Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:21

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb gisteren de colorcross binnengekregen. Hij doet het verder prima, maar ik werd wel misselijk toen ik Tuscany Dive ging bekijken. Vreemd, daar heb ik eerder nog geen last van gehad met VR.

Ik had gisteren een poging gedaan om mijn PS3 controller via BT te connecten, maar Sixaxis compatibility checker bleef aangeven dat mijn Galaxy S5 niet geroot was en daardoor de driver niet kon starten. Hij is wel geroot, dus het is een vaag probleem. Iemand een tip hoe je verder de boel kunt besturen op een andere manier?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Veel apps maken gebruik van de magneet zoals die bij de originele Google Cardboard word geleverd. Je kunt ook prima een losse magneet gebruiken. Beweeg deze langs de bovenkant van je smartphone of links als deze in de behuizing zit van je Colorcross. Dit werkt echter alleen om iets te selecteren en dus niet voor besturing.

Ik heb een BT controller in bestelling die maar 10 euro kost. Helaas al 3 weken onderweg dus nog geen ervaring hoe deze werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

HellBeast schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:16:
Ik heb gisteren de colorcross binnengekregen. Hij doet het verder prima, maar ik werd wel misselijk toen ik Tuscany Dive ging bekijken. Vreemd, daar heb ik eerder nog geen last van gehad met VR.

Ik had gisteren een poging gedaan om mijn PS3 controller via BT te connecten, maar Sixaxis compatibility checker bleef aangeven dat mijn Galaxy S5 niet geroot was en daardoor de driver niet kon starten. Hij is wel geroot, dus het is een vaag probleem. Iemand een tip hoe je verder de boel kunt besturen op een andere manier?
Met Tuscany word ik niet misselijk, wel met de diverse roller coaster demo's :r
Ik gebruik mijn oude Dinovo Mini en dat werkt prima. Veel meer dat ff een demotje laten zien aan vrienden en familie doe ik er nu toch niet mee.

Zijn er nu echt spellen/films die de moeite waard zijn? Het is nu toch allemaal alleen nog een gimmick?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

ik kan maar 1 rollercoaster vinden, ik lees hier dat er meer zijn? Hoe komen jullie daaraan? Ik heb er 2 van die makers uit Rusland die een paar pagina's terug gepost zijn, maar ik zoek eigenlijk eentje met echte beelden zoals in die mercedes demo met die man die gaat rijden naast je.
Cool ding trouwens, tientje van amazon en het werkt meer dan prima met mijn samsung s5.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 07-02-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

HellBeast schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:16:
Kun je wat meer vertellen over de ColorCross die je besteld hebt?
Hoe is de bouwkwaliteit? Paste je S5 er makkelijk in? Etc.

Ik wil hem namelijk ook gaan bestellen. Alleen wat ik me afvraag is of mijn Note 3 er zonder problemen in past. Er staat bij de omschrijving 4" - 7" smartphones. Ik vraag me alleen af of dat ook echt zo is.

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 15:21

HellBeast

Oh My GoT!

MNECMotU schreef op zondag 08 februari 2015 @ 02:12:
[...]

Kun je wat meer vertellen over de ColorCross die je besteld hebt?
Hoe is de bouwkwaliteit? Paste je S5 er makkelijk in? Etc.

Ik wil hem namelijk ook gaan bestellen. Alleen wat ik me afvraag is of mijn Note 3 er zonder problemen in past. Er staat bij de omschrijving 4" - 7" smartphones. Ik vraag me alleen af of dat ook echt zo is.
Het is best stevig en hij sluit goed af. Ik kan hem nog een stukje meer open zetten, dus een grotere smartphone past er zeker in. Hij heeft geen schuimrubberen rand, maar een rubberen randje, dus na een tijdje ophebben wordt het wel vervelend. Misschien dat ik er zelf nog iets zachts tussen plak.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Maar wat ik me nu aanvraag: hoe krijg je nu games/beeld vanaf je pc op je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

GurbY{nl} schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:00:
Maar wat ik me nu aanvraag: hoe krijg je nu games/beeld vanaf je pc op je telefoon?
Staat eerder in het topic. Lijkt mij best een gedoetje en vereist root. Ga het zeker wel proberen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou pas echt tof worden als je met je videocamera / telefoon opnames van je hele huis kan maken en dat je dan met een tool als google earth ook van buiten naar binnen kan wandelen (met de bestuuropties zoals in tuscany drive).

Ik heb in het museum in Hoorn de ocultus rift geprobeerd, die had ik namelijk op mijn verlanglijst staan, maar dat is minder dan mijn S5 thuis. Dat had ik niet verwacht. Ik kan nu ook niet meer die achtbaanfilmpjes plaatsen, mensen die omvallen enzo. Daar had ik geen last van. Nu heb ik dat niet geprobeerd op de ocultus rift (kan er moeilijk software op zetten in het museum), maar hoe kan dat nu? Doen al die mensen zo overdreven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015

MNECMotU

Kiek An!

Sahi_NL schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:24:
Ik heb een houten versie van http://www.vrmaster.co/ een bedrijfje uit Eindhoven die die dingen maakt.

Erg tevreden over!
Ik heb hier gisteren de kartonnen versie besteld.
Ik ben erg benieuwd!

Kun je mij vertellen hoe lang de levertijd hier was?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 09:26
Een paar dagen, ik heb hem toen wel afgehaald in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:42
VRSE is een leuke experience. Kan je downloaden in de store. Weet iemand alternatieven ? Filmpjes zowel animated als echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Heeft iemand al een externe controller (PSX/Wii) op Android 4.2+ aan de praat gekregen ? Heb ook een Colorcross besteld, maar met een Wii controller lijkt me echt ideaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMTN
  • Niet online
technoaddict schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:55:
VRSE is een leuke experience. Kan je downloaden in de store. Weet iemand alternatieven ? Filmpjes zowel animated als echt..
VRSE is inderdaad wel gaaf. Jammer dat de downloads fors zijn voor een paar minuten video.

Zoek eens naar 360heros. Vind je een aardige bibliotheek met 360 videos. Ook Cmoar360 video player kan deze videos afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-06 18:58
Heeft iemand al eens zelf een hoofdband gemaakt? Ik dacht er zelf aan om van die dikke elastieken te gebruiken maar door het gewicht van de telefoon kan dat misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
Anoniem: 32279 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:35:
Het zou pas echt tof worden als je met je videocamera / telefoon opnames van je hele huis kan maken en dat je dan met een tool als google earth ook van buiten naar binnen kan wandelen (met de bestuuropties zoals in tuscany drive).

Ik heb in het museum in Hoorn de ocultus rift geprobeerd, die had ik namelijk op mijn verlanglijst staan, maar dat is minder dan mijn S5 thuis. Dat had ik niet verwacht. Ik kan nu ook niet meer die achtbaanfilmpjes plaatsen, mensen die omvallen enzo. Daar had ik geen last van. Nu heb ik dat niet geprobeerd op de ocultus rift (kan er moeilijk software op zetten in het museum), maar hoe kan dat nu? Doen al die mensen zo overdreven ofzo?
Dat verschilt echt enorm per persoon.
Ik heb toen op een conventie vrijwel de hele dag bij een kerel gestaan die zijn Rift daar als DEMO ter beschikking stelde. Hij had de v1 en nu dus de v2 vanaf dag een en werkt er vrijwel de hele dag mee.
Hij zei dat vrouwen bv eerder evenwichtsproblemen krijgen dan mannen, en grotere mensen meer problemen hebben dan kleine.
Daarbij komt dat wanneer je zit, of ook maar ergens iets aanraakt/vasthoudt je meestal nauwelijks tot geen evenwichtsproblemen krijgt omdat je een focuspunt hebt voor je evenwicht (je 'voelt' waar je bent). Wanneer je gewoon op twee benen staat, je nergens aan vasthoudt, en vervolgens de achtbaan in gaat zal je brein proberen je evenwicht te balanceren op basis van de visuele input. Hierdoor ga jij je zwaartepunt verplaatsen terwijl dit niet nodig is en raak je dus uit balans.

Ik heb mensen gezien die bij de eerste bocht bijna op hun bek gingen, en mensen die de hele rit lang kaarsrecht bleven staan. Erg verschillend dus. Ook afhankelijk hoe goed de sim is.
Zo had hij een achtbaan waar ik toch aardig stond te wiebelen, en een schommelschip waar ik stukken minder last van had (waar de meesten juist echt voorover tuimelden).

Zitten maakt de hele ervaring sowieso minder 'erg'.

Ik kijk dan ook echt ernaar uit om zaken zoals Cardboard/Rift te kunnen gebruiken met racegames en sims zoals Elite: Dangerous.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Heb nu een tijdje zitten prutsen met een Colorcross, moet zeggen dat ik het toch wel indrukwekkend vind !
Het is wel erg afhankelijk van de kwaliteit van de software natuurijk.

Heb met Trinus Gyre en Tridef3d even HL2 lost coast gespeeld, dat is nóg wel even mooier dan tuscany drive ! Alleen heb je dan idd het probleem dat, als je je geheel om wilt draaien omdat je vanachter word beschoten dat je eigenlijk moet staan om je om te kunnen draaien..

Snelheid van het streamen is na lang prutsen wel oké (Heb de prio van de TG server op zeer hoog gezet, dit hielp enorm !).

Bij racegames zal dit een minder probleem zijn, maar weet niet of het streamen daarvoor snel genoeg is.

De desktop streamen kan btw ook gratis met chrome remote desktop, werkt best aardig en minder processor belastend dan kinoni, teamviewer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Topicstarter
MEN-O schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:57:
Heb nu een tijdje zitten prutsen met een Colorcross, moet zeggen dat ik het toch wel indrukwekkend vind !
Het is wel erg afhankelijk van de kwaliteit van de software natuurijk.

Heb met Trinus Gyre en Tridef3d even HL2 lost coast gespeeld, dat is nóg wel even mooier dan tuscany drive ! Alleen heb je dan idd het probleem dat, als je je geheel om wilt draaien omdat je vanachter word beschoten dat je eigenlijk moet staan om je om te kunnen draaien..

Snelheid van het streamen is na lang prutsen wel oké (Heb de prio van de TG server op zeer hoog gezet, dit hielp enorm !).

Bij racegames zal dit een minder probleem zijn, maar weet niet of het streamen daarvoor snel genoeg is.

De desktop streamen kan btw ook gratis met chrome remote desktop, werkt best aardig en minder processor belastend dan kinoni, teamviewer etc.
Ik krijg bij trinus de headtracking niet aan de praat, wat doe ik fout :(?

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ik neem aan dat je wel de betaalde versie hebt ? (En niet van een blackmarket ofzo).
Er is een update geweest, even daarnaar kijken. Verder werkt headtracking niet met USB via ADB, ik gebruik USB Tethering of WIFI.

Kwam deze net tegen, ziet er goed uit en werkte direct ! https://play.google.com/s...etails?id=com.intugame.vr

[ Voor 23% gewijzigd door MEN-O op 26-02-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Ik heb vandaag m'n cardboard van eBay (nog geen 2 euro!!!) binnengekregen :D. De kwaliteit is uitstekend, lenzen in een plastic velletje, stickers om de lenzen vast te houden, 3M klittenbandjes om de flap vast te houden, 2 magneten en 2 elastiekjes. Het enige wat eigenlijk ontbrak waren instructies om hem in elkaar te zetten.

Wat ik dan wel een beetje jammer vind is dat ik de pixels van m'n telefoon (Sony Xperia Z1 Compact, 1280*720p) goed kan zien. Ik moet nog wel wat meer proberen met apps hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ik heb de boel nu zonder storende lag/latency of hoe het ook heet aan de praat met HL2, en dat ziet er echt geweldig uit ! (Via USB tethering, WIFI is te langzaam, 54Mbs router..)
Als controller gebruik ik dan een X360 controller (Met mobo en muis gaat ook, maar dikkekans dat alles onder de Cola/koffie/<insert andere meuk die op je buro staat> zit...

Het voelt vreemd aan dat als je op een stoel zit, je de controlller gebruikt om te lopen met de LS, en je hoofd draait om te kijken, veel verder dan 90 graden draaien doe je niet, dus om achter je te kijken moet je je "lichaam" draaien met de RS.

@boven : die pixels komen omdat je per kant de helft van de reolutie hebt, dus 640x380, toevallig heb ik een Xperia Z, met 1080x1920, en dat is voldoende, ik zie geen losse pixels iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ronald8 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:22:
Ik heb vandaag m'n cardboard van eBay (nog geen 2 euro!!!) binnengekregen :D. De kwaliteit is uitstekend, lenzen in een plastic velletje, stickers om de lenzen vast te houden, 3M klittenbandjes om de flap vast te houden, 2 magneten en 2 elastiekjes. Het enige wat eigenlijk ontbrak waren instructies om hem in elkaar te zetten.

Wat ik dan wel een beetje jammer vind is dat ik de pixels van m'n telefoon (Sony Xperia Z1 Compact, 1280*720p) goed kan zien. Ik moet nog wel wat meer proberen met apps hiervoor.
Welke verkoper op ebay heeft ze zo goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:24:
[...]

Welke verkoper op ebay heeft ze zo goedkoop?
Ik heb het pakket bij deze verkoper gekocht: klik! Komt uit China dus het kan wel een paar weken duren voordat je het ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die verkoper heeft meer modellen, erg laag geprijsd. Bizar hoeveel spul hij verkoopt, handelt problemen ook netjes op. Ik ga hem even combineren met wat andere zaken die hij verkoopt voor een habbekrats. Heb al een set, maar een reserveset is wel handig, het blijft toch karton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 22:25

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

MEN-O schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:26:
Ik heb de boel nu zonder storende lag/latency of hoe het ook heet aan de praat met HL2, en dat ziet er echt geweldig uit ! (Via USB tethering, WIFI is te langzaam, 54Mbs router..)
Als controller gebruik ik dan een X360 controller (Met mobo en muis gaat ook, maar dikkekans dat alles onder de Cola/koffie/<insert andere meuk die op je buro staat> zit...

Het voelt vreemd aan dat als je op een stoel zit, je de controlller gebruikt om te lopen met de LS, en je hoofd draait om te kijken, veel verder dan 90 graden draaien doe je niet, dus om achter je te kijken moet je je "lichaam" draaien met de RS.

@boven : die pixels komen omdat je per kant de helft van de reolutie hebt, dus 640x380, toevallig heb ik een Xperia Z, met 1080x1920, en dat is voldoende, ik zie geen losse pixels iig.
Kan je even verder beschrijven op welke manier je dit goed voor elkaar gekregen hebt? Ik heb gisteren gespeeld met diverse software, maar ik krijg het niet echt goed.

Ik probeer vooral Assetto Corsa aan de praat te krijgen met head tracking, maar ik moet nog even verder zoeken vrees ik. TriDef werkte gisteren niet optimaal. Vanavond maar wat experimenteren met andere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ik heb AC niet, maar HL2, BF4 etc werkt met mouse look, als je dat in kunt stellen, is het 1 op 1 muisbesturing met je hoofd.

Je kunt in Trinus ook TrackIR en freepie etc als input kiezen, dus ik denk dat als je die optie in AC kiest, dat ook wel moet werken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-06 16:57
Ik heb van de week ook mijn cardboard binnen, aangeschaft via 24dealstore voor een tientje incl. verzending.

Ik gebruik het in combinatie met een Xiaomi Mi2s. De demo's werken vlot, alleen de magneet switch werkt niet. Heb het met een app getest en de telefoon neemt wel een verandering in het magnetisch veld waar, echter doet dit verder niks in de app.

Buiten bovenstaande om ben ik toch niet onder de indruk; ik blijf split vision houden. Ik zie dus nog steeds twee aparte beelden in plaats van dat deze "fuseren" tot één. Misschien dat dit te maken heeft met de positionering van de lenzen, maar deze zijn helaas fixed :|

Ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Denk idd dat het te maken heeft met de lenzen. (Ik heb een Colorcross, daarbij kun je de lenzen stellen.
Ik heb een losse magneet moeten aanschaffen omdat die er niet opzat, maar die werkt wel aardig . Heb wel gemerkt dat het uitmaakt aan welke kant de magneet zit.

De telefoon trilt als je 'magneetkeuze' triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ronald8 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 07:58:
Ik heb het pakket bij deze verkoper gekocht: klik! Komt uit China dus het kan wel een paar weken duren voordat je het ontvangt.
Thanks, ik heb er direct 2 besteld :)
Ik heb ook een Z1C, dus die zal wel werken. Ik ben erg benieuwd!
Als het goed bevalt zal ik later wel eens zo'n Colorcross bestellen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
MEN-O schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:21:
Denk idd dat het te maken heeft met de lenzen. (Ik heb een Colorcross, daarbij kun je de lenzen stellen.
Ik had nog niet eerder van de Colorcross gehoord, maar ziet er goed uit. Misschien in de toekomst die maar eens proberen!

[ Voor 24% gewijzigd door xepyonx op 15-03-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
xepyonx schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:13:
Ik heb van de week ook mijn cardboard binnen, aangeschaft via 24dealstore voor een tientje incl. verzending.

Ik gebruik het in combinatie met een Xiaomi Mi2s. De demo's werken vlot, alleen de magneet switch werkt niet. Heb het met een app getest en de telefoon neemt wel een verandering in het magnetisch veld waar, echter doet dit verder niks in de app.

Buiten bovenstaande om ben ik toch niet onder de indruk; ik blijf split vision houden. Ik zie dus nog steeds twee aparte beelden in plaats van dat deze "fuseren" tot één. Misschien dat dit te maken heeft met de positionering van de lenzen, maar deze zijn helaas fixed :|

Ben ik de enige die hier last van heeft?
Een klein deel van de bevolking heeft altijd moeite met kunstmatige 3D beelden 'zien'. Dit is iets waar je niks aan kunt doen. Heb je wel eens een 3D film in de bioscoop gekeken zonder problemen? Of met een oude viewmaster gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xepyonx
Ik heb in de bios heel veel films gezien (3D bril over mn gewone bril zelfs), nog nooit problemen mee gehad. Ik wordt niet duizelig of misselijk, wat ik ook wel eens gehoord heb.

Ik zag dat je zo een Colorcross bij dealextreme europe nu voor ~20 euro hebt, dus ik probeer het nog wel een keer.

Ik ben te benieuwd naar VR om het zo snel af te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
MEN-O schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:21:
Ik heb een losse magneet moeten aanschaffen omdat die er niet opzat, maar die werkt wel aardig . Heb wel gemerkt dat het uitmaakt aan welke kant de magneet zit.

De telefoon trilt als je 'magneetkeuze' triggert.
Hoi! Heb nu ook een ColorCross waarmee ik zit te fucken :) Heb je nog leuke tips? Kan maar niet uitvogelen of ik de lenzen nu naar rechts, links of het midden moet doen en of ik ze naar binnen of naar buiten moet schroeven voor het beste effect. Heb net zoals jou ook een S5. Moet zeggen dat ik ook wel een beetje dat "kijken door een gang" effect heb, maar het is leuk genoeg om te blijven spelen. Zou het echter graag wel nog wat willen verbeteren indien mogelijk. Oh en die magneet, hoe heb je die gemonteerd? Waar moet ik op letten bij zo'n ding er op modden?

Gisteren ook qua software liggen te braggelen. Limelight krijg ik niet fatsoenlijk draaiend als ik Perception erbij draai. Hij gooit het scherm van HL2 dan in de achtergrond open en hoor dan wel geluid maar zie 3x niks. Zonder Perception werkt ook niet omdat hij dan de "fake3d" setting van Trinus niet overneemt (met Limelight als verbinding dus). Normale WIFI via Trinus is inderdaad te langzaam zoals je zelf ook gemerkt had (misschien een dikkere router kopen? Hoewel aangezien de performance van Limelight wel beter lijkt ik me af vraag of het niet een software issue is). IntugameVR crashed op m'n desktop als ik verbind.

USB tethering werkt wel, maar die kabel is echt naadje als je zombies aan het knallen bent en je hoort achter je een schreeuw (overigens: wauw).

Ha, heul veel vragen. Sorry, ben er stiekem beetje heul enthousiast over geworden _/-\o_

Cheers!

[ Voor 11% gewijzigd door Preimel op 26-03-2015 13:09 ]

Doe Praemel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
"Quote""
Hoi! Heb nu ook een ColorCross waarmee ik zit te fucken :) Heb je nog leuke tips? Kan maar niet uitvogelen of ik de lenzen nu naar rechts, links of het midden moet doen en of ik ze naar binnen of naar buiten moet schroeven.

- Dit is idd lastig en ligt natuurlijk aan de vorm van je hoofd :P Ik heb wel een stukje schuimspul op de plek van de neussteun geplakt.

(en, heb jij allebei de zijden van de headset uitgeschoven? Of maar 1?). Heb net zoals jou ook een S5.

Ik heb een Xperia, maar dat is vergelijkbaar qua grootte denk ik (?) bij mij is de rechterzijde iets meer uitgeschoven, kijk ook eens naar de boven en onderkant, is heb een tijdje met de onderkant te ver naar beneden gespeeld, dan mis je ook een stuk.

Moet zeggen dat ik ook wel een beetje dat "kijken door een gang" effect heb, maar het is leuk genoeg om te blijven spelen. Zou het echter graag wel nog wat willen verbeteren indien mogelijk. Oh en die magneet, hoe heb je die gemonteerd? Waar moet ik op letten bij zo'n ding er op modden?

- Verzenden duurde heeel lang uit nieuw zeeland geloof ik. Eerst testen zonder het ding vast te plakken om te kijken aan welke kant hij het best reageert.

Gisteren ook qua software liggen te braggelen. Limelight krijg ik niet fatsoenlijk draaiend als ik Perception erbij draai. Hij gooit het scherm van HL2 dan in de achtergrond open en hoor dan wel geluid maar zie 3x niks. Zonder Perception werkt ook niet omdat hij dan de "fake3d" setting van Trinus niet overneemt (met Limelight als verbinding dus). Normale WIFI via Trinus is inderdaad te langzaam zoals je zelf ook gemerkt had (misschien een dikkere router kopen? Hoewel aangezien de performance van Limelight wel beter lijkt ik me af vraag of het niet een software issue is). IntugameVR crashed op m'n desktop als ik verbind.

Ik gebruik Tridef3D om SBS 3D te maken, vervolgens op Trinus de fake3d uit. Limelight vond ik te zwaar icm bijvoorbeeld BF4, wat ook een aanrader is btw, net zoals Raceroom Experience (free to play op steam).

Ook met FSX schijnt het goed te werken, nog niet geprobeerd.

USB tethering werkt wel, maar die kabel is echt naadje als je zombies aan het knallen bent en je hoort achter je een schreeuw (overigens: wauw).

Om die reden heb ik een USB verlengkabel gekocht..

Ha, heul veel vragen. Sorry, ben er stiekem beetje heul enthousiast over geworden _/-\o_

Wat ook echt heel mooi is, en dat verbaasde me, was een 3D film downloaden, oordopjes in en met open mond een film kijken ! (Denk aan de laatste X-Men of Avatar oid )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preimel
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
MEN-O schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:35:
"Quote""
Hoi! Heb nu ook een ColorCross waarmee ik zit te fucken :) Heb je nog leuke tips? Kan maar niet uitvogelen of ik de lenzen nu naar rechts, links of het midden moet doen en of ik ze naar binnen of naar buiten moet schroeven.

- Dit is idd lastig en ligt natuurlijk aan de vorm van je hoofd :P Ik heb wel een stukje schuimspul op de plek van de neussteun geplakt.

(en, heb jij allebei de zijden van de headset uitgeschoven? Of maar 1?). Heb net zoals jou ook een S5.

Ik heb een Xperia, maar dat is vergelijkbaar qua grootte denk ik (?) bij mij is de rechterzijde iets meer uitgeschoven, kijk ook eens naar de boven en onderkant, is heb een tijdje met de onderkant te ver naar beneden gespeeld, dan mis je ook een stuk.

Moet zeggen dat ik ook wel een beetje dat "kijken door een gang" effect heb, maar het is leuk genoeg om te blijven spelen. Zou het echter graag wel nog wat willen verbeteren indien mogelijk. Oh en die magneet, hoe heb je die gemonteerd? Waar moet ik op letten bij zo'n ding er op modden?

- Verzenden duurde heeel lang uit nieuw zeeland geloof ik. Eerst testen zonder het ding vast te plakken om te kijken aan welke kant hij het best reageert.

Ik gebruik Tridef3D om SBS 3D te maken, vervolgens op Trinus de fake3d uit. Limelight vond ik te zwaar icm bijvoorbeeld BF4, wat ook een aanrader is btw, net zoals Raceroom Experience (free to play op steam).

Ook met FSX schijnt het goed te werken, nog niet geprobeerd.

Om die reden heb ik een USB verlengkabel gekocht..

Wat ook echt heel mooi is, en dat verbaasde me, was een 3D film downloaden, oordopjes in en met open mond een film kijken ! (Denk aan de laatste X-Men of Avatar oid )
Dank :)

Heb gisteren nog een beetje zitten braggelen en denk dat ik er een beetje meer gevoel in begin te krijgen (er zitten dus inderdaad schuifjes aan de bovenkant om de lenzen te stellen zodat je niet iedere keer in het mechanisme hoeft te zitten...d'oh). Stoor me echter nog steeds aan het feit dat Trinus de kwaliteit van het beeld enorm doet afnemen op de een of andere manier (ziet er haast uit alsof ik door Teamviewer op lage kwaliteit naar een filmpje aan het kijken ben. Kleuren die samengevoegd worden in lelijke vlakken met beperkt pallet, geen zachte schaduwen, etc.), en ik toch nog erg de randen van het scherm zie (omdat het scherm eigenlijk korter op de lenzen moet zitten). Naarstig op zoek of ik dat nog uit de wereld kan krijgen. Zal straks eens kijken naar de onderkant naar boven brengen, das wel een goeie inderdaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Preimel op 27-03-2015 10:05 ]

Doe Praemel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 23:09
Zijn er mensen die een colorcross VR bril hebben icm een one plus? Ik was in de veronderstelling dat deze zou passen, echter steekt hij toch een beetje uit waardoor je het beeld aan 1 kant een beetje dubbel ziet..:(

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:46
Possible schreef op donderdag 02 april 2015 @ 21:55:
Zijn er mensen die een colorcross VR bril hebben icm een one plus? Ik was in de veronderstelling dat deze zou passen, echter steekt hij toch een beetje uit waardoor je het beeld aan 1 kant een beetje dubbel ziet..:(
Je kan de bril niet alleen in de hoogte verstellen, maar ook handmatig in de breedte. Zelf heb ik een note3, deze zal denk ik niet kleiner zijn dan een one plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 08:56
wat zijn eigenlijk die ervarignen van de color-cross?,

zijn deze beter dan de andere plastic alternatieven? (ritech, NEJE LJ, ect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Heb helaas geen ervaring met andere sets, maar ik denk niet dat de 1 veel beter dan de andere zal zijn.
- Het blijft natuurlijk een beetje goedkope rommel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 08:56
ik vond dit na wat zoeken:
YouTube: Cardboard Googles

dit kanaal heeft verschillende unboxings van verschillende plastic/cardboard varianten
kan je bekijken welke het beste is qua formaat/telefoon combiality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
SToRM666 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 19:57:
Thanks, ik heb er direct 2 besteld :)
Ik heb ook een Z1C, dus die zal wel werken. Ik ben erg benieuwd!
Als het goed bevalt zal ik later wel eens zo'n Colorcross bestellen.
Zojuist ontvangen, dus straks maar eens een in elkaar zetten en testen :9

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 08-04-2015 20:09 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:34
Interessant topic, wil ook eens gaan beginnen met VR.
Ben wel benieuwd of ik er ziek van word, omdat ik ook vaak last heb van motion sickness ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 08:43
Wat is een beetje goede betaalbare set voor een Note 4? Valt mij ook op dat Google geen optie heeft voor een headband?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Laatst online: 08-06 20:54
Nadat ik een Oculus Rift op heb gehad leek het me leuk om thuis ook eens wat te proberen met VR en vervolgens op AliExpress een Google Cardboard gekocht voor nog geen 3 euro, inclusief verzenden :)

Even wat geklooi om het in elkaar te zetten en al snel het eerste probleem.... Met mijn Xperia Z1 Compact werkte de magneet niet... Even opgezocht of meer mensen dat probleem hadden, en ja hoor.... Maar er was een een handige oplossing: verplaats het magneetje naar de rechterkant... :P

Vervolgens wat apps gedownload en op zich wel leuk effect, maar wat me een beetje tegen valt is dat het beeld heel erg smal is. Als ik kijk zie ik links en rechts zwarte, verticale balken (onder en bovenkant van de mobiel). Op zich wel logisch natuurlijk, met een 4,3 inch scherm.... Maar even wat vrienden lastig vallen die een groter scherm hebben ;)

Ik zag hierboven dat mensen oa HL2 erop speelde, als ik wat meer tijd heb ga ik eens uitvogelen hoe dat werkt, lijkt me ook wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399826

ik heb zelf op het moment een cardboard met een headband er bij maar ik merkte hieraan dat het erg drukte boven op mijn neus. nu heb ik via DX deze gehaald ^^ http://www.dx.com/nl/p/ib...black-381265#.VXBjy8_tlBc

Deze zit toch al een stuk comfortabeler! nu even kijken nog wat de goede instellingen zijn voor skyrim en wat andere spelen en dan gaan met die banaan^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Ik heb sinds kort een Huawei Acend Mate 7 met een Homido bril (een van de weinige die een 6"+ pakt, en een IPD aanpassingswiel heeft EN voor brildragers, opsetstukjes heeft voor plus, min en geen brildragers) , maar zijn al die Android VR Rollercoasters zo simpel? Ik heb geen enkel moment dat ik het gevoel had erin te zitten :P En dat geldt voor alle CGI VR dingen eigenlijk.

Enige uitzonderingen zijn momenteel die Jaunt filmpjes, zeker die van Sir Paul McCartney, op een gegeven moment met de camerawisseling sta je gewoon op het podium, echt geweldig :D En die vuurexplosies, fantastisch!

Cardboard Theatre is ook super, zeker met SBS filmpjes, Cmoar VR Cinema 4 is ook een mooie app, maar wel lastig met instellen, ik heb meer overlappend beeld.

Enig echte probleem is de bediening, er is geen VR interface tussen al die losse aps als je moet switchen, dus je moet de telefoon regelmatig uit je bril schuiven helaas. Ook jammer van het (nog) ontbreken van een VR internet browser.

Ik heb er meer lol van dan de Oculus Rift DK2 iig, want het geheel draait draadloos, ik kan in mijn bureaustoel draaien en draaien- en als ik de VR bril af doe, ben het totaal ergens anders dan waar ik de VR app startte :? _O-

En ja, je ziet de pixels, maar daar kijk ik doorheen- uiteindelijk valt het niet meer op, ik geniet van de experience.

Beste koop ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik gebruik AAA VR Cinema, deze heeft als voordeel dat je geen gebruik hoeft te maken van de hardware toetsen van je camera om vooruit en achteruit te spoelen. Alles gaat via icoontje in het beeld door ernaar te kijken. De besturing werkt ongeveer zoals Kinect werkt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaool schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 17:38:
Ik gebruik AAA VR Cinema, deze heeft als voordeel dat je geen gebruik hoeft te maken van de hardware toetsen van je camera om vooruit en achteruit te spoelen. Alles gaat via icoontje in het beeld door ernaar te kijken. De besturing werkt ongeveer zoals Kinect werkt.
Het kijkt bijzonder zenuwachtig helaas :/
Het werkt bij mij gewoon niet (als in het effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Anoniem: 399826 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:47:
ik heb zelf op het moment een cardboard met een headband er bij maar ik merkte hieraan dat het erg drukte boven op mijn neus. nu heb ik via DX deze gehaald ^^ http://www.dx.com/nl/p/ib...black-381265#.VXBjy8_tlBc

Deze zit toch al een stuk comfortabeler! nu even kijken nog wat de goede instellingen zijn voor skyrim en wat andere spelen en dan gaan met die banaan^^
Zijn de lenzen van goede kwaliteit? Prijs valt mij alleszins mee. :) Ik keek eerst naar een Zeiss VR One, maar werkt weer met speciale hoesjes en m'n 5.9" HTC One Max gaat daar nooit in passen. De nieuwe cardboard lijkt mij ook wel wat (t/m 6"), alleen is 'ie nog niet zo goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-05 00:03
Sta ook op het punt om een Cardboard te kopen.
Zit er veel verschil in de kwaliteit van de lenzen?
Welk model Cardboard raden jullie mij aan, wil er wel graag een met een band eromheen zodat ik hem op kan zetten.
Er zijn zoveel verschillende versies van de Cardboard dat ik hier maar even om advies vraag ;)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hangt af van een aantal factoren:

* Hoe groot is je toestel
* Draag je een bril
* Heb je een afwijkende pupilafstand (moet de IPD op de bril instelbaar zijn)

Ik heb mijn Homido bij Coolblue meebesteld met mijn Huawei Ascend Mate 7, aangezien dat 1 van de weinige brillen is waar op bovenstaande vragen een oplossing voor is.

Qua lens, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:00:
Hangt af van een aantal factoren:

* Hoe groot is je toestel
* Draag je een bril
* Heb je een afwijkende pupilafstand (moet de IPD op de bril instelbaar zijn)

Ik heb mijn Homido bij Coolblue meebesteld met mijn Huawei Ascend Mate 7, aangezien dat 1 van de weinige brillen is waar op bovenstaande vragen een oplossing voor is.

Qua lens, geen idee.
Mijn telefoon is een Nexus 5.
Draag geen bril en heb naar mijn weten geen afwijkende pupilafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja dan maakt het niet veel uit, maar ik zou wel aanraden om een model met een instelbare IPD te nemen, sommige apps of filmpjes willen weleens zorgen dat je dubbel gaat zien, en dan is het wel handig dat je de IPD op de bril kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
Bedankt voor de info!

Iemand ervaring met de Archos VR-bril? Lijkt mij ook een redelijk mooi ding voor de prijs.

Zijn er nog andere brillen die jullie mij zo aan kunnen raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je blijft wel poetsen trouwens met zo'n VR bril. Elk vuiltje op je telefoon word uitvergroot op je netvlies (duh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:26
Tweakers!

Ik ben sinds gister ook in de duistere wereld van VR gedoken, en heb inmiddels van alles geprobeerd.

Ik heb een Note 4 icm een Homido, en ben al een tijdje bezig om het beeld van m'n pc naar dat van de note te streamen en dat gaat prima via Tridef icm NvidiaStream service, hier een tutorial:

http://www.homido.com/en/...x-pc-sur-un-casque-homido

Hierbij wordt voor het beeld gebruik gemaakt van nvidia + tridef, en wordt Trinus puur gebruikt voor headtracking.

Het beeld wordt side by side weergegeven, in goede kwaliteit, en met amper latency. Tot zo ver gaat alles dus goed.

Maaar.....

Het probleem is dat ik lang niet het volledige beeld te zien krijg door de lenzen van de Homido. Heel beeld wordt zo weer gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://images.ukcs.net/18682/blah.jpg

Maar dit moet eigenlijk zo: (om alles volledig te kunnen zien)

Afbeeldingslocatie: http://www.nthusim.com/sites/default/files/users/7/youtube_split.jpg

Iemand een ide ehoe ik het voor elkaar krijg om vierkant fullscreen side by side beeld kan "omvormen" zodat alles te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 13:35
Vraagje, ik krijg morgen ook mij Cardboard en wil alvast wat Apps installeren. Ik zie in deze verzameling echter alleen maar Google Play store Apps, terwijl het tegenwoordig ook met de Iphone goed kan.

Iemand tips voor op de Iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:16
Hi allen, sinds kort heb ik ook de homido aangeschaft om te gebruiken met mijn S6 (begon met de archos variant, maar die zat zo naar en ook qua gebruik vond ik hem veel minder fijn) en moet zeggen... erg grappig allemaal.

Het voelt wel echt nog als gimmick maar heeft wel potentie!

Ik loop alleen tegen het feit op dat ik geen player kan vinden die zowel side-by-side (sbs) als AC3 audio ondersteuning biedt. Ik heb 2 mkv's op mijn telefoon gezet, maar bij de players die sbs ondersteunen komt er geen audio uit. (En bijvoorbeeld MXPlayer, welke wel audio geeft, biedt nog geen sbs).

Vidon xbmc lijkt in de buurt te komen maar lijkt ook nog buggy (sbs wordt niet altijd lekker weergegeven, danwel de 2 ogen zijn omgedraaid) en ben daar nog wat mee aan het vogelen.

Het gaat hier btw om fake3d in mijn geval, dus simpelweg een 2d film die als sbs (2 keer naast elkaar, 1 voor elk oog) wordt weergegeven.

Iemand met tips?

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Leuk topic, ik heb het doorgespit! Ik ben geïnteresseerd in virtual reality.

Ik wil graag ook een goedkope virtual reality bril kopen, vanuit china oid is geen probleem.
Ik zou graag een plastic bril kopen die geschikt is voor het dragen over een bril en IPD instelling heeft, met een budget van 30 euro.
Kan iemand iets aanraden? of is mijn budget te beperkt? alvast bedankt

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
groggy schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 07:56:
Leuk topic, ik heb het doorgespit! Ik ben geïnteresseerd in virtual reality.

Ik wil graag ook een goedkope virtual reality bril kopen, vanuit china oid is geen probleem.
Ik zou graag een plastic bril kopen die geschikt is voor het dragen over een bril en IPD instelling heeft, met een budget van 30 euro.
Kan iemand iets aanraden? of is mijn budget te beperkt? alvast bedankt
Heb je al wat gevonden?

Op Dealextreme zijn er ook veel te vinden, kartonnen voor een paar euro en plastic vanaf ongeveer een tientje.

Wel wisselende reviews, hebben jullie nog aanraders?

Edit: typo

[ Voor 50% gewijzigd door martyaintflying op 24-09-2015 16:29 ]

629110

Zijn er nog nieuwkomers zoals mij of is het een beetje over met VR op je smartphone ? Ik heb een iPhone 5s btw.

• westergas

westergas

rikkie_pc

629110 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:29:
Zijn er nog nieuwkomers zoals mij of is het een beetje over met VR op je smartphone ? Ik heb een iPhone 5s btw.
Blijft een leuke gimmick (op een feestje oid "kijk eens wat ik heb") maar verder ligt het in de kast. Kleine schermpje van de 5c zal niet helpen voor immersion. Niet te veel geld aan uitgeven dus en sparen voor een dikke PC met occulus ;)

• MEN-O
629110 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:29:
Het is nogal een gehannes om het bijv op een PC aan de praat te krijgen, dat helpt niet echt mee.

Native apps werken danwel weer prima (android) maar je wil al gauw méér en beter, en da's dus niet plug en play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-06 10:39
Heb die cartboard v2 besteld en heb een Lgg2 / Samsung s6. Werkt die lekker op zulke toestellen? Zijn de lensen verstelbaar als je ogen verder of minder ver uit elkaar staan ? Of is het 1 universele maat?

Heeft iemand nog leuke tips om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-05 20:37
Weet iemand wellicht waar je een Google Cardboard kunt kopen in een winkel in Nederland? Scheelt me weer bestellen online :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik hoorde laatst dat ze ook bij Hema te koop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Ik heb sinds kort ook een Cardboard, maar heb een probleem. Het beeld en geluid doen het prima tot ik een koptelefoon aansluit. Dan doet het geluid het nog steeds prima (via koptelefoon), maar het beeld begint te stotteren. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? De telefoon is een Sony Z3c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ask!
  • Laatst online: 07-05 20:37
SteveWoz schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:24:
Ik hoorde laatst dat ze ook bij Hema te koop zijn.
Bij de Hema ja? :O
Dan moet ik daar eens even kijken.
Nergens anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Ask! schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:34:
[...]

Bij de Hema ja? :O
Dan moet ik daar eens even kijken.
Nergens anders?
Members only: Hier gratis te bestellen
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454933

Thofie schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:03:
[...]

Members only: Hier gratis te bestellen
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Nice! Gelijk maar even besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Nieuwe app van Google om je eigen 3D filmpjes te maken voor Cardboard. Werkt verrassend goed. :)

Cardboard Camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:57
Heb zelf een jaartje geleden ofzo een cardboard gekocht via Ebay maar met m'n vorige gsm, een HTC Desire HD met 4,3" scherm was er niet veel aan (geen gyroscoop, 800x480 res, ...). Heb nu een Honor 7 en na het verplaatsen van de magneet naar een meer centrale plaats werkt deze perfect als knop. Het enige probleem is dat ik het beeld niet scherp krijg. Ik vraag me nu af of dit aan de lenzen ligt of aan de afstand ertussen/tot het scherm. Dat laatste denk ik niet want als ik de telefoon verder weg beweeg, wordt het niet scherper.

Ik denk dus dat het óf crappy lenzen zijn óf dat ze niet goed uitgelijnd staan met mijn ogen. Iemand ervaring hiermee?

Overweeg een Homido te kopen maar 70€ is wel een grote stap komende van 4€. Moet dan wel zeker zijn dat het beeld daarmee perfect scherp is.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ik heb zon'n china ding (colorvision) waarbij je de lenzen zijwaarts en op en neer kunt instellen, dat verhelpt het toch wel. (heb vandaag toevallig een gewone cardboard geprobeerd, en daar zie ik idd ook wazig door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 19894 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 01:11:
Enig echte probleem is de bediening, er is geen VR interface tussen al die losse aps als je moet switchen, dus je moet de telefoon regelmatig uit je bril schuiven helaas. Ook jammer van het (nog) ontbreken van een VR internet browser.
FullDive probeert een complete Android-schil te maken voor Cardboard, en ik moet zeggen dat het niet verkeerd werkt. Videospeler is nog wat beperkt, maar bijvoorbeeld de camera-app werkt erg goed en de webbrowser zit er ook in.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik overweeg deze VR Shinecon te bestellen. Nu beschikbaar voor 16€ met gratis verzending. Alles is te regelen, afstand tot scherm, afstand tussen pupillen en scherpstellen per oog. De reviews zijn ook erg positief. Eigenlijk een Homido maar dan veel goedkoper. Enige nadeel is dat er geen knop of magneet op zit, maar dat kan je makkelijk oplossen door er zelf een magneet tegen te houden of door een Bluetooth afstandsbediening te kopen. Die heb je trouwens al voor 6€ extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Largamelion schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:18:
Ik overweeg deze VR Shinecon te bestellen. Nu beschikbaar voor 16€ met gratis verzending. Alles is te regelen, afstand tot scherm, afstand tussen pupillen en scherpstellen per oog. De reviews zijn ook erg positief. Eigenlijk een Homido maar dan veel goedkoper. Enige nadeel is dat er geen knop of magneet op zit, maar dat kan je makkelijk oplossen door er zelf een magneet tegen te houden of door een Bluetooth afstandsbediening te kopen. Die heb je trouwens al voor 6€ extra.
Of je toestel op de PC bedienen met airdroid. Zo doe ik het als ik (zeer sporadisch) nog iets met VR doe op mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:38

MsG

Forumzwerver

Zit ook te twijfelen. Heb gelukkig nog 25 dagen oid :-). Ik werd wel snel misselijk van de Cardboard, maar dat kan ook door de simpelheid komen. Beetje een gokje dus. Maar 15 euro is niet gek duur voor een leuk speeltje, en deze is wel compatibel met de meeste groottes van de komende jaren qua telefoon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Meteen maar besteld, eens kijken of deze fijner werken dan een Cardboard of een $8 versie.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
heb net eentje besteld. voor niet al te veel geld. wel uit China
22.99 niet al te veel met gratis verzenden
ben benieuwd
heb hem besteld via dennissdeal
http://www.dennisdeal.com...-Virtual-Reality-Bril-3D/
deze staat bij bol.com voor 44.50
http://www.bol.com/nl/p/v...aliteit/9200000047220344/
ben benieuwd hoe dit gaat werken met mijn bril:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Gutteguttegut schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:21:
[...]
Meteen maar besteld, eens kijken of deze fijner werken dan een Cardboard of een $8 versie.
Ik heb 'm ook besteld, met BT remote. Ik zal wel een review neerpennen eens ik hem binnen heb. :)

Edit: Net mail gehad dat hij verzonden is, levertijd 10-45 werkdagen?? Bij het bestellen stond er nochtans 9-25 werkdagen, niet netjes van Gearbest. Gaat precies wel even onderweg zijn... hopelijk geen 45 werkdagen.

[ Voor 25% gewijzigd door Largamelion op 09-01-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gister de argrarische Google Cardboard gekregen. Duur grapje voor hen zeg: http://shop.smart2vr.nl/

De focus is alleen net zo slecht als de Chinese cardboard, dus denk dat ik toch die VR Shinecon bril ga kopen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Damn, zie net dat je vanaf 22€ inklaringskosten + btw moet betalen bij PostNL. Zie nu dat ik met die BT afstandsbediening 22,49€ betaald heb. Zou wel belachelijk zijn moesten daar kosten bijkomen |:(. Dacht eigenlijk dat je tot 25€ kon gaan, wat een raar bedrag ook 22€. Op de foto van het pakje van Gearbest zie ik geen waarde staan, benieuwd of ze mij gaan flikkeren. Had ik 't op voorhand geweten dan had ik die afstandsbediening eraf gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Laatst online: 11:31
Heb vorig jaar een dashcam besteld bij Gearbest, bedrag was iets van 60,- hoefde verder geen inklaringskosten e.d. te betalen. Ook achteraf nooit rekening gekregen.
Levertijd duurt meestal wel 4 tot 5 weken.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Largamelion schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:17:
Damn, zie net dat je vanaf 22€ inklaringskosten + btw moet betalen bij PostNL. Zie nu dat ik met die BT afstandsbediening 22,49€ betaald heb. Zou wel belachelijk zijn moesten daar kosten bijkomen |:(. Dacht eigenlijk dat je tot 25€ kon gaan, wat een raar bedrag ook 22€. Op de foto van het pakje van Gearbest zie ik geen waarde staan, benieuwd of ze mij gaan flikkeren. Had ik 't op voorhand geweten dan had ik die afstandsbediening eraf gelaten.
Het komt niet zo nauw met die €22,00. De Chinezen zetten meestal toch al een lagere waarde op de verpakking, zeker bij de kleinere pakketjes, Kies in ieder geval nooit voor DHL. De gratis verzending duurt langer maar de kans dat je moet betalen is vele malen kleiner. Ik heb ook pakketjes van €80,00 tot €125,00 zonder extra kosten uit China laten komen. >:)

Verzending duurt meestal een week of twee, ik heb nog nooit meegemaakt dat een pakketje 45 dagen onderweg is geweest. Dus niet zo benauwd wezen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 12-01-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loolee
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 12:05
Zojuist mijn Cardboard binnengekregen! De eerste indrukken zijn gaaf en hij werkt prima met mijn telefoon (een HTC One M8). Hebben jullie nog leuke tips zoals games etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Loolee schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:39:
Zojuist mijn Cardboard binnengekregen! De eerste indrukken zijn gaaf en hij werkt prima met mijn telefoon (een HTC One M8). Hebben jullie nog leuke tips zoals games etc.?
Ja, joh. Check dit topic anders even: Google Cardboard - VR op je smartphone 8)7

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 14:50
Zojuist de VR Shinecon incl BT remote besteld op GearBest, ben benieuwd... iemand deze al binnen inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik begrijp je reactie wel maar in dit topic taat nou niet bepaald veel in (qua leuke apps/games). Komt omdat het aanbod ook praktisch non-existent is als je het mij vraagt. Tenminste...ik kan in de Play Store nooit iets vinden, op een enkel demo'tje of filmpje na. Correct me if I'm wrong, graag zelfs!

Wel via iets-minder-legale weg wat aardige pr0n gevonden. Dan word wel duidelijk dat VR (in een andere vorm, dus niet met je mobiel) een game changer kan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
thijsheerst schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:14:
Zojuist de VR Shinecon incl BT remote besteld op GearBest, ben benieuwd... iemand deze al binnen inmiddels?
Nog niet binnen en zal nog wel even onderweg zijn denk ik. Mijne is vorige zaterdag verzonden, heb een NL-code maar vrees dat die pas actief wordt als het pakketje in Nederland aankomt ofzo, want waar ik ze ook invoer, ze wordt nergens gevonden.

Ik zie nu trouwens ook dat je de 'invoice' of rekening kan zien die erbij zit op Gearbest, daar staat als bedrag 11.85 USD dus dat komt wel goed bij de douane.
westergas schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:20:
[...]Ik begrijp je reactie wel maar in dit topic staat nou niet bepaald veel in (qua leuke apps/games). Komt omdat het aanbod ook praktisch non-existent is als je het mij vraagt. Tenminste...ik kan in de Play Store nooit iets vinden, op een enkel demo'tje of filmpje na. Correct me if I'm wrong, graag zelfs!

Wel via iets-minder-legale weg wat aardige pr0n gevonden. Dan word wel duidelijk dat VR (in een andere vorm, dus niet met je mobiel) een game changer kan worden ;)
Ik volg de 'Google Cardboard' community en 'Cardboard & VR Developers' op Google+ en daar zie je wel leuke content passeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Largamelion op 15-01-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Laatst online: 02-06 22:10
Leuk dat VR, na een cardboard ervaring heb ik dit besteld:

http://www.gearbest.com/virtual-reality/pp_275153.html

En deze:

http://www.gearbest.com/electronics-gadgets/pp_294505.html

Geen idee eigenlijk waarom ik nog een extra remote erbij heb besteld. Ik heb ook een Xbox360 controller, eens mee kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 21:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

THxZ0NE schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:40:
Leuk dat VR, na een cardboard ervaring heb ik dit besteld:

http://www.gearbest.com/virtual-reality/pp_275153.html

En deze:

http://www.gearbest.com/electronics-gadgets/pp_294505.html

Geen idee eigenlijk waarom ik nog een extra remote erbij heb besteld. Ik heb ook een Xbox360 controller, eens mee kijken wat er mogelijk is.
Die zuignappen zijn simpelweg bagger :P Ik heb met 3 toestellen het geprobeerd, de 1 plakt helemaal niet (cover van soort van grof rubber), 1 glijd continue naar beneden en de ander trekt je de hele backcover er continue vanaf als je klaar bent met spelen.

http://www.ebay.com/itm/201418153561
Deze heb ik nu, werkt een stuk beter, alleen remote moet je nog ergens los vinden (of bundel van deze).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
SinergyX schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:56:
[...]

Die zuignappen zijn simpelweg bagger :P Ik heb met 3 toestellen het geprobeerd, de 1 plakt helemaal niet (cover van soort van grof rubber), 1 glijd continue naar beneden en de ander trekt je de hele backcover er continue vanaf als je klaar bent met spelen.

http://www.ebay.com/itm/201418153561
Deze heb ik nu, werkt een stuk beter, alleen remote moet je nog ergens los vinden (of bundel van deze).
Thanks! Ik heb de order gecancelled en die van Ebay besteld. De remote heb ik wel in de bestelling laten staan, moet zo een goede combo zijn dan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Ik heb de ShineCon VR met bluetooth remote besteld bij Gearbest. Het zal wel matig zijn, maar voor een eerste kennismaking met Cardboard waarschijnlijk prima. Ik zal hier wat indrukken plaatsen zodra het binnen is. :)

Afbeeldingslocatie: http://g04.a.alicdn.com/kf/HTB13h.sKFXXXXcNXpXXq6xXFXXXW/VR-SHINECON-Moke-Plastic-Version-VR-3D-Glasses-google-cardboard-HD-Glasses-Phone-Bluetooth-Wireless-Mouse.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Die van SinergyX van Ebay is gewoon net hetzelfde als de Shinecon volgens mij, zo lijkt het toch op de afbeeldingen. Ik ben momenteel ook nog in blijde afwachting van de Shinecon van Gearbest. Verzonden op 09/01 en laatste status van 15/01 op chinapost-track.com is 'Transit Center, left hand navigation', wat dat ook moge betekenen.

Ben ook benieuwd naar de kwaliteit, de eerste die hem binnen krijgt schrijft maar een review :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan voor die Shinecon elke bluetooth controller die op je telefoon kan? Ik heb hem namelijk niet meebestelt, omdat ik dan over de 22 euro kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
MsG schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:27:
Kan voor die Shinecon elke bluetooth controller die op je telefoon kan? Ik heb hem namelijk niet meebesteld, omdat ik dan over de 22 euro kwam.
Klopt, ik heb 22,49€ betaald. Maar de bril heeft niets te maken met die BT controller, die zit er gewoon passief tussen. Ik veronderstel dat de controller niet met alle apps zal werken, zal afhangen of de ontwikkelaar ondersteuning heeft ingebouwd of niet. In het slechtste geval kan je nog altijd een magneet van de ijskast halen :). Er zou zelfs een truc zijn waarbij je iets tussen het klepje van de Shinecon steekt waardoor je de magneet van het klepje kan gebruiken als knop (heb ik ergens gelezen in de comments op YouTube).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb die Shinecon VR met bluetooth controller voor €21,86 van Aliexpress:
http://www.aliexpress.com...or-4-7-6/32479423376.html
Dat scheelt weer bij de Douane :)

Ik moet voor Nederlands een presentatie van 20 minuten houden over een vrij onderwerp, wat dus "de VR bril" is geworden. Deze leek mij wel leuk voor bij de presentatie, ik ben benieuwd hoe hij het doet met mijn S6.

[ Voor 14% gewijzigd door auto660 op 20-01-2016 15:02 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
auto660 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:01:
Ik heb die Shinecon VR met bluetooth controller voor €21,86 van Aliexpress:
http://www.aliexpress.com...or-4-7-6/32479423376.html
Dat scheelt weer bij de Douane :)

Ik moet voor Nederlands een presentatie van 20 minuten houden over een vrij onderwerp, wat dus "de VR bril" is geworden. Deze leek mij wel leuk voor bij de presentatie, ik ben benieuwd hoe hij het doet met mijn S6.
Je hebt hem nog niet begrijp ik? Ik ben heel erg benieuwd, ik heb nadat ik 2 andere brillen had besteld en direct geannuleerd te hebben, deze bril ook besteld. Inmiddels heb ik ook een Samsung S6 besteld, ik was toch toe aan een nieuwe en het scherm is erg goed, dus komt de beleving ten goede.

Laat maar weten hoe je ervaringen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

THxZ0NE schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Je hebt hem nog niet begrijp ik? Ik ben heel erg benieuwd, ik heb nadat ik 2 andere brillen had besteld en direct geannuleerd te hebben, deze bril ook besteld. Inmiddels heb ik ook een Samsung S6 besteld, ik was toch toe aan een nieuwe en het scherm is erg goed, dus komt de beleving ten goede.

Laat maar weten hoe je ervaringen zijn :)
Ik heb hem inderdaad nog niet, heb hem vanochtend pas besteld. De post vanuit China is redelijk snel en ik hoop hem met een week of 2 in huis te hebben. Dan zal ik wel even laten weten hoe de kwaliteit is. Ik heb ook de Oculus Rift Dev V1 opgehad dus ik heb wel wat vergelijkingsmateriaal in mijn hoofd zitten, al was dat wel 1 jaar geleden.

De S6 is wel een van de beste toestellen hiervoor wat het scherm betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door auto660 op 20-01-2016 15:39 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Pagina: 1 2 3 Laatste