Thnx voor de terugkoppeling. Naar hoeveel Mhz klokt hij nu daadwerkelijk (MSI Afterburner oid)? Want de 1256Mhz is de base-clock neem ik aan? Goed om te horen dat reference stil is. Maar het bevestigd wel dat een non-reference duidelijk beter koelt en de kaart daardoor ook snelheden beter kan vasthouden. Jammer van het ontbreken van een backplate.Hyraclyon schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:57:
Nou mijn GTX 980 TI reference is binnen. Heb hem meteen overgeclocked en hij draait nu op 1256 mhz. Krijg op Firestrike een graphics score van 18827 met deze OC (tegenover de 16963 stock uit de Tweakers review). Alles draait stabiel maar hij wordt wel warm met de reference cooler, vooral met dit weer. Om throttling tegen te gaan staat mijn limiet nu op 86c.
Qua geluid kan ik niet zeggen dat hij nou veel luider is dan mijn oude GTX 780 DirectCU II. Valt me persoonlijk echt reuze mee, maar dit verschilt per persoon uiteraard.
Al met al een beest van een kaart, mijn fps is in veel games met minstens 2x gestegen. Absoluut geen spijt hiervan.
18,8K FireStrike met een reference..
Misschien komt de 20K grens wel in zicht met een goed non-reference exemplaar. Met 1 kaart dus! Geen Sli of CF perikelen.