Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:16
Dat laatste vind ik een interessant onderwerp.

Vooral voor mensen met een 1-persoons huishouden is het aan te raden om op enigerlei manier vrienden toegang te verlenen op het moment dat er iets gebeurd.
Momenteel heb ik alleen ingesteld dat mijn Gmail wordt vrijgegeven naar x aantal maanden.
Er is niemand die het wachtwoord weet van mijn telefoon en de vingerafdruksensor is alleen met mijn vingers te bedienen.

Zijn hier al praktische oplossingen voor?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
whahas schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:05:
Dat laatste vind ik een interessant onderwerp.

Vooral voor mensen met een 1-persoons huishouden is het aan te raden om op enigerlei manier vrienden toegang te verlenen op het moment dat er iets gebeurd.
Momenteel heb ik alleen ingesteld dat mijn Gmail wordt vrijgegeven naar x aantal maanden.
Er is niemand die het wachtwoord weet van mijn telefoon en de vingerafdruksensor is alleen met mijn vingers te bedienen.

Zijn hier al praktische oplossingen voor?
Niet alleen bij mensen met een 1-persoons huishouden.
Mijn vrouw krijg ik niet overstag. Dus ook voor haar heb ik iets moeten bedenken voor “stel dat…”
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mocht er iets met ons samen iets gebeuren, jammer dan. We hebben geen kids ofzo.
De wereld draait toch wel door.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:59
Voor passwords en backup heeft mijn vrouw mijn hoofd password van vaultwarden en omgekeerd ik van haar.
Ze weet ook hoe een back up te maken en eventueel in een normale bitwarden te zetten voor een worst case scenario mocht de systeem beheerder in huis wat overkomen.
En dat was afgelopen jaar ook gebeurd maar ik mag nog even blijven O-)

Ben blij dat jaren geleden mijn ouders het ook zo geregeld hadden met een andere password manager op mijn aanraden.
Toen mijn moeder kwam te overlijden heeft dat een hoop ellende bespaard.
Je staat versteld van wat je allemaal hebt in een digitale wereld als je alles wilt nalopen en regelen zelfs bij mijn moeder.

Enige advies det ik kan geven uit ervaring hoe je het regelt doet er niet zo veel toe maar probeer het te regelen dat nabestaanden niet voor een dichte digitale deur komen te staan. Het is vervelend, tijdrovend en kost je onnodig veel energie die je er niet bij kunt hebben in een rauw periode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

streamnl schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Best wel een hoop.

Begrijp ik je goed dat je nu alles (wachtwoorden, e-mail, inlognamen, 2FA) bij Proton hebt?
Vind je dat geen “eng” idee?
Zag deze reactie staan en aangezien ik proton pass gratuit bij m'n proton-abo krijg (en nog mee moet spelen in mijn vakantie) zat ik me dat ook af te vragen..maar als ze je login voor zeg alleen maar je mail zouden kapen, dan kun je mogelijk bij het een en ander ook je toegang kwijtraken omdat ze via je mailbox toegang mailadressen kunnen aanpassen. Moet me er nog verder in verdiepen, maar 1 ding moet er zeker wel in zitten: een contact aanwijzen die in geval van nood toegang krijgt. Dit heb ik nu met BItwarden (en telefoon) ook ingesteld, en ik raad het ook iedereen aan om daar echt goed over na te gaan denken, zoals anderen hier ook actief doen. Het voorkomt een bootlading aan gedoe en ellende :)

Ook nog inlezen op hoe passkeys dit alles nog gaan beïnvloeden, heb genoeg te doen in m'n vakantie :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik kom van Lastpass Family en de licentie is expired. Nu is het dus tijd om een andere PW manager te gaan gebruiken.

Eisen:
Windows, Mac, iOS.
Cloudbased want ik wil echt niet zelf hosten of klooien met Vaults in een cloudstorage
Mijn vrouw moet het makkelijk kunnen gebruiken.

Lastpass was functioneel helemaal goed, maar gewoon niet de meest betrouwbare partij zoals iedereen weet.

Keeper, Bitwarden en 1Password lijken vrij geschikt.
Keeper is op dit moment 45 euro voor een family abonnement. 1Password is 60 euro.
Bitwarden lijkt toch net niet zo volwassen en makkelijk te gebruiken en zit er qua prijs tussen in.

Wat voor overweging hebben anderen gemaakt?

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 17:51
45 euro voor een familie abonnement, ik zie op de site staan 91 eur.

Gezin

Deel veilig wachtwoorden voor wifi, streamingservices en meer met de beste wachtwoordbeheerder voor gezinnen.
7,56 €/maand
91 € jaarlijks gefactureerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
Hann1BaL schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:37:
Ik kom van Lastpass Family en de licentie is expired. Nu is het dus tijd om een andere PW manager te gaan gebruiken.

Eisen:
Windows, Mac, iOS.
Cloudbased want ik wil echt niet zelf hosten of klooien met Vaults in een cloudstorage
Mijn vrouw moet het makkelijk kunnen gebruiken.

Lastpass was functioneel helemaal goed, maar gewoon niet de meest betrouwbare partij zoals iedereen weet.

Keeper, Bitwarden en 1Password lijken vrij geschikt.
Keeper is op dit moment 45 euro voor een family abonnement. 1Password is 60 euro.
Bitwarden lijkt toch net niet zo volwassen en makkelijk te gebruiken en zit er qua prijs tussen in.

1Password is denk ik het meest volwassen product, en heeft een aparte EU versie dat de data hier blijft:
https://1password.com/pricing/eu

• Hann1BaL

Hann1BaL

Samplex schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:41:
45 euro voor een familie abonnement, ik zie op de site staan 91 eur.

Gezin

Deel veilig wachtwoorden voor wifi, streamingservices en meer met de beste wachtwoordbeheerder voor gezinnen.
7,56 €/maand
91 € jaarlijks gefactureerd
50% korting op dit moment.
https://www.keepersecurit...tml?LSNSUBSITE=LSNSUBSITE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 16:00
Maar volgend jaar is die korting er dan weer af neem ik aan? Dan zou ik toch met originele prijzen vergelijken.
Hann1BaL schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 15:37:

Ik snap niet helemaal waar je dit vandaan haalt. Maak om diverse redenen van verschillende ww managers gebruik en Bitwarden is echt niet slecht. Mensen in mijn omgeving die echt niets met technologie hebben, kunnen hem prima gebruiken.

Overigens benieuwd waarom je een betaalde versie zou willen van Bitwarden voor heel je familie. De gratis versie is prima bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Account recovery kan wel handig zijn, vandaar de vergelijking met Family account.
Ik ga naar aanleiding van je bericht toch eens de db importeren in bitwarden.

Effectief heb ik nu 3 PW managers, maar dat is wel een goede vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Eerste indruk Bitwarden:
Het werkt ok
MFA kan wel met de gratis variant via een authenticator app (gebruikte ik ook met Lastpass dus geen probleem)
Voor Biometrische lock op de computer is de desktop app benodigd.
De extensie is er alleen voor Chrome en niet voor Edge. Dat werkt uiteraard ook.

De auto-fill opties zijn echt wel een stuk minder dan 1Password. Je mist de volledige overlay en de snelle keuze welk account in te vullen. Dit is wel een beetje een brakke implementatie op de browser eerlijk gezegd.
Op iOS lijkt het wel ok verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FLA NL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:56
Bitwarden heeft gewoon een extensie voor Edge:
https://microsoftedge.mic...olllekgbhcbcoahefnbanhhlh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Gek dat die niet boven kwam drijven toen ik op “bitwarden” zocht, poging 2 lukte wel. Het zal wel user error geweest zijn.

Ander nadeel van de gratis variant is dat je geen credentials kunt delen. Daarvoor zul je toch het family abo moeten hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 11-08-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:04
Ik maak gebruik van 1password en dat bevalt mij prima. Welke app gebruiken jullie echter voor de 2FA codes om het gescheiden te houden?

[ Voor 11% gewijzigd door qwasd op 12-08-2023 02:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
qwasd schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 02:15:
Ik maak gebruik van 1password en dat bevalt mij prima. Welke app gebruiken jullie echter voor de 2FA codes om het gescheiden te houden?
Voor de belangrijkste accounts heb ik een paar hardware sleutels met WebAuthn, dat is sowieso veiliger dan die codes. Voor de rest de ingebouwde TOTP generator in 1Password.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-06 21:14
Je kan nu ook kiezen dat Bitwarden je data in de EU opslaat. Via deze link. Meer info is hier te vinden. Je moet helaas wel een nieuw account aanmaken.

Edit: Heb aan support gevraagd welk land de data wordt opgeslagen. Het antwoord was Ierland en Nederland op Microsoft Azure-servers

[ Voor 32% gewijzigd door Glassertje op 12-08-2023 16:41 . Reden: Informatie aangevuld. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
qwasd schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 02:15:
Momenteel HENNGE Lock.
Alleen ik ben op zoek naar een andere en/of ik ga de codes opnemen in mijn nog aan te maken Proton Pass.

Ik heb wel eens zo'n Yubikey overwogen, alleen heb ik slechts 2 apparaten, dus dat voelt als overkill.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
Hann1BaL schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:39:
[...]

Gek dat die niet boven kwam drijven toen ik op “bitwarden” zocht, poging 2 lukte wel. Het zal wel user error geweest zijn.

Ander nadeel van de gratis variant is dat je geen credentials kunt delen. Daarvoor zul je toch het family abo moeten hebben.
1 betaald abonnnement is genoeg om met 1 groep te kunnen delen. Als dat voldoende is, betaal je 10 euro per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BytePhantomX
whahas schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:41:
[...]
Ik heb wel eens zo'n Yubikey overwogen, alleen heb ik slechts 2 apparaten, dus dat voelt als overkill.
Heel veel websites ondersteunen geen Yubikey maar wel TOTP's. Dus ook als je een key hebt, zul je nog genoeg TOTP's hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik heb toch Bitwarden gekozen.
1Password doet het beter qua monitoring, maar ik houd wel van de simpele Bitwarden app.
De data is in de US. Ik heb Bitwarden gevraagd of je het over kunt zetten en het kan door:
1. Nieuw account te maken op EU.
2. Vraag support on Vault te moven en te linken.

Ik heb er niet al te veel last van dat de Vault in de US staat, dus denk niet dat ik de moeite ga doen.

Moet even nadenken of ik mijn vrouw ook een betaald account geef, omdat ze mij nu niet als Emergency Access contact kan invullen.

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-06 23:12
Ik krijg bij BitWarden steeds de melding:

WEINIG KDF-ITERATIES
Werk je versleutelingsinstellingen bij om aan de nieuwe beveiligingsaanbevelingen te voldoen en de bescherming van je account te verbeteren.

Moet ik hier iets mee? Staat nu op 100.000

• Hann1BaL

Hann1BaL

ivo-nl schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 16:05:
Ik krijg bij BitWarden steeds de melding:

WEINIG KDF-ITERATIES
Werk je versleutelingsinstellingen bij om aan de nieuwe beveiligingsaanbevelingen te voldoen en de bescherming van je account te verbeteren.

Moet ik hier iets mee? Staat nu op 100.000
Bitwarden adviseert minimaal 600.000 dus pas het aan naar 600.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:12

Pierre

Van nature lui!

Ik heb iets vreemds met Bitwarden als ik de plugin in Google wil openen en mijn hoofdwachtwoord invul dan krijg ik de boodschap dat die niet goed is. Echter als ik naar https://vault.bitwarden.com/ ga dan werkt het wel, is dat normaal?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Nee, lijkt me niet.

Zijn de problemen omtrent Proton Pass opgelost?
Ik overweeg om dit weekend over te stappen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:19

elsinga

=8-)

Pierre schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:59:
Ik heb iets vreemds met Bitwarden als ik de plugin in Google wil openen en mijn hoofdwachtwoord invul dan krijg ik de boodschap dat die niet goed is. Echter als ik naar https://vault.bitwarden.com/ ga dan werkt het wel, is dat normaal?
Ik krijg dat ook wel eens, maar als ik dan in de plug-in uitlog en weer opnieuw inlog dan werkt het wel.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:55
Pierre schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 13:59:
Heb je een keuze kunnen/moeten maken tussen US/EU? Die zag ik laatst volgens mij voor het eerst en EU gaf dezelfde fout maar US werkte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:12

Pierre

Van nature lui!

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:55:
[...]

Heb je een keuze kunnen/moeten maken tussen US/EU? Die zag ik laatst volgens mij voor het eerst en EU gaf dezelfde fout maar US werkte wel.
Het werkt inmiddels, inderdaad EU en mijn account is US based. Toch wel even billen knijpen maar goed het is weer in orde.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:49
Ik gebruik zelf Enpass.
Eenmalige betaling voor lifetime abonnement.
Vault draait op google drive, zwaar encrypted.
Ik draai het al jaren naar grote tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Het is niet verkeerd om zo nu en dan een backup te maken.
En zeker nadat je een belangrijke wachtwoord hebt gemaakt.

Mocht er iets fout gaan…

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Van een support pagina op Proton:
Please note that you should never use Proton Pass to secure your Proton Account using TOTP. Use a third-party authenticator app instead.
en ik maar denken dat ik van die ene Authenticator op mijn telefoon af kon komen. Ik had al het idee dat ik iets over het hoofd zag.

Ik ben verder best onder de indruk van Proton Pass en ga nu 'even' meer dan 30 'geheimen' vinden om toe te voegen aan de app.

Edit2: Ik ben nog steeds bezig. Wat zijn er veel sites waar je eerst 2FA uit moet zetten voordat je een nieuwe erin kunt zetten.

Edit3: Ik kwam net op een plek waar ik een 2FA authenticator kon toevoegen zonder dat ik de andere meteen verwijderde. Waarom hebben al die anderen dat niet?

Edit4: Ik ben blij dat ik vandaag écht tijd had, want ik ben nog steeds bezig.
Afijn, ik heb alle 2FA codes overgezet die ik meteen over kon zetten.
Alleen Tumblr en Ubisoft gaven problemen, die ga ik dadelijk nog een keer proberen.

Nu ga ik 40 mailtjes langs lopen om te kijken of ik niet iets over het hoofd heb gezien.

Edit 5: Ubisoft en Tumblr zijn ook gelukt, maar daar liep ik met mijn instellingen wel ergens tegenaan.
Later deze week vertel ik nog wel over mijn ervaringen, maar ik ben onder de indruk.

[ Voor 66% gewijzigd door whahas op 20-08-2023 22:11 . Reden: Ik ga ermee door! ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Tijdens het overzetten van de twee staps verificatie (2FA) kwam ik van alles tegen:

Plekken waar het haast niet te vinden was hoe je het moest veranderen.
Plekken waar je eerst de oude 2FA uit moest zetten voordat je de nieuwe er in kon zetten.
Plekken waar je eerst uit moest loggen voordat je het kon veranderen.
Plekken waar je je wachtwoord in moest geven.
Plekken waar je je verificatiecode in moest voeren
Plekken waar je eerst moest verifiëren via e-mail.

Kortom, het werkte op weinig plekken hetzelfde, behalve bij Discourse, forumsoftware naar ik meen. Daar werkt het het beste. Je kunt daar namelijk gewoon een 2FA authenticator toevoegen zonder dat je de oude vervangt. Je hebt dan letterlijk gewoon 2 apps waarmee je in kunt loggen. Dat vind ik persoonlijk de beste variant, want je bent dan continu beschermd en je kunt dan bijvoorbeeld achteraf nog je oude Authenticator verwijderen als je dat wilt, in plaats van vooraf.

Proton Pass zelf is erg fijn. Het is me wel opgevallen dat ie erg graag wachtwoorden suggereert, ook op momenten waarvan je zou verwachten dat ie weet dat je al een wachtwoord hebt voor die dienst.
Persoonlijk zou ik ook graag een desktop app hebben, want Discord heb ik via de desktop app gedaan en dat was minder praktisch, omdat ik toen steeds moest wisselen naar Firefox in een andere space.

Wat ik ook nog niet weet is hoe je extra veilige wachtwoorden aanmaakt met Proton Pass. Bij Bitwarden kon ik wachtzinnen aanmaken, dat lijkt met Proton Pass een stuk minder makkelijk te gaan. Dat wil zeggen, ik heb die optie nog niet gevonden.
Het importeren van wachtwoorden en -zinnen ging overigens goed. Het aanpassen van de 2FA gaat ook heel goed. Ik weet niet of je die mee kunt nemen, want ik had deze voorheen slechts sporadisch.

Ik houd vooralsnog even BitWarden aan als back-up, maar de Authenticator die ik eerst gebruikte heb ik inmiddels een andere plek gegeven op mijn telefoon, want 3 keer klikken om ergens binnen te zijn is echt heel erg fijn.
Ik heb geen cookies meer nodig!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 19:05
whahas schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:17:
Wat ik ook nog niet weet is hoe je extra veilige wachtwoorden aanmaakt met Proton Pass. Bij Bitwarden kon ik wachtzinnen aanmaken, dat lijkt met Proton Pass een stuk minder makkelijk te gaan. Dat wil zeggen, ik heb die optie nog niet gevonden.
Bij het aanmaken van een nieuwe login kan je een wachtwoord genereren. Bij type kan je selecteren of het een “random password” of “memorable password” dient te zijn. Het laatste is een soort wachtwoord zin. Waarbij je kan aangeven uit hoeveel woorden het dient te bestaan, welke leesteken gebruikt moet worden om de woorden te onderscheiden.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Ik gebruik nu tijdje Proton Pass. En dat werkt erg goed.

De firefox addon is ook erg handig.
De autofill functie is handig als je naar inlog veld gaat van website die in je kluis staat vult die username en pass zelf in. Je kan ook een pincode instellen die de addon na ingestelde tijd de locked met een pincode

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Whoopsie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Whoopsie

¯\_(ツ)_/¯

Ik twijfel om over te stappen naar Proton Pass, momenteel gebruik ik nog Enpass welke opzich ook prima werkt.

Mooie is dat het ook gewoon lokaal in een vault kan werkt. Weet niet of Proton dat ook kan of dat het volledige cloud based is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
Er lijken serieuze aanwijzingen te zijn dat hackers LastPass hebben gekraakt n.a.v. recente breaches bij LastPass. Onderzoekers hebben tot nu toe al 35 miljoen aan gestolen crypto's kunnen achterhalen waarbij de enige gemene deler LastPass is.

https://krebsonsecurity.c...tolen-in-lastpass-breach/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Heftig.

Ik begrijp nog steeds niet waarom men geen 2fa gebruiken bij belangrijke sites.
Kleine moeite en het is veel veiliger.
Aanname, ik neem aan als je een wachtwoord-manager gebruikt, dat je ook weet wat 2fa is.

En... ik zou het wijs vinden dat men 2fa van een ander bedrijf gebruikt, dan waar je de wachtwoorden bewaar .

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 08:33:
Ik gebruik een met pin beveiligde yubikey als totp-opslag, met thuis een papieren backup van de secrets. Ik ben niet geneigd de wachtwoorden en secrets samen op te slaan
Aangezien het aantal TOTP-secrets die ik gebruik inmiddels het aantal dat een YubiKey kan bevatten overstijgt, heb ik een paar van de minder belangrijke TOTP-secrets naar mijn wachtwoordmanager overgeheveld. Niet ideaal vind ik nog steeds, maar ja, beter dan geen 2FA. FIDO2 is ook niet altijd mogelijk of handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe Authenticator. Ik zoek een iOS app die je kunt vergrendelen en waarbij ik makkelijk de codes van mijn huidige iOS authenticator app kan importeren.
Kan dat?
Bestaat er zo een?

Bij voorkeur een die niet van een groot bedrijf is.

Keuzes maken de Mens

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 12:25
whahas schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:39:
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe Authenticator. Ik zoek een iOS app die je kunt vergrendelen en waarbij ik makkelijk de codes van mijn huidige iOS authenticator app kan importeren.
Kan dat?
Bestaat er zo een?

Authy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Kan dat?
Bestaat er zo een?

Ik gebruikte Authy maar ben overgestapt op Raivo.
https://raivo-otp.com/

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:11
Kan dat?
Bestaat er zo een?

Puur uit interesse, waarom stap je over van iCloud Keychain?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• streamnl
  • Niet online
S1NN3D schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:11:
[...]

Ik gebruikte Authy maar ben overgestapt op Raivo.
https://raivo-otp.com/
Ook vaak naar gekeken, helaas nog steeds iPhone only.
Dan kan ik hem nog steeds niet gebruiken voor mijn gsm en Android tablet. Helaas

Maar wat vind jij beter/slechter aan Raivo als je hem vergelijkt met Authy?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:41:
[...]

Ook vaak naar gekeken, helaas nog steeds iPhone only.
Dan kan ik hem nog steeds niet gebruiken voor mijn gsm en Android tablet. Helaas

Maar wat vind jij beter/slechter aan Raivo als je hem vergelijkt met Authy?
Je vraag, brengt me voor nu weer ff aan het twijfelen. Raivo is oorspronkelijk gemaakt door een Nederlandse ontwikkelaar die er best wel actief mee bezig was. Was een aanrader volgens privacytools.io; maar nu niet. Het is enkele weken geleden verkocht. Toch maar weer eens even bekijken…

• whahas
ericafterdark schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:17:
[...]

Puur uit interesse, waarom stap je over van iCloud Keychain?
Ik stap niet over, want ik gebruikte Keychain al niet. Ik gebruik Safari en Apple Mail bijvoorbeeld ook niet.

Keuzes maken de Mens

• whahas
Het heeft me een tijdje gekost. Het is wel gelukt. Ik heb nu de ente Authenticator op mijn telefoon staan en die voldoet aan al mijn eisen.
Mijn 'secrets' zijn nu bijvoorbeeld end to end encrypted. De app is verder gratis in gebruik, is open source, is gecheckt door een derde partij en de interface is echt heel erg netjes.
Aangezien ik geen Apple Silicon Mac heb, heb ik geen toegang tot de desktop versie momenteel. Dat is jammer.

Gelukkig gebruik ik het slechts voor 3 2FA's. Die van mijn modem (zolang ik die nog heb), van mijn BitWarden (zolang ik die nog heb) en als laatste, maar zeker niet als onbelangrijkste: mijn Proton account.

Ik ben dan wel dol op Proton Pass, maar om nu de 2FA van mijn Proton account enkel in Proton Pass te bewaren leek me niet handig. Bovendien wordt dat door Proton ook afgeraden!

HENNGE Lock ga ik te zijner tijd dus van mijn telefoon afhalen. De app heeft goed werk geleverd. Alleen mistte hij bijvoorbeeld biometrische beveiliging, wat de ente Authenticator bijvoorbeeld wel heeft. Tenslotte begon het avontuur daar mee.

[ Voor 0% gewijzigd door whahas op 10-09-2023 17:55 . Reden: Spelfout ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Wacht even, hiermee is het wachtwoord van mijn Proton Account ook mijn Master Password geworden.
Terwijl ik dat wachtwoord niet ken.
Klinkt alsof ik daar iets mee moet doen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valdore
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-09-2023
Ik gebruik zelf Nordpass als wachtwoordmanager. Veilig volgens Test Aankoop en om mijn 2FA codes op te slaan gebruik ik Aegis.(De gratis versie). Volgens Test Connect één van de veiligste (met encryptie). Ik kon zeer makkelijk de 2FA codes van de ene Authenticator overzetten naar Aegis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-06 21:14
Zag vandaag toen ik inlogde bij KPN, dat KPN ook 1Password abonnement aanbied. Zeker voor wie geen CC hebben is dit wel een uitkomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Glassertje op 20-09-2023 16:30 . Reden: beetje duidelijker verwoord ]

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Kan dat?
Bestaat er zo een?

OTP Auth Pro van Roland Moers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Bitwarden heeft vandaag met hun laatste update inloggen met FIDO2 WebAuthn gratis beschikbaar gemaakt. Je hebt dus geen premium subscription (meer) nodig om dit te gebruiken.
FIDO2 WebAuthn now a free two-step login option: The FIDO2 WebAuthn method for two-step login has been expanded to free accounts. Now every Bitwarden user can improve login security using compatible FIDO2 WebAuthn credentials, such as those device-bound to hardware security keys.

• whahas
Ik probeerde net een passkey aan te maken bij Nintendo.
Dat mislukte.
Op mijn telefoon heb ik Proton Pass als wachtwoordmanager ingesteld en die kan blijkbaar niet omgaan met passkeys.

Nintendo noemt het in het Nederlands overigens:
"Toegangssleutel-instellingen"

Moet ik wachten totdat Proton z'n app update of nóg een app zoeken die wél 'toegangssleutels' doet?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 18:52
Ik lees in het topic nog wat klachten over Bitwarden en autofill.

Wie heeft er goede ervaring met autofill op Android (de officiele implementatie zoals ondersteund sinds Android Oreo)? Is 1Password of Dashlane dan beter? Ben wat huiveriger voor 1password omdat die in de play store een zeer magere 3.7/5.0 scoort tov bijvoorbeeld de 4.7/5.0 van Dashlane. Bitwarden zit ertussenin met 4.2/5.0.

Ben namelijk niet tevreden met hoe Lastpass werkt op mijn Android telefoon. Heel vaak werkt de autofill niet goed of komt hij niet tevoorschijn of associeert hij niet de app met het juiste wachtwoord. Heb noodgedwongen 2 weken een iphone gebruikt tijdens reparatie en merkte daar dat de autofill van Lastpass vlekkeloos werkt op iOS. Met ook een goede inline zoekoptie voor als hij niet direct het juiste wachtwoord te pakken heeft.

Ben het een beetje zat en wil overstappen. Betaal nu om en nabij 60 euro per jaar voor Lastpass families dus mag wel rond dat bedrag blijven voor een familieabonnement.

Overigens maak ik ook veel gebruik van een iPad Pro en mijn windows PC. Dus ook daar is goede autofill support gewenst. Maar mijn ervaring is dat die van Android het meest lastige is om wat voor reden dan ook.

[ Voor 19% gewijzigd door B-Bandit op 11-10-2023 16:53 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
B-Bandit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:48:

Wie heeft er goede ervaring met autofill op Android (de officiele implementatie zoals ondersteund sinds Android Oreo)? Is 1Password of Dashlane dan beter? Ben wat huiveriger voor 1password omdat die in de play store een zeer magere 3.7/5.0 scoort tov bijvoorbeeld de 4.7/5.0 van Dashlane. Bitwarden zit ertussenin met 4.2/5.0.

Ben namelijk niet tevreden met hoe Lastpass werkt op mijn Android telefoon. Heel vaak werkt de autofill niet goed of komt hij niet tevoorschijn of associeert hij niet de app met het juiste wachtwoord. Heb noodgedwongen 2 weken een iphone gebruikt tijdens reparatie en merkte daar dat de autofill van Lastpass vlekkeloos werkt op iOS. Met ook een goede inline zoekoptie voor als hij niet direct het juiste wachtwoord te pakken heeft.

Ben het een beetje zat en wil overstappen. Betaal nu om en nabij 60 euro per jaar voor Lastpass families dus mag wel rond dat bedrag blijven voor een familieabonnement.

Overigens maak ik ook veel gebruik van een iPad Pro en mijn windows PC. Dus ook daar is goede autofill support gewenst. Maar mijn ervaring is dat die van Android het meest lastige is om wat voor reden dan ook.
Bitwarden en 1Password is de autofill functie op mijn Pixel 7 Pro altijd goed geweest.Hetzelfde geldt eigenlijk op mijn Iphone 15 Pro Max. Dashlane heb ik geen ervaring mee. Het is bij mij echter ook wel eens voorgekomen dat ik geen autofill kreeg maar dan moest ik de pagina even verversen. Komt bij beide pakketten wel eens voor maar heel sporadisch.

En huiviger voor 1Password ivm reviews op playstore? die reviews neem ik nooit serieus. Test het product anders zelf eens uit. Ik gebruik voornamelijk 1Password en ik heb als backup nog Bitwarden self hosted. Beide hebben zijn voor/nadelen. Op Windows en Mac in Google Chrome ervaar ik nooit problemen en ik vind de 1Password er gewoon wat mooier uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hier prima ervaringen mete autofill van Bitwarden op mijn apparaten. Soms herkent BW de passwordvelden niet en krijg je dus geen autoprompt, maar dan is even BW er vanuit de tray bovenaan (op Android) bijhalen voldoende.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13

Klippy

Still Game

Ik vind Bitwarden autofill ook meer dan prima en zeker beter dan LasPass.
Nu gebruik ik wel Swiftkey als toetsenbord (zie https://www.androidpolice...r-with-smart-suggestions/) en die integratie is zeer handig.
Qua autofill heb ik nooit missers, wel apps ook op app naam toevoegen.

Vandaag gemigreerd naar een Pixel 8 dus heel wat logins moeten doen en niks ging mis.

Ik kwam hier vooral om een andere positieve ervaring met Bitwarden te delen.
Migratie gedaan van de US naar EU regio. Dus het bitwarden.eu domein. Is niet nodig, maar vind het toch fijner als de data in de EU staat en zal wellicht ietsje sneller zijn.

Export/import stelt niks voor, die goede ervaring had ik na LastPass migratie 1,5 jaar geleden. Maar support moet de Premium licentie omzetten. Dat ging super snel. Binnen 30 minuten reactie op mijn support ticket, daarna nog een bevestiging mailen en 2 minuten later al reactie. US account meteen afgesloten.
Was eigenlijk op 10 minuten geregeld die hele switch (en 30 minuten wachten).

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
Ik loop tegen iets aan met 1password. namelijk als ik 2FA wil toevoegen in Watchtower op websites die geadviseerd worden om dat te doen. Dan vraagt die om een QR code te scannen.
Alleen wil ik dat vervolgens doen met mijn linkedin account zegt die doodleuk, ik geef je alleen een sleutel die je in kunt typen. Er wordt geen QR code getoont.
Hoe werk ik hier omheen?

Edit: Ik ben er achter, in de mobiele app kun je een item toevoegen onder een account, kies daar voor eenmalig wachtwoord, en daar de code opgeven.
Dit werkt ook met websites waarvan Watchtower niet weet dat die 2FA ondersteunen.

[ Voor 34% gewijzigd door swhnld op 17-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
B-Bandit schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:48:

Ik heb heel af en toe dat 1Password niet herkent dat iets een loginscherm is, of enkel het wachtwoordveld herkent maar niet de username wil invullen (en op dat veld ook geen 1Password knop geeft). Dit lijkt echter sterk aan die specifieke websites te liggen (bijv. fora die op oude software draait en wel meer issue heeft daardoor). Verder werkt het prima, en herkent het ook prima welke entry in 1Password waarbij hoort.

Dashlane geen ervaring mee.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Op mijn Galaxy S21+ was Bitwarden autofill een drama. Ik had het idee dat het OS Bitwarden simpelweg afsloot. Waarom had ik dat idee? Omdat ik zelfs had ingesteld dat Bitwarden niet meer gelockt moest worden, maar ik toch elke keer de kluis weer moest ontgrendelen. Nu op mijn tijdelijke Samsung A50 telefoon heb ik daar een stuk minder last van gek genoeg. Ik heb daar ook alle auto complete opties geactiveerd en dat lijkt gewoon redelijk te werken. Wanneer het niet werkt is het starten van de Bitwarden applicatie voldoende om automatisch aanvullen te laten werken.

Hiervoor zat ik op 1Password en die was wel echt een stuk beter met automatisch aanvullen op mijn S21+. Dat werkte gewoon veel betrouwbaar. Mijn vrouw, met haar iPhone, heeft de omgekeerde ervaring. Sinds wij overgestapt zijn van 1Password naar Bitwarden is zij enorm te spreken over de Bitwarden client. Volgens haar werkt automatisch aanvullen met de Bitwarden client vele malen beter dan met de 1Password client.

Ik denk overigens dat de negatieve recensies van de 1Password client nog komen toen ze naar een nieuwe versie zijn gegaan. Het is alweer een tijdje terug, maar je moest toen verplicht een nieuwe app van 1Password installeren. Dat was sowieso enorm onhandig. Maar je moest toen ook verplicht je wachtwoord invoeren elke x-aantal dagen. Ik vind dat op mijn pc met een fysiek toetsenbord prima, maar op de slimme telefoon vind ik dat nogal onhandig. Ze hebben overigens later een update uitgebracht die dit oploste.

Daarnaast is 1Password niet gratis, in tegenstelling tot Bitwarden. Wellicht dat daar ook nog wat negatieve recensies van komen? Ik bedoel ik verwacht een betere app en ervaring als ik maandelijks 8 euro moet neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 15:17
Ik ben al jaren een gebruiker van Enpass maar ben toch aan het denken aan een overstap. Reden hiervoor zit hem voornamelijk in dat ik het delen met gezinsleden wat omslachtig vind. Voorbeeldje;
1 login voor Netflix (bijvoorbeeld). Als ik om wat voor reden dan ook het wachtwoord moet wijzigen dan moet ik dit item delen met mijn vrouw die het vervolgens in haar kluis op slaat. Als ik dit vergeet dan kan zij weer niet inloggen.

Ook heb ik wel eens het idee dat er suggesties worden gegeven om een formulier in te vullen terwijl het geen gebruikersnaam/wachtwoord veld is. De autofill suggestie van Enpass zit me dan alleen maar in de weg.

Ik mis de optie voor een webkluis (handig als je niet thuis bent). En de optie om de kluis met 2FA te beveiligen.

Nou heb ik gekeken naar 1Password en dat lijkt prima te doen wat ik wil. Wat ik echter niet begrijp is waarom er niet standaard een e-mail veld is.

Als ik een nieuwe registratie maak dan wil ik graag dat er automatisch wordt opgeslagen:
Username
Password
URL.

Standaard wordt het e-mailadres echter niet opgeslagen bij 1Password en ik voel er weinig voor om dit elke keer handmatig in te voeren.
Mis ik iets bij 1Password of is dit gewoon de standaard?

Tips voor kluizen die bovenstaande opties wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Robbie T schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:13:

Nou heb ik gekeken naar 1Password en dat lijkt prima te doen wat ik wil. Wat ik echter niet begrijp is waarom er niet standaard een e-mail veld is.

Als ik een nieuwe registratie maak dan wil ik graag dat er automatisch wordt opgeslagen:
Username
Password
URL.

Standaard wordt het e-mailadres echter niet opgeslagen bij 1Password en ik voel er weinig voor om dit elke keer handmatig in te voeren.
Mis ik iets bij 1Password of is dit gewoon de standaard?

Tips voor kluizen die bovenstaande opties wel hebben?
Waar heb je een apart email veld voor nodig? Er is toch een notities veld (indien de username niet al het emailadres is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
swhnld schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:16:
[...]

Waar heb je een apart email veld voor nodig? Er is toch een notities veld (indien de username niet al het emailadres is)?
Zodat ik weet met welk e-mailadres het account geregistreerd is. Soms gebruik een catch-all adres, soms mijn prive, soms zakelijk, voor wat meer "louche" diensten mijn hotmail of gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Robbie T schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Zodat ik weet met welk e-mailadres het account geregistreerd is. Soms gebruik een catch-all adres, soms mijn prive, soms zakelijk, voor wat meer "louche" diensten mijn hotmail of gmail.
Ok, maar dat kun je dan toch bij notities kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
alex3305 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:40:
Op mijn Galaxy S21+ was Bitwarden autofill een drama. Ik had het idee dat het OS Bitwarden simpelweg afsloot. Waarom had ik dat idee? Omdat ik zelfs had ingesteld dat Bitwarden niet meer gelockt moest worden, maar ik toch elke keer de kluis weer moest ontgrendelen. Nu op mijn tijdelijke Samsung A50 telefoon heb ik daar een stuk minder last van gek genoeg. Ik heb daar ook alle auto complete opties geactiveerd en dat lijkt gewoon redelijk te werken. Wanneer het niet werkt is het starten van de Bitwarden applicatie voldoende om automatisch aanvullen te laten werken.

Hiervoor zat ik op 1Password en die was wel echt een stuk beter met automatisch aanvullen op mijn S21+. Dat werkte gewoon veel betrouwbaar. Mijn vrouw, met haar iPhone, heeft de omgekeerde ervaring. Sinds wij overgestapt zijn van 1Password naar Bitwarden is zij enorm te spreken over de Bitwarden client. Volgens haar werkt automatisch aanvullen met de Bitwarden client vele malen beter dan met de 1Password client.

Ik denk overigens dat de negatieve recensies van de 1Password client nog komen toen ze naar een nieuwe versie zijn gegaan. Het is alweer een tijdje terug, maar je moest toen verplicht een nieuwe app van 1Password installeren. Dat was sowieso enorm onhandig. Maar je moest toen ook verplicht je wachtwoord invoeren elke x-aantal dagen. Ik vind dat op mijn pc met een fysiek toetsenbord prima, maar op de slimme telefoon vind ik dat nogal onhandig. Ze hebben overigens later een update uitgebracht die dit oploste.

Daarnaast is 1Password niet gratis, in tegenstelling tot Bitwarden. Wellicht dat daar ook nog wat negatieve recensies van komen? Ik bedoel ik verwacht een betere app en ervaring als ik maandelijks 8 euro moet neerleggen.
Ik ben toevallig weer eens met 1Password i.c.m. iPhone aan de slag. Wat werkt er volgens haar niet goed want mijn ervaring is tot nu toe ontzettend goed.

Zeker, ik heb ook een kritische noot. De 2FA codes vult hij niet automatisch, maar zet hij gelukkig wel in het geheugen dus in die velden is het een kwestie van plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
swhnld schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:19:
[...]

Ok, maar dat kun je dan toch bij notities kwijt?
En dan moet ik dus handmatig gaan invullen. Niet zoveel behoefte aan, zoek juist een manager die dit wel automatisch doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
Robbie T schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

En dan moet ik dus handmatig gaan invullen. Niet zoveel behoefte aan, zoek juist een manager die dit wel automatisch doet.
Je kunt een custom email veld toevoegen in 1password. Als je vaker een emailadres hebt gebruikt hoef je maar een paar letters in te vullen om gebruik te maken van automatisch aanvullen. Hoe dan ook blijft het een handmatige actie.

Ik gebruik het zelf niet want zeker 75% van de inloggegevens die ik gebruik is de gebruikersnaam het emailadres. Zo niet zie ik vanzelf wel op de desbetreffende website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 11:32
qwasd schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:02:
[...]

Bitwarden en 1Password is de autofill functie op mijn Pixel 7 Pro altijd goed geweest.Hetzelfde geldt eigenlijk op mijn Iphone 15 Pro Max. Dashlane heb ik geen ervaring mee. Het is bij mij echter ook wel eens voorgekomen dat ik geen autofill kreeg maar dan moest ik de pagina even verversen. Komt bij beide pakketten wel eens voor maar heel sporadisch.

En huiviger voor 1Password ivm reviews op playstore? die reviews neem ik nooit serieus. Test het product anders zelf eens uit. Ik gebruik voornamelijk 1Password en ik heb als backup nog Bitwarden self hosted. Beide hebben zijn voor/nadelen. Op Windows en Mac in Google Chrome ervaar ik nooit problemen en ik vind de 1Password er gewoon wat mooier uitzien.
Ik vind de autofill van 1PW vergeleken met BW aanzienlijk beter op Windows, macOS en iOS. Geen ervaring met Android, maar kan me niet voorstellen dat het daar ineens andersom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
ericafterdark schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:26:
[...]

Ik ben toevallig weer eens met 1Password i.c.m. iPhone aan de slag. Wat werkt er volgens haar niet goed want mijn ervaring is tot nu toe ontzettend goed.

Zeker, ik heb ook een kritische noot. De 2FA codes vult hij niet automatisch, maar zet hij gelukkig wel in het geheugen dus in die velden is het een kwestie van plakken.
Het wel of niet in geheugen laten zetten is een instelling binnen 1PW als ik me niet vergis. Ik geloof dat het op iOS niet mogelijk is om 2FA te autofillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
raidlabs schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

Het wel of niet in geheugen laten zetten is een instelling binnen 1PW als ik me niet vergis. Ik geloof dat het op iOS niet mogelijk is om 2FA te autofillen.
Klopt. Dat is een verschil met iCloud Keychain. Maar ik stoor me er niet echt aan. Kwestie van plakken want hij staat al automatisch in het geheugen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
ericafterdark schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:26:
Ja nou, dat is grappig dat je dat zegt. Want ik weet dat 1Password + Apple echt een gouden combinatie moet zijn. Maar zij gaf echt aan dat de autofill van Bitwarden beter zou zijn. Geen idee verder overigens, ik ben verplicht begin dit jaar gewisseld van 1Password naar Bitwarden. Ik kan het dus nu ook niet meer vergelijken. Maar mijn ervaring op Android was ook dat 1Password het beduidend beter deed.

Overigens nu ook prima tevreden met Bitwarden hoor :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
De manier waarop je je 2FA invoert op macOS en iOS met Proton Pass vind ik ook best aangenaam.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raidlabs
ericafterdark schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Klopt. Dat is een verschil met iCloud Keychain. Maar ik stoor me er niet echt aan. Kwestie van plakken want hij staat al automatisch in het geheugen.
Ja, wel jammer dat Apple dat niet toestaat voor derde partijen. Omwille van deze kleine details al wel vaker overwogen om volledig voor iCloud te gaan maar ik blijf de cross platform ondersteuning van 1PW erg sterk vinden. Mogelijk wanneer passkeys de standaard zijn, wordt het een ander verhaal (en is gebruik van iCloud minder omslachtig).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Bitwarden heeft vandaag de ondersteuning voor Passkeys uitgebracht, dit kan enkel met de browser extensie worden gebruikt.
Save passkeys to your vault: Passkeys can now be stored in your Bitwarden vault! Store and log in with passkeys using the Bitwarden browser extension.
https://bitwarden.com/help/releasenotes/#2023-10-0
Hier een gebruikers guide:
https://bitwarden.com/help/storing-passkeys/

Kan even duren voordat update voor de extensie (versie 2023-10) beschikbaar is. Of hier handmatig downloaden:
https://github.com/bitwar...es/tag/browser-v2023.10.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 21:05
whahas schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:51:
De manier waarop je je 2FA invoert op macOS en iOS met Proton Pass vind ik ook best aangenaam.
Ik gebruik nu enpass maar zit erover te denken om ook proton pass te halen. Het lijkt me echter onhandig dat er geen windows versie van is.

Hoe doe je dat dan als je een windows programma hebt die een wachtwoord vereist, ga je het dan overtypen ofzo, of is daar een workaround voor via de browser extensie bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
rachez schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:51:
[...]

Ik gebruik nu enpass maar zit erover te denken om ook proton pass te halen. Het lijkt me echter onhandig dat er geen windows versie van is.

Hoe doe je dat dan als je een windows programma hebt die een wachtwoord vereist, ga je het dan overtypen ofzo, of is daar een workaround voor via de browser extensie bijvoorbeeld?
Via de browser extensie inderdaad. Ik log niet vaak in op Windows en ook onder macOS maak ik weinig gebruik van software waar ik niet de hele tijd op ingelogd ben. Inloggen op Discord doe ik bijvoorbeeld met behulp van de Discord app op mijn telefoon.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb al een tijd Bitwarden (betaald ook) maar heb ook een Proton-abo dus gebruik nu al een tijdje Proton Pass ernaast om te testen. Het plan is Bitwarden terug te zetten naar de gratis versie en alleen voor m'n werk nog gebruiken en Proton-logins evt.

Gister merkte ik bij het inloggen op m'n Apple ID dat ik niet meer m'n QR code kreeg (passkey, QR-code scannen via foon), maar geforceerd Bitwarden werd geopend..maar ja daar staat de key niet dus toen moest ik op de ouderwetse manier inloggen (wachtwoord) omdat ik nergens kon wisselen van apparaat/locatie voor passkeys. Ah, ik zag net bij nog een keer passkey-en 'use browser' in Bitwarden, zeer onhandig onopvallend, maar ook weer opgelost :) Had de post met handleiding stukje terug gemist trouwens, maar sowieso weird dat er geforceerd iets wordt veranderd zonder dat jij als gebruiker dat kiest? Mgoed overleefbaar.

Proton Pass ondersteunt het nog niet, maar je kunt passkeys dus via een smartphone (QR-code) ook gebruiken en dat bevalt me eigenlijk ook prima. Windows Hello is ook een optie trouwens.

Vind beide wachtwoordbeheerders nog steeds niet perfect:
- Bitwarden heeft een trage sync, op m'n iPhone loop ik vaak achter de feiten aan en moet ik of langer wachten na een login-edit of geforceerd syncen
- Bitwarden werkt ook nog steeds niet goed in alle invoervelden, iets waar Proton Pass ook last van heeft: slechte invoerveld-bouwers? Bij Proton Pass werken ook de 2FA-codes niet altijd: de pop-up verschijnt niet.
- Proton Pass vraagt om een login te saven terwijl ik er net mee ben ingelogd: lijkt alsof hij kleine wijzigingen in een url oid niet goed snapt

Als browser gebruik ik merendeels Brave, met af en toe Firefox, merendeels macOS maar ook Windows.
Je merkt dat ze bij Proton hard aan het knutselen zijn, steeds meer verbeteringen en toevoegingen.

Wel voelt het nog wel raar en onveilig dat de login idem is aan je mail, maar had gelezen dat ze dat t.z.t. wel willen scheiden. En tsja, je vault login moet je toch weer in een andere wachtwoordbeheerder zetten, hopelijk lossen ze dat ook nog op via passkeys zodat je daar ook vanaf bent.

[ Voor 9% gewijzigd door 2Dutch op 13-11-2023 19:55 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05 18:12
Munchie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:42:
Bitwarden heeft vandaag de ondersteuning voor Passkeys uitgebracht, dit kan enkel met de browser extensie worden gebruikt.

[...]

Hier een gebruikers guide:
https://bitwarden.com/help/storing-passkeys/

Kan even duren voordat update voor de extensie (versie 2023-10) beschikbaar is. Of hier handmatig downloaden:
https://github.com/bitwar...es/tag/browser-v2023.10.0

Als je deze handmatig wil downloaden, hoe kan je deze dan installeren ? Heb nog nooit op deze manier een update doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Thibaut1234 schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:43:
Als je deze handmatig wil downloaden, hoe kan je deze dan installeren ? Heb nog nooit op deze manier een update doorgevoerd.
Dit is niet meer nodig. Als je op reguliere wijze de extensie installeert/update, krijg je inmiddels versie 2023.10.2 geserveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13

Klippy

Still Game

Uit de Bitwarden FAQ:
Q: Can I store passkeys in the mobile app?

A: Passkeys support for mobile applications is planned for a future release.
Is het dan zo dat je op een site die alleen passkey support heeft, je niet inloggen met de mobiel?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 15:41
Zo lees ik het wel ja.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
  • Laatst online: 27-03 19:22
Hallo, gisteren maar een familie account genomen op 1password.

Op de pc zijn alle wachtwoorden makkelijk en eenvoudig overgezet, maar nu zoek ik een goede manier om er die van onze iPhones in te krijgen.
We hebben geen Mac thuis dus vermoed ik dat ik extra software nodig heb of alles 1 voor 1, of ben ik verkeerd?

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.

Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Hombre41 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:05:
Hallo, gisteren maar een familie account genomen op 1password.

Op de pc zijn alle wachtwoorden makkelijk en eenvoudig overgezet, maar nu zoek ik een goede manier om er die van onze iPhones in te krijgen.
We hebben geen Mac thuis dus vermoed ik dat ik extra software nodig heb of alles 1 voor 1, of ben ik verkeerd?

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt.
Er is een help functie van 1password die een oplossing biedt:
https://support.1password.com/import-safari/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hombre41
  • Laatst online: 27-03 19:22
Klopt, maar er is een Mac voor nodig

Meta referral links: https://linktr.ee/hombre41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 13:34
1Password, Android, Chrome, Samsung telefoon, unrestricted battery usage.

Autofill werkt niet altijd. Ik moet dan eerst de 1Password app starten dan terug naar Chrome waarna autofill wel werkt.

Ik verwacht dat 1Password door het OS wordt "uitgezet" om resources te besparen.

Enig idee waar ik dit nog kan sturen / instellen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Met 1password op Android had ik dit weekend het probleem bij offline gebruik dat die erg traag was met tonen van de inhoud.

De use case was vliegen met Emirates, die hebben gratis wifi aan boord als je lid bent van hun Skywards programma, maar dan moet je na verbinden boven 20.000 voet wel inloggen erop.

Kan ik iets doen dat 1password beter functioneert in zo'n situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:30
Omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit doen: ik gebruik inmiddels 1Password al een hele tijd voor al mijn wachtwoorden. En dat werkt super. Zeker de nieuwe PassKey-functionaliteit is echt heel fijn. Er is echter één wachtwoord waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet doen; mijn Apple iCloud wachtwoord. Dat is een nogal belangrijke, want toegang tot mijn iCloud account betekent nogal wat. Maar, hier een gegenereerd/complex wachtwoord van maken is natuurlijk niet praktisch, omdat dit een van de weinige wachtwoorden is (samen met die van 1Password) die ik nogal eens moet intikken.

Wat te doen? Hier ook maar een "correct horse battery staple" van maken?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

posttoast schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:52:
Omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit doen: ik gebruik inmiddels 1Password al een hele tijd voor al mijn wachtwoorden. En dat werkt super. Zeker de nieuwe PassKey-functionaliteit is echt heel fijn. Er is echter één wachtwoord waarvan ik niet zo goed weet wat ik er mee moet doen; mijn Apple iCloud wachtwoord. Dat is een nogal belangrijke, want toegang tot mijn iCloud account betekent nogal wat. Maar, hier een gegenereerd/complex wachtwoord van maken is natuurlijk niet praktisch, omdat dit een van de weinige wachtwoorden is (samen met die van 1Password) die ik nogal eens moet intikken.

Je iCloud account beveiligen met MFA is natuurlijk de eerste stap.
Ten tweede is mijn optiek mijn PW manager het beste beschermd dus daar je Apple ID in opslaan lijkt een goed idee.
Je kunt er ook voor kiezen om je appleID te beschermen middels Yubikeys. Dit heb ik ook gedaan en dan moet je bij het inloggen dus je yubikey in je telefoon pluggen (die kun je aan je sleutelbos doen oid.)

Dat zijn de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hann1BaL schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:56:
[...]

Je iCloud account beveiligen met MFA is natuurlijk de eerste stap.
Ten tweede is mijn optiek mijn PW manager het beste beschermd dus daar je Apple ID in opslaan lijkt een goed idee.
Je kunt er ook voor kiezen om je appleID te beschermen middels Yubikeys. Dit heb ik ook gedaan en dan moet je bij het inloggen dus je yubikey in je telefoon pluggen (die kun je aan je sleutelbos doen oid.)

Dat zijn de opties.
MFA heb ik sowieso al aan staan. Sterker, dat is toch gewoon standaard zo tegenwoordig?

Yubikeys vind ik in theorie een leuk idee, ware het niet dat ik niet echt iets "nuttigs" heb om het aan te bevestigen (als in iets dat ik altijd bij me heb). Ik heb meestal geen sleutels bij me (want een Nuki thuis en op kantoor ;) ).

Ik denk dat de eerste stap sowieso is om toch maar een zin te gaan gebruiken ipv mijn huidige wachtwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door posttoast op 06-12-2023 10:45 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
posttoast schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:52:

Ik had ook altijd een wachtwoord die ik kon onthouden maar kortgeleden ben ik alles bij langs gegaan en heb ik hier ook een complex wachtwoord van gemaakt. Immers heb ik op alle apparaten waar ik het moet invoeren 1Password wel op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
qwasd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:07:
[...]

Ik had ook altijd een wachtwoord die ik kon onthouden maar kortgeleden ben ik alles bij langs gegaan en heb ik hier ook een complex wachtwoord van gemaakt. Immers heb ik op alle apparaten waar ik het moet invoeren 1Password wel op staan.
En als je een nieuwe iPhone moet installeren?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
posttoast schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:08:
[...]

En als je een nieuwe iPhone moet installeren?
Dan tik m dus in bij de configuratie en kopieer ik m ook gelijk. En dat is dan ook maar eenmalig want daarna Installeer ik 1password dus gelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
qwasd schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:11:
[...]

Dan tik m dus in bij de configuratie en kopieer ik m ook gelijk. En dat is dan ook maar eenmalig want daarna Installeer ik 1password dus gelijk weer.
Ja, maar mijn punt is dus dat als je wachtwoord iets is als “gr97891&€782!€/72€!/!,€€/€3€/!.!€;sjahs…” het vrij vervelend is om in te tikken ;) Terwijl ik dit soort wachtwoorden wel voor alle andere doeleinden gebruik.

Ik gok dus dat je een wat “vriendelijker” wachtwoord gebruikt.

omniscale.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• qwasd
posttoast schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:12:
[...]

Ja, maar mijn punt is dus dat als je wachtwoord iets is als “gr97891&€782!€/72€!/!,€€/€3€/!.!€;sjahs…” het vrij vervelend is om in te tikken ;) Terwijl ik dit soort wachtwoorden wel voor alle andere doeleinden gebruik.

20 karakters en niet zo gek als je voorbeeld maar nog complex genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wFL1GlQ-Ug7z4_80jiVvG-hdg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wIZSbCmf7bmCeUzjGF87xOqb.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door qwasd op 06-12-2023 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 19:01
posttoast schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:12:
[...]

In Keepass heb ik een paswoordgenerator gedefinieerd met alleen letters, komma, punt en spatie, zodat het lekker makkelijk op een mobiele telefoon is in te voeren (ik heb geen Keepass op mijn telefoon). Misschien zit er ook zoiets in 1Password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
108rogar schreef op woensdag 6 december 2023 @ 13:05:
[...]

In Keepass heb ik een paswoordgenerator gedefinieerd met alleen letters, komma, punt en spatie, zodat het lekker makkelijk op een mobiele telefoon is in te voeren (ik heb geen Keepass op mijn telefoon). Misschien zit er ook zoiets in 1Password?
Jep, kan zeker. :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

"Ik wil mijn iCloud wachtwoord goed kunnen onthouden in 2024!". Goed te onthouden en niet te brute-forcen. Eventueel nog een paar extra leestekens er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-05 19:24
Ik speel met het idee om mijn Bitwarden te laten vallen, voor dat het te laat is en ik het moet lezen op de frontpage van Tweakers :P

Op zich super makkelijk met die browser add-on en auto fill op mijn iPhone maar iets zegt me dat ik dit gewoon niet moet doen... .
Security is niet mijn wereld maar gemak en veiligheid gaan meestal niet hand in hand?

Ik heb nu een test gedaan met KeePass en een lokale database bestand, doet wat het moet doen en lees er veel goeie dingen over, maar natuurlijk geen sync naar mobiel ofzo.

En toen zag ik KeePassium, een iOS app waar ik mijn database bestand moet gaan importeren en unlocken met FaceID. Voor mij even goed om af en toe een manuele update te gaan doen van de laatste database file.
En auto fill werkt uiteindelijk ook, alleen is het sync stukje er van tussen en heb ik het zelf in handen.

Jullie mening hierover? Of andere voorstellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
PrettigGestoord schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:38:
Ik speel met het idee om mijn Bitwarden te laten vallen, voor dat het te laat is en ik het moet lezen op de frontpage van Tweakers :P
Ik snap niet precies wat je bedoelt te zeggen. Maar je zou toch met Vaultwarden uit de voeten kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
alex3305 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:49:
[...]

Ik snap niet precies wat je bedoelt te zeggen. Maar je zou toch met Vaultwarden uit de voeten kunnen?
Waarschijnlijk doelt ie op een hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-05 19:24
qwasd schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:51:
[...]

Waarschijnlijk doelt ie op een hack.
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
??
Of ik ben nu te moe of ik volg jou niet.
Is Bitwarden nu gehacked (kan niets online vinden) of zoek je gewoon een offline alternatief?

Meer dan ik dacht...

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste