Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/18213874/cardboardtweakers.jpg

Inleiding - Kosten en waar te koop - Cardboard Apps - Links

Inleiding
Naar aanleiding van dit topic hier dan een vervolg.

Voor een ieder die een VR ervaring thuis wil beleven maar geen geld heeft (of geen geduld heeft) voor een Oculus Rift DK2 heeft Google een antwoord: Google Cardboard.
De gimmik werd door Google gepresenteerd bij de Google I/O '14 en was een aangename verassing voor velen.

Volgens Google laat Cardboard zien dat een VR ervaring niet duur hoeft te zijn en voor iedereen is.

Wat is Google Cardboard nou precies? Precies wat de naam zegt: Een stuk karton (en stiekem net iets meer).
Je kunt het schema op de website van Google downloaden en zelf je karton knippen. Verder heb je echter wel de juiste lenzen nodig en iets van klittenband of een elastiek.
De lenzen zijn het lastigste te verkrijgen, de oplossing hiervoor is het kopen van een complete Google Cardboard kit (hierover later meer).

Heb je een Cardboard gemaakt of gekocht ben je er al bijna. Je zet je telefoon er in (Zowel Android als ook iPhone zijn geschikt), start je VR app, en klaar!

Cardboard (en de bijbehorende apps) maken gebruik van stereoscopie voor zijn 3D weergave.
Het beeld wordt in tweevoud op je mobiel weergegeven en dmv. Carboard ziet elk oog één kant van het scherm.
Door middel van de gyroscoop (en bij sommige apps de camera) kun je 720 graden rondkijken. Door het gebrek van een externe camera (zoals bij Oculus Rift) is het niet mogelijk om ook in de diepte 'vooruit te bewegen'. Als je dus iets dichterbij wilt bekijken kan dit niet door dichterbij te bewegen met je hoofd.

De eerste ervaring van Google Cardboard (tijdens de Google I/O) is hier te zien:

Deel je eigen mening en ervaring!

Kosten en waar te koop
De kosten van Google Cardboard zijn afhankelijk hoe je het wilt verkrijgen: Alle onderdelen zelf maken/kopen of een all-in-one kit kopen.
Complete sets zijn on-line al te koop vanaf €2.55 maar lopen verschillend per aanbieder op tot wel €25.

Ik zelf heb mijn Cardboard besteld (en binnen een week ontvangen) bij UnofficialCardboard.

www.unofficialcardboard.com

Cardboard Apps
Voor Google Cardboard VR zijn er verschillende apps. Indien je zelf een toevoeging hebt laat dit dan weten!

Android:
Google Play: Cardboard - Google's eigen VR app special voor Cardboard
Google Play: Tuscany Dive - Een 3D demo met prachtig uitzicht (auto-walk feature werkt erg prettig)
Google Play: Flight VR Demo - Vliegtuig simulatie
Google Play: SpaceTerrorVR - Sci-Fi VR game
Google Play: Shadowgun VR - VR sample van de game 'Shadowgun'
Google Play: Halls of Fear VR - Demo - Simpele dungeon VR game
Google Play: VR Player 3D speler om filmpjes naar 3D te emuleren
Google Play: Subaru Motorsports - Ondersteund first person 3D race view
Google Play: Glitcher VR Combinatie tussen AR en VR, predator vision e.d. dmv. rear-cam
Google Play: Paul McCartney Sta naast Paul, on stage tijdens zijn optreden
Links
Hier volgen handige/nuttige links.

(Ik ben zelf niet zo handig met het inrichten van dit soort starterposts, dus ik heb de indeling 'gestolen' van GekkePrutser's [Oculus Rift] Ervaringen & Discussie.)

[ Voor 103% gewijzigd door Darkfreak op 20-11-2014 14:51 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Even alles wat netter ingedeeld en een inleiding toegevoegd.

Dit topic is dus bedoeld om ervaringen te delen over de Cardboard.
Verwijzen naar handige informatie omtrent Cardboard.
Het delen van shops waar all-in-one Cardboards te koop zijn.
Het delen van VR apps die werken met Cardboard.

En ga zo maar door :)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week ook een Google Cardboard. Heel erg leuk :)
Afgelopen weekend naar een familiedag gebracht en iedereen had er enorm veel plezier mee.

Ik zie ook een hoop mogelijkheden voor Google Cardboard.

Apps die werken met Google Cardboard (al zitten er een hoop demo's bij):
Official Google Cardboard
VR Cinema
Flight VR
Tuscany Drive
Space Terror
Shadowgun
Halls of Fear
Cardboard Catapult
Deep Dive
Go Show
Trinus Gyre (trial)
VR Player
Glitcher VR
Subaru Motorsports (rally races in 360)

Overigens vind ik het jammer dat de troonrede vandaag wél met de Oculus Rift te zien is en niet met Google Cardboard :/

[ Voor 52% gewijzigd door anandus op 16-09-2014 13:26 . Reden: links toegevoegd ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Tuscay Drive vind ik echt een fantastische app :D!
Ik moet nog steeds mijn oude PS3 controller eens gaan zoeken en een head-strap aan de cardboard zien vast te maken. Ik heb aardig wat apps die een controller nodig hebben.

Heb jij een strap eraan? En hoe ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Darkfreak schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:24:
Heb jij een strap eraan? En hoe ^^?
Ik heb geen strap (wel een goed idee). Ook geen controller. Althans, nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 13:27:
[...]
Ik heb geen strap (wel een goed idee). Ook geen controller. Althans, nog niet :P
Flink wat apps die ik tot nu toe tegen ben gekomen hebben eigenlijk een controller nodig (wat op zijn beurt weer lastig is als je de cardboard moet vast houden).

BT controllertje is vaak het probleem niet, die strap wel :P.
In een optimale setting heb je namelijk twee straps: Een die via de zijkant van Cardboard achter je hoofd langs gaat en een die vanuit de bovenkant van Cardboard aansluit op de strap achter je hoofd (zoals Rift dat ook heeft).

Ik ben echter totaal niet goed in dat soort dingen (en dat zit op tweakers :P). Maar als iemand hier een eenvoudige oplossif voor heeft hoor ik dat graag :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Pas een cardboard besteld op tinydeal (paar euro). Helaas is het waarschijnlijk te klein voor mijn Note 3, dus ik moet kijken of ik wat kan freubelen. Hier nog wat instructies gevonden: http://www.marshallyang.c...android-phone-into-google
Voor eigenaars van zowel een grote telefoon als een 3D printer is er ook nog hetvolgende: http://www.thingiverse.com/thing:439871/#instructions
Er bestaan nog third party versies die groter zijn, maar die zijn al gauw 20 dollar. Dan probeer ik liever eerst een cardboard van 2 euro te vernaggelen.

Eigenlijk wil ik proberen er een goedkope Oculus Rift van te maken. Lijkt er nog niet op dat iemand er echt aan werkt. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om de Steam VR API en de Cardboard API aan elkaar te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Amanoo schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:33:
Pas een cardboard besteld op tinydeal (paar euro). Helaas is het waarschijnlijk te klein voor mijn Note 3, dus ik moet kijken of ik wat kan freubelen. Hier nog wat instructies gevonden: http://www.marshallyang.c...android-phone-into-google
Voor eigenaars van zowel een grote telefoon als een 3D printer is er ook nog hetvolgende: http://www.thingiverse.com/thing:439871/#instructions
Er bestaan nog third party versies die groter zijn, maar die zijn al gauw 20 dollar. Dan probeer ik liever eerst een cardboard van 2 euro te vernaggelen.

Eigenlijk wil ik proberen er een goedkope Oculus Rift van te maken. Lijkt er nog niet op dat iemand er echt aan werkt. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om de Steam VR API en de Cardboard API aan elkaar te knopen.
www.unofficialcardboard.com biedt ook sets voor 'grote' smartphones (zoals de Note) :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Darkfreak schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:39:
[...]
www.unofficialcardboard.com biedt ook sets voor 'grote' smartphones (zoals de Note) :D!
Kost wel weer wat meer. Lijkt erop dat de hardware (lenzen en zo) van de grote versie exact hetzelfde zijn, trouwens. Dus ik gok dat de grotere telefoon niet wezenlijk een probleem gaat veroorzaken dat je ook een grotere afstand tot de telefoon en dus ander brandpunt nodig hebt. Dat betekent dat voor de kit die ik heb gekocht het worst case scenario is dat ik een eigen case moet maken die wat groter is.

Wat ik eigenlijk vooral wil doen is kijken of ik er TF2 mee kan spelen, maar ik gok dat daar ook nog wat moeilijk technisch knutselwerk voor nodig is. Was misschien een leuk project voor in de minor geweest, ware het niet dat ik geen minor informatica mag volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Je kunt natuurlijk ook de goedkope versie pakken, lenzen eruit slopen en zelf een grotere versie maken met de lenzen.
Alleen is idd het grotere scherm en dus de grotere afstand misschien een struikelpunt (ik ben daar niet echt in thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Darkfreak schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:36:
Je kunt natuurlijk ook de goedkope versie pakken, lenzen eruit slopen en zelf een grotere versie maken met de lenzen.
Alleen is idd het grotere scherm en dus de grotere afstand misschien een struikelpunt (ik ben daar niet echt in thuis)
Waarschijnlijk is dat dus geen probleem, aangezien de grotere versie dezelfde lenzen heeft. Grotere afstand is waarschijnlijk ook overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Ik heb er afgelopen vrijdag 1 gekocht op http://www.google-cardboard.nl/.
Was de volgende dag binnen, helemaal compleet! Ik had waarschijnlijk de laatste want het is nu uitverkocht volgens de site.

Familie, vrienden en collegae die ik het laat proberen zijn erg enthousiast :)
Nu nog een beetje modificeren met een hoofdbandje en een bluetooth controller regelen om een beetje te kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 07:43
Ik heb m hier gekocht voor $11 (ik woon in Scandinavië, daar is het allemaal wat minder makkelijk te bestellen)
  • met lensjes (enigszins crappy kwaliteit)
  • zonder headband en NFC tag.
Verder werkt de magneet niet met mijn HTC One M7, maar zag al een hack om hem werkend te krijgen.

Heeft iemand al een Unity3D demo gemaakt? Dat is mijn grote plan eigenlijk..

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 23-09-2014 21:12 ]

Mixed Reality dev

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Zelf moet ik ook nog steeds een headstrap zien te fixen.
Heb wel al een BT controller (PS3 controller werkt perfect), en dat werkt op zich best fijn in de DEMO's.
Alleen lastig gezien ik heel omslachtig met één hand de controller moet bedienen.

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:39
Mijn Cardboard van Tinydeal.com is als het goed is onderweg :D Ben erg benieuwd naar VR,het is iig een stuk goedkoper dan de Oculus devkit :P

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Kreeg onlangs mail van TinyDeal, nog even geduld, dus:

Thank you for shopping DIY Google Cardboard VR 3D Glasses EPATH-334753 on TinyDeal.com.
We experienced an unusually large number of orders. Now the mass production has been finished and the items have arrived in the warehouse ahead of schedule. All orders are processed and shipped by order date and order number without a stop.
We really appreciate your business. Please be patient for a little bit more. Thank you so much for your support and understanding.

Yours Sincerely,
TinyDeal Support Team
qiuliqun

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• PsycoHero
Darkfreak schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:15:
Zelf moet ik ook nog steeds een headstrap zien te fixen.
Heb wel al een BT controller (PS3 controller werkt perfect), en dat werkt op zich best fijn in de DEMO's.
Alleen lastig gezien ik heel omslachtig met één hand de controller moet bedienen.
Op welke manier heb je de PS3 controller werkend gekregen op je foon?

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Je moet eerst via de PC de BT host in de controller aanpassen naar het BT adress van je telefoon.

http://www.makeuseof.com/...-android-phone-or-tablet/

Moet wel rooted zijn (android)

• superjona
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-06 11:16
Voor diegenen die hem al hebben, hoe werkt het bekijken van video's precies? Ik heb gehoord dat je via gezichtsveld gigantisch groot zou zijn, ben daar best wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
superjona schreef op donderdag 25 september 2014 @ 19:51:
Voor diegenen die hem al hebben, hoe werkt het bekijken van video's precies? Ik heb gehoord dat je via gezichtsveld gigantisch groot zou zijn, ben daar best wel benieuwd naar.
Ik gebruik de cardboard met een full HD 5.5" scherm (OnePus One). Als je dan met een normale videospeler of via youtube SBS (3D side by side) filmpjes gaat kijken is het gezichtsveld veel te groot om rustig een film te kijken. Je ziet alleen het midden van de beelden, de randen vallen buiten je beeld. Als je dan een beetje met je cardboard heen en weer beweegt kan je als het ware 'over de rand' van de glaasjes kijken.
Wat wel leuk werkt is 2D of 3D video kijken met de apps van Cmoar, zie links met demo filmpjes:
Google Play: Cmoar VR Cinema Free
Google Play: VR AR Cmoar TV Free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Gebruik zelf een Nexus 5.
Alleen de ingebouwde youtube app van Cardboard gebruikt, daar is het net alsof de 'tv' op een afstand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Die Youtube app in de Cardboard app geeft helemaal geen 3D beeld. Ja, het beeldscherm staat inderdaad op een afstandje in 3D, maar de inhoud is gewoon plat...

Beter is om op de echte youtube app naar steroscopische 3D filmpjes te zoeken. Je kunt dan wel niet om je heen kijken, maar je ziet in elk geval 3D!
Bijvoorbeeld deze demo van Nvidia:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6swyg4cDx1w]
(pas op: er worden allemaal onschuldige burgers afgeschoten :P )

Helaas snapt het overgrote deel van de youtube gebruikers niet hoe je het aspectratio behoudt, en krijg je dus vaak dit soort verticaal uitgerekte beelden:

[ Voor 28% gewijzigd door Menesis op 28-09-2014 20:03 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Mijn cardboards zijn laatst verzonden. Ik wil eens kijken of ik het samen kan laten werken met Steam VR, mocht ik tijd hebben ermee te knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand ervaring met de cardboard van focal price? Zijn ook goedkoop:
http://dynamic.focalprice...Nexus_6.html?SSAID=956147

En is cardboard compatible met andere telefoons rond de 5 inch? Lijkt me wel maar ff checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:50
Omgerekend 5.60 euro. Besteld. Voor dat geld wil ik het ook wel eens proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:41
Heb deze een tijdje terug besteld, maar zie nu pas dat er een topic is :)
http://www.dx.com/p/assem...sin-lens-set-khaki-339632
€2,95. Uit China, dus zal wel even duren voordat het hier is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Melkunie schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:08:
Heb deze een tijdje terug besteld, maar zie nu pas dat er een topic is :)
http://www.dx.com/p/assem...sin-lens-set-khaki-339632
€2,95. Uit China, dus zal wel even duren voordat het hier is...
Deze lijkt qua plaatjes het meest ook niet op die van dit topic: http://www.dx.com/p/neje-...y-3d-glasses-brown-331938

Echter lijkt bij al die versies van DX de NFC-chip te missen. Echter, wat doet die in dit verband?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
De NFC chip kan een bepaalde app opstarten als je je foon in het kartonnetje steekt... das alles, mis je niks aan wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ik heb de NFC sticker bij mij er wel op zitten, maar ik maak er geen gebruik van.
Ik haal de telefoon iedere keer er uit omdat ik toch verschillende apps gebruik en dus het nut van de NFC tag niet zie :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Iemand zijn cardboard al binnen van Tinydeal? had verzendbevestiging op 26 september maar tot nu toe nog niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Nope. Was al vergeten dat ik het ooit had besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Denk dat het dan een scam was dan want heb al meerdere dingetjes via chinapost al lang gekregen. Helaas telaat gereageerd voor kopersbescherming dus het geld kwijt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:10

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:15:
Iemand zijn cardboard al binnen van Tinydeal? had verzendbevestiging op 26 september maar tot nu toe nog niks....
Ik heb de verzendbevestiging ook op 26 september gekregen en ook nog niks binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Tijd om dit topic nieuw leven in te blazen?
De officiële blog van Frozen: Virtual reality bij een pakje boter

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Kwam deze ook tegen:

http://mozvr.com/content/2014/11/10/mozvr-launches.html

Jammer dat het alleen voor de Ocu is zo te zien

• PsycoHero
Ik kwam deze erg mooie rollercoaster tegen, Check ook de andere VR demo's van deze ontwikkelaar.

https://play.google.com/s...um.roallercoastervr&hl=nl

Onder andere deze zombie shooter welke je zonder controller hoeft te spelen:

https://play.google.com/s...com.fibrum.zombievr&hl=nl

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Van dezelfde maker:

https://play.google.com/s...fibrum.crazyswingvr&hl=nl

Ze maken zelf zo een headset waar men de telefoon in kan klikken.
Russisch bedrijf zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:15:
Hij is deze week toch binnen gekomen. Leuk speledingetje om een indruk te krijgen van VR. Vooral de tourguide en de photosphere foto's maken indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:34
Ik heb hem nog steeds niet binnen, beetje jammer.

Bambu Lab P1S Combo

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb mijn cardboards dan eindelijk toch binnen. Eens mee pieren. Misschien dat ik er ooit een Oculus Rift alternatief voor wol maken, als ik ooit tijd heb. Nvidia Shield streamt ook naar telefoon, als dat kan moet mijn telefoon het ook kunnen. Niet helemaal waar, kan zijn dat de Shield een snellere netwerkchip heeft, maar het is altijd te proberen. Zou cool zijn als ik het met Steam kon laten interfacen. Dan moet ik wel veel uitzoeken, nog.

• Menesis
Heb die Paul McC. app ook geprobeerd. Wat ik wel jammer vind is dat video artifacts heel snel het diepte gevoel verpesten, alsof er en vlek in je oog zit ofzo!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
Mijn kartonnen doosje is door het vele gebruik eigenlijk al aan vervanging toe. Hij gaat van hand tot hand en wordt een beetje vies. Nu zat ik te kijken naar een wat duurzamere oplossing. Bijvoorbeeld de colorcross plastic dingetjes.
Heeft iemand hier al ervaring met zulke plastic doosjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 08:38
Ik heb een houten versie van http://www.vrmaster.co/ een bedrijfje uit Eindhoven die die dingen maakt.

Erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
Sahi_NL schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:24:
Ik heb een houten versie van http://www.vrmaster.co/ een bedrijfje uit Eindhoven die die dingen maakt.

Erg tevreden over!
Die zien er wel cool uit! Helaas gaat mijn OPO daar nooit in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Sahi_NL schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:24:

Erg tevreden over!
Ik zou zelf eerder voor een een van plastic gaan, met headstrap (zodat je de handen vrij hebt).

Zoiets:
http://www.amazon.com/Car...-Experience/dp/B00M5QO3YQ

Maar dan misschien een goedkopere versie :P
(al is deze niet echt zó duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 08:38
PsycoHero schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:55:
[...]

Die zien er wel cool uit! Helaas gaat mijn OPO daar nooit in passen.
Jawel hoor.. Er zijn 2 maten, groot en klein. Groot is gemaakt op de maat van mijn Galaxy Note 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
Darkfreak schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:01:
[...]

Ik zou zelf eerder voor een een van plastic gaan, met headstrap (zodat je de handen vrij hebt).

Zoiets:
http://www.amazon.com/Car...-Experience/dp/B00M5QO3YQ

Maar dan misschien een goedkopere versie :P
(al is deze niet echt zó duur)
Wat ik heb gevonden afgelopen week op internet zijn de volgende speeltjes die direct te koop zijn:

Degene die je aanhaalt is een Colorcross, welke op andere sites voor +/-15 euro wordt aangeboden. Ik zit hier zelf ook naar te kijken. Krijgt gemengde reviews.
http://nl.aliexpress.com/...ive-vrase/2010740817.html

Vergelijkbaar met de Colorcross heb je deze met een ander soort (betere?) lenzen. Nog geen review van kunnen vinden.
http://nl.aliexpress.com/...phone-3D/32214494061.html

Dan is er ook nog deze uit Duitsland, welke volgens de weinige reviews een erg aangename pasvorm heeft ook voor langer gebruik: http://www.stooksy.com/VR-Spektiv/?refID=99999

Maar eigenlijk verwacht ik dat er nog veel meer goedkope plastic oplossingen komen zodra de Samsung Gear VR op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07
Vorige week ook een Cardboard setje besteld (5 dollar, kun je niet voor sukkelen denk ik). Jammer dat ik nu net de app probeer te downloaden en de melding krijg dat de demo file er niet is, en dat er 200mb op de SD kaart vrij moet zijn terwijl mijn Nexus 5 nog bijna 4 gig vrij heeft.

Volgens mij is het wel een bekende fout, dus ik hoop dat ze het oplossen voordat mijn karton + lenzen binnen komen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 15:37

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb die colorcross tijd terug besteld (zal nog wel een week duren uit china met de kerst etc.) om Elite: Dangerous te gaan spelen (Rift vervanger) met OpenTrack blijft prima te werken en met bijv een Note 4 of LG G3 heb je zelfs iets dat beter is dan de huidige Rift DK2 en wellicht de CV1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Leuke suggestie, OpenTrack. Was precies waar ik mijn cardboard voor heb gekocht, en waar ik naar op zoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
CT schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:37:
Ik heb die colorcross tijd terug besteld (zal nog wel een week duren uit china met de kerst etc.) om Elite: Dangerous te gaan spelen (Rift vervanger) met OpenTrack blijft prima te werken en met bijv een Note 4 of LG G3 heb je zelfs iets dat beter is dan de huidige Rift DK2 en wellicht de CV1.
Wow! Dit kon ik nog niet! Da's verrekte handig :D.
Dus hiermee kun je apps die voor rift zijn dmv je smartphone gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je streamed als het waren de game vanaf je PC naar je smartphone. Dus als je op je PC precies de stereoscopische beelden kan aanzetten (via externe software of zoals bij Elite: Dangerous in-game) en vervolgens met Splashtop of andere stream software naar je Android kan streamen heb je in feite bijna al een Rift.
Met OpenTrack kan je ook nog de sensors van je Android sharen met je PC en zal de game daar op reageren (zoals het FreeTrack protocol dat wederom wordt ondersteund in Elite).

Maar bijv iRacing of Truck Simulator ondersteund ook veel van deze dingen. En op internet zijn erg veel 'hacks' te vinden om je game compatible te maken met freetrack+3d beelden.

Met Rift verwacht ik wel dat games in 'rift approved' stempel krijgen en deze dingen direct zonder opzetten ondersteund, maar in feite is het allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 10:27
Bij deze meldt ik dan ook even Trinus Gyre. Via USB met de PC games streamen.

Ook de moeite waard om mee te experimenteren.

[ Voor 3% gewijzigd door dennisvalk op 10-12-2014 11:18 . Reden: goede link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Zag ik ook voorbij komen inderdaad, packed al FreeTrack met een video-streamer samen in een client+app, Erg mooi. Kan niet wachten op die colorcross.

En als games toch SBS moeten ondersteunen zal de markt vollopen met dit soort producten, ik zag ook dat de Rift een positional camera ineens heeft toegevoegd om nog een beetje uniek te zijn.

Ik gebruik nu bijv. ipv TrackIR (veel te commercieel duur product) gewoon een webcam en FaceTrackNoir werkt verbazend goed en kan al bijna niet meer zonder.
En Trinus Gyre gebruikt ook al een extra webcam om mer gestures invoer te hebben lees ik net, handig.

De toekomst van 3D (PC gaming) ziet er erg leuk uit iig :-) en niet duur ;)

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 08:01
Vandaag de port van mijn Oculus Rift VR Experience 'Lava Inc.' gepubliceerd voor Google Cardboard. Moet zeggen dat ik best tevreden ben met het resultaat!

Download van de Play Store

Afbeeldingslocatie: http://www.timmoelard.nl/fileshare/lava_inc_cardboard.png

Las gisteren trouwens dat Google 500.000 Cardboard units heeft verscheept en een nieuwe SDK + Cardboard store hebben geintroduceerd.

[ Voor 22% gewijzigd door stimmits op 13-12-2014 21:27 ]

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ik wou ook net dat van die SDK en store plaatsen.

Store:
https://play.google.com/s...1_cardboard_featured_apps

Lekker handig ^^!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 20:38
Zou het met een samsung galaxy s4 werken? ik neem aan van wel toch. En zeker geen lumia 930 wp support? :P

Edit ff gegoogled blijkt dat er wel app beschikbaar zijn hiervoor. Vraag is zal hij hierin passen
http://www.google.nl/url?...0hnQDl0fYMwDNYnIaAcjt1-Zw

[ Voor 61% gewijzigd door Watchmano op 11-12-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:42
De Google compatibility-list is niet meer te vinden op de website van Google of ik kijk er goed overheen... https://www.google.com/get/cardboard/

Heb een Huawei Honor 6 maar wil er wel achter komen of die magneetschakelaar gaat werken. Als die niet werkt, wat zijn dan de andere inputmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Pimmeh schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:29:
De Google compatibility-list is niet meer te vinden op de website van Google of ik kijk er goed overheen... https://www.google.com/get/cardboard/

Heb een Huawei Honor 6 maar wil er wel achter komen of die magneetschakelaar gaat werken. Als die niet werkt, wat zijn dan de andere inputmogelijkheden?
Een "hack" is om een stukje gestript koperdraad van de buitenkant van de viewer op een hoekje van je scherm te leggen. Druk je op het koper dan wordt dat herkent als touch-event. Dubbel-klik op het koper is hetzelfde als een schuif met de magneet.
(staat nog op mijn todo lijstje om m'n S3 die mogelijkheid te geven).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
Een andere input mogelijkheid is een Bluetooth muis of keyboard gebruiken. Of natuurlijk een android bluetooth controller. Zelfs een ordinaire USB muis aangesloten met een USB OTG adaptertje werkt op de meeste foons tegenwoordig.

Eerlijk gezegd wordt die magneet schakelaar amper gebruikt bij het huidige aanbod van VR apps. Ik gebruik hem zo goed als nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 10:42
Oh dat is wel een goeie, ik heb nog wel een bluetoothmuis liggen! Thanks! :D

-edit-
Besteld! 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Pimmeh op 12-12-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
PsycoHero schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 12:39:
Een andere input mogelijkheid is een Bluetooth muis of keyboard gebruiken. Of natuurlijk een android bluetooth controller. Zelfs een ordinaire USB muis aangesloten met een USB OTG adaptertje werkt op de meeste foons tegenwoordig.

Eerlijk gezegd wordt die magneet schakelaar amper gebruikt bij het huidige aanbod van VR apps. Ik gebruik hem zo goed als nooit.
Dank voor de tip, maar het is natuurlijk niet zo Tweakerig als een koperdraadje 8)
Als je de Chrome VR site start met je Cardboard dan moet je kiezen wat je wilt zien, dan is zo'n draadje/magneet/muis wel handiger dan met je vinger proberen het scherm aan te tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06 08:01
Vind de input voor Cardboard maar lastig. De magneet is aardig vervelend om voor te programmeren. Las dat de nieuwe SDK dit wel een stukje makkelijker heeft gemaakt. Aangezien de magneet het enige generieke is wat bijna iedere Cardboard heeft lijkt het me verstandig me daar in t everdiepen. Eventuele gestures zou ook werken.

Jullie nog ideeën voor innovatieve vorm van input?

OT: Voor de mensen die nog geen Cardboard in hun bezit hebben: we geven 10 volledige kits weg om de succesvolle lancering van Lava Inc. voor Cardboard te vieren :)

[ Voor 11% gewijzigd door stimmits op 15-12-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ook na de meest recente update, en een versie installatie van Cardboard krijg ik nog steeds de melding "demo files missing". Is er niet een manier om die files handmatig op een locatie te planten zodat Cardboard deze kan vinden?

Verder zie ik namelijk 0 oplossingen op het web..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nder
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik heb de lg g3 en door de zeer groote pixel dicht heid is de evearing zeer mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Laatst online: 08-06 13:57
dennisvalk schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:16:
Bij deze meldt ik dan ook even Trinus Gyre. Via USB met de PC games streamen.

Ook de moeite waard om mee te experimenteren.
Bedankt voor de tip. Heb er even mee gespeeld, maar ik krijg er niet veel meer dan 15 a 20fps. Kan het niet beter of kwestie van de juiste instellingen vinden?
Heb het getest met euro truck simulator, en dat is gewoon niet speelbaar op 20fps.

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

cheiron schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:27:
Ook na de meest recente update, en een versie installatie van Cardboard krijg ik nog steeds de melding "demo files missing". Is er niet een manier om die files handmatig op een locatie te planten zodat Cardboard deze kan vinden?

Verder zie ik namelijk 0 oplossingen op het web..
Heb je misschien al een oplossing gevonden, ik heb hetzelfde probleem?
(zou ook kunnen komen omdat ik een phone heb zonder Play Store :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-06 10:27
tharonny schreef op maandag 15 december 2014 @ 21:30:
[...]

Bedankt voor de tip. Heb er even mee gespeeld, maar ik krijg er niet veel meer dan 15 a 20fps. Kan het niet beter of kwestie van de juiste instellingen vinden?
Heb het getest met euro truck simulator, en dat is gewoon niet speelbaar op 20fps.
Zelf wacht ik nog op de cardboard voordat ik echt ermee ga 'spelen', maar wellicht kun je hier wat mee: http://oddsheepgames.com/...truck-simulator-2-perfect

Het enige was dat ik het werkend had gekregen, verder nog niet naar gekeken of het speelbaar was/gefinetuned.

Neem aan dat je wel connect met USB en geen gebruik maakt van wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Kenzi schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 04:52:
[...]

Heb je misschien al een oplossing gevonden, ik heb hetzelfde probleem?
(zou ook kunnen komen omdat ik een phone heb zonder Play Store :'( )
Helaas (omdat mijn Cardboard onderweg is) niet. Ik heb zelf een Nexus5, waarbij ik eigenlijk geen probleem had verwacht om deze app te draaien

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Laatst online: 08-06 13:57
dennisvalk schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:13:
[...]

Zelf wacht ik nog op de cardboard voordat ik echt ermee ga 'spelen', maar wellicht kun je hier wat mee: http://oddsheepgames.com/...truck-simulator-2-perfect

Het enige was dat ik het werkend had gekregen, verder nog niet naar gekeken of het speelbaar was/gefinetuned.

Neem aan dat je wel connect met USB en geen gebruik maakt van wifi?
Bedankt voor de tip. Ik gebruik inderdaad USB, maar ook met de -oculus erbij zit ik nogsteeds op mn max 20fps. Helaas

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Welke sensoren gebruikt de cardboard?
Hij werkt stock namelijk nietsoms op mijn Ascend g510.
Heel sloom heen en weer bewegen enz

[ Voor 23% gewijzigd door Huaw op 16-12-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Vandaag binnengekregen. Omdat de cardboard app zelf niet werkt heb ik de Paul McCartney demo en de Kaji demo bekeken. Ontzettend cool allebei!

Na een half uur werd de telefoon wel heel warm ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:17

Infinchible

Woef!

Vandaag ook eentje binnengekregen. Meteen de hele avond zoet mee geweest, was helaas al wat later thuis van mijn werk. Dus nu maar naar bed. ;(
Heb ook dat Trynus Gyre geïnstalleerd en heb nu Skyrim draaiend gekregen. Helaas nog niet in 3D alleen, maar 2 dezelfde beeldjes naast elkaar. Dit omdat Tridef 3D alleen doet als je Fullscreen draait en Trynus alleen met windowed. Maar dat is ook al leuk om mee te experimenteren. X360 controller aangesloten en gemapt met XPadder, dit omdat Skyrim niet én de muis én de controller tegelijk kan gebruiken. Strafen en lopen doe ik via de controller en natuurlijk de aanvallen en acties. Kijken en de muis bewegen doe ik met mijn hoofd. Erg gaaf om dat zo eens mee te maken. Cardboard met een hoofdlamp vastgezet op mijn hoofd, buffs tussen neus en voorhoofd omdat het anders pijn gaat doen en rondlopen in Skyrim, ondertussen dus letterlijk rondjes maken in de kamer, telefoon via Wifi trouwens, gaat nog best redelijk.
Het spelen zelf gaat (nog) niet echt lekker, wat foutjes erin, ineens naar boven/naar beneden enzovoort. Maar om het gewoon even te bekijken en écht rond te lopen in Skyrim is wel ontzettend gaaf. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobgrinder
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:10

noobgrinder

Prrrr bleep boem!

Infinchible schreef op woensdag 17 december 2014 @ 01:08:
Heb ook dat Trynus Gyre geïnstalleerd en heb nu Skyrim draaiend gekregen. Helaas nog niet in 3D alleen, maar 2 dezelfde beeldjes naast elkaar. Dit omdat Tridef 3D alleen doet als je Fullscreen draait en Trynus alleen met windowed.
Je kan Tridef wel in een window gebruiken: http://www.tridef.com/forum/viewtopic.php?p=21603#p21603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:17

Infinchible

Woef!

_/-\o_ Dankjewel! Heb ik zelf niet kunnen vinden. Dit maakt het nog wat mooier inderdaad. Eens even verder mee prutsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Huaw schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:54:
Welke sensoren gebruikt de cardboard?
Hij werkt stock namelijk nietsoms op mijn Ascend g510.
Heel sloom heen en weer bewegen enz
Hij gebruikt de gyroscoop en de magneet. Al doet mijn tinydeal bril i.c.m. mijn nexus 4 niets met die magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:41:
[...]

Hij gebruikt de gyroscoop en de magneet. Al doet mijn tinydeal bril i.c.m. mijn nexus 4 niets met die magneet.
Als ik bij antutu kijk staart er : Gyro sensor Not Supported.
Misch probeert hij toch een andere sensor.
En als ik m tegen de magneet aanhoud trilt hij wel.
De cardboard is van Mitb.com en werkt perfect met een OPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Huaw schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:29:
[...]

Als ik bij antutu kijk staart er : Gyro sensor Not Supported.
Misch probeert hij toch een andere sensor.
En als ik m tegen de magneet aanhoud trilt hij wel.
De cardboard is van Mitb.com en werkt perfect met een OPO
Voor zover ik weet gebruikt hij de gyro, dan wel kompas voor de richting waarheen je kijkt en de magneet voor de bediening. De app (je telefoon) voelt het magnetisch veld van die magneet en zodra je de ring beweegt, verandert dat veld, wat je telefoon oppikt als zijnde een soort van "muisklik".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Is er trouwens iemand die interesse heeft om co-mod te worden van dit topic?
Ik heb vrij beperkte momenten dat ik daadwerkelijk op tweakers zit, en er is hier toch enige belangstelling voor dit topic.

Als iemand hier net iets meer tijd en aandacht in onderhoud kan besteden dan ik zou het waarschijnlijk iets actiever kunnen worden :)

PM me maar met interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 20:57
Vandaag mijn Google Cardboard binnengekregen nadat ik begin december gehoord had van de Cardboard app. Ook al even geprobeerd maar lenzen zijn wel echt een must.

Nu is in de tijd dat mijn cardboard verzonden is, de demo-app geüpdatet waardoor bijvoorbeeld earth en youtube alleen maar strepen geven in plaats van beeld. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Google levert helaas niet zoveel op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
Hier geen problemen met de demo cardboard app van Google. Maar ik start die saaie app zo goed als nooit op. Er zijn inmiddels tientallen, zo niet honderden VR apps in de Play store te vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:26
Onze ervaring met Google Cardboard:

Wij hebben voor ons bedrijf deze cardboards besteld om te kijken of onze architectenprojecten zo uitgedeeld konden worden aan onze opdrachtgevers en hun kennissen/vrienden. Die alvast een kijkje hebben van hoe het eruit komt te zien. We hebben al een ''app'' ontwikkeld waar wij dus al onze projecten in kunnen zetten en met de cardboard aan de zijkant met het magneetje dus je door de projecten/filmpjes/plaatjes heen kunt gaan en een soort inzicht van het project kan zien.

Echter kregen we de ''Chinese'' variant en niet die van Google zoals de specificaties toonde.
Dus maar teruggestuurd, in de tussentijd hadden we er al eentje in elkaar gezet wat erg simpel is vergeleken met andere cases die we hebben getest.

Voor onze projecten (Zorginstellingen) willen wij dit als een soort ''gimmick'' geven met in de NFC chip de link naar de apps via de playstore.

Niet iedereen vindt het een geweldige gimmick, maar merendeels vindt het wel goed/leuk.

We hebben als eerste de ''DODOCASE'' gehad. Uit ervaringen bleek de DODOCASE een veel betere cardboard te zijn omdat die niet zo groot is vergeleken met de Google cardboard, waardoor die dus veel beter op je gezicht valt en niet de randen open zijn. Alleen bij de DODOCASE is het een stuk moeilijker om het in elkaar te zetten vergeleken met die van Googles versie.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 18-01-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik hou niet van kartonnen cardboard, en houten versies zijn duurder.
Daarom heb ik rondgekeken en zag een goed geprijsde VR bril op https://www.vr-store.nl/
De prijs is inclusief hoofdband.

Ik heb 'm al binnen en kan dus beetje reviewen.

Het gaat dus om een plastic VR bril. De grote voordeel is dat de voorkant geheel instelbaar is zodat je juiste opening kan maken voor de meeste mobiele toestellen.
Het mooie is ook verstelbare lenzen, niet alleen op oogsterkte maar ook op positie van je ogen. Daar kan geen cardboard op tippen.
Dankzij instelbare opening kun je scherm goed in het midden zetten.

De hoofdband is goed, alleen wie grote neus heeft, zal tegen de plastic komen. De rand is van rubber, dus niet echt zacht en sluitend. Mijn hoofd is zelfs smaller, waardoor beetje licht aan achterkant binnen kan komen. Dit kan ik wel even oplossen door extra schuimrubber erop te plakken.

De bril is goed universeel ontworpen en dus voor toekomst geen probleem met grotere smartphones tot 16,5 bij 8,5 cm. Mijn Samsung S5 gaat zonder problemen in en blijft goed op de plaats zitten dankzij rubberen randen aan de binnenkant. Voor de prijs ben ik dus wel tevreden.
De magneet schakelaar mist hier, maar dat is geen probleem. Ik ga hiervoor PS3 controller gebruiken of met BT muis / keyboard.

Bij kartonnen cardboard heb je wat problemen met scherm goed voor je houden en niet-instelbare lenzen zal het wat vervelend worden voor sommige mensen. Zeker als het hoofdband mist.... moet je die nog erbij bestellen. Dan kun je net zo goed voor complete bril gaan zoals ik heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:26
iemand een vraag of je zelf dit ook kan bestickeren of er bedrijfjes zijn zoals avery.nl die het kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MrDummy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:36:
Ik hou niet van kartonnen cardboard, en houten versies zijn duurder.
Daarom heb ik rondgekeken en zag een goed geprijsde VR bril op https://www.vr-store.nl/
De prijs is inclusief hoofdband.
Oh, heel interessant!

Weet iemand een goede Chinese winkel waar je deze kan krijgen? 30 euro hier zal vast maar een tientje bij DX.com zijn ofzo? :)

Edit:
Bij Aliexpress zijn diverse aanbieders voor minder dan 14 euro :)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 23-01-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
anandus schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:30:
[...]
Oh, heel interessant!

Weet iemand een goede Chinese winkel waar je deze kan krijgen? 30 euro hier zal vast maar een tientje bij DX.com zijn ofzo? :)

Edit:
Bij Aliexpress zijn diverse aanbieders voor minder dan 14 euro :)
'Nadeel' van deze viewer is dat het beeld een stukje verder weg gepositioneerd is door de grotere brandpunts afstand van de gebruikte lenzen. Het lijkt dus alsof je naar een groot scherm zit te kijken met zwarte randen. Dit is een stuk minder 'immersive'. Bij de normale cardboard vallen de randen buiten je gezichtsveld, zodat je helemaal ondergedompeld wordt in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:38
Leuk topic.
Nu ik een OPO heb besteld ben ik me ook aan het orienteren op de VR markt. Ik las een review van de Homido op androidworld.nl en dat was het moment dat ik me erin ging verdiepen.
Er zijn al vele varianten op de markt, de 1 nog goedkoper dan de ander. Ik zoek het een beetje in het midden segment. De Cardboard vind ik te simpel en spreekt mij niet echt aan. De Homido is met 70 euro een duurdere optie. De ColorCross valt daar een beetje tussen met pakweg 25 euro.
Mensen zeggen weleens, als je nog niet weet of het echt iets voor jou is, dan is de Cardboard perfect om je eerste ervaring mee op te doen. Maar als die 1e ervaring een stuk beter kan zijn met een ding dat een paar tientjes duurder is, dan is dat het overwegen waard lijkt me.
De vraag is wel of er echt verschil is tussen de drie brillen die ik nu genoemd heb. En dan heb ik het niet alleen over de lenzen, maar ook over hoe comfortabel de bril zit.
De ColorCross lijkt me dan ook een beste optie. In ieder geval past de OPO daarin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

PsycoHero schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:41:
[...]
'Nadeel' van deze viewer is dat het beeld een stukje verder weg gepositioneerd is door de grotere brandpunts afstand van de gebruikte lenzen. Het lijkt dus alsof je naar een groot scherm zit te kijken met zwarte randen. Dit is een stuk minder 'immersive'. Bij de normale cardboard vallen de randen buiten je gezichtsveld, zodat je helemaal ondergedompeld wordt in het beeld.
Met S5 in ColorCross kan ik wel redelijk positief zeggen dat randen voldoende klein blijven. De blikveld is dan ongeveer 90 graden.
MAAR....
Dit is afhankelijk van de app. Sommige VR apps doen echter ook zogenaamde zwarte rand erbij in plaats van volledige schermgebruik. Daardoor krijg je kleinere beeld.
Ik begrijp dat Cardboard de telefoon iets dichterbij de lens zet zodat geheel ook wat groter wordt, en randen kleiner zijn.

Het ligt ook aan de apps, niet alleen aan de 3D viewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:55
heb je bij de colorcross (http://www.aliexpress.com...132&SearchText=colorcross) de zwarte randen zoals beschreven door een aantal tweakers? ik ben benieuwd hierbnaar. voor 20 euro wil ik VR uit proberen.
iemand al ervaring met kijken van films en series icm ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 11:18
Ik heb een aantal 360° photospheres gemaakt en online geschikt gemaakt voor de cardboard.
Klik
De foto's hebben allemaal een lage resolutie omdat er anders veel lag ontstaat bij het rondkijken, de pixels zie je dus goed.
Er staan nu 6 foto's waar je doorheen kan bladeren met de magneet, maar dit werkt niet niet erg goed, je kan ook door een simpele screen tap naar de volgende foto.

Het is allemaal nog experimenteel en de presentatie en navigatie moet nog beter. Zo zou ik graag net als op: https://vr.chromeexperiments.com/ willen navigeren met een cirkel en een "on-focus" event. Maar ik ben geen programmeur dus nog even puzzelen.

Mijn ervaring is dat als ik de foto's in een veel hogere resolutie in de cardboard app laad het een stuk beter werkt dan online te kijken, maar dat komt ook omdat het linker-en- rechteroog anders gesplitst worden (zie dropbox plaatje).
Ik heb zelf een z1 compact die eigenlijk een te klein scherm heeft om mobile vr goed te ervaren.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alieunited op 27-01-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:38
Dat is wel grappig. Kan het niet bekijken want wacht nog op mn ColorCross. Maar kan je met bepaalde apps op een smartphone ook die 360 graden foto's maken? Enige tips voor de instellingen voor de camera? Ga vrijdag richting Oostenrijk en het zou wel vet zijn om een paar 360 graden foto's te schieten voor mn ColorCross straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 11:18
Met de google camera app voor android en de photosphere app op IOS kan je 360° foto's maken, maar verwacht niet dezelfde kwaliteit als hierboven (de originele foto's dan).

Je maakt een aantal foto's die aan elkaar worden geplakt, het is belangrijk dat de smartphone het middelpunt blijft, anders krijg je stitch fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

De cardboard app zelf kan de inderdaad photosphere's ook laten zien (eindelijk). Grappig genoeg heb ik de cardboard zelf weer niet nodig om het in 3d te zien :P (één van de weinige voordelen van een bril met -6 nog iets...)

De Google Camera app is wel weer een stukje beter geworden dat het 1e exemplaar die ik had, veeeel minder stitchfouten en het werkt sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 08:43

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb zojuist een Colorcross gekocht bij DX.com. Kijken wat de hype nu allemaal inhoudt. Ik ga hem gebruiken met mijn S5.

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_336607_1.jpg

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:55
Kun je testen of het wat.is.icm mp4 mkv video's :)
Veel plezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Ik krijg opentrack niet goed aan de praat trouwens.
Ik kom zo ver dat opentrack wel mijn bewegingen registreert, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat die bewegingen vertaald worden naar movement (headtracking dus) in een game/programma?
Die gifthub is niet echt duidelijk daarin =/

ook zeggen ze dat je USB moet gebruiken maar leggen vervolgens alleen de wifi-manier uit.
Ik maak gebruik van splashtop op dit moment.
Krijg dus ook goed de stream met nauwelijks lag op mijn smartphone.
Alleen de tracking wordt niet goed vertaalt ..

hoe doen jullie het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

technoaddict schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:10:
Leuk topic.
Nu ik een OPO heb besteld ben ik me ook aan het orienteren op de VR markt. Ik las een review van de Homido op androidworld.nl en dat was het moment dat ik me erin ging verdiepen.
Er zijn al vele varianten op de markt, de 1 nog goedkoper dan de ander. Ik zoek het een beetje in het midden segment. De Cardboard vind ik te simpel en spreekt mij niet echt aan. De Homido is met 70 euro een duurdere optie. De ColorCross valt daar een beetje tussen met pakweg 25 euro.
Mensen zeggen weleens, als je nog niet weet of het echt iets voor jou is, dan is de Cardboard perfect om je eerste ervaring mee op te doen. Maar als die 1e ervaring een stuk beter kan zijn met een ding dat een paar tientjes duurder is, dan is dat het overwegen waard lijkt me.
De vraag is wel of er echt verschil is tussen de drie brillen die ik nu genoemd heb. En dan heb ik het niet alleen over de lenzen, maar ook over hoe comfortabel de bril zit.
De ColorCross lijkt me dan ook een beste optie. In ieder geval past de OPO daarin :)
Ik heb gisteren de Homido besteld, ik verwacht dat deze morgen word geleverd. Ik ben zeer benieuwd, ik zal mijn ervaringen hier posten (hoewel licht off-topic ;) )

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

westergas schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:17:
[...]

Ik heb gisteren de Homido besteld, ik verwacht dat deze morgen word geleverd. Ik ben zeer benieuwd, ik zal mijn ervaringen hier posten (hoewel licht off-topic ;) )
1e indrukken

- wow VR is vet! Enorm veel potentie 8)
- comfortabel
- er komt geen licht de bril in
- telefoon zit muurvast
- out of the box niet geschikt voor mijn telefoon (LG G2 door powerbutton aan achterzijde). Ik moest creatief in de weer.
- geen magneet
- voor mijn gevoel €10 te duur maar geen idee of dat met de kwaliteit van de lenzen te maken kan hebben. Die schijnen goed te zijn maar ik heb geen vergelijk.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-01 21:58

The_Bird

Meneer de Raaf

Werkt GC alleen op telefoons met formaat S4? Heb zelf een wat kleinere (moto E) en heb het idee dat dat gaat glijden.

"21 jaar DSL!"

Pagina: 1 2 3 Laatste