out-war dat aan de gang is tussen Jigu-Yong en de rest. Het is waarschijnlijk begonnen in het scheer-topic en is nu overgesprongen naar de Blogs.

Blog post Jigu-Yong:
Terra Dragon Stop: Ik ben er helemaal klaar mee

Blog post Douweegbertje:
The Internets: Ik ben er helemaal klaar mee, oh wacht.. toch niet

Dit lijkt ook navolging te krijgen in andere Blogs.

Terecht of onterecht, dat laat ik in het midden maar het hele gedoe doet mij toch denken aan vroeger op het schoolplein, allen tegen één. Ik vind het niet thuis horen op een website als Tweakers.

Floppus schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:33:
Dit is een vrijbriefje voor gasten zoals Douweegbertje om te doen en laten wat ze willen.

Nu ben ik een voorstander dat je dingen moeten kunnen zeggen, maar hou het wel beschaafd en vooral, hou rekening met elkaar. Wat er in die blogpost gebeurd, inclusief de comments van sommige, vindt ik ver beneden alle pijl. Dit is puur iemand kapot willen maken.

MicGlou schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:52:
Ik verbaas mij er echt een beetje om dat de staff dit geen probleem vind, iig niet in de draconische vormen die het heeft aangenomen. Dit soort gedrag wordt verder nergens op Tweakers getolereerd, ik vind wat dat betreft zelfs dat er soms wel eens wat snel/streng wordt opgetreden... maar in de blogs is het dus vrij spel om elkaar aan te vallen en af te zeiken? Zelfs al is het gehele blog puur met die intentie aangemaakt? Het wordt zo een grote etterende plek op het doorgaans vrij sociale en mooie tweakers.
Ik ben het met je eens. Dit is een smet op Tweakers.

Douweegbertje schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:27:
...
Ik weet ook wel dat ik een irritant kut ventje ben, en daar ben ik af en toe trots op. Punt is, je moet dit mij niet kwalijk nemen, ook eigenlijk niet de scheermeneer. Tweakers kan zich ook heel makkelijk distantiëren van heel het blog gebeuren, maar puntje bij paaltje is het wel een tweakers blog en niet 3dpartyblog...
Er zitten voor Tweakers wel degelijk consequenties vast aan dit soort blogs. Namelijk de naam van Tweakers. Verder bestaat er de kans dat 'goede' Tweakers zullen uitwijken naar andere websites vanwege de sfeer die er heerst op Tweakers. Dit zou kunnen betekenen dat het niveau op Tweakers naar beneden zal gaan en daarmee de soort bezoekers die Tweakers nodig heeft om te overleven. Tweakers is er bij gebaadt dit soort Blogs en personen te weren.

Ik vindt dat, als je weet, als mod-er, als Tweakers, als mede-tweaker, dat er misstanden zijn en je grijpt niet in dan ben je wat mij betreft mede verantwoordlijk voor de ontstane situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens dat er ingegrepen moet worden. Hoe? Geen idee, ik heb me niet verdiept in de kwestie, maar er is een of andere vete of hetze aan de gang en volgens mij moeten een paar mensen even een tijdje met vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Douweegbertje schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:45:
[...]

Even kort door de bocht hoor, maar jullie zijn Tweakers. Apprecieer nou eens onze feedback en doe het niet af met "zet je tracker maar uit".
Er is een verschil tussen feedback waarderen en meenemen, en blind overnemen wat users roepen.

Ik heb het al eerder gezegd in dit topic, maar ga je ook bij Google klagen als iemand dingen zegt die je niet bevallen op Blogger?

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 02-10-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:32:

Er zitten voor Tweakers wel degelijk consequenties vast aan dit soort blogs. Namelijk de naam van Tweakers. Verder bestaat er de kans dat 'goede' Tweakers zullen uitwijken naar andere websites vanwege de sfeer die er heerst op Tweakers. Dit zou kunnen betekenen dat het niveau op Tweakers naar beneden zal gaan en daarmee de soort bezoekers die Tweakers nodig heeft om te overleven. Tweakers is er bij gebaadt dit soort Blogs en personen te weren.

Ik vindt dat, als je weet, als mod-er, als Tweakers, als mede-tweaker, dat er misstanden zijn en je grijpt niet in dan ben je wat mij betreft mede verantwoordlijk voor de ontstane situatie.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik vind dat, wij zijn inmiddels geen 10 meer, ook normaal kunnen doen naar mekaar. En zeker op de Blogs. Ik heb het probleem al eens eerder aangekaart: RE:RE:RE Posts op Tweakblog

Echter was het dan een andere situatie..

Ik blijf bij mijn standpunt dat men gewoon mekaar moet negeren en respecteren.. iets wat daar nu niet gebeurd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

mrjraider schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:53:
[...]

Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik vind dat, wij zijn inmiddels geen 10 meer, ook normaal kunnen doen naar mekaar. En zeker op de Blogs. Ik heb het probleem al eens eerder aangekaart: RE:RE:RE Posts op Tweakblog

Echter was het dan een andere situatie..

Ik blijf bij mijn standpunt dat men gewoon mekaar moet negeren en respecteren.. iets wat daar nu niet gebeurd :(
Even een vraag. Eigenlijk stelt Tweakers je in de gelegenheid om een gratis blog te starten met een serieus potentieel aan lezers. Was dat er niet, moest je je ei elders kwijt, bijvoorbeeld met een wordpressaccount of een eigen domein met webspace en een of andere CMS. Startpubliek: zero.

Komt de vraag: wat als je op je niet-tweakblog je comments uitzet? Wat als je daar reclame maakt? Moet iedereen dan woest worden? Of from the other point of view: wat als je daar als auteur wordt verguisd in de comments? Moet Jezus dan modereren?

Blijkbaar ben je hier - net zoals op andere blogplatformen of onder volledig eigen beheer - volledig op je eigen aangewezen. En terecht. Eigenlijk geldt hier de regel: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
En dus niet rekenen op GoT'delijke Interventie om gered te worden.

Kortom, ik denk om die reden dat er niet 'van bovenaf' gemod moet worden om relletjes te vermijden. Wat er wel schort - en ja, dat is topic-kaping, I know, is de manier waarop de Tweakercommunitie de blogposts worden aangeboden. Het 'last post comes first'-principe op de FP slaat nergens op. Kijk maar naar de huidige situatie. Nogal beschamend.

Koppel het bloggebeuren los van Tweakers (maar waarom zouden ze dan nog die dienst leveren?), of doe het op een doordachte manier.

[ Voor 5% gewijzigd door Coltrui op 02-10-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:32:
Terecht of onterecht, dat laat ik in het midden maar het hele gedoe doet mij toch denken aan vroeger op het schoolplein, allen tegen één. Ik vind het niet thuis horen op een website als Tweakers.
[quote]
Het probleem zit aan 2 kanten, de blogs van diqui long wordt al 2 jaar lang over gezegd dat ze niet gewenst zijn in de vorm die hij ze brengt/bracht.

En dat zeggen dat begon beschaafd, toen dat genegeerd werd ging het harder en weer harder en nu zitten we op een situatie van allen tegen een. Maar in wezen is het ook al 2 jaar lang een persoon die bewust niet wenst mee te werken aan een oplossing waar "allen" zich in kan vinden.
[...]

Dit is een vrijbriefje voor gasten zoals Douweegbertje om te doen en laten wat ze willen.

Nu ben ik een voorstander dat je dingen moeten kunnen zeggen, maar hou het wel beschaafd en vooral, hou rekening met elkaar. Wat er in die blogpost gebeurd, inclusief de comments van sommige, vindt ik ver beneden alle pijl.
Als 1 persoon zich continu niets aantrekt van anderen, tja dan gaat het op een gegeven moment escaleren.
Dit hele verhaal heeft een heel lange voorgeschiedenis onder andere namen en met blog posts die gewist zijn etc.
De grootste irritatie zit hem wmb ook niet in deze specifieke post, maar in de voorgeschiedenis waar diqui long gewoon een tijdje ongeveer elke dag enkel zat te spammen en samen met verleemen zo ongeveer iedereen uit de tracker duwde.
Toen is hij een tijdje rustiger aan gaan doen en uiteindelijk zelfs aangegeven te stoppen. En dan komt hij terug en niet met een mooie schrijfstijl in een blog als introductie zodat je iets zinnigs te lezen hebt en de oude "haat" kan verdwijnen, nope wat er weer verschijnt is gewoon weer de ouderwetse spam.

Als ik het zo neerzet, wie houdt er dan geen rekening met wie?
[...]
Ik ben het met je eens. Dit is een smet op Tweakers.
Vinden velen ook van diqui long / verleemen / sanderev en nog een paar, waarom dit wel aanpakken als dat niet aangepakt wordt?
Tja, maar ik heb redelijk wat van die tweakblogbattles gezien (denk ik) en het voortdurende element wat mij opvalt is dat het allemaal redelijk rustig begint alleen de blogger negeert zijn publiek volkomen en doet dus ook niets met het rustige commentaar, ook niets met het onrustigere commentaar wat daarop volgt etc. etc. Totdat het uitmondt in een regelrechte tweaklogbattle om maar gehoord te worden door de blogger, die hoort het dan wel (omdat het publiekelijk staat) en reageert er ook wel op, alleen dan op wederom zo'n manier dat het enkel maar olie op het vuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Coltrui schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:06:
[...]
Wat er wel schort - en ja, dat is topic-kaping, I know, is de manier waarop de Tweakercommunitie de blogposts worden aangeboden. Het 'last post comes first'-principe op de FP slaat nergens op. Kijk maar naar de huidige situatie. Nogal beschamend.

Koppel het bloggebeuren los van Tweakers (maar waarom zouden ze dan nog die dienst leveren?), of doe het op een doordachte manier.
QFT...

Het grootste probleem ligt bij de exposure, zou de reclame blog geen automatische gratis exposure op t.net site krijgen dan zou niemand hem zien en niemand zou zich er druk over maken (behalve enkele verdwaalde googlers)

En in principe kan het op veel verschillende manier :
- Behoud last post comes first, maar zet er een blacklist in zodat mensen blogs kunnen blocken
- Ga over op een vote systeem naast het last post comes first zodat zo'n reclameblog wel bovenaan begint maar de 1e bezoekers hem allemaal kunnen downvoten zodat hij verdwijnt uit de tracker (en er bijv juweeltjes geupvote kunnen worden ongeacht of ze de laatste zijn)

De blog-functionaliteit is niet het probleem, de exposure die de geirriteerden aantrekt dat is het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Coltrui schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:06:
[...]

Even een vraag. Eigenlijk stelt Tweakers je in de gelegenheid om een gratis blog te starten met een serieus potentieel aan lezers. Was dat er niet, moest je je ei elders kwijt, bijvoorbeeld met een wordpressaccount of een eigen domein met webspace en een of andere CMS. Startpubliek: zero.

Komt de vraag: wat als je op je niet-tweakblog je comments uitzet? Wat als je daar reclame maakt? Moet iedereen dan woest worden? Of from the other point of view: wat als je daar als auteur wordt verguisd in de comments? Moet Jezus dan modereren?

Blijkbaar ben je hier - net zoals op andere blogplatformen of onder volledig eigen beheer - volledig op je eigen aangewezen. En terecht. Eigenlijk geldt hier de regel: wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
En dus niet rekenen op GoT'delijke Interventie om gered te worden.

Kortom, ik denk om die reden dat er niet 'van bovenaf' gemod moet worden om relletjes te vermijden. Wat er wel schort - en ja, dat is topic-kaping, I know, is de manier waarop de Tweakercommunitie de blogposts worden aangeboden. Het 'last post comes first'-principe op de FP slaat nergens op. Kijk maar naar de huidige situatie. Nogal beschamend.

Klopt ook wel maar de manier waarop het daar nu gaat is gewoon lame.. Ik snap echt niet waarom daar zo fel op gereageerd word :/

Dan maar opdoeken die zooi, ga Wordpress lastig vallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Gomez12 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:27:
[...]

QFT...

Het grootste probleem ligt bij de exposure, zou de reclame blog geen automatische gratis exposure op t.net site krijgen dan zou niemand hem zien en niemand zou zich er druk over maken (behalve enkele verdwaalde googlers)

En in principe kan het op veel verschillende manier :
- Behoud last post comes first, maar zet er een blacklist in zodat mensen blogs kunnen blocken
- Ga over op een vote systeem naast het last post comes first zodat zo'n reclameblog wel bovenaan begint maar de 1e bezoekers hem allemaal kunnen downvoten zodat hij verdwijnt uit de tracker (en er bijv juweeltjes geupvote kunnen worden ongeacht of ze de laatste zijn)

De blog-functionaliteit is niet het probleem, de exposure die de geirriteerden aantrekt dat is het probleem
Dat dus. Punt is: ongewenste blogposts die in the spotlight komen, krijgen het hard te verduren. Zorg dat ze niet in the picture komen, tenzij ze het verdienen. En dat kan client based (filter) óf server based (algoritme waarbij posttijd - hoe langer geleden hoe minder belangrijk - en aantal views - hoe meer, hoe belangrijker - een rol spelen).

Ik kan het echt niet simpeler verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Coltrui schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:35:
[...]
Zorg dat ze niet in the picture komen, tenzij ze het verdienen. En dat kan client based (filter) óf server based (algoritme waarbij posttijd - hoe langer geleden hoe minder belangrijk - en aantal views - hoe meer, hoe belangrijker - een rol spelen).
Client based is wmb niet echt een optie (dat wordt nu al genoemd als mogelijkheid door custom css/greasemonkey etc). Ik heb meerdere devices en ben dus meerdere clients en greasemonkey en consorten werken niet overal op, custom css heeft weer nadelen als de lijst ingekort wordt etc.

Plus dat je "foute" blogs dan in 1e instantie al exposure geeft en de clients moeten daarna bewust op zoek naar een manier om te filteren, niet echt een kiss principe.

Dan liever boven elke blog 2 knoppen erbij (voor ingelogde gebruikers) negeer deze blog, negeer alle blogs van deze poster. Of up-vote / down-vote knoppen of iets anders.
Dan heeft iedere blogger minimaal eenmalig een kans om in de exposure te staan en zich te bewijzen en de irritatie grens kan met 1 blog nog niet zo hoog zijn dat er flamewars over en weer komen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Gomez12 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:52:
[...]

Client based is wmb niet echt een optie (dat wordt nu al genoemd als mogelijkheid door custom css/greasemonkey etc). Ik heb meerdere devices en ben dus meerdere clients en greasemonkey en consorten werken niet overal op, custom css heeft weer nadelen als de lijst ingekort wordt etc.

Plus dat je "foute" blogs dan in 1e instantie al exposure geeft en de clients moeten daarna bewust op zoek naar een manier om te filteren, niet echt een kiss principe.
Met client based, bedoel ik dat de parameters te configureren zijn door de gebruiker. Dus aangeboden door Tweakers, geen third party stuff. Ik bedoel dat elke user beslist wat ie wel en niet wil zien door wat te klikken in de preferences.

Server based wil zeggen dat je een lijst wordt opgedrongen op basis van community behaviour, zonder dat de gebruiker invloed heeft op de lijst.

Client based: elke gebruiker filtert zelf, zodat jij en ik een andere lijst te zien krijgen.
Server based: een bepaald algoritme serveert elke user dezelfde lijst.
Dan liever boven elke blog 2 knoppen erbij (voor ingelogde gebruikers) negeer deze blog, negeer alle blogs van deze poster. Of up-vote / down-vote knoppen of iets anders.
Dan heeft iedere blogger minimaal eenmalig een kans om in de exposure te staan en zich te bewijzen en de irritatie grens kan met 1 blog nog niet zo hoog zijn dat er flamewars over en weer komen etc.
Ik prefereer up/downvote, niet op blogniveau, maar op postniveau.

[ Voor 13% gewijzigd door Coltrui op 02-10-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Technisch gezien is voor ons de meest eenvoudige oplossing om gewoon geen Tweakblogposts meer te tonen op de frontpage. Wij vinden de huidige situatie zachtst gezegd niet wenselijk maar willen inhoudelijk (nog) niet ingrijpen.

