Aha kijk aan, ik heb hem begin deze week besteld, ik laat het ook wel weten. De cardboard is de enige waar ik ervaring mee hebauto660 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:38:
[...]
Ik heb hem inderdaad nog niet, heb hem vanochtend pas besteld. De post vanuit China is redelijk snel en ik hoop hem met een week of 2 in huis te hebben. Dan zal ik wel even laten weten hoe de kwaliteit is. Ik heb ook de Oculus Rift Dev V1 opgehad dus ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal in mijn hoofd zitten, al was dat wel 1 jaar geleden.
De S6 is wel een van de beste toestellen hiervoor wat het scherm betreft.
Heb ook sinds een tijdje een VR Box. Leuk ding. Paar apps getest, die zijn wel leuk voor even. Aanrader voor films kijken js Cmoar theater. 3D films (SBS) werken goed. Vooral bij animatiefilms merk je goed de diepte. Minpunt is wel dat je last hebt van Drift, maar dit kan je handmatig corrigeren.
Jammer heb ik er alleen geen remote bij. Wil nog wel Game Streaming testen dmv usb tethering.
Jammer heb ik er alleen geen remote bij. Wil nog wel Game Streaming testen dmv usb tethering.
[ Voor 11% gewijzigd door Ari Gold op 20-01-2016 16:07 ]
Kreeg je bij de S6 geen gratis Gear VR? Onlangs toch ergens gelezen dus misschien de moeite waard om eens op te zoeken.THxZ0NE schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:35:
[...]
Je hebt hem nog niet begrijp ik? Ik ben heel erg benieuwd, ik heb nadat ik 2 andere brillen had besteld en direct geannuleerd te hebben, deze bril ook besteld. Inmiddels heb ik ook een Samsung S6 besteld, ik was toch toe aan een nieuwe en het scherm is erg goed, dus komt de beleving ten goede.
Laat maar weten hoe je ervaringen zijn
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Thanks voor de tip! Dit is een combinatie tussen een 32gb met abonnement. Ik heb een los toestel met 128gb gekozen, anders was het een mooie optie geweest.Largamelion schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:39:
[...]
Kreeg je bij de S6 geen gratis Gear VR? Onlangs toch ergens gelezen dus misschien de moeite waard om eens op te zoeken.
Ik heb de Shinecon net binnen gekregen, ziet er strak uit, telefoon klikt er makkelijk in, bovenop een knop om scherp te stellen, aan de zijkanten een knop om beeld verderweg te zetten. Banden zitten stevig maar niet vervelend op je hoofd, en de kussentjes op de bril zelf voelen ook fijn.
Jammer genoeg schokt het beeld bij mijn HTC M7, daar moet ik nog naar kijken!
Gezien de prijs, ben ik zover tevreden met het mooie product...
Misschien enige minpuntje, er komt een klein beetje licht door bij je neus.
Dat van dat licht heb ik nogal voorbij zien komen, ook bij andere brillen. Dat valt wel op te lossen denk ik. Mag ik vragen waar en wanneer je hem besteld hebt?Findail schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:47:
Ik heb de Shinecon net binnen gekregen, ziet er strak uit, telefoon klikt er makkelijk in, bovenop een knop om scherp te stellen, aan de zijkanten een knop om beeld verderweg te zetten. Banden zitten stevig maar niet vervelend op je hoofd, en de kussentjes op de bril zelf voelen ook fijn.
Ik heb hem op 7 januari besteld, gelijk eigenlijk toen ik deze thread zag. Ik was al eerder van plan een cardboard te bestellen, maar toen ik deze zag leek me dat een mooier product.
Edit: En ik heb de stotter gefixed, telefoon opnieuw opgestart
Edit: En ik heb de stotter gefixed, telefoon opnieuw opgestart
[ Voor 15% gewijzigd door Findail op 20-01-2016 19:40 ]
Vandaag ook binnen gekregen. Mooi afgewerkt apparaat, voelt redelijk degelijk. Vind het wel fijn dat je nu wat vrijer om je heen kan kijken zonder dat je telefoon er makkelijk uit kan schieten, zoals wel bij de diverse cardboards. Wordt er helaas alsnog wel snel misselijk van, dacht dat het minder zou zijn met zoiets als dit. Binnenkort maar even pielen met TrinusVR om te kijken of het met games een beetje leuk is. Je hebt voor veel cardboard demo's wel een controller of iets dergelijks nodig, dat is wel een nadeel, heb die er niet bijbesteld.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Had jij 'm bij Gearbest gekocht en zoja met welke verzendmethode?
Kan iemand misschien opmeten hoe breed de binnenkant is van de Shinecon vr? Dit in verband met gebruik in combinatie met een 'gewone' bril...
Het lijkt me een interessante optie, maar heb er weinig aan als ik mijn normale bril niet op kan houden.
Thnx!!
Het lijkt me een interessante optie, maar heb er weinig aan als ik mijn normale bril niet op kan houden.
Thnx!!
Jup, gewoon normaal. Heb ik niks speciaals aangevinkt en ook niks extra betaald qua verzending. Zal eens kijken of ik m'n bril kan op laten. Heb ongeveer -1,5 en voor dichtbij dus niet echt nodig.Largamelion schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:10:
Had jij 'm bij Gearbest gekocht en zoja met welke verzendmethode?
EDIT: Even gekeken in m'n mail, gekozen voor flat rate shipping. Dat sloot mooi aan want woon ook in een flat.
[ Voor 13% gewijzigd door MsG op 23-01-2016 23:49 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Lol grapjasMsG schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 23:46:
[...]
EDIT: Even gekeken in m'n mail, gekozen voor flat rate shipping. Dat sloot mooi aan want woon ook in een flat.
De mijne is ook net geleverd verneem ik van m'n vriendin. Besteld bij Gearbest op 08/01, verzonden 09/01 met flat rate shipping (standaard optie). Heb de BT remote erbij besteld dus vanavond alles eens uitpakken en testen. Geen extra kosten moeten betalen.
Review volgt.
Gister gespeeld met TrinusVR, maar dat werkt niet lekker op mijn HTC One M7, geen idee of het de kracht van de telefoon is, of omdat het überhaupt nog niet lekker af is. Ten eerste moet je elke game handmatig helemaal lelijk maken en in een lage resolutie gooien, daarnaast werkten de bewegingssensoren verder niet. Met een los freetrack petje er bij ging dat juist weer storen.
Is ook een heel gehannes, beste resultaat had ik met de track-functie op mouse, en din ingame mouselook gebruiken.
HL2:lost coast (steam) is een goede om mee te beginnen, dat had ik vrij snel aan de praat.
O en niet via wifi, maar USB
HL2:lost coast (steam) is een goede om mee te beginnen, dat had ik vrij snel aan de praat.
O en niet via wifi, maar USB
Ik heb de Shinecon zonder BT controller ook alweer even binnen. Die BT controller had ik ooit al eens van Ebay en werkt verder prima (en is goedkoper).
De Shinecon zit ook best goed enige wat ik nu heb is dat de diepte instelling vrij los is dus met op en neer kijken veranderd deze. Eens kijken of ik dit stroever kan maken.
De Shinecon zit ook best goed enige wat ik nu heb is dat de diepte instelling vrij los is dus met op en neer kijken veranderd deze. Eens kijken of ik dit stroever kan maken.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Gisteren ook even met de Shinecon gespeeld. Wat me direct opviel was dat het beeld vele malen scherper was dan mijn goedkope cardboard. Echter bij het rondkijken wordt het al snel wazig, maar dit ligt vermoedelijk aan m'n smartphone. Ik gebruik 'm overigens in combinatie met een Honor 7 (5,2", fHD). Wat me nog opvalt is dat je de randen van je telefoon of de Shinecon ziet, de kijkhoek is dus redelijk beperkt en je kijkt als het ware door een grote buis. Als je hem gebruikt in een verlichte kamer zie je zoals hierboven reeds vermeld inderdaad licht binnenkomen langs de neus, dit is echter makkelijk op te lossen door de kamer te verduisteren. De bril zit op zich comfortabel maar weegt behoorlijk veel in combinatie met m'n telefoon (Honor 7 is niet van de lichtste). Leuk voor wat demo's maar ik zie me hier geen langspeelfilm mee kijken.
Ik kan 'm zeker aanraden voor iedereen die een wat betere ervaring wil dan cardboard. Voor 16€ krijg je een goed idee van VR, wat ik met de cardboard van 4€ niet kreeg.
Voor de echte ervaring en het gevoel van ergens anders te zijn, zal je moeten investeren in een Rift of Vive. De beperkte kijkhoek van de Shinecon en de motion blur houden je teveel in de echte wereld. Van dat laatste kan je inderdaad misselijk worden, dus best niet te snel rondkijken.
Ik kan 'm zeker aanraden voor iedereen die een wat betere ervaring wil dan cardboard. Voor 16€ krijg je een goed idee van VR, wat ik met de cardboard van 4€ niet kreeg.
Voor de echte ervaring en het gevoel van ergens anders te zijn, zal je moeten investeren in een Rift of Vive. De beperkte kijkhoek van de Shinecon en de motion blur houden je teveel in de echte wereld. Van dat laatste kan je inderdaad misselijk worden, dus best niet te snel rondkijken.
Ja dat motion blur had ik ook sterk, en ook dat de versnelling er voor zorgt dat het draaipunt niet meer in het midden zit, maar dat je soms op een andere plek dan juist het midden moet concentreren. Misschien is dat motion blur met krachtige telefoons minder zo?
Heeft iemand een idee of de GearVR store beschikbaar is voor niet GearVR gebruikers?
Ik ben op zoek naar de netflix app welke je kan gebruiken met de GearVR, maar deze kan ik nergens vinden voor niet GearVR gebruikers
, iemand een idee?
Ik ben op zoek naar de netflix app welke je kan gebruiken met de GearVR, maar deze kan ik nergens vinden voor niet GearVR gebruikers
"Google Cardboard" nu bij de Action voor €1,99. Niet duur.

Even kijken of het wat is

Even kijken of het wat is

Shinecon VR gisteren binnengekregen.
Redelijke bouwkwaliteit, maar het is en blijft cheap Chinees. De kijkhoeken/FoV zijn/is erg matig, ik zie zowel aan de zijkanten als aan de boven en onderkant zwarte balken. Tevens zie ik de hardware knoppen op mijn Xiaomi Redmi Note2 (5,5", 1080p) in beeld oplichten zodra ik met de bluetooth controller iets aanklik.
Eigenlijk is dit geen VR natuurlijk, maar een beetje veredeld Viewmaster/3D kijkdoos idee. Ik heb het gevoel dat ik er na een week klooien wel weer klaar mee ben. Ik had op geen enkel moment echt een "immersive" gevoel, hooguit met de standaard Video gallery, aangezien daar de "ruimte" in de app ook zwart is, waardoor de zwarte balken minder opvallen. Het blijft echter een kijkdoos.
De afstand van de telefoon tot mijn ogen is te ver, waardoor ik het onmogelijk beeldvullend krijg. De afstand is echter noodzakelijk omdat de lenzen niet dichterbij focussen. Ik denk dat deze bril daarom nooit van dat kijkdoos gevoel afkomt.
Ik had trouwens weinig last van misselijkheid, maar had na een uur gebruik wel een raar, disassociatief gevoel toen ik de headset afzette. Ik was me opeens heel bewust van de "kijkhoek" van mijn eigen ogen en de werkelijkheid voelde een paar uur lichtelijk psychedelisch. Lastig uit te leggen. Hebben meer mensen hier last van?
too old, too cold
Ik ervaar zowat exact hetzelfde als jou. Vooral die beperkte kijkhoek zorgt ervoor dat je je nooit echt in de virtuele wereld waant. Leuk om wat demo's of korte filmpjes te checken, maar ook niet meer dan dat. Het wazige beeld bij het rondkijken maakt het ook niet echt aangenaam voor de ogen.
Ik zou eigenlijk wel eens de 'echte' VR willen ervaren die je met een Rift of Vive krijgt. Zodra die dingen ergens in mijn buurt uit te proberen zijn ga ik dat onmiddellijk testen.
Ik zou eigenlijk wel eens de 'echte' VR willen ervaren die je met een Rift of Vive krijgt. Zodra die dingen ergens in mijn buurt uit te proberen zijn ga ik dat onmiddellijk testen.
Ik heb inmiddels ook mijn Shinecon VR bril (incl BT remote) binnen... Werkt beter dan verwacht, en is inderdaad een simpele en vooral goedkope manier om een klein beetje VR te beleven. De kijkhoek is, zoals eerder verteld, beperkt, maar met een beetje klooien met de draaiwieltjes krijg je een scherp beeld zonder dat ik daar misselijk oid van werd.
Heb alleen nog geen game/app gevonden waar ik de BT remote kan gebruiken... iemand suggesties voor iOS?
Heb alleen nog geen game/app gevonden waar ik de BT remote kan gebruiken... iemand suggesties voor iOS?
Iemand nog tips voor leuke cardboardapps zonder controller?
[ Voor 68% gewijzigd door brick5492 op 28-01-2016 19:35 ]
Probeer Insidious eens ; koptelefoon op. (Niet voor mensen met hartproblemen )
Google Play: Insidious VR
Ook foto's maken met Cardboard camera werkt best wel goed en erg gemakkelijk !
Google Play: Insidious VR
Ook foto's maken met Cardboard camera werkt best wel goed en erg gemakkelijk !
