[Bug] Aankondiging ondanks voorkeur / tegenstrijdigheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
L.S.,

Sinds ergens vandaag word ik lastig gevallen door een smeekbede om mee te doen aan een of ander onderzoek.. Zie onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4p2Upbaf8K0O7ECRPDrQ0VVK/full.png

Nu kan deze 'bugmelding' twee kanten op:
  • óf deze melding had niet getoond mogen worden o.b.v. de door mij ingestelde voorkeur algemene aankondigingen niet te laten weergeven (zie plaatje hieronder);
  • óf aanwezigheid van de link naar 'instellingen' (zie pijl in bovenstaand plaatje) is hier tegenstrijdig met het beleid, daar jullie sowieso geen rekening houden met de voorkeuren van Tweakers in de keus deze aankondiging te spammen.
Pagina na klikken op `instellingen` uit de aankondiging:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eiZXOusuFYkwrpD7vOOWzu6y/full.png

Ik hoor graag welke optie van de twee die ik hierboven schets nou precies de juiste is, if any.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

crisp

Devver

Pixelated

De instellingen gaan over het ontvangen van een notificatie bij een aankondiging. Dit is geen notificatie maar de aankondiging zelf :P

Nu weet ik niet of je hier ueberhaupt nog wel een extra notificatie van had gekregen als je wel een vinkje had staan (volgens mij vallen dit soort broadcast daar niet onder); in dat geval is het linkje naar je instellingen inderdaad onnodig en verwarrend.

Ik denk dat ons productteam daar maar eens een ei over moet leggen, dus ik verplaats deze even naar Mooie Features :)

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 18-03-2014 12:36 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:39

rob_erwt

What does this button do?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
crisp schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:34:
De instellingen gaan over het ontvangen van een notificatie bij een aankondiging. Dit is geen notificatie maar de aankondiging zelf :P
Dat is in dit geval allemaal niet zo relevant. Die instellingen zijn bedoeld voor de wijze waarop aan jou specificiek gestuurde notificaties ("unicast") worden gepresenteerd (op de site en/of per e-mail). Als je alles uitvinkt kan in theorie de notificatie nog steeds aan je gestuurd worden (in de praktijk gebeurt dat gedeeltelijk ook, maar wordt ie niet opgeslagen, dus je kan 'm niet terugvinden).

Dit is een algemene notificatie ("broadcast") die daar (technisch nu) verder niet mee te maken heeft.

Overigens krijg je geen notificatie (unicast) van het feit dat er een algemene notificatie (broadcast) beschikbaar is :P

Het probleem met dit soort klachten is dat we verder ook geen onderscheid maken tussen aankondigingen op het gebied van 'over een uur gaat de site down', 'wil je meedoen aan deze enquete over reviews/V&A/jouw voorkeuren/etc?' en 'wil je op ons stemmen bij websitevanhetjaar?'

Welke van die typen wil je niet zien en welke wel, zodra er eentje bij zit waar je je aan stoort?

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 02-10-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:06

crisp

Devver

Pixelated

De makkelijkste oplossing is denk ik om bij 'broadcasts' dat linkje gewoon helemaal niet te tonen toch?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben voor een optie om ook broadcasts selectief te kunnen filteren. `Ja, wel technische status-aankondigingen, nee, geen "spam"` zeg maar. En in die laatste categorie zou je wellicht nog onderscheid kunnen maken tussen broadcasts waar a) alleen T.net winst aan heeft, b) alleen de Tweaker of c) beide.

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 02-10-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 20:25
@crisp:
Raar dat mijn topic meteen gesloten word en gearchiveerd (uh ?), maar dat ter zijde.

Is het mogelijk om een optie bij instellingen erbij te zetten om zulke 'banners' uit te zetten? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

x86dev schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:48:
@crisp:
Raar dat mijn topic meteen gesloten word en gearchiveerd (uh ?), maar dat ter zijde.

Is het mogelijk om een optie bij instellingen erbij te zetten om zulke 'banners' uit te zetten? Thanks.
Alles is mogelijk. Gezien de hoeveelheid feature requests die we krijgen, het feit dat zo'n broadcast message niet zo heel vaak voorkomt en dat we de voorkeuren niet ongebreideld willen laten groeien vanwege de complexiteit die dat oplevert denk ik niet dat we deze snel gaan doen.
Pagina: 1