Zulke reactie-blogs zouden er niet zijn als bloggers (Yung-Li-Bilafluppa-Scheermeneer bijv.) niet hun reacties uit zouden zetten. Dan zouden mensen gewoon kritiek plaatsen onder deze blog (wat ook vaak het hele doel van een blog, het kan gezien worden als een column en dat kan discussies uitlokken).SirDarkAngel schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:52:
Gaat nu verder doordat blogs worden gebruikt om elkaar af te gaan zeiken: The Internets: Ik ben er helemaal klaar mee, oh wacht.. toch niet
Het bevorderd de sfeer niet. Reacties als deze jutten het nog meer op:
[...]
Ik heb niets met Jigu-Yong zijn blogs, vind het persoonlijk zelf droevig dat blogs zo "misbruikt" worden. Maar als het zo over en weer gaat dan worden mensen die serieus hun best doen een leuke blog te schrijven binnen no-time van de frontpage afgegooid, iets wat toch kijkers genereert en wat voor sommige zeker de motivatie is.
Het is de kracht en tegelijkertijd de zwakte van Tweakblogs dat ze heel breed kunnen worden gebruikt en dat admins niet snel ingrijpen is daarom ook logisch. Toch vraag ik mij af of hier geen actie op benodigd is. Dit is kinderlijk gedrag wat op een site als deze toch niet thuis hoort.
Je snapt het punt van de irritatie niet.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:46:
Mijn scheerblog heeft overigens zijn oorsprong van Tweakblogs, maar vanwege de vele haters die niet weten hoe ze een blog moeten negeren heb ik dus mijn eigen domein opgezet en ben daar verder gaan bloggen. Dat er dan mensen er over vallen dat ik promotie maak voor mijn weblog is eerdere een psychologische probleem van hun.
Het punt van de irritatie is niet direct de content van je blog, het is de exposure die je blog krijgt op de FP als je een nieuw blog-item plaatst waardoor mensen gaan doorklikken en zien dat het weer the same old same old is.
Zonder de exposure zou het niemand ene reet interesseren of jij elke minuut een nieuw item plaatst en wat de content van dat item is.
En aan de exposure op zich kan jij niets doen, dat is een issue van t.net.
Echter jij en enkele andere bloggers misbruik(t)en bewust die exposure door dagelijks te bloggen over niets om maar in de tracker / op de FP te komen.
En omdat de irritatie om de exposure gaat is het ook geen verandering dat je nu linkt naar je eigen blog, het is nog steeds dezelfde exposure, ik zie het nog steeds in mijn tracker verschijnen alleen als ik nu doorklik is de content nog slechter dan eerst.
Het probleem is dat bloggers met waardeloze content de goede content wegdrukken en normaal gesproken is dat niet zo'n groot punt.
Echter als je een veelblogger bent (zoals jij / verleemen) dan gaat het constant wegdrukken van goede content irritatie opwekken.
Kansloos, anders kan ik het niet omschrijven. Aan de ene kant van de hoogste torens schreeuwen dat op de blogs alles maar moet kunnen, maar als iets je niet aanstaat in de reacties dan opeens teruggrijpen naar naar de normen en waarden die op de rest van t.net gelden.En op Tweakblogs kies ik ervoor om de reacties dicht te houden, want onze anonieme internet helden houden zich toch niet aan de normen en waarden zoals die op de rest van Tweakers.net gelden en starten gewoon een full out war. Dat is ook de reden waarom ik gisteravond mijn twee blogposts offline gehaald heb, omdat ik vind dat men hier wel mee mag stoppen.
Vent, dit is nu precies waar men over valt. Het wordt je duidelijk uitgelegd wat er mis is. Het gaat niet om je inhoudelijke verhaaltje..... maar om je gespam en het constant omhoogschoppen van je reclame in de tracker....Je hebt wel een erg grote plaat voor je kop.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:18:
ik heb er alleen geen boodschap aan wanneer ze mijn content niet kunnen waarderen, want er zijn genoeg mensen die doen dat wel. En mensen zijn ook erg selectief, ik bedoel wanneer ik een review schrijf dan zijn ze me dankbaar, maar af en toe promotie maken voor mijn eigen website zonder refferal gebeuren is blijkbaar ten boze voor sommige.

Ik vermoed dat hij doelt op (oa) [Bug] Aankondiging ondanks voorkeur / tegenstrijdigheidHollowGamer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:27:
Wil je op z'n minst een bron zetten naar je onderbouwing, want ik geloof daar persoonlijk niet echt in.
En mensen die klagen heb je altijd, kijk alleen al naar mijn posts hier.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Geloof me, als ik volgende week weer op HQ ben, dan ga ik me heel hard maken voor een filter voor Tweakblogs & de FP. Want ik baal net zo hard van die onzin in het 'uit de community' blok.HollowGamer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:42:
Na een aantal reacties te hebben gelezen, zowel hier op GoT als op de blogs, wil ik zelf ook nog even mijn mening geven.
Tweakers is een community waar veel kennis zit. Niet alleen van IT, maar ook van allerlei overige zaken.
Het is ook goed dat hier ruimte aan wordt gegeven, want het is niet (altijd) leuk om over IT-zaken te blijven praten.
Zaken die niets te doen hebben met vraagstukken, discussies, helpende hand bieden, andere kijk te geven .. storen mij wel enorm en valt bij mij onder de noemer spam. Zo ook nu een aantal posts op Tweakblogs, waarvan een deel nu niet meer over kennis opdoen of de leuke dingen van het leven gaat, maar gewoon heerlijk van je afschrijven en 'lekker afzeiken' is geworden.![]()
Ik had gehoopt dat de devs meer tijd zouden gaan besteden aan het schoon houden van de blog-sectie. Helaas is dit niet het geval, en wordt dit verstopt onder de termen: tijd, vrije meningsuiting, zelf verantwoordelijkheid, ..
Natuurlijk moet ik jullie daar wel gelijk in geven; Tweakblogs is een module apart, ontwikkeld als extra-tje voor de community: 'Jullie mogen doen en laten wat jullie willen, maar wij dragen daar geen verantwoordelijkheid voor.'
Dat mag, en dat is jullie goed recht. Jullie bepalen immers welke kanten voor jullie (business) belangrijk zijn. Maar jullie vergeten wel een ding, de community draagt jullie business. Als deze wegzakt, dan kan het snel gaan en stapt men over naar een (nieuw) alternatief.
Nu wil ik ook niet overdrijven, Tweakblogs is nou eenmaal niet de FP, maar wordt misschien wel gebruikt door mensen om een indrukt te krijgen van de community.
Vergeet ook niet dat er aan ons gevraagd is om te gaan stemmen op een bepaalde site, met als een van de hoofdpijlers de community. Dit onderstreept nogmaals waarom het wel belangrijk zou zijn, dat er iets wordt gedaan met de kritiek uit de community.
Maargoed, dit was allemaal off-topic.
Ontopic:
Reclame maken vind ik mogen. Alleen aan deze titels erge ik mij enorm:
<site-naam.nl>: Deze week in de aanbieding
<site-naam.nl>: Niet vergeten te lezen!
<site-naam.nl>: Acties!
De volgende populaire blogs op <site-naam.nl>
..
Reclame maken omdat ik product gewoon goed werkt en dat is onderbouwt, moet wel kunnen.
Oh wow, zie dat er inderdaad wel erg veel mensen last van hebben.rob_erwt schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:34:
[...]
Ik vermoed dat hij doelt op (oa) [Bug] Aankondiging ondanks voorkeur / tegenstrijdigheid
Dit is een melding die je kunt wegklikken, bij spam niet, m.a.w. spam blijft terugkeren. Vragen naar een onderzoek eens in de zoveel tijd niet.
Tenzij het natuurlijk elke dag wordt.. maar dan wordt het weer... spam.
On-topic:
Ik begrijp jullie standpunt betreft Tweakblogs. Het is ook inderdaad moeilijk om met weinig mankracht/middelen, een platform te onderhouden en features toe te voegen.
Mijn vraag is wel, zijn jullie (als devs), wel van plan er iets aan te doen?
Ik ben serieus na het aan denken om anders Tweakblogs helemaal maar links te liggen, en dat is gewoon jammer. Zoals al vaker terugkomt op het nieuws: "Ze verpesten het gewoon voor de rest".
Topzeef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:43:
[...]
Geloof me, als ik volgende week weer op HQ ben, dan ga ik me heel hard maken voor een filter voor Tweakblogs & de FP. Want ik baal net zo hard van die onzin in het 'uit de community' blok.
Maar kom op:
107 (nu 108) reacties omdat een enkeling zich ergert aan de blogs die niets met Tweakers te maken hebben.
Ik vind het toch wel jammer en vooral van de zotte dat er van je verwacht word dat je posts maak die "past" binnen Tweakers.net... En anders is het gewoon ongewenst en moet het uit de FP gefilterd worden..
Geef mij me karma punten maar terug en doek het dan ook maar gewoon op
107 (nu 108) reacties omdat een enkeling zich ergert aan de blogs die niets met Tweakers te maken hebben.
Ik vind het toch wel jammer en vooral van de zotte dat er van je verwacht word dat je posts maak die "past" binnen Tweakers.net... En anders is het gewoon ongewenst en moet het uit de FP gefilterd worden..
Pfff.. Je hebt het hele topic niet gelezen, maar je wilt hier toch een statement maken?mrjraider schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:55:
Maar kom op:

Het gaat hier echt niet om of zaken binnen T.net passen, maar over de hoeveelheid aan reclame die op blogs worden geplaatst. Mensen storen zich eraan.
Dat jij je er niet aan stoort, prima, maar een andere deel weer wel. En dat laat zich hier in dit topic spreken.
Maak je dan ook meteen hard voor een fatsoenlijke navigatie en search, want nu moeten we het doen met een lijstje nieuwste en populairste blogs. Zodra daar iets uit verdwenen is is het ook compleet onvindbaar.zeef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:43:
[...]
Geloof me, als ik volgende week weer op HQ ben, dan ga ik me heel hard maken voor een filter voor Tweakblogs & de FP. Want ik baal net zo hard van die onzin in het 'uit de community' blok.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tjonge jonge jonge.... 
Ik kom maar weinig reclame tegen op TweakBlogs en ik lees met regelmaat
Ik baal een beetje van de community hier die zich mateloos stoort aan werkelijk alles.. Ik stoor me gewoon aan jullie
Dat gezeik omdat er op TweakBlogs wat reclame word gemaakt in dit geval over Nat Scheren komt mij een klein beetje de neusgaten uit
Wat mij betreft doe je wat je niet laten kan maar dit gemierenneuk is begonnen omdat er door een user reclame word gemaakt voor zijn natscheren website...
Dus? Laat lekker..
Ik kom maar weinig reclame tegen op TweakBlogs en ik lees met regelmaat
Ik baal een beetje van de community hier die zich mateloos stoort aan werkelijk alles.. Ik stoor me gewoon aan jullie
Dat gezeik omdat er op TweakBlogs wat reclame word gemaakt in dit geval over Nat Scheren komt mij een klein beetje de neusgaten uit
Wat mij betreft doe je wat je niet laten kan maar dit gemierenneuk is begonnen omdat er door een user reclame word gemaakt voor zijn natscheren website...
Dus? Laat lekker..
Ik ben bang dat we aan de Tweakblogs niets meer gaan verbeteren. De concurrentie is zoveel verder, dat niveau halen we nooit meer (in)..oisyn schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:08:
[...]
Maak je dan ook meteen hard voor een fatsoenlijke navigatie en search, want nu moeten we het doen met een lijstje nieuwste en populairste blogs. Zodra daar iets uit verdwenen is is het ook compleet onvindbaar.
Dus omdat je het niveau van concurrenten niet kan halen (waar niemand om vraagt volgens mij), betekent dat dat je er compleet niets meer aan doet? Ik snap dat dev-tijd niet gratis is, maar kom op, zoals het nu is gaat het gewoon nergens over. Biedt dan ook gewoon helemaal geen blog platform aan en gooi de boel offline.
De hele reden dat het nu een teringzooi is is omdat de algemene interface ontzettend gelimiteerd is. Er zijn geen categoriën of tags. Populariteit van individuele blogs wordt min of meer getrackt (en dan puur op basis van aantal reacties volgens mij), maar niet de populariteit van bloggers zelf. Er zullen best interessante blogs en bloggers te vinden zijn op tweakblogs, maar die zijn onmogelijk te vinden, tenzij ze pas net zijn/hebben gepost.
De enige manier om exposure te krijgen is door te spammen. Danwel door heel veel blogs eruit te persen, danwel door op allerlei plekken te refereren aan je eigen blogs. Dat lijkt me geen gewenste situatie
De hele reden dat het nu een teringzooi is is omdat de algemene interface ontzettend gelimiteerd is. Er zijn geen categoriën of tags. Populariteit van individuele blogs wordt min of meer getrackt (en dan puur op basis van aantal reacties volgens mij), maar niet de populariteit van bloggers zelf. Er zullen best interessante blogs en bloggers te vinden zijn op tweakblogs, maar die zijn onmogelijk te vinden, tenzij ze pas net zijn/hebben gepost.
De enige manier om exposure te krijgen is door te spammen. Danwel door heel veel blogs eruit te persen, danwel door op allerlei plekken te refereren aan je eigen blogs. Dat lijkt me geen gewenste situatie
[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2014 13:02 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan kan het subdomein net zo goed meteen helemaal offline gehaald worden.zeef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:16:
[...]
Ik ben bang dat we aan de Tweakblogs niets meer gaan verbeteren. De concurrentie is zoveel verder, dat niveau halen we nooit meer (in).
Het is volgens mij ook nooit de bedoeling geweest om te concurreren met de Bloggers op het internet, maar om onze gebruikers een (snel, maar enigszins eenvoudig) platform te geven dichtbij 'huis', en blijkbaar maken nog steeds veel gebruikers daar dankbaar gebruik van (ondanks wat gezeur hier en daarzeef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:16:
[...]
Ik ben bang dat we aan de Tweakblogs niets meer gaan verbeteren. De concurrentie is zoveel verder, dat niveau halen we nooit meer (in).
Als je snel & simpel vooraan laat staan (qua onderhoud heeft het ons tot dusver volgens mij ook nooit veel gekost) dan zie ik niet waarom we niet toch eens ooit naar iets als bijvoorbeeld een search kunnen kijken, ook al staat Tweakblogs niet op de roadmap en is het als low-prio bestempeld...
Intentionally left blank
Het gaat er mij op het moment meer om dat de helft van de keren er een of andere suggestieve topictitel staat , en dan toch denkt dit zou wel eens interessant kunnen zijn. Helaas blijkt het dan weer het zoveelste klaagverhaal te zijn waar dan nog net niet met naam en toenaam afgegeven word op een of meerdere users. In het geval van de scheermeneer eindigt dit dan vaak met een alinea waar de scheersite weer even geplugged word.mrjraider schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:55:
Maar kom op:
Verwijderd
Hoe vaak moet ik mensen nog uitleggen dat de reactie mogelijkheid geen recht is, en dat de acteur dat zelf beslist en niet een groepje Tweakers die denkt dat ze de regels uitmaken.hyptonize schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Zulke reactie-blogs zouden er niet zijn als bloggers (Yung-Li-Bilafluppa-Scheermeneer bijv.) niet hun reacties uit zouden zetten. Dan zouden mensen gewoon kritiek plaatsen onder deze blog (wat ook vaak het hele doel van een blog, het kan gezien worden als een column en dat kan discussies uitlokken).
Een blog is trouwens eenrichtingsverkeer, het is dus zeer uitzonderlijk dat er veel reacties op een blog geplaatst worden en meestal zijn die reacties van collega bloggers.
Want jij hebt gelijk en de anderen niet? Het wil er niet bij je in dat veel mensen het gewoonweg niet met je eens zijn op dat punt?Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:58:
[...]
Hoe vaak moet ik mensen nog uitleggen dat de reactie mogelijkheid geen recht is, en dat de acteur dat zelf beslist en niet een groepje Tweakers die denkt dat ze de regels uitmaken.
Het argument dat wordt gegeven is dat een blog is als een column, en daar komen reacties op. Op het moment dat je reacties uitzet (waar jij recht op hebt), dan komen die reacties in de vorm van andere blogs (waar die anderen recht op hebben).
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 03-10-2014 13:07 ]
En je snapt ook wel dat het mogen beheren van een blog op Tweakers geen recht is, maar een privilege?Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:58:
[...]
Hoe vaak moet ik mensen nog uitleggen dat de reactie mogelijkheid geen recht is, en dat de acteur dat zelf beslist en niet een groepje Tweakers die denkt dat ze de regels uitmaken.
Een blog is trouwens eenrichtingsverkeer, het is dus zeer uitzonderlijk dat er veel reacties op een blog geplaatst worden en meestal zijn die reacties van collega bloggers.
Verwijderd
Het mogen duidelijk zijn dat ik dat privilege heb, ik heb namelijk ook veel waardevolle bijdragens aan deze website geleverd en ik heb vaak mijn twijfels of de boe roepers dat ook gedaan hebben. Maar ik wil best naar kritiek luisteren, maar niet op deze manier.hyptonize schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:08:
[...]
En je snapt ook wel dat het mogen beheren van een blog op Tweakers geen recht is, maar een privilege?
Vooral als er in dit topic door Tweakers.net gewoon duidelijk gemaakt word dat ik niet spam en het promoten van mijn eigen website op mijn eigen Tweakblog gewoon toegestaan is. Maar ik wil net zo graag als jullie dat dit drama stopt, maar ik laat mij niet door andere vertellen hoe ik de inhoud van mijn Tweakblog moet invullen.
En ik bepaal dus ook mooi zelf of de reacties open of dicht blijven.
Net zoals anderen bepalen of zij blogs openen omdat ze niet kunnen reageren op weer een melodramatische blog van jou.En ik bepaal dus ook mooi zelf of de reacties open of dicht blijven.
God, ik heb nog nooit zo'n naïef persoon meegemaakt als jij. Je mag helemaal zelf bepalen wat je doet met die reacties. Maar mogen wij dan ook even de peuter in zijn koppige 'nee'-fase uithangen en ook zelf bepalen dat wij hier kritiek opgeven? De makkelijkste manier om dit drama te stoppen is door te stoppen met bloggen.
Nu wil ik jou natuurlijk niet dwingen om dat te doen. Dat is ook mijn jurisdictie en mijn intentie niet. Maar aangezien je het zelf ook wel aangeeft dat je er zelf moe van wordt, is dat de makkelijkste oplossing. Je hebt toch immers al je eigen website en forum en met een beetje goede SEO haal je genoeg geïnteresseerde mensen naar je website. Voorlopig zullen andere mogelijke oplossingen die in dit topic voorbij komen nog even uitblijven, namelijk.
Nu wil ik jou natuurlijk niet dwingen om dat te doen. Dat is ook mijn jurisdictie en mijn intentie niet. Maar aangezien je het zelf ook wel aangeeft dat je er zelf moe van wordt, is dat de makkelijkste oplossing. Je hebt toch immers al je eigen website en forum en met een beetje goede SEO haal je genoeg geïnteresseerde mensen naar je website. Voorlopig zullen andere mogelijke oplossingen die in dit topic voorbij komen nog even uitblijven, namelijk.
Houd het dan op zijn minst inhoudelijk en kap dan met die "Ik ben er klaar mee blogs". Voor zo ver ik het me herinner is dat al een paar keer gebeurd. Als je dan ook nog af gaat lopen geven op mensen en dan je reacties sluit dan kun je er op wachten dat mensen de volgende keer al met de hakken in het zand beginnen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:12:
[...]
Het mogen duidelijk zijn dat ik dat privilege heb, ik heb namelijk ook veel waardevolle bijdragens aan deze website geleverd en ik heb vaak mijn twijfels of de boe roepers dat ook gedaan hebben. Maar ik wil best naar kritiek luisteren, maar niet op deze manier.
Vooral als er in dit topic door Tweakers.net gewoon duidelijk gemaakt word dat ik niet spam en het promoten van mijn eigen website op mijn eigen Tweakblog gewoon toegestaan is. Maar ik wil net zo graag als jullie dat dit drama stopt, maar ik laat mij niet door andere vertellen hoe ik de inhoud van mijn Tweakblog moet invullen.
En ik bepaal dus ook mooi zelf of de reacties open of dicht blijven.
Als je zo graag wil dat mensen je een DM sturen dan zou je dat ook andersom moeten doen als je problemen met users hebt.
Verwijderd
De reacties zijn dicht omdat vele zich op Tweakblogs gewoon niet kunnen gedragen, ik had ze gerust open gezet als ik er zeker van kan zijn dat ik bij thuiskomst van werk niet een dagtaak heb aan het beheren van de reacties.
Want ik heb de keuze of reacties dicht of reacties open en met een zero tolerance beleid moderen en dan zijn bepaalde personen ook boos omdat ik hun aanvallende reacties verwijderd. En nee ik stop niet met bloggen, dat plezier kan ik jullie niet doen en ik ben nu al bezig aan mijn volgende post.
Want ik heb de keuze of reacties dicht of reacties open en met een zero tolerance beleid moderen en dan zijn bepaalde personen ook boos omdat ik hun aanvallende reacties verwijderd. En nee ik stop niet met bloggen, dat plezier kan ik jullie niet doen en ik ben nu al bezig aan mijn volgende post.
Dus eigenlijk blog je alleen nog maar hier om andere Tweakers te pesten? Zwak.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:24:
En nee ik stop niet met bloggen, dat plezier kan ik jullie niet doen en ik ben nu al bezig aan mijn volgende post.
Verwijderd
Dat is gewoon de grootste onzin die god onder de zon heeft, en als ik eens naar jullie luister is het ook niet goed.hyptonize schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:26:
[...]
Dus eigenlijk blog je alleen nog maar hier om andere Tweakers te pesten? Zwak.
Terra Dragon Stop: De Nexus 7 2012 terug in oude glorie brengen met F2FS
Terra Dragon Stop: Mijn 10 favoriete Android apps
Terra Dragon Stop: Universele waterdichte smartphone case
Goed, de sfeer wordt er niet beter op. Laten we dit topic maar dicht doen.
Jigu-Yong mag binnen de regels van de wet en Tweakers zelf bloggen wat hij wil. Ieder ander mag dat ook. Tweakers gaat niet inhoudelijk modereren op de blogs. Zeef gaat op kantoor navragen of er wat gedaan kan worden aan de prominente profilering van al dan niet slechte blogs. Daarmee is alles wel gezegd.
Op persoonlijke titel: laat elkaar verdomme eens een beetje in jullie waarde. Ik ben die vete van jullie meer dan zat, en ik ben er niet eens direct bij betrokken. Het lijkt wel een kleuterschool hier.
Jigu-Yong mag binnen de regels van de wet en Tweakers zelf bloggen wat hij wil. Ieder ander mag dat ook. Tweakers gaat niet inhoudelijk modereren op de blogs. Zeef gaat op kantoor navragen of er wat gedaan kan worden aan de prominente profilering van al dan niet slechte blogs. Daarmee is alles wel gezegd.
Op persoonlijke titel: laat elkaar verdomme eens een beetje in jullie waarde. Ik ben die vete van jullie meer dan zat, en ik ben er niet eens direct bij betrokken. Het lijkt wel een kleuterschool hier.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.