Ik zit er ook over te denken om de Asus STRIX GTX 970 te gaan bestellen, ik heb er alleen niet zo heel veel verstand van, en wilde jullie hier dan ook om advies vragen.
Mijn Pc is inmiddels alweer een paar jaartjes oud, ik heb een:
Asus CG8250
Asus i7 2600 @ 3.4 Ghz (2e generatie i7) (Niets overclocked.) Turbo V Moederbord
12 GB DDR3 @ 1333 mhz
GTX 560ti
500 Watt voeding.
Heb ik veel baat bij een upgrade naar de 970 ? En gaat dit goed werken ? Ik ben niet van plan om iets te overclocken, omdat ik daar gewoonweg de kennis niet voor heb, en bang ben dat er iets mis gaat.
Ik had ook iets gelezen over een PCI bus, dat de huidgie generatie Pci 3 heeft, maar mijn moederbord heeft volgens mij alleen 2, ik las dat dit niet zo heel veel uitmaakte, en dat het verschil met 3 te verwaarlozen is, en niet zo heel veel uitmaakt, klopt dit ?
Oja, wat ik mij altijd heb afgevraagd, is het volgende: Is het nodig, stel dat ik een 970 in mijn pc plaats, om de drivers te updaten, als ik al een 560ti in mijn Pc heb zitten, met de allerlaatste drivers ? In het driver pakket voor de 560ti zitten toch ook al de drivers voor de 970, of zie ik dit verkeerd ? Ik heb altijd de laatste drivers voor mijn 560ti geinstalleerd staan, en heb altijd het idee gehad dat de drivers voor een hele range GTX kaarten bestemd zijn, met ondersteuning voor de 560 , 760, 780 etc klopt dit ?
En dan heb ik nog een laatste vraag over geheugen, hoe kom je er achter of je Pc 1600mhz ram ondersteund ? 2400mhz hoef ik zowiezo al niet aan te denken, want dit is geloof ik alleen compatible met de laatste generatie Pc's.
Alvast hartelijk dank voor jullie tips en advies !