[ Voor 17% gewijzigd door MEN-O op 28-01-2016 19:41 ]
Jaunt VR !brick5492 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:34:
Iemand nog tips voor leuke cardboardapps zonder controller?
Geen idee of het wat is, maar goedope cardboard brilletjes bij de action voor €1,99
http://www.action.nl/virtual-reality-bril
Zie 7 posts terugASW1 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:39:
Geen idee of het wat is, maar goedope cardboard brilletjes bij de action voor €1,99
Heb m net gedownload, en wow...Wat gaaf! Veel beter dan alle andere Cardboard apps tot nu toe (met uitzondering van de Cardboard Designer app).
Echt heel gaaf.
Action 3D Virtual Reality Vieuwer

http://www.action.nl/3d-bril-virtual-reality-bouwpakket (2,49)
http://www.action.nl/virtual-reality-bril (1,99)
Al een tijdje was ik aan het kijken voor een Google Cardboard. Een stukje karton met wat plakstrips en twee kunststof lensjes. Op internet vind je ze tussen de 10 en de 50 euro.Er zijn ook duurdere kunststof varianten die je niet zelf in elkaar hoeft te zetten, maar die zijn over het algemeen nog duurder. Alhoewel…de Hema bied ze ook aan voor 15 euro, mits op voorraad.
Tot ik onlangs op de website van de Action een aanbieding zag, slechts 2,49! Je mist dan wel de NFC tag en een knopje…maar voor dat geld is het een leuk hebbedingetje. Na wat zoeken in de winkel trof ik hem aan in de speelgoedafdeling. Ook de prijs was anders als op de website, slechts 1,99!
In het zakje tref je een handleiding, de kartonnen onderdelen, de lensjes en een paar stukken klitteband.
De handleiding is redelijk duidelijk, maar wie net als ik niet erg handig is heeft toch wel wat tijd nodig. Je moet goed kijken waar de verschillende inkepingen horen te zitten…anders moet je het ding weer uit elkaar halen. Ook moet je goed kijken hoe de lenzen erin gezet moeten worden…anders krijg je een vervormd beeld. Het plakstripje wat erbij zit om uiteindelijk de boel bij elkaar te houden stelt niet veel voor. Een klein stukje plakband of een beter stukje dubbelzijdig tape is raadzaam.
Na de montage van het geheel had ik toch even mijn twijfels. Ik heb een Samsung Galaxy S5, geen kleine telefoon. Die gaat er nog maar net in. Maar heb je wat groters zoals een Galaxy Note of een iPhone 6 plus, dan zal het niet passen.
Ik heb verder geen ervaringen met VR brillen, dus was dit voor mij de eerste keer. Na het installeren van de Google Cardboard App vraagt deze om de QR code van de bril te scannen. Zodoende stelt de app je telefoon goed af op de bril. Een tweede QR code brengt je naar de website van de fabrikant waar een aantal apps en demo’s op staan.
Maar…ik moet zeggen…het werkt! En nog best goed ook. Je moet in het begin wel wennen, maar na een paar minuten zijn je ogen er goed op afgestemd. Zelfs met een gewone bril kun je nog prima de cardboard gebruiken. Alleen als je een tijdje met de bril hebt gespeeld kun je wat gedesoriënteerd raken. Ik raad ook sterk aan om eerste je ogen wat rust te geven voor je wat anders gaat doen…zoals een trap aflopen of in de auto te gaan rijden.
Maar goed…voor 2 euro is het geen miskoop. Je kunt als het bevalt later alsnog besluiten een duurdere bril te kopen. Maar om het eens te proberen volstaat hij prima.

Al een tijdje was ik aan het kijken voor een Google Cardboard. Een stukje karton met wat plakstrips en twee kunststof lensjes. Op internet vind je ze tussen de 10 en de 50 euro.Er zijn ook duurdere kunststof varianten die je niet zelf in elkaar hoeft te zetten, maar die zijn over het algemeen nog duurder. Alhoewel…de Hema bied ze ook aan voor 15 euro, mits op voorraad.
Tot ik onlangs op de website van de Action een aanbieding zag, slechts 2,49! Je mist dan wel de NFC tag en een knopje…maar voor dat geld is het een leuk hebbedingetje. Na wat zoeken in de winkel trof ik hem aan in de speelgoedafdeling. Ook de prijs was anders als op de website, slechts 1,99!
In het zakje tref je een handleiding, de kartonnen onderdelen, de lensjes en een paar stukken klitteband.
De handleiding is redelijk duidelijk, maar wie net als ik niet erg handig is heeft toch wel wat tijd nodig. Je moet goed kijken waar de verschillende inkepingen horen te zitten…anders moet je het ding weer uit elkaar halen. Ook moet je goed kijken hoe de lenzen erin gezet moeten worden…anders krijg je een vervormd beeld. Het plakstripje wat erbij zit om uiteindelijk de boel bij elkaar te houden stelt niet veel voor. Een klein stukje plakband of een beter stukje dubbelzijdig tape is raadzaam.
Na de montage van het geheel had ik toch even mijn twijfels. Ik heb een Samsung Galaxy S5, geen kleine telefoon. Die gaat er nog maar net in. Maar heb je wat groters zoals een Galaxy Note of een iPhone 6 plus, dan zal het niet passen.
Ik heb verder geen ervaringen met VR brillen, dus was dit voor mij de eerste keer. Na het installeren van de Google Cardboard App vraagt deze om de QR code van de bril te scannen. Zodoende stelt de app je telefoon goed af op de bril. Een tweede QR code brengt je naar de website van de fabrikant waar een aantal apps en demo’s op staan.
Maar…ik moet zeggen…het werkt! En nog best goed ook. Je moet in het begin wel wennen, maar na een paar minuten zijn je ogen er goed op afgestemd. Zelfs met een gewone bril kun je nog prima de cardboard gebruiken. Alleen als je een tijdje met de bril hebt gespeeld kun je wat gedesoriënteerd raken. Ik raad ook sterk aan om eerste je ogen wat rust te geven voor je wat anders gaat doen…zoals een trap aflopen of in de auto te gaan rijden.
Maar goed…voor 2 euro is het geen miskoop. Je kunt als het bevalt later alsnog besluiten een duurdere bril te kopen. Maar om het eens te proberen volstaat hij prima.
[ Voor 2% gewijzigd door Subarrator2 op 29-01-2016 23:48 . Reden: Links erbij ]
Anoniem: 19894
Ik heb zelf een Homido bril, en daar kan ik brilloos mee kijken, mijn Huawei Mate 7 past er net in maar geeft veel beter beeld dan een toestel met een kleiner scherm.
Probleem blijft de resolutie, een 1080p 3d film is wat pixelig
Grote voordeel van die Homido is de straps, verschillende ringen voor oogafwijkingen, het kunnen instellen van pupilafstand- en afstand van lens <-> ogen. Zit ook prima, en je kunt een hoofdtelefoon gewoon opzetten.
Nadeel: bediening van VR apps (maar dat is niet de schuld van de VR bril), dat blijft hopeloos, ook met een BT controller.
Ik gebruik het zelf voornamelijk (die bril) voor concerten en films icm. Cmoar's Cinema en Cardboard Theater. Prachtig om je even af te sluiten van de real world. Heerlijk ook voor in bed.. Vaak genoeg in slaap mee gevallen
Probleem blijft de resolutie, een 1080p 3d film is wat pixelig
Grote voordeel van die Homido is de straps, verschillende ringen voor oogafwijkingen, het kunnen instellen van pupilafstand- en afstand van lens <-> ogen. Zit ook prima, en je kunt een hoofdtelefoon gewoon opzetten.
Nadeel: bediening van VR apps (maar dat is niet de schuld van de VR bril), dat blijft hopeloos, ook met een BT controller.
Ik gebruik het zelf voornamelijk (die bril) voor concerten en films icm. Cmoar's Cinema en Cardboard Theater. Prachtig om je even af te sluiten van de real world. Heerlijk ook voor in bed.. Vaak genoeg in slaap mee gevallen
Ik heb zelf een BOBOVR Z3 gekocht. Deze is net zo duur als de VR Shinecon die ik ook heb. Ik moet zeggen dat de BOBOVR Z3 en grotere FOV heeft dan de VR Shinecon. Ook zit hij beter en je telefoon zit steviger vast. Mijn Nexus 6 is al eens bijna uit de Shinecon gevallen door te snel bewegen.
http://www.gearbest.com/virtual-reality/pp_266058.html
Ik gebruik het vooral voor de fun en te prutsen. Ook heb ik er GTA5 me getest via Trinus VR en Tridef. Dit werkt opzich oké alleen de headtracking is niet helemaal het beste. Maar het is wel leuk om te testen.
Wat wel voor 99% goed werkt is truck simpulator 2 via deze link. Je moet wel soms even TrackIR opnieuw centreren met de 4 key op je toetsenbord. (wel even de 4 key in het spel verplaatsen naar 0 of iets dergelijks.
http://oddsheepgames.com/...truck-simulator-2-perfect
Ook is er een FOV mod voor de BOBOVR Z3:
https://www.reddit.com/r/..._z3_no_more_screen_edges/
Ik heb al 2 loepjes bestelt
.
Ik gebruik het vooral voor de fun en te prutsen. Ook heb ik er GTA5 me getest via Trinus VR en Tridef. Dit werkt opzich oké alleen de headtracking is niet helemaal het beste. Maar het is wel leuk om te testen.
Wat wel voor 99% goed werkt is truck simpulator 2 via deze link. Je moet wel soms even TrackIR opnieuw centreren met de 4 key op je toetsenbord. (wel even de 4 key in het spel verplaatsen naar 0 of iets dergelijks.
http://oddsheepgames.com/...truck-simulator-2-perfect
Ook is er een FOV mod voor de BOBOVR Z3:
https://www.reddit.com/r/..._z3_no_more_screen_edges/
Ik heb al 2 loepjes bestelt
Ziet er goed uit! Ik heb net een nieuwe smartphone (Nexus 5X) binnen en ben hier eigenlijk wel eens benieuwd naar. Ik ga er denk ik een bestellen.pasmaskas schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:13:
Ik heb zelf een BOBOVR Z3 gekocht. Deze is net zo duur als de VR Shinecon die ik ook heb. Ik moet zeggen dat de BOBOVR Z3 en grotere FOV heeft dan de VR Shinecon. Ook zit hij beter en je telefoon zit steviger vast. Mijn Nexus 6 is al eens bijna uit de Shinecon gevallen door te snel bewegen.
Ik heb inmiddels de Shinecon VR binnen. Mooie bouwkwaliteit, afstandsbediening die erbij zit is wel ok. Het enige wat ik tegen vind vallen is dat ik de powerbutton en het logo zie van mijn Galaxy S6. Ik krijg itt de cardboard meer van mijn telefoon te zien. Iemand tips om dit tegen te gaan? Het is meer een 4:3 ervaring, beeldkwaliteit is wel beter dan een cardboard en het zit fijner.
Wat je kan doen is 2 loepjes kopen die er tussen passen en vast lijmen/plakken aan de binnenkant voor de andere 2 lenzen. Zo vergroot je het beeld en verdwijnt je telefoon uit het beeld.THxZ0NE schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:29:
Ik heb inmiddels de Shinecon VR binnen. Mooie bouwkwaliteit, afstandsbediening die erbij zit is wel ok. Het enige wat ik tegen vind vallen is dat ik de powerbutton en het logo zie van mijn Galaxy S6. Ik krijg itt de cardboard meer van mijn telefoon te zien. Iemand tips om dit tegen te gaan? Het is meer een 4:3 ervaring, beeldkwaliteit is wel beter dan een cardboard en het zit fijner.
[ Voor 3% gewijzigd door pasmaskas op 10-02-2016 13:39 ]
Heb deze vandaag ook gehaald. Zag het toevallig bij de Action liggen en dacht voor twee euro kan ik er geen buil aan vallen.Subarrator2 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:45:
Action 3D Virtual Reality Vieuwer
[afbeelding]
Maar voor de prijs werkt het nog verrassend goed. Gebruik hem hier in combinatie met een iPhone 5S welke er goed in past.
Het missen van een knopje is wel wat minder, aangezien sommige applicaties beter werken met een knopje. Nu moet je hem er uithalen en het scherm aantikken. Maar dit is zo gedaan.
[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 10-02-2016 13:42 ]
Zojuist ook de BOBOVR Z3 maar eens besteld voor mijn 1e VR ervaring.
Ga dit topic maar eens in de gaten houden in de toekomst voor leuke tips/tricks.
Ga dit topic maar eens in de gaten houden in de toekomst voor leuke tips/tricks.
Gisteren ook youtube filmpjes bekeken zoals : YouTube: \[360 VR of First-person View] Fit girls Training
Erg leuke ervaring
Ik heb ook wat oculus filmpjes gedownload maar dan krijg je meer 3d effect en geen 360 look.
Erg leuke ervaring
Ik heb ook wat oculus filmpjes gedownload maar dan krijg je meer 3d effect en geen 360 look.
Ik vind het jammer dat veel 360 graden videos geen diepte effect hebben. Weet iemand een bron met alleen 360 graden videos met echt stereo 3D?
Mixed Reality dev
Project Cars in VR op Google Cardboard
Hier hoe ik het voor elkaar kreeg om Project Cars in VR te spelen op een telefoon. (Voor de liefhebber)
Installeer:
Trinus VR App op je telefoon
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.loxai.trinus.test&hl=nl
Trinus VR Server op je PC
http://trinusvr.com/download-2/
Opentrack op je PC
https://github.com/opentrack/opentrack/releases
Tridef 3D op je PC (test versie of betaal)
https://www.tridef.com/download/TriDef-3D-latest.html
Voeg ook de reg key toe voor Tridef om window mode te ondersteunen.
https://www.tridef.com/forum/viewtopic.php?p=21603#p21603
Instellingen in Project Cars:
Ga in Project Cars naar de instellingen voor de Graphics en zet onder het tapje Visual FX alles uit of op nee en zet de Sun Flare instellingen allebei op Minimaal of lager.
Zet bij de Performance tap windowed op Yes en stel alles in zoals je wilt maar zet Shadows UIT!
Start Tridef 3D Ignition op vanuit de map (Een snelkoppeling maken op het bureaublad is sneller):
Voeg Project Cars toe en gebruik het Generic profiel.
Start het spel op via de aangemaakte link in Tridef en als het spel is opgestart in windowed mode druk je op ALT+SHIFT+V om Power 3D uit te schakelen (Als je shadows aan wilt laten staan laat je Power 3D aan staan, het diepte effect is dan wel minder). Sluit Project Cars nu af.
Alles opstarten:
Start nu Trinus VR op en stel hem zo in als op het plaatje hier onder. Ga ook naar Advanced Mode en in het tapje Sensors vink je bij Pitch Invert aan. Start daarna Trinus VR door op de driehoek rechts onder te klikken.
Start nu Opentrack op en stel hem zo in als op het plaatje hier onder en druk op start. (Stel de UDP port in op 5555 het zelfde als in Trinus VR)
Start nu Trinus VR op je telefoon. (Het beste via USB en Tethering)
Start nu Project Cars weer op via Tridef en je zult zien dat hij word gestreamt naar je telefoon.
Start een race en zorg dat je in Cockpit of Helmet Camera zit. Stel met ALT-SHIFT+[ en ALT-SHIFT+] de diepte in. Zelf heb ik hem op 100 staan.
Ga naar Opentrack en druk op Stop. Nu stopt het trillen van het beeld en kan je je telefoon gebruiken voor de headtracking.

Dat was het je kan nu Project Cars Spelen in VR!
1 kleine min puntjes:
1. Je moet de headtracking zelf goed afstellen in Trinus VR met de sensitivity slide. Zelf heb ik hem voor mijn telefoon (Nexus 6) op 30 staan.
Hier hoe ik het voor elkaar kreeg om Project Cars in VR te spelen op een telefoon. (Voor de liefhebber)
Installeer:
Trinus VR App op je telefoon
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.loxai.trinus.test&hl=nl
Trinus VR Server op je PC
http://trinusvr.com/download-2/
Opentrack op je PC
https://github.com/opentrack/opentrack/releases
Tridef 3D op je PC (test versie of betaal)
https://www.tridef.com/download/TriDef-3D-latest.html
Voeg ook de reg key toe voor Tridef om window mode te ondersteunen.
https://www.tridef.com/forum/viewtopic.php?p=21603#p21603
Instellingen in Project Cars:
Ga in Project Cars naar de instellingen voor de Graphics en zet onder het tapje Visual FX alles uit of op nee en zet de Sun Flare instellingen allebei op Minimaal of lager.
Zet bij de Performance tap windowed op Yes en stel alles in zoals je wilt maar zet Shadows UIT!
Start Tridef 3D Ignition op vanuit de map (Een snelkoppeling maken op het bureaublad is sneller):
Voeg Project Cars toe en gebruik het Generic profiel.
Start het spel op via de aangemaakte link in Tridef en als het spel is opgestart in windowed mode druk je op ALT+SHIFT+V om Power 3D uit te schakelen (Als je shadows aan wilt laten staan laat je Power 3D aan staan, het diepte effect is dan wel minder). Sluit Project Cars nu af.
Alles opstarten:
Start nu Trinus VR op en stel hem zo in als op het plaatje hier onder. Ga ook naar Advanced Mode en in het tapje Sensors vink je bij Pitch Invert aan. Start daarna Trinus VR door op de driehoek rechts onder te klikken.
Start nu Opentrack op en stel hem zo in als op het plaatje hier onder en druk op start. (Stel de UDP port in op 5555 het zelfde als in Trinus VR)
Start nu Trinus VR op je telefoon. (Het beste via USB en Tethering)
Start nu Project Cars weer op via Tridef en je zult zien dat hij word gestreamt naar je telefoon.
Start een race en zorg dat je in Cockpit of Helmet Camera zit. Stel met ALT-SHIFT+[ en ALT-SHIFT+] de diepte in. Zelf heb ik hem op 100 staan.
Ga naar Opentrack en druk op Stop. Nu stopt het trillen van het beeld en kan je je telefoon gebruiken voor de headtracking.

Dat was het je kan nu Project Cars Spelen in VR!
1 kleine min puntjes:
1. Je moet de headtracking zelf goed afstellen in Trinus VR met de sensitivity slide. Zelf heb ik hem voor mijn telefoon (Nexus 6) op 30 staan.
[ Voor 11% gewijzigd door pasmaskas op 16-02-2016 10:34 ]
De trailer voor assassins creed syndicate in VR is wel in 3DMenesis schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:00:
Ik vind het jammer dat veel 360 graden videos geen diepte effect hebben. Weet iemand een bron met alleen 360 graden videos met echt stereo 3D?
YouTube: Assassin’s Creed Syndicate - Jack the Ripper 360° Trailer [UK]
Heb jij na de statusupdate "Transit Center, left hand navigation" nog andere updates ontvangen? Of is het vanaf dan gewoon wachten tot de postbode langskomt?Largamelion schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:31:
Die van SinergyX van Ebay is gewoon net hetzelfde als de Shinecon volgens mij, zo lijkt het toch op de afbeeldingen. Ik ben momenteel ook nog in blijde afwachting van de Shinecon van Gearbest. Verzonden op 09/01 en laatste status van 15/01 op chinapost-track.com is 'Transit Center, left hand navigation', wat dat ook moge betekenen.
Ben ook benieuwd naar de kwaliteit, de eerste die hem binnen krijgt schrijft maar een review.
Net nog eens gekeken en er is blijkbaar nadien toch nog iets gewijzigd:stefve1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:43:
[...]
Heb jij na de statusupdate "Transit Center, left hand navigation" nog andere updates ontvangen? Of is het vanaf dan gewoon wachten tot de postbode langskomt?
27-Jan-2016 09:20 AM BELGIUM, the transfer of customs
27-Jan-2016 05:40 AM BELGIUM, Arrived
Dat is er nog bijgekomen sinds mijn vorige post, maar daar stopt het blijkbaar. Pakketje was al aangekomen bij mij thuis vóór die update.
Oké bedankt!Largamelion schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:32:
[...]
Net nog eens gekeken en er is blijkbaar nadien toch nog iets gewijzigd:
27-Jan-2016 09:20 AM BELGIUM, the transfer of customs
27-Jan-2016 05:40 AM BELGIUM, Arrived
Dat is er nog bijgekomen sinds mijn vorige post, maar daar stopt het blijkbaar. Pakketje was al aangekomen bij mij thuis vóór die update.
Dit is mijn laatste status: Transit Center,left hand navigation--08-Feb-2016 04:01 AM
Bij jou kwam het pakket 10 dagen later aan, dus ik verwacht dat die van mij dan ook wel ergens deze week zal aankomen (ook België). Kwam Bpost dit pakket gewoon leveren?
Ik heb een google cardboard gekocht voor wat VR gein met m'n iphone 6. Alleen viel de scherpte me tegen en ik heb geen flauw idee wat die NFC sticker en magneet doen. Kan iemand me dat uitleggen?
Omdat wat betere VR me toch wel leuk lijkt en ik de Google cardboard oncomfortabel en niet licht dicht genoeg vind en hoop op een groter FOV heb ik naar aanleiding van de reacties hier ook de VR BOBOVR Z3 met Bluetooth controller bij Aliexpress gekocht voor €21.02 (minder dan €22,- = geen gezeur met de douane).
Ik ben benieuwd.
Omdat wat betere VR me toch wel leuk lijkt en ik de Google cardboard oncomfortabel en niet licht dicht genoeg vind en hoop op een groter FOV heb ik naar aanleiding van de reacties hier ook de VR BOBOVR Z3 met Bluetooth controller bij Aliexpress gekocht voor €21.02 (minder dan €22,- = geen gezeur met de douane).
Ik ben benieuwd.
Wat duurder dan de bril bij de Action (maar ziet er ook beter uit, plastic ipv karton), nu ook een bril bij de Big Bazaar:

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 17-02-2016 10:46 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb de Shinecon verkocht, FOV niet groot genoeg. Hebben jullie ervaring met de Samsung Gear VR, is deze echt zoveel beter dan de goedkope modellen?
Voor die prijs vind ik het idd super werken. Heb wel het mes er in moeten zetten omdat de klep anders mijn aan/uit knop bleef indrukken.ZpAz schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:41:
[...]
Heb deze vandaag ook gehaald. Zag het toevallig bij de Action liggen en dacht voor twee euro kan ik er geen buil aan vallen.
Maar voor de prijs werkt het nog verrassend goed. Gebruik hem hier in combinatie met een iPhone 5S welke er goed in past.
Het missen van een knopje is wel wat minder, aangezien sommige applicaties beter werken met een knopje. Nu moet je hem er uithalen en het scherm aantikken. Maar dit is zo gedaan.
Om te bedienen vind ik het makkelijker om hem af te zetten, en via de neusopening het scherm aan te tikken.
Alleen ik heb nu wel een probleempje. Mijn telefoon heb ik geupdate van Mokee 5.1 naar Mokee 6, en nu klopt de calibratie niet meer. Uiteraard opnieuw gescand, maar dat helpt niet. Bij de cardboard demo zie ik nu 2 icoontjes over elkaar heen liggen. Iemand een idee hoe dat is op te lossen?
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Heeft hier iemand al de ps4 game Daylight via die native SBS app aan de praat gekregen via remote play?
Het schijnt te kunnen, maar mijn vrbox is nog steeds onderweg vanuit China.
Ik heb me al wel aangemeld als "tester" van de SBS app (google+ groep) en ook al geïnstalleerd op de telefoon, maar deze fc'ed bij openen al.
[Editi] nevermind, werkt alleen met rooted phones lees ik nu.
Het schijnt te kunnen, maar mijn vrbox is nog steeds onderweg vanuit China.
Ik heb me al wel aangemeld als "tester" van de SBS app (google+ groep) en ook al geïnstalleerd op de telefoon, maar deze fc'ed bij openen al.
[Editi] nevermind, werkt alleen met rooted phones lees ik nu.
[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 01-03-2016 21:02 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik kan het zo niet 1,2,3 vinden, maar is het ook mogelijk om tegenwoordig youtube filmjes te embedden en dat Youtube dan al aangeeft een cardboard modus? Of moet het altijd vanuit een cardboard app?
Simpel gezegd, zou ik naar youtube kunnen op m'n telefoon (iphone of lumia) en dan een cardboard op kunnen zetten zonder dat ik een andere app nodig heb?
Simpel gezegd, zou ik naar youtube kunnen op m'n telefoon (iphone of lumia) en dan een cardboard op kunnen zetten zonder dat ik een andere app nodig heb?
Ik heb net een shinecon binnen, maar ik krijg hem niet dicht met mijn g4 er in. Komt door de bolling in de achterkant denk ik. Zonder backcover wil het wel. Beetje vervelend.
Daarbij heb ik er geen remote bij, dat is vrij naatje als je bijvoorbeeld de cardboard app wil gebruiken
Edit, zonder qi sticker en een extra magneet werkt het wel
Daarbij heb ik er geen remote bij, dat is vrij naatje als je bijvoorbeeld de cardboard app wil gebruiken
Edit, zonder qi sticker en een extra magneet werkt het wel
[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 28-04-2016 19:19 ]
Ben benieuwd hoe de Shinecon bevalt. Lees eigenlijk zowel positieve als negatieve reviews. Mijn grootste probleem met het vinden van een headset is dat mijn toestel bijna nergens in past (HTC One Max, 5,9").. Erg irritant, want ik wil graag af van de Cardboard (mijn arme neus is er niet blij mee). Wou dit jaar bijna upgraden naar de S7 Edge met Gear VR, maar m'n huidige toestel voldoet nog prima..
[ Voor 14% gewijzigd door S_Chief op 28-04-2016 22:52 ]
Zo te horen doe jij meer met mobile VR dan alleen ff op een verjaardag een demo geven. Puur uit nieuwsgierigheid...waar gebruik je VR voor? Zelf vind ik mobile VR, buiten de gimmick factor, niet bruikbaar of interessant namelijk.S_Chief schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:50:
Ben benieuwd hoe de Shinecon bevalt. Lees eigenlijk zowel positieve als negatieve reviews. Mijn grootste probleem met het vinden van een headset is dat mijn toestel bijna nergens in past (HTC One Max, 5,9").. Erg irritant, want ik wil graag af van de Cardboard (mijn arme neus is er niet blij mee). Wou dit jaar bijna upgraden naar de S7 Edge met Gear VR, maar m'n huidige toestel voldoet nog prima..
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Omdat je last hebt van je neus door de cartboard en je wilt upgraden naar gearVR. personlijk had ik het na cartboard wel gezien met mobile VR en zou ik er geen stuiver meer in investeren. Vandaar mijn vraagS_Chief schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:46:
Waaruit maak je op dat ik veel met VR doe?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
leuk om me te spelen
Oculus Rift en SteamVR op Cardboard: https://riftcat.com/
@S_Chief: De Shinecon heeft een beperkt FOV ik gok 60. Beeld is dan weer wel goed.
Oculus Rift en SteamVR op Cardboard: https://riftcat.com/
@S_Chief: De Shinecon heeft een beperkt FOV ik gok 60. Beeld is dan weer wel goed.
[ Voor 3% gewijzigd door pasmaskas op 03-05-2016 16:09 ]
Ik heb deze net binnen:
http://www.gearbest.com/virtual-reality/pp_327205.html
Was goedkoop dus dacht bestellen!
Ik moet zeggen dat ik zeer verrast ben over de beeld kwaliteit en de FOV denk 90/95
Erg leuk meeneem brilletje.
Ik moet zeggen dat ik zeer verrast ben over de beeld kwaliteit en de FOV denk 90/95
Hij is nu nog een dag in de aanbieding voor -61% dus voor 5,99USDpasmaskas schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:35:
Ik heb deze net binnen:
Die 61% kun je wel met een korreltje zout nemen: http://www.everbuying.net/product1149864.html (sorry, heb al vaker dit soort truuks bij gearbest gezien)Hurricane schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:34:
[...]
Hij is nu nog een dag in de aanbieding voor -61% dus voor 5,99USD
Ik zie er nu een bij Action staan voor 5 euro van plastic: http://www.action.nl/virtual-reality-bril-3d-view-zwartanandus schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:44:
Wat duurder dan de bril bij de Action (maar ziet er ook beter uit, plastic ipv karton), nu ook een bril bij de Big Bazaar:
[afbeelding]
PSN id: NL_SToRM
Ik kan de Virtoba X5 aanbevelen.Deze heeft een zeer groot FOV van 120 graden,een ingebouwde koptelefoon, volumeregeling en capacitieve drukknop.

De telefoon op de afbeelding ligt niet op de juiste plek, die komt voor het beugeltje in de VR bril.

De telefoon op de afbeelding ligt niet op de juiste plek, die komt voor het beugeltje in de VR bril.
[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 11-08-2016 22:34 ]
"When you grow up your heart dies"
Anoniem: 617899
Ben ik wel benieuwd naar! Zijn er al ervaringen?SToRM666 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:39:
[...]
Ik zie er nu een bij Action staan voor 5 euro van plastic: http://www.action.nl/virtual-reality-bril-3d-view-zwart
JA!Anoniem: 617899 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 23:10:
[...]
Ben ik wel benieuwd naar! Zijn er al ervaringen?
Heb 'm van de week gekocht, en ding bevalt prima (enige VR-bril met telefoon die ik ooit op gehad heb, daarnaast nog een oculus rift).
Mijn OP3 past er net in (zowel lengte als breedte), en werkt verder prima. Leuk om wat filmpjes te bekijken.
Nadeel is wel dat er een paar schuimrubberen dopjes zitten om je telefoon te beschermen, deze zaten precies in de weg zodat ze op de aan/uit-knop en volume (uit) drukten. Ik heb ze eraf gehaald en andere dopjes elders geplakt.
En er zit nog netjes een microvezeldoekje bij om de lensjes schoon te maken
Ze hadden ook nog een kartonnen voor 2,49 maar die heb ik laten liggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Aardappel op 28-09-2016 09:29 ]
Ik heb zojuist, om ook eens met VR te spelen, een Fiit VR 2S besteld
. Die komen wel aardig goed uit alle reviews en kost ~15-20 euro uit China. Verder licht van gewicht, 102 graden FoV en goede lenzen.
Zal laten weten hoe deze bevalt
Zal laten weten hoe deze bevalt
[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 15-10-2016 17:41 ]
Inmiddels is de Fiit VR 2S en bluetooth controller binnengekomen, samen met mijn nieuwe OnePlus 3
Eerste ervaringen zijn erg goed! De bril geeft een mooi beeld en een collega was ook onder de indruk. Volgens hem was het beeld een heel stuk beter dan de gewone Google Cardboard versie. Alles ziet er prima uit en is alles van prima kwaliteit voor het geld. Ook de immersie door de FoV lijkt behoorlijk goed, al kan ik dat nog niet echt beoordelen.
Een positief punt is ook dat ik niet echt het gevoel heb dat het Full HD scherm van de OP3 een probleem is vergeleken met de Gear VR die ik wel een paar keer op heb gehad. Ook heb ik ook geen "de telefoon moet afkoelen"melding gehad, wat waarschijnlijk ook komt door de open voorkant, zodat de smartphone inderdaad goed kan koelen, want warm worden doet hij wel.
Verder zit de bril goed, ook als je eventueel een bril draagt. Ook zit er netjes een poetsdoekje bij en is het geheel makkelijk even schoon te maken. Ook het draagcomfort is goed, al komt mijn neus wel net tegen het plastic aan. Wel zonder dat het voor mij problemen geeft, maar heb wat typische rode streepjes
. Wel wordt het geheel aan de warme kant, maar zover nog geen problemen met beslage glazen gehad.
Kortom, een echte aanrader als je 3 weekjes op China kan wachten en een aardige VR experience wil hebben voor een prikkie. De Fiit VR 2S lijkt zijn beloftes en de reviews helemaal waar te maken. Ik moet het geheel nog aansluiten op de PC om met Trinus en Riftcat PC games naar de OP3 te streamen. Als ik wat positieve uurjtes ervaring daarmee heb, dan meld ik me weer
Wel is de Bluetooth controller die ik er bij kocht niet veel bijzonders, deze bleef zelfs wel eens hangen. Als je, net als mij, geen controller hebt, dan raadt ik wel aan om hem gewoon mee te bestellen. Als alles bevalt, en je hebt een controller nodig dan kun je altijd nog een goede aanschaffen. Voor die paar centen (2-3 euro) zou ik het niet laten, want een controller heb je soms wel echt nodig.
Eerste ervaringen zijn erg goed! De bril geeft een mooi beeld en een collega was ook onder de indruk. Volgens hem was het beeld een heel stuk beter dan de gewone Google Cardboard versie. Alles ziet er prima uit en is alles van prima kwaliteit voor het geld. Ook de immersie door de FoV lijkt behoorlijk goed, al kan ik dat nog niet echt beoordelen.
Een positief punt is ook dat ik niet echt het gevoel heb dat het Full HD scherm van de OP3 een probleem is vergeleken met de Gear VR die ik wel een paar keer op heb gehad. Ook heb ik ook geen "de telefoon moet afkoelen"melding gehad, wat waarschijnlijk ook komt door de open voorkant, zodat de smartphone inderdaad goed kan koelen, want warm worden doet hij wel.
Verder zit de bril goed, ook als je eventueel een bril draagt. Ook zit er netjes een poetsdoekje bij en is het geheel makkelijk even schoon te maken. Ook het draagcomfort is goed, al komt mijn neus wel net tegen het plastic aan. Wel zonder dat het voor mij problemen geeft, maar heb wat typische rode streepjes
Kortom, een echte aanrader als je 3 weekjes op China kan wachten en een aardige VR experience wil hebben voor een prikkie. De Fiit VR 2S lijkt zijn beloftes en de reviews helemaal waar te maken. Ik moet het geheel nog aansluiten op de PC om met Trinus en Riftcat PC games naar de OP3 te streamen. Als ik wat positieve uurjtes ervaring daarmee heb, dan meld ik me weer
Wel is de Bluetooth controller die ik er bij kocht niet veel bijzonders, deze bleef zelfs wel eens hangen. Als je, net als mij, geen controller hebt, dan raadt ik wel aan om hem gewoon mee te bestellen. Als alles bevalt, en je hebt een controller nodig dan kun je altijd nog een goede aanschaffen. Voor die paar centen (2-3 euro) zou ik het niet laten, want een controller heb je soms wel echt nodig.
SToRM666 schreef: Ik zie er nu een bij Action staan voor 5 euro van plastic.
Van 30 november 2016 t/m dinsdag 6 december 2016 in de weekaanbieding voor 3,79.
Van 30 november 2016 t/m dinsdag 6 december 2016 in de weekaanbieding voor 3,79.
Ik heb deze bij de aldi voor 13 euro meegenomen: http://www.maginon.com/we...il/miscellaneous/vr-3dfb/
Nog niet gebruikt, want de houder voor de telefoon drukt precies op mijn power knop....
Nog wat plastic brillen als cardboard upgrade:
https://www.dirk.nl/aanbi...-virtual-reality-bril.htm
http://www.kijkshop.nl/product/159961/3d-viewer/
http://www.kijkshop.nl/pr...asy-virtual-reality-bril/
https://www.expert.nl/salora-vr-hawk
En als je geld weg wil gooien: http://www.mediamarkt.nl/..._homido-mini-1477231.html
Nog niet gebruikt, want de houder voor de telefoon drukt precies op mijn power knop....
Nog wat plastic brillen als cardboard upgrade:
https://www.dirk.nl/aanbi...-virtual-reality-bril.htm
http://www.kijkshop.nl/product/159961/3d-viewer/
http://www.kijkshop.nl/pr...asy-virtual-reality-bril/
https://www.expert.nl/salora-vr-hawk
En als je geld weg wil gooien: http://www.mediamarkt.nl/..._homido-mini-1477231.html
Ik zoek een bril waar ook meteen een goede afstandsbediening bij zit voor iOS met cardboard. Mijn iPhone SE inclusief hoesje moet erin passen. Deze lijkt dan in de buurt te komen:
https://m.nl.aliexpress.com/s/item/32694368687.html
Maar gaat dit werken icm cardboard? En andere apps? Ik heb nu een VRBOX II liggen hier maar de afstandsbediening die erbij zat is nutteloos onder iOS. Vreemde volumebediening, geen knop om te accepten in de cardboard app enz. Kortom om VR alsnog een kans te geven onder iOS zoek ik iets dat ff beter werkt, vooral qua afstandsbediening support
Maar gaat dit werken icm cardboard? En andere apps? Ik heb nu een VRBOX II liggen hier maar de afstandsbediening die erbij zat is nutteloos onder iOS. Vreemde volumebediening, geen knop om te accepten in de cardboard app enz. Kortom om VR alsnog een kans te geven onder iOS zoek ik iets dat ff beter werkt, vooral qua afstandsbediening support
youtube.com/@hisrep
Cool, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de afstandsbediening op iOS.DeNachtwacht schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:39:
Ik zoek een bril waar ook meteen een goede afstandsbediening bij zit voor iOS met cardboard. Mijn iPhone SE inclusief hoesje moet erin passen. Deze lijkt dan in de buurt te komen:
Ik bezocht het Rijksmuseum in januari vorig jaar en was gefascineerd door het verhaal achter de "FK23", een vliegtuigje dat daar staat tentoongesteld (op de 3e etage!): het was ooit ontworpen door ene Frits Koolhoven voor de Eerste Wereld oorlog, en het vliegtuigje was superieur aan anderen, maar werd geplaagd door motorproblemen. Het was te laat "af" en er zijn er maar 7 gemaakt, waarvan de enige nu in het Rijksmuseum staat, welke niet meer kan vliegen.
Ik besloot ter plekke dat het me tof leek om het vliegtuig weer te laten vliegen, in virtual reality.
Ik heb toen voor Google Cardboard gekozen omdat ik geen Vive of Rift heb en ben met 3D modelleren en Unity aan de slag gegaan
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kIHdLlryl9Q]
video kwam ik per toeval tegen: iemand heeft die online gezet..
Alleen op iOS, zoek op "FK23"
Ik neem aan dat dit geen spam is daar het een typisch Tweaker hobby project betreft en ik er geen winst op maak. Ok, toegegeven: had er één dag reclames in en heb toen 1 euro verdiend, maar heb die er toen weer uitgehaald.
Ik ben nu bezig met Multiplayer
Mixed Reality dev
Helaas, na her en der ingelezen te hebben blijkt dat onder iOS alleen MFi bluetooth controllers goed blijken te werken. En de support voor MFi controllers onder games is weer behoorlijk matig. Voor wat ik leek lijkt de beste optie nu de google cardboard v2 te zijn (niet eens de 1) want die heeft support voor 1 knop waarmee je iig kan bevestigen. Maar verder lijkt het qua controllers bar slecht te zijn onder iOS. Verbaast me eigenlijk, je zou zeggen dat het zeker met de hardware van de iPhone 7 echt potentie heeft.Menesis schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:57:
[...]
Cool, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de afstandsbediening op iOS.
youtube.com/@hisrep
hmm apart, want in Unity (meest gebruikte gane engine voor mobiel) is support voor dat soort dingen heel standaard: https://docs.unity3d.com/Manual/iphone-joystick.html
Aarschijnlijk gaan de meeste ontwikkelaars echter voor de gyroscoop etc voor bediening en laten de joystick input links liggen. Ik kan het wel inbouwen in mijn app als je zon controller hebt
Mixed Reality dev
Wat ik begreep is dat ze vanaf iOS 9.2 overgestapt zijn op certificering (MFi) en een andere controller API. Al dit soort bluetooth stickjes werken op basis van de oude support, en doen dus sowieso weinig onder iOS 10.Menesis schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:25:
[...]
hmm apart, want in Unity (meest gebruikte gane engine voor mobiel) is support voor dat soort dingen heel standaard: https://docs.unity3d.com/Manual/iphone-joystick.html
https://www.vr-iphone.com...vr-game-controller-guide/
youtube.com/@hisrep