Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09 21:29

JanAd

Wind’s howling

Ik denk dat hij het over de Prologue heeft. Waar je op een bepaald moment toch op 'vakantie' moet gaan met je volk richting Adrianaple. Dan maak je (ik toch ook) even stevig verlies omdat je leger wss groot is... En een Horde maken was toch een scipted opdracht...

Voor de rest is inderdaad goed je economie in het oog houden. Goed plannen wat je bouwt in welke stad/provincie. Dat is het leuke en het moeilijke aan Total War :)

De nieuwe gebouwen zijn even wennen, ik haal gewoon regelmatig de building browser erbij om te kijken welk gebouw wat juist doet en na een weekje spelen heb je de grote lijnen wel weer door ;)

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wanner komen de invallen van de huns?
Na 70e turnen nog steeds geen spoor van hun.
Wel speel ik als Vikings, ik heb delen van Spanje, Frankrijk en Duitsland in handen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:49
Met mijn viking fore fathers ben ik plunderend en daarna de stad vernietigen door het west romeinse rijk gegaan(alleen europa en noord Italie). Alle steden tot de grond plat gebrand. Het grappige is wel dat ik onbedoeld een kleine factie erg groot gemaakt.(ze kochten alle land op)

Daarna heb ik een grote stad in het midden van Frankrijk gepakt en die als vesting gehouden en aanvals positie(natuurlijk had ik mijn noordelijke provincies nog) om vanuit hier nog meer raids uit te voeren.
Het west romeinse rijk is gewoon heerlijk om te plunderen ze kunnen niks doen omdat er zoveel mensen door hun gebied gaan.

De hunnen ben ik sporadisch tegen gekomen.

Afwachten tot ik verder kan want ik moet een nieuwe videokaart halen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb die Viking DLC wel niet gratis gehad bij mijn (fysieke kopie) pre-order... :-( :(

Is die de moeite om bij aan te kopen? Het klinkt wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:37
New Yorker schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:39:
Wanner komen de invallen van de huns?
Na 70e turnen nog steeds geen spoor van hun.
Wel speel ik als Vikings, ik heb delen van Spanje, Frankrijk en Duitsland in handen.
JanAd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:08:
Ik denk dat hij het over de Prologue heeft. Waar je op een bepaald moment toch op 'vakantie' moet gaan met je volk richting Adrianaple. Dan maak je (ik toch ook) even stevig verlies omdat je leger wss groot is... En een Horde maken was toch een scipted opdracht...

Voor de rest is inderdaad goed je economie in het oog houden. Goed plannen wat je bouwt in welke stad/provincie. Dat is het leuke en het moeilijke aan Total War :)

De nieuwe gebouwen zijn even wennen, ik haal gewoon regelmatig de building browser erbij om te kijken welk gebouw wat juist doet en na een weekje spelen heb je de grote lijnen wel weer door ;)
Ik speel indd eerst de prologue aangezien dit men eerste total war game is.

Het is wel een game die enige studie vergt in het begin.. Er is ook zo danig veel keuze tussen gebouwen dat er wat tijd insteekt om te weten wat ieder gebouw nu eigenlijk kan toevoegen.

Ik denk dat ik wel meer dan een week zal nodig hebben om deze game onder de knie te krijgen :+ Vooral dat politiek systeem vind ik wel moeilijk en spijtig genoeg vind ik dat ook minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JanAd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:46:
Ik heb die Viking DLC wel niet gratis gehad bij mijn (fysieke kopie) pre-order... :-( :(

Ik zou eerder contact opnemen met de winkel waar je je pre-order besteld hebt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Coolbue.be... daar was er wel nergens sprake van een gratis DLC. Ik wist ook niet dat die er was tot jullie het hier vermelde.

Dus ik vrees dat die aanbieding enkel geldig was voor Steam pre-orders en niet voor die paar spelers die nog graag een dvd/doosje hebben |:( uit nostalgie/gewoonte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
JanAd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:46:

Naja het is wel grappig om in het hoge noorden te beginnen. Ze hebben ook wel een leuke bonus voor looten en 1 van de drie krijgt daar nog een dikke bonus bovenop ook nog. Ik speel met de Geats, die zijn immume voor cold. Is wel lekker handig 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:47
speel eerst de facties die in de base game zitten en eer je daar mee klaar bent staat het aan -75%, je mist niets door het niet geinstalleerd te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb eens een mailtje gestuurd naar de klantendienst.

De volgende keer pre-order ik gewoon bij Steam...
AntiChrist7 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:53:
speel eerst de facties die in de base game zitten en eer je daar mee klaar bent staat het aan -75%, je mist niets door het niet geinstalleerd te hebben
Klopt... Bij Rome 2 heb ik geen enkele DLC 'nodig' gehad. Maar deze klinkt wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb laatst Rome 2 gespeeld en ben een beetje huiverig voor deze versie. Ik heb 16gb ram en een i7 4770k maar de laadtijden zijn echt bizar lang. Ok het spel staat niet op de ssd maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

AntiChrist7 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:53:
Mwah Vikings lijken me nu net juist leuk om te spelen. Komt ook door de Vikings tv serie natuurlijk :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Tsurany schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Mwah Vikings lijken me nu net juist leuk om te spelen. Komt ook door de Vikings tv serie natuurlijk :)
Ja, die serie is ook deels de reden dat ik er achter zit te vragen :9~
Banaan86 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:02:
Ik heb laatst Rome 2 gespeeld en ben een beetje huiverig voor deze versie. Ik heb 16gb ram en een i7 4770k maar de laadtijden zijn echt bizar lang. Ok het spel staat niet op de ssd maar dan nog.
Dat zou nochtans vlot moeten werken daarop. Tenzij je een (te) oude harde schijf gebruikt ofzo.

Ik heb alvast geen problemen met laadtijden in Rome of Atilla... (i74790/16GB/SSD)

Edit: coolblue gaat navragen bij de leverancier hoe het zit met de gratis DLC voor pre-orders.

[ Voor 5% gewijzigd door JanAd op 27-02-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Banaan86 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:02:
Ik denk dat je idd een beetje huiverig moet zijn.
Jouw specs zijn idd een beetje mager...

Psn: Pteradon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Pterad0n schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:28:
[...]

Ik denk dat je idd een beetje huiverig moet zijn.
Jouw specs zijn idd een beetje mager...
Je trollt? Specs zijn super.
Hier een relatief oude quadcore (en een niet-SSD), maar de laadtijden zijn best te doen, behalve de bekende 'wachttijd', welke in de volgende patch gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
anandus schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 01:02:
[...]

Je trollt? Specs zijn super.
;)
Ik draai Attila met een 2600K@4.4 , 8gb ram , GTX980 op een resolutie van 3440x1440.
Details staan niet op max, maar de game ziet er super uit en loopt soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pterad0n schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 05:06:
[...]

;)
Ik draai Attila met een 2600K@4.4 , 8gb ram , GTX980 op een resolutie van 3440x1440.
Details staan niet op max, maar de game ziet er super uit en loopt soepel.
Post eens een foto, ben benieuwd hoe het eruit ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:22:
[...]

Post eens een foto, ben benieuwd hoe het eruit ziet ;)
Ik heb nog niet echt een mooie screenshot,
dus moeten we maar met deze drie doen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/34113070265592917/08B39A347F573F5BF06E7D1E3A4AF21CA3C1532C/
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/34112177425408712/359491F632020AA005F4B70CEC00A5DBC732BE65/
Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/34112177425408103/FE2E890EFB5665E5E5D2381FA10DA39E1DC35219/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pterad0n schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:46:
[...]

Ik heb nog niet echt een mooie screenshot,
dus moeten we maar met deze drie doen. ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wow geweldig _/-\o_
Helaas is die scherm veel te duur en ook 60hz ipv 144hz.

Kan ik net zo goed nog 2 stuks pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart nemen heb ik eyefinity setup ;)

Helaas geen vesa mount :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
Is dit spel speelbaar met een i7 3th gen en een 650m videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
Vast wel speelbaar zal er wel minder mooi uit zien though. Misschien ook nog wat kleine unit sizes. Je kan de site www.systemrequirementslab.com wel gebruiken om te kijken of het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Op een 660M videokaart is het prima speelbaar op medium-high/high 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Wat is het verschil tussen Atilla op steam en andere sites? Non-steam is een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het is allemaal dezelfde versie, maar Steam -als winkel- is gewoon, met uitzondering van sales, een dure winkel.

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 02-03-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
anandus schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:10:
Op een 660M videokaart is het prima speelbaar op medium-high/high 1080p.
Echt waar? Dat valt me reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Vandaag is de Longbeards-DLC uit en wordt vergezeld met een patch van 1.6Gb

patch notes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een shitload aan mods is het ondertussen aardig te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
Hoe bevalt de nieuwe patch jullie? En de blood & gore DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Blood&Gore is uit? Straks onmiddellijk downloaden *O*

Ah, Blood & Burning
http://store.steampowered.com/app/335030/

Ziet er weer leuk uit.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
JanAd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:34:
Blood&Gore is uit? Straks onmiddellijk downloaden *O*

Ah, Blood & Burning
http://store.steampowered.com/app/335030/

Ziet er weer leuk uit.

d:)b
Dit als DLC verkopen? Grrrr

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Dat dacht ik eerst ook, maar als ze dit in het gewone spel zouden zetten kunnen ze de T-rating niet houden...

HOEWEL, ik vind het precies wat tegenvallen. Ik zie ivm Rome 2 heel weinig bloedvergieten :? Ook bij de 'Kill moves' is er precies niks veranderd.

Ik moet vanavond eens nakijken of ik niet iets verkeerd heb gedaan met de installatie ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DLC staat wel aangevinkt? Want het is behoorlijk bloederig enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Pas met deze mod vind ik het beter uitzien.

http://www.twcenter.net/f...-%28Released-25-3-2015%29

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
evilpin0 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:21:
[...]

Dit als DLC verkopen? Grrrr
Wat Jan Ad zegt. Anders moeten ze hun game 18+ maken en krijgen ze het veel minder verkocht. Hier kruipt ook veel meer werk in dan 3 facties die op elkaar lijken en ze dan als dlc bundelen

Heb een beta voor TW battles: kingdom, maar is meer iets voor mensen die een tablet hebben liggen en vaak online kunnen zijn. Op zich is het niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Straks eens proberen! Mercie _/-\o_

De DLC staat netjes bij Atilla in Steam, dus het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Erg rustig in dit topic, maar ik hoop dat iemand mij een paar (eigenlijk best veel) vragen kan beantwoorden.

Ik ben een beginnend TW speler en ben nu bezig met de prologue. Ik ben dus begonnen met de Visigoths en na de migratie probeer ik dingen op te bouwen in Adrianople. Ik zit dus midden in het Eastern Roman Empire en de andere steden Marcianopolis en Constantinoplis kan ik niks mee.

Klopt het dat je maar vier verschillende bouwwerken per stad kunt bouwen en die dus upgraden?

Ik ben nu ergens bij turn 160. De laatste 70 turns schat ik kwamen er iedere keer alleen maar Hunnen op me af. Ik werd er zo flauw van dat ik bijna alle battles maar op autoresolve heb gedaan. Gelukkig is dat nu voorbij maar nu komen er een paar agents op me af. Ik zie wel wat er dan gebeurt.

Ik heb de laatste tijd alleen maar last van ziektes etc. Nu heb ik de sanitation wel uitgebouwd maar voor de laatste upgrade heb ik Timber nodig. Dat heb ik zelf niet dus moet ik traden, maar...

Ik kan met niemand traden. Hoe is dit mogelijk?

Ik kan het eastern roman empire niet aanvallen want de button Declare War is greyed out en er wordt me dan ook de vraag gesteld of ik dit zeker wil doen. Als ik dan zeg van ja, komt hij met de opmerking dat ik dit ook via Diplomacy kan doen. Als ik echter de button " Add or declare offer" o.i.d. wil aanklikken is die ook voor alle facties greyed out. Hoe kan dat?

Dus ik kan niet traden, niks met diplomatie, ik kan de andere steden die bij mijn provincie horen niet inlijven en ik kan maar max 4 verschillende typen gebouwen maken. Als ik die andere steden nu had, kon ik de economie eens opkrikken, maar dat gaat dus niet.

Uitbreiden naar desolate regions gaat ook niet. Dan krijg ik wel beide opties te zien, dus occupy of leave alone maar occupy is ook hier weer greyed out met hoeveel man ik ook kom en hoeveel geld ik ook heb. Doortrekken naar de volgende factie om dat gebied te veroveren lukt ook niet want daar kan ik niet komen vaak (pathfinding laat het niet toe) en als ik er wel kan komen en ze de oorlog wil verklaren krijg ik dezelfde opmerking als bij de eastern romans: of ik het wel zeker weet en niet beter iets via diplomacy wil doen.

Ik zit dus in een vicieuze cirkel van aanvallen afslaan en verder geen stap vooruit kunnen komen. Soms krijg ik de message (iets in de trant van) dat de voortgang wordt bemoeilijkt en dat ik een alternatieve route moet zoeken. Maar waar ik ook heen ga, de eerstvolgende settlement kan ik dan niet aanvallen.

Wat doe ik nou fout? Ik hoop dat iemand een paar vragen kan beantwoorden want ik vind het een leuk spel en zeker in het begin toen de prologie nog vergezeld ging van wat uitleg maar nu weet ik niet waar ik naar toe moet. En nog een keer honderd turns op deze manier is wel erg saai...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

l0n3w012ph schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:09:
Erg rustig in dit topic, maar ik hoop dat iemand mij een paar (eigenlijk best veel) vragen kan beantwoorden.

Ik ben een beginnend TW speler en ben nu bezig met de prologue. Ik ben dus begonnen met de Visigoths en na de migratie probeer ik dingen op te bouwen in Adrianople. Ik zit dus midden in het Eastern Roman Empire en de andere steden Marcianopolis en Constantinoplis kan ik niks mee.

Klopt het dat je maar vier verschillende bouwwerken per stad kunt bouwen en die dus upgraden?

Ik ben nu ergens bij turn 160. De laatste 70 turns schat ik kwamen er iedere keer alleen maar Hunnen op me af. Ik werd er zo flauw van dat ik bijna alle battles maar op autoresolve heb gedaan. Gelukkig is dat nu voorbij maar nu komen er een paar agents op me af. Ik zie wel wat er dan gebeurt.

Ik heb de laatste tijd alleen maar last van ziektes etc. Nu heb ik de sanitation wel uitgebouwd maar voor de laatste upgrade heb ik Timber nodig. Dat heb ik zelf niet dus moet ik traden, maar...

Ik kan met niemand traden. Hoe is dit mogelijk?

...
Je hebt ergens iets verkeerd gedaan waardoor de prologue niet 'stopt' of verder gaat... Ik heb datzelfde probleem ook gehad de eerste keer dat ik speelde. Ik weet niet meer juist wat het precies was, maar ik kon ook maar doorspelen. Ik kon niemand aanvallen, de Hunnen vielen mij zelfs niet eens aan... Ik ben toen gefustreerd gestopt en (een paar dagen later) even opnieuw begonnen. Vreemd genoeg liep het toen wel zoals het hoorde. De prologue duurt niet eens een 30/40tal beurten dacht ik.

Er zijn er trouwens veel die de prologue overslaan, hoewel als beginnende speler is het toch niet slecht om zo wat bekend te geraken met het spel.
https://steamcommunity.co...5059691725/?insideModal=1

DUS mijn advies... ofwel begin even opnieuw en volg goed wat je moet doen. Of vergeet de prologue en begin met The Sassanid Empire. Dan krijg je een redelijk rijk om mee te beginnen. Geld is niet echt een probleem door je Puppet states aan de onderzijde/rechterzijde van je rijk. Je krijgt ook pas laat in het spel last van Hunnen en tegen dan was ik toch krachtig genoeg om die zonder al te veel moeite in de pan te hakken.

Je kan zeker meer dan 4 dingen bouwen in je stad, dat gaat tot 6. Het type gebouwen voor een stad is anders dan voor je dorpen. Ik heb in het begin heel veel tijd besteed aan het 'bestuderen' van de gebouwen en hun voor- en nadelen.

Ik heb vanaf het begin trouwens goed opgelet enkel dingen te bouwen voor voedsel die NIET afhankelijk zijn van de vruchtbaarheid. Zo kom je later in het spel niet in de problemen. Bij de Sassanid zijn dat dus vooral Kamelen houden ;)

Good Luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ben heel blij met je post JanAd, want ik begon al aan mezelf te twijfelen. Inmiddels ben ik er natuurlijk ook al mee gestopt en heb de Vikings maar genomen en het viel me meteen op dat bepaalde dingen nu wel gingen. 40 turns voor de proloog, dan zat ik er wel heel ver overheen :) en is dit wel een hele erge bug...

Ik zal je tips zeker gebruiken vwb de gebouwen. Nogmaals dank!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Je hebt online een hoop guides die je kan gebruiken. Ieder zijn speelwijze natuurlijk.

Ik zie ook altijd dat Sanitation vanaf het begin in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nieuwe Campaign Pack, "The Last Roman", aangekondigd (vanaf 1:04):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Klinkt wel niet slecht...

http://store.steampowered.com/app/343462/

Met de vakantie voor de deur, ga ik het wss wel kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinsliedrecht
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-06 14:47
En om alvast een indruk te krijgen van The Last Roman:
YouTube: Total War Attila The Last Roman Campaign Part 1 "Victory Through Defeat"

Wel weer even wennen dat je nu geen steden meer hoeft te managen maar de overwonnen gebieden terug kan geven aan Rome, lijkt erop dat je leger nu je stad is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 12:45
The last roman is toch best wel vet. Horde mechanics zonder dat je alles hoeft te razen, AI (emperor) die ook flink meehelpt in plaats van passief aan de zijlijn staat te wachten, leuke eventkeuzes die je af en toe moet maken etc. Net mijn onafhankelijkheid verklaard toen ik Rome in heb genomen, maar nu heb ik zowel voedsel als geldproblemen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik ben met de Vandals begonnen. Ik heb vooral sanitation/ziekte problemen en het gaat niet echt 'vooruit' vind ik. De Romeinse horde in de pan hakken was wel leuk.
Ik heb nu net 'The Vulcano' event gekregen :) Beetje donkere map nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die het werkend met W10 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Geen enkel probleem met Windows 10 hier... Het is wel een nieuwe installatie, geen update. (en een Enterprise versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 10:52
Werkt hier ook op Win10. Clean install, HD7950 videokaart.

Ben nu aan een nieuwe campagne bezig met de vikingen; ik stoor me alleen wel heel erg aan twee punten:

- De AI valt me nooit aan. De hunnen campen met meerdere stacks naast mijn steden en besiegen soms maar vallen nooit daadwerkelijk aan... Niet echt leuk zo :/

- De halve wereld is leeg omdat alles gerazed wordt.

Ik had verwacht dat bovenstaande punten onderhand wel met de meerdere patches verholpen zouden zijn... Niet dus. Onbegrijpelijk. Al na zo'n 100 beurten is er echt geen hol meer aan omdat er niks gebeurt en er bijna niks meer over is.

Edit: zijn hier misschien goede mods voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 28-08-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Avalaxy schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:01:
Werkt hier ook op Win10. Clean install, HD7950 videokaart.

Ben nu aan een nieuwe campagne bezig met de vikingen; ik stoor me alleen wel heel erg aan twee punten:

- De AI valt me nooit aan. De hunnen campen met meerdere stacks naast mijn steden en besiegen soms maar vallen nooit daadwerkelijk aan... Niet echt leuk zo :/

- De halve wereld is leeg omdat alles gerazed wordt.

Ik had verwacht dat bovenstaande punten onderhand wel met de meerdere patches verholpen zouden zijn... Niet dus. Onbegrijpelijk. Al na zo'n 100 beurten is er echt geen hol meer aan omdat er niks gebeurt en er bijna niks meer over is.

Edit: zijn hier misschien goede mods voor?
Mods die je eventueel zouden kunnen helpen > Better Aggressive CAI (als je deze neemt, kan je de difficulty van de game gewoon op normal laten (best practice) er kan anders iets breken, met de moeilijkere versies is het al moeilijk genoeg ;) ))
Radious Mod

OF beiden, wel de goede mod kiezen dan

[ Voor 8% gewijzigd door kihon op 29-08-2015 17:07 ]

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Werkt dat voor een bestaande campagne (die better aggressive CAI)? Mn campagne staat nu al op hard, denk niet dat je dat nog kunt veranderen, maar ik zal even kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Total War: Attila voor €9,-

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 09-12-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Alles van Total War is nu in de aanbieding op Steam en ik twijfel nog tussen Rome 2 en Atilla. Atilla spreekt mij meer aan, omdat het meer gericht is op de middeleeuwen.

Wat ik niet snap ik het volgende: er wordt allerlei DLC aangeboden, waarvan een aantal een eigen campaign hebben. Worden alle bespeelde fracties en dergelijke ook toegevoegd aan een grand campaign, waarbij je dus een fractie kiest en dan vanaf begin af aan start?

Als ik het goed zie, krijg je door de campaign packs, ook meer bespeelbare fractie. Dat is voor mij niet zozeer een eis, maar ik vraag mij dus af of ze vervolgens ook voorkomen in een grand campaign?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik ben Attila ook weer eens aan het spelen, deze keer met de Sassanids. Leuke faction :) Belachelijk slechte early-age units, maar late-age juist weer hele sterke (war elephants enzo). Voornamelijk het feit dat je al start met een stuk of 8 puppet states is leuk. Er nieuwe puppet states bij krijgen is ook peanuts. Al redelijk vroeg in het spel kun je echt héél hard binnen lopen. Ik kreeg al vrij snel zo'n 30.000 gold per turn (met name door mijn puppet states) waardoor ik al mijn provincies volledig vrij heb kunnen stellen van belasting. Ik heb toen een overschot opgebouwd van meer dan 1 miljoen gold. Best vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:55
Luxicon schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 20:41:
Alles van Total War is nu in de aanbieding op Steam en ik twijfel nog tussen Rome 2 en Atilla. Atilla spreekt mij meer aan, omdat het meer gericht is op de middeleeuwen.

Wat ik niet snap ik het volgende: er wordt allerlei DLC aangeboden, waarvan een aantal een eigen campaign hebben. Worden alle bespeelde fracties en dergelijke ook toegevoegd aan een grand campaign, waarbij je dus een fractie kiest en dan vanaf begin af aan start?

Als ik het goed zie, krijg je door de campaign packs, ook meer bespeelbare fractie. Dat is voor mij niet zozeer een eis, maar ik vraag mij dus af of ze vervolgens ook voorkomen in een grand campaign?
De grote DLCs bevatten een eigen campaign en een aantal factions zijn dan ook alleen voor die campaign of voor custom battles. De Grand Campaign blijft in principe hetzelfde. Er zijn mods beschikbaar die alle factions unlocken.
De reden dat niet alle factions uit de DLC ook in de GC voorkomen is enerzijds het andere tijdperk van de DLCs t.o.v. de GC, en de grootte van de campaign maps van de DLC, die vaak net een andere focus hebben.

Concreet voorbeeld: in Rome 2 is er een campaign-DLC rondom Caesar wat volledig gefoucst is op Gallië en wat aanliggende gebieden. Er zijn daarin dus vele Gallische stammen te spelen. Op de GC is Gallië gewoonweg te klein om hetzelfde aantal Gallische stammen speelbaar te maken.

Ik vind Attila beter in elkaar steken, maar het tijdperk van Rome 2 leuker.
Avalaxy schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:48:
Ik ben Attila ook weer eens aan het spelen, deze keer met de Sassanids. Leuke faction :) Belachelijk slechte early-age units, maar late-age juist weer hele sterke (war elephants enzo). Voornamelijk het feit dat je al start met een stuk of 8 puppet states is leuk. Er nieuwe puppet states bij krijgen is ook peanuts. Al redelijk vroeg in het spel kun je echt héél hard binnen lopen. Ik kreeg al vrij snel zo'n 30.000 gold per turn (met name door mijn puppet states) waardoor ik al mijn provincies volledig vrij heb kunnen stellen van belasting. Ik heb toen een overschot opgebouwd van meer dan 1 miljoen gold. Best vet :)
Klinkt heel leuk! Misschien wordt dat dan toch maar mijn volgende campaign. Nu net begonnen met de Ostrogoths nadat ik ~50 turns met de Saxons had gespeeld om even te kijken hoe Attila speelt, maar vond dat niet zo bijzoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hafermaut schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:53:
[...]

De grote DLCs bevatten een eigen campaign en een aantal factions zijn dan ook alleen voor die campaign of voor custom battles. De Grand Campaign blijft in principe hetzelfde. Er zijn mods beschikbaar die alle factions unlocken.
De reden dat niet alle factions uit de DLC ook in de GC voorkomen is enerzijds het andere tijdperk van de DLCs t.o.v. de GC, en de grootte van de campaign maps van de DLC, die vaak net een andere focus hebben.

Concreet voorbeeld: in Rome 2 is er een campaign-DLC rondom Caesar wat volledig gefoucst is op Gallië en wat aanliggende gebieden. Er zijn daarin dus vele Gallische stammen te spelen. Op de GC is Gallië gewoonweg te klein om hetzelfde aantal Gallische stammen speelbaar te maken.

Ik vind Attila beter in elkaar steken, maar het tijdperk van Rome 2 leuker.

[...]

Klinkt heel leuk! Misschien wordt dat dan toch maar mijn volgende campaign. Nu net begonnen met de Ostrogoths nadat ik ~50 turns met de Saxons had gespeeld om even te kijken hoe Attila speelt, maar vond dat niet zo bijzoder.
Oke, dankje, ik heb Atilla net aangeschaft, samen DLC: Empires of Sand Culture Pack, Celts Culture Pack en Blood & Burning.

Of die DLC echt nodig was, weet ik niet, maar ik heb de volgende mod's uit de workshop toegevoegd:

• Aztec 2015 Graphics
• Natural Water Mod
• GBJ Blood Mod Attila: The Blood Dark Times
• Ai will colonize the burned world
• Olympian Campaign Camera
• Olympian Battle Camera
• Twelve Turns Per Year ( 12TPY )
• Pikes ready in your hands
• Don't lie to me game: Relevent Attribute displays
• Stronger Barricades
• Radious Total War Mod
• Radious Total Units Mod

Is er misschien nog een andere mod aan te raden, die aansluit bij bovenstaande?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:55
Luxicon schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:53:
[...]

Oke, dankje, ik heb Atilla net aangeschaft, samen DLC: Empires of Sand Culture Pack, Celts Culture Pack en Blood & Burning.

Of die DLC echt nodig was, weet ik niet, maar ik heb de volgende mod's uit de workshop toegevoegd:

• Aztec 2015 Graphics
• Natural Water Mod
• GBJ Blood Mod Attila: The Blood Dark Times
• Ai will colonize the burned world
• Olympian Campaign Camera
• Olympian Battle Camera
• Twelve Turns Per Year ( 12TPY )
• Pikes ready in your hands
• Don't lie to me game: Relevent Attribute displays
• Stronger Barricades
• Radious Total War Mod
• Radious Total Units Mod

Is er misschien nog een andere mod aan te raden, die aansluit bij bovenstaande?
Ik speel zelf niet met veel mods, alleen Radious en Natural Water. Maar houd wel zelf even in de gaten of al die mods compatibel zijn, Radious heeft op twcenter.net wel een mooi overzicht van wel- en niet-compatibele mods.

Edit: ik kan die lijst alleen even niet vinden. :) Maar goed, hoe meer mods hoe groter de kans op rare bugs of rare acties van de AI - zelf kies ik dus meestal een total overhaul die me aanspreekt en voeg ik zeer beperkt mods toe waar nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Hafermaut op 07-02-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hafermaut schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:26:
[...]

Ik speel zelf niet met veel mods, alleen Radious en Natural Water. Maar houd wel zelf even in de gaten of al die mods compatibel zijn, Radious heeft op twcenter.net wel een mooi overzicht van wel- en niet-compatibele mods.

Edit: ik kan die lijst alleen even niet vinden. :) Maar goed, hoe meer mods hoe groter de kans op rare bugs of rare acties van de AI - zelf kies ik dus meestal een total overhaul die me aanspreekt en voeg ik zeer beperkt mods toe waar nodig.
Oke top, tot nu kan ik spelen zonder dat ik gekke bugs tegenkom. Persoonlijk hou ik ook meer van een selectief aantal mods die daadwerkelijk iets aan de core gameplay toevoegen. Volgens mij doet de lijst die ik heb dat wel.

Overigens ben ik bezig met de prologue met de Visigoths. Dat bevalt erg goed!

=================================================================
Inmiddels heb ik alle DLC aangeschaft en binnenkort komt er een Slavic Pack bij. Het is wel mooi eigenlijk, want dan heb je meerdere campaigns, die starten bij een ander jaartal. Dat overeenkomt met het spelen van de Grand Campaign neem ik aan? Of zit er misschien een verhaal aan vast, zoals bij de Prologue? Je kunt bij de DLC ook meerdere (wel een stuk minder) factions kiezen.

Origineel: 395 AD
The Last Roman: 533 AD
Age of Charlemagne: 768 AD

Zojuist heb ik de eerste Prologue afgerond, en ik ben meganoob. Hieronder een video daarvan (spoiler alert?), misschien leuk voor mensen die een beeld van Attlia willen krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Luxicon op 11-02-2016 03:15 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Is er iemand hier die ervaring heeft met Attila of RTW2 op 4K/UHD resolutie?
Elders lees ik dat veel gebruikers de User Interface te klein vinden om nog leesbaar te zijn.
Eventueel kun je je 4K monitor natuurlijk terugschalen naar 1440p, maar hoe leesbaar is de UI dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

choogen schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:57:
Is er iemand hier die ervaring heeft met Attila of RTW2 op 4K/UHD resolutie?
Elders lees ik dat veel gebruikers de User Interface te klein vinden om nog leesbaar te zijn.
Eventueel kun je je 4K monitor natuurlijk terugschalen naar 1440p, maar hoe leesbaar is de UI dan?
Ik speel op 3440x1440.
Leesbaarheid is geen probleem in Attila (Rome 2 en Warhammer). Geen ervaring met Total War op 4K jammer genoeg.

• choogen
  • Niet online

choogen

JanAd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:30:
[...]

Ik speel op 3440x1440.
Leesbaarheid is geen probleem in Attila (Rome 2 en Warhammer). Geen ervaring met Total War op 4K jammer genoeg.
Bedankt voor je reactie. Als ik een (nog aan te schaffen) 4K monitor terug zou schalen naar 2560x1440 dan is dat -neem ik aan- niet helemaal vergelijkbaar met een resolutie van 3440x1440. Dus of de leesbaarheid van de UI daarmee beter of slechter is dan in jouw geval durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

choogen schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:08:
[...]

Bedankt voor je reactie. Als ik een (nog aan te schaffen) 4K monitor terug zou schalen naar 2560x1440 dan is dat -neem ik aan- niet helemaal vergelijkbaar met een resolutie van 3440x1440. Dus of de leesbaarheid van de UI daarmee beter of slechter is dan in jouw geval durf ik niet te zeggen.
Bij Warhammer is er een UI scale knop bij de grafische instellingen. Je kan dus zelf kiezen of je de UI groter of kleiner wil. Bij mij staat die gewoon op 100%, maar ik wil die dingen ook nooit echt groot op m'n scherm.

Geen idee of dit bij Attila ook al was, ik heb die niet meer geïnstalleerd staan. Mss download ik het straks even opnieuw. Ik krijg wel zin om Attila nog wat verder te spelen nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zie geen instelling om de UI te schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

anandus schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:14:
Ik zie geen instelling om de UI te schalen.
Klopt jammer genoeg. Ik heb het ook terug geinstalleerd en ik krijg nergens de keuze om de UI aan te passen. Jammer...

Wel vreemd dat Attila maar 3GB RAM ziet van m'n 1080GTX... Dat klopt niet echt. :P

Edit: De UI op 1440p vind ik prima btw. Klein, maar leesbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door JanAd op 11-09-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Creative Assembly heeft vorige maand aangekondigd bezig te zijn met een nieuwe historische titel in de reeks Total War. Het gaat bovendien om een tijdperk dat nog niet eerder is gebruikt voor een Total War spel: https://www.totalwar.com/...ord-on-historical-titles/

Voor iedereen die het fantasie-genre van de Total-Warhammer serie niet ziet/zag zitten lijkt me dit goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
choogen schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 15:21:
Creative Assembly heeft vorige maand aangekondigd bezig te zijn met een nieuwe historische titel in de reeks Total War. Het gaat bovendien om een tijdperk dat nog niet eerder is gebruikt voor een Total War spel: https://www.totalwar.com/...ord-on-historical-titles/

Voor iedereen die het fantasie-genre van de Total-Warhammer serie niet ziet/zag zitten lijkt me dit goed nieuws.
euhm newsflash, dat hebben ze in november al gezegd:

http://www.eurogamer.net/...era-we-havent-tackled-yet

dat ze in die zes maand niets nieuws kunnen zeggen, maar wel Warhammer 2 kunnen aankondigen, zegt veel over de prioriteiten die gemaakt worden bij CA. er zal niets nieuw worden aangekondigd op E3, alle aandacht zal naar WH2 moeten gaan. De nieuwe total war is nog in pre productie. Dus nog minstens twee jaar tot release, aka 2019 ten vroegste.

Vind je het nog altijd goed nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Het is en blijft sowieso goed nieuws dat de studio bezig is met een nieuwe historische variant. Wanneer die nieuwe titel dan uitkomt is dan weer van later zorg. Ik ben zelf al blij dat er aan zoiets gewerkt wordt en het niet alleen meer TotalWarhammer zal zijn dat de klok slaat. En maak ik me sterk dat ik niet de enige ben die dit nieuws nog niet had vernomen.

Jij noch ik beschikken verder over een glazen bol in deze. Misschien is de nieuwe Total War er wel sneller dan je zou verwachten. TotalWarhammer 2 komt volgens CA bijv. uit in 2017, dus slechts anderhalf jaar na het verschijnen van deel 1 van de TotalWarhammer serie. En er bestaan aparte ontwikkelingsteams voor de Total WarHammer en de nieuwe historische Total War producties, dus het is ook niet zo dat er pas aan die laatste gewerkt kan worden nadat TWH2 af is.

Over de nieuwe Total War titel meldt CA dat:
Production for our next historical major release is well underway, as mentioned before, with the team working on all areas of the game at this stage; the game design is locked and asset creation fully underway.

Dat klinkt in mijn oren al niet meer als een pre-productie, maar het fijne weet ik er natuurlijk ook niet van.
We zullen het moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nee ik heb geen glazen bol, maar wel logisch redeneervermogen en een ongeloof in mirakels:

-CA gaat geen twee TW's naast elkaar uitbrengen, er zal minstens een jaar tussenzitten, wss meer.
-Dat ze nog altijd niets kunnen zeggen over de setting, of een releasedatum (of zelfs jaar), en ze zelfs niet kunnen zeggen wanneer ze wel iets kunnen zeggen heeft wss wel een reden. De meest simpele reden: ze hebben nog niets om te tonen
- true, omdat iets in november in preproductie was, is het dat niet noodzakelijk nog. Maar als je de gemiddelde ontwikkelingscyclus ziet, is het nog minstens twee jaar voor release. En aangezien Warhammer er eerder moet zijn, denk ik eigenlijk niet dat de verdeling tussen de teams 50/50 is. Reken daarbij dat Warhammer een trilogie moet worden, dan heb je een goed idee van de prioriteitenlijst

En afwachten, ik vind dat de mensen die al 12-15jaar Total War spelen, en ook blijven spelen zijn ondanks enkele mindere releases, wel iets meer verdienen dan gewoon in het donker gelaten te worden.

Sorry je ballon te doorprikken, maar nee, het is geen goed nieuws. Beter dat direct onder ogen te zien dan nog maar eens teleurgesteld worden.

Als CA een deftige aankondiging doet op E3 slik ik alles terug in, maar denk dat ik eerder Euromillions win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Korte update van CA (7 juni 2017) over hun nieuwe historische titel(s) :

Development on the next major historical release continues apace, with the team focusing on some fantastic UI and environmental work recently to capture the mood of this unique setting, that we've yet to explore in any previous Total War game.

Other areas that are progressing nicely are the important character relations that occur between the major personalities in the game. Now the designers can start modelling the various interactions and gameplay impacts the proposed features will have. Elsewhere, the campaign map is starting to come together in some new and visually exciting ways. Obviously, it will help set the tone and immersion for the whole game, and the artists have done an incredible job in realising the style we're going for.

HISTORICAL FLASHPOINT TEAM

We're pleased to say that our plans for a new stand-alone title have come to fruition, and this team are now in full production on an exciting new release. We are planning to set this in an era we have already visited, but will cover a particular period we are very fond of and haven't done enough justice to yet.

We've been thinking a lot about how our major releases cover eras, our character-based follow-ups span the events of iconic lives (like Napoleon, or Attila), but that we are also interested in flashpoint moments. Those shorter, intense periods where events could have unfolded in any direction, dramatically changing the course of history in only a handful of months or years.

Fall of the Samurai being based on the Boshin War is a great example of this, and we are planning this new title to be similar in intent. It will also arrive before the next major historical title that the team above are working on.

https://www.totalwar.com/...-are-working-on-07-06-17/

https://forums.totalwar.c...s-are-working-on-07-06-17

[ Voor 4% gewijzigd door choogen op 12-06-2017 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
geen nieuws over een setting, geen releasedatum, geen datum waarop setting of release wordt aangekondigd.... Gewoon hetzelfde "we werken eraan" dat ze al een jaar zeggen

Moet er in "nieuws" geen informatie staan? Hier kan je absoluut niets uithalen.

Dit gaan we pas zien in 2019 waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
kwaliteit boven kwantiteit zeg ik. Rome 2 zou een betere game zijn geweest als er de helft minder facties waren, maar wel beter en unieker uitgewerkt.

Een map van brittania gaat ook minder variatie hebben dan een van europa, dus is het wel nodig dat die zoveel settlements heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Laatst online: 13-09 22:23
Beste Total War spelers,

Ik heb een ongezonde verslaving voor dit spel ;). Maar ik heb wel ook wat problemen met dit spel.

Bijvoorbeeld: Ik zit met een GTX 1080 en een Ryzen 7 1700X (3,8Ghz). Best goede specs voor dit spel te draaien, maar het draait als een aardappel.
Zelfs bij het verlagen van bijna alle settings naar Performance blijft het in real time battle gewoon sucken, zoomed in dropped de FPS naar 10.

Dit spel is van de vorige generatie video kaarten dus ik kan echt niet geloven dat een 1080 hier moeite mee kan hebben. Als voorbeeld heb ik een Macbook met een 560 in, in bootcamp kan die battle scenes moeiteloos aan 40 fps stabiel draaien. Dit is een pak beter dan een 1080 die piekt tot 80-90fps, maar over het algemeen zwaar schommelt.
Ik zou ook niet kunnen geloven dat mijn CPU het niet zou trekken.

Mijn bevindingen tot nu toe: Gedurende cutscenes wordt mijn GPU tot 70% gebruikt, dit resulteert in een zeer gezond aantal FPS (150), tijdens het begin van een battle wordt mijn GPU nog altijd goed gebruikt.
2 minuten verder zakt het verbruik op de GPU en zakt ook de FPS volledig weg. Ik heb dus echt een flauw vermoeden dat er iets software matig aan de hand is. Het lijkt me of het spel de hardware niet gebruikt.

Kan het zijn dat ik misschien deels op een intern GPU draai, mijn moederbord heeft video output dus ik vermoed wel dat die aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Zoals helaas geldt voor veel Total War titels is Attila slecht geoptimaliseerd (dat is zelfs het geval in combinatie met de snelste Intel processors). Natuurlijk blijft het dan toch raar dat je stabielere resultaten haalt met een RX560. Ik denk overigens dat je niet de enige bent met FPS problemen. Bijv: https://forums.totalwar.com/discussion/211254/fps-issues en met name de laatste comment onderaan deze draad: https://forums.totalwar.c...t/2017135#Comment_2017135

Ik weet niet hoe het zit bij AMD processors, maar bij Intel processors moet je het gebruik van de interne GPU zelf eerst activeren in BIOS, dus het lijkt me enigszins onwaarschijnlijk dat je interne GPU nu wordt aangesproken.

Op welke resolutie speel je trouwens? Heb je je processor overgeklokt?

[ Voor 9% gewijzigd door choogen op 09-01-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Ik zou overgaan op total war: warhammer. Deze draait in 64 bit en is goed geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
evilpin0 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:20:
Ik zou overgaan op total war: warhammer. Deze draait in 64 bit en is goed geoptimaliseerd.
Lol wat voor een oplossing is dat "koop gewoon een andere game"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
DE oplossing voor als je Total war op een goede framerate wil spelen :P Ik speel al vanaf shogun Total war en warhammer is de eerste die goed draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Buiten het feit dat dat niet waar is en het ook geen degelijke oplossing is, heeft hij misschien helemaal geen zin in een Warhammer setting? Ik weet dat ze flink zijn weggedrumd/gejaagd, maar er zijn total war spelers die niets moeten hebben van warhammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 14:57
er is alweer een nieuw historische titel aangekondigd:

Total War: THREE KINGDOMS
YouTube: Total War: THREE KINGDOMS - Announcement Cinematic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Lekker!! Ze zijn goed bezig. Alleen 2 total wars in hele Korte tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 14-09 14:57
ja dit vind ik ook war raar, Atilla is uitgekomen op 17 feb 2015, toen was het 2.5 jaar stil op historisch gebied en nu brengen ze binnen 1 jaar eerst een dlc voor rome 2 uit, dan 6 maand later (waarschijnljik) een standalone game gebaseerd op attila (thrones of brittania) en dan een paar maand daarna een complete histrorische titel over china?

dat hadden ze beter een beetje kunnen uitspreiden lijkt me, ze hebben zometeen drie verschillende games waar ze actief meebezig zijn (thrones of brittania, warhammer 2 en china)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben blij dat het eindelijk een major title is, maar het kan bijna niet anders of de timing gaat veranderen; Vikings moet ook nog dit jaar uitkomen en ze gaan nooit die twee in elkaars vaarwater willen laten komen. Dus vikings komt oftewel heel snel uit (nooit een goed teken daar we nog niet veel hebben gezien), of een van de titels wordt achteruitgeschoven.

De rome 2 dlc was wel echt slecht, en Vikings lijkt ook meer op een Atilla DLC, dus dit gaat wel een hit moeten worden. Ik ben nog altijd sceptisch tegenover hun historische commitment (ik verkies kwaliteit boven kwantiteit), de eerste dev diaries zullen meer vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Kijk ik ben voor een wat snellere game release in de zin van als je nu bijvoorbeeld naar een andere game kijkt company of heroes 2daar wacht de hele camunnity op nummer 3.. maar tusse deel 1 en 2 zat ook onderhand 10 jaar. Dat zie je toch steeds vaker bij grote games. Lijkt net of de studios het niet bol gewerkt krijgen omdat ze zoveel in dev hebben. Zoals fifa,battlefield en cod dat is gewoon knip en plakwerk en zelfde oude meuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik vind niet dat je jaarlijkse installaties zoals cod fifa etc kunt vergelijken met iets Total War. De twee warhammer games kwamen ook heel kort na elkaar uit (zeker in TW maatstaven) en dat zijn naar verluidt hele goeie games.

Het is meer een kwestie van commitment die de ontwikkelaar (miss onder druk van de uitgever) eraan wil geven. Als de mindset is dat ze echt goeie, impactvolle en ietwat vernieuwende games willen maken, dan zijn releases die kort op elkaar volgen niet perse een probleem. Als de mindset is om wat oude dingen te reskinnen en er ipv er echt aan te sleutelen omdat je die zeurende historische fans moet plezieren terwijl je geen warhammer aan hen verkoopt, ja, dan weet je dat het misloopt en een miskleun wordt

En na de afgelopen jaren radiostilte en armzalig Empire Divided release stel ik me vragen bij dat commitment

[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 11-01-2018 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Klopt. En inderdaad de empire divided is een rare eens inde bijt. Vooral zo laat na de oorspronkelijke release. Kijk eerlijk wel echt uit na de nieuwe tw. Warhammer heeft mij nog nooit geboeid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Coldbullet schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:25:
Klopt. En inderdaad de empire divided is een rare eens inde bijt. Vooral zo laat na de oorspronkelijke release. Kijk eerlijk wel echt uit na de nieuwe tw. Warhammer heeft mij nog nooit geboeid
Mij wel en gelukkig ook maar want ze zijn briljant, draaien als een tierelier en bieden meer strategie door de spells dan een reguliere TW. Maar ook die vind ik leuk dus ik kijk ook uit naar Three Kingdoms.

En plak en knipwerk? Tja, dat is misschien wel zo en levert veel geklaag op online maar iedereen schaft het toch wel weer aan. Dus die devs (en vooral de uitgevers) interesseert dat geklaag echt geen ene ruk. En geef ze eens ongelijk...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik ga die empire divided toch niet kopen hoor. Ik denk zelfs dat ik niet meer terugkeer naar Rome 2, teveel mods die niet meer werken. Die vikings komt ook niet in thuis, dat gaat een sisser worden. En ik ben dan nog het type dat echt completionist is qua dlc

Maar zoals gezegd, we zullen de dev diaries afwachten. Al kan ik me niet voorstellen dat vikings ietwat kwaliteitsvol gaat zijn als ze zoveel tegelijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

l0n3w012ph schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Mij wel en gelukkig ook maar want ze zijn briljant, draaien als een tierelier en bieden meer strategie door de spells dan een reguliere TW. Maar ook die vind ik leuk dus ik kijk ook uit naar Three Kingdoms.

En plak en knipwerk? Tja, dat is misschien wel zo en levert veel geklaag op online maar iedereen schaft het toch wel weer aan. Dus die devs (en vooral de uitgevers) interesseert dat geklaag echt geen ene ruk. En geef ze eens ongelijk...
Klopt. Geef ze eens is ongelijk.. iig we wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

AntiChrist7 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:31:
Ik ga die empire divided toch niet kopen hoor. Ik denk zelfs dat ik niet meer terugkeer naar Rome 2, teveel mods die niet meer werken.
Volgens mij kun je RTW2 nog steeds spelen met de oude mods wanneer je een speciale patch gebruikt. NB: ik heb dit zelf niet geprobeerd en heb Empire Divided ook niet aangekocht. Mijn indruk is dat je sowieso geen risico loopt op niet-werkende mods zolang je ED niet hebt gedownload, maar ik weet het niet 100% zeker.
Zie hier voor meer info: https://www.totalwar.com/...ivided-power-politics-faq

I want to keep Rome II as it is, despite the update!

If you want to avoid this update to keep your mods working or you just want to stay on the version on Total War: ROME II you’ve been playing up until now, follow these steps:

Open Steam and select Total War: Rome II in your library
Right click Rome II and select properties
Open the ‘Betas’ tab
In the drop down menu, select the ‘patch_17’ option
Steam will download your update and the name of Total War: ROME II on your Steam library will end with [patch_17]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
choogen schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:07:
[...]

Volgens mij kun je RTW2 nog steeds spelen met de oude mods wanneer je een speciale patch gebruikt. NB: ik heb dit zelf niet geprobeerd en heb Empire Divided ook niet aangekocht. Mijn indruk is dat je sowieso geen risico loopt op niet-werkende mods zolang je ED niet hebt gedownload, maar ik weet het niet 100% zeker.
Zie hier voor meer info: https://www.totalwar.com/...ivided-power-politics-faq
het probleem is dat ik een verzameling van mods gebruik (zoals de meesten die mods gebruiken trouwens, buiten de grote overhauls). Sommige zijn geupdate, anderen niet. Dus gewoon simpel terugdraaien is geen optie, mijn verzameling is om zeep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Eerste gameplay beelden Thrones of Brittannia

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13-09 15:05
Lang geleden dat er in deze topic wat geposted is. Er is een nieuwe Mod verschenen, ik heb geen idee hoelang de mod al uit is, maar de campaign voor de 1212 AD Mod is speelbaar ! Echt weer het Medieval Total War 2 gevoel :)

Public
Publieke map
Teutonic OrderTotal War Atilla 1212AD Mod

[ Voor 41% gewijzigd door PEBKAC op 22-12-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0D1NZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 17:00
Oude draad maar als fervent Rome speler wil ik dit nog wel even posten;

1212 mod is ge-wel-dig.

Als je de MW II gevoel wilt hebben met zeer moeilijk tot bijna onmogelijke situaties en battles dan is dit wat je zoekt.

Ook de verschillende nadeligheden voor city order door religie, ziekte, personages is echt 'volwassen' moeilijk, hier kan je uren en uren op puzzelen :)

Veel verschillende units en factions en een grote map!

Britannia en Three Kingdoms zijn echt minder leuk dan deze 'realistisch moeilijke' game!

Heel veel uren speelplezier!

[ Voor 8% gewijzigd door R0D1NZ op 12-06-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Tips om grafisch het maximale uit Attila te persen d.m.v. mods en de Reshade software:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Gaaf! ga ik eens proberen als ik hem weer installeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Moet hem ook nog altijd spelen, maar rome 2 heeft zo'n slechte smaak nagelaten dat ik altijd naar andere strategygames ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

AntiChrist7 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 10:37:
Moet hem ook nog altijd spelen, maar rome 2 heeft zo'n slechte smaak nagelaten dat ik altijd naar andere strategygames ga
Ik moet zeggen met de release was rome2 niet om aantezien. Slechte optimalisatie ect.
Heb m 2 jaar naar release opnieuw opgepakt en hij speelt dikke prima! Total war attilla moet ik eerlijk zeggen die vins ik persoonlijk stukke minder, weinig unit variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Coldbullet schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:00:
[...]

Ik moet zeggen met de release was rome2 niet om aantezien. Slechte optimalisatie ect.
Heb m 2 jaar naar release opnieuw opgepakt en hij speelt dikke prima! Total war attilla moet ik eerlijk zeggen die vins ik persoonlijk stukke minder, weinig unit variatie.
De optimalisatie was 1 ding, en daar hebben ze inderdaad werk van gemaakt, maar er zijn/waren nog veel andere dingen mis mee. Ik heb na release van de laatste campaign dlc (rise of rome denk ik?) de game nog eens opgepikt. De AI is nog altijd even slecht

-Ze gaan continu in forced march, dus heb je enkel easy ambush batles (ik gebruikte een mod die het afzette, maar die is niet meer geupdate
-Ze laten continu hun steden onbewaakt achter. zelfs als het hun laatste is, laten ze die innemen. Want ze redeneren "oei, een groter leger, ik loop best weg", en het komt niet in hen op dat je laatste settlement verliezen ervoor zorgt dat je sterft van attirition. Of een verdedigende siege een betere kans geeft.
-Diplo is vreselijk. je wordt continu gespamd met hetzelfde verzoek. En had meermaals dat ik de oorlog werd verklaard en de turn nadien betaalden ze me voor peace...
-Agents waren veel te sterk (ook al hebben ze dat bijgesteld).
-Politiek is niets interessants aan en zelfs vaak onlogisch
-Victory conditions zijn niet gebalanceerd genoeg en laten de game te lang aanslepen.
-Faction variety is zielig. Ipv 1 echt unieke Balkan of Horse archer factie uit te brengen, mken ze er 3 per faction dlc die amper verschillen. Je hebt in de volledige game 3 keer Syracuse, en elke drie keer is er amper verschil. Pure melkerij

En zo waren er wel meer dingen die me tegenstaken en waardoor ik geen TW meer speel.
Pagina: 1 2 3 Laatste