[multi] Middle Earth Shadow of Mordor

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ah ik snap 'm! Je ziet in alle slots alle runes!! Pffff.

edit: De verwarring komt voort uit het feit dat die slots verschillende namen hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door bram1984 op 04-10-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
bram1984 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:32:

edit: De verwarring komt voort uit het feit dat die slots verschillende namen hebben.
Juistem! _/-\o_

[YouTube: http://youtu.be/76RrdwElnTU]

[ Voor 5% gewijzigd door Reuzekabouter op 04-10-2014 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
bram1984 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:32:

*O*

Je edit begrijp ik niet helemaal :P Leg uit.. :o

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Bullus schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:51:
[...]

*O*

Je edit begrijp ik niet helemaal :P Leg uit.. :o
Ja nee is ook niet zo. Dat zijn gewoon de namen van die runes. 8)7 |:(

Ik ben in ieder geval maar weer voor de 3e keer opnieuw begonnen. Nu snap ik als het goed is ook echt alles.

Je kan trouwens in ranger mode met driehoekje (PS4) op een willekeurige plek drukken om daar een vijand heen te lokken. Tip die ik kreeg tijdens het laadscherm. Moet je ook maar weer weten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 14:01
bram1984 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 16:46:
[...]

Ja nee is ook niet zo. Dat zijn gewoon de namen van die runes. 8)7 |:(

Ik ben in ieder geval maar weer voor de 3e keer opnieuw begonnen. Nu snap ik als het goed is ook echt alles.

Je kan trouwens in ranger mode met driehoekje (PS4) op een willekeurige plek drukken om daar een vijand heen te lokken. Tip die ik kreeg tijdens het laadscherm. Moet je ook maar weer weten. :/
Is gewoon een prompt als je een vjand highlight in stealth mode en in range bent ervoor (tussen stealth kill / stealth brand daar)........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Dat bedoel ik niet. Ranger mode is als je mikt met je pijl en boog. Als je dan op een plek in de buurt mikt en je drukt op driehoekje, dan loopt de vijand daarheen. Je kan 'm dus ook ergens vandaan lokken zonder dat hij specifiek naar jou toe komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 14:01
bram1984 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 01:14:
Dat bedoel ik niet. Ranger mode is als je mikt met je pijl en boog. Als je dan op een plek in de buurt mikt en je drukt op driehoekje, dan loopt de vijand daarheen. Je kan 'm dus ook ergens vandaan lokken zonder dat hij specifiek naar jou toe komt.
Ah, die wist ik ook niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hehe het is mogelijk om oneindige combo's te maken.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PxA6J-0EWbQ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590917

Topicstarter
Wow dat is leuk, ik ga die Asdoes een opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm.. iemand problemen met die 'shadow strike'? ik zit in die grot met die 'Graug' waar je 'v->z' moet doen om van vijand naar vijand te gaan en om wat voor reden dan ook crash ik daar.
Soms kan ik 3-4 vijanden doen en dan weer crash 'has stopped working'. Het probleem is dat je zonder dat te gebruiken niet verder kan ander pakt die graug je en ben je er geweest :P

1 ding vind ik wel raar, een hoop nieuwe vijanden in dit spel, ghouls en zo ik heb de boeken niet gelezen maar ik weet zeker dat ze niet in de films zitten.

Ik moet zeggen dat dit goed draait ondanks de berichten dat crossfire niet goed werkt buiten wat flikkerende icons in het menu. Benchmark geeft me ~110 fps gemiddeld, het gekke is dat ik niets van tearing merk terwijl ik dat in sommige andere spellen wel ervaar.

Ik heb wel 'Radeon Pro' geinstalleerd staan voor 'Dynamic vsync' misschien dat het effect heeft?
Het is een leuk spel combat/klimmen is lekker gejat van AC/Batman, maar het respawnen vind ik wel vervelend. Ik maak hordes af om 10 minuten later terug te komen en ineens staan ze er allemaal weer.
Hoeveel slaven zijn er wel niet? Heb er denk ik 250-300 bevrijd.

En even dikke spoiler!!!!

spoiler:
Ik zou zweren dat Sauron die ringen gemaakt had en niet Celebrimbor of heeft Sauron alleen die '1 ring' gemaakt? En Sauron heeft 16 ringen gevonden en die aan de mensen/dwergen gegeven, die van de Elven waren foetsie.. Nou dit heb ik nooit begrepen uit de film eerlijk gezegt of ik heb dit 6 keer gemist :X
En Sauron was aanwezig/opdrachtgever om die ringen te laten maken??

Het kan me wel boeien maar ik moet zeggen dat ik AC Black Flag leuker vond.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik weet niet wat je daar exact een spoiler aan vindt, maar Sauron heeft maar 1 ring gemaakt. Kun je vrij makkelijk via Google/Wikipedia vinden.

Ik heb Black Flag bijna 100% uitgespeeld, maar ik vind Mordor toch wel ff heel wat vetter. Er zit veel meer actie in en het vechten is veel beter gedaan en ook keihard. Je kan Talion ook veel dieper en uitgebreider upgraden. En dan is er ook nog het nemesis systeem dat een schot in de roos is.

Heb net weer een paar uur staan spelen en toen ik stopte realiseerde ik me dat ik alleen maar heb lopen hakken en hier en daar een zijmissie heb gedaan. Heb er al een uur of 8/9 in zitten en pas de eerste warchief verslagen. :)

[ Voor 64% gewijzigd door bram1984 op 05-10-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:58

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Wikipedia: Rings of Power
Tolkien's essay "Of the Rings of Power and the Third Age" in The Silmarillion gives the background of the making of the rings. At the end of the First Age, Sauron evaded the call of the Valar to surrender, and fled to Middle-earth. Midway through the Second Age he came in disguise as Annatar ("Lord of Gifts") to the Elven smiths of Eregion, who were led by Celebrimbor, and taught them the craft of forging magic rings. Tolkien writes that the Elves made many lesser rings as essays in the craft, but eventually with Sauron's assistance they forged the Seven and the Nine. The Three were made by Celebrimbor himself without Sauron's assistance; they remained unsullied by his touch.

Sauron returned to Mordor, and in his forge in Mount Doom he made the One Ring, imbuing it with a large portion of his power. Its purpose was domination over the other Rings and their powers, and the opening of the thoughts and wills of their wearers to his view and control.
Kan je ook niet uit de films opmaken. :)

De game is trouwens prima te spelen zonder lotr en verder kennis, maar misschien wel leuker met wat achtergrond kennis.

spoiler:
Dat de wraith elf Celebrimbor was werd trouwens al gespoild voor de release door de ontwikkelaars zelf.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Mjah dat had ik ook wel gevonden maar ik ben er altijd vanuit gegaan dat Sauron ze allemaal gemaakt had. Er was niet echt een indicatie dat de Elven er iets mee te maken hadden if dat Sauron vrolijk rond liep bij de elven :P

Ja 'Kennis' :P ik heb de films gezien en dat was dat, dat het spel geen 'Lord of the Rings - Shadow of Mordor' heet is me ook duidelijk, Gollum noemt 1 keer 'Bagginses' wat er op duid dat die ring nu bij die hobbit is. Het voelt gewoon een beetje vaag ik heb niet echt het idee dat wat hier gebeurt effect zou moeten hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heb nu een paar uurtjes gespeeld. Maar ik ontdek aan mijzelf dat ik een waas voor mijn ogen krijg en al uren lang rondjes aan het rennen ben en enge mannetjes op de meest fantastische manieren aan het ombrengen ben :-D

Wellicht handig om alvast wat power te gainen voordat ik de storymissies ga doen. Maar ik ben nog maar amper verder gekomen in het spel.

Dat wil overigens zeggen dat het erg lekker speelt.
Het is een beetje wat totalbiscuit zegt. Er is niet veel te doen. Een donkere wereld vol Urugs en alles komt neer op het vermoorden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 17:40
ik moet me een beetje achter TB sluiten: het is leuk, ALS je orcs afslachten leuk vind.

qua lore is het ok(ish), vooral de references naar de blue wizards, maar iets meer interactie met de mensenlijke facties had het toch even een beetje extra gegeven. al had het maar wat simpels geweest als slaves vragen onrust te stoken in gebied A. zodat de captain die je graag te pakken wilt nemen buiten een stronghold wordt gedwongen. of gewoon iets meer interactie met
spoiler:
de outcasts, die jagende dwerf en de mensen in nurn
in de vorm van een paar sidemissions ofzo had het toch wat leuker gemaakt. nu is het een beetje een orc slaughtering sim(maar eerlijk is eerlijk, het doet dat ook wel heel heel erg goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02
Poeh, wat een verslavend spel :D
Ik heb het eerste gebeid nu helemaal kaal gespeeld voor wat betreft story, side missions en collectibles.
Het tweede gebied is gelukkig iets anders voor de afwisseling.
spoiler:
Groen in Mordor? :o

Combat gaat mij nu ook goed af, waves van 50+ enemies, bring 'em on! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurgh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-03 17:40
FallenAngel666 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:01:
Poeh, wat een verslavend spel :D
Ik heb het eerste gebeid nu helemaal kaal gespeeld voor wat betreft story, side missions en collectibles.
Het tweede gebied is gelukkig iets anders voor de afwisseling.
spoiler:
Groen in Mordor? :o

Combat gaat mij nu ook goed af, waves van 50+ enemies, bring 'em on! :)
spoiler:
komt in de boeken wel naar boven. dat platueau rond barad-dur(waar het eerste gebied ligt) is het echt een wasteland, en is mooi neergezet. maar in nurn is het juist hartstikke groen - en daar komt ook al het meeste eten heen voor de orcs(de rest komt van de oosterlingen en haradrim)

warning MAJOR spoilers ahead

spoiler:
ben ik trouwens de enige die van het einde het idee krijgt dat er een vervolg kotm? zou neit weten hoe ze dat willen aanpakken, maar ik zie lorewise niet echt waarom de ranger niet tijdens de lotr periode geen stennis kan schoppen. sauron afmaken is natuurlijk een no-go, maar bijv. de orcs en slechte mensen in het noorden lekker dwars zitten? mordor extra op zijn kop zetten? de orcs van moria en de rest van de grey mountains lekker in de weg lopen? vond vooral die laatste zin namelijk heel open "its time for a new ring" dus mag hopen dat ze nog een deel doen, liefst met iets meer variatie in vijanden(wat slechte mensen), beter uitgewerkte stealth of meer variatie in gear. of niet, en een orc slachting sim 2.0. mij maakt het niet echt veel uit want het spel is echt awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik heb er nu ook een uurtje of 7 inzitten en zit nogsteeds in het eerste gebied, side missies e.d. al die artifacts zoeken enzo.

1 Missie vind ik werkelijk waardeloos:
Missie waar je vergif in de 'Grog' moet stoppen... man man al 10 keer overnieuw. Schiet je iemand in z'n kop en 2de daarna 'mission failed detected' terwijl ze beide dood op de grond liggen en er niemand anders in de buurt is... Ik heb letterlijk hele groepen afgemaakt in de 'normale' wereld zonder dat ook maar iemand mij zag (gele/rode driehoekje).

Ook het random spawnen in die missie is een beejte onzin. Ik pak de 2 linkse en op de terugweg staan er ineens 7 van die orcs me op te wachten en als je rond kijkt zie je de rest gewoon zijn gangetje gaan.. En waarom is een 'bow kill' geen stealth kill? Ze zien me toch niet dus dan is het stealth. En ik krijg het niet voor elkaar om assasinations te doen van 'boven' ondanks dat ik die skill/talent heb.
Stealth is echt een beetje gaar als je het mij vraagt. Heb in 1 van mijn pogingen 1 gast dood geschoten ergens midden in en met 'V' rond gekeken, ik schat dat er 40 zichtbaar waren. Kom ik even later terug staat er letterlijk een heel leger om het lijk heen en daarbij waren er nog een hoop andere in de omgeving het leek wel of het aantal verdriedubbeld was.

Het spel voelt wel episch aan maar als ik eerlijk moet zijn irriteer ik me mateloos aan die captains die eerst een heel verhaal moeten ophangen voordat je ze af kan maken.

Het ziet er zeer mooi uit, ik heb nog niet die ultra pack gedownload en ik vraag me af of dat echt zoveel toevoegd, wat wel leuk is hij ziet mijn crossfire setup als 8gb geheugen? Hij kan toch alleen de GPU gebruiken van de 2de kaart en niet het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-06 11:12
NL-RaVeR schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 01:31:
[...]

Moet ik je helaas teleurstellen, maar dat gaat niet werken. Game vereist DirectX 11 en dat ondersteund die kaart niet. Mijn broertje had hetzelfde probleem met de 4890. Heeft nu mijn oude 5870 overgekocht en draai nu prima.
Danke, dan toch maar ff verder sparen voor een nieuwe videokaart :)

Over een nieuwe videokaart, is het dan misschien toch beter om te wachten voor de volgende generaties gpu's van amd/nvidia.Nu deze game en the evil within zoveel geheugen vreten verwacht ik dat de fabrikanten met "betere"gpu's komen?

Het is gewoon moeilijk om van mijn trouwe 4890 aftekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Mjah soms moet je je verlies nemen, een 4890 is al eventjes uit. Die van mij ligt ook al eventjes in de doos sinds ik een 290x gekocht heb.

AMD schijnt met de R380/390 te komen ofzo maar er is weinig bekend, ik zou voor een GTX970 gaan of 980 als het budget het toelaat. Anders kun je blijven wachten op iets nieuws.

En weer even ontopic.