Filtering, voting en dergelijke hebben we op dit moment simpelweg geen tijd voor om te ontwikkelen, dus kijken we vooralsnog naar simpele oplossingen om in ieder geval onze frontpage te vrijwaren van zaken die daar echt niet thuishoren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Nu heb je redelijk de garantie dat je blog 1000-2000 views krijgt, iets wat Tweakblogs heel interessant en vrij uniek maakt, maar ik gok dat minimaal 95% van die views komt doordat ze op de frontpage van Tweakers staan.

Mochten Tweakblogs niet meer op de frontpage getoond worden, dan kan je er donder op zeggen dat het binnen een paar dagen/weken uitgestorven is. Wat ook een oplossing is, maar hopelijk niet één die gekozen wordt :P

[ Voor 49% gewijzigd door Hahn op 02-10-2014 23:15 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:41

Aapje

Opel-beun
Hahn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:14:
Nu heb je redelijk de garantie dat je blog 1000-2000 views krijgt, iets wat Tweakblogs heel interessant en vrij uniek maakt, maar ik gok dat minimaal 95% van die views komt doordat ze op de frontpage van Tweakers staan.

Mochten Tweakblogs niet meer op de frontpage getoond worden, dan kan je er donder op zeggen dat het binnen een paar dagen/weken uitgestorven is. Wat ook een oplossing is, maar hopelijk niet één die gekozen wordt :P
Eens, de reden voor mij om m'n hobby beetje breder te delen dan alleen op specifieke Fora's.

Vervelendste is nog wel dat mensen de noodzaak vinden om overal op te reageren op blogs. Je hoeft een blog niet te lezen, negeer het als 't je niet aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

crisp schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:08:
Technisch gezien is voor ons de meest eenvoudige oplossing om gewoon geen Tweakblogposts meer te tonen op de frontpage. Wij vinden de huidige situatie zachtst gezegd niet wenselijk maar willen inhoudelijk (nog) niet ingrijpen.

Filtering, voting en dergelijke hebben we op dit moment simpelweg geen tijd voor om te ontwikkelen, dus kijken we vooralsnog naar simpele oplossingen om in ieder geval onze frontpage te vrijwaren van zaken die daar echt niet thuishoren.
Hoe moeilijk is het om de volgorde van het 'populaire posts' lijstje van de Tweakblogspagina te hanteren op de FP? Lees die 'hoe moeilijk is het' als een oprechte vraag, en dus niet als 'hoe moeilijk kan het zijn?'.

Ik denk namelijk dat je daar al een heel eind mee komt. Dat algoritme klopt redelijk (een zéér duidelijke exploit daargelaten.) Uiteraard besef ik dat de FP verantwoordelijk is voor de input van de data voor het algoritme.
Hahn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:14:

Ik kan dankzij Google Analytics beamen dat dat zo is. Vandaar dat de brolposts die twee minuten gepost worden na jouw verzorgde en goedbedoelde blogpost zo ongewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:04
Simpelere oplossing: in plaats van "populaire" blogs gewoon de meest recente laten zien. Ben je bang om je lievelingsblog te missen dan staat het je vrij om er een bookmark van te maken.

Overigens vind ik dat er vooral een probleem "gemaakt" wordt, niet dat er een probleem is. Zo moeilijk is het niet om een blog niet te lezen. Dat doe je ook met artikelen en topics die je niet aanspreken. Blijkbaar overwint het idee "Wat zal hij nu weer geschreven hebben?" het van het verstand om gewoon verder te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:32
Nu worden de meest recente getoond in de tracker links, wat dus juist minder goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Coltrui schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:18:
[...]

Hoe moeilijk is het om de volgorde van het 'populaire posts' lijstje van de Tweakblogspagina te hanteren op de FP? Lees die 'hoe moeilijk is het' als een oprechte vraag, en dus niet als 'hoe moeilijk kan het zijn?'.
Het huidige algoritme voor de FP kijkt al naar populariteit, maar net even afwijkend van het lijstje op de Tweakblog index ( waar de post van Douwegbeertje nu ook bovenaan staat). Dat algoritme 'tweaken' zal dus waarschijnlijk maar weinig uithalen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
crisp schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:08:
Zijn er ergens achter de schermen stats van hoeveel bezoekers er via de tracker / FP komen en hoeveel er via alternatieve kanalen (maar wel met een referer oid zodat je bookmarks uitsluit) komen?

Want ik heb het idee dat meer dan 97% van de bezoekers via FP komen en als de meest simpele optie is om die weg af te sluiten, wellicht dat het dan een beter idee is om gewoon de hele functionaliteit weg te doen.
Want als je geen dev-tijd hebt om het goed te fixen, dan zou ik zeggen steek ook geen beheer-tijd meer in een totaal niet-wenselijk product meer.
Coltrui schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:18:
[...]
Ik denk namelijk dat je daar al een heel eind mee komt. Dat algoritme klopt redelijk (een zéér duidelijke exploit daargelaten.) Uiteraard besef ik dat de FP verantwoordelijk is voor de input van de data voor het algoritme.
Het probleem is je laatste zin. Je zal het moeten verbouwen anders wordt het algoritme een self-eating snake (de hoogste staat bovenaan, de bovenste worden het meest aangeklikt dus die worden de hoogste en die staan boven en die worden het meest aangeklikt)

Het is dus al geen copy-paste actie meer (want je moet het verbouwen) en dan is het over het algemeen sneller / beter om het algoritme opnieuw te definieren en te maken. Waardoor het niets meer te maken heeft met dat lijstje en dus je vraag eigenlijk "nergens meer op slaat"
Ronald8 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:28:
Blijkbaar overwint het idee "Wat zal hij nu weer geschreven hebben?" het van het verstand om gewoon verder te scrollen.
Ik weet niet hoe jouw weergave is maar op dit scherm zie ik rechts in de tracker de volgende 3 teksten staan onder tweakblogs :
code:
1
2
3
Series Herfst 2014 door we_ar...
Huilende ICTers vs scheer mene...
Audio achtergrond door Opinion

Dus bij 1 van de 3 zie ik een volledige nickname staan en zou ik getriggerd kunnen worden door jouw opmerking : Wat zal hij nu weer geschreven hebben, of ik kan het negeren als ik weet dat ik Opinion zijn blogs niet leuk vindt

Maar daar staan dus al 2 blogs in waarvan ik niet weet door wie ze gemaakt zijn en of ik ze dus op basis van de schrijver moet negeren of moet lezen, ik moet echt erover gaan hoveren om dat inzichtelijk te krijgen en als ik hover dan is een klik ook niet meer het werk en dan heb je dus de irritatie al te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:04
wsitedesign schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:30:
Nu worden de meest recente getoond in de tracker links, wat dus juist minder goed is ;)
Dat is toch prima? Er staat nu alleen een reactie op Jigu-Yong tussen maar dat is maar tijdelijk. Op de frontpage staan nu alleen maar blogs die op een of andere manier met Jigu-Yong te maken hebben omdat daar nu veel gereageerd en gekeken wordt.

@Gomez12 ik doelde eigenlijk meer op de frontpage, de tracker vind ik maar een onding. Eventueel zou Tweakers de auteur in de tracker kunnen opnemen om jouw probleem op te lossen.

[ Voor 16% gewijzigd door O88088 op 02-10-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

crisp schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:33:
[...]

Het huidige algoritme voor de FP kijkt al naar populariteit, maar net even afwijkend van het lijstje op de Tweakblog index ( waar de post van Douwegbeertje nu ook bovenaan staat). Dat algoritme 'tweaken' zal dus waarschijnlijk maar weinig uithalen...
Maar - even weg van het algoritme - gok ik dat de post waarop Douwegbeertje weinig kans zou gehad hebben, mocht de 'gewraakte post' niet zoveel aandacht gekregen hebben op de FP (wat met dit algoritme niet zo zou zijn)? Maar ik ben een slechte gokker. :)

Client based preferences dragen uiteraard mijn voorkeur weg, maar ik besef (zie vorige posts) dat dat qua kosten/baten niet interessant is. En dan wil ik op dit moment zelfs niet eens brainstormen over wat de mogelijke parameters zouden kunnen zijn. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Coltrui op 02-10-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Een andere optie voor ons zou een 'blacklist' van blog(post)s zijn, maar dan gaan we ons feitelijk subjectief mengen in de invulling van het 'uit de community' blokje. Iets waar ik persoonlijk niet echt voorstander van ben...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Het lijkt me zaak om goede content aan te bieden. Daar moet eens over nagedacht worden. Het 'uit de community' blokje is in dat opzicht sowieso een content draak. Op de FRONTpage nota bene.

Edit: Voor de goede orde: ik besef dat mijn blogposts daar ook niet thuishoren, ik spreek nu gewoon even vanuit mijn professionele ervaring én vooral uit interesse in hoe zoiets nu (al dan niet) wordt aangepakt, klantgericht, brainstormgewijs, én technisch.

[ Voor 42% gewijzigd door Coltrui op 02-10-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn blogposts zijn in iedere geval verdwenen uit de tracker, want ik kan het deze arme tweaker zieltjes niet aan doen dat ze vannacht niet kunnen slapen omdat iemand mijn een week oude blogpost weer in de spotlight gezet heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De community is nou eenmaal een (integraal) onderdeel van Tweakers, en daarbinnen is ook ruimte voor zaken die niet direct tech-gerelateerd zijn. Dat mogen we wmb best uitdragen op de frontpage.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
crisp schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:58:
De community is nou eenmaal een (integraal) onderdeel van Tweakers, en daarbinnen is ook ruimte voor zaken die niet direct tech-gerelateerd zijn. Dat mogen we wmb best uitdragen op de frontpage.
Tja het is een keuze die jullie zelf mogen maken maar persoonlijk zou ik op de FP alleen dingen willen hebben waar ik controle op heb / achter sta (via moderatie oid) dus juist geen tweakblogs (waar jullie expliciet niet willen/kunnen controleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

NMe schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:50:
[...]

Er is een verschil tussen feedback waarderen en meenemen, en blind overnemen wat users roepen.

Ik heb het al eerder gezegd in dit topic, maar ga je ook bij Google klagen als iemand dingen zegt die je niet bevallen op Blogger?
Ik heb dit nu al 10x gezegd, het boeit me niet wat iemand post. Daar ging het überhaupt niet eens om...

In ieder geval om antwoord te geven op je vraag, ja dat heb ik wel eens gedaan, zelfs met succes. Google hanteert namelijk een bepaald beleid waarbij het ook mogelijk is om bepaalde dingen te rapporteren. Los van dat zijn er ook zat plaatsen aanwezig om input te geven, waar niet direct in de verdediging wordt gesprongen.

Het belangrijkste verschil is echter, dat als ik naar iets zoek, ook daadwerkelijk iets ga vinden wat mij gaat boeien. Op dat moment is tweakers blog vergelijken met blogger, appels en peren.

Los van dat is er een groot verschil tussen het direct overnemen van user feedback, en het bespreken van bepaalde punten. Op dit moment wordt er iets gehanteerd wat vrij simpel gaat. "Wij hebben niets te maken met blogs" of "het is geen onderdeel van tweakers website zelf" of het bekende "doe je tracker weg".

Ik snap heel goed de integratie van deze blogs zoals het nu is, alleen heeft het zich wel meerdere malen bewezen dat het niet de schoonheidsprijs verdient, zowel qua werking, het visuele aspect en eventueel misschien de inhoud...
Feit blijft, heel veel tweakers appreciëren het niet als er reclame wordt gemaakt. Vele honoreren dit als een onbeschreven regel. Onder andere omdat er nu ook de mogelijkheid is om mensen te supporten met bijvoorbeeld custom projectjes en andere meuk. Een beetje "sociale financieel gerelateerde reclame".

Wat is er nu nodig om verandering te brengen? Moeten er nu een overvloed van commerciële blogs komen? Nutteloze inhoudsblogs? Het is dat er nu gewoon af en toe leuke dingen voorbij komen, maar neem het ons nou niet kwalijk dat we de kwaliteit van bijvoorbeeld de usability, ui en "proces" matig vinden?

Imo is het mogelijk om hier vrij snel verandering in te brengen zonder veel kosten en tijd. Denk hierbij aan een aanscherping van de regels. Meer mogelijkheden van 'moderators' van je blog (denk aan, sluit reacties voor één user' ) Echter zou je ook de laatste 3 blogs kunnen verwijderen en domweg "blogs" neerzetten met een betere landingspagina.
Vervolgens een sub-menu verdeling met onderscheid tussen kwaliteitsblogs en simpelere blogs. O.a. mogelijk door bijvoorbeeld users te laten voten of wat mods aan te maken die blogs beoordelen.

Hoewel ik het super tof vind dat jullie eens nergens mee bemoeien ( :+ ) werkt dit niet prima op het moment dat content automatisch wordt aangeleverd op basis van wat simpele berekeningen. Vooral niet als het zo prominent in beeld komt.

Anyway, Ik weet de oplossing ook zo 123 niet, maar kunnen we misschien al beginnen door gewoon toe te geven dat de huidige manier niet -de- gewenste manier is voor letterlijk iedereen? Ik snap sowieso niet waarom dat niet 'gewoon' gezegd kan worden door iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 12:07

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik weet dat er geen/weinig tijd en zin is om er iets aan te doen, maar een up en downvote systeem als op Reddit lijkt mij een goede oplossing. Blogs die een positief aantal votes hebben verschijnen op de frontpage en blogs met downvotes niet. Zoals uit dit topic blijkt is er duidelijk behoefte aan een dergelijk systeem.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Greveldinges schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 01:00:
Ik weet dat er geen/weinig tijd en zin is om er iets aan te doen, maar een up en downvote systeem als op Reddit lijkt mij een goede oplossing. Blogs die een positief aantal votes hebben verschijnen op de frontpage en blogs met downvotes niet. Zoals uit dit topic blijkt is er duidelijk behoefte aan een dergelijk systeem.
Reddit werkt iets ingewikkelder dan dat (en dat zal ook moeten wil je niet eeuwig een "upvote bom" bovenaan houden) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 03-10-2014 02:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Douweegbertje schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:21:
[...]

Ik heb dit nu al 10x gezegd, het boeit me niet wat iemand post. Daar ging het überhaupt niet eens om...

In ieder geval om antwoord te geven op je vraag, ja dat heb ik wel eens gedaan, zelfs met succes. Google hanteert namelijk een bepaald beleid waarbij het ook mogelijk is om bepaalde dingen te rapporteren. Los van dat zijn er ook zat plaatsen aanwezig om input te geven, waar niet direct in de verdediging wordt gesprongen.

Het belangrijkste verschil is echter, dat als ik naar iets zoek, ook daadwerkelijk iets ga vinden wat mij gaat boeien. Op dat moment is tweakers blog vergelijken met blogger, appels en peren.

Los van dat is er een groot verschil tussen het direct overnemen van user feedback, en het bespreken van bepaalde punten. Op dit moment wordt er iets gehanteerd wat vrij simpel gaat. "Wij hebben niets te maken met blogs" of "het is geen onderdeel van tweakers website zelf" of het bekende "doe je tracker weg".

Ik snap heel goed de integratie van deze blogs zoals het nu is, alleen heeft het zich wel meerdere malen bewezen dat het niet de schoonheidsprijs verdient, zowel qua werking, het visuele aspect en eventueel misschien de inhoud...
Feit blijft, heel veel tweakers appreciëren het niet als er reclame wordt gemaakt. Vele honoreren dit als een onbeschreven regel. Onder andere omdat er nu ook de mogelijkheid is om mensen te supporten met bijvoorbeeld custom projectjes en andere meuk. Een beetje "sociale financieel gerelateerde reclame".

Wat is er nu nodig om verandering te brengen? Moeten er nu een overvloed van commerciële blogs komen? Nutteloze inhoudsblogs? Het is dat er nu gewoon af en toe leuke dingen voorbij komen, maar neem het ons nou niet kwalijk dat we de kwaliteit van bijvoorbeeld de usability, ui en "proces" matig vinden?

Imo is het mogelijk om hier vrij snel verandering in te brengen zonder veel kosten en tijd. Denk hierbij aan een aanscherping van de regels. Meer mogelijkheden van 'moderators' van je blog (denk aan, sluit reacties voor één user' ) Echter zou je ook de laatste 3 blogs kunnen verwijderen en domweg "blogs" neerzetten met een betere landingspagina.
Vervolgens een sub-menu verdeling met onderscheid tussen kwaliteitsblogs en simpelere blogs. O.a. mogelijk door bijvoorbeeld users te laten voten of wat mods aan te maken die blogs beoordelen.

Hoewel ik het super tof vind dat jullie eens nergens mee bemoeien ( :+ ) werkt dit niet prima op het moment dat content automatisch wordt aangeleverd op basis van wat simpele berekeningen. Vooral niet als het zo prominent in beeld komt.

Anyway, Ik weet de oplossing ook zo 123 niet, maar kunnen we misschien al beginnen door gewoon toe te geven dat de huidige manier niet -de- gewenste manier is voor letterlijk iedereen? Ik snap sowieso niet waarom dat niet 'gewoon' gezegd kan worden door iedereen.
Ja, hoewel er is nog iets dat ik belangrijk vind. Samen zijn wij de community, en samen maken wij gratis content waardoor onze website levend blijft. Echter vind ik het dan naar als iemand geld gaat verdienen aan een groep mensen die mede door mijn gratis content zich hier op deze website bevinden. Zeker als het geld verdiend wordt door atechnische, in slecht nederlands geschreven content.

Als ik op tweakers.net in bijv. Het algemeen gpu overclocktopic in elke post een link naar de efteling zou plaatsen, zouden mensen ook boos worden.

Ik vind dat er of regeltjes moeten komen, of een moderatiesysteem net als bij reviews. Ik ben er klaar mee dat goede content naar beneden wordt gedrukt door atechnische reclame. Daarom maak ik mij hard voor één van de twee bovenstaande oplossingen.

De uitslag van de poll in dit blogje(De officiële blog van Frozen: RE: REorganisatie) is duidelijk. Tweakers willen dat er iets gaat veranderen op tweakblogs.

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 03-10-2014 02:37 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
crisp schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:47:
Een andere optie voor ons zou een 'blacklist' van blog(post)s zijn, maar dan gaan we ons feitelijk subjectief mengen in de invulling van het 'uit de community' blokje. Iets waar ik persoonlijk niet echt voorstander van ben...
Een blacklist zou je enkel moeten gebruiken als stokje achter de deur, mocht het écht misgaan op de Tweakblogs maar je niet die blogs op de frontpage wil hebben staan. Zoals nu het geval is. Ik vermoed dat je niet al te vaak het hoeft te gebruiken

Voor de rest moet je mensen laten posten op de tweakblogs wat ze willen, maar enige sturingsmogelijkheden in wat er op de frontpage verschijnt is niet verkeerd. Ik vind het zonde dat nu de interessante blogs ondersneeuwen om het kinderachtige gezeur van anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frozen schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 02:33:
[...]
De uitslag van de poll in dit blogje(De officiële blog van Frozen: RE: REorganisatie) is duidelijk. Tweakers willen dat er iets gaat veranderen op tweakblogs.
Als je denkt dat een uitslag van zo'n poll een representatieve uitslag oplevert, dan is ook veruit de meerderheid van Nederland voor het afschaffen van Zwarte Piet. En ik lees al meer in dit topic dat "heel Tweakers" iets zou willen. Zo werkt fatsoenlijk onderzoek niet.

Op een dergelijke manier de discussie insteken is dan ook verre van constructief. Het lijkt of je (en anderen) wil zeggen dat er iets aangetoond is en dat we daar maar naar te handelen hebben, no questions asked. Zo'n insteek levert nogal jeuk op.

Zoals aangegeven is het prima te discussiëren over de structuur of filtermogelijkheden. Het is ons ook duidelijk dat er wensen en frustraties zijn. Niemand zegt dat de discussie (buiten inhoud) niet gevoerd mag worden of dat er niets met suggesties gedaan wordt.
Crisp heeft al wat zaken aangegeven. Inhoudelijk is het gewoon een blogdienst die werkt als een blogdienst. Waarom het ineens krampachtig iets anders zou moeten worden omdat het Tweakers is is me een raadsel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik denk toch wel dat de meeste tweakers die de blogs lezen het erg jammer vinden dat in de tracker en de FP vervuiling is van blogpost met links naar andere websites erin. Ik werd in iedergeval er zo moe van dat ik er nieteens meer naar ga kijken omdat goede blogs toch ondergesneeuwd worden. Ik denk ook niet dat mensen problemen hebben met zijn content maar dat mensen meer problemen hebben dat hij reclame maakt voor iets van zichzelf in de tracker en FP en door dat frequent te doen de goede blogs doet ondersneeuwen.

(Ik wist niet dat dat scriptje bestond trouwens en misschien ga ik dat maar eens gebruiken zodat ik zelf een beetje controle heb over wat er in de tracker komt :+)

[ Voor 13% gewijzigd door Rutix op 03-10-2014 09:24 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Na een aantal reacties te hebben gelezen, zowel hier op GoT als op de blogs, wil ik zelf ook nog even mijn mening geven. :P

Tweakers is een community waar veel kennis zit. Niet alleen van IT, maar ook van allerlei overige zaken.
Het is ook goed dat hier ruimte aan wordt gegeven, want het is niet (altijd) leuk om over IT-zaken te blijven praten. :)

Zaken die niets te doen hebben met vraagstukken, discussies, helpende hand bieden, andere kijk te geven .. storen mij wel enorm en valt bij mij onder de noemer spam. Zo ook nu een aantal posts op Tweakblogs, waarvan een deel nu niet meer over kennis opdoen of de leuke dingen van het leven gaat, maar gewoon heerlijk van je afschrijven en 'lekker afzeiken' is geworden. :/

Ik had gehoopt dat de devs meer tijd zouden gaan besteden aan het schoon houden van de blog-sectie. Helaas is dit niet het geval, en wordt dit verstopt onder de termen: tijd, vrije meningsuiting, zelf verantwoordelijkheid, ..
Natuurlijk moet ik jullie daar wel gelijk in geven; Tweakblogs is een module apart, ontwikkeld als extra-tje voor de community: 'Jullie mogen doen en laten wat jullie willen, maar wij dragen daar geen verantwoordelijkheid voor.'

Dat mag, en dat is jullie goed recht. Jullie bepalen immers welke kanten voor jullie (business) belangrijk zijn. Maar jullie vergeten wel een ding, de community draagt jullie business. Als deze wegzakt, dan kan het snel gaan en stapt men over naar een (nieuw) alternatief.

Nu wil ik ook niet overdrijven, Tweakblogs is nou eenmaal niet de FP, maar wordt misschien wel gebruikt door mensen om een indrukt te krijgen van de community.

Vergeet ook niet dat er aan ons gevraagd is om te gaan stemmen op een bepaalde site, met als een van de hoofdpijlers de community. Dit onderstreept nogmaals waarom het wel belangrijk zou zijn, dat er iets wordt gedaan met de kritiek uit de community.

Maargoed, dit was allemaal off-topic. :P

Ontopic:
Reclame maken vind ik mogen. Alleen aan deze titels erge ik mij enorm:
<site-naam.nl>: Deze week in de aanbieding
<site-naam.nl>: Niet vergeten te lezen!
<site-naam.nl>: Acties!
De volgende populaire blogs op <site-naam.nl>
..

Reclame maken omdat ik product gewoon goed werkt en dat is onderbouwt, moet wel kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die schrijven dat ik geld met mijn scheerblog verdien schrijven gewoon pure onzin, want de Adsense is bedoeld om de onkosten van de website te dekken. En geld wat overblijft kan ik investeren in nieuwe producten, zodat nog een aantal jaar reviews kan blijven schrijven.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn scheerblog heeft overigens zijn oorsprong van Tweakblogs, maar vanwege de vele haters die niet weten hoe ze een blog moeten negeren heb ik dus mijn eigen domein opgezet en ben daar verder gaan bloggen. Dat er dan mensen er over vallen dat ik promotie maak voor mijn weblog is eerdere een psychologische probleem van hun.

Want ik heb ook niet zolang geleden over Mijn 10 favoriete Android apps geschreven, en toen begonnen enkele Tweakers zielig te doen dat ik geen screenshot van Tweakers.net gemaakt had maar van mijn eigen website.Persoonlijk denk ik dat vele geen flauw idee hebben wat een blog is, en ze het verwarren met een forum wat twee totaal andere dingen zijn.

Reageren op een blog is dus ook geen recht en op mijn eigen website worden ook de reacties gemodereerd, en de reden waarom is heel simpel: Ik werk van 8:00 tot 16:00 en kan niet onder de baas zijn tijd reacties modereren, en daarom keur ik iedere reactie apart goed.

En op Tweakblogs kies ik ervoor om de reacties dicht te houden, want onze anonieme internet helden houden zich toch niet aan de normen en waarden zoals die op de rest van Tweakers.net gelden en starten gewoon een full out war. Dat is ook de reden waarom ik gisteravond mijn twee blogposts offline gehaald heb, omdat ik vind dat men hier wel mee mag stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:46:
Mensen die schrijven dat ik geld met mijn scheerblog verdien schrijven gewoon pure onzin, want de Adsense is bedoeld om de onkosten van de website te dekken. En geld wat overblijft kan ik investeren in nieuwe producten, zodat nog een aantal jaar reviews kan blijven schrijven.

Mijn scheerblog heeft overigens zijn oorsprong van Tweakblogs, maar vanwege de vele haters die niet weten hoe ze een blog moeten negeren heb ik dus mijn eigen domein opgezet en ben daar verder gaan bloggen. Dat er dan mensen er over vallen dat ik promotie maak voor mijn weblog is eerdere een psychologische probleem van hun.
Die laatste zin is nogal een statement en het punt wat meerdere Tweakers aanhalen. Als je zo graag promotie wilt maken voor je weblog, doe dit dan op een manier waarop niemand last van heeft. Zo als TS aangeeft is het nogal irritant om dingen als '<site-naam.nl>: Mijn maandelijke ..' te lezen. Dat is juist het punt wat hier wordt aangehaald. Niemand valt over het feit dat je producten belicht, maar mede over die titels die worden misbruikt. Wat jij trouwens niet alleen doet, maar gewoon een marketingtruc is, dat al jaren wordt toegepast (in kranten, blogs, ..).
Want ik heb ook niet zolang geleden over Mijn 10 favoriete Android apps geschreven, en toen begonnen enkele Tweakers zielig te doen dat ik geen screenshot van Tweakers.net gemaakt had maar van mijn eigen website.Persoonlijk denk ik dat vele geen flauw idee hebben wat een blog is, en ze het verwarren met een forum wat twee totaal andere dingen zijn.
Een blog is eigenlijk een feite een dagboek. Tegenwoordig is het meer dan een alleen dagboek, en bestaat het meestal ook uit plaatjes, producten, etc. Sommige zien het zelfs als een vervanger van een website. ;)
Reageren op een blog is dus ook geen recht en op mijn eigen website worden ook de reacties gemodereerd, en de reden waarom is heel simpel: Ik werk van 8:00 tot 16:00 en kan niet onder de baas zijn tijd reacties modereren, en daarom keur ik iedere reactie apart goed.

En op Tweakblogs kies ik ervoor om de reacties dicht te houden, want onze anonieme internet helden houden zich toch niet aan de normen en waarden zoals die op de rest van Tweakers.net gelden en starten gewoon een full out war. Dat is ook de reden waarom ik gisteravond mijn twee blogposts offline gehaald heb, omdat ik vind dat men hier wel mee mag stoppen.
Het grappige is eigenlijk dat je steeds keer-op-keer niets weet te doen met de kritiek wat andere op je leveren. Als ik namelijk naar de door jou geposte link ga, zie ik ook in het eerste plaatje een link naar je website staan. Dat is prima, maar je snapt niet dat mensen daar doorheen prikken en je daardoor eerder je irritant gaan vinden of gaan negeren.

Zie het als reclame die je door je brievenbus krijgt gestopt:
- Andere willen dat absoluut niet = NEE/NEE-stikker
- Andere negeren 'de zooi' en pakken alleen het voor hun meest relevante.

Vandaar ook dat er aan de devs wordt gevraagd om hier iets aan te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zullen altijd mensen zijn die last ondervinden van het maken van promotie van je website, er zijn zelfs mensen die klagen wanneer Tweakers.net zich zelf promoot op hun eigen website notabene. Vandaar dat ik het heel duidelijk gemaakt heb dat het over Goedkoop-natscheren.nl ging, door de sitenaam in de titel te zetten.

Ik negeer andere niet, ik heb er alleen geen boodschap aan wanneer ze mijn content niet kunnen waarderen, want er zijn genoeg mensen die doen dat wel. En mensen zijn ook erg selectief, ik bedoel wanneer ik een review schrijf dan zijn ze me dankbaar, maar af en toe promotie maken voor mijn eigen website zonder refferal gebeuren is blijkbaar ten boze voor sommige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:18:
Er zullen altijd mensen zijn die last ondervinden van het maken van promotie van je website, er zijn zelfs mensen die klagen wanneer Tweakers.net zich zelf promoot op hun eigen website notabene.
Wil je op z'n minst een bron zetten naar je onderbouwing, want ik geloof daar persoonlijk niet echt in.
En mensen die klagen heb je altijd, kijk alleen al naar mijn posts hier. :P
Ik negeer andere niet, ik heb er alleen geen boodschap aan wanneer ze mijn content niet kunnen waarderen, want er zijn genoeg mensen die doen dat wel. En mensen zijn ook erg selectief, ik bedoel wanneer ik een review schrijf dan zijn ze me dankbaar, maar af en toe promotie maken voor mijn eigen website zonder refferal gebeuren is blijkbaar ten boze voor sommige.
Dat is niet hetzelfde, maar allebei iets anders. Namelijk 'iets interessant schrijven' en 'gebruiken als promotie'.
Deze twee moet je even los van elkaar zien, die voegen namelijk niks toe aan de discussie hier.
Het gaat dus om het promotie gedeelte, niet of je wel iets interessant schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

SirDarkAngel schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:52:
Gaat nu verder doordat blogs worden gebruikt om elkaar af te gaan zeiken: The Internets: Ik ben er helemaal klaar mee, oh wacht.. toch niet

Het bevorderd de sfeer niet. Reacties als deze jutten het nog meer op:

[...]

Ik heb niets met Jigu-Yong zijn blogs, vind het persoonlijk zelf droevig dat blogs zo "misbruikt" worden. Maar als het zo over en weer gaat dan worden mensen die serieus hun best doen een leuke blog te schrijven binnen no-time van de frontpage afgegooid, iets wat toch kijkers genereert en wat voor sommige zeker de motivatie is.

Het is de kracht en tegelijkertijd de zwakte van Tweakblogs dat ze heel breed kunnen worden gebruikt en dat admins niet snel ingrijpen is daarom ook logisch. Toch vraag ik mij af of hier geen actie op benodigd is. Dit is kinderlijk gedrag wat op een site als deze toch niet thuis hoort.
Zulke reactie-blogs zouden er niet zijn als bloggers (Yung-Li-Bilafluppa-Scheermeneer bijv.) niet hun reacties uit zouden zetten. Dan zouden mensen gewoon kritiek plaatsen onder deze blog (wat ook vaak het hele doel van een blog, het kan gezien worden als een column en dat kan discussies uitlokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Je snapt het punt van de irritatie niet.
Het punt van de irritatie is niet direct de content van je blog, het is de exposure die je blog krijgt op de FP als je een nieuw blog-item plaatst waardoor mensen gaan doorklikken en zien dat het weer the same old same old is.
Zonder de exposure zou het niemand ene reet interesseren of jij elke minuut een nieuw item plaatst en wat de content van dat item is.

En aan de exposure op zich kan jij niets doen, dat is een issue van t.net.
Echter jij en enkele andere bloggers misbruik(t)en bewust die exposure door dagelijks te bloggen over niets om maar in de tracker / op de FP te komen.

En omdat de irritatie om de exposure gaat is het ook geen verandering dat je nu linkt naar je eigen blog, het is nog steeds dezelfde exposure, ik zie het nog steeds in mijn tracker verschijnen alleen als ik nu doorklik is de content nog slechter dan eerst.

Het probleem is dat bloggers met waardeloze content de goede content wegdrukken en normaal gesproken is dat niet zo'n groot punt.
Echter als je een veelblogger bent (zoals jij / verleemen) dan gaat het constant wegdrukken van goede content irritatie opwekken.
Kansloos, anders kan ik het niet omschrijven. Aan de ene kant van de hoogste torens schreeuwen dat op de blogs alles maar moet kunnen, maar als iets je niet aanstaat in de reacties dan opeens teruggrijpen naar naar de normen en waarden die op de rest van t.net gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

ik heb er alleen geen boodschap aan wanneer ze mijn content niet kunnen waarderen, want er zijn genoeg mensen die doen dat wel. En mensen zijn ook erg selectief, ik bedoel wanneer ik een review schrijf dan zijn ze me dankbaar, maar af en toe promotie maken voor mijn eigen website zonder refferal gebeuren is blijkbaar ten boze voor sommige.
Vent, dit is nu precies waar men over valt. Het wordt je duidelijk uitgelegd wat er mis is. Het gaat niet om je inhoudelijke verhaaltje..... maar om je gespam en het constant omhoogschoppen van je reclame in de tracker....Je hebt wel een erg grote plaat voor je kop. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:39

rob_erwt

What does this button do?

HollowGamer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:27:
Wil je op z'n minst een bron zetten naar je onderbouwing, want ik geloof daar persoonlijk niet echt in.
En mensen die klagen heb je altijd, kijk alleen al naar mijn posts hier. :P
Ik vermoed dat hij doelt op (oa) [Bug] Aankondiging ondanks voorkeur / tegenstrijdigheid

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
HollowGamer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:42:
Na een aantal reacties te hebben gelezen, zowel hier op GoT als op de blogs, wil ik zelf ook nog even mijn mening geven. :P

Tweakers is een community waar veel kennis zit. Niet alleen van IT, maar ook van allerlei overige zaken.
Het is ook goed dat hier ruimte aan wordt gegeven, want het is niet (altijd) leuk om over IT-zaken te blijven praten. :)

Zaken die niets te doen hebben met vraagstukken, discussies, helpende hand bieden, andere kijk te geven .. storen mij wel enorm en valt bij mij onder de noemer spam. Zo ook nu een aantal posts op Tweakblogs, waarvan een deel nu niet meer over kennis opdoen of de leuke dingen van het leven gaat, maar gewoon heerlijk van je afschrijven en 'lekker afzeiken' is geworden. :/

Ik had gehoopt dat de devs meer tijd zouden gaan besteden aan het schoon houden van de blog-sectie. Helaas is dit niet het geval, en wordt dit verstopt onder de termen: tijd, vrije meningsuiting, zelf verantwoordelijkheid, ..
Natuurlijk moet ik jullie daar wel gelijk in geven; Tweakblogs is een module apart, ontwikkeld als extra-tje voor de community: 'Jullie mogen doen en laten wat jullie willen, maar wij dragen daar geen verantwoordelijkheid voor.'

Dat mag, en dat is jullie goed recht. Jullie bepalen immers welke kanten voor jullie (business) belangrijk zijn. Maar jullie vergeten wel een ding, de community draagt jullie business. Als deze wegzakt, dan kan het snel gaan en stapt men over naar een (nieuw) alternatief.

Nu wil ik ook niet overdrijven, Tweakblogs is nou eenmaal niet de FP, maar wordt misschien wel gebruikt door mensen om een indrukt te krijgen van de community.

Vergeet ook niet dat er aan ons gevraagd is om te gaan stemmen op een bepaalde site, met als een van de hoofdpijlers de community. Dit onderstreept nogmaals waarom het wel belangrijk zou zijn, dat er iets wordt gedaan met de kritiek uit de community.

Maargoed, dit was allemaal off-topic. :P

Ontopic:
Reclame maken vind ik mogen. Alleen aan deze titels erge ik mij enorm:
<site-naam.nl>: Deze week in de aanbieding
<site-naam.nl>: Niet vergeten te lezen!
<site-naam.nl>: Acties!
De volgende populaire blogs op <site-naam.nl>
..

Reclame maken omdat ik product gewoon goed werkt en dat is onderbouwt, moet wel kunnen. :)
Geloof me, als ik volgende week weer op HQ ben, dan ga ik me heel hard maken voor een filter voor Tweakblogs & de FP. Want ik baal net zo hard van die onzin in het 'uit de community' blok. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Oh wow, zie dat er inderdaad wel erg veel mensen last van hebben. :')

Dit is een melding die je kunt wegklikken, bij spam niet, m.a.w. spam blijft terugkeren. Vragen naar een onderzoek eens in de zoveel tijd niet. :)
Tenzij het natuurlijk elke dag wordt.. maar dan wordt het weer... spam. :P

On-topic:
Ik begrijp jullie standpunt betreft Tweakblogs. Het is ook inderdaad moeilijk om met weinig mankracht/middelen, een platform te onderhouden en features toe te voegen.
Mijn vraag is wel, zijn jullie (als devs), wel van plan er iets aan te doen?

Ik ben serieus na het aan denken om anders Tweakblogs helemaal maar links te liggen, en dat is gewoon jammer. Zoals al vaker terugkomt op het nieuws: "Ze verpesten het gewoon voor de rest". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
zeef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:43:
[...]

Geloof me, als ik volgende week weer op HQ ben, dan ga ik me heel hard maken voor een filter voor Tweakblogs & de FP. Want ik baal net zo hard van die onzin in het 'uit de community' blok. :(
Top d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Maar kom op:
107 (nu 108) reacties omdat een enkeling zich ergert aan de blogs die niets met Tweakers te maken hebben.
Ik vind het toch wel jammer en vooral van de zotte dat er van je verwacht word dat je posts maak die "past" binnen Tweakers.net... En anders is het gewoon ongewenst en moet het uit de FP gefilterd worden..

Geef mij me karma punten maar terug en doek het dan ook maar gewoon op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
mrjraider schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:55:
Maar kom op:
107 (nu 108) reacties omdat een enkeling zich ergert aan de blogs die niets met Tweakers te maken hebben.
Ik vind het toch wel jammer en vooral van de zotte dat er van je verwacht word dat je posts maak die "past" binnen Tweakers.net... En anders is het gewoon ongewenst en moet het uit de FP gefilterd worden..

Pfff.. Je hebt het hele topic niet gelezen, maar je wilt hier toch een statement maken? :F

Het gaat hier echt niet om of zaken binnen T.net passen, maar over de hoeveelheid aan reclame die op blogs worden geplaatst. Mensen storen zich eraan.

Dat jij je er niet aan stoort, prima, maar een andere deel weer wel. En dat laat zich hier in dit topic spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

zeef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:43:
[...]

Maak je dan ook meteen hard voor een fatsoenlijke navigatie en search, want nu moeten we het doen met een lijstje nieuwste en populairste blogs. Zodra daar iets uit verdwenen is is het ook compleet onvindbaar.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Tjonge jonge jonge.... :+

Ik kom maar weinig reclame tegen op TweakBlogs en ik lees met regelmaat :)

Ik baal een beetje van de community hier die zich mateloos stoort aan werkelijk alles.. Ik stoor me gewoon aan jullie :(

Dat gezeik omdat er op TweakBlogs wat reclame word gemaakt in dit geval over Nat Scheren komt mij een klein beetje de neusgaten uit ;)

Wat mij betreft doe je wat je niet laten kan maar dit gemierenneuk is begonnen omdat er door een user reclame word gemaakt voor zijn natscheren website...
Dus? Laat lekker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
.oisyn schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:08:
[...]

Maak je dan ook meteen hard voor een fatsoenlijke navigatie en search, want nu moeten we het doen met een lijstje nieuwste en populairste blogs. Zodra daar iets uit verdwenen is is het ook compleet onvindbaar.
Ik ben bang dat we aan de Tweakblogs niets meer gaan verbeteren. De concurrentie is zoveel verder, dat niveau halen we nooit meer (in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dus omdat je het niveau van concurrenten niet kan halen (waar niemand om vraagt volgens mij), betekent dat dat je er compleet niets meer aan doet? Ik snap dat dev-tijd niet gratis is, maar kom op, zoals het nu is gaat het gewoon nergens over. Biedt dan ook gewoon helemaal geen blog platform aan en gooi de boel offline.

De hele reden dat het nu een teringzooi is is omdat de algemene interface ontzettend gelimiteerd is. Er zijn geen categoriën of tags. Populariteit van individuele blogs wordt min of meer getrackt (en dan puur op basis van aantal reacties volgens mij), maar niet de populariteit van bloggers zelf. Er zullen best interessante blogs en bloggers te vinden zijn op tweakblogs, maar die zijn onmogelijk te vinden, tenzij ze pas net zijn/hebben gepost.

De enige manier om exposure te krijgen is door te spammen. Danwel door heel veel blogs eruit te persen, danwel door op allerlei plekken te refereren aan je eigen blogs. Dat lijkt me geen gewenste situatie :)

[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2014 13:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

zeef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:16:
[...]

Ik ben bang dat we aan de Tweakblogs niets meer gaan verbeteren. De concurrentie is zoveel verder, dat niveau halen we nooit meer (in).
Dan kan het subdomein net zo goed meteen helemaal offline gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zeef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:16:
[...]

Het is volgens mij ook nooit de bedoeling geweest om te concurreren met de Bloggers op het internet, maar om onze gebruikers een (snel, maar enigszins eenvoudig) platform te geven dichtbij 'huis', en blijkbaar maken nog steeds veel gebruikers daar dankbaar gebruik van (ondanks wat gezeur hier en daar :+).

Als je snel & simpel vooraan laat staan (qua onderhoud heeft het ons tot dusver volgens mij ook nooit veel gekost) dan zie ik niet waarom we niet toch eens ooit naar iets als bijvoorbeeld een search kunnen kijken, ook al staat Tweakblogs niet op de roadmap en is het als low-prio bestempeld...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
mrjraider schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:55:
Maar kom op:

Het gaat er mij op het moment meer om dat de helft van de keren er een of andere suggestieve topictitel staat , en dan toch denkt dit zou wel eens interessant kunnen zijn. Helaas blijkt het dan weer het zoveelste klaagverhaal te zijn waar dan nog net niet met naam en toenaam afgegeven word op een of meerdere users. In het geval van de scheermeneer eindigt dit dan vaak met een alinea waar de scheersite weer even geplugged word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Zulke reactie-blogs zouden er niet zijn als bloggers (Yung-Li-Bilafluppa-Scheermeneer bijv.) niet hun reacties uit zouden zetten. Dan zouden mensen gewoon kritiek plaatsen onder deze blog (wat ook vaak het hele doel van een blog, het kan gezien worden als een column en dat kan discussies uitlokken).
Hoe vaak moet ik mensen nog uitleggen dat de reactie mogelijkheid geen recht is, en dat de acteur dat zelf beslist en niet een groepje Tweakers die denkt dat ze de regels uitmaken.

Een blog is trouwens eenrichtingsverkeer, het is dus zeer uitzonderlijk dat er veel reacties op een blog geplaatst worden en meestal zijn die reacties van collega bloggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:58:
[...]

Hoe vaak moet ik mensen nog uitleggen dat de reactie mogelijkheid geen recht is, en dat de acteur dat zelf beslist en niet een groepje Tweakers die denkt dat ze de regels uitmaken.
Want jij hebt gelijk en de anderen niet? Het wil er niet bij je in dat veel mensen het gewoonweg niet met je eens zijn op dat punt?

Het argument dat wordt gegeven is dat een blog is als een column, en daar komen reacties op. Op het moment dat je reacties uitzet (waar jij recht op hebt), dan komen die reacties in de vorm van andere blogs (waar die anderen recht op hebben).

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:58:
[...]

Een blog is trouwens eenrichtingsverkeer, het is dus zeer uitzonderlijk dat er veel reacties op een blog geplaatst worden en meestal zijn die reacties van collega bloggers.
En je snapt ook wel dat het mogen beheren van een blog op Tweakers geen recht is, maar een privilege?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

En je snapt ook wel dat het mogen beheren van een blog op Tweakers geen recht is, maar een privilege?
Het mogen duidelijk zijn dat ik dat privilege heb, ik heb namelijk ook veel waardevolle bijdragens aan deze website geleverd en ik heb vaak mijn twijfels of de boe roepers dat ook gedaan hebben. Maar ik wil best naar kritiek luisteren, maar niet op deze manier.

Vooral als er in dit topic door Tweakers.net gewoon duidelijk gemaakt word dat ik niet spam en het promoten van mijn eigen website op mijn eigen Tweakblog gewoon toegestaan is. Maar ik wil net zo graag als jullie dat dit drama stopt, maar ik laat mij niet door andere vertellen hoe ik de inhoud van mijn Tweakblog moet invullen.

En ik bepaal dus ook mooi zelf of de reacties open of dicht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Net zoals anderen bepalen of zij blogs openen omdat ze niet kunnen reageren op weer een melodramatische blog van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

God, ik heb nog nooit zo'n naïef persoon meegemaakt als jij. Je mag helemaal zelf bepalen wat je doet met die reacties. Maar mogen wij dan ook even de peuter in zijn koppige 'nee'-fase uithangen en ook zelf bepalen dat wij hier kritiek opgeven? De makkelijkste manier om dit drama te stoppen is door te stoppen met bloggen.
Nu wil ik jou natuurlijk niet dwingen om dat te doen. Dat is ook mijn jurisdictie en mijn intentie niet. Maar aangezien je het zelf ook wel aangeeft dat je er zelf moe van wordt, is dat de makkelijkste oplossing. Je hebt toch immers al je eigen website en forum en met een beetje goede SEO haal je genoeg geïnteresseerde mensen naar je website. Voorlopig zullen andere mogelijke oplossingen die in dit topic voorbij komen nog even uitblijven, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:12:
[...]

Het mogen duidelijk zijn dat ik dat privilege heb, ik heb namelijk ook veel waardevolle bijdragens aan deze website geleverd en ik heb vaak mijn twijfels of de boe roepers dat ook gedaan hebben. Maar ik wil best naar kritiek luisteren, maar niet op deze manier.

Vooral als er in dit topic door Tweakers.net gewoon duidelijk gemaakt word dat ik niet spam en het promoten van mijn eigen website op mijn eigen Tweakblog gewoon toegestaan is. Maar ik wil net zo graag als jullie dat dit drama stopt, maar ik laat mij niet door andere vertellen hoe ik de inhoud van mijn Tweakblog moet invullen.

Houd het dan op zijn minst inhoudelijk en kap dan met die "Ik ben er klaar mee blogs". Voor zo ver ik het me herinner is dat al een paar keer gebeurd. Als je dan ook nog af gaat lopen geven op mensen en dan je reacties sluit dan kun je er op wachten dat mensen de volgende keer al met de hakken in het zand beginnen.
Als je zo graag wil dat mensen je een DM sturen dan zou je dat ook andersom moeten doen als je problemen met users hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reacties zijn dicht omdat vele zich op Tweakblogs gewoon niet kunnen gedragen, ik had ze gerust open gezet als ik er zeker van kan zijn dat ik bij thuiskomst van werk niet een dagtaak heb aan het beheren van de reacties.

Want ik heb de keuze of reacties dicht of reacties open en met een zero tolerance beleid moderen en dan zijn bepaalde personen ook boos omdat ik hun aanvallende reacties verwijderd. En nee ik stop niet met bloggen, dat plezier kan ik jullie niet doen en ik ben nu al bezig aan mijn volgende post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:24:
En nee ik stop niet met bloggen, dat plezier kan ik jullie niet doen en ik ben nu al bezig aan mijn volgende post.
Dus eigenlijk blog je alleen nog maar hier om andere Tweakers te pesten? Zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wie reageert hier zo debiel? Hij niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

Dus eigenlijk blog je alleen nog maar hier om andere Tweakers te pesten? Zwak.
Dat is gewoon de grootste onzin die god onder de zon heeft, en als ik eens naar jullie luister is het ook niet goed.

Terra Dragon Stop: De Nexus 7 2012 terug in oude glorie brengen met F2FS

Terra Dragon Stop: Mijn 10 favoriete Android apps

Terra Dragon Stop: Universele waterdichte smartphone case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, de sfeer wordt er niet beter op. Laten we dit topic maar dicht doen.

Jigu-Yong mag binnen de regels van de wet en Tweakers zelf bloggen wat hij wil. Ieder ander mag dat ook. Tweakers gaat niet inhoudelijk modereren op de blogs. Zeef gaat op kantoor navragen of er wat gedaan kan worden aan de prominente profilering van al dan niet slechte blogs. Daarmee is alles wel gezegd.

Op persoonlijke titel: laat elkaar verdomme eens een beetje in jullie waarde. Ik ben die vete van jullie meer dan zat, en ik ben er niet eens direct bij betrokken. Het lijkt wel een kleuterschool hier. :r

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.