Beste Total War spelers,
Ik heb een ongezonde verslaving voor dit spel

. Maar ik heb wel ook wat problemen met dit spel.
Bijvoorbeeld: Ik zit met een GTX 1080 en een Ryzen 7 1700X (3,8Ghz). Best goede specs voor dit spel te draaien, maar het draait als een aardappel.
Zelfs bij het verlagen van bijna alle settings naar Performance blijft het in real time battle gewoon sucken, zoomed in dropped de FPS naar 10.
Dit spel is van de vorige generatie video kaarten dus ik kan echt niet geloven dat een 1080 hier moeite mee kan hebben. Als voorbeeld heb ik een Macbook met een 560 in, in bootcamp kan die battle scenes moeiteloos aan 40 fps stabiel draaien. Dit is een pak beter dan een 1080 die piekt tot 80-90fps, maar over het algemeen zwaar schommelt.
Ik zou ook niet kunnen geloven dat mijn CPU het niet zou trekken.
Mijn bevindingen tot nu toe: Gedurende cutscenes wordt mijn GPU tot 70% gebruikt, dit resulteert in een zeer gezond aantal FPS (150), tijdens het begin van een battle wordt mijn GPU nog altijd goed gebruikt.
2 minuten verder zakt het verbruik op de GPU en zakt ook de FPS volledig weg. Ik heb dus echt een flauw vermoeden dat er iets software matig aan de hand is. Het lijkt me of het spel de hardware niet gebruikt.
Kan het zijn dat ik misschien deels op een intern GPU draai, mijn moederbord heeft video output dus ik vermoed wel dat die aanwezig is.