Ik las iets over 'wapens upgraden' maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat werkt. worden daar die runes mee bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
prutser001 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:17:
Ik heb er nu ook een uurtje of 7 inzitten en zit nogsteeds in het eerste gebied, side missies e.d. al die artifacts zoeken enzo.

Missie waar je vergif in de 'Grog' moet stoppen... man man al 10 keer overnieuw. Schiet je iemand in z'n kop en 2de daarna 'mission failed detected' terwijl ze beide dood op de grond liggen en er niemand anders in de buurt is... Ik heb letterlijk hele groepen afgemaakt in de 'normale' wereld zonder dat ook maar iemand mij zag (gele/rode driehoekje).

Ook het random spawnen in die missie is een beejte onzin. Ik pak de 2 linkse en op de terugweg staan er ineens 7 van die orcs me op te wachten en als je rond kijkt zie je de rest gewoon zijn gangetje gaan.. En waarom is een 'bow kill' geen stealth kill? Ze zien me toch niet dus dan is het stealth. En ik krijg het niet voor elkaar om assasinations te doen van 'boven' ondanks dat ik die skill/talent heb.
Stealth is echt een beetje gaar als je het mij vraagt. Heb in 1 van mijn pogingen 1 gast dood geschoten ergens midden in en met 'V' rond gekeken, ik schat dat er 40 zichtbaar waren. Kom ik even later terug staat er letterlijk een heel leger om het lijk heen en daarbij waren er nog een hoop andere in de omgeving het leek wel of het aantal verdriedubbeld was.

Het spel voelt wel episch aan maar als ik eerlijk moet zijn irriteer ik me mateloos aan die captains die eerst een heel verhaal moeten ophangen voordat je ze af kan maken.

Het ziet er zeer mooi uit, ik heb nog niet die ultra pack gedownload en ik vraag me af of dat echt zoveel toevoegd, wat wel leuk is hij ziet mijn crossfire setup als 8gb geheugen? Hij kan toch alleen de GPU gebruiken van de 2de kaart en niet het geheugen?
Deze missie gister gedaan. Eerste keer meteen er doorheen gekomen. In het begin van het stronghold meteen ff 5 uruks stealth kill gedaan en toen gewoon gesneakt naar die grog dingen. Bij ieder barrel had je struiken waarin je kunt verstoppen. Vond andere begin missies pittiger...

Ben wel zelf ook nog lerende in de game. In een missie was het optional ding ledge kills doen. Nou, niet 1 keer gelukt haha...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Laatst online: 08:11

Madstorm

Derping all the way!

De boss 'spawns' is wel wat vreemd.
Ik was gisteren op zoek naar een warchief volgens mij, eenmaal gevonden begonnen we te vechten. Was nog maar net bezig of er kwam nog een chief bij, prima dacht ik ook geen probleem. Nog een 10 seconden later kwam er nog één bij, toen werd het allemaal een beetje te veel van het goede. Met alle minions erbij was het iets te druk. Er tegen vechten is op zich nog geen probleem maar als er één wegloopt wil je hem niet laten gaan en met je er dus achteraan, en laat je dus de andere twee achter. En Intel krijgen voordat je ze bijna dood hebt ging al helemaal niet, aangezien je steeds onderbroken werd voordat je dit kon doen..

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
3 warchiefs?? Bedoel je niet captains?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Scrisissszzz schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:58:
[...]

Deze missie gister gedaan. Eerste keer meteen er doorheen gekomen. In het begin van het stronghold meteen ff 5 uruks stealth kill gedaan en toen gewoon gesneakt naar die grog dingen. Bij ieder barrel had je struiken waarin je kunt verstoppen. Vond andere begin missies pittiger...

Ben wel zelf ook nog lerende in de game. In een missie was het optional ding ledge kills doen. Nou, niet 1 keer gelukt haha...
Ledge kill gaat vry makkelijk, gewoon naar je toe lokken en killen, werkt 9 van de 10 keer.
Zo had ik een missie waar ik een orc voor 15sec moest vasthouden ,zodat zijn warchief tevoorschijn kwam. Die orc was omringd door 6 andere orcs en moest die eerst gaan killen.
Ze stonden op een platform en had ze allemaal gelokt en afgemaakt met een ledge kill. Daarna had ik vrijspel om de orc vast te houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Bullus op 06-10-2014 10:05 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hoop dat er een goede new game plus inzit want Uruks hunten is wel aan mij besteed :D

Had in het eerste gebied de hele nemesis tree al zon beetje omgelegd, als je niet dood gaat dan wordt er een lege boel qua Uruk captains . Was dan ook erg blij dat er tweede gebied opende.

Vet spel! Graphics zijn echt goed, vooral op ultra textures zien de Uruks er echt geweldig uit! Heerlijk ook dat er veel variatie in models zitten ipv 5-6 baddies die je de hele tijd omlegt.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 18-06 19:25

On_E

Housemusic

Klote missie inderdaad, ik kom niet verder dan 2 vaten grog voor ik gezien wordt.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Is dat waar je die tonnetjes moet vullen na die planten geplukt te hebben? Volgens mij haalde ik die in 1 keer. Gewoon hoog blijven en orks die alleen staan pakken. Relatief simpele missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Laatst online: 08:11

Madstorm

Derping all the way!

bram1984 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:47:
3 warchiefs?? Bedoel je niet captains?
Ach één pot nat :)

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nou nee hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 17-06 15:49

Bosmonster

*zucht*

Iemand tips voor captains met fire weapons? Heb nu een level 20 captain ofzo die ik moet killen (bodyguard van warchief..) en die is dus immuun voor praktisch alles en heeft een fire weapon waarmee die me 2-hit...

Verder heb ik een captain die ik al 3x zn kop afgehakt heb en hij blijft maar terugkomen. Zegt ie ook "You thought I was dead! etc". Die heeft inmiddels een fire xbow..

Wordt er een beetje depri van. De game is verder echt super, maar sommige gevechten zijn echt onmogelijk in mijn ogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Laatst online: 13-06 07:10
Was gewoon een missie als een ander nochtans... misschien iets voorzichtiger leren spelen. Zowel mijn roommate als ik voltooiden hem van de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Bosmonster schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:58:
Iemand tips voor captains met fire weapons? Heb nu een level 20 captain ofzo die ik moet killen (bodyguard van warchief..) en die is dus immuun voor praktisch alles en heeft een fire weapon waarmee die me 2-hit...
Hij moet een weakness hebben waarmee je hem kan pakken. Die intel heb je neem ik aan? Daar moet je soms wel geluk mee hebben, maar vaak kan je er wel iets mee. Wat ik sowieso vaak doe is voor een gevecht de chief/captain naar een kampvuur of barrel stack lokken en die vervolgens opblazen. Scheelt zo al de helft van z'n hitpoints. En voor moeilijke gevechten is brand power ideaal. Beetje rond sneaken, legertje van uruks stealth branden en dan de hele groep op 'm los laten, toekijken en toeslaan als het moment daar is :)
Of als ie een fear weakness heeft die exploiteren en 'm dan volgen als ie vlucht, eventueel pinnen met een "arrow to the knee" als ie niet immuun voor ranged is en shadow strike gebruiken als ie net de verkeerde kan op rent. Een vluchtende captain/warchief kan je altijd grabben namelijk.
Oh en zo veel mogelijk (kans op) health restore runes van een zo hoog mogelijk level op je wapen helpt ook wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 06-10-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 12:34

CSB

:D

Pfff. Ik heb tot nu toe 1 captain gedood. Ben zelf nu 7x dood gegaan. Dit spel is wel erg moeilijk om onder de knie te krijgen. Wordt er ook wel een beetje gedemotiveerd van.

Hebben jullie nog tips om wat beter te overleven? Bijvoorbeeld welke abilities ik moet gaan halen, of welke missies ik moet doen?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

FallenAngel666 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:26:
[...]

Hij moet een weakness hebben waarmee je hem kan pakken. Die intel heb je neem ik aan? Daar moet je soms wel geluk mee hebben, maar vaak kan je er wel iets mee. Wat ik sowieso vaak doe is voor een gevecht de chief/captain naar een kampvuur of barrel stack lokken en die vervolgens opblazen. Scheelt zo al de helft van z'n hitpoints. En voor moeilijke gevechten is brand power ideaal. Beetje rond sneaken, legertje van uruks stealth branden en dan de hele groep op 'm los laten, toekijken en toeslaan als het moment daar is :)
Of als ie een fear weakness heeft die exploiteren en 'm dan volgen als ie vlucht, eventueel pinnen met een "arrow to the knee" als ie niet immuun voor ranged is en shadow strike gebruiken als ie net de verkeerde kan op rent. Een vluchtende captain/warchief kan je altijd grabben namelijk.
Oh en zo veel mogelijk (kans op) health restore runes van een zo hoog mogelijk level op je wapen helpt ook wel.
Hij's vulnerable voor explosions, dat was het enige waar ik iets aan heb, maar was me nog niet gelukt om hem in de buurt te krijgen van iets brandbaars. Nog maar keer proberen dan..

Heb jij niet gehad dat een gekillde captain elke keer terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Beetje afhankelijk van hoe ie dood gaat. Als je hem onthoofd zou ie niet meer terug moeten komen, anders heb je die garantie niet. Volgens mij als een captain een weakness voor combat finishers heeft, dan kan je hem altijd onthoofden met de Execution finisher als je een hit streak hebt opgebouwd. Anders is het volgens mij heel erg random. Weet niet zeker of de ability unlock van Head Explosion aan het eind van de hit streak ook telt. Die vind ik trouwens nogal overpowered :X

[ Voor 60% gewijzigd door Kwistnix op 06-10-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mooi, kan wel een beetje OP gebruiken op het moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
CSB schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:32:
Pfff. Ik heb tot nu toe 1 captain gedood. Ben zelf nu 7x dood gegaan. Dit spel is wel erg moeilijk om onder de knie te krijgen. Wordt er ook wel een beetje gedemotiveerd van.

Hebben jullie nog tips om wat beter te overleven? Bijvoorbeeld welke abilities ik moet gaan halen, of welke missies ik moet doen?
Ik denk dat de mensen die Batman gespeeld, sowieso een flink voordeel hebben wat betreft combat en stealth.

Ik zou op het begin sowieso uit de buurt blijven van de strongholds aan de rechterkant van de map.

Blijf zoveel mogelijk hoog en pak eerst de archers aan. Daarna alle orks die ergens alleen staan. Gebruik de bosjes veel en de attract ability is ook erg nuttig. Je kan ook met je pijl en boog op een punt mikken en dan op de attract knop drukken. De vijand zal daar dan naartoe lopen.

Als je in een groot gevecht zit en je health raakt low, smeer 'm dan en check de minimap voor een plant. Pak de plant en ga daarna weer terug.

Volg op het begin de verhaalmissies totdat je je eerste warchief te pakken hebt. Dan ben je een stuk sterker namelijk.

Verder gewoon genieten. Doodgaan is niet erg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Iedere keer als je dood gaat worden de captains ook sterker hè, door de onderlingen conflictjes die ze dan even onder het genot van een kopje thee uitpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast

Speel je op console of PC?
Op PC ga ik zeer zelden dood.

Je hebt immers die Second Wind achtige ability (andere naam ingame, maar dat je nog een kans hebt wanneer je gaat sterven).
Als ik in de problemen kom voor health heb ik de volgende mogelijkheden.
- Combat drain + runes dat ik % health krijg voor drain/brand.
- Runes dat ik health bijkrijg voor headshots (aangezien de tijd dan toch vertraagt kan je makkelijk 3 of meer headshots afvuren en ben je er weer een beetje bovenop.
- Weglopen en plantje gaan eten en terugkomen.

Soms dan ben je met een captain aan het vechten en kom je onderweg nog meerdere tegen en ben je er 3 tegelijk aan het aanvallen. Dan kan je best even terugtrekken, hun weaknesses checken en 1 voor een afmaken.

Iets wat tegen de meesten wel werkt (indien geen combat expert) is wraith punch, hakken tot hij op de grond ligt, grond finisher, normale finisher (2x indien je die skill hebt). Doe dit 2-3 keer en zijn rijp :)

Edit: Vergeet ook niet die mannen neer te schieten die het alarm willen laten afgaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Emphast op 06-10-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Bosmonster schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:58:
Verder heb ik een captain die ik al 3x zn kop afgehakt heb en hij blijft maar terugkomen. Zegt ie ook "You thought I was dead! etc". Die heeft inmiddels een fire xbow..
Dat heet het Nemesis systeem geloof ik, zie ook hier:

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
FallenAngel666 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:11:
Iedere keer als je dood gaat worden de captains ook sterker hè, door de onderlingen conflictjes die ze dan even onder het genot van een kopje thee uitpraten.
Is dus een grotere kans op een epic rune. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
FallenAngel666 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:11:
Ik wist eerst niet dat er een tweede map was dus heb echt al belachelijk veel Progress Time gedaan om ze tot 20 te krijgen voor betere runes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ik vind de epicness van sommige epic runes niet zo geweldig. Sommige high-level runes vind ik nuttiger. Of soms heb je er nog helemaal niks aan. Ik zeul bijvoorbeeld al een tijdje een epic mee waarmee de tijdsduur van ik één van de 3 laatste abilities (naam even kwijt) met 20% kan verlengen. Voordat ie die kan unlocken ben ik nog wel een tijdje bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
FallenAngel666 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:39:
Ik vind de epicness van sommige epic runes niet zo geweldig. Sommige high-level runes vind ik nuttiger. Of soms heb je er nog helemaal niks aan. Ik zeul bijvoorbeeld al een tijdje een epic mee waarmee de tijdsduur van ik één van de 3 laatste abilities (naam even kwijt) met 20% kan verlengen. Voordat ie die kan unlocken ben ik nog wel een tijdje bezig.
Goh, dat heeft wat met RNG te maken natuurlijk. De meeste van mijn Epic runes gebruik ik niet, maar eentje doet +50 % Sword damage, wat toch wel beestig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ben nu bezig met de missie: It's a Trap! (leuke Akbar reference overigens)

Zal wel weer wanhopig falen... Probeer in ieder geval een caragor daar te krijgen, aangezien de captain bang is voor caragors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Gewoon bovenop zo'n ding springen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:08

Ik ging de eerste avond dat ik speelde ook vrij veel dood, met name in de strongholds. Nu speel ik veel stealthier, schakel ik eerst archers uit en blijf ik zoveel mogelijk in de hoogte. Dat gaat een stuk beter. Ook de omgeving (caragors, vuurtjes) etc het werk laten doen scheelt een hoop.

Het is dat Dragon Age en GTA V er nog aankomen, maar anders was dit zeker mijn GOTY geweest (ps. ik heb op dit moment alleen een PS4 en Vita in huis).

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Nvm... Ging natuurlijk al dood na 30 seconden. Begin er een beetje moe van te worden.
Krijg ze gewoon niet dood. Misschien dan maar wat kleinere captains killen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21

Ik heb hiervoor alleen een beetje Assasins Creed gespeeld. Maar ik moet zeggen dat het killen van Urugs met makkelijk afgaat. Heb nog maar een paar uurtjes gespeeld hoor. Maar soms dan ren ik zo'n stronghold in en dan red ik mezelf prima. Soms staan er een hoop rond je heen maar no biggy.. Gewoon veel de rechtermuisknop gebruiken.

Wat ik vaar doe ik die 'souldpunch' ( met dubbel E ) gebruiken > vooruitlopen en de combohit maken. Om zo weer een executie toe te kunnen passen. En dat lukt altijd wel goed moet ik zeggen. Zo moord je ze rustig een voor een uit.

En idem met de captains. Als je dubbel op E drukt dan mep je hem al flink waardoor ie even gestunned is. Daarna gewoon de combo erop los laten. Doe dit 2x en hij is dood. Piece of cake.

[ Voor 8% gewijzigd door Lasteraar op 06-10-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
CSB schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:01:
Ben nu bezig met de missie: It's a Trap! (leuke Akbar reference overigens)

Zal wel weer wanhopig falen... Probeer in ieder geval een caragor daar te krijgen, aangezien de captain bang is voor caragors.
In het algemeen een paar Caragor kooien open schieten is vaak handig als je moet vechten in een stronghold (check wel of de captains geen Hate of Caragors hebben). Dan zijn veel Uruks bezig en kan je je focussen op de Captain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Lasteraar schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:19:
[...]

Ik heb hiervoor alleen een beetje Assasins Creed gespeeld. Maar ik moet zeggen dat het killen van Urugs met makkelijk afgaat. Heb nog maar een paar uurtjes gespeeld hoor. Maar soms dan ren ik zo'n stronghold in en dan red ik mezelf prima. Soms staan er een hoop rond je heen maar no biggy.. Gewoon veel de rechtermuisknop gebruiken.

Wat ik vaar doe ik die 'souldpunch' ( met dubbel E ) gebruiken > vooruitlopen en de combohit maken. Om zo weer een executie toe te kunnen passen. En dat lukt altijd wel goed moet ik zeggen. Zo moord je ze rustig een voor een uit.

En idem met de captains. Als je dubbel op E drukt dan mep je hem al flink waardoor ie even gestunned is. Daarna gewoon de combo erop los laten. Doe dit 2x en hij is dood. Piece of cake.
Weet niet in welke strongholds jij komt, maar als de shit echt aan is en er staan archers en speerwerpers bij, dan gaat dit echt niet zo makkelijk. En ik ben redelijk ervaren met het combatsysteem. En dan moet die captain natuurlijk de combo finisher als weakness hebben, anders red je twee keer natuurlijk nooit met een flurry finisher. In sommige gevallen staan er 50+ orks om je heen. Dan zijn pijlen en speren nagenoeg niet 100% te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Na Batman: Origins en AC: Black Flag dacht ik het een beetje gehad te hebben met dit genre...ik moet zeggen dat alle lovende woorden mij wel aan het twijfelen brengen...

Misschien is het een goede plaatsvervanger voor Dark Souls 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Emphast schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:01:
[...]

Was gewoon een missie als een ander nochtans... misschien iets voorzichtiger leren spelen. Zowel mijn roommate als ik voltooiden hem van de eerste keer.
Mjah ben meer hack en slash figuur (Hulk Smash :P ) Maar ik vind het raar dat bow headshots niet tellen als stealth kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Misschien omdat het dan wel heel makkelijk wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Pcies. Met een verkeerde mix van vijanden kan het alsnog heel erg snel bergafwaarts gaan. In een stronghold met archers op de daken is een blob van hunters, defenders en berserkers rondom een captain is echt lastig. Dan moet je wel iets meer uit je trukendoos halen dan alleen wraith punch, hit streak/flurry en een finisher. Je hebt dan sowieso te vaak last van een interrupt, zelfs met de ability waarmee je één hit kan opvangen zonder dat je hit streak breekt.

Zijn er trouwens PS4 bezitters die al een werkende unlock code hebben ontvangen voor de Flame of Anor rune? Ik heb een ticket uitstaan bij WB Games.

[ Voor 11% gewijzigd door Kwistnix op 06-10-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Sumerechny schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:59:
Na Batman: Origins en AC: Black Flag dacht ik het een beetje gehad te hebben met dit genre...ik moet zeggen dat alle lovende woorden mij wel aan het twijfelen brengen...

Misschien is het een goede plaatsvervanger voor Dark Souls 2...
Ik ben grote fan van Dark Souls op PS3, maar heb DS2 nooit gespeeld (PS3 verkocht voor PS4). En dit is zeker een goede vervanger.

Het is aardig pittig en de wereld is geweldig om doorheen te banjeren. En het Nemesis systeem is simpelweg briljant. Gekilld worden door een domme Orc met een lucky shot om die vervolgens de ranks door te zien stijgen is geweldig. Voorals als je uiteindelijk keihard revanche kan nemen >:)

Het Nemesis systeem maakt veel gevechten gewoon bijna persoonlijk en dat heb ik nog in geen enkele game meegemaakt.

Mijn enige minpuntje is dat het soms zelfs een beetje TE pittig is. Op console is mikken natuurlijk een drama met bow en sommige enemies zijn zeer frustrerend om om te leggen..

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 06-10-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Als je focus gebruikt kun je toch wel mikken? Ik maak soms met gemak 10 headshots achter elkaar op de PS4 en ik ben echt geen held met een controller.

[ Voor 21% gewijzigd door bram1984 op 06-10-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Ik snap eigenlijk niet zo wat nu precies de bedoeling is met die zgn power struggles? Als je zo`n missie start is het dan nu de bedoeling om alle captains die komen opdraven te killen of wat?

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
The_Scratcher schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:43:
Ik snap eigenlijk niet zo wat nu precies de bedoeling is met die zgn power struggles? Als je zo`n missie start is het dan nu de bedoeling om alle captains die komen opdraven te killen of wat?
Kan, maar je kan er ook eentje pakken waardoor de andere zijn plaats inneemt. Of je wacht gewoon wie er wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Nu online

Sumerechny

Bosmonster schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:40:
[...]

Ik ben grote fan van Dark Souls op PS3, maar heb DS2 nooit gespeeld (PS3 verkocht voor PS4). En dit is zeker een goede vervanger.

Het is aardig pittig en de wereld is geweldig om doorheen te banjeren. En het Nemesis systeem is simpelweg briljant. Gekilld worden door een domme Orc met een lucky shot om die vervolgens de ranks door te zien stijgen is geweldig. Voorals als je uiteindelijk keihard revanche kan nemen >:)

Het Nemesis systeem maakt veel gevechten gewoon bijna persoonlijk en dat heb ik nog in geen enkele game meegemaakt.

Mijn enige minpuntje is dat hetsoms zelfs een beetje TE pittig iss. Op console is mikken natuurlijk een drama met bow en sommige enemies zijn zeer frustrerend om om te leggen..
Dat klinkt allemaal goed...en TE pittig...klinkt als een uitdaging :*). De door mij genoemde games hadden stijl en toffe tegenstanders (AC: BF ook een redelijk (...) verhaal), maar de combat was gewoon button bashen. Dark Souls hoef je dat niet te doen, ik zal ME-SoM (dank bram :+ )aan mijn steam account toevoegen!

Edit: grmbl, heb ik hem in mijn winkelmandje loop ik naar beneden voor m'n pinpas...kom ik boven is hij in alle webshops (met iDeal) uitverkocht ;( . Ah well, vanavond zou hem toch niet meer worden, zo snel zal de download niet gaan :o

[ Voor 9% gewijzigd door Sumerechny op 06-10-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Middle Earth SoM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Binnekort dus een goede crossfire profile, zonder flickering

http://forums.guru3d.com/...hp?p=4931380&postcount=84

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Bosmonster schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:40:
Mijn enige minpuntje is dat het soms zelfs een beetje TE pittig is. Op console is mikken natuurlijk een drama met bow en sommige enemies zijn zeer frustrerend om om te leggen..
Ik speel met een controller op de pc en heb op zich niet zoveel problemen met mikken, maar wel met de Quick Time Events. Of het voor een muis gemaakt is of ik gewoon stom ben weet ik niet, maar bij sommige QTE's moet ik de cursor onderhand naar de andere kant van het scherm krijgen en dat duurt een eeuwigheid. Voor ik überhaupt doorheb dat er een QTE is ben ik al te laat. Gelukkig niet heel vaak, maar irritant genoeg om dood te gaan/missies opnieuw te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

bram1984 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:09:
Als je focus gebruikt kun je toch wel mikken? Ik maak soms met gemak 10 headshots achter elkaar op de PS4 en ik ben echt geen held met een controller.
ik ben al blij als ik in die tijd 2 pijlen heb afgeschoten. Mijn slow time duurt misschien 4-5 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik heb mijn focus redelijk geüpgrade, maar 1 ork per seconden/1,5 seconde is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-06 21:14

Fordox

00101010

Wat is de 'dual combat execution' toch prachtig :D
2x een charge, trekt het tempo er mooi in (vooral icm de 5x slaan om opgeladen te zijn en de sprong met stun). Echt heerlijk dat vechten :)
Ik spring regelmatig in een groep Uruks met het simpele doel om ze zo bruut mogelijk de kop eraf te slaan :9

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

bram1984 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:00:
Ik heb mijn focus redelijk geüpgrade, maar 1 ork per seconden/1,5 seconde is prima te doen.
Met een muis zou dat me wel lukken, maar ik heb echt een paar seconden nodig om met een controller op een hoofdje te mikken helaas :P

Misschien eens kijken of er geen auto-aim optie in zit ergens.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 07-10-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Op de PS4 is het mij nog niet één keer gelukt om kort achter elkaar twee last chance QTE's te halen. De eerste last chance QTE is altijd goed te doen, maar ga je kort daarna weer neer dan is de tweede last chance QTE niet te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kwistnix op 07-10-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ok, ik moet zeggen, zodra je Shadow Strike krijgt (dat is volgens mij dat je met je pijl kan teleporteren naar een vijand) en je upgrade deze z.s.m. naar fatal strike dan is het goed te doen. En de abilities om te stunnen zijn erg belangrijk!

Kijk, dat moet je weten he? ;) Nu is het spel wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
Toch een beetje teleurgesteld in het einde. :o

spoiler:
Had alle captains/warchiefs van de tweede zone gebrand zodat ik in de final fight echt alles in zijn gezicht zou ontploffen. Ok enkel je warchiefs, maar niet eens hun groepje of bodyguards mee dus mijn aankomst was mildly impressive at best. Dan vecht je tegen je nemesis die in 1 combo op de grond lag (mijn warchiefs zijn level 20, de rune die ik opraapte was lvl 13 dus erg hoog was hij niet :/ . Dan die 5 captains, lagen ook op de grond binnen de minuut (ook weer low level gastjes :O ). Eind gevecht is een paar keer stealth drain, spatiebalk duwen, en een paar keer op je muis klikken. Hoopte toch op iets meer uitdagend. Achja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

THANK GOD voor spoiler tags :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:03
Er zitten van die artifacts in de muur (bijvoorbeeld in de grot waar die grote trol zich bevind)
Iemand een idee hoe je die te pakken kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
mike0001 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:11:
Er zitten van die artifacts in de muur (bijvoorbeeld in de grot waar die grote trol zich bevind)
Iemand een idee hoe je die te pakken kan krijgen?
Met een pijl kan je zwakke muren neerhalen (in wraith vision mode zie je dan een icoontje erbij staan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Hmm, volgens Palantir zat ik gisteren op ruim 80% completion. Zal niet lang meer duren dan ;(
Tot de eerst replay dan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ben ik de enige die de game uiteindelijk toch tegen vond vallen?

De eerste uren van de game vond ik zeer vermakelijk, maar naarmate de game vorderde besefte ik wel dat het niet heel veel meer was dan orcs killen. Ik snap dan ook niet waarom deze game bij reviews negens en tienen krijgt.

Ik heb me er wel mee vermaakt (heb het niet uitgespeeld want het werd gewoon te eentonig), maar ik denk dat een cijfer als bv. 6,5 of 7 voor mij een realistischer beeld zou geven van de kwaliteit van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Dat is inderdaad het grootste manco van het spel. Zelfs het goed uitgewerkte nemesis systeem kan niet verhullen dat het spel gaat om het afslachten van uruks, meer uruks en nog meer uruks. Dat is de hoofdmoot van het spel en hoewel goed uitgewerkt, moet dat je kunnen blijven boeien. Het verhaal en de lore in het spel zijn niet bijzonder. Ik vind cijfers niet zo veelzeggend, maar voor mij persoonlijk geef ik 'm een verdiende 8. Ik heb er echt dikke lol mee en dat verrast mij, want dit is niet typisch mijn soort spel.

[ Voor 21% gewijzigd door Kwistnix op 08-10-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Uruks. Uruks. Geen Orcs, orcen of orken of wat dan ook van dat spul. Je slacht Uruks af.

Toch?

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 08-10-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Dat gevoel heb ik ook wel een beetje. Heb nu ruim 18 in het spel steken (zit wel nog maar halfweg). Het is idd gewoon een slachtfestijn, maar op zich heb ik er niet zo een probleem mee. Ik heb nog altijd heel veel plezier met het spel. Als ik in een stronghold zit dan maak ik er nu een sport van om ongemerkt zo veel mogelijk uruks om te leggen. Spelen met de distract ability en stealth kills is echt nog wel leuk en behoorlijk moeilijk in zo'n stronghold. Er is altijd wel ergens een uruk die onverwacht opduikt.

Op dit moment laat ik me vaak afleiden door sidequests en de zoektocht naar artefacts enzo. Maar eens ik het spel heb afgewerkt, ga ik zeker werk maken van al die openstaande sidequests. Proberen om nu eindelijk eens alle steam achievements van een spel te behalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

maartend schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:04:
Uruks. Uruks. Geen Orcs, orcen of orken of wat dan ook van dat spul. Je slacht Uruks af.

Toch?
Orcs en Uruks. Die kleine zijn Orcs. Die grote zijn Uruks (zelfde als in de film, al is in SoM het verschil iets minder duidelijk soms).

Uruks zijn overigens ook gewoon Orcs, maar dan groter en sterker gefokt oid :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 08-10-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Bosmonster schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:40:
[...]

Orcs en Uruks. Die kleine zijn Orcs. Die grote zijn Uruks.
Toch maar eens spelen dan. Heb hem al gedownload maar zo druk dat ik geen tijd voor gamen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Nu online

Sumerechny

FallenAngel666 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:01:
Dat is inderdaad het grootste manco van het spel. Zelfs het goed uitgewerkte nemesis systeem kan niet verhullen dat het spel gaat om het afslachten van uruks, meer uruks en nog meer uruks. Dat is de hoofdmoot van het spel en hoewel goed uitgewerkt, moet dat je kunnen blijven boeien. Het verhaal en de lore in het spel zijn niet bijzonder. Ik vind cijfers niet zo veelzeggend, maar voor mij persoonlijk geef ik 'm een verdiende 8. Ik heb er echt dikke lol mee en dat verrast mij, want dit is niet typisch mijn soort spel.
Ik heb het spel nog niet opgestart dus kan niet uit ervaring spreken. Maar sprekende vanuit een Dark Souls perspectief..dat gaat ook alleen maar om afslachten. Alleen de uitdaging maakt het leuk vind ik, als ik het goed heb begrepen zit er in ME-SoM ook een redelijke uitdaging (hoewel waarschijnlijk niet op het DS niveau 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb het spel sinds vrijdag en na 2,5 uur spelen ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat ik heel het spel maar tegen vind vallen. Het is zeer eentonig en ook grafisch kan het mij niet echt bekoren.
Het roept bij mij een heel hoog "Vikings" gehalte op. Een spel van jaren geleden op de xbox360...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
De meningen lopen uiteen zie ik. :)

Ik vind het echt zwaar verslavend. Ik kan echt uren lang over de map zwerven en op allerlei manieren orcs afslachten. Krijg er geen genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heb het gisteren anderhalf uur gespeeld op de PC, maar werd aan het begin helemaal moe van alle features en puntensystemen en currency en dergelijke die uitgelegd werden. Man man man dat was nog meer informatie per seconde dan mijn gemiddelde HBO-colleges :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Klopt, maar als je alles eenmaal door hebt is het vet hoor. Moet je voor de gein eens Diablo spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Haribo112 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:04:
Heb het gisteren anderhalf uur gespeeld op de PC, maar werd aan het begin helemaal moe van alle features en puntensystemen en currency en dergelijke die uitgelegd werden. Man man man dat was nog meer informatie per seconde dan mijn gemiddelde HBO-colleges :o
Ik vond dat eigenlijk 100% meevallen, Ik ken ergere games die na 2 uur lullen nog steeds niet duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik probeer die eerste warchief te vermoorden, maar eerst moet ik 2 berserkers omleggen, OK dat gaat goed en dan komt opeens dinges de tweeling aangerend met nog 30 uruks en zo'n grotere met schild.
Leuk allemaal hoor, maar hoe vermoord ik eerst zijn bodyguards dan?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gewoon alles afslachten tot de warchief nog over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Laatst online: 18-06 13:26
Koos2009 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:18:
Ik probeer die eerste warchief te vermoorden, maar eerst moet ik 2 berserkers omleggen, OK dat gaat goed en dan komt opeens dinges de tweeling aangerend met nog 30 uruks en zo'n grotere met schild.
Leuk allemaal hoor, maar hoe vermoord ik eerst zijn bodyguards dan?
Als je op een verhoging kunt komen, kun je ook nog altijd gebruik maken van je boog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Nu online

Sumerechny

MazeWing schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:23:
Ik heb het spel sinds vrijdag en na 2,5 uur spelen ben ik toch echt tot de conclusie gekomen dat ik heel het spel maar tegen vind vallen. Het is zeer eentonig en ook grafisch kan het mij niet echt bekoren.
Het roept bij mij een heel hoog "Vikings" gehalte op. Een spel van jaren geleden op de xbox360...
Ik kan me het voorstellen dat mensen het eentonig vinden. Ik heb er nu 3u inzitten maar vind het wel een vermakelijk spel. In grote lijnen is het Assassins Creed alleen dan in een LotR sausje...daardoor spreekt het me wel meer aan :) . Al met al zal ik mijn geld er wel uithalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Haha kleine spoiler voor mensen die nog niet halverwege het spel zijn, dus even in een spoiler tag:
spoiler:
In de tweede map kun je lui branden. Ik heb nu 4 van de 5 warchiefs gebrand :') Wat kan ik hier eigenlijk mee?
Owja: 1 van de warchiefs heb ik gebrand toen hij nog captain was. Warchief heb ik vermoord en de captain nam zn plek in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Sumerechny schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:01:
Ik kan me het voorstellen dat mensen het eentonig vinden. Ik heb er nu 3u inzitten maar vind het wel een vermakelijk spel.
Zelfde hier. Zit nu op 10% en vermaak me ook prima. Die combinatie van sneaken, long range headshots of bruut meppen bevalt me wel. Het is voor mij vooral een uitdaging om al die dingen zo goed mogelijk te doen dan dat ik zit te wachten op een tegenstander die er heel anders uit ziet. Oftewel: ik zorg wel zelf voor de afwisseling en niet zozeer de omgeving.
In grote lijnen is het Assassins Creed alleen dan in een LotR sausje...daardoor spreekt het me wel meer aan :).
Wist totaal niks van het spel, behalve dat het hoog scoorde en er goed uit zag, dus leek me een goed spel om mijn nieuwe grafische kaart mee uit te testen. Dus ik zat helemaal klaar om een compleet nieuwe manier van spelen te leren. Blijkt het een AC kloon te zijn. Dat ken ik wel! Op zich wel een beetje jammer, maar aan de andere kant maakt dat het wel weer makkelijk om er in te komen.
Al met al zal ik mijn geld er wel uithalen :P
Idem. Heb eigenlijk niks met LotR. Boeken nooit gelezen, stukjes van de films gezien, maar vond ik niet veel aan, dus ik zal een hoop achtergrond missen, maar met dit spel vermaak ik me wel.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Hoewel het vechtsysteem zeker vermakelijk is en de production values goed (goede voice acting etc), vind ik de game toch een beetje eentonig worden na een tijdje. Dat komt imo vooral door de vrij kleine maps die echt een infestation van orcs zijn. Daardoor draait echt alles in de game om het vechtsysteem, had graag wat meer exploration/side quests gezien, had wat meer variatie gebracht. De paar karige side quests die er nu zijn komen allemaal op hetzelfde neer (kill een baddie).

Overigens heeft het vechtsysteem niks met AC te maken, eerder Batman. Het klimmen/towers is wel hetzelfde als AC idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Gisterenavond het spel uitgespeeld.

spoiler:
Wel zoals zovelen teleurgesteld in het einde. Had toch wel een redelijk epic gevecht verwacht. Iets daarvoor had ik die missie waar je met Torvin die Graug moest neerhalen. Dat was nog tof om te doen. Ik had toch gehoopt dat die twee eindbazen moeilijker gingen zijn. De eerste omleggen door hem een paar keer te besluipen. Oh zo moeilijk. En de laatste zijn gewoon een paar quicktime events. 7(8)7 Jammer, zo jammer, echt een gemiste kans.

Maar goed. Nu gaan we werk maken van de overblijvende side quests en achievements. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik vind het moeilijk om te blijven focussen op een bepaald target, als je bezig bent met een groepje tegenstanders. Je moet steeds iemand blocken, waardoor je dus het target waar je mee bezig bent, geen finishing move kunt geven. En door 'alleen' hakken met je zwaard, duurt het wel een stuk of 20 slagen voor een individueel target dood lijkt te gaan.

Als er dan ook een Captain komt, wordt het helemaal leuk.
Normaal focus ik die down, maar als hij dan weg gaat lopen, blijf ik nog bezig met het interrupten van zijn maatjes, waardoor ze dus heel vaak ontsnappen.
Een alternatief is eerst zijn maatjes afmaken, maar die archer Captain kun je echt niet negeren, dan ga je dood.

De bedoeling is waarschijnlijk om er voor te zorgen dat je alleen zo'n Captain in je gevecht hebt, maar ik pull nog wel eens wat meer dan alleen dat. Is dat de enige fout of zijn er trucjes tijdens het gevecht om toch tot finishing moves te komen?

Speel op een PC met een Xbox 360 controller.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Naast die finishing move op de grond heb je ook execution moves tijdens gevechten (F op toetsenbord, geen idee met controller). Heb je die al geprobeerd? Daar kan je alleen niet onbeperkt gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Nu ik eenmaal verder ben ga ik vrijwel niet meer dood en maakt het niet zoveel uit hoeveel Uruks om me heen staan.

Tips voor degene die er moeite mee hebben:
• Druk maar 1 keer per klap, je doet dan crital damage en het spel gaat in slowmotion. In slowmotion heb je veel meer overzicht en kun je veel beter de counters timen, gebruik dit bij ook bij de wargs. In slowmotion kun je ook makkelijk (meer tijd) dodgen.
• Gebruik de stun om je combo finisher snel op te laden, spring over iemand heen aan de zijkant van het groepje zodat de kans groot is om tijdens de stun meteen af te maken, hierna kun je direct de combo finisher op een andere Uruk los laten. Je maakt er meteen 2 dood. (3 bij upgraded finisher)
• Gebruik je finisher om de sterke Uruks eerste af te maken (schild, beserkers)
• Tegen grote groepen, laat je zwaard blauw glooien en gebruik de upgrade dat je dan dubbel damage doet, met crital hits slacht je snel hele groepen
• Laad je finisher op en laat deze direct los op de captains
• Als er meerdere captains zijn kun je beter eerste er een paar killen ipv proberen te dominaten

Zit nu vrijwel geen uitdaging in meer, maar das niet erg want het is nog steeds erg leuk om te spelen :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Anoniem: 165097 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:09:
Naast die finishing move op de grond heb je ook execution moves tijdens gevechten (F op toetsenbord, geen idee met controller). Heb je die al geprobeerd? Daar kan je alleen niet onbeperkt gebruik van maken.
Tenzij je Storm of Urfael als high-level attribute unlockt, dan kan je 20 seconden lang ongelimiteerd executions uitvoeren na een bepaald aantal combat kills. Nog iets langer met de juiste epic runes. Erg handig om die ability op te laden voordat je tegen een overmacht gaat vechten.

[ Voor 36% gewijzigd door Kwistnix op 09-10-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

PromWarMachine schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:01:
Ik vind het moeilijk om te blijven focussen op een bepaald target, als je bezig bent met een groepje tegenstanders. Je moet steeds iemand blocken, waardoor je dus het target waar je mee bezig bent, geen finishing move kunt geven. En door 'alleen' hakken met je zwaard, duurt het wel een stuk of 20 slagen voor een individueel target dood lijkt te gaan.

Als er dan ook een Captain komt, wordt het helemaal leuk.
Normaal focus ik die down, maar als hij dan weg gaat lopen, blijf ik nog bezig met het interrupten van zijn maatjes, waardoor ze dus heel vaak ontsnappen.
Een alternatief is eerst zijn maatjes afmaken, maar die archer Captain kun je echt niet negeren, dan ga je dood.

De bedoeling is waarschijnlijk om er voor te zorgen dat je alleen zo'n Captain in je gevecht hebt, maar ik pull nog wel eens wat meer dan alleen dat. Is dat de enige fout of zijn er trucjes tijdens het gevecht om toch tot finishing moves te komen?

Speel op een PC met een Xbox 360 controller.
Als je last hebt van wegrennende captains, moet jee een paar quests doen. Dan kun je met je boog teleporteren. Maar dan moet je de captain wel kunnen raken met je boog (werkt ook als de captain tegen ranged attacks kan)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste