Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.totalwar.com/sites/default/files/home_page_assets/attila-logo_0.png

Total War: Attila is een nieuwe Total War, al kan je het eerder zien als een standalone-versie van een uitbreiding op Total War: Rome II. En blijkbaar hadden ze geen zin om het Total War: Barbarian Invasions II te noemen, wat het de facto is, dus dan maar Attila.
Ik twijfelde even om een eigen topic hiervoor te maken, maar gezien het standalone is en z'n eigen DLC, mods en whatnot zal krijgen heb ik toch maar dit topic aangemaakt.

De release date is 'ergens in 2015'.

Officiële persbericht:
Your World Will Burn
Total War™: ATTILA Announced
The next thrilling entry in the Total War series takes players to the brink of the apocalypse

San Francisco and London – September 25, 2014 – SEGA® of America, Inc. and SEGA® Europe, Ltd. today announced Total War™: ATTILA, the next instalment in the multi award-winning Total War series of strategy games.
The Dark Ages approach. A time of famine, disease and war, where refugees in their thousands flee from a sweeping tide of destruction and death. Desperate barbaric tribes rally against the ailing might of a dying and divided Roman empire; the light of civilization gutters and dims. In the great steppes of Scythia, a vast and terrifying force gathers, led by a warrior king whose thirst for conquest is utterly unequalled.
The Scourge of God, the very herald of the apocalypse, Attila the Hun.
---
Total War: ATTILA introduces exciting new gameplay mechanics which improve and add to numerous core turn-based and real-time Total War systems. The world will darken around you as Attila’s forces descend on your homeland creating a unique vision of survival strategy.
“With Total War: ATTILA we will create a Total War game that will challenge and enthrall fans of the series” said Janos Gaspar, project lead on Total War: ATTILA. “We’re reintroducing some features that fans have been asking for, such as family trees and skill trees, and improving many of the core aspects of Total War we know are important to them. But to really bring the period to life, we’re building on these foundations with many new strategic features for them to consider, such as advanced street-fighting, civilians, complete settlement destruction and dynamic fire that can rage across a city as armies clash. We want to push players to the limits of their skill to survive against the odds, and to love every minute of it.”
---
Total War: ATTILA is due for release in 2015 on Windows PC and Mac. For more information, please visit www.totalwar.com.

Official announcement trailer:

Hier is de aankondiging op EGX:

[ Voor 2% gewijzigd door BM op 28-09-2014 12:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:45
Via TWCenter heb ik ook nog twee Developer Interviews gevonden, een over de battle map en een over de campaign map. Nog niet de tijd gehad ze zelf rustig te kijken!

Battles (11m21s):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pstV1_6F89E]

Campaign (16m14s):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=i7SANjrrB50]

[ Voor 20% gewijzigd door Hafermaut op 26-09-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie alleen maar stuff wat hoorde in RTW 2 ''family tree'' ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry kon het niet laten!

Total Wat !!
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2013/09/wat-meme.jpg

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik jammer vind is dat het geen expansion is voor Rome Total War 2, dat had het voor modders makkelijker gemaakt om features over te zetten. Dat zag je bij Kingdoms wel, veel nieuwe features kreeg je via mods ook in je normale campaign.

Ziet er verder wel goed uit, veel dingen die je in Rome Total War 2 gewoon mist.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hafermaut
Tsurany schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 12:05:
Wat ik jammer vind is dat het geen expansion is voor Rome Total War 2, dat had het voor modders makkelijker gemaakt om features over te zetten. Dat zag je bij Kingdoms wel, veel nieuwe features kreeg je via mods ook in je normale campaign.

Ziet er verder wel goed uit, veel dingen die je in Rome Total War 2 gewoon mist.
Ik ben niet zo op de hoogte van de technische kant van 't modden, maar wat ik zo lees was Fall of the Samurai een middenweg tussen stand-alone en expansion. De features van FotS werden namelijk met terugwerkende kracht in Shogun II geïmplementeerd (blijkbaar). Wie weet doen ze dat met Attila ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Attila: Total War Gameplay op de EGX beurs van afgelopen september. Ziet er toch wel erg fijn uit: YouTube: Total War: Attila - The Siege of Londinium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:57
Ze zijn ook begonnen met facties te onthullen:

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ATTILA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal toch wel weer een must buy worden. RTW 2 had ik veel kritiek op maar uiteindelijk is het toch aardig verbeterd en heb ik er toch veel plezier aan gehad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Er is een uitbrengdatum, op 17 februari komt TWA uit.

Ook is bekend geworden dat er een pre-orderbonus is. Als je pre-ordert krijg je de "proto-vikings culture pack" met de Denen, Juten en Gauten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hmm dat wordt een erg druk nieuw jaar. GTA V en TWA, beiden must buys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
met een prijs van 40euro had je toch kunnen verwachten dat het factie pack apart ook lager zou zijn. Nu ja, ga genoeg kopen in de steamsale, en heb nog tonnen facties in Rome 2 te doen. dus dit koop ik wel in een sal. En als het echt schitterend blijkt wordt het wel kinguin. Daar heb ik mijn twijfels over aangezien februari al vrij snel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Wel pre-orderen he? Hopelijk gaat de AI weer zo spec-ta-coe-larrr worden ;P

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Ziet er goed uit :)
Maar ik zou dat ook allemaal graag in Rome 2 gezien hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weer een nieuw filmpje:

Wel vreemd dat de Hunnen Aziaten zijn, ik dacht dat het een Turks volk was?
Nouja, we merken het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Turken waren Aziaten.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Turkse volkeren zijn Aziaten ;) , maar in het filmpje zijn meer oost-Aziatische Aziaten, zeg maar, dan midden-Aziatische steppenvolkeren.
Maarja, kleine details. Het viel me gewoon op.
Daarnaast is het natuurlijk niet helemaal zeker waar de Hunnen precies vandaankwamen. Volgens de Chinezen uit het Westen, volgens de Romeinen uit het Oosten, dat is het zo'n beetje :P
En er zullen vast wat meer oost-Aziatische soldaten tussen hebben gezeten.
Het boeit me niet, ik was gewoon verbaasd.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 02-12-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zoals je van een (standalone) expansie verwacht: niet veel nieuws, maar wel beter uitgewerkte opties en meer gestreamlined. Stel me wel vragen bij die loyalty en integrity. Ik vind civil war dan wel beter dan realm divide (zeker nu je het deftig kan managen), maar als je individuele legers en generaals al een mogelijkheid hebben om civil war te triggeren, kan het teveel worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
AntiChrist7 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:31:
Zoals je van een (standalone) expansie verwacht: niet veel nieuws, maar wel beter uitgewerkte opties en meer gestreamlined. Stel me wel vragen bij die loyalty en integrity. Ik vind civil war dan wel beter dan realm divide (zeker nu je het deftig kan managen), maar als je individuele legers en generaals al een mogelijkheid hebben om civil war te triggeren, kan het teveel worden
Historisch gezien wel min of meer realistisch en als het één leger is, mogelijk ook gemakkelijk te verslaan en niet zo drastisch als het nu soms is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Hafermaut schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:25:
[...]

Historisch gezien wel min of meer realistisch en als het één leger is, mogelijk ook gemakkelijk te verslaan en niet zo drastisch als het nu soms is.
Ik zou je gelijk geven, maar ze zeggen expliciet "will trigger civil war", ipv bijvoorbeeld dat het leger een rebellenstack zou worden. Dus daar hangt nog wat verwarring over.

Iets wat ik dan zou doen is dat ze rebellen worden, de dichtstbijzijnde stad/provincie overnemen en een nieuwe factie worden (zoals je vaak had met de successie oorlogen). En dat de gewone civil war (aka familie management binnen je factie) blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-01-2021
Ziet gewoon hetzelfde uit als Rome 2 :~} Konden ze hem gewoon niet als een expansion pack doen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tengri schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:33:
Ziet gewoon hetzelfde uit als Rome 2 :~} Konden ze hem gewoon niet als een expansion pack doen of zo.
Ja, kon. In principe konden ze het als een soort Barbarian Invasion uitbrengen (al was dat op zich wel een stand-alone spel).
Op deze manier kunnen ze voor dit spel ook expansions en DLC uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
anandus schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:39:
[...]
Ja, kon. In principe konden ze het als een soort Barbarian Invasion uitbrengen (al was dat op zich wel een stand-alone spel).
Op deze manier kunnen ze voor dit spel ook expansions en DLC uitbrengen.
Konden ze niet Total War: Genghis Khan maken. Daar kijk ik pas naar uit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tengri schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:42:
[...]

offtopic:
Ghenghis Khan zit al in Medieval Total War 2 :P
Edit: Ohnee, dat was Timoer Lenk :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 16-01-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
anandus schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:48:
[...]
offtopic:
Ghenghis Khan zit al in Medieval Total War 2 :P
Edit: Ohnee, dat was Timoer Lenk :P
Timoer Lenk was toch in de 13de eeuw? Volgens gaat Rome 2 niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tengri schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:45:
[...]

Timoer Lenk was toch in de 13de eeuw? Volgens gaat Rome 2 niet zo ver.
offtopic:
Ik heb het ook niet over Rome 2, kijk nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
anandus schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:51:
[...]
offtopic:
Ik heb het ook niet over Rome 2, kijk nog eens :)
Medieval Total War 2 vind ik niks :') Te oude graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De kaart van Attila is nu ook bekend: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
anandus schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:37:
De kaart van Attila is nu ook bekend: klik
Is dat latijnse letters? Het is moeilijk lezen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
New Yorker schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Is dat latijnse letters? Het is moeilijk lezen.
Wij gebruiken vandaag nochtans ook grotendeels romeins alfabet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Tengri schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:42:
[...]

Teveel Marco Polo gekeken op Netflix? ;)

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tengri
Xamsix schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:23:
[...]

Teveel Marco Polo gekeken op Netflix? ;)
Alleen 1 aflevering gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik vraag me af of ze met deze versie de ramp van rome 2 gauw over willen hebben ( als ze het nu wel geleerd hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
Coldbullet schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:53:
Ik vraag me af of ze met deze versie de ramp van rome 2 gauw over willen hebben ( als ze het nu wel geleerd hebben)
Die ramp valt uiteindelijk wel mee lijkt me. In het begin veel présales gedaan omdat iedereen hoge verwachtingen had. Natuurlijk veel spelers teleurgesteld, waaronder ik, maar na alle updates/patches toch een heel goed spel neergezet. Ja, dat hoort bij de release te gebeuren, maar ik denk dat de schade toch best beperkt is gebleven.

Speel nu Rome 2 erg veel, vind het gewoon lekker in elkaar zitten. Attila wacht ik nu wél even mee, puur omdat ik nog veel facties moet doen in Rome 2. Als ik daarmee klaar ben is Attila alweer de helft qua prijs.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Leuke tool om verhalen te vertellen :)

• AntiChrist7
Alex the Rambler heeft een vroege copy en heeft het eerste deel van een saxons campaign online gezet.

YouTube: Total War: Attila - Saxon Campaign Gameplay - Part 1 - Raiding Camulodunum!

Het lijkt er allemaal vlot en beter uit te zien, maar ik ga toch eerst nog wat met mods prutsen eer ik deze n sale haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Kwijl Kwijl :D :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:21

JanAd

Wind’s howling

De kwaliteit is niet echt te moeite, maar ik vond het wel leuk om die kerel keer op keer te zien verliezen :)

Ik heb- tegen beter weten in -- opnieuw een pre-order gedaan. Levering op 17/2...

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hij valt trouwens nu al te pre-loaden, zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik wil dit halen maar tegenwoordig wacht ik op reviews.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Reviews:
IGN: 8.1
PCGamer: 8.3
Destructoid: 6.5
Polygon: 8.0
Gamewatcher: 8.0

IGN videorecensie:

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 13-02-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Amai... ik krijg bijna schrik om te spelen als ik die reviews zo lees >:)
If you are the sort of strategy player who enjoys steadily increasing your borders while empowering your people with ever greater levels of happiness and wealth, you're in for a nasty surprise.
Maar dit klinkt dan weer zo heerlijk...
Another battle sticks in the mind. I was outnumbered two-to-one. I used terrain to find distance and tire my opponent. My horses whittled away at the enemy, teasing units away from the horde and cutting them down, while my infantry stood firm on a wooded hilltop, archers raining arrows down on enemies.

Sheer numbers demanded that my units fell one by one. A lone squadron of archers was all that was left. I waited for defeat.

Those archers, nurtured over many game turns, fought until the end. The enemy's last squadrons, exhausted, dropped arms and retreated. It was miraculous and beautiful. I shouted for joy. "You beauties. You gorgeous, lovely, wonderful little beauties."
Maar goed dat het vakantie is volgende week... Ik ga hier weer vele 100de uren aan verliezen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JanAd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:35:
Amai... ik krijg bijna schrik om te spelen als ik die reviews zo lees >:)
Ja, ik ben heel benieuwd hoe dat gaat spelen! :)

[ Voor 40% gewijzigd door BM op 14-02-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Zullen we weer ontopic gaan? :)

Ik, en mijn broer, hebben de 18e vrij genomen.
We gaan een coop-campaign beginnen, de ene de visigothen, de ander de ostrogothen. De gothenbroertjes :P
Ik ben benieuwd hoe het gaat spelen met de nieuwe campaign-mechanics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik heb sinds Rome al de Total War games plat gespeeld (alleen Shogun 1 en 2 kon mij niet zo boeien). Ik zie die pre-order maar als een investering, de hoop dat er Total War games gaan blijven uitkomen. Ookal sloegen ze de bal bij Rome 2 goed mis, ben ik het spel na al de nodige patches wel zéér veel gaan spelen. Zeker de laatste maanden.

Een Total War game staat garant voor 100de uren speel plezier. Iets wat ik bij andere games/genres niet zo heb. Wolfenstein, The New order heeft hier amper 10 uur op de teller staan, Rome 2 over de 200 uren, Empire zelfs nog een pak meer...

Edit: ff een iets wat offtopic vraag - ik zet R2 TW net op en die is bezig met een 7GB update te downloaden??
Edit2: Ah, Wrath of Sparta content zit erin precies - daar heb ik wel geen geld gegeven, de DLC's, buiten dan Blood & Gore...

[ Voor 44% gewijzigd door BM op 14-02-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Mijn voorgaande post was een reactie op posts die verwijderd zijn - vandaar ook dat de quotes zijn weggemod door BM

Net de review gelezen:
http://tweakers.net/revie...tila-de-hunnen-komen.html

De hardware eisen zijn ook niet te min. Ik heb nu wel 2x 970GTX'n steken, maar het spel moet dan wel draaien op 3440x1440... Ik ben benieuwd wat dat gaat geven :?

Verder ben ik alvast zeer benieuwd naar die moeilijkheidsgraad, hoewel ik 'een beetje' moeilijker dan Rome 2 wel zie zitten. Het mag natuurlijk niet te frustrerend worden.

Ah, wat ik nog niet terug gevonden heb, is de grootte van het spel op de harde schijf? Mijn game SSD begint vol te geraken... 35GB...

Nog 2 dagen, aftellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik weet het niet precies meer, ik geloof dat er 24Gb nodig was.
(Het staat nog gepreload, dus is nog ingepakt, dan is het 10,3Gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanAd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:53:
Mijn voorgaande post was een reactie op posts die verwijderd zijn - vandaar ook dat de quotes zijn weggemod door BM

Net de review gelezen:
http://tweakers.net/revie...tila-de-hunnen-komen.html

De hardware eisen zijn ook niet te min. Ik heb nu wel 2x 970GTX'n steken, maar het spel moet dan wel draaien op 3440x1440... Ik ben benieuwd wat dat gaat geven :?

Verder ben ik alvast zeer benieuwd naar die moeilijkheidsgraad, hoewel ik 'een beetje' moeilijker dan Rome 2 wel zie zitten. Het mag natuurlijk niet te frustrerend worden.

Ah, wat ik nog niet terug gevonden heb, is de grootte van het spel op de harde schijf? Mijn game SSD begint vol te geraken... 35GB...

Nog 2 dagen, aftellen :9~
Ik vind Total War games meestal echt slecht geoptimaliseerd, ik haal hier 35FPS op mijn R9 290 in Shogun 2 op de campaign map waar niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

anandus schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:01:
Ik weet het niet precies meer, ik geloof dat er 24Gb nodig was.
(Het staat nog gepreload, dus is nog ingepakt, dan is het 10,3Gb)
Het is een kleine 27GB :) Installeren die handel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, even de tutorial gedaan. De UI is een stuk fijner geworden in ieder geval :)

Edit:
En voor de nieuwsgierigen, de Encyclopedie is online

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 17-02-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ja, mij bevalt het ook wel. Het draait trouwens zeer vlot hier.

Heel leuk dat je units terug kan samenvoegen zoals vroeger. Die optie is er toch lang uit geweest als ik het mij goed herinner.

Ik heb wel wat last gehad met het groeperen van units en ze daarna samen in formatie te krijgen.

Verder dik in orde. Jammer dat ik vandaag nog een hoop andere dingen te doen heb, anders was ik nog uren doorgegaan :p Zeker nu de Hunnen er voor de eerste keer aankomen in de tutorial. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Door problemen bij bol.com heb ik nu apart de DLC gekocht, waardoor ik 2 keer de DLC heb. Mocht iemand interesse hebben, dan heb ik hier een crosspost ;) en crossposten is niet echt de bedoeling ;)

[ Voor 35% gewijzigd door BM op 21-02-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
@ JanAd: hoe draait het op 3440x1440? Kan je screenshots geven? :d

@ rest: zijn de graphics mooier dan Rome 2 op een identiek systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grono112
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:32
Mosterd na de maaltijd, maar Rome total war II was in de aanbieding op steam van het weekende, 75% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:15

Rannasha

Does not compute.

Voor de early adopters: Hoeveel is er geleerd van de problemen die TW:Rome2 vooral aan het begin had? Denk aan de units die geen formatie hielden (dus moshpit battles), poorten platbranden door units die knullig met fakkeltjes gooien, transportschepen die zich kunnen meten met oorlogsschepen, enz...

Ben een fan van de serie, maar na de launch van TW:Rome2 toch erg huiverig geworden...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Ik upload nu mijn gtx 970 benchmark op YouTube.
Ik zet mijn link eronder.
Het is op 1080p

En hij is er YouTube: Total War: Attila benchmark 1080p gtx970 low and extreme
Op low en extreme.

[ Voor 46% gewijzigd door New Yorker op 17-02-2015 18:28 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat van die schepen was in Rome 2 er al uitgehaald.

Heb kort gespeeld, wat vooral opvalt is dat units minder snel routen. Is leuker, imho.

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 17-02-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:08

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Toch maar besteld, er zijn geen andere strategie spellen die zo leuk zijn als Total War dus blijft er weinig keuze over voor mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Grono112 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:34:
Mosterd na de maaltijd, maar Rome total war II was in de aanbieding op steam van het weekende, 75% korting.
1,5 jaar na de release en vlak voor de release van het nieuwste spel. Nogal logisch hé :+ Je kan wel bij elke release een jaar gaan wachten tot de prijs zakt...
Rannasha schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:21:
Voor de early adopters: Hoeveel is er geleerd van de problemen die TW:Rome2 vooral aan het begin had? Denk aan de units die geen formatie hielden (dus moshpit battles), poorten platbranden door units die knullig met fakkeltjes gooien, transportschepen die zich kunnen meten met oorlogsschepen, enz...

Ben een fan van de serie, maar na de launch van TW:Rome2 toch erg huiverig geworden...
Ik ben nog niks dramatisch tegen gekomen, maar ik heb nog maar 3 uur gespeeld. Het gebrek aan formatie kwam bij 1 gevecht wel terug. Maar dat kan ook aan de omstandigheden gelegen hebben. Dat is wat afwachten. De keren dat ik al moest verdedigen (en dat is al veel te veel gebeurd) hielden ze wel vrij goed formatie vond ik.
anandus schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:30:
Dat van die schepen was in Rome 2 er al uitgehaald.

Heb kort gespeeld, wat vooral opvalt is dat units minder snel routen. Is leuker, imho.
Dat routen heb ik ook al gehad. Ze lopen even achter de linie en zijn dan terug beschikbaar. Dat werd in de reviews ook al vermeldt.

Over heel de lijn blijf ik voorlopig zeer positief, Rome 2 maar dan beter :P Ik vind de 'sfeer' over het algemeen ook beter.

In Rome 2 heb ik trouwens bijna nooit vloten gebouwd. Zeegevechten- als die al dan voorkwamen -- waren elke keer auto resolve. Geen idee of dat nu beter gaat werken, maar mij boeien zeegevechten eigenlijk niet.
Sjoepap schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:21:
@ JanAd: hoe draait het op 3440x1440? Kan je screenshots geven? :d

@ rest: zijn de graphics mooier dan Rome 2 op een identiek systeem?
Voorlopig lijkt het goed te draaien met units size op max. en instelling op Maximum Quality... Maar ik heb voor die resolutie vlot te kunnen spelen wel 2 970GTX'n in SLI steken...

Ik vind het alvast mooier, over de hele lijn.

Screenshot, als ik eraan denk ik het heetst van strijd, zal ik er zeker een paar nemen.

Edit: Ik ben mss wat te positief omdat het nieuw is en omdat ik er erg naar uit keek. Het kan zijn dat ik er tegen het einde van de week helemaal anders over praat...

Edit2: Ahja, je kan units 'upgraden' naar een nieuwe/betere versie van de unit. Niet de bewapening verbeteren zoals bij Rome2, maar effectief de unit verbeteren. Da's wel goed!!

[ Voor 6% gewijzigd door JanAd op 17-02-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 13:27
Ik heb nu een dikke 4 uur kunnen spelen (tutorial en oost romeinse rijk) en ik merk dat het spel veel agressiever is.
Waar ik in Rome 2 vanaf het begin rustig alles kon managen heb ik hier meer het gevoel van chaos (wat trouwens voor leuke en uitdagende situaties zorgt.
Ik was een stuk of 4 turns ver in mijn campaign als the eastern roman empire en ik kreeg al meteen 2 hordes van de hunnen op men dak, gevolg was dat een groot deel van Thracië met de grond gelijk werd gemaakt en Constantinopel bedreigt werd door de hunnen en de visigoten. De hunnen gingen de volgende turn al weer weg maar ondertussen was ik toch een 2-tal steden en een leger kwijt.

Wat ik wel merk is dat ik die raze functie iets minder vind. Ik zie nu te vaak op de map lege gebieden die bakken vol geld kosten om te "koloniseren".

Al met al is het een heuse verbetering van Rome 2 (voor zover ik heb gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Volgens mij kan je niet winnen met west romeinse rijk.
Bij mijn eerste turn werden 2 steden met schepen geplunderd en bij mijn 2e turn gaat de hele wereld behalve oost romeinse rijk mij de oorlog verklaren. Gaat lekker zeg.....

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens mij is de beste manier om te winnen met het WRR is alle problematische steden loslaten, desnoods tot je alleen Rome over hebt :P en dan je rijk opnieuw opbouwen.
Het is bedoeld om onhoudbaar te zijn. Het zal misschien wel mogelijk zijn, maar da's niet de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
New Yorker schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:46:
Bij mijn eerste turn werden 2 steden met schepen geplunderd en bij mijn 2e turn gaat de hele wereld behalve oost romeinse rijk mij de oorlog verklaren. Gaat lekker zeg.....
Tja, sommige facties zijn altijd harder. En het West romeins rijk is nu eenmaal weggevaagd

Heb net een uitnodiging gehad voor tw arena... al zegt het mij niet veel meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
New Yorker schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:46:
In mijn campaign merkte ik ook dat het toch bijna onmogelijk moet zijn om als hen te spelen. Wat me wel opvalt is dat het west romeinse rijk bijna volledig is weggevaagd op een groot deel van Spanje en Italië na. Misschien gewoon alle steden behalve die in Spanje en Italië verlaten en dan terug opbouwen?

Had net een bug tijdens een gevecht dat mijn troepen ineens onder de grond stonden 8)7 en merk ook dat het spel na het laden van de next turn even blijft vasthangen maar daar erger ik me niks aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
Henkipenkie schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:14:
Ik heb nu een dikke 4 uur kunnen spelen (tutorial en oost romeinse rijk) en ik merk dat het spel veel agressiever is.
Waar ik in Rome 2 vanaf het begin rustig alles kon managen heb ik hier meer het gevoel van chaos (wat trouwens voor leuke en uitdagende situaties zorgt.
Ik was een stuk of 4 turns ver in mijn campaign als the eastern roman empire en ik kreeg al meteen 2 hordes van de hunnen op men dak, gevolg was dat een groot deel van Thracië met de grond gelijk werd gemaakt en Constantinopel bedreigt werd door de hunnen en de visigoten. De hunnen gingen de volgende turn al weer weg maar ondertussen was ik toch een 2-tal steden en een leger kwijt.

Wat ik wel merk is dat ik die raze functie iets minder vind. Ik zie nu te vaak op de map lege gebieden die bakken vol geld kosten om te "koloniseren".

Al met al is het een heuse verbetering van Rome 2 (voor zover ik heb gemerkt).
Klinkt veelbelovend.
Hoe waren je laadtijden met de turns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
Ekstergroen schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:29:
[...]

Klinkt veelbelovend.
Hoe waren je laadtijden met de turns?
Vallen op zich nog wel mee, maar heb dan wel turn time enkel op de belangrijkste moves van de AI staan.
Langste dat ze hier al hebben geduurd is volgens mij een 2-tal minuten maar meestal ben ik na een anderhalve minuut wel rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 18:18
Opvallend hoe weinig aandacht er voor dit spel is, dit topic is nog vrijwel leeg. Iemand al een beetje gespeeld? Is het weer zo buggy?

Zelf helaas tot het weekend geen tijd om te spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Tja Rome 2 was een grote hype.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
Avalaxy schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:40:
Opvallend hoe weinig aandacht er voor dit spel is, dit topic is nog vrijwel leeg. Iemand al een beetje gespeeld? Is het weer zo buggy?

Zelf helaas tot het weekend geen tijd om te spelen :(
Ik vind hem anders toch grotendeels bug vrij. Heb nog maar 1x gehad dat mijn troepen onder de grond verdwenen maar voor de rest nog niks raar gezien.
Wel merk ik dat er heel weinig Ai agents zijn, iets dat ik alleen maar kan toejuichen als je zag wat een probleem dat in Rome 2 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pterad0n
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-09 16:03
Ik heb nu ongeveer 8 uur erop zitten en ben er zeer content mee.
Ik heb wel de drivers voor de GTX980 moeten updaten.

Loopt wel aardig op 3440x1440.

TW Rome 2 is inmiddels van de HD verwijderd.

Psn: Pteradon-

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:49
Heb nog niks ergs meegemaakt behalve dat na x turns het scherm bevriest zodra je op "next turn" klikt. Dit heb ik kunnen oplossen door te alt tabben en daarna werkte hij weer zoals normaal.
De moeilijkheids graad is iets omhoog gegaan. Maar nog steeds goed te doen. Heb zelfs in de tutorial 2 keer moeten herladen doordat ik foute keuzes had gemaakt haha. Het is een leuke toevoeging om je beschaving de biezen te laten pakken en te verhuizen!

• anandus
  • Niet online
Ik heb er nu ook ~10 uren in zitten en ik vind het echt heel goed gelukt, een stuk leuker dan Rome 2, ook al staat die setting mij meer aan. Sterker nog, ik wil dan ze alle verbeteringen in Rome doorvoeren :(

Maar geen bugs tegengekomen, het loopt best soepeler, niet zwaarder dan Rome 2, voor mijn gevoel zelfs beter, maar dat kan subjectief zijn.

De gameplay voelt dik in order in ieder geval. De AI is soms nog wel dom, dat wel.

• AntiChrist7
Blijven routende units op de minimap bij battles? Vond het altijd irritant dat ze dat bij Rome 2 weggedaan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jezus wat een moeilijk spel :X

Begonnen met het oost Romeinse rijk. Mijn bevindingen so far:

- Moeilijk! Ik speel op hard omdat er stond dat dat is voor mensen met ervaring met RTS en total war. Ik ben bankroet, er zijn ziektes, rebellerende provincies, een gebrek aan eten, een deserteurs en regio's zijn platgebrand. Ik ben met bijna elk land in de omgeving in oorlog en al vanaf het begin word ik van alle kanten aangevallen door grote legers.

- Dorpen zijn flink verbeterd. Ze hebben nu een soort fort die ze makkelijker te verdedigen maken en beschikken over een aantal towers. Ook zijn de dorpen er gewoon een stuk leuker/mooier uit.

- Politiek is een stuk ingewikkelder geworden met veel meer opties. Nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt.

- Diplomacy lijkt beter te werken. Ik krijg regelmatig goud aangeboden in ruil voor bv. een alliance. In Rome 2 moest ik altijd voor alle betalen.

- Performance is best goed op de één na hoogste stand. Niet veel zwaarder dan Rome 2.

- Hoop kleine verbeteringen in het spel. Weinig bugs gemerkt so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:00:
Blijven routende units op de minimap bij battles? Vond het altijd irritant dat ze dat bij Rome 2 weggedaan hebben
Ja, maar ze hebben wel een icoontje. Ook kunnen routende units nu veel vaker on-routen en weer meedoen valt me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:49
Mijn volgende campaign wordt east roman empire ;) ik vermaak me nu vooral met de viking forefathers. Wat ik vooral tof vindt is dat je units kan opwaarderen.
Ik heb Levy spearman en die kan je doormiddels technologie opwaarderen naar Germanic spearman met de daar bijbehorende stats. Zo kan je dus je "main" army modern houden zonder dat je steeds units moet wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Klopt het dat de prologue eindigt nadat je wint of verliest van de Eastern Roman Empire na de battle for Adrianopolis? (Ik verloor trouwens keer op keer :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Julios schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:22:
Mijn volgende campaign wordt east roman empire ;) ik vermaak me nu vooral met de viking forefathers. Wat ik vooral tof vindt is dat je units kan opwaarderen.
Ja, het mergen en opwaarderen zijn twee zeer welkome features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

BinaryRun schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:20:
Klopt het dat de prologue eindigt nadat je wint of verliest van de Eastern Roman Empire na de battle for Adrianopolis? (Ik verloor trouwens keer op keer :s)
Is daar eigenlijk iemand al levend door geraakt? Close Defeat wel... Maar winnen... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoof
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:35
JanAd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:43:
[...]

Is daar eigenlijk iemand al levend door geraakt? Close Defeat wel... Maar winnen... :F
Hangt een beetje van de moeilijkheidsgraad af denk ik? Op normal is het me gelukt in ieder geval ;)

En ja, daarna stopte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vrijdag maar een nieuwe campagne gestart met het oost-romeinse rijk. Deze keer op normal. Het gaat me nu veel beter af :) Ik heb gelijk de eerste keer dat het west-romeinse rijk mijn hulp inriep de alliance opgezegd. Dat was een flinke hit in trading-inkomsten (zij waren 60% van mn inkomen) maar daar kwam ik vrij snel bovenop. Het niet hebben van die alliance scheelt echt héél veel oorlog. Toen één voor één vrede gesloten met de volken met wie ik in oorlog was en zelfs een NAP gesloten met de hunnen. Vervolgens heb ik zo'n 10 jaar lekker geïsoleerd mijn rijk kunnen upgraden waardoor ik nu voldoende food heb, een goede hygiëne, blije mensen en een redelijk sterk leger langs de grenzen. Nu begint het weer te rommelen in het oosten en hebben meerdere landen (waaronder Sassanid) me de oorlog hebben verklaard, maar dat geeft niet meer want ik ben nu sterk genoeg. Ik heb zelfs al een aantal dorpen/steden van hen overgenomen (zelf nog niks permanent kwijtgeraakt).

Echt bijzonder tevreden met dit spel :) Dorpjes verdedigen is nu erg leuk (die towers zijn echt winning) en heel lang een stad besiegen waardoor hij helemaal kapot gaat is ook awesome. Ik kan niet wachten om weer te kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Mercie voor de Tip Avalaxy :)

Ja, ik blijf ook bij mijn zeer optimistische uitlatingen van een weekje geleden. :+
Avalaxy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:17:

Echt bijzonder tevreden met dit spel :) Dorpjes verdedigen is nu erg leuk (die towers zijn echt winning) en heel lang een stad besiegen waardoor hij helemaal kapot gaat is ook awesome. Ik kan niet wachten om weer te kunnen spelen :)
Ja, ik amuseer me ook te pletter met sieges, zowel verdedigen als aanvallen. Veel beter dan vroeger :9~ Bij Rome 2 deed ik bijna altijd auto-resolve bij sieges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, de sieges zijn echt een stuk leuker!
Al vind ik het systeem met overwinningspunten nog steeds minder leuk, jammer dat ze dat erin gehouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Uh oh, dat ziet er niet goed uit: http://www.reddit.com/r/t...ty_levels_at_the_endgame/

Hoop dat ze het snel patchen, ik wil niet dat mijn campaign er ook zo uit gaat zien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Da's inderdaad wel een beetje extreem.
Het hangt er, volgens mij, ook vanaf hoeveel er gerazet wordt, dat vermindert ook de fertility.

Iemand enig idee wanneer de Longbeard-DLC uitkomt?
Edit:
In de Wiki:
Langobards
Alamans
Burgundians

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 23-02-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
anandus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:52:
Da's inderdaad wel een beetje extreem.
Het hangt er, volgens mij, ook vanaf hoeveel er gerazet wordt, dat vermindert ook de fertility.

Iemand enig idee wanneer de Longbeard-DLC uitkomt?
Edit:
In de Wiki:
Langobards
Alamans
Burgundians
The previously unannounced Longbeards Culture Pack for Total War: ATTILA will also be free for a day when it launches in late February. (Source)

Februari duurt nog maar 5 dagen, dus lang kan het niet duren.

Hoe krijgen jullie de mensen tevreden van steden die je overneemt? Ik heb nogal problemen met religie verschillen waardoor ik vervolgens geen geld heb om het hoofdgebouw van de stad naar mijn type over te zetten. (Wel genoeg geld voor troepen etc, maar ombouwen is al snel 8k+)

[ Voor 62% gewijzigd door BinaryRun op 23-02-2015 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat "free for a day" zou alleen zijn als Attila van Company of Heroes 2 zou winnen, wat niet gebeurd is :-(

Dit is de steamdb-pagina zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Geef mij maar de Blood & Gore DLC... Dat zou er gewoon standaard moeten inzitten bij een spel waar veldslagen tot een kunst verheven worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
JanAd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:26:
Geef mij maar de Blood & Gore DLC... Dat zou er gewoon standaard moeten inzitten bij een spel waar veldslagen tot een kunst verheven worden...
Ze maken dat dlc omdat de game anders 18+ wordt, ipv 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Total War ATTILA: Longbeards Culture Pack

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 23-02-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat een onzin, zo kort na release is gewoon geldklopperij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkipenkie
Tsurany schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:08:
Het feit dat wanneer je een pre-order plaatste je ook 'gratis' de Viking Forefathers dlc kreeg kan je ook zien als geldklopperij...
Mij hoor je niet klagen, pak ze wel eens mee als ze in een sale zitten heb voorlopig nog genoeg facties om van te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:08:
Inderdaad.
Ik heb liever gewoon een prijs van 20 euro meer, maar wel alles er gelijk in.

Met zulke relatief lage prijzen voor spellen (de prijzen zijn afgelopn decennia alleen maar omlaag gegaan) verdienen ze hun geld nu op andere manieren.

Ikzelf heb er weinig problemen mee, in ieder geval.

Interessant dat er ook een soort quest-lijn in de DLC zit. Goed afgekeken bij Endless Legends.

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 23-02-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:22:
[...]
Inderdaad.
Ik heb liever gewoon een prijs van 20 euro meer, maar wel alles er gelijk in.

Met zulke relatief lage prijzen voor spellen (de prijzen zijn afgelopn decennia alleen maar omlaag gegaan) verdienen ze hun geld nu op andere manieren.

Ikzelf heb er weinig problemen mee, in ieder geval.

Interessant dat er ook een soort quest-lijn in de DLC zit. Goed afgekeken bij Endless Legends.
Lol ik wacht tot ik Attila voor 5.25€ kan halen net zoals Rome 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
eer dat je de facties hebt uitgespeeld die in de base game zaten staat deze toch al aan -75%

Heb de nomaden en CiG nog niet eens aangeraakt, en maar 1 factie in imperator augustus, en heb er toch 400uur op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 19:30:
[...]

Lol ik wacht tot ik Attila voor 5.25€ kan halen net zoals Rome 2 ;)
Uiteraard, als je gewoon een jaartje (of wat) geduld hebt is het voor een prikkie te krijgen in de Humble Bundle ofzo :P

[ Voor 75% gewijzigd door anandus op 23-02-2015 20:51 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste