Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Da's bizar veel, ik zit ook op ~50mb, met in totaal ~700mb voor Chrome (3 tabs)

[ Voor 41% gewijzigd door Hmmbob op 16-03-2021 10:38 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:44
dutchgio schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:34:
[...]

Chrome instellingen -> tools -> task manager.

Hier gebruikt Chrome met een aantal tabs open zo'n 800 mb, waarvan 30mb aan Bitwarden.
800mb lijkt me uitzonderlijk veel.
Idem hier, al gebruikt Bitwarden 70mb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
Hier ook 70MB. Kun je eens kijken naar de "Javascript Memory" (die is bij mij rond de 30MB)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
rufio64 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:40:
[...]

Hier ook 70MB. Kun je eens kijken naar de "Javascript Memory" (die is bij mij rond de 30MB)?
Ik zie niet iets als Javascript Memory in de Taskmanager eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:08
Bender schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:56:
Nu een week in gebruik, maar de Chrome plugin gebruikt 800mb memory, is dat normaal?
Nee, hier doet hij 99 mb. Heb je al de laatste versie van Chrome, volgens mij is dat Version 89.0.4389.90 (Official Build) (64-bit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
Bender schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:06:
[...]

Ik zie niet iets als Javascript Memory in de Taskmanager eigenlijk?
Is een kolom die je aan kan zetten in de task manager van Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
Oh handig taakbeheer, ik zie dat een norton safe web, veel slurpt, uit! met dat ding.
Norton 1 jaar gratis, toch maar weer een andere kijken.

kheb meerdere PWmanagers met plugins draaien in Chrome, bitwarden, norton, kaspersky, lastpass,enz allemaal aant vergelijken, norton is lastig bij openen kluis als je het ww voor eerste keer moet invullen, je kan niet plakken dan, en dus moet je 16 cijfers zelf invullen haha(daarna kan je met je tel app ulocken)

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 16-03-2021 15:24 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:28

elsinga

=8-)

Hier 82MB voor Bitwarden.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-01-2022
133 MB hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:02
30Mb hier voor Bitwarden in uitgelogd modus, en ingelogd rond de 55MB

Kaspersky het minste met 25MB en Norton met 33MB. rest heb ik op andere pc, waar ik nu niet ben

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
De inhoud van de Bitwarden kluis is in een csv 250kb groot, dus dat kan het ook zeker niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
rufio64 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Is een kolom die je aan kan zetten in de task manager van Chrome
Ah ja inderdaad, ik zat naar een process te zoeken dat zo heet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JX4CKMX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Krijg nét een bericht binnen van Lastpass:

"Vanaf vandaag – 16 maart 2021 – wordt het eerste soort apparaat (computer of mobiel apparaat) waarmee u uzelf aanmeldt bij LastPass ingesteld als uw actieve apparaattype."

"Het is heel eenvoudig om van actieve apparaattype te wisselen!
Meld u simpelweg aan bij LastPass vanaf uw niet-actieve apparaattype en volg de instructies op het scherm. U kunt uw actieve apparaattype maximaal 3 keer veranderen"

Niemand hoeft dus te stressen wat dat betreft. Je kunt altijd nog even wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Tierelier schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:41:
Krijg nét een bericht binnen van Lastpass:

"Vanaf vandaag – 16 maart 2021 – wordt het eerste soort apparaat (computer of mobiel apparaat) waarmee u uzelf aanmeldt bij LastPass ingesteld als uw actieve apparaattype."

"Het is heel eenvoudig om van actieve apparaattype te wisselen!
Meld u simpelweg aan bij LastPass vanaf uw niet-actieve apparaattype en volg de instructies op het scherm. U kunt uw actieve apparaattype maximaal 3 keer veranderen"

Niemand hoeft dus te stressen wat dat betreft. Je kunt altijd nog even wisselen...
Dat was vanaf het begin al duidelijk gecommuniceerd. Maakt alsnog bijzonder weinig uit.

Ik ben inmiddels van LastPass overgestapt op Bitwarden daardoor, en heel tevreden erover :) Bitwarden heeft tenminste ook een losse Windows-app, in plaats van alleen maar een browser plugin. Dus ik ben uiteindelijk blij toe dat LastPass deze limitatie opgelegd heeft :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Hahn schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:45:
[...]

Dat was vanaf het begin al duidelijk gecommuniceerd. Maakt alsnog bijzonder weinig uit.

Ik ben inmiddels van LastPass overgestapt op Bitwarden daardoor, en heel tevreden erover :) Bitwarden heeft tenminste ook een losse Windows-app, in plaats van alleen maar een browser plugin. Dus ik ben uiteindelijk blij toe dat LastPass deze limitatie opgelegd heeft :+
Hahaha, oh, dat heb ik duidelijk nooit gelezen dan :$ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:08
Zit er nog een groot verschil tussen Bitwarden_rs via docker op een Synology, of Keepass?

Ik gebruik nu al een jaar Keepass, en wat ik handig vindt aan Keepass, is dat je een bestandje hebt, ergens kan plaatsen waar je wilt, syncen en gebruiken maar.

Bij Bitwarden ben je afhankelijk van een eigen server waar je het plaatst, en volgens mij heb je niet echt een bestandje die je kunt openen o.i.d. toch? Dus ligt mijn server eruit, dan kan ik nergens meer bij? Of wordt het ook lokaal in een soort cache opgeslagen?

Het grote voordeel van Bitwarden (en dit is gelijk waarom ik over zou willen stappen) is dat je wachtwoorden kunt delen met anderen. Dit is wel echt enorm handig en iets wat ik echt mis in Keepass. Daarnaast is het ook makkelijker uit te leggen aan familie en vrienden, die langzaam aan ook over gaan naar een wachtwoord manager.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27
Wachten... schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:03:
Zit er nog een groot verschil tussen Bitwarden_rs via docker op een Synology, of Keepass?

Ik gebruik nu al een jaar Keepass, en wat ik handig vindt aan Keepass, is dat je een bestandje hebt, ergens kan plaatsen waar je wilt, syncen en gebruiken maar.

Bij Bitwarden ben je afhankelijk van een eigen server waar je het plaatst, en volgens mij heb je niet echt een bestandje die je kunt openen o.i.d. toch? Dus ligt mijn server eruit, dan kan ik nergens meer bij? Of wordt het ook lokaal in een soort cache opgeslagen?

Het grote voordeel van Bitwarden (en dit is gelijk waarom ik over zou willen stappen) is dat je wachtwoorden kunt delen met anderen. Dit is wel echt enorm handig en iets wat ik echt mis in Keepass. Daarnaast is het ook makkelijker uit te leggen aan familie en vrienden, die langzaam aan ook over gaan naar een wachtwoord manager.
Zowel de bitwarden cliënt als browser plugins coachen lokaal, dus geen probleem als je geen internet hebt.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MerijnB schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Zowel de bitwarden cliënt als browser plugins coachen lokaal, dus geen probleem als je geen internet hebt.
Top dank voor je reactie, dan ga ik het gelijk over zetten. :) Dat was nog het enige waar ik bang voor was als ik het zelf ging hosten. Hij maakt dan enkel connectie met mijn server zodra ik iets wijzig neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
MerijnB schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ja, je kunt bij je wachtwoorden. Maar je kunt geen nieuwe login opslaan of wijzigen. Vind ik soms echt een gemis en snap ook niet zo goed waarom ze dit zo ontworpen hebben. Waarom geen sync achteraf? Het is een feature request die al heel lang open staat: https://community.bitward...teable-vault-items/107/62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Zodat je geen conflicten krijgt zoals bij keepass. Daar heb ik bijna elke maand wel een nieuw bestand omdat ik even offline was met 1 apparaat en daar iets mee heb aangepast terwijl het bestand online inmiddels via een ander apparaat ook veranderd is.

Gruwelijk irritant is dat, dan mag je zelf uitzoeken welk wachtwoord er is aangepast of toegevoegd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 08:32

3raser

⚜️ Premium member

DutchKel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:49:
[...]

Zodat je geen conflicten krijgt zoals bij keepass. Daar heb ik bijna elke maand wel een nieuw bestand omdat ik even offline was met 1 apparaat en daar iets mee heb aangepast terwijl het bestand online inmiddels via een ander apparaat ook veranderd is.

Gruwelijk irritant is dat, dan mag je zelf uitzoeken welk wachtwoord er is aangepast of toegevoegd.
Keepass synchroniseert die wijzigingen toch gewoon? Ik sync mijn Keepass bestand via SFTP en als ik hem opsla download hij hem eerst, controleert de wijzigingen, voegt ze samen en upload dan de nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
3raser schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:45:
[...]

Keepass synchroniseert die wijzigingen toch gewoon? Ik sync mijn Keepass bestand via SFTP en als ik hem opsla download hij hem eerst, controleert de wijzigingen, voegt ze samen en upload dan de nieuwe versie.
Helaas niet, hij kijkt of het bestand is gewijzigd en als hij merkt dat het bestand is gewijzigd dan renamed hij een van de 2 bestanden naar (Conflict met exemplaar van XXX). Overigens kan dit ook van dropbox af komen omdat de tekst in het Nederlands is, ik kan me niet voorstellen dat Keepass de bestanden van Nederlandse tekst gaat voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

DutchKel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 08:50:
[...]

Helaas niet, hij kijkt of het bestand is gewijzigd en als hij merkt dat het bestand is gewijzigd dan renamed hij een van de 2 bestanden naar (Conflict met exemplaar van XXX). Overigens kan dit ook van dropbox af komen omdat de tekst in het Nederlands is, ik kan me niet voorstellen dat Keepass de bestanden van Nederlandse tekst gaat voorzien.
Zo te lezen is dit een probleem van Dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dan ga ik ook wel over op SFTP, ik wist niet dat het was ingebouwd in Keepass.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

DutchKel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:43:
[...]

Dan ga ik ook wel over op SFTP, ik wist niet dat het was ingebouwd in Keepass.
Kijk wat er gebeurt als ik op 2 locaties mijn Keepass database wijzig en beide save.
De eerste save werkt zoals gebruikelijk. De save op locatie 2 geeft deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIdq6r0jUTlaRhWybC-xGvpHdEc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/My7pJdsKvyHrVsPQbIwanEg5.png?f=user_large
Ik kan dus kiezen voor "Synchronize" waarbij hij de wijzigingen gaat samenvoegen.

Let op: De wijzigingen worden daarna niet automatisch getoond op locatie 1. Die zou de database dan moeten herladen. Maar als ik op die locatie daarna weer een wijziging zou opslaan krijg ik ook daar weer dezelfde melding voor synchronisatie en samenvoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door 3raser op 17-03-2021 09:53 . Reden: Let op: toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
DutchKel schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 06:49:
[...]

Dan wordt imho eerder het syncen verkeerd geïmplementeerd. Je checkt toch gewoon welke login het meest recent is en synct die met de rest? Naar mijn weten kan Enpass dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Wachten... schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:03:
Klopt - en wat voor mij goed werkt is dat je als nerd/helpdesk van familie en vrienden iedereen als "organisatie" in Bitwarden hebt zitten. En daardoor minder tijd kwijt bent met brandjes blussen.

makes it run like clockwork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Airw0lf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Klopt - en wat voor mij goed werkt is dat je als nerd/helpdesk van familie en vrienden iedereen als "organisatie" in Bitwarden hebt zitten. En daardoor minder tijd kwijt bent met brandjes blussen.
Daarmee ken jij dus ook alle passwords? Want die delen ze dan met jou?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
elsinga schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:53:
[...]

Daarmee ken jij dus ook alle passwords? Want die delen ze dan met jou?
Niet per definitie. Maar zo kan je het inderdaad inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Airw0lf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:27:
[...]

@elsinga Ik ben hiervoor dus nog wel even aan het kijken. Een aantal familie leden hebben bitwarden, en ik hoef hun accounts verder niet te zien. Het enige wat ik wel wil, is dat ik voor sommige dingen (die niet zo belangrijk zijn) wel wachtwoorden kan delen en beheren. We delen namelijk wel een aantal dingen binnen ons gezin die ik dus ook op de ipad e.d. wil delen.

Ik moet alleen dus nog even uit gaan zoeken hoe dit precies werkt binnen Bitwarden.

[ Voor 7% gewijzigd door Wachten... op 17-03-2021 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Je kunt een organisatie aanmaken, bijvoorbeeld "Gezin". Daarin zet je alle gedeelde accounts. Die kunnen dan door alle leden van de organisatie Gezin bekeken en aangepast worden. Ontdelen kan overigens niet, lid zijn van meerdere organisaties weer wel.

Je krijgt dus (ook als beheerder) geen toegang tot accounts in de persoonlijke accounts, maar gebruikers kunnen wel zelf het delen naar een organisatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@elsinga Ja dus als ik het goed begrijp dan maak ik een organisatie Gezin zoals jij zegt. Vervolgens deel je ene specifiek wachtwoord met die organisatie, en iedereen die in die organisatie zit, kan dat wachtwoord dan zien?

Het is dan wel zo, dat diegene die het wachtwoord aangemaakt heeft, het ook beheerd lijkt mij?

Sorry ik had nog niks uitgezocht hierover, dus stel direct de vraag even nu ik toch aan het typen ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
elsinga schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:40:
Je kunt een organisatie aanmaken, bijvoorbeeld "Gezin". Daarin zet je alle gedeelde accounts. Die kunnen dan door alle leden van de organisatie Gezin bekeken en aangepast worden. Ontdelen kan overigens niet, lid zijn van meerdere organisaties weer wel.

Je krijgt dus (ook als beheerder) geen toegang tot accounts in de persoonlijke accounts, maar gebruikers kunnen wel zelf het delen naar een organisatie doen.
Als je als account-eigenaar een organisatie aanmaakt ben je automatisch ook eigenaar van die organisatie. Wat in de praktijk wil zeggen dat je alles kan inzien en aanpassen.

Die rol kan je aan iemand anders toewijzen. En die iemand-anders kan jou dan "degraderen" tot normale gebruiker. Vanaf dat moment kun je als lid van die organisatie(s) wel gegevens inzien en delen. Maar enkel binnen de collecties en rechten zoals bepaald door degene die als eigenaar aangemerkt is.

Voor de goede orde: elke organisatie equals een betaald abonnement.

[ Voor 3% gewijzigd door Airw0lf op 17-03-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
elsinga schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:40:

Volgens mij deel je collecties - geen accounts.

Oftewel - je maakt als eigenaar/super-admin een organisatie, accounts en collecties aan.
Vervolgens geef je de accounts binnen een organisatie toegang tot een of meer collecties. Dat kan met read-only en read-write rechten.

[ Voor 4% gewijzigd door Airw0lf op 17-03-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Wachten... schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:03:
[...]

@elsinga Ik ben hiervoor dus nog wel even aan het kijken. Een aantal familie leden hebben bitwarden, en ik hoef hun accounts verder niet te zien. Het enige wat ik wel wil, is dat ik voor sommige dingen (die niet zo belangrijk zijn) wel wachtwoorden kan delen en beheren. We delen namelijk wel een aantal dingen binnen ons gezin die ik dus ook op de ipad e.d. wil delen.

Ik moet alleen dus nog even uit gaan zoeken hoe dit precies werkt binnen Bitwarden.
Dat kan met de betaalde versie. Met als randvoorwaarde dat alle familieleden binnen dezelfde Bitwarden tenant zitten. Eventueel verdeeld over meerdere organisaties en accounts.

Let wel - elke organisatie equals een betaald abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Airw0lf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Als je als account-eigenaar een organisatie aanmaakt ben je automatisch ook eigenaar van die organisatie. Wat in de praktijk wil zeggen dat je alles kan inzien en aanpassen.

Die rol kan je aan iemand anders toewijzen. En die iemand-anders kan jou dan "degraderen" tot normale gebruiker. Vanaf dat moment kun je als lid van die organisatie(s) wel gegevens inzien en delen. Maar enkel binnen de collecties en rechten zoals bepaald door degene die als eigenaar aangemerkt is.

Ik gebruik gebruik ik Bitwarden_rs, waarbij je volgens mij gewoon organizations kunt gebruiken toch? en op de website van Bitwarden zelf staat ook dat je wachtwoorden kunt delen met het gratis account, zie hun introduction stuk (welliswaar met 2 personen), maar het kan.

Ik ga voor de zekerheid even door heel hun pagina lopen en zal later eventueel aanvullen als ik nog dingen tegen kom die van belang kunnen zijn voor anderen.

@elsinga Hij vraagt alleen bij Bitwarden_rs E-mailadres voor facturering Wat houd dit in? Want als ik de website van Bitwarden_rs bekijk, dan kun je oneindig organistaties aanmaken. Ik kan hier alleen niks vinden waarom ze E-mailadres voor facturering vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door Wachten... op 17-03-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:05
Wachten... schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Ik gebruik gebruik ik Bitwarden_rs, waarbij je volgens mij gewoon organizations kunt gebruiken toch? en op de website van Bitwarden zelf staat ook dat je wachtwoorden kunt delen met het gratis account, zie hun introduction stuk (welliswaar met 2 personen), maar het kan.

Ik ga voor de zekerheid even door heel hun pagina lopen en zal later eventueel aanvullen als ik nog dingen tegen kom die van belang kunnen zijn voor anderen.

@elsinga Hij vraagt alleen bij Bitwarden_rs E-mailadres voor facturering Wat houd dit in? Want als ik de website van Bitwarden_rs bekijk, dan kun je oneindig organistaties aanmaken. Ik kan hier alleen niks vinden waarom ze E-mailadres voor facturering vragen.
Bitwarden_rs is een custom implementatie van de Bitwarden server (niet officieel). Hierbij zijn alle premium functies gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
AlexFL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Bitwarden_rs is een custom implementatie van de Bitwarden server (niet officieel). Hierbij zijn alle premium functies gratis.
Ja dat stuk begreep ik. Maar snap dan alleen niet zo goed waar de E-mailadres voor facturering regel vandaan komt. Zal dit een slordigheid zijn in de _rs functie? Kortom, ik kan een random email invoeren, maar er wordt niks mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Wachten... schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:59:
[...]

Ja dat stuk begreep ik. Maar snap dan alleen niet zo goed waar de E-mailadres voor facturering regel vandaan komt. Zal dit een slordigheid zijn in de _rs functie? Kortom, ik kan een random email invoeren, maar er wordt niks mee gedaan?
In de officiele versie komt hier de e-mail van PayPal.
Stop er iets in waar geen PayPal account achter zit en kijk wat er gebeurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik heb daar mijn eigen adres ingevuld en nooit een mail gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Airw0lf schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:03:
[...]

In de officiele versie komt hier de e-mail van PayPal.
Stop er iets in waar geen PayPal account achter zit en kijk wat er gebeurd?
@Hmmbob Ik kwam tot dezelfde conclusie net ;)

Ja heb ik nu gedaan. Ik had trash mail. Deze ingevoerd, maar krijg niks binnen. ik denk dus dat het een foutje is in de _rs versie. Wellicht iets wat ze er later uit gaan halen.

De eerste organisatie staat inmiddels. Ik ben alleen aan het uitzoeken of anderen nu ook hun wachtwoorden in deze organisatie kunnen zetten, zonder dat ze gelijk beheerder zijn en wachtwoorden e.d. van mij aan kunnen passen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wachten... op 17-03-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airw0lf
Wachten... schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:17:
[...]

De eerste organisatie staat inmiddels. Ik ben alleen aan het uitzoeken of anderen nu ook hun wachtwoorden in deze organisatie kunnen zetten, zonder dat ze gelijk beheerder zijn en wachtwoorden e.d. van mij aan kunnen passen.
Ik ben benieuwd... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Wachten... schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:55:
[...]

Bitwarden_rs is een kloon van de Bitwarden eigen omgeving. Je kunt gewoon een willekeurig adres gebruiken, ik heb er nog geen factuur van gezien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Wachten... schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:46:
@elsinga Ja dus als ik het goed begrijp dan maak ik een organisatie Gezin zoals jij zegt. Vervolgens deel je ene specifiek wachtwoord met die organisatie, en iedereen die in die organisatie zit, kan dat wachtwoord dan zien?

Het is dan wel zo, dat diegene die het wachtwoord aangemaakt heeft, het ook beheerd lijkt mij?

Sorry ik had nog niks uitgezocht hierover, dus stel direct de vraag even nu ik toch aan het typen ben ;)
Iedereen die lid is van een organisatie kan de accounts in die organisatie beheren en gebruiken. Dus ook het wachtwoord zien. Het is dus niet zo dat sommige leden het alleen kunnen gebruiken en anderen het ook kunnen aanpassen/inzien. Je kunt sowieso een wachtwoord kopiëren en dan in een tekstdocument plakken, dus het heeft ook geen zin om dat op een andere manier proberen te voorkomen.

Organisaties/delen is bij de Bitwarden eigen omgeving betaald, bij Bitwarden_rs die je zelf host is dat allemaal gratis inbegrepen (elk account is daar automagisch een premium account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:07
Inmiddels overgestapt van Lastpass naar Bitwarden en erg blij mee. Authy voor alle 2FA opgezet en loopt vlot. Enige wat nog mist is het automatisch invullen in gebruikersnaam en wachtwoord veld via een knop daarin (zoals Lastpass had), in plaats van de Bitwarden Firefox extensie openen. Hoe deed men dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tierelier
Locolau schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:36:
Inmiddels overgestapt van Lastpass naar Bitwarden en erg blij mee. Authy voor alle 2FA opgezet en loopt vlot. Enige wat nog mist is het automatisch invullen in gebruikersnaam en wachtwoord veld via een knop daarin (zoals Lastpass had), in plaats van de Bitwarden Firefox extensie openen. Hoe deed men dat?
Via de extension:

Klink op het extension icoontje vervolgens op settings. Daarna naar beneden scrollen naar => options. Daar "Enable Auto-fill On Page Load" aanvinken.

P.s.: Je kunt ook rechtsklikken op een wachtwoordveld in een website overigens, dan krijg je bitwarden in het contextmenu

[ Voor 12% gewijzigd door Tierelier op 18-03-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:02
(jarig!)
Zeer tevreden over Bitwarden. Gebruik het op mijn Windows game pc, MacBook Pro van het werk, en mijn iPhone. Overzetten vanuit Lastpass was een eitje. Inmiddels een premium abonnement genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
elsinga schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 07:59:
[...]

Iedereen die lid is van een organisatie kan de accounts in die organisatie beheren en gebruiken. Dus ook het wachtwoord zien. Het is dus niet zo dat sommige leden het alleen kunnen gebruiken en anderen het ook kunnen aanpassen/inzien. Je kunt sowieso een wachtwoord kopiëren en dan in een tekstdocument plakken, dus het heeft ook geen zin om dat op een andere manier proberen te voorkomen.

Organisaties/delen is bij de Bitwarden eigen omgeving betaald, bij Bitwarden_rs die je zelf host is dat allemaal gratis inbegrepen (elk account is daar automagisch een premium account).
Ja dank je. Ik denk dat ik "organisaties" dan maar moet gaan zien als groepen zoals ik ook gewend ben bij mijn Synology. De iPad beneden bijvoorbeeld wordt door iedereen gebruikt, en moet er dus voor zorgen dat daar enkel de dingen in komen die voor die iPad zijn.

Hetzelfde dan voor bepaalde accounts die ik met anderen in huis deel. De ene mag wel bij een bepaald wachtwoord, maar de andere weer niet. Het was voor mij denk ik nog makkelijker geweest als je het met een specifieke persoon kan delen, en niet enkel met een organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Je kunt ook een organisatie per persoon maken. Organisaties Gezin, Piet, Klara, Kees en Marietje bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Al tijden gebruikmakend van Bitwarden, ik vind het ideaal. Zeker gezien m'n echtgenote nogal laks is in het opslaan en onthouden van een wachtwoord :D

Dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Na het opstarten chrome was Bitwarden nog maar 80mb aan het gebruiken, maar nu een dag later al weer op 220mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Bender schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:33:
Na het opstarten chrome was Bitwarden nog maar 80mb aan het gebruiken, maar nu een dag later al weer op 220mb.
Zet je je pc dan niet uit als je hem niet gebruikt, zoals 's nachts (neem ik aan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
grun93 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:06:
[...]

Zet je je pc dan niet uit als je hem niet gebruikt, zoals 's nachts (neem ik aan)?
Nee, staat 2/7 aan en chrome daar mee ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ik ben zelf ook overgestapt op BitWarden, het enige wat ik eigenlijk mis t.o.v. LastPass is dat je (in ieder geval in Edge) het plugin icoontje aan moet klikken voor het invullen van gegevens. LastPass deed dat toch iets beter met een icoontje in de invoervelden.

Al moet ik wel zeggen dat dat niet vlekkenloos werkte, soms had de website een overlay icoontje waardoor het wat lastig was om op het LastPass icoontje te klikken. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tierelier
D4NG3R schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:11:
Ik ben zelf ook overgestapt op BitWarden, het enige wat ik eigenlijk mis t.o.v. LastPass is dat je (in ieder geval in Edge) het plugin icoontje aan moet klikken voor het invullen van gegevens. LastPass deed dat toch iets beter met een icoontje in de invoervelden.

Al moet ik wel zeggen dat dat niet vlekkenloos werkte, soms had de website een overlay icoontje waardoor het wat lastig was om op het LastPass icoontje te klikken. :')
Via de extension:

Klink op het extension icoontje vervolgens op settings. Daarna naar beneden scrollen naar => options. Daar "Enable Auto-fill On Page Load" aanvinken.

P.s.: Je kunt ook rechtsklikken op een wachtwoordveld in een website overigens, dan krijg je bitwarden in het contextmenu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Of ctrl-shift-L, dan wordt het ook automatisch ingevuld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
Wat ik niet begrijp is waarom de tweede stap van de 2fa van Bitwarden nooit gevraagd wordt bij mij. Als ik de extensie open aan het begin van de dag voor ik steeds alleen mijn wachtwoord in. Daar blijft het bij. Alleen voor de webvault heb ik de tweede factor nodig.

Onderaan de Bitwarden help-pagina staat ook:
"You will not be required to complete your secondary Two-step Login step to Unlock your Vault once logged in. "
Je zou toch willen dat je elke keer wanneer je inlogt die tweede factor nodig hebt? Vreemd, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Tierelier schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:00:
Wat ik niet begrijp is waarom de tweede stap van de 2fa van Bitwarden nooit gevraagd wordt bij mij. Als ik de extensie open aan het begin van de dag voor ik steeds alleen mijn wachtwoord in. Daar blijft het bij. Alleen voor de webvault heb ik de tweede factor nodig.

Onderaan de Bitwarden help-pagina staat ook:
"You will not be required to complete your secondary Two-step Login step to Unlock your Vault once logged in. "
Je zou toch willen dat je elke keer wanneer je inlogt die tweede factor nodig hebt? Vreemd, of mis ik iets?
Ik denk dat het voor nieuwe apparaten bedoeld is, bestaande apparaten zijn al geauthenticeerd en dienen alleen nog een keer geverifieerd te worden. Ik heb zojuist wel de 2-factor authenticatie moeten gebruiken op een nieuwe tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tierelier
DutchKel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Ik denk dat het voor nieuwe apparaten bedoeld is, bestaande apparaten zijn al geauthenticeerd en dienen alleen nog een keer geverifieerd te worden. Ik heb zojuist wel de 2-factor authenticatie moeten gebruiken op een nieuwe tablet.
Dat moet haast wel zou je zeggen. Maar het vreemde/vervelende is dat ik nooit de tweede factor hoef te gebruiken als ik op de extension inlog (in Brave=Chromium). Alleen wanneer ik in de webvault inlog, dan krijg ik hem altijd netjes!

EDIT:
Bitwarden stond bij mij op: "On Browser Restart: LOCK" i.p.v. "On Browser Restart Log Out". Ik logde dus in feite nooit uit waardoor de tweede factor nooit gevraagd werd. Opgelost!

Bitwarden zegt er zelf over in een reactie van de support:
"Currently, 2FA is not required to unlock a session that has already been established with the 2FA you are using. This is only for local access and is handled this way, so offline mode can be used as most 2FA requires an authentication server. You can always force it to ask for 2FA again by logging out of the app after you are finished using it.

You can also force all of your sessions on all devices to ask for 2FA at the next login by logging into the Web Vault (https://vault.bitwarden.com) and going to Settings > My Account, scroll to the bottom of the page and select Deauthorize Sessions. Remember, any new connection or a connection made from an existing device without an established session will always ask for your configured 2FA mechanism. When your vault is locked, all Bitwarden data is encrypted and safe. As an extra measure, if your device is lost or stolen, you would log into the Web Vault and Deauthorize Sessions which would force that device to request 2FA as soon is it hits an internet connection.

Another option is to configure your Vault Timeout Action to be Log Out with the understanding that you will not have an offline mode on that app while it is set, but it will require you to always need to use 2FA to access your vault"

[ Voor 60% gewijzigd door Tierelier op 23-03-2021 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bender
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rd5WFMy9--pWgT92hC4oqvxJNbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ExFxQlmbP2nrhe1rc3l49DJ.png?f=fotoalbum_large

Zouden ze er een wedstrijd van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34
Zelf gebruik ik voor mijn persoonlijke accounts een password manager plugin binnen Nextcloud die lokaal draait.

Maar de volgende vraag kwam naar boven, hoe zorg ik ervoor dat als ik onverwachts overlijd mijn wachtwoorden en toegang van 2FA kan overdragen naar mijn partner? Dit omdat buiten mail accounts ook crypto valuatie wallets her en der bij verschillende partijen in gebruik heb.

Hoe pakken jullie zoiets aan? Mijn methode is nu jaarlijks alle wachtwoorden uitprinten en bewaren op voor ons een logische plek. Is het ideaal? Absoluut niet, buiten de fysieke risico's verander ik wachtwoorden ook regelmatig.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Hari-Bo schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:22:
Zelf gebruik ik voor mijn persoonlijke accounts een password manager plugin binnen Nextcloud die lokaal draait.

Maar de volgende vraag kwam naar boven, hoe zorg ik ervoor dat als ik onverwachts overlijd mijn wachtwoorden en toegang van 2FA kan overdragen naar mijn partner? Dit omdat buiten mail accounts ook crypto valuatie wallets her en der bij verschillende partijen in gebruik heb.

Hoe pakken jullie zoiets aan? Mijn methode is nu jaarlijks alle wachtwoorden uitprinten en bewaren op voor ons een logische plek. Is het ideaal? Absoluut niet, buiten de fysieke risico's verander ik wachtwoorden ook regelmatig.
Sommige PM's hebben daar een functie voor, ik gebruik BitWarden en die kan dat (nog) niet. Ik heb dat opgelost door een appje te maken die een wachtwoord (redelijk) veilig in twee delen kan opknippen. Een deel maak je toegankelijk voor je partner, het andere deel maak je toegankelijk voor iemand anders die je vertrouwd. Zo kunnen ze samen het hele wachtwoord reconstrueren. Niet ideaal, maar voor ons goed genoeg voor nu.

edit:

@Livio_Livius ik zie dat ik wat precieser had moeten zijn in mijn bewoordingen. Ik gebruik bitwarden_rs, en die kan dat (nog) niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door MerijnB op 03-04-2021 13:13 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Livio_Livius
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-04 15:09
Bitwarden heeft een optie "Noodtoegang".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MerijnB schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:37:
[...]

Sommige PM's hebben daar een functie voor, ik gebruik BitWarden en die kan dat (nog) niet. Ik heb dat opgelost door een appje te maken die een wachtwoord (redelijk) veilig in twee delen kan opknippen. Een deel maak je toegankelijk voor je partner, het andere deel maak je toegankelijk voor iemand anders die je vertrouwd. Zo kunnen ze samen het hele wachtwoord reconstrueren. Niet ideaal, maar voor ons goed genoeg voor nu.

edit:

@Livio_Livius ik zie dat ik wat precieser had moeten zijn in mijn bewoordingen. Ik gebruik bitwarden_rs, en die kan dat (nog) niet :)
Bitwarden_rs heeft ook een nood wachtwoord. Deze heb ik uitgeprint en de url erop gezet en in de kluis gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
DutchKel schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:22:
[...]

Bitwarden_rs heeft ook een nood wachtwoord. Deze heb ik uitgeprint en de url erop gezet en in de kluis gelegd.
Bedoel je dat je een apart account hebt aangemaakt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MerijnB schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:07:
[...]

Bedoel je dat je een apart account hebt aangemaakt hiervoor?
WAARSCHUWING

Door aanmelden in twee stappen in te schakelen, kun je jezelf definitief buitensluiten van je Bitwarden-account. Een herstelcode geeft je toegang tot je account in het geval dat je je normale tweestapsaanmelding niet meer kunt gebruiken (bijv. als je je apparaat verliest). De Bitwarden-klantondersteuning kan je niet helpen als je de toegang tot je account verliest. We raden je met klem aan de herstelcode op te schrijven of af te drukken en op een veilige plaats te bewaren.

Deze heb ik dus uitgeprint met de andere gegevens erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DutchKel schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:18:
[...]

WAARSCHUWING

Door aanmelden in twee stappen in te schakelen, kun je jezelf definitief buitensluiten van je Bitwarden-account. Een herstelcode geeft je toegang tot je account in het geval dat je je normale tweestapsaanmelding niet meer kunt gebruiken (bijv. als je je apparaat verliest). De Bitwarden-klantondersteuning kan je niet helpen als je de toegang tot je account verliest. We raden je met klem aan de herstelcode op te schrijven of af te drukken en op een veilige plaats te bewaren.

Deze heb ik dus uitgeprint met de andere gegevens erbij.
Let op dat dit het alternatief is voor een 2e factor. Dus als ik mijn Yubikeys (dat moeten dan beide zijn) verlies heb je hiermee een fallback. Het is niet een noodsysteem zoals emergency access omdat je nog wel je wachtwoord moet invoeren.

Emergency access zorgt dat bijv bij overlijden een partner nog wel toegang kan aanvragen en dat vervolgens ook krijgt. Een noodcode voor 2FA is dus niet hetzelfde, dan moet je ook je main vault password uitprinten en erbij toevoegen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
mithras schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:46:
[...]
Let op dat dit het alternatief is voor een 2e factor. Dus als ik mijn Yubikeys (dat moeten dan beide zijn) verlies heb je hiermee een fallback. Het is niet een noodsysteem zoals emergency access omdat je nog wel je wachtwoord moet invoeren.

Emergency access zorgt dat bijv bij overlijden een partner nog wel toegang kan aanvragen en dat vervolgens ook krijgt. Een noodcode voor 2FA is dus niet hetzelfde, dan moet je ook je main vault password uitprinten en erbij toevoegen >:)
Helemaal waar, daarom heb ik mijn username en password ook erbij gezet. Het ligt hier in een kluis dus er kan zo (hopelijk) niemand anders bij naast mijn wederhelft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:12
Dank je wel voor het delen! Ik heb direct een EU-account aangemaakt en kreeg direct de 6 gratis maanden.
Ik gebruik al lange tijd 1Password.com en dus niet de EU-variant. Ik heb een family plan met mijn moeder en vader dus het wordt wel even een dingetje om alles te verplaatsen van .com naar .eu.
Daarnaast is het abonnement in februari met een jaar verlengd in de App Store dus dat zal het wel moeilijker maken om te migreren. Toch wil ik mijn data verhuizen naar de EU-variant.

Zijn er meer mensen die van .com naar .eu zijn gemigreerd en zo ja: hoe heb je dit aangepakt? Is het een kwestie van een export en import of is dit anders ingericht? Ik kan namelijk mijn kluizen exporteren en vervolgens weer importeren. Aan de andere kant, ik kan ook items individueel verplaatsen naar de .eu-account (ik heb deze al toegevoegd aan 1Password 7 op mijn Mac).

Ik heb namelijk 400+ items waarvan meer dan 50 items met TOTP-code in de 1Password-app en gelinkte documenten. Daarnaast heb ik 20 tags. Moet ik dan alle items opnieuw taggen en nieuwe TOTP-codes genereren?

[ Voor 11% gewijzigd door VirinR op 04-04-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:26
Ik denk eraan om te stoppen met Enpass en te verhuizen naar BitWarden of naar 1Password.
Tegelijkertijd wil ik mijn vriendin ook aan een password manager helpen.

Ik heb geen voorkeur voor de een of voor de ander. Ik wil er best voor betalen zolang het fatsoenlijk blijft en niet opeens superduur wordt of het gratis product helemaal uitgekleed wordt (zie LastPass-verhaal). Voorspellen is moeilijk, dus kan ik alleen maar afgaan op hoe LastPass en 1Password het tot nu toe gedaan hebben.

Reden dat ik weg wil bij Enpass:
  • Client op meerdere macs reageert af en toe vreemd.
  • Werkt niet lekker met alle websites. Af en toe nog copy paste nodig. Werkt al helemaal biet op applicaties op m'n mac
Wat zoek ik dan wel:
  • De voorgaande problemen niet.
  • Ook in het Nederlands (Vriendin kan prima Engels maar Nederlands werkt gewoon makkelijker)
  • Ook invullen bij desktop applicaties. Bijvoorbeeld bij m'n Tomtom Rider moet ik copy pasten omdat Enpass geen wachtwoorden in applicaties die op de desktop geinstalleerd staan gebrukkt.
  • Ook wachtwoorden invullen bij het mounten van shares in OS X. Met Enpass copy/pasten
  • Wachtwoord autofill voor de Terminal in Mac. Bestaat dat? Ik ssh regelmatig naar een andere machine vanaf een terminal, moet nu een wachtwoord copy-pasten.
Tevens las ik hier dat BitWarden Free geen controle doet op wachtwoordsterkte. Klopt dit en hoe moet ik dit lezen? Enpass laat mij nu wel zien of een account een sterk, middel of zwak wachtwoord heeft. Doet BitWarden dat helemaal niet?

Welke van de twee zouden jullie mij aanraden?

[ Voor 10% gewijzigd door badkuip op 04-04-2021 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17
VirinR schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:24:
[...]

Dank je wel voor het delen! Ik heb direct een EU-account aangemaakt en kreeg direct de 6 gratis maanden.
Ik gebruik al lange tijd 1Password.com en dus niet de EU-variant. Ik heb een family plan met mijn moeder en vader dus het wordt wel even een dingetje om alles te verplaatsen van .com naar .eu.
Daarnaast is het abonnement in februari met een jaar verlengd in de App Store dus dat zal het wel moeilijker maken om te migreren. Toch wil ik mijn data verhuizen naar de EU-variant.

Zijn er meer mensen die van .com naar .eu zijn gemigreerd en zo ja: hoe heb je dit aangepakt? Is het een kwestie van een export en import of is dit anders ingericht? Ik kan namelijk mijn kluizen exporteren en vervolgens weer importeren. Aan de andere kant, ik kan ook items individueel verplaatsen naar de .eu-account (ik heb deze al toegevoegd aan 1Password 7 op mijn Mac).

Ik heb namelijk 400+ items waarvan meer dan 50 items met TOTP-code in de 1Password-app en gelinkte documenten. Daarnaast heb ik 20 tags. Moet ik dan alle items opnieuw taggen en nieuwe TOTP-codes genereren?
Helaas zie: https://support.1password.com/regions/

Gelukkig kun je wel in de desktop app meerdere accounts hebben en dus je gehele kluis overzetten. Zie ook: https://support.1password.com/move-copy-items/

Via NextDNS heb ik trouwens kunnen traceren dat de connectie alleen maar plaats vind via Duitsland, dus het is geen marketing praatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:12
Miki schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:04:
[...]
Helaas zie: https://support.1password.com/regions/

Gelukkig kun je wel in de desktop app meerdere accounts hebben en dus je gehele kluis overzetten. Zie ook: https://support.1password.com/move-copy-items/

Via NextDNS heb ik trouwens kunnen traceren dat de connectie alleen maar plaats vind via Duitsland, dus het is geen marketing praatje.
Klopt, ik zag die link inderdaad ook al. Wat ik nu heb gedaan is al mijn items handmatig overgezet naar de EU-account via de desktop app. Het was veel makkelijker dan dat ik dacht.
Alles is netjes overgezet, inclusief 2FA-codes (dat was voor mij het belangrijkste). Enige wat ik niet kon overzetten waren een aantal documenten en de relatie tussen documenten en het wachtwoord dus die heb ik handmatig overgezet.

Wat mij wel is opgevallen bij het verplaatsen van items naar de nieuwe kluis van de EU-account is dat de oude entry ook wordt verplaatst naar de prullenbak. Dus de item wordt verplaatst naar het nieuwe account en tevens verwijderd in de oude account. Geen idee of dat zo hoort maar ik heb wel alles netjes kunnen overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 13:51
Mijn free account bij LastPass is verlopen en ik "mocht" nog 3x tussen devices switchen, waarna de laatste switch is geëindigd op mobile (iOS). Ik probeerde zojuist mijn credentials te exporteren vanuit de app, er vanuit gaande dat dit op dezelfde manier kon als op desktop, maar kon dit nergens vinden. Op desktop kon ik vervolgens ook niet meer inloggen, want natuurlijk actief op desktop.

Nu heb ik, omdat ik met spoed een wachtwoord uit mijn vault nodig had, met mijn CC een jaarabonnement afgesloten. Ik ben absoluut niet te beroerd om te betalen voor een dienst die mij helpt, maar na jarenlang dit als freeware adverteren en vervolgens premium forceren is bij mij het verkeerde keelgat ingeschoten.

Heeft iemand ervaring met het terugboeken van het bedrag via CC?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:22
Royy schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:53:
Mijn free account bij LastPass is verlopen en ik "mocht" nog 3x tussen devices switchen, waarna de laatste switch is geëindigd op mobile (iOS). Ik probeerde zojuist mijn credentials te exporteren vanuit de app, er vanuit gaande dat dit op dezelfde manier kon als op desktop, maar kon dit nergens vinden. Op desktop kon ik vervolgens ook niet meer inloggen, want natuurlijk actief op desktop.

Nu heb ik, omdat ik met spoed een wachtwoord uit mijn vault nodig had, met mijn CC een jaarabonnement afgesloten. Ik ben absoluut niet te beroerd om te betalen voor een dienst die mij helpt, maar na jarenlang dit als freeware adverteren en vervolgens premium forceren is bij mij het verkeerde keelgat ingeschoten.

Heeft iemand ervaring met het terugboeken van het bedrag via CC?
Na 3 maanden waarschuwen en niet je zaken regelen, en 3 keer switchen bedenk je dit pas, en nu na rechtmatig betalen wil je dit terugdraaien? Vind ik gedrag van een oplichter. Wie zich brand moet op de blaren zitten. Je hebt alle kansen gehad het goed te regelen en bent te besodemieterd geweest dat te doen. Hier heb ik geen begrip voor. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy
Vind dat je mij een oplichter noemt niet heel netjes. Ik wist inderdaad dat het betaald ging worden. Het gaat mij erom dat ik simpelweg mijn wachtwoorden wil exporteren omdat ik over wil stappen omdat ik het niet eens ben met hoe ze dit doen.

Dat ik één keer te vaak heb geswitcht en daardoor toevallig (!) als laatste ben geëindigd op een mobile device maakt dit ineens een actie van een oplichter? Yeah, right. Ik hoef de dienst niet meer, ik wil alleen mijn wachtwoorden kunnen exporteren. Dat dit niet kan op mijn iPhone, maar wel op de desktop - als ik daar toevallig voor het laatst heen was geswitcht - dat is besodemieterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 22:51
Als je ingelogd had op lastpass.com had het waarschijnlijk wel gelukt. De download.

.
If you're on a phone or tablet (or already chose the Mobile plan), you'll have to use lastpass.com. Beware. Many browsers won't automatically download the generated file. To use the site, log in to your account and expand the sidebar menu on the left and click the Advanced Options menu item. Then click the Export option, enter your master password, and click Submit. This will then open a CSV file in your browser. Some browsers will automatically download this file. If yours does not, just select all and copy it. Then open Notepad (Windows) or TextEdit (MacOS) and paste in the CSV data. Select File > Save As in Notepad or TextEdit and enter a name with the .csv extension at the end. Make sure to save it as plain text (not rich text).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Royy schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:01:
Vind dat je mij een oplichter noemt niet heel netjes.
Je vraagt letterlijk om ervaring met het terughalen van je geld nadat je een dienst hebt afgenomen. Lijkt me duidelijk dat we dit niet gaan doen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Omdat ik letterlijk verplicht werd om de dienst af te nemen om mijn credentials te kunnen exporteren. Als ik dat op een andere manier kon, had ik dat zeker gedaan. Ik heb geen enkele keer gebruik gemaakt van de dienst, behalve dus enkel dus een simpele export. Dus ja, dienst afgenomen, nee, geen gebruik van gemaakt. Wezenlijk verschil. Is ook van al mijn devices verwijderd *omdat ik er geen gebruik meer van wil maken* Maar prima, ik ben een oplichter ;)

Thanks fmrama, ik kon dat helaas niet zo snel vinden. Wel een goed antwoord!

[ Voor 19% gewijzigd door Royy op 05-04-2021 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Je bent vooral veel te laat en had dit zelf 100% kunnen voorkomen.

Dat maakt dat het sentiment nu is dat "je niets te zeuren hebt" - het was ruimschoots aangekondigd (zowel op je pc, in je e-mail als in het nieuws (Tweakers én mainstream media)) dus je hebt gewoon zitten slapen en vindt dat dat de fout van een ander is, blijkens je reacties. Daar vallen mensen over, en dat begrijp ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Royy schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:01:
Vind dat je mij een oplichter noemt niet heel netjes. Ik wist inderdaad dat het betaald ging worden. Het gaat mij erom dat ik simpelweg mijn wachtwoorden wil exporteren omdat ik over wil stappen omdat ik het niet eens ben met hoe ze dit doen.

Dat ik één keer te vaak heb geswitcht en daardoor toevallig (!) als laatste ben geëindigd op een mobile device maakt dit ineens een actie van een oplichter? Yeah, right. Ik hoef de dienst niet meer, ik wil alleen mijn wachtwoorden kunnen exporteren. Dat dit niet kan op mijn iPhone, maar wel op de desktop - als ik daar toevallig voor het laatst heen was geswitcht - dat is besodemieterd.
Dan nog had je hier drie maanden de tijd voor. Oplichter was wellicht niet het beste woord wat bedacht kon worden, maar de strekking blijft staan. Je hebt je tijd gehad en niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:07
Een belangrijk lesje, nu iets duurder, maar hopelijk was dit het waard dat je zoiets in het vervolg wel op tijd regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Ik vind het wel een beetje een naaistreek van lastpass, dat ze de export niet mogelijk maken wanneer je de gratis mobiele versie gebruikt.

Maar dat het oplichters zijn, gaat echt te ver. De aanpassing hebben ze maanden geleden aangekondigd en als gratis gebruiker heb je in mijn ogen geen eisen te stellen. Juist doorslaat het gratis is loop je juist het risico om tegen dit soort beperkingen aan te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
Ik heb nergens gesteld dat het oplichters zijn geloof ik? Ik word nu juist neergezet als een oplichter en iemand die doelbewust Lastpass probeert te beflikkeren, maar so be it. Had ik eerder maatregelen moeten treffen? Ja. Slaat het ergens op dat ik vanuit de app niet mijn wachtwoorden kan exporteren, maar vanaf de desktop wel? Nee. (wat dus schijnbaar wel kan via de website - ik kon niet meer in mijn vault inloggen, en de enige redirect in de firefox plugin is naar een pagina om een subscription af te sluiten).

Nogmaals, geen intentie om meer van de dienst gebruik te maken en dat heb ik ook niet gedaan. Maar hier komen we denk ik niet uit ;)
Jazzy schreef op maandag 5 april 2021 @ 21:00:
[...]

[mbr]Je vraagt letterlijk om ervaring met het terughalen van je geld nadat je een dienst hebt afgenomen. Lijkt me duidelijk dat we dit niet gaan doen.[/]
Wel wil ik hier nog even op inhaken, er is een wezenlijk verschil tussen een dienst afnemen om mijn wachtwoorden terug te krijgen en daadwerkelijk gebruik maken van de dienst. Ik heb namelijk geen enkele keer meer een wachtwoord ingevuld via LastPass.

[ Voor 38% gewijzigd door Royy op 06-04-2021 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Royy schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:04:
Wel wil ik hier nog even op inhaken, er is een wezenlijk verschil tussen een dienst afnemen om mijn wachtwoorden terug te krijgen en daadwerkelijk gebruik maken van de dienst. Ik heb namelijk geen enkele keer meer een wachtwoord ingevuld via LastPass.
Modbreak:Als je feedback wilt waarom mensen hier sterk op de reageren dan mag je me een PB sturen, ik leg het je graag uit. ;) Laten we het hier in dit topic nu weer over de inhoud hebben, de veranderingen bij Lastpass kunnen prima besproken worden maar zonder eenzijdige rants of vragen over je geld terughalen nadat je ergens voor betaald hebt.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Met het recente lek bij facebook werd ik er weer aan herinnerd dat het hoog tijd is mijn wachtwoorden weer eens bij te werken. Momenteel gebruik ik keepass eigenlijk als simpele ondersteuning van mijn geheugen.

Wat mij bevalt aan keepass is dat het volledig lokaal is, echter beperkt dat natuurlijk ook de inzetbaarheid. De cloud-hosted services spreken mij niet echt aan, met abbonementsvorm nog minder (al gaat dat geld natuurlijk ook wel deels naar beveiliging). Ik wil in ieder geval liever niet afhankelijk zijn van een derde partij (zeker niet met de discussie hierboven over LastPass).

Uiteindelijk heb ik 4 devices waar ik een password manager zou gebruiken, 2 windows, 1 macos, 1 android. De official release van keepass is alleen op windows maar er zijn ports naar android en macos. Op het moment gebruik ik de portable versie van keepass op een usb-stickje. Deze optie is niet verenigbaar met gebruik van android en macos ofc.

Waar wil ik naar toe? Een meer seamless implementatie van keepass.
Als ik op mijn windows devices en mac de client installeer kan ik in principe volstaan met een USB stick in het juiste format dat de database draagt. Dan rest nog mijn android, ik lees veel over cloud sync etc via drive maar zijn daar geen veiligheidsrisico's aan verbonden? (Heb geen beschikking over een 2FA key ofzo helaas.) Andere optie zou zijn als ik een lokale kopie van de database op mijn telefoon houdt, dan heb ik ook geen usb meer nodig voor de database (wel die database back-uppen ofc in geval van verlies telefoon).

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een soortgelijk volledig offline gebruik van een passwordmanager? Welke mobiele versie van Keepass zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Knip. Feedback op de moderatie mag natuurlijk, maar wel graag hier: Oneens met acties van een softe goederen-mod? Post het hier en niet in het topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Jazzy op 06-04-2021 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Cranzai schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:17:

Waar wil ik naar toe? Een meer seamless implementatie van keepass.
Als ik op mijn windows devices en mac de client installeer kan ik in principe volstaan met een USB stick in het juiste format dat de database draagt. Dan rest nog mijn android, ik lees veel over cloud sync etc via drive maar zijn daar geen veiligheidsrisico's aan verbonden? (Heb geen beschikking over een 2FA key ofzo helaas.) Andere optie zou zijn als ik een lokale kopie van de database op mijn telefoon houdt, dan heb ik ook geen usb meer nodig voor de database (wel die database back-uppen ofc in geval van verlies telefoon).
De gebruikelijke oplossing is dat je je vault synchroniseert over je apparaten (via een clouddienst, je NAS, of wat je maar wilt). Zolang je het wachtwoord geheim en de keyfile lokaal houdt, zou dat in principe geen risico opleveren. Als je dan nog te paranoide bent kun je idd zelf de files syncen met een USB-stick oid. Maar (los van dat het erg omslachtig wordt) die kan ook weer kwijtraken natuurlijk.

keepass2android bijvoorbeeld, ondersteunt een hele waslijst aan filesharing services en protocollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
@mcDavid Ja inderdaad, lastige keuzes haha Heb het zelf niet zo op cloud storage dus wss wordt het wat omslachtiger.

Keepass2android kwam ik ook veel tegen idd. Denk dat ik deze week een setup ga maken met Keepass2android icm KeepassXC. Of met handmatig sync of met een (dedicated) cloud storage

(Het schrijven van mijn post hielp op zich zelf al een hoop haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindapaas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-09 16:25
Sinds kort ben ik Bitwarden gaan gebruiken, alleen loop ik tegen een probleem aan met het exporteren van de wachtwoorden vanuit Firefox. Blijkbaar voegt Firefox een eigen rij toe in de csv-file en krijg ik deze melding:
[1] [Login] "--": The field Password exceeds the maximum encrypted value length of 1000 characters."
Na het weghalen van deze rij uit de csv-file krijg ik deze error:
"Data is not formatted correctly. Please check your import file and try again."
Iemand anders die dit zelfde probleem heeft gehad? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Kindapaas schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:00:
Iemand anders die dit zelfde probleem heeft gehad? :)
Ik niet, maar iemand op reddit heeft het opgelost door die lange regel weg te halen met excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindapaas
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-09 16:25
grun93 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:58:
[...]

Ik niet, maar iemand op reddit heeft het opgelost door die lange regel weg te halen met excel.
Sterker nog, die reactie heb ik zelf net geplaatst :D Probleem inmiddels opgelost dus. Firefox voegde zelf een regel toe die Bitwarden niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:29
Ik moet ook maar eens een keer aan de passwordmanager; te lang gegokt dat ik het met mijn eigen systeempje wel zou redden, maar ik ga onherroepelijk een keer nat.

Nu zijn wij met drie thuis, hebben veel verschillende soorten devices en is een family-account het beste. Is er een duidelijk verschil in aanbieders op dat gebied? Voorbeeld: mijn dochter is 15 en gaat ooit een keer zelfstandig worden. Is het dan mogelijk om haar gegevens te migreren naar een ander account? Bijv. export en import?
Zijn er andere redenen waarom ik voor een bepaalde pwm zou moeten kiezen voor wat betreft het family-deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:28
Zijn er wat problemen met bitwarden de laatste tijd?:
https://www.reddit.com/r/...hacked_and_i_lost_my_btc/
https://www.reddit.com/r/..._bitwarden_vault_attacks/
Ik moet ook maar eens een keer aan de passwordmanager; te lang gegokt dat ik het met mijn eigen systeempje wel zou redden, maar ik ga onherroepelijk een keer nat.
Tja ik ook, ik heb soms tig wachtwoorden maar weet ze op een gegeven moment niet meer echt goed en moet dan weer een reset aanvragen. Wat zijn jullie ervaringen met bitwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mikekiwi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:00:

Nu zijn wij met drie thuis, hebben veel verschillende soorten devices en is een family-account het beste. Is er een duidelijk verschil in aanbieders op dat gebied? Voorbeeld: mijn dochter is 15 en gaat ooit een keer zelfstandig worden. Is het dan mogelijk om haar gegevens te migreren naar een ander account? Bijv. export en import?
Zijn er andere redenen waarom ik voor een bepaalde pwm zou moeten kiezen voor wat betreft het family-deel?
Het ligt eraan wat je precies zoekt, 1Password kost flink wat geld maar is de pwn die het meest geeft privacy, het meest gebruiksvriendelijkheid en uitstekend omgaat met gezinssituaties en het delen van wachtwoorden binnen een gezinskluis.
Bitwarden kan gratis gebruikt worden dan wel voor een klein bedrag uitgebreid worden voor meerdere accounts. Het werkt prima maar is minder gelikt dan 1Password.

Niets is makkelijker om het gewoon zelf uit te proberen en te zien wat je het meest prettig vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Miki schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:03:
[...]Het ligt eraan wat je precies zoekt,
<...>

Niets is makkelijker om het gewoon zelf uit te proberen en te zien wat je het meest prettig vind werken.
Wat ik zoek is eigenlijk iemand die weet of het overbrengen van de passwords van 1 afzonderlijke user makkelijker/beter gaat bij aanbieder 1 dan bij aanbieder 2.

Zelf uitproberen: is een optie, maar is het dan makkelijk om al mijn gegevens van aanbieder 1 naar aanbieder 2 te migreren als aanbieder 1 toch niet zo bevalt?

Prijs is even niet belangrijk; niet dat het geld tegen de plinten op klotst, maar de bedragen die ik nu zie (van gratis tot ca €5 p/maand) zijn prima te doen. Ik wil gewoon de beste en meest toekomstbestendige optie kiezen voor ons gezin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mikekiwi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:12:
[...]
Wat ik zoek is eigenlijk iemand die weet of het overbrengen van de passwords van 1 afzonderlijke user makkelijker/beter gaat bij aanbieder 1 dan bij aanbieder 2.

Zelf uitproberen: is een optie, maar is het dan makkelijk om al mijn gegevens van aanbieder 1 naar aanbieder 2 te migreren als aanbieder 1 toch niet zo bevalt?

Prijs is even niet belangrijk; niet dat het geld tegen de plinten op klotst, maar de bedragen die ik nu zie (van gratis tot ca €5 p/maand) zijn prima te doen. Ik wil gewoon de beste en meest toekomstbestendige optie kiezen voor ons gezin
Allemaal hebben ze wel een import en export functie op basis van csv bestanden.

1Password heeft een goede desktop app waar je meerdere accounts aan kunt hangen dus overzetten van wachtwoorden tussen verschillende accounts is kinderspel. Gewoon kopiëren of verplaatsen naar kluis <insert naam>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Miki schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:25:
[...]

Allemaal hebben ze wel een import en export functie op basis van csv bestanden.

1Password heeft een goede desktop app waar je meerdere accounts aan kunt hangen dus overzetten van wachtwoorden tussen verschillende accounts is kinderspel. Gewoon kopiëren of verplaatsen naar kluis <insert naam>.
Dat is precies wat ik wilde weten, dank je!

Andere enorme basisvraag die net hier thuis oppopte: als je een pwm hebt, zorgt die voor het wachtwoord en inloggen op een site. Je weet dus zelf je ww niet meer.
Wat als ik op een andere locatie/computer dan alsnog ergens moet inloggen, kan ik dan alsnog het wachtwoord (veilig) tevoorschijn toveren (zonder dus een hele export te maken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mikekiwi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:33:
[...]
Dat is precies wat ik wilde weten, dank je!

Andere enorme basisvraag die net hier thuis oppopte: als je een pwm hebt, zorgt die voor het wachtwoord en inloggen op een site. Je weet dus zelf je ww niet meer.
Wat als ik op een andere locatie/computer dan alsnog ergens moet inloggen, kan ik dan alsnog het wachtwoord (veilig) tevoorschijn toveren (zonder dus een hele export te maken) ?
Eh... de meeste pwm’s werken met een cloud opslag dus al je inloggegevens worden tussen al je aangemelde apparaten gesynchroniseerd. Daarbij heb je dus één master password waarmee je je app ontgrendeld eventueel met een 2fa verificatie of biometrische ontgrendeling zoals TouchID. Als je dan op een site of app komt waarop je moet inloggen dan kun je met een simpele button je gegevens laten invullen.

Je doet er echt goed aan om het gewoon te gaan proberen en dan gerichte vragen te stellen. Ik heb nu het gevoel dat we elkaar niet begrijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Miki schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:43:
[...]

Eh... de meeste pwm’s werken met een cloud opslag dus al je inloggegevens worden tussen al je aangemelde apparaten gesynchroniseerd. Daarbij heb je dus één master password waarmee je je app ontgrendeld eventueel met een 2fa verificatie of biometrische ontgrendeling zoals TouchID. Als je dan op een site of app komt waarop je moet inloggen dan kun je met een simpele button je gegevens laten invullen.

Je doet er echt goed aan om het gewoon te gaan proberen en dan gerichte vragen te stellen. Ik heb nu het gevoel dat we elkaar niet begrijpen :)
Ik ga het ook proberen, maar vrouwlief is wat argwanend. Ik weet wat de basis inhoudt uit je eerste alinea, maar mijn vrouw logt ook wel eens ergens in op bijv. schoolcomputers waar dus geen synchronisatie is met de pwm omdat daar niet is (en ook niet kan/mag worden) ingelogd op de "pwm-cloud". En dan heb je dus wel gewoon je wachtwoord nodig om in te loggen.

Maar ik ga het zeker proberen en nog meer erover lezen/kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mikekiwi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:49:
[...]
Ik ga het ook proberen, maar vrouwlief is wat argwanend. Ik weet wat de basis inhoudt uit je eerste alinea, maar mijn vrouw logt ook wel eens ergens in op bijv. schoolcomputers waar dus geen synchronisatie is met de pwm omdat daar niet is (en ook niet kan/mag worden) ingelogd op de "pwm-cloud". En dan heb je dus wel gewoon je wachtwoord nodig om in te loggen.

Maar ik ga het zeker proberen en nog meer erover lezen/kijken....
De truuk is dat je 1 master password onthoudt die je jezelf gemakkelijk kunt aanleren. Bijvoorbeeld een lange persoonlijke zin of 4 of 5 random woorden.

Wat betreft een omgeving waar niet ingelogd mag worden, dan wordt het wel lastig. Dan kun je beter een scheiding aanbrengen tussen privé en werk apparaten.

Zie ook:
Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2018/04/17132256/master-password-passphrase.png

En om je een beeld te geven hoe het werkt in een browser op je computer:

Anyway succes!

[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 16-04-2021 20:05 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste