Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiyeko
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07 12:02
Thomg schreef op maandag 29 september 2014 @ 20:52:
[...]

Doet me denken aan de oude windforce koeler, je weet dat de nieuwe van metaal zijn? Of aluminum, zoiets...
Kan je alvast vertellen dat het een wereld van verschil is.

Je doet me denken aan die mensen die geen AMD willen omdat ze heisa hadden met de kaarten van de 3000 series oid, lekker relevant.
Moet zeggen dat ik zelf varrast was door de gigabyte koeler, in persoon zien ze er een stuk beter uit en voelen ze stevig aan.

Heb nu alleen nog een modifeid bios nodig voor meer voltage boost clock komt nu maar op 1680Mhz ofzo en heb meer gezien en nu is hij nog steeds langzamer dan de titan die ik heb gehad (modded bios draaide 1.2Ghz stabiel op stock air koeler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

Thomg

Aww yiss

Chiyeko schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:59:
[...]

Moet zeggen dat ik zelf varrast was door de gigabyte koeler, in persoon zien ze er een stuk beter uit en voelen ze stevig aan.

Heb nu alleen nog een modifeid bios nodig voor meer voltage boost clock komt nu maar op 1680Mhz ofzo en heb meer gezien en nu is hij nog steeds langzamer dan de titan die ik heb gehad (modded bios draaide 1.2Ghz stabiel op stock air koeler)
We hebben het hier wel over 800€ vs 350€ :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:47

OMD

j0ppie schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:22:
[...]

Het is niet waarschijnlijk dat er een 980ti komt. De GM204 is namelijk al een volledig unlockte chip. Er zou dus eerst een andere chip moeten komen (GM210) hier over is nagenoeg niks bekent. Misschien dat we in 2015 een GM210 chip zullen zijn. Met een 368bit bus en daarmee 6gig geheugen. En eventueel op 16nm gebrand. Maar dit is koffiedik kijken. Ga er maar vanuit dat je het hier voorlopig mee moet doen. (bij nvidia) Ik zie het wel gebeuren dat er een 980 met 8 gig uit komt. Dat zou misschien handig zijn voor 4k gaming.
Gm200? Deze komt wellicht nog in q4 van dit jaar.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
GM200 bestaat niet. En het lijkt "mij" niet waarschijnlijk dat de GM210 nog dit jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durango
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2023
Deze filmpje kan handig zijn voor coil whinning gpus en vooral kijken als je graag naar Linus Tech Tips op youtube kijkt

[video]http://http://m.youtube.com/watch?v=NUhwFpPKnXI[/video]

YouTube: How to fix coil whine / buzzing noise (for GPU)

NUhwFpPKnXI

[youtube]YouTube: How to fix coil whine / buzzing noise (for GPU)]

[youtube]NUhwFpPKnXI[/youtube]

Ok of ios8 is nog bugger dan ooit of deze forum is bugger is filmpje

YouTube: How to fix coil whine / buzzing noise (for GPU)

Ah en zonder de m ?

Kurva ;(

[ Voor 168% gewijzigd door Durango op 30-09-2014 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die denken meer dan 6gb nodig te hebben voor Middle Earth Shadow of Mordor die komen bedrogen uit. Ja de game eet al je vram op maar het zorgt niet voor hickups als je een 4gb kaart hebt. Ik speel zelfs nog op een hogere resolutie dan 1920x dus 4gb is meer dan genoeg.

Dit is weer eens een echte pc game die goed geoptimaliseerd is, het verbruikt zal dan wel bij het ramgeheugen weg komen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar doelde ik op
http://be.hardware.info/n...ancering-snellere-gtx-980
Hopelijk is dat een 780 ti met 6 gb vram en hopelijk ook meer shader units en niet simpel hogere clockfrequenties ;)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij slecht geoptimaliseerde games kan 6gb een uitkomst. Ik denk dat games zoals Shadow of Mordor nog genoeg hebben aan 3gb al is 6gb een vereiste voor ultra textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09 20:22
(jarig!)
Weet iemand waarom de Asus GTX 980 zoveel duurder is dan andere reference kaarten van andere merken? Ben in de markt voor een 980, maar behalve de Asus (duur) en Gigabyte(merk spreekt mij niet aan) zijn ze nauwelijks op voorraad.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
Ik zit er ook over te denken om de Asus STRIX GTX 970 te gaan bestellen, ik heb er alleen niet zo heel veel verstand van, en wilde jullie hier dan ook om advies vragen.

Mijn Pc is inmiddels alweer een paar jaartjes oud, ik heb een:

Asus CG8250

Asus i7 2600 @ 3.4 Ghz (2e generatie i7) (Niets overclocked.) Turbo V Moederbord
12 GB DDR3 @ 1333 mhz
GTX 560ti
500 Watt voeding.

Heb ik veel baat bij een upgrade naar de 970 ? En gaat dit goed werken ? Ik ben niet van plan om iets te overclocken, omdat ik daar gewoonweg de kennis niet voor heb, en bang ben dat er iets mis gaat. :/

Ik had ook iets gelezen over een PCI bus, dat de huidgie generatie Pci 3 heeft, maar mijn moederbord heeft volgens mij alleen 2, ik las dat dit niet zo heel veel uitmaakte, en dat het verschil met 3 te verwaarlozen is, en niet zo heel veel uitmaakt, klopt dit ?

Oja, wat ik mij altijd heb afgevraagd, is het volgende: Is het nodig, stel dat ik een 970 in mijn pc plaats, om de drivers te updaten, als ik al een 560ti in mijn Pc heb zitten, met de allerlaatste drivers ? In het driver pakket voor de 560ti zitten toch ook al de drivers voor de 970, of zie ik dit verkeerd ? Ik heb altijd de laatste drivers voor mijn 560ti geinstalleerd staan, en heb altijd het idee gehad dat de drivers voor een hele range GTX kaarten bestemd zijn, met ondersteuning voor de 560 , 760, 780 etc klopt dit ?

En dan heb ik nog een laatste vraag over geheugen, hoe kom je er achter of je Pc 1600mhz ram ondersteund ? 2400mhz hoef ik zowiezo al niet aan te denken, want dit is geloof ik alleen compatible met de laatste generatie Pc's.

Alvast hartelijk dank voor jullie tips en advies !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Tom. C schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:31:
Weet iemand waarom de Asus GTX 980 zoveel duurder is dan andere reference kaarten van andere merken? Ben in de markt voor een 980, maar behalve de Asus (duur) en Gigabyte(merk spreekt mij niet aan) zijn ze nauwelijks op voorraad.
Gewoon de goedkoopste halen natuurlijk, als het de reference design koeler is.
Alleen de verpakking is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tom. C schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:31:
Als asus duur is haal je een gigabyte.
Je zal er geen spijt van krijgen.
Vind het eigenlijk best wel sneu voor gigabyte, iedereen die het niet wilt komt met ervaringen van 5 jaar geleden of een "ken het niet" argument. Yechhes.

Als je reference wilt zou ik domweg de goedkoopste halen.
Je maakt je wel heel veel zorgen, maar dw, een 970 zal prima werken in je pc!

[ Voor 18% gewijzigd door Thomg op 30-09-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mingooski
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-09 18:49
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:22:
Voor mensen die denken meer dan 6gb nodig te hebben voor Middle Earth Shadow of Mordor die komen bedrogen uit. Ja de game eet al je vram op maar het zorgt niet voor hickups als je een 4gb kaart hebt. Ik speel zelfs nog op een hogere resolutie dan 1920x dus 4gb is meer dan genoeg.

Dit is weer eens een echte pc game die goed geoptimaliseerd is, het verbruikt zal dan wel bij het ramgeheugen weg komen of zo?
Heb je dan wel de Ultra texture pack (HD content) geinstalleerd?
Zonder dat zou het anders eigenlijk hetzelfde zijn als high setting (las ik op reddit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@minigooski, het is met de HD continent, die staat namelijk geïnstalleerd bij DLC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
PaulBNL schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:14:
Heb ik veel baat bij een upgrade naar de 970?
Dat is een gigantische sprong vooruit tov je 560ti
No problemo
Ik had ook iets gelezen over een PCI bus, dat de huidgie generatie Pci 3 heeft, maar mijn moederbord heeft volgens mij alleen 2, ik las dat dit niet zo heel veel uitmaakte, en dat het verschil met 3 te verwaarlozen is, en niet zo heel veel uitmaakt, klopt dit?
Maakt weinig uit, de bandbreedte van PCI-E 2.0 is ruim voldoende voor deze videokaart.
Oja, wat ik mij altijd heb afgevraagd, is het volgende: Is het nodig, stel dat ik een 970 in mijn pc plaats, om de drivers te updaten, als ik al een 560ti in mijn Pc heb zitten, met de allerlaatste drivers ? In het driver pakket voor de 560ti zitten toch ook al de drivers voor de 970, of zie ik dit verkeerd ? Ik heb altijd de laatste drivers voor mijn 560ti geinstalleerd staan, en heb altijd het idee gehad dat de drivers voor een hele range GTX kaarten bestemd zijn, met ondersteuning voor de 560 , 760, 780 etc klopt dit ?
Het driverbestand bevat idd alle drivers voor de hele reeks.
En dan heb ik nog een laatste vraag over geheugen, hoe kom je er achter of je Pc 1600mhz ram ondersteund ? 2400mhz hoef ik zowiezo al niet aan te denken, want dit is geloof ik alleen compatible met de laatste generatie Pc's.
De ondersteuning voor hoger geklokt geheugen zit um in het moederbord. Je geeft niet duidelijk aan welk bord je hebt, maar ik gok de Asus P8Z77-V LK. Op de site van Asus staat het volgende.
4 x DIMM, Max. 32GB, DDR3 2400(O.C.)/2200(O.C.)/2133(O.C.)/2000(O.C.)/1866(O.C.)/1800(O.C.)/1600/1333 MHz Non-ECC, Un-buffered Memory
Dual Channel Memory Architecture
Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP)
* Hyper DIMM support is subject to the physical characteristics of individual CPUs.
Als je er zeker van wil zijn dat het geheugen dat je op het oog hebt wordt geslikt door je bord, dan kan je dat hier checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBNL
@ -Moondust-

Hartelijk dank voor je zeer duidelijke antwoord ! Dit geeft mij een duidelijk beeld ! Dankjewel.

Ik heb het even opgezocht, en ik heb dit moedebord:

http://www.asus.com/Motherboards/P8H67M_PRO/

En volgens mij ondersteund deze geen 1600mhz ram, maar dat weet ik niet zeker, dadelijk nog eens even goed kijken.

Zo gouw als de 970's van Asus weer leverbaar zijn, ga ik er denk ik eentje bestellen, ik zat ook over de MSI te twijfelen, maar ik heb in mijn systeem alles van Asus, en altijd goede ervaringen hiermee, dus ik denk dat het toch de Asus gaat worden.

Ben echt benieuwd naar de nieuwe prestaties van mijn systeem na de upgrade :) Maar het ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
(jarig!)
Thomg schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:54:
[...]

Vind het eigenlijk best wel sneu voor gigabyte, iedereen die het niet wilt komt met ervaringen van 5 jaar geleden of een "ken het niet" argument. Yechhes.

Ik heb nog nooit iets van Gigabyte gehad, maar ik heb gewoon niks met het merk. Ik weet dat het bij de reference kaarten niks uitmaakt. Toch heb ik liefst een kaart van EVGA of Asus. Dat 'iedereen die het niet wilt met ervaringen van 5 jaar geleden komt' is dan ook wat kort door de bocht.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de 980 van gigabyte. Helaas is mijn oog ook gevallen op de GALAX GeForce GTX 980 HOF. Deze kast zal er erg mooi uitzien in mijn open kast alleen kan ik er nergens spec of testen van vinden. Ik hou van stil en dat is iets wat de 980 van Gigabyte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
PaulBNL schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:18:
http://www.asus.com/Motherboards/P8H67M_PRO/

En volgens mij ondersteund deze geen 1600mhz ram, maar dat weet ik niet zeker, dadelijk nog eens even goed kijken.
Jouw moederbord ondersteund idd alleen tot 1333MHz modules. Maar dat maakt niet zoveel uit. Je wint echt niet veel met 1600MHz modules. Het verschil is maar marginaal. Gewoon je videokaart updaten en lekker genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 23:00
Nou....zondag de EVGA GTX 980 besteld bij SiComputers. Nog steeds niet verzonden. Urggghghgghghgghggg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Heb ik veel baat bij een upgrade naar de 970 ? En gaat dit goed werken ? Ik ben niet van plan om iets te overclocken, omdat ik daar gewoonweg de kennis niet voor heb, en bang ben dat er iets mis gaat. :/

Alvast hartelijk dank voor jullie tips en advies !
Ik liet SLI videokaarten 105 graden worde 24/7 in mijn gekste overclock tijd...... tegenwoordig zijn die kaarten al gelocked dat je niet boven de 94/100 uit kan komen.

Je moet wel gek doen voordat iets kapot gaat.

niet overclocken is imo gewoon dom omdat je gek moet zijn als je 20-30% performance laat liggen

[ Voor 12% gewijzigd door A87 op 01-10-2014 13:01 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
John Dude schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:24:
Nou....zondag de EVGA GTX 980 besteld bij SiComputers. Nog steeds niet verzonden. Urggghghgghghgghggg.
Sja zowel de 970 als de 980 zijn ontzettend slecht leverbaar, ze lijken de vraag goed te hebben onderschat. Ben zelf aan het kijken naar de 970 maar vooalsnog is het wachten op een nieuwe voorraad..

Ben wel wat huiverig over de coil whine bij de verschillende modellen, dat toch redelijk veel blijkt voor te komen (vooral als de voorraad zo slecht is, dat als je RMA't dat het dan een maand duurt voordat je een nieuwe hebt).

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:54:
[...]

[...]

Je maakt je wel heel veel zorgen, maar dw, een 970 zal prima werken in je pc!
Maar jij bent wel erg gigabyte biased lijkt het.

Don't get me wrong, het is vast een prima kaart en het is een goed merk, maar er zo reclame voor maken is niet nodig in dit topic.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Wolf schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:45:
[...]

Maar jij bent wel erg gigabyte biased lijkt het.

Don't get me wrong, het is vast een prima kaart en het is een goed merk, maar er zo reclame voor maken is niet nodig in dit topic.
Juist niet! Ik baseer me altijd op reviews. Toen de 290X uitkwam raadde ik iedereen die een 290x wilde de sapphire aan. Bij de 7970 was dit weer de msi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Toch jammer om te zien dat alle web shops de prijzen belachelijk omhoog gooien i.v.m. de schaarste van de kaarten. Bij Alternate was de MSI GTX 970 Gaming 4G na release te krijgen voor 329... nu 364. (vanmorgen nog 359). Bij Conrad is diezelfde kaart 399.... Ik wacht wel tot er meer voorraad is en de prijzen weer eerlijk worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBNL
A87 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:59:
[...]

Ik liet SLI videokaarten 105 graden worde 24/7 in mijn gekste overclock tijd...... tegenwoordig zijn die kaarten al gelocked dat je niet boven de 94/100 uit kan komen.

Je moet wel gek doen voordat iets kapot gaat.

niet overclocken is imo gewoon dom omdat je gek moet zijn als je 20-30% performance laat liggen
Oke, misschien dat ik me er dan eens in moet verdiepen, misschien wat tips ofzo ? Waar ik zoal op moet letten. Ik geloof dat mijn Pc, een soort van automatische overclock heeft, kan dat ? Ik had begrepen dat als een applicatie of game, meer "power" nodig had, deze automatisch word aangesproken, als de Turbo mode in mijn bios is ingeschakeld. In mijn bios kan ik ook 3 profielen kiezen, iets van standaard, balanced, en performance geloof ik, staat bij mij standaard op het hoogste. In de handleiding stond geloof ik ook iets van 3.4 ghz upto 3.7 Ghz in Turbo mode, maar ik weet het allemaal niet meer precies. Ik heb er gewoonweg niet zoveel verstand van, en ben altijd zuinig op mijn "gear" en wil er zo min mogelijk aan knutselen, als het goed werkt, don't try to fix it, right ? Maar ik geloof wel dat ik een hoop performance laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

PaulBNL schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:21:
[...]

Oke, misschien dat ik me er dan eens in moet verdiepen, misschien wat tips ofzo ? Waar ik zoal op moet letten. Ik geloof dat mijn Pc, een soort van automatische overclock heeft, kan dat ? Ik had begrepen dat als een applicatie of game, meer "power" nodig had, deze automatisch word aangesproken, als de Turbo mode in mijn bios is ingeschakeld. In mijn bios kan ik ook 3 profielen kiezen, iets van standaard, balanced, en performance geloof ik, staat bij mij standaard op het hoogste. In de handleiding stond geloof ik ook iets van 3.4 ghz upto 3.7 Ghz in Turbo mode, maar ik weet het allemaal niet meer precies. Ik heb er gewoonweg niet zoveel verstand van, en ben altijd zuinig op mijn "gear" en wil er zo min mogelijk aan knutselen, als het goed werkt, don't try to fix it, right ? Maar ik geloof wel dat ik een hoop performance laat liggen.
Dat is je processor, niet videokaart. Is heel wat anders :+

Qua overklokken, domweg afterburner downloaden en wat spelen met de kloks en spanning!

[ Voor 4% gewijzigd door Thomg op 01-10-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Maar het verhaal gaat ook voor CPU's op. Zolang je geen zware overvolts op je CPU doet zal je CPU er met fatsoenlijke koeling nooit aan stuk gaan.

Het ergste wat kan gebeuren is instabiliteit, that's it.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBNL
Thomg schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Dat is je processor, niet videokaart. Is heel wat anders :+

Qua overklokken, domweg afterburner downloaden en wat spelen met de kloks en spanning!
Ja klopt weet ik, ik zat inderdaad even aan mijn processor te denken, van een videokaart overclocken weet ik al helemaal niks :) Alleen dat het geloof ik via een programmatje gaat, waar je waardes kan veranderen, meen ik. Jaja me noob :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

PaulBNL schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:25:
[...]

Ja klopt weet ik, ik zat inderdaad even aan mijn processor te denken, van een videokaart overclocken weet ik al helemaal niks :) Alleen dat het geloof ik via een programmatje gaat, waar je waardes kan veranderen, meen ik. Jaja me noob :D
http://download.msi.com/u...SIAfterburnerSetup400.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
harmen1987 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:24:
Sja zowel de 970 als de 980 zijn ontzettend slecht leverbaar, ze lijken de vraag goed te hebben onderschat. Ben zelf aan het kijken naar de 970 maar vooalsnog is het wachten op een nieuwe voorraad..
Nee joh, het is geen inschattintgsfout. Dit is gewoon het bekende liedje bij elke nieuwe videokaart. De eerste weken is de beschikbaarheid erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
-Moondust- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:25:
[...]

Nee joh, het is geen inschattintgsfout. Dit is gewoon het bekende liedje bij elke nieuwe videokaart. De eerste weken is de beschikbaarheid erg slecht.
Kan het nog altijd een inschattingsfout zijn ;) alleen 1 die ze vaak toepassen.
Wat winnen ze er anders mee? De retailers kunnen door de schaarste meer geld vragen, maar denk niet dat dit bij de fabrikanten terecht komt. En sommigen zullen voor een andere kaart kiezen doordat deze niet leverbaar zijn..
Ach ja, geduld hebben maar 8)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Ik had een EVGA GTX 980 besteld bij SiComputers, niet op voorraad. Geschatte levertijd=onbekend. Lekker dan. Nog steeds geen idee waar ik een 980 kan krijgen. Ik ben sceptisch of webshops hem wel op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
John Dude schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:25:
Ik had een EVGA GTX 980 besteld bij SiComputers, niet op voorraad. Geschatte levertijd=onbekend. Lekker dan. Nog steeds geen idee waar ik een 980 kan krijgen. Ik ben sceptisch of webshops hem wel op voorraad hebben.
Nergens, je had er dag 1 bij moeten wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
harmen1987 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:30:
Kan het nog altijd een inschattingsfout zijn ;) alleen 1 die ze vaak toepassen.
Wat winnen ze er anders mee? De retailers. kunnen door de schaarste meer geld vragen, maar denk niet dat dit bij de fabrikanten terecht komt. En sommigen zullen voor een andere kaart kiezen doordat deze niet leverbaar zijn..
Ach ja, geduld hebben maar 8)
Je kan zowel als leverancier als retailer veel verdienen als je genoeg kaarten op voorraad hebt. Ik kan alleen maar bedenken dat er onvoldoende kaarten geleverd kunnen worden omdat er minder geproduceerd worden dan er vraag is. Ik wacht zelf geduldig (not!) tot de MSI GTX 980 Gaming beschikbaar is voor een fatsoenlijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeetjeBeetje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:58
Ik ben een van de gelukkigen geweest die gewoon een 970 kon ontvangen. Als ik zo hoor dat ze nu eigenlijk niet meer te krijgen zijn - op dit moment - is het des te meer vervelender dat ik hem net terug heb gestuurd vanwege coil whine. Maar ja, aan de andere kant weet ik van mezelf dat ik gewoon niet met zo'n constant zeur-geluidje kan leven..

en ik ben al zo'n ongeduldig persoon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ach, gesloten headphones en je hoort niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Thank god doet mijn 970 het prima!

Ik bedacht me dat het leuk was om er nog een 970 bij te zetten tot ik zag dat hij bijna 40,- duurder was geworden, ik denk: "Ja hutje, ik heb wel geduld!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:35
Informatique heeft 3 soorten 970 kaarten op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:04
Wolf schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:17:
Thank god doet mijn 970 het prima!

Ik bedacht me dat het leuk was om er nog een 970 bij te zetten tot ik zag dat hij bijna 40,- duurder was geworden, ik denk: "Ja hutje, ik heb wel geduld!"
Welke heb je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
De MSI. Voor 329,- gekocht bij Alternate de dag dat ze beschikbaar kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
Dan ga ik de gok ook maar eens wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Volgens de pricewatch zijn zowel de enkele 970's als enkele 980's bij Alternate op voorraad. Is dit betrouwbaar? Mijn gevoel zegt dat ze die kaarten helemaal niet op voorraad hebben en gewoon klanten proberen te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
John Dude schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:25:
980's Van asus en gigabyte zijn nog wel te krijgen her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
-Moondust- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:09:
Volgens de pricewatch zijn zowel de enkele 970's als enkele 980's bij Alternate op voorraad. Is dit betrouwbaar? Mijn gevoel zegt dat ze die kaarten helemaal niet op voorraad hebben en gewoon klanten proberen te lokken.
Bij informatique hebbben ze nog 3 soorten 970 op voorraad.
Meestal is de voorraad op de site betrouwbaar

[ Voor 23% gewijzigd door koetsier88 op 01-10-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

koetsier88 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:31:
Bij informatique hebbben ze nog 3 soorten 970 op voorraad.
Meestal is de voorraad op de site betrouwbaar
Dank voor de tip! D'r stond zojuist ook een Asus bij op voorraad. Die wilde ik, dus besteld. Nu staat ie er niet meer tussen. Ben benieuwd, want nog nooit eerder iets bij Informatique besteld. Moest nog wel even snel meten of ie in mijn kast ging passen, maar dat moet lukken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:54
-Moondust- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:09:
PW wordt niet per minuut bijgewerkt. ;)
http://www.alternate.nl/h...9&lk=9377&tk=7&navId=1346 staan geen 970's op voorraad.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Neem de MSI GTX 980 Gaming bij Alternate. Staat op direct leverbaar nu, maar dan lijken ze de enige. Ik vraag me af of ze die echt op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

-Moondust- schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:47:
Neem de MSI GTX 980 Gaming bij Alternate. Staat op direct leverbaar nu, maar dan lijken ze de enige. Ik vraag me af of ze die echt op voorraad hebben.
Kan de gok nemen, maar het zal me niet verbazen als er morgen staat dat de levertijd onbekend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is er al bekent wanneer er een nieuwe bach met kaarten komen ? Zodat hij overal leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
PaulBNL schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:29:
[...]

Oke bedankt, zal me er eens wat meer in gaan verdiepen.
eerst de clocks omhoog gooien, pas wanneer dat instabiel wordt het voltage met kleine incrementen omhoog doen tot het weer stabiel wordt. Rince and repeat.
Kan er niets fout gaan... zelfde geldt voor cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 08:07
Ik heb op dit moment eenn GTX580 en volgens mij is dit wel weer een mooie reeks om naar te upgraden :) de GTX970 trekt me wel door de prijs ook maar zit er een enorm verschil in of maakt het eigenlijk niet uit en kan ik net zo goed de goedkoopste nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 06:53
Bij mij knaagt het ook enorm om een nieuwe pc in elkaar te sleutelen.. Maar door een gebrek aan "game"-tijd de komende 4 maanden moet ik mezelf in bedwang houden.. Maar het is erg lastig mezelf in bedwang te houden met de huidige setup:

Intel i7 920 + Asus GTX285 worden beide in Januari 6 jaartjes oud, is dus wel een goede investering geweest, maar wordt nu wel wat traagjes en het zuipt stroom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 08:07
Ik heb me niet in kunnen houden :P Alternate gaf na contact aan dat de MSI GTX970 morgen en anders uiterlijk zaterdag bij mij thuis binnen zou komen. Gelijk de bestelling maar gedaan en nu hopen dt het morgen is! :P Is het ook nog op tijd binnen voor de LAN dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:07
Als ik google doorzoek blijken er redelijk veel gevallen van coilwhine te vinden met de GTX 970's. Is het dan iets kaart eigens..?

Mijn Gigabyte RMA gestuurd,en er is door Alternate geen coil whine ondervonden... Erg apart aangezien ik het, zelfs met 2 verschillende voedingen, wél overduidelijk had.

Kan het eventueel ook van het moederbord/PCIe slot komen ? Als de GPU onder full load kwam te staan (alleen dan had ik coil whine) moet er veel stroom naar de kaart. Misschien is het moederbord niet helemaal goed, dat het PCIe slot de grote(re) stroomtoevoer erdoorheen niet aankan en dan coil whine achtig geluid geeft. Dan zou ik een ander moederbord moeten regelen om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
Weakling schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:20:
[...]

Dank voor de tip! D'r stond zojuist ook een Asus bij op voorraad. Die wilde ik, dus besteld. Nu staat ie er niet meer tussen. Ben benieuwd, want nog nooit eerder iets bij Informatique besteld. Moest nog wel even snel meten of ie in mijn kast ging passen, maar dat moet lukken.
Ik hoop dat het gelukt is en dat je bericht heb gekregen dat hij verstuurd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Jaguar645 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:27:
Ik heb me niet in kunnen houden :P Alternate gaf na contact aan dat de MSI GTX970 morgen en anders uiterlijk zaterdag bij mij thuis binnen zou komen. Gelijk de bestelling maar gedaan en nu hopen dt het morgen is! :P Is het ook nog op tijd binnen voor de LAN dit weekend
Ik kwam ook van een 580 gtx, 1.5 gig versie. Je kan sowieso een 100% boost verwachten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

koetsier88 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:43:
Ik hoop dat het gelukt is en dat je bericht heb gekregen dat hij verstuurd is
Yup, vanochtend berichtje gekregen. Lekker vlot. Helaas komt PostNL morgen aan een gesloten deur en zaterdag ben ik er waarschijnlijk ook niet, dus wordt op zijn vroegst zondag dat ik mijn eerste ervaringen kan delen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Op zondag bezorgen ze niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Nee, maar kan ik 'm wel ophalen bij de PostNL balie in mijn supermarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 06:53
[b][message=42985368,noline]Helaas komt PostNL morgen aan een gesloten deur en zaterdag ben ik er waarschijnlijk ook niet, dus wordt op zijn vroegst zondag dat ik mijn eerste ervaringen kan delen.
Niet té enthousiast "delen" he - ik moet van mijzelf nog een paar maandjes wachten - wordt me hier veel te moeilijk gemaakt! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koetsier88
Geweldig om te horen en veel plezier met je kaart.
Zat te twijfelen tussen de Asus en Msi.
Heb de msi gekozen, omdat ik een msi bord heb.
Dus zou graag je bevindingen willen horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Laatst online: 10-09 16:45
Net mn 2e Gigabyte besteld in DE, stukken goedkoper, en met een beetje mazzel over een 1,5 week thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
SpireQ schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:37:
Als ik google doorzoek blijken er redelijk veel gevallen van coilwhine te vinden met de GTX 970's. Is het dan iets kaart eigens..?

Mijn Gigabyte RMA gestuurd,en er is door Alternate geen coil whine ondervonden... Erg apart aangezien ik het, zelfs met 2 verschillende voedingen, wél overduidelijk had.

Kan het eventueel ook van het moederbord/PCIe slot komen ? Als de GPU onder full load kwam te staan (alleen dan had ik coil whine) moet er veel stroom naar de kaart. Misschien is het moederbord niet helemaal goed, dat het PCIe slot de grote(re) stroomtoevoer erdoorheen niet aankan en dan coil whine achtig geluid geeft. Dan zou ik een ander moederbord moeten regelen om het te testen.
Alternate doet er alles aan om maar geen rma te hoeven accepteren. Ben zelf met mn vorige kaart 4 x terug moeten gaan voordat ze het erkende. En dat was toen ik nog in rdam woonde. Over internet bestellen doe ik daar nooit omdat ik weet hoe ze daar te werk gaan en dat is alles behalve in het voordeel van de klant. Kan Alternate dan ook afraden voor iederen, afstersales is gewoon bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, kreeg gisteren een bericht van Azerty dat de levering van de MSI GTX980 wederom zou worden uitgesteld, nu naar 6 oktober en nou krijg ik ineens een mail dat de zending word verstuurd? :P

Misschien toch een levering gehad of iemand die heeft geannuleerd?
In ieder geval ben ik blij, morgen dus mooi nieuwe voeding i.c.m. 980GTX erin ploffen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Meh, nu de MSI 970's weer leverbaar zijn bij Alternate gaat het bij toch gigantisch jeuken om er eentje bij te zetten.

Het is alleen dat ik helemaal geen zware games speel en een 1080P scherm heb dus dat is eigenlijk best wel zonde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
killer2 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:06:
Net mn 2e Gigabyte besteld in DE, stukken goedkoper, en met een beetje mazzel over een 1,5 week thuis...
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Vind het wel meevallen hoor... iets goedkoper maar niet stukken. :)

De EVGA GeForce GTX 970 FTW is in Nederland wat goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door Ferio op 02-10-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Dude
Me geld terug gevraagd bij SiComupers, top communicatie wel. Alleen gaat dat weer "binnen 14 dagen" duren om het geld terug om me rekening te zien. Sigh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online

nFo

John Dude schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:22:
Me geld terug gevraagd bij SiComupers, top communicatie wel. Alleen gaat dat weer "binnen 14 dagen" duren om het geld terug om me rekening te zien. Sigh....
BIj Afuture had ik het geld al na 2 dagen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:46:
Meh, nu de MSI 970's weer leverbaar zijn bij Alternate gaat het bij toch gigantisch jeuken om er eentje bij te zetten.

Het is alleen dat ik helemaal geen zware games speel en een 1080P scherm heb dus dat is eigenlijk best wel zonde. :P
Dankzij de consoles heb je nu echt wat aan meer gb's, niet dat het positief is want als ik het moet vergelijken met crysis 3 dan vallen de textures erg tegen met de nieuwere games ondanks dat er meer dan 4gb nodig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Nu online

nFo

Ik ga maar een Palit of Gainward halen, beun ik later wel een custom koeler erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:15
Ik heb op dag 1 direct een MSI GTX 970 GAMING 4G besteld bij Alternate. (icm een i5 4690K en 16GB RAM) Geen tot weinig last van coilwine.

Ik moet zeggen dat elk systeem dat ik heb gehad of gezien (en dat zijn er nog al wat) allemaal wel een heel klein beetje last hebben van dit probleem wanneer ze volledig belast worden. Slechts bij één videokaart uit het verleden (XFX 7970) was het echt storend.

Ik heb mijn behuizing (HTPC) helemaal bekleed met geluiddempend materiaal van AKASA. Daarnaast de fan van mijn corsair CX750M vervangen door de stilste variant van Corsiar zelf, en voor de rest gebruik ik nog 6 systeem fans en een CPU koeler van Noctua. Systeem is echt NIET te horen..

Systeem is aangesloten op 3 24" FullHD schermen en op een 50" televisie. Ik speel met deze kaart met gemak de laatste tomb raider game (2013) op ultra in 5670 X 1080. (zonder AA) Gaat als een speer dus!

Enige nadeel aan bijna alle videokaarten van tegenwoordig is dat ze op veel hogere clocks gaan draaien wanneer er meerdere schermen op de kaart zijn aangesloten. Bij 4 schermen klokt de GPU naar 889 Mhz. Dit komt het verbruik en de warmte productie niet ten goede. (60 graden Idle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Dankzij de consoles heb je nu echt wat aan meer gb's, niet dat het positief is want als ik het moet vergelijken met crysis 3 dan vallen de textures erg tegen met de nieuwere games ondanks dat er meer dan 4gb nodig kan zijn.
Dat valt mij ook op. Crysis is altijd erg mooi geweest en dat nieuwe Middle Earth spel wil ook 6GB VRAM zien voor ultra texturen. Maar ik vraag me af hoe veel mooier het dan is dan Crysis 3 dat ik met mijn 1.5GB kaarten prima kan spelen.

Ik zit hier ook ontzettend te twijfelen om een 980 of 970 te kopen. De 980 biedt misschien iets meer ruimte dan een 970 maar het is ook meteen zo'n €200 duurder. De prestaties zijn nou niet echt €200 meer.

Ook is mijn i7 950 (4Ghz) wellicht een probleem aangezien het niet echt de nieuwste meer is. Tel daar de levertijden van EVGA bij op en het is een beetje jammer allemaal. MSI doe ik niet meer aan vanwege slechte ervaringen. ASUS wil ik nog wel proberen maar weet iemand of je bij een ASUS kaart nog wel gewoon EVGA precision kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
EliteGhost schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:25:
[...]

Ook is mijn i7 950 (4Ghz) wellicht een probleem aangezien het niet echt de nieuwste meer is. Tel daar de levertijden van EVGA bij op en het is een beetje jammer allemaal. MSI doe ik niet meer aan vanwege slechte ervaringen. ASUS wil ik nog wel proberen maar weet iemand of je bij een ASUS kaart nog wel gewoon EVGA precision kan gebruiken?
Als je even terug scrollt in deze topic zal je een aantal benchmarks zien van mij met een i7 950 @ 4.2 gigherz incombinatie met een 970 gtx. Er is eigenlijk geen sprake van een bottleneck:). Tuurlijk wel een lagere firestrike score maar oke. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Ferluci92 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:42:
[...]

Als je even terug scrollt in deze topic zal je een aantal benchmarks zien van mij met een i7 950 @ 4.2 gigherz incombinatie met een 970 gtx. Er is eigenlijk geen sprake van een bottleneck:). Tuurlijk wel een lagere firestrike score maar oke. 8)
Ik was al een aantal pagina's verder in de lijst met berichten en zag inderdaad iemand met een i7 950 op 4.2 Ghz, maar geen lijst met scores. Dus bedankt dat je het me even zegt :)

Als de CPU verder geen bottleneck vormt voor dat kaart maar alleen voor de software zelf is het wat mij betreft goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
(jarig!)
[...]

Dat valt mij ook op. Crysis is altijd erg mooi geweest en dat nieuwe Middle Earth spel wil ook 6GB VRAM zien voor ultra texturen. Maar ik vraag me af hoe veel mooier het dan is dan Crysis 3 dat ik met mijn 1.5GB kaarten prima kan spelen.

Ik zit hier ook ontzettend te twijfelen om een 980 of 970 te kopen. De 980 biedt misschien iets meer ruimte dan een 970 maar het is ook meteen zo'n €200 duurder. De prestaties zijn nou niet echt €200 meer.

Vriend van me heeft een 980 bij een i7 920 4GHZ gezet. Geen bottlenecks in games. Tuurlijk haal je hogere scores met een recentere processor maar mits stevig overgeklokt komt de eerste generatie i7 goed mee.

Mijn 980 komt morgen binnen dus kan eventueel wel wat dingen voor je testen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Tom. C schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:49:
[...]

Mijn 980 komt morgen binnen dus kan eventueel wel wat dingen voor je testen mocht je dat willen.
Alsjeblieft? _/-\o_

Welke en waar heb je de kaart besteld?

[ Voor 7% gewijzigd door EliteGhost op 02-10-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
(jarig!)
EliteGhost schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:51:
[...]

Alsjeblieft? _/-\o_

Welke en waar heb je de kaart besteld?
De Asus reference. Bij 4Launch, er is er nu nog 1tje. ;) Hij is wel wat te duur eigenlijk, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ASUS wil ik nog wel proberen maar weet iemand of je bij een ASUS kaart nog wel gewoon EVGA precision kan gebruiken?
Ja die werkt met vrij wel alle overklok software dus ook met EVGA px, ik gebruik zelf momenteel MSI Afterburner want daar mee kun je ook nog eens onscreen de kloks en temp bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:29
powermarcel10 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:22:
Ik heb op dag 1 direct een MSI GTX 970 GAMING 4G besteld bij Alternate. (icm een i5 4690K en 16GB RAM) Geen tot weinig last van coilwine.
Wat is weinig? Als je niet aan het gamen bent wil je echt geen coilwhine. Ik had een paar jaar terug een GTX 460 die ongelofelijk irritant piepte als je gewoon een webpagina aan het scrollen was. (Pas toen ik mijn Tagan PSU had vervangen door een Seasonic hield het op). Al die verhalen over krijsende 970's zorgen er voor dat ik niet echt sta te springen om er 1 te kopen. Voor die prijs moet je gewoon een muisstille kaart krijgen.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al mijn videokaarten die ik heb gehad hebben coilwhine maar meestal alleen wanner er ongelofelijk veel fps op het beeld word losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Mijn GTX 970 is muisstil. Ook bij 500+ fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
EliteGhost schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:49:
[...]

Ik was al een aantal pagina's verder in de lijst met berichten en zag inderdaad iemand met een i7 950 op 4.2 Ghz, maar geen lijst met scores. Dus bedankt dat je het me even zegt :)

Als de CPU verder geen bottleneck vormt voor dat kaart maar alleen voor de software zelf is het wat mij betreft goed _/-\o_
Mijn bericht

"
Duss net even snel gedaan:).

Zonder de core voltage omhoog te gooien...
Power limit op 112 procent:)..

kreeg ik die kaart op een 1515 boost! 1527 vond die niet leuk, toen kreeg ik een crash:).
Ik heb alleen nog niet aan het geheugen gezeten:).

Lekker overclockertje deze kaart. Ik kan niet wachten wat er gebeurd als ik de voltages gebruik mocht ik het nodig hebben:D

p.s. hij werd 56 graden 8)
p.p.s. Hij heeft samsung geheugen, dus die wil vast wel lekker overclocken :>
p.p.p.s. Net fireStrike gedraait. Incombinatie met mijn i7 950 @ 4.2 gigherz en 6gb ram inclusief mijn overgeclockte videokaart kwam ik op 10454(3dMark score) uit:)

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Ferluci92 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:13:
[...]

Mijn bericht

"
Duss net even snel gedaan:).

Zonder de core voltage omhoog te gooien...
Power limit op 112 procent:)..

kreeg ik die kaart op een 1515 boost! 1527 vond die niet leuk, toen kreeg ik een crash:).
Ik heb alleen nog niet aan het geheugen gezeten:).

Lekker overclockertje deze kaart. Ik kan niet wachten wat er gebeurd als ik de voltages gebruik mocht ik het nodig hebben:D

p.s. hij werd 56 graden 8)
p.p.s. Hij heeft samsung geheugen, dus die wil vast wel lekker overclocken :>
p.p.p.s. Net fireStrike gedraait. Incombinatie met mijn i7 950 @ 4.2 gigherz en 6gb ram inclusief mijn overgeclockte videokaart kwam ik op 10454(3dMark score) uit:)

"
Jullie zijn geweldig, ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
VSA100_victim schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:06:
Wat is weinig? Als je niet aan het gamen bent wil je echt geen coilwhine. Ik had een paar jaar terug een GTX 460 die ongelofelijk irritant piepte als je gewoon een webpagina aan het scrollen was. (Pas toen ik mijn Tagan PSU had vervangen door een Seasonic hield het op). Al die verhalen over krijsende 970's zorgen er voor dat ik niet echt sta te springen om er 1 te kopen. Voor die prijs moet je gewoon een muisstille kaart krijgen.
Het is wel even de vraag of het aan de kaarten ligt of dat de oorzaak elders ligt.
Wolf schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:12:
Mijn GTX 970 is muisstil. Ook bij 500+ fps.
En welke kaart is dat? De MSI GTX 970 Gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
-Moondust- schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:10:
[...]

Het is wel even de vraag of het aan de kaarten ligt of dat de oorzaak elders ligt.

[...]

En welke kaart is dat? De MSI GTX 970 Gaming?
Yup! :)

En ik heb een Seasonic G550 voeding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
powermarcel10 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:22:
Daarnaast de fan van mijn corsair CX750M vervangen door de stilste variant van Corsiar zelf,
Erg onverstandig, die fan maakt niet voor niks zo'n herrie, de koeling is namelijk nodig. Het is geen high-end voeding met hoog rendement, grote heatsinks en kwaliteits condensators. Maar een voeding met low-end condensators, kleine heatsinks en geen bijzonder rendement, waardoor goede koeling noodzakelijk is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03:39
Ik had de Gigabyte GTX970. Prachtige kaart, mooi afgewerkt met een aluminium koeler en backplate. Daarnaast ook meer opties m.b.t. aansluitingen in vergelijking met de andere kaarten. Helaas is bij mij de koeler gedeeltelijk defect geraakt. Één van de ventilators is ermee gestopt. Dit blijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Gigabyte koelers. De kaart was daardoor niet onbruikbaar maar wel luid omdat de andere twee ventilators gaan compenseren. Deze kaart komt overigens ook bij Alternate vandaan en nu krijg ik dus een vervangende kaart. Klote dat er niets op voorraad is. Ik hoop wel dat ze mij een nieuwe doen en niet een uit bovenstaande posts die is teruggestuurd vanwege coilwhine.
Tom. C schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:49:
[...]
Vriend van me heeft een 980 bij een i7 920 4GHZ gezet. Geen bottlenecks in games. Tuurlijk haal je hogere scores met een recentere processor maar mits stevig overgeklokt komt de eerste generatie i7 goed mee.

In de korte tijd dat ik deze kaart heb gehad heb ik deze met de GTX770 kunnen vergelijken in mijn 6 jaar oude systeem met Core i7-920 CPU: http://www.3dmark.com/compare/fs/2864627/fs/2849380

Toch zo'n 33% sneller met de standaard settings :)

[ Voor 31% gewijzigd door glnk op 02-10-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
-The_Mask- schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:02:
[...]

Erg onverstandig, die fan maakt niet voor niks zo'n herrie, de koeling is namelijk nodig. Het is geen high-end voeding met hoog rendement, grote heatsinks en kwaliteits condensators. Maar een voeding met low-end condensators, kleine heatsinks en geen bijzonder rendement, waardoor goede koeling noodzakelijk is.
De herrie die de fan maakte was niet zozeer vanwege de hoge rotatiesnelheid van de fan. Er zat een tikkend geluid in zoals je vaker hoort bij goedkope fans. De fan die er in zat was een zeer matig ding die los voor zo'n €6,- wordt verkocht.

Er zit nu een corsair af140 quiet edition in. Die begint al bij 3.5 volt te draaien, en draait zeker niet te langzaam. Bij hoge belasting voel ik even veel wind aan de achterkant van de voeding komen dan met de originele fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Corsair draait op full speed maar de helft van het aantal RPM van de Yate Loon die erin zit, ook de luchtverplaatsing is volgens de specs maar de helft, dat is nogal eens een verschil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
-The_Mask- schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:07:
De Corsair draait op full speed maar de helft van het aantal RPM van de Yate Loon die erin zit, ook de luchtverplaatsing is volgens de specs maar de helft, dat is nogal eens een verschil.
Ik heb een voeding überhaupt nog nooit op volle toeren horen blazen.. Een voeding moet wel heel warm worden wil hij een 14cm fan op 2300 toeren willen laten draaien. Denk dat het wel wat mee valt!

Maar we zullen zien hoelang hij het volhoudt.. :)

Misschien heb ik over een maand al wel spijt dat ik je advies in de wind heb geslagen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Volgens mij is het beter om zo'n kaart vanuit de VS over te laten komen. Het duurt wel wat langer maar daar kost een GTX 980 zo'n $560, omgerekend zo'n €440. Nou dan zijn de verzendkosten en het wat langer wachten het voor mij ook wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de VS is Nvidia altijd goedkoper dan in Europa, zelf AMD kaarten van een vergelijkbaar kaliber zijn daar duurder, vrraag me ook af waarom want in de VS is Nvidia heer en meter op prijs prestatie gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Pfff heb net een 970 strix van asus geinstalleerd. Linker fan blijft op 100% draaien, en als je de rechter met de asus gpu tweak tool op 100% zet ratelt hij een beetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
EliteGhost schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:07:
Volgens mij is het beter om zo'n kaart vanuit de VS over te laten komen. Het duurt wel wat langer maar daar kost een GTX 980 zo'n $560, omgerekend zo'n €440. Nou dan zijn de verzendkosten en het wat langer wachten het voor mij ook wel waard.
Dat wordt mooi duur met de BTW en invoerkosten erbij.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:10:
In de VS is Nvidia altijd goedkoper dan in Europa, zelf AMD kaarten van een vergelijkbaar kaliber zijn daar duurder, vrraag me ook af waarom want in de VS is Nvidia heer en meter op prijs prestatie gebied.
Nee prijzen zijn vergelijkbaar, je moet alleen niet de prijs ex VAT (BTW) vergelijken met de prijzen incl. BTW want dan krijg je wel een verschil ja.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:57:
[...]

Dat wordt mooi duur met de BTW en invoerkosten erbij.
Met 21% BTW betaal ik nog altijd €532 (even verzendkosten niet meegerekend, die vallen best mee). Nog altijd minder dan €600. Overigens vind ik het onnozel dat de overheid belasting op iets wil heffen waar ze verder niets mee te maken hebben. Maar goed, dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
BTW betaal je ook over de verzendkosten en invoerkosten moet je ook niet vergeten, kunnen ook redelijk hoog zijn en natuurlijk garantie dat wordt ook een probